Nationaal elftal Saoedi-Arabie van Bert van Marwijk weigert minuut stilte voor slachtoffers Londen
Mooi moment waarop de religie van de vrede en de verbroedering van de sport samenkomen in Australië. Er was een minuut stilte gepland voor de slachtoffers van de aanslag in Londen (waaronder ten minste twee Australiërs) maar het elftal van mensenrechtenactivist Bert van Marwijk stond niet op de middencirkel, zoals het hoort, maar gewoon op het veld, klaar voor de wedstrijd. Als iemand Bert van Marwijk nog niet een totale lul vond wegens poenscheppen tussen de vrouwenonderdrukkende haatbaarden (die volgens de altijd betrouwbare Iraanse Revolutionaire Garde achter de aanslag in Teheran zaten), dan kan die iemand zijn mening nu nog bijstellen. Mark van Bommel en Adrie Koster zullen dat wel niet doen. Die zitten namelijk naast Van Marwijk op de bank. En oh ja. God straft onmiddellijk: de Aussies hebben met 3-2 gewonnen. Kijkt u zelf de minuut stilte hieronder. Excuus voor het geluid waardoor het commentaar van Darth Vader lijkt te komen, met de livestream is/was kennelijk iets net zo erg mis als met het moreel kompas van de Saoedi's. Het boe-geroep van het publiek laat niets aan duidelijkheid te wensen over.Saudi Arabia football team fail to line up for a minute's silence for London Bridge terror victims https://t.co/ONztejGN5a pic.twitter.com/GFzxU7kwSU
— Daily Mail Online (@MailOnline) 8 juni 2017
UPDATE: Bertje hat es nicht gewusst. Die onverstaanbare Australiërs met hun Engelse taal ook.
Reaguursels
InloggenWas het ook niet Ajax die tegen Manchester weigerde om met een rouwband te spelen?
Respectloos v.Marwijk met schoonzoon provinciale minkukels laten alles vallen voor de Big.money
Kijk, zo werkt dat dus in de middeleeuwse hersenen van een woestijnnomade:
twitter.com/Arch__Waleed/status/87283...
Waarom zouden we stil zijn voor jullie doden als jullie niet stil zijn voor onze doden?
En er zijn nog mensen die dat kennelijk nog logisch vinden ook.
Ach, als we straks na iedere aanslag een minuut stilte moeten houden staat het westelijk halfrond de komende 5 jaar stil. Beter is die aanslagen te voorkomen door alle arabiürs te boycotten en de soenies, sjiieten, alawieten en al die anderen hun eigen oorlog te laten uit vechten. Moge de sterkste winnen. Oh wacht, Ze hebben olie. Dan maar een pot subsidie naar die zandbak.
Gelukkig hebben ze bij de voetbalbond daar wél enig gevoel van medeleven en respect: www.telegraaf.nl/telesport/28346801/__...
Wisten die Saudi's wat en wie er herdacht werden? Zo ja, dan ontkrachten ze het verhaal van "gematigde moslims die spugen op islamitische terroristen."
Zo nee, dan nog! Blijkbaar leeft er iets in het gastland, dan toon je respect. Je staat en bent stil.
Als het niet mag van hun heilige boek, dan gaan ze maar even met z'n allen in de digout zitten of zo. Gun je tegenstander EN gastland hun moment van eerbied en respect.
|
Het is niet dat je tegenspeler een misdadig regime of persoon eert (zoals bijvoorbeeld in Nazi-Duitsland), waar je terecht afstand van zou nemen. Hier worden onschuldige slachtoffers herdacht. Ik mag toch hopen en verwachten dat een Westerse voetbalclub die een wedstrijd speelt in Islamitië, respect toont voor eventuele uitingen van rouw van de tegenstander.
|
Ja, in Islamitië vallen ook talloze onschuldige slachtoffers (je kan dus niet zeggen dat die islamisten discrimineren)
Ook weer omdat soennieten, wahabieten, salafisten en andere dwazen elkaar naar het leven staan vanwege interpretatie-verschillen van het boek van een strijdheer.
In de vergelijking voor hoeveel impact een aanslag heeft staat "afstand" onder de deelstreep, net als of het land in oorlog is of niet. Hoe groter de afstand, hoe minder de interesse voor een aanslag elders. Dat heeft NIKS met discriminatie te maken.
Gedonderjaag in Zuid Amerika is voor de msm (de Nederlandse bevolking, laat staan de bevolking in het Midden Oosten, en ja voor mij) ook niet echt interessant.
Islamieten voelen zich gewoon graag gediscrimineerd, waarbij hun lange tenen graag worden gecultiveerd door deugmensen.
-weggejorist-
Tja, respect, nee,
Kom GL en D'66, doe je best.
Je kunt een hoop van ze zeggen maar we zouden een voorbeeld aan ze kunnen waar het gaat om de uitspraak 'it is not in keeping with their culture'
Naja, we moeten toch van die minuut stilte af. Anders kunnen we over een paar jaar nooit meer wat zeggen.
Wat bezielt die trainers, afgedankte spelers toch om alleen voor een zak geld naar de zandbak te vertrekken?
OverdaanDerOnderheid 20:51
Football club Al-Ahli Saudi heeft inderdaad wel eens een minuut stilte gehouden voor Braziliaanse voetballers die omgekomen waren bij een vliegtuigongeluk. Dat was in Qatar voor de wedstrijd tegen FC Barcelona.
Het kan dus wel. Ook als de omgekomenen geen moslims zijn.
Qatar is overigens wel een rekkelijker land dan Saudi Arabie.
De wahabistische fatwa zal in Australie strikt zijn opgevolgd, omdat het om het nationale elftal gaat, wat onder verantwoordelijkheid van de Saudische koning valt. Die wil geen ruzie met de wahabistische klerken, want dan breekt de pleuris uit.
Ik zie de spelers gewoon stilstaan. Dat ze niet op 1 lijn staan is een teken van gebrek aan verbroedering, wat de Aussies wel hebben. Maar het wordt nu wel uit verband getrokken. Alsof ze rondjes rennen en liedjes zingen...
OverdaanDerOnderheid | 08-06-17 | 20:48
Excuses: geen Saudi's, maar wel uit Islamitische landen met sterk vergelijkbare cultuur. Lijkt me interessant in vergelijking met reguuursel van tipo | 08-06-17 | 15:02.
In deze video hoor ik helemaal geen boe-geroep (18m25s):
youtu.be/C_dKK4wYnZM?t=18m25s
En op deze foto's lijken Saudi's wél mee te doen met een minuut stilte:
Dubai Silver Cup: A minute of silence was observed before the first match as a tribute to Abdullah, King of Saudi Arabia, who passed away on Thursday
twitter.com/Pololine/status/558656848...
Teams observe one minute of silence during the Qatar Airways Cup match between FC Barcelona and Al-Ahli Saudi FC on December 13, 2016 in Doha, Qatar.
December 13, 2016
www.gettyimages.nl/gebeurtenis/barcelo...
Tja, ze kennen dat niet hè, zo'n minuut stilte. Het is ook een bijzonder complex concept. Zo wil het mij maar niet lukken om op een bidmatje met mijn KOP richting het Oosten te gaan zitten.
Extra motivatie om zo snel mogelijk fossiele brandstoffen uit de westerse wereld te bannen. Verandert het hele midden-oosten weer direct in een zandbak. Pim had gelijk... het is een achterlijke cultuur.
-weggejorist-
Dit zegt wat mij betreft alles: www.youtube.com/watch?v=iRrSmwqUxtk
De grote friend van de Saoedi's was laats ook zo begaan met de slachtoffers in Londen, hij gebruikte de aanslag ook helemaal niet voor zijn eigen agenda.
Goh, een dergelijk gebrek aan respect had ik nou helemaal niet verwacht van de Saoedi's.
Wat verwacht je ook, is er 1 minuut stilte gehouden voor de 15 Saoedische piloten die zijn omgekomen bij 9/11 of de Saoedische meneer Bin Laden die is vermoord door Amerikanen? Ja, wat verwacht je dan van dat land: kunnen ze toch niet over hun kant laten gaan.
Saoedi Arabië, is dat niet dat land waar timmerfrans heen moest?
Maar eh... geen brandbaar goedje richting moskee werpen, anders beland je 4 jaar in Vught, u weet wel: een "terroristsche aanslag"......
Bertje is een smerige geldverzamelaar zonder ruggegraad!
Al die mooie praatjes stellen geen hol voor. Patser!
Nooit meer op de NL TV ! Laat Derksen 'm maar een flink aanpakken vrijdagavond! Platmaken met het gras.
Nooit meer als trainer van een NL club
Paspoort en trainers licentie innemen, laat 'ie maar bij die theedoeken blijven zandhappen. Oftewel: Bertje is een min mannetje.En wat zegt z'n schoonzoon ervan?
koter | 08-06-17 | 16:52
Ik snap wat je bedoelt. Ja, er zijn er voor hun selfiemomentje, ich war dabei. Maar gelukkig geldt dit voor de meesten niet. Men rouwt oprecht voor de doden, en dat hoeven geen bekenden te zijn. De meesten die The Memorial bezoeken, staan stil, staan te janken. Ja, ik ook. Kende geen een van de slachtoffers, maar dat boeit niet op zo'n moment, op zo'n plek.
Mensen leven zich in, leven mee. Empathie bestaat.
God straft onmiddellijk (die enige echte dan).
Stelletje heidenen.
Aan iedereen die zegt 'houden wij een minuut stilte als er een aanslag in (willekeurig moslimland) is geweest?'. Nee dat doen we inderdaad niet, maar als ik ergens kom waar ze dat doen, dan herdenk ik godverdomme gewoon mee. Respect heet zoiets.
Overigens zouden voetbalwedstrijden een stuk leuker zijn als al het commentaar darth vader stijl is
En Bertje van Lulwijk weet nergens van. Tuurlijk joh, totalitaire lul dat het is, en wat die Saudi's betreft... Ik had ook niet anders verwacht.
Als het ongelovigenteam wint dan is allaa niet blij en bewezen niet almachtig.
Als het moslimteam verliest dan zijn de voetballers afvalligen want allaa steunt alleen ware gelovigen.
Voetbal, ooit uitgevonden en steeds vernieuwd door mensen op verschillende plekken in de wereld, is geen sport maar massa-entertainment.
Entertaniment is verboden, het leidt immers af van het vereren van allaa. Alles dat de gedachten verstrooit en afleidt van het aanbidden van allaa is zondig.
Alle pastelkleurforum expert-Shaikies hupp el depup die voetbal wel oké vinden zijn kortzichtig, allaa heeft ze de kennis onthouden.
Of erger nog, de entertainmentsjaitaan heeft ze al in de ban.
Er kan uitsluitend wat intrasectarisch gefoebald worden.
Slechts ter oefening van het lichaam en daarbij steeds allaa gedenkend.
Stelletje nepfundamentalisten daar, allemaal.
Bert móet kiezen. Welke deur smijt hij vandaag dicht?
Als ik in v.Marwijks schoenen stond waren ze in de eerste plaats niet de woestijn ingelopen.
@eerstneukendanpraten | 08-06-17 | 15:46 Dat is de simulatyfus!
@Bigi
Puh.
Gewoon jezelf blijven, komt de boodschap ook wel over.
Bertje en Mark zijn af
askol | 08-06-17 | 14:59
Helemaal mee eens! Enne als ze toch bezig zijn met tactical nukes te gooien, laat ze er dan ook een op Medina gooien ;)
Maar het koningshuis en veel ondernemers laten zich niet ervan weerhouden om gewoon hartelijk banden met dit woestijnvolkje te onderhouden. Want geld en macht stinken niet...
Lewis | 08-06-17 | 16:37
Weet ik best ouwe, maar voor zowel columnisten als reaguurders geldt dat je er altijd met gestrekt been in moet gaan voor het effekt. Netjes waterpas afkorten onder de knie. Anders werkt zo'n stelling niet.
canis lupus | 08-06-17 | 17:20
Hear hear. Dat spreekt de groen-rechtse zak in mij aan.
Als de sodemieter energieomslag van fossiel naar zon en wind. Geen dag langer als nodig het salafisme uit Saoedie Arabie financieren door onze brandstof daar in te slaan. Kappen daarmee.
Tja, en of dát helpt een minuut stilte houden of met rouwbandjes om spelen tegen een terreuraanslag.
Veel te warm om te voetballen.
en weer zie je de ware aard van de soennieten uit saudie arabie . een van de hoof sponsors van wereld terrorisme via schimmige geldstromen en hoofd exporteur van het salafisme . Een bekrompen schapenherders cultuur waarbij onderwerping aan de islam nummer 1 staat - logisch dat ze niet stilstaan bij de moorpartijen van hun geloofsgenoten ...
Bestaat er naast groene stroom ook zo iets als islam vrije benzine? Zou een grote hit worden volgens mij.
Volgens jouw redenering valt elke begrafenis, elke crematie en 4mei viering onder de noemer "puur virtue signalling" want collectief.
Deksmaat | 08-06-17 | 16:26
Begrafenis en crematie hoeft niet per se, alhoewel het wel kan. Het verschil is echter dat bij deze gebeurtenissen de aanwezigen de overledene persoonlijk kennen zij het directe familie of kennissen. 4 mei is pure virtue signalling geen twijfel over mogelijk. Voor veteranen en mensen die WW2 actief hebben meegemaakt zal het wellicht iets betekenen voor de meeste anderen stelt het niet veel voor. Het is een gelegenheid een selfie te maken en via Facebook laten weten dat je betrokken en lief bent.
Profvoetballers en trainers werken voor geld en niet uit clubliefde of moraliteit van de broodheer. En volgens mij is er geen salaris in dat wereldje, ook bij die zgn deskundige presentatoren, dat helemaal koosjer is. In dat rotte wereldje telt alleen eigenbelang. Dus die zgn betrokkenheid en "respect" van die miljonairtjes is toch maar gespeeld. Gelukkig heeft Nederland nog Fred Grim, de qua resultaat beste trainer aller tijden. Zal nooit meer geëvenaard worden. Bedankt Fred!
El Cacho | 08-06-17 | 16:30
Jaja, ze respecteren de minuut stilte wel, maar gaan niet om de cirkel heen staan want dat hoort niet bij hun cultuur.
Hiermee tonen ze aan dus geen enkel respect te hebben voor westerse gebruiken en westerse doden.
Wake up, ze hebben gewoon schijt aan de hele westerse wereld, het is gewoon schijtvolk
@litebyte | 08-06-17 | 16:09
Hilter's NSDAP (Nationalsozialistische Deutsche Arbeiters Partie) was Links (overgoten met een nationalistisch sausje), niet Rechts. Ze waren anticommunist (terwijl ze een loot aan dezelfde boom zijn nota bene), anti-big business, antikapitalistisch en anti-bourgeois.
@ Marie Curieux | 08-06-17 | 15:52
Tjeemig, hoe kan je hier Ajax bij betrekken?
@Gix | 08-06-17 | 16:32
Als daar een minuut stilte voor wordt gehouden in een stadion, dan doet het andere team (en de supporters) ook gewoon mee.
Waakvlam | 08-06-17 | 16:14
Ik zou het meer waarderen als al deze voetbalmiljonairs elk een paar duizend euro's zouden storten op de rekeningen van de nabestaanden zodat alles in ieder geval financieel geregeld is. Aan debiele rituelen van vandaag de dag zoals stille tochten en minuten stilte heb je geen reet. Het is zinloze tijdverspilling. Als je het al doet dwing een ander niet met je flauwekul mee te doen. Daarbij komt ook nog eens kijken dat dit ritueel heel selectief wordt toegepast. Waarom zou iemand uit het Midden-Oosten moeten rouwen voor iemand uit Noord-Europa maar doet de Engelsman dit niet voor de Afghaan? Dit soort publieke rituelen worden alleen uit de kast gehaald wanneer iets in West-Europa of Noord-Amerika (Westen in algemeen en de Angelsaksische wereld in het specifiek) gebeurd.
-weggejorist-
zteil | 08-06-17 | 16:03
Touché
@ Bigi Bana Boy | 08-06-17 | 16:33
Waarom is het toch zo bon ton om hier op GS over jullie te praten en iedereen over één kam te scheren?
Je doet maar hoor (al irriteert het me), maar het valt me op. En er zijn zat reaguurders (en zeker redacteuren) die weinig moeten hebben van Trump.
aniki56 | 08-06-17 | 15:07
Daar gaat het niet om. Het gaat om respect tonen. Als de voorzitter van de arabische voetbalbond zou zijn overleden wordt er misschien ook een minuut stilte gehouden (gebeurt in nederland in ieder geval wel). Het is dan wel zo netjes om je tegenstander wat respect te tonen.
Maar respect voor de medemens zit blijkbaar niet zo diep bij de arabieren.
Maar vergeet het niet hé, het zijn Iran en Qatar die het terrorisme steunen. De Saudi's zijn "the good guys" in de wereld van Trump. Kijk de beelden en oordeel zelf.
En fuck dat WK in Qatar ook. Ik ga daar niet naar kijken.
De Saudi's .... de beste vrienden van jullie held Trump. Ik zou nog maar eens nadenken over jullie steun aan deze opportunistische egocentrische verrader. Als vrienden zijn met een ondemocratisch, mensenrechtenschendend en salafistisch regime tegenwoordig rechts is, dan ben ik Prins Bernard. En Bert van Marwijk is de zoveelste geldwolf zonder enige principes, moraal en scrupules in het voetbal.
Misschien willen ze zich de cultuur van een minuut stilte niet toe-eigenen?
iedereen gelijk in shock!! beetje hypocriet is het niet?
Zodra er een bus in Irak ontploft door een aanslag met 30 doden hoor je niemand en gaat iedereen gewoon fluitend verder met zijn/haar bezigheden.
@aniki56 | 08-06-17 | 15:09
Niet als je muzelmannetje bent. Vinden ze zelf.
Ik zie alleen dit rare filmpje waarop de enig zichtbare saoudi's keurig een minuutje stil? zijn Daar hoef je niet per se gearmd voor rond de middenstip te gaan staan toch?
Of hebben ze de minuut stilte demonstratief geweigerd?
@koter | 08-06-17 | 16:07
Australie: Saudi Arabie toonde wel degelijk respect. Geenstijl slaat weer eens door zoals wel vaker de laatste maanden.
www.vi.nl/nieuws/australie-saudis-too...
we kunnen ook wel aan de gang blijven. Er is niets aan de hand en mocht er onverhoopt wel iets gebeuren dan weten de regeringsleiders de camera wel weer te vinden om ons te vertellen dat ze het heel erg vinden en vooral ook meeleven met de familie van de slachtoffers. Jammer dat ze onderhand geen tekst meer hebben aangezien ze vrijwel dagelijks via de media treurig kijkend hun riedeltje moeten opdreunen. Misschien eens proberen er iets aan te doen meneer de (toekomstige) MP door de oorzaak aan te pakken en niet de gevolgen als uitgangspunt te nemen ? Een minuutje stilte bij bijvoorbeeld voetbalwedstrijd is onderhand ook business as usual en maakt al totaal geen indruk meer.
@koter | 08-06-17 | 16:07
Australie toonde wel degelijk respect. Geenstijl slaat weer eens door zoals wel vaker de laatste maanden.
www.vi.nl/nieuws/australie-saudis-too...
@aniki56 | 08-06-17 | 15:07
U was van de Libero Brigade? Want uw apologetische tegel riekt daar nogal naar. Voor het geval u het over het hoofd heeft gezien; het is in het M.O. al 1400 jaar onmin en geweld. Het enige waar u en ik het eens over zijn is dat we ons verre van heel die zandbak hadden moeten houden. Laat ze het maar uitzoeken daar.
Wanneer wordt het Westen wakker en erkent dat de islam de vijand is?! Feiten negeren is niet verstandig hoor thereligionofpeace.com/pages/quran/vio...
@Is dit nog nieuws? | 08-06-17 | 15:02
Op Jeruzalem liever geen kernbom. Daar wonen ook joden en christenen. Alleen die moskee moet weggeblazen worden.
Even laten moslims hun Taqiyya
(ongelovigen bestelen en bedriegen)
vallen en laten ze hun ware gezicht zien.
koter | 08-06-17 | 16:07
Volgens jouw redenering valt elke begrafenis, elke crematie en 4mei viering onder de noemer "puur virtue signalling" want collectief.
Pure nonsens. Rouwende mensen zoeken juist dan steun bij elkaar, juist dan wil je niet alleen zijn en zoek je houvast. Dat kan je niet anders dan respecteren. Maar helaas, sommigen hebben zelfs die norm doorgekrast, en zijn daar nog trots op ook.
@fail | 08-06-17 | 14:57
Onder de gedode slachtoffers was minimaal één Australische.
@Anjin Mohammed | 08-06-17 | 15:48
Keep your friends close and your enemies even closer.
@Kameroudste | 08-06-17 | 15:53
Niets weerhoudt de Saudi IS Arabiers om een minuut stilte te houden als zij weer 40 mensen vermoord hebben in Jemen.
Zolang Bertje zijn zakken maar kan vullen, wat een vies mannetje is dat.
Wat een hoop begrip hier nog voor die Saudies.
Nou, niet van mij.
En hoezo nou 'westerse bril'. Er werd gespeeld in een westers land dat direct was getroffen door de aanslag! Wtf, mensen.
Lewis | 08-06-17 | 16:03
.
Ja echt onbegrijpelijk en tenenkrommend. Het gaat trouwens niet alleen om dat moslim-elftal dat geen respect toont maar om hun NEDERLANDSE trainer. HIJ had het elftal moeten instrueren. Maar ja, geld dat stom is maakt recht dat krom is. Bertje heult lekker mee met de islam. Vond de man altijd best sympathiek maar wat is die islam-likker met een noodgang door het ijs gezakt!
Arijane | 08-06-17 | 16:08
Yep, viel mij ook op.
Te triest voor woorden! Wat een trieste arabieren, van marwijk en co moeten zich kapot schamen.
koter | 08-06-17 | 16:07
Teneerste heb je ogen in je hoofd en zie je het beeld voor je dus bewijs dat het zo is;de Arabiertjes respecteren de minuut stilte niet.
Dat jij die minuut stilte "zat" bent, so be it. Ik ben de islam zat waardoor die minuut stilte telkens nodig is. Lul en handel met enig respect, misschien kan je dat opbrengen, maar ik vrees eigenlijk van niet want ik kan je niet betrappen op enige vorm van respect. Ga je diep zitten schamen voor je reactie ennuuh, na Bert van Marwijk is er dus nog een totale lul... en dat ben jij
Natuurlijk zijn wij dan weer racist. En al die moslims die terroristen ondersteunen, daar moeten we respect voor tonen en alles van goedpraten.
Lewis | 08-06-17 | 16:03
Dat dus.
litebyte | 08-06-17 | 15:53
Ook eens met jou.
Ik geef ook geen fuck om een aanslag daar.. Hypocriet gedoe altijd.
Iemand een idee waar SA zijn volgende wedstrijd speelt?
@Deksmaat | 08-06-17 | 16:03
Er zijn nog steeds hele volksstammen die denken dat je het toenemend islamitisch extremisme op allerlei manieren kan af- of omkopen, laat staan op andere gedachten kan brengen door ze een publieke spreekbuis (inclusief subsidie) te geven.
islam extremisme is in de kern een extreem rechts conservatieve fascistoide ideologie die niet onder doet aan het (neo)nazisme.
en zo zie je maar weer, compleet schijt aan de rest vd wereld! maar zelfs Bertje heeft niet de macht om deze jongens te motiveren hun hart te laten zien! respectloos is het wat SA gedaan heeft... maar het boeit ze niets!
Ook wel een bijzondere directors cut dat ze in die gehele minuut alles weten te filmen behalve die Saoedi's.
-weggejorist-
Volgens het AD zou het ook om een vergissing kunnen gaan, dat ze er dan later ook niet op terug kwamen of een statement gaven was zeker ook een vergissing ?
Islam apologisten tot de dood , hahaha .
Trouwens, ik vond het boegeroep op de tribunes nogal meevallen. De Aussie-supporters hadden na die minuut stilte nog minstens een minuut dat woestijnvolk massaal uit moeten fluiten.
Voorts ben ik benieuwd naar de reactie van Van Marwijk op deze wanvertoning. Bij hem moet toch ook het schaamrood op de kaken hebben gestaan, zou je denken.
Zou je denken ja, maar als je trainer wordt van het nationaal elftal van Saoudi Arabie ben je de schaamte al voorbij. Dan telt alleen de poen en is er iets mis met je morele kompas.
Nooit gedacht van deze man.
Wat een hoop begrip hier nog voor die Saudies.
Nou, niet van mij.
En hoezo nou 'westerse bril'. Er werd gespeeld in een westers land dat direct was getroffen door de aanslag! Wtf, mensen.
-weggejorist-
litebyte | 08-06-17 | 15:31
Klopt. En wat is het erge? We stellen ons ook op als untermenschen. Gister gaf ik er deze twee schrijnende voorbeelden van:
1) De Notre Dame terrorist had eerder een prijs gekregen van de EU vanwege zijn klacht/artikel over discriminatie tegen moslims
www.infowars.com/notre-dame-terrorist...
2) De Britse regering heeft een broer van de Londense terrorist geld gegeven om extremisme tegen te gaan
www.jihadwatch.org/2017/06/uk-governm...
We bukken ons toch ook voor ze?
Mag ik zeggen dat ik dat een goed voorbeeld vind van hoe ongelofelijk smerig ik dat volk vind? Ik blijf er bij dat we, op wat olie na, amper iets hebben aan die landen daar. Nutteloos stel smeerlappen zijn 't.
@El Cacho | 08-06-17 | 15:56
www.independent.co.uk/sport/football/n...
Voor u, met duiding...
@Kameroudste | 08-06-17 | 15:53
Nog nooit gehoord van protocolen? Dit is een bekend int. voetbal-protocol wat van te voren ook nog eens is uitgelegd aan de spelers voordat de wedstrijd begon.
Ik had de wedstrijd niet eens begonnen en de Saudi's als ongewenste vreemdeling direct op het 1e vliegtuig terug gezet. Daarbij de ambassadeur er ook nog uit.
-weggejorist-
-weggejorist-
De enige moslim, die te vertrouwen is, is een afvallige moslim. ... maar die zijn er bijna niet hèh.
Het merendeel van NL zal daar pas achter komen als het veeeeel te laat is. ... domme sukkels.
@Lupuslupus | 08-06-17 | 15:44
Onzin... dan zijn al die baggeraars, artsen, piloten - de tienduizenden Nederlanders die in een islamitsich land werken allemaal minkukels?
Je kan maar 1 'beroeps'groep zien als meeheulers, dat zijn verantworodelijk bestuurders. Hypocriete laffe incompetente Kloodtzakken als bertje koenders en al die EUroscisten die hypociet selectief hun vingertjes in de lucht steken als het om mensrechten of vrijheden gaat, maar zodra uber proleet en labbekakker hans de boer aan de bel trekt ze niet weten hoe snel ze op een handelsmissie moeten gaan.
Absoluut bullshit topic. De Saudis kennen dit gebruik niet, bovendien reageerden Saudis terecht dat wij ook geen minuut stil zijn als er in het midden-oosten weer eens 40 man wordt opgeblazen door een terroristische aanslag.
De vrienden van Trump zijn nog lomper dan hijzelf.
Ach de Saoedies hadden de dark side allang geleden gejoined dus... who cares.
Schandalig ja.
Overigens vond ik het ook schandalig dat Ajax, de favoriet van @Ronaldo, van van der Sar niet met rouwbanden om mocht spelen bij de wedstrijd tegen ManU, die twee dagen na de gruwelijke aanslag in Manchester plaatsvond.
De aanslag had niets met voetballen te maken volgens dit grote licht van Ajax.
Nee, maar wel met het uit Manchester afkomstige elftal waartegen ze speelden. Juist toen had een blijk van medeleven met de slachtoffers niet misstaan.
Maar daar hoor je niemand over.
-weggejorist-
Mocht SA op een dag in een glinsterende parkeerplaats worden omgetoverd dan zal ik er geen traan om laten.
Maar hoe doet het Saoedisch dames-voetbalteam het in de competitie?
En trump gaat op zijn eerste buitenlandse rein naar .... saudi ?
Je zou haast denken dat de pres v/d usa vóór terrorisme is.
Ik weet inmiddels wel waar de belangen van trump liggen.
Islam is een ziekte waarvan ik de naam niet durf te noemen. Maar denk maar eens aan Tara Singh Varma in haar rolstoel...
Wanneer je als Nederlander voor een islamitische club speelt of die coacht ben je gewoon een mislukte minkukel. Een islam-meeheuler. Had nog wel een paar andere benamingen in gedachte maar laat ik het 'beschaafd' houden.
De echte held is die ene saoudi die wel ging staan. Kan iemand even kijken of hij nog leeft?
-weggejorist-
Bert van Shariawijk
-weggejorist-
Ik snap het ook wel. De aanslagen waren niet in Austalie en de aanslagen in syrie, pakistan en al die andere landen waar aanslagen een gewoonte is, worden ook niet herdacht. Het is een beetje als niet meelopen in een stille tocht voor weer zo'n omgekomen slachtoffertje.
Gies van Agt | 08-06-17 | 15:25
Kijk dat wist ik niet. Bedankt voor de uitleg. Ik herinner me dat het inderdaad rommelig was. Verder blijf ik erbij dat we vaak doen alsof we zoveel beter zijn maar dat dit er niet altijd vanaf te lezen is.
@Deksmaat | 08-06-17 | 15:19
Volgens islam fascisten hoef je geen respect te hebben voor niet-islamisten. We zijn sociaal-maatschappelijk en natuurlijk religieus inferieur aan islam fascisten (aka islamisten)
De nazi's hadden een vergelijkbaar iets, dat noemden ze untermenschen.
LosFeratu | 08-06-17 | 15:28
Wat heeft de plaatselijke FC met "daar" te maken?
Lees het comment van Gies van Agt | 08-06-17 | 15:18 ook even.
tja, moslims en de regels in acht nemen als je ergens te gast bent. Niet dus. Het minste is gewoon stil staan. Maar ja, respect tonen is iets wat vreemd is aan die mohammedanen. Iemand in de commentaren van het originele artikel probeerde dit nog uit te leggen dat het niet in hun cultuur is. Triest dat van Marwijk die gasten niet heeft uitgelegd dat je gewoon 1 minuut moet stil zijn, ongeacht je eigen cultuur. Maar uiteindelijk is dit lekker bevestigend wat een #(* cultuur is waar die mohammedanen vandaan komen.
@LosFeratu | 08-06-17 | 15:28
laat maar, ik post het niet nog een keer...
Domme, respectloze honden. En als Van Marwijk ruggengraat heeft en verstandig is maakt hij dat hij daar weg is.
IamMysterion | 08-06-17 | 15:23
Ik denk dat Groen Links -> Yasser Feras Klaver dit weinig uitmaakt.
https://al-yaqeen.com/va/kind-volgt-geloof-van-moslimouder/
(al-Ikhtiyaaraat al-Fiqhiyyah, boekdeel 1, blz. 32)
Op basis hiervan kunnen we zeggen dat het kind dat een moslim vader en een niet-moslim moeder heeft, moslim is.
Niet janken! Dat doet de plaatselijke fc ook niet als er "daar" weer een aanslag is. Next
Van Marwijk deed twee dingen goed in zijn loopbaan: hij bezorgde Feyenoord de Uefacup (al was dat meer op het conto van Pi-Air te schrijven) en Oranje de WK-finale (met een uitstekende lichting). Daartussen en daarna waren al zijn beslissingen volslagen ruk.
zijn zulke aardige mensen.
Zijn vrienden van ons koningshuis , nou dan ben je nooit fout. Toch Bets??
wat zeg jij.?? Ja shell is er ook van afhankelijk, prima lui. zonder olie geen friet.
zo is't maar net truus
-weggejorist-
"There is no moderate or immoderate Islam. Islam is Islam and thats it. "
- Recep Tayyip Erdoğan (August 21, 2007)
Boeie. De enige ware vraag is of die voetballers wel kuitbedekking dragen zodat de vrome moslima's geen onzedige gedachten krijgen.
Wat een schandelijke vertoning van een schadelijk volk.
Alle westerse waarden overboord voor een zak geld en een gouden rolex. Bertje c.s. kunnen dat.
@Mokum Kosher | 08-06-17 | 15:18
Zou het werkelijk?
Mmmmmm, ik krijg via de media altijd de indruk dat we met Islamitische landen toch echt met het hoogtepunt van de menselijke beschaving te maken hebben.
@De_Beste_Stuurlui | 08-06-17 | 15:21
Heel ander verhaal: "De minuut stilte voor Pim Fortuyn verliep rommelig, omdat de Duitse fans daar niet van op de hoogte waren gesteld. Sommigen van hen waren misschien ook niet van plan om hun mond te houden, gezien het feit dat 1 van de treinen met Duitse fans bij Tilburg beschoten was. Niemand raakte daarbij overigens gewond."
Voetbal is ook zo een westers cherrypicking van de gasten.
Het staat niet in de hadiths dat het mag en bovendien, misschien is het ook nog zionistisch.
En zionistisch wezen in de Ramadan... dat kan toch niet?
Groenlinks, D66 en PvdA kijken we ff mee?
@Gies van Agt | 08-06-17 | 15:18
Dan heb ik ergens overheen gelezen (EDIT: gewoon niet goed gelezen)
U heeft groot gelijk, dan getuigt het van geote onbeschoftheid met religieus achterlijke achtergrond.
@Hetkanverkeren 15:19
Dat bedoel ik dus. Cognitieve dissonantie in de westerse pers als de Saudi's gewoon een wahabistische fatwa opvolgen. We kunnen ons moeilijk voorstellen wat een klote-religie de islam is.
Ik weet nog een voetbal wedstrijd (Feyenoord Dortmund was het als ik met niet vergis) waar men Pim Fortuyn wilde eren met een minuut stilte. Dachten de Duitsers anders over. Dat was niet in een zandbak maar in dat moderne humane West Europa.
|
Dit soort dingen blijven lastig. Het zou je sieren om uit solidariteit mee te doen. Maar dat zou betekenen dat je persoonlijke idealen/vendetta's opzij zou moeten zetten en volwassen gedrag moeten vertonen. Maar als ze dat in het Noord Westen van Europa al niet kunnen, hoe kunnen we dan van een middeleeuwse death cult verwachten dat ze 21st century logica en rationeel denken toe gaan passen? Laten we het over een jaar of 1000 nog eens proberen.
@Mokum Kosher 15:18
Ik denk het niet, want Saudi's mogen geen minuut stilte houden.
Ze hebben het toch altijd over respect (rezzpekd)? Zelf bezitten ze nog niet een nanodeeltje respect.
Er hoeft geen sprake te zijn van boze opzet of minachting: ftw.usatoday.com/2017/06/australia-sau... Wellicht later een officiële reactie van de kant van Saoedi Arabië.
En zo niet, weten we hoe laat het is.
@sinar2 15:05
Dat mag niet van de wahabistische klerken. Een minuut stilte is een uitvinding - een vernieuwing - van ongelovigen. Als een moslim meedoet aan een minuut stilte, dan imiteert hij ongelovigen. Dat mag niet in de islam (in de wahabistische interpretatie). Doet zo een voetballer dat wel, dan kop er af, want slechte moslim en zo.
In de verontwaardiging hierover zie je, hoe weinig wij hier weten over de islam. Hoe allesomvattend hun regels zijn, dat ze zelfs over het meedoen aan een minuut stilte een regel hebben: islamqa.info/en/120181
In de Telegraaf en Limburgs Dagblad lees je dus, dat ze het misschien niet wisten en dat het onduidelijk is of dit opzettelijk was. Vele Nederlanders kunnen zich gewoonweg niet voorstellen wat de islam is en hoe allesomvattend en ongekend lomp hun regels zijn.
tipo | 08-06-17 | 15:02
Net zoals een fijne Ramadan gewenst door een ongelovige haram is.
litebyte | 08-06-17 | 15:15
Nog een keertje maar: daar gaat het niet om. Die lui zijn te gast in Australië, en weigeren dus om uit respect voor dezelfde gast 1 minuut stil te zijn om onschuldige slachtoffers te herdenken. Van mij hoeven ze niet in Saoedi Arabië alle vlaggen halfstok te hangen, het gaat hier om een moment van respect voor je gasten, en dat is teveel gevraagd voor dit soort randdebielen
@Parel van het Zuiden | 08-06-17 | 15:04
Ik denk dat als Saudi IS Arabië het in eigen land had willen doen Australië wel had meegedaan.
Dat heet beschaving.
Aardige opsomming van gebeurtenissen en de situatie in die regio gisteren op ForeignPolicy.com: "SitRep: BREAKING: ISIS Claims Deadly Tehran Attacks; Qatar Fallout; U.S. Bombs Iranian Militias" foreignpolicy.com/2017/06/07/breaking-...
@Parel van het Zuiden | 08-06-17 | 15:11
Ja ik weet het.
Maar ondertussen eisen ze wel respect van ons voor hun gebruiken. En ze krijgen het ook nog als je kijkt naar bijvoorbeeld in moskeeën meebiddende en onderdanige autochtone politie-agenten.
En daarom worden ze met de dag brutaler en onbeschofter. Omdat ze weten dat wij toch wel weer in onze meelevendheid toegeven.
Wordt trouwens weer keurig buiten beeld gelaten door de regie...
Ik neem aan dat het Nederlands elftal ook geen minuut stilte in acht neemt voor de aanslag in Tehran.
Jammer, ik vond die van Marwijk altijd wel een prima vent. Helaas maakt oliegeld meer kapot dan ons allen lief is.
Kijkt iemand hier echt nog van op? Moslim gonna moslim.
Ik snap sowieso die minuut stilte niet na aanslagen. Het is een teken van zwakte, we houden onze bek en ondergaan het. Dat betekenen die minuten stiltes voor mij. In plaats van een minuut stilte kunnen we ook in een minuut tijd met de hele bevolking alle moslims die al op een of ander lijstje van geradicaliseerden staan oppakken en wegstoppen. We kunnen ook eens wat kracht tonen.
Windmolen bouwen, * vanmiddag nog begint
tot 'ie af is en mijn auto oplaadt ben ik bereid om 10 euro voor mijn litertje benzine te betalen zolang het maar niet uit Moslimistan komt.
@sinar2 | 08-06-17 | 15:05
Respect voor die ongelovigen?
Pls. U weet wat Mohammed voorschreef....
-weggejorist-
Ah ok, wedstrijd was in Australie. Dan dien je je ook gewoon te gedragen naar de aldaar geldende regels.
Ja maar als ze bij elke aanslag een minuut stilte moeten houden hebben ze weer geen tijd om te voetballen.
Waarom werd er een minuut stilte gehouden? Vanwege de aanslag in London dit keer? En dan met name omdat er Australiers zijn omgekomen?
Het is niet respectvol om een minuut stilte te negeren, maar voor elke aanslag in het westen zijn er wel 3 of 4 in het Midden-Oosten. Ook met slachtoffers die daar niet om gevraagd hebben. Het is wel de boel door een westerse bril bekijken, omdat hier wel een minuut stilte voor in acht te nemen...
@Parel van het Zuiden | 08-06-17 | 15:04
Daar gaat het niet om. Die lui zijn te gast in Australië, en weigeren dus om uit respect voor dezelfde gast 1 minuut stil te zijn om onschuldige slachtoffers te herdenken. Van mij hoeven ze niet in Saoedi Arabië alla vlaggen halfstok te hangen, het gaat hier om een moment van respect voor je gasten, en dat is teveel gevraagd voor dit soort randdebielen
Is dit dan echt zo verbazingwekkend, nee toch? We zijn slechts Westerse zwijnen voor deze baardmannen. Niets nieuws onder de zon.... De FIFA cameramannen draaien trouwens prima politiek correct weg...
Duidelijk een gebrek aan stageplekken in de zandfabriek.
Bertje zal wel weer zijn woordje klaar hebben waarom zijn jongens geen minuutje stil konden zijn. Maar laat ons wel wezen willy is ook goeie maatjes met de bazen van dit vredevolle landje. Dus met ons allen mooi mondje dicht want we hebben er ALLEMAAL ons profijt van!
@Parel van het Zuiden | 08-06-17 | 15:04
Doe het dan uit respect voor je tegenstanders op het veld die wel landgenoten verloren hebben bij de aanslag.
Even advocaat van de duivel... Als er een minuut stilte wordt gehouden, dan doe je natuurlijk gewoon mee... maar we kunnen elke dag wil een half uur stilte houden voor de ellende in Syrië, Afghanistan, Somalië, e.d. ... en Londen is voor de gemiddelde Saudi net zo ver van z'n bed als Syrië voor ons.
fail | 08-06-17 | 14:57
Ik denk dat je hier gewoon een valide punt hebt vanuit het perspectief van de Saoedi's. Het had beleefd geweest om hieraan gewoon mee te doen natuurlijk. Ik ga ervan uit dat als het andersom was, het westerse elftal zich wel solidair zou opstellen.. Of het zijn gewoon verrotte haatbaarden in schaapskleren.. wie weet het nog als tegenwoordig zelfs de Islamprotesten TEGEN aanslagen al gestaged worden door CNN...
Saudi-Arabia investeert nu eenmaal meer in dawah en terreur dan in voetbal. Het blijft bizar dat het Westen het ene moslimland bombardeert en met het andere bondgenootschappen en zelfs nucleaire 'deals' sluit. Die kut-olie ook. Ben geen voorstander van windmolens maar wat zou ik graag heel ver bij die olielanden vandaan blijven.
Ik snap die Saoudi's wel. Houden wij een minuut stilte als er weer eens iemand in Saoudi Arabie wordt onthoofd, gestenigd, of van ledematen ontdaan wordt?
.
Nee, hè...
.
Allah's kromzwaard daalt op vele manieren neer op aardse stervelingen. Zo lang wij onderschied maken wanneer te rouwen en wanneer niet, staat het eenieder vrij om ook zulke keuzes te maken.
.
En laten we nou eerlijk zijn. Is er iemand op dat veld, op dat bankje, op de tribune die werkelijk een rat's ass geeft om de doden?
.
Nee, hè...
.
Want als dat werkelijk het geval was zou er helemaal geen wedstrijd met Saoudi's gepland staan. Dan zou dit duisterse Islamkoninkrijk overal geboycot worden.
.
De standaard afwikkeling van de vele Islamslachtingen is geen herdenken. Het is eigenpijperij.
Altijd weer die christenen. Om gek van te worden
De echte uitleg wil je niet weten. Een minuut stilte is een uitvinding van ongelovigen en die mag je niet imiteren: islamqa.info/en/120181
raskol | 08-06-17 | 14:59
Gooi er dan ook 1 op Medina en 1 op Jeruzalem (Daar bid IS heen).
https://www.jihadwatch.org/2014/06/islamic-state-if-allah-wills-we-will-kill-those-who-worship-stones-in-mecca-and-destroy-the-kaaba
-weggejorist-
De Socceroos hebben met name gewonnen omdat de spelers van Saudi Arabië meededen aan de Jammerdan en overdag niet mochten eten en drinken.
Maar wij zijn met meer !!!
Totale debielen en weggooiers that is.....
De grootste exporteurs van haatimams, jihadstrijders en extremistische moskeeën ter wereld.
Gooi een tactical nuke op Mekka, middenop die zwarte steen. Mocht allah niet ingrijpen dan mag meteen duidelijk zijn dat-ie weinig voorstelt.
Gelukkig hebben de theedoeken klop gekregen van de socceroos!
Het blijft wel een schande dat Van Marwijk en zijn licht ontvlambare schoonzoon Van Bommelding hun zakken vullen in die zandbak.
Nu maar hopen dat Sarabie definitief wordt uitgeschakeld voor WK 2918.
Next stop: WK 2O22 in het voormalig bevriende buurland Qatar??? Good luck Bertje.
Maar hoor die moslims wel gillen als er een bierflesje met brandende benzine op het grasveld naast een moskee word gegooid.
Even advocaat van de duivel... Als er een minuut stilte wordt gehouden, dan doe je natuurlijk gewoon mee... maar we kunnen elke dag wil een half uur stilte houden voor de ellende in Syrië, Afghanistan, Somalië, e.d. ... en Londen is voor de gemiddelde Saudi net zo ver van z'n bed als Syrië voor ons.
Mooi zo'n verbindend moment.
Maakt ook gelijk duidelijk: wij laten ons niet verdelen.
Ik meende toch dat de Saudi's hadden gemeld tegen elke vorm van terreur, anywhere, te zijn?
Maar er dan tegen protesteren / slachtoffers gedenken is dan toch weer een bruggetje te ver.
Zou wel erg hypocriet zijn, wel de boel financieren en daarna krokodillen tranen huilen.
Van Marwijk heeft het enige gedaan wat een gewetenvol mens van vlees en bloed kon doen en per direct zijn ontslag ingediend, natuurlijk?
Weinig veranderd de afgelopen 315.000 jaar in de Arabische wereld.
Werkelijk ongekend, dit geeft aan wat er mis is in de wereld.
Ah, gematigden dus.
Triest
Laat Bert maar lekker in de zandbak blijven. Als ie een lintje heeft kan hij hem inleveren en direct door naar de gevangenis, u komt niet langs start en ontvangt geen fl.20.000
Maar het zijn toch van die aardige jongens!
REAGEER OOK