Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Ramadanjournaal. Wanneer zijn wij aan de beurt?

En weer was het prijs in Engeland. Drie keer in krap drie maanden. Tweemaal London, eenmaal Manchester, driemaal moslims. Radicale moslims, want #notallmuslims enzo. In Frankrijk regent het al jarenlang splinters van een religieuze strijd. België heeft haar bloederige deel gehad. In Duitsland leidde de macabere strijdkreet 'allah akbar' meerdere aanslagen in. En nu is Engeland ineens all the rage bij de relifanaten van de profeet (wraakzucht zij met hem). Sinds 2 november 2004 is Nederland elke islamitische aanslag bespaard gebleven. Maar het is niet dat we "ze" hier niet onder ons hebben. De haatbaardjes. De teruggekeerde Syriëgangers. De radicale predikers in hun salafistische haatpaleizen. De bed, bad & brood-voorzieningen voor doorreisjihadi's in de radicale roulatie-netwerken die Dusseldorf, Marseille, Molenbeek, Birmingham en Amsterdam Nieuw-West met elkaar verbinden. De inlichtingendiensten blijken keer op keer de namen van aanslagplegers op hun steeds langer wordende shortlists te hebben staan, maar ontberen de tijd, mankracht en middelen om ze allemaal in de gaten te houden terwijl de Frontex Ferries de identiteitspapierloze immigranten met duizenden per week aan land brengen in de EU. En iedere nieuwe terreuraanslag voedt het besef dat het niet de laatste keer was dat iemand Imagine in meent te moeten zetten te midden van een zuchtende bloemenzee vol rouwende zielen, terwijl gebouwen oplichten in de kleuren van de getroffen vlag en afschuw over toenemende "islamofobie" de hashtags vervuilt. Tom Staal patatbaliede derhalve vandaag over de vraag: Waarom is er - sinds Theo van Gogh - nog geen islamitische aanslag geweest in Nederland?

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Aroa12 | 07-06-17 | 11:56

@Nanker Phelge | 07-06-17 | 06:53
Ik heb het internet verder doorgespit en ben wat meer te weten gekomen. Zie het Gouds Dagblad van 8 mei: goudsdagblad.nl/om-vermoedt-gouwenaar... . De verdachte is Hans J. die een antikraakpand in Gouda bewoont. Lijkt me een oerhollandse naam. Niettemin blijft het vreemd dat we ruim een maand na het zuuraanval-incident in het IJsselland Ziekenhuis nog steeds niet weten of het ongeluk is geweest of opzet. Hij mag er in ieder geval niet meer werken.

Ni fallor | 07-06-17 | 11:35

@Evocatus | 07-06-17 | 00:59

De griepprik biedt niet altijd bescherming tegen griep, wel is aangetoond dat het de kans op griep kleiner maakt.
Grenscontroles is een vaccin dat de kans op een aanslag verkleint.
www.rivm.nl/Onderwerpen/G/Griep/Griepp...

Het riedeltje "De overheid doet er alles aan om terroristische aanslagen te voorkomen" is dus een pertinente leugen.

authentic | 07-06-17 | 11:25

Ja, als we het hier in de media teveel hebben over waarom Nederland nog niet aan de beurt is geweest, dan zou het zomaar kunnen dat 'ze' hun ogen richten op dit kleine landje, Selffulfilling prophecy zeg maar.
Dat neemt niet weg dat de overheid er alles aan moet doen om terroristische aanslagen hier te voorkomen, wat in mijn ogen schier onmogelijk is, maar ik hoop dat ze bij de overheid al zover zijn dat iig in iedere stad gespecialiseerde 'counter attack groups' zijn gestationeerd op centrale plekken zodat er snel kan worden geanticipeerd op mogelijke aanslagen (zie Londen) want ik heb géén hoge pet op van het Nederlandse politieapparaat.
Persoonlijk zou ik het niet erg vinden al er 'burgers' in de steden zouden rondlopen, die vanwege de eigen veiligheid en die van anderen 'strapped' (illegaal) zijn en op het moment dat er iets mocht gebeuren zij het verschil zouden kunnen maken door vroegtijdig gewapend tegenstand kunnen bieden en daardoor het aantal slachtoffers kunnen beperken.
Mijn persoonlijke mening, hoef je niet mee eens te zijn!

BadLieutenant | 07-06-17 | 11:09

Nederland is de moslim zo aan het pamperen, dat de eerste aanslag van betekenis van een autochtoon komt.

o0hdw0o | 07-06-17 | 10:35

Verschil met de grote steden in Duitsland, Frankrijk, Engeland en helemaal de ambtelijke puinhoop die men België noemt is dat wij hier veel beter weten wat er zich in wijken afspeelt. Want zelfs Nieuw-West is absoluut geen ghetto wat aan z'n lot wordt overgelaten. Mensen die dat wel beweren zijn nog nooit in de buitenwijken van Europese steden geweest.
We weten veel beter wie iedereen is, wat ze uitspoken, wat ze juist niet uitspoken, wanneer ze opeens ander gedrag vertonen, afwezig zijn, wanneer ze rare dingen gaan roepen... Het is absoluut geen garantie dat er hier niks meer gaat gebeuren maar de 3e generatie Moslims hebben wij een stuk beter op de radar dan andere landen heb ik het idee. Althans, er wordt veel tijd, geld en energie ingestoken.

Ardbeg | 07-06-17 | 09:35

dat is ook de reden dat men de oorzaak niet wil aanpakken. Blijven brandjes blussen, meer politie etc. dan kunnen we meer brandjes blussen. En de groei van de islam wordt op geen enkele manier beperkt....

Wajehie | 07-06-17 | 09:12

" we moeten vermengd en kapot."
Yep, dat is het plan. 10 jaar geleden werd op de basis-school de islam al onderwezen. Halve waarheden over mohammed, die andere werd verzwegen. De bedoeling is vermengen. Die aanslagen gooien een beetje roet in het eten maar geen probleem hoor we importeren gewoon door. Vroeg of laat gaat het helemaal goedkomen.

Wajehie | 07-06-17 | 09:09

Omdat er één onbelemmerde toegangspoort moet zijn tot Europa, namelijk Nederland.
.
Met de door de islam gecontroleerde vijfde-Veel Vrije Doorgangs-kolonne-partij voor terroristische invluchtgasten IS en blijft die toegangspoort wijd open.
.
Die poort moet wel veilig zijn. Stel dat je je eigen mensen raakt! De horror krantenkop:
.
"Asielzoekers die net hun status hadden ontvangen en dat vierden in Amsterdam gedood bij terroristische aanslag"

HeelStijl | 07-06-17 | 08:46

"Het dient voor hun slechts tot doel om in de moslim variant van de hemel te komen..."
als iemand zegt pleeg eerst zelfmoord en dan krijg je pas.... dan zou bij een verstandig iemand alle signalen op ROOD staan. Maar begrijp dat het teveel gevraagd is.

Wajehie | 07-06-17 | 08:44

Wij hebben minder relifanaten van de profeet (geest van antichrist zij in hem).
Groepsdruk/opfokgedrag speelt hier dus minder.

Wajehie | 07-06-17 | 08:23

Waarom noemen we dit koran geïnspireerd, zelfverheerlijkendd geweld trouwens nog terrorisme ? Het dient voor hun slechts tot doel om in de moslim variant van de hemel te komen...

RichardBandler | 07-06-17 | 06:56

@Ni fallor. Exactemundo. Hemmalniks! Geen enkel bericht of verhaal of verlenging van voorarrest. Terwijl er toch 2 zwaargewonden waren. Wat mij toen het gebeurde al opviel was dat er een vrij grijze medewerker of arts van het ziekenhuis reageerde op een vraag van een journalist: 'ongelukje? Nou ik denk het niet, het zat over de printers en over de bureaux'. Dat in combinatie met de huidige oorverdovende stilte plus de plaats Gouda, voorspelt weinig goeds.

Nanker Phelge | 07-06-17 | 06:53

Ze weten allemaal waar de schoen wringt, en niemand doet er wat aan. Klaverjesse werd niet gevraagd, het antwoord zou mogelijk de maaginhoud bij velen doen opkomen.
Het cordon tegen PVV, de enige die dit al jaren ziet aankomen, houdt over de rug van de kiezers stand.

Ray Skak | 07-06-17 | 06:27

Dat er in Nederland nog geen aanslagen gepleegd zijn is de verdienste van Mark Rutte en niemand anders.

Nathan R Jessup | 07-06-17 | 06:13

Dat ophalen met die EU-boten is de duidelijkste aanwijzing die er is dat we vervangen moeten worden volgens de EUlite. De haat is groot, de Europeaan is te eigenwijs, we moeten vermengd en kapot.

Upendo | 07-06-17 | 04:54

Ik zag dat die Ramadanjournaal echt bestaat op het NPO. Waar zijn we in terecht gekomen in dit landje. Schande.
kereltie_ut_drenthe | 07-06-17 | 01:17
Dat is voor die bijna 1 miljoen moslims die allemaal iedere avond naar de NPO kijken.

XaleX_2 | 07-06-17 | 04:13

@Nanker Phelge | 06-06-17 | 21:32
Heel goed dat u de zuuraanval in het IJsselland ziekenhuis regelmatig in herinnering roept. Zelf heb ik enige dagen geleden een mailtje gestuurd naar de redactie van GeenStijl met de vraag dit incident eens nader te onderzoeken en er aandacht aan te besteden.

Even ter herinnering: op 4 mei was er een ernstige zuurlekkage in dit ziekenhuis. Kort daarna is een 25-jarige uitzendkracht uit Gouda gearresteerd die in dit ziekenhuis werkzaam was. Op 6 mei deelde het OM mede dat er opzet werd vermoed en dat de verdachte 14 dagen langer vast werd gehouden www.nrc.nl/nieuws/2017/05/06/mogelijk... . Sindsdien heb ik op internet niets meer kunnen vinden over het vervolg. Zowel het OM, de politie alsook het ziekenhuis hullen zich in een "oorverdovend" stilzwijgen. Geen enkel vervolgbericht over het incident zelf en ook niet over de persoon van de verdachte of zijn achtergrond. Het is zelfs niet bekend of hij nog vastzit. Maar ook via onofficiële kanalen sijpelt geen nieuws door. Het enige vervolg was een artikel van het AD op 11 mei waarin een interview stond met een zwaargewond slachtoffer www.ad.nl/rotterdam/slachtoffer-zuurle... .

Laten we hopen dat GeenStijl eens zijn licht opsteekt bij de autoriteiten of het ziekenhuis.

Ni fallor | 07-06-17 | 01:48

Ik zag dat die Ramadanjournaal echt bestaat op het NPO. Waar zijn we in terecht gekomen in dit landje. Schande.

kereltie_ut_drenthe | 07-06-17 | 01:17

Er is geen reden te bedenken waarom het in Nederland niet zou kunnen gebeuren. De mensen die dat wel doen zijn wensdenkers.

miereneukert | 07-06-17 | 01:15

Sorry hoor, maar als je de moord op een dikke manier als terreur gaat bestempelen, dan is Volkert van der G. ook een terrorist. Eentje waarbij zijn acties een veel grotere impact hebben gehad, zowel op sociaal niveau, maar ook op politiek niveau.

Dat Nederland niet wordt aangevallen. Kijk Amsterdam kent men in het buitenland nog wel van naam (drugs & hoeren), maar als er morgen in de krant staat dat er een aanslag in Utrecht was, dan moet vrijwel iedereen de atlas erbij pakken om te kijken waar Nederland en Utrecht nou precies ligt. Nederland is gewoon een Calimero landje. Zij (Frankrijk, Duitsland, Spanje, Engeland) zijn groot en wij (Nederland, Belgie) zijn klein. Dat is niet eerlijk, dus doen wel 'ons' graag groter voor dan we zijn..

Punt is dat ISIS vooral interesseert zijn in de G7 landen..

TuurlijkNiet | 07-06-17 | 01:09

Bij ons krijgt het publiek dat op geregelde, al dan niet vrijwillige, basis een bijdrage levert aan allerlei islamitische 'liefdadige'organisaties ('zakat') iedere maand weer een bedrag van ons allemaal op de bankrekening bijgeschreven.
-
Nooit bijten in de hand die je voedt. De Nederlandse belastingbetaler draagt ongewild veel meer bij aan de schatkist van IS dan hij zelf denkt - in ieder geval heel wat meer dan een Saudische miljonair die z'n plaatsje in de hemel wil kopen.

bisbisbis | 07-06-17 | 01:04

"@Graaf van Egmont | 06-06-17 | 23:38
Huh hoe dan?
Ik lees hier steeds maar weer dat als de grenzen dicht zijn er geen terrorisme meer voorkomt of binnenkomt.
Berbaar | 07-06-17 | 00:13 "

We zijn hier bij GeenStijl met een duidelijk slimme groep mensen en ik denk dat niemand het zo ziet. Iedere weldenkende reaguurder die de grenzen gesloten wil zien, is niet zo simpel van ziel dat hij dan echt denkt dat de instroom van terroristen geheel opdroogt.

Zelfs met een "Hongaars" hek zullen er altijd personen zijn die het wel lukt.

Dus doet u nu niet net alsof hier op dit gebied allemaal nitwits rondlopen!

"Nu waren er destijds slagbomen en grensbewaking maar gaat U me nu vertellen dat er toen ook al terroristen in ons landje waren?
Jeetje dat zal wel als een schok komen voor de "sluit de grenzuh" brigade lol.
Berbaar | 07-06-17 | 00:13 "

Jeetje! Leuk geprobeerd hoor. Maar geen sigaar! Weet u wel over welke tijd de Graaf het heeft? Die tijden, de methodieken, registraties en internationale samenwerking zijn geheel onvergelijkbaar met die van de huidige tijd.
Gut-oh-gut! Evocatus

Evocatus | 07-06-17 | 00:59

Berbaar | 07-06-17 | 00:13
Ik ben niet zo van grenzen dicht. Weet dat dat niet kan. Maar je kunt ze wel bewaken. En je kunt dat met de huidige technieken zelfs nog beter doen dan vroeger, toen grensbewaking normaal was.
En dan nog is een aanslag niet onmogelijk. Je moet wel beseffen dat een terrorist of terroristenteam een veel grotere moeite moet doen om het land ongezien binnen te komen. Dan gaat het risico van ontdekking omhoog en kunnen ze net zo goed in Duitsland of Belgie een aanslag plegen.

Graaf van Egmont | 07-06-17 | 00:52

@Graaf van Egmont | 06-06-17 | 23:38
Huh hoe dan?
Ik lees hier steeds maar weer dat als de grenzen dicht zijn er geen terrorisme meer voorkomt of binnenkomt.
Nu waren er destijds slagbomen en grensbewaking maar gaat U me nu vertellen dat er toen ook al terroristen in ons landje waren?
Jeetje dat zal wel als een schok komen voor de "sluit de grenzuh" brigade lol.

Berbaar | 07-06-17 | 00:13

Statistisch gezien zou de kans na elke zelfmoordaanslag steeds kleiner moeten worden. Je mag toch hopen dat die gasten een keer op raken.

ArtikelKaas | 07-06-17 | 00:09

Veel simpeler. Omdat wij een klein land zijn en dus niet interessant.

Rest In Privacy | 06-06-17 | 23:52

Ik opteer toch voor het feit dat Nederland een geweldig onderduikland is gebleken. Met dank aan het dagboek van Anne. In de loop der jaren hebben leden van zowat alle terroristische organisaties in Europa hier een veilige uit de wind plek gehad. En dat kan alleen als je sympathisanten hebt. Denk daar maar eens over na als GL in de regering plaats neemt.

Graaf van Egmont | 06-06-17 | 23:38

Nederland is als een nest waar de koekoek zijn eitje in kan droppen. Wij broeden het wel uit: Kinderbijslag, snel een huisje als je ziekzwakmisselijkmoslim bent, uitkering, gewillige blanke meisjes opgevoed met multiculturele indoctrinatie, lage pakkans, slappe justitie. Een droom voor elke moslimbandiet.

Admiraal Balthasar | 06-06-17 | 23:35

@Ceristimo | 06-06-17 | 21:53

Dat dus. Ieder woord.

Desmoulins | 06-06-17 | 23:31

Ernst Oosters8389 | 06-06-17 | 23:20
Nou... je maakt me nieuwsgierig. Wat bedoel je?

sarcastro | 06-06-17 | 23:31

Ik zag de nieuwe stationshal met wanden en plafondgedeelten van glas in NS Utrecht-Centraal, de rest wil je niet weten.

Ernst Oosters8389 | 06-06-17 | 23:20

196 Nederlandse doden in Oekraïne. "De dans ontsprongen".... nou nee

Gosat | 06-06-17 | 23:18

Hier zijn ze veilig en welkom. Uitkeringen, huizen. Een aanslagen in London, Berlijn, Parijs of de VS maken in islamofascistische landen natuurlijk meer indruk dan in Amsterdam.

Ales | 06-06-17 | 23:09

Ach ja, Hilary zat van de week ook weer te mekkeren dat we ons meer moeten inleven in dat volk, proberen ze te begrijpen etc. Even los van het feit dat zij mede verantwoordelijk is voor het floreren van ISIS wereldwijd moet ik zeggen dat ik ze perfect begrijp. Ze hebben schijt aan de westerse verworvenheden en ze willen de hele klotezooi overnemen, wat moet ik nog meer begrijpen?

sarcastro | 06-06-17 | 23:07

Mensen vergeten ,dat alles wat je hier wilt doen op het gebied van particperen en integreren omtrent gelovigen in onze samenleving, bijvoorbaat kansloos is.
Omdat namelijk het geloof zelf continue een barriere opwerpt.
Dat is altijd al zo geweest.
Wanneer gaan die hoofden in den haag de koran eens lezen?
Wanneer worden ze wakker?

alphapapatango | 06-06-17 | 23:02

Ze bevuilen hun eigen nest niet!

IkSchrijfDusIkBen | 06-06-17 | 23:00

"Waarom is er - sinds Theo van Gogh - nog geen islamitische aanslag geweest in Nederland?"
Nou, onder andere hierom: www.ad.nl...
De_ontwarrende_man | 06-06-17 | 21:35
Nederland was maart vorig jaar laks en gemakzuchtig en heeft gewoon geluk gehad dat die salafistfuckers hun aanslag op Zaventem pleegden en niet op Schiphol.

R van Perzie | 06-06-17 | 23:00

De aanslag in NL komt er.
Nog even geduld. AUB.

Jan Dribbel | 06-06-17 | 22:59

Ook zo een goeie:

''ja we moeten zorgen dat ze gaan integreren''.Ze integreren niet.Nu niet nooit niet.
Ze hebben helemaal geen boodschap aan onze normen en waarden.
Ze Luisteren alleen naar wat allah en de koran ze voorschrijft.

Wanneer dringt dat eindelijk eens door tot die hoofden op het binnenhof?

alphapapatango | 06-06-17 | 22:59

Iedere aanslag opnieuw lopen mensen weer verbaasd te doen, iedereen heeft zo'n verrot slecht geheugen. Ondertussen loop ik al 20 jaar met angst voor terreur rond.

sarcastro | 06-06-17 | 22:50

De opmerking van Asscher "Doorwerken aan het voorkomen ervan" dreunt hier nog hard na...

Floer | 06-06-17 | 22:37

Op 10 november 2004 gooide Jason Walters een handgranaat naar agenten die op hun LuPa zaten te wachten. Telt dat niet mee als aanslag? Daar zullen de 3 gewonde agenten vast anders over denken...

Dr. Ka wo lo | 06-06-17 | 22:37

Omdat ze wel gek zullen zijn om hun eigen nest te bevuilen. In NL is het zo slecht gesteld met de anti-criminaliteitscapaciteit dat ze hier gewoon lekker kunnen leven. Mooie uitvalsbasis, mooie plek om geld te verdienen (drugs). Dat ga je toch niet op het spel zetten?

J. Jarig | 06-06-17 | 22:36

En wat ook zeer verontrustend is: na de zoveelste aanslag weer hetzelfde riedeltje.
De politie wist wie ze waren en dat ze waren geradicaliseerd ,maar ze hadden geen aanwijzing dat ze een aanslag gingen plegen''..
EHHHHH.. wacht even... Dus na 15 aanslagen door geradicaliseerden ,heeft de politie nog steeds geen ''aanwijzingen'' ,dat geradicaliseerden een aanslag willen plegen.

Die opmerking maakt in een klap duidelijk wat een complete faalhazen de veiligheidsdiensten dus zijn.

alphapapatango | 06-06-17 | 22:35

Die D66-ers, VVD-ers en ander gespuis krijgt dus de vraag.. wanneer komen jullie verkeerde keuzes en jullie arrogantie tot ontploffing. En ze weten maar al te goed dat wanneer het gaat ploffen zij de echte moordenaars zijn...

Mark_D_NL | 06-06-17 | 22:35

Of hier een aanslag kan komen?
De vraag stellen is hem beantwoorden.
En dan komen hier dezelfde feiten naar buiten.
Politiebureaus worden gesloten hier ;en dan mag rutte uitleg gaan geven waarom er wordt bezuinigd op beveiliging.

alphapapatango | 06-06-17 | 22:32

Die aanslag komt hier ook nog wel, maar zelfs terreurmoslims bewaren het lekkerste voor het laatst.
De haven van Rotterdam bijvoorbeeld. Dat is de kers op de taart.

Gravin v Kippenbouth | 06-06-17 | 22:32

Tja. Wat niet is kan nog komen. Mocht er al een echte reden achter zitten, dan schat ik zo in, dat de hogere echelons meer effect verwachten in de landen rondom ons. Engeland en Frankrijk kunnen eens goed los gaan op ISIS als ze willen. Vanuit of in Nederland zal er er echt niks gebeuren. Greet komt niet in de regering en ons leger stelt geen ruk voor.

D.Turpin | 06-06-17 | 22:27

Ik reken ons vooralsnog niet rijk en ben dus op mijn hoede.

MickeyGouda | 06-06-17 | 22:23

Het is niet nodig hier .
Men hoeft alleen de hand op te houden en de regering met media legt het land erin.
Wij dienen straks als eerste slaven ,tenslotte oefenen we al tig jaren in "meer werk voor minder loon" en "weg met ons" ten gunste van een klein groepje .
alles bljven pikken ,ten gunste van klaplopers als in het vorig topic Franske huil ring kapje.
Of deze; Alleen bang zijn voor de gediscrimineerden hier , en dat zijn autochtonen ;-)

medelmo | 06-06-17 | 22:21

Massaal pro-EU stemmen zoals men in Maart deed geeft aan dat men de open grenzen wel OK vindt. Daar hoort ook import van terrorisme bij. De wereld is van iedereen zegt de gutmensch en daarom de spijkerbommen ook. Elke week een "incident" en binnenkort ook in NL. Zodat de wegkijkers "geschokt" kunnen zijn, stille marsen kunnen lopen en "je suis" vlaggetjes op hun twitters en Facebooks kunnen plaatsen. Als het kalf verdronken is, dan nog dempen we in NL geen put. De uitwassen van de Islam zullen nooit vanzelf stoppen. De Erik van Muiswinkels, de PVDA, VARA, Joop, en vele andere fatsoensrakkers moeten het eerst van heel dichtbij meemaken voor ze het licht ziet. En als het iets verder van hun bed is, dan boeit het ze niet want dan is er geen probleem. Die houding; "ik heb er geen last van dus is er geen probleem" terwijl er op korte afstand anderen verkracht, mishandeld en vermoord worden. En laat dat soort "mensen" zichzelf nu fatsoenlijk noemen. Tja.

Rest In Privacy | 06-06-17 | 22:13

bert.s | 06-06-17 | 21:55 bij ons noemen we dat een inkijkje in een dagrecreatiecentrum voor nieuwinstromers.
rondje allochcrimi kijken?

medelmo | 06-06-17 | 22:12

@ Ongeblustekalk | 06-06-17 | 21:55
Wij hebben gewoon teveel varkens.

Gravin v Kippenbouth | 06-06-17 | 22:12

Er loopt een tijger door de stad , men houdt hem in de gaten.
Pas als hij iemand opeet vangt of doodt men hem.
Er loopt een tijger op twee benen door de stad met een kalashnikof en twee pistolen en twee shoarma zwaarden ,in een vestje .
hij wordt in de gaten gehouden en pas als hij iets doet krijgt ie een integratiecursus .mag niet terug in het wild.
Bij de bovenste tijger vind iedereen in de stad het belachelijk dat ie rond mag lopen.
Bij de onderste tijgers (arnhem 90 x ) mag het zelfs van de tweede kamer en wordt je aangevallen als je iets zegt over poesjes enzo.........
Wat een gaaf land he Mark.

medelmo | 06-06-17 | 22:09

Thierry, prutser, je hebt de Nederlandse vlag ondersteboven opgespeld.

Boer Harm uut Twente | 06-06-17 | 22:07

Ze zijn beter ingeburgerd dan wij denk en zijn hier nog over aan het polderen.

chiwing | 06-06-17 | 22:06

"Waarom is er - sinds Theo van Gogh - nog geen islamitische aanslag geweest in Nederland?"

Omdat Nederland Wilders heeft. Wanneer er een grote aanslag komt met alle ontkenning en bagatellisering van dien verdubbelt zijn electorale aanhang - en kan men niet meer om hem heen. Islamisten zijn ook gewoon berekenend: Zij realiseren zich dat ze in Nederland eerst nog heel veel medestanders moeten binnenloodsen voor ze hun offensief beginnen.

Ik ben niet wild enthousiast over hem - maar Wilders beschermt ons op deze wijze indirect.

Boeser_Onkel | 06-06-17 | 22:04

@Prof. v.d. Neuq | 06-06-17 | 21:58
Inderdaad beter:)

rawone | 06-06-17 | 22:03

-weggejorist-

aartvantiemenvanjand | 06-06-17 | 22:03

De opdracht is overnemen , maar wel met haven in noord europa
de bosporus is vol.
Ze weten dat de druppel snel de emmer doet overlopen , de strijd begint pas als ze zeker zijn te winnen.

medelmo | 06-06-17 | 22:01

Een grote aanslag, na Theo van Gogh, nee, is er gelukkig nog niet geweest. Maar de "stille terreur" is er al wel heel lang. Bij elkaar opgeteld, is er - door heel Nederland verspreid - een LEGER aan criminele Marokkaans-Nederlandse jonge mannen "actief" in Golfjes, Audi's,op scooters , die het nietsontziend gemunt hebben op iedereen die niet tot hun stam behoort.

dysdiadochokinese | 06-06-17 | 22:00

@mezelf: geen 4, maar 6 doden en een hoop gewonden.

Nanker Phelge | 06-06-17 | 21:58

rawone | 06-06-17 | 21:55

Thanks. Nu kan ik het tenminste volgen :)

Prof. v.d. Neuq | 06-06-17 | 21:58

Dandruff | 06-06-17 | 21:24
Ik heb er een piramide aan boeken en artikelen over gelezen, samenlevingen bestudeerd, mensen uit die samenlevingen gesproken. En toch heb ik altijd meer vragen dan antwoorden.
Er liggen heel complexe zaken die ik niet uit kan lichten. Een religieus zou het de duivel noemen, ik hou het op menselijke sturing.

Het tenenkrommend Joop maakt me duidelijk hoe makkelijk mensen zijn te beïnvloeden om de boodschapper die waarschuwt voor de gifslang aan het kruis te nagelen. Beestje is lief...
Het ligt dus aan Baudet, Wilders, enz. En als de slag bijt, en dat zal hij doen, zal het slachtoffer in doodsnood kermen: ik wist het niet, waarom waarschuwde niemand mij gij snoodaards?

toetssteen | 06-06-17 | 21:57

Als ik dat hier zo lees moeten we het doen met awareness en lesbische yoga tegen den vijand.
Ga we het mee winnen.
Met woorden.
Illegale woorden.
Dat zijn geen argumenten.

Ongeblustekalk | 06-06-17 | 21:55

@Desmoulins | 06-06-17 | 21:47
Serieus gast?
Wat ik net al zei, of het nu Manchester, Nice, Berlijn, of een andere stad in een groot Europees land gaat. Al wordt er een aanslag in freaking blackburn gepleegd het is de UK. En daar gaat het de Moslim terrorist om. HET land!

rawone | 06-06-17 | 21:55

we hebben hier een constante aanslag van onze kansparels. heb je net niet opsporing gezocht gekeken met de omschrijving van 90% van de daders zijn licht getint. zeker het zouden ook chinezen geweest kunnen zijn.

Rest In Privacy | 06-06-17 | 21:55

Het voortvarende karakter van de surrealistische wreedheid van IS wordt gestimuleerd met behulp van uitgekiende voedingssupplementen. Continuïteit in de leverantie daarvan gebiedt een behoudende omgang met de bron. En waar worden die pillen gestanst?

Rahul | 06-06-17 | 21:54

Desmoulins | 06-06-17 | 21:13
De linkse media vind het een beetje vervelend dat al die aanslagen tegenwoordig zo slecht afstralen op de moslims. Arme moslims. Om dat op te lossen noemt men de "slechte" moslims nu islamisten en doet men lekker net of dat niets met de normale moslims te maken heeft.
Volstrekte onzin natuurlijk. Dat is alsof je zegt dat de communisten niks met het communisme te maken hebben, en fascisten niets met het fascisme.
Maar zo kan de linkse kliek zich wederom sidderend van genot om het eigen deugen vol trots op de borst slaan om de rest van de wereld te laten zien hoe goed ze wel niet zijn.
Uiteindelijk maakt het een slachtoffer weinig uit of zijn/haar keel werd doorgesneden door een islamist of een moslim, want uiteindelijk is dat beide precies hetzelfde.

Ceristimo | 06-06-17 | 21:53

Nee joh hier doen ze niks, het eigen nest vervuilen ze niet. Dat doen alleen maar varkens.

ad melkert | 06-06-17 | 21:53

1. Misschien het record aantal taps van NL?

2. Gebrek aan democratische keuze in NL voor ander Midden-Oosten beleid? (want die bommen gaan af niet voor onze-lieve-Allah of simpel haat, het is geopolitiek & psychologische oorlogsvoering van de oproependen)

3. Nog iets van Irak, Saddam en Libië toen.

GeenAccount | 06-06-17 | 21:52

Nanker Phelge | 06-06-17 | 21:32
Daar zeg je wat. Zit net een stukje te lezen waarin (aan het einde) ook sprake is van een aantal aanslagen in, o.a., Londen die ontkend zouden worden: disobedientmedia.com/2017/03/london-ma...

Poesmobiel | 06-06-17 | 21:52

@rawone | 06-06-17 | 21:26

En Manchester...
O daar gaat je sneue theorie.

Desmoulins | 06-06-17 | 21:47

Het lijkt me een kwestie van toeval. Laten we er maar liever niet te veel woorden aan vuilmaken. Je hoeft die gekken niet op ideeën te brengen.

JvanDeventer | 06-06-17 | 21:46

@botbot | 06-06-17 | 21:16

Nee, simpleton.
Het dient oms ons langzaam over te nemen; te onderwerpen.

Desmoulins | 06-06-17 | 21:46

IS-fanboys zijn meestal wat onnozel in hun aanpak natuurlijk maar wellicht wel nét slim genoeg te bedenken dat ze de moslim-vriendelijke hotspot in Europa niet als eerste moeten pakken. Verder puur toeval en voordeel van de Wet vd Grote Getallen.

de Voorzittert | 06-06-17 | 21:46

-weggejorist-

Gandalph | 06-06-17 | 21:43

Omdat als ze hier aankomen, wij een welkomslied zingen.

Gandalph | 06-06-17 | 21:43

@Tirade is niet helemaal waar.Ben niet voor niets uit een buitenwijk van Rotterdam vertrokken.Een altijd zo rustige gemengde wijk.Veranderd in mannen met jurken.Bijna dagelijks een arrestatieteam die een van de flats in de straat binnen viel of een van de straten er om heen.Politieagenten met honden die de bosjes besnuffelen.Mijn oude buurvrouw die nog nooit ruzie had met iemand geslagen met een stofzuigerslang omdat ze het zoontje van een buitenlander aansprak op zeer vervelend gedrag.Het oude kranige besje sloeg terug met de handtas en had in de avond politie voor de deur staan die haar wilden oppakken voor geweld.Gelukkig konden wij verklaren dat de Turkse eerst sloeg.Om haar ook opte pakken daar hadden ze geen zin in en hebben de aanklacht ongegrond verklaard.
Wijken als Rotterdam zuid,Rotterdam west en Noord zijn bijna volledig geislamiseerd.Kan me dus niet voorstellen dat er niet stiekem bijeengekomen wordt.Enige reden zie ik vooral in Rotterdam dat de moslim jeugd klauwen geld verdient in de drugs.Als drugsrunner of groter.Hier wordt bijna niet tegen opgetreden.Ze voelen zich dus niet mislukt en hebben geld zat.

Lilia2 | 06-06-17 | 21:43

Waarom loopt Thierry rond met de vlag van Sleeswijk-Holstein??

Keyboardspeler | 06-06-17 | 21:42

@tipo | 06-06-17 | 21:38 Cynisch maar het zou nog waar kunnen zijn ook.

knutsel | 06-06-17 | 21:40

Nederland is op dit moment niet interessant genoeg. Te klein, te dichtbevolkt, te veel (sociale) controle, geen of nagenoeg geen moslim enclaves en maatschappij-kritisch.
En dan zijn we ook nog eens een nuchter volk. Wat mogelijk ook nog meespeelt is dat een terrorist hoger op de maagdenladder scoort als hij toeslaat in een groot land.

Gravin v Kippenbouth | 06-06-17 | 21:39

Het kan met de geweldsinstructie van onze politie of de schietkwaliteit van onze politie te maken hebben. Als moslimterrorist wil je martelaar worden zodat je met een eeuwige erectie door het paradijs kan paraderen tussen de maagden en eeuwig kan eten zonder dik te worden.

Onze politie had Mohamed Bouyeri niet doodgeschoten (Volkert van der Graaf ook al niet). En als onze politie al schiet, dan vaak mis.

Dus in plaats van het sex- en vreetparadijs wacht je hier als terrorist waarschijnlijk een paar jaar Vught (vies eten, geen seks) en kun je weer helemaal opnieuw beginnen.

In Frankrijk weet je zeker dat ze je doodknallen, die polities. Vandaar.

tipo | 06-06-17 | 21:38

Verder staan de kranten vol met aanslagen door moslims in NL.
We noemen ze overvallen, intimidaties, aanrandingen en vechtpartijen.

De_ontwarrende_man | 06-06-17 | 21:38

Omdat ze hier de hele dag in de koffieshop zitten

geenspam | 06-06-17 | 21:37

Als het ooit een keer gebeurt, dan lezen we later dat de dader al jaren in de gaten werd gehouden, maar dat de dienstdoende agent op dat dossier net die dag een papadag had.

Wat ik trouwens al verwacht had / wat ik vrees, is een ander soortige aanslag. Omdat er inmiddels al een soort van gewenning is ontstaan ( aanslag, concertje, commentaar en gewoon doorgaan) en omdat het leven en de economie gewoon doorgaat na een " doorsnee " aanslag. De maatschappij, noch de economie is nog steeds niet echt ontwricht. Dus een aanslag waarbij er meerdere honderden doden ineens te betreuren zijn, lijkt me haast dan een logisch gevolg, te meer ook omdat onze westerse maatschappijen de strijd niet echt aangaan en het bij de terroristen natuurlijk erom gaat te bereiken dat er een totaal ontredderde, ontwrichte maatschappij gaat. Ik voorspel dus dat dat een keer gaat gebeuren. En ALS zoiets gebeurt, dan pas, niet eerder, is er een reactie te verwachten ' hors du commun "

happyfamilyman | 06-06-17 | 21:35

Radicale islam is trouwens een pleonasme ik zou willen dat in de MSM alleen de term islam nog wordt gebruikt. Maar ja, ik heb niet veel te willen vrees ik.

osolemio | 06-06-17 | 21:33

de theeblaadjes gekeken
het koffiedik gekeken
wierook opgestoken
diep in zen

binnen 3 weken tot 4 boem

harries | 06-06-17 | 21:33

Die zuuraanval in het Ijssellandziekenhuis kan er nog altijd eentje zijn. Er is niets bekend gemaakt over de achtergrond of motief van de dader. En vergeet de moslimmocro niet die met een mes in een politiebureau in Amsterdam-West over de balie sprong en een agente begon te steken. Dit was ergens rond 2004 Bos en Lommer of Mercatorplein. Is altijd gedownplayed. Plus het feit dat Ayaan dochter van die en die uit veiligheidsreden moest emigreren beschouw ik ook als zodanig. Plus de decennium bewaking van Greet fido dido.

Nanker Phelge | 06-06-17 | 21:32

Je kunt ook de verschillende stromingen binnen de islam gaan bekijken en welke kopstukken er in het Nederlandse deel van de oema de touwtjes in handen hebben. Misschien wordt het intern wel tegengehouden.

knutsel | 06-06-17 | 21:31

@botbot | 06-06-17 | 21:22
Kortom: het is gebeten worden door de kat of de hond. De nepfeministes zouden zich voor hun 'zusters' druk moeten maken voor de mogelijkheid om dat hoofddoekje voortaan alleen maar te gebruiken als poetsdoekje of een andere toepassing naar keuze. Voor die vrijheid staan zoals Ayaan deed - maar die is door onze weldenkende elite als 'aandachtshoer' het land uitgepest. Want ze verstoorde 'de rust'. Dat konden de vrouwtjes niet velen: een intelligente ex-moslima die zei waar het op stond en bedankte voor de spiegeltjes en de kraaltjes.

FustViking | 06-06-17 | 21:29

rawone | 06-06-17 | 21:16
Nederland doet het ook vrij aardig op het wereldtoneel, hele hordes van over de hele wereld komen hier de boel bekijken.
We hebben gewoon geluk gehad, niets meer, niets minder.

Jackanders | 06-06-17 | 21:27

@Desmoulins, Hoe ik het zeg. We doen er gelukkig niet toe.
Dat gelul van dat het bij ons een kwestie van tijd is.

rawone | 06-06-17 | 21:26

IS weegt het effect van een aanslag, moet zo groot mogelijk uitwaaieren en in eerste instantie is dat binnen het land van de aanslag. Nederland is te klein.

larie | 06-06-17 | 21:26

-weggejorist-

sojasoep | 06-06-17 | 21:25

toetssteen | 06-06-17 | 21:03,

Leuk detail over Myanmar; het was decennialang een socialistische dictatuur. En socialistische dictaturen deden niet aan "weg-met-ons", zoals socialisten in het Westen. Die zijn streng-nationalistisch; zie ook Oost Europa. Daar accepteren ze echt geen shit van moslims, of wat voor agressieve immigranten/veroverraars dan ook.

Die hele "weg-met-ons" doctrine was, net als het door de NSDAP en later de DDR betaalde pacifisme een truc om het Westen te verzwakken.
Vandaar dat we inderdaad zo verzwakt zijn.
Google er maar op; zo'n beetje alles wat wij hier met "links" associëren is/was in elk socialistisch land ondenkbaar.
Massa-immigratie?
Echt niet.
Criminaliteit en (seksueel) geweld?
Niks gedogen; hup naar de goelags.
Staatsgevaarlijke activiteiten?
Velen overleefden dat niet eens. Decennialang werden jaarlijks rond de 3.000 Russen tot gevangenisstraffen veroordeeld voor het vertellen van een grap.

Veel linksmensen zijn meelopers; maar er moeten ook mensen geweest zijn die wisten dat hun ideeën bedoeld waren om West Europa te verzwakken.
Alleen al het feit dat pacifisten geld aannamen van de zwaar gemilitariseerde DDR (oa EU-bobo lady Ashton) spreekt boekdelen.

Dandruff | 06-06-17 | 21:24

rawone | 06-06-17 | 21:16

Dude, zet eens een timestamp bij je reaguursels. Het is zo niet te volgen tenzij ik een eind naar boven scroll om alles nòg eens door te lezen.

Prof. v.d. Neuq | 06-06-17 | 21:24

Omdat Nederland al veroverd is. De media en gutmenschen staan al aan de kant van de bezetters. Uitkeringen, drugs en wapens worden via Nederland doorgesluisd.

WaitingLine | 06-06-17 | 21:23

Van Rossem; u maakt een fout,de aanslag is hier al meerdere malen geweest in de vorm van censuur, zelfcensüur en het weg zetten van critici als zijnde anti-en islamofoob(..)

Wat is erger: de dode in getal, of het perfide spel van de manipulator, die in getal veel meer slachtoffers maakt?

diddley2 | 06-06-17 | 21:23

FustViking | 06-06-17 | 21:16
Nu wordt er in de familiekring een oordeel geveld wat volstrekt illegaal is,die trutten wilden dat een beetje beter organiseren zodat een sharia rechtbank legaal een straf uit kan delen wegens onzedig gedrag.

botbot | 06-06-17 | 21:22

@rawone | 06-06-17 | 20:44

Waarom wij een te klein land zouden zijn en dat sommigen er volgens u naar zouden hunkeren...
Dat noem ik: slap gelul.

Desmoulins | 06-06-17 | 21:21

(Nog) geen grote aanvallen maar laten we de dagelijkse speldenprikken zoals diefstallen, homo's rammen,spugen , schelden enz.enz. Niet vergeten.
Als ik het vermoeden heb dat een bezoeker van mijn huis ervan verdenk de inboedel te gaan vernielen, mijn vrouw en dochters te gaan lastig vallen wacht ik niet af tot het gebeurd maar flikker hem het huis uit. Punt.
Alle verdachte figuren dus oppakken en weg ermee voor het te laat is.

Mediondng | 06-06-17 | 21:19

Ook in Nederland zal er genoeg spelen. Ik kreeg een tijdje terug post van de KMar. Of ik toevallig zin had om vrijwillig terug te komen. Als onbezoldigd reservist maar wel actief (een paar diensten per maand). Blijkbaar hebben ze stilletjes een flitsende verwervingsactie opgezet onder oud leden. Geeft toch aan dat ze druk om handjes verlegen zitten.

Croisantneuf | 06-06-17 | 21:19

Statistics my friend, statistics. Portugal, luxemburg trouwens ook niet. "Islamitisch georiënteerde aanslagen waren in 2015 volgens Europol verantwoordelijk voor ongeveer 99% van alle terroristische moorden in Europa"

TheseDays00 | 06-06-17 | 21:19

*pizza Knalzone bestelt in de hoop dat het met een sisser afloopt*

Jackanders | 06-06-17 | 21:19

Heel eenvoudig: 'useful idiots' worden door de islamitische krokodillen als toetje geconsumeerd.

Wilder Wein | 06-06-17 | 21:18

-weggejorist-

TheBigKirth | 06-06-17 | 21:17

Toeval.

TheBigKirth | 06-06-17 | 21:17

@Jackanders
Oké je meende het dus serieus.
Londen is de hoofdstad van Engeland, Engeland redelijk bezig op het wereld toneel, Irak Syrië etc etc.
Dit geldt voor Frankrijk met Parijs als hoofdstad.
Dus met klein bedoel ik niet de oppervlakte.

rawone | 06-06-17 | 21:16

Denk dat er geografische demografische en sociale redenen zijn. In Frankrijk en Belgie is sprake van ghettovorming, en daarbinnen kunnen/konden cellen ontstaan. In die landen blijkt ook het extremisme in gevangenissen te worden doorgegeven. In nederland hebben we zulke wijken niet of nauwelijks of niet meer. Steden als Amsterdam en Rotterdam hebben net op tijd ingegrepen met indirecte gedwongen spreiding door oa van huurhuizen, koophuizen te maken. In nederland ook door kleinschaligheid net iets meer sociale controle, ook in gevangenissen.

Engeland de eindbestemming voor velen migranten, ook enorme groepen moslims in het Verenigd Koninkrijk, sprake van 20 - 30.000 mannen die extremistisch zijn. Kans op cellen die doorslaan naar handelen is groot, blijft groot.

Zelfde geldt voor Duitsland dat enorme aantallen heeft binnengehaald daar zitten duizenden potentiële aanslagplegers tussen.

Tel daar nog bij op dat geografisch gezien nederland in een uithoek ligt. Je gaat linksaf en komt terecht in Frankrijk , Engeland, of je gaat midden rechtdoor en komt in duitsland.

Onze stedelijke omgevingen zijn kleinschaliger. Meer sociale controle. Kleinere aantallen in minder sterke concentraties zoals London Parijs Brussel. Maar er hoeft er maar 1 doorheen te glippen, figuurlijk uit eigen gelederen of letterlijk van over de grens. Maar een moslim zal het zijn.

Tirade | 06-06-17 | 21:16

@ salsaparilla / 21:11
Ik vrees dat geen van de door u opgenoemde maatregelen effectief ingevoerd zal worden, door
- Geen politiek draagvlak (i.e. links zal altijd dwars liggen)
- Ondermijning door de rechterlijke macht, zich beroepend op de mensenrechten van de verdachte terreurplegers, die in hun ogen zwaarder wegen dan de veiligheid van de burger(s)

Tobi | 06-06-17 | 21:16

keestelpro | 06-06-17 | 21:13
Dus u betaalt graag aan politici die u als een Colijn 2.0 in slaap sussen?

R van Perzie | 06-06-17 | 21:16

witchmaster | 06-06-17 | 21:10
Dat zou voor de aanslagplegers een ideaal scenario zijn.
De aanslagen zijn bedoeld om bevolkingsgroepen tegen elkaar op te zetten.

botbot | 06-06-17 | 21:16

@botbot | 06-06-17 | 21:06
Nouuuu een tijdje gekleden gingen er ook hier stemmen op om dat soort rechtbanken meer bevoegdheden te geven, dus ook in het onderling afhandelen van financiële kwesties en inderdaad echtscheidingen. Her NRC had daar een bevlogen verhaal over. Dan mag je zeg maar gratis je vrouw in mekaar beuken en als ze er wat van zegt, haar daarvoor straffen door haar nog een keer in mekaar te beuken. Lijkt me een onzalig plan. Waar mijn verstand bij stilstaat is dat zich 'feminist' noemende zeurwijven dit soort aggressieve en misogyne culturele verschijnselen toejuichen; daar staan mijn verstand bij stil.
.
Wat niet wegneemt dat die praktijk er hier niet is en in andere landen wel. Precies die landen waar de 'Ramadan Bombatron' de laatste jaren zo lekker voortdendert. En ik weet dat correlatie geen causatie is, maar toch.

FustViking | 06-06-17 | 21:16

en ik denk dat de enkelbanden van Hiddema zijn uitwerking niet missen !

lasttango2016 | 06-06-17 | 21:15

Hele goeie vraag.
Misschien omdat wij veel islamcriticasters hebben, een grote anti-islamwebsite geen stijl, en een grote anti-islampartij de PVV. Dat er daardoor toch meer moslims gaan twijfelen over de juistheid van hun (radicale) geloof. Hoe meer tegengas hoe meer twijfel. Cruciaal, gaan er veel mensen in je omgeving mee in je extremisme, of hoor je voortdurend tegengeluid.
Het kan ook zijn dat we tot nu toe gewoon geluk hebben gehad.

dark light | 06-06-17 | 21:15

omdat in Nederland zich de financiele infrastructuure bevind - je poept niet in je eigen nest

lasttango2016 | 06-06-17 | 21:14

Omdat ze nog er niet uit zijn of ze nu een aanslag moeten plegen in Amsterdam (hoofdstad! Symboolfunctie!) of Den Haag (doet er daadwerkelijk iets toe). Of misschien is het wel omdat wij netjes onze jizzia afdragen, en ons zo vrijkopen van aanslagen. Of omdat IS Nederland gewoon niet kan vinden op de kaart. Of omdat ons koninklijk huis goed bevriend is met het huis van Saud...
Of misschien hebben onze lokale terroristen zich goed aangepast aan de Westerse samenleving en zijn ze nu gewoon te lui voor aanslagen. Of misschien plegen ze ze wel, maar benoemen we ze niet zo (wat is er echt gebeurd met die twee 14 jarige meisjes?). Wie zal het zeggen?

Opslag Medium | 06-06-17 | 21:14

keestelpro | 06-06-17 | 20:50

Wie zijn dat islamisten?
Hangen zij een andere leer aan?
Je hoort het tegenwoordig te pas en te onpas...
Ons systeem maakt infiltratie mogelijk zeker gezien de overheersende politieke correctheid. Alles is emotie.

Desmoulins | 06-06-17 | 21:13

Graaisnaaiert | 06-06-17 | 21:08
Ik lees wel erg veel "hopen" in uw betoog .
Hopen kun je beter op het toilet doen.
Het gaat om het nemen van de juiste maatregelen

R van Perzie | 06-06-17 | 21:13

@R van Perzie | 06-06-17 | 21:04
Van een politicus mag je verwachten dat hij de bevolking bescherming geeft! We betalen klauwen vol geld aan belasting.
Dat beschermingsgeld betalen we niet voor niets.
Het is de politiek geraden ook dat het in Nederland geen aanslagen regent.
De overheid doet het tot nu toe helemaal niet slecht en het feit dat er tot nu nog geen grote islamistische calamiteit heeft plaatsgevonden heeft wel degelijk met onze veiligheidsdiensten te maken.

keestelpro | 06-06-17 | 21:13

Idioot natuurlijk dat we allemaal zitten te wachten op een aanslag, want dat zou logisch zijn. M.a.w. we weten dus allemaal dat de aanpak anders moet, want anders gaat het niet goed. Zodra je dit als politicus ook erkent (wat ze allemaal in dit filmpje doen) geef je eigenlijk al toe dat het anders moet. Verander dan ook de aanpak, zoals grensbewaking, preventieve huiszoekingen, mogelijkheid voor gerichte afluisterpraktijken, preventief oppakken & vasthouden en bij duidelijk extremistische trekken paspoort afnemen en land uitzetten. In Amerika de gewoonste zaak van de wereld trouwens.

salsaparilla | 06-06-17 | 21:11

Er moet een Europese aanpak komen van het probleem:
1. immigratiestop
2. internering van radicalen. In Engeland zijn dat er al 23.000. Zet ze vast.

Daarna kijken we verder.

Rest In Privacy | 06-06-17 | 21:10

rawone | 06-06-17 | 21:05
Dat naar u gerichte "Koekoek", ja.
We hebben tot nu toe gewoon geluk gehad hier, en het is een kwestie van tijd dat de dag komt dat ook in ons kleine landje de pleuris uitbreekt.

Jackanders | 06-06-17 | 21:10

Zolang de PVV 2de partij staat met 20 zetels zal er hier niets gebeuren ,want bij de eerste aanslag zal de PVV tot eenzame hoogte stijgen ,daarom hier geen enkele aanslag en dat ligt niet aan de veiligheid want met zoveel gelukzoekers asielzoekers economie zoekers is dit niet de beveiligen

witchmaster | 06-06-17 | 21:10

Ik denk dat we gewoon geluk hebben gehad tot nu toe, in combinatie met andere factoren, zoals het feit dat wij geen Islamitische kolonies in Afrika en Azie gehad hebben sinds de 19e eeuw tot het vrij recente verleden. Wij hebben Nederlands-Indie gehad, maar daar een gemeenschappelijke geschiedenis van 350 jaar mee gedeeld voordat ze ons er eindelijk uit hebben gekieperd. Een deel van de Indiers die aan onze kant hebben meegevochten of met ons sympathiseerden ( verraders in de ogen van de overige Indonesiers toen ) zijn vertrokken naar hier en op een kaping en wat strubbelingen na zijn ze een volledig geintegreerde en volwaardig meetellende bevolkingsgroep geworden. En niet toevallig waren dat voornamelijk Christenen.
Maar laten we vooral heel erg blij zijn dat wij tot nu toe geen Manchester, Parijs, Londen, Madrid of Brussel om de oren hebben gekregen en laten we vooral zo hopen dat het zo blijft, dat onze Moslims zich er massaal van afkeren en diegenen die ons op internet haten het vooral bij internethaat houden en hier verder met hun leven gaan.

Graaisnaaiert | 06-06-17 | 21:08

Overigens zijn landen als Engeland, Duitsland en België tot nu toe Veel islam-vriendelijker dan NL. Onlogisch dus dat ze daar wel aanslagen plegen en ons met rust zouden laten.
Gewoon stom geluk tot nu toe. ...

R van Perzie | 06-06-17 | 21:08

Omdat prins Bernhard het toch weer verpest? Ow wacht...

Schaaldier | 06-06-17 | 21:07

FustViking | 06-06-17 | 21:00
Dat soort rechtbanken zijn meer voor moslimkwesties.
Zo kun je een vrouw die aangerand is tenminste veroordelen wegens onzedig gedrag.

botbot | 06-06-17 | 21:06

Het zal er wel op neerkomen dat Nederland luistervink #1 is binnen de NAVO. Zowel Nationale Signals Intelligence Organisatie als de marine (hoofdtaak voor onze onderzeeërs) spelen hier een prominente rol, en Nederland mag blijkbaar van de V.S. de kersen uit de taart pikken om er haar eigen hachje mee veilig te stellen.

Dat, of home-grown terroristen van Nederlandse bodem zijn gewoon te dom om te poepen.

Abject | 06-06-17 | 21:06

@FustViking | 06-06-17 | 21:00 dus.

knutsel | 06-06-17 | 21:05

@Het was ook meer cynisch bedoeld maar op een iets serieuzere toon: stel dat ze naar het politieke landschap in NL kijken. De enige anti-islampartij wordt door de rest buiten de regering gehouden. Loop je de supermarkt in zie je de schappen met halalvoedsel. Zet je de tv aan kun je naar het ramadanjournaal kijken. Genoeg moskeeën in elke stad. Besnijdenisklinieken. etc.
Ik denk niet dat ze het nut er nog van inzien.

knutsel | 06-06-17 | 21:05

-weggejorist-

rawone | 06-06-17 | 21:05

Een m.i. zeer waarschijnlijke reden dat we hier (nog) geen aanslag hebben mogen beleven is
dat Nederland altijd een toevluchtsoord is geweest voor terroristen; in het verleden IRA, ETA, RAF en dat dies meer zij
Door het ook hier aanslagen te laten regenen zou het wel eens afgelopen kunnen zijn met Terroristenparadijs 0031
Dat realiseren de huidige terreurclubs zich ter dege, hoewel individuele idioten als Mohammed Bouyeri en z'n hofstadgroupies daar anders over denken

Tobi | 06-06-17 | 21:05

@Jackanders
Meen je dit serieus?

rawone | 06-06-17 | 21:05

keestelpro | 06-06-17 | 20:59
Van een politicus mag je eisen dat hij/zij eerlijk, betrouwbaar en realistisch is. Sprookjes zijn voor kinderen.

R van Perzie | 06-06-17 | 21:04

Dandruff | 06-06-17 | 20:51

www.hindunet.org/hindu_history/modern/...

U zou menen dat men er iets van had geleerd. Nou ja, in Myanmar schijnen ze het wel te snappen. Want die Rohinga's zijn natuurlijk geen zielepietjes. (zoals men ons wil laten geloven).

toetssteen | 06-06-17 | 21:03

Berbaar | 06-06-17 | 20:42,

Op basis van welke wetgeving is Hitler afgezet?

Terrorisme-liefhebbers zoals jij doen altijd alsof het onwettig is om massamoorden te voorkomen. Maar wetten kun je gewoon veranderen, vraag maar aan je mees of juf.
Het is onzin dat elke democratie de plicht heeft zichzelf te vernietigen.

Dandruff | 06-06-17 | 21:02

knutsel | 06-06-17 | 20:52`
Voor Shariarechtbanken kun je toch echt beter naar London of Brussel of Parijs gaan. Daar bestaan ze en worden ze ook oogluikend maar formeel toegestaan. Hier wordt er weliswaar over gemijmerd door linkse weg-met-onsers en feministes die niet begrijpen wat vrijheid is, maar ze zijn in elk geval voorzover ik weet niet officieel.

FustViking | 06-06-17 | 21:00

Zweden ook.

duitse herder | 06-06-17 | 21:00

Net als ten tijde ira en rote armee fraktion, NL is hun safe house compleet mwt hoogste bijstands uitkering vd hele EU, nimby maar dan omgekeerd

Eric Peter3348 | 06-06-17 | 20:59

keestelpro | 06-06-17 | 20:53
Dat dus.

Maarten VB | 06-06-17 | 20:59

Als je als regerend politicus de vraag gesteld krijgt 'wanneer is Nederland aan de beurt?' dan kijk je recht in de camera en zeg je volhardend 'Wij komen niet aan de beurt want we zetten alles op alles om dat te voorkomen'.
Al is het tegen beter in. Dat is de enige juiste houding voor een volksvertegenwoordiger!

keestelpro | 06-06-17 | 20:59

Misschien omdat de familie ze ervan weerhoudt bij een aanslag plukken zij de wrange vruchten.

botbot | 06-06-17 | 20:59

Nederland buigt toch al voor de islam, dan zijn er ook geen aanslagen nodig.
Het wordt alleen een beetje puinhoop als de boze witte man er echt genoeg van heeft. want de boze witte mannen gaan natuurlijk even korte metten maken en dat zal wel even wat paniek geven hier en daar.

General McAuliffe | 06-06-17 | 20:58

Zullen we eerst maar even afwachten wie de daders zijn van die twee meisjes,voordat we het hebben over geen aanslagen dit en dat.

komtdatschot | 06-06-17 | 20:58

rawone | 06-06-17 | 20:40
Ja, dat zal het zijn. Dus als Londen, Parijs en andere getroffen steden gewoon een zelfstandig land worden, zijn ze nòg kleiner dan Nederland en gebeurt er nooit meer iets.
Koekoek!

Jackanders | 06-06-17 | 20:56

Waarschijnlijk omdat DSI in een redelijk vroeg stadium invallen doet. Het OM loopt wel het risico dat er strafrechtelijk niet genoeg bewijs is om tot een veroordeling te komen, maar er wordt tijdens zo'n rechtzaak genoeg bewijslast besproken(goede term?) dat die losers ook wel doorhebben dat ze echt wel in de gaten worden gehouden.

winterkoning | 06-06-17 | 20:55

keestelpro | 06-06-17 | 20:40
De aanslagplegers van Brussel en Berlijn hebben vlak voor of na hun nog vrolijk door NL getoerd. Remember?
We hebben tot nu toe gewoon geluk gehad, maar Rutte & co doen hun best daar snel verandering in te brengen

R van Perzie | 06-06-17 | 20:55

Ga naar het Berlijn van 1941 en vraag waarom de nazi's de stad nog niet aangevallen hebben...

keestelpro | 06-06-17 | 20:53

@FustViking | 06-06-17 | 20:48 Ik zou eerder denken omdat we op schema liggen qua islamisering. Het enige wat hier nog ontbreekt zijn shariarechtbanken.

knutsel | 06-06-17 | 20:52

Onze shariadriehoek is helemaal niets vergeleken met wijken en zelfs steden in België, Frankrijk en Engeland. Of: "ze" hebben zoveel ogen op Greet gericht dat ze de rest minder aantrekkelijk vinden.

Guido | 06-06-17 | 20:52

@FustViking, Eensch !!

rawone | 06-06-17 | 20:52

Tee Of Cup | 06-06-17 | 20:33,

"Omdat we uitkeringen exporteren?"
Helaas, zo simpel is het niet.
Vrijwel alle landen waar moslims wonen worden regelmatig getroffen door islamitische terreur. Landen als Engeland, Zweden, Duitsland en Frankrijk zijn ook altijd extreem genereus naar hun islamitische beulen geweest.

Zelfs India, eeuwenlang geteisterd door islamitische genocides, spekt haar moslimbeulen. Alle Indiase moslims krijgen van de Indiase overheid een reis naar Mekka aangeboden, de hadj. Er is geen enkel islamitisch land dat dat voor haar eigen islamitische onderdanen betaalt.
India dus wel.
Kennelijk in de hoop de bijna dagelijkse moorden op hindoes (en soms ook aanslagen met tientallen of honderden hindoe-doden) hierdoor ietsje afnemen.

Vergeefs natuurlijk.
Moslims moeten van hun geloof niet-moslims doden, hoe aardig die ook zijn.
Dat wij zo gek zijn onze beulen hele bergen gratis geld te geven zien imams als een grap van hun necrofiele demon allah.

Bewijst voor hun alleen maar méér hoe "machtig" die allah is.
Dat hij ons een elite aansmeert met het gezamenlijk IQ van een kroket.

Dandruff | 06-06-17 | 20:51

Taggart | 06-06-17 | 20:45
Heeft gok ik wel een puntje.

P.redgleuf | 06-06-17 | 20:51

osolemio | 06-06-17 | 20:46

En anonieme meldpunten! Dus iedere wout die denkt dat er wat loos is kan zo'n anoniem punt bellen...

Teleo | 06-06-17 | 20:51

Het komt omdat we onze eigen witte terroristen hebben die met molotovcocktails gras bij een moskee in brand steken (zie ook: www.rechtspraak.nl/Organisatie-en-con... ).

Rest In Privacy | 06-06-17 | 20:50

@Desmoulins | 06-06-17 | 20:42
Je zou ook kunnen zeggen dat we nog steeds 'in dialoog' zijn met de islamisten.
Zij voelen zich niet gepasseerd door de politiek en de media.
En dat is ook zo. De politiek en de media die lijken soms zelfs op hun hand. Als je sommige tenenkrommende documentaires en programma's ziet op de NPO dan lijkt het wel of ze haast hebben om van Nederland een moslimenclave te maken.
Ook het cordon sanitaire tegen de PVV is politieke pizzo ( nl.wikipedia.org/wiki/Pizzo_(maffia) om de islamisten rustig te houden.

keestelpro | 06-06-17 | 20:50

omdat ze bang zijn voor taakstrafjes

telelezer | 06-06-17 | 20:49

Maar wat serieuzer: Nederland is - in Europees verband dan - wel degelijk weer eens gidsland gebleken, omdat wij in de vroege jaren '00 al de discussie aanzwengelden (hoi Pim, Geert) over de ongewenste bij-effecten van het regenboogwalhalla der multicultuur. We lopen daarin dus vóór op andere landen. En het vervuilde radicale water stroomt naar het laagste punt, zoals Frankrijk, Belgistan en Engeland, waar ze nog maar net begonnen zijn te benoemen wat we hier al 15 jaar weten. Wat niet wegneemt dat, als de een of andere religieus verwarde cel kwaad wil, het hier elke dag raak kan zijn.

FustViking | 06-06-17 | 20:48

Dat komt omdat wij buurthuizen en wijkagenten hebben.

osolemio | 06-06-17 | 20:46

De PKK-regering in ballingschap zit in Nederland. ETA-hotemetoten zitten in Nederland. De halve voortvluchtige Italiaanse maffia bevindt zich in Nederland. Nederland is gewoon een gewéldig gaaf land om je als crimineel en/of terrorist in te "verbergen". De wouten laten je met rust, en de drugs en vrouwen zijn vrijelijk voor handen. En mochten ze je toevallig pakken dan zijn de straffen belachelijk laag en uitleveren duurt een eeuwigheid.
Dus reken maar dat de criminele en terroristische kartels er zélf een hoop aan doen zodat hier geen echte aanslag komt. De bevolking zou dan zo maar eens een crackdown op al dat buitenlands criminele terroristentuig kunnen gaan eisen. Gelukkig loopt de Nederlandse media nog strak aan de door criminelen/terroristen aangestuurde policor-leidsband. De volkskrant houdt dus het grauw wel dociel. Nog wel...

Taggart | 06-06-17 | 20:45

@Desmoulins, hoezo slap gelul?

rawone | 06-06-17 | 20:44

Ze gaan de linkse hand die ze voedt natuurlijk niet afbijten....

Bracula | 06-06-17 | 20:44

keestelpro | 06-06-17 | 20:40
Keep on dreaming!

R van Perzie | 06-06-17 | 20:43

@rawone | 06-06-17 | 20:40

Naar hunkeren? Te klein? Wat een slap gelul..

Desmoulins | 06-06-17 | 20:42

@keestelpro | 06-06-17 | 20:40

Slotervaart is bijvoorbeeld hard onderweg.
Dat is niet de reden.
Het gaat hier nog steeds te goed.
Wanneer dat verandert, zal het ook hier aanslagen regenen.

Desmoulins | 06-06-17 | 20:42

@ceadomile | 06-06-17 | 20:39
Weer een luchtfietserT!
Op basis van welke wetgeving gaan we dat doen dan?

Berbaar | 06-06-17 | 20:42

Voorzienigheid.

knutsel | 06-06-17 | 20:41

-weggejorist-

rawone | 06-06-17 | 20:40

-weggejorist-

rawone | 06-06-17 | 20:40

Wij zijn gelukkig een te klein land voor terroristen. Stop aub met dat gelul, NL is gespaard gebleven. Het lijkt wel of sommige er naar hunkeren.

rawone | 06-06-17 | 20:40

Dat komt omdat wij als één van de eerste met links geweld (Pim) en islamitisch geweld (Theo) te maken hebben gehad, echt lang geleden. De Hofstadgroep werd opgerold en sindsdien zit de veiligheidsdienst er nog steeds goed bovenop.
De Nederlandse samenleving tolereert geen complete enclaves radicalen zoals je wel ziet in Parijs en London.

keestelpro | 06-06-17 | 20:40

Ze hebben het hier veel te goed.
recept:
Stuur ze terug, zet ze op een afgelegen strandje aan de overkant, herhaal indien nodig een paar keer.
Dan blijven ze uiteindelijk weg, want dan is hun geld voor de oversteek echt op.

ceadomile | 06-06-17 | 20:39

Volgens mij komt het door Job Cohen. Heeft gedreigd hun patta's af te pakken.

padbuffel | 06-06-17 | 20:39

Misschien omdat je toch al gauw 3% gekort wordt op je uitkering na een zelfmoordaanslag?

FustViking | 06-06-17 | 20:38

Kwestie van tijd en dan pas zullen een legio aan NIMBY's de ogen openen... Dan komt het dichtbij en is er geen ontsnappen meer aan, maar dan bedenk ik mij weer MH17 en de pathetische reactie van onze regering en de gelaten sfeer onder de bevolking.

Ik hoop ondanks het haast logische effect van een terroristische aanslag, dat soortgelijke slachtpartijen nooit zullen plaatsvinden in mijn vaderland.
Het lijkt echter onafwendbaar.
Meer islam = meer terreur.

Desmoulins | 06-06-17 | 20:38

Hey Thierry, rood moet boven.

RenHoek | 06-06-17 | 20:36

omdat ze lui zijn :-)

Zathras | 06-06-17 | 20:35

Hopelijk omdat de AIVD toch wat effectiver is dan inlichtingen diensten van omringende landen

Drederop | 06-06-17 | 20:34

Meestal maken we dat wel weer goed.
Genoeg voedingsbodem tot haat binnengehaald in ieder geval.

Antitheïst | 06-06-17 | 20:33

Omdat we uitkeringen exporteren ?

Tee Of Cup | 06-06-17 | 20:33

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl