Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Asieljankers boos in 070, want geen eigen huis

Hey, kijk, allemaal jonge mannen uit economisch kansarme regio's. Ongetwijfeld allemaal megaslimme apothekers. Deze mannen zijn ontzettend boos omdat ze met z'n achten een huis moeten delen in de keurig aangeharkte vinex Ypenburg. Iemand heeft ze namelijk wijsgemaakt dat ze hier gewoon gratis van u de hardwerkende Nederlander een huis krijgt. Hoeven ze niet eens hun apothekerskills voor te laten shinen, vinden ze: nee, gewoon een gratis huis in een fijne en gewilde woonwijk, want zo gaat dat in het land van melk en honing, toch? Veeleisender dan een diversiteitsparasiet van de PvdA, hoe zou dat toch komen? Wie vertelt deze mensen dat hier het gratis geld aan de boom groeit? Waarom staan we niet bekend als het land "als je je eigen hout hakt, word je twee keer warm?".

Reaguursels

Inloggen

Ga maar lekkers werken tot Je 70e voor Ze .
Voor je eigen ouwe moer die hier het Land heeft opgebouwd doen Ze nix .

liegende lippen | 20-05-17 | 21:33

@old shaterhand | 19-05-17 | 20:03
Die hebben nergens recht op, ze hebben namelijk geen adres. Dit is helaas waar. Stel u bent een eenpersoons huishouden en u komt in de situatie dat u een beroep moet doen op de Gemeente. Dan gaat de Gemeente Doof en Stom voor U zijn in de hoop dat u uit uw huis gezet wordt. Dan bent u dakloos schrijft men u uit. ==> geen uitkering geen kosten voor de Gemeente.

Klinkt gek toch gaat het zo in Nederland.

Beroep = Boerenlul | 20-05-17 | 15:03

Dames en Heren, het is allemaal heel simpel. Dit is de wil van het Nederlandse volk. Elke 4 jaar mag men stemmen en als de PvdA de zetels niet krijgt is het wel de SP of Groen Links. Als Wilders het kabinet niet had opgeblazen was er nu WEL een mogelijkheid geweest maar hij heeft zichzelf (en vele andere Nederlanders) buiten spel gezet. Over 4 jaar zijn er weer verkiezingen en dan zal de uitslag niauwelijks anders zijn. DENK krijgt wel meer zetels natuurlijk. Opgeven en immigreren is de enige oplossing. Heb ik ook maar gedaan in 1996. Zolang de samenleving vol zit met nietsnutten blijft links machtig en er komen steeds meer nietsnutten bij dus echt, je kunt niet (meer) winnen.

Sofa1 | 20-05-17 | 14:56

-weggejorist-

Ikwilhierweg | 20-05-17 | 13:23

Straks is de staatsruif helemaal leeggevreten; alarm, iedereen arm.

meneer Q | 20-05-17 | 11:18

Vlak na de tweede wereldoorlog konden burgemeesters bij particulieren woonruimte vorderen als er sprake was van ernstige tekorten aan geschikte woonruimte. Die tijden kunnen zomaar herleven.. binnenkort wordt u wellicht gedwongen een paar kamers in uw koophuis af te staan aan Nigeriaanse "vluchtelingen".

Tietmier | 20-05-17 | 11:00

'Zo kunnen we nooit integreren in de Nederlandse gemeenschap. Ze weten precies de gevoelige gristelijke, humane snaar te bespelen.

Liefdebaard | 20-05-17 | 09:42

Berbaar | 19-05-17 | 19:49
Maakt u zich maar niet ongerust, dat koophuis is er gekomen ‘du moment’ dat ook financieel mogelijk was. Niet iedereen “verdient” nu eenmaal de hoofdprijs ondanks een werkweek van 40 uur. Ik behoor nu eenmaal tot de groep handjes aan het bed op de werkvloer, niet er ver boven! Het heeft wel jarenlang sparen na buffelen gekost, maar ik ben er tot op de vandaag blij mee. Daarnaast komen er velen helemaal niet uit een oorlogsgebied, maar uit een economisch rampgebied. Alwaar men deze mensen wijs maakt dat hier werk is en maar alles gratis wordt weggeven. Waar denkt u waar die poen vandaan komt? Boompjes?

Claudia M. | 20-05-17 | 09:34

It's warm and it's dry.
As a bonus: you won't die!
So why the hell do you cry?
Probably because you're a fraud, and your story's a lie.
Bye!

Stijlicoon | 20-05-17 | 08:05

-weggejorist-

Ray Skak | 20-05-17 | 02:49

-weggejorist-

Ray Skak | 20-05-17 | 02:49

En toch willen we Jesse Klaver in een kabinet, onder leiding van de grootste windbuil met frauderend bestuur. Dat wordt alleen maar erger.
Nederland terug naar de Nederlanders en de immigranten die wel bijdragen en integreren.

Ray Skak | 20-05-17 | 02:49

Gauw terug met die mensen. Zolang ze nog teruggaan om vakantie te vieren in hun thuisland horen ze hier sowieso niet. Zus in huurwoning dacht ook nog mazzel te hebben; slechts 2 vrouwen, na het klagen over het gezang en het constant slepen met meubelen was het vrij rustig. Tot een paar weken geleden, toen er zes kinderen en twee mannen bijkwamen, en ze zelfs bij de hele buurt de voortuin inpikten, constant hard praten en zingen/joelen/bidden of wat het ook is, en niet voor een uur of twee naar bed gaan, want werken doen ze niet, dus wat maakt het uit dat ze een ander wakker houden? En dat wordt dan allemaal betaald door ons, de NL debielen, die er 's morgens nog voor opstaan en aan het werk moeten. Mooi hoor, verdienen aan al die zgn. vluchtelingen, linkse kliek, onder het mom van hulp verlenen, terwijl alles om geld draait, en de belastingbetaler wederom gigantisch genaaid wordt. Ik zou me kapot schamen wanneer ik voor het COA zou werken, wat een geldbeluste zooi, net als die welkomzangeressen die hopelijk ook hun baan al kwijt zijn, het was lekker verdienen he? Terug met die lui, en stuur iedereen die al die migranten hiernaartoe wil halen gelijk mee. Een schande dat het ooit zover gekomen is!!

Koffieleut | 20-05-17 | 02:27

"wees blij en dankbaar met wat je krijgt" dixit fractievoorzitter Frans de Graaf

Je mag goddomme jullie god wel op je blote knietjes in een bedje grind danken dat je hier mag zijn.

Gotgloeiende. Na de oorlog woonde mijn grootmoeder met twee van haar dochters en een aangetrouwde oom in twee kamers met een alcoof. Dat moest toen allemaal en dat ging ook allemaal, want iedereen wilde het er het beste van maken nu het vrede was.

Breek me gotdomme de bek niet open hoe mijn Russische familie moest leven vlak na WOII. Men maakte er het beste van. Eindelijk vrede.

Bestond de toen net vrije USSR nog dan zou ik deze jankhonden onmiddelijk exporteren. Of ze er in kwamen, weet ik niet, maar ze zouden ongelofelijk hard moeten werken en een fatsoenlijke schoolopleiding hebben/moeten volgen.

En nu vandaag de dag nog steeds een huisvestigingsprobleem in Nederland. Godgeklaagd!

De mentaliteit van dit eistuig, of liever het gebrek aan een fatsoenlijke mentaliteit. En mevrouw Krikke komt nota bene nog even langs. Is die burgemeesteresse helemaal van de ratten besnuffeld! (Met excuses aan de ratten!)
Tuig + Krikke? Sub omni canone! Evocatus

Evocatus | 20-05-17 | 02:22

Best grappig, want het gaat ook nog om nieuwbouw voor 4 miljoen, speciaal voor vluchtelingen gemaakt.
Bouw is inderdaad van lelijk als de nacht, maar ik denk dat de comfort nogal meevalt, want de 8 man hebben 3 etages ter beschikking.
10 jaar komen deze woningen ook voor andere woningszoekende vrij, als ze dan nog bewoonbaar zijn.


MistaRazista | 20-05-17 | 02:00

-weggejorist-

fdisk | 20-05-17 | 01:35

niks 'in gesprek gaan' ME bus laten komen en flink erop kloppen, vervolgens het land uit flikkeren

mmkk | 20-05-17 | 01:21

Oppakken en terug naar eigen land. Als daar een of ander opperbaasje (koninkje, generaaltje of presidentje) gaat roepen dat hij/zij "hen niet accepteerd" dan vragen of "ze misschien weten wat een vacuumbom is?" Zo nee, kunnen ze er gratis een krijgen op hun paleisje... tenzij ze van mening veranderen, natuurlijk.

EnNouJijWeer | 20-05-17 | 00:09

Ons leger hulpverleners zal wel even in gesprek gaan. Nog wat meer huisjes vrij maken voor dit volk. Onze kinderen kunnen nog wel 6 jaar langer wachten op een huisje, en oh ja, wij betalen dat allemaal wel hoor. Miele er bij ?

npo | 20-05-17 | 00:04

Is er dan helemaal niemand binnen de overheid die deze lieden keihard de waarheid durft te zeggen en dan in lachen uitbarst.

Umberto die trotzoni | 19-05-17 | 23:35

Je zal maar 8 parasieten als buren krijgen.
Wat is dit land in 40 jaar tijd afgegleden.

Jan Dribbel | 19-05-17 | 23:06

Ik voel mij dagelijks financieel verkracht en vernederd.
En zoek nu nog 99 anderen voor een gezamenlijke oproep in de media om de financiering van dit alles te boycotten....

Wering | 19-05-17 | 22:57

15 jaar geleden al dit mooie land verlaten omdat asielzoekers de mooiste woningen van de stad kregen, en ik binnen 6 jaar niet eens recht had op een flatje van 50 jaar oud, ondanks mij werk in dezelfde gemeente. NL drijft mensen in de handen van de PVV en ik heb sympathie met hun, en mensen die niet dezelfde mogelijkheden hebben om hetzelfde te doen.

g[E]ulden | 19-05-17 | 22:51

@Ongeblustekalk | 19-05-17 | 17:25
Zeker waar dat dit aandacht vereist maar, het ontslaat de sprinkhanen niet van sprinkhanen te zijn.

Rest In Privacy | 19-05-17 | 22:43

Ken je de uitdrukking "kinderen en vrouwen eerst"?
deluiegriek | 19-05-17 | 18:52

islamitische versie van deze uitdrukking luidt: vrouwen laatst (inclusief meisjes)...

Ezeltjeprik | 19-05-17 | 22:17

Als dadelijk de storm is gaan liggen ;krijgen deze aasgieren keurig een woning toegewezen.En u komt dat nooit te weten.
En u als nederlander die al jaren staat ingeschreven op de wachtlijst in den haag ;mag gewoon nog 3 jaartjes langer wachten.
Maar ja u zet ook geen intimiderende dreigende toon op;dus u wordt gewoon als janlul behandeld.

Zo gaat dat in nederland.

alphapapatango | 19-05-17 | 20:57

Bigi Bana Boy | 19-05-17 | 19:59
hehe, ik denk ook wel aan jou hoor. Ik ga denk ik maar eens een vakantie in Syrie boeken, zin om mee te gaan? Heb gehoord dat de prijzen meevallen, voor 20-50 eu ziet de "politie" niets als je stiekum te hard gereden hebt oid.

Cobalt bomb | 19-05-17 | 20:49

@Berbaar | 19-05-17 | 19:58
Natuurlijk meld de belastingdienst dat niet!
Maar het geld moet ergens vandaan komen.
Besteed hier maar even tijd aan:http://politiek.tpo.nl/2017/04/03/pijnlijke-cijfers-asielmigratie-ruben-munsterman-jan-beek-cafe-weltschmerz/
En ik hoop dat daarna je hoofd een beetje uit het zand komt.

Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 20:32

@Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 20:24
Dat lijkt me meer eerste hand dan de gemeente in januari dus er rest mij niets dan U op Uw woorden te geloven.
Merci!

Berbaar | 19-05-17 | 20:27

@Berbaar | 19-05-17 | 20:02
Volgens familie van mij, een zus en een nichtje , die elke woensdag in het Hofbad zijn en ze daar ook zien en spreken, komen ze uit Somalie en Eritrea.

Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 20:24

Even positief denken: We hebben nog wel een zandbank of 2 over. Die zijn niet bewoond dus daar is ruimte zat voor deze handophouders. 50% van de tijd staan die zandbanken onder water, maar aangezien ze toch niet werken kunnen ze in die tijd best slapen.

h3* | 19-05-17 | 20:23

@ Berbaar | 19-05-17 | 19:58
-
per jaar Euro 26.500 per asieljanker x 100.000 floegteliengen = meer dan twee-en-een-half MILJARD Euro, en dat elk jaar bij op de vorige lading opgestapeld.
Onbetaalbaar dus.
Daar komt ook nog de gezinshereniging bovenop.
Optelling van het eurobedrag is zo verbijsterend hoog dat het niet eens meer bij te houden is
-
Enneh.. let goed op hoor, alle boze witte mannen: bek houden en dokken (anders raassjiesjt!)

telelezer | 19-05-17 | 20:21

@telelezer | 19-05-17 | 20:13
Dank!
Leuk stukkie om eea eens in perspectief te zetten.

Berbaar | 19-05-17 | 20:21

@old shaterhand | 19-05-17 | 20:03
Die hebben recht op een daklozenuitkering.
Beetje korting want geen kosten voor een dak ;)

Berbaar | 19-05-17 | 20:12

@Bigi Bana Boy | 19-05-17 | 19:59
Dus ze gaan vier keer per jaar op vakantie?

miko | 19-05-17 | 20:10

Neem ze mee naar een bank en laat ze daar een hyphoteek aanvragen. Of anders telefoonnummers van pandjes bazen in de stad en als dat niet lukt neem je ze mee naar het IJsselmeer en zeg je:Maak hier je eigen land maar, hebben wij ook gedaan!

miko | 19-05-17 | 20:09

Hoe zit dat eigenlijk met Nederlandse daklozen, krijgen die ook dezelfde rechten? Hypocriete Yassars!

old shaterhand | 19-05-17 | 20:03

Wij hebben wat meer diversiteit in de toestroom van “vluchtelingen” nodig.
Evenveel mannen als vrouwen, alle godsdiensten evenredig vertegenwoordigd etcetera.
Diversiteit wordt binnen ook opgedrongen. Doe dat dan ook aan de poort!

Antitheïst | 19-05-17 | 20:03

Beetje begrip graag, akelige oude witte mannen ! Deze jongens zijn via Libië uit Pakistan gevlucht voor de oorlog in Syrië. En ze zien hun vrouw en kinderen maar één keer per jaar als ze op vakantie terug gaan. Maar daar denken jullie niet aan hé ? Nee, jullie denken alleen aan jullie zelf.

Bigi Bana Boy | 19-05-17 | 19:59

@Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 19:49
En de belastingdienst meldde U erbij dat deze tegenvaller van 540 euro op het conto van de vluchtelingen kwam?
Prachtig voorbeeld van het afschuiven van tegenvallers/mislukkingen/niet uitgekomen verwachtingen op een andere groep in de samenleving.
Dank voor Uw tegel en ik zou willen dat ik over 2014 (the case at hand) slechts 140 euro moet bijbetalen.
Dan bier voor iedereen ;)

Berbaar | 19-05-17 | 19:58

@Berbaar | 19-05-17 | 19:44
Sorry, maar het gros van de immigranten op Ypenburg komen toch echt uit Somalie.
En dat schoppen aan onbetaald werk: het is de gemeente Den Haag in al die jaren niet gelukt.
Succes.

Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 19:52

@Claudia M. | 19-05-17 | 19:46
U was ook afkomstig uit oorlogsgebied?
En verder in 22 jaar tijd geen huisje kunnen kopen?
Laten we het maar een gemiste kans noemen.

Berbaar | 19-05-17 | 19:49

@Berbaar | 19-05-17 | 19:10
Vluchtelingen en migranten kosten geld. Vorig jaar kreeg ik van de belasting 400 Euro terug. Nu, met hetzelfde inkomen moet ik 140 euro bijbetalen.
Hoezo pikken ze niks van je..

Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 19:49

Acht jaar mocht ik op mijn eerste woning, een startersflatje, lees kippenhok, wachten. Daarna mocht ik nog eens 14 jaar op een huis wachten. Opzouten met deze klanten!

Claudia M. | 19-05-17 | 19:46

@Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 19:37
Maar het gaat in dit topikkie niet over Somaliërs hoor.
En als mensen niks willen of kunnen schoppen we ze (want uitkering) gewoon aan onbetaald werk.
De Pro-Asfalt methode zegmaar ;)

Berbaar | 19-05-17 | 19:44

@Berbaar | 19-05-17 | 19:01
Het ontbreekt ze echt aan initiatief. Er is ook nog ergens een artikel in de Correspondent waarin ze aangeven dat het de regelgeving is die ze verhinderd om bv een restaurant of winkel te openen. Verder kan ik me een reportage herinneren van Omroep West waarin een groep Somaliers zei( toen ze zagen dat Turken zich wel redden) dat willen wij ook wel, maar dan moet de gemeente dat voor ons regelen.
Kortom: dit, in combinatie met hun qat, gebrek aan eigen initiatief plus het feit dat veel gesettlede Somaliers in hun eigen land op vakantie heeft mij ervan overtuigd dat integratie van deze groep zinloos is.
Daar komt nog bij dat FGM in Somalie "normaal"is. Vanuit Engeland vertrekken vooral in de zomervakantie vliegtuigen vol terug naar hun land om jonge meisjes dit te laten ondergaan.
qz.com/610930/unicef-98-of-women-in-s...
Hoe dat vanuit Nederland gaat weet ik niet.
Het tekent wel de cultuurverschillen en of het ooit gaat lukken om mensen die zo verschillen van wat wij normaal vinden te integreren in de westerse maatschappij is een utopie.
Dream on.

Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 19:37

@paridae | 19-05-17 | 19:24
Wij refereren er "en famille" liever aan als VOC mentaliteit ;)
Of U genoeg weet waag ik ten zeerste te betwijfelen maar laten ga ik het zeker.
Fijne avond!

Berbaar | 19-05-17 | 19:33

Kunnen ze niet in Groningen een eigen huis bouwen? Daar is recent ruimte gekomen en met een beetje geluk liggen er nog wat stenen ook van de huizen die laatst zijn afgebroken.

Altijd handig als je je eigen huis kunt bouwen (voor als de oorlog afgelopen is en weer naar het land van herkomst.

Geevee | 19-05-17 | 19:28

Berbaar | 19-05-17 | 19:10
Ah. Familie 'deed' in kolonialisme & uitbuiting. Dat verklaart veel.
Dit is net zo kort door de bocht als je opmerking 'drama-queen'.
Laat maar verder - ik weet genoeg.

paridae | 19-05-17 | 19:24

@JI-HAAT | 19-05-17 | 18:57
Welke grote bek?
Ze zijn niet blij met hun huidige omstandigheden en spreken daar beschaafd over met B&W Den Haag.
Ik zie geen stenen door de ruiten van het gemeentehuis noch "daar moet een piemel in" gebral.
Geen probleem mee, iemand gaat ze volgende week uitleggen dat "we" niet meer kunnen/gaan doen dan dit en that's it.
Ach en Nederlanders (ook ik) klagen altijd, vertel eensch wat nieuws.

Berbaar | 19-05-17 | 19:20

@deluiegriek | 19-05-17 | 18:52
Dat is een praktische insteek aldaar.
Vaak is er maar geld voor de oversteek van 1 persoon, dan stuur je degene die je de beste kansen qua overtocht, doortocht door Europa etc toedicht en dat is vaak een jong/sterk en daar zeker mannelijk gezinslid.
Is allemaal niet zo moeilijk.

Berbaar | 19-05-17 | 19:14

Draak uit Brabant | 19-05-17 | 19:00
Precies, laat ze de schrijver van de reisfolder maar belagen, hij heeft gouden bergen beloofd.

JI-HAAT | 19-05-17 | 19:12

@paridae | 19-05-17 | 18:56
Ik zou niet weten waarom ik me zou moeten schamen voor mijn voorouders en die hadden notabene een plantage in Nederlands Indië.
Verder moet ik de eerste asielzoeker nog tegenkomen die wat van mij "inpikt".
U bent een beetje een drama-queen dunkt me.

Berbaar | 19-05-17 | 19:10

Ik ben net zo simpel als die asieleisers, als het moet: je bent gered van een wisse dood door te vluchten? Pak dan alles wat je aangeboden krijgt met twee handen aan, gedraag je en anders ROT je maar OP.

De_ontwarrende_man | 19-05-17 | 19:02

@Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 18:53
Waar maar de Famine was meer dan anderhalve eeuw geleden.
We zijn wat geëvolueerd.
Het is zeker niet hetzelfde maar een beter vergelijk dan kolonialisme.
Neemt niet weg dat Uw woorden "ze moesten keihard aanpakken" wel een beetje schetsen waar het nu aan schort.
Zeker dit soort jonge mannen moet er van doordrongen worden dat als je wat wil bereiken in dit land, ze de handjes moeten laten wapperen ipv gepamperd worden.

Berbaar | 19-05-17 | 19:01

Als je je zo opstelt als statushouder moet je direct het land uitgeflikkerd worden.
En elke Nederlandse slappe ruggegraat die het met ge-jamaar toestaat ook.

Draak uit Brabant | 19-05-17 | 19:00

Berbaar | 19-05-17 | 18:42
Statushouders die zich zo opstellen zijn hufters, ze hadden zo'n grote bek moeten hebben toen ze op zo'n bootje bij elkaar gepropt zaten, dan konden ze de rest zwemmen.
.
Nederlanders hebben alle recht om te klagen, die worden jaar in jaar uitgemolken, maar dat wil niet iedereen inzien.

JI-HAAT | 19-05-17 | 18:57

Berbaar | 19-05-17 | 18:04
Mijn vraag rond kolonialisme en dubbele moraal.
Waarom is het wel erg dat witmensen landen buiten Europa inpikten, hun grond en hun heersende cultuur overnamen maar moet onze bevolking tegenwoordig zich diepdiep schamen over het gedrag van onze voorouders? Zo erg dat ze alles nu gratis weggeven aan vertegenwoordigers van volken die nooit in Europa hebben gewoond? Zelfs ten koste van onze volgende generaties? Een nieuw soort landjepik?

Welke dubbele moraal speelt hier? Bad BAD dat onze voorouders landjepik deden. Maar helemaal oké dat er nu volken/mensen/ideologie onze landen, cultuur, beschaving, onze gebieden inpikken. Wat is daar goed aan? Wat schieten wij er bij op behalve de lasten?

paridae | 19-05-17 | 18:56

Als ze nou vanuit de veilige 8 in 1 situatie gaan werken zou dat wel ok zijn toch? Niet gelijk gratis alles geven, lijkt me. Dat is tegen ieders natuur in. Ik neem aan dat goed gecheckt is of ze bedreigd werden in de thuis situatie?

xtree | 19-05-17 | 18:55

@Berbaar | 19-05-17 | 18:21
Ik snap je wel, maar die exodus was toch echt anders.
Na aankomst in de USA waren ze aan zichzelf overgeleverd. Er was geen vangnet. Misschien familie die er al was maar dat was het dan ook. Ze moesten keihard aanpakken alleen al om te overleven.
Daar is hier natuurlijk geen sprake van.
Sorry: die vergelijking gaat niet op.

Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 18:53

Berbaar | 19-05-17 | 18:42
omdat de meesten vrouw en kinderen achterlaten in "oorlogsgebied". Ken je de uitdrukking "kinderen en vrouwen eerst"?

deluiegriek | 19-05-17 | 18:52

Nee, helaas. Nog grotere hekel aan die ondankbare varkenshonden dan ik al heb kan ik niet krijgen. Kunnen ze de maan niet koloniseren? Eigenlijk liever Alfa Centauri. Ver genoeg.

Ezeltjeprik | 19-05-17 | 18:50

Moet denken aan 'n Anne-Fleur Dekker die als vrijwilligster kuisjes komt poetsen in Ypenburg bij zielige rammel-negerTs.

Helemaal kapoedt uit elkaar getrokken als 8 van die geyle bushmen met 2 meter leuter totaal klaar zijn met dat kind....

Daar moest ik ff aan denken.

Onze man in Mockba | 19-05-17 | 18:45

@JI-HAAT | 19-05-17 | 18:33
Oh en hoe maakt U op uit dit filmpje dat het "hufters" zijn?

Berbaar | 19-05-17 | 18:42

@JI-HAAT | 19-05-17 | 18:33
Dat hebben de meeste inwoners van ons landje niet trouwens.
Volgende week krijgen die knakkers uitgelegd dat dit wel het maximale is wat wij überhaupt kunnen doen.
Zoals eerder gezegd het is een domme actie en de sukkel die ze ingefluisterd heeft naar het stadhuis te gaan heeft de zaak meer kwaad dan goed gedaan.

Berbaar | 19-05-17 | 18:41

Wijf werk woning!

Sliptong | 19-05-17 | 18:33

Berbaar | 19-05-17 | 18:14
Het punt is alleen dat deze hufters niets te klagen hebben, daar ga jij aan voorbij.

JI-HAAT | 19-05-17 | 18:33

Met z'n achten samenwonen. Lekker goedkoop! Maar als vrouw met 5 kinderen, opa en oma over komen wordt het wel krap. Dus dan ga je oerhollands klagen. Dat deel van de inburgering is gelukt.

Sliptong | 19-05-17 | 18:32

@D-Fens_1963 | 19-05-17 | 18:15
Ach er zitten een paar honderd mafklapperTs te schuimbekken that's all.
Dus het zal zo'n vaart niet lopen, bezorgd ja maar "volkswoede"?

Berbaar | 19-05-17 | 18:24

@Berbaar | 19-05-17 | 18:04
Oh sorry U bedoelt Uw vraag mbt kolonialisme?
Ik zie weinig overeenkomsten tussen toen en nu eigenlijk.
Zie meer overeenkomsten met de Potato Famine die Ierland trof en de daaropvolgende exodus.

Berbaar | 19-05-17 | 18:21

@Sjef 16:20
Ja dat bedoel ik Sjef, soms vraag ik mijzelf wel eens af of dergelijke volkswoede jegens bestuurders 350 jaar na dato weer op zo'n verschrikkelijke wijze tot uiting zou kunnen komen....
Ik heb wel eens gedacht; nog 4 jaar Rutte en dan over links.....
Dan gaat het aardig in de buurt komen .

D-Fens_1963 | 19-05-17 | 18:15

Kijk, alleen hierom al, GeenStijl voor altijd!! Iemand met een beetje gezond verstand kotst die gasten toch uit, helemaal klaar mee. Onze welvaart is het waard om verdedigd te worden....

Jerry Lundegaard | 19-05-17 | 18:15

@JI-HAAT | 19-05-17 | 18:04
Dank!
Ging er beschaafd aan toe, da's mooi.

Berbaar | 19-05-17 | 18:14

@mezelf: denigrerend

paridae | 19-05-17 | 18:12

Berbaar | 19-05-17 | 18:04
Publiek(je) is denigererend Berbaar. Niet liev.
Heb je nog kunnen nadenken over mijn vragen?

paridae | 19-05-17 | 18:11

@Carmelita | 19-05-17 | 17:19
Zal allemaal best wel loslopen Carmelita.
En verder wel een beetje kleuterschool instelling hoor: "als het niet gaat zoals Carmelita het wil dan moet het maar naar de kloten".
Grow up!!

Berbaar | 19-05-17 | 18:09

-weggejorist-

Tikkie Terug | 19-05-17 | 18:04

@Carmelita | 19-05-17 | 17:27
Nee maar ik pas me aan aan mijn publiek(je) ;)

Berbaar | 19-05-17 | 18:04

First Contact | 19-05-17 | 17:41
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn handelen en het is niet zo dat mensen niet meer kunnen nadenken omdat ze bewerkt worden door de NPO. Mensen weten het verschil tussen goed en slecht echt wel.
Ik heb meer moeite met degenen die zorgen voor draagvlak zodat de politiek die lijnen kan uitstippelen en dat willens en wetens. Dat zijn de mensen die in die industrie werken en die zijn meestal hoogopgeleid dus hebben een goed stel hersens.
Die mensen zorgen voor de wereld waar we nu in leven.
Je zal gvd maar je inkomen uit die refugee instituten halen, wat ben je dan voor een stuk stront.

Ongeblustekalk | 19-05-17 | 18:02

@Doe mij maar twee ! | 19-05-17 | 17:58

En vriendjes....
moet zelf altijd een beetje overgeven als zo'n aardappelkeeltje die gebruikt.

Parel van het Zuiden | 19-05-17 | 18:02

Tuurlijk gaat het centjes kosten...
Berbaar | 19-05-17 | 17:12
..
Ach, "centjes". Ik zie dat u in het kleuteronderwijs werkzaam bent.
Carmelita | 19-05-17 | 17:27
..
... heeft waarschijnlijk ook een vrouwtje, een dwergje, en een huisje in Madurodam, en gaat met de kindjes vaak naar kabouterland.

Doe mij maar twee ! | 19-05-17 | 17:58

-weggejorist-

eva43138890 | 19-05-17 | 17:57

Niks nieuws, dit gebeurt in Duitsland aan de lopende band, geen huis dan trammelant schoppen en of gaan dreigen.
Resultaat is dat ze allemaal binnen de korste keren een eigen huis met gratis taxi of busvervoer krijgen naar om naar de gratis tandarts of dokter te gaan.
Ik ben het zat om voor dit soort te gaan werken.

eva43138890 | 19-05-17 | 17:57

ODT ongezien de typhus voor die uitvreters hier!!!
Kotsziek wordt je van al die roeibootgasten die denken dat er hier gratis geleefd kan worden.
Retour afzender en niks meer binnen laten!

Ciprinus | 19-05-17 | 17:54

Ze gaan samen weg, komen samen aan, en mogen samen in een huis wonen, lijkt me alleszins redelijk, mission accomplished toch ? Dus wat nou ieder een huis ?

Doe mij maar twee ! | 19-05-17 | 17:53

We weten toch allang hoe dit afloopt? Huis en uitkering. Gratis.

Rest In Privacy | 19-05-17 | 17:45

Onze koning schijnt erg trots te zijn over de opvang van assielzoekers in NL. Misschien kan hij daarin bijdragen door was lieden op te vangen op zijn landgoed.

watazooi | 19-05-17 | 17:43

@Ongeblustekalk | 19-05-17 | 17:25
Nou ik heb toch meer moeite met de personen die bewust het asiel/ vluchtelingenbeleid uitstippelen. Ik ben het met je eens dat de achterban/ de kiezer zorgen voor de zetels en de macht maar hiertussen zitten enorm veel naïevelingen en wereldverbeteraars. Burgers die dagelijks gevoed worden met politiek correcte propaganda op de staatsomroep. En dan heb ik het natuurlijk niet over de welbekende wegkijkers ;)

First Contact | 19-05-17 | 17:41

-weggejorist-

thijs4419 | 19-05-17 | 17:41

Ophouden met deze onzin. Vluchtelingenverdrag opzeggen, opvang in de regio, alleen schrijnende gevallen hierheen halen, asielzoekers alleen tijdelijk een status, terug zodra het kan.

thijs4419 | 19-05-17 | 17:41

Tuurlijk gaat het centjes kosten...
Berbaar | 19-05-17 | 17:12
..
Ach, "centjes". Ik zie dat u in het kleuteronderwijs werkzaam bent.

Carmelita | 19-05-17 | 17:27

Idee: Mensen die Groenlinks hebben gestemd en in een huurwoning (met toeslag) zitten verplicht ook samenvoegen. Dus 2 gezinnen per woning.

In de vrijgekomen woningen kunnen we dan nog meer migranten kwijt.

Koopwoningen van GL maximaal 1 slaapkamer per 2 mensen, daar boven verplicht onderverhuren aan een migrant naar keuze.

Tevens huurtoeslag afschaffen voor GL stemmende mensen. Dit geld kan naar migranten als leefgeld. Solidair, wat een gaaf land.

Topidee, lijkt mij.

harry21 | 19-05-17 | 17:26

McMarx | 19-05-17 | 17:17
Ik heb meer moeite met degene die hen ondersteunt.

Ongeblustekalk | 19-05-17 | 17:25

Kansloos verhaal gaat maar door. Als je 10000 dollar kan betalen ben je geen vluchteling. Terug naar je land.

franck7020 | 19-05-17 | 17:24

Berbaar | 19-05-17 | 16:49
Blijf jij maar bukken voor de vijand, jochie, met je waardeloze argumenten.

Ongeblustekalk | 19-05-17 | 17:22

Wonen veel Groen Linksers in den haag ;nemen die ze zoals beloofd in huis.
nimby
Krikke regelt het wel ff voor ze, voor eigen daklozen niet ,maar hé . Wel goed blijven doen .

medelmo | 19-05-17 | 17:21

@Carmelita | 19-05-17 | 16:31
Omdat ze erkend vluchteling en statushouder zijn.
Nog iets?
Berbaar | 19-05-17 | 16:44
...
Er lopen nog miljoenen op aarde die daar ook voor in aanmerking komen.
Allemaal binnenlaten?
Echt, door mensen als jij hoop ik dat Nederland helemaal naar de kloten gaat!
Verdiend gevolg.

Carmelita | 19-05-17 | 17:19

Berbaar | 19-05-17 | 17:12
Waarom is landjepik (kolonialisme) zo erg als het door witmensen is gedaan? En niet als het gaat om sluipende overname door mensen die van buiten Europa komen?
Waarom moet ik alles maar 'goed' vinden anders ben ik xenofoob, racist, witmens etc etc.?

paridae | 19-05-17 | 17:19

@Ongeblustekalk | 19-05-17 | 16:14
Sprinkhanen zijn ook steeds op de vlucht op zoek naar een beter bestaan. Dat zou ze best wel kwalijk nemen als ik in een land zou wonen waar die vliegende kaalvreters huis houden.

Rest In Privacy | 19-05-17 | 17:17

Berbaar | 19-05-17 | 16:25
Maar.. de tram stopt voor de deur. De ene kant richting Den Haag ( Ok, misschien 1x overstappen) en de andere kant richting Delft.
En centjes verdienen: heb je de laatste statistieken van het CBS gezien: na jaren zit zo'n 70% van de Eritreers en Somaliers nog in de bijstand.
In Den Haag schijnt het met Somaliers nog erger te zijn.
In een Powned uitzending van 2 jaar terug schatte een sociaal werkster dit op 90%.

Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 17:14

@paridae | 19-05-17 | 17:07
Tuurlijk gaat het centjes kosten maar dat kosten andersoortige ruifvreters ons ook.
Vandaar inzetten op taal, participatie, integratie en betaald werk.

Berbaar | 19-05-17 | 17:12

@Teleo 16:30
Slecht advies als U het mij vraagt (dat doet U niet dat snap ik).
Iets meer onderlinge solidariteit is wel gewenst willen we het hoofd kunnen bieden aan de uitdagingen die ons te wachten staan.
Onder de asieleisers bestaat die onderlinge solidariteit wel denk ik.
Anders stap je niet met zn allen in een gammele boot als je niet kan zwemmen.

D-Fens_1963 | 19-05-17 | 17:10

Berbaar | 19-05-17 | 16:49
Je doet net of je deze gegevens onbekend zijn:
"2.4.1 Netto participatie
Van groepen vergunninghouders die zich
reeds eerder in Nederland hebben geves-
tigd, weten we dat de netto
participatie laag is. Volg
ens het SCP (2011) geldt voor
zowel vergunninghouders uit Afghanistan,
Irak als Somalië dat minder dan veertig
procent van de volwassenen betaald werk he
eft. Ter vergelijking: de netto arbeids-
participatie van de autochtone Nederlanders is ongeveer 70 procent."
www.ser.nl/~/media/files/internet/pub...
Het gaat om veel meer dan'taal leren en centjes verdienen'. Deze lieden en hun nog over te brengen (grote) aanhang gaan een giga grote claim leggen op de huidige en komende generaties. Op geld, op zorg, op huisvesting.

paridae | 19-05-17 | 17:07

@Mark van Leeuwen | 19-05-17 | 17:01
Die worden volgende week met een kluitje -het riet- err Ypenburg weer ingestuurd.
Nu is met 8 man in een huisje in Ypenburg wonen natuurlijk een kwelling maar het is geen Aleppo laten we maar zeggen.

Berbaar | 19-05-17 | 17:07

@Schaaldier | 19-05-17 | 15:43
Reken maar dat er bij de voedselbank veel geklaagd zal worden over de inhoud van de pakketten.

Rest In Privacy | 19-05-17 | 17:06

... en geen vrouw te bekennen,hè... Die laffe uitvreters hebben de moraal van een fruitvlieg.
Oprotten met die gasten.

R.B.Scott | 19-05-17 | 17:05

-weggejorist-

Rest In Privacy | 19-05-17 | 17:04

Vervolgd

Mark van Leeuwen | 19-05-17 | 17:01

Wordt vervilgd? Ik wil toch wel weten hoe dit afloopt

Mark van Leeuwen | 19-05-17 | 17:01

Ze moeten hun 10.000 euro terug gaan halen bij de organisator van deze vlucht-experience...

Kanarie_Geil | 19-05-17 | 17:00

@Teleo | 19-05-17 | 16:48
One for all and all for insanity.

First Contact | 19-05-17 | 16:56

Woningzoekers die al eeuwen op een huis wachten, studenten, daklozen, gescheiden mensen op kamer etc.; ga er tussen staan en schreeuw heel hard dat je ook per direct een huis eist, en uiteraard wat extra geld. Eens kijken of je ook een gesprek krijgt, zelfs twee, en of de burgemeester zich persoonlijk op de hoogte komt stellen van je situatie.

miss error | 19-05-17 | 16:54

@Ongeblustekalk | 19-05-17 | 16:40
Eerder realist mijn beste knul.
Die mensen zijn hier nu eenmaal en gaan naar alle waarschijnlijkheid ook niet meer weg want statushouder.
Dus taal leren en centjes gaan verdienen lijkt mij helemaal prima.

Berbaar | 19-05-17 | 16:49

Sjefke7807 | 19-05-17 | 16:39

Ik hoor je en wens je het allerbeste. Echt.

Maar ben zo eerst een dag vrij.
Voor een Krankzinnig Nederland!!

Teleo | 19-05-17 | 16:48

@Carmelita | 19-05-17 | 16:31
Omdat ze erkend vluchteling en statushouder zijn.
Nog iets?

Berbaar | 19-05-17 | 16:44

Berbaar | 19-05-17 | 16:25
Wat een enorme wegkijker ben je toch. Snel de taal leren en centjes verdienen en dan komt alles goed.
Volg je het nieuws wel eens?

Ongeblustekalk | 19-05-17 | 16:40

Een kleine aanpassing van de afspraak dat alle kosten van uitkering en huisvesting worden verstrekt als zijnde een lening van de staat, en later, als de persoon wenst te blijven wonen en werken, dit bedrag in termijnen terugbetaalt dient te worden, een studiefinanciering voor vluchtelingen....... een oplossing perhaps?
Of vind men dit onfatsoenlijk.......?

hovawart | 19-05-17 | 16:39

Helaas moeten ze dan wel werken enzo dus komt bijna niemand naar Portugal.

echtpaul | 19-05-17 | 16:39

@Teleo | 19-05-17 | 16:30
Ofschoon ik uw tegel snap; ík vreet niks op. Ik heb bijna 30 jaar met bloed, zweet en tranen bijgedragen aan dit systeem. Nooit handje opgehouden voor toeslagen, mee ingelegd voor WW, WAO etc.. Dik mee betaald aan o.a. de VUT, prepensioen etc. waarvan ikzelf nooit iets zal terug zien want weg. Nu zit ik door werk gerelateerde klachten thuis en wil nog steeds werken. UWV doet niks voor je en zelf de boel bekostigen qua omscholing gaat niet met een inkomen als het mijne. Een beetje omscholing zit al gauw tussen de 1000-3000 Eurie. Als je geluk hebt. Daarom steken dit soort verhalen zo. Want iedereen met een half onsje verstand en één oog kan op de vingers natellen dat dit soort tinnef dus nooit never niet iets gaat bijdragen aan de maatschappij. Gewoon niet. De enkele uitzondering daar gelaten.

Sjefke7807 | 19-05-17 | 16:39

First Contact | 19-05-17 | 16:21
Het is niet zo dat politici dit mogelijk hebben gemaakt, die reageren alleen op hun achterban. De mensen die werken in die asielindustrie of ervan afhankelijk zijn, en dat zijn er bijzonder veel, hebben het klimaat geschapen waar we nu mee geconfronteerd worden.
En die mensen hebben teveel om te verliezen dus blijven maar pushen om hun inkomen en vermogen veilig te stellen.
Nogmaals, ik verwijt die migranten niets, de mensen die hiermee doorgaan breken onze samenleving in stukken.

Ongeblustekalk | 19-05-17 | 16:37

Ik ga ook maar eens in gesprek met de 2e kamer. Het kan natuurlijk niet zo zijn dat ik wel huur moet betalen en dan vervolgens ook de huur van deze 8 apothekers.

Tonijnenhamkuzu | 19-05-17 | 16:32

Waarom mogen deze mannen hier wonen en onderhouden worden?

Carmelita | 19-05-17 | 16:31

Sjefke7807 | 19-05-17 | 16:20

Dat bedoel ik dus. Alhoewel ik het jou meer gun ga ik me er niet meer druk om maken wie aan de andere kant van de schutting de centen opvreet. Jij of een zooitje aanspoelnegers. Ga er maar om vechten.

Teleo | 19-05-17 | 16:30

Mannes | 19-05-17 | 16:18
Je kan ook met het vliegtuig komen hoor, er zijn er namelijk ook genoeg die weer even bij paps en mams en tante Neus op de koffie gaan om even hun avonturen te vertellen.
Dus die zogenaamd gevaarlijke overtocht op de bootjes van al die NGO's die de middellandse zee leegvissen hoef je dan niet te nemen.

Cobalt bomb | 19-05-17 | 16:28

@Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 16:14
Nou is het Hofbad vlak naast hun best aardige nieuwe huisjes en is het ook tevens het enige dat er te doen is in die godvergeten Haagse puist genaamd Ypenburg.
Verder beetje dom van degene die ze dat ingefluisterd heeft, dit doet uiteindelijk meer kwaad dan goed voor hun zaak.
Snel de taal leren, centjes verdienen en dan komt die zelfstandige woning ook wel.

Berbaar | 19-05-17 | 16:25

Iedereen gelijk weer boos dat de burgemeester krikke (what's in a name) een betje kinderpraat aan pipo's verkoopt die niet mer woorden kennen als "rasies" "miele" en "gratis" en waarom??? Omdat ze zelf nooit de burgemeester kunnen spreken. Nou wat doe je dan??

Dan verzamel je dus een clubje kansloze rukkers bij het azc, prop je achter in je rentalbus en je rijdt naar het stadhuis/gemeentehuis.
In het busje, jouw vraag in 3 steekwoorden neergezet op a4tjes uitdelen. Uitladen en rabarber laten roepen. Aangezien de burgemeester dan wel komt kan je daar dus mooi gebruik van maken.
Presto!

Cobalt bomb | 19-05-17 | 16:25

Langzaam maar zeker raken bij mij de rapen gaar door dit nieuws en dat van vanochtend en dat zootje in Den Haag dat niet over rechts wil gaan. Hoe ver moet het komen totdat wij in opstand komen? #kokend_bloed

Repelsteel | 19-05-17 | 16:25

Het blijft apart dat het ophouden van je hand als vluchteling als de normaalste zaak van de wereld gezien wordt. Vooral er van uitgaande dat de meeste van deze mannen zichtbaar geen lichamelijk mankement hebben, dus uitstekend kunnen werken. Onze verplichting is er voor te zorgen dat deze mensen niet dagelijks bommen hoeven te ontwijken, de rest inclusief huisvesting is hun eigen zorg. Gastvrij, maar geen onderdaan in eigen land. Bijstand is voor mensen met een lichamelijke of zware geestelijke beperking. En zodra de burgeroorlog daar klaar is gewoon weer met z'n allen terug naar huis.

metalj | 19-05-17 | 16:24

@Ongeblustekalk | 19-05-17 | 16:14
Absoluut waar. Maar de personen die dit mogelijk hebben gemaakt willen niet luisteren naar het volk. Iedere vorm van kritiek/tegenstand wordt weggezet als... nja je weet wel. Dus dan maar toe naar een punt dat een groot gedeelte van de middenklasse zich laat vallen in het sociale vangnet. En dan hopen dat er iets zal veranderen... Amsterdam heeft al jaren te maken met enorme sociale tekorten en daar neemt de waanzin alleen maar toe. Zucht.

First Contact | 19-05-17 | 16:21

veel Nederlandse jongeren hebben ook geen eigen huis omdat asielzoekers voor gaan.
Ga terug jullie zijn geen asielzoekers maar gelukzoekers allemaal jonge sterke mannen, dat niemand dat ziet het klopt gewoon niet en nog eisen stellen ook het moet niet gekker worden.
Veel ouderen leven in armoede en dit volk eist wel even een eigen huis en meer geld, en let op ze krijgen het voor elkaar

janmetdepet | 19-05-17 | 16:21

Gewoon nog even doordrammen dan krijg je in dit land vanzelf je zin.

peilschaal | 19-05-17 | 16:21

@Indoneesje | 19-05-17 | 15:58

In het verleden was 60-70 uur p/w voor mij ook niet ongewoon. En ook nog in 2-3 ploegen. Van 18.00 's middags tot 06.00 's morgens lassen, en dan nog bijna 2 uur 100 km rijden naar huis in de ochtendspits. Om het dezelfde middag van voor af aan te mogen doen. Nu zit ik na bijna 30 jaar hard werken met kapotte schouders en dito rug thuis en mag creperen met een WAO uitkering nét onder sociaal minimum. Vandaar de Voedselbank. Zie je medische rekeningen maar eens bij te benen met zo'n inkomen. En dit soort tinnef komt hier illegaal binnen, begint van alles te eisen, zich op alle fronten te misdragen en zet gelijk een grote bek op als het ze niet zint. En dan vindt men het gek dat mij de stoom uit het toetsenbord komt van woede...

@D-Fens_1963 | 19-05-17 | 16:08

Bedoelt u soms het Groene Zootje? Dat kan zo afgestoft worden hoor indien nodig. En in de Gevangen Poort staan ook nog wat "leuke" gereedschappen om het de heren/dames politici eens fijn in te wrijven dat ze nu toch net dat stapje te ver gedaan hebben...

Sjefke7807 | 19-05-17 | 16:20

Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 16:14

Prachtig! Ik wilde eigenlijk dit jaar ook een jacuzzi kopen maar moest nog 11k inkomstenbelasting extra aftikken over 2015.

Ben blij dat tenminste iemand met zijn poten in de bubbels zit.

Teleo | 19-05-17 | 16:20

En intussen zitten Syrische gezinnen kansloos en gelaten al jaren in een vluchtelingenkamp. Stilletjes in een hoekje, geen geld of niet de moed de gevaarlijke overtocht te wagen.

Mannes | 19-05-17 | 16:18

Als ik de gemeente den haag was zou ik die jankers doorsturen naar Schippers onder het motto: die mevrouw gaat het allemaal persoonlijk voor u regelen.

Koos Knak | 19-05-17 | 16:18

@Therapietje | 19-05-17 | 16:08
De burgemeester is een zij, geen hij.

Berbaar | 19-05-17 | 16:17

@Troyan horse | 19-05-17 | 16:03

U vergeet de vvd en cda in dat lijstje.
Laat me raden. U heeft op een van die twee partijen gestemd en wil even uw straatje schoonvegen? Want oh oh wat doen die twee partijen veel om immigratie en exces in te perken, zeg...

Parel van het Zuiden | 19-05-17 | 16:16

snap ik stemgedrag niet...

slopertje | 19-05-17 | 16:15

-weggejorist-

Berbaar | 19-05-17 | 16:14

Een van de commentaren bij de link van omroep West:
www.facebook.com/photo.php?fbid=12896...
Ze hebben ook allemaal een 'gratis' pas voor het Hofbad. Zwemmen kunnen ze niet, ze zitten meestal in de whirlpool.

Von Mutzenbacher | 19-05-17 | 16:14

-weggejorist-

Peter_Pisnicht | 19-05-17 | 16:14

First Contact | 19-05-17 | 16:03
Die vluchtelingenindustrie heeft teveel macht gekregen, en we moeten er allemaal voor bloeden. Ik kan het die migranten niet aanrekenen want die zoeken een beter bestaan, maar de mensen die dit mogelijk maken treft alle blaam.

Ongeblustekalk | 19-05-17 | 16:14

Nog steeds snap ik het stemgedrag van de wezens in het westen, gewoon een kettingreactie, hoe meer van dat volk mag blijven des te meer krijgt links dus stemmen en trekt zo dus nog meer van dat volk aan enz. en maar toegeven...

slopertje | 19-05-17 | 16:14

D-Fens_1963 | 19-05-17 | 16:08
Bij mijn weten is dat veld nog steeds niet volgebouwd met asielzoekerswoningen. Dus het zal nog wel bestaan.

Graaf van Egmont | 19-05-17 | 16:13

Geef ze eens ongelijk. Hebben eerst 10.000 dollar betaald aan een smokkelaar die ze via organisaties als Vluchtelingenwerk hebben gevonden en willen daar nu wel wat voor terug zien. En hun familie staat ook al te trappelen om hier via gezinshereniging te kunnen komen. Daar heb je dus een eigen huis voor nodig met veel ruimte.

sinar2 | 19-05-17 | 16:12

Ik weet wel wat voor ze. 3 x 2 meter, met een eigen voordeur. Alles inclusief. Mooi RVS interieur. Geloofsgenoten als buren.
pennestront | 19-05-17 | 15:12 .

.
ik ken zelfs een houten variant van 2 bij 0,6 meter. Ook met voordeur (klink echter slechts aan 1 kant).

ad melkert | 19-05-17 | 16:11

@Indoneesje | 19-05-17 | 15:58
Inderdaad. Vraag mezelf tegenwoordig ook dagelijks af waarom ik me nog inspan voor de samenleving, want het kan zoveel leuker en makkelijker...

First Contact | 19-05-17 | 16:11

@Graaf
Excuses; het Groene Zoodje that is.

D-Fens_1963 | 19-05-17 | 16:10

Waarom gaan al die woningzoekenden die al 10 jaar op een huis wachten ook niet eens naar hun burgemeester. Die gaan toch voor? Of discrimineer ik nu?

kwark001 | 19-05-17 | 16:10

Zoals ik het zie betalen we die mensen al met geld ,huis ,onderkomen , ziektekosten etc. In onze wereld betekent dat dat je ervoor moet werken! Ik stel voor dat ze allemaal aan den arbeid gaan. Plantsoentjes schoffelen, onderhoud etc etc . Het is niet moeilijk iets te vinden want we betalen ze al. Onwil? Dan moet je terug naar waar je vandaan kwam. Geen gezinshereniging want als het echt oorlog is dan laat je niemand achter en al zeker niet vrouw en kinderen.

Accident_Prone | 19-05-17 | 16:10

@Graaf v E
Ik kom eigenlijk nooit in den Haag maar
bestaat het lange zoodje nog?

D-Fens_1963 | 19-05-17 | 16:08

Flikker dat hele zootje het land uit in plaats van eindeloos op hun dreigementen in te gaan. De autochtoon kan toch ook doodvallen wat die burgemeester betreft. Daar heeft hij geen enkel woord voor over. Nee die is alleen maar goed om de pleuris te werken voor de uitkeringen voor dat gepeupel.

Therapietje | 19-05-17 | 16:08

@Indoneesje | 19-05-17 | 15:58

U heeft even niet opgelet. Ze kwamen, ze eisten, ze krijgen een vervolggesprek.
.
Een tijdje terug probeerde een Nederlandse zoiets bij een staatssecretaris. Een beveiliger brak haar arm, pleurde haar op de grond, terwijl de staatssecretaris per bmw langs haar hoofd raasde.
.
Tsja.

Parel van het Zuiden | 19-05-17 | 16:07

Je zou eigenlijk diegene die de jongens in het oor gefluisterd heeft "jullie moeten met zijn allen naar de burgemeester" openbaar op het Malieveld ophangen.

Graaf van Egmont | 19-05-17 | 16:04

Deze gelukszoekers eisen een woning omdat ze dan meteen hun eigen kudde kunnen laten overkomen. Of breng ik ze dan op een idee. Nee wacht... stond al in de vluchtelingen brochures.
Netherlands, land of milk and honey, free homes fully equiped and also wellfare untill you die. Ps. No labour or job needed because the Dutch do and pay with a big smile all this for you. Info needed call Groenlinks, D66 and PvdA

Troyan horse | 19-05-17 | 16:03

Ah economische vluchtelingen die nu als dank gaan eisen, want zo werkt dat tegenwoordig in Nederland. Zolang je een kleurtje hebt, dagelijks bid richting het oosten en heel zielig kunt doen, krijg je alles voor elkaar. Wat een land...

First Contact | 19-05-17 | 16:03

Nu krijgen ze vast een huisje waar een normale Nederlander 10 jaar voor ingeschreven moet staan..

dus:

1 huis , check
2 uitkering , check
3 geen werk, check
4 Gratis zorg, check
5 mobiele telefoon, check

En ga zo maar door,wij krijgen de rekening wel.

obzzcure | 19-05-17 | 16:00

-weggejorist-

tata1981 | 19-05-17 | 16:00

Het is toch om je dood te lachen dit, laat het maar lekker uit de hand lopen, elke burger, behalve links in Nederland weet dat dit gaat komen. Onze politici niet, straks staat die Baldewsingh vooraan alles voor ze te regelen, een normale bewoner die recht op een huis heeft kan doodvallen.

lanexx | 19-05-17 | 16:00


http://www.nationalehorecagids.nl/hotel/nieuws/232-zweden-bouwt-naast-ijshotel-en-ijskerk-ook-ijsmoskee.html

IJsmoskee en ijsimam voor al uw feesten en partijen.
Eritrees en Irakees gaan er trouwen. Komt allen!

Oprisp | 19-05-17 | 16:00

Politici houden van de mensheid, maar niet van mensen.

hovawart | 19-05-17 | 15:59

Wat is er toch aan de hand in Nederland verdomme! Wat denken die lui wel niet? En wij maar 40+ uren per week krom liggen om de rekeningen te kunnen betalen. Niet te geloven! Die smerige ratten hebben helemaal niets te eisen!!

Indoneesje | 19-05-17 | 15:58

Ken er nog niet over ui. Als ik dagelijks gevaar loop ben ik al blij als ik in een veilig landje in een tent zou kunnen liggen.

Barkruk2 | 19-05-17 | 15:56

@McMarx | 19-05-17 | 15:40
Ze sturen ze eerst op pad om op Groenland een boom te vinden.

Guido | 19-05-17 | 15:56

@JvanDeventer
U is zelf geen apother neem ik aan? *kuch *

D-Fens_1963 | 19-05-17 | 15:55

Parel van het Zuiden | 19-05-17 | 15:50
Dat maakt die policor eigenpijperTs niets uit want ze vreten er goed van, over andermans rug.
Het erge vind ik dat ze het geen reet interesseert en rustig de vermoorde onschuld spreken wanneer je ze er op aanspreekt.

Dat zijn de vijanden, de mensen die dit faciliteren.

Ongeblustekalk | 19-05-17 | 15:55

@TheseDays00 | 19-05-17 | 15:15
Ze hadden zelf al de taxi naar het stadhuis genomen, en gingen daar hinderlijk in de weg zitten. Wellicht aangemoedigd door linkse 'activisten'.

Guido | 19-05-17 | 15:53

@TheseDays00 | 19-05-17 | 15:48
Ik ga het niet zeggen, want ik ben een fatsoenlijke man (sorry daarvoor), die reageert op een fatsoenlijk weblog in een fatsoenlijk land. Het OM kan opgelucht ademhalen, de bloedhonden kunnen binnen blijven.

atheïstisch stemvee | 19-05-17 | 15:52

"Iemand heeft ze namelijk wijsgemaakt dat ze hier gewoon gratis van u de hardwerkende Nederlander een huis krijgt."

Het erge is dat ze dat niet "wijsgemaakt" wordt, maar dat eea correcte voorlichting betreft.

Al die klaplopers weten dat het van essentieel belang is hier een verblijfsvergunning te bemachtigen. Dat is de "hoofdprijs", waarna gemeentes verplicht zijn huisvesting te regelen - ik geloof dat ze nog steeds automatisch een urgentieverklaring hebben, al weet ik dat niet zeker; er was een tijdje geleden sprake van dat de regering dat toch te gek vond, want Henk en Ingrid moeten die klaplopers voor laten gaan. Ze krijgen recht op gezondheidszorg, onderwijs, en andere voorzieningen.

Dat moet betaald worden, en om dat te kunnen betalen moet men werk en een inkomen hebben. Maar even afgezien van al die apothekers die hier meteen aan de slag kunnen, hebben de meesten geen vaardigheden ( een 9,3 voor het bij elkaar kunnen houden van 17 geiten is wellicht een mooi cijfer in Afrika, maar daar staan hier in Nederland niet veel vacatures voor in de kranten). Dus krijgen ze een uitkering - het bekende gratis geld - waarvan alles betaald wordt.

"Ook krijgen ze minder geld omdat ze samen in één huis wonen"

Tsja, dat is inderdaad wel een hele grote teleurstelling, want hoe kunnen ze op deze manier nou wat geld opzijleggen om jaarlijks op familiebezoek/vakantie te gaan naar het land dat ze - omdat ze in levensgevaar verkeerden - in eerste instantie "ontvlucht" zijn?

Dan zou ik toch ook wel boos worden. Ik hoop dat mijn nieuwe burgemeester Paulien Krikke ze een beetje heeft kunnen geruststellen; misschien een toezegging om hun vakanties uit de gemeentekas te betalen? Zou niet meer dan rechtvaardig zijn.

Dr_Johnson | 19-05-17 | 15:51

Laten we eens bij het begin beginnen.
.
Hoeveel Nederlanders zijn weer verder op een wachtlijst geplaatst om ze in het huidige huis te stoppen?
.
Belangrijk. Want dan weten we hoeveel Nederlanders er binnenkort op de wachtlijst geplaatst gaan om de overige huizen voor deze groep te regelen.
.
Immers, agressieve eisende immigranten en politiekcorrecte huichelaars vinden elkaar erg gemakkelijk. De prijs wordt immers altijd betaald door anderen.
.
The enemy within...

Parel van het Zuiden | 19-05-17 | 15:50

Ik zou zeggen: Allemaal doorsturen naar Klaver, die heeft de oplossing. Want mensen denken dat hij alleen maar iedereen binnen laat en geen oplossing heeft voor huisvesting, zorg en uitkeringen?? Echt wel! Toch???

doskabouter | 19-05-17 | 15:49

Als je een blanke autochtone man bent moet je 8 jaar wachten op een afgeleefd bezemhok van 4 a 500 euro per maand.

Admiraal Balthasar | 19-05-17 | 15:48

En shitloads medelijden.

hovawart | 19-05-17 | 15:48

@ atheïstisch stemvee | 19-05-17 | 15:42
Dat je ze zou willen doen? Beter niet zeggen, krijg je de wereld over je heen.

TheseDays00 | 19-05-17 | 15:48

Geen paspoort, wel een bankrekening,uitkering en een woning, zo hoeft niemand op straat te slapen, hulde voor de Pays-Bah.

hovawart | 19-05-17 | 15:46

jullie zijn allemaal egoisten
Geef aan die arme mensen deel geef geef
kom uit je hok en geef
ze hebben het nodig huizen, geld, genoegdoening
ik snap dat wel

harries | 19-05-17 | 15:46

@Homo homini lupus | 19-05-17 | 15:43

Exact. Niet iedereen heeft zó maar alle keuze waar te gaan wonen, niet iedereen bulkt van het geld (ahum), en velen zijn gewoon gebonden aan een bepaalde woonplaats vanwege werk of studie.

En dan sta je dus inderdaad vrolijk een jaartje of 10-15 op een wachtlijst voor een flatje, zoals hier in Utrecht.

EefjeWentelteefje | 19-05-17 | 15:46

Waarom we niet bekend staan als houthakkersland?
Omdat bijna iedereen cv heeft natuurlijk :-)

D-Fens_1963 | 19-05-17 | 15:44

Mark_D_NL | 19-05-17 | 15:30
Kennelijk gaf mijn tekst aanleiding het hele volk te diskwalificeren, maar nu wat toelichting. De sociale huurwoningen (betaalbaar dus) zijn alleen door middel van inschrijving te verkrijgen, tenzij je een statushouder of een urgentiegeval bent. Dat is algemeen bekend. Intussen op een véél te dure kamer wonen of een vrije sector woning huren dat spreekt voor zich, maar dat kost 3x zoveel. Misschien nu iets duidelijker waar de schoen wringt? Het gaat niet om passief afwachten, want dat doe je inderdaad niet, het gaat om het bestaande tekort aan betaalbare woningen. Het inderdaad wachten tot ze meer van haar salaris mag overhouden en gewoon kan rondkomen.

Homo homini lupus | 19-05-17 | 15:43

Sjefke7807 | 19-05-17 | 15:38

Als je geen geld meer hebt om zelf eten te kopen, is je voedselbankpas goud waard, maar weten die klagers veel. Te luxe gewend blijkbaar, en daardoor niet in staat buiten hun eigen perceptie te denken. Arme vluchtelingetjes hoor.

Schaaldier | 19-05-17 | 15:43

Ik zou nu heel onfatsoenlijke dingen willen zeggen.

atheïstisch stemvee | 19-05-17 | 15:42

Maakt mij de pis niet meer lauw welke opvreter mijn belastingcenten opslurpt.

Teleo | 19-05-17 | 15:42

schande geef wat ze willen
beloofd is beloofd
en wij hebben genoeg
GEEFFF

harries | 19-05-17 | 15:41

@duitse herder | 19-05-17 | 15:30
Die Groenlanders zullen wel blij zijn met die extra houthakkers.

Rest In Privacy | 19-05-17 | 15:40

Deze asielzoekers zijn niets gewend waar ze vandaan komen! Daar hebben ze niet meer dan alleen een lemen hut. Vandaar dat ze alles slopen, de muren als kladblok gebruiken en op de toiletpot gaan staan zodat het een grote tering bende wordt.

JI-HAAT | 19-05-17 | 15:39

@Een paard | 19-05-17 | 15:32
1 *proest*

2 Mwoahahaha!

3 Mijn "weelde" kunnen ze zo krijgen hoor! *Voedselbank kaart uit de kast pakken gaat*

Dit soort uitkaaiers moet maar één ding; met een ferme schop onder de kont het 1e de beste vliegtuig naar heimat in zodat ze dáár de boel eens op kunnen gaan bouwen.

Sjefke7807 | 19-05-17 | 15:38

Meer dan veligheid heeft een vluchteling toch niet nodig?

Dutch_Holland | 19-05-17 | 15:37

Ik ben het eens met de voorspelbare reacties hierboven.
Twee punten waar ik het niet mee eens ben:
1) "Apotherskills laten shinen" moet zijn "apotherskunsten vertonen"
2) "... dat ze hier gewoon een huis krijgt" moet zijn ".. dat ze hier gewoon een huis krijgen"
Eigen taal eerst!
Verder niets dan lof.

JvanDeventer | 19-05-17 | 15:37

Oh oh Den Haag, ik zou zeggen in stukken 1x1 km afsteken en de zee opduwen.

oranjerood | 19-05-17 | 15:36

en f) als het naar hout stinkt, zijn die asieleisers weeer ontevreden...

Nuchternederland | 19-05-17 | 15:35

*kots toetsenbord onder*

Een paard | 19-05-17 | 15:35

Ze mogen blij zijn dat ze een dak boven hun hoofd hebben, een bed om in te slapen, en meer leefgeld krijgen dan mensen in de bijstand en de schuldhulpverlening. Zodat ze centjes hebben om boodschappen te doen, in plaats van in de rij te moeten voor een voedselbankpakket. Als hier nou eens de discriminatiekaart getrokken kan worden, kunnen we hun rechten gelijkstellen aan die van de mensen die door het falende overheidssysteem zijn uitgekotst.

Schaaldier | 19-05-17 | 15:35

NL is blijkbaar hard op weg naar eigenrichting.
Nix mis mee trouwens.
Vallen soms alleen wel onschuldige slachtoffers bij
Check: nl.m.wikipedia.org/wiki/Bestorming_va...
Een bevolking kan veel overheidsterreur verdragen, en blijven hopen op beter.
Maar wanneer die terreur voorduurt komt de geest uit de fles. Met alle gevolgen vandien. En een laffe overheid die hier NIETS meer tegen kan ondernemen......
Gaaaaaaaaf land hier!

pennestront | 19-05-17 | 15:35

"als je je eigen hout hakt, word je twee keer warm?" Wat een prachtige philosophische waarheid. Ik buig voor de bedenker van deze tegel.

Foolonthehill | 19-05-17 | 15:22
Hoho, besef je wel dat:
a) bomen ook gevoel hebben, vraag maar aan die prinses
b) bomen de longen van deze planeet zijn, en we moeten stoppen met kappen
c) een kapvergunning ook geld kost. Anders gezegd, die boom op je eigen erf moet je alsnog betalen
d) heb je wel een goede verzekering, danwel pluspakket aangeschaft ivm gevaarlijke arbeid?
e) het stoken van hout erg slecht is voor het milieu, en vaak ook vergunningsplichtig als je geen kachel of vuurkorf hebt

Nee, bij nader inzien in 2017 toch niet meer zo'n duurzaam, puur en verbindend idee, dat hout kappen en opstoken.

Nuchternederland | 19-05-17 | 15:34

Wat afschuwelijk. Allemaal in eigen land vervolgd wegens oorlog, homohaat, religieuze discriminatie... Met gevaar voor eigen leven hier naar toe gevlucht. Alleen de sterke jongemannen overleefden. Ook nog eens beroofd van hun spaargeld, 10k voor een boorovertocht.
En dan moeten ze een huis delen en krijgen ze minder geld wegens gedeeld huishouden?

Europees Hof voor de rechten van de Mens: grijp in!

Ik ben ondertussen zo tot tranen geroerd dat ik er alles aan zal doen om nieuwe "vluchtelingen" dit ellendig lot te besparen.
Ik maak nog eens 50€ over aan de anti-TimmerFrans-ferries-vloot...
defend-europe.org/en/support-us_en/

*kijk mij deugen*

Rommelende Onderbuik | 19-05-17 | 15:33

Als je de andere foto bekijkt dan zijn deze mensen bijna allemaal afkomstig uit de hoorn van Afrika. Somalië, Eritrea. En helaas, daar denken echt zo.
Dit heeft met Aleppothekers niet veel te maken.

Captain Pervert | 19-05-17 | 15:33

GL vindt dus dat ze allemaal een huis verdienen. En alle vluchtelingen ook! Wie dat gaat betalen? Dat boeit niet. Toch ook niemand met een greintje verstand die met zo`n club een regering gaat vormen.

roze_bril | 19-05-17 | 15:32

Laten we hun klachten even beschouwen.

1. Geen eigen huis.
Is er een risico dat hun huidige woning wordt gebombardeerd? Nee? Dat lijkt me juist hartstikke mooi als je gedwongen bent de oorlog en ellende van je eigen land te ontvluchten. Maar het lijkt me wel lastig om met je huisgenoten af te stemmen wanneer wie de badkamer gebruikt, als je 's ochtends in alle vroegte allemaal naar je werk moet.

2. Minder geld omdat ze samen in één huis wonen.
Betekent een huis delen met meer mensen niet dat je daardoor ook significant lagere woonlasten hebt? Oh het is niet hun geld. Ja, dan is dat misschien lastig te accepteren. Het getuigt van een gezonde ondernemersgeest zoveel mogelijk de aanwezige financiële faciliteiten te willen benutten.

3. Te ver van de bewoonde wereld.
Nederland is één van de dichtsbevolkte landen ter wereld! Maar ik snap natuurlijk ook wel dat ze een mooi eigen appartement willen in de binnenstad. Dat lijkt me ook een niet meer dan redelijke eis. Daar heeft iedereen toch recht op? Moet behoorlijk frustrerend zijn om te zien dat alle Nederlanders in weelde in het centrum leven, en als vluchteling feitelijk in een sloppenwijk te worden gepropt.

Gelukkig hoeven ze maar tijdelijk in deze erbarmelijke omstandigheden te leven. Als het weer veilig genoeg is in de thuislanden van deze vluchtelingen dan hebben ze genoeg uitdaging om hun steentje bij te dragen aan de wederopbouw daar. Dat moet een hoop nieuwe energie en motivatie geven.

Een paard | 19-05-17 | 15:32

Ik ben de (import-)parasieten van de samenleving wel zat ondertussen en al helemaal al die toeslagen en kortingen die er voor zorgen dat die lui ook totaal niet gemotiveerd raken om een baan te zoeken.

a4p | 19-05-17 | 15:31

En als ze het niet krijgen, gaan ze dan weer terug naar het moederland?

TheseDays00 | 19-05-17 | 15:31

Homo homini lupus | 19-05-17 | 15:27
Je gaat toch geen 8 jaar wachten. Dan verzin je iets anders. Daar snap ik niets van bij NL-ers die afwachtende houding, echte appeasers... Bah, kutvolk.

Mark_D_NL | 19-05-17 | 15:30

Tsjonge... Als ik alle bovenstaande commentaren eens lees...
Wie suggereert dat wij een laag niveau hebben?

Orakel1958 | 19-05-17 | 15:30

Denemarken gaat binnenkort over tot het plaatsen van vluchtelingen naar Groenland. nl.wikipedia.org/wiki/Groenland

Stabiele werktemperaturen daar. Winter -23 graden, zomer +3 graden.

duitse herder | 19-05-17 | 15:30

@pennestront | 19-05-17 | 15:12
Kost te duur en bovendien hebben we die woonruimte hard genoeg nodig voor als de pliesie wel weer capaciteit heeft en justitie zijn prioriteiten weer juist legt.
Die migranten moet men gewoon retour sturen. Indien geen paspoort: dan zijn ze Saoedie. Gaan ze daar maar een huis eisen bij de plaatselijke sjeik.

Chiant | 19-05-17 | 15:29

Beetje begrip he... het is ook irritant dat je niet eindelijk ff prive van die oase gratis porno hier kunt genieten, die degemene kwaaide verdorve witte man trouwens gratis online geknald heeft... je zou er bijna aanslagen van gaan plegen

notalien | 19-05-17 | 15:29

Ze kunnen ook weer met de stoomboot terug naar Takkie-takkie land. Geen probleem hoor.

Stormageddon | 19-05-17 | 15:28

-weggejorist-

Newcastlebrownale | 19-05-17 | 15:28

Wat moet je nou met dit soort lui ?
Ze spreken niet eens Nederlands.
Raketgeleerden, tandartsen en apothekers..... hou toch op. Het is gajes van de richel. En alleen mannen.... waar zijn de vrouwen dan ? Dat zegt al genoeg. Want een beetje vent neemt zijn vrouw en kinderen mee als het allemaal zo oorlog is. Tijd dat er in Saoedi Arabië een Vinex wijk gebouwd gaat worden.

exwout | 19-05-17 | 15:27

Zo'n 10 jaar geleden. Mijn moeder schreef zich in voor een bejaardenwoning. Ze is enkele jaren geleden overleden. De bejaardenwoning is er nooit gekomen.

Orakel1958 | 19-05-17 | 15:27

Laat Yasser Feras alias Jesse Klaver maar even bijpassen uit eigen inkomen.

General McAuliffe | 19-05-17 | 15:27

Ze waren in Afrika ook al gewend alles gratis van ons te krijgen, dus waarom hier niet.

zwarte_weduwe | 19-05-17 | 15:27

Mijn dochter wacht al meer dan 8 jaar op een woning. Bekend verhaal, I know, maar ik kan niet zonder verhoogde bloeddruk dit soort berichten lezen. Een sit-in? Wat zijn ze toch snel geïntegreerd in het actiewezen, met dank aan gewillige dhimmie adviseurs.

Homo homini lupus | 19-05-17 | 15:27

Als ik het goed zie, een groep jongen mannelijke Eritreeërs. Verdienmodel van velen uit de Hoorn van Afrika is juist met veel mensen in 1 huis samenwonen en uitkeringen en kinderbijslag stapelen, want kan dankzij PvdA.

batvoca2 | 19-05-17 | 15:25

Ronduit ergerlijk.
Dat men er überhaupt mee in gesprek gaat bedoel ik dan natuurlijk.

Chiant | 19-05-17 | 15:25

Wanneer wordt asielbeleid eindelijk eens aangepast: opvang in de regio en voor degenen die hier komen alleen tijdelijke opvang en verplichte terugkeer als het herkomst land veilig is. Geen integratie cursussen maar het leren van skills om het eigen land op te bouwen.
Alles wat al een status heeft opnieuw beoordelen: bezoek gebracht aan onveilige thuisland is verplichte terugkeer evenals crimineel gedrag.
Nederland weer voor de Nederlanders.

Franker | 19-05-17 | 15:25

Wijsmuller is een van alle werkelijkheid losgezongen burgerhater die alles op alles zal zetten om deze mensen te huisvesten gelijkwaardig aan Huis Ten Bosch. Reken maar dat deze eisers hun zin zullen krijgen.

Lucifer | 19-05-17 | 15:24

Zonder eigen huis kunnen ze geen wiet verbouwen

telelezer | 19-05-17 | 15:23

Een stapelhuis in het Groningerveld?

Oprisp | 19-05-17 | 15:22

"als je je eigen hout hakt, word je twee keer warm?" Wat een prachtige philosophische waarheid. Ik buig voor de bedenker van deze tegel.

Foolonthehill | 19-05-17 | 15:22

Carrière maken / Voordat de bom barst (jaja valt)
Werken aan mijn toekomst / Voordat de bom barst
Ik ren door mijn agenda / Voordat de bom barst
Veilig in het ziekenfonds / Voordat de bom barst

En als de bom barst
Lig ik in mijn nette pak
Diploma's en mijn checks op zak
Mijn polis en mijn woordenschat
Onder de flatgebouwen van de stad
Naast jou

Kouwe Kees | 19-05-17 | 15:22

Tsja logisch ook die mensen moeten met zijn allen richting villabuurten gaan waar de elite gehuisvest is want daar krijgen ze natuurlijk alles gratis of ja bij weigering gewoon pakken rijkdom genoeg dus bij deze een oproep aan asieleisers, aphotekers, ingenieurs en alle andere hooggeleerden uit het kalifaat jullie zijn in het verkeerde deel van de stad beland.

Koeienflat | 19-05-17 | 15:22

En binnen de muren van het filmhuis is de wolf nog steeds goed en de jager nog steeds slecht. In de werkelijke wereld buiten het filmhuis is de jager goed en de wolf slecht. Voor de geitjes maakt het geen verschil. Die zijn zowel binnen als buiten de muren van het filmhuis boos op hun pappa's. Want dat zijn de jagers...

Orakel1958 | 19-05-17 | 15:22

Geef ze de ledenlijst van GL, PvdA en CU, die mensen zijn erg tolerant en hebben vast nog wel wat ruimte vrij in hun woning.

WimCock | 19-05-17 | 15:21

Ik wed dat ze binnen afzienbare tijd allemaal een (luxe..!) woning krijgen, anders raassjiest!
Wat een land

telelezer | 19-05-17 | 15:21

Inderdaad: Wie-oh-wie maakt die gasten wijs dat hier alles 'graties' is - en dat je dus je zin krijgt als je maar hard genoeg brult dat je 'sielug' bent???

Ik heb een tip voor ze: je handjes laten wapperen, oftewel: aan het werk gaan. Krijg je ook nog eens (een beetje) geld voor. Dit speelt in Den Haag, dus de haven van Rotterdam is niet al te ver weg.

EefjeWentelteefje | 19-05-17 | 15:21

Raar dat Krikke in gesprek gaat met deze mensen, autochtonen mogen zich gewoon aan de wet houden en daarbovenop de APV'tjes van de Gemeente en daarbovenop de regels van de woningbouwcoöperaties. Worden geacht netjes om te gaan met ambtenaren, want anders dubbele straf. Hier komen gasten wel eens even op hoge poten een gesprek eisen met de Burgemeester om hun eisen kenbaar te maken. Het liefst moet Krikke het even morgen voor ze oplossen.

Beroep = Boerenlul | 19-05-17 | 15:21

Zat die Pauline Krikke niet in de drugshandel toen ze nog burgemeester was van Arnhem? Waarschijnlijk wilden de arme vluchtelingen ook drugs of misschien wel een baantje als distributeur.

A.Vis | 19-05-17 | 15:20

Tja als ik hier wegvluchten moest zou ik ook graag een woning voor mezelf willen in het land waar ik mijn leven weer wil oppakken. Ik woon hier ook niet met 8 vreemden samen. Dat gezegd hebbende, zou ik er natuurlijk begrip voor hebben dat dit via een procedure gaat met regels die ik na moet leven zoals aantonen dat ik mijn huur zelf kan betalen etc.

kapodtmakert | 19-05-17 | 15:20

Omdat ze gezamenlijk (8 man) een huishouden delen krijgen ze minder geld per persoon. Daar zijn ze ook PISWOEST over.
Ik ben gelukkig geen inwoner van Ypenburg maar ik zou PISWOEST worden met zulke buren.
En je weet het: sluit 8 mannen op in een huis en worden homosensulen (*LOL* aldus een collega van me)

TonyD | 19-05-17 | 15:20

Dit zijn geen vluchtelingen, dis zijn allemaal gelukszoekers. Een echte vluchteling komt ten eerste al niet eens hierheen en ten tweede is die al lang blij veilig te zijn.

-

Dit vooral met dank aan de linkse partijen. Doordat we met deze mensen bezig zijn gaat de hulpbereidheid in Nederland achteruit en het geld en tijd ook op aan deze mensen.

-

In de regio hadden met het zelfde geld en de zelfde tijd die aan deze mensen wordt weggegooid) veel efficiënter veel meer echte vluchtelingen kunnen helpen. Ondertussen doet links maar alsof ze zo sociaal zijn en juist rechts onmenselijk is doordat ze niet willen helpen.

-

Nee, het is hier links dat asociaal beleid wilt en echte vluchtelingen dus niet wilt helpen. Echte vluchtelingen zijn beter af met rechts. Gelukszoekers met links.

DerUnterMensch | 19-05-17 | 15:19

"Wie vertelt deze mensen dat hier het gratis geld aan de boom groeit?"

Hele scharen met dezelfde leegplukkers die hen al voor gingen. En het deugdvolk dat hen helpt. Het 1e dat ze doen als ze hier zijn is met een overmaatse smartphone in het koeterwaals gaan staan door brieven wat er hier allemaal wel niet te halen valt. Mede mogelijk gemaakt door allerhande ngo's en organisaties die er een dikke boterham aan verdienen.

"Waarom staan we niet bekend als het land "als je je eigen hout hakt, word je twee keer warm?"."

Omdat je dan een vieze enge xenofoob, racist, ultranationalist, en de ergste; een PVV stemmer bent. Omdat Links hier al 40+ jaar geleden iedere vorm van kritiek in de kiem gesmoord danwel gewoon vermoord(Fortuyn) heeft. Daarom.

Ze moeten gvd blij dat ze überhaupt wat krijgen! De gemiddelde wachttijd voor de inheemse Nederlander bedraagt iets tussen de 5 tot 20 (Purmerend 21 jaar!) jaar, afhankelijk van waar je wilt wonen. En voor hen géén Eu 10,000 om stuk te slaan op de inrichting en wat dies meer zij. *verder head desken doet*

Sjefke7807 | 19-05-17 | 15:19

Mag hopen dat het gesprek plaatsvind in hun eigen land? Gelijk er uit flikkeren dit soort lui.

Barkruk2 | 19-05-17 | 15:19

-weggejorist-

Mark_D_NL | 19-05-17 | 15:19

Met z'n achten moeten samenwonen is natuurlijk ook enorm traumatisch. Ik zou terug gaan naar de zogenaamde oorlog waar ik zogenaamd voor gevlucht was.

Kapitein Stijlvol | 19-05-17 | 15:18

In Rijswijk staat nog een net opgetrokken complex van het COA zo goed als leeg.
Het is maar wat je wil als vluchteling van een oorlog.
Veiligheid daar was het toch om te doen ?

pontius | 19-05-17 | 15:18

Ze mogen ook wel eens een diversiteits manager op de asieleiserts los laten. Zwart, werkloos en veeleisend. Mag wel beetje nuance in worden aangebracht.

Releasethehounds | 19-05-17 | 15:16

Beter dan wij natuurlijk.

Hettiet | 19-05-17 | 15:15

Als ik daar boos kom zijn, komt de burgemeester (!) dan ook met mij praten? Ik ben 42 en binnenkort misschien met mijn schoonmoeder in huis, Nederland zorgt voor zijn ouderen!

TheseDays00 | 19-05-17 | 15:15

Ze zijn er net maar weten nu al beter dan ons dat je samen sterker staat.Binnen paar minuten heb je de burgemeester te spreken.Nou die krijg ik nooit te pakken.Maar ja ik ben dan ook maar slechts het melkkoetje dat de huizen gaat betalen.

Hettiet | 19-05-17 | 15:15

Geef die mensen of direct een huis en ga geen tweede gesprek aan, of geef die mensen daar geen hoop op en ga ook geen tweede gesprek aan.

Ik ken heel veel mensen die met zovelen in een huis gewoond hebben. En dan moesten ze ook met weinig geld rondkomen en ook nog een keer studeren.

El Rico Grande | 19-05-17 | 15:14

Hoezo volgende week een gesprek!?

Wegjorissen en oprotten die lui.

Pun intended.

Parsons | 19-05-17 | 15:12

Ik weet wel wat voor ze. 3 x 2 meter, met een eigen voordeur. Alles inclusief. Mooi RVS interieur. Geloofsgenoten als buren.

pennestront | 19-05-17 | 15:12

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl