Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Is Trump onaantastbaar?

fijnmannogeen.jpg Rond de verklaringen van de ontslagen FBI-baas James Comey werd druk gespeculeerd over de positie van Trump. Alsof het uitmaakt welk delict de president gepleegd heeft. Impeachment is de zuiverste vorm van een politiek strafproces. Voor de show moet er uiteraard wel een strafdossier liggen, maar er zijn geen rechters of jury die oordelen. Als je wilt weten of de afzetting slaagt, moet je niet kijken naar het delict of het bewijs, maar gewoon stemmen tellen. De Republikeinen zullen zolang Trump een controleerbaar probleem is het presidentschap nooit cadeau willen doen aan de Democraten. Die zullen Trump niet uit het Witte Huis stemmen als een nieuwe Republikeinse kandidaat niet hoog in de peilingen staat. Die peilingen kan je niet zonder gezichtsverlies doen, zolang het geen tijd is voor de normale ronde van voorverkiezingen. Dat de GOP niet grossiert in een sterke reservebank van presidentskandidaten bleek al toen Trump de voorverkiezingen kon winnen. Het scenario dat de Republikeinse partij het zelf doet zolang Trump op cruciale momenten slaafs luistert, is nihil. Dat weet Trump, dus die laat zich gewillig als een stroman gebruiken. Het bedrijfsmodel van zijn complete zakelijke imperium is gebaseerd op zijn status als alfamannetje, hij kan een aftocht als gebroken man simpelweg niet betalen. Daarmee is hij de meest chantabele president ooit, en dat is de voornaamste reden dat zijn kandidatuur gedoogd werd. De partij wilde niet een president die een eigen koers vaart die bijvoorbeeld sociaal zou kunnen zijn, die willen een hondje aan de leiband, waarmee de partij zelf aan de macht blijft. Het andere scenario, waarbij de Democratische partij samenwerkt met een groot aantal rebellerende Republikeinen, is evengoed kansloos. Die rebellerende Republikeinen zijn er, we hebben ze allemaal gezien toen ze het resultaat van de voorverkiezingen niet accepteerden, en probeerden achteraf een vervanger te regelen of zelfs tijdens de presidentsverkiezingen weigerden campagne te voeren of op een andere kandidaat steunden. De afgelopen jaren is in het Amerikaanse congres een politieke cultuur ontstaan waarbij de twee partijen elkaar totaal niets gunnen. De politieke inzinking van de tegenpartij is het heilige doel, het landsbelang waardeloos. Op het moment dat het Huis van Afgevaardigden, de Senaat en het presidentschap niet in dezelfde handen zijn, is zelfs iets simpels & regelmatig terugkerend als een begroting een verlammende uitdaging voor beide partijen. Deze impasse strekte zichzelf zelfs uit naar de Amerikaanse Hoge Raad. De Republikeinse Senaat weigerde een jaar lang de voorgedragen kandidaat van Obama überhaupt te bespreken. Omdat er misschien een Republikeinse president zou komen die misschien een meer conservatieve opperrechter zou benoemen, lieten ze de positie preventief vacant. Dit betekende binnen de Amerikaanse Hoge Raad dat controversiële zaken bij staking van stemmen tussen de resterende acht leden bleven liggen, totdat de negende kandidaat een jaar later, na zijn benoeming een knoop komt doorhakken. Aangezien de acht bestaan uit vier leden benoemd door een democratische president en vier door een Republikeinse president is dat zelfs de normale gang van zaken. Daarmee blokkeerde een politieke impasse binnen de uitvoerende en wetgevende macht dus het functioneren van de rechtsprekende macht. De rechtsprekende macht zit nu verstopt achter een werkachterstand, de wetgevende macht komt niet tot compromissen en de uitvoerende macht is nog steeds bezig ambtenaren te benoemen. Trump gaat dus niet preventief op een akkefietje weg. Wanneer hij echt iets belachelijks doet, keldert Trump niet alleen verder in de approval ratings, de Republikeinse partij heeft niet tijdig afstand genomen en die keldert dan dus vrolijk mee. Dan is het weer in het belang van de GOP om iedere verkiezing zo lang mogelijk uit te stellen, haar politieke verlies niet te nemen en daarmee aan de macht te blijven. Je zou bijna een aantal parallelle werelden willen hebben om Trump steeds zwaardere delicten in te laten plegen om precies het punt te bepalen waar de betrokken politici vanuit hun restantje persoonlijke integriteit het zelfregulatiesysteem uit hun sector weer te laten werken. Wat is precies het omslagpunt waarover hij wel struikelt? Een moord op een klokkenluider of een journalist misschien?

Reaguursels

Inloggen

@ botbot | 11-06-17 | 14:56

In plaats van de VS economie een linkse molensteen om de nek te hangen, om een niet bestaand probleem op te lossen, kiest Trump voor bewezen energie productie technologie en economische groei.

De enige die hier niet lekker spoort ben jij zelf botbot.

Ravian | 12-06-17 | 00:27

von Strumpfhausen | 10-06-17 | 22:24
Zelfs de grootste vervuilers zoals China en Japan gaan investeren in schone energie en wat doet Trump hij gaat terug naar het stenen tijdperk.
In plaats dat hij ze fabrieken geeft om windmolens en zonnecollectoren te bouwen stuurt hij ze terug de mijn in.
Dan spoor je toch niet.

botbot | 11-06-17 | 14:56

Okee dit geloof ik dus niet.
Ik was op centraal station, heel kort nadat het gebeurd was
(maar goed ook, want ik ben precies zo iemand die door die auto overreden wordt)

Wat hebben we?
- Amsterdam Centraal is in NL de meest hete hotspot wat terrorismebedreiging betreft. De poort van onze hoofdstad.
- De politie wil die angst graag weghouden en de kalmte bewaren.
- Een auto staat OP het Stationsplein. Waar je al niet eens mag fietsen, en nauwelijks kunt fietsen, laat staan dat je er met een auto op rijdt.
- Dan komt de politie je aanspreken, dat je weg moet
- En je geeft eens goed gas, en je rijdt acht mensen omver. Twee zwaargewonden.
- De verklaring is: de dader is "onwel" geworden. Ik weet niet of je wel eens "onwel" geworden bent, maar gas geven is dan even geen optie.
- Onmiddellijk wordt het hele Stationseiland afgezet: plaats delict.
- Na vijf minuten: Mensen, allemaal doorlopen niks aan de hand de man was onwel geworden!
- En ook gelijk: alle linten weg. Terwijl ze er normaal een dag hangen, en witte tenten, mannen in witte pakken en alles. Nee, dit was vlug opgeruimd. Kunnen we niet gebruiken op CS.
- Over de herkomst van de auto wordt niks gezegd, of hij gejat was of
- En over de dader wordt met nadruk gezegd dat het een AMSTERDAMMER WAS. BEGREPEN? Met andere woorden, niet vragen hoeveel paspoorten hij had.
- Vier van de slachtoffers waren Israëlis. (Maar dat is uiteraard puur toeval.)

I'm calling cover-up.
Amsterdam heeft z'n eerste terreuraanslag binnen.

Lefgozer | 11-06-17 | 14:34

Impeachment is niet zo maar.
Dat kon je aan Bill Clinton zien. Pijnlijk voor Bill en Hillery, maar dat was het dan ook.
-
Er wordt elke week zo ongeveer een impeachment verwacht, de Russen beschuldigt van van alles, maar nog steeds 0,0 bewijzen.
-
Dus er is gewoon helemaal niks.
-
En dat medewerkers van Trump de verkiezingen via de Russen hebben beïnvloed ... nou, het hele idee van een verkiezingscampagne IS de verkiezingen beïnvloeden.
-
Hetzelfde als die contacten met een Russische ambassade medewerker. Dat is zijn werk, een Rus op de ambassade in de VS: contacten leggen in de VS.
-
Het is werkelijk te kolderiek voor woorden, die vele beschuldigingen.

Raider Twix | 11-06-17 | 14:30

bambi1970 | 11-06-17 | 12:32
Hear,hear... Ik kan niet wachten. Breekijzer Trump.
Nu Rutte en consorten nog.

Goedzo | 11-06-17 | 13:39

@Sjakkie 10:32
Because it feeds the rich and burries the poor?

D-Fens_1963 | 11-06-17 | 12:38

Impeachment. De Democraten impeachen iedereen de moeder en het werkt bijna nooit.
Trump is geen "controleerbaar probleem", Trump is geen Republikein, zolang daar nog seniel volk als mcCain rondwaggeld. Trump is anti-bureacrat en dat weet Comey nu ook, net als iedereen die profiteerde van TTIP, Paris of ergens voor een NGO werkt. Na 8 jaar Obama, zijn dat voornamelijk Democraten.

"De afgelopen jaren is in het Amerikaanse congres een politieke cultuur ontstaan waarbij de twee partijen elkaar totaal niets gunnen."
Dat is het klimaat, waarin kiezers hun partij de rug toekeren. Dat is het klimaat waarin een buitenstaander kan winnen en heeft gewonnen. Trumps kiezers hebben de leiders van de Republikeinse partij de rug toegekeerd door op Trump te stemmen. Zij stemden Trump, terwijl Paul Ryan zei: "I will never defend Donald Trump. Not then. Not ever."

"Senaat weigerde een jaar lang de voorgedragen kandidaat van Obama überhaupt te bespreken."
En de democraten vonden dat best, omdat Clinton toch zou winnen. Toen Clinton niet won, probeerden ze nog snel iets door te drukken. Dit straatgevecht over de stoel van wijlen Scalia was weer een reden om tegen de gevestigde orde te stemmen, om Trump te stemmen.

"... integriteit het zelfregulatiesysteem uit hun sector weer te laten werken. Wat is precies het omslagpunt waarover hij wel struikelt? Een moord op een klokkenluider of een journalist misschien?"
Waarom moet hij weg? Wat is zijn misdaad? Meer dan een half jaar werd Trump beschuldigd van "collusion with Russia", Er is niet eens een misdaad geconstateerd. Als Nederlander kun je ook zeggen #notmypresident en je portret van Obama afstoffen, Feynman.

Trump staat er op dit moment beter voor dan ooit. CNN heeft sorry gezegd (lol), tegenstanders en leakers worden verhoord, vervolgd of ontslagen (Winners, Rice, Comey).
Er zullen nog wel meer koppen rollen, ook bij de Republikeinen; mcCain en Ryan zullen 2018 niet halen imho en het zou mij niet verbazen als Flynn terugkeert op termijn.

Afgelopen week was de beste week voor Trump sinds het winnen van de verkiezingen.

bambi1970 | 11-06-17 | 12:32

Begrijp nog steeds niet wat Trump verkeerd doet,wel begrijp ik wat die Clinton kliek wil.
Kijk eens naar ons cabinet, zijn al maanden bezig en zeggen niets waar ze mee bezig zijn, als dat bekend wordt waar dat stelletje prutsers mee bezig zijn zou Trump verbleken.

rexm | 11-06-17 | 12:16

Trump heeft 1 jaar nodig om de luizenkam erdoor te halen is een groot zakenman en tot nog goede POTUS staat volledig achter zijn verkiezing programma wel veel tegenkrachten maar laveert er prachtig doorheen heeft in het verleden zelfs h.c. gesteunt met kapitaal tijdens haar verkiezing na 1e periode Obama

Tribeca | 11-06-17 | 12:00

Trump stort de US in een tweede 'civil war'

Sjakkie van de Hoek | 11-06-17 | 10:32

@Mannes | 10-06-17 | 22:25
Niet de CO2 uitstoot maar de voedselproductie (ontbossing, woestijnvorming) is oorzaak van de klimaat verandering. Over 10 jaar hebben alle "wetenschappers" hier nooit anders over gedacht.

Orakel1958 | 11-06-17 | 10:19

Mooi Volkskrant stukje van Feynman....

De huilende hyena | 11-06-17 | 09:55

Natuurlijk is Tromp niet onaantastbaar maar tot dus ver heb ik hem geen verschrikkelijke dingen zien doen.

Bat-Adam | 11-06-17 | 09:34

Bijdrage zeer onder de maat, meehuilen met MSM.

bijna_raak | 11-06-17 | 08:53

Groot Brittanië is ook zo'n leuk voorbeeld van hoe de mensheid in elkaar zit.
May gaat regeren met behulp van de Protestantse Noord-Ieren. Stadhouder Willem III is nog steeds koning van GB. De regie is nog steeds in handen van Shakespeare. Als Elisabeth het loodje legt en Charles het te druk heeft met zijn paarden dan heeft zowel Nederland als GB Koning Willem IV.
Ooit werd GB geplunderd door de Noormannen, Nu door de Zuidmannen.

Orakel1958 | 11-06-17 | 08:52

Als we kijken naar de resultaten van het verleden:
John F Kennedy heeft zeer grote fouten gemaakt ten aanzien van Vietnam.
Ronald Reagan heeft de koude oorlog gewonnen en is daarmee de meest succesvolle President ooit.
Na Reagan volgde 25 jaar van verarming in de VS. Met Clinton als President zou deze verarming zeker doorgaan. Globalisering heette vroeger Imperialisme.
*****
En wat is nu mijn conclusie? Het intellect stelt geen reet voor. Macron? Pechtold? Klaver? Dromers die in de werkelijke wereld niets kunnen. Maarten van Rossum? Hans Wiegel? Matthijs van Nieuwkerk? Volmaakt holle Korsakov -----lijders----- leiders. Dement door Zuipen, Spuiten, Slikken en Snuiven.

Orakel1958 | 11-06-17 | 08:43

Ik ben bang dat je gelijk hebt.
Trump wil wel president zijn maar ik vermoed dat het werk aan zijn hielenlikkers/vazallen wordt overgelaten.
Totdat de republikeinen zien dat Trump's manier van doen en zijn redeloze willekeur en draaikonterij niet alleen de VS maar ook de republikeinen zelf schade toebrengt.

mallekater | 11-06-17 | 08:29

Ik ben vooral benieuwd wat Trump voor elkaar zal weten te krijgen. Mijn inschatting is dat geen enkele president werkelijke veranderingen voor elkaar krijgt. Net als politici hier. Maar als zelfs olifant Trump het niet lukt...

Law of the Land | 11-06-17 | 08:01

Dit is dus waar de hele linkse wereld dagelijks aan denkt : Hoe krijgen we nog meer moslims binnen en Trump moet weg, trump moet weg, moslims zijn liev, trump moet weg. Repeat.

Wat mij betreft voldoende voor dwangverpleging.

GerMonster | 11-06-17 | 07:56

-weggejorist-

Newcastlebrownale | 11-06-17 | 07:46

Een half jaar na de verkiezing van Trump zijn de MSM en de "democraten" nog steeds als de dood voor Trump en voor wat hij van de grond zou kunnen krijgen, net als het gevaar dat hun mooie corrupte baantjescircus kapot zou kunnen gaan. Dat feit alleen al geeft aan dat Trump geen buigende stropop is. Zo lang CNN fake news brengt om Trump te beschadigen zit hij vast in het zadel, als ze ophouden hem te demoniseren moet hij gaan oppassen.

Hetzelfde gebeurt in NL waar Baudet nu het lijdend voorwerp is naast Wilders. Verkeerde berichtgeving, Volkskrant, AD en NRC in een constante staat van paniek alle Annefleurs van de wereld aanslepend om maar te zorgen dat de (s)linkse baantjescaroussel niet wordt vervangen door een rechtse. Vloeken, schelden demoniseren, zwart maken door links, dan gaat het goed met rechts. vingers in de oortjes en Xenofobe racist roepen doet het niet meer en een andere verdediging hebben ze niet, ze brokkelen af (zie PvdA) Het volk wordt wakker, langzaam, maar onherroepelijk. De elite valt in een donker gat, het gat van de VARA.

bergsbeklimmer | 11-06-17 | 07:12

Net als in Nederland: Partijpolitiek heeft zijn tijd gehad. Voordeel Amerikaans systeem: Geen formatie nodig. Gewoon de keuze van het volk 4 jaar respecteren.

SlimmeBelg | 11-06-17 | 06:07

-weggejorist-

Takki Yah | 11-06-17 | 04:13

-weggejorist-

Manneke Pislam | 11-06-17 | 03:44

Staat tegenover als je olie van 6km diepte op open zee gaat pompen dat het ook dure energie is.. dan kan je net zo goed proberen lokaal op te wekken (scheelt een hoop gedoe met rare regimes en speculanten.. wind en zon zijn redelijk democratisch in eigendom ook). Kapitaal en winst kunnen ook in de lokale economie blijven, wat soms ook wel zijn voordelen heeft (neerzetten van die dingen en onderhouden - daar zaten in de VS meer banen in dan steenkool, voordat iig Trump een streep door dat beleid van zijn voorganger haalde.. ).
nickolaas | 11-06-17 | 02:45

De huidige situatie is verre van ideaal, maar met de wereld alternatieven de strot af te duwen die technisch niet realiseerbaar zijn schiet je niks op.
En Trump heeft helemaal geen streep door die rekening gehaald, het enige dat hij gedaan heeft is voorkomen dat de economie van de VS ten onder gaat aan linkse luchtfietserij.
De bestaande alternatieve energie sector fabrikanten in de VS hebben klanten genoeg die zo ver off-grid zitten dat wind en zonne-energie een voordelig alternatief is.
Er verdwijnt dus niets, er wordt enkel niet op een dood paard gewed...

Ravian | 11-06-17 | 03:21

Ravian | 11-06-17 | 03:02
Als Trump niet zoveel gratis media-aandacht had gehad,. met name ook van de MSM, was ie nooit president geworden.
8 jaar heeft ie over een geboortecertificaat van Obama zitten te zeuren, om daarna vrij makkelijk toe te geven dat het om die media-aandacht te doen was en ie er zelf ook niet zo aan die 'feiten' hechtte. Daarna was het ook gewoon van tafel dus.

nickolaas | 11-06-17 | 03:16

"wind en zon zijn redelijk democratisch in eigendom ook"
@mezelf | 11-06-17 | 02:51
Sowieso krijg je meestal last van partijen die ergens obsceen veel geld aan verdienen, fracking is alweer een ander slag ondernemers en het kan geen kwaad de prijzen een beetje gematigd te houden sowieso.
Geldt trouwens ook voor de muur (maar ja, zwarte handel is ook lucratief.. drugswinsten verdwijnen sowieso vaak in vastgoed en witwassen is ook lucratief - maar daar komen de grote winsten pas als de prijzen hoog zijn.. die komen pas aan de beurt als de kosten eruit zijn). Beter is het om geld te besteden aan behandeling van verslaving en vormen van ontmoediging en voorlichting, dan dus de aanbodkant, want dan heb je dus ook infiltratie van crimineel geld en bedenkelijke types in je gewone economie. Ergens verbaast het me niet dat Trump dus op verslavingszorg wil besparen en geld wil overhevelen naar die muur en het criminaliseren van verslaafden (want is lucratief en een groot justitieapparaat kan je inzetten tegen tegenstanders.. - terwijl je medestanders overal mee weg komen, Orban schijnt daar ook nogal een handje van te hebben.. en Trump spande altijd al rechtszaken aan om niks in het zakenleven, soort manier van werken en denken van dat soort mensen).

nickolaas | 11-06-17 | 03:12

Trump wordt al anderhalf jaar voordurend zwart gemaakt door alle MSM (roeptoeters van de Deep State). Mijn god. Feynman. Je kijkt toch wel verder dan de NOS en CNN, ABC, CBS, Washington Post, Newsweek, MSNBC. Ga eens wat meer kijken op onafhankelijke media. Alleen daar krijg je namelijk nog het echte geluid te horen.
Nehemia | 10-06-17 | 22:24

Exact.
Als je na het aanschouwen van al dat creatieve knip en plakwerk door de policor media eens op YouTube naar een volledige speech van Trump kijkt is het moeilijk te bevatten dat de politicus die je daar dan in actie ziet dezelfde is als de domme clown die de policor media altijd op het scherm weet te toveren.

Democratie begint bij een ongekleurde voorlichting van de kiezers.

Het mag duidelijk wezen dat het daar al meteen mis gaat...

Ravian | 11-06-17 | 03:02

Obama kreeg een Nobelprijs voor niets en Trump wordt geslacht om niets.
@smdyasc | 10-06-17 | 21:44
Goede kans dat de volgende president van de VS hem opnieuw kort na zijn aantreden zal krijgen, Obama kreeg hem ook omdat ie Bush niet was..

nickolaas | 11-06-17 | 02:51

@Ravian | 11-06-17 | 02:35
Staat tegenover als je olie van 6km diepte op open zee gaat pompen dat het ook dure energie is.. dan kan je net zo goed proberen lokaal op te wekken (scheelt een hoop gedoe met rare regimes en speculanten.. wind en zon zijn redelijk democratisch in eigendom ook). Kapitaal en winst kunnen ook in de lokale economie blijven, wat soms ook wel zijn voordelen heeft (neerzetten van die dingen en onderhouden - daar zaten in de VS meer banen in dan steenkool, voordat iig Trump een streep door dat beleid van zijn voorganger haalde.. ).

nickolaas | 11-06-17 | 02:45

Yep, een deel van het publiek hier past naadloos tussen de trailer park gekkies voor wie de tweets van Trump en de boodschap van Jones en Limbaugh het ware evangelie zijn.
cucamonga | 11-06-17 | 00:05

Kijk eens aan, Trump fans zijn tokkies.
En lieden die dat beweren zijn domme linkse trollen.

Ravian | 11-06-17 | 02:41

"het kan er mee door hoor als bron."
@mezelf | 11-06-17 | 02:35
Ik bedoel in de 'Trumpwereld' - alhoewel schoonzoon Kushner in het Witte Huis soms smalend 'The Democrats" wordt genoemd..

nickolaas | 11-06-17 | 02:40

Als toonaangevend land moet je mee doen aan de nieuwste ontwikkelingen.
Als over 10 jaar de halve wereld op zon en windenergie draait mag hij nog lekker doordraaien met zijn stoomlocomotief.
botbot | 10-06-17 | 22:06

De huidige wereld energie consumptie is ongeveer 160.000.000.000.000 kWh per jaar, en groeit met meer dan 2 procent per jaar.
Enig idee hoeveel zonnepanelen en windmolens je moet gaan produceren om in een dergelijk energie verbruik te kunnen voorzien?
Je moet nog wat meer NPO kijken, en dode bomen media lezen, onnozelaar.
Gelukkig heeft Trump wel leren tellen.

Ravian | 11-06-17 | 02:35

@Stormageddon | 11-06-17 | 02:05
Ik en @Nehemia begrijpen elkaar doorgaans wel hoor, ondanks de iets afwijkende bronnen. Sowieso zijn mijn bronnen ook meestal iets rechts van het midden (ik lees weinig structureel wat echt links/ 'verlichte geesten' zijn.. ). Trump heeft dan misschien een gecompliceerde relatie met NYT, hij leest hem wel omdat het dus een relevante nieuwsbron is (en hij bovendien New Yorker.. ).
The New Yorker - als Jared Kushner niet de Observer had gekocht, had ie misschien daar wel voor gekozen.. het kan er mee door hoor als bron.

nickolaas | 11-06-17 | 02:35

-weggejorist-

Príncipe | 11-06-17 | 02:30

@nickolaas | 11-06-17 | 01:46
Dan kom je met linkjes van the New Yorker en de NYT... dat gelooft in dit topic niemand. Fake news! Leugens! Pas als het Breitbart, Zerohedge, drudgereport, Foxnews of Infowars staat is het waar. Of misschien waar. Nou ja, mogelijk waar. Het wordt dan waar als CNN, WSJ en NYT er helemaal niet over berichten. Of zo.
www.cc.com/video-clips/4nc2so/the-dail...

Stormageddon | 11-06-17 | 02:05

"Ondertussen ziet de eenzijdig geinformeerde achterban van Trump nog steeds een president die voortdurend "wint", en staan ze volledig achter hem ook al is hij het persoonlijk die hun uitkering komt afpakken."
@cucamonga | 10-06-17 | 21:27
Het gaat toch wel slecht met 'Trump'-land, ik lees in ieder geval iedere week opnieuw een meest trieste verhaal tot nog toe zo ongeveer, met name over die opioïde-crisis (pijnstillers), dit is een verhaal over West-Verginia: "mergency paramedics in Berkeley County, West Virginia, recently got a call that sent them to the youth softball field in a tiny town called Hedgesville." [..] "Two of the parents were lying on the ground, unconscious, several yards apart. As Barrett later recalled, the couple’s thirteen-year-old daughter was sitting behind a chain-link backstop with her teammates, who were hugging her and comforting her." [..] "At this stage of the American opioid epidemic, many addicts are collapsing in public—in gas stations, in restaurant bathrooms, in the aisles of big-box stores. Brian Costello, a former Army medic who is the director of the Berkeley County Emergency Medical Services, believes that more overdoses are occurring in this way because users figure that somebody will find them before they die. “To people who don’t have that addiction, that sounds crazy,” he said. “But, from a health-care provider’s standpoint, you say to yourself, ‘No, this is survival to them.’ They’re struggling with using but not wanting to die.” " www.newyorker.com/magazine/2017/06/05/... (dat zijn dus mensen met gezinnen, die verslaafd zijn - bang dood te gaan aan een overdosis op een plek waar ze niet gevonden worden en gebruiken daardoor als ze bijvoorbeeld een sportwedstrijd van de kinderen bijwonen.. ).
Hier de nieuwste 'slechtste resultaten': "Drug overdoses are now the leading cause of death among Americans under 50." ("Drug Deaths in America Are Rising Faster Than Ever" www.nytimes.com/interactive/2017/06/0... ).

nickolaas | 11-06-17 | 01:46

Verder denk ik dat mensen in de USA een enorme hekel aan Hillary hadden. Omdat je bij Hillary strafvervolging kon afkopen door geld over te maken naar de Clinton foundation. Trump heeft daar nu een einde aangemaakt. Als je fout bent, ga je gewoon, weer als vanouds, de gevangenis in. Hup, weer een verkiezingsbelofte ingevuld.

Príncipe | 11-06-17 | 01:20

Waarom zou Trump onaantastbaar zijn? De enige basis van Trump is de groep mensen die hem steunen. Op het moment dat hij die steun kwijt is. Dan is het gedaan. Dan zetten ze hem af. En dan schrijven ze nieuwe verkiezingen uit. Mag niet volgens de wet nieuwe verkiezingen uitschrijven? Nah... op dat niveau telt de wet helemaal niet. Alleen macht.

Príncipe | 11-06-17 | 00:55

Goede tekst; ik snap 't.
Het is in ieder geval 'n patroon waarlangs politieke manoeuvres te begrijpen zijn.
Er hoeft geen voorspellende waarde in 't denkpatroon te zitten, want geen enkele theorie is alles verklarend, maar er kan wel met aandacht gelet worden op 'n aantal gebeurtenissen, die zouden kunnen 'passen'.
Politiek is strijd.
Machtsspel is schaken met de stukken die je hebt.
Politiek machtsspel is per definitie 'n manier van aanvallen beramend, waarbij 't de bedoeling is, dat de tegenstander je niet 'door' heeft, voordat je jouw zetten hebt kunnen uitvoeren.
Wij zijn de toeschouwers. Wij genieten van 't venijn en 't vernuft. Menigeen heeft evenveel sympathie voor de slechte, als voor de minder-slechte.
Dat komt, omdat alle mensen ook zelf graag plaatsvervangend de streken zouden willen uithalen, áls zij in 't zadel zouden zitten om de ander er uit te wippen. Wij zijn geen haar beter.

Der Paulie | 11-06-17 | 00:44

Nogal speculatief verhaal vind ik. Misschien iets meer afstand nemen van alle poeha-verhalen waar we mee om de oren geslagen worden in de media.
Vergeet niet; Trump is nog altijd de machtigste man van het machtigste land ter wereld, een land dat van niemand iets te vrezen heeft. Hij kan dus gedrag vertonen dat van niemand anders getolereerd zou worden. Helaas ... kaas. Wij "niet Amerikanen" moeten maar hopen dat die Yanks met hun krankzinnige defensiebudget geen al te gekke dingen gaan doen.

joepiedepeopie | 11-06-17 | 00:42

Stormageddon | 10-06-17 | 23:28 | | Reageer+ | 0

In opspraak voor houseniggah goed voorbeeld.

hebbuh | 11-06-17 | 00:13

Stormageddon | 10-06-17 | 23:28

Yep, een deel van het publiek hier past naadloos tussen de trailer park gekkies voor wie de tweets van Trump en de boodschap van Jones en Limbaugh het ware evangelie zijn.

cucamonga | 11-06-17 | 00:05

Misschien een gekke vraag, maar wat heeft Trump eigenlijk fout gedaan?
Mark_Pugner | 10-06-17 | 23:33
Hij is rechts en dat is erger dan je aanslagen pleegt op kinderen bij een concert kennelijk.

Moonwarrior | 10-06-17 | 23:57

Een nieuwe frisse wind.... Heerlijk. Go Trump!

Oepsie1234 | 10-06-17 | 23:39

Misschien een gekke vraag, maar wat heeft Trump eigenlijk fout gedaan? Hij heeft wel een radicaal andere benadering, sommige zeggen lomp. Het zal allemaal wel.

Mark_Pugner | 10-06-17 | 23:33

Ach, de kerk van de heilige Donald Drumpf is weer in sessie bijeen voor een hoogmis van complottheorieën over pizzabakkerijen en vermoorde campagnemedewerkers.
Nou... ik zal het vuurtje nog even opstoken.
youtu.be/nLUO2vTJ3Yw
Amuseer me, lieve gelovigen. Jullie gaan me vast niet teleurstellen. Ik ga eerst even het Ramadan journaal kijken. Da's interessanter dan het geneuzel tot nu toe.

Stormageddon | 10-06-17 | 23:28

Shhhht ik ga het ramadanjournaal kijken.

drs. P | 10-06-17 | 23:25

Trump heeft naast de Deep State, de MSM en de Democraten nog twee zeer grote vijanden. George Soros en Barack Obama. Laatstgenoemde heeft ook een heel netwerk opgetuigd om Trump ten val te brengen. Dat Obomba dikke matties is, met Soros mag onderhand wel bekend zijn. Let op. In juli gaat Soros in heel Amerika allemaal protesten organiseren. Anarchie en chaos is onderweg.
.

"Valerie Jarrett Moves into Obama’s DC Home to Run Shadow Government"
www.thegatewaypundit.com/2017/03/valer...
.
uploads.disquscdn.com/images/4123a572...
.
'Barack Obama Spotted Having Intimate Dinner With Canadian Leader'
thepoliticalinsider.com/obama-trudeau-...

Nehemia | 10-06-17 | 23:01

Staten gaan het zelf regelen. Haha, je weet echt niet waar je over praat. Hillary/CNN/FakeMedia heeft dat in het nieuws gebracht, om het nieuws over Pizza gate (Kinderporno & Bill Cilonton) naar achteren te drukken. Jij trapt ook overal in.
Mark_D_NL | 10-06-17 | 22:07

Uhm, ik mag hopen dat je inmiddels ook weet dat die piza tent waar het om draait (comet ping pong) niet eens een kelder heeft, maar goed, je mag een site als infowars best betrouwbaar vinden als je dat zo graag wil.

Drederop | 10-06-17 | 22:48

-weggejorist-

Kudtkip | 10-06-17 | 22:39

botbot | 10-06-17 | 22:18

Ach.. wie weet, Blue Origin...

starbuck280 | 10-06-17 | 22:30

De manier waarop hij Europese leiders schoffeerde is schokkend. Hem niet welgezinde journalisten worden belachelijk gemaakt, zelf een invalide journalist. De beste man is wel erg overtuigd van hemzelf. Hij ziet geen opwarming van de aarde. Obamacare is getorpedeerd, mensen die het minder breed hebben kunnen de zorg niet meer betalen. Overigens wel terecht dat hij o.a. Nederland fors meer wil laten bijdragen aan de NAVO. De belastingen zullen hier dan ook omhoog gaan. Producten worden duurder. Maar dat vinden wij toch niet erg?

Mannes | 10-06-17 | 22:25

Het laatste wat Trump is - is een stroman. Hij heeft het klimaatverdrag de nek omgedraaid dat natuurlijk een grote hoax is. Daarnaast zo valt te lezen op de site van Justice State Department heeft hij inmiddels al meer dan vijfduizend pedofielen gearresteerd. Hij heeft de door en door corrupte Comey die alle misdaden van Hillary en Obama toedekte en lekte naar de pers ontslagen. Nu schijnt dat hij het zelfs meerdere malen heeft gedaan. Hij heeft de rampzalige Obamacare die voor heel veel Amerikanen echt onbetaalbaar werd rampzalig verklaard en komt met een veel betere regeling. Natuurlijk is het zo dat Trump omgeven is door moerasratten van het ergste soort. Dus hij moet zeer behoedzaam zijn en planmatig te werk gaan om al die leden uit de voormalige Obama-administratie die daar zitten stuk voor stuk te verwijderen.
.
Trump wordt al anderhalf jaar voordurend zwart gemaakt door alle MSM (roeptoeters van de Deep State). Mijn god. Feynman. Je kijkt toch wel verder dan de NOS en CNN, ABC, CBS, Washington Post, Newsweek, MSNBC. Ga eens wat meer kijken op onafhankelijke media. Alleen daar krijg je namelijk nog het echte geluid te horen. Kijk eens de Wikileaks door. Dit stuk zuigt big time. Dat ben ik niet van je gewend. Normaliter heb je heldere goed doorwrochte stukken, maar hier sla je de echt plank volledig mis.

Nehemia | 10-06-17 | 22:24

@botbot | 10-06-17 | 22:14

Ghe... twee fraaie voorbeelden China de grootste vervuiler op dit moment die pas in 2030 aan de voorwaarden hoeft te voldoen en Japan met een nucleair probleempje dat de stille oceaan volledig dreigt te vergiftigen.

Buitengewoon geloofwaardige kandidaten heur....

von Strumpfhausen | 10-06-17 | 22:24

Terwijl politici aller landen overal over liegen en moedwillig wel rechtse stemmen aanpakken als Michael Savage niet de UK in mag maar 399 van 400 de Syriegangers wel weer welkom heten en dan toch nog gewoon verkozen kunnen worden geeft aan de politici overal mee weg kunnen komen.

Moonwarrior | 10-06-17 | 22:23

Mark_D_NL | 10-06-17 | 22:11
We houden fier de Russische technologie aan immers de Amerikanen zijn nog geeneens instaat om een bemande raket te lanceren daar hebben ze de Russen voor nodig.

botbot | 10-06-17 | 22:18

Mark_D_NL | 10-06-17 | 22:07
Japan heeft een officiële verklaring uit gegeven net als China dat ze dat bij RT niet vermelden is niet mijn schuld.

botbot | 10-06-17 | 22:14

Die moord, doel je daarmee op Seth Rich? Die zat niet in het Trump team. Maar wel iets om te onderzoeken.

Lumenatra | 10-06-17 | 22:14

Ik gun Feynman het voordeel van de twijfel en neem zijn laatste zin tot me als zijnde een sarcastische knipoog naar de Clintons.

LuckyGirl | 10-06-17 | 22:13

Je stelt me met dit stuk echt diep teleur Feynman. Je hebt echt niks van het fenomeen Trump begrepen, maar dan ook helemaal niks.

Nehemia | 10-06-17 | 22:12

Als toonaangevend land moet je mee doen aan de nieuwste ontwikkelingen.
Als over 10 jaar de halve wereld op zon en windenergie draait mag hij nog lekker doordraaien met zijn stoomlocomotief.
botbot | 10-06-17 | 22:06
MM, even denken hoor. De USA heeft de meest toonaangevende bedrijven in Cleantech. En jij denkt dat ze dat NIET om gaan zetten in geld en waarde. Jezus Botje kijk eens wat minder NOS..

Mark_D_NL | 10-06-17 | 22:11

Zathras | 10-06-17 | 22:06
Als hij van tevoren beloofd had dat hij voor miljarden aan wapens aan IS zou leveren had de stemming er wel eens heel anders uit kunnen zien.

botbot | 10-06-17 | 22:10

botbot | 10-06-17 | 22:06

1/3 van de bevolking der planeet aarde heeft geeneens stroom hersens.

dooiekadaver | 10-06-17 | 22:10

Chantabel zijn is altijd No1, dat geldt voor elke westerse "leider".

LuckyGirl | 10-06-17 | 22:10

Wat een kletskoek Feynman. Je hebt duidelijk niet de goede bronnen. De meerderheid van de Amerikanen vindt dat het een hele verbetering is, na Obama. Maar ja, naar dat soort berichten passen niet in de MSM.

Wobbelplatte | 10-06-17 | 22:08

Dat was briljant!!!!. nu gaan de staten het zelf regelen.
botbot | 10-06-17 | 21:58
Staten gaan het zelf regelen. Haha, je weet echt niet waar je over praat. Hillary/CNN/FakeMedia heeft dat in het nieuws gebracht, om het nieuws over Pizza gate (Kinderporno & Bill Cilonton) naar achteren te drukken. Jij trapt ook overal in.

Mark_D_NL | 10-06-17 | 22:07

AntiGratisArbeid | 10-06-17 | 22:00
Als toonaangevend land moet je mee doen aan de nieuwste ontwikkelingen.
Als over 10 jaar de halve wereld op zon en windenergie draait mag hij nog lekker doordraaien met zijn stoomlocomotief.

botbot | 10-06-17 | 22:06

@Feynman, ik lees altijd met plezier je stukken maar dit is echt rabiate onzin. Het meest onwaarschijnlijke is dat Trump een politicus is die doet wat tie belooft heeft, Daar zijn we niet aan gewend. Hij is gvd "eerlijk" verkozen ondanks de illegale stemmen op HRC. Ze kunnen, ondanks alle pogingen, helemaal niets vinden. Als Comey getuigt komt HRC daar rotter vanaf dan Trump. Ik zou zondermeer iemand zijn rechterarm offeren zodat wij een politicus hadden zoals Trump ipv gvd Rutte:-)
Volgende week beter :-)

Zathras | 10-06-17 | 22:06

Die laatste zin vind ik nogal achterlijk, sorry.

Lewis | 10-06-17 | 22:06

Wat een raar verhaal,Irump is gewoon een eindbaas wen er maar aan.
Hij gaat all in tegen de globalisten dat zou jij toch moeten toejuichen Feynman?

hebbuh | 10-06-17 | 22:02

Trump doet het uitermate goed. En al die zielige stukjes schrijvers die hem bestempelen als "gek". Ik heb een vraag?
--
Ken je die man persoonlijk, met hem geknikkerd, ooit wel een een biertje met Trump gedronken. Nee? Of heb je dan een contact wat dichtbij Trump staat die je wat inside info geeft? Nee.. Dus jullie journo's weten eigenlijk niets en schrijven de USA kranten over. die ook al niets weten en maar weinig echt snappen... hahahah, total losers, total losers.

Mark_D_NL | 10-06-17 | 22:02

Trump laat zich tenminste niet in de luren leggen door de Groene Khmer.

AntiGratisArbeid | 10-06-17 | 22:00

Raad_maar_raak! | 10-06-17 | 21:54
Dat was briljant!!!!. nu gaan de staten het zelf regelen.

botbot | 10-06-17 | 21:58

"Wat is precies het omslagpunt waarover hij wel struikelt? Een moord op een klokkenluider of een journalist misschien?"

Trump is gekozen... Leer er maar alsjeblieft mee te leven!

Peter_K | 10-06-17 | 21:57

Ikreaguuralzesjaar | 10-06-17 | 21:43
Trump demoniseren?
Het gaat toch prima zo, iedereen in het harnas jagen en feitelijk niets presteren over een half jaartje neemt geen enkele legeringsleider hem meer serieus.
En daar zijn jullie toch op uit, een land naar de klote helpen.

botbot | 10-06-17 | 21:56

Ik blijf Trump geweldig vinden. Zo ook uit het KlimaatAkkoord stappen. Geniale zet. Go Trump!

Rest In Privacy | 10-06-17 | 21:54

Ik blijf in Trump geloven. Reden? Zie wat ik vlak voor en even na zijn verkiezing schreef:

Following month after month Trump’s presidential struggle, I came to understand what was at stake in the USA and even beyond. Trump was and is trying to clean up and repair a (the) Big Democratic Society brought slowly to a standstill, and so far he did it rather heroically. And not the meanest of his Herculean tasks was to stop and kill Hillary Bhengazi Clinton’s‘ lying machine.

We may thank God now, and Trump! He 1. destroyed the - how unAmerican! - ‘monarchical’ Houses of the Bushes and the Clintons, 2. brought fresh air into the Republican Party fascinated and petrified by electoral considerations (Latins) and 3. shattered Liberals’ illiberal taboos on free speaking.

And so I came to see Trump first as a kind of ‘libertador’, reviving in the USA an old Latin-American political tradition, later as a kind of Culture Hero. The last term may be considered as exaggerated, but then read Mytheos Holt’s:

‘Trump Is the Culture Warrior We Need, and that is not exaggerated. In part, it is because he’ [Trump] ‘corrects massive ideological failures by the Right, which have enabled unmitigated cultural overreach by the Left, eliminating the social and cultural basis that permits a western order to exist’. (Holt in: ‘The Federalist; senior fellow at the Institute for Liberty’, 2016).

For the good order: I do not endorse all Trump’s political ideas. Especially I reject his latest standpoint on abortion. And he is certainly not stainless, maybe fortunately so, and overloaded with scandals. But nor were for that matter Indra, Starkadr, Hercules (Dumézil).

HPax | 10-06-17 | 21:47

Hij heeft gewoon één goede eigenschap, hij is niet Hillary.

Bokito ergo sum | 10-06-17 | 21:46

Obama kreeg een Nobelprijs voor niets en Trump wordt geslacht om niets.

smdyasc | 10-06-17 | 21:44

De nacht van de Amerikaanse verkiezingsuitslag, ik zetelde mij neer dat Hillary wel zou winnen. Toen echter omstreeks half vier Florida naar Trump ging, trok mijn hand een blikje bier open. Hillary kwam toen in de stress en loopt nog steeds te klagen dat het de Russen hun schuld zijn en James Comey.
.
Ik zou zo graag willen dat GeenStijl iets kan doen aan die modepopjes (elke keer andere strakke jurk en hoge hakken, ik spotte trouwens een nieuwe, Mark Visser heet ie) autocueopleespoezen van het NOS-journaal, dat die stoppen met Trump demoniseren. Ik kijk al het BRT journaal van 19:00 uur, die zijn nog zelfdenkend, het RTL-nieuws van 19:30 is ook al niks meer, demoniseert net zo erg als de NOS.

Ikreaguuralzesjaar | 10-06-17 | 21:43

"Een moord op een klokkenluider of een journalist misschien?"...
Daar kwam Obama toch ook gewoon mee weg.

frank87 | 10-06-17 | 21:43

Stemmen, kandidaat, peilingen, wanneer Trump wordt afgezet wordt Pence president en dat is een prima alternatief voor de republikeinen. Ik zie het alleen niet gebeuren, er is geen zware beschuldiging richting Trump.
Discussie om niks, de MSM vindt het geweldig want met elk artikel kan er reclame worden binnengehaald.

Ongeblustekalk | 10-06-17 | 21:42

Laat Trump maar lekker zitten die doet geen vlieg kwaad.
Al zijn voorstellen worden door de federale rechters naar de prullenbak verwezen.
Het opzeggen van het klimaatverdrag heeft geen invloed,de staten gaan gewoon hun eigen gang.
Het enige minpuntje is wel dat hij aan IS voor miljarden aan wapens geleverd heeft, maar goed anders hadden de Russen het wel gedaan.

botbot | 10-06-17 | 21:42

-weggejorist-

Newcastlebrownale | 10-06-17 | 21:41

Electoral college heeft gekozen, niet het Amerikaanse volk.
Litsehimmel | 10-06-17 | 21:23

Klopt, president verkiezing is wat systeem vergelijkbaar met 1ste kamer in nederland, elke staat kiest de virtuele kiesmannen, eigenlijk de partij die de stemmen van die staat mag uitbrengen, het aantal kiesmannen/stemmen per staat hangt weer af van het aantal inwoners, zo kan het net als met trump nu gebeuren dat ie de verkiezing wint ondanks dat ie niet de totale meerderheid van stemmen heeft.

Drederop | 10-06-17 | 21:39

BTW. Een hoop buitenlandse vrouwen op de Nederlandse TV ZONDER hoofddoekje.
Stelletje sletten.

michiel de ruiyter | 10-06-17 | 21:39

Meest chantabele president ooit?
Onzin. Zijn financiële zelfstandigheid maakte hem de meest onafhankelijke kandidaat ooit. Wie voor Hillary stemde, stemde in feite voor een schimmige massa sponsors uit de meest foute landen en bedrijfstakken. Trump had dat niet nodig. De paradox van de Amerikaanse democratie: als je iemand gekozen wil hebben die binding heeft met het gewone volk, stem dan op een multimiljardair.

Zijn achilleshiel is niet Comey, niet de GOP, maar zijn familie. Als Trump zelf zijn adviseurs kan kiezen, gaat het prima. Bannon is een kanjer, die helaas nog niet zijn tanden heeft kunnen laten zien. Maar aangetrouwde nepotistische glibbers als Kutchner, dat zijn de gevaarlijke gasten. Chantabel, binding met de tegenpartij en met de gevestigde elite. Het leek erop dat hij Trump in zijn zak had door Bannon op een zijspoor te manoeuvreren. Maar nu hij zelf in de problemen is geraakt, lijkt het erop dat de paleisrevolutie mislukt is.

En wat een gedrochtelijke laatste alinea, Feynman. Je weet net zo goed als ik dat moorden op klokkenluiders en journalisten het handelsmerk zijn van de Clinton-clan. Een stijlfiguur als het toeschrijven van deze praktijken aan Trump, door middel van een soort pervers wensdenken, is jouw niveau onwaardig.

Leipniz | 10-06-17 | 21:36

Mastermattie | 10-06-17 | 21:25
Heftig, maar op AT5 totaal weer geen duiding

cocktailsmaak | 10-06-17 | 21:35

Wat zijn die delicten waar je het over hebt Feynman? Het feit dat deze president doet wat ie zegt. En niet veel woorden gebruikt om nee of ja te zeggen.
Inderdaad de tijd zal leren of Trump een Staatsman is geweest. Maar ik zie het tij al een beetje keren. Het geschreeuw Fuck Trump begint al een beetje hees te klinken.

JdelaT | 10-06-17 | 21:33

Schauble, duits minister, en ook baas van Nederland vanwege de euro, blijkt omkoopbaar. Maar geld aannemen van een wapenhandelaar mag blijkbaar van links, en de pers... Is immers pro eu.

Winston1 | 10-06-17 | 21:32

"De partij wilde niet een president die een eigen koers vaart die bijvoorbeeld sociaal zou kunnen zijn, die willen een hondje aan de leiband, waarmee de partij zelf aan de macht blijft."

De grap (op een soort hele trieste manier) is natuurlijk dat door het gedrag van de democraten, Trump daadwerkelijk volledig afhankelijk is geworden van de republikeinen. Trump was een relatief sociaal ingestelde republikein (zie bijvoorbeeld ook zijn healthcare plannen), maar doordat ie nu afhankelijk is van de havikken, voert ie een uiterst rechts beleid.

Maar zoals Feynman al opmerkt, het gaat niet meer om het land besturen, het gaat in de amerikaanse politiek tegenwoordig nog maar om één ding, en dat is de ander dwars zitten.

TheEgg | 10-06-17 | 21:31

De Republikeinen, laten Trump zitten zolang ze hun agenda ongestoord kunnen uitvoeren en zolang Trump aartsconservatieve federale rechters blijft benoemen. Als Trump echt een probleem wordt hebben ze altijd nog theocraat Pence achter de hand. Ondertussen ziet de eenzijdig geinformeerde achterban van Trump nog steeds een president die voortdurend "wint", en staan ze volledig achter hem ook al is hij het persoonlijk die hun uitkering komt afpakken.. De Democraten die denken dat ze bij de tussentijdse verkiezingen in 2018 gaan winnen door teleurgestelde Trump kiezers zullen dan ook bedrogen uitkomen.

cucamonga | 10-06-17 | 21:27

Door de democraten en policor pers lekt zo'n beetje elke scheet die Trump laat. Eigenlijk is het bijzonder knap dat de man ueberhaupt nog kan functioneren.

cocktailsmaak | 10-06-17 | 21:24

"Voor de show moet er uiteraard wel een strafdossier liggen"

Bij de mislukte impeachment van Clinton was dat er eentje van 40 miljoen of daaromtrent.

"Dat weet Trump, dus die laat zich gewillig als een stroman gebruiken. Het bedrijfsmodel van zijn complete zakelijke imperium is gebaseerd op zijn status als alfamannetje, hij kan een aftocht als gebroken man simpelweg niet betalen."

Buitenissige zienswijze dit.

Evangelical | 10-06-17 | 21:24

Hij moet op zijn tellen passen. Idioot.

michiel de ruiyter | 10-06-17 | 21:24

de Amerikaanse kiezer heeft gekozen
smdyasc | 10-06-17 | 21:16
Electoral college heeft gekozen, niet het Amerikaanse volk.

Litsehimmel | 10-06-17 | 21:23

Trump gaat niet struikelen, de Amerikaanse kiezer heeft gekozen en Trump zijn basis is niet de slappe knieën van de 'democraten' en de haters van de MSM.

smdyasc | 10-06-17 | 21:16

GOP helped him in the saddle and now they're refusing to let anything buck the horse.
Het zal idd waarschijnlijk een echt ernstig delict vereisen voordat ze niets anders kunnen, alhoewel je het je kan afvragen of dat punt ooit zal worden bereikt. We zijn mijns inziens met 'pussy grabbing' en het delen van gevoelige informatie met buitenlandse leiders het punt van een simpele blowjob nl al ruimschoots gepasseerd.

Litsehimmel | 10-06-17 | 21:14

Een beetje offtopic, maar GS heeft hier eerder over bericht, de demo tegen sharia wetgeving in de VS: Tim pool live: youtu.be/vt7jGEC5jp8
(Sorry voor het spammen Joris, misschien topicje aan wagen?)

Mastermattie | 10-06-17 | 21:10

Of een moord op hemzelf, god behoede...
Ik ben blij met Trump en volg zijn doldwaze avonturen gewoon op twitter en zeker niet in de MSM.
En leuke anekdote over Trump's toegeeflijkheid is dat hij de muur tussen de VS en Mexico helemaal vol wil zetten met zonnepanelen. Links ook weer blij.
edition.cnn.com/2017/06/06/politics/tr...

keestelpro | 10-06-17 | 21:10

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland