Peggold is niet boos, Peggold is teleurgesteld
HAHAHAHAHAHA Arrogandertje heeft wéér zijn ministerspostje niet en nu is Arrogandertje boos. Getergd, zelfs. Wat fijn om die oprechte teleurstelling te zien op het gezicht van de grootste staatsman die Nederland nooit heeft verdiend. Oh, en wat is het heerlijk dat de inhoudsloze progressiefmuppets zich geen raad weten met een verrechtst land wat gewoon geen zin meer heeft in idealistisch gelul: je ziet het aan de manier waarop hij met de moed der wanhoop het minst betekenisrijke woord van deze election cycle - verbinding - blijft herhalen. Ja, leuk dat dat het goed doet bij de BKB'ertjes en bij de reclamejongens, maar in de realiteit van de politiek en bij het sentiment van demense doet zo'n leeg marketingwoord natuurlijk helemaal niks. Keep on verbinding, Peggold!Dat de onderhandelingen tussen VVD, CDA, D66 en GL zijn vastgelopen, vind ik uiterst teleurstellend. Bekijk de reactie van @APechtold 🔽 pic.twitter.com/bJqK083ddX
— D66 (@D66) June 12, 2017
Reaguursels
InloggenVerbinding wordt ook bij gemeenteraadsverkiezingen de rode lijn. LOL
m.at5.nl/artikelen/170038/d66-oppert-v...
Geert was een wegloper en Jesse word zwarte piet alleen omdat hij niet slikt wat zij willen maar beter nog dan gedecimeerd worden net als de PvdA
Het meest hilarische moment vind ik als die nasale sneuneus van de boeren burgers buitenlui begint te oreren.
Dat het een prachtig voorstel was en hij niet begrijpt waarom jessus niet mee wil doen.
Nou heel eenvoudig zijn partij verkoop oma en moeder tegelijkertijd als het moet.
Hé Alex, die "verbinding" van jou kan mij geen hol schelen.
De enige verbinding die er bij mij toe doet, is mijn internetverbinding zodat ik je lekker stijlloos ongezien de tiefus kan wensen.
@bisx3 14:14
Nee hoor, gewoon omdat ze dan met meer zijn.
Twee Jeetjes | 13-06-17 | 13:24
Bedankt.
Ik vrees met groten vreze dat Tunahan Kuzu gelijk gaat krijgen: binnen twintig jaar is DENK de grootste partij van Nederland...
-
omdat er geen hónd meer naar de stembus ging, behalve het volk dat daartoe verordonneerd werd door de Diyanet-imam...
VVD, CDA en D66 met gedoogsteun van de PVV. Meer opties zijn er eigenlijk niet.
@ bobvanverderop | 13-06-17 | 12:11
-
Het lijkt me sterk dat de PVV hun aartsvijanden D66 zullen gedogen
D66 is is immers voor nog meer immigrateie en voor nog meer verkwanselen van onze soevereiniteit en geld aan de Brusselse bezetters.
En dat is nou precies waar de PVV tegen is.
@Alegander Pechold, u moet ook eens aan uw pensioen denken. U zit al jaren vast aan een kamerlidsalaris. Als u nou met de PVV gaat verbinden bent u binnen de kortste keren minister. U krijgt dan tot het einde van uw leven een ministerssalaris en bijbehorend pensioen. Dat is bijna twee keer zoveel! U lult dan hier en daar een beetje dat de mensen zich moeten verbinden en u laat zich rondrijden in een sjeike auto met chauffeur. Wat wil u nog meer?
.
Beetje verbinden met de 1,5 miljoen kiezers van de PVV kan toch geen kwaad? Zulleke beroerde mensen zijn wij toch niet dat u zich niet met ons wilt verbinden? Er is anders zo'n tweedeling in de maatschappij, en daar wil u toch niet de schuld van zijn? Ik zou het pakken als ik u was, je weet maar nooit, straks stemmen we de hele D666 weg en wordt Geert minister!
Meneer Pechtold, als u zo graag wilt verbinden, kunt u ook laten zien dat u kunt verbinden?
Het is heel simpel. Jesse wil niet dat zijn partij gedecimeerd wordt net als de PvdA. Dus hij doet alleen mee als er lief wordt gedaan met de migranten. Dus niet hem erin lokken met mooie beloftes om dan later iets anders te doen, maar nu vooraf al keiharde speciefieke garanties, en anders niet. Het kleine keffertje laat zich niet kisten door de doorgewinterde jachthonden.
JvanDeventer | 13-06-17 | 10:39
BKB = een bedrijf dat het campagnebureau van de PvdA is en staat voor de eerste letters van de namen van de drie oprichters uit 1999, Lennart Booij, Alex Klusman en Erik van Bruggen. Booij is inmiddels henes en er zijn twee miepen Bianca Pander en Isabelle Rade bijgekomen. Hun PvdA-minnend campagnewerk wordt de BKB-ideologie genoemd.
Het is een schande dat de zogenaamde gekozen leiders met elkaar zitten te bekonkelen en de bevolking hoort niets.
Het vertrouwen is weg en de burger zal wel weer vernageld worden.
Dat komt er van als men de tweede grote partij buiten schot laat, wat voor coalitie er ook uitkomt, het wordt niks.
Als Alexandejjj zo nodig wil verbinden moet-ie lekker een EHBO-cursus gaan doen.
Openbaringen 13:18
Hier is de wijsheid: wie verstand heeft, berekene het getal van Alexandertje, want het is een getal van een politieke partij, en hun getal is D zeshonderd zesenzestig.
Zou iemand binnen die kutpartij D66 ventje peggold dringend willen verzoeken per direct op te rotten?
Niet willen regeren? Had dan niet meegedaan aan de verkiezingen! Een na grooste partij uitsluiten? We leven hier in een democratie! Ga nondeju aan het werk en gedraag je niet als een ruziënd bestuur van een sjoelclub.
Zoals Jan Dijkgraaf al wist: Pechie is een LUL. Je zal zo een loosert als manager in een IT bedrijf hebben want hij heeft een titel voor zijn naam. Heb er eentje een keer uit grote frustratie ivm planning zijn kop in de koelkast geduwd. Sorry nog!
@De Koreaanse Slet | 13-06-17 | 10:56
Ja. Stem VVD. En je krijgt De PvdA of GroenLinks er gratis bij!
'VVD'. 'Voor Vrijheid en Democratie'.
De 'Vrijheid' wordt verkwanseld door te heulen met de aanhang van een geïmporteerde, alles verstikkende mag-niet-cultuur die hier niet eens thuis hoort.
De 'Democratie' wordt verraden & verkwanseld door het totaal negeren van de uitslagen van referenda en verkiezingen, het als straatvuil behandelen & wegzetten van anderhalf miljoen kiezers en door de uitverkoop van een complete bevolking aan de ongekozen overlords in Brussel.
Bah.
'Verbinding'.
Het is al net zo'n uitgehold woord geworden als 'respect'. Of 'Duurzaamheid'.
'Verbinding' had nog enige inhoud in tijden dat de inwoners van dit land - en die van alle andere West- en Noord-Europese landen - nog iets hádden met elkaar. Door hun geschiedenis. Hun tradities. Hun cultuur. Hun taal. Door de dingen die ze gezamenlijk tot stand hadden gebracht. Zoals bijvoorbeeld een stabiele, vreedzame, welvarende & veilige samenleving.
Maar sinds de linkse krachten de afgelopen 45 jaar met hun even naïeve als valse idealisme dit land hebben laten vollopen met onguur, ignorant & onbeschaafd gepeupel zonder enig verantwoordelijkheidsbesef, een uitvretersmentaliteit en totaal verknipt bovendien door een obscurantistische, vijandige woestijnreligie uit de voor-middeleeuwen, is die 'verbinding' verdwenen. Als bloemen uit een tuin die is volgelopen met ruwe olie.
Verreweg de meeste politici beseffen nog steeds niet dat een groeiende meerderheid van de Nederlandse bevolking absoluut niet verbonden wénst te worden met geïmporteerde nestbevuilers die schijten op onze normen & waarden, en die tweedracht, dreiging, onveiligheid en een alles verziekende mag-niet-cultuur in dit land hebben binnengebracht.
Kortom, Peggold, Rutte, Klaver, Buma en al die andere negeerders van de verkiezings-uitslag en verloochenaars van de democratie: Tief op met je 'verbinding'. En zet daar eens een ander, veel noodzakelijker en realistischer begrip voor in de plaats: 'Restauratie'.
Ga eens werken aan het herstel van deze samenleving. En ga eerst en vooral eens iets doen aan de restauratie, het herstel van jullie politieke en morele integriteit.
Herstel de Nederlandse krijgsmacht. Zodat dit mooie land niet wéér binnen vier dagen wordt overlopen door de Hunnen, zoals in mei 1940.
Restaureer de Nederlandse politiemacht. En wel zodanig, dat die weer respect afdwingt. En kan beschikken over het beste materieel. En die vooral ook weer overal zichtbaar is.
Restaureer het ooit zo degelijke Nederlandse onderwijs; gooi al die verdwaasde idealisten, al die zweef-teven, al die fop-wetenschappers en al die duur betaalde 'diversiteits'-miepen de laan uit. Laat ze maar communes gaan stichten diep weggestopt in de Drentse bossen, waar ze kunnen leven van de zon en de liefde. Of laat ze solliciteren naar een baantje bij Happinez. Of in een gieterij van klankschalen.
Ga werken aan de restauratie van onze waarden, onze vrijheid, onze tolerantie. En stop daarbij eens met het tolereren van religieus gedeformeerde intoleranten.
'Restauratie', heren! Dan komt de 'verbinding' vanzelf. Je kunt niet blijven verwachten, laat staan stimuleren, dat burgers zich gaan verbinden met respectloze, moreel bedorven vijanden. Wél met mensen die pal willen staan voor alles wat we hier hebben opgebouwd.
VVD, CDA en D66 met gedoogsteun van de PVV. Meer opties zijn er eigenlijk niet.
-weggejorist-
VERBINDEN!?!?!?!?!?!?!?! Iedereen in NL met elkaar verbinden, zou hij wil bedoelen! Ze kunnen niet eens een goede verbinding met andere partijen maken, hoe willen ze in hemels nou het land gaan verbinden?? Oh ja, Geert werd een paar jaar geleden (nu nog) verweten dat hij was wegeglopen en wordt daardoor uitgesloten, wie gaan we nu uitsluiten? Oh ja (nog één), Geert wordt/werd ook verweten toen hij wegliep dat het land een paar maanden op zijn gat lag en er geen vooruitgang was geboekt. Yeah!!!!!!!!! En nu???????
En de conclusie van de 58 jaar van mijn leven.... Ik ben nog altijd veel te veel begaan met de zwakken. Het enige wat ik van het klootjesvolk terug krijg is afgunst en hoon
Dus voor heel links en christelijk links Nederland: Ga de verantwoordelijkheid nemen voor jullie eigen bestaan. En als jullie dat echt niet willen is het prima als jullie door de Islamieten worden geslacht.
@ Mark_D_NL | 13-06-17 | 10:19
eh, ik kan alleen maar jij-bakken...? dude, ooit gehoord van de pot en de ketel?
De Koreaanse Slet | 13-06-17 | 10:56
Ben het met je eens hoor @dks. De VVD is gewoon corrupt. Ben blij dat ook jij dat nu ziet. Wat ga je de volgende keer stemmen. PVV of FvD?
Bedoelt hij met die onwil, dat D66 niet samen wil met de CU?
Het verbinden van links met rechts.
Dat is nu net NIET DE BEDOELING van de politiek.
De bedoelings is je wint van de ander en zoveel mogelijk je eigen politieke aganda uitvoert.
Dus samenwerken met de partij die qua gedachtengoed het meest op je lijkt.
Niet die het meest tegenover je staat.
Wat veel erger is nu dat Ferkel en Maricon elkaar hebben gevonden.
Fat fuck Timmerfrans die hier zo conntent mee is weer aan het woord te moeten zien op tv.
Een afschrikwekkend beeld.
Pechtold klaagt over onwil van partijen om tot afspraken te komen. Dus nu zal hij zelf wel openstaan voor onderhandelingen met de PVV???
Ofzo2 | 13-06-17 | 11:11
Herstel, incident natuurlijk. Niets met islam of aanslag te maken. We maken niets bekend over de dader (tenzij hij een niet-migratieachtergrondiër is natuurlijk).
Praten over verbinden terwijl je een partij met 20 zetels bij voorbaat al uitsluit...
Hoe wil je Nederland verbinden als je 1.4 miljoen, vooral autochtone, stemgerechtigden buitenspel zet?
Je creëert alleen maar meer verdeeltheid onder je eigen bevolking terwijl je de grenzen wijd open laat voor mensen met een heel andere cultuur, die hier vaak niet komen om te integreren en ook niet om te werken en daarmee dus zorgen voor nog meer onvrede en verdeeldheid...
Kan nu met Peter Rekeningetje gaan strijden om de eerste plaats voor de meest onsympathieke persoon van Nederland.
In de jaren 90 werd er tenminste nog een poging gedaan om de schijn van "dualisme" op te houden, maar de partijen aan de onderhandelingstafel zijn tegenwoordig veel te bang voor een regeerakkoord wat niet tot de laatste kier is dichtgespijkerd en afgebreeuwd ( zoek maar op als u niet weet wat dat betekent ).
En zodoende is de controlerende macht - 2e Kamer - dus gedegradeerd tot een stel op commando handopstekende juichaapjes waar je als regering eigenlijk alleen nog maar formeel rekening mee moet houden. En die traditie zorgt inmiddels voor meer en meer wantrouwen en cynisme van de burger in de huidige politiek, met als gevolg een totaal versplindere verkiezingsuitslag.
Wat je in deze zou moeten doen - als informateur HTW zijnde - is met de informatie die je hebt ingewonnen op hoofdlijnen een programma opstellen waar partijen op kunnen intekenen. En dat kan heel simpel, hoeft niet uitgebreid. Partijen tekenen erop in, je kijkt na afloop naar diegenen die de emeste overeenkomst op die hpoopfdlijnen hebben, vervolgens zet je de fractievoorzitters van die partijen bij elkaar, laat ze op die hoofdlijnen een akkoord tekenen en klaar is Kees. De rest vechten ze maar in de Kamer uit, zoals politiek ooit bedoeld was.
Ondertussen in Munchen is er weer een niet terroristische aanslag geweest.
Arrogander die het woord "verbinden" durft aan te halen.
Eerst alle stemmers van de een-na-grootste partij kalt stellen en vervolgens zijn CU collega uit het nest duwen.
Een beetje het soort verbinden wat Anton Mussert een aantal jaren in Nederland wilde introduceren.
De Koreaanse Slet | 13-06-17 | 10:56
Als je VVD stemt, want dat doe je al decennia is dat een gewoonte en géén verstandig gebruik van je stemrecht.
Dit staat dan ook haaks op geplaatste slotwoord.
<dks>"Je stemt voor een toekomst. Voor een plan dat haalbaar is en realistisch. Niet alles gaat lukken maar jouw stemrecht verplicht je om op z'n minst te stemmen op een partij die een kans heeft om iets te bereiken."</dks>
En daarbij dienen partijen ook de kans te krijgen om iets te bereiken. Nu werkt men elkaar alleen maar tegen, puur vanwege partijbelang wat mijlenver afstaat van het landsbelang.
Wat we nodig hebben zijn politici die de kiezer vertegenwoordigen en niet hun eigen geschreven belangen en toekomstplannen.
Pechtold en verbinden... alleen als het met moslims en allochtonen is zeker. Christenen moet dat hypocriete misbaksel niks van hebben, terwijl het juist het christendom is die ons land en onze normen en waarden heeft gevormd de afgelopen honderden jaren. Islam promoten en christendom verwerpen is daarom wel heel erg weg-met-ons denken. Heel eng NSB typeje die Pechtold.
@De Koreaanse Slet | 13-06-17 | 10:56
Inderdaad, zoals meestal stelt u uw conclusies en meningen hier sneller dan het geluid (te veel mach) en doet u zoals zo vaak ook nu weer de democratie geweld aan.
'Stemrecht verplÃcht je om ....'. De gotspe ten top.
Leid ons niet in beproeving maar verlos ons van Pechtold,amen.
@De Koreaanse Slet | 13-06-17 | 10:56
Blablabla. We weten het ondertussen wel DKS. Iedereen die een andere mening is toegedaan dan jijzelf is af, of dom, achterlijk etc etc etc.
Maar ondertussen stem jij vrolijk op de partij met de meeste schandalen, fraude, corruptie, nepotisme, met als bonus al jaren de minst integere partij van Nederland.
Je bent af.
Volgens mij heeft de kiezer uitgesproken welke partijen er "verbonden" moeten worden, maar de volksverlakkers weigeren dit, schrijf maar nieuwe verkiezingen uit dan zal de kiezer het u nóg duidelijker maken, en dat is waar ze nu voor vrezen en maar blijven proberen met die formatie pogingen...
D-Fens_1963 | 13-06-17 | 10:35
Ik stem niet op een A4-tje met louter ongrondwettelijke onzin. Toegegeven ik stem al decennia VVD maar ik doe elke verkiezingsronde toch de moeite om de andere grotere partijen hun programma te lezen. Je hebt stemrecht dat is veel mach en je dient het derhalve verstandig te gebruiken. Verstandig met oog op de toekomst, maakbaarheid en vooral op meerdere punten. Als je PVV stemt want islam is kut ben je in mijn ogen af. Als je 50+ stemt want je bent oud en waardeloos ben je in mijn ogen af. Als je Dierenpoes stemt want je vindt dieren lievvv ben je in mijn ogen af. Als je FvD want je bent boos en je wil recalcitrant zijn ben je in mijn ogen af. Je stemt voor een toekomst. Voor een plan dat haalbaar is en realistisch. Niet alles gaat lukken maar jouw stemrecht verplicht je om op z'n minst te stemmen op een partij die een kans heeft om iets te bereiken.
Verbinden? Rot toch op. Leven en laten leven. Kaders zetten, handhaven. Ik hoef niet op de thee bij mijn buurman. Alles is al gezegd en van teveel thee moet je plassen. Stop het gezeik.
Hoe is het toch in godsnaam mogelijk dat Mallexander 'het populisme' overal bij betrekt. Alsof populistische bewegingen de duivel zelve zijn. Ik heb het idee dat Peggie beter kan leven met moslimterreur dan met 'populisme', terwijl anderhalf miljoen NL'ers op de zogenaamde populistische partijen hebben gestemd
De standpunten van D66 zijn bekend: meer moslims hier naar toe halen en euthanasie voor de Nederlanders...
@skoftig | 13-06-17 | 10:29
En dan zijn alle "vluchtelingen" ineens christelijk, zoals ze nu plotsklaps allemaal homo zijn.
Election cycle? Keep on verbinding? BKB'er? Je kunt wel klagen over loze kreten zoals "verbinding", maar schrijf dan tenminste zelf duidelijke taal (en houd het bij één taal tegelijk). Wat een BKB'er is zal ik waarschijnlijk over een paar maanden wel weten, maar dan is het te laat. Waarom word ik verondersteld steeds weer nieuwe afko's te kennen? Een stukje is leesbaarder zonder afkortingen.
VERBINDEN? Had je verpleegster moeten worden.
BKR / BKB
Overheid verwacht maar achter elke boom een beer
Politieke schuinsmarcheerders vind je overal
Laat u dus goed informeren voor u kiezen zal
Incestueuze dealtjes pikt 'Jan-met-de-pet' niet meer
Chaos brengt verandering? Maak dat de kat maar wijs
Het speelt doorgaans de slimmeriken danig in de kaart
Terwijl men in Den Haag elkander in de navel staart
En niemand zegt dat je moet vechten voor de eerste prijs
Rooij, van Klussen, Brugman zingen onverstoorbaar door
Soms denk ik alleen; mijn god wat klinkt het vals, dat koor
Wat wil ie graag verbinden. Maar dan wel alleen met bepaalde bevolkingsgroepen.
Carmelita | 13-06-17 | 10:34
Het enige wat Pechtold krijgt van mij is en rol verband, dan kan hij zijn pijnlijke ego verbinden. Ik leef me...
vanBarchum | 13-06-17 | 09:02
Een BKB'er is een acoliet van het door Booij, Klusman en Van Bruggen in 1999 opgerichte clubje engnekken.
@Slet
Ik ga voor de gelegenheid nog eens een keer herhalio(?)en; niemand doet een IQ test alvorens te mogen reaguren of stemmen.
En de meesten van "ons" zijn af en toe net mensen en denken/handelen uit emotie.
U staat daar klaarblijkelijk ver boven en kunt het met grote regelmaat niet laten om het gebrek aan ratio weg te zetten als falen.
Nou, zoals ik het zie faalt U net zo hard nl. in het hebben van empathisch vermogen.
En trouwens, uwe almachtige, sinds kort ook in dit theater; de mogelijkheid islamitisch te stemmen.
weet je wie net als Alexander Pechtold ook teleurstellend was....
davinci007 | 13-06-17 | 10:31
Ja maar die heeft tenminste nog goede snelwegen aangelegd. Het enige wat Pechtold heeft aangelegd in zijn leven zijn lijntjes coke.
Wat wil ie graag verbinden. Maar dan wel alleen met bepaalde bevolkingsgroepen.
-weggejorist-
Geachte heer Pechtold,
Wat hoor ik u nu zeggen?
"Politieke onwil."?
Maar meneer Pechtold, dat is precies wat u met de Christen Unie doet.
weet je wie net als Alexander Pechtold ook teleurstellend was....
Laat die lummel lekker antiek gaan verkopen, of beter wordt grensrechter, aan de zijlijn daar ben je voor geboren ,en hij kan zich liever niet met politiek bezig houden .Weet overal wat van ,net als Peter BRRR ,maar komen nooit tot de punt .
P.S.
Waarom die ondertiteling?
Statler en Waldorf | 13-06-17 | 09:33
Precies zo is het. Goede analyse.
Geloof er niets van dat hij het echt erg vind, vermoed dat hij liever de volgende burgemeester van Amsterdam wil worden...
Even zonder gekkigheid, ze moeten allemaal eens over hun eigen en de partij ego's heenstappen en denken aan het landsbelang en wat er in het leeft. Dat zoiets stomzinnigs als migratie een struikelblok is slaat nergens op.
Natuurlijk -echte- vluchtelingen moeten we -gedurende het conflict- waarvoor ze zijn gevlucht onderdak bieden, maar ik vrees dat GL / D66 ook de gelukzoekers ruim baan willen geven wat totaal niet in het belang is van het land.
Dat gezeik over "we hebben ze nodig want vergrijzing" is bullshit want er is niets ergs aan een krimpende bevolking aangezien we ondertussen steeds meer aan het automatiseren / robotiseren zijn.
Als ze het niet met GL / D66 tot een akkoord weten te krijgen laat ze dan ook gewoon eens kijken naar de optie met de PVV want het zonder meer minachten van zo'n grote groep kiezers slaat totaal nergens op, is gewoon beschamend voor een democratie waarin elke minderheid wel gehoord wordt!
Ach ja, ze denken toch alleen maar aan hun eigen pluche stoel op de korte en middellange termijn :/
Is er geen deal met PVV mogelijk dat er alleen gristen-vluchtelingen worden binnengelaten?
Je moet maar durven, roepen dat het misschien wel de laatste kans was om te verbinden terwijl je zelf met uitsluiten bent begonnen. Arrogander meende dat het volk te dom was om een referendum te beoordelen denkt nu weg te komen dat het niet kunnen verbinden zeker niet aan hem lag. En nergens een spoor van kritiek vanuit zijn eigen partij. Zou het niet eens tijd worden om op te stappen vraag ik mezelf af, Dom66 begint zo langzamerhand te lijken op een partij waar ze zelf niet mee willen verbinden.
Zal hij dit filmpje zelf terugkijken? Hij is er ijdel genoeg, zal wel in builen uitbarsten. Wat denkt hij wel? D'66 de baas? Echt niet!
Mark_D_NL | 13-06-17 | 09:50
Het is meer De Koreaanse Pechtold, ook zo'n "ik heb altijd gelijk" manneke, die anderen afserveert met zijn arrogantie en wat hem niet zint bestempelt als populisme.
Hij wilt het populisme stoppen en Rutte wil het 'verkeerde populisme' stoppen. Wat een ongelofelijke kutkleuters zijn het toch. Denken ze nou echt dat iedereen in dat debiele gedrag intrapt.
De meest-reële mogelijkheid die resteert is een vijandige overname door Luxemburg en promotie voor Pepa the Peg naar de postkamer – als hij zo graag een post wil.
Kan geenstijl eens ophouden met die rotkop van het arrogantje Peggold op de site te zetten? Jezus wat een smoelwerk!
maar Arrogandertje heeft wel gelijk
gardeville | 13-06-17 | 10:13
Dat vind jij dus.
--
Heb je ook argumenten of alleen maar jij-bakken. Kom op probeer jezelf iets intelligenter neer te zetten. W ant nu ben je gewoon een schreeuwert net zoals dus pechtold, het minderwaardige kereltje, dus een beetje dommig. Gebruik jij ook zoveel coke net zoals Pechtold?
--
En for your info Rutte is een randebiel die moet al helemaal snel opzouten.
Stop die poppenkast gewoon maar, en met de billen bloot. Ik hoor ze roepen:
Met tegenzin moeten we toch met de PVV zien te gaan samenwerken. Hoe sh*t het ook is. We hebben er alles aan gedaan. We zullen toch gehoor moeten geven aan de
kiezers van de 2e grootste partij van Nederland. Pffff.. en het duurt maar en het duurt maar. Ga nog maar een keer met de CU praten dan, voor de buhne.
Maar daarna geen gedonder meer. En eerst jullie excuses aanbieden. Wat een klucht.
Wanneer gaat Pechtrol zelf het goede voorbeeld geven wat betreft het "voltooid leven"? Benieuwd of er qua donororganen nog iets te halen valt. Hersenen: beneden gemiddeld. Hart: geen. Ballen: miniem.
het is hier niet "bon ton" (om maar een eliteuitdrukkinkje te gebruiken) om tegen de stroom in te gaan, maar Arrogandertje heeft wel gelijk. Wie kiest U : Wilders of Rutte? Le Pen of Macron? ik weet het wel. Het is misschien saai en het heeft geen rebels aura, maar liever een Peggold en Rutte dan een holle en polariserende Wilders. Van mij mag Klaver zijn naam gaan opeten; hij zou beter minder hoog van de toren blazen.
VVD-PVV-CDA-CU hebben samen 77 zetels. Ga dat nu maar eens onderzoeken. Zet een roadmap uit die de Nederlandse belastingbetaler op 1 zet, zonder te verzanden in gejank over de nepvluchtelingen en de klimaathoax. Alle pijlen op lastenverlichting en economische groei, mensen aan het werk en verlichting voor gezinnen. Daar moet toch iets moois van te maken zijn?
@doskabouter | 13-06-17 | 10:06
Natuurlijk niet, want dit is "anders". Dit zijn grote boze rechtse mensen die de linkse appeltjesgroene weiden weer dwarsbomen!
Nederland staat voor grote, belangrijke internationale uitdagingen en vraagstukken.
Volgens Pechtold zijn dat bovenal etische vraagstukken, zoals de zondag winkelopening e.d.
Tenslotte moet er ook op zondag verbonden kunnen worden.
Dat wegloop gesar tegen Wilders is nu hopelijk afgelopen. Jesser is nu twee keer weggelopen.
Nivelleermarionet | 13-06-17 | 10:00
Nederland is geen bananenrepubliek maar een bananenmonarchie.
Het politieke leven van Pechtold is nu wel voltooid.
Schmalz | 13-06-17 | 09:52
Comment van de dag, +1.
Zoveel zwakzinnigheid in 1 filmpje, hij moet bijna huilen.
Ach, het Kereltje is boos want hij krijgt zijn snoepje niet.
Maar Zentgraaff, wat is een BKB-er?
@mezelf
Bananenrepublieken bedoelde ik. Normaal heb ik geen moeite met moeilijke woorden. Het gaat alleen mis als ik die schijnheilige rotkop van Pechtold zie.
Hij kan nog altijd zijn oude baan als veilingmeester weer oppakken.
necrosis | 13-06-17 | 09:42
Nee, dat kan hij niet, Miezerig Mannetje heeft namelijk nooit een diploma gehaald en dat was toendertijd nodig om veilingmeester te zijn.
Ja, Miezerig Mannetje is niet in zijn 1e leugen gestikt
Hoog tijd voor een dictator. In andere bananenreplublieken werkt dat, dus in Nederland moet dat ook kunnen.
Ik noem het eerder "eigen straatje schoonvegen". Alexander heeft de mond vol over verbinden, maar zelf was hij er als de kippen bij om de verbinding met de Christenunie te verbreken. Dat noemen wij in Huize Graaisnaaiert simpelweg "hypocriet".
Pechtold heeft zichzelf vastgezet en klaagt over anderen. Te grappig.
@Risingson | 13-06-17 | 09:52
Hoge bomen vangen veel wind.
Waarom dichten velen de heren Pechtold, Rutte en Buma (en Klaver) zoveel eer toe, dat er wellicht een plan achter zit?
Ik geloof veel eerder dat de versplintering, en de poging van de genoemde partijen om een keer niet meteen alle beloften overboord te gooien, geleid heeft tot het inzicht dat deze partijen nooit samen kunnen werken. Want dan gooien ze allen hun eigen glazen in.
Niet voor niets is het motorblok vanaf dag 1 wel naar elkaar toe getrokken, daar zit geen verschil tussen.
Ze willen allen meer EU, maar de een legt meer nadruk op hervorming dan de ander.
Ze willen allen minder onterechte asielaanvragen, maar vluchtelingen moeten opgevangen worden. Als het kan in de regio, en anders maar anders.
Ze willen allemaal meer "duurzaam" en groen zijn, want dat trekt stemmen, en er valt EU subsidie te verdienen.
Enige echte verschil tussen CDA, D66 en VVD is dat het CDA ook nog in sprookjes gelooft, en de andere twee alleen in opportunisme.
Dus daarom komen ze er nu niet uit, want het is niet opportuun om als VVD je achterban tegen de haren in te strijken. Want wat als Klaver 1 met een jaar zou vallen? Dan zou ook de VVD gedecimeerd worden ten gunste van de PVV. En dat moeten we niet willen met z'n allen.
Kortom, het komt door het stelsel met 100 partijen, en het opportunisme van de heren politici/partijkartel, dat we nu in deze situatie zitten.
Zij lossen het niet voor ons op helaas, daar is een grondwetswijziging voor nodig. En daar hebben we steun voor nodig van.... precies. Gaat dus niet lukken.
Kortom, het enige verstandige dat overblijft is een minderheidskabinet, met stemmingen over ieder punt, zonder uitruilen. Tevens het meest democratische.
Maar daar willen de heren niet aan, dat zegt genoeg.
Het politieke leven van Pechtold is nu wel voltooid.
Uh..... er staan vier droplullen in die tuin bij Tjeenk te hangen maar Pechtold is weer de sjaak op GS? Of omdat hij een videootje de deur uit doet?
De partijbesturen van VVD en CDA moeten resp. Rutte en Buma bedanken voor bewezen diensten en andere partijleiders kiezen. Dan is de weg geplaveid voor samenwerking met de PVV en is een nieuw kabinet, zoals eerder opgemerkt, voor de middag rond.
En Pechtold?, weer is eens bewezen dat dat flutpartijtje d66 volkomen overboden is in de Nederlandse politiek. Misschien in 1966 sprak het wat mensen aan en dat kwam vooral door HAFMO. Later is die partij verworden van een club zemelaars, opportunisten en wegkijkers. Als die club wordt opgeheven is het geen verarming voor Nederland, eerder een verrijking.
Deze trol haalt weer eens gezellig Europa en de EU door elkaar heen. Rutte heeft daar ook een handje van, zolang dat blijft gebeuren gaat het niet meer goed komen in NL.
Is er iets wat je niet bevalt? Plak het onder een isme, kijk er bezorgd bij en zwaai met die vinger! Populisme! Foei, domme burger.
Gelukkig geen marokaanse MP.
De Koreaanse Slet | 13-06-17 | 09:37
Kijk je nog veel CNN?
Natuurlijk krijgt hij z'n post, met de PvDA ipv Jesse
Het lijkt door de belichting op dat filmpje alsof hij een ooglapje draagt. Werd daardoor zo afgeleid dat ik me niet op de inhoud kon concentreren. Maar je kunt, als je je concentreert op dat pratende hoofd, zo meteen al zien dat wat hij zegt leeg en inhoudsloos is.
@Nalek | 13-06-17 | 08:58
Over het hout op de achtergrond heb ik geen idee, de houtsoort op de voorgrond wel, dat is duidelijk brandhout.
Zoals die Arrogander daar stond in de tuin van het Catshuis; met de handjes achter in de broekriem gestoken. Dat houdinkje van die man; een gewoon mens krijgt daar toch eczeem van.
Dutch_Holland | 13-06-17 | 09:39
De wind in Brussel waait richting klimaatpolitiek. Die 'wurgbelastingen' gaan er linksom of rechtsom wel komen. Vandaar dat zelfs de VVD ineens het groene licht heeft gezien (kassa voor bedrijfsleven).
Ook op gebied van massa-immigratie is er niets dat op een beleidsverandering wijst vanuit Brussel. We blijven dus dagelijks scheepsladingen vol mensen importeren. Dat GL daar nog een schep bovenop wil doen en bovendien garanties eist voor immigranten die buiten Nederlandse jurisdictie vallen (opvang in Noord-Afrika), zegt iets over hun intenties om te regeren.
Therapietje | 13-06-17 | 09:28
Het vrij normaal dat in Nederland de 2de partij niet in de regering komt, is in het verleden vrij regelmatig gebeurt.
Zelfs de grootste partij zijn is geen garantie om in de regering te komen.
Kwal!
D666 eruit, PVV erin. Kabinet is nog deze week rond!
Jesse, tikje grijzende slapen , buikje en de stroom naïeve bakvissen lopen dan al lang achter een ander bandje aan, die winst gaat ie over vier jaar nooit meer halen .
De enige verbinding die mij aanspreekt is het ontkoppelen van D'66.
Jezus_Boeddha | 13-06-17 | 09:27
Waarom denken jij en nog steeds vele anderen dat D66 een rechtse partij is. Man, ze zijn bijna extreem links ongeveer maar nog niet zo erg als groenlinks inderdaad. Maar het was D66 die persé klaver erbij wilde hebben omdat ze anders de enige linkse partij zouden zijn in het kabinet. Kijk anders ook eens hoe D66 stemt in de tweede kamer. Nagenoeg altijd over links en zelden over rechts. Ik vind dierenpoes nog rechtser dan D66.
Verbinding voor en na... maar 'ik wil niet met de ChristenUnie'
@Mark_D_NL | 13-06-17 | 09:40
Hij kan nog altijd zijn oude baan als veilingmeester weer oppakken.
-weggejorist-
Flink dwars liggen en hoog spel spelen tegen GL en CU, en dan nu janken.
Slappe zak.
Pechtold ach ja, nooit echt iets bereikt. Mist niemand wat aan.
Klaver moet beseffen dat bijna elke Nederlander zich zorgen maakt om het milieu, maar dat men wel wil blijven consumeren, dus de weg naar een schonere wereld is alleen te bereiken via technische innovatie en niet zoals Klaver wil, met wurgbelastigen.
Ander breekpunt immigratie, een ruime meerderheid van de Nederlanders wil geen gelukzoekers erbij die van ons geld leven. Wel begrijpelijk van Klaver want linksch mensen zijn niet anders gewendt dan van ons geld te leven.
Oh en meneer Pechtold Engeland heeft groot gelijk dat zij zich willen terugtrekken uit de verstikkende en geldverslindende megalomane EU.
Och dit komt wel goed. Of opnieuw naar de stembus, of de PvdA schuift aan. Andere oplossingen zijn er niet. De PVV heeft zichzelf buitenspel gezet. GroenLinks kan niet met de VVD en vica versa. ChristenUnie kan niet met D66. Ja beste kiezers jullie doen dit door suf met je emotie te stemmen en niet met je verstand. Nogmaals. Je kiest Liberaal (links of rechts), Christelijk of Socialistisch. Meer smaken dienen er niet te zijn. Er is geen ruimte voor belangenclubjes zoals Dierenpoes of 50+. Er is geen tijd voor recalcitrante kleuters zoals Geert Wilders. Doe jezelf een plezier en pak minimaal 10 punten die belangrijk voor je zijn en zoek een partijprogramma die jouw belangen het best behartigt.
Ondertussen in Trumpistan. mobile.twitter.com/colinjones/status/...
Zo vervelend hoe eurofielen altijd de EU vervangen door Europa.
Bizar dat men de omarming van een middeleeuwse, onderdrukkende ideologie, het opdoeken van vrouwenrechten, censureren van het vrije woord en het beknotten van directe invloed op politiek schaart onder progressief beleid .
Heel eng !
@duitse herder 09:13
Financieel economische motieven?
Pechtold is terecht teleurgesteld dat Klaver niet voldoende politieke moed toont. Maar gezien het lot van Samsom begrijp ik Klaver wel. Kiezerskarma is nou eenmaal een bitch. Dan maar lekker veilig in het hoekje van je eigen gelijk. Roemer is niet groot mee geworden, maar zijn kiezers staan nog wel achter hem.
Pechtold is het levende bewijs van een fundamenteel probleem: politici leven in een andere wereld dan de gemiddelde burger die zich niet meer vertegenwoordigd voelt. Wat die burger vindt en wil, wordt heel elitair afgedaan als populisme. Iets minderwaardigs dat bestreden moet worden. Precies daar gaat het fout, heren in Den Haag. Het volk pikt het niet langer om weggezet te worden als belastingslaaf die verder z'n bek moet houden. Die z'n land nog verder vol ziet stromen met onrendabelen die nooit een cent zullen opleveren maar alleen uit de ruif meevreten. Die de brutaliteit en criminaliteit onder nieuwkomers alleen maar ziet toenemen. Die alle macht naar Europa ziet gaan. Het Europa met een duidelijke nivelleringsagenda die ons handen met geld kost. Die rijkdom afbreekt waar onze ouders voor gewerkt hebben. D66 is een stel dromers die bovendien niks meer op hebben met de D in hun naam.
En meneer Pechtold America heeft zich terecht terug getrokken uit het klimaatakkoord. Waarom moeten zij direct veranderen en krijgen landen zoals China en India tot 2030? That is een hele bad deal voor Amerika.Obama had deze deal nooit mogen tekenen.
Peggie is de draad kwijt, dan krijg je foutcode 66 op het inbelpunt van je draadloze verbinding.
Dus links en rechts verbind je door D'66 er tussen te plaatsen? O ja. en willen we dat wel?
Wat een zielloze repeteer buikspreker die vent van een partij die de essentie is van leegte. Geen concrete koers, geen manifest beleid. Zoals zijn confrater Kees V. onlangs zei: "we zijn niet voor een harde aanpak, maar we kijken ook niet weg". Met andere woorden we doen niks, we houden alles in het midden.
Een partij die zich erop richt om het gezonde karakter van de mens te ondermijnen, alles omzetten in dunne poep dat glijdt er makkelijk uit.
Verbinden en diversiteit, de woorden die gezond verstand mensen het meest irriteren.
Ik ben ook teleurgesteld in Peggold.
Pechtold mist diepgang. De groei van zijn partij stoelt op aversie tegen Wilders en de non-invasieve boodschappen die van Alexanders tong rollen. Hij kabbelt als de column uit een damesblad. Maar wie goed kijkt en luistert hoort de minachting die deze man voelt richting heel veel burgers. Hij weet heus wel dat er veel problemen zijn in dit land, echter ik heb het vermoeden dat ie vind dat een gedeelte van de burgers gewoon geofferd moeten worden voor de progressie die hij ziet voor andere lagen in de bevolking. De offeren is simpelweg het ontnemen van kansen en levensgeluk voor diegene die niet mee kunnen of meewillen in de huidige multiculturele, snel-veranderende flitssamenleving.
De sociale, economische en culturele groei van mensen mag niet meer plaatsvinden in rust en gestaagheid. Als ware het dwangvoeding wordt het door de strotten geduwd, onder getuigenissen door een leger blinden, die in hun geloof alleen nog het beloofde land zien. Ondertussen hollen we naar de bodem. Papieren werkelijkheden vertellen dat het goed gaat met ons. Economische groei, minder misdaad, technische vooruitgang. Maar wie de realiteit van de straat betracht, ziet er toenemend geweld, onderdrukking door mensen met een migratie achtergrond en in heel veel gevallen verpaupering.
Wie niet geluk heeft met een bepaalde slimheid (en egoïsme) geboren te zijn, heeft grote kans dat ie uiteindelijk verzuipt in die samenleving. Levend in wijken met "sociale vraagstukken", geen kans op een vaste baan, toenemende onzekerheid, geen kans om te sparen of een huis te kopen. Dat is de toekomst voor heel veel Nederlanders. Een sociale gevangenis, als fundament voor de economie. Een eeuwige aanvoer van goedkope, kansloze arbeiders. Dat is m.i. D66, VVD (en ook Groenlinks).
Pechtold wil graag verbinden. Dan kan hij nu toch gaan verbinden met CU?
Don't look back in anger. Ga anders terug naar de veiling, grote verbindende populist.
Misschien ben ik te naïef, maar het hele gebeuren wekte bij mij twee indrukken op:
1. VVD/CDA/D66/GL gaan regeren, want anders wordt de afgang voor de gesettelde partijen te groot.
2. D66 met Pechtold is wel heel erg vooringenomen en dus politiek naïef.
Het motorblok heeft een vastloper.
Ego's voor lands belang. Dat kan niet goed gaan....
Geen enkele zin om dit filmpje te gaan bekijken; wel fijn dat er in plaats van 350.000 nu nog maar 125.000 gelukszoekers dit land binnenkomen.
Met extra snelwegen (wat bossen omhakken) en duizenden huurwoningen is dit ook weer snel opgelost.
@Kees 08:56
Daar is op zichzelf niks mis mee, als je maar op tijd meebeweegt naar links of naar rechts.
Net zoals de meeste feestgangers op het feestje van een ander; gewoon inhaken.
Nederland en Europa hebben geen vier jaar de tijd meer om aan te klungelen, dan zitten we dicht tegen een burgeroorlog aan.
En hiermee zet Pechthold zichzelf en D66 buitenspel. Wat een amateur...
Guido | 13-06-17 | 09:06
Nou, zowel Gl als t CDA hangen een behoorlijke ideologie aan. Waarbij GL ( incluis de va Muiswinkel achterban ) vooral de kant kiest van de andere en uitermate strikte religie. Het geweld aspect wat daar bij komt kijken valt prima bij de Groende hardliners.
Besturen daarentegen is niet des Groenlinks, verder dan alles kapot subsidiëren en vadertje Staat alles laten reguleren komt t nooit.
Hettiet | 13-06-17 | 09:26
Ja, mooi, he?
Vervang populisme door "gezond verstand" en je hebt door waar D666 onder Pechtold voor staat.
Arrogander is als de dood voor wat komen gaat. Bij elke andere coalitie optie is hij de meest linkse partij en heeft daarmee het meest te verliezen.
.
Tijd om een stapje opzij te doen, Arrogander?
Pechtold is m.i. de rotte appel.
Whahah heerlijk die zure kop van Pechtold.
Partijen die de tweede partij van een land en daarmee zijn kiezers schofferen behoren ook niet in een regering. Blij dat deze poging weer mislukt is. De tijd van verbinden is voorbij zeker als de burger voor een D66 en GL honderden uitkeringen moet gaan ophoesten voor dobbernegers.
Ik begrijp het probleem niet zo. D66 is toch gewoon een economisch conservatieve partij net als de vvd en het cda? Voltooid leven is goed voor de verzekeringsmaatschappijen.
Eerst meerdere partijen uitsluiten en dan roepen dat juist hij wil verbinden.
Het is geen populisme het is COMMON SENSE.simple as that.
Van_hier_neffe | 13-06-17 | 09:22,
Waar stem je dan op? Op een coalitie die nog linkser en sosialistieser geweest zou zijn dan als de VVD er niet aan had deelgenomen.
Als er wel iets voor "oude politiek" staat is het D66 met hun vroeg bejaarde boegbeeld. Dat kakkineuze, pak, das, echt niet te doen die man. Ga weg, zoek iets anders en geef een ander de kans. Overigens van GL niet heel gek dat ze niet meedoen. Een PvdA scenario bij volgende verkiezingen is voor hen dan niet ondenkbaar want ze zullen veel moeten toegeven en als Rutte het net zo slim speelt als bij de PvdA zal GL de zwarte piet (sorry) toegeschoven krijgen voor de impopulaire beslissingen. Ik veroed dat Klaver gokt op nieuwe verkiezingen ofwel dat er zo'n bizar ingewikkelde coalitie in elkaar gekunsteld word dat die snel weer klapt en er nieuwe verkiezingen komen. Klaver is nog jong en heeft tijd zat, die gaat liever in de coulissen wachten op zijn kans dan voorbarig mee te gaan doen met een nauwelijks levensvatbare en impopulaire regering.
Als D66 en PVV nou eens tot compromissen zouden kunnen komen (in het LandsBelang), zou dat wat mij betreft een gulden middenweg zijn. VVD en CDA passen daar dan moeiteloos bij.
Ik hoor je niet, de verbinding is slecht.
Padum-sh
Ik ben ook niet boos, ik ben hartstikke blij en opgelucht.
@effedenke | 13-06-17 | 09:00
Op zich scherpe analyse dat het is om een ongewenste coalitie goed te kunnen praten, maar ik ben nog steeds van mening dat het de PvdA wordt. "In het landsbelang etc etc". PvdA door de pomp in ruil voor hun regenten in de EU. (Dijsselbloem en Timmermans).
PVV lijkt me hoogst onwaarschijnlijk. Er zijn een hoop mensen die niet op de PVV gestemd hebben vanwege het cordon sanitaire (weggegooide stem, want toch niet in regering). Als ze dat nu doorbreken is de PVV volgende keer daadwerkelijk de grootste. Dat durven ze niet aan.
NL slaat een plee-figuur met zo'n kneus als alexander de Miezerige op een ministerspost.
#FACT
Zelfs hij weet het verschil tussen Europa en de EU niet.
Dit hele 'formatieproces' bewijst dat onze democratie mors, en morsdood is en stemmen op eem traditionele, keurige partij volstrekt uitwisselbaar is. Je stemt VVD, liberaal en rechts (beweert de VVD, zie de 'stoere' verkiezingsposters en praatjes van een Wiegel en Zijlstra) en er wordt serieus werk gemaakt van een kabinet met kereltje Klaver & Arrogander... Luchtfietsen, Wilkommenskultur en sociaal wensdenken als hoofdpunten. Waar stem je dan op?? Waarom springen VVDers niet op de barricade? Waarom neemt men dit al zo lang serieus? Partijprincipes en partijprogramma wordt over boord gegooid voor het pluche. Totale waanzin en democratie-onwaardig. Een schande.
kwark001 | 13-06-17 | 09:17
.
Dat zijn 2.462.929 immigranten
.
Waarvan de laatste 3 jaar:
2014 - 181.736
2015 - 224.956
2016 - 230.000
Totaal: 636.692
Hij moet trappen en afzeiken, hij kan het niet laten. Demonen66 vervelender kunnen we het niet maken.
Wie echt verbinding wil had wel op de juiste knopjes gedrukt www.youtube.com/watch?v=CJTdVyB1nHM .Het pathetische restje links broedt waarschijnlijk op een Jeremy Corbyntje.
Trap er niet in.
Waarom willen al die politici iedereen maar verbinden.
Waarom mensen maar tegen wil en dank blijven verbinden?
De tijden van verbandjes leggen lijkt me zo zoetjes aan wel voorbij.
Aanpakken, afbinden en eventueel amputeren... dat zijn woorden die mij meer aanspreken.
Het nadeel van Groenlinks is en D66 dat ze de dopper negers willen binnen laten dus economische vluchtelingen en die gaan bij hun voor en de mensen die echt vluchteling zijn
Moeten maar wachten En pechtholtje heeft uiteindelijk alleen maar belang bij het onderwijs
duitse herder | 13-06-17 | 09:13
En hoeveel zijn er binnen gekomen?
Zonder inhoudelijk te worden , alles waar Peggold ongelukkig van word beschouw ik als iets goeds - als een stap in de goede richting.
Ja , dat heb ik zo bij bepaalde mensen
Voorlopig is het kabinet Nachtmerrie-I ons bespaard gebleven.
Wat word ik blij van dit filmpje!
-weggejorist-
Hoe vervelend die snotneus ook is, je mag m natuurlijk niet onderschatten. Nederland barst van de moslims, vegetariers en veganisten dus meneer vist wel in een vijver van rond de 1 a 2 miljoen mensen. Triest maar waar, als hij daarvan de helft of zelfs meer weet te mobiliseren dan zijn we nog niet van m af. Een aanslag in Amsterdam of Rotterdam zal hem weinig deren want dan kan hij naar de zittende politiek wijzen. Enfin, het volk heeft duidelijk voor een strengere immigratie gekozen, voor een verbeterde zorg en investeringen in defensie en onderwijs. De rest is klein bier. D66 is een marginale partij met hun voltooid levenklucht en andere onzin.
Luister land maakt ruk naar rechts, waarom dan extreem linkse regering? Die 3 maanden zijn weggegooid. Nieuwe verkiezingen en hiddemeister minvjustitie door laten blazen.
.
Opruimen en overnieuw beginnen. De sixties, seventies, eighties en nineties are over folks. Het is erop of eronder. Aan het werk!
Populisme, populisme, populisme,
ik mis Anne Frank in zijn betoog.
Als een echte Stasi moet je het gepeupel echt bang maken.
Denk om de baantjes ! Ook bij de Anti Democraten (angst voor referenda).
3 maanden praten over een aantal dobbernegers en moslimpjes, hoe dom kan je zijn ?
Die krankzinnige keukenverkoper van een Rutte moet zijn trots opzij zetten en gaan praten met de PVV. Wil hij dat niet, dan is zijn beurt vergaan en mag Geert gaan beginnen met het vormen van een regering.
Krankzinnige politici die nog steeds niet begrijpen dat een linkse kabinet niet kan bij een meerderheid over rechts.
J klaver is vooral een marketing concept, als je verder kijkt is het allemaal vrij kansloos wat GL wil. Bedrijven innoveren al ruim 15 jaar als het gaat over hergebruik & milieu. Niet omdat het zo leuk op de folder staat ( dat is een prettige sales bijkomstigheid) maar uit pure noodzaak wat betreft kosten & efficiëntie.
De enige reden dat men met GL aan de tafel zat lijkt me omdat zowel de VVD als t CDA ( D66 waait gewoon mee verder ) geen idee hebben wat dat aangaat, en teveel ''oud geld'' in de achterban hebben zitten.
necrosis | 13-06-17 | 09:03
Nein, nein, nein! Alhoewel ik de staatsman Rutte een natte tosti vind zal Geert als MP in het buitenland steeds als "die rechtse populist" worden gezien. En dat zal immer aan hem kleven.
Overigens, alle politici zijn in min of meerdere mate populisten. Het feit dat de mening van Pechtold door de MSM als juiste wordt gezien maakt hem niet minder een populist.
Mannes 09:03
Nee, GroenLinks en Christenunie doen een wedstrijdje principieel zijn om de verkeerde redenen over de Turkije-deal. Zij hebben hetzelfde standpunt en bewegen beiden niet.
GL en CU zetten wegens het stellen van individuele belangen van niet-Nederlanders elders in de wereld boven het leven van allen in Nederland zichzelf in de wereldvreemde oppositie.
een formatie vormen is gewoon te ingewikkeld voor sommige politici.. Heel nederland wist deze uitslag al 3 maanden terug.
bijna zomerreces Alex!
in September weer verder met poging 3... ben benieuwd wie dan weer informateur mag spelen.
Het volk heeft gekozen. Het volk heeft overwegend "rechts" gekozen. Iedere combinatie van partijen die geen recht doet aan die keuze, is ondemocratisch en iedere uitsluiting van andere partijen is terroristisch. Dus Rutte: óf rot op óf praat met de PVV. Dus Pechtold: praat wel met de CU over levensbeëindiging. Dus..
Typisch, dat filmpje van die homoslim van gisteren vond ik nog beter te pruimen dan Peggie.
Net als de SP is GroenLinks altijd hard weggerend voor regeringsverantwoordelijkheid. Het pluche van de oppositiebankjes zit veel lekkerder, je hoeft geen enkel standpunt in te leveren, je hebt geen enkele verantwoordelijkheid en je kan door compromissen met de regering op bepaalde punten er voor zorgen dat die subsidiestroom richting de clubjes waar het GL-kader de baas is nooit opdroogt.
Het verbaasde me al dat GL zo lang bleef onderhandelen, maar nu is dat dus slechts voor de bühne gebleken: aanvullende eisen stellen waarvan ze wisten dat de andere partijen het nooit mee eens zouden zijn zodat een regering vormen niet mogelijk was, terwijl ze het "toch geprobeerd hebben".
@Stortkoker | 13-06-17 | 09:03
Uiteindelijk is het CDA vooral een partij van bestuurders, niet van bevlogen ideologen.
Reinaert | 13-06-17 | 09:02
Gebruikt hij Bison Kit of Pattex?
Yesser zal nooi een klavertje vier worden. Met zijn haakneus en opgerolde hemdsmouwen als hij voor zijn "beweging" een "meetup" heeft. Teiltje iemand?
@eerstneukendanpraten | 13-06-17 | 08:58
Ik heb liever dat Wilders MP wordt, dan beloofde Miezerig Mannetje te gaan emigreren.
Het is de laatste kans voor Pechtold om minister te worden, dus hij heeft de pest in. Hij vergeet even dat hijzelf de ChristenUnie buitenspel heeft gezet en daarbij de sympathie van Segers verloren heeft. Zielig. Mooi dat Klaver uiteindelijk wel aan de principes vasthoudt, misschien wel nadat de fractie het eindvoorstel van Tjeenk Willink afwees. Persoonlijk vind ik dit overigens geen drama.
D66 vervult nu de rol van wat normaliter het CDA voor jaren deed. En ik denk ook dat de meeste wrijving tussen Buma en mannetje Pechtold zit. Jesse's idee dat alles wat overdrijft vanuit Libië per definitie een vluchteling is is reeds lang achterhaald. En aangezien Jesse zichzelf als de nieuwe Obama ziet, zijn concessies natuurlijk uitgesloten.
Ik skip deze kwezel. Maar wat is een BKB'er?
@eerstneukendanpraten | 13-06-17 | 08:58:
Als Arrogander vandaag iets zegt kan het morgen precies andersom zijn. Ik zou er dus maar niet op rekenen dat D666 binnenkort een nieuwe fractievoorzitter heeft. Iets met pluche en kleven.
Ik kan het niet aan naar zijn gewouwel te luisteren. Is dat erg?
@sinar2: lees effe mijn stukje hier vlak boven, dit circus hadden we even nodig om een redelijk excuus te hebben dat er (ow hoe vreselijk) wel met de PVV gepraat MOET worden ( niet dat we dat graag willen hoor....) Tuurlijk wil Rutte dat. Alleen dat kon effe niet van de totale NPO, alle journalisten, alle columnisten. Ze zouden hem villen, want nee=nee is dus wederom ja bij Rutte..... vandaar effetjes circus. En nu "moeten" ze wel
Alles gedaan om Klaver aan tafel te krijgen en dan krijgt ie van dezelfde Klaver een mes in zijn rug. Wat een taxatievermogen van Pechvogel. Nu zijn al zijn opties voor een meerderheidscoalitie uitgespeeld, nadat hij uit arrogantie hoogstpersoonlijk de Christen Unie de deur wees.
".. op het gezicht van de grootste staatsman die Nederland nooit heeft verdiend.".. Prachtige zin!
Nalek | 13-06-17 | 08:58
De houtsoort is licht eiken, net als die plank voor... och laat maar.
ik wordt telkens weer onpasselijk als ik het gezwets van die nakomelingen van de geestelijke inteeltelite hoor wauwelen. Er is maar 1, zeer eenvoudige oplossing, volg de wens van demense. Regering gevormd door PVV met VVD en stuur Rutje maar terug naar school, die wil toch niet meedoen.
Aangezien de Christenunie dezelfde positie inneemt tov de Turkijedeal als Groen Links (zie: www.christenunie.nl/k/n41555/news/vie... )
Aangezien de PVV tegen de Turkijedeal is, om redenen van het leggen van de beslissingsbevoegdheid in Den Haag ipv Ankara en Brussel.
Kunnen we stellen dat het motorblok moet kiezen tussen ongebreidelde en ongecontroleerde immigratie naar Nederland (met GL of CU er bij) OF voor winstgevend en cultureel draagbaar nationaal migratiebeleid a la Hongarije (met de PVV, FvD en SGP er bij).
Aangezien de opties met GL en CU is geprobeerd en op de Turkijedeal zijn gestrand, moet nu de optie zonder D66 en met PVV, Fvd en SGP onderzocht worden. Er zit niets anders op.
Arrogander moet niet mauwen. Zelf loopt 'ie hautain tegen alles wat los en vast zit aan te zeiken, en dat al jaren, maar nu 'ie zijn zin niet krijgt gaat 'ie als een kleutertje tekeer. Misselijkmakend mens.
Miezerig Mannetje heeft gezegd het fractievoorzitterschap neer te leggen als D666 niet in een volgend kabinet zou plaatsnemen. Wat een prachtig vooruitzicht!
Als ze geen zin hebben om de volkswil, vvd, cda en pvv uit te voeren dan maar nieuwe verkiezingen. Het woord motorblok is het non-verbum van 2017.
Wat voor houtsoort is dat op de achtergrond?
Het ene onhaalbare voorstel over opvang immigranten na het andere. Iets zegt mij dat Klaver helemaal niet wil regeren.
Geen klimafaat, dat is het belangrijkste.
Ruil Pechtold in voor Wilders en we hebben voor de lunch een nieuwe regering.
Vroeger had je alleen extreem rechts en extreem links.
Pechtold bewijst dat extreem midden ook bestaat.
Alexander is een simplist. Als je gaat lopen duwen op zaken die niet kunnen, dan is het eindresultaat dat die zaken niet kunnen. Vreselijk gevaarlijk voor de toekomst van ons land, deze man.
Zomaar weglopen.
Niet in het belang van het land en zijn kiezers.
Een d66 stem blijkt een weggegooide stem.
Strategisch stemmen was beter geweest.
Pechtold zet zichzelf buitenspel.
-weggejorist-
Dit hele circus van de afgelopen weken is door Rutte hoogstpersoonlijk in scene gezet. Het cordon sanitaire om de PVV heeft de afgelopen jaren een beetje TE goed gewerkt, je kan nu niet meer zonder enorm gezichtsverlies iets over de PVV en samenwerken mompelen. Dus moeten de omstandigheden dat maar gebieden, dan hoef je het tenminste niet zelf voor te stellen. Aboutaleb is de weg al aan het effenen... Dat was de enige reden dat dit bespottelijke circus zo lang en zo dramatisch heeft moeten plaatsvinden. Btw.... dachten jullie nou echt dat Rutte , BumA en zelfs Pechtold met arrogante snotneus Klaver willen werken? tuurlijk niet.
Ik moest vandaag mijn vinger verbinden. Zat een snee in.
Het is klaar met immigratie en vluchtelingen. En dat wil GL maar niet begrijpen. Het valt mij mee dat VVD en CDA zich voor hun doen "hard" opgesteld hebben richting die tofubekken.
Een lauw ochtendplasje wordt nooit een flinke straal.
Wie z'n plezier haalt uit een anders ongenoegen is zelf vooral treurig.
Lol, kort maar krachtig, Zentgraaff
Coalitie land? Kartel land bedoelt hij denk ik.
Ik verwacht niet dat veel reaguurders zichzelf gaan martelen door dit filmpje te bekijken. Ik pas.
Leest hij van de autocue ofzeau.
Wat een zielepiet. Toch heb ik respect voor Rutte en Buma.
Dat ze het niet tot een handgemeen hebben laten komen met Klaver, that is!
pbs.twimg.com/media/DCLo6S0XYAAEnJX.j...
REAGEER OOK