Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Goh. Jattende asielrovers betalen boete NOOIT

Ach ja, nu kunnen we allemaal verbazing veinzen, maar een aardschok brengt het nieuws natuurlijk niet meer teweeg: 'Jattende asielzoekers betalen schadevergoeding nooit'. U weet wel, de schadevergoeding van die ruige bordjes '181 euro boete bij winkeldiefstal'. Gaap. Vaak komt de rekening niet eens aan bij de criminele leden van De Kansloze Asielplaag. Wat de rovende asielzoekers wél krijgen, is leefgeld. 44,60 euro per week en ook nog eens 12,95 euro kledinggeld per week. En dan lijkt het toch allemaal niet zo moeilijk, hè. Leefgeld inleveren bij hardwerkende winkelier en bij nog een keer jatten, want iedereen maakt weleens een foutje, op de trein naar het oosten. Maar dan komt het: "Het COA erkent dat er geen oplossing in zicht is voor dit probleem, maar zegt dat er wel aan wordt gewerkt." The Purge, maar dan eeuwigdurend en alleen voor asielzoekers omdat Hollandse kaas-en-melk-criminelen wel gewoon moeten lappen. Wat een niveau. Enfin. Zolang het COA maar compenseert, dan komt het vast wel goed met Nijmegen / Alphen / Delfzijl / Weert / Groningen / Ter Apel / HEEL NEDERLAND.

Reaguursels

Inloggen

Maak me toch een reken fout het is maar 6 miljard ...

Jetstream | 13-07-17 | 02:03

Het ging maar om 69 miljoen euro per jaar aan zakgeld ?

Jetstream | 13-07-17 | 01:54

Zelfs

Jetstream | 13-07-17 | 01:51

Jorist zelf getallen laat je verdwijnen meer stond er niet in ? precies het zelfde als de stelende overheid getallen hokes pokes woetsie ...

Jetstream | 13-07-17 | 01:49

COA kan leefgeld niet inhouden m/z COA wil leefgeld niet inhouden. Naar opportunistisch clubje dat COA, bah!

Maria.1 | 12-07-17 | 22:23

Zolang iedereen op de kartelpartijen blijft stemmen gaat het alleen maar erger worden.

Franker | 12-07-17 | 19:32

Moeten wij eens proberen om zes maanden de premie van onze zorgverzekering niet te betalen. Dan word je als wanbetaler aangemeld bij het CAK. Daarna wordt de premie ingehouden van je loon, uitkering of pensioen.
.

Jantina_Hagelslag | 12-07-17 | 18:10

u vergeet nog iets, de boete maandelijks die erbovenop komt 30 euries.. net zolang tot u de achterstand geheel hebt afbetaald!!

30 euro per maand bedoel ik niet per jaar of zo.. als u de ziektekostenpremie niet betaald, dwingen wij u dit af via centraal justitieel incassoburo, een financiële boete dus!

omdat U fout bent u af en krijgt straf..

fikkieblijf! | 12-07-17 | 19:31

Juistem,
Dus wij hebben de wetteloosheid tot wet gemaakt,
voor deze "zielige mensen".
.
On-be-staan-baar.

hotmint | 12-07-17 | 19:28

-weggejorist-

telelezer | 12-07-17 | 18:57

Moeten wij eens proberen om zes maanden de premie van onze zorgverzekering niet te betalen. Dan word je als wanbetaler aangemeld bij het CAK. Daarna wordt de premie ingehouden van je loon, uitkering of pensioen.
.
Kan het COA niet een dergelijke regeling op poten gaan zetten voor rovende asielzoekers???
.
Nee hè zeker.. want asielzoeker = ZIELUG

Jantina_Hagelslag | 12-07-17 | 18:10

"We werken aan een oplossing...." Ik geef u de oplossing voor nop: 181 euro boete afbetalen in 3 weken, dat kan gezien het beschikbare budget van de niksnut in kwestie.

devil13 | 12-07-17 | 17:42

Dus 60 per week en gratiez kost en inwoning?
Plus gratiez NL hoerruh van 14?
Plus onbegrensd steeltegoed wegens allochtoniër?
Gaaaaaaf land mark!

pennestront | 12-07-17 | 17:36

bijna 60 euro per week per persoon. In Nederland kunnen hele gezinnen met 60 euro per week p.p.niet terecht bij een voedselbank en dienen zelfs aan schuldeisers via loonbeslag of een andere slimme constructie een regeling te treffen voor afbetaling.

50 euro is wat als het meest minimale in Nl geldt al het andere is beschikbaar voor aflossingen.

Dus inhouden van 10 euro per week is 40 euro per maand. Nu is het een fiat voor blijven jatten!

fikkieblijf! | 12-07-17 | 17:17

Oh men, zodra dit rond geappt is bij die duizenden asiel/migranten is het voortaan vrij winkelen. En aan de winkeliers om er maar wat mee te doen, en een winkelverbod op basis van kleur of ras mag niet!!

ben benieuwd wanneer dit graties voor ons zich verder doortrekt de maatschappij in.

fikkieblijf! | 12-07-17 | 17:11

Coa aansprakelijk stellen of de staat. En anders tot aan de Hoge Raad procederen hierover.

Koonkluk Huis | 12-07-17 | 16:26

Bij het COA en in de politiek begrijpen ze niet dat het draagvlak onder de bevolking door dit soort onzin tot het nulpunt daalt...

paradoxical | 12-07-17 | 16:18

Tsja,als je de kleur van de toekomst hebt,dan kan je je raar gaan gedragen.

Sjiwawa | 12-07-17 | 15:43

Het COA vergeet effe dat dat leefgeld uit ONZE portemonnee komt.
Ik wou dat ik het, als pensioneerd Nederlander met arbeidsjaren, kreeg.....

mallekater | 12-07-17 | 15:01

Natuurlijk niet.
Hullie sijn siellugg.
En bovendien is een eventuele boete toch echt ook uit ONS belastinggeld te betalen.

mallekater | 12-07-17 | 14:59

-weggejorist-

Jetstream | 12-07-17 | 14:54

En als jij dast bent, kun je mij dasn uitleggen waarom ze duitse herder altijd zo lopen af te zeiken daar ?
Duitse herder plempt meestal behoorlijk zinnige opmerkingen.
mr Fawlty | 12-07-17 | 12:54
.
De Nederlander in Nederland 2017: jij mag het niet beter hebben dan ik. Daar moet de overheid voor zorgen.
.
De Hollander geeft zijn eigen leven inhoud

duitse herder | 12-07-17 | 14:53

gatver, 44,60 leefgeld per week!

in mijn werk kom ik behoorlijk wat mensen tegen, nette mensen die met minder leefgeld toe moeten. dat zijn autochtone Nederlanders, mensen van Surinaamse, Marokkaanse enz origine. Soms door eigen falen in een schuldsituatie gekomen, vaak ook niet. Maar nette mensen. Die klagen niet over leefgeld van soms 30 euro, en dit geteisem vraagt op valse gronden asiel aan alleen om te roven en plunderen. Ga je dat tuig ook nog eens 44,60 geven? We zijn gek geworden. Het ergste is dat als dit volk mee werkt aan uitzetting, er nog eens een oprotrpremie opgestreken kan worden. Fijn naar huis en vervolgens weer een " vluchtelingen". Tripje maken naar Europa.

Nuuk | 12-07-17 | 14:42

COA kan leefgeld niet inhouden... COA wíl niet bedoelen ze, denk ik.
Ik vind het woord leefgeld ook wat overdreven, zonder dat geld gaat diegene dood ofzo?
nikolaos | 12-07-17 | 13:37

Nope ze krijgen van de COA elke dag gewoon te eten hoeven ze niet te kopen.... Nee ze willen dit asielbeleid doorzetten en zoveel mogelijk onder tapijt schuiven... anders gaat de NL bevolking tegenwerken en de asielplan afbreken en daar zitten onze linkse vriendjes niet op te wachten.
Met name Groenlinks... onze Hooijnk eerst baasje van Groenlinks toen hoge positie bij asiel beleid en toen het eventjes heet werd dat Wilders in de kabinet zou kunnen komen en een eind aan dat asielbeleid spelletje kon maken dook ie snel terug de 2e kamer in om zijn hachie veilig te stellen

Ogami | 12-07-17 | 14:32

Uitzetten zal wel weer niet kunnen, maar de lat om Nederlander te worden kan natuurlijk wel verhoogd worden.
Ze zijn allemaal zo lief en doen eigenlijk nooit iets fout.
Dan moet het ook geen probleem zijn om de 'enkeling' die het betreft gewoon niet meer in aanmerking te laten komen voor het Nederlanderschap.
Dat is een simpele administrative handeling die direct effect heeft.

Het plegen van misdrijven is geen recht.

laatmaargaan | 12-07-17 | 14:07

Even inside informatie van iemand die in het jaartal 2000 in een asiel centrum geleefd heeft , daar ging toen al ten ronde dat als je niet kon stelen had je niks te zoeken in Europa , er was een knaap die in zwart handel deed zijn kamer stond vol met gestolen waar , zal nu wel niet anders zijn wij krijgen de criminelen die al uitgekotst zijn in eigen land vandaar ze deze niet willen terug nemen , Gaaf land Nederland .

Jetstream | 12-07-17 | 13:55

Enige tijd geleden met veel interesse gekeken naar de serie "Schuldig". De voedselbanken in ons land hebben het drukker dan ooit. En hier kunnen asielzoekers min of meer gratis winkelen? Instanties erkennen problemen, maar oplossingen komen er niet. Misschien dat de formerende partijen met de nodige ideeën komen.

Mannes | 12-07-17 | 13:46

COA kan leefgeld niet inhouden... COA wíl niet bedoelen ze, denk ik.

Ik vind het woord leefgeld ook wat overdreven, zonder dat geld gaat diegene dood ofzo?

nikolaos | 12-07-17 | 13:37

Als je een boete niet betaalt, krijg je toch een gevangenisstraf van een paar dagen? Nou, lijkt me alleszins redelijk. Op water en brood natuurlijk.

Bakkeleures | 12-07-17 | 13:31

"... dan komt het vast wel goed met Nijmegen / Alphen / Delfzijl / Weert / Groningen / Ter Apel "

Wat mij opvalt is dat daar Amsterdam-Zuid, Wassaenaar, Bloemendaal, Baarn, Rotterdam-Hillgersberg niet tussen staan. Hoe zou dat toch komen?

Stormageddon | 12-07-17 | 13:21

Vette honkbalknuppel neerleggen, handschoen en bal erbij dan is het geen wapen meer.

Bokito ergo sum | 12-07-17 | 13:17

We hebben toch genoeg lege cellen en veels te veel bewaarders kun je ze mooi een weekje of wat opbergen hebben ze ook geen kleed en leefgeld nodig kunnen ze mooi 30/eurie in de weeka flossen weten ze ook gelijk dat niet land van coke en honey is misschien gaan ze dan vrijwillig wel heel snel terug.

Umberto die trotzoni | 12-07-17 | 13:16

liegende lippen | 12-07-17 | 12:56

Ja maar euh, bij dwdd zeiden ze dat je va rutte 1000euro krijgt, toch ?

mr Fawlty | 12-07-17 | 13:13

Ali Baba is destijds begonnen met zijn 40 rovers!

Zo is het hiér ook begonnen en het eind is niét in zicht!

demaup | 12-07-17 | 13:10

'Het COA erkent".

Centraal
Ontmantel
Aparatus

Dat ging niet per ongeluk COA. Dat ging precies volgens plan, sommige mensen zouden de kalergipraktijken erbijslepen.
Die hoeft er geeneens bijgesleept te worden, als het zo evidint in lijn is met de plannen.
De Coudenhove-Kalergiprijs 2017 gaat naar het COA in de provincie niederlände

hallevvezool | 12-07-17 | 13:09

Goedwillende, belastingbetalende, zich aan de Wet houdende Nederlanders hebben geen schijn van kans!
Het is (allang) een verloren zaak. Nederland zal uiteindelijk ten onder gaan.
*
Struikrovers zijn aan de winnende hand.

demaup | 12-07-17 | 13:05

SaskiaDD | 12-07-17 | 12:35

ja, leuk.
Als je de boodschap maar snapt !

Rest In Privacy | 12-07-17 | 13:05

Beste Mostert.
Door uw taalgebruik zou ik bijna lid worden van de Bond tegen het Vloeken.
Waarom jaagt u mensen steeds maar in de gordijnen.???
Ja u mag vloeken, maar u hoeft het niet. De christenen zijn toch geen vijanden?

Ci Ty33 | 12-07-17 | 13:01

laat de hele tyfuszooi maar in elkaar storten en geen klauw voor uitsteken voor die hippies die deze puinzooi binnen gehaald hebben .
Lekkers op dezelfde meuk blijven stemmen die je met hun binnen gehaalde teringbende opzadelt . veel succes er dan maar ook mee .
Daaaaaaaaag Hoooooooor .

liegende lippen | 12-07-17 | 12:56

En als jij dast bent, kun je mij dasn uitleggen waarom ze duitse herder altijd zo lopen af te zeiken daar ?
Duitse herder plempt meestal behoorlijk zinnige opmerkingen.

mr Fawlty | 12-07-17 | 12:54

duitse herder | 12-07-17 | 12:38

Ben jij trouwens de zelfde duitse herder als op DK ?

mr Fawlty | 12-07-17 | 12:49

En er komen 230.000 asielzoekers binnen. Ieder jaar. In Nederland.
duitse herder | 12-07-17 | 12:38

En die mogen allemaal hun familie laten overkomen.

mr Fawlty | 12-07-17 | 12:44

ze genoeg over om de boetes te betalen. Probleem opgelost!
Steinway | 12-07-17 | 12:36

Briljant!
Zie je wel dat het eigenlijk heel simpel is ?

mr Fawlty | 12-07-17 | 12:42

In de jaren 80/90 hebben welzijnswerkers een goede job gedaan om Afrika aan de condoom te krijgen. Geen gelul, dat was echt knap van die lui.
En toen kwam de paus.... echt maar een(1) bezoekje.... toen gingen ze allemaal weer zonder..
Een(1) bezoekje van de paus....

mr Fawlty | 12-07-17 | 12:39

En er komen 230.000 asielzoekers binnen. Ieder jaar. In Nederland.

duitse herder | 12-07-17 | 12:38

Het COA werkt aan een oplossing: geef ze een paar duizend per maand "leefgeld", dan houden ze genoeg over om de boetes te betalen. Probleem opgelost!

Steinway | 12-07-17 | 12:36

Er is maar 1 oplossing, met keiharde hand het land uittrappen.
K.Zak. | 12-07-17 | 11:31

Trappen met je hand? Daar wil ik bij zijn, want dat kan volgens mij helemaal niet.

SaskiaDD | 12-07-17 | 12:35

marcoplarco | 12-07-17 | 12:26

Ja, brievenbus-pakketje kost maar E 1,95 in Nl.
Wel even flink aanstampen/persen anders kost een Eritreer al snel een tientje per pakketpost.

mr Fawlty | 12-07-17 | 12:34

Opvallend dat er na de verkiezingen steeds meer drek komt bovendrijven waarvan de racistische minderwaardige mens allang het vermoeden had. Reken maar dat er nog veel meer stront ligt te pruttelen.

Reviaan | 12-07-17 | 12:31

Eerst alles platgooien met bommen, mensen hierheen halen.Indirect wordt alles betaald door de belastingbetaler.En veel bedrijfjes worden schatrijk van die hulp.
Omdat de haven belangrijk is en helemaal de pijpleiding. als ze Assad nu laten verdwijnen is het voor mekaar.
Gaan de grote bulldozer uit Duitsland en Amerika de boel weer op poten zetten en verdienen die landen er ook weer aan en ook de werkloze bouwvakkers kunnen daar aan het werk.
Sommige zullen blijven en sommige gaan terug als alles weer opgebouwd is.

gatito | 12-07-17 | 12:28

En maar klagen en klagen maar lekker VVD CDA etc. Blijven stemmen...
Moonwarrior | 12-07-17 | 12:18

Hear hear.
Een land verdient de 'leiders' die ze verdienen.
Als je er vanuit mag gaan dat ze weten waar ze voor gekozen hebben ?

mr Fawlty | 12-07-17 | 12:28

Het heeft non de jus meer dan 15 jaar geduurd eer ze buitenlandse boetes konden innen in de EU, hoop niet te snel op een oplossing anders dan dat de werkmens het geluk heeft om dit te mogen afdragen, weet je meteen waar de helft van je vakantiegeld naar toe is.

g[E]ulden | 12-07-17 | 12:27

Elke asielparasiet die iets jat oppakken en persoonlijk door de brievenbus van het D66 of GL hoofdkantoor persen. Je wou ze zo graag? Hier, deze is voor jou.

marcoplarco | 12-07-17 | 12:26

Inderdaad. Je hebt gelijk. €350 per week per persoon dan maar doen..?
kweethetooknietbeter | 12-07-17 | 12:10

Nou zeg, jij bent wel zuinig zeg.
Ik dacht eerder aan 2k per week + onkosten.
Volgens mij heb jij geen idee wat hoeren en taxi's kosten tegenwoordig.
Die mensen hebben al zo veel meegemaakt en dan moeten ze zeker ook nog naar het azc lopen, vanaf de hoeren ?
Ik begrijp echt niet dat jij zo weinig compassie hebt met die arme mensen.....

mr Fawlty | 12-07-17 | 12:25

Toegang alleen op vertoon van Nederlands paspoort.
gekwetst | 12-07-17 | 12:01

Ghehe!

mr Fawlty | 12-07-17 | 12:19

En maar klagen en klagen maar lekker VVD CDA etc. Blijven stemmen...

Moonwarrior | 12-07-17 | 12:18

Tijdens mijn diensttijd kreeg ik Fl 3,50 per week voor een paar vulkoeken in de kantine.
Tijdens de 2 jaren dienstplicht werden geen verdere uitkeringen gegeven en werden pensioenen niet aangevuld.

meneer Q | 12-07-17 | 12:18

@Feynman, geeft dus aan dat je door je ex-man in de problemen bent gekomen... waarom zou de maatschappij dan moeten betalen voor je? en schuldsanering... daar kom je niet zomaar in na een scheiding... waren er voor de scheiding al schulden dan?
.
en nee ik heb totaal geen medelijden met mensen in de schuldsanering... je hebt blijkbaar schulden gecreëerd, dat heb je zelf gedaan... of je partner maar iig met medeweten van jou! en tja dan moet je als je in de problemen komt eigenlijk niet online gaan janken over de situatie die je zelf (mede) hebt gecreëerd!

bArAbAts | 12-07-17 | 12:18

Zet uw 50 jaar vooruitkijk bril eens op.
KutFilosoof | 12-07-17 | 11:56

Ehm, ik dacht dat het wel duidelijk was dat mijn plemp enigzins sarcastisch bedoeld was.

Extra speciaal voor jou dan...... sarcasme.....
Je doet je nick wel eer aan zeg.

mr Fawlty | 12-07-17 | 12:17

Nederland met al het fijne dat het had, met al zijn waarden, met al zijn welwillende mensen, met zijn vrijheden, met zijn rechten en verplichtingen ligt als verzopen wrak op de bodem van de Middelandse Zee. Daar zijn vele duizenden asieleisers overheen gevaren in luxe schepen, aangemoedigd door Fatima Merkel's dwaze moeder gedrag, gefinancierd met belastingcentjes aan EU Franco Carpintero Ferries met goedbetaalde NGO bemanning.
En een aantal jaren na nu als het wrak aanspoelt op de stranden in de buurt van Tripoli zal men zeggen: "was dat niet dat ruimhartige belastingparadijs"?
Goh, daar is ook niet veel van over. En men flikkert het terug in zee, want als ooit zeevarende natie verdienen we een zeemansgraf.
How the West was lost.

Memek | 12-07-17 | 12:15

@Memek | 12-07-17 | 11:45
De verontschuldigingen zijn niet nodig. Alle begrip ervoor.

@mr Fawlty | 12-07-17 | 11:54
Inderdaad. Je hebt gelijk. €350 per week per persoon dan maar doen..?

kweethetooknietbeter | 12-07-17 | 12:10

De overheid rooft je geld en gebruikt het vervolgens voor collectieve zelfmoord. Ik kan niet wachten tot dit systeem instort. Van Nederland is tegen die tijd weinig meer over, maar in ieder geval gaan we dan als het meezit weer naar een systeem waar iedereen krijgt wat hij verdiend.

Gibbon | 12-07-17 | 12:06

Die in het Zuid-Afrikaans reken ik goed.
Nou die andere 15 nog, lol.
Doe's een poging, iemand ?
mr Fawlty | 12-07-17 | 11:06

Toegang alleen op vertoon van Nederlands paspoort.

gekwetst | 12-07-17 | 12:01

De oplossing is heel simpel, ze komen hier voor veiligheid, huisvest ze dan in een gesloten kamp. Daar kunnen ze dan blijven tot het weer veilig is in eigen land.

M.egafoon | 12-07-17 | 12:00

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:54
Ja maar ik uit oorlog kom, ik beloofd heb huis en miele, beloofd door merkel en ngo. Ik hier blijven want jullie vergrijs. Mij beloofd. ik kom uit oorlog, vreselijk, maar ook op vakantie in land, want niet zo heel vreselijk. jij mij geld geef, is beloofd, anders jij rassies. Ik wil blijf, en mij zoester ook wil gratis geld. Zij ook komt met 8.3 kinder.

Mark_D_NL | 12-07-17 | 11:59

@kwark001 | 12-07-17 | 11:47
Tuurlijk wel gewoon formeel de toegang ontzeggen, komt men dan toch dan pleegt men huisvredebreuk.

Eisen ontzegging:
Een winkelontzegging moet minimaal aan de volgende voorwaarden voldoen:
Je moet bij jouw klanten bekend maken dat je gebruik maakt van winkelontzeggingen, bijvoorbeeld door middel van zichtbare huisregels bij de ingang van jouw winkel.
Je moet in de huisregels duidelijk aangeven:
- bij welke delicten winkelontzegging wordt toegepast;
- hoe vaak zo’n delict dan moet zijn gepleegd;
- en hoe lang de ontzegging dan duurt.
- De winkelontzegging mag niet discriminerend zijn.
- Er is een strafbaar feit gepleegd.
- De verdachte is op heterdaad betrapt, direct aangehouden en wordt zo snel mogelijk overgedragen aan de politie (bel 112 of 0900 8844).
Er wordt aangifte gedaan.

Berbaar | 12-07-17 | 11:58

@Mark_D_NL | 12-07-17 | 11:36
Ik reageerde alleen op de enkelen hierboven die beweren dat dit bedrag bovenop gratis eten komt.

Rest In Privacy | 12-07-17 | 11:58

sufkut | 12-07-17 | 11:55

Nou, dan wil ik wel eens een stukje lezen wanneer je helemaal uit je bol gaat van ergernis.

kwark001 | 12-07-17 | 11:57

Ondernemer trekt inkoop gewoon af van winst. Inkoop BTW ook.
Dat betekent dat hij, bij diefstal, geen btw hoeft af te dragen en dus alleen zijn kale winst mis loopt.

Nee, ze moeten gewoon opgesloten worden in AZC als ze betrapt worden en winkelier schadeloos stellen.

MarcS | 12-07-17 | 11:57

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:54
Met die definitie kan de hele wereld wel langskomen...
Zet uw 50 jaar vooruitkijk bril eens op.

KutFilosoof | 12-07-17 | 11:56

nou wat een spelvauten, je zou kunnen zeggen dat ik lichtelijk geagiteerd ben.

sufkut | 12-07-17 | 11:55

Zwizalletju | 12-07-17 | 11:51
Ze hoeven hier ook niets op te bouwen want hun landen zijn veilig, ook Syria nu weer, dus ze kunnen terug. En geef ze dan een zakcentje mee, helemaal mee eens.
--
Terugsturen. Want er is geen enkele reden nog om hen hier te houden.

Mark_D_NL | 12-07-17 | 11:55

Ik had in mijn tegel het bedrag van 250 euro per week genoemd. Maar jij doet er zelfs nog eens 50 euro per week boven op.
kweethetooknietbeter | 12-07-17 | 11:43

300 pw is eigenlijk nog best wel weinig.
Als je weet wat die mensen allemaal meegemaakt hebben, toch ?

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:54

als ze nu hun eigen regels eens zouden volgen is heel dit gezwets niet nodig. De procedure duurt maximaal 6 maanden en tot die tijd is er niks mis met drie daagse hollandse maaltijd en zo'n joggingbroek van de wibra. Wat nu leef een kleedgeld, ga toch weg. Een daklozen moet notabene 7,50 betalen om te slapen en te douchen. Nee dat mag je natuurlijk niet vergelijken maar men moet niet zo moeilijk doen. Als het getraumatiseerde vluchtelingen zijn zijn ze blij met bovengenoemde oplossing, als je gaan lopen klagen dat ze geen boterhammen of groenten lusten en de kleur van hun sweatpants ze niet aanstaat is het helemaal snel klaar met de procedure me dunkt. Kun je wel zeggen, nou sufkut dat is nu niet echt humaan he. Nee, wat niet humaan is is het laten verkloten van het asielbeleid door mensen welke er uberhaupt geen recht op hebben. Dat loopt zo helemaal uit de klauwen terwijl iedereen ondertussen al jaren roept dat het zo niet werkt.

sufkut | 12-07-17 | 11:54

Een gezin van 4 (twee volwassenen, twee kinderen) krijgt volgens het NOS tabelletje, 6.120,40 keiharde euro per jaar , in geval van mensen uit zwart Afrika een vermogen.
(dit is de situatie waarbij ze zelf koken 's avonds)
Koken ze niet is het 3603,60 euro. Absurd hoge bedragen. Beter is helemaal niks te geven. Ze hebben niks nodig en alles in aanwezig in het centrum, ze kunnen er slapen, eten , tv kijken , een beetje internetten, that's it. Hoeven ook helemaal niet naar buiten.

Zwizalletju | 12-07-17 | 11:51

Voor criminele asielzoekers zou moeten gelden: one strike and you're out. En economische migranten uit veilige landen zouden linea recta moeten worden uitgezet. Zo moeilijk is het allemaal niet als je op EU-niveau bij onwillige landen keiharde druk (economische sancties) laat voelen zodat ze hun eigen inwoners ook terugnemen. Het is een kwestie van willen en doen - maar aan wilskracht en daadkracht ontbreekt het juist.

mirvink3478 | 12-07-17 | 11:50

sinar2 | 12-07-17 | 11:45

Ja, dat snap ik ook. Maar wat jij voorstelt gaat natuurlijk niet. Je kunt niet de hele dag bij deur gaan staan. Zeker niet als kleine zelfstandige.

kwark001 | 12-07-17 | 11:47

Een parkeerbon is als het ware een belastingontduiking, je betaald namelijk geen parkeerbelasting.
Met als resultaat als je die naheffing niet betaald, je bezoek krijgt en wel moet betalen.
Zou het daarom niet beter zijn om winkeldiefstal onder de noemer -belastingontduiking- te zetten?
Er wordt in principe bij winkeldiefstal accijns ontdoken door niet af te rekenen aan de kassa..... dus een naheffing als gevolg en niet betalen dan bezoek en dan nog niet betalen het hok in.

LK1964 | 12-07-17 | 11:47

kweethetooknietbeter | 12-07-17 | 11:43

Ik verontschuldig mij voor het kopieergedrag en mijn ruimhartigheid vs. ali baba's.

Memek | 12-07-17 | 11:45

@kwark001 | 12-07-17 | 11:20
Als jij als winkelier betaling van goederen niet kan afdwingen en de asieleisers lachend de winkel kunnen verlaten dan hoef jij ze als winkelier in eerste instantie ook niet toe te laten.

sinar2 | 12-07-17 | 11:45

@mr Fawlty | 12-07-17 | 11:15
Wat inhumaan. Het rijke Nederland kan best een huis voor ze kopen en betalen voor de inrichting ervan. En om die mensen niet van de honger te laten omkomen, moet Nederland ze een uitkering zolang ze geen baan hebben gevonden.


"(..) het zakgeld van de ali baba's verhoogd worden tot 300 euro per week."
@Memek | 12-07-17 | 11:30
Ik had in mijn tegel het bedrag van 250 euro per week genoemd. Maar jij doet er zelfs nog eens 50 euro per week boven op.

kweethetooknietbeter | 12-07-17 | 11:43

Groen Linksch heeft ook een oplossing, er wordt vanaf morgen een NEE NEE sticker op de asielverblijven geplakt.
Dat is natuurijk heel goed voor het milieu, minder papier, maar het heeft als belangrijkste effect dat die immiluchtelingen geen prikkel meer krijgen om naar het Kruivat, Lidl, Dirk, Etos, Deen, Albert Heijn, Wibra, Action e.d. te gaan.
Briljante oplossing niet?

Memek | 12-07-17 | 11:42

Berbaar | 12-07-17 | 11:36

Hahaha, ik heb jou nog nooit op een feit kunnen betrappen.
Dat moet ik je dan wel weer nageven.

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:40

Maar ik begrijp van jouw dat er zeker toch een mooie toelage bij moet. Tsja....
Mark_D_NL | 12-07-17 | 11:36

Ja man, die oorlog in Marokko, die is erg hoor, egwaarjoh!

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:38

Totdat binnenkort een doorgedraaide winkelier een islamitische oplossing toepast voor het gejat uit zijn winkel door het smerige rapaille.

Stratum | 12-07-17 | 11:38

-weggejorist-

Berbaar | 12-07-17 | 11:37

Dit land is zo verschrikkelijk verrot door alle deugers die ons hun zieke idealen opdringen. De overheid is duidelijk op hun hand en laat de eigen bevolking stikken. Nee erger nog, die mogen leeggezogen worden tot de laatste cent via de vele directe en indirecte belastingen om voor dit soort addergebroed te zorgen?
Het is tijd voor normale autochtone Nederlanders om de ogen te openen en dit soort ratten in de politiek voorgoed naar huis te sturen.

WatZalIkErvanZeggen | 12-07-17 | 11:37

@mr Fawlty | 12-07-17 | 11:33
Lastig he mensen die in feiten doen ipv in hun eigen verzinsels te "geloven"?

Berbaar | 12-07-17 | 11:36

Nederland is heel ver verwijderd van de natuurlijke manier van leven. Het leven hoe het altijd is geweest. Namelijk dat je gewoon moet werken voor je geld. Werk je hard, dan kan je veel bereiken in dit korte leven. Doe je niks, dan leef je in armoede. En nee, dat is niet de schuld van de maatschappij, maar je eigen schuld.
.
Het leven is altijd zo geweest. Dat gratis geld moet je gewoon afschaffen, tenzij iemand echt niet kan werken door handicap of ouderdom. Ja, je krijgt dan weer de armoede van vroeger, maar die luie apen kiezen daar zelf voor.

Bharata | 12-07-17 | 11:36

Weinig verrassend, de gemiddelde steeljunk/oostblok-pikkedief betaalt die "boete" ook niet en de winkelier kan dan ook fluiten naar zijn/haar centen.
Gebieds- of winkelverboden is dan eigenlijk het enige wat nog rest.
Berbaar | 12-07-17 | 11:32

Maar de kans dat je van een keukentrapje valt is toch echt veel groter hoor.... jeweettochzelluf...

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:36

Goed te doen met een Aldi of Lidl om de hoek maar luxe is het niet.
Zeepvrij | 12-07-17 | 11:2
Ik dacht dat wanneer je uit een oorlog kwam, wanneer je was gevlucht voor al die verschrikkingen. Dat veiligheid en een simpel dak boven je hoofd en eten al het walhalla moest zijn.
--
Maar ik begrijp van jouw dat er zeker toch een mooie toelage bij moet. Tsja....

Mark_D_NL | 12-07-17 | 11:36

De VVD faciliteert hiermee het bestelen van kleine ondernemers. Echt een compleet raadsel waarom men op die partij blijft stemmen.

ChatBot | 12-07-17 | 11:35

Geloven is voor de dommen, staat gewoon in de rijksbegroting.
Deels betaald uit ontwikkelingssamenwerking en de rest door V&J.
Berbaar | 12-07-17 | 11:29

Tuurlijk.
Ben je nou al bezopen ?

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:33

Ik denk al te weten welke oplossing het COA kiest. Het COA, lees de belastingbetaler, gaat de boete betalen, want zorgplicht

batvoca2 | 12-07-17 | 11:33

Ow, en oplossing? Heel hard slaan... dat wil nog wel eens helpen...
Ad Hominem Tu Quoque | 12-07-17 | 11:08
Klopt,alleen daar hebben ze respect voor.

swassannuf | 12-07-17 | 11:32

Weinig verrassend, de gemiddelde steeljunk/oostblok-pikkedief betaalt die "boete" ook niet en de winkelier kan dan ook fluiten naar zijn/haar centen.
Gebieds- of winkelverboden is dan eigenlijk het enige wat nog rest.

Berbaar | 12-07-17 | 11:32

Het COA behoort tot de vijfde colonne.

Nehemia | 12-07-17 | 11:31

-weggejorist-

Rest In Privacy | 12-07-17 | 11:31

Winkeldiefstal is geen criminaliteit, grootschalige winkeldiefstal is geen criminaliteit, georganiseerde grootschalige winkeldiefstal is geen criminaliteit, aldus het COA. Geen reden om de asielaanvraag te stoppen.
In het denkproces naar een oplossing is het volgende voorgesteld, om de kans op diefstal te verkleinen zal het zakgeld van de ali baba's verhoogd worden tot 300 euro per week. Dan hebben ze meer te besteden, en dat is goed voor de economie zal een VVD'er zeggen, en het haalt de prikkel om te gaan stelen dan weg, zal een linksch mensch zeggen.

Memek | 12-07-17 | 11:30

@mr Fawlty | 12-07-17 | 11:19
Het jaarrapport is dan ook niet door een externe club opgesteld, maar gewoon door het ministerie van Veiligheid en Justitie zelf. Dat maakt het makkelijker om eea. onder de pet te houden.

ChatBot | 12-07-17 | 11:30

necrosis | 12-07-17 | 11:27

Probeer eens kip met kerrie, geeft een plee vol derrie.

kwark001 | 12-07-17 | 11:30

@mr Fawlty | 12-07-17 | 11:19
Geloven is voor de dommen, staat gewoon in de rijksbegroting.
Deels betaald uit ontwikkelingssamenwerking en de rest door V&J.

Berbaar | 12-07-17 | 11:29

het waarschijnlijk een veelvoud aan kosten.
ChatBot | 12-07-17 | 11:18

Net als dikke Willem en zijn hele familie, die zouden ons maar 150 miljoen per jaar kosten (maar hij levert ons minstens 5 miljard per jaar op, echt waar hoor).

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:29

Kunnen we niet het allerbeste oorlog maken in dit land en dat we dan naar een land vluchten waar we een gratis huis krijgen, 10.000 euro voor de inrichting, fietsen, gratis gezondheidszorg, gratis OV, nooit meer hoeven/moeten te werken en 60 euro per week toe krijgen ?
Waar we dan ook nog probleemloos kunnen jatten, inbreken, de gastheren in elkaar kunnen rammen, beroven etc.
Willen jullie dat ?
Ik niet, want ik krijg daar geen gratis auto.... damned...
Knettergek, dit bestaat nergens ter wereld, denk ik...

A3an | 12-07-17 | 11:28

@Cobalt bomb | 12-07-17 | 11:11
Van een kale kip kun je niet plukken, maar wel in de pan gooien en opleuken met kleine aardappelblokjes en rijst.
*receptenboek afstoffen doet*

necrosis | 12-07-17 | 11:27

Je gelooft het niet, wanneer het ""vluchtelingen"geteisem jat, vernield, rotzooi trapt, verkracht, overlast bezorgd, onze """rechtsstaat"""ziet geen kans dat soort geteisem te beboeten laat staan het land uit te flikkeren.

Zelfs niet wanneer het helemaal geen vluchtelingen zijn maar doodgewone roofimmigranten.

Ik doe een voorstel... de marine heeft nog rubberboten zat in de aanbieding... inladen en terugdobberen die handel.

mallekater | 12-07-17 | 11:27

Van de trap flikkeren, allemaal! Groetjes, Jesse.

Kapitein Stijlvol | 12-07-17 | 11:26

Verrekenen met de BTW. Dit probleem is door de overheid gecreëerd en mag door diezelfde overheid worden opgelost.
Of je gaat die asielzoeker even opzoeken en z'n gevel verbouwen zodat de rest het wel uit z'n hoofd laat.
In elk geval zou ik als winkelier bij de voordeur stevig etnisch gaan profileren. Door een hele grote profileur (bestaat dat woord? nu wel) aan de deur. Kijken of het jatten zich dan verplaatst. Ik weet bijna zeker van wel want behalve dom en lafhartig zijn ze ook nog hardleers.

Bakkeleures | 12-07-17 | 11:26

Mijn Swahili is een beetje roestig. Mijn Koeterwaals daarentegen ......
Reinaert | 12-07-17 | 11:22

lol.

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:25

@jan-lul-de-behanger | 12-07-17 | 11:03
En ze blijven het massaal doen. Wat een masochisten...

zwarte_weduwe | 12-07-17 | 11:24

[email protected] | 12-07-17 | 11:22

Het COA heeft alleen maar belastinggeld te vergeven, dus uw geld.

kwark001 | 12-07-17 | 11:23

Zeepvrij | 12-07-17 | 11:21
Correct op mezelf: 2 euro per maaltijd.

Rest In Privacy | 12-07-17 | 11:23

@mr Fawlty | 12-07-17 | 11:06:

Mijn Swahili is een beetje roestig. Mijn Koeterwaals daarentegen ......

Reinaert | 12-07-17 | 11:22

Het zou de directie van het COA sieren zich persoonlijk garant te stellen voor de schade wanneer andere maatregelen uitblijven.

Ik vind €44,60 per week eigenlijk helemaal niet zo veel. Ze moeten er (zoals op de site staat) alle maaltijden per dag van betalen voor 1 of 2 personen.
Met z'n tweeën heb je dan ongeveer 1 euro budget per maaltijd. Goed te doen met een Aldi of Lidl om de hoek maar luxe is het niet.

Rest In Privacy | 12-07-17 | 11:21

Die mensen aanpakken kan helemaal niet, want dan worden sommige ambtenaren misschien wel voor racist uitgemaakt!

Peter_K | 12-07-17 | 11:21

sinar2 | 12-07-17 | 11:20

En hoe wil je dat doen?

kwark001 | 12-07-17 | 11:20

@Mouth Of The South | 12-07-17 | 11:00

Ja, de gemeentegrens

Frietje_Oorlog | 12-07-17 | 11:20

Dat geeft je als winkelier het volste recht dit volk te weigeren je zaak binnen te komen.

sinar2 | 12-07-17 | 11:20

ChatBot | 12-07-17 | 11:13

Ik geloof er echt geen klap van dat het coa 'slechts' een budget van 1 mld, oplopend, per jaar heeft.
Ik gok op minstens het 10voudige als je ziet met welk gemak ze 10tallen miljoenen rondstrooien.
Voor 5 miljoen een lokatie huren voor 2 jaar en er dan maar 6 maanden gebruik van maken, wel alles gewoon betalen.
Hoe zat het ook al weer met die camping van dat vvd vriendje ?

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:19

Crimineel gedrag betekent geen verblijfsvergunning en dus uitzetting. Zo moeilijk hoeft het allemaal toch niet te zijn. Ze zitten in hun proeftijd en als ze die moedwillig verknallen is het einde oefening.

Nehemia | 12-07-17 | 11:19

Na aftrek van alle maandelijkse kosten blijft van mijn salaris nog een goede 30 euro per week over om te verbrassen. Ik spaar dat meestal, want dan kan ik af en toe wat leuks doen met vrienden.
Zojuist ben ik naar mijn baas gestapt om te zeggen dst ik stop met werken en naar het COA ga, want daar is het een stuk beter geregeld voor de menschen.
Je hoeft niet te werken, hebt personeel en eten in overvloed en als je wat mankeert staat er een dokter paraat. Als kers op de taart mag je naar believen je bezit aanvullen met de spullen van andere inwoners, want dat heeft toch geen consequenties.

SaskiaDD | 12-07-17 | 11:19

@kwark001 | 12-07-17 | 11:15
Klopt, dit is alleen nog maar het COA. Als je alle ketenpartners erbij op zou tellen, is het waarschijnlijk een veelvoud aan kosten.

ChatBot | 12-07-17 | 11:18

Bij diefstal dezelfde procedure volgen als in een aantal landen van herkomst. Omdat we in Nederland wonen moeten we ons misschien beperken tot het afhakken van een vingernagel.

LolaBabooshka | 12-07-17 | 11:17

het Coa na Herpes het meest gevreesd

vrij veilig mensen

harries | 12-07-17 | 11:17

Er is geen enkele politicus die de Neerlander heeft gevraagd of ze hier wel trek in hadden...
--
Is immigratie ooit een verkiezings punt geweest? Dus is er ooit een partij geweest die heeft gezegd; "Stem op osn want wij willen 1 miljoen Moslims NL binnenhalen en dan weten we dat er veel overlast komt maar dat hoort erbij. Dus stem op ons wanneer u 1 miljoen moslims en gevolg wilt in Nederland wilt".
--
Nee he, ze hebben het gewoon gedaan. gewoon door de strot geduwd en u mag er ook nog voor betalen.
--
Snap werkelijk waar niet waarom "De Nederlander" zich zo apathisch laat uitkleden. Onbegrijpelijk, waar is de vechtlust, waar is de drang om je eigen goed te beschermen.
--
Het vieze spel van die gore linkse Marxisten gaat door en ze zijn aan het winnen. En de Nederlanders maken zich druk om echt niets... sukkels. Jullie laten je zo de armoede in flikkeren door figuren zoals klaver, duyvedak, rutte, pechtold de coke head noem maar op...

Mark_D_NL | 12-07-17 | 11:16

Sorry maar waar zijn we mee bezig allemaal dan?
Gelijkheidsbeginsel??

Kinderen die op een schoolfotograaf missen omdat ze vrij zijn op een niet officiële vrije dag worden gediscrimineerd en dat mag niet.

Molukkers mogen zelf bepalen wie er in hun (sociale) huurwoning komt wanneer zij er uit gaan; geen Hollanders, Turken of Marokkanen in hun huis!
Dat mag dus wel? Geen discriminatie?

Asielzoekers hoeven geen boete te betalen wanneer ze zich schuldig maken aan winkeldiefstal en gevestigde inwoners van Nederland wel?!

Dit is allemaal maar 1 week uit het binnenlands discriminatie nieuws..

stainz | 12-07-17 | 11:15

Het COA financieel aansprakelijk stellen voor hun 'gasten'. Alhoewel, dat is gewoon ons eigen belastinggeld.

Goldfinger | 12-07-17 | 11:15

ChatBot | 12-07-17 | 11:13

Tja, het kost wat maar dan heb je ook niets. En die 1 miljard zal wel een veelvoud zijn als je alle verborgen kosten erbij optelt.

kwark001 | 12-07-17 | 11:15

kweethetooknietbeter | 12-07-17 | 11:09

Ik zou bijna zeggen,
allemaal 50k bieden om op te flikkeren (gechipt) en nooit meer terug komen, of 1 jaar het salaris van Rutte om te verdwijnen.
Rutte 10 miljoen in een keer om op te rotten want hij kost per maand veel meer aan wat hij aanricht zolang hij mp is.

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:15

Dit land wordt kapot gemaakt door kansloos falende juristen die keer op keer op keer regeltjes weten te verzinnen waarbij de idioterie het steeds weer wint van het gezond verstand. Dus ieder verdrag en iedere wet bevat kennelijk bepalingen waardoor je als betalende partij opeens geen enkel recht meer hebt, ongeacht alles. En de dociele oenen die de grote partijen tegenwoordig nog in de TK dulden tekenen gewoon bij het kruisje natuurlijk.

très cool | 12-07-17 | 11:14

@mr Fawlty | 12-07-17 | 10:57
Dat is inderdaad een goede en legitieme vraag. Vreemd genoeg valt het COA onder het orgaan verantwoordelijk voor wetshandhaving, het ministerie van Justitie en niet onder het ministerie van Binnenlandse zaken. De vraag is of er dan ook geen conflict bestaat tussen het handhaven van de wet enerzijds en het faciliteren van criminaliteit door asielzoekers anderzijds.

Uit de jaaroverzichten van het COA: www.coa.nl/sites/www.coa.nl/files/pub... (pagina 68) is op te maken dat de lasten in 2016 ruim 1 miljard bedroegen en dat deze exponentieel lijken toe te nemen.

ChatBot | 12-07-17 | 11:13

Geld dat besteed had kunnen worden aan de toekomst van dit land (onderwijs/zorg/veiligheid/infrastructuur) wordt nu besteed aan mensen die het land financieel naar de ondergang leiden. The irony is strong with this one..

Copyrechts | 12-07-17 | 11:12

Er is vast wel een legertje acteurs en VARA coryfeeën te vinden dat de schade wil vergoeden.

Panos88 | 12-07-17 | 11:12

Wát een paradijs voor die ratten.
Flik hetzelfde in het land van herkomst en je moet leren om een bedelbordje omhoog te houden met twee stompjes.
Ik wil mijn land terug.

R.B.Scott | 12-07-17 | 11:11

Reinaert | 12-07-17 | 11:02
Een beetje advocaat zou toch kunnen zeggen dat de kip niet kaal is. Immers de voogdij over deze knakkers is overgenomen door het COA en die heeft beschikking over al het belastinggeld.
Aan alle advocaten die hun vak serieus nemen (Spong and the like) dit is een prima case om heeeeel veel geld binnen te slepen.

Cobalt bomb | 12-07-17 | 11:11

Ik leef in een middelgrote stad in het midden van het land. 's Avonds rond een uur of negen: groepen asielzoekers zwerven over straat: roepen, gillen, dwars over straat. Spreken geen Nederlands, leeftijd rond de 25 jaar. Deze gasten komen de eerste 10 jaar in een uitkering / criminaliteit. Met dank aan Europa en onze slappe Tweede Kamer.

En nu is het genoeg! | 12-07-17 | 11:10

Want een ongelooflijk laag bedrag; schaamt Nederland zich niet!? Zo'n rijk land en dan die arme asielzoekers, die toch zoveel hebben meegemaakt, afschepen met een fooi. Geef de asielzoeker € 250,- per week en het probleem is opgelost.

kweethetooknietbeter | 12-07-17 | 11:09

Huisvesting, zorg, gratis geld en dan nog jatten ze de boel bij elkaar. Het is blijkbaar hun goed recht hier in Nederland, want ies koeltoer.
Die gasten hebben onderhand meer luxe dan een gemiddeld Nederlands gezin die wel gewoon werken voor hun shit.

Manus Olie | 12-07-17 | 11:09

Eén keer wet overtreden -> einde procedure. Zo moeilijk zijn die oplossingen niet.

Zware Guy | 12-07-17 | 11:09

Lijkt me logisch... | 12-07-17 | 10:57
Dat is nu precies het probleem: Er wordt door een paar ambtenaren met een lekker salaris, en een leuk huis, bekeken wat nu "een redelijk leefgeld is" en dat wordt aan die mensen gegeven.
Zuur voor half Nederland dat het niet zo goed heeft (hetzelfde geld voor huisvestingsplicht, terwijl er nog zat mensen in bezemkasten, en schuurtjes wonen).

frank87 | 12-07-17 | 11:08

Ow, en oplossing? Heel hard slaan... dat wil nog wel eens helpen...

Ad Hominem Tu Quoque | 12-07-17 | 11:08

salsaparilla om: 10.59 maar dan wel een enkele reis hé en anders een vordering op hun uitkering die geëind kan worden via en incasso dienst van de Belastingen die zoals U weet voorrang heeft bij openstaande rekeningen.

Geevee | 12-07-17 | 11:08

Niets doen voor 55 euro per week en dan ook nog eens gratis boodschappen. WTF dat wil ik ook wel.

DikkeTROL070 | 12-07-17 | 11:07

Ah, "Je verwacht het niet" Deel MMCVXXI... gezellig!

Ad Hominem Tu Quoque | 12-07-17 | 11:07

Reinaert | 12-07-17 | 11:02

Die in het Zuid-Afrikaans reken ik goed.
Nou die andere 15 nog, lol.
Doe's een poging, iemand ?

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:06

Feynman | 12-07-17 | 11:03

En zoals eerder terecht opgemerkt is hoeven ze geen boodschappen te doen. De halalbak voer staat dagelijks klaar.

kwark001 | 12-07-17 | 11:04

Je verwacht het niet...

Buffervet | 12-07-17 | 11:04

Heeft de benadeelde middenstander daarentegen nog een bonnetje openstaan bij de belastingdienst , ja dan zijn ze onverbiddelijk. Bloeden zal hij en al moet hij de hongerdood sterven het geld zal er komen. Van die belastingcentjes die regelrecht van het kleedgeld van de winkelier af gaan word dan netjes het leefgeld van de criminele illegale migrant betaald want dat kun je niet inhouden natuurlijk. Je wilt natuurlijk wel goed gevoed en netjes gekleed op rooftocht, voor lul lopen kun je tenslotte in het zand van herkomst ook wel.

Texacoballletje | 12-07-17 | 11:04

jawel, maar ze hebben er wel spijt van. En die last moeten ze meetorsen. Hun hele leven lang. /pechtold modus off

jan-lul-de-behanger | 12-07-17 | 11:03

Kan iemand mij uitleggen waarom een enkele asielzoeker uit een veilig land MEER leefgeld krijgt als een alleenstaande moeder in de schuldsanering met twee kinderen?!?

"Ik moet daarom nu leven van 40 euro leefgeld per week met twee kinderen van vier en zes jaar" www.atd-vierdewereld.nl/2017-ervaring...

Feynman | 12-07-17 | 11:03

Niks boete,voortaan meteen uitwijzen. Ik babyboomer heb al die jaren dat ik leef godverdomme nog nooit wat gestolen.

swassannuf | 12-07-17 | 11:02

Niks naar het oosten. Ik moet ze hier niet!

Mr_Pikibelly | 12-07-17 | 11:02

Dan maar een bordje 'slegs vir blankes' bij de deur. In zestien talen.

De ellende is dat die €181 boete een civiele claim is en je dus als winkelier eindeloos bezig bent om die boete ook daadwerkelijk te innen - en van kale kippen valt zoals bekend mag worden verondersteld niet te plukken: het tuig komt er gewoon mee weg.

Reinaert | 12-07-17 | 11:02

mr Fawlty | 12-07-17 | 10:58
Ze krijgen ALLEs, en dus daarbovenop ook nog de jatbonus. Want reken maar dat dat niet wordt afgenomen, want heibel en racisme.
Effectief krijgen ze dus 2 maal alles.
Daar valt niet tegen op te werken.

Cobalt bomb | 12-07-17 | 11:01

't COA heeft blijkbaar een budget van miljarden en miljarden.
Ik kan daar nergens echte cijfers over vinden ?

mr Fawlty | 12-07-17 | 11:01

Een jattende asielzoeker wordt toch meteen over de grens geflikkerd. Toch?

Mouth Of The South | 12-07-17 | 11:00

Bijna 700EUR voor kleren per jaar? Ik kom niet eens aan de helft...

pandalicious | 12-07-17 | 11:00

Kan de straf niet worden omgezet in 'u wint een vliegticket naar uw thuisland' ipv die 161,00 Euro boete die toch niet betaald wordt?

salsaparilla | 12-07-17 | 10:59

Verhaal die boetes eens op de politieke partijen die vóór het binnenhalen van deze lui waren
dan is de pret er vermoedelijk snel uit, vermoed ik

Tobi | 12-07-17 | 10:58

Lijkt me logisch... | 12-07-17 | 10:57

Dat bedoel ik dus.

kwark001 | 12-07-17 | 10:58

Lijkt me logisch... | 12-07-17 | 10:57

Ja, en dan krijgen ze nog gratis te vreten ook.
Mensen in de sanering moeten het met minder doen en wel zelf eten kopen.

mr Fawlty | 12-07-17 | 10:58

Wie hier iets van zegt is een racist

En nu is het genoeg! | 12-07-17 | 10:58

Hmm, biedt perspectieven. Gewoon de supermarkt inlopen, niks zeggen, boodschappies inladen en weggaan onder geroep van hallo hoe hakbarr en kaartje van het COA afgeven. De rekening volgt via de belasting. Nivelleren is een feest!!

Cobalt bomb | 12-07-17 | 10:57

Ze krijgen dus een kleine 60 pleuri per week. Ik ken gezinnen die het met minder moeten doen.

kwark001 | 12-07-17 | 10:57

€57,55 vrij besteedbaar per persoon, per week is goedgloeiende godverdomme meer dan ik voor mezelf uit kan geven met twee kinderen en een vrouw.

Lijkt me logisch... | 12-07-17 | 10:57

Wat is 't COA eigenlijk ?
Ze hebben blijkbaar onbeperkt budget, kopen links en rechts van alles op, gaan huurcontracten aan van miljoenen en miljoenen en niemand weet hoe-of-wat betreffende het COA ?

mr Fawlty | 12-07-17 | 10:57

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken