Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Schippers opnieuw informateur: GristenUnie wil mee-onderhandelen

Zo. Dat was een constructief dagje debatteren over niets. Het partijkartel staat nog altijd overeind en een nieuw kabinet hebben we ook niet. Omdat het de vorige keer zo goed bevallen is, blijft Edith Schippers informateur. Ze is al begonnen met babbelen zelfs. De carroussel draait dus vrolijk verder en Tante Edith heeft beloofd dat ze volgende week met een nieuwe ploeg aan tafel gaat zitten. Dat zal wel de GristenUnie worden, want Segers die wil praten en de vvd-PVV-CDA-50+-FvD-migratiecoalitie MAGNIET van Rancuneuze Rutte. Dat worden leuke compromissen tussen de biddende broeders van Gert-Jan en D666. Alle winkels dicht op zondag, behalve de orgaan-shop. Verbod op godslastering uit het wetboek van strafrecht maar Kees Verhoeven moet beloven dat ie NOOIT meer godverdomme zegt. Euthanasie alleen nog maar voor Jan Terlouw en bindende referenda over kerkscheuringen. Kijken wie daar over 61 dagen zijn handtekening onder durft te zeggen. Quo usque tandem mensen, quo usque tandem.

Reaguursels

Inloggen


lanexx | 17-05-17 | 16:52

Heb je niet opgelet of zo?

Rute is al 4 jaar lang alleenheerser in de tweede kamer.

Ze lopen als schoothondjes achter hem aan.

Na de brexit besloot rutte even dat er geen nexit referendum kwam ,eigenhandig.
Hij is de erdogan van nederland.

alphapapatango | 18-05-17 | 13:20

Het vreemde is ,dat men in de tweede kamer geen gelijkheid hanteert .Zoals het hoort in een democratie.
Men negeert de pvv compleet ,antwoord niet eens als de pvv spreekt.
En de tweede kamer denkt werkelijk waar ,dat ze op deze manier ongestraft 1.5 miljoen nederlanders kunnen minachten.

alphapapatango | 18-05-17 | 13:01

De pvda gaat niet zitten met de besprekingen.
En iets zegt mij dat de pvda gewoon gaat zitten. iets met landsbelang etc..

De pvda verkoopt immers haar moeder nog aan de duivel.

alphapapatango | 18-05-17 | 12:53

@Chinook Elsevier | 17-05-17 | 16:48

Uitstekend artikel, dank!

EefjeWentelteefje | 18-05-17 | 12:23

Geen fundamentalisten inderdaad regering graag !

hereweare | 18-05-17 | 12:18

Jostifiel | 18-05-17 | 04:37
Wilders benadrukte altijd een voorstander te zijn van een geweldloze politieke omkering om het partijkartel te breken. Ja, je zegt het zelf, het partijkartel is inderdaad ondemocratisch en daarom kun je het drama dat in Den Haag wordt gespeeld nep noemen want in de achter kamertjes is al besloten. Dit is te zien aan de minimale weerstand van de oppositie, ook bij zeer controversiële en principiële onderwerpen als de integriteitsissues binnen de VVD, EU stabilisatie mechanismen, IORP2, het Oekraine verdrag, massa immigratie etc.. Vroeger werden kabinetten on minder naar huis gestuurd.

Upharsin | 18-05-17 | 07:41

@jostfiel,

Laat ik het dan anders stellen: Ik wens voor mij en mijn dierbaren een wereld vol tolerantie. Mensen zijn niet gelijk, maar gelijkwaardig. Religie is prima, achter de deur want een seculiere maatschappij met scheiding van kerk en staat. Deze wereld, die in Nederland ruimschoots aanwezig is, wordt in rap tempo door het grote groepsdenken van de EU en de intolerantie van de islam bedreigd. Zo zie ik dat.

Welke partij raadt u mij aan?

ristretto | 18-05-17 | 07:39

@jostifiel, je doet je naam weer eer aan.
Het is niet erg als mensen zich aan afspraken houden. Maar ook niet om de afspraken af en toe te breken en een ander pad in te slaan. Anders zou de wereld er heel saai en altijd hetzelfde uitzien. Zolang er een blinde vlek is bij de zittende macht voor de intolerantie die de islam oplevert heeft de pvv geen schijn van kans. De Fvd wel zegt u? Tuurlijk niet, als er maar even een kans bestaat wordt ook deze partij via het op de persoon spelen weggezet als racist of xenofoob. Dat een stem op de pvv wel een verloren stem is heeft meer te maken met het machtsdenken van anderen. De groep pvv kiezers is groter dan het aantal islamitische Inwoners, de laatste krijgt de rode loper bijna uitgerold. Dat, terwijl toch echt de afspraak in ons land is om kerk(religie) en staat gescheiden te houden. Dus overweeg je agentes met hoofddoeken. Wie houdt zich dan niet aan de afspraken?

ristretto | 18-05-17 | 07:31

FVD, die maakt wel kans.
Jostifiel | 18-05-17 | 04:37
.
Haha. Ga.toch.weg met die 2 zeteltjes. Er gingen 4 extra zetels naar de PVV hoewel men de kans had om op het FvD te stemmen. FvD heeft wekenlang de grote trom geroerd voor de verkiezingen, was dagelijks in het nieuws en toch maar 2 zetels.

Terwijl de PVV heel weinig campagne heeft kunnen voeren - weet u nog, de beveiliging van Wilders? - en toch 4 zetels erbij.

Ik heb de stemverhoudingen van FvD nergens kunnen terugvinden maar hier op GS stemde de meerderheid van hen die FvD een goed idee vonden, voor Hiddema.

Nou we hebben gisteren kunnen zien wat die ervan bakt; leest een heel verhaal op alsof hij in de rechtszaal staat - terwijl hij gewoon een vraag moest stellen -. Hiddema had hier nooit aan moeten beginnen want het schaadt de beste man.

Lupuslupus | 18-05-17 | 07:29

Ik vind het wel eerlijk dat de PVV wordt uitgesloten. Iedereen die eens een keertje NPO Politiek heeft gekeken en Wilders zijn bloedirritante gedrag heeft gezien of het incident in het Catshuis herinnert weet dat de PVV ten alle tijden blijft uitgesloten. Of dat de PVV tot meerdere malen heeft gedreigd met een -staatsgreep- revolte politiek.tpo.nl/2016/05/21/wilders-waa... . Of het nepparlement, waarmee Wilders het partijkartel bedoelde, maar dat ook als een oproeping tot een staatsgreep aanvoelde. Ik snap de Tweede Kamer wel. Met de PVV hoef je in polderend Nederland niet mee aan te komen zetten. FVD, die maakt wel kans.

Jostifiel | 18-05-17 | 04:37

Wat een verschrikkelijk zeurdebat.
Wilders .... zeur, zeur huilie huilie.

Buma.... om te kotsen.
Rutte draai draai kronkel monkel.
Op naar de nul zetels

Frankasd | 18-05-17 | 02:15

@Dr_Johnson | 17-05-17 | 21:48
Wat een onfatsoenlijk geneuzel, Zwitsal. Is dat alles wat je te bieden hebt?

Er moet een vluchtelingentsunami gestopt worden. Of wil jij ook dit jaar 100.000 buitenlanders toelaten? Nou?

Godsamme! Zet dat maar in de krant.

Lewis Lewinsky | 18-05-17 | 00:47

-weggejorist-

sojasoep | 18-05-17 | 00:18

Ze hebben exact de maximale tijd ervoor genomen 61 dagen welgeteld om tot de conclusie te komen dat het niet lukt, nu met de christen unie proberen zal hetzelfde effect krijgen; weer 61 dagen verder.... lekker rustig hoor, de economie draait niet toevallig nu een stuk beter dan dat er een regering zit.
Ze moeten de PVV toelaten, de enige partij met massale winst en de tweede partij van Nederland kan en mag je niet negeren. Doet Rutte dit wel dan is hij de meest ondemocratische politiek figuur die ik ken.

sjeetje | 17-05-17 | 23:25

Geneuzel over wie wie uitsloot vóór de verkiezingen is na de verkiezingen ontfatsoenlijk want niet meer van toepassing.
Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 17:58

Hahaha! Wat een baarlijke nonsens! Als het niet van toepassing is - júist van toepassing is - voor ná de verkiezingen, wanneer er gekeken moet worden wie met wie een nieuwe regering gaat vormen, wanneer is het volgens jou dan wel van toepassing?

Waar jij feitelijk voor pleit is dat politieke partijen hun kiezers echt ongegeneerd hard mogen naaien door dingen te zeggen die ze na de verkiezingen meteen de prullenbak in kunnen flikkeren. Dat dat tot op zekere hoogte gebeurt, is alleen te rechtvaardigen indien er tijdens coalitiebesprekingen concessies gedaan moeten worden, maar dat zou m.i. dan dus inderdaad op basis van onderhandelingen moeten zijn.

Wellicht herinner je je nog hoe Wilders in 2010 zijn eis dat de AOW-leeftijd op 65 jaar moest blijven (een "breekpunt" meen ik me zelfs te herinneren), meteen de ochtend na de verkiezingen al het raam uitgooide. Ik vond dat toen tamelijk snel, en het wel heel makkelijk breken van een verkiezingsbelofte. Misschien had hij die AOW-leeftijd op zeker moment inderdaad moeten inleveren, maar zoals ik al zei: dat is alleen te verkopen aan je achterban na een potje scherp onderhandelen.

Dr_Johnson | 17-05-17 | 21:48

Wat? "Quo usque tandem mensen, quo usque tandem" ??
Hoe weet de redactie dat ik een tandem heb?

Zaadhaan | 17-05-17 | 21:40

Als de VVD Bilderberger Mark Rutte eruit zou gooien, waren alle problemen in één keer opgelost.

Onder 'New World Order' Rutte is de VVD een massamigratie-partij.

Angel_eyes | 17-05-17 | 21:20

Mijns inziens loopt het politieke systeem nu vast op principiële standpunten ten aanzien van immigratie en soevereiniteit / EU. Het cordon sanitaire tegen pvv en fvd is duidelijk hier op gericht omdat de quasi geheime agenda's van groepen als Bilderberg en de bekende EU trekpoppen koste wat het kost uitgevoerd moeten worden door Rutte en holneukmaatjes. Op een politieke wijze zal de PVV stemmer geen recht gedaan worden wat een schande voor dit land en de democratie.

Upharsin | 17-05-17 | 21:12

De komst van GL in de onderhandelingen, hoe afschuwelijk dan ook, was voor mij geen verrassing. Naar mijn indruk was de zetelgroei van GL en de populariteit van Klavertje, koren op de molen van Rutte, die hiermee een methode kreeg aangereikt waarmee hij Wilders en de PVV tot op het bot kon irriteren.
Rutte had nog een schuld bij Klaver uitstaan vanwege de Anschluss van GL t.g.v. de VVD bij het Oekraïne verhaal en Rutte heeft die schuld nu ingelost. Maar wat blijft is dat er tussen Rutte en Klaver een vrij vriendschappelijke sfeer is gezeteld en ook dat werkt oppositie door de PVV in de toekomst tegen. GL kon wel eens steun gaan verlenen waar de coalitie krap komt te zitten, zolang het niet over klimaat gaat.
.
Klaver cq. zijn secondanten, dat moet ik zeggen, waren wel zo slim om niet in de VVD val te stappen door bijv. concessies te doen. Dat heeft GL i.c. Sap met het Kunduz verhaal destijds wel gedaan, en dat heeft hen vrijwel de kop gekost.
.
Ik vond de bijna smeekbede van Wilders om maar a.u.b. te mogen mee onderhandelen een tikkie gênant, dat was nou niet zo sterk.
.
De man die in de 2e kamer de plank volledig misslaat is toch wel Roemer, mijn hemel in elk debat schittert hij door geschutter. Erg zwak.

Memek | 17-05-17 | 21:04

D66 gaat dit nooit trekken. Me CU erbij is D66 het meest linkse clubje van het stel, en dat is waar de klappen vallen. Daar gáát de orgaandiefstalwet. Daar gáát 'baas over eigen sterfdag'. D66 kan alleen maar verliezen.

marcoplarco | 17-05-17 | 20:20

Het gaat goed in Den Haag," Pechtold: CU onwenselijk", de keuze gaat dun worden, hoezo over vier jaar, binnenkort verkiezingen en dan ga ik PVV stemmen.

Havenwerker | 17-05-17 | 19:36

De enige logische coalitie is die bestaande uit de zes partijen VVD, PPV, CDA, 50+, SGP en FvD.

De enigen die zich daartegen verzetten zijn Rutte en Buma. De kiezer heeft gesproken. Leg je daar bij neer, heren.

Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 19:08

Het gaat voor Geert en de rest van de opppositie niet moeilijk worden om het toekomstige kneuzenkabinet uit elkaar te spelen, zoveel is zeker.

accijnstoerist | 17-05-17 | 18:43

@Memek | 17-05-17 | 18:32
Vriendelijk maar U hoeft mij Uw stemgedrag niet te duiden of uit te leggen.
Iedereen mag hier gelukkig fijn stemmen wat hij/zij/het wil en dat is wel zo mooi.
Oh en 12 uur verderop dat is best ver weg.
Krijg ik mevrouw Berbaar niet mee naartoe, die wil een Cityhopje vanaf de kinderen blijven ;)

Berbaar | 17-05-17 | 18:41

Ik krijg waar ik op gestemd had.

Jezus_Boeddha | 17-05-17 | 18:39

@Berbaar | 17-05-17 | 18:22
Dat hangt er van af wat mijn verwachtingen waren.
Ik heb geen prijs maar ik vind niet dat mijn stem naar de kliko, zoals u dat elders noemt, is geworpen.
Mijn stem was deels uit protest, maar voor het merendeel een weloverwogen keuze tegen een ontwikkeling die ik als een enorme bedreiging voor ons aller vrijheid zie.
Daar heb ik de toekomst van mijn kinderen en kleinkinderen ook in meegewogen. Geen andere partij had het juiste antwoord op mijn behoefte.
Goed ik neem mijn verlies, no problem.
En toekomst (de volgende verkiezingen) kan wellicht niet meer in NL zijn, maar in een land 12 uur vliegen hier vandaan. Het land (van mijn vrouw) waar ze nog tot het uiterste hun eigen identiteit verdedigen.

Memek | 17-05-17 | 18:32

@Memek | 17-05-17 | 18:17
Kleine correctie: U had vooraf al kunnen of moeten weten dat Uw "lot" waardeloos zou zijn als U PVV stemt.
Verder komt die volgende keer er vast en dat duurt denk ik geen 4 jaar.
Bedenk goed wat U dan met Uw stem doet!

Berbaar | 17-05-17 | 18:22

@ Beroep = Boerenlul | 17-05-17 | 18:03
Ik heb niet beweerd dat je niet mag stemmen op de PVV, alleen moet je niet achteraf gaan zitten jammeren als de PVV niet wordt uitgenodigd bij het formeren. Je wist dat je PVV stem een verloren stem was.

eetvis | 17-05-17 | 18:22

Stormageddon | 17-05-17 | 17:16
Dank voor de historische feiten.
Of dit anno 2017 nog opgaat zet ik een groot vraagteken bij. de programma's zijn allemaal behoorlijk afgebakend, waarbij we uit de reacties over het mislukken van de eerste ronde redelijk zeker kunnen zijn dat er op policor gevoelige punten geen consensus te bereiken was.

hakbarry | 17-05-17 | 18:20

@Beroep = Boerenlul | 17-05-17 | 18:14
U vergeet PVV voor -kiezer.
Tsja die hebben hun stem zo in de kliko geflikkerd.
Geen medelijden mee, dat was vooraf genoegzaam bekend.

Berbaar | 17-05-17 | 18:19

@Berbaar | 17-05-17 | 18:11
Jankeballen heeft zoals je schrijft geen zin, ik heb PVV gestemd, met een duidlijke weloverwogen persoonlijke reden, maar ik heb geen prijs in de 2e kamer loterij gewonnen.
Sterker nog mijn lot blijkt (achteraf) volstrekt waardeloos.
Jammer volgende keer beter, als er nog een volgende keer komt..................

Memek | 17-05-17 | 18:17

@Berbaar | 17-05-17 | 18:11
En dus het Ego van Rutte en Arrogander Pechtold vindt u belangrijker dan de kiezer. Rare democratische gedachten houdt u erop na.

Beroep = Boerenlul | 17-05-17 | 18:14

Zonder al die papadagen moet het in een maandje wel rond zijn toch?

jip_86 | 17-05-17 | 18:13

effedenke | 17-05-17 | 17:08

In uw tegel heeft u misschien Nostradamuziëke plempsels staan.
In het debat vanochtend was de uitsluiting als wat genuanceerder: nos.nl/artikel/2173602-weinig-kans-op-... (2de filmpje vanaf 1:10) "het is geen aantrekkelijke variant" en een hoop gebral waar als hij zich had versproken door "VVD" te zeggen waar hij "PVV" zegt net zo veel waarheden bevat.

hakbarry | 17-05-17 | 18:12

@VerenigingVanDieven | 17-05-17 | 18:05
Ik en ik hoop vele anderen vinden dat nou juist het grootste minpunt van Rutte. Ben zelfs van mening dat Rutte af en toe over het randje gaat.

Heb net het boekje 'De rekening voor Rutte' van Bas Haan uit en je wordt er niet gelukkiger van als je zijn rol in het verhaal leest. Een realist beseft dat NL niets wint met een premier die liegt en bedriegt, en er een nogal discutabel groepje partijvrienden op nahoudt. Misschien is dat wel het zwakste plek van onze parlementaire democratie op dit moment.

Beroep = Boerenlul | 17-05-17 | 18:11

@Beroep = Boerenlul | 17-05-17 | 18:03
Beter lez0n!!
Iedereen moet stemmen wat hij wil maar jankeballen nadat je gestemd hebt op een clubje, waarvan iedereen op voorhand al heeft aangegeven niet mee te willen samenwerken, is vrij zielig.
GeCalimero, gejankebal van verliezers en vooral om hard om te lachen.
Stakkers!

Berbaar | 17-05-17 | 18:11

@Berbaar | 17-05-17 | 18:07
Ach, wat schattig, je hebt een vriendje. Hebben jullie elkaars piemel al vastgehouden?

VerenigingVanDieven | 17-05-17 | 18:10

@Havenwerker leefbaar doet het uitstekend in Rotterdam.
Zou zonde zijn als ze veel stemmen gaan verliezen aan de Pvv.

Lilia2 | 17-05-17 | 18:09

@eetvis | 17-05-17 | 17:53
Daar zit geen woord Spaans bij lol!!
Dat gejank vind ik vooral humor, willens en wetens op een clubje stemmen dat niemand wil en dan jankeballen dat je niet aan de beurt komt.
Normaal gesproken wordt zoiets bijgestuurd door een ledenvergadering maarja met 1 lid wordt dat lastig.

Berbaar | 17-05-17 | 18:07

@Beroep = Boerenlul | 17-05-17 | 17:54
Je hoeft niet goed te kunnen debatteren, alleen keihard en zonder schaamte te kunnen liegen. Met een brede grijns. Andere zaken kun je omheen draaien.

VerenigingVanDieven | 17-05-17 | 18:05

@eetvis | 17-05-17 | 17:53
En dus omdat Rutte en Arrogander Pechtold de PVV uitsluiten mag u als kiezer geen PVV stemmen. In welk land ben jij opgevoed Noord-Korea?

Beroep = Boerenlul | 17-05-17 | 18:03

@Memek | 17-05-17 | 17:55
Ach zoals vaak oogst men wat men zaait.
Dan moet je niet miepen en zeker niet blijven miepen.
Het zijn interressante tijden, dat dan weer wel.

Berbaar | 17-05-17 | 18:02

Dit wordt het ook niet. Want......
Als twee honden, (GL en CU), vechten om een been, (regeren),
Gaat een derde (PvdA) er rap mee heen.
Tot over 60 dagen.
Of eerder.

Dostranamus | 17-05-17 | 18:02

@Dr_Johnson | 17-05-17 | 17:51
Je zou ook als kamervraag van Rutte kunnen eisen dat hij dan maar meer, meer en meer Marokkanen voor de kamer gaat uitspreken en die uitspraak in het verkiezingsprogramma van de VVD zet.

Beroep = Boerenlul | 17-05-17 | 17:59

@Dr_Johnson | 17-05-17 | 17:51
Na de Tweede Kamerverkiezingen is er een nieuwe situatie ontstaan in diezelfde kamer. Geneuzel over wie wie uitsloot vóór de verkiezingen is na de verkiezingen ontfatsoenlijk want niet meer van toepassing. Tiepjes die dat wel doen, zoals Mark Rutte en Sybrand van Haersma, dienen hun biezen te pakken en op te zouten, zeg ik via u, mevrouw de voorzitter, tegen de genoemden. Zij dienen plaats te maken voor fatsoenlijke volksvertegenwoordigers.

Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 17:58

@Dr_Johnson | 17-05-17 | 17:51
Eens maar dat over de eigen schaduw heenstappen zie ik niet gebeuren.
Als Rutte slim is laat hij de informateur weten dat hij eventueel (als het echt moet) best met de PVV wil spreken mits niet met gekke Greet.
Ligt alle druk weer bij dat clubje.

Berbaar | 17-05-17 | 17:57

Beetje dom om de PVV uit te sluiten. Het lijkt me beter om ze nu op te nemen in een kabinet dan af te wachten tot ze de grootste partij worden.

watazooi | 17-05-17 | 17:55

@Berbaar | 17-05-17 | 17:50
Het effect van het wegzetten en uitsluiten van de PVV is m.i. alleen maar groter geworden, en ik zie het echt niet meer krimpen.
Dat effect van wie deugt en wie niet, groeit ook op andere akkers, kijk maar eens hoe GS aangevallen wordt.
Stapje voor stapje wordt de haat tegen je uitgezaaid.
Het is een bizarre tijd.

Memek | 17-05-17 | 17:55

-weggejorist-

Rest In Privacy | 17-05-17 | 17:54

@VerenigingVanDieven | 17-05-17 | 17:12
Probleem als zovaak daar los je niets mee op. Wie dan naar voren probeert te stappen is Halbe-Zijlstra. Hij is behoorlijk zwak in debatteren en wordt af en toe zelfs afgemaakt. Ik denk dat als Rutte op stapt de VVD implodeert en het wel een tijdje duurt voor er weer een inhoudelijk iemand als lijsttrekker gevonden wordt.

Het electoraat zal waarschijnlijk voor een zeer groot gedeelte verschuiven naar FvD omdat hun onorthodoxe handelswijze in de 2e kamer de kiezer wel aanstaat. Een beetje geholpen door Arib want zij helpt Thierry en The er altijd doorheen. Wel grappig om te zien dat juist van haar kant enige sympathie wordt getoond. Echter een partij met een groeiexplosie is moeilijk in de hand te houden.

Probleem nu met VVD-CDA-D66 en CU is dat men 2 leden moeilijk in het gareel kan houden dat zijn Pieter Omtzigt en Joel Voordewind beide zijn kandidaat om gedurende de komende zittingsperiode uit hun partij te stappen. Daarmee komt er een eind aan het meerderheidskabinet.

Beroep = Boerenlul | 17-05-17 | 17:54

@ Chinook Elsevier | 17-05-17 | 16:48

Uitstekend stuk. Toont uitstekend de absurde gang van zaken aan aangaande het beleid wat sommige politieke partijen voorstaan. Ook absurd om te lezen hoe zo'n wetenschapper getracht monddood gemaakt te worden. Alleen omdat hij een onwelvallige mening met cijfers onderbouwd. Echt schokkend om te lezen.

Bedankt voor het stuk. Zou verplichte kost moeten zijn voor al die kneijters in de Tweede Slaapkamer...

Enter Yeti | 17-05-17 | 17:53

Pfff iedereen die achteraf zeikt over het negeren van de PVV, ga 's ff uithuilen op de plee of zo. Je stem was hoe dan ook weggegooid, omdat vooraf het CDA, VVD, D66 en alle linkse partijen + CU duidelijk de PVV uitsloot vanwege Geerts abjecte standpunten.
Het is pas kiezersbedrog als een van deze partijen opeens wél gaan formeren met deze idioot. .

eetvis | 17-05-17 | 17:53

Ik loop al wat jaartjes mee maar heb nog niet meegemaakt dat het zo stil is rond een kabinetsformatie. Vroeger stonden de kranten er bol van maar nu,nu Rutte, de beroeps leugenaar en liberale elleboogwerker er een rol in speelt gebeurt alles in achterkamertjes,achter de schermen en in het geniep. Onbegrijpelijk dat deze "vliegen de pootjes uit trekker " nog zoveel stemmen heeft gehaald.

Loebas | 17-05-17 | 17:51

feitelijk is er alleen maar een coalitie mogelijk als de pvv en vvd willen samenwerken.
pvv-vvd-cda-d66
vvd-pvv-cda-50+-fvd
vvd-pvv-cda-cu
Domination | 17-05-17 | 16:48

Dan ga je er wel heel gemakkelijk vanuit dat samenwerking met de PVV voor partijen als CDA, D66, CU, geen enkel probleem is. Die partijen hebben nog minder trek met de PVV in een kabinet te stappen dan Rutte.

ALLE partijen - muv Henk Krol van 50plus, die erg vaag deed; een nieuwkomer als FvD was er nog niet - hebben voor 15 maart samenwerking met de PVV uitgesloten, niet alleen Rutte. Dat kun je vervelend vinden of ondemocratisch (daar is op zich ook nog wel iets voor te zeggen, hoewel Roemer ook samenwerking met de VVD op voorhand uitsloot), maar het zijn op dit moment wel de feiten. Ik geloof dat van Rutte dat "minder, minder, minder" van tafel moest. Als Wilders zo graag wil regeren, zou hij ook eens over zijn eigen schaduw kunnen stappen en iets kunnen herroepen. Doet hij dat niet, prima, maar dan ook niet zeiken.

Dr_Johnson | 17-05-17 | 17:51

Twitter dat Mevr. Schippers de fractievoorzitters uitnodigt.
06:44 - 17 mei 2017 vanuit Den Haag, Nederland
Was dus reeds besproken voor de vergadering van de kamer.
En toch beweren dat het geen poppenkast is.

BBmetR | 17-05-17 | 17:51

@Niederländer | 17-05-17 | 17:45
De man staat glashard te liegen, waarde Duitser. Dan maak ik een woordspelinkje op zijn nick. Ik zie niet in wat daar tegen is.

Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 17:50

@Memek | 17-05-17 | 17:45
Klopt, als je jezelf buitenspel zet dan is er natuurlijk geen kans op benoemingen.
Martin Bosma is trouwens een prima kerel.
Misschien moet Geert maar eens het stokje doorgeven en kan men van het clubje een echte partij maken?

Berbaar | 17-05-17 | 17:50

De gristenunie, de DENK van de protestanten.

Alles, maar dan ook werkelijk alles, heeft men er voor over om de PVV weg te houden.

Dankzij al die idioten die überhaupt nog op die "motorblok" partijen stemmen.

Peter_K | 17-05-17 | 17:46

@Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 17:13
Waarom "domme nazi"? Schelden als een linksmens is te makkelijk en leidt tot niets.
Graag argumenten en geen gescheld

Niederländer | 17-05-17 | 17:45

@Havenwerker | 17-05-17 | 17:42
Oh. Dan is het goed :)

Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 17:45

Berbaar | 17-05-17 | 17:33

Ik heb PVV gestemd, en wel op Martin Bosma, die ik als een van de weinigen van de PVV kan waarderen om zijn grotere toegankelijkheid, redelijkheid en gezonde verstand. Een uitstekende redenaar.
Maar als je nu eens kijkt naar de dag van vandaag dan zie je hoe de kaarten duidelijk liggen, de PPV wordt weggelachen, weggehoond, weggekeken en noem maar op.
En de PPV heeft in den lande niet de kartel structuur die de motorblok partijen incl. PvdA wel hebben. Burgermeesters, commissarissen van de koning, dijkgraven, waterschappen, de SER, vertegenwoordigend overleg tussen bedrijfsleven en sociale partners enz., de PVV is niet lid van die clubs, en ze komen er ook niet in.
.
Dat betekent dat je invloed nooit zo groot zal worden als je wenst, je haalt zetels, je krijgt stemmen, de mensen geloven in de PVV en dan is de koek op.
Pas bij 76 zetels heb je een kans, mits er geen dissidenten zijn.

Wat nu rest is de blijdschap dat in ieder geval die criminelen van GL eruit liggen. Maar de gemeenteraden zullen helaas meer GL gaan zien, in A'dam zelfs de grootste.

Memek | 17-05-17 | 17:45

Er wordt voor de bühne een toneelstuk opgevoerd tot er een kabinet is dat met een meerderheid de globalisten agenda van Brussel kan uitvoeren.

Afgeschminkte Bassie | 17-05-17 | 17:42

ewis Lewinsky | 17-05-17 | 17:41
Nee, hahaha even plagen.

Havenwerker | 17-05-17 | 17:42

@Havenwerker | 17-05-17 | 17:36
Heb jij bij de laatste verkiezingen VVD gestemd?

Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 17:41

@Stormageddon | 17-05-17 | 16:43
En dat verschilt inderdaad met de linkse gruwelvariant. Want dan zou je namelijk stiekem pepermuntjes knabbelen en bols drinken.
Daarentegen mag je dan wel weer openlijk met je nicht neuken, want geen kopvod dus hoer

Niederländer | 17-05-17 | 17:41

Het schofferen van de kiezer kent geen einde.

EefjeWentelteefje | 17-05-17 | 17:41

@Samper | 17-05-17 | 16:42
Zou ook echt recht doen aan de verkiezingen. De grootste niet de meerderheid, dan samen met nummer 2. Nog geen meerderheid? Dan samen met de nummer 3 enz enz.

En dan ophouden met partijpolitiek bedrijven maar doen waarvoor je door ons betaald wordt, namelijk het besturen van het land en zorgen voor economische bloei, en welzijn en welvaart voor je volk.

En alleen daarom al: Zakenkabinet

Niederländer | 17-05-17 | 17:39

Interessant was het zeker wel en de houding van Roemer wellicht het meest. De keuze is dus beperkt tot CU met een zeer minimale meerderheid of PvdA maar dan krijgt men een verschrikkelijke eisenlijst om de oren.

netniet | 17-05-17 | 17:37

@Mubbenschonster | 17-05-17 | 17:33
Welnee ze polderen er wel een dealtje uit.
Zo eventjes reces en met Prinsjesdag van start met die nieuwe coalitie.
Lijkt me helemaal prima!

Berbaar | 17-05-17 | 17:36

Berbaar | 17-05-17 | 17:31
Dat heb ik al twee maal aangegeven, volgende keer op de PVV en niet meer op de VVD.

Havenwerker | 17-05-17 | 17:36

ik vind dat Jan Roos gewoon moet regeren met Sylvana Simons. Ook al hebben ze geen zetels, dat maakt niet uit. Gewoon die twee in het torentje opsluiten en plannetjes laten bedenken voor Nederland. Twee parttime premiers. Camera er op. Geweldige tv. Silly Sylvana & Jolige Jan.

overdrijfnietzo | 17-05-17 | 17:36

@Memek | 17-05-17 | 17:30
Dat lijkt me een redelijke samenvatting.
Het grappige is dat wanneer Rutte zich nu eens aan een belofte houdt (het gaat niet gebeuren Geert) dat het dan weer niet goed is.

Berbaar | 17-05-17 | 17:33

Door het op voorhand uitsluiten van de PVV maken ze het zich wel erg moeilijk. Mogelijk nemen we zelfs het record van langste kabinetsformatie over van België.

Mubbenschonster | 17-05-17 | 17:33

@Berbaar | 17-05-17 | 17:31
Wat ben jij een schaap zeg. Braaf doen wat de grote mensjes willen.

VerenigingVanDieven | 17-05-17 | 17:33

CU is een club die de waarheid haalt uit sprookjes. En dat moet straks ons land besturen.

double punch | 17-05-17 | 17:31

@Havenwerker | 17-05-17 | 17:26
Speltip: volgende keer stemmen op iemand die kan incasseren en die niet door iedereen op voorhand uitgesloten is.
Tot over een paar jaar!

Berbaar | 17-05-17 | 17:31

@Domination | 17-05-17 | 16:48
Of de PVV zich (ten dele) buiten spel heeft gezet of dat er een cordon sanitaire om de PVV ligt, dat maakt voor het resultaat weinig verschil. Iets wat overigens voor de verkiezingen al duidelijk was.
En dat resultaat is: geen enkele coalitie met de PVV.
De PVV wordt door vrijwel iedereen uitgesloten; de PVV sluit er zelf ook enkele uit.
1,5 miljoen stemmen is 20 zetels, Geert had er minstens 30 moeten hebben om grip te kunnen krijgen op de onderhandeling en zelfs dan zouden de uitsluit patijen hem als de pest hebben gemeden.
VVD, PvdA, GL, D'66, CDA gaan in no way met hen om tafel en dan kunnen je doen en laten wat je wilt.
Al moet er een coalitie gesmeed worden met 7 partijen, zolang de PVV er niet bij is, is alles goed.
.
Stel je eens voor als Geert uit de politiek stapt, welke bedrijf of organisatie zou de naam Wilders in zijn jaarverslag onder het kopje directie of raad van.... willen hebben? Dat cordon sanitaire neemt Geert mee in zijn graf.
Jammer maar helaas.

Memek | 17-05-17 | 17:30

Er werd overigens heel wat afgelachen. Debatteren met een brede grijns. Ongeloofwaardig. Waarom heeft niemand iets gevraagd over de belastingregeling die de vvd toepast?

double punch | 17-05-17 | 17:30

Berbaar | 17-05-17 | 17:19
Sorry 'hier'

Havenwerker | 17-05-17 | 17:28

Dus dit is Democratie in zijn oervorm?

double punch | 17-05-17 | 17:27

Berbaar | 17-05-17 | 17:19
Het is te persoonlijk, het heeft niets met kiezers te maken.
In een debat moet je kunnen incasseren dat is politiek, daar moet Nederland mee overleven, jankers die mauwen dat ze geschoffeerd worden kunnen we niet gebruiken in de politiek, misschien leer jij ook wat van.

Havenwerker | 17-05-17 | 17:26

@Havenwerker | 17-05-17 | 17:20
Nope die mensen hebben zichzelf uitgesloten door op een clubje te gaan stemmen waarvan bekend was dat niemand en zijn moeder er mee wil samenwerken.
Maar je kan ook hele nuttige dingen vanuit de oppositie doen aldus kameraad Roemer vandaag.

Berbaar | 17-05-17 | 17:25

Berbaar | 17-05-17 | 17:19

Spreek voor uzelf, cuck.
Het partijkartel schuift het onvermijdelijke voor zich uit.
Ach, weet jij veel.

Desmoulins | 17-05-17 | 17:23

"Quo usque tandem mensen, quo usque tandem."

Hoelang wordt ons geduld nog op de proef gesteld?

Dat geldt nog geeneens zo straf voor de vorming van een nieuwe regering.
Wel voor de dagelijkse praktijk van onze maatschappij, waar onze volksvertegenwoordigers per definitie op achter lopen.

Kudtkip | 17-05-17 | 17:23

@lanexx 16:52
Als de VVD gaat overwegen om met de PVV te regeren, dan zal dat 100% zeker pas na de Duitse verkiezingen zijn in september 2017. Die afspraak met Merkel en de EU ligt er.

tipo | 17-05-17 | 17:22

Ieder weldenkend mens ziet dat Thierry zinnige dingen zegt over het "zakenkabinet". Nog een keer stemmen en fvd staat op 10 zetels.

Masteryu | 17-05-17 | 17:21

De VVD sluit mensen uit in Nederland die Democratisch hebben gekozen voor een Partij, is Rutte en zijn VVD soms familie van Erdogan, een cordon sanitaire, zoals ik al zei de volgende keer stem ik PVV.

Havenwerker | 17-05-17 | 17:20

@Havenwerker | 17-05-17 | 17:10
Velen kozen ook voor het CDA en toch kwam er Paars.
Zo werkt democratie zeker als je de collega's constant schoffeert.
Misschien is het tijd voor Geert om achter de geraniums te gaan zitten in Haifa want hier moet men hem niet meer.

Berbaar | 17-05-17 | 17:19

De tweede partij vooral blijven uitsluiten, geen enkele partij gaat er baat bij hebben om gewoon eens met ze te praten, lijkt wel een schoolplein

Bokito ergo sum | 17-05-17 | 17:17

Ergens op 18 januari 2018 zal Premier Schippers aantreden met de PVV en FvD in de coalitie. Geheel toevallig is dat de laatste dag dat Dijsselbloem voorzitter van de Eurogroep is.

Vandaar dat zelfs kabinetten met GL of SP serieus worden genomen, voor nu, want anders kun je nooit 10 maanden formeren.

Ergens diep in de herfst van dit jaar, zal zelfs DENK als gesprekspartner overwogen moeten worden, om nog een weekje te rekken.

tipo | 17-05-17 | 17:17

@hakbarry | 17-05-17 | 17:05
Vroeger waren 4 partijenkabinetten heel gewoon. Toen bestond het CDA nog niet en hadden we alleen maar kleine christelijke kutpartijtjes. En GroenLinks was ook een stuk of tig linkse kutsplintertjes.
Maar na de oorlog hadden alleen Biesheuvel en Den Uyl kabinetjes met 5 partijtjes. Biesheuvel kreeg ruzie met DS'70 en ging verder met 4, Den Uyl zat de rit uit. Dus 50/50.
Voor en tijdens de oorlog hadden we Colijn, De Geer en Gerbrandy met zo'n grote groep van 5 of zelfs 6.

Stormageddon | 17-05-17 | 17:16

Grijs II ja met wat vage tinten groen.
Klimaathysterie en de islamisering zullen onverhinderd groter worden...

Desmoulins | 17-05-17 | 17:16

@Berbaar | 17-05-17 | 17:11
Je plaat blijft hangen, herhalio ende vervelio. Iedereen weet nu wel dat je niets met democratie ophebt. Zou me trouwens niets verbazen als je in werkelijkheid een pauper bent, met die manieren van je.

VerenigingVanDieven | 17-05-17 | 17:14

@Domination | 17-05-17 | 16:48
Hoe kom je erbij dat de PVV zichzelf buiten spel heeft gezet, Domme Nazi? Straks ga je nog beweren dat Pim Fortuyn zichzelf heeft vermoord.

Lewis Lewinsky | 17-05-17 | 17:13

@Domination | 17-05-17 | 17:01
Dude, het zijn maar politici. Die hebben helemaal geen gevoel. Rutte staat in de weg van 1.5 miljoen kiezers.
Dat kon hem wel eens gaan opbreken.

ChatBot | 17-05-17 | 17:13

@Beroep = Boerenlul | 17-05-17 | 16:53
Ik zou er niet vreemd van opkijken wanneer de VVD-achterban op een gegeven moment het vertrek van Rutte eist - deze formatie nog.

VerenigingVanDieven | 17-05-17 | 17:12

@domination... kan jij me uitleggen wanneer en waar de PVV zichzelf buitenspel heeft gezet? Het lijkt me eerder dat door een ongekend cordon sanitaire de pvv op schandalige manier verketterd is. Wilders steekt zijn vinger nu heus wel op hoor... maarre, ik denk dat het anders zit, lees mijn vorige stukje , hier vlak boven maar effe......

effedenke | 17-05-17 | 17:12

@Domination | 17-05-17 | 17:01
Tsja dat was duidelijk voor 15 maart aangegeven, Geert doet niet meer mee.
Als je dan alsnog op dat clubje gaat stemmen en dan jankeballen dat je niet mee mag doen, ben je óf heul erg dom óf een luchtfietser.
En nu een beetje opschieten mevrouw Schippers!!

Berbaar | 17-05-17 | 17:11

Domination | 17-05-17 | 17:01
Schei toch uit, Rutte is nog veel gemener.
Maar daar gaat het niet om, de PVV is nu de tweede partij van Nederland, vele hebben er voor gekozen, Rutte en zijn VVD zien het te persoonlijk daar hebben kiezers niets mee te maken.
Democratisch gekozen punt uit.

Havenwerker | 17-05-17 | 17:10

Rutte is inderdaad met een meesterlijk toneelstuk bezig, het gaat zo. Van zichtzelf, de hele policor wereld mag je niet met de PVV willen. Die olifant is onderhand wel heel groot geworden.... Geen nood! Eerst "serieus "proberen of het met Groen links gaat lukken (* proest* ) Tuurlijk lukt dat niet! CU, gaat er achteraan ! Dan voor de vorm nog even met PvdA, maar dan barst er onrust uit in het land ... met de grootste verliezer???? Rutte gaat dan op enig moment figuurlijk met zijn handen in de lucht verzuchten: "we-hebben-er-echt-alles-maar-dan-ook-alles-aan-gedaan-maar-het-lukt-niet-ben-bang-dat-we-toch-echt-met-de-de-pvv -moeten-praten. Briljante uitgangspositie: ik wil niet met jou, maar jij wel met mij, dat betekent wel de stemmen niet de onderwerpen voor de pvv binnenslepen. F*cking briljant.

effedenke | 17-05-17 | 17:08

Eerst verkiezingen in Duitsland op 24 september. Dan een mooi baantje voor Rutte in Brussel, PVV aan tafel en Schippers premier.

Langshetrandje | 17-05-17 | 17:06

Domination | 17-05-17 | 16:48
een 4 of 5 partijen coalitie , hebben we dat ooit wel eens gehad? en zo ja bleef dat treintje de hele rit zitten?
Nederland heeft duidelijk gekozen voor rechts, met een centrum sausje en een flink blok op links. Maarja , VVD gaat net zolang dwarsliggen totdat ze de coalitie hebben die zij willen.

hakbarry | 17-05-17 | 17:05

Nou mooi, hup aan de slag.
Schippers is prima, die hoeft zich iig niet meer in te lezen.
Zal wel een beetje water bij de wijn gedaan moeten worden voor de Gristenbroeders maar ach dat zal wel loslopen.
De Appie blijft wel open op zondag jongens, dat is een breekpunt wat mij betreft ;)

Berbaar | 17-05-17 | 17:05

Havenwerker | 17-05-17 | 16:57
Zou u met iemand samenwerken die u maanden lang voor rotte vis uitmaakt? Ik snap heel goed dat men niet wilt samenwerken met de PVV. Als iemand je constant het bloed onder de nagels vandaan haalt met z'n gescheld en z'n geschreeuw dan zou ik zeggen rot 'n end op. Dat zijn kiezers dat niet inzien is beyond me.

Domination | 17-05-17 | 17:01

Jesse Klaver is een hip EO mannetje. Geen verschil.

Bram van Ojik | 17-05-17 | 17:00

PVV heeft zichzelf buiten spel gezet.

Domination | 17-05-17 | 16:48
Nee, de andere partijen hebben een cordon sanitaire aangelegd, dat is net even een andere nuance

Nuchternederland | 17-05-17 | 16:59

Bij het vorige kabinet waren Rutte en Samson zo blij met elkaar. De kiezer had namelijk gesproken: beide partijen groter, en dan is de wil van de kiezer dat beide partijen bij elkaar komen in een kabinet.

Triest dat een Rutte niet valide argumenten gebruikt om de PVV buiten te sluiten. Triest dat hij meent dat de mening van velen niet ter zake doen. Triest dat hij er geen enkele moeite mee heeft met criminelen zaken te doen.

Andere tijden, andere regels. Een treurig toneelstuk is en blijft het.

El Rico Grande | 17-05-17 | 16:58

diskwalificeert rutte zichzelf door de pvv uit te sluiten van een coalitie?
ik stem ja

eriksweet | 17-05-17 | 16:58

Wat een tijdsverspilling is dit. Het lijkt wel of ze helemaal niet willen. Een hoofdelijke stemming was ook al teveel werk. Maar wel 62 dagen een beetje lopen lanterfanteren. En dan zal dit ook nog een regering worden, die eigenlijk niks in te brengen heeft. De EU is eigenlijk de grote baas, en dat willen de meeste regeringspartijen ook. Geef het volk brood en spelen. Nou, dat brood was niet te vreten, en deze voorstelling was ook niet te pruimen. En nu begint het feest weer helemaal opnieuw. Ik wil mijn geld terug.

mynameistrouble2 | 17-05-17 | 16:57

De volgende keer met de Gemeenteraad verkiezingen en provinciale staten, dan ga ik ook PVV stemmen, wat een blamage en treurnis is dit zeg, het negeren van zovele mensen die Democratisch hebben gekozen.

Havenwerker | 17-05-17 | 16:57

Huidige kabinet heeft bijna 40 zetels verloren. Enige soberheid en gematigdheid van "de winnaar " zou meer op zijn plaats zijn. Het vooraf uitsluiten van de 2e partij van Nederland is uit democratisch oogpunt ongehoord.

Stratum | 17-05-17 | 16:56

lanexx | 17-05-17 | 16:52
Rutte moet weg, vandaag nog. Hoe kan je zo'n sujet laten zitten. Hij heeft zich omringd door fraudeurs en zijn partij is corrupt. Niet alleen moet hij weg, er moet zeker onderzoek naar Rutte gedaan worden. Rutte is niet zuiver op de graat dat is nu wel bekend.

Mark_D_NL | 17-05-17 | 16:55

@Croisantneuf | 17-05-17 | 16:46
Voor zowel Rutte als Arrogander Pechtold geldt, dit is hun laatste termijn. Dus iedereen moet wijken voor hun Ego. Bij Pechtold komt daar nog bovenop geen Minister dan heeft hij beloofd uit de politiek te stappen vorig jaar augustus.

De arrogantie van Rutte wordt steeds groter, hij weigert simpelweg kamervragen te beantwoorden heeft schijt aan de uitslag van een referendum en heeft schijt aan de kiezer. Daarentegen dat zijn eigen partij bol staat van integriteits kwesties raakt hem nu nog niet. Wat zou kunnen net zoals de PvdA is overkomen is dat de volgende verkiezingen de VVD kiezers uit schaamte niet meer gaan stemmen.

Beroep = Boerenlul | 17-05-17 | 16:53

Hey auto correctie ....... ik schreef linkse fatsoenrakkers en er staat nu Libisch wat een geinige slip of the..... eh........ auto correctie!!!!

schijnt dat de breuk mede was vanwege een Libië deal tav migranten, gna gna.

Nuuk | 17-05-17 | 16:52

Het zal wel complot denken zijn, maar ik vertrouw dit toch niet, de rancune van Rutte is toch niet normaal, ik snap niet hoe hij hier heer en meester kan spelen of de kiezers.
Ik vermoed dat er andere afspraken zijn gemaakt, Merkel en Juncker hebben hier mee te maken, hoe kun je dit anders verklaren.

lanexx | 17-05-17 | 16:52

Gezien de omstandigheden ben ik hier best blij mee. geen Groenslinks!! Hiephiephoera!!!

Dat Groen Links is een afschuwelijke, drammerige, niet democratisch gezinde partij. Ze lullen zich gek over verbinden en samenhorigheid, maar wat ze willen is allerlei luchtkastelen najagen en de torenhoge rekening bij werkenden neerleggen. Compromis staat niet in het linkse woordenboek. Krijgen ze niet wat ze willen. Komt er weerwoord dan gaan de Libische fatsoenrakkers schelden.

CU is een partij die het politieke handwerk kent. deskundige types die bereid zijn met andersdenkenden mee te denken, mits ze ook wat mogen binnenhalen. Geef ze ongelijk.

Nuuk | 17-05-17 | 16:50

Jammer dat markje allemaal dingen heeft gezegd, anders waren vvd en pvv allang bezig...

nano-pico | 17-05-17 | 16:49

Het gaat allemaal zoals ik het al verwacht had. Ik hoop tegen beter weten in dat de ChristenUnie zich niet gaat verloochenen door in zee te gaan met anti-leven partij D66.

Van Urk | 17-05-17 | 16:49

PVV heeft zichzelf buiten spel gezet.

SP + CDA + VVD + D66 of PVDA + CDA + VVD + D66 lijken mij de enige twee realistische oplossingen.

Mocht dat allebei niet lukken dan kan CDA + VVD + PVDA + SP + CU eventueel nog worden geprobeerd.

Maar met de huidige starre houdingen van alle partijen (en ja, ook die van de PVV) verwacht ik dat we geen enkel kabinet kunnen formeren tot na de 1e kamer verkiezingen. Uitsluiten is kinderachtig, jezelf zo opstellen dat mensen niet anders kunnen dan je uitsluiten ook.

Domination | 17-05-17 | 16:48

Nou mag niet van de EU, Merkel en Obama... Rutte heeft denk ik daarin niet zo'n heel erg grote stem. Maar goed... dat is mijn gevoel hierover...

Príncipe | 17-05-17 | 16:48

Het is best wel wonderlijk dat men de belangen van Nederland laat sudderen omdat men met elkaar geen consensus vindt over hoe om te gaan met mensen uit andere landen. Waar liggen de prioriteiten denk ik dan. Kennelijk is het 'binnenlandse belang' ondergeschikt.

Croisantneuf | 17-05-17 | 16:46

Eind van de week is Hennie Keizer uit Volendam weer de democratisch gekozen (proest) partijvoorzitter van de partij van die Halve, Schippers en Rutte, dus die euthanasie gaan ze niet afschaffen.

Watching the Wheels | 17-05-17 | 16:45

Alleen nog een uitnodiging nodig?
Wat dacht men van een wat groter draagvlak?
In hemelsnaam zeg, laten we aub weer eens een beetje normaal gaan doen.

D-Fens_1963 | 17-05-17 | 16:44

Grijs II. Gezellig. Met wilhelminapepermunt en jonge bols na de kerk. En dan stiekem je nichtje neuken. Want ook dat is Nederland. Althans, sommige snipperstukjes dan.

Stormageddon | 17-05-17 | 16:43

Io zeg verplichte samenwerking tussen de grootste partijen. De huidige constructie negeert een enorm deel van de kiezers

Samper | 17-05-17 | 16:42

feitelijk is er alleen maar een coalitie mogelijk als de pvv en vvd willen samenwerken.

pvv-vvd-cda-d66
vvd-pvv-cda-50+-fvd
vvd-pvv-cda-cu

Met name de laatste kan goed, gristelijk-rechts.
cda cu krijgen wat christelijke dingetjes familie en zo.
vvd en pvv krijgen strengere asielregels
Maar ja... elkaar geen tweede kans willen geven. Beetje kinderachtig.

New Quacka | 17-05-17 | 16:41

Een regeerakkoord met vol compromissen waar niemand op zit te wachten of blij mee is. Machtsvertegenwoordiging ipv volksvertegenwoordiging.
Baudet heeft gelijk.

Harry Turtle | 17-05-17 | 16:40

Ik las biddende referenda

Spittertje | 17-05-17 | 16:39

De ene wappiepartij voor de andere.
Gaat het helemaal worden.

miko | 17-05-17 | 16:38

The greatest show on earth is nog steeds de evolutie. Eens zien wie ditmaal het beste in staat is om het toneelstuk uit te voeren.

Solar666 | 17-05-17 | 16:37

De SP is opgeroepen om mee te gaan formeren. Dat komt nooit goed.
Face it: ze kunnen niet om de PVV heen, alleen met grote moeite. Gek he? Kiezers negeren.

Bakkeleures | 17-05-17 | 16:37

Ik moet zeggen, al jaren niet meer zo'n goed opgebouwd toneelstuk gezien. En knap hoe alle spelers zonder schaamtje het spelletje meepelen. Hilarisch.

Mark_D_NL | 17-05-17 | 16:36

-weggejorist-

Normpje | 17-05-17 | 16:34

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken