Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Vraagje! Knielen ze of knielen ze niet?

Extraspeciale Hemelvaart Opdracht. Wordt er hier geknield, zoals de professor beweert. Of wordt er niet geknield, zoals de Meneer de Rondleidert beweert. Welles! Nietes! Welles! Nietes! Geheel verzorgde voetreis naar Santiago voor degene met het juiste antwoord. Succes. Zeg Jet Bussemaker van OCW. Wat is deze? Moeten we weer kamervragen stellen?

Reaguursels

Inloggen

'Van GOD los' heet dat.

Nelis SplitBloes | 27-05-17 | 10:41

@Rachid Oucharia:
.
Veritas odium paret. Oftewel, de waarheid zaait haat.

Graaisnaaiert | 26-05-17 | 14:54

Net even de directeur van de gristelijke school van mijn dochtertje erop gewezen dat het uit hoofde van haar geloof het strikt verboden is zich in te laten met (nog) achterlijke(re) religies:

Corinthiërs 8:6 'Er is maar één God: de Vader, de bron van alles, onze bestemming'.
Timotheüs 2:5 'Want er is één God, en tussen hem en de mensen is er één bemiddelaar, de mens Christus Jezus.

Exodus 20, Tien Geboden: Gij zult geen andere goden voor Mijn aangezicht hebben...
Gij zult u voor die niet buigen, noch hen dienen...

Rommelende Onderbuik | 26-05-17 | 11:28

Stop deze waanzin! Dit verzin je toch niet, man. Knielen voor die walgelijke islam. Er wordt al aandacht aan besteed, gelukkig. klapuitdeschool.nl/

Housequake | 26-05-17 | 11:22

knielen voor allah de zombie bakker? waarom gadverdamme. wat een rot ouders die zoiets belachelijks goed keuren.

Aboe la | 26-05-17 | 11:21

@Zware je zoon die nog op de basisschool zit is Boeddhist? Interessant.

sloppydisk | 26-05-17 | 11:03

Moet eerlijk zeggen, hoe belachelijk het er ook uit ziet: als schoolkinderen op excusie gaan naar een katholieke kerk, dan mogen ze ook even een kruisje slaan en in de biechtstoel zitten.
Puur om te weten wat hun medemensen doen. En voor kinderen is het natuurlijk leuk om het zelf te doen. Vandaar dat je in geen enkel museum anno 2017 nog enkel kunt rondlopen en kijken - alles moet interactief zijn, met touchscreens enzo. Anders houd je de aandacht van die koters gewoon niet vast.
Omdat de islam er natuurlijk behoorlijk gekleurd op staat in het huidige maatschappelijke klimaat snap ik dat deze foto's belachelijk overkomen, maar plaats het wel even in perspectief. Als het over islam en integratie gaat zijn er wel andere dingen om je veel meer zorgen over te maken.

Captain Pervert | 26-05-17 | 10:43

-weggejorist-

IH85 | 26-05-17 | 10:12

-weggejorist-

IH85 | 26-05-17 | 09:59

Het begint al met het besnijden (kindermishandeling) van baby's van het mannelijke geslacht. Verbiedt dat eerst eens in Nederland, ben je van een hoop problemen verlost en draag je bij aan verbroedering tussen moslims en joden.

SlimmeBelg | 26-05-17 | 09:58

Ik zou mijn kind opdragen om niet te knielen. Ongeacht wat leerkracht zegt.

chrisjuh | 26-05-17 | 09:35

WTF...?!?!?
En nu andersom: moslimkinderen een Rooms Katholieke mis bij laten wonen en ze verplichten de handjes te vouwen...
Wat denk je dat er dan gebeurt?

Passagier | 26-05-17 | 09:26

M'n menneke is nog maar één, maar ik weet wel wat ik bij de intake ga vragen als 'ie naar school toe gaat...

Ridocar | 26-05-17 | 08:45

Aanbidden van demonen zou men niet doen.

Wajehie | 26-05-17 | 08:41

"Ik neem trouwens aan dat ook andere religieuze instellingen worden bezocht. En ik kan me niet voorstellen dat de ouders van Mo en Fatima het leuk vinden als ze aldaar op de knieën een gebedje leren prevelen, laat staan een slokje miswijn moeten nuttigen.
Rommelende Onderbuik | 26-05-17 | 05:28 "

Goed opgemerkt. Leuk!
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 26-05-17 | 08:20

Ik vind het op zich niet zo heel erg dat ze even gaan kijken bij zo'n achterlijk gebedshuis. Met de juiste toelichtingen erbij dat dit soort anachronismen nog erg in gebruik zijn bij primitieve woestijnculturen en dat de rudimentaire beginselen zoals vrouwenongelijkheid en joden- en homo-haat als cultureel verrijkend worden ervaren door links Nederland. Dan prima. En snel weer naar buiten de frisse lucht in.

Dat ze actief aan die idioterie mee gaan doen door gebedshandelingen te verrichten, dat gaat me veel te ver, of ze daartoe nu gedwongen worden of niet. What's next? Dat ze besneden terugkomen van schoolreisje?

Ik neem trouwens aan dat ook andere religieuze instellingen worden bezocht. En ik kan me niet voorstellen dat de ouders van Mo en Fatima het leuk vinden als ze aldaar op de knieën een gebedje leren prevelen, laat staan een slokje miswijn moeten nuttigen.

Rommelende Onderbuik | 26-05-17 | 05:28

Hoe kan je als ouder dit laten gebeuren. Ik snap daar echt helemaal niks van. Wie legt mij het uit?

halve chick | 26-05-17 | 01:38

Moet je es kijken wat er losbreekt als dezelfde school onaangekondigd een uitstapje maakt naar een varkensfokkerij..

DeviousDick³ | 26-05-17 | 00:25

@peterSimons
14 jaar ? U telt de dagopvang voor zuigelingen mee en denkt dat de buitenwereld geen invloed heeft?

toetssteen | 25-05-17 | 23:48

Ons schoolsysteem leert je 14 jaar lang (of langer) te doen wat er gezegd wordt dat je moet doen. Daar krijg je heel brave kinderen van, die hun eigen wil netjes aan de kant zetten. Dat gaat zo ver, dat ze kinderen gewoon kunnen laten knielen voor Allah. Brrr, religie en regulier onderwijs...

PeterSimons | 25-05-17 | 23:37

jezusisonzin | 25-05-17 | 23:07

Ik vind religie onzin. Houd uw kinderen er verre van! Dus niks moskee/kerk/synagoge bezoek! Wég ermee! ASAP!

toetssteen | 25-05-17 | 23:17

Ouders moeten zich kapot schamen .

Nietgek | 25-05-17 | 23:12

Onze kinderen hebben niets te zoeken bij die kindermoordenaars religie van geweld.Moskee is verboden terrein totdat ze ophouden met onze samenleving te verzieken en onschuldige mensen te vermoorden in naam van hun islam.Ze proberen ze jong binnen te halen ,net als bij bv Mac Donalds,later weten ze niet beter.Gevaarlijk volkje.Dit moet stoppen anders verdien je als ouder niet beter.

tegenalles | 25-05-17 | 23:11

Als die kinderen in een kerk komen, mogen ze ook niet pissen tegen het christusbeel. Iets met spijkers en water. Als je niet wil, dat je kinderen naar een moskee gaat, dan kun je dat aangeven.

Geef je wel toestemming, dan heb je je te houden aan de regels in een moskee.

Nu is het bidden naar een god zowiezo zinloos, maar dit heeft meer respect te maken voor een ander huis. Kwestie van keuze.

jezusisonzin | 25-05-17 | 23:07

Binnenkort lekker rozenkrans bidden en biechten met moslimkinderen in een Katholieke kerk. O nee want dat vinden hun ouders nooit goed. En ondertussen veranderen wij op scholen het kerstfeest in het mid winterfeest en het paasfeest in het lentefeest. Alles om de moslims niet voor het hoofd te stoten. En vervolgens lekker knielen voor de profeet met zijn allen... Wie is hier nu gek ???

Mark zit te Dutten | 25-05-17 | 23:00

-weggejorist-

IH85 | 25-05-17 | 22:55

haha, jullie zijn toch mooi fucked up daar in NL. man man

Henk de Vries2074 | 25-05-17 | 22:50

-weggejorist-

Rest In Privacy | 25-05-17 | 22:33

Nee niet gedwongen. Gewoon spelenderwijs bijbrengen zodat ze niet beter weten. Net als een gore pedofiel een kind van één leert aan zijn snikkel te likken. Dat kind heeft ook niks in de gaten. Weet ook niet beter. Dan is het goed. Een excursie naar de moskee? Prima! Maar net zoals er bij een excursie naar Auschwitch door de kinderen niet aan een werkende gaskraan gedraaid hoeft te worden moet het in de moskee ook blijven bij kijken en luisteren. En niet doen.

Leptob | 25-05-17 | 21:55

Sprookjesfiguren zijn gif voor de simpelen van geest. En er zijn zat eikels die daar goed misbruik van maken.

h3* | 25-05-17 | 21:51

Doe eens europa, niet afrika.

cat22 | 25-05-17 | 21:44

Geloof is persoonlijk. Zodra mensen je iets opdringen is het niet meer persoonlijk dus nooit van jou. Het opdringen van geloof zou strafbaar moeten zijn op internationaal niveau. Tijdje terug kon een jehovah's getuige aan mijn deur maar niet geloven dat er mensen zijn zoals ik die geen enkel geloof aanhangen en dus ook niet geloven in de zgn consequenties die daaruit voortvloeien. Ik ben niet onder de indruk van iets waar niemand iets over kan weten.

Accident_Prone | 25-05-17 | 21:43

Zonder verzet vanuit de burgerij zal dit nooit stoppen, maar hand over hand toenemen! Moslims overlopen Nederland! Dit moet links of rechtsom een halt worden toegeroepen! Van de politiek is weinig tot niets te verwachten! Hier in Rotterdam Zuid is onverbloemd sprake van een een parallelle moslim samenleving! Nog niet zo lang geleden is er sprake geweest om een kasbah op Rotterdam Zuid te laten verrijzen! Aan de Laan op Zuid in de lengteas van de Es Salaam Moskee! (mocro haathut).
Dat plan lijkt te zijn gesneuveld...... maar er komt wél nieuwbouw.

demaup | 25-05-17 | 21:38

@JoopRe | 25-05-17 | 18:34
Klopt. Maar, ga je naar een joodse begraafplaats of heiligdom moet je wel een keppeltje op. Anders kom je er niet in.

Rest In Privacy | 25-05-17 | 21:34

Ze knielen. Als je denkt van niet heb je wat aan je ogen.

TheseDays00 | 25-05-17 | 21:30

@ratelaar.
Knielen is een lichaamshouding waarbij men op beide knieën zit terwijl de rug recht blijft. In religies geeft deze houding blijk van eerbied, dankbaarheid en/of onderdanigheid. Het is een veel gebruikte houding bij bidden. (Wikipedia )

Mediondng | 25-05-17 | 21:24

@ mokum Kosher: "geen niet snapt" - inderdaad kan ik je niet volgen.

JoopRe | 25-05-17 | 21:20

-weggejorist-

geeratz8217 | 25-05-17 | 21:08

Het onderwijs is volledig geindoktrineerd door de linkse kerk ,voor de verkiezingen Kwam ik op een middelbare school ,daar werd uitgelegd hoe verkiezingen en parlament werken,in het lokaal hing het vol met verkiezingsposters !van alle partijen ,wat mij opviel dat er een ontbrak ,ik vroeg aan de docent waarom er een ontbrak ,de bijdehante dame speelde waar ik het overhad,zij gunde Nijhuis geen blik Meer waardig! De linkse kerk zit overal vuistdiep in

geeratz8217 | 25-05-17 | 21:08

@JoopRe | 25-05-17 | 18:34: ik geloof dat jij mijn tekst niet helemaal snapt. Ik ga hem niet eens uitleggen, want ik weet zeker dat je de enige hier bent die geen niet snapt.

Mokum Kosher | 25-05-17 | 21:05

Met het hoofd naar het oosten is met de reet naar het westen.

Limulidae | 25-05-17 | 21:02

Op onze katholieke basisschool komen steeds meer moslims. Met als gevolg:
• gesluierde moeders die de kinderen komen halen
• baardmannen in jurk die kinderen komen hale
• vraag vanuit school of er hallal uitgedeeld kan worden bij traktaties
• kinderen die gaan spelen met deze kinderen wordt getracht te bekeren
• moeders met 3 kinderen die zwanger zijn
• ouders die niet willen assimileren.
• slechtere Cito scores
Ben er fuckingg klaar mee.

Astroturfer | 25-05-17 | 20:57

Dit is zo walgelijk ... ook hier zijn eigenlijk geen woorden meer voor ... écht ... alleen roeihard aanpakken dit ... it make's me really sick and so unbelievable disgusting ... dit kan echt niet meer langer getolereerd worden .

cinderella4711 | 25-05-17 | 20:47

Ben zo blij dat ik gevlucht ben uit NL. Hier krijgen mijn kinderen normaal onderwijs en niet van deze hersensploeling. Mijn oudste begon in NL al te vertellen dat het beste geloof de Islam is. Hij zat op een witte school en was indertijd 6 jaar oud. Niet normaal dit.

EmilioEsteves | 25-05-17 | 20:45

Het wordt hoog tijd dat religie wordt beschouwd als waanbeeld. Gelijk agorafobie of smetvrees. Indien iemand bekent te lijden aan dit gebrek, schudden we meewarig het hoofd en bieden we hulp. Verlichte samenleving en zo. Het moment dat zo'n dwaallicht gaat eisen dat wij ons conformeren aan zijn ziektebeeld, verandert die uitgestoken hand in een sturende hand. Dat gedrag dient gecorrigeerd te worden. Gaat de patiënt zo ver dat hij geweld gebruikt, wordt die hand een ijzeren vuist die schade of verspreiding, coûte que coûte, voorkomt. En dat betekent, ruimen. Rücksichtslos. Mooi Duits woord. Laat in ieder geval weinig ruimte voor nuance of schipperen.

H. Caulfield | 25-05-17 | 20:44

*zucht* wat je op de foto ziet klopt niet. De kinderen knielen niet. Ze zitten gewoon op hun knieën, in een moskee, dat een gebedshuis is van de islam, wat te vertalen is als onderwerpen.
Altijd weer dat geframe. Nog een keer, de kinderen zitten op hun knieën ze knielen niet!

ratelaar | 25-05-17 | 20:43

Goede zaak. Kinderen moeten leren wat er in de haatpaleizen plaats vind. Knielen daarentegen.... ik en mij kinderen zullen voor niemand knielen. Mijn vrouw knielt hoogstens eens af toe. Dat kan soms best prettig zijn. Maar knielen voor moslims. Ha. Hahahaaa. Nee.

Draaikontje | 25-05-17 | 20:40

Oplossing: met je kinderen praten. Over godjes en geloofjes. Over religieuzen die rare dingen doen en hardnekkig blijven volharden in hun gelijk. En over moskeebezoek. EERST naar een kerk, dan naar een synagoge, en dan daarna misschien ook naar de moskee (wel schoenen uit, niet knielen).

EnNouJijWeer | 25-05-17 | 20:37

N.a.v. eenzelfde toestand eerder heb ik bij het ministerie geïnformeerd of dit soort bezoeken verplicht zijn in het onderwijs. Dat is niet het geval. Scholen zijn vrij om dit te organiseren en het is niet verplicht eraan mee te doen.
Zo'n leerplicht ambtenaar of docent die het tegendeel beweert kan dus de pot op.
De school dient ten allentijde de veiligheid van kinderen te waarborgen. Het bezoeken van instituten waar men als hoogste ideaal één leider, één volk,één groot rijk nastreeft onder het uitroepen van Allaluha Akbar vind ik buietengwoon verontrustend. Een soortgelijke ideologie dienen we ons te herinneren uit de recente geschiedenis. Wetende hoe men in die kringen aankijkt tegen meisjes en vrouwen die zich niet voldoende bedekt hebben vraag ik me af hoe je als ouder je dochter hieraan mee last doen.

Mediondng | 25-05-17 | 20:32

Maarten v B 19.58.Dus u zegt dat deze kinderen die op fieldtrip zijn nu automatisch moslims zijn en ze hun doodsvonnis hebben getekend?....

Hettiet | 25-05-17 | 20:24

Het is tijd om islamofobie als woord niet langer te accepteren. Het is islam-aversie. Afkeer van islam. En dat geef ik grif toe, ik heb eeb zeer sterke islam-aversie.

marcoplarco | 25-05-17 | 20:21

Gewoon even doorkoppen naar de internationale media. CNN heeft dit morgen, de BBC houdt z'n bek, en onze ooster- en zuiderburen zullen een 'field day' hebben.

bisbisbis | 25-05-17 | 20:18

Ik mag aannemen dat islamitische scholen ook uitstapjes organiseren naar kerken en synagoges... Toch?
Klik_hier | 25-05-17 | 17:08

Tuurlijk, op de uitnodiging staat dat ze hun eigen molotovcocktails mee moeten nemen.

Voorgeenchanterikpeu | 25-05-17 | 20:08

Niemand verplicht scholen naar moskeeën te gaan, dat gebeurt namelijk 100% op vrijwillige basis. Als er al sprake van dwang is (wat me sterk lijkt) komt dit van de scholen niet van de moskeeën.
koter | 25-05-17 | 19:52
Kijk eerst maar eens welke figuren zich binnen de muren van die scholen bevinden en in de besturen van die scholen. Dat is een betere indicator of iets wel of niet "vrijwillig" gebeurd. En er loopt veel PVDA en D66 volk rond in het onderwijs. En dat zijn toch de officiële en erkende useful idiots van de Islam.

Mark_D_NL | 25-05-17 | 20:05

o.a. Hettiet | 25-05-17 | 17:20
Buigen, knielen en sjahada in een moskee maakt je tot mohammedaan, volgens de mohammedanen. Daar vervolgens -ook als 10-jarige!- afstand van nemen is een doodvonnis.
Nog steeds begrijpt men helaas weinig tot niets van de mohammedaanse doctrine.

Maarten VB | 25-05-17 | 19:58

Worden die kleedjes wel eens gestoomd of gewassen.
Ik vind het maar een onhygiënische toestand, allemaal kwijlen, niezen ruften en luizenkoppen op die kleedjes.
Gatverdamme wat een kutgeloof

henk vintage | 25-05-17 | 19:57

M'n broertje heeft het allemaal mogen meemaken.
Studeert theologie in A'dam.
Bij de moslims was het al erg.
Maar onderschat de boeddhisten niet.

Lefgozer | 25-05-17 | 18:59

Lekker handig ook... theologie studeren.

koter | 25-05-17 | 19:53

Niemand verplicht scholen naar moskeeën te gaan, dat gebeurt namelijk 100% op vrijwillige basis. Als er al sprake van dwang is (wat me sterk lijkt) komt dit van de scholen niet van de moskeeën.

koter | 25-05-17 | 19:52

Godvoordommen | 25-05-17 | 18:17

Omdat knielen niets met godsdienstles te maken heeft,

Ymir | 25-05-17 | 19:37

Hee nieuwe rage....... indoctrinatie zonder grenzen!

von Strumpfhausen | 25-05-17 | 19:33

Als God verdwijnt komt die andere binnen. Een huis staat nooit lang leeg.

Wajehie | 25-05-17 | 19:29

Als je kinderen een beter inzicht in de religie genaamd Islam wilt geven, kun je ze beter een weekend naar het kalifaat sturen. Mijn kinderen komen de drempel van een Moskee niet over.... en als hun basisschool dat niet begrijpt zal ik ze dat haarfijn even komen uitleggen.

Oepsie1234 | 25-05-17 | 19:26

Godvoordommen | 25-05-17 | 18:17

Jij liegt.

Randall3.0 | 25-05-17 | 19:21

Debloemhof | 25-05-17 | 18:55
Ben je blind of wil je gewoon niet zien dat ze knielen? ???

R van Perzie | 25-05-17 | 19:18

Krankzinnig.
We gaan niet meer bij de pater op schoot, we bidden niet voor allah, boeda kan de terimg krijgen en een keppeltje steek je maar in je reet.

Oppleuren met welk geloof dan ook. Zeker ver weg houden van onze kinderen.

Randall3.0 | 25-05-17 | 19:17

Subiet de kinderen van dergelijke scholen halen. De directeur in spé ook z'n ontslag vanwege onbehoorlijk bestuur. Beter nog het hele schoolbestuur vervangen. Hard aanpakken dit links deugend gepeupel.

Kopieerapparaat | 25-05-17 | 19:16

Waar is Tweetybird toch gebleven?

Carmelita | 25-05-17 | 19:16

toch vind ik het wel fijn dat hier eens wat meer aandacht aan besteed wordt want zelfs vroeger, vroeger! (eind jaren 80) moesten wij naar de moskee. Gek genoeg niet naar enig andere religieuze instelling. Ik hoop niet dat dat betekent dat je dan een moslim bent. Niet dat ik dat niet zou willen hoor, maar dan liever nadat ik nog wat meer op m'n kerfstok heb zodat dat meteen kan komen te vervallen. Je moet er toch het beste van maken denk ik dan maar. Maar goed, fijn dus die aandacht. Meer meer.

sufkut | 25-05-17 | 19:12

Opblazen worden of knielen. Een kind zijn leven in 2017.
-
Zullen we de kalender en klok maar weer terug laten lopen? Of tellen we vanaf morgen, van "1100 na Christus" verder

Rest In Privacy | 25-05-17 | 19:09

Doe ik er deze nog achteraan.

“Een samenleving die haar kinderen niet kan of niet wilt verdedigen, heeft geen toekomst.”
Vrij vertaald naar ome Vladimir.

komtdatschot | 25-05-17 | 19:05

Logisch nadenken dient men niet aan zultkoppen en bloemen-mensjes over te laten. De laatste categorie kun je beter met een vast budget (anders geven ze het weg of steken ze het in hun eigen zak) een welkomstfeest voor de buurt laten organiseren, beveiliging en beveiligingsvraagstukken dient men over te laten aan pro’s.

En kinderen behoren niet naar een hersenspoel hut van een sekte te gaan, zeker niet als er paralellen zijn met bloed vergieten.

Veluwse-Eikel | 25-05-17 | 19:01

De schoolbesturen moeten zich de ogen uit de kop schamen voor deze achterlijke act, wat heeft dit met respect te maken? Dit is pure indoctrinatie van jonge kinderen en hun slappe en laffe meelopers van ouders deze ideologie te respecteren? Ik begrijp deze ouders niet, mijn kinderen hadden nooit en te nimmer hieraan mogen deelnemen, verplicht of niet, wat een sneu volk.
Godvoordommen | 25-05-17 | 18:17
Het ontgaat u helemaal wat hier gebeurt, gewoon kop in het zand steken, niks aan de hand!

lanexx | 25-05-17 | 19:00

Godvoordommen | 25-05-17 | 18:17,

Ik geloof helemaal niet dat synagogen gewone bezoekers vragen om een keppeltje te dragen. Lijkt me weinig hygiënisch, zo'n doos vol keppeltjes die voortdurend op andere luizenbossen geplaatst worden.
Of wordt elke leerling ook verplicht een keppeltje te kopen?
En op de foto's is duidelijk te zien dat die kinderen allemaal knielen. Het lijkt me sterk dat die dat uit zichzelf doen, dat gebeurt in kerken ook niet.
Foei, jokkebrok!

Los daarvan, de ophef gaat niet om het bezoeken van een gebedshuis. Moslims eisen de verwijdering van kruisbeelden en spaarvarkens, censureren onze cartoons en voetballen met onze kransen. De ene na de andere moskee blijkt banden met radicalen of zelfs terroristen te hebben.
Dat alles tussen de dagelijkse reeksen moordpartijen door.
En maar klagen dat daar soms kritiek op is; "islamofobie".

Vooral dat is de reden dat dit ophef veroorzaakt.
Daarom blieven we die tyfusreligie niet, en daarom minachten we de landverraders die onze kinderen vragen zich aan te passen aan de volgende bezetter.

Dandruff | 25-05-17 | 19:00

M'n broertje heeft het allemaal mogen meemaken.
Studeert theologie in A'dam.
Bij de moslims was het al erg.
Maar onderschat de boeddhisten niet.
Ook daar werd hij gedwongen mee te doen aan hun gebeden. Hij zei: "Ja, de groeten, niet voor mij", maar dat werd niet zomaar geaccepteerd. "Buigen zul je!"
Toen was hij gauw weg.
Hij heeft er op de faculteit nog een stevig gesprekje over gevoerd.
Wat een idioten, echt. En zo'n serieuze Nederlandse theologische faculteit van de "Vrije Universiteit" support dat dan? Abraham Kuijper zou zich omdraaien in z'n graf.

Lefgozer | 25-05-17 | 18:59

Was bezorgd om de toekomst van de kinderen,maar na het zien van de foto's ben ik gerust gesteld en gaat het helemaal goed komen.

komtdatschot | 25-05-17 | 18:59

Als ze durven voor te stellen day mijn kinderen een moskee bezoeken zijn ze twee leerlingen kwijt. Ga gvd s morgens het volkslied zingen zoals in ieder normaal land.

snokkertje | 25-05-17 | 18:58

Ik vraag me af wat ik als ouder hier van zou vinden.

miko | 25-05-17 | 18:58

Gaan de kindertjes van de An Noer- of Al Mohammedschool ook voortaan naar de katholieke of gereformeerde kerk?
Oh nee, dat komt natuurlijk later pas a la Parijs.

ska ska ska | 25-05-17 | 18:55

Zie op deze foto kinderen niet knielen! Wel op de andere foto's.
Echter ik vind dat kinderen uit groep 7 niet naar een moskee moeten!
Als je als ouder wil dat jouw kind moet weten wat de Islam inhoudt dan zijn zij degenen die dat moeten begeleiden,ouders hebben de verantwoording in deze, niet de school.

Debloemhof | 25-05-17 | 18:55

om te kotsen. De indoctrinatie van de Nederlandse jeugd is al begonnen...

Legio_Germanica | 25-05-17 | 18:54

9-10 jaar is gewoon te jong voor dit soort praktijken. Inlichtingen over culturen kan volgens mij verder geen kwaad. Maar pak op z'n minst de laatste groep van de basisvorming en ga ook niet naar een Moskee maar laat een imam in de vertrouwde omgeving van de klas vertellen over zijn geloof.

cocktailsmaak | 25-05-17 | 18:51

Bezoeken moslimkinderen hier ook een kerk en gaan die dan ook bidden? Deze vraag is retorisch, dus een antwoord is niet nodig.

Mart6037 | 25-05-17 | 18:49

isotope 465 | 25-05-17 | 17:47

Ja, atheïsten dus, 55% van de Nederlandse bevolking is van 't sprookjesboek af, volgens moslims zijn deze groep net zo gevaarlijk als terroristen. Want atheïsten blazen maandelijks groepen met mensen op, in naam van.... geen idee.

Kan niet wachten totdat religie wetenschappelijk ontkracht gaat worden, de speeltjes zijn in de maak die dat kunnen.

E ELT maakt vorderingen :

www.eso.org/public/news/eso1715/?lang

Sweetlakecity | 25-05-17 | 18:49

Misschien heb ik het fout. Het is misschien wel goed dat kinderen dit leren. Weten ze op het moment dat ze door een bom uiteengereten worden op een concert van hun jeugdidool in ieder geval waar dat vandaan kwam...

Parel van het Zuiden | 25-05-17 | 18:47

Schijnbaar hebben die ouders van die kinderen totaal geen zelfrespect en principes om hun kroost tegen deze waanzin te beschermen.

Koeienflat | 25-05-17 | 18:47

Het hele onderwijs, van basisschool tot aan universiteit, is vergeven van de politieke correctheid. Kinderen en studenten worden van jongs af aan gehersenspoeld in de leer van de multikul, opengrenzen, en islam=vrede. Soms hoor ik kinderen in mijn klas letterlijk de woorden herhalen die ze van de fijne policore collega's krijgen ingelepeld. En dan besef ik pas goed, onder welk regime wij leven.

Rest In Privacy | 25-05-17 | 18:46

Wie de jeugd heeft...

Glorix | 25-05-17 | 18:39

mw. kamphuis, domme gans. Bemoei je hier niet mee.
Je zegt:
de islam staat tegenwoordig wat minder goed bekend (oh ja, hoe zou dat komen: Manchester) maar ook andere godsdiensten ( welke dan?).

je bent een naieve drol die niet in staat is het gevaar te zien van de barbaarse, onderwerpende politieke islam. Alle clichees zijn op je van toepassing. neem een uitkering en doe verder niks.

Rest In Privacy | 25-05-17 | 18:38

-weggejorist-

witdusracist | 25-05-17 | 18:37

Gelukkig woon ik in een dorp en zitten mijn kinderen op een Gristelijke school (hoewel zelf overtuigd atheïst, maar het was de beste school in de omgeving). Daar wordt niet van dit soort ongein geflikt. En er zitten hier best wel een paar moslimkinderen op school en die doen gewoon mee met activiteiten als het kerstspel en paasdiner. Afgelopen kerst speelde een moslima Maria (ze had toch al een hoofddoekje op). Haar ouders waren apetrots dat ze een hoofdrol had. Hier kan het dus blijkbaar wél. Dat het in de steden is misgegaan, komt omdat de linkse geitenwollensokken in de jaren 80/90 wel even bedachten dat het een goed idee was om ons aan te passen, zodat ze zich beter thuisvoelden. Als we gewoon waren doorgegaan op de oude voet, was er niets aan de hand geweest. Stelletje putmutsen, ik durf te wedden dat onze dorpsmoslims zich een stuk beter thuisvoelen dan de afgezonderde stadsmoslims, aan wie alles en iedereen zich met tegenzin aanpaste. En aan wie steeds meer mensen een hekel krijgen, waardoor ze zich weer meer bezighouden met hun geloofsgenoten (iets met een vicieuze cirkel).

wazakzegguh | 25-05-17 | 18:35

Islam en nazisme zijn gelijk, de hypocrisie is dat ze niet gelijk behandeld worden. Hebben we een breed front van politici die nu durven door te pakken en het afschuwelijke probleem durven te benoemen?

smdyasc | 25-05-17 | 18:35

Ik vraag mij af wat de reacties zouden zijn als kinderen van een islamitische school in het kader van "cuturele ervaring" gedwongen een katholieke kerkdienst moeten bijwonen.
Ik kan je nu al garanderen dat de pleuris zou uitbreken.

miff | 25-05-17 | 18:35

@ Mokum Kosher: ben je helemaal? In de Katholieke kerk wordt van kinderen die niet katholiek zijn helemaal niet verwacht dat ze knielen. Hooguit krijgen kinderen een uitleg over de beelden en afbeeldingen, maar niemand wordt gedwongen met iets mee te doen.
Dat scholen dit wel in een moskee laten gebeuren vind ik schandalig.

JoopRe | 25-05-17 | 18:34

"Haatzaaien", het is gelijk weer haat. Hullie van die onderwerpingsreligie hebben nogal een fetish met HATEN niet?

GormSuil | 25-05-17 | 18:34

@ Rachid boachiara of hoe je ook heet:
Dat komt er wel heel soepel uitgefloept, dat H-woord.
Lijkt wel diarree.
Dus niet de discussie aangaan, of een opticien bezoeken, maar direct die comfortabele 'slachtoffer-mantel' omhangen.

Hollander01 | 25-05-17 | 18:21

@Godvoordommen | 25-05-17 | 18:17
Schoenen uit en knielen (dat zijn er al 2, in tegenstelling tot alleen maar 1 keppeltje op)

kapotte_stofzuiger | 25-05-17 | 18:21

@Anjin Mohammed | 25-05-17 | 18:04
Second that !

Wijze uit het Oosten | 25-05-17 | 18:20

Mijn kinderen moesten bij rondleiding in een synagoge ook verplicht een keppeltje op. Waarom wordt daar geen ophef over gemaakt.
Ik ben meerdere keren met een school mee geweest naar deze moskee in Leiden en niemand is gevraagd te knielen. En al zouden ze wel knielen, wat is dan nog het probleem?

Godvoordommen | 25-05-17 | 18:17

@Super Grover | 25-05-17 | 17:47
Die voorbeelden zijn er zo goed als niet en hoef je ook niet op korte termijn te verwachten.
Mijn dochter heeft dus ook zo'n haattocht voorgeschoteld gekregen(koste mij een middag leerplichtambtenaar) en de vraag synagoge werd snel afgewend, voorstel om even voor hen te bellen was al helemaal niet de juiste reactie.
Al met al moest ik voor die dag en 14 uur spijbelen van een of andere moslim leerplichtambtenaar horen dat dat niet kan, risico boete etc.
Na hier goed boos geworden te zijn de vraag eruit gekregen waarom zijn soort wel extra vrije dagen krijgt toegewezen en mijn dochter voor minder tijd dan die extra dagen naar de stad moet om zich te verantwoorden(en daar ook een extra dag school door missen!). Hierna nooit meer iets gehoord.

Haakneus | 25-05-17 | 18:14

Waarom jonge kinderen die niets met de islam hebben, naar een moskee sturen? Zou toch wel een gesprekje willen met de schooldirecteur. Anders gezegd: als mijn kind naar een moskee moet, komt dat gesprek er zeker. En m'n kind thuis. Lazer op met je gedram. En voor het deugvolk: met een kerk of synagoge heb ik een stuk minder moeite. Maar ja, die sturen niet aan op allerhande schoolbezoekjes..

Tom Hagen | 25-05-17 | 18:12

Vanaf dag 1 alle religieus en levensbeschouwelijk onderwijs door de school aan mijn kinderen verboden, wanneer de rest dit wel heeft ( openbare school) kregen die van mij apart les.
Gewoon duidelijk aangeven, en dan laten ze die onzin wel! Als ouder ben je zelf de baas!

slipsniffer | 25-05-17 | 18:12

Dit is al jaren bezig, mijn zoon (en een andere klasgenoot)weigerde toendertijd om zijn schoenen uit te trekken. Leraar maakte enorm veel bezwaar, zwamde over respect etc. Tot de jongens duidelijk maakte dat ze thuis uitvoerig zouden inlichten. Leraar wist onze standpunten dus stuurde ze terug naar school. Dat was zo'n 5 jaar geleden

WillumP | 25-05-17 | 18:12

En na afloop hebben alle kindjes boerenkool met spekjes gegeten ?

netniet | 25-05-17 | 18:11

Persoonlijke boodschap aan Rachid boachiara,
Wat bezielt jou om kinderen te besmetten met het geloofsvirus?
Religie is een private aangelegenheid en al helemaal die bedoelt voor ouderen op kinderen te projecteren of bloot te stellen.
Ga lekker zelf bidden, knielen of geiten neuken als je dat lekker vind maar kinderen met rust.
Haat zaaien begint bij mensen zoals jij die het niet kunnen verdragen dat er anders denkenden zijn in deze wereld.
Als je al begint te gooien met dit soort termen is het duidelijk dat je niet kunt verkroppen dat iemand ergens anders over denkt.
Jij houdt het bij een domme opmerking, maar wie weet pakt je neef een mes en gaat op pad om die anderdenkenden eens af te straffen of erger zoals in Manchester.

Makelaar | 25-05-17 | 18:11

Voor complete voorlichting zou ik dan wel aansluitend aan het moskeebezoek wat filmpjes tonen. Van wat onthoofdingen en mensen die onder de truck moeten sterven.

Carmelita | 25-05-17 | 18:11

Stel dat we op Hemelvaart moslimkindertjes een rondleiding zouden geven in een Katholieke kerk, en ze dan de biechtstoel in zouden sturen met de opdracht al hun kattekwaad op te biechten, zou dat gepruimd worden?

Schoorsteenveger | 25-05-17 | 18:08

-weggejorist-

Franker | 25-05-17 | 18:08

Waarom moet bij zo een moskee bezoek altijd de onderwerping aan de maangod houding worden aangenomen en blijft het niet bij een rondleiding plus uitleg. In mijn RK kerk kwamen laatst wat middelbare scholieren voor een werkstuk. Ze kregen gewoon een rondleiding maar niemand kwam op het idee ze te dwingen om bij een kapel te gaan knielen.

Franker | 25-05-17 | 18:08

Wat ben je voor een ouder als je een school toestaat je kinderen dit aan te doen?
Parel van het Zuiden | 25-05-17 | 17:52

Gebrainwasht door de NPO, RTL, VK en NRC in het heil van de Maakbare Multiculturele Samenleving.

Xirdalan | 25-05-17 | 18:04

Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down any child's throat........

Anjin Mohammed | 25-05-17 | 18:04

Tot hun 16-18e hebben, naar mijn mening hebben kinderen niets te zoeken in kerken, moskeeen of andere religieuse gelegenheden.
Kinderen zijn een makkelijke prooi voor geloofsfanaten en onder genoemde leeftijd zijn ze gevaarlijk bevattelijk voor deze onzin.

Makelaar | 25-05-17 | 18:04

Of ze knielen of niet is irrelevant, ze hebben daar niets te zoeken, ouders doe er wat!

Gags Beasley | 25-05-17 | 18:03

slappe laffe wezenloze domme irritante NEDERLANDERS.
dat islam een ideologie voor stommeriken is weten we.
nu weten we dit dus ook .

pejoar | 25-05-17 | 18:03

-weggejorist en opgerot-
Kaasvangegeten | 25-05-17 | 17:40

Hûh? Heb ik iets gemist?

Lewis Lewinsky | 25-05-17 | 18:01

Dit is dus tevens waarom er veel meer geluid tegen islam moet komen. Voor het weet hebben de lichtingen Pabo-studenten die niet eens konden rekenen en schrijven een hele generatie kinderen vergiftigt met hun politiekcorrecte projectjes.
.
The enemy within..

Parel van het Zuiden | 25-05-17 | 17:59

Zou Jetje Bussemaker in haar kraakpand ook voor de Nederlandse rechtstaat hebben geknield?

Xirdalan | 25-05-17 | 17:58

Kut islam

spuit-12 | 25-05-17 | 17:58

Ontbijtspek, ham en reusel in het lunchpakketetje.

Conan | 25-05-17 | 17:56

Ik zou graag een voorgedrukt aangifteformulier zien om Rachid voor het hekje te krijgen voor laster en belediging van @dahvintik.
.
Niemand, niemand in dit land hoeft zich die gore politiekcorrecte en islam smeerpraat te laten welgevallen.
.
They are the least of us. Treat them as such!

Parel van het Zuiden | 25-05-17 | 17:56

Walgelijk hoe kinderen blootgesteld worden aan die verknipte, gevaarlijke onzin.

Muggenmepper | 25-05-17 | 17:54

Heeft er al iemand gezegd dat de ouders van die kinderen zich kapot moeten schamen. Nee? Die ouders van die kinderen moten zich kapot schamen. Zeer slecht ouderschap.

Mark_D_NL | 25-05-17 | 17:53

Wat ben je voor een ouder als je een school toestaat je kinderen dit aan te doen?
.
The enemy within...

Parel van het Zuiden | 25-05-17 | 17:52

Allemaal met de kont naar het Westen

Eddy67 | 25-05-17 | 17:52

-weggejorist-

Indig0 | 25-05-17 | 17:51

-weggejorist-

Indig0 | 25-05-17 | 17:51

Bah! Wij willen dit niet en je gaat geen kinderen gebruiken voor je vieze moslim oorlog. Ik zou mijn kind van school halen. Religie moet de wereld uit samen met geld. Zonder die 2 heb je een normaal functionerende wereld

Indig0 | 25-05-17 | 17:51

Pieternel Kamphuis: "Er ontstaat toch helaas in deze tijd ook soms een euh minder positief beeld van de islam".

Hoe zou dat komen, Pieternel? Enig idee, meis? Nee?

Lewis Lewinsky | 25-05-17 | 17:50

d2vry01uvf8h31.cloudfront.net/Organis...

PvdA keek altijd sceptisch tegen het christelijk geloof. Vara maakt vaak christelijke mensen belachelijk. Waarom die adoratie voor islam? In dat fucking sprookje. Bezoek een moskee maar loop recht en blijf rechtop staan. Dat zou ik mijn kinderen vertellen je blijft rechtop staan. Eens kijken hoe zij reageren. Gelovige hebben zogenaamd het recht op vrijheid maar zij zeggen in principe hoe je moet leven. Er zoveel mis in Nederland. Vooral met het opdringen van islam. Val mij er niet mee lastig. Wij importeren dat zooitje wat staat voor ongelijkheid. Linkse mensen lijken het wel geil te vinden de islam. Kijk naar denk zogenaamd sociaal democratie geloof er niks van is gewoon een islam partij. Wanneer worden we een keer wakker in Nederland. We zijn voor grote vraagstukken voor de toekomst. Economisch, sociaal, investeren in alternatieve energie. En we kletsen maar over de islam. Het is terug naar middel eeuwen in west Europa. Als het zo doorgaat komt er weer in beeldenstorm.

franck7020 | 25-05-17 | 17:49

GroenLinks zag dat het goed was.

Rest In Privacy | 25-05-17 | 17:49

@Titje | 25-05-17 | 17:44,

Waarom krijgen kinderen ueberhaupt religie? Laat ze leren over nuttige zaken zoals de evolutietheorie. Het enige wat ze moeten weten is dat religie achterlijke sprookjes zijn van vroeger die sommige domme mensen nog geloven. Zoals mij vroeger geleerd is

rode peper | 25-05-17 | 17:49

Altijd weer die agressie van moslims, die Oucharia die als je vraagtekens zet bij iets moslims, dit meteen als haatzaaien benoemt. Zo schieten we lekker op met vredig samenleven. Maar ja, met moslims gaat dat ook niet lukken, kijk maar in de rest van de wereld. We zijn fucked door de moslimimmigratie.

M.egafoon | 25-05-17 | 17:48

Waar zijn de genoemde voorbeelden van Moslim (scholen / kinderen) die knielend in de kerkbanken zitten of in een synagoge? Waarom kunnen ze van die diversiteit geen foto's delen?

Super Grover | 25-05-17 | 17:47

citaat Rachid Oucharia "Fanatieke atheïsten claimen volledige vrijheid, desnoods andermans vrijheid te ontnemen om gelijk te krijgen"

hey vervang "atheïsten" eens door charistenen of door mossellims of door elke andere overtuiging.

het is de klassieke "pot ketel" toestand.

weer bewijs : godsdienst = leugens en de profeten zijn ook leugenaars

isotope 465 | 25-05-17 | 17:47

Dit is niets minder dan geestelijke verkrachting van jonge kinderen, OM, grijp in en treed op!

smdyasc | 25-05-17 | 17:46

Lewis Lewinsky | 25-05-17 | 17:43

Ja, excuus, over het nog vast zittende (dat dan weer wel) hoofd gezien.

Kaasvangegeten | 25-05-17 | 17:45

Indien dit niet knielen is, vraagje, waar wijst de poepert dan naar toe?

Titje | 25-05-17 | 17:44

50 jaar secularisatie van het christendom achter de rug en dan krijg je dit. Hoe is Allahverdomd mogelijk?

Knoopsgat | 25-05-17 | 17:43

Welke school is dit? Ik vraag dit als bezorgde ouder van een leidse basisscholier

rode peper | 25-05-17 | 17:43

Geen woorden meer voor, Nederland is volslagen de weg kwijt en terwijl het bloed (sorry dat ik het zeg) nog niet opgedroogd is, het echte probleem maar niet wordt besproken, laat staan oplossingen, werkelijk mensen, werkelijk.

Datkanjenietmenen | 25-05-17 | 17:42

Ach dat is een kwestie van perspectief. Zo heeft Abedij het volgens zijn vader niet gedaan.

roze_bril | 25-05-17 | 17:42

Ziek.

Panos88 | 25-05-17 | 17:41

Maar begrijpen de meisjes nu welk deel van hun lichaam haram is en eraf moet als ze besluiten zich te bekeren tot het geloof van de vrede? GVD. Vuile vieze landverraders, die Hollandse leerkrachten die daar staan.

Nivelleermarionet | 25-05-17 | 17:40

-weggejorist en opgerot-

Kaasvangegeten | 25-05-17 | 17:40

Uhm... Just asking: zijn er ook islamitische scholen die hun leerlingen op excursie nemen naar een rooms-katholieke kerk om daar tekst en uitleg en een stukje laf brood op de tong te krijgen? Just for the éducation? Heb ik nog nergens gelezen.

Reykjavik | 25-05-17 | 17:39

Op de fot's zie ik knielende en buigende kinderen. Rachid, de rondleider, liegt dus dat ie barst maar dat mag volgens de Koran indien het dient ter verspreiding van de islam. Mohammed zelf gaf daar eeuwen geleden immers opdracht voor.
De kinderen die hier aan moeten meedoen zijn niet christelijk of pa en moe hebben het geloof in hun opperwezen helemaal verloren.
Voor de imam maakt het niet uit, het zijn sowieso ongelovigen waar ze wel raad mee weten.
Nu ff een rondleiding regelen voor islamitische kinderen naar een christelijke school. Eerst alle kruisen en andere symbolen verwijderen en bijbels verstoppen en niet plannen op een islamitische feestdag anders krijg je ook nog een eis tot schadevergoeding van € 10.000 .
Onschuldige kinderen, slachtoffer van onnadenkende ouders en onwetende leerkrachten

Mediondng | 25-05-17 | 17:38

@Zware | 25-05-17 | 17:18
.
Thaise echtgenote? Feli, die moeten helemaal niets hebben van "Khek".

Graaisnaaiert | 25-05-17 | 17:35

Moet de eerste moslimkindjes nog zien die een synagoge bezoeken met een keppeltje op.

Caras | 25-05-17 | 17:35

Ook Wikipedia geeft een heel duidelijke definitie van het begrip knielen.....

Infidel66 | 25-05-17 | 17:34

Sowieso die overdreven gastvrijheid wantrouw ik altijd enorm. Met name in die culturen. Adoptiekomiek Daniël Arends gaf daar eens een mooi voorbeeld van, toen hij als undercover Belanda door de straten van Djakarta jogde. Hij kreeg nul vriendelijke glimlachjes in tegenstelling tot de blanke toerist met de dikke portomonnee.

Nanker Phelge | 25-05-17 | 17:34

Toen ik zo oud was als deze kinderen, ging ik met school naar een steenfabriek en leerde hoe een stapel bakstenen een huis werd.
Toen ik later bij een examen hoorde dat ik was gezakt als een baksteen kon ik alleen maar glimlachen.

Ernst Oosters8389 | 25-05-17 | 17:32

Ik zou het nooit toestaan dan mijn kinderen gewongen worden te knielen in een moskee. Nooit. Boete of niet, ik zou media inschakelen en boete aanvechten tot het hoogste niveau.
Helaas weet ik door mijn jarenlang wonen in het Midden Oosten een stuk meer over de Islam dan de meeste leraren. Laat ze de discussie maar aangaan, wordt leuk!

Koos8173 | 25-05-17 | 17:32

"Wat je nu doet is haat zaaien."
Wat je nu over je afroept, vuile leugenaar, is haat oogsten.

Schoorsteenveger | 25-05-17 | 17:31

Wanneer worden er rechtszaken tegen de leerkrachten en leiding van deze scholen gestart wegens indoctrinatie? Of gaan ze naar ook naar Auswitsch om met gestrekte arm rond te marcheren?

marcoplarco | 25-05-17 | 17:30

@mezelf | 25-05-17 | 17:27
Vrt één -> Vrt Canvas

Rest In Privacy | 25-05-17 | 17:28

-weggejorist-

harries | 25-05-17 | 17:28

Het komt wel goed, de gifbeker moet eerst nog even iets meer leeg.

Boos.Wit.Man. | 25-05-17 | 17:28

De familie Bardouin buigt niet voor onzichtbare sprookjesgoden. Op je billen armen over elkaar respectvol luisteren naar baardmeneer; Prima. Je verdiepen in andere mensen en respect voir elkaar.

Maar vooral wel kritisch nadenken over wat hij zegt, en er heel hard om lachen samen met papa als je thuiskomt.

Henri-Bardouin | 25-05-17 | 17:28

De Islam is een ons vijandig gezinde ideologie. Het etiket alleen al, Islam betekent "onderwerping." En dan kan er nog zo'n vriendelijke meneer een korte uitleg over de Islam geven en er een gezellig speels uitje van maken, feit is dat je a: minderjarigen dwingt te knielen en dus respect te tonen voor die ideologie ( Christenen en Joden zitten op een bankje, en gaan staan als ze moeten zingen/bidden, Hindoe's en Boeddisten hebben geen bekeringsdrang )en b: er vindt geen duidelijke Koranuitleg plaats, ergo, met rode stift onderstrepen waar die ideologie botst met onze grondwet.
En nee, nu niet gaan janken " maar de Bijbel, maar de Torah ", dat zijn namelijk religies die de scheiding van Kerk en staat wel omarmen c.q. respecteren.
Islam is als het Nationaal-Socialisme, een totaalideologie die aan verschillende groepen mensen verschillende waardes toekent, en dat past niet in democratisch, seculier Europa en als het aan mij ligt gaat dat er ook nooit doorkomen.

Graaisnaaiert | 25-05-17 | 17:27

OT. LIVE: beelden van het bezoek van Trump aan de NAVO, Brussel, VRT één.

Wat ik me afvraag is, of dat knielen en dus met neus en mond op het tapijt, niet ongezond (op lange termijn) is? en dan bedoel of je daarmee niet bepaalde stoffen inademt/binnenkrijgt, die ongezond zijn. Waarmee ik uiteraard niet wil zeggen dat moskeevloeren/de tapijten vies zijn.

Rest In Privacy | 25-05-17 | 17:27

Ik begrijp de ouders van deze kinderen niet dat ze dit allemaal toelaten! Daarnaast zijn de scholen die hier mee in zee gaan ook niet lekker. Alles draait hier nog alleen maar om de islam en moslims. Manman.

F1802 | 25-05-17 | 17:26

@guppy | 25-05-17 | 17:15

Begin eens over westerse waarden en normen in een salafistsiche moskee.

litebyte | 25-05-17 | 17:26

Hoe kun je je kind op een school doen waar ze dit organiseren?

frisenfruitig | 25-05-17 | 17:26

@JI-HAAT | 25-05-17 | 17:24
Ik ben weleens voor het zingen de kerk uitgegaan, maar dat was altijd via de voordeur.

kapotte_stofzuiger | 25-05-17 | 17:26

Een kerstboom, Zwarte Piet, de Paashaas, allemaal kwetsend voor moslims, maar van atheïsten en christenen wordt wel verwacht dat ze letterlijk knielen voor Allah.

kapotte_stofzuiger | 25-05-17 | 17:25

Deze kinderen knielen, daar hoef je geen discussie over te voeren. Maar waarom zijn de seksen niet gescheiden? Het is toch gebruikelijk dat de mannen via de voordeur binnenkomen en de vrouwen via de achteringang de moskee binnengaan?

JI-HAAT | 25-05-17 | 17:24

Minder, minder! Kudt islam.

funkyd | 25-05-17 | 17:24

-weggejorist-

shylock88 | 25-05-17 | 17:23

Isis is de adder, de islam is het gras.
Maaien dat gras.
Simpeler dan dat is het niet

Peeetur | 25-05-17 | 17:23

Maar o wee als er een kerstdiner op school is..

henkdekanarie | 25-05-17 | 17:22

Openbare scholen dienen zich verre te houden van alles wat religie te maken heeft.

Conan de Rabarber | 25-05-17 | 17:22

Ongelooflijk dat autochtone ouders en scholen hun kinderen hier nog steeds aan blootstellen!
Mijn kinderen zou ik hieraan absoluut niet mee laten doen. En als de school gaat zeuren dat dit puur educatief is, haal ik ze meteen van school.

R van Perzie | 25-05-17 | 17:21

Dat de moskee haar deuren opent voor schoolkinderen vind ik niet zo vreemd. Wat ik werkelijk onbegrijpelijk vind is dat scholen dergelijke uitstapjes faciliteren. Het schoolbestuur zou echt een groot probleem met mij krijgen..

therealbraindump | 25-05-17 | 17:21

Misselijkmakend, echt misselijkmakende beelden. Hier zou ik mijn kinderen voor thuis laten. Heb er geen goed woord voor over, ziek dit. Wat een verwerpelijke wereld zijn we aan het worden, dit komt gewoon niet meer goed. Ze hebben gewonnen, want ze hebben geen tegenstanders.

haat | 25-05-17 | 17:21

Persoonlijk zou ik mijn kind ook laten gaan met dit schoolreisje.Ik ging vroeger ook naar de koepel gevangenis met school.Mochten we even in de cel.... ik ben geen crimineel geworden.Puur kijken wat er zich afspeelt achter de schermen,in dit geval van de moskee, geeft de kinderen inzicht.En jongens en meisjes samen dus dat is ook fijn.Maar ik begrijp de gevoeligheid van de reaguurders wel.Voor vele,inclusief mijzelf, vertegenwoordigd de islam onrust en haat en waarom onze kinderen daar extra aan blootstellen?

Hettiet | 25-05-17 | 17:20

Ik heb dit 20 jaar terug ook meegemaakt als basisschool-leerling. Het was een beetje 'when in Rome...' Maar momenteel zijn de kaarten anders geschud.

bewaarexemplaar | 25-05-17 | 17:20

Stel alsjeblieft nog maar een serie kamervragen.
We kunnen niet zeggen dat we het niet geprobeerd hebben.

Peeetur | 25-05-17 | 17:20

Mijn zoon gaat NIET naar zo'n "bezoekje". Er wordt mogelijkerwijs onherstelbare schade toegebracht - ik begrijp de ouders ook niet die dit goedkeuren. Mijn zoon is boedhist, en kan vanuit de aard van zijn opvattingen gelukkig wel lachen om deze kolder uit arabische hoek.
En toch stel ik hem er niet aan bloot. Mogelijkheid bestaat dat zijn moeder (animiste) volledig mataglap gaat op de imam.

Zware | 25-05-17 | 17:18

Tuurlijk knielen ze. Kaaskoppies van 10, 11 jaar zijn lang niet zo brutaal, dat ze tegen de opdracht van een leerkracht in gaan.
Ouders krijgen vaak achteraf de mededeling van de leerkracht / school over het bezoek (soms al direct met het 'excuus´ dat er ook een ander geloofshuis bezocht is).
Hoe het ministerie van onderwijs zó diep gezakt is, dat openbare scholen aan dit soort vreemde zaken doet, goedkeurt, irriteert me mateloos. Veelal komt er namelijk een drogreden bij kijken: de kinderen leren beter over andere religies door de gebedshuizen te bezoeken. Want uit een boekje er over horen zou niet voldoende zijn?
Als we in dezelfde lijn door zouden werken, kunnen we binnenkort kinderen bij het lokale bordeel aantreffen omdat aldaar de experts voor kunnen doen hoe een en ander in elkaar steekt.
Bij een school waar ik voorheen werkte, kwam elk jaar een voormalig junk langs om te vertellen wat er slecht aan is. Werkte prima, ik zie dat vele malen liever dan dat mijn kind een paar gram coke in zijn neus geschoven krijgt om 'eens te ervaren hoe het is om verslaafd te zijn'. Want ook dat kul argument komt soms de kop op steken.

EEnzame SchizofrEEN | 25-05-17 | 17:18

Negatief uiten of kritisch zijn over Islam is haatzaaien.... okay dan...

guppy | 25-05-17 | 17:15

Kut religie!!!!!!!!

XaaD666 | 25-05-17 | 17:13

Waarom willen die lui koste wat kost dat kutgeloof van ze aan ons opdringen?
Belachelijk zeg.
Ons land, onze normen en waarden!
Daar blijft weinig meer van over als ik de foto's bekijk.
Ow, wacht...

Manus Olie | 25-05-17 | 17:10

Dit is een ziek beeld.

Brainder | 25-05-17 | 17:10

Zo, na 10 minuten wachten om te kunnen reaguuren, voel ik nog steeds walging bij dit soort praktijken. Net zo goed als ik buigende kinderbeentjes en hoofdjes zag in een katholieke kerk of welke kerk dan ook.
Afschuw, ontzetting bij dit soort zieke praktijken.

Maya_de_bijbal | 25-05-17 | 17:09

Ik mag aannemen dat islamitische scholen ook uitstapjes organiseren naar kerken en synagoges... Toch?

Klik_hier | 25-05-17 | 17:08

Ach in de katholieke kerk knielen Nederlandse kindertjes ook, met de mond open.

Dat vind ik nog net iets erger.

Het is sowieso beide van de zotte.

Mokum Kosher | 25-05-17 | 17:08

Dit soort ''bezoekjes'' moeten ze gewoon verbieden.Hetzelfde als roken en drinken.Onder de 18,VERBOTEN!!

AlexMM50 | 25-05-17 | 17:08

Als dit geen knielen is, wat is het dan wel? Tapijt studie of zo?

drs. KJ | 25-05-17 | 17:06

Ze gehoorzamen al aan Islam, immers, iedereen heeft zijn schoenen uit.

kapotte_stofzuiger | 25-05-17 | 17:06

Moslims smullen erbij: hoe harder je die gekke kaaskoppen aanvalt en bedriegt, hoe meer ze zich onderwerpen. Toekomstbeeld: heel Europa aan de islam.

Akiron | 25-05-17 | 17:04

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl