Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Formatiewatch. GristenSegers wacht op antwoord

Hee. Weet u wat een goed idee is? Een kabinet met vvd, CDA, D66 en ChristenUnie. Dat daar nog niemand op was gekomen zeg. Dat het 100 dagen heeft geduurd tot er eindelijk iemand dacht: tja, met die malle Segers erbij hebben we ook gewoon 76 zetels in de Tweede Kamer en 38 in de Eerste. Goed en origineel plan Herman Tjeenk Willink! Wij denken dat Gert-Jan Segers en Alexander Pechtold het reuzegoed met elkaar kunnen vinden. Misschien een leuke tip die wij hebben uit een formatiehandboek uit het jaar kruik: als ze nou voor hun achterban een tijdje doen alsof er schier onoverbrugbare ethische verschillen zijn, accepteren de mensen een dichtgetimmerd compromisregeerakkoord eerder. Want in plaats van een akkoord op hoofdlijnen waar de partijen binnen een paar weken uit zijn, zit iedereen echt enorm te wachten op deze honderd dagen stoelendans, voortdurend grappende parlementair journalisten (O Heer, verlos ons van de Grappende Parlementair Journalisten) en die ernstige tronies van amateurtoneelgezelschap In de Haagse Aap Gelogeerd. Grote inhoudelijke verschillen, maar Gertjan is bereid mits gewenst mensen. Bereid mits gewenst. Klinkt toch anders dan nee is nee maar zeg nooit nooit. Wachten op het sputteren van het motorblok dan maar! UPDATE: Kan iemand Alexander uit de ballenbak halen? Of is hij daar ook niet klaar voor? UPDATE: Zometeen laatste avondmaal van Jezus met Judas. UPDATE: Zaaddodende Peggoldvid + spontane pica om het af te maken. Eet smakelijk. UPDATE: Dat wordt gezellig jongens. Segers wil meteen over de orgaanroofplannen van D66 onderhandelen.

Reaguursels

Inloggen

D66 inwisselen voor PVV en binnen het uur een meerderheidskabinet zoals kiezers gestemd hebben. Klein minnetje: VVD min 9 zetels wat in de samenstelling van de ministeries te zien moet zijn. Grote muil een beetje dichten.

Cocorico | 22-06-17 | 10:38

Hoe het gaat uitpakken met die schijnheilige hoogst onbetrouwbare Allesanders in het kabinet zullen we, denk ik sneller weten dan ons lief is. Het is wel een pak van mijn hart dat Jesses Kleffertje zichzelf en zijn cluppie voorlopig in verzekerde bewaring heeft gesteld. Gruwelijk Links is zo mogelijk nog erger dan de terminale PvdAmorelen.

h.a.k. blok | 22-06-17 | 10:14

jeezus wat een lekker wijf

JensDensen | 22-06-17 | 04:20

Alstublieft GeenStijl, wilt u niet zoveel foto's meer plaatsen van Pechtold? Misselijk word ik ervan. Bij voorbaat mijn dank.

hoogstetijd | 22-06-17 | 02:01

Eens een Pechie, altijd een Pechie.

michiel de ruiyter | 22-06-17 | 00:23

Memek | 21-06-17 | 21:30
Daar zit wel iets in.

Príncipe | 22-06-17 | 00:14

Die Pechtold kijkt voortdurend alsof-ie een dildo in zijn poepert heeft zitten...

Reykjavik | 21-06-17 | 22:19

Het blijft bizar hoeveel reaguurders niet eens weten wat een VVD eigenlijk wil. Hebben jullie ook maar één programma gelezen?
De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 17:37

Vele reaguurders, mezelf incluis, nemen naar ik aanneem niet de moeite om het programma van de VVD te lezen, omdat ze de VVD op voorhand uitsluiten.
Dat klinkt bekend, dat uitsluiten.
Waarom uitsluiten:
- grove leugenaars met Rutte voorop.
- schandalige behandeling van de MH17 slachtoffers en nabestaanden.
- vertrappen van democratie (het Oekraïne referendum)
- de integriteits schandalen die zich maar blijven opstapelen.
- het draaideur departement van V&J en alles wat zich daar heeft afgespeeld, en wat ooit nog meer eens boven water zal komen.
- het breken van ontelbare verkiezingsbeloftes.
- hun vriendjespolitiek.
- hun EU houding.

Ik zal nimmer op de VVD stemmen al beloven ze me 100.000 euro.
En zo zeer als ik niet hoef te weten wat er allemaal in kippenstront zit, heb ik geen behoefte hun programma te lezen.
-

Memek | 21-06-17 | 21:30

Jeuj, dat we dat nog mee mochten maken: D66 dat met de griezelunie aan de slag gaat voor het Kabinet Jezus I.

wapster | 21-06-17 | 21:05

Mijn complimenten voor de comments onder de foto's en video's. Briljant. Lol @ judas

nerugaer | 21-06-17 | 19:55

Wat een theater, en wat heeft die Pechtold toch een macht, zeg.. vast omdat hij kind aan huis is bij de Bilderberg klup. Vraagje, wat heeft die meneer toch tegen de ChristenUnie, is hij bang spontaan in vlammen uit te barsten bij het zien van een Bijbel? Gaat hij spontaan zweven, draait zijn hoofd 360 graden terwijl hij de uitspraak doet: 'YOUR MOTHER SUCKS COCKS IN HELL, RUTTE!' Kortom, is meneer Pechtold closet-satanist? Heeft hij moeite met andersdenkenden? Aangezien zijn partij een duidelijk diepe (en onbeantwoorde) liefde koestert voor de islam, valt de halstarrige en weigerachtige houding t.o.v. een andere fundamentalistische beweging dan weer extra op.

DearMud | 21-06-17 | 19:29

Wat een walgelijke vertoning, aan tafel zitten vier narcisten, drie met een erectie en een met een natte broek.

Chinook Elsevier | 21-06-17 | 19:06

nu zitten ze na 100 dagen trekken, lekker indonesisch te eten op kosten van de belastingbetaler.
En d66 wil nu ineens wel praten..
Jammer dat ze niet uit hun functie gezet kunnen worden he?

alphapapatango | 21-06-17 | 18:56

@De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 17:37
Sorry, was meer dan een A4 en dan haak ik af. Dus beoordeel ik ze op hun gedrag. En dan kom ik maar tot een conclusie: de VVD is een ↓↓↓

VerenigingVanDieven | 21-06-17 | 18:28

De ethische kwesties komen gelijk aan bod, zoals het voltooid leven, misschien is het politieke leven van Pechtold dan ook wel gauw voltooid.

Titje | 21-06-17 | 18:26

D66: Partij VOOR de dood (abortus, euthanasie, voltooid leven, islamisering).
CU: Partij TEGEN de dood.

Wordt een strijd om leven en dood.

MickDjekker | 21-06-17 | 18:10

Het is pure orgaanroof. De patiënt zou mogelijk kunnen overleven. Het grenst dus aan moord.
@ kommabijmebinnen | 21-06-17 | 16:48
-
In sommige landen (bv India) worden mensen gewoon vermoord om hun organen te kunnen verpatsen.
Ik vraag me af of men n het "beschaafde" westen niet "eerder" ongeneeselijk of hersendood o.i.d. wordt verklaard als men je organen kan oogsten.
Al deze gedachten weerhouden mij ervan om donor te worden

telelezer | 21-06-17 | 18:04

@De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 17:35
He! Ik heb geen gok. Ik heb een hele normale neus!

VerenigingVanDieven | 21-06-17 | 17:59

Ik ga liever voor de uitdrukking "zelfneutralisatie" Mooi algemeen begrip om uit het leven te stappen.
Graaf van Egmont | 21-06-17 | 13:50
-
Endlösung..?

telelezer | 21-06-17 | 17:56

-weggejorist-

sojasoep | 21-06-17 | 17:48

Het blijft bizar hoeveel reaguurders niet eens weten wat een VVD eigenlijk wil. Hebben jullie ook maar één programma gelezen?

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 17:37

Ach en wee, pechtold moet het nu gaan doen met Segers. Meer smaken zijn er volgens hen niet meer. "Compromissen sluiten" zal ik hem horen zeggen over 14 dagen, maar we zijn er nu eindelijk (he he) uit. Mark my words.
Het maakt niet uit met wie je in de regering gaat zitten blijkbaar.
Zolang het maar niet met die gekke PVV/FVD/SP/?? ..(vul zelf maar in) is.
Principes?? pfff.. al jaren niet meer.
Lantsbelang.. hoe spel je dat?
Theater? Maar natuurlijk.. geef het volk brood en spelen (en belastingen.)
Is er nu werkelijk iemand in Den Haag, die gelooft dat wij hier in trappen?
Nee... toch zeker?

mynameistrouble2 | 21-06-17 | 17:36

VerenigingVanDieven | 21-06-17 | 16:11

Het was jouw keuze. Jouw gok. Maar handig is het niet. Zal het ook nooit worden. Zie Trump.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 17:35

witwas | 21-06-17 | 16:26

Het is dus andersom en al jaren.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 17:33

BREAKING: ChristenUnie maakt zich ten derde male op voor REFORMATIE, en dat 500 jaar na dato! We leven in HISTORISCHE TIJDEN.

www.isgeschiedenis.nl/themas/reformati...
De Reformatie begon in 1517 met de publicatie van de 95 stellingen door de Duitse theoloog Maarten Luther. Met deze stellingen zette hij zich af tegen de heersende rituelen en doctrines van de katholieke kerk en pleitte hij voor hervormingen binnen het christendom.
Uiteindelijk resulteerde de Reformatie in het ontstaan van verschillende nieuwe stromingen binnen het christendom, waaronder het Lutheranisme en het Calvinisme. Als gevolg van het Schisma besloot het Vaticaan ook te hervormen, wat leidde tot de Contra-Reformatie. Het schisma binnen het christendom resulteerde in verscheidene Godsdienstoorlogen, die pas in 1648 ten einde kwamen.

j_oor_n | 21-06-17 | 16:55

De onderhanden gang van zaken is geen formatieprobleem, het is een D'66 probleem. De leegte van een flubber partij. Ik kan me nauwelijks voorstellen dat Buma en Rutte echt staan te glunderen bij het optreden van die arrogante kotspil, die zijn gluiperige wil oplegt aan het lopende proces.
Dit was op voorhand al te verwachten. D'66, een partij van kenmerkende nutteloze immateriële eigenschappen. Geen dragend fundament, geen concrete lijn, maar iets tussen niet wegkijken en toch niks aanpakken. Een manie om zelfs zinvolle verschillen weg te gummen en maar drammen om de min pool met de plus pool te verbinden.
Sign of the times; de gewaarwording van de onbenulligheid van een veganistische generatie/sekte in de notendop. Daar gaan we de oorlog nog eens echt mee winnen.
Als je gewoon eens Googled naar: "D'66 wil" dan krijg je spontaan de Ziekte van Verstappen (racekak) van het lachen.

Memek | 21-06-17 | 16:50

@ TB2318 | 21-06-17 | 15:18
Bij orgaandonatie gaat het dus niet om een "stoffelijk overschot" maar om een NOG LEVENDE patiënt die hersendood is.
Het is pure orgaanroof. De patiënt zou mogelijk kunnen overleven. Het grenst dus aan moord.

kommabijmebinnen | 21-06-17 | 16:48

Langzaam maar gestaag krijgt Peghol net zo'n dikke vette vadsige kop als Timmerfrans. De attitude hadtie al.
Time for Brussels!

nomo | 21-06-17 | 16:40

Hoe je het ook went of keert, de één na grootste partij negeren heeft niets me democratie te maken. Verder zie ik ook niet dat FvD zoveel groter zal worden. Erg bijzonder vind ik zijn bijdragen tot nu toe niet, ook vanmorgen was zijn betoog zwak. Quasi intellectueel Latijs gebabbel, meer is het niet. Mijn verwachtingen van Baudet&Hiddema waren hoog, te hoog naar het zich laat aanzien. Helaas.

Klik_hier | 21-06-17 | 16:39

Wanneer de zetelverdeling van D66 en CU omgedraaid zou zijn en CU dezelfde grap uit zou halen tegenover D66, zouden de linkse bolwerken en kereltje zich over elkaar buigen om CU tot op het bot af te kraken. Waarom is dit wel toegestaan?

Kartelmaster2000 | 21-06-17 | 16:36

@balustrade | 21-06-17 | 16:20
Ach als GroenLinks de democratie probeerde omver te werpen met de moord op Pim Fortuyn, door een GL lid. Dan hoeven we ook niet diep te graven welke partij die aanslag ensceneert om aan te schuiven bij de formatietafel.

Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 16:33

Het is wel genieten van deze ontwikkelingen, los van het absoluut schaamteloze formatiegedoe.
D66 krijgt gewoon de CU door de strot gedouwd, ik mag wensen dat CU dat arrogante, moslim-minnende, Christen- hatende clubje van Pechtold het vel over de neus haalt. Weg met die wetjes op verplichte orgaandonatie, voltooid leven enz. Het klinkt belangrijk, maar is marginaal wanneer je het afzet tegen maatschappelijke vraagstukken die er toe doen: toekomst EU, economie, immigratie, zelfs milieu.

De CU hebben goede parlementariërs, mensen die het politieke handwerk als ambacht nog kennen. Ik mag hopen dat ze die populisten van D66 met de waan van de dag topics op hun plaats zetten.

verder een treurige toestand. Meteen na de verkiezingsuitslag was voor velen, van verschillende politieke pluimage, duidelijk dat VVD, CDA, CU, D66 de veruit meest logische keuze voor een regering is. uitgaande van aansluitende politieke houding en het feit dat de PVV dus in cordon sanitaire zit.

Nuuk | 21-06-17 | 16:27

@DKS
U kunt u standaardriedeltje over FvD dat niets voor elkaar krijgt wel stoppen. Of het angst is of gebrek aan eigen ideeën maar VVD begint nu al FvD standpunten over te nemen. Een enorm succes voor een nieuwe partij met slechts 2 zetels
www.dagelijksestandaard.nl/2017/06/hah...

witwas | 21-06-17 | 16:26

De PvdA wacht op een aanslag om aan te kunnen schuiven bij de formatie. Want dan is er plotseling wel sprake van een situatie waarin de PvdA kan meeregeren.

balustrade | 21-06-17 | 16:20

Nou ja, als eenverdiener is CU beter dan GL. Maar ik had liever de SGP erbij gezien, die maakt zich pas echt sterk voor mijn portemonee.

De Ongematigde | 21-06-17 | 16:14

Altijd leuk:
"een stem op de PVV is een stem op de VVD."
litebyte | 21-06-17 | 15:06
kleine toevoeging:
- een stem op het CDA is een stem op D66
- een stem op de VVD is een stem op D66
- een stem op de VVD is een stem op waarschijnlijk CU of anders Groen Links
- een stem op het CDA is een stem op de VVD
- een stem op D66 is een stem op wellicht Gristenunie
enz, enz..

1 ding is wel zeker, een stem op de PVV is geen stem op de VVD

Nuchternederland | 21-06-17 | 16:12

@De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 14:16
Wat een drogredenering. Dus omdat ik op de PVV heb gestemd moet ik de leiders van alle andere partijen niet onder geen enkel beding? Niet dat het ook maar iets uitmaakt om dit tegen jou te zeggen, je bent nou niet bepaald een 'particulier' zeg maar.

VerenigingVanDieven | 21-06-17 | 16:11

Gratis tip:Ik stel voor dat ze gesprekken tussen het motorblok en Groen Links gaan houden.
Het schijnt dat die allemaal wel willen en over veel zaken hetzelfde denken.

Nuchternederland | 21-06-17 | 16:08

"a match made in heaven"

DolfWeerwolf | 21-06-17 | 16:00

Het zal Nederlands grootste arrogante politieke engerd een zorg zijn met wie hij kan, mag of zal regeren, zolang hij maar zijn lang begeerde echte ministerspost krijgt. Zijn eerdere "minister zonder portefeuille schande" moet hoe dan ook uitgewist worden.

diederikje | 21-06-17 | 15:55

En dat er maar veel zand in het Motorblok mag komen, dan stop het van zelf.

FreeVogelaar | 21-06-17 | 15:49

Vroeger geleerd dat je een motorblok in de soep kan laten lopen door een suikerklontje in de benzinetank te stoppen.
Binnenkort Suikerfeest.

En doe es nieuwe verkiezingen met max 10 partijen. En ga formeren met de twee grootsten en max twee kleinere.

Jos Tiebent | 21-06-17 | 15:31

@Koning Willy | 21-06-17 | 15:23

Nee, het is net VVD, kijk naar het EU parlement en het stemgedrag van D66-EUroscisten hierin.

litebyte | 21-06-17 | 15:27

@Lenco | 21-06-17 | 15:12

Het is idd een keuze tussen 2 kwaden. Er bijzeggende, dat relifundi's (of je het ermee eens bent of niet) wel hun woord houden, dan vaak gerelateerd aan het woord van god maar toch.

Pechtold is daarintegen net zo'n onbetrouwebare populistische 'EU moet beter' laaielichter als al die andere EUroscisten.

Bovendien doen de ggristenfundi's mee als opvulling, niet als beleidsmakers.

litebyte | 21-06-17 | 15:26

Ik snap D66 helemaal niet meer. Wat zijn dat voor suffe "kroonjuwelen"? Vroeger hadden ze nog bestuurlijke vernieuwing zoals bindende referenda en de gekozen burgemeester, maar sinds Thom "benoemde burgemeester" de Graaf en het Oekraïne referendum hoeft dat niet meer van D66. Zo is het net de PvdA, maar dan met die slappe zak van een Pechtold.

Koning Willy | 21-06-17 | 15:23

Banana008 | 21-06-17 | 15:21

In de hoofden van ernstige gestoorde (psychotische) en/of domme mensen wel ja. Zie je hier wel vaker.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 15:22

Als ChristenUnie i.p.v. ChristenUnie Islam Unie zou heten, zou Pechtold het helemaal fantastisch vinden en meteen tekenen bij het kruisje.

Banana008 | 21-06-17 | 15:21

@ Lenco | 21-06-17 | 15:12
Pechtold is anders meer fundi dan Segers en Van der Staaij bij elkaar.

Lewis | 21-06-17 | 15:19

Watching the Wheels | 21-06-17 | 13:46
Orgaanroven is onzin. Er wordt gepleit om "je wensen vast te leggen" zodat de overheid weet wat er mee moet gebeuren. Uiteindelijk is een stoffelijk overschot sobieso "in handen van iets of iemand", in dit geval de overheid. Ze kunnen je niet laten liggen. En de beslissing om jouw organen samen met de rest in de oven of de kist te deponeren is ook "een beslissing". Dat is dan toch ook "roof". Waarom zou transplantatie (het redden v.e. orgaan) "roof" zijn, en mee laten gaan met de rest niet?

TB2318 | 21-06-17 | 15:18

Pechtold begint een steeds irritanter egotrippertje te worden. Mocht het gaan lukken om een regering op te zetten met CU en D66, dan is het maar afwachten voordat D66 de stekker eruit trekt.

Eendt | 21-06-17 | 15:13

Nou mot ik Arrogander Peggol niet, maar relifundies moet ik al he-le-maal niet.

Lenco | 21-06-17 | 15:12

litebyte | 21-06-17 | 15:06

Onzin. Bewijs het maar :)

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 15:07

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 14:50

Och. Het zal een illusie blijken. Dat garandeer ik je. Thierry is gewoon niet goed genoeg in Nederland. In Amerika of GrootBritannie zou hij kunnen scoren.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 15:06

@rexm | 21-06-17 | 14:57

Wilders (ook bekend als PVV) is tot nu toe altijd de oppositie afdeling van de VVD geweest (kijk het stemgedrag van de PVV er maar op na.)

Dus, wel of niet in een kabinet, een stem op de PVV is een stem op de VVD.

litebyte | 21-06-17 | 15:06

Segers is niet mal.
Vind ook hem op cruciale punten te naïef, maar hij is een stuk integerder en wijzer dan vele andere politici.

Lewis | 21-06-17 | 15:06

ristretto | 21-06-17 | 14:43

Nope. Elke zinnige kiezer wist dat Geert zijn hand heeft verspeeld. Persoonlijk zag ik Rutte I wel zitten met Geert. Dit bleek snel een illusie. Nee echt voor alles wat links is is Geert geen optie en op rechts zien we hem ook niet zitten. Wederom dankzij Geert.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 15:04

Hans de Boer kan blij zijn... vanuit zijn achterban was al ongerustheid ontstaan; straks gaat het volk nog zeuren om nieuwe verkiezingen.

Hans 'BV' de Boer heeft labbekakker Pechtold even een figuurlijke roede in zijn aars geramt om mee in stemmen met iets van gggristelijke signatuur.

litebyte | 21-06-17 | 15:03

Ze zouden hun moeder nog liever verkopen, als dat ze met de PVV zouden regeren.
En die nietsnutten van de PVDA uit de EU sodemieteren, als eerste.
Kan die Koenders en die Dijsel een krantewijk gaan zoeken.

rexm | 21-06-17 | 14:57

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 14:42
Die boze burgers lezen het partijprogramma toch niet. Het gaat om exposure en de juiste dingen zeggen door een worst voor te houden. Bakvulling dus.
Wat rest zijn de hoogopgeleiden die FvD wel zien zitten en het kader kunnen opbouwen.
Geen kartel hoor, geen kartel!

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 14:50

@Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:14

Dat zou toch wel erg leuk zijn. Maar ik denk niet dat het ervan gaat komen.
Zelf heb ik de indruk dat Pechtold Segers, ongetwijfeld een keurige, fatsoenlijke en eerzame man, al zodanig geschoffeerd heeft dat het onmogelijk is om tot een goede relatie te komen.
Maar goed, ik zou zeggen GO meneer Segers! Traineer die D66 ideeën (compleet leven: volkomen geschift idee, standaard donorschap schande!). Het is een kwestie van tijd voordat ook deze kroonjuwelen (net als de gekozen burgemeester, het referendum) hun glans verliezen. Laat u leiden door de Heer en loodst u ons door deze goddeloze tijden.

DebraCadabra | 21-06-17 | 14:43

Geachte Slettebak, u lult weer uit u poezelige nek.
Over de kiesdrempel zijn we het eens. Vijf is prima.
Scheelt ook weer fractiekamer in Den Haag.

Uw redenatie klopt niet. En ja, de democratische meerderheid wil niets met Geert van doen hebben.

Het gaat om de ego's van Rutte en Buma die niet willen. Hun kiezers willen wel. Dat zou nou juist democratie moeten zijn.

ristretto | 21-06-17 | 14:43

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 14:31

FvD is veel te rechts en conservatief voor het leeuwendeel van de boze burgers. Die willen meer uitkeringen en meer gratis subsidie. Wilders is tenminste slim genoeg om zijn zwaar libertarische programma om te toveren in een socialistisch programma. Alhoewel. Tegenwoordig gaat het helemaal nergens meer over bij de PVV. Gewoon wat blaten over islam en dat is kennelijk genoeg.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 14:42

Kamervraag | 21-06-17 | 14:18

En dan? Thierry heeft het nog niet helemaal verbruid met Nederland maar timmert hard aan de weg. Geert is al voorbij. Dus nog meer onzin. Ondertussen blijven de problemen bestaan. Het is puur jezelf in de voet schieten.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 14:38

miko | 21-06-17 | 14:30
Alles,.. vandaar mijn vraag aan u.

botbot | 21-06-17 | 14:37

Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:33
Als je van 150 naar 99 zetels terug gaat, wat jij voorstelt, wordt er geen enkele van de huidige zittende partijen gejorist.

Gajus | 21-06-17 | 14:37

Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:29
Dat bedoel ik. Wie zit er nou te wachten op een politicus die al zijn beslissingen neemt n.a.v. wat een god hem heeft gezegd tijdens het gebed. Ik wil al helemaal geen god of allah meer in de wereld. Die twee hebben er een zooitje van gemaakt en zijn wat mij betreft af. Vanwege gebrek aan competenties.

Graaf van Egmont | 21-06-17 | 14:35

@Gajus | 21-06-17 | 14:31
Dit meen je niet? Als je minder zetels te verdelen hebt gaat de kiesdrempel vanzelf omhoog per zetel.

Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:33

Gajus | 21-06-17 | 14:21

Eensch. Van mij mag elke stroming die ergens een ander idee over hebben in de kamer. Maar laten we er in ieder geval voor zorgen dat ze nuttig mee kunnen doen in de oppositie of in de regering. Zo is het driemaal niets.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 14:33

Kamervraag | 21-06-17 | 14:18
Prima en ik hoop dat op veel promotie artikelen op Geenstijl over FvD.
Komt vast goed.

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 14:31

Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:25
Wat is er dom aan een kiesdrempel?
Het aantal zetels verlagen lost in de huidige situatie weinig op.
Ben het overigens eens met wat je zegt over die zelfverrijkers, maar ik zie de link met de kiesdrempel niet.

Gajus | 21-06-17 | 14:31

@botbot | 21-06-17 | 14:12
Wat heeft dat van doen met mijn tegel??

miko | 21-06-17 | 14:30

@Graaf van Egmont | 21-06-17 | 14:23
Het gevaar van de ChristenUnie is wel dat als het kabinet straks een standpunt inneemt. Iemand als Segers met het argument komt dat het hem ingegeven is tijdens het gebed door God. Daar gaat onze scheiding van Kerk en Staat.

Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:29

Schitterend om die deugpartijen te zien worstelen om FvD, 50+ en vooral de PVV maar buiten de deur te houden. Deze impasse kan mij niet lang genoeg duren.

Bigi Bana Boy | 21-06-17 | 14:26

@Gajus | 21-06-17 | 14:21
Wat een domme discussie van jullie. Heel Nederland heeft de afgelopen jaren mogen inleveren, behalve politici. In Brussel kregen de Europarlementariërs, zelfs loonsverhoging met terugwerkende kracht. De 2e Kamer moet gewoon terug naar 99 zetels, dus 51 eraf van de huidige 150 zetels. Je bereikt hetzelfde effect.

Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:25

bisx3 13:42

Welk land?? Land=EU, partijen die anti EU zijn worden uitgesloten, daarom alleen al is het belangrijk dat de PVV de grootste wordt, anders wordt NL gewoon een dictatuur onder Duitsland. De historie herhaalt zich.

Saxofoon | 21-06-17 | 14:23

Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:14
Kreeg net een mailtje binnen van Gert Jan Segers met de volgende inhoud:

Beste ChristenUnie vrienden,

We leven in politiek spannende tijden. Ruim drie maanden nadat Nederland zijn stem uitbracht is er nog steeds geen nieuwe regering en het lijkt op korte termijn ook niet rond te komen. Hoe de formatie ook zal verlopen, de rol van de ChristenUnie zal cruciaal worden.

We staan voor grote uitdagingen. Zoals de veranderende verhoudingen in de wereld en de nieuwe afslagen waar Europa voor staat. De noodzakelijke klimaat- en energietransitie. En het opkomen voor vrijheid hier en internationaal.

Kortom: politiek en bestuur doen er toe en hebben impact op ons allemaal.

Juist daarom wil de ChristenUnie vanuit haar heldere christelijke identiteit een onderscheidende bijdrage leveren en daarmee de samenleving te dienen. Met God middenin in de wereld.

Dat kunnen we niet alleen. We weten ons gedragen door talloze gebeden en steun vanuit het land. Niet in de laatste plaats de steun van leden. Dankzij hen kunnen wij verschil (blijven) maken.

Verder moet ik dus gewoon lid worden.

Waarom doet hij dat?

Graaf van Egmont | 21-06-17 | 14:23

miko | 21-06-17 | 14:06

Het is niet mijn schuld dat Geert zichzelf saboteert. En ja, de democratische meerderheid wil niets met Geert van doen hebben. Ook dat is democratie.

Overigens is wat de kiezer wil nogal subjectief. Ergens moet een gulle middenweg gevonden worden. Helaas moest Geert uiterst dom zijn onderbuik legen. De VVD en ergens ook het CDA stond niet negatief tegenover Wilders maar Wilders blaat liever dan dingen gedaan krijgen.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 14:23

Dadelijk is de conclusie dat er rond de VVD gewoon geen coalitie te vormen valt.

Zitten we met CDA/D66/GL/SP/PVDA/Diertjes. Het kabinet Buma-Stemra^H^H^HPechtold.

GnottoBlotto | 21-06-17 | 14:22

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 14:18
Zouden er bij mij minstens 8 zijn. De regeerbaarheid is nu echt im Frage, zeker op de langere termijn.

Gajus | 21-06-17 | 14:21

Dit was de eerste en enige logische optie voor een coalitie die al door velen genoemd werd op 16 maart:vvd cda d66 en cu.

Maar goed slaap lekker verder in den haag .

alphapapatango | 21-06-17 | 14:21

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 14:16
Goed punt. De aversie bij de traditionele partijen tegen de persoon Wilders is groot. De PVV wordt eigenlijk alleen om die reden buitengesloten.
En als Wilders op zou stappen? In het "landsbelang"?

Gajus | 21-06-17 | 14:19

Gajus | 21-06-17 | 14:12

Ik ben al jaren voor een kiesdrempel van tenminste vijf zetels.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 14:18

Die Gristenen komen zowat klaar van de eventuele macht.
Eén zeteltje. Gewoon iedere keer moties indienen over de koopzondag. Is het zo afgelopen.
Nieuwe verkiezingen en Tjerrie op 10 zetels en Greet op 22.

Kamervraag | 21-06-17 | 14:18

Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:14
You nailed it.
Hoop alleen dat Segers dat ook door heeft.

Gajus | 21-06-17 | 14:17

@Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:06
Als Miezerig Mannetje dan ook nog eens ruzie krijgt met Segers, lach ik mijn ballen uit mijn broek.

necrosis | 21-06-17 | 14:17

Bertie Wooster | 21-06-17 | 14:12

Hoe zeer je het ook met Geert eens kan zijn hij heeft zijn buskruit verschoten en zijn hand overspeeld. Ergens jammer maar dat ligt toch echt aan Geert. Ongeveer 87% van de bevolking moet hem niet onder geen enkel beding. Dus dan houd het op. GroenLinks is ook het wegwerpen van je stem in het huidige klimaat. Blijft over drie partijen die wel willen en kunnen.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 14:16

@Graaf van Egmont | 21-06-17 | 13:48
Segers krijgt nooit meer de kans ooit om met 5 zetels zoveel invloed op het kabinet te krijgen. Ze hebben hem nu echt nodig. Door de overarrogante move van Pechtold heeft Segers bijna carte blanche om zijn hele verlanglijst in te leveren. Voor het 'motorblok' is het dan *stikken of slikken*. Meer opties zijn er niet. Wat blijft over een minderheidskabinet?

Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:14

netniet | 21-06-17 | 13:59

Nieuwe verkiezingen is nogal zinloos zolang mensen niet op z'n minst willen stemmen voor een toekomstbeeld die ze aanstaat. Een realistisch toekomstbeeld. Je bent nogal onverstandig bezig in deze tijd en dagen als je niet je stem uitbrengt op een partij met een reeele kans om mee te doen in een regering of effectief iets van nuttige oppositie kan voeren. Op zijn minst. Er zijn sowieso vijf of zes partijen die je moet wegstrepen alszijnde 'stem dan blanco' of niet. Te weten: GroenLinks, PVV, PvdA, FvD, Dierenpoes en 50+.

Het beste zou zijn als VVD en CDA een coalitie konden vormen maar als het moet nemen we D66 erbij. Als je tenminste een rechts kabinet wil.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 14:13

miko | 21-06-17 | 14:06
De eerste kamer weet u wat voor een taak deze in een democratie heeft?

botbot | 21-06-17 | 14:12

De Koreaanse Slet
Los van wat men van Geert vindt of van de boycott, hebben al deze verkiezingen goed geboerd (of in de situatie van de pvda, gaan niet beter boeren bij nieuwe verkiezingen). Nieuwe verkiezingen is in het voordeel van een PVV en dat willen ze dus niet.

Bertie Wooster | 21-06-17 | 14:12

Prutsers? De kiezers bedoel je. Bedank alle sukkels die op rare splinterpartijtjes hebben gestemd. Stem gewoon op een ideologie. Zei het links of rechts maar doe iets nuttigs met je stem.
De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 13:59
In plaats van iedere keer zo te keer te gaan zou je beter gewoon kunnen beweren dat je een kiesdrempel wil invoeren (tegen genoemde "rare splinterpartijtjes", waarvan FvD volgens mij nog eens heel groot gaat worden).

Dat staat wat eloquenter. Je bent niet dom. Dus laat je niet zo gaan.

Gajus | 21-06-17 | 14:12

Brussel,daar zitten ook een steletje ongekozen lamlullen,laten ze aĺemaal de oren naar hangen, kiezen,?.. ze doen gewoon waar ze zin in hebben,geld ,salaris,en later nog ergens een "geparkeerde koffer" voor bewezen diensten .

fleurtje | 21-06-17 | 14:12

Als deze formatie slaagt, komt er dan ook witte rook uit de schoorsteen op het binnenhof?

Broekpaling_bezitter | 21-06-17 | 14:11

@Graaf Monte Cristo | 21-06-17 | 13:52
In 77 en 82 was de PVDA de grootste partij en mocht niet regeren dus zo vreemd is het niet.

miko | 21-06-17 | 14:10

Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:06
Omtzigt gaat niet weg, anders had hij dat allang gedaan en Voordewind kan zich best vinden in het migranten document van Tsjeenk, want dat is principieel borgend.

Het kan dus prima, de CU erbij.

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 14:10

@Graaf van Egmont | 21-06-17 | 13:50
Dat is wel een mooi begrip inderdaad.

Watching the Wheels | 21-06-17 | 14:08

Bekend grapje uit de grijze gristenhoek:

Dominee wordt 'beroepen', oftewel, gevraagd door een andere gemeente om daar grote voorganger te worden. Dan zei men: dominee bidt nog om een wijs besluit, maar zijn vrouw is de gordijnen al aan het verstellen voor de nieuwe pastorie.

Ontzettend bejaard grapje, maar ja, we hebben hier met de grijze gristenen te maken hè? Die zullen dit meteen herkennen. En Segers bidt vanavond weer zijn gebedje aan de rand van zijn bed. Op zijn knieën. "Vergeef me heer, maar ik weet niet wat ik moet doen..."

piloot47 | 21-06-17 | 14:06

@necrosis | 21-06-17 | 13:50
Dat is niet moeilijk, men is bang voor 2 dissidenten:
- *Pieter Omtzigt* van het CDA zou zich wel eens kunnen afscheiden. Dat is zuur voor het CDA want hij staat voor 92.000 stemmen dat is meer dan één zetel.
- *Joël Voordewind* van de ChristenUnie, schijnt nogal principieel te willen omgaan met vluchtelingen kwesties. Hetgeen niet overeenkomt met wat het CDA en VVD (behalve Mark Rutte) willen. Zou zich ook kunnen afscheiden. Nog een teken van instabiliteit werkte vroeger bij de PvdA. Voordewind kreeg 6.166 voorkeursstemmen op 15 maart 2017.

Beroep = Boerenlul | 21-06-17 | 14:06

@De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 13:58
Jij vind de 'democratische' sabotage van de gevestigde partijen wel ok?? En alles om een uitspraak van Geert? Zoals Rutte zei. Geeft wel aan hoe belangrijk deze mensen Nederland vinden.
Greet mag niet meespelen want die is stom!! Het enige wat hier uit blijkt is dat je stem altijd weggegooid is. Men houd verkiezingen en referenda op zijn tijd maar wat de kiezer werkelijk wil daar hebben ze dubbel en dwars schijt aan.

miko | 21-06-17 | 14:06

Als dat geen liefde voor de islam is, die haat tegen twee christelijke partijen, dat weet je wie je tegenover je hebt.
Seegers zou het goed doen op Defensie en verder gewoon lekker meestemmen.

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 14:05

Een links-christelijk kabinet.
Lijkt me een uitstekende vertaling van deze verkiezingsuitslag.
Sowieso goed dat politiekcorrecten door regeren. De komende jaren zullen de uitwassen van hun politiek tot volledig wasdom komen. Het lijkt me uitstekend dat de resulterende revolte zich exclusief op hen richt en niet op partijen die net begonnen waren de decennia destructief beleid, verdragen en wetten op te ruimen.
.
Laat de boemerang inslaan. Hard, ongenadig, en definitief.
.
The taint of treason.

Parel van het Zuiden | 21-06-17 | 14:05

*Zij

Kutding.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 14:00

Met de hakken over de sloot toch het land gegeijzeld. Gelukkig met christenbroeders want die laten je vallen als een baksteen als je ze tegen het verkeerde been schopt. 76 zetels is een recept voor een snelle val. Na nieuwe verkiezingen is dit de beste optie.

netniet | 21-06-17 | 13:59

KutFilosoof | 21-06-17 | 13:54

Prutsers? De kiezers bedoel je. Bedank alle sukkels die op rare splinterpartijtjes hebben gestemd. Stem gewoon op een ideologie. Zei het links of rechts maar doe iets nuttigs met je stem.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 13:59

@osolemio | 21-06-17 | 13:50
Yep, het tijdsgewricht is aan het kantelen. Tel de pijltjes in de reacties in de Daily Mail bijvoorbeeld over het item met Tommy Robinson en Piers Morgan. De mensen zijn de politieke correctheid goed zat en gaan het niet meer pikken.

Hier in NL een aanslag of 4-5, en Wilders kan het zomaar overnemen. Tenminste, dat hoop ik, want als er dan geen goede regie is, zijn de rapen gaar.

ChatBot | 21-06-17 | 13:58

Compromisvoorstellen ter vorming van dit kabinet:
1.Zondagsopening blijft uitsluitend toegestaan buiten de gebieden die beter bekend staan als "Bible Belt"
2.AOW leeftijd gaat naar 70 jaar zodat er flink bezuinigd kan gaan worden.
3.Het wordt ten strengste verboden om nog langer over de scheiding tussen kerk en staat te discussieren
4.In het parlement mag voortaan wel in het Fries, maar niet in het Latijn gediscussierd worden (ik had toch zo gehoopt op een debat in deze twee talen tussen Baudet, Buma en Hiddema)

Brulboei_61SB | 21-06-17 | 13:58

Pechtold gaat gewoon regeren met Segers. Lodewijk gaat gewoon regeren als dat moet. Die gasten gaan over lijken om Geert buiten de deur te houden.
Bertie Wooster | 21-06-17 | 13:39

Nee hoor. Ze zeiden allemaal op voorhand al dat Geert zichzelf en zijn hulpklazen onmogelijk heeft gemaakt. De PVV gaat nooit meeregeren en dat ligt geheel aan Geert zelf. Ik denk niet dat ik nog bij jou thuis mag komen nadat ik je bank heb vol gescheten met natte stront. Dit is dus hetzelfde en het ligt voor 100% aan Geert. De volgende keer wat zorgvuldiger omgaan met je stem.

De Koreaanse Slet | 21-06-17 | 13:58

KutFilosoof | 21-06-17 | 13:54
Welke combinatie stel jij voor dan?

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 13:57

De GristenUnie is bijna net zo erg als GroenLinks. Want het zou zogenaamd gristelijk zijn je eigen land te laten overlopen door vreemde hordes, denkende aan de barmhartige Samaritaan. Ik voerde wel eens discussies met zwaar gereformeerde zielen hiero bij mij opt durp. Dat ik zei dat NL nogal vol is, dat we genoeg mensen hebben met een nogal vreemde Godsdienst waarvan ik de naam niet zal noemen maar de aandachtige lezer met alleen lagere school en een applicatiecursus theedrinken in de wijk wel zullen begrijpen op welke godsdienst ik doel en die niet zo bevorderlijk is voor onze vrijheid en dan vooral de vrijheid van de meisjes. Je zou toch denken dat ze het daar wel mee eens was, die lieve onschuldige diepgelovige Gristenmeisjes, maar nee hoor, dat was niet zo. Totaal ondenkbaar dat we NIET meer zouden helpen, zelfs al zou het je eigen ondergang betekenen, echt praten tegen de Grote Kerk, totaal onredelijk en niet voor rede vatbaar ( da's dus dubbelop maar even om aan te geven hoe verstijfd deze lieden in de vreemdelingendiscussie staan). Zoals zij blijven weigeren de grens dicht te gooien, op die manier, is hetzelfde te vragen aan een Moslim ( o shit, nou verklap ik het toch) of zijn dochter mag trouwen met een niet-moslim. On-be-spreek-baar.

Dus die GristenUnie: da's vragen om ellende in je Regering. CU: kh, op je muil gauw.

happyfamilyman | 21-06-17 | 13:57

Dat motorblok ontdoen van energieslurpende dus overbodige D666 componenten
verdient wellicht eerst wat aandacht

Tobi | 21-06-17 | 13:56

In ieder geval is GL eruit gekieperd en dat is al een heel groot voordeel voor dit land.

sinar2 | 21-06-17 | 13:56

76 is een zeer krappe meerderheid.
In een tijd van ersoie van het 'midden' is de kans dat een uit zijn partij stapt zeer groot.. En daar zit je dan alsnog met je minderheidskabinet. Prutsers..

KutFilosoof | 21-06-17 | 13:54

Motorblok doorgespoeld, het zand van Arogander er uit nieuwe olie erop en hopen dat het spoelwerk goed gedaan is anders loopt de bende snel kapot.

Toontje-lager | 21-06-17 | 13:54

Je zou toch bijna vergeten dat nog ergens een paar pathetic grijze muisjes bezig zijn iets te vormen terwijl het land het land allang overgenomen is.

Hettiet | 21-06-17 | 13:54

Het schijnt dat premature ejaculatie op zekere leeftijd vaker voor komt. Hoe dan ook, de schijtlolligheid persoonlijk helemaal voorbij, wat fijn dat ze daar in het Haagse geen enkele last van lijken te hebben. Wie het eerst komt maalt het laatst. Toch?

Hetkanverkeren | 21-06-17 | 13:53

Jammer dat de mannenbroeders van de SGP niet meer zetels hebben. Meer fatsoenlijke waarden en normen zou goed zijn voor ons land.

Ongeblustekalk | 21-06-17 | 13:52

Ben het met collega Graaf van Egmont mee eens. Segers moet gewoon nee zeggen. Op de eerste plaats is hij helemaal niet gewenst en ten tweede als hij de democratie een warm hart toedraagt dan moet hij het motorblok en Tjeenk duidelijk maken dat democratie betekent samenwerken met de 2e partij van het land. Gaat natuurlijk niet gebeuren en Segers zegt ja net zoals Pechtold ja zal zeggen. Maar wanneer komen de onherstelbare breuken in het kabinet Rutte III? Snel denk ik en dan kunnen deze 4 partijen rekenen op een enorme terugval in kiezersaantallen. Komt Lolo toch nog terug op het toneel.

Graaf Monte Cristo | 21-06-17 | 13:52

Gris Segers

Watching the Wheels | 21-06-17 | 13:51

Zolang ze maar niet opnieuw naar GroenLinks gaan kijken...
.
Toen Wilders één keer opstapte, zag men daar een argument in om hem voor eeuwig als onbetrouwbaar te bestempelen en hem tot de dag van vandaag buiten de deur te houden.
.
Maar je zult zien dat GroenLinks na twee keer weglopen nog steeds als een "fijne" partij gezien wordt in Den Haag.

Wering | 21-06-17 | 13:51

@Bertie Wooster | 21-06-17 | 13:39
Als CU gaat meeregeren hoeven er maar twee dissidenten een eigen partij/ beweging op te richten en Rutte zit weer met een minderheidskabinet.
En de poppetjes moeten ook nog ingevuld worden.

necrosis | 21-06-17 | 13:50

@Bertie Wooster | 21-06-17 | 13:39
Als CU gaat meeregeren hoeven er maar twee dissidenten een eigen partij/ beweging op te richten en Rutte zit weer met een minderheidskabinet.
En de poppetjes moeten ook nog ingevuld worden.

necrosis | 21-06-17 | 13:50

Watching the Wheels | 21-06-17 | 13:46
Ik ga liever voor de uitdrukking "zelfneutralisatie" Mooi algemeen begrip om uit het leven te stappen.

Graaf van Egmont | 21-06-17 | 13:50

Bijna de hele tweede kamer doet mij denken aan het orkest op de Titanic. Ze blijven doorspelen alsof er niks aan de hand is terwijl de pleuris behoorlijk aan het uitbreken is in Europa.

osolemio | 21-06-17 | 13:50

Waarom houd er iemand een roze ballon voor de camera?

Osdorpertje | 21-06-17 | 13:49

Ik vraag me werkelijk af wat Tjeenk Willink zoal anders heeft gedaan dan Schippers...?
Zelfde experiment, maar andere verwachte resultaten?
Treurig.

Gajus | 21-06-17 | 13:49

Gaat die lul van een Segers deemoedig wachten of het motorblok wel een gesprek met hem ziet zitten. Zijn partijtje fungeert gewoon als reservewiel.
Snap niet dat die politici totaal geen eergevoel meer in hun donder hebben.
Zeg gewoon nee Segers. Zoek maar een andere idioot.

Graaf van Egmont | 21-06-17 | 13:48

God verhoede deze onzalige combinatie.

Progressief + christelijk betekent:
1. meer betutteling, electronisch kinddossier 2.0 met schaamhaartelling
2. fors hogere accijns op alcohol, vlees en al het andere dat plezier oplevert
3. bbq-verbod
4. verplicht vleesloze dagen in alle overheidskantines
5. kilometerheffing op basis van kilometerstand, ook voor kilometers gereden in het buitenland
6. beperking van zondagopenstelling
7. verbod op meer dan 10 minuten douchen via camera's in het eigen huis
8. nog meer windmolens
9. etc. etc.

Groenlinks is nauwelijks minder erg, hoogstens meer oprecht....

Pierrepoint | 21-06-17 | 13:47

En wat rijmt er op Gristenzegers?

Dobbernegers!!!

Hetkanverkeren | 21-06-17 | 13:47

Als ze nou eens alleen mensen euthanaseren die dat zelf willen en dan mensen ook volledig vrij laten voor wat betreft de reden, dus hooikoorts .. enthanasie als je dat zelf wilt, dan is dat alvast opgelost en Gristenen worden niet gedwongen om daaraan mee te doen. Sterker nog .. automatisch ruimte voor AOW-verhoging als D66 die enthanasie echt goed op de kaart krijgt. Dan hebben ze alleen nog dat puntje van het orgaanroven door Pia66 .. misschien dat dan ook maar alleen bij toestemming, dus iedereen beslist voor zichzelf, heerlijk liberaal, alles opgelost, regeren maar. Ze hebben alleen problemen omdat ze allemaal voor andere mensen dingen willen bepalen. Als ze daarmee stoppen loopt alles op rolletjes.

Watching the Wheels | 21-06-17 | 13:46

's Lands Belang.
-
Vraag mij in gemoede af, van welk land.

bisbisbis | 21-06-17 | 13:42

Pechtold gaat gewoon regeren met Segers. Lodewijk gaat gewoon regeren als dat moet. Die gasten gaan over lijken om Geert buiten de deur te houden.

Bertie Wooster | 21-06-17 | 13:39

Gewenst was ik bij mijn geboorte ook niet echt maar, ik ben er toch.

McMarx | 21-06-17 | 13:33

Hoe snel zal dit kabinet vallen is dan de vraag.

kommabijmebinnen | 21-06-17 | 13:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken