Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mooi. Nikaabmutsen = minder bijstand

Muslim-Emoji-App-Bilder-von-der-Seite-w-4-.jpgMevrouwen met een boerka willen niet meedoen in de maatschappij, want werken met andere mensen gaat niet als je in een autistische haatpyjama een beetje gebeden zit te brabbelen en kleine kalifaatstrijdertjes aan het baren bent. De gemeente Utrecht vond dus dat de moslima maar 30% minder outkiering verdiende wegens stom en ongezellig voor de maatschappij. De mevrouw met de profetische theemuts stapte hierom naar de rechter, maar die stelde haar in het ongelijk: als je niet mee wil doen met de maatschappij, dan gaat de rest van hardwerkend Nederland ook geen geld meer in je stoppen. Boerkababes zijn volgens de rechter een "onnodige druk op de publieke middelen", en zo is het. Koranniek haattuig dat de hele dag op het duivelse westen loopt te foeteren maar wel graties geld eist kunnen we missen als kiespijn. Allemaal natuurlijk vet rassisties en discriminisme van de neoliberale haatoverheid als u de Annefleurtjes/Moontjes van fucking Clueloos mag geloven, maar hier gaat de nikaabvlag uit. Schitterend dat zo'n plan dat werd verzonnen door Job Cohen en tot speerpunt werd verheven door de van de formatie uitgesloten PVV nu toch via de grassroots van de samenleving doorkomt.

Reaguursels

Inloggen

Doe je hem niet af dan heb je in dit land niks te zoeken.

Michael_Scott | 11-05-17 | 19:58

Dr_Johnson | 10-05-17 | 13:19
Waarom zou iemand altijd je gezicht moeten kunnen zien? We verbieden ook geen zonnebrillen, carnavalskleding, baarden of snorren toch? Juist in deze tijd waarin de overheid vindt dat je niks te verbergen moet hebben, heb ik behoefte niet altijd gezien te worden. Een doek over mijn kop trekken gaat me dan weer te ver. ;)
|
Ik blijf liever ook gevrijwaard van andermans demonstratieve uitingen van godsdienst, maar ik wil niet dicteren wat iemand wel of niet draagt. Al vind ik wel dat een werkgever personeel moet kunnen weigeren, op elke subjectieve grond overigens. wat mij betreft moet een werkrelatie net zo vrijwillig van beide zijden komen als elke andere soort relatie. En zeker moet je kunnen weigeren op de toch wel enigszins objectieve grond dat klanten wellicht afgeschrikt worden door een hanekam of een boerka tegenover zich bij een winkel, loket of kassa.
|
Maar als ik zelf de voorwaarden voor mijn (bijstands)verzekering zou mogen bepalen, betaal ik toch wel liever ietsje meer om niet gedwongen te zijn mij te kleden zoals een ander wil. Zodat ik een baan kan weigeren waar men verlangt dat ik mij bijvoorbeeld schaars moet kleden of juist van top tot teen moet bedekken zonder dat mijn uitkering kan worden gekort.

Wol | 10-05-17 | 15:54

*mij* naar boven gooit.

Rest In Privacy | 10-05-17 | 14:59

Opeens weet je het!!!,...... Je wordt een niet praktiserende moslim.
-
Alle voordelen en bij geen moskee in 30km (dus ik ga niet ;)

Rest In Privacy | 10-05-17 | 14:59

Gegroet, kameraad anti-semiet.

TB2318 | 10-05-17 | 14:56

Boerkaas en nikaabs gaan eruit. Óf door wetgeving, of door ons.
islam was nix, is nix en zal NOOIT wat worden in NL.
Het beste als in dit geval de overheid ervoor zorgt, maar zonodig............

pennestront | 10-05-17 | 14:38

@Wol | 10-05-17 | 12:20

Ik kan het met veel van wat je schrijft eens zijn. Echter, op het eerste punt verschillen wij van mening.

"Een niqaab is gewoon een kledingstuk""

Dat is het naar mijn mening nou juist nét niet. In een moderne, open, democratische, seculiere samenleving is het essentieel dat je iemands gezicht kunt zien, niet alleen binnen schoolgebouwen, overheidsgebouwen, OV, etc, maar ook gewoon op straat. Vandaar dat ik voorstander van een wettelijk verbod ben, of die vrouwen nu uit vrije keuze een boerka/nikaab dragen of gedwongen door de echtgenoot boeit me niet.

"Een vrije maatschappij dicteert vrouwen niet welke kleding ze wel of niet moeten dragen."

In principe uiteraard mee eens, maar ik maak wel de kanttekening dat ik het dragen van hoofddoeken (en grote kruizen, maar die zie ik eigenlijk nooit), hoewel ik dat niet zou willen verbieden, afkeurenswaardig vind. Nederland kent vrijheid van godsdienst en dat is een groot goed, maar ik zou graag zien dat de term "vrijheid van godsdienst" ook zou betekenen: vrij zijn van godsdienst, in de zin dat andersdenkenden in de publieke ruimte niet geconfronteerd worden met al die wandelende reclamezuilen die in wezen zeggen: ik geloof in een god en ben "dus" een beter mens dan jij die daar niet in gelooft.

Scheiding van Kerk en Staat zou m.i. ook moeten inhouden: scheiding van kerk en stRaat. Geloven doe je maar thuis en in het clubhuis met gelijkgestemden, maar daarbuiten gedragen we ons normaal, dwz "neutraal".

Dr_Johnson | 10-05-17 | 13:19

Wol | 10-05-17 | 12:20
Nog één cruciaal puntje vergeten:
-Afschaffen van alle fokpremies. Mensen krijgen belastingaftrek voor het krijgen van kinderen als ze die zelf kunnen betalen. Kun je dat niet en vraag je een uitkering aan voor je bestaande kinderen, dan alleen in ruil voor een prikpil of een spiraaltje zolang die uitkering duurt.

Wol | 10-05-17 | 12:22

Lewis Lewinsky | 09-05-17 | 23:36
Een niqaab is gewoon een kledingstuk, daar ga ik geen sofistisch debat over voeren. Dat het iets symboliseert zal best, maar het is kleding. En als verborgen bomgordels een probleem zijn zou iedereen naakt of in doorzichtige kleding over straat moeten.
|
Ben er uiteraard geen fan van als liberaal zijnde. Maar ik ga ook Christelijke vrouwen niet dicteren dat die rok wat hoger moet en heur haar wat korter, of een orthodox Joodse vrouw dat ze die pruik af moet doen en haar eigen haar laten zien. Ook al weet ik dat die dingen exact hetzelfde symboliseren: onderdanigheid van de vrouw aan haar man en aan een waanzinnig geloof.
|
Een vrije maatschappij dicteert vrouwen niet welke kleding ze wel of niet moeten dragen. Aannemen dat al die vrouwen dit onvrijwillig doen is onzinnig, want dat kunnen we niet weten en is in feite de bewijslast omkeren en ook nog eens niet falsificeerbaar. Dat is zo'n beetje vragen om te bewijzen dat God niet bestaat. Want ieder antwoord dat zo'n vrouw geeft is dan weer zogenaamd "bewijs" dat ze gehersenspoeld is of gedwongen wordt.
|
Bovendien gaat het radicalisme daarmee niet weg. Het zijn niet die hoofddoeken maar wat daaronder in die hoofden omgaat wat het probleem is. Helaas en gelukkig mogen we in een vrije samenleving mensen niet dicteren wat ze moeten denken of voelen. Zodra ze oproepen om ongelijke rechten met geweld uit naam van het geloof in de wet of in de praktijk te brengen, hebben we een reden om ze op te sluiten tot ze die drol intrekken.
|
In de tussentijd is het roeien met de riemen die de rechtsstaat heeft. Grenzen dicht of heel selectief zijn met wat je binnenlaat en wat je binnen je land promoot:
-Migrant moet zichzelf financieel kunnen bedruipen door het hebben van werk, geld of een verzekering die hij\zij met andere immigranten deelt. Kosten zijn aan jezelf en\of je medemigranten.
-Geen automatisch recht tot permanente vestiging of burgerschap noch stemrecht voor de eerste generatie. Of hoogstens na zeer langdurig goed gedrag.
-Van mijn part een leugendetectortest met wat vragen over of ze echt voorstander zijn van gelijke rechten en vrijheden voor iedereen en vinden dat iedereen moet leven volgens zijn eigen (on)geloof en dat geloof of ideologie niet met geweld, ook niet via de staat mag worden opgelegd. Met op z'n minst een getekende verklaring dat ze die basale waarden onderschrijven en begrijpen dat als ze daar later van afwijken dit grond is tot uitzetting. Als ze dan alsnog een rare uitspraak of oproep doen krijgen ze de kans die te herroepen, anders eruit.
-Verbod op politieke partijen die streven naar ongelijke rechten voor mannen en vrouwen, seksuele minderheden en andere onderscheidende kenmerken waar een mens niet zelf voor kiest.
-Verbod op partijen die de maatschappij op basis van religie willen inrichten. Dus ook dag-dag tegen SGP, CU, CDA. Gelovig zijn doe je maar lekker privaat. De wet en overheid is voor iedereen, niet alleen de gelovigen.
-Absolute vrijheid van meningsuiting vastleggen in de Grondwet en die ook toetsbaar maken voor de rechter. Alleen dreigen met geweld, oproepen tot geweld, oproepen tot ongelijke rechten en moedwillige oplichting verbieden. Niks geen smaad, laster, godslastering of andere bullshit. Wie dreigt met geweld, oproept tot geweld of ongelijke rechten krijgt een oproep dat in te trekken. Doet men dat niet ga je de gevangenis in tot je dat wel doet. Dus ook imams of dominees die uit naam van hun Boekje prediken en bij het voorlezen van bepaalde haatpassages niet nuanceren met het feit dat dit in Nederland verboden is.
|
En als dat betekent dat Nederland het land met het hoogste percentage gevangenen wordt, het zij zo. Je kunt jezelf altijd vrijkrijgen door gewoonweg gelijke rechten en vrijheid voor iedereen te onderschrijven. Of je dan verder privaat met je boerkini naar het strand wilt en denkt dat God graag wil dat je thuis voor de kindertjes zorgt, moet je helemaal zelf weten.

Wol | 10-05-17 | 12:20

Hoorde gisteren in de stad twee moslimas(naar ik aanneem, want onder hun dracht volledig anoniem en onzichtbaar), allebei in een niqaab, tegen een donkergetint meisje in een legging roepen: "Bang dat je niet genoeg aandacht krijgt, liefje?" En lachen die twee om hun grap. De gotspe.

duane | 10-05-17 | 12:01

@ Ongeblustekalk | 10-05-17 | 01:27
"Maar uw comment teruglezend moet ik gruwen van uw intonatie en woordkeuze."
Wat doe je dan op Geenstijl als ik vragen mag.

Braboblanke | 10-05-17 | 11:50

@Berbaar | 10-05-17 | 00:28
U verwacht dat het er in de loop der tijd minder zullen worden. Dit is helaas niet het geval, het is eerder het omgekeerde. 15 jaar geleden voerden we geen discussies over burka's. Toen waren het er wellicht hooguit 10 in heel Nederland. Dat zijn er nu minstens enkele honderden. En dat iemand met burka in 1 enkele situatie lief is geweest voor uw nichtje, doet niets af aan het feit dat de stroming die deze mensen aanhangen streeft naar afschaffing van de democratie, vrije meningsuiting en vrouwenrechten - en dat zullen ze ook in praktijk brengen als het moment daar is.
Verder lees ik dat u in S-A hebt gewoond. S-A past de sharia toe als rechtssysteem en de burka is daar een uitvloeisel van. Is dat een toekomstbeeld wat u graag ziet voor Nederland?

Braboblanke | 10-05-17 | 11:19

@You-On-A-Gin | 10-05-17 | 07:35
"Die "mosliminvasie" heeft die specifieke reaguurder niet zelf verzonnen, maar is met het blote oog waarneembaar in bepaalde wijken en voorsteden van Londen, alsook andere grote(re) steden in Engeland."

De meeste moslims komen uit de oude kolonies en vinden daarom dat ze meer rechten hebben dan de immigranten uit de EU. Brexit is er niet door de vluchtelingenstroom maar door de stroom van goedkope arbeidskrachten die gaan wonen in de moslimwijken maar zich niet aan willen passen maar op straat alcohol drinken en varkensvlees eten.
Laten we niet vergeten dat Theresa May, de leider van Brexit voor het invoeren van de sharia is.
www.express.co.uk/news/uk/688662/There...

Nathan R Jessup | 10-05-17 | 10:40

Weet je wat ze vroeger met vrouwen deden die met de vijand heulden. Zie Mei '45

Stephen K. | 10-05-17 | 10:12

Vrouwen onderwerpen zich graag aan onderdrukkers. Zie ook: De Vestaalse maagdenroof.

Jack Jersey | 10-05-17 | 09:52

@Henk3162 | 10-05-17 | 09:41Er komt vast hoger beroep. En anders een nieuwe wet.-de CRvB is de hoogste bestuursrechter op het sociale terrein in Nederland. Zie mijn eerdere bijdrage. De wetgeving wordt aangepast als DENK groot genoeg is, ik denk nog een jaar of 10.

gnor | 10-05-17 | 09:45

Er komt vast hoger beroep. En anders een nieuwe wet.

Rest In Privacy | 10-05-17 | 09:41

En weer gaan we met ze alle moeilijk doen. Het hele verhaal is heel simpel in Nederland hebben we een scheiding van staat en kerk, hierdoor behandelen de meeste mensen lidmaatschap van een geloof hetzelfde als dat van een scouting vereniging, het is leuk als dat je er lid van ben maar val mij er niet mee lastig.
Het is hier heel normaal dat je elkaar kan zien en kan aankijken en dat zou al einde discussie moeten wezen. Zo doen wij dat hier .PUNT.

-
Als je op een gegeven moment bepaald dat je jezelf buiten de maatschappij wil zetten moet je niet raar opkijken als de maatschappij jou ook niet meer laat meedoen. Het is niet wel dit en niet dat maar alles of niets.

Barkruk2 | 10-05-17 | 09:40

Sommige mensen vinden niqabs interessant
https://youtu.be/sEEx3oUuiII?t=25

telelezer | 10-05-17 | 09:38

Beste Priks,
Het zijn toch echt de laffe bange schapen van Nederland zelf die telkens op dezelfde partijen blijven stemmen.
Lekker veilig en vertrouwd het land naar de kloten zien gaan.

pannekoekgezicht | 10-05-17 | 09:36

@Mark_D_NL | 09-05-17 | 22:44 en anderen. Zo zie je maar weer hoeveel invloed Geert Wilders en de PVV hebben op de Nederlandse Politiek en Rechtspraak. Het schip begint een beetje te keren.=Pyrrusoverwinning meer niet. De PVV valt onder het cordon sanitaire dat niet openlijk wordt beleden zoals bijv. de bende van 130 wel doet t.a.v. GS/Dumpert. --De kans is namelijk zeer klein dat zij snel werk zal vinden als zij een nikab blijft dragen, stelt de Centrale Raad van Beroep.In de afweging tussen het recht op godsdienstvrijheid en het vinden en houden van werk moet dat laatste zwaarder wegen, blijkt uit het vonnis.Het is aannemelijk "dat in de huidige maatschappelijke context het dragen van een nikab belemmerend werkt bij het vinden van werk ", aldus de raad.--De CRvB heeft in deze een prutopstelling gemaakt in afwachting van de omwenteling. Kool en geit worden gespaard, maar vooral de geit. Men heeft het over aannemelijk (geen feit) en de huidige maatschappelijke context (er zijn op dit moment nog wel meer Nederlanders dan islamisten- vrij naar Rutte). Dit betekent simpelweg dat de context, wanneer deze over pakweg 10 jaar gewijzigd is, in het voordeel van de islamisten zal werken. Nederlanders worden dan slaven in eigen land. Dat geldt met als peiljaar 2029 voor het gehele EU-gebied. De gemeente Utrecht heeft in deze niet meer gedaan (uitvoeren) dan wat wettelijk staat voorgeschreven. Meertrapsraket: waarschuwing, korten, verder korten, uitsluiten maar altijd voor een bepaalde termijn. Dus: uitspraak zonder uitzicht. Wetgeving zonder inzicht.

gnor | 10-05-17 | 09:34

Bejaarden die hun hele leven belasting hebben betaald en gezwoegd voor de opbouw van Dit Prachtige Land, laten in een verzorgingstehuis 3 dagen in hun vuile luier liggen en deze Nieuwe Nederlanders, die nog geen spijker hebben bijgedragen, werpen we gratis geld toe.
Wat leven we toch in een geweldig land.

priks | 10-05-17 | 09:30

vraag me af hoe zo'n nikap dame zal reageren als ze iemand tegenkomt gekleed in in wit laken met puntmuts voorzien van oog gaten

Drederop | 10-05-17 | 09:26

Aaah heerlijk! Als je aan iemands portomonee komt. Kun je een gedragsverandering afdwingen. Dat weet links maar al te goed.

ratelaar | 10-05-17 | 09:18

Helaas een uitzondering - dat korten of intrekken van de uitkering.

Rest In Privacy | 10-05-17 | 09:15

Dan zullen we zien dat er heel veel handophoudiërs het land vrijwillig gaan verlaten...
Ommezwaai | 10-05-17 | 08:56
Tuurlijk niet. Je hebt toch bijstand en voedselbank. In de woestijn heb je niks. Ook met een kleine bijstand is het altijd nog beter in NL dan in Irak.
Mensen moeten toch eten in NL. Burka of niet. Gewoon negeren. Het zijn er volgens mij nog geen 100 in NL. En: bijna allemaal Nederlandse vrouwen. Ik vind overigens hoofddoekdraagsters prima functioneren/werken in diverse geledingen van de maatschappij.

TB2318 | 10-05-17 | 09:03

Alleen een beetje jammer dat die soepkip maar twee maanden gekort wordt op haar uitkering en niet totdat ze die dweil van dr kop trekt. Blijft alsnog geld kosten terwijl daar never nooit iets voor terugkomt behalve meer ellende van onopgevoede kansenpareltjes.

Robin Hood | 10-05-17 | 09:03

Godsdients vrijheid, prima. Maar een kopvod staat niet voorgeschreven voor de Islam. Het is een gebaar aan.. prima.
Het is dus een 'keuze' die je persoonlijk maakt en waarvan je dus ook zelf in je eigen tijd en eigen ruimte van mag genieten. En ook de negatieve gevolgen mag dragen.

boerk | 10-05-17 | 09:01

30 % korting maar ? En wat nog erger is, het is een korting gedurende slechts twee maanden, daarna gewoon weer 100 % gratis geld. Verschrikkelijk zie uitspraken.rechtspraak.nl/inziendocum...

De Literator | 10-05-17 | 09:00

TB2318 | 10-05-17 | 08:34
Het land uitschoppen wordt inderdaad bijzonder lastig..
Overigens geldt dat ook voor gasten met een dubbele nationaliteit, zo blijkt.
.
Gewoon stoppen met het lukraak verstrekken van allerlei uitkeringen, tenzij je aantoonbaar minimaal een jaar of tien hebt meebetaald aan de staatsuitgaven.
Dan zullen we zien dat er heel veel handophoudiërs het land vrijwillig gaan verlaten...

Ommezwaai | 10-05-17 | 08:56

Als je jezelf afschildert als ongevaarlijk, denken ze direct dat ze veilig zijn.”
(sluwe taquiyya dus)

telelezer | 10-05-17 | 08:04
.
Ik vertrouw niet één moslim - en blijf zoveel mogelijk bij ze uit de buurt (wat dus prima lukt) - dus bij mij werkt taqyya niet. Maar er zijn hele volksstammen die er in trappen, dat is zeker waar. Die zullen op een zeker moment hardhandig wakker gemaakt worden.

Lupuslupus | 10-05-17 | 08:55

You-On-A-Gin | 10-05-17 | 08:42
Hallo collega reaguurders.
Degeen waarop ik reageerde vond deze niqaab-draagster een landverrader. En dat kan dus niet bij scheiding van kerk en staat. Niet puur vanwege haar islam-sympathie, al dan niet in combinatie met niqaab.
Je mag wel eisen dat er kledingvoorschriften zijn bij het vinden van werk. En da's een stukje afweging.
Dus volgens mij zijn we het wel eens.

TB2318 | 10-05-17 | 08:53

Tegen de tijd dat ik gebruik zou moeten maken van ons sociale vangnet, is de ruif al volledig leeggeroofd door dit soort sprinkhanen.
Werk u nog even door tot uw 67e om dit feestje te financieren?

Ommezwaai | 10-05-17 | 08:52

Dus met een nikab kan ik toch 70% v e uitkering vangen? Dat is altijd nog meer, dan wat ik nu heb: niks nl. Waarom wordt in dit land een 50+er zonder nikab slechter behandeld dan een jonge griet met nikab? Iemand?

Wachtmaar! | 10-05-17 | 08:51

Ga in een buitenissige outfit en -look solliciteren en je weet:
je hoeft voor de rest van je leven nooit meer te werken en kan leven van subsidies, toeslagen en uitkeringen.

meneer Q | 10-05-17 | 08:43

Ha! Eindelijk positief nieuws: gerechtigheid! Vrijheid van geloofsovertuiging moet gerespecteerd worden, en dat is hier gedaan. Als democratisch vastgestelde regels de ruimte laten, dan is er ruimte voor geloofsovertuigingszaken. En die is er in dit geval terecht niet.

Rest In Privacy | 10-05-17 | 08:42

@ TB2318 | 10-05-17 | 08:34
Hallo collega reaguurder.
Jij begrijpt zo te zien niet volledig wat de scheiding van kerk en staat inhoudt.
Wat het inhoudt, is dat de Staat en de Kerk (ruim gezien) geen invloed op elkaar mogen uitoefenen.
Derhalve heeft dit geen ene hol met wat mensen in hun vrije tijd doen te maken.
Mogelijk bedoelde je Godsdienstvrijheid aan te halen, wat inderdaad een dingetje is in onze wet.
Tot je dienst.

You-On-A-Gin | 10-05-17 | 08:42

Zie ik licht aan het einde van de Nederlandse vertruttinggstunnel? Die dappere, voor de verandering,
rechter gaat het nog moeilijk krijgen door akties van man onvriendelijke droogkutten... Bussemaker voorop.
Mijn steun heeft ie.

Goedzo | 10-05-17 | 08:40

keestelpro | 09-05-17 | 21:10
Hallo Xenofoob.
We hebben scheiding van kerk en staat. Als een Nederlandse kiest voor de Islam, is dat haar zaak. Het land uitschoppen kan dus niet. Vaak zijn die burka- en niqaab-draagsters Nederlandse vrouwen. Dus "grenzen dicht" en "land uitschoppen" kan dus niet.
Maar: terecht dat ze wordt gekort. Iemand die solliciteert met een integraalhelm op, krijgt een zelfde straf.

TB2318 | 10-05-17 | 08:34

Het blijft een interessant dilemma. In hoeverre moet je meegaan met mensen die zich vrijwillig onderwerpen aan een verwerpelijke en mensonterende praktijken? De verwarring bij de Anne-Fleurs van deze wereld begint bij de misinterpretatie van rechten en vrijheden. Je hebt de vrijheid om te dragen wat je wilt, maar dat geeft je nog niet het recht directeur van Shell te worden.

Qua liberale tolerantie zeg ik: lekker dragen wat je wil.
Aan de andere kant, als het gaat om de samenleving en de cultuur, als je er dan de facto voor kiest niet mee te doen, mag je daarvoor best de consequenties dragen.
Als dan je geen baan kan krijgen of gekort wordt op de uitkering komt het niet door racisme of zo. Het komt er door dat jij je dusdanig opstelt dat je je onmogelijk maakt.

Keurig oordeel van de rechtbank. Misschien nog wel wat soft qua korting.

Grote vraag die me bezig houdt: had de rechter dit ook gedaan als het geen blanke was die zich onder de brievenbuspyjama had verscholen?

Rommelende Onderbuik | 10-05-17 | 08:34

medelijden met haar ouders, hadden die ooit durven dromen in de jaren 80 en 90 dat hun toekomstige dochter 500 jaar terug in de tijd zou gaan

MichelDenHaag | 10-05-17 | 08:33

Als je als Nederlander gaat solliciteren en je kleed je met opzet asociaal en er onverzorgd uirziet raak je je uitkering kwijt,een hele terechte beslissing dus.
Ze zijn alleen in het verschrikkelijke westen voor de uitkeringen en andere sociale voorzieningen.Maaar iemand die zijn leven lang heeft gewerkt en ziek wordt kan fluiten naar een uitkering want volgens het UWV kan je altijd iets en wordt Je dus niet afgekeurd ook niet als je de zestig gepasseeerd ben,en altijd zwaar werk verricht heb.Wat dat betreft hebben de migranten niks te klagen.

janmetdepet | 10-05-17 | 08:30

resultaat goed maar rechtsweg fout ,gemeenten maken geen wet mogen ze ook niet ,want we hebben een landelijke regering, die islambivakmutsen zijn gewoon legaal.

pedro300 | 10-05-17 | 08:29

Apart dit. Bijstand krijg je alleen als je alleenstaand bent. Een alleenstaande vrijgezelle moslima? Of toch samenwonend? In dat geval zal haar partner waarschijnlijk de aanvraag tot bijstand hebben geregeld en had hij bij de gemeente moeten verschijnen. Raar verhaal. Klinkt als provocerend, op de spits drijven.

Mark van Leeuwen | 10-05-17 | 08:28

Verbied die sluier svp nou eens. Het is echt geen gezicht en zelfs als atheist durf ik wel te stellen: die ninja muts, zo heeft god het niet bedoeld

vluggehenkie | 10-05-17 | 08:28

Dus die vrouw identificeert zich als brievenbus... ?

Ad Hominem Tu Quoque | 10-05-17 | 08:23

wat krijgt een blanke die niet op werktraining verschijnt eigenlijk?

isotope 465 | 10-05-17 | 08:15

Minder bijstand?

Ja: TWEE maanden 30% korting. Dus mevrouw toucheert al lang weer - en voor de rest van haar tijd - 100%.

redanx | 10-05-17 | 08:12

@ JanvandeBiertent | 10-05-17 | 07:43
-
dank voor het linkje
l.o.l.

telelezer | 10-05-17 | 08:09

Vermommen in nikabs is enorm sluw.
Er kan immers gewoon een vent met kalashnikof onder zitten.
Ik citeer:
"IS roept op tot het executeren van westerlingen door hen met online-advertenties in de val te lokken. Dat kan door studentenkamers te verhuren, vacatures uit te schrijven of iets te verkopen via verkoopsites als marktplaats.(...)"
-
„Reserveer een aparte kamer om de lichamen in te gooien en eindig de slachting met een gijzeling”, luidt het lugubere advies van IS.
"... het vertrouwen van ongelovigen te winnen’. „Als je jezelf afschildert als ongevaarlijk, denken ze direct dat ze veilig zijn.”
(sluwe taquiyya dus)
http://www.telegraaf.nl/binnenland/28132814/__IS__lok_slachtoffer_met_koopje_op_verkoopsite__.html

telelezer | 10-05-17 | 08:04

Annefleur: "De staat die oplegt wat je wel of niet mag dragen, is de ultieme vorm van onderdrukking"

De staat is gemeen en slecht en moet zich nergens mee bemoeien, maar om de bijstand te ontvangen -waar dit hele verhaal om gaat- is diezelfde staat natuurlijk wel opeens goed genoeg. De staat eist hier helemaal niks Annefleur, de mevrouw kan ook de bijstand weigeren en blijven dragen wat ze wil. Ze kan zelfs gewoon een baan zoeken, wat volgens haar blijkbaar wel makkelijk mogelijk is met deze kleding, dan heeft ze helemaal geen bijstand nodig en niks met deze "staatsregels" te maken.

De staat schrijft helemaal niet zomaar voor wat je mag dragen, en zeker niet discriminerend op ideologie, het is een neutrale praktische regel, hetzelfde geldt voor iemand die de hele dag in een spiderman pak wil rondlopen. Iemand wordt ook verplicht te solliciteren, is dat ook een onderdrukkende regel?

een_mike | 10-05-17 | 08:01

@ plaszak | 10-05-17 | 07:52
Hou op schei uit, er is genoeg te miepen over "het Westen" (heb je tot morgenochtend?), maar als het allemaal echt zo kudt was, dan zouden hele volksstammen niet verzuipen om er alleen al naar toe te gaan.

You-On-A-Gin | 10-05-17 | 07:57

"haattuig dat de hele dag op het duivelse westen loopt te foeteren"
.
Die zitten er hier ook zat van op GS.

plaszak | 10-05-17 | 07:52

Stel dat ik een uitkering geniet, maar ik moet van mijn geloof om de vijf minuten op tafel dansen en het Horst Wessellied zingen.
Mag misschien van sommige werkgevers, maar dan moet ik waarschijnlijk ergens in de kelder werken.
Stel dat de gemeente, waar ik de uitkering van krijg, zegt: je bent geschikt om te werken, maar er zijn geen plekjes in de kelder.
Maar ik MOET van mijn geloof het Worst Hessellied om de vijf minuten zingen.
Wat te doen, wat te doen...
Ik denk dat ik dan maar niet meer dat lied ga zingen.
Kom op, het is niet dat die Niek Aap aan je kop zit vastgelijmd, of zo.
Zorg dat die sjeik van je genoeg verdient met zijn sjoemelen en/of outkierieng om jou, en de voetsoldaatjes van Allaargh die je uitpoept van zijn zaad te onderhouden, of ga aan het werk met je flappen.
Volgens de Koran zijn moslims sowieso de übermensch, nou, gedraag je daar eens naar en houd eens niet je handje op voor geld van de kuffaar, hè?

You-On-A-Gin | 10-05-17 | 07:40

@ Nathan R Jessup | 10-05-17 | 07:04
Moslims in "de UK" die vóór Brexit hebben gestemd deden dat voornamelijk vanuit een idee van soevereiniteit, vrij van de EU.
muslimsforbritainorg.wordpress.com/

twitter.com/IftikharAwan/status/74634...


Die "mosliminvasie" heeft die specifieke reaguurder niet zelf verzonnen, maar is met het blote oog waarneembaar in bepaalde wijken en voorsteden van Londen, alsook andere grote(re) steden in Engeland.

You-On-A-Gin | 10-05-17 | 07:35

Volgens mij heeft Thierry gewoon gelijk: sommige vrouwen vinden het gewoon lekker om onderdrukt te worden.
Dwangtextiel is daar het bewijs van.

pennestront | 10-05-17 | 07:28

iedere andere bijstandgerechtigde met of zonder migratie-achtergrond en zonder gezichts en lijfbedekking wordt 100% gekort als men niet voldoende meewerkt aan de regels van de bijstand..zoals solliciteren, opdraven en tegenprestatie in subsidiebanen-vrijwilligerswerk o.i.d. waarom mevrouw maar 30% in hoeft te leveren omdat ze totaal ongeschikt hierdoor is voor de Nederlandse arbeidsmarkt is mij een raadsel en vooral discriminerend naar andere vrouwen die zonder nikab wel aantoonbaar aantrekkelijker en geschikt zijn voor het verwerven van een eigen inkomsten voor het eigen levensonderhoud.

fikkieblijf! | 10-05-17 | 07:24

mooi

zeefert | 10-05-17 | 07:23

Tsja, als werkgever is iemand met een sluier om gewoon een risico in de echte wereld. Geen idee wat er allemaal onder verstopt kan zitten. Zo neem je ook niet snel iemand aan die op zijn of haar eerste sollicitatiegesprek met een leren jas tot aan de knieen aan komt zetten. Next.

metalj | 10-05-17 | 07:12

Geitneukistan

Onzegrotebroer | 10-05-17 | 07:11

In Nederland is de beschaving en de vrijheid prima geregeld. Dus ook de keuze van deze mevrouw. De relatief milde consequenties, 30% korting, neemt ze niet aan. Mag ook nog.
Is geregeld dat ze naar de rechter kan. Voor de rest? Dit is uw voorland als vrouw. Denk maar niet dat er enige keuze te maken valt als de sharia hier heerst.
Wat mij altijd het meest verbijsterde in de ervaringen was het eten van een broodje achter een gezichtsmasker en de handschoenen die er bij horen. Het schrille contrast met de vaak moderne schoenen en dure tassen is enorm.

ristretto | 10-05-17 | 07:10

@Peniskokertje | 09-05-17 | 22:36
"Als de wereldvreemde elite zich nog afvraagt hoe het in hemelsnaam kan dat Engeland voor de Brexit koos... daar heb je je antwoord: Zodat ze dan zelf de massa-immigratie (lees mosliminvasie) kunnen stoppen."

Mosliminvasie verzin je zelf.
De immigratie van moslims zal hetzelfde blijven omdat de UK een ander immigratie beleid heeft. Brexit is het gevolg van de massa immigratie van goedkope EU-krachten. Veel moslims in de UK hebben Brexit gestemd om de stroom van varkensetende en alcohol drinkende EU-immigranten in hun wijk een halt toe te roepen.

Nathan R Jessup | 10-05-17 | 07:04

Mense die zich een bijzondere status + privileges toe eigenen zijn we zo ie zo beter kwijt dan rijk.
Hertje, Junker, ontspoorde VVD bestuurders en dit soort..

boerk | 10-05-17 | 06:54

Als je m niet even af kan doen, doe m dan ook niet altijd om!! Tsjee, logica

boerk | 10-05-17 | 06:51

Trump heeft twee persvoorlichters, een man en een vrouw.
Die ene spreekt de pers toe in het Witte Huis.
De andere wordt uitgenodigt in nieuwsuitzendingen.
De eerste liegt en liegt.
De tweede liegt en liegt en tokkelt als kip zonder kop.
Als een Hertzberger, zeg maar, de grootste onzin wordt verspreid als waarheid.
En Trump gaat weer golfen, de kosten om Trump te bewaken zijn de hoogste in de geschiedenis van de VS.
Trump is geen president maar een ballon gevuld met eigenbelang, narcisme, corruptie en onbekwaamheid.
Zijn vrouw walgt van hem, maar dat is meer Boulevard nieuws.

Jan Dribbel | 10-05-17 | 02:59

Heel normaal toch .. als ik naar de buurtsuper ga wil ik graag zien wie er zit ... heb geen vooroordelen en controleer nooit mijn kassabon .. allemaal lieve meissies .... maar zou ik moeten afrekenen met een volledig onbekend iemand die verhuld is en alleen haar mooie ogen laat zien ... Ben een ouwe lul die nog de cash uit de muur trekt en betaald met cash. En eerlijk is als ik teveel terug krijg .. maar zal ik tegen over iemand komen waar geen gezicht uitdrukking zou te zien zijn dat geld in eigen zak steken.

kereltie_ut_drenthe | 10-05-17 | 02:50

Ik vraag mij overigens wel eens af waarom westerse vrouwen zo'n lopend uithangbord voor vrouwen discriminatie en onderdrukking in onze samenleving dulden...

Ravian | 10-05-17 | 02:46

@ HoezoNickname | 10-05-17 | 02:35
Vroeger werden die tenminste gewoon emo. Is misschien kutherrie qua muziek, maar voor de rest vrij onschuldig.

You-On-A-Gin | 10-05-17 | 02:43

Wat betreft Anne-Fleur haar geblaat, er zijn ook maar 150-180 moorden per jaar, maar de wet daartegen is vast niet symbolisch.
mens-en-samenleving.infonu.nl/diversen...
Geouwehoer altijd.

You-On-A-Gin | 10-05-17 | 02:42

Wat ik vaak zo gruwelijk hypocriet vind aan die trutten die zo nodig 'volgens de eis van de koran' gekleed moeten gaan, is als ze een met een zedig doekje om het hoofd geknoopt verder uitgebreid opgemaakt zijn en verder zo vrouwelijk mogelijk gekleed gaan, op kittige hakjes. Je maakt mij niet wijs dat dit de juiste uitleg is van de koran 'regels'.

Zo ook weer die foto van deze bekeerlinge die super zedig in een tent gehuld over straat meent te moeten gaan. Wel zwaar opgemaakt natuurlijk, de mascara druipt van d'r wimpers. Maar, oh oh oh, wat is ze toch 'moslim-heilig'. Volgens mij geilt ze er gewoon op om lekker op te vallen en schijnheilig te shockeren.

HoezoNickname | 10-05-17 | 02:35

Overigens, de broedmerrie voor voetsoldaatjes van je maangod uithangen doe je maar op kosten van de sjeik die je geschaakt heeft.

You-On-A-Gin | 10-05-17 | 02:31

Volgens het gezaghebbende AD:
"De vrouw die werd geweigerd op een werktraining van de gemeente Utrecht omdat ze haar nikab niet wilde af doen, is een Nederlandse vrouw die zich heeft bekeerd tot de islam."

Al bekeer je je tot de Islam, de stilzwijgend gangbare voorrechten vanwege de koppeling tussen ras/herkomstland/etniciteit en religie gelden nog steeds niet voor u, de tot multiculturalist bekeerde oorspronkelijke bevolking.

kindapaas | 10-05-17 | 02:29

Dit is een prima artikel dat wat evenwichtiger is dan de mainstreammedia betreffende Noord Korea. Zeer interessant.
Noor Korea. Wat is dat voor een land?
www.boublog.nl...
Nehemia | 10-05-17 | 01:49

Sorry, de algemene tendens van dit artikel was al snel duidelijk, maar na "Noord Korea dringt sindsdien aan op vredesonderhandelingen," ben ik toch echt afgehaakt.
Das namelijk een flagrante leugen, het zijn juist de Noord Koreanen die met regelmaat het staakt het vuren geschonden hebben en al doende het conflict gaande houden.
Het enige waar Noord Korea al sinds het begin van het conflict op aandringt is dat Zuid Korea zich over geeft.
Dat kun je natuurlijk "vredesonderhandelingen" noemen, maar normale mensen zien dat niet zo.

Ravian | 10-05-17 | 02:28

We zijn getuige dat een president, Trump, senieler en senieler wordt.

Jan Dribbel | 10-05-17 | 02:19

Ik weet dat ik soms lang van stof ben, maar ook ik vind het een prestatie dat het antwoord op een vraag als:
"Waarom Simone van Saarloos in boerka door de stad wandelde"
uitgerekt kan worden tot een oeverloos verhaal, met een bijna reumatiek aan het scrollwiel-vingertje veroorzakende lengte, terwijl men simpelweg had kunnen volstaan met:
"Omdat het een virtue signalling aandachtshoer is"

You-On-A-Gin | 10-05-17 | 02:18

@ Nehemia | 10-05-17 | 01:38

Oh, en de Noord Koreanen hebben zeker veel wapentuig, maar het merendeel er van is zwaar verouderd, en echt modern materiaal hebben ze zo goed als niet.

Ravian | 10-05-17 | 02:14

@ Nehemia | 10-05-17 | 01:38

Tsja, das het risico dat je loopt wanneer je als agressor je buurland binnenvalt, je kunt dan een flink pak slaag oplopen, en dat ben je dan toch echt zelf schuld.
Verder is het ook zuiver Noord Korea dat dit conflict al meer dan een halve eeuw in stand houd.

Het is de Koreaanse oorlog trouwens.

Ravian | 10-05-17 | 02:12

@Ongeblustekalk | 10-05-17 | 01:27
Grappig, al die verwijzingen naar mijn nick: ei en insect enzo. Maar u reaguurt dus al 11 jaar hier? Interessant dat mijn kleine bijdrage dan de eerste is die zo'n reactie bij u veroorzaakt. Beetje vereerd ben ik wel.
Gaat u nu ook mijn adverteerders bellen? Anders tel je tegenwoordig niet meer mee.

zwarte_weduwe | 10-05-17 | 02:04

*gooit d naar boven*

Nehemia | 10-05-17 | 01:50

Ravian | 10-05-17 | 01:29
Dit is een prima artikel dat wat evenwichtiger is dan de mainstreammedia betreffende Noord Korea. Zeer interessant.
Noor Korea. Wat is dat voor een land?
http://www.boublog.nl/2017/04/15/noord-korea-wat-is-dat-voor-land/

Nehemia | 10-05-17 | 01:49

Hij, ik noem hem voor maar even 'Ali' loopt met een Balmain spijkerbroek,Valentino schoenen, Philipp Plein Tshirt, Gucci sweatvest, Dsquared2 pet, Dolce &Gabbana bomber en zelfs zijn portemonnee is van Gucci. Wie het niet kan geloven moet het even opzoeken, maar dat is dus een outfit van ruim 3500 euro. Zijn vrouw, Fatma, loopt in een gordijn. Voor de prijs van zijn Gucci portemonnee alleen kan je 40 gordijnen in de basiskleur zwart kopen, genoeg voor dit leven en het hiernamaals. Dit verschil tussen Ali en Fatma bestaat en moet bestaan door hun religie, hun cultuur en hun gender(kom niet aan met het gendergradatiepraatje,sociale constructiegezeur, in hun hoofden bestaan er twee geslachten)
ik vind het fijn voor Ali dat hij zo'n goedkope vrouw heeft. Heb er geen moeite mee omdat ze aardig is tegen mensen als ze achter de kassa zit. Ze werkt en op deze manier kan Ali meer geld uitgeven aan zijn Duitse auto. Pas geleden vroeg ik aan Ali of Fatma haar gordijn mocht opleuken met verfspetters, emblemen, patches, of een andere kleur mocht zijn... worn of faded of distressed, maar nee dat mocht niet. Op een bepaalde manier heb je het als baas/man beter getroffen lijkt wel. Ergens vind ik het raar, maar zij is aardig en het is hun cultuur, en religie is iets moois. Over haar clitoris en haar beleving van seks heb ik Ali maar niets gevraagd.

RickTheDick | 10-05-17 | 01:46

Hoe komt mevrouw Dekker trouwens aan de kost? Heb op haar website gekeken, maar de daar vermelde prestaties lijken me geen geregelde inkomstenbron.
Ook een uitkering?
Salut! Evocatus

Evocatus | 10-05-17 | 01:46

Ravian | 10-05-17 | 01:29
Dat dacht ik eerst ook, totdat ik wat dieper in de materie ging duiken. Geloof me. Die Noord Koreanen hebben ongelooflijk veel wapentuig. Vergeet niet. Die Japanners vinden ze niet zo aardig. Die hebben van 1910 tot 1945 Korea bezet.
.
In de Noord Koreaanse oorlog hebben de yankees Noord Korea afgeslacht. Bommentapijten. Noord Korea veranderde in een grote parkeerplaats. Een kwart van de Noord Koreanen kwam om het leven. Ongekend. Stel je voor dat ene kwart van de Nederlanders wordt afgeslacht. Om en nabij twee miljoen doden tijdens de Koreaanse Oorlog van 1950-1953. Als ze niet ondergronds waren gegaan toen kon niemand het meer navertellen. Dat ze uncle Sam niet zo heel aardig vinden is begrijpelijk ondanks dat Kim Jong Un zo gek als een deur is natuurlijk. Het leger in Zuid Korea staat onder directe controle van Amerika. Sinds de Koreaanse Oorlog zijn daar permanent zo een kleine veertigduizend Amerikaanse militairen gestationeerd.
.
Vanuit hun perspectief is het ergens te begrijpen dat ze hun land ook niet willen overleveren aan Amerika zoals al die andere landen in het Midden Oosten.

Nehemia | 10-05-17 | 01:38

North Korea Ambassador Tells Sky: "We Are Ready To Turn To Ashes Any US Strategic Assets"
www.zerohedge.com...

Nehemia | 10-05-17 | 01:15

Haha, doet me denken aan Saddam en zijn “mother of all battles”; van dat leger waren na een paar dagen “battle” enkel spaanders over.
En de Noord Koreanen hebben net zo’n zelfde leger, maar dan nog net wat primitiever.

Ravian | 10-05-17 | 01:29

zwarte_weduwe | 10-05-17 | 01:07
Ff off the record. Maar uw comment teruglezend moet ik gruwen van uw intonatie en woordkeuze.
Is er echt daadwerkelijk iemand die met u samenleeft?
In 11 jaar tijd niet zoiets samenvattend walgelijks gelezen.
Niet de inhoud hoor.
Alsof je een eng insect ziet.

Ongeblustekalk | 10-05-17 | 01:27

Helaas is het niet in cijfers uit te drukken, maar ik zou wel eens willen weten hoeveel moslimmannen en boerka's een relatie met elkaar hebben, op twee adressen wonen en allebei een uitkering hebben.

hoogstetijd | 10-05-17 | 01:24

@Nehemia | 10-05-17 | 01:06
Thx.

Lewis Lewinsky | 10-05-17 | 01:22

Jan Dribbel | 10-05-17 | 01:18
Een ding moet je die Chinezen en ook Japanners nageven. Ze weten als geen ander hun grenzen te beschermen. Er komt vrijwel geen muzelman binnen. Maar zoals steeds duidelijker wordt is er een intense samenwerking tussen NGO's, mensensmokkelaars en krachten in Brussel (Timmermans, Juncker, Mogherini etc) om er zoveel als mogelijk Europa binnen te loodsen. De omvolking van Europa is een doelbewuste agenda.

Nehemia | 10-05-17 | 01:22

Nehemia | 10-05-17 | 01:15
Hmm, er zal wel niks gebeuren zoals gewoonlijk.

Ongeblustekalk | 10-05-17 | 01:21

zwarte_weduwe | 10-05-17 | 01:07
Het zou onze overheid sieren?
Uit welk ei ben jij gvd gekropen. Ik ken die koran een beetje en dit is wel het meest bizarre comment dat ik hier gelezen heb.
Ooit.
Ik ga het niet eens toelichten.

Ongeblustekalk | 10-05-17 | 01:18

Nehemia | 10-05-17 | 01:06
China is bezorgt over een paar miljoen vluchtelingen naar China.
Maar China is het een genoegen als een paar miljoen moslimse-asieleisers richting West-Europa marcheren.

Jan Dribbel | 10-05-17 | 01:18

Ongeblustekalk | 10-05-17 | 01:12
Daar heb ik nog geen data-analyse op los gelaten, maar de situatie is ongelooflijk spannend:
.
North Korea Ambassador Tells Sky: "We Are Ready To Turn To Ashes Any US Strategic Assets"
http://www.zerohedge.com/news/2017-05-09/nkorea-ambassador-tells-sky-we-are-ready-turn-ashes-any-us-strategic-assets

Nehemia | 10-05-17 | 01:15

Beetje diep triest dat "autistisch' hier als scheldwoord gebruikt wordt.

Ga je schamen zentgraaf.

DeviousDick³ | 10-05-17 | 01:14

Nehemia | 10-05-17 | 01:06
Interessant. Hebben die anoniempjes wel eens iets goed voorspeld?

Ongeblustekalk | 10-05-17 | 01:12

Het is maar wat je wil zien, ik heb met U te doen.
Zoveel haat, zoveel vooroordelen.
Sterkte ermee!!
Berbaar | 09-05-17 | 22:59

Zoveel wegkijken...

Jammer dat niet enkel wegkijkers de Sjaak zijn als het weer eens gewelddadig mis loopt met de religie van de vrede.

Ravian | 10-05-17 | 01:12

Vroeger werden sommige vrouwen opgesloten omdat ze hysterisch waren. Je zou bijna denken dat men destijds een punt had.

zwarte_weduwe | 10-05-17 | 01:11

Harry Turtle | 10-05-17 | 00:52
Ja erg is dat toch, ik kan me er ook enorm over opwinden wat een vrouwtje als Anne-Fleur over iets te roepen heeft.
Dat is toch geen echte feminist(e)?

Ze zou misschien moeten worden aangespoord om mannen te behagen, of past dat niet in jouw profiel?

Ongeblustekalk | 10-05-17 | 01:08

De enige verklaring die ik kan vinden voor het feit dat er kennelijk een hoop mensen wegvluchten uit moslimlanden en dat er hier moslims zijn die zo willen leven als in die landen maar er niet naar verhuizen, is hijra en djizja. Het zou onze overheid sieren zich eens werkelijk te verdiepen in de islam. (meer dan 40 woorden voor 'slaaf', godbetert. wat zegt dat over je cultuur)

zwarte_weduwe | 10-05-17 | 01:07

OT Trump heeft FBI-baasje Comey ontslagen. Eindelijk.
Lewis Lewinsky | 10-05-17 | 00:38
.
Geweldig nieuws inderdaad. Op Zerohedge, Drudgereport, Breitbart, thegatewaypundit, gaan ze helemaal los in de reaguurderspanelen. Mooi dat Trump die verraderlijke slang Comey de wacht heeft aangezegd. Nu Hillary nog achter de tralies. Drain the swamp!
.
Ondertussen:
Anonymous: “Bereid je voor op wat komen gaat
http://www.msn.com/nl-nl/nieuws/buitenland/anonymous-%E2%80%9Cbereid-je-voor-op-wat-komen-gaat%E2%80%9D/ar-BBAXg0M?li=AA5a7a&ocid=spartandhp

Nehemia | 10-05-17 | 01:06

Heel goed. Een niqaab of een hoofddoek symboliseert terreur en onderdrukking. Wij mogen ook niet met een swastka rondlopen ( en dat is maar goed ook).

ff serieus nu! | 10-05-17 | 01:01

Over hoeveel van die vrouwen hebben we het dan, 1?
Lekker belangrijk.
Wel 1 teveel trouwens.

Ongeblustekalk | 10-05-17 | 00:59

Ach ja, Anne-Fleur met haar meninkjes.
Die zelfbenoemde 'progressieve feminist' roept waarschijnlijk nog hysterisch 'sexisme!' als iemand haar de historische PSP poster laat zien, stuk onbenul dat het is.

Harry Turtle | 10-05-17 | 00:52

Simon de Danser | 09-05-17 | 21:12
Zo. Je bent terug? Dacht nog aan je n.a.v. die andere Simon hier (want volgens mij geen VPN of copy catje). Je wordt hier zeer verwelkomt want je had en nu dus hebt meestal eigenzinnige bijdragen. Kijk je uit met Joris/

chicago river | 10-05-17 | 00:50

@Berbaar& botbot
Beetje oostwaarts kijken, waar de curry zo curry is dat de tranen u in de broek springen, ervaart men ook de verwurging van het salafisme. Dit is het Stalinisme 2.0!
Doe wat ik zeg en kop omlaag!

Marx, Mo en Marcuse.

toetssteen | 10-05-17 | 00:49

@Cobalt bomb | 10-05-17 | 00:40
Jup :)

Lewis Lewinsky | 10-05-17 | 00:46

Lewis Lewinsky | 10-05-17 | 00:38
Zal wel weer wat tumbleweeds doen opwaaien.

Cobalt bomb | 10-05-17 | 00:40

OT Trump heeft FBI-baasje Comey ontslagen. Eindelijk.

Lewis Lewinsky | 10-05-17 | 00:38

Jan Dribbel | 10-05-17 | 00:20
Beste Jan Dribbel. Als Petur iets vindt dan zit je goed als jij zijn mening niet deelt. Hou je daar aan vast in het leven en je zit altijd goed.
Verder wens ik het "riool van het internet" - Beau (what's in a name) een fijne nachtrust toe en tot reaguursels morgen dan maar als ik tijd heb.

Dirk III | 10-05-17 | 00:29

Mhoehaha. Wijven in nikaab die je niet wil doen zijn gewoon de vijand. Hoe moeilijk wil jr het maken.

knutsel | 10-05-17 | 00:29

@botbot | 10-05-17 | 00:19
Ik verwacht dat het er met verloop van tijd juist minder zullen worden.
Juist omdat ze zullen merken dat kiezen voor de niqab je sociaal een paria maakt en je dus gekort wordt op de uitkering bijv.
Anyway, we kunnen er kort of lang over redetwisten. Ik lig er geen seconde wakker van lagaan en anderen krijgen rillingen en woedeaanvallen als ze een niqab zien.
Ik prefereer mijn situatie.
Weltrusten alvast!

Berbaar | 10-05-17 | 00:28

botbot | 10-05-17 | 00:21
Dat ik daar nou helemaal niks van geloof!

Cobalt bomb | 10-05-17 | 00:26

Cobalt bomb | 10-05-17 | 00:16
Ach stumper,.. ik heb met je te doen.

botbot | 10-05-17 | 00:21

Vanavond stond Peter R de Vries weer te stampvoeten bij RTL-Boulevard.
GS is een riool, schreeuwde hij.
Ze vernederen mensen (Peter R op zijn pik getrapt)
ze maken mensen kapot (Peter R met capuchon op bezoek bij een mevrouwtje?)
Schijnheiliger kan het niet: Peter R de Vries die de aanslag op Charlie Hebdo een kwestie van uitlokking vond.

Jan Dribbel | 10-05-17 | 00:20

botbot | 09-05-17 | 21:40
En dit bevreemd je niet? klinkt als koeterwaals en niet iets wat mijn voorkeur verdient.

Cobalt bomb | 10-05-17 | 00:20

Berbaar | 10-05-17 | 00:09
Nu een paar honderd en zo meteen een paar duizend enz,enz.
Het hoort hier niet,willen ze het wel dan uitstoting uit ons sociale en openbare stelsel.

botbot | 10-05-17 | 00:19

botbot | 10-05-17 | 00:04
Is dat je broer/zus? Fijn dat je zijn/haar haar ook wil kammen!
En zijn ze vriendelijk of doen ze vriendelijk? Wereld van verschil.

Cobalt bomb | 10-05-17 | 00:16

@Berbaar | 10-05-17 | 00:09
Dat *laten leven* komt er niet van, als het aan de islam ligt. Zie Nice. Zie Londen. Zie Berlijn.
*verbied terreur, verbied islam*

Lewis Lewinsky | 10-05-17 | 00:13

@lulleficatie | 09-05-17 | 22:41
@Henk de Vries2074 | 09-05-17 | 22:42
U allen bent voor gratis arbeid?

AntiGratisArbeid | 10-05-17 | 00:12

Ik hoop en veemoed dat enkele van de 100 hysterische deugmensch (V) ondertekenaressen hier meespieken, want ik lig dubbel van veel reaguursels en lachen is gezond!

STnick | 10-05-17 | 00:11

Nikaab = 0 reten
Peter Brr Vies = -5 reten
GS = 5 reten
Dumpert = 5 reten, maar ik mis BDM en waar is Nachtkanonnen als je het nodig hebt???

Dirk III | 10-05-17 | 00:09

@botbot | 09-05-17 | 23:49
Ach beste botbot, het is natuurlijk geen gezicht en de keuze voor een niqab heeft natuurlijk consequenties.
Er niet mee in het OV, het gemeentehuis, de school van de kinderen en korting (of geen) uitkering vind ik helemaal prima.
Verder stoort het mij geen millimeter en waar praten we over, een paar honderd in heel Nederlandje.
Misschien ben ik er een beetje ongevoelig voor geraakt na mijn paar jaartjes in Saudi dat zou ook kunnen.
Ik zie gewoon een mens in een rare uitdossing, die zie je wel meer trouwens.
Leven en laten leven!

Berbaar | 10-05-17 | 00:09

Radijsje | 09-05-17 | 23:54
Niet alles over één kam scheren er zijn excessen die moet men de kop indrukken.
Waarom moet ik een hekel hebben aan een moslim broeder of zuster die mij liefdevol verpleegd een serveerster of een kassa dame die mij vriendelijk helpt of een bode die keurig mijn pakketjes bezorgt.
Dat moet u mij maar eens uitleggen.

botbot | 10-05-17 | 00:04

@Radijsje | 09-05-17 | 23:54
Amen!

Manus Olie | 10-05-17 | 00:03

Ik vind het wel zo gemakkelijk om als sociale institutie, in dit geval de sociale dienst, meteen de bijstandsgerechtigde te korten omdat hij/zij wellicht niet direct aan artikel 47c, lid 5, specifiek onderdeel g van de participatiewet voldoet. Zij zou dan minder kans maken op werk. Echter zij kan kennelijk niet functioneren zonder nikab. Wat heeft een potentiële werkgever dan aan zo'n persoon? Niets. In die zin valt zeker, in morele zin, te bediscussiëren of zij nu wel of niet aan de vereisten voldoet van de hierboven genoemde artikel ondanks dat de rechter de sociale dienst in het gelijk heeft gesteld.

Stel dat zij nu wel de Nikab af zal doen. Dan is er slechts sprake van een extrinsieke motivatie. Zodra die extrinsieke motivatie wegvalt, zal de nikab sneller opgaan dan dat deze eraf gehaald is. Waarom zorgt de sociale dienst er niet voor dat mevrouw een intrinsieke motivatie krijgt om de nikab voor eeuwig af zetten? Zou dat te maken kunnen hebben met de aangeboden baantjes waarvoor men geen enkele intrinsieke motivatie zal kunnen krijgen?

Er is vaak veel meer aan de hand dan het toekennen van vermeende karaktereigenschappen van die persoon hetgeen samenvalt wat er mijns inziens in economische zin aan de hand is in deze (kapitalistische individualistische) maatschappij.

AntiGratisArbeid | 10-05-17 | 00:03

Ik ben schijtziek, strontzat, van dat islam volk, wat continu aandacht krijgt, vraagt, claimt, net of er niks anders meer is. Ik wil dat volk hier niet, die hier alleen maar is, om onze sociale voorzieningen te plunderen.

Radijsje | 09-05-17 | 23:54

Berbaar | 09-05-17 | 22:59
Geen vooroordelen, slechts eigen realistische ervaring.
U hoeft mij geen sterkte te wensen, ik weet voor mijzelf en voor mijn kinderen/kleinkinderen in welke hoek de vijand van onze mooie vrije leventjes zich bevindt.
Kennis is macht. Kennis omtrent de geschiedenis van 1400 jaar islam geeft een voorsprong op onnozelen en onwetenden. Dieptriest dat die kennis ontbreekt bij de meerderheid van onze politieke bestuurders en volksvertegenwoordigers.
Ik zal er alles aan doen om te voorkomen dat mijn prachtige blonde kleindochter ooit direct geconfronteerd wordt met een angstaanjagend zwart spook met zwarte klauwen en een vuile blik uit akelige ogen.
Mijn kleinzoontje en z'n vriendjes werden al eens verjaagd uit een speeltuintje door twee schreeuwende en scheldende mohammedaantjes. De autochtone niet-mohammedaanse ouders en buurtbewoners hebben daar op een nette manier een eind aan gemaakt.
Mo'tje en Mo'tje durven zich daar niet meer te vertonen. Houden nu lekker papa uit het theehuis en vervelen hun eigen mama in hun door autochtonen betaalde huurhuis.
Het ware beter voor iedereen dat de hele familie Mo verkastte naar een land waar de mores van Mo heerst: een islamland in de zandbak van het MO.

appelvink | 09-05-17 | 23:54

Berbaar | 09-05-17 | 22:59
Over het algemeen kan ik wel met u door één deur maar nu slaat u wel een beetje door.
Een hoofddoek is in Nederland in het algemeen wel geaccepteerd alhoewel ze hiermee wel te kennen geven dat zij zich min of meer afzonderen van de westerse maatschappij enkele daargelaten.
Als men een nicab draagt steekt men duidelijk zijn middelvinger op naar onze westerse beschaving het is gewoonweg onbeschoft om zo'n ding te dragen.
Dat heeft niets met angst of vooroordelen te maken maar ik ben gewent om iemand aan te kijken en een gezichtsuitdrukking te zien vele mensen met mij vinden het ook zeer onbehaaglijk als men niet kan zien wie men voor zich heeft.
Maar goed zij kiest voor een nicab en zal de gevolgen moeten dragen, ik zou niet weten waarom ik dat voor haar moet doen het is haar keuze niet de mijne.

botbot | 09-05-17 | 23:49

Ik zou mijn keiharde staaf in haar nikaab spleet.. oww wacht *plop* daar gaat weer een adverteerder die over twee weken weer terug komt als de media hoeren - euh vrouwen - de batterijen weer hebben opgeladen en andere verlangens hebben. Triest natuurlijk dat moslims haram outkiering wel met de hand aanpakken. Dit-land-is-af.

funkyd | 09-05-17 | 23:48

Het wachten is op het moment dat de één of andere "bekende nederlandse" met zo'n tent rond gaat lopen. Gewoon, om op te vallen en de publiciteit. Dan is het plotseling "in de mode" en is er niemand meer die in de weg staat.
Stapje, stapje, stapje.

demaup | 09-05-17 | 23:47

En trouwens hypocriet: als je niet gezien mag worden, waarom dan wel mascara in je wimpers?

Lefgozer | 09-05-17 | 23:47

@appelvink | 09-05-17 | 22:30
Zou heel goed kunnen, anders laat je je nichtje toch niet troosten door zo iemand?

Manus Olie | 09-05-17 | 23:41

-weggejorist-

Lefgozer | 09-05-17 | 23:40

-weggejorist-

Lefgozer | 09-05-17 | 23:40

Ik ben nog niet zo zeker hoor. Er worden straks nog adverteerders gebeld, feministen gaan zich nog roeren, Ascher spreekt zich nog uit, Soros doneert nog wat miljoentjes, de EU dwingt wat nieuwe wetten af en dit is allemaal terug op het spoor richting Mekka, eh, gelijkheid.

Ramsesz | 09-05-17 | 23:38

@Wol | 09-05-17 | 23:34
Aha. Dus een bomgordel zie jij niet als kledingstuk. Een niqaab is ook geen kledingstuk, lieverd. Daar zit je denkfout.

Lewis Lewinsky | 09-05-17 | 23:36

Die 30% korting is maar voor 2 maanden. Daarna weer 100%.

botte bijl | 09-05-17 | 23:35

humorloos bruinhemdenproza voor de eigen ecobubbel.
jo jo ! | 09-05-17 | 23:32
Weltrusten droeftoeter

Henri-Bardouin | 09-05-17 | 23:34

Lewis Lewinsky | 09-05-17 | 23:25
Heb ik iets gemist? Een bomgordel is volgens mij geen mode-accessoire of geloofsuiting en onderhevig aan de wapenwet. Een laken over je kop trekken moet je wat mij betreft zelf weten, zelfs al vind ik het persoonlijk nog zo achterlijk.
|
Maar goed ik zal wel de context van die opmerking niet begrepen hebben omdat ik niet alle reacties hierboven heb gelezen. Na een hopelijk goede nachtrust zie ik het hopelijk helderder.

Wol | 09-05-17 | 23:34

-weggejorist en opgerot-

jo jo ! | 09-05-17 | 23:32

Het is Shariawetgeving of Nederlandse wetgeving.
Als je gekozen hebt voor het één, verspeel je wat mij betreft het recht om gebruik te maken van Nederlands recht.

LuckyGirl | 09-05-17 | 23:29

Ze had een beetje consequent moeten zijn en naar Saoedi-Arabië moeten gaan. Maar ja, daar krijgt ze geen bijstand.

miss error | 09-05-17 | 23:28

Een "nee" van de kuffar wordt uiteindelijk toch een "ja", want de islam heeft een-kuch-ietwat drammerig karakter, daar kan ze niks aan doen, want het staat nou eenmaal geschreven in het desbetreffende hokus-pokus-boekie.

dysdiadochokinese | 09-05-17 | 23:26

@Wol | 09-05-17 | 23:21
Dus het kledingstuk bomgordel vind jij prima?

Lewis Lewinsky | 09-05-17 | 23:25

Mja, ik zal me er wel weer niet populair mee maken maar een mens in vrije samenleving moet wat mij betreft zelf bepalen wat hij of zij wel of niet draagt. Ook Mosselmannen en vrouwen... Of je als vrouw nu wilt twerken voor Dumpertreten of jezelf als een mummie in wilt wikkelen uit naam van de Paashaas en vijf keer per dag je gewatteerde muts tegen de vloer wilt headbangen.
|
Laat onverlet dat ik de grens stijf dicht wil houden voor mensen die geen gelijke vrijheden of rechten voor een ander willen of kosten gaan opleveren voor de samenleving. Of die geweld en dwang nastreven uit naam van hun Ideaal, wat dat ook moge wezen.

Wol | 09-05-17 | 23:21

@Dr. Frambozenjam | 09-05-17 | 23:01
Thx. En nee :)

Lewis Lewinsky | 09-05-17 | 23:17

@Berbaar | 09-05-17 | 22:59
Zo'n bomgordel, je moet er even aan wennen, is het niet?

Lewis Lewinsky | 09-05-17 | 23:15

Maar hoe wist die rechter dan dat het om een bekeerling ging die doelbewust de keuze had gemaakt om disfunctioneel te zijn, in plaats van een allochtoon die daar het benul voor mist?

Pierre Tombal | 09-05-17 | 23:15

MIJN religie verbiedt MIJ segregatie bevorderende en vrouwen achterstellende ideologieën en haar aanhangers financieel (belastinggeld)te ondersteunen
Wat moet ik nou ???

enorme sukkelzak | 09-05-17 | 23:15

jip_86 | 09-05-17 | 23:00
O jee goed dat je het zegt. Dan zal ik de spanning tot donderdag bewaren. Lyon-Ajax en de dames op het songfestival.

lingo star | 09-05-17 | 23:09

Deze rechter gaf een goed signaal af maar slecht nieuws uit Canada. Uiteraard zijn de linksch progressieve krachten weer volop bezig om iedereen de mond te snoeren.
.
"A Slap In The Face Of Democracy: Canada's "Anti-Islamophobia" Motion"

"Criticism of the treatment of women in Islamic-majority Middle Eastern countries could be criminalized
.
"It could be a punishable offense to speak out against the Mustlim Brotherhood, or to denounce radical Imams who want to enact Sharia law in Canada.
.
"Criticism or depiction of Muhammad could be punishable by law.
.
"Schools that teach the history of Islam's violent conquests could be fined—or worse
http://www.zerohedge.com/news/2017-05-09/slap-face-democracy-canadas-anti-islamophobia-motion

Nehemia | 09-05-17 | 23:07

Is er al een songfestival voor Bourkha's?
Zo niet dan worden Bourkha's gediscrimineerd volgens AnneFleur en de bende van 100.

Jan Dribbel | 09-05-17 | 23:06

@Desmoulins | 09-05-17 | 21:13
De dame is al naar Engeland verhuisd. Daar hebben ze ook gratis geld, én officiële shariawijken.

Guido | 09-05-17 | 23:06

maar 30 procent korting? geen enkele cent meer, permanent

mmkk | 09-05-17 | 23:05

Zo'n Nikaabmuts wil je - in Hertzberger taal- zelfs niet virtueel verkrachten.

Het Noorden | 09-05-17 | 23:03

*U = Uw..

Dr. Frambozenjam | 09-05-17 | 23:02

Ah mijn waarde @Lewis Lewinsky | 09-05-17 | 22:54
Volprezen mijner zijde voor u reactie(s).
.
Ff plat gezegd wat betreft dat y2be filpmje: That suck's!!! ff appelsap erbij(ken je die reclame nog?):-)

Dr. Frambozenjam | 09-05-17 | 23:01

@lingo star | 09-05-17 | 22:56
Je weet dat dat pas donderdag is voor NL?

jip_86 | 09-05-17 | 23:00

@lingo star | 09-05-17 | 22:56
Volgens twitteraars is het een stijlloos gebeuren.
*Heeft Geenstijl al deze jurken ontworpen? #esf17*
twitter.com/search?f=tweets&q=gee...

Lewis Lewinsky | 09-05-17 | 23:00

-weggejorist-

Berbaar | 09-05-17 | 22:59

OT Waarom geen topic over het songfestival. Samen met Cornald Maas kijk ik gespannen of onze meiden de finale gaan halen.

lingo star | 09-05-17 | 22:56

Maar dat mag gelukkig allemaal in Nederland.
Berbaar | 09-05-17 | 22:50

Zoals je wilt.

Ernst Oosters8389 | 09-05-17 | 22:53

Berbaar | 09-05-17 | 22:35
Het nichtje dat van de schommel viel droeg een hoofddoekje? Want voor kuffarkindjes zijn de radicale mohammedaanse raven niet zo lief. Vanuit die zwarte brievenbus kijken boze ogen met dodelijke blikken naar de kuffarwereld. Ik heb ze gezien, die ogen, en kreeg de koude rillingen. Had echt niet het idee dat er een mensenmens onder die zwarte lakens schuil ging.
Over de blik van de mannelijke mohammedaanse begeleider nog maar te zwijgen. Als blikken konden doden was ik allang gecremeerd...

appelvink | 09-05-17 | 22:52

basweetutwel | 09-05-17 | 22:39
Ik ben het met je eens. Zo breng je mensen in de problemen. Je kunt misschien tijdelijk een inkomensafhankelijke korting geven, maar dat mensen heel hun huis moeten opeten, vind ik vrij dramatisch. Verder vind ik het dat je kunt eisen dat mensen vrijwilligerswerk doen, maar je moet mensen niet dwingen dingen te doen als pesterij voor hun bijstandsuitkering.

lingo star | 09-05-17 | 22:51

Die vrouw is dus nog eens een Nederlandse bekeerling ook. Ik hoor ook altijd van mensen dat ex-rokers het ergste tegen roken zijn.

Gele Beer | 09-05-17 | 22:51

-weggejorist-

Berbaar | 09-05-17 | 22:50

Mooi niet, deze tent had voor 100% moeten worden gekort.
Daarna mag ze intrekken bij AnneFleur of bij Linda de Mol.
Of bij Katja Schuurmans: haat-tent versus bloot.

Jan Dribbel | 09-05-17 | 22:44

Zo zie je maar weer hoeveel invloed Geert Wilders en de PVV hebben op de Nederlandse Politiek en Rechtspraak. Het schip begint een beetje te keren.

Mark_D_NL | 09-05-17 | 22:44

En oja ze was heel lief toen mijn nichtje van de schommel viel, het zijn net mensen joh.
Berbaar | 09-05-17 | 22:35

Vertel, wat gebeurde er toe jouw nichtje opkeek.

Ernst Oosters8389 | 09-05-17 | 22:42

Stop gewoon met die hele bijstand. En die kneuzen hebben morgen ineens wel een baan. Achterlijke onzin. 25% van de mensen werkt gewoon niet. 40% is ambtenaar, semi ambtenaar of semi semi ambtenaar(it'er bij bedrijf die alleen overheid als klant heeft) 15% is armzalig zzp'er en een paar mensen werken voor de rest.

Henk de Vries2074 | 09-05-17 | 22:42

Betreffende burkavrouw woont inmiddels met haar man met baard + kinderen in Engeland, dus de uitspraak is wat haar persoonlijk betreft te laat en derhalve voor de kat zijn kut. Maar het gaat natuurlijk wel om een opzienbarende principiële uitspraak van een hoog college van staat (CRvB), dat normaliter toch aan de linker kant van het spectrum zit en tevens ook veel op heeft met de multiculti samenleving.

Schweinchen Dick | 09-05-17 | 22:41

Bijstand gewoon voor iedereen afschaffen. Kijk eens wie er dan allemaal kan werken....

lulleficatie | 09-05-17 | 22:41

En oja ze was heel lief toen mijn nichtje van de schommel viel, het zijn net mensen joh.
Berbaar | 09-05-17 | 22:35
.
Zijn ze ook zo lief als er iemand van een flatgebouw 'valt'?

Nehemia | 09-05-17 | 22:41

-weggejorist-

letters_of_cijfers | 09-05-17 | 22:41

-weggejorist-

witdusracist | 09-05-17 | 22:40

Psycho Daddy | 09-05-17 | 22:19
Haha, en dat was dus twaalf jaar geleden. Hij vond dat hij in de gemeentepolitiek te vaak tegen Haagse belemmeringen aan liep, en daarom vertrok hij naar de landelijke politiek. Helaas wist hij daar zijn Utrechtse non-nonsense houding niet te bewaren.

JTKDM | 09-05-17 | 22:40

Gut en Anne fleur denkt straks nog een keuze te hebben? Hoe naïef kun je zijn?

Welke bijstand heeft iemand überhaupt nodig als je je volledig aan de maatschappij onttrekt.

Gelijke behandeling in gelijke omstandigheden. Wie zorgt voor de eigengekozen ongelijkheid?

ristretto | 09-05-17 | 22:40

Niemand bij stilgestaan? Eten tijdens de werkpauze met een boerka: m.youtube.com/watch?v=3XTfvw9Iuus
Instructies op een a4-tje in de kantine a.u.b.
Alleen maar eisen hé!

Dr. Frambozenjam | 09-05-17 | 22:39

@lingo star | 09-05-17 | 22:15, mee eens.

Wat ik dan wel oneerlijk vind is dat mensen met bijna afbetaald koophuis met enige overwaarde geen Bijstand krijgen maar een uitkering en verplicht tegen bijstandsniveau aan de dwangarbeid worden gezet.
Er zijn veel meer vrijwilligersbaantjes ook op hoger niveau maar dat mag dan weer niet.

Als je dan die uitkering verstrekt als lening doe dit dan ook bij migranten.

basweetutwel | 09-05-17 | 22:39

30% korting? Dat had 100% moeten zijn.
Trouwens, als ik zou meedoen aan een cursus en er zat iemand met een boerka in de zaal, dan zou ik weglopen. Ik ervaar boerka's als uiterst bedreigend.

MAD1950 | 09-05-17 | 22:36

Naar Engeland verhuisd... ja, een Nederlander kun je niet tegenhouden. Al zullen die Engelsen er niet blij mee zijn. Weer een fundamentalist erbij. Vele steden daar zijn al helemaal in handen van de islam met alle narigheid van sharia e.d. erbij. Als de wereldvreemde elite zich nog afvraagt hoe het in hemelsnaam kan dat Engeland voor de Brexit koos... daar heb je je antwoord: Zodat ze dan zelf de massa-immigratie (lees mosliminvasie) kunnen stoppen. En dat gaat ze lukken.

Rest In Privacy | 09-05-17 | 22:36

@Braboblanke | 09-05-17 | 22:04
Natuurlijk ben ik die wel eens tegen gekomen.
Ik had eigenlijk een beetje medelijden met mevrouw (denk ik tenminste) want het was bloedheet en dan loop je in zo'n hobbezak met handschoenen.
Braakneigingen en woede was wel het laatste dat bij me opkwam.
En oja ze was heel lief toen mijn nichtje van de schommel viel, het zijn net mensen joh.

Berbaar | 09-05-17 | 22:35

Ze krijgt nog steeds 70% hoor. Gewoon voor helemaal niks doen.
@ Patatter | 09-05-17 | 21:29
.
Pim had hier het antwoord op..
https://youtu.be/PmEdkhnvMro?t=82

telelezer | 09-05-17 | 22:35

@appelvink | 09-05-17 | 22:24,

+ veel!

basweetutwel | 09-05-17 | 22:34

Waarom heeft mevrouw überhaupt een uitkering (ja om te helpen NL ten gronde te richten, maar buiten dat), in die kringen heeft meneer toch de schone taak om het gezin van een leefbaar inkomen te voorzien? Ik neem aan dat meneer geen terreurtent draagt.

sarcastro | 09-05-17 | 22:34

@Manus Olie | 09-05-17 | 22:03
Moet men lekker zelf weten, als je er in zo'n hobbezak wil bij lopen wie ben ik dan om er over te oordelen.
Het is geen gezicht daar heeft U een punt maar dat vind ik van andere kledingkeuzes soms ook.
Verder is het natuurlijk volkomen logisch dat eea repercussies heeft mbt de uitkering.

Berbaar | 09-05-17 | 22:32

Manus Olie | 09-05-17 | 22:03
Zeer waarschijnlijk heeft hij er zo een in huis rondscharrelen. Voor hem normaal, voor de normale Nederlander een horrorbeeld.

appelvink | 09-05-17 | 22:30

-weggejorist-

phantom2 | 09-05-17 | 22:29

Lieve Heer, kom me maar halen. Als zelfs Spektrui vindt dat je ongepast gekleed bent dan heb ik alles meegemaakt wat je maar mee kan maken.
Psycho Daddy | 09-05-17 | 22:19

Welnee, de as. zomermode is wijddragend, berg je.

Ernst Oosters8389 | 09-05-17 | 22:25

Ernst Oosters8389 | 09-05-17 | 21:43
Heel herkenbaar, uw reactie.
Ook ik walg bij het zien van zo'n zwart spook, compleet met zwarte handschoenen... Met deze zwarte klauwen houden ze hun kinderen aan de hand, brrr
Ik ben nu 63 jaar en werk sinds mijn 17e, betaal al die jaren fors belasting en moet nog 4 jaar werken en bijdragen aan het levensonderhoud van zo'n raaf. Wat mij betreft gaat de uitkering van deze mohammedaanse uitvreetster naar nul. Zij bedelt maar bij haar profeet of haar maangod, niet bij mij.
Ik wil bijdragen aan nuttige algemene zaken en voorzieningen voor mensen die het echt nodig hebben.
Niet aan waanzinnige religekken die met hun perverse outfit kleine kinderen de stuipen op het lijf jagen en op slinkse wijze zich aan het arbeidsproces onttrekken.

appelvink | 09-05-17 | 22:24

@JTKDM | 09-05-17 | 21:20

Lieve Heer, kom me maar halen. Als zelfs Spektrui vindt dat je ongepast gekleed bent dan heb ik alles meegemaakt wat je maar mee kan maken.

Psycho Daddy | 09-05-17 | 22:19

Hebben Heleen Mees en Rosanne Hetze&Stenigen al de baas van deze rechter gebeld met her verzoek hem van de loonlijst te halen?

ad melkert | 09-05-17 | 22:15

Die mensen willen door anderen genegeerd worden,zodra het ze overkomt gaan ze weer klagen dat niemand ze moet.

kzegje | 09-05-17 | 22:15

Werkgevers mogen eisen stellen aan kleding. Werknemers moeten willen ze bijstand ontvangen zich beschikbaar maken voor de arbeidsmarkt. Logische uitspraak, al vinden natuurlijk de feministen dat weer anders.

lingo star | 09-05-17 | 22:15

Wauw, pas in 2009 geïnitieerd en nu al mogelijk!

Zuurbes | 09-05-17 | 22:14

In Iran hebben ze de kledingpolitie. Over veertig jaar marcheren die ook hier door de straten als het aan Brussel ligt.

Nehemia | 09-05-17 | 22:13

Berbaar | 09-05-17 | 21:52
Wel wakker blijven! Je vergeet je gewoonlijke *proest* achter je kinderlijke van Jolo-commentaar zetten.

kaasfondue | 09-05-17 | 22:12

Gek aanstellerig wijf, aandacht trekken. Ga toch koken en werken en kinderen baren.

Stratum | 09-05-17 | 22:12

@Braboblanke | 09-05-17 | 22:04Braboblanke | 09-05-17 | 22:04
Heb het helaas ook een paar keer mogen aanschouwen .
Piswoest werd ik ervan.

Manus Olie | 09-05-17 | 22:09

Fijn dat nikaabmevrouw is opgerot naar Engeland. Voor alle zekerheid nog even denaturaliseren, misschien?

Lewis Lewinsky | 09-05-17 | 22:07

@keestelpro | 09-05-17 | 21:10
Nederlandse vrouwen die zich vrijwillig in een 1-pers. KOMO hijsen snap ik al helemaal niet. Dan gaat bij mij de main CPU echt op zwart.

En voor de niet-inheemsen;
Als u zo graag onder de Shariah wilt leven etc., wat doet u dan nog hier tussen al die vervelende Kuffar? Er zijn zat moslimlanden waar men leeft zoals u dat graag ziet.

@Dr_Johnson | 09-05-17 | 21:43
Het beste zouden we de gehele Islam het Westen uit trappen. Als we dat niet doen zullen we daar nog gruwelijk spijt van gaan krijgen. Want met de Islam is het per definitie kwaad kersen eten.

Sjefke7807 | 09-05-17 | 22:06

@Dr_Johnson | 09-05-17 | 22:02
Goed idee. Ga ik ook eens uitproberen.

Braboblanke | 09-05-17 | 22:06

des te meer reden om nog een paar meer larven te leggen
stop met kinderbijslag na het eerste kind

eriksweet | 09-05-17 | 22:05

Als je zo in het geloof bent dat je zo'n alles bedekkend ding draagt, mag je dan wel met zoiets moderns al internet omgaan? En hoe zit het met geen afbeeldingen van levende wezens? Dat mag toch ook niet? Hoezo dan Emoji's?
Weet je, ik vind het prima als je een geloof wilt aanhangen. En als je daar ver in wilt gaan, moet je het ook zelf weten. Maar dat hypocriete, bah.

J. Jarig | 09-05-17 | 22:05

@ Berbaar | 09-05-17 | 21:52
Ben je ooit zo'n typje tegengekomen in het dagelijks leven? Ik wel en het roept bij mij ook braakneigingen op. Vrouwen die dat ding dragen doen dat omdat ze gedwongen worden, of omdat ze dat zelf willen. In het eerste geval hangt manlief een zeer radicale geloofsvorm (streven naar invoering sharia, wat afschaffing van vrouwenrechten betekent) aan en in het tweede geval zijzelf. Dat vind ik wel reden voor zorg ja, evenals voor woede om het feit dat dat kledingstuk -en daarmee de politieke stroming erachter- niet al lang verboden is.

Braboblanke | 09-05-17 | 22:04

@Ernst Oosters8389 | 09-05-17 | 21:43
Ik zou eens een psychiater raadplegen mijn beste.
Als je al gaat trillen van woede omdat een mevrouw die hobbezak aantrekt dan is er iets niet helemaal goed met U.

Klaarblijkelijk ben je deze scene nog nooit in de relatief consumptieve huiselijkheid van Ikea tegengekomen. Ik heb het hier niet over de openbare ruimte. Met mij gaat het redelijk goed,dank je.

Ernst Oosters8389 | 09-05-17 | 22:04

@Berbaar | 09-05-17 | 21:52
U vind zo'n hobbezak wel gepaste kledij in de westerse samenleving?

Manus Olie | 09-05-17 | 22:03

"Het probleem is, het is so weird om te zien dat je flabbergasted bent, een soort trilling van opperste woede die je graag zou willen uiten"...
Ernst Oosters8389 | 09-05-17 | 21:43

Nee, je moet je woede niet uiten, gewoon niks zeggen, zeker niet beginnen te schelden. Het m.i. meest probate middel (zelf al 3 keer toegepast de laatste jaren) wanneer je zo'n spook op straat tegenkomt is: zorg dat ze jouw gezicht ook niet te zien krijgt; draai je rug toe en wacht tot ze gepasseerd is, hou een tas voor je gezicht, of desnoods je arm, maar zorg dat ze jouw gezicht niet ziet.

Een koekje van eigen deeg, of boerka van eigen snit, als het ware. Je behandelt ze exact zoals zij ons behandelen. Indien deze reactie standaard wordt, en heel Nederland dit toepast, zou het wel eens snel gedaan kunnen zijn met die gemaskerde struikrovers.

Dr_Johnson | 09-05-17 | 22:02

Het is toch ook wel Stockholmsyndroom in overdrive als je de rest van je leven wil slijten in die salafistische Alcatraztenten.

Nehemia | 09-05-17 | 22:02

-weggejorist-

Ikwilhierweg | 09-05-17 | 22:01

Nederlanders die zich bekeren tot de islam beschouw ik als landverraders. Niets meer en niets minder.

Tapu | 09-05-17 | 21:58

Ik wou dat ik een vrouw was: Dan kon ik mij verschuilen achter Heleen Extreem Rijk ejbron.wordpress.com/2013/07/04/helee... of een vod voor mijn kop. Iedereen zou mij zielig vinden. Behalve nuchtere mensen (m/v) dat dan weer wel.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 09-05-17 | 21:56

Ik woon graag in een mooi land waar iedereen vrij en gelukkig kan zijn, maar dit alles echter wel binnen de grenzen van hetgeen hier te lande en bepaald door de etnisch dominante groep esthetisch, moreel, maatschappelijk, politiek en juridisch aanvaardbaar is.

devil13 | 09-05-17 | 21:55

Goed nieuws, hoewel uitkering geheel stoppen meer in verhouding zou zijn geweest met het wereldbeeld wat ertoe leidt om zo'n veredelde vuilniszak te dragen.
Als je jezelf zo nodig wil verstoppen moet je ook niet buiten komen.

Braboblanke | 09-05-17 | 21:53

Dirk III | 09-05-17 | 21:40

Dit is met stip het beste reaguursel dat ik gelezen heb over deze kwestie. En dan mogen ze wat mij betreft er nog een re-integratie coach van het UWV tegenaan gooien ook.

PandaBeep | 09-05-17 | 21:52

-weggejorist-

Berbaar | 09-05-17 | 21:52

En Katja Schuurmans en Rosanne Hertzberger zagen dat het goed was..

Ow, wacht... Die zijn stekeblind.

Johnweer | 09-05-17 | 21:51

telelezer | 09-05-17 | 21:28

Tot genoeg NIMBY's met de dagelijkse realiteit van talloze Nederlanders geconfronteerd worden...
Het moet eerst zoveel slechter gaan. Bijzonder triest.

Desmoulins | 09-05-17 | 21:51

Die knipmesbekeerlingen zijn het ergst.

Nehemia | 09-05-17 | 21:50

Het gaat vooruit. Het gaat eigenlijk best goed. De samenleving laat de zielige waarheden van vroeger los. En OK. Het is ook een pleureszooi. Veroorzaakt door klootzakken en klotewijven die het verschil niet weten tussen bezuinigen en dweilen met de kraan open. Welkom op planeet aarde 2017. Waar alles draait om de intentie. Zin of geen zin. To be or not to be.

Orakel1958 | 09-05-17 | 21:50

ik wil ook thuiszitten betaald krijgen, we zijn toch allemaal gelijk?

daan me de korte ach | 09-05-17 | 21:50

Waarom maar 2 maanden strafkorting terwijl ze dat haatkleed dagelijks aanheeft en zichzelf daarmee continu bewust onmogelijk maakt voor de arbeidsmarkt?

raskol | 09-05-17 | 21:49

@Tikkie Terug | 09-05-17 | 21:21
Daar heeft U een punt.
Mensen die zich willens en wetens onbeschikbaar/onmogelijk maken voor de arbeidsmarkt verdienen geen uitkering.
Dit mogen ze wat mij betreft ook doortrekken naar mensen met ringen door de neus/lip of tattoos in de nek/gezicht.
Geen werkgever die daar op zit te wachten.

Berbaar | 09-05-17 | 21:49

Ik wil ook een niqaab, 70% van een uitkering krijgen! Nu zit ik met een stom vergiet op mijn hoofd zonder uitkering.

TheseDays00 | 09-05-17 | 21:47

waarom krijgt ze een uitkering als ze getrouwd is?

daan me de korte ach | 09-05-17 | 21:46

Ik heb zoiets/iemand ooit ontmoet in de Ikea/Utrecht. Het probleem is, het is so weird om te zien dat je flabbergasted bent, een soort trilling van opperste woede die je graag zou willen uiten maar dan is ze met het arabische haantje naast haar al weer gepasseerd in triomfantelijke houding van de rulers van deze wereld. Pure provocatie.

Ernst Oosters8389 | 09-05-17 | 21:43

Als ik de rechter was geweest had ik haar gedwongen laten opnemen voor een psychiatrische behandeling anders wel voor een de-radicaliseringsbehandeling. Oh het was een civiele zaak, dan had ik haar uitkering volledig gekort en met een viooltje naar Hoog Catharijne gestuurd voor het handje ophouden.

Dr. Frambozenjam | 09-05-17 | 21:43

Ik las op de site van het AD dat deze enge doos inmiddels in Engeland woont. Ik zou zeggen: good riddance to bad rubbish.

Als deze gemaskerde struikrovers hier hun hand ophouden, en ze weigeren voor een baan/sollicitatie/cursus etc hun masker af te leggen, dan zijn ze ten enenmale onbemiddelbaar voor welk werk dan ook en dienen ze elk recht op gratis geld te verliezen.

Veel beter ware het natuurlijk om nu eens echt - liefst EU-breed - een totaal boerka/nikaabverbod in de openbare ruimte in te stellen. Gemaskerde spoken horen niet thuis in het westerse straatbeeld. Vrouwen die blijven volharden in dit wangedrag moeten het westen uitgetrapt worden.

Dr_Johnson | 09-05-17 | 21:43

Met zo'n doek over haar hoofd kan ze toch altijd nog bij een sexlijn gaan werken? Of zoals een andere reagurder opperde, garnalen pellen. Of gewoon in een moslim tehuis de billen van oudere dames wassen? Ik zou haar gewoon die baan geven die ze verdient ipv nog steeds die 70% van de uitkering die ze niet verdient.

Dirk III | 09-05-17 | 21:40

Ok,... Europees hof voor de rechten van de mens, kom er maar in.
De Nederlandse rechtsspraak kan haar wel in het ongelijk stellen maar zo werkt het systeem niet, buitenlandse rechters bepalen wel even wat hier niet of wel toegestaan is.

botbot | 09-05-17 | 21:40

Ach, heel modieus toch zeker..
https://youtu.be/lAnDuDMv1ds?t=125

telelezer | 09-05-17 | 21:39

30% korten ? Dat is 70% te weinig.

Rest In Privacy | 09-05-17 | 21:38

Off-topic : Bol.com staakt ook advertenties op GeenStijl. Dag Bol!

gewoondoorlopen | 09-05-17 | 21:34

tjah.. als ik met een bivakmuts op sollicitatie kom pleeg ik ook zelf-sabotage. zo wordt je nooit aangenomen.

Dan blijft de vraag of dit binnen de geloofsvrijheid oid moet kunnen. Moeilijk. Toch handig dat er nu een uitspraak is.

harry21 | 09-05-17 | 21:34

JTKDM | 09-05-17 | 21:20
Haha, great find. Ex-voorzitter van de PvdA, islamknuffelpartij numero uno, blijkt eigenlijk een nikabhater. Dat gaat ze de laatste drie zetels kosten.

Captain Pervert | 09-05-17 | 21:33

Kan geenstijl ze geen baantjes aanbieden? Mooi maatschappelijk gebaar en dan zien we meteen of deze dames in de bijstand echt willen werken

De_bbm | 09-05-17 | 21:32

Idioten. Ik denk ook dat het vaak meer een clubje kiezen is, dan een ware religieuze overtuiging (waar de mens al heul lang in misleid is). Je. Doet. Niet. Meer. Mee. En daar kies je dan zelf voor. Om je te onttrekken aan de vooruitgang van de mens als soort op zich trouwens. Dat clubjes vormen is niet eenvoudig te elimineren, maar het doet de mens meer kwaad dan goed. Gelukkig zijn er de mensen die juist hieraan bakken met doekoe cashen..

NiCeY | 09-05-17 | 21:32

Dus eh verzonnen door Job Cohen? Utrecht was er al 4jaar eerder mee. Maar inderdaad, wel een PvdA-maatregel.

JTKDM | 09-05-17 | 21:29

Ze krijgt nog steeds 70% hoor. Gewoon voor helemaal niks doen.

Patatter | 09-05-17 | 21:29

Met een nikab aan kan je toch prima garnalen pellen, of ander werk doen waar je een mondkapje bij nodig hebt?

wie zal het zeggen | 09-05-17 | 21:28

Een Nederlandse bekeerling. Hoe dom, triest en somber kun je zijn. Doe dan gewoon Volendamse klederdracht aan. Veel mooier.

IndoFortuyn | 09-05-17 | 21:28

Wat zijn we toch een goed land.
Pretpark Nederland.
@ Desmoulins | 09-05-17 | 21:16
-
Ja, maar hoe lang nog?

telelezer | 09-05-17 | 21:28

Raar. Niet kunnen meedoen in de maatschappij (dus bijstand vangen) maar als ze aan je graties geld komen, weten ze wel ineens hoe je de gang naar de rechter moet maken (ik vind dat zelf nog vrij ingewikkeld als ik eerlijk ben). Maar de kans is groot dat dit is geregeld door een whitey helper met een Volvo en een groen links-lidmaatschap.

Captain Pervert | 09-05-17 | 21:28

Vroeger had thuiswerk, lampekappen op fittingen zetten. Kan prima. ga deuren langs om de nieuwste stofzuiger proberen te slijten. kijken wanneer je meer koopkracht hebt, met of zonder je pronkstuk. En anders de sociale werkplaats in. Of Waterafstotend laagje dr op en buiten bij de groenvoorziening gaat er ook een arbeidsmarkt open van hier tot.. de sahara. Handje ophouden lijkt me niet nodig als je gezond bent. Meid, laat je kisten door een kledingstuk. Zet em op he, je kan t!

merel veld | 09-05-17 | 21:24

Laatst mijn rechtzaak verloren omdat ik met een bivakmuts bij een bank wilde werken.
De man achter de wolken is een zielig excuus om je als zand-tokkie te gedragen.

rattenvanger XL | 09-05-17 | 21:24

Ik heb nog wel een baantje voor jaar als vogelverschrikker.

andrewdicec | 09-05-17 | 21:22

Slechts 30% inhouden omdat je jezelf voor de volle 100% van de arbeidsmarkt uitsluit. Ik vind dit toch een soort van beloning, hoe dan ook. Maar ja, ik ben dan ook geen rechter.

Tikkie Terug | 09-05-17 | 21:21

Hoger beroep, desnoods tot het Hof Rechten van de Mens.
Moslima of niet! Die lui buigen niet en weten precies wie ze voor hun karretje moeten spannen. En ze zijn overigens niet de enigen!

demaup | 09-05-17 | 21:21

Goede wint altijd van het kwaad, ook nu! Bye bye.

Dirk III | 09-05-17 | 21:20

Kan Allah haar wat graties geld overmaken toch? Je bent almachtig of je bent het niet. Of Zij mag de dame in burka ook niet waarschijnlijk.

fram | 09-05-17 | 21:20

Iemand met een Nikap is voor mij hetzelfde als iemand die in een SS uniform over straat gaat lopen..... je vijand.

Oepsie1234 | 09-05-17 | 21:20

Volgens wethouder Hans Spekman van sociale zaken komt de maatregel niet uit de lucht vallen. Utrecht heeft al vaker te maken gehad met bijstandsvrouwen die volharden in het dragen van een sluier. ,,Kleding die het gezicht bedekt is voor ons onacceptabel“, zegt Spekman. ,,Werkgevers pikken het gewoon niet, en daarin geef ik ze gelijk.“

www.trouw.nl/home/utrecht-kort-uitker...

JTKDM | 09-05-17 | 21:20

Als de nikab wettelijk verplicht gaat worden zullen vrouwen realiseren dat het niet zij zijn die de wereld realiseren.

Manneke Pislam | 09-05-17 | 21:19

De vrouw woont nog in Engeland ook? Pak allahver die overige 70% ook af aub.
de Voorzittert | 09-05-17 | 21:15

Haar man werkt er, dus heeft ze geen uitkering meer nodig. Krijgt ze natuurlijk daar ook niet.

Mooi dat de gemeente de poot stijf hield toen met die cursus.

Jan, Leiden | 09-05-17 | 21:19

Kunnen we het nu over over blote reten hebben.

Normpje | 09-05-17 | 21:18

Zeer vervelend die nikaabs, chadors en boerka's. Ik ben zo in het verleden al ettelijke poststukken kwijtgeraakt omdat ik ze voor mobiele brievenbussen aanzag.

Nehemia | 09-05-17 | 21:18

Maar als ze geen uitkering krijgen gaan ze ons toch gewoon beroven
Jong geleerd oud gedaan
Ik citeer:
"Een 12-jarige jongen uit Purmerend is maandagmiddag beroofd Het gaat om twee jongens van 14 à 15 jaar oud. Beiden hebben een getint uiterlijk en zijn ongeveer 1,70 meter"
http://www.telegraaf.nl/binnenland/28131929/__Jongen__12__beroofd_van_10_euro__.html

telelezer | 09-05-17 | 21:17

@de Voorzittert | 09-05-17 | 21:15

Wat zijn we toch een goed land.
Pretpark Nederland.

Desmoulins | 09-05-17 | 21:16

Die rechter heeft iets gedacht van petje op of petje af.
Moest dus petje af zijn.

lupje | 09-05-17 | 21:16

70% behoud uitkering is nog te veel. Afbouwen naar 50% en een jaar later naar nul. Laat haar hardwerkende gezin maar voor haar zorgen. Toch? Hardwerkend?

De_ontwarrende_man | 09-05-17 | 21:15

De vrouw woont nog in Engeland ook? Pak allahver die overige 70% ook af aub.

de Voorzittert | 09-05-17 | 21:15

Die tot de Islam bekeerde Nederlandse vrouwen zijn helemaal gekken. Die moeten ze gewoon echt in een donker gesticht opsluiten.

Sayer | 09-05-17 | 21:14

Weet je wat nog mooier zou zijn... Enkeltje moslimland naar keuze of omdat ik in een goede bui ben, helemaal geen uitkering voor deze vrouw die niet wenst mee te draaien in onze samenleving.
Wachten tot het Europees Hof Nederland op de vingers tikt...

Desmoulins | 09-05-17 | 21:13

'Één stapje vooruit, drie stapjes terug' is de treurige realiteit als gevolg van onze woestijnvrienden...

Van_hier_neffe | 09-05-17 | 21:13

Een nikaab dragen in het westen is aandachtshoererij ten top! Dat kreng verdrinkt, na deze nieuwe media golf, waarschijnlijk in der eigen squirtselerij.

Simon de Danser | 09-05-17 | 21:12

Als je Nederland zo haat mag je er ook niet van profiteren. Dus geen uitkering, geen recht op medische zorg of hulp van enig ander instantie.

sinar2 | 09-05-17 | 21:12

Minder bijstand is nog steeds gratis geld.
Dit soort extremisten gewoon het land uitschoppen.
Oh ze is 'gewoon'een Nederlandse?
Nederlanders die overlopen naar het moslimextremisme zijn landverraders. We zijn in oorlog met de radicale islam weet u nog?
Dus eigenlijk zou ze volgens oorlogsrecht veroordeeld moeten worden. Maar ja ik ben een zachtaardige milde reaguurder.

keestelpro | 09-05-17 | 21:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken