Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

HELDENFOTOOS. Stijlloos saluut aan #veteranendag

veteranendag0.jpgHet is Veteranendag. De dag dat de mensen die op zondagavond lekker friet halen, mensen die de auto pakken als ze geen zin hebben om te fietsen, mensen die een pilsje nemen op het terras, mensen die een rondje gaan lopen met de hond, mensen die eens een fietstochtje maken want al is het nou niet echt goed weer je bent er toch even uit, mensen die naar Frankrijk gaan dit jaar, mensen die het jammer vinden dat LINGO er niet meer is want dat was toch leuk kon je zelf ook nog een beetje meedoen, mensen die keihard naar de tering gaan omdat ze keihard naar de tering willen gaan, mensen die een rode jas kopen, mensen die geen rode jas kopen, mensen die gaan lasergamen en mensen die veilig achter hun laptop onweldenkende stukjes tikken even stilstaan bij de mensen die hun leven in de waagschaal stellen om dat allemaal mogelijk te maken. Bedankt, mannen (m/v). Echt. Bedankt. Fotoos: Na de breek. veteranendag1.jpg
veteranendag2.jpg
veteranendag3.jpg
veteranendag4.jpg
veteranendag5.jpg
veteranendag6.jpg
veteranendag7.jpg
veteranendag8.jpg
veteranendag9.jpgBonusplaatjes: Veteranen werden vandaag beschermd tegen strijders.

Reaguursels

Inloggen

Generaal B.D. Meines is al een tijdje overleden.

momferd69 | 26-06-17 | 08:36

@miko | 25-06-17 | 18:48
troll
One who posts a deliberately provocative message to a newsgroup or message board with the intention of causing maximum disruption and argument.

Litsehimmel | 25-06-17 | 19:03

@Niederländer | 25-06-17 | 12:00
Je snapt het woord sarcasme niet is het wel????

@RenHoek | 25-06-17 | 10:16
Goed op de hoogte van lulsmaak, prima.Je stoort je echt aan mij is het niet?? Mooi.

miko | 25-06-17 | 18:48

Hoe komt Wimpie aan al die lintjes? Kringloop?

pro1991 | 25-06-17 | 17:19

Oh , dus als je tegen @Netniet "Ongeschikt" zegt wordt je tegenwoordig weggejorist?

MoonBeebe | 25-06-17 | 16:56

''Durf te beweren dat het overgrote deel van de defilerende veteranen alleen ondersteunende taken bij missies gehad heeft en meeliften op het zweet en bloed van de weinige echte actieveteranen.
Indachtig dit hebben bijvoorbeeld ambulancebroeders, verpleegkundigen, brandweerlui en politieagenten een veel traumatischer en nuttiger beroep maar géén landelijk reünie(en bobo) herdenkingsfeestje!!!
Veteranendag is het resultaat van het politiek verkopen van nutteloze defensiemissies in het buitenland, door deelnemers op een voetstuk te plaatsen!!
brilpoetser ''

Ah, daar gaan we weer. "je bent geen echte militair tenzij je commando bent". KOM UIT DIE FUCKING CALL OF DUTY BUBBEL!!!

De logistiek, de geneeskundige dienst, de genie en de staf (en meer) kunnen WEL op missie zonder de infanterie, maar infanterie kunnen NIET op missie zonder all die eenheden.

Heel leuk en stoer die infanterie op patrouille etc. maar als zij terugkomen of wegaan willen zei toch echt technischedienst paraat hebben voor hun voertuigen enw apens. Ook graag hebben ze een ziekenhuis of arts op eht kamp, of wat dacht je uberhaupt van de base-guards. Totzover ik weet wil de INF gewoon rustig slapen snachts.
Dus houdt je fucking muil als je niet weet waar je over praat (enja, ik neem dit allemaal persoonlijk (ex base-gaurd EN GNK) (PS: zeg die dingen ook allemaal maar tegen mensen die in de ROLE1 en ROLE2 werken waar ze mensen binnen krijgen of die aldood zijn of afgeblazen leden maten hebben.)

SinisterNL | 25-06-17 | 15:25

''Het is toch walgelijk, allemaal mensen die fysiek en/of mentawl helemaal kapot zijn omdat ze Haags belang mochten dienen terwijl het krapuul aldaar het hele land van binnen vol gas aan het slopen is onder noemers als progressie en globalisatie. Het meest achtelijk is misschien nog wel die foto van Marco Kroon. Wat is dat voor een medaille-batterij ? Is het überhaupt nog wel kogelijk om te vechten in zo'n tenue ?
netniet | 24-06-17 | 20:45''

Zoals mij vader altijd zei: Ben je nou echt zo dom of doe je alleen maar zo?

SinisterNL | 25-06-17 | 15:19

Bedankt, de generaal is reeds aan het hemelen!!

piratenpartij | 25-06-17 | 14:17

-weggejorist-

MoonBeebe | 25-06-17 | 12:53

@TheEgg | 25-06-17 | 11:30
Idd van toepassing op de meeste glimknopen, de enkele uitgezonderd. Wat betreft de behandeling van de 'babykillers', Rambo was (in navolging van The Deerhunter) een duidelijk voorbeeld van de onmogelijkheid voor veel veteranen om terug te keren in de maatschappij. Mijn neef was Chinook piloot in 'Nam; deed 3 tours en kwam totaal verknipt terug. "War fucks with your mind, but society will destroy it."

Litsehimmel | 25-06-17 | 12:20

@Prof. v.d. Neuq | 24-06-17 | 22:23
Ik snap wat je zegt. Maar het zijn niet de militairen, die de stomme beslissingen maken om ergens ingezet te worden. Dit besluit wordt altijd door politici gemaakt.
De militairen zijn daarm wel degelijk helden, want zij doen wat zij niet willen. Namelijk hun leven inzetten voor anderen. En dát is in mijn ogen heldhaftig. Heldendom is dus nooit overschat.
En geloof maar van mij dat AL die gasten het wel doorhebben. De domme soldaat van 100 jaar geleden bestaat allang niet meer hoor.

Niederländer | 25-06-17 | 12:15

@Hommel | 24-06-17 | 21:16
Verdiep je eens in de diverse onderscheidingen. Geen enkele medaille aan zijn borst is er eentje van verdiensten, met uitzondering die van de elfstedentocht. De rest zijn ceremoniële onderscheidingen, onder andere van die ridderorden, waarvan hij in zijn functie grootmeester is.
bron: nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_onder...

EN welke medaille heb JIJ dan wel niet verdiend?

Niederländer | 25-06-17 | 12:06

@miko | 24-06-17 | 21:50
"in Nederland is sinds 1990 formeel een veteraan een voormalige militair of een voormalig gemilitariseerde burger met de Nederlandse nationaliteit die het Koninkrijk heeft gediend onder oorlogsomstandigheden of tijdens vredesoperaties."
bron: nl.wikipedia.org/wiki/Veteraan

Deze reactie is precies dat wat er mis is in dit verwende land. Geen prestaties leveren, maar wel dingen eisen, zodat de echte daden ondergesneeuwd raken. Je moet je schamen. Heel diep.

Niederländer | 25-06-17 | 12:00

@netniet | 24-06-17 | 20:45
GEachte respectloze. Wat jij walgelijk noemt zijn mensne, die niet voor het haagse belang vechten, maar voor jou. Zodat jij in alle vrijheid jouw respectloze mening mag uiten.
Jij vindt de foto van dhr Kroon achtelijk? Die medaille-batterij zoals jij dat nomet zijn onderscheidinding omdat hij zonder aan zichzlef te denken zijn veiligheid in de weegschaal gooit voor zijn kameraden en hij is daarmee een HELD. Daarvoor meg je best wat respect opbrengen. Zonder mannen en vrouwen in het groen, had jij nu allang spaans, frans of duits gesproken. Of nog erger... arabisch.
Denk voortaan even na over het grote geheel voordat jij jouw uiterst verwende muil open trekt alsjeblieft.
Wat heb JIJ gedaan voor de maatschappij?

Niederländer | 25-06-17 | 11:55

Saluut !!

(dat stond er eerder ook al in mn post maar die was weggejorist. Geen idee waarom)

Ervaringsdeskundige | 25-06-17 | 11:52

Eh.. die twee rode vrachtwagens past geen auto tussen? Naar mijn idee mik je daar nog een kleine vrachtwagen tussendoor.

Bijtendehond | 25-06-17 | 11:45

Er was ook nog een (cavalerie?)-paard dat letterlijk schijt had aan ome Willem en scheet recht voor zijn neus.

Bijtendehond | 25-06-17 | 11:44

miko 01:08
> Als je zegt dat ik lul

Maar dat zei ik dus niet

vanBarchum | 25-06-17 | 11:39

WA doet misschien zijn best maar heeft nog geen cursus gevolgd om goed te salueren.
En dat nog wel in een Luchtmacht uniform.

BBmetR | 25-06-17 | 11:31

@Litsehimmel | 25-06-17 | 01:0
Het is een van de redenen waarom ik zo'n ontzettende hekel aan onze politici heb. Al helemaal die lui daar op dit soort dagen (veterenanendag dodenherdenking, etc) met hun glimmende smoel vooraan staan.

Nu staan ze er. Op het moment dat ze internationaal "belangrijk" konden zijn door manschappen te beloven liepen ze glimmend van trots op het international podium achter de grote leiders aan te kwispelen (die geen haar beter zijn, overigens). Maar als onze manschappen er eenmaal zitten laten ze ze in de stront zakken (Srebrenica, munitie/materiaal tekorten nu). En als die manschappen getraumatiseerd terug komen, dan kunnen ze dood vallen. Liefst letterlijk, want dan hoeven ze er verder niet meer over na te denken.

(Even een extra weetje, de meeste mensen zien Rambo als een gewone actiefilm. Het is eigenlijk een aanklacht tegen de manier waarop in de VS met Vietnam veteranen werd omgegaan)

TheEgg | 25-06-17 | 11:30

Die pet past maar net op die bolle kop van W.A.

EA 827 | 25-06-17 | 11:21

En nu geven we Nederland zomaar af aan Merkel en Brussel

Gags Beasley | 25-06-17 | 10:19

@miko | 25-06-17 | 01:10

Jij hebt hetzelfde nut als een lolly met lulsmaak. Je bent een triest en meelijwekkend figuur.

RenHoek | 25-06-17 | 10:16

Ik ben een enorme fan van GeenStijl. Maar mag ik vragen (daarom) of jullie die foto van de onlangs overleden generaal Meines willen weghalen. Hij was niet op deze Veteranendag (wegens dood) en veel mensen (ook ik) hebben hem heel hoog staan. Als generaal en als mens. Is maar een vraag. Gewoon een beroep op respect en menselijkheid.

dr. Paul | 25-06-17 | 10:08

Mooie foto,s wel jammer van die vrachtwagens dat toont wel aan dat we een achterhoede gevecht aan het leveren zijn en de vijand ons behoorlijk in de tang heeft anno 2017 met dank aan de wegkijkers

Kappie62 | 25-06-17 | 08:57

Niet klakkeloos foto's van vorige jaren plaatsen. De oude luitenant-generaal die wordt ondersteund door twee man is Ted Meines. Weliswaar 95 jaar geworden maar overleden op 24 december 2016. Die was er dus dit jaar vermoedelijk niet bij.

Ibrahimad-Douri | 25-06-17 | 07:41

Dat de gerespecteerde beroepsrisico's van soldaten ons leven mogelijk en/of veilgier maken is natuurlijk een mythologisch, religieus getint geloof wat GeenStijl ook blijkbaar niet kritisch over durft te zijn anders worden ze 3x overnacht verkocht. Stijlloos zijn alleen over de onbelangrijke dingen, uiteraard, dat kan iedereen.

Het zijn de Nederlandse banden met de NAVO en de Amerikaanse oorlogsmachine die onze grenzen opengezet heeft voor blowbacks en wraakacties van mensen gehersenspoeld door één van de vele internationale militante onafhankelijkheidsbewegingen uit juist die regio's waar onze F16's mensen opblazen en onze partners nog veel meer puin mogelijk maken.

Ik dacht, ik zeg het maar even. De reaguurders maken uiteindelijk dit blogje en meestal niet de flinterdunne popiejopie analyses van de auteurs.

GeenAccount | 25-06-17 | 07:28

Veteranen die voor hun beroep uitgezonden werden naar landen waar Nederland niets verloren heeft, van Bosnie via Afghanistan naar Mali.
Alle respect voor die paar oude knakkers die nog in leven zijn na WOII, al minder respect voor diegenen die in Nederlands Indie (in opdracht) de beest uithingen en van de soldaten van na 1950 vind ik dat alleen de mariniers die op 25 augustus 1970 de dam schoonveegden respect verdienen. En die krijgen het niet.

Die soldaten die ONS land gaan redden verdienen mijn respect.

bergsbeklimmer | 25-06-17 | 06:20

Veel respect voor die mensen uiteraard.
Maar als het echt nationale veteranenDAG is mag het ook wel iets vroeger dan 20.29u geplaatst worden als het zo belangrijk is.
Zo heb ik schoonmakersdag ook al gemist door de late berichtgeving en daar baal ik van.

warmeballen | 25-06-17 | 04:36

Overigens kwam ik net dit tegen. Als je het dan toch moet doen, doe het dan in stijl. Maggie Thatcher begrafenis. Pfoaw, wat je ook denkt van die Engelsen maar verdomd stylish. www.youtube.com/watch?v=c2AmgZSIFY4

Basil Fawlty | 25-06-17 | 03:59

miko | 25-06-17 | 02:31
Begrijp wat je bedoelt maar ik wilde dus niet 14 maanden met m'n d*ck spelen zoals jij al aangaf dus had mijn pa via, via geregeld dat ik iets "zinnigs" zou doen. Vandaar dat IT gedoe. En geloof me ik was toen al een IT nerd. Ik vond het mooi. 19 jaar en op een scherm iedere NAVO vliegbeweging zien die er plaatsvond. En mooie, moest een contract ondertekenen dat ik nooit mag zeggen waar ik heb gewerkt. Hahaha. Dat honoreer ik dus. Was wel leuk ;)

Basil Fawlty | 25-06-17 | 02:43

@Basil Fawlty | 25-06-17 | 02:00
Ik heb mijn tijd uitgezeten zeg maar,zoals vele. Man wat was dat nutteloos.Verder alle respect voor jongens die op missies zijn geweest. Maar in onze tijd waren ook de beroeps lamzakken. Een beetje trainen,schoenen e wapens poetsen en daar een aardig salaris voor opstrijken. Uitzending?? Dat was helemaal niet aan de orde.

miko | 25-06-17 | 02:31

ja heel mooi allemaal, maar ons land word helemaal niet
beschermd, want ons leger loopt elders in de wereld
voor kindergarten cop te spelen, terwijl de regering
hier de grenzen wagenwijd open heeft gezet voor elke
tering terrorist of radicaal die maar binnen wil wandelen,
en dan nog roepen ook dat die aanslagen er nou eenmaal zijn
er we er maar aan moeten wennen.
Al die veteranen die hun leven hebben gelaten, draaien zich
dan ook om in hun graf, want die hebben niet hun leven
gegeven om nu 70 jaar later alles weg te geven
aan elke leegvreter die zonder enige vorm van legitimatie
maar binnen komt wandelen, en de [s]gutmenschen[/s] naïeve dwazen ze dan maar op hun bruine ogen geloven en ook nog
een potje welkom gaan staan zingen.

Von Sokkenstopfen II | 25-06-17 | 02:24

miko | 25-06-17 | 01:08
.
Ben net onder de 50 en was de laatste lichting. Crew cut en als "reserve" officier bij de de toen net opgerichte IT intelligence afdeling. Jaja wij lachen wel over ons leger maar ze hadden toen al door dat "cyber warfare" groot zou worden. En inderdaad. Ben overigens na 6 maanden eruit geflikkerd want einde koude oorlog. had ik nul moeite mee ;)

Basil Fawlty | 25-06-17 | 02:00

miko | 25-06-17 | 01:08
Ongebluste Kalk? Blaffende honden bijten niet. ;-))

Basil Fawlty | 25-06-17 | 01:41

Salut aan alle veteranen!

Basil Fawlty | 25-06-17 | 01:36

@RenHoek | 25-06-17 | 00:38
Lucht dat een beetje op??
Mooi! Ga nu maar naar bed.Als dat alles is wat je in kunt brengen.

miko | 25-06-17 | 01:10

@vanBarchum | 24-06-17 | 23:58
Onzin, ongebluste kalk zegt dat de 101 veel over zich heen heeft gehad. Het feit is helemaal niets nooit op een slagveld geweest. 101 was voornamelijk nutteloos in Duitsland hangen en vele die in de cavalerie gediend hebben kunnen dat onderschrijven. Zoals eerder genoemd, roze koeken vreten, bier zuipen en goedkoop spul van de basis terug naar Nederland smokkelen. Als je zegt dat ik lul heb je in die tijd niet in dienst gezeten en zeker niet in Seedorf gelegerd. verder niks mis mee hoor maar dat was dienen in de koude oorlog tot eind jaren tachtig.
Iedereen die boven de vijftig is hier en in dienst heeft gezeten zal dat onderschrijven. Maar ongebluste kalk is,bijna zeker van, niet van die leeftijd en heeft niet eens dienstplicht gekend neem ik zo aan.

miko | 25-06-17 | 01:08

@TheEgg | 25-06-17 | 00:10
Ik ga er verder niet op in, maar weet als geen ander wat de term 'veteraan' betekent. Mensen die daar de draak mee steken realiseren zich evenmin dat veteranen bij uitstek degenen zijn die echt weten wat 'vrede' is.
"Only if you have been in the deepest valley, can you ever know how magnificent it is to be on the highest mountain."
Kreeg koude rillingen van de clip, maar goed.. heb zelf ernstige PTSS. It's all very close to home.

Litsehimmel | 25-06-17 | 01:06

Miko, ik heb het al een keer eerder gezegd en zal het nog een keer zeggen.

Je bent een stakker. Buiten dat ben je volstrekt nutteloos.

RenHoek | 25-06-17 | 00:38

Wat een poppenkast. Onze hele krijgsmacht is een lachertje. Kapotbezuinigd, vrouw als minister van defensie (die Russen maar lachen), elk oudje "verzetsstrijder", onnodige missies die geld en levens kosten en daarbij staat de bevolking er niet achter.

Admiraal Balthasar | 25-06-17 | 00:37

Hommel | 24-06-17 | 21:16
Niet verdiend maar gekocht.
Op de vrijmarkt, was een kind dat de avondvierdaagse medailles van haar opa verkocht.

LK1964 | 25-06-17 | 00:14

Is dat een shetlandpony?

namensmijnhond | 25-06-17 | 00:11

@Litsehimmel | 24-06-17 | 20:50
Ok. De band was laatst wat negatief in de aandacht. Maar: www.youtube.com/watch?v=o_l4Ab5FRwM
Iedereen die de clip zonder tranen in zijn ogen kan afkijken, mag zijn vinger op steken.

TheEgg | 25-06-17 | 00:10

Veteraan Willem Alexander...

Bedankt mannen

msgambler | 24-06-17 | 23:58

Ongeblustekalk | 24-06-17 | 23:25
Ben het eens met wat je zegt.

miko jouw plempsels heb ik in het verleden regelmatig met plezier gelezen, maar er moet toch iets zijn gebeurd waardoor je nu zo verschrikkelijk verzuurd bent gaan schrijven. Watskebeurt? En komt het nog goed? Want de laatste tijd lijkt het er voor mij op dat je voornamelijk in de contramine bent - beetje half ruzie aan het zoeken, je aan het verzettene tegen andere reaguurders enzovoorts. Komt nog maar weinig positiefs uit je. Jammer, en het hoeft niet zo te zijn. Zo is het immers ook niet altijd geweest. Ik wens je het allerbeste.

vanBarchum | 24-06-17 | 23:58

Ongeblustekalk | 24-06-17 | 21:22
Dank voor deze link, wat een topvrouw!

Gravin v Kippenbouth | 24-06-17 | 23:55

Been there, done that. Maar voor wie vechten we eigenlijk?

MogeWijEveOvergeve | 24-06-17 | 23:54

-weggejorist-

mois | 24-06-17 | 23:45

Wat een prachtige foto's. TV verslaglegging was ook mooi. Er was een hoogbejaarde veteraan die een lijst met gevallen kameraden om zijn nek had en hij ontroerde mij diep. Zelfs op zijn hoge leeftijd straalde hij een soort onverzettelijkheid en strijdbaarheid uit. Wat erg dat onze vrijheid, waar deze mensen zo hard voor hebben gestreden, de laatste dertig jaar zo verschrikkelijk te grabbel is gegooid. Om je kapot te schamen.

osolemio | 24-06-17 | 23:44

miko | 24-06-17 | 23:21
Weet je wat het is miko, jij stuitert hier rond als een klein kind en dan vraagt er iemand aan je om normaal te doen en dan reageer je als een kleuter.
Waarom zou je dat als volwassene doen, vraag ik je.

Ongeblustekalk | 24-06-17 | 23:25

@Ongeblustekalk | 24-06-17 | 23:17
Wahahhahaha. En waar heb jij dan wel je diensttijd door gebracht? De ziekenboeg?

miko | 24-06-17 | 23:21

miko | 24-06-17 | 22:55
Dat maakt niet uit meisje, je bezoedelt hun naam. En dat regiment komt terug dus hou aub je grote mond.

Ongeblustekalk | 24-06-17 | 23:17

enorme sukkelzak | 24-06-17 | 22:24
Hypocrietei bobo's zijn de gewetenloze politieke bobo's die militairen op missie stuurden of sturen voor wat? Voor eigen gewin!
Zijn de zelfde soort mensen die een heel leger naar het toenmalige Indie stuurden. Het leger dat nu wordt aangeklaagd voor allerlei oorlogsmisdaden. Het zelfde soort dat soldaten stuurde naar Nieuw Guinea voor een zinloze expeditie. Dezelfde mensen die soldaten stuurden naar Libanon, daarna naar Bosnie om ze nu te beschuldigen van lafheid, naar Afganistan, naar Irak en Mali.Voor politiek gewin in binnenland of om onderkoning te worden in een zandbak. En dat dan met te weinig materiaal of inferieur materiaal.
En dat allemaal terwijl we het eigen land niet veilig kunnen houden door de instroom van mensen die dezelfde ideologie aanhangen die deze soldaten elders moeten bevechten. En daarom is het allemaal zinloos.

louperdeloup | 24-06-17 | 22:55

@Ongeblustekalk | 24-06-17 | 22:31
Wat een gelul. De 101 is na de tweede wereldoorlog opgericht en is in 2005 opgeheven. Voor de goede orde,wat ik omschreef WAS wat de 101 deed in Seedorf lullo.

miko | 24-06-17 | 22:55

@enorme sukkelzak 22:24
Het was beter geweest als ik enkel namens mijzelf sprak. En je hebt echt valide punten.

De persoon Rutte is voor mij op zo'n moment niet de belichaming van alles dat mis gaat met defensie.

Je loopt daar met mannen, broers, waarmee je een geschiedenis hebt; hoogste pieken en diepste dalen mee gedeeld hebt. Daar ben je op zo'n moment mee bezig.

Symboliek is secundair. Primair is de film die zich weer afspeelt voor je ogen.

J.Luns | 24-06-17 | 22:47

Met welke heldendaden in welke strijd had Willem Alexander die medailles ook alweer verdiend?
Hommel | 24-06-17 | 21:16
Slag om de arm, slag in de lucht, strikdiploma.

Kanernietmeertegen | 24-06-17 | 22:46

Het speelgoed van Rutte, hoe lang nog voordat hij het laatste beetje naar de rommelmarkt brengt?

IPNP | 24-06-17 | 22:42

@Prof. v.d. Neuq | 24-06-17 | 22:23
Hear hear, wat hij zegt.
Fighting for peace is like fucking for virginity - George Carlin

Worst_kaas_scenario | 24-06-17 | 22:39

miko | 24-06-17 | 22:13
101 heeft toch wel wat meegemaakt, dus gooi geen stront over die huzaren heen svp.

Ongeblustekalk | 24-06-17 | 22:31

-weggejorist-

miko | 24-06-17 | 22:29

Respect, jammer dat veteranendag toch vooral onder jongeren... "verdwijnt".

balletje_1967 | 24-06-17 | 22:28

@J.Luns |24-06-17| 21:41
Tuurlijk maakt het WEL uit dat Rutte daar staat , het maakt dergelijke herdenkingen ongeloofwaardig en hypocriet - en niet alleen door hem , wat dat betreft kunnen van Buren en meeste andere bobo's ook thuis blijven.
Hypocriet want :
- Veteranen herdenken en tegelijk huidige militairen - veteranen van de toekomst - met onvoldoende middelen en mensen op pad sturen.
- Als land niet aan NATO verplichtingen willen voldoen
- Je Militairen op onzinnige - puur partij politieke - missies sturen - Mali ?
- Meewerken de spanningen in Oost Europa op te voeren en de relaties met Rusland te verstoren - om de Brusselse bende en voormalige potus Obama te pleasen
- Grote woorden spreken over " vrijheid en democratie " en zelf hard meehelpen deze om zeep te helpen of door anderen om zeep te laten helpen - ZONDER iets te doen en zelfs de ander kant op te zien. Ik wijs hiermee op de reden dat die vrachtauto's de toegangs wegen moeten blokkeren , verder toelichting overbodig lijkt me

enorme sukkelzak | 24-06-17 | 22:24

Wordt dat heldendom niet een beetje overschat? Ik vind het nogal wat om je op missies te laten sturen die met het verdedigen van het vaderland niks te maken hebben maar wel alles met geopolitieke belangen. En een deel van die gasten is echt niet snugger genoeg om dat door te hebben.

Prof. v.d. Neuq | 24-06-17 | 22:23

-weggejorist-

Ervaringsdeskundige | 24-06-17 | 22:20

Rheia | 24-06-17 | 22:03
Goed gezegd. Het zijn net mensen met pretenties vanachter hun toetsenbord. Geen respect voor.
Ik kan me niet voorstellen dat militairen altijd achter hun missies staan, want door hun volksvertegenwoordiging uitgekozen. Waar ik wel respect voor heb is dat ze die waarden, hoe dom ook, willen verdedigen.
Eigenlijk zijn het echte democraten, die de pijn pakken van de domme keuzes van het volk dat af en toe een parlement kiest.

Doe het ze maar eens na. Ik kan het niet, ben ik veel te recalcitrant voor.

Ongeblustekalk | 24-06-17 | 22:18

@Leptob | 24-06-17 | 22:04
'Die mensen gaan gewoon na een acht uursdienst weer naar hun vrouw en zien hun kinderen elke dag.'

Dat is voor een hoop mensen net zo erg als PTSS.

miko | 24-06-17 | 22:16

Aan de andere kant, ik ben na mijn uitzending van 8 maanden 18 jaar lang horecaportier geweest in hartje Utrecht onder het Stadhuis.
Over een heftig tijd gesproken, met vuurwapens, bedreigingen, steekpartijen en iedere week vechtpartijen etc etc.
Toch heeft een uitzending meer impact door meemaken van maten(RIP Theo Seebregts) die de eindstreep niet halen of compleet doordraaien(Theo Hazebroek).

stormtijd | 24-06-17 | 22:16

@PietGeniet | 24-06-17 | 21:55
Inderdaad, goedkoop Blaupunkt autoradio'sen tabak vanuit Seedorf naar Nederlkand smokkelen. Spannender werd het niet voor 101.

miko | 24-06-17 | 22:13

brilpoetser | 24-06-17 | 21:18
Als libanonveteraan weet ik dat iedereen vol meedraaide van administrateur tot vrachtwagenchauffeur. Je ondersteunende taak onthief je niet van gevechtsfuncties en je draaide gewoon mee met patrouilles, uitrukken, bijstandsverlening en wachtdiensten.
Alle manschappen kregen ook een volledige gevechtsopleiding en moesten op dat gebied ook volledig inzetbaar zijn.
Headquarter in Harris was een ander geval dat was een makkie maar hoe jij nu bij je verhaal komt?
Tegenwoordig heeft iedere militair zijn specialisme maar in de gouwe ouwe tijd niet!

stormtijd | 24-06-17 | 22:06

Een doekje voor het bloeden, helaas want in werkelijkheid worden veteranen in Nederland uitgekotst en aan de kant gesmeten.

RIP mijn vader. Korea 1950-1953. PTSS.

Hulde aan allen die voor Volk en Vaderland ons gediend hebben (ik gebruik bewust die formulering omdat die operette militair die zich koning mag noemen nog niet door de stront van onze helden mag lopen).

De Droit | 24-06-17 | 22:05

@netniet | 24-06-17 | 21:57
Persoonlijk zie ik niets maar dan ook niets in die buitenlandse missies.
Denk je dat bommen op dorpen gooien veel uitmaakt in onze strijd tegen het terrorisme?
Dat Libanon gespaard is door ons?
Dat we in Mali veel verschil maken??
Het is zo vreemd dat een bom gooien makkelijker is volgens internationaal recht dan de financiële middelen van dictators en foute regimes aan te pakken.
Tien bommen op bepaalde banken in de BVI,Bahama's en Zwitserland zouden meer dictators treffen dan duizenden bommen in die fakkingzandbakken.
dus,wat mij betreft zinloos,maar dat had ik al gezegd.
www.youtube.com/watch?v=E3GOaa05SU0

miko | 24-06-17 | 22:05

Er is een vaandelgroet van een stuk of 5 vaandels, en Rutte staat intussen te OH-en met Hennis.
Lekker respectvol.

Roadblock | 24-06-17 | 22:04

brilpoetser | 24-06-17 | 21:18

Wat is er zo bijzonder aan de beroepen die jij noemt? Die mensen gaan gewoon na een achtuursdienst weer naar hun vrouw en zien hun kinderen elke dag.

Leptob | 24-06-17 | 22:04

Op de voorgrond in het groen zie je echte mensen, echte mannen. Daarachter zie je een soort weekdieren en buitenaardse wormen.

Rheia | 24-06-17 | 22:03

@miko | 24-06-17 | 21:50
Mijn zegen heb je ..
Het blijft een teamsport ;)

J.Luns | 24-06-17 | 22:03

De veteranen moeten vandaag de dag beschermd worden middels wegversperringen. Dat geeft precies aan wat er momenteel aan de hand is.

Van Duyvenbode | 24-06-17 | 22:00

miko | 24-06-17 | 21:50
miko, het is niet de bedoeling dat jij als S5 klant en erkend dienstweigeraar, de veteranen gaat bezoedelen. De koning zou dit ook niet waarderen aangezien hij vele dapperheidsonderscheidingen draagt. Of in ieder geval de herinnering eraan.
Boef!

Ongeblustekalk | 24-06-17 | 21:59

miko | 24-06-17 | 21:32

Snap de constructie maar denk veelal aan wat doe je deze mensen aan en waarom eigenlijk ? Iedereen en zijn moeder komt terug met ptss, er zitten er nog steeds zo'n 2500 thuis uit Libanon met psychische klachten, en aangaande missies daarna is het gel*l uiteraard dito. En wat probeer je nu eigenljjk in stand te houden binnen het huidige Europa. Daarnaast als je iets doet wat men in Den Haag niet zint, dan wordt je geheel bureaucratisch het gevang ingedrukt voor bepaalde tijd. Wat is dat nou eigenlijk voor baan ?

netniet | 24-06-17 | 21:57

@miko | 24-06-17 | 21:50
Ja, dat zijn die zogenaamde "koude oorlog veteranen" van de KOVOM. Ooit alleen maar dienstplichtig geweest en lekker bieren bij de cadi en rose koeken eten, nooit een vijand van dichtbij gezien laat staan onder vuur gelegen maar vinden wel dat ze ook veteraan zijn en een medaille moeten hebben. Bij gebrek aan een officiële hebben ze die toen maar zelf bedacht. Zielige losers.

PietGeniet | 24-06-17 | 21:55

Lapschwanz rutte. De enige medaille die hij heeft is van z'n veterstrikdiploma. Al zou het me niet verbazen dat hij dat zelfs heeft gekocht op een rommelmarkt.

Eshek | 24-06-17 | 21:53

@brilpoetser | 24-06-17 | 21:18
Wat dat betreft is Secretaressedag dan wel weer goed.

miko | 24-06-17 | 21:52

Mark_D_NL | 24-06-17 | 21:38
Bubbasjanko (UKR)

Oprisp | 24-06-17 | 21:52

@necrosis | 24-06-17 | 21:27
Veters strikken wcpot gooien.

miko | 24-06-17 | 21:50

@Ferdus | 24-06-17 | 21:12
Ik ben ook een veteraan!!Wel geen missie maar hej,dat is niet mijn schuld!!
IK EIS!! EEN MEDAILLE!!

Was daar niet eens een programma over? dat soldaten die geen missie hadden gedaan zich ook veteraan wilde noemen?/

miko | 24-06-17 | 21:50

EefjeWentelteefje | 24-06-17 | 21:29
Echt wel en beter dan mutsen die op uitnodiging in het publiek zitten en parasiteren met achteraf een lekker diner en wijntje.
Om te kosten dat poepvolk.

Ongeblustekalk | 24-06-17 | 21:50

Die overstrekte knieën van Jeanine Hennis-Plasschaert.
Dat kan echt niet!

Godvoordommen | 24-06-17 | 21:48

Rutte staat daar wat instabiel met twee voetjes krampachtig op de onderste steen.
Als veteraan wil je dat nietszeggende eu geile inlegvel helemaal niet zien met zijn nazi-vriendjes in Kiev. Bah!

arc-en-ciel | 24-06-17 | 21:45

Props4vets

Hemmenaar7 | 24-06-17 | 21:44

Als landmacht vet kan ik melden dat het echt niet uitmaakt dat Rutte daar staat. Enige dat telt zijn de jongens links en rechts van je als de spreekwoordelijke poep aan is.

Nunc aut nunquam

J.Luns | 24-06-17 | 21:41

Oprisp | 24-06-17 | 21:12
En dan laten we hem dagelijks melken door Bubba...

Mark_D_NL | 24-06-17 | 21:38

@Brainder | 24-06-17 | 20:57
En er zijn ook genoeg acties geweest dat men moest orde handhaven,Libanon en zo.

miko | 24-06-17 | 21:34

-weggejorist-

Dubbele-rietberger | 24-06-17 | 21:33

@Brainder | 24-06-17 | 20:57
WW1??

miko | 24-06-17 | 21:33

@netniet | 24-06-17 | 20:45
Buiten dienstplichtigen moeten de andere soldaten niet jengelen. Den Haag betaald en dus bepaald waar men naar toe moet. BEROEPSmil;itair. Alle lof voor deze mensen maar er zit ook een risico aan vast en je bepaalt als beroeps soldaat niet waar en wanneer je vecht.

'Not tho' the soldiers knew
  Some one had blunder'd:
Theirs not to make reply,
Theirs not to reason why,
Theirs but to do and die'

Alfred Tennyson.

miko | 24-06-17 | 21:32

@osdorpertje 21.27 om maar niet te praten over zijn echtgenote die kinderen omver loopt om in veiligheid te komen.

Hettiet | 24-06-17 | 21:31

@Ongeblustekalk | 24-06-17 | 21:22

Dank! Kijk, dat is nou eens een stoere vrouw.

EefjeWentelteefje | 24-06-17 | 21:29

Overigens de plek waar de parade werd afgenomen door de koning is dezelfde waar tijdens de oorlog Himmler en Seys-Inquart parades van de SS afnamen. Zie YouTube.

Jezus_Boeddha | 24-06-17 | 21:29

@Hommel | 24-06-17 | 21:16
Avondvierdaagse, elfstedentocht, etc

necrosis | 24-06-17 | 21:27

Iedere keer als ik Willem Alexander in uniform zie moet ik denken aan hoe hij keihard wegrende voor de Damschreeuwer. Eerst herkende ik de hem niet op de foto en vond het vreemd dat iemand met zo veel decoraties op zijn uniform zo snel wegrende voor zo iets onbenulligs.

Osdorpertje | 24-06-17 | 21:27

Vrouwelijke veteranen mogen ook wel eens extra in het zonnetje worden gezet op deze dag. Manja Blok is er zo een. Wat een vrouw.
https://www.youtube.com/watch?v=8E4mIou5xVs

Ongeblustekalk | 24-06-17 | 21:22

Hommel | 24-06-17 | 21:16
TV kijken

Oprisp | 24-06-17 | 21:19

Wel jammer dat het allemaal foto's van vorig jaar zijn.

PietGeniet | 24-06-17 | 21:18

Durf te beweren dat het overgrote deel van de defilerende veteranen alleen ondersteunende taken bij missies gehad heeft en meeliften op het zweet en bloed van de weinige echte actieveteranen.
Indachtig dit hebben bijvoorbeeld ambulancebroeders, verpleegkundigen, brandweerlui en politieagenten een veel traumatischer en nuttiger beroep maar géén landelijk reünie(en bobo) herdenkingsfeestje!!!
Veteranendag is het resultaat van het politiek verkopen van nutteloze defensiemissies in het buitenland, door deelnemers op een voetstuk te plaatsen!!

brilpoetser | 24-06-17 | 21:18

Met welke heldendaden in welke strijd had Willem Alexander die medailles ook alweer verdiend?

Hommel | 24-06-17 | 21:16

In 81 vielen de russen Polen binnen. Het spande erom, wij in Seedorf waren er klaar voor. Nu worden we van binnen opgevreten. "Veteraan" ? Straks weet niemand meer wat het betekent.

Ferdus | 24-06-17 | 21:12

Ik laat een traan voor de mensen die voor ons vochten.
Hun werk wordt door de debielen in Den Haag tenietgedaan!

Mastermattie | 24-06-17 | 21:09

Het eren door bestuurders voelt wel slecht als de burgemeester van Meierijstad alle veteranenmisdies vernoemt maar wel de oude indiegangers vergeet. Dom en respectloos.

louperdeloup | 24-06-17 | 21:09

Foto 1 , respect voor en vertrouwen in de mannen op de voorgrond en voor veteranen in het algemeen
.
Maar die 4 op de achtergrond , dat zijn nu precies de types waardoor ik me ernstig zorgen maak over de toekomst van dit land , van haar bewoners , inclusief die van de mannen op de voorgrond.

enorme sukkelzak | 24-06-17 | 21:08

EefjeWentelteefje | 24-06-17 | 21:00
De man die die vrachtwagens heeft veroorzaakt staat daar met zijn uitgestreken smoelwerk o,o wat belangrijk te zijn.

Mark_D_NL | 24-06-17 | 21:07

Was erbij, heb ze een rock star treatment gegeven. Heb er een mooie oranje ballon aan overgehouden. Zag ook lekkere wijven. Vriendin boos. Toen ging ik zuipen.

RickTheDick | 24-06-17 | 21:05

@ kapitein_iglo / 20:34
Rutte heeft er mede voor gezorgd dat er nauwelijks meer een krijgsmacht over is
aan zijn tronie te zien is hij daar best (gaaf!) trots op

Tobi | 24-06-17 | 21:02

Oprisp | 24-06-17 | 20:58
Mark Rutte heeft een probleem. Wat je niet kunt weglachen. En dat is het moment dat hij MP af is.

Mark_D_NL | 24-06-17 | 21:02

-weggejorist-

kapitein_iglo | 24-06-17 | 21:02

Mooie foto's, vooral van die oudere heren.

pRutte zijn kop had wel even weggefotosoept mogen worden.

En die vrachtwagens ter beveiliging - stuitend dat dit anno 2017 noodzakelijk is.

EefjeWentelteefje | 24-06-17 | 21:00

kapitein_iglo | 24-06-17 | 20:34
Dat is Mark, die ook denkt dat we hem veel verschuldigd zijn. Want Mark heeft ook zwaar gevochten en lelijke wonden opgelopen voor onze vrijheid. Ja, echt waar. Hij wordt binnenkort onderscheiden wegens heldenmoed omdat hij het gepeupel van zich wist af te houden met een simpel velletje papier!

Oprisp | 24-06-17 | 20:58

@eightfour | 24-06-17 | 20:55

Bij mijn weten was hij vlak voor de abdicatie met FLO gegaan.

RenHoek | 24-06-17 | 20:58

En dan moet je als veteraan dus langs dat liegende, grinnekende grootgruttertje en die andere vent met die vadsige kop en importbruid van bedenkelijke origine marcheren. Het is godgeklaagd.

Ceristimo | 24-06-17 | 20:57

Enkel veteranen die ons gediend hebben in ww1 ww2 zijn helden. De rest zijn enkel op aanval geweest.

Brainder | 24-06-17 | 20:57

Met je die loser Rutte er als een slappe zak bij zien staan. Wat een aanfluiting de man. Opzouten Rutte, je bent een niets.

Mark_D_NL | 24-06-17 | 20:57

Heel veel dank voor deze mensen en dank Ronaldo om er een topic van te maken. Defensie terug als reclame op Geenstijl!

Ongeblustekalk | 24-06-17 | 20:56

1 na laatste foto met lgen Ted Meines is niet van vandaag. Morsink was er wel bij. Gen-maj? Of ook lgen geworden bij de koning?

eightfour | 24-06-17 | 20:55

Of volgend jaar twee reaguurders willen komen helpen om de medailles van de majoor Kroon rechtop te houden.

RenHoek | 24-06-17 | 20:54

@smdyasc | 24-06-17 | 20:48
Lokgeit voor een magnetisch veld producerende EMP.

Litsehimmel | 24-06-17 | 20:53

Luitenant-generaal Ted Meines is afgelopen jaar overleden.

RenHoek | 24-06-17 | 20:52

@stormtijd | 24-06-17 | 20:39
De gebruikelijke aflaatbrief. Zo'n beetje als "Thank you for your service, now piss off and be homeless or something." Dat "Thank you for your service" doet overigens veel van mijn vrienden schuimbekken, vooral als er weer eens een stel politici eigenlijk alles verkloot waar je feitelijk voor de K z'n K voor hebt gevochten.

Litsehimmel | 24-06-17 | 20:50

@Watching the Wheels | 24-06-17 | 20:45
Omdat hij als liberaal een grondhekel heeft aan mensen die minder bedeeld zijn.

smdyasc | 24-06-17 | 20:48

Het is toch walgelijk, allemaal mensen die fysiek en/of mentawl helemaal kapot zijn omdat ze Haags belang mochten dienen terwijl het krapuul aldaar het hele land van binnen vol gas aan het slopen is onder noemers als progressie en globalisatie. Het meest achtelijk is misschien nog wel die foto van Marco Kroon. Wat is dat voor een medaille-batterij ? Is het überhaupt nog wel kogelijk om te vechten in zo'n tenue ?

netniet | 24-06-17 | 20:45

Waarom lacht Rutte als die rolstoelen voorbij komen?

Watching the Wheels | 24-06-17 | 20:45

Veteranen moeten op hun dag dat zij even ,ondanks de ellende die zij gezien hebben,even in het zonnetje gezet worden beschermd worden.En dan Dhr Rutte maar lachen het gaat goed met ons land.Ik vind dat diep triest.

Hettiet | 24-06-17 | 20:44

Trouwens Ted Meines is al effe dood dus die foto van die ouwe generaal slaat nergens op.

stormtijd | 24-06-17 | 20:41

kapitein_iglo | 24-06-17 | 20:34
de staat en de natie vertegenwoordigen.

aight.. | 24-06-17 | 20:41

Maar wie heeft Rutte een dik oog geslagen?
Dat is een vraag die ertoe doet.

hotnot | 24-06-17 | 20:40

En iets over een breedbekkikker mompelen doet.

Parsons | 24-06-17 | 20:39

Als veteraan wordt ik erg moe van al die poespas er omheen.
25 Jaar lang kijkt er geen hond naar je om en nu een bobo feest in optima forma.

stormtijd | 24-06-17 | 20:39

Respect voor de helden. Jammer dat die leugenachtige glibber Rutt er bij moet zijn

Pillendraaiert | 24-06-17 | 20:39

Dat Mark daar staat is echt een roggel in je bek als veteraan

Botte Hork | 24-06-17 | 20:37

Als ze destijds hadden geweten wat wij nu weten hadden ze niet gevochten.

Parsons | 24-06-17 | 20:37

Waarom dat een na laatste picaatje :mooie LUL??

miko | 24-06-17 | 20:36

Onderschrift: helden en Rutte

pvpb | 24-06-17 | 20:36

Amen.
Heel veel dank, mensen, ook namens mijn kinderen.

Lewis | 24-06-17 | 20:34

wat mot die Rutte daar?

kapitein_iglo | 24-06-17 | 20:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken