Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Doodeng. Uw ziekenhuis-DNA naar Justitie

D66 wil uw organen. GroenLinks wil uw dochters voor de diverse samenleving, CDA wil uw zonen voor de oorlog aan het Oostfront, en de VVD wil nu dat ziekenhuizen uw DNA overhandigen aan justitie. Mind you, dat zijn dezelfde corrupte apparatsjiks die opzettelijk cijfers over crimineel asieltuig achterhouden. Lui, wanneer bestormen we het parlement in deze doorgeslagen bananenrepubliek... Of vindt u F1, foeballe en wat er in de bonus is belangrijker? Zeg het maar.

Reaguursels

Inloggen

@LuckyGirl | 01-05-17 | 01:07
EU maakt meer kapot dan je lief is.

Watching the Wheels | 01-05-17 | 20:33

Ja het is handig voor criminaliteit bestrijden. Maar je weet nooit wie toegang krijgt tot al die gegevens welke conclusies er nog getrokken gaan worden over 50 jaar. En vroeg of laat ligt het op straat, gaan er bedrijven mee vandoor en checken ze bij een sollicitatie je dna-profiel. En voor je het weet hebben we weer untermenschen en ubermenschen. Maar dan via de marktwerking.

kloopindeslootjijook | 01-05-17 | 19:24

Eerst heeft mvr even gezorgd dat uw medische gegevens openbaar zijn, verscholen achter de nieuwe donor registratie. Nu is uw DNA in het ziekenhuis niet meer veilig. Whatsnext mvr Schippers? Walgelijk wijf!

whatsnext | 01-05-17 | 16:11

@JI-HAAT | 01-05-17 | 09:40 Graag lezen Nivelleermarionet | 01-05-17 | 09:53
Mocht je het nog lezen, ik maakte even een zijstapje. Ik ben/was wat ze noemen een chronische gebruiker en heb ook aan de hand gehad dat ik moest betalen omdat ik zogenaamd geen chronische gebruiker zou zijn. Punt is dat ik spaarzaam met al die medicijnen omging, en dat ik daarom een tijdje niets had afgenomen, want ik had een voorraad en gebruikte naar eigen inzicht. Dat werd afgestraft. Maar die maagzuurremmers opzicht is grote bagger (Diclofenac is een nog grote rotzooi), ik raad iedereen aan om te gaan zoeken op google, en niet klakkeloos alles maar te slikken (letterlijk en figuurlijk) wat je verteld en of voorgeschreven wordt.
.
Ik kan hier nog wel iets over de medicijnmaffia vertellen, maar ik denk dat dat nu even geen zin heeft.

JI-HAAT | 01-05-17 | 16:00

Bovendien wil de VVD ook invoeren, dat uw crematie verplicht wordt uitgevoerd door Henry Keizer. Eventuele aanvullende baten komen ten goede aan de VVD-kas.

oliebolletje123 | 01-05-17 | 15:17

Zoals iedereen hier al zegt: doodenge ontwikkeling.

En waarschijnlijk gaat het net zo als bij dat "Elektronisch Patiënten Dossier" (taalvaut expres, want onze overheid schijnt ook niet meer te weten dat 'patiëntendossier' toch echt één woord is in correct Nederlands): in eerste instantie loopt iedereen er tegen te hoop, vult formuliertjes in ter weigering, een hoop hoe-ha, en dan... hangt men gewoon een nieuw etiketje aan het gebeuren ("Landelijk Schakel Punt", met, jawel, opnieuw dezelfde taalvaut) en volgt de invoering vervolgens geruisloos.

En omdat het deze tijd van het jaar is: weet u nog waarom er juist in NL relatief erg veel Joden in WW II zijn vermoord? Omdat de bevolkingsadministratie zo goed up-to-date was. De Duitsers hebben zich er vol lof over uitgesproken.
Maar was het lesje geleerd, in 1946? Toen wellicht wel, maar kennelijk heeft de huidige regeerderskliek niet zo goed opgelet bij de geschiedenisles.

EefjeWentelteefje | 01-05-17 | 14:44

Wie vertrouwd justitie dan nog?
Ik iig al lang niet meer.
Dus ze blijven met hun gore klauwen van mijn DNA af.

Kanarie_Geil | 01-05-17 | 14:33

@Jestersblue | 01-05-17 | 11:18 - wat? Als jij veroordeeld bent, moet je al DNA afgeven. Dat ze het gaan gebruiken, zoals jij schrijft is vandaag idd. Maar net als met iedere opslag van data, gaat dit straks weer in allerlei sleepnet methodieken gebruikt worden. Oh politie mag kentekens niet lang genoeg opslaan? Haha oké, doet de BD het.
IP verkeer niet? Verplichten wij providers.

Dat is probleem in NL, ze hebben geleerd om dingen zo te brengen dat weinig mensen bezwaar hebben. Eenmaal vastgelegd is misbruik zo eenvoudig.

MarcS | 01-05-17 | 13:35

JI-HAAT | 01-05-17 | 09:40
Dat ben ik helemaal met je eens.
Mijn ervaringen zijn hetzelfde, en als je wat minder drinkt dan je gewend bent, heb je die zuurremmers niet meer nodig, natuurlijk is dat mijn ervaring.

watmagjenogwel | 01-05-17 | 13:12

Het klinkt sympathiek, we gaan de criminelen pakken op elke mogelijke manier. Maar ze pakken alleen maar de burger die tot dan toe niet verdachte is, en ook niet zou moeten zijn. We gaan van rechtsbescherming naar schuldig tot het tegendeel bewezen is. Voor iedereen die denkt dat dit wel meevalt, de politie is volcontinu bezig richtlijnen op te rekken of te verbreken en kan zelf ten minste tot 2020 niet verwacht worden de eigen richtlijnen te volgen mbt data retentie en het bewaren van dna. Voor een dergelijke incompetentie moeten alle vrijheden aan de kant? Ik dacht het niet

InclinedtoLiberty | 01-05-17 | 12:15

Boris die Sauertopf | 01-05-17 | 11:20

De artikelen mbt DNA afname in het wetboek van strafvordering zijn toch ook niet met 'stapjes' uitgebreid? Anders waren er al in diverse zaken razzia's gehouden om binnen een straal van x kilometer verplicht DNA af te nemen van personen die niet verdacht zijn maar wel binnen het daderprofiel passen of die toevallig in het betreffende postcodegebied wonen.

Jestersblue | 01-05-17 | 11:32

Reinaert | 01-05-17 | 02:15
Wat wel zo is, is dat chronisch zieken met een laag inkomen jaarlijks een tegemoetkoming krijgen.

Carmelita | 01-05-17 | 11:29

Jestersblue | 01-05-17 | 11:18
Stel dat ze dit invoeren, wat denk jij dan dat het volgende 'stapje' gaat zijn?

Boris die Sauertopf | 01-05-17 | 11:20

Wie even de moeite neemt om het wetsvoorstel en de memorie van toelichting te bekijken zal zien dat het niet de bedoeling is om voor het opsporen van een onbekende dader een vergelijking te maken met het beschikbare DNA van alle Nederlanders. Het gaat om gericht onderzoek in specifieke gevallen en er moet worden voldaan aan gestelde voorwaarden. Bijvoorbeeld de verdachte die hem, nadat hij zijn enkelband doorgeknipt heeft, is gesmeerd. Als er voldoende aanwijzingen zijn kan nu al bepaald worden dat er van zo'n persoon DNA wordt afgenomen. Met deze wet kan het straks ook als ie zich ergens buiten het bereik van de Nederlandse justitie veilig waant. Daar kun je het mee eens zijn of niet maar bij de vergelijkingen die hierboven soms worden gemaakt kun je ook genoeg vraagtekens zetten.

Jestersblue | 01-05-17 | 11:18

Beste mevrouw Edith iNgeborG schippers (Verloochende Verstandeloze Duivelin), zou u eventjes contact willen opnemen met m`n huisarts en uitleggen waarom ik de doorverwijzing om bloed te laten prikken verscheurd heb.
Alvast mijn hartelijke dank.

Boris die Sauertopf | 01-05-17 | 11:03

Ik durf er trouwens mijn linkerbal (de enige linkse bal die ik nog niet zat ben) onder te verwedden dat mevrouw Schippers eindigt in de baantjescarrousel van de farmaceutische industrie.

Kouwe Kees | 01-05-17 | 10:40

DNA kun je ook bij het hielprikje verkrijgen. Als die kleine dondersteen later wat uithaalt, grijp je hem in de kladden!

flinkescheet | 01-05-17 | 10:29

Vrouw, Edith Schippers, minister van Volksgezondheid.
Man, Sander Spijker, financieel adviesbureau voor zorginstellingen.
Samen vormen zij Captain Planet.. nee wacht

Kouwe Kees | 01-05-17 | 10:29

@Enrique C | 01-05-17 | 09:16
Ik was duidelijk nog niet wakker vanmorgen...

English is a difficult language. It can be understood through tough thorough thought, though.

Enrique C | 01-05-17 | 10:21

Berbaar | 30-04-17 | 23:15
Ik ben al op zoek; ik moet nog zes en een half jaar wachten voordat ik de EU kan verlaten.
Suggesties zijn welkom.

Enrique C | 01-05-17 | 10:19

Comments *nog) niet gelezen. Toch een reaktie.
Gevaarlijke ontwikkeling, dit. Er kan vervolgens geselecteerd worden.
Anderzijds: privacy is allang verloren. Elke medische hulpvraag wordt geregistreerd en is voor veel mensen toegankelijk. Vertrouw maar niet op het medisch beroepsgeheim.

Carmelita | 01-05-17 | 10:16

Behalve de turkse ziekenhuizen want religie bla bla.

boerk | 01-05-17 | 10:07

badderbeest ,liberaal is vrijheid en minder regels en privacy ,moet je niet bij de VVd wezen of je moet van de loge zijn.

pedro300 | 01-05-17 | 10:02

@JI-HAAT | 01-05-17 | 09:40
Graag lezen. Nergens zeg ik dat ik maagzuurremmers gebruik. Ik haalde ze juist als voorbeeld aan omdat met name protonpompremmers één van de meest frustrerende voorbeelden van de zorgwetwaanzin zijn. Namelijk om ze eerst tegen een veel te hoge prijs in de vrije verkoop te gooien en ze vervolgens niet meer te vergoeden, behalve voor degenen die de weg weten in het oerwoud van misleiding.

Nivelleermarionet | 01-05-17 | 09:53

-weggejorist-

Fred_Happy | 01-05-17 | 09:52

Een groot deel van het volk loopt nog steeds als makke schaapjes achter de VVD aan, ze zouden zich waarschijnlijk ook nog rustig laten chippen.

miss error | 01-05-17 | 09:51

Bij veel medicijnen , die necrosis nu moet innemen, wordt wel aangeraden maagtabletten te nemen.

Maar na een weekje een dag of twee stoppen kan geen kwaad, eigenlijk beter en dan weer 1 tabletje in de morgen.

gatito | 01-05-17 | 09:50

Nivelleermarionet | 01-05-17 | 09:18
Dit 'medicijn' maagzuurremmers staat in de top tien van meest gebruiken medicijnen in NL! Google eens op maagzuurremmers dan kom je er veel over tegen, het is een middel waar je het best niet aan kunt beginnen, ik spreek uit ervaring, ik doe het nu zonder.

JI-HAAT | 01-05-17 | 09:40

@Dinand | 30-04-17 | 21:51
.
Dacht je dat de minister dit soort voorstellen zelf allemaal bedenkt? De minister is enkel verantwoordelijke voor het departement.

Bytemaster | 01-05-17 | 09:40

@dugo | 01-05-17 | 08:27
.
Aluhoedjesonzin. Er wordt geen DNA uit de hielprik gehaald. Ook niet stiekem.

Bytemaster | 01-05-17 | 09:39

@Harrymetnuance | 01-05-17 | 09:14
.
Het maakt het niet gemakkelijker. Er ontstaan veel meer gerechtelijke dwalingen omdat je dan niet meer vanuit een misdrijf naar een verdachte toe rechercheert, maar je zoekt de beste match met een misdrijf uit een enorme databank aan onschuldigen. Is al diverse keren gebeurd.
En ook wanneer een onschuldige niet veroordeeld wordt, zet dat wel het leven van zo iemand op zijn kop.

Bytemaster | 01-05-17 | 09:36

@Nivelleermarionet | 01-05-17 | 09:11
Correctie:
... stuur je de kassabon van de apo naar je verzekeraar en als je inderdaad recht hebt op vergoeding wegens chronisch gebruik dan betaalt die gewoon. Zo niet dan krijg je gewoon een afwijzing van de verzekeraar.

Nivelleermarionet | 01-05-17 | 09:18

@miko | 01-05-17 | 00:22
Though or thought? :-)

Beiden kan ook; als een, niet zo snuggere, waxinelichthoudertjegooierT al twee jaar in voorarrest vast wordt gezet. Wat een onwijs gaaf land.

Enrique C | 01-05-17 | 09:16

Als je niks te verbergen hebt dan is er ook geen probleem. Ik denk dat het het politiewerk makkelijker maakt (=goedkoper) en dat de pakkans groter is. Nu nog wat doen aan die veel te korte celstraffen...

Harrymetnuance | 01-05-17 | 09:14

bergsbeklimmer | 01-05-17 | 05:49
-
Een vriendinnetje van mij was vroeger zo links als de neten, linkser dan Mao himself. Was altijd prachtig voor de discussies aan de kroegtafelen. Maar sinds ze is gaan werken voor haar centjes een kind op de wereld heeft gezet en haar echte leven is begonnen heeft ze het licht gezien en is ze gedraaid als een blad aan de boom.
-
Volgens mij klopt het wel. Maar het komt ook door de indoctrinatietechnieken die de linkse kerk op onze onbeschreven jeugd loslaat. De lesboeken zijn vanaf groep 3 doorweekt met (achterhaald) links gedachtegoed. De gehele basisschool draait om deugen, De SamSam wordt je door de strot geduwd. Op de middelbare wordt al dat rechtser is dan de PvdA gelijkgesteld aan het nazisme waarvoor 10 maal daags wordt gewaarschuwd omdat het zomaar opeens weer de kop op kan steken. En daarna wacht voor de nieuwe elite de finale in de Universiteiten door achterlijke sociaal-wetenschappers die zelf nog nooit een dag werk hebben gebezigd.
-
Ik vind het altijd bijzonder hoeveel mensen na 15-25 jaar indoctrinatie zichzelf toch nog weten los te weken van het linkse gedachtegoed. Blijkbaar is het zo totaal debiel dat tenminste de helft afvallig is.
-
Enfin, ik zeg altijd maar zo; Ieder individu moet stemmen wat voor hem/haar het beste is voor nu en waar je de komende 10 jaar denkt te zijn.
-
Zit je in de bijstand, en verwacht je wegens algeheel klaploperschap de komende tien jaar in de bijstand te blijven? -> stem SP/GL/PvdA
-
Zit je in de bijstand, maar ben je een vechter en heb je een goed idee om die malaise te ontvluchten? -> stem VVD
-
Ga je elke dag naar je werk, en blijf je dat nog tenminste 10 jaar doen -> VVD
-
Ga je elke dag naar je werk, maar ga je over 5 jaar met pensioen? -> Stem 50plus/SP/GL/PvdA
-
Als iedereen aan zichzelf denkt, wordt er aan iedereen gedacht.

Badderbeest! | 01-05-17 | 09:12

@necrosis | 01-05-17 | 00:39
Nog een tip, al hebben we het misschien over hetzelfde. Voor veel medicijnen die niet vergoed worden en die ook zonder recept verkrijgbaar zijn, zoals bijvoorbeeld maagzuurremmers, geldt dat ze na drie maanden gebruik automatisch de "chronisch" status krijgen. Je hoeft ze bij de apotheek dan niet meer te betalen omdat de apo ze bij de verzekeraar declareert. Weinig apotheken zijn zo eerlijk om de patiënt dat te vertellen. Mijn api meldde dat wel uit zichzelf. Dat gaat wel van je eigen risico af maar als je grootverbruiker bent dan is je eigen risico toch al op en heb je toch voordeel. Als je apotheek toch contante betaling eist dan stuur je de kassabon van de apo en die betaalt gewoon.

Nivelleermarionet | 01-05-17 | 09:11

Die Schippers muts had 80 jaar geleden zo een topfunctie gekregen bij de Gestapo!

joppo0 | 01-05-17 | 09:11

Kudtkip | 30-04-17 | 23:54 waarom is niet iedereen even boos als jij en ik hierover?
Pek en veren.... voor de kudt.
niet van jou kippepak trouwens,
Ik ben van de leg .

medelmo | 01-05-17 | 09:10

die VVD zit vol corrupte en domme hufters

pedro300 | 01-05-17 | 09:07

Ja lekker, als je geen dna aan justitie wil afstaan, dan wordt er wel voor gezorgd dat je in het ziekenhuis belandt.

knehmoo | 01-05-17 | 09:07

Er is maar een antwoord ; zowel digitaal als lijfelijk.
Schippers moet het land uit.....
Ik herhaal en als iedereen dat herhaalt ,moet ze weg
Schippers het land uit ... voor een betere zorg.
boos bozer het booossstttt.
En dat na gister en op 1-5 's maandags ...

medelmo | 01-05-17 | 09:06

VVD = SSD

langzullenweleven | 01-05-17 | 08:57

dus driehonderdvijfentachtig en een beetje onderwerpen om niets mee te doen ;want demissionair.
Maar privacy wetten er wel doorheen drukken .. kaldenhove.
Schippers en privacy van de VVD..
bedankt NL . tijd voor pek en veren.de straat op en dat dictatoriale zooitje naar rechts ;-) richten.
Grondwet met voeten treden... op meerdere fronten. staatsondermijnend gedrag ,man die de zorg leegplukt en zij die hem daarbij van info voorziet..
Corrupte vreetbende .ik ga maar ff wandelen , moeten veel mensen gaan doen in de buurt van hun huiswoonplaats enzo;-)

medelmo | 01-05-17 | 08:57


jezusisonzin | 01-05-17 | 02:28
Van mij mag je Jezus onzin vinden, maar je eigen commentaar is niet veel beter.
Ten eerste, waarom kan het in omliggende landen wel voor een redelijk bedrag.
En ten tweede: nog meer betalen, opnieuw ben je wel goed bij je hoofd, in NEEderland betaald men zo'n 80% belasting, en dan durf je te zeggen dat men meer moet gaan betalen voor ziektekosten verzekering.
Man, laat je nakijken!

watmagjenogwel | 01-05-17 | 08:48

@fikkieblijf! | 01-05-17 | 07:41
Goede actie om te weigeren. Dat is jouw keuze en het is (nog) niet verplicht. Het is niet eens zo lang geleden dat medici onversleutelde patiëntdossiers en recepten uitwisselden via Gmail, fax of PostNL. Bij de huisartsen lopen ze ook steeds te zeuren om je dossier te mogen delen met de verzekeraars, onderzoeksinstituten, WMO-loketten, de Story, Nieuwe Revu en de Privé. Frappant is dat veel medici hun eigen persoonlijke dossier pertinent weigeren te delen. Wees je er echter wel van bewust dat je gegevens wel degelijk doorsijpelen naar andere belanghebbenden, alhoewel veel langzamer dan wanneer je wel toestemming geeft om te delen.

Nivelleermarionet | 01-05-17 | 08:42

Zolang het volk haar spelen en brood in ruim voldoende hoeveelheden krijgt aangeboden, kan de overheid doen wat ze wil. Dus ook DNA uit ziekenhuizen halen.

Pieter Bas | 01-05-17 | 08:41

Gelukkig dat de DNA profieltjes van de hielprik allemaal anoniem bewaard worden, toch!?

dugo | 01-05-17 | 08:27

*zet lekkere espresso en cappuchino voor tutti neer*
Van alle criminelen klein en groot hebben ze dat dna al. Desondanks lopen er nog velen vrij rond. Het doet er dus niet toe. Het lost niets op.

Principieel maak ik me druk om de vrijheid. Van meningsuiting en als mens. Deze overheid gaat niet op afstand staan, deze komt bij je thuis. Of in je ziekenhuis.

Aan de andere kant is het een natte scheet voor de bühne. De pakkans blijft nagenoeg nihil en met de ICT vaardigheden bij de overheid heeft iedereen al eens kennis gemaakt.....

ristretto | 01-05-17 | 08:09

heeft politie en justitie Geen Stijl niet vriendelijk doch zeer dringend verzocht om de waarheid wat achter te houden?

thepinkpainter | 01-05-17 | 08:08

Ja mensen alles voor een veilige samenleving. U bent toch niet tégen een veilige samenleving?

priks | 01-05-17 | 08:07

Kim Jong VVD

langzullenweleven | 01-05-17 | 08:05

Voor identificatie*

MadBioScientist | 01-05-17 | 07:57

Het gaat waarschijnlijk en hopelijk wel om zogeheten SNP profielen die louter gebruikt kunnen worden. Dan hoeft je DNA niet opgeslagen te worden en is er ook geen risico dat gegevens voor andere doeleinden uitgebuit worden.

MadBioScientist | 01-05-17 | 07:56

Dus dat wordt een prive kliniek in het buitenland. Ik begin alvast maar met sparen.

Mesmer | 01-05-17 | 07:55

'kom je bij de apotheek voor middeltje X krijg je een formulier voor je neus'. Of je maar even wilt tekenen voor het delen van je digitale patiëntdossier. Nee, is dan mijn antwoord, verbouwereerd is de assistente (blijkbaar ben ik de eerste recalcitrante pillenophaler) en meldt dat ik dan moet tekenen dat ik niet akkoord ga, nee, is weer mijn antwoord, waarop ze giftig reageert 'dat ik dan voortaan bij ieder bezoek deze vraag ga krijgen'. 'waarop ik giftig teruggeef' dat bij een volgend bezoek en wederom deze domme vraag ik een ander apotheek ga bezoeken...

Gaat dat met die nieuwe wet van Schippers ook gebeuren of is sowieso al bij wet geregeld, net als met die donorwet van D66, dat als je niet actief weigert, het altijd een goedkeuring is..

fikkieblijf! | 01-05-17 | 07:41

Zal uiteindelijk wel uit de EU-koker gekomen zijn. De Timmerfransen en Junckers geilen maar wat graag op volledige controle van de europese bevolking

sinar2 | 01-05-17 | 07:30

Vallen buitenlandse ziekenhuizen ook onder die Justitieplicht..

fikkieblijf! | 01-05-17 | 07:19

Laat me raden, die database gaat nog lekker zijn dan het rieten mandje van Mozes?

Vout | 01-05-17 | 07:17

Schippers die vrouw die helegaar niks nu te vertellen heeft, is dat die de-missionair dame die ook de wet van openbaring medisch dossier naar verzekeringen akkoord heeft bevonden..

binnenkort ook allemaal een chip in het lijf zodat 'daders'van misdaden makkelijk te traceren zijn.. en dat met de belabberde ICT van de overheid moet al dit volksbelangmaatregelen de veiligheid van alle Nederlanders gaan garanderen..

MIND YOUR STEPS..

En wonderbaarlijk dat er 'nieuwe'wetten al worden gelanceerd terwijl 'oude' ter discussie staande in de vriezer worden gedeponeerd, zolang er geen kabinet is gevormd..

fikkieblijf! | 01-05-17 | 07:15

Was het niet de VVD, bij monde van madam Schippers herself, die ons heilig, vurig en oprecht beloofde dat de gegevens in bv. het patientendossier echt, serieus, nimmer en te nooit, ter beschikking zouden komen van derden, inclusief overheid en verzekeringsmaatschappijen bv.??
Ons aller privacy was bij VVD, alias Schippers en andere besodemieteraars, absoluut veilig.
Zie ook de absolute toezeggingen van D66 in dezen.

mallekater | 01-05-17 | 06:46

Waarom wordt er maar één reden genoemd en niet die duizend andere?

h.a.k. blok | 01-05-17 | 06:44

-weggejorist-

Lefgozer | 01-05-17 | 06:40

Toen ik in de jaren zestig op de barricaden ging, hing dat tegen extreem links aan. Wat Pritt nu voorstelt wordt nu extreem rechts gevonden, waarmee bewezen is dat ergens de magnetische polen verwisseld zijn. Daar mee wordt de uitspraak dat je in je jeugd links bent en op latere leeftijd rechts in zoverre ontkracht, dat dat niet aan jezelf ligt.

bergsbeklimmer | 01-05-17 | 05:49

Ach de tandartsen doen dit al jaren denk maar eens goed na … wattenstaafjes en zo,
Hij zal vast ook eens bij u het wangslijm verzameld hebben.

VOTLook | 01-05-17 | 05:22

Jammer maar dit gaat tegen de EU richtlijnen in.
Voor deze verandering is een NEXIT nodig.

Nathan R Jessup | 01-05-17 | 04:41

@ZoltarTheMagnificent | 01-05-17 | 04:01
Ach, men is al jaren bezig om cash geld uit de maatschappij te halen. Niet voor de criminelen maar om te zorgen dat er geen belasting vermeden word en men op elk moment iets kan belasten zonder iemand er iets aan ka doen.
ik roep al jaren dat men vast moet houden aan cash geld en onderling barterdeals moet doen. Je word uitgemolken,tot de laatste cent.

miko | 01-05-17 | 04:35

Hmm, iedereen die dit enkele jaren terug zou hebben geroepen zou meteen voor complot-theorist worden uitgemaakt.

ZoltarTheMagnificent | 01-05-17 | 04:01

Reinaert | 01-05-17 | 02:43
Het is niet leuk Reinaert, maar ophouden met werken is het devies. Dat, of jezelf in een poepkleur schminken en doen alsof je geen Nederlands spreekt. Dan is ook alles graties.

accijnstoerist | 01-05-17 | 03:51

-weggejorist-

accijnstoerist | 01-05-17 | 03:45

-weggejorist-

accijnstoerist | 01-05-17 | 03:44

@necrosis | 01-05-17 | 03:18:

Niet roken in je mandje! Voor je 't weet staat je hele daklozenopvang in de hens!

Reinaert | 01-05-17 | 03:21

Niemand meer?
*gooit computer uit en waggelt met laatste bier en sigaretten naar mandje*

necrosis | 01-05-17 | 03:18

@necrosis | 01-05-17 | 02:47:

Toeslag? Wat is dat? Zo lang je nog een béétje inkomen en/of een paar centen op de bank hebt kunt je daar naar fluiten. Het enige 'voordeeltje' dat wij krijgen is het fiscale voordeeltje, voor het overige: nergens recht op (behalve vrijstelling hondenbelasting, dat dan weer wel).

Reinaert | 01-05-17 | 03:15

@Reinaert | 01-05-17 | 02:15
En dat terwijl de kassa's van de verzekeringsmaatschappijen afgelopen jaren gespekt zijn met miljarden.
Terwijl de regering maar zorgtoeslag blijft uitkeren.
Je wordt er toch kotsmisselijk van.......
Het geld verdwijnt in de zakken van zorgverzekeraars en de patiënten kunnen de typhus krijgen.

necrosis | 01-05-17 | 02:47

@jezusisonzin | 01-05-17 | 02:28:

Ze is niet verzekerd bij ONVZ en overstappen is geen realistische optie. De premie mag dan wel gigantisch zijn, met de verzekeraar op zich hebben we nooit problemen. Dat eigen bijdragen aftrekbaar zijn weten wij ook wel: we hebben daar een mannetje voor die dat fiscale oerwoud precies kent. Dat maakt het voor een deel weer goed.

Dat ze veel kosten maakt in de afgelopen paar jaar: da's een feit. Dat ze in de tientallen jaren daarvoor géén of nauwelijks kosten heeft gemaakt is ook een feit. Chronisch ziek zijn of een handicap krijgen is geen keuze, het overkomt je. En dat blijkt dan opeens een héél erg dure hobby zolang je nog een vorm van 'inkomen' hebt.

Reinaert | 01-05-17 | 02:43

@Leptob 21u22

Hoe naief en dom dit idee. Je hebt 200% gelijk!
Als dat doorgaat wordt er nooit meer iemand, alleen de verkeerde gepakt.

Saxofoon | 01-05-17 | 02:42

Reinaert,

Het probleem ligt niet bij Schippers, maar bij de zorgvraag van je vriendin en het gebrek aan wil bij de Nederlandse bevolking meer op te willen brengen voor de gezamenlijke gezondheidszorg.

Ben jij bereidt om meer belasting en/of premie te betalen, zodat je vriendin de kosten grotendeels vergoedt krijgt.

Iemand zoals jouw vriendin die vele kostem maAkt, betaald dus € 180,00 premie, waarmee zeer waarschijnlijk een veelvoud aan kosten worden vergoedt. De eigen bijdrages zijn echter ook aftrekbaar van de belasting, afhankelijk van het inkomen van je vriendin ( let wel, eigen risico is niet aftrekbaar).

Gezien de hoogte van de premie is ze zeer waarschijnlijk verzekerd via ONVZ en misschien is het lonend om over te stappen naar een andere zorgverzekeraar. Niet alle zorgverzekeraars hebben namelijk een medische keuring bij acceptatie van een aanvullende verzekering.

Maar zolang de Nederlandse bevolking niet meer wil betalen voor de gezondheidszorg, zal je vriendin hoge kosten (relatief) blijven houden.

jezusisonzin | 01-05-17 | 02:28

@necrosis | 01-05-17 | 01:48:

Mijn vriendin betaalt momenteel ruim €180 per maand aan de zorgverzekeraar, ze moet wel, want haar zorgvraag is navenant en nogal specifiek, dus veel zorg is domweg zonder aanvullende verzekeringen niet of slechts gedeeltelijk gedekt. En dan nog wordt ze geconfronteerd met allerhande 'eigen bijdragen' (en dat is iets anders dan eigen risico, lieve lezertjes).

Chronisch zieken en gehandicapten (zij valt in de laatste categorie) zouden in dat opzicht wel eens wat meer ontzien mogen worden want de zorg wordt zo langzamerhand onbetaalbaar, zeker wanneer je nog zoiets als een 'inkomen' hebt en dus niet in aanmerking komt voor welke toeslag dan ook en 'eigen bijdragen' puur inkomensafhankelijk zijn.

Het is een misselijkmakend systeem geworden. Met dank aan Schippers c.s.

Reinaert | 01-05-17 | 02:15

@Flatuleerder | 01-05-17 | 01:41
Gelukkig heb ik redelijk verstand van auto's.
Zo'n elektrische spion sloop ik eruit, al wordt het wat moeilijker met de nieuwste auto's die aangedreven worden door een printplaat.
Daarom koop ik altijd oudere auto's, auto's waarbij je geen computer nodig hebt om een diagnose te stellen.
En Volkswagen kan de typhus krijgen, ik koop altijd Japanse kwaliteit.

necrosis | 01-05-17 | 02:01

@Mark_D_NL | 30-04-17 | 21:58
Maar zat. maar geef jij lekker alles door. Maar wie bewaakt de bewaker?
menig veiligheidsmannetje die alles doorspeelt naar zijn criminele vriendjes.
Op het moment dat info voor het oprapen ligt word het verkocht aan obscure types.

miko | 01-05-17 | 01:52

@Der Paulie | 01-05-17 | 01:36
Ze hadden Hans Hoogervorst destijds op een strontkar moeten zetten, met pek en veren.
Dankzij zijn 'basisverzekering voor iedereen', zijn er nu mensen die hun maandelijkse premie niet eens kunnen betalen.
Bedankt Hans!

necrosis | 01-05-17 | 01:48

necrosis | 01-05-17 | 01:25
Volkswagen en anderen leveren al een volledig over internet communicerende auto's, u kunt alles volgen met een App. Ook de VVD die alles van u wil weten zal deze gebruiken.
Eruit slopen zal slechts het gevolg hebben dat de auto geen meter meer vooruit komt, we zijn fucked.

Flatuleerder | 01-05-17 | 01:41

Ze dekken zich altijd in met hun protocollen.
En ze hebben ook nog protocollen voor wanneer blijkt, dat ze zich niet hebben gehouden aan de protocollen.
De chef zegt, 'ook als blijkt dat het jullie schuld is, dan nóg garandeer ik jullie, dat jullie niet worden vervolgd, en niet worden ontslagen.
Toen bleek dat die chef corrupt was; bleef de toezegging van de corrupte chef gewoon doorgaan. En kwam er ineens weer een nieuw onderzoek boven water, vlak voordat de rechtszaak tegen de jongens zou beginnen die zich niet aan de protocollen hadden gehouden.
Wat blijkt. De protocollen zijn prima als verdedigings-methode. Want de engerdjes die gestopt moeten worden zijn nog erger dan degenen die zich verschuilen achter protocollen.
Kwestie van loyaliteit en basisloyaliteit.
Onze klootzakken moeten beschermd worden met protocollen tegen de andere klootzakken zonder protocollen.
Heeft dus niets te maken met eerlijkheid.
Heeft dus niets te maken met de waarheid.
Heeft gewoon te maken met wie moet winnen.
In Nederland moeten de mensen mét de protocollen winnen.
En hoe vaker de 'protocollen' winnen, hoe slechter het gaat met de ideale rechtsstaat.
Maar dat geeft niet voor winnende praktijk van vandaag en ook niet voor theorie over de ideale samenleving (met de smetteloze rechtsstaat).
Get real; get a life; don't identify yourself with an ideal system. Shit happens. Don't get shitty.
Gaan wij 'dus' genaaid worden door 't systeem (?), nou reken maar.
Is dat erg (?), nou reken maar.
Gaan wij er nog wat tegen doen (?), tegen dat tegelijk in verschillende gaten van ons lichaam 'genomen' worden (?), jawel, en over honderd jaar zal 't verboden worden.
Maar hang je er ondertussen niet aan op; want tegen die tijd hebben ze weer andere schandalen, waar ook tegen in opstand moet worden gekomen. (dat heet de cyclus van ellende; en vroeger noemden ze dat 'karma', of je lotsbestemming)
Dus 'ja', we moeten blijven protesteren en dweilen met de kraan open. En 'ja', we mogen 'ondertussen' ook proberen, 't systeem te slim af te zijn, en ons graantje mee te pikken. Zet 'm op jongens en meisjes, ik ben ook tegen 't onrecht.

Der Paulie | 01-05-17 | 01:36

@Kudtkip | 01-05-17 | 01:16
Ik was al op de hoogte en mijn arts had meer interesse in zijn patiënten dan in die graaiers van de zorgverzekering.
Hij handelde in het belang van zijn patiënten.
Helaas is hij met pensioen gegaan.

necrosis | 01-05-17 | 01:34

@moudini | 01-05-17 | 01:14
Zo'n kastje sloop ik direct uit mijn kofferbak, niemand komt zomaar aan mijn auto.

necrosis | 01-05-17 | 01:25

necrosis | 01-05-17 | 00:51
Ah, good for you!

Kudtkip | 01-05-17 | 01:21

necrosis | 01-05-17 | 00:39
Met pardon voor verlate reply - even niet gezien, je post.
Zo'n artsencode moeten de artsen dan wel kennen.
En 'm aan durven dragen tegenover patiënt én verzekeraar.

Durven, hoor mij nou.

Kudtkip | 01-05-17 | 01:16

Nu ook nog de kilometerheffing invoeren! Iedereen krijgt dan een GSM kastje in de kofferbak die je natuurlijk zelf moet betalen waarmee we de invoering van een totalitaire nachtmerrie ook nog zelf financieren, auw.

moudini | 01-05-17 | 01:14

@Jan Dribbel | 01-05-17 | 01:08
Heeft schippers die plannen allemaal zelf verzonnen?
Daar lijkt ze me best wel te dom voor.

necrosis | 01-05-17 | 01:14

Een bericht uit het Hiernamaals:
Pol Pot, Stalin, Mussolini, Hitler, Mao en Mugabe laten via de Tarot-kaarten weten dat ze het plan Schippers steunen.
We zijn het eens laten ze weten: 100% controlle is een noodzaak wil je je als dictator kunnen handhaven.
Bin Laden laat weten dat hij het goed vindt dat de ongelovigen worden gecontrolleerd, de moslims staan onder mijn direct gezag laat hij weten, die hoeven niet in de database.
Tot zover de Tarot-kaarten.

Jan Dribbel | 01-05-17 | 01:08

Dirk III | 01-05-17 | 00:39
Het is Kudtkip of geen kip - niks er tussenin...

Kudtkip | 01-05-17 | 01:07

Watching the Wheels | 01-05-17 | 00:28:
Mocht je nog wakker zijn:
Die oormerken voor vee,
hier in Portugal is het goedkoper om ontbladeringsmiddel (Veelal Roundup van Monsanto) te gebruiken dan een geit van een ander te gebruiken om een grasveld leeg te laten vreten.
Reken daarbij dat er streng gelet wordt op dor gras enz. vanwege het gevaar op natuurbranden inclusief hoge boetes.

LuckyGirl | 01-05-17 | 01:07

Keizer en de rest van het graaiende VVD volk wordt het wat te heet onder de voeten, journaille krijgt nieuw afleidings onderwerp, DNA databank om de week door te komen.

Flatuleerder | 01-05-17 | 01:03

-weggejorist-

Fi-Bu-Bla | 01-05-17 | 00:55

je zou toch bijna 'n schilderij van de executie/politieke moord/lynchpartij van de gebroeders de witt op google zoeken ter inspiratie.. maar serieus, dit betekend dus simpel weg dat ik mij niet meer bij 't ziekenhuis meld. Ik heb NIETS maar dan ook niets strafbaars op mijn geweten, echter ik ben heilig overtuigd dat het ze gewoon geen ene donder aangaat, flikker op stelletje engnekken!

Ceevoo | 01-05-17 | 00:52

@Kudtkip | 01-05-17 | 00:25
En dat weet ik omdat ik zelf inmiddels bepaalde medicijnen gebruik die niet meer vergoed worden.
Gelukkig heb ik een arts die schijt heeft aan Schippers en de verzekeringsmaatschappij.

necrosis | 01-05-17 | 00:51

Nou ik doe de tv, het licht en de computer uit, dan denkt de VVD via de slimme meter dat ik op tijd naar bed ga. Later!

Watching the Wheels | 01-05-17 | 00:49

En elke keer denk ik dat het in de Bananenrepubliek 0031 nu toch echt niet meer gekker kan. En.... jawel hoor, het kan toch nog gekker... Wat een volstrekte waanzin dit.

Reykjavik | 01-05-17 | 00:47

@Rheia | 01-05-17 | 00:44
Ze hoeven maar te zien dat je risico loopt op een bepaalde ziekte en .. ze nemen je niet aan bij hun belastingontwijkende VVD-bedrijf (dat ze net met een investering van 51% van 30.000 euro gekocht hebben). Of ze verhogen je premie een beetje door het toegenomen risico. Of ze dwingen je medicatie in te nemen tegen je wintertenen.

Watching the Wheels | 01-05-17 | 00:47

Ik geef nog liever mijn pincode weg dan mijn dna. Voor je het weet zijn ze je aan het klonen. Schippers is een heel erg eng mens met heel erg foute ideeen. Dit mag echt absoluut nooit geaccepeetd worden. Zonder toestemming en met terugewerkende kracht!!! Ik lig hier te kotsen op de bank. Totaal verruckt.

Rheia | 01-05-17 | 00:44

Moest het nog eens keer fysiek?
Ik heb nog maar weinig te verliezen.

Kudtkip | 30-04-17 | 23:54

Pas maar op dat je geen soepkip wordt.

Dirk III | 01-05-17 | 00:39

@Kudtkip | 01-05-17 | 00:25
Artsen kunnen een bepaalde code op het recept zetten, zodat zorgverzekeraars wel moeten uitkeren.
Ook al zit dat medicijn niet meer in het zorgpakket.

necrosis | 01-05-17 | 00:39

Heb je de nieuwste Volkswagen , die met die mooie app die alles op je telefoon laat zien, ja dan kan Schippers jou nu al volledig volgen en zien waar je geweest bent.

Flatuleerder | 01-05-17 | 00:37

Volgende stap wordt dat ze verdachten preventief in hun been schieten om ze bloedend richting ziekenhuis te krijgen.

Watching the Wheels | 01-05-17 | 00:37

@bowlfabriek | 30-04-17 | 23:54
Ben blij, voor hetzelfde had je anal probe.

miko | 01-05-17 | 00:31

Berbaar | 01-05-17 | 00:01
Is niet geheim, alleen nog niet te zien.
Zodra wel, en dan is het meer dan lezen of audio, komt het vanzelf. Tv dus.
Mijn wens is het niet, zulke exposure, maar als het moet?

Kudtkip | 01-05-17 | 00:30

NXP chips op 30 plaatsen in je auto www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/07/... , het vee met gele oormerken, huisdieren gechipt, je betalingen eeuwig vastgelegd, cashgeld straks verboden, banken die je betaalgegevens willen vermarkten, rekeningrijden als je je wilt verplaatsen, elke mens een schuld bij geboorte door het redden van banken van VVD-vriendjes en bouwend Nederland van CDA-vriendjes en uitdeelpraktijken van PvdA-vriendjes, D66 je organen als je niet laat registreren dat je dat niet wilt, je internetverkeer afgeluisterd door de Grote oren van Burum politiek.tpo.nl/column/de-oren-van-bur... , cameraherkenning op luchthavens, bij bussen, treinen, metro's, een barcode op elk doosje eieren of zakje wortels. En nog blazen moslims zichzelf op, zie je bij opsporing verzocht nog altijd dezelfde types en is het drinkwater nog altijd in gevaar doordat VVD-partijgenoten erop los lozen voor een paar rottige centen www.nrc.nl/nieuws/2017/04/14/is-ons-d... die hun andere vriendjes uit het niets creëren zolang er maar een slaafje aan vast zit die beloofd heeft om het terug te betalen. Maar we mogen niet stemmen via internet en Referenda daar houden ze al helemaal niet van. Volkspartij voor Vrijheid en Democratie.

Watching the Wheels | 01-05-17 | 00:28

@Xirdalan | 30-04-17 | 23:17
Sterker, als de politie een ogewapende burger in de rug schiet is het good riddance als blijkt dat meneer een strafblad had. Dat de schietende agent dat niet kon weten toen hij die gast ondersteboven schoot bleef terzijde.
Vergis je niet,genoeg mensen die hier een totalitaire staat zouden toejuichen. Kijk maar eens naar de comments waar men deze maatregel WEL voor bepaalde bevolkingsgroepen wil. Raar toch?

miko | 01-05-17 | 00:27

23:54
Correctie: voor 1 mei 2016.
Tussen 1 mei en 1 oktober 2016 is dit medicijn dexamfetamine ook nog uit de verzekering gehaald.

Vast teveel detail, maar dan weet u het ook: een bizarre constructie kon bedacht om de versie van 2,5 mg nog wel te vergoeden, maar de 5 mg (meest voorgeschreven) niet.
Nou, dan toch 2 x 2,5 aanvragen?
Ho nee, daar trapten de zorgverzekeraars niet in.
Alleen originele recepten van 2,5 mg konden voorlopig door de beugel.

Waarlijk, hoe idioot moet een zorgverzekering in elkaar steken?
Intussen is voor deze patiënten het weer gedekt - dwz. per eerste deel via eigen risico.
En zo kloterig zit het dus ook voor nog tig andere patiëntengroepen.
FUCK SCHIPPERS - FUCK de POLITIEK.

Oja, wel eerst allemaal DNA afgeven in 10 vormen.
Gewoon, bij het volk.
In een schoon gespoeld melkkarton - afgeven op de stoep van het gemeentehuis.
En dan wegwezen!

Kudtkip | 01-05-17 | 00:25

@Enrique C | 30-04-17 | 23:11
Though police word hier anders al een tijdje toe gejuicht. geen grote bek want dan heeft de politie alle reden om je de typhus te slaan.

miko | 01-05-17 | 00:22

@Mark_D_NL | 30-04-17 | 21:58
Wat is je adres? Pincode? Nummer van het alarm? Waar ligt je huissleutel? Waar bewaar jij je creditcard in huis? Wat is je sofinummer? Mag ik ook meteen je bankrekeningnummer en plaats je hier ook even een foto'tje van je handtekening en een kopietje van je ID kaart? Aan welke vrouw denk je als je vriendin er niet is? Welke wet heb jij als laatst overtreden? Nou zeg het maar.... Je hebt toch helemaal niets te verbergen?

peterdh | 01-05-17 | 00:21

@Osdorpertje | 30-04-17 | 22:51
Had je veel problemen met het biometrisch paspoort??

miko | 01-05-17 | 00:19

bisbisbis | 01-05-17 | 00:09:
Het zou me verbazen als Schippers niet bij de komende Bilderbergconferentie aanwezig is.

LuckyGirl | 01-05-17 | 00:13

@Jan Dribbel | 30-04-17 | 22:02
De vrijheid van handelen naar hun goeddunken neem ik aan.

miko | 01-05-17 | 00:12

Harry

Watching the Wheels | 01-05-17 | 00:12

Watching the Wheels | 01-05-17 | 00:08:
Regeringen die demissionair zijn moet je vaak extra in de gaten houden.
Maar dat hoef ik jou vast niet te vertellen.

LuckyGirl | 01-05-17 | 00:10

Mevrouw Schippers - is dat niet die mevrouw waarvan iedereen vindt dat ze de eerste vrouwelijke premier van Nederland zou moeten worden?
-
Voordat ik mijn beoogde carriére toch op het spel zou zetten met het ventileren van schnappsinvallen ... zou ik toch eerst eens even bezien wat het draagvlak voor dit soort waanzin is bij de beroepsgroep die het circus zou moeten uitvoeren... en dát gaat hem dus niét worden...

bisbisbis | 01-05-17 | 00:09

Excuse me, maar wat krijg je een hekel aan die lui (VVD) op deze manier. Elke dag dingen ten nadele van de massa.

Watching the Wheels | 01-05-17 | 00:09

Nuuk | 30-04-17 | 23:34:
Ik heb weet van 1 psychiater die zijn praktijk heeft opgedoekt omdat hij niet mee wilde werken aan delen van patiëntgegevens met derden.

LuckyGirl | 01-05-17 | 00:09

Ik neem aan dat Groen Links het hier mee eens is.
Voor een plaatsje op het pluche.

de honden blaffen... | 01-05-17 | 00:08

Dacht dat die Schippers even een tijdje onafhankelijk (in)formateur wilde spelen, oftewel even geen ridicuul beleid zou willen formuleren. Zou ze misschien idiote plannetjes opgooien, zodat Klaver wat inbindt in de onderhandelingen? Het praat toch lastig als je moeder afhankelijk is van de ziekenhuizen en crematoria van het VVD cartellum.

Watching the Wheels | 01-05-17 | 00:08

We hebben nog te veel te verliezen. Dat houdt iedereen achter z'n toetsenbord.

Manneke Pislam | 01-05-17 | 00:03

@Kudtkip | 30-04-17 | 23:54
Kunnen wij Uw inspanningen via "de beter kritische mediawegen" ook ergens lezen of is dat geheim?

Berbaar | 01-05-17 | 00:01

Dat wordt naar het ziekenhuis in het buitenland gaan.

TouchSmart | 01-05-17 | 00:00

WTF?

En al dat gelul van "als je niks te verbergen hebt, maakt het toch niet uit?".

Het maakt wel uit en ik heb ook nog wat te verbergen, ja?
Mijn onverdunde kwaadheid.

Minister Schippers presteert het nu voor de 2e keer als demissonaire kudt om dit plan naar de wettenclub van de Eerste Kamer te krijgen.

Dit alleen al is lafhartig. Poog dat maar eens als er een volledige Tweede Kamer zit om erover te debatteren.
Voort is Schippers sowieso een valse laffe kudt naar mijn mening, omdat ze op haar zorgpost de boel structureel heeft verzaakt voor diverse patiëntengroepen.

Peperdure medicijnen konden in ene (lopende het verzekeringsjaar) toegestaan, omdat er plots patent was vastgelegd door een internationaal bedrijf - ik verwijs even naar het Duitse Eurocept dat hét alternatief voor Ritalin (dexamfetamine) op de markt bracht, zonder enige vorm van investeringskosten, en de monopolieprijs opdreef naar 300% (!) van wat het vóór 1 mei 2017 kostte. Ruim 30.000 NL'se patiënten zijn een half jaar lang in wanhoop gehouden.

En Minister Schippers? Die kom hoegenaamd niks tot weinig doen, want... EU-regelgeving! Oja, en er was in ene een andere marktpartij, zodat ze wel moesten concurreren en de prijs wel moest zakken.

Fuck Schippers! Voor zoveel mensen die zorg nodig hebben heeft zij het verzaakt. Met haar echtgenoot erbij. Die werkt voor ziekenhuizen om de declaraties zo gunstig mogelijk te benutten bij de verzekeraars.

FUCK DE POLITIEK!
Hete pek en veren.
Oh, en wie meent: Ja hoor, Kippie, kakel maar...
Ik ben wél bereid om dit stelsel om te gooien.
Al bezig trouwens, via de beter kritische mediawegen.

Moest het nog eens keer fysiek?
Ik heb nog maar weinig te verliezen.

Kudtkip | 30-04-17 | 23:54

@Mark_D_NL ,... ik heb wel donders last van mn kies de laatste paar dagen .. wacht ff .. ik ontvang wat ... verdomme is t een ouwe uitzending met jack van gelder die berrgkamp bleert aarrgh koppjn

bowlfabriek | 30-04-17 | 23:54

Hielprik iemand? Voel maar eens op die plek. Misschien heb jij ook een chipje. Het ligt eraan in welk jaar je een hielprik hebt gekregen, of je de chip kan voelen, en dus verwijderen.

Mark_D_NL | 30-04-17 | 23:42

@Jan Dribbel | 30-04-17 | 23:07
Nou... ahem... de nick was nieuw, de persoon erachter was een oude bekende met een strafblad bij Jorisworks™.

Stormageddon | 30-04-17 | 23:39

Dat gaat dus niet gebeuren. Verpleegkundigen, artsen gaan hier niet aan meewerken, en mag ook niet vanwege strenge en terechte privacyregels . Toch zeer verontrustend dat een veteraan uit de politiek, zo mogen we mw Schippers echt wel noemen, tot dit soort proefballonetjes komt. ook verontrustend omdat het een teken aan de wand is tav die privacy die helaas wel aan erosie onderhevig is.

Nuuk | 30-04-17 | 23:34

Bij baby's nemen ze toch ook standaard materiaal af..? Het is al een klein wonder als we allemaal niet allang in een onofficiële databank zitten. De middelen zijn er al een tijdje dus wie weet.

noerg | 30-04-17 | 23:33

@Slipsnifter | 30-04-17 | 23:13
Ik denk eerder dat de DNA gegevens van de asieleiser dan net zo onvindbaar zijn als het bonnetje in de Teeven affaire. Komt beter uit.
Heb dit weekend mijn vooringevulde belastingaangifte gedaan en de overheid wist weer een alles van mij. Inclusief een spaarloonrekening die ik vergeten was, maar waar ineens toch geld op gestort was. Van iets waar ik lang geleden aan mee gedaan had en wat vorig jaar was vrij gevallen.

Osdorpertje | 30-04-17 | 23:33

@miff | 30-04-17 | 23:23
Prima als dat Uw redenen zijn maar het heeft niet gewerkt lijkt me zo.
En ach U mag het uitsluiten walgelijk vinden maar in dit leven oogst je wat je zaait.
En Geert heeft veel mensen geschoffeerd dus niet zo gek dat ze niks met hem en zijn clubje te maken willen hebben.
Het lijkt me dat de PVV over een paar jaar een betere kans heeft met iemand anders aan het roer.

Berbaar | 30-04-17 | 23:30

Nou Pritt, kies maar een datum voor het malieveld, kijk ik wel of ik dan tijd heb! Of doe anders een datumprikkertje, altijd makkelijk!

Rest In Privacy | 30-04-17 | 23:26

@King of the Oneliner | 30-04-17 | 23:20
In Zimbabwe is het vrij parkeren, internet nauwelijks werkend en salaris een uitzondering.
Misschien wat voor U?

Berbaar | 30-04-17 | 23:24

@Berbaar | 30-04-17 | 22:39
Dat was voor mij juist een reden om op de PVV te stemmen, om de walgelijke arrogantie van partijen die van te voren aangeven iemand uit te sluiten af te straffen. Nu zijn het nog 20 zetels, hopelijk de volgende ronde nog veel meer.

miff | 30-04-17 | 23:23

De vraag is waarom Schippers dit nu voorstelt.
Ze gaat de NL-politiek verlaten.
Of heeft ze al een bedrijf opgericht die al die DNA stalen gaat onderzoeken?
En wat gaat het kosten om discreet het DNA profiel van bevriende politici te laten verdwijnen.
Als een VVD-er iets voorstelt zijn er altijd persoonlijke belangen in het spel.

Jan Dribbel | 30-04-17 | 23:22

@Illoeminadi | 30-04-17 | 23:18
Oh sorry dat bedoelde U.
Valt een beetje onder tongue-in-cheek als het GS betreft denk ik.

Berbaar | 30-04-17 | 23:21

De SStaat weet waar ik rijd en parkeer met mijn auto, wat mijn banksaldo en salaris is, waar ik woon en met wie, met wie ik bel en mijn internetgedrag, mijn bloedgroep en DNA,en wat nog al niet meer.
En dat noemen ze dus vrijheid, straks op 5 mei...

King of the Oneliner | 30-04-17 | 23:20

Tja, Nederlanders vinden dit soort totalitaire dingen nou ten ene male prachtig, want => Maakbare Samenleving.

Bij ieder filmpje over een aso-automobilist hoor je de reaguurders met het schuim op de mond briesen: "KEI-HARD aanpakken!" en is geen BigBrothermiddel (camera's, trajectcontroles, flitsers, lasers) te gek.

Tja, dan krijg je dit soort dingen. Politici hoeven de woorden: "ja maar het is voor de veiligheid" maar in de mond te nemen, en het grote gros van de naïeve Nederlanders gaat ermee akkoord.

Dat is de Nederlander: bang om zich aan koud water te branden, bang voor alles, bang dat de kozijnen van de buren een mooier kleurtje hebben. Maar gek genoeg is men niet bang voor een grote en totalitaire (r)Overheid.

Xirdalan | 30-04-17 | 23:17

@Illoeminadi | 30-04-17 | 23:14
Wat is hier oproepen tot geweld volgens U?

Berbaar | 30-04-17 | 23:15

@Enrique C | 30-04-17 | 23:11
Ik zou op zoek gaan naar een nieuwe staat als ik U was.

Berbaar | 30-04-17 | 23:15

@iustus | 30-04-17 | 23:08
Welnee U bent niet oud of cynisch maar realist.
Verder gaan we geen pest meer horen van dit proefballonnetje.
Die moet je soms oplaten in het spelletje dat politiek heet.

Berbaar | 30-04-17 | 23:13

@Osdorpertje | 30-04-17 | 23:10
En in het geval dat een "asielzoeker" dan een misdrijf pleegt wordt zijn DNA per ongeluk omgewisseld met dat van een autochtoon.
Dan kunnen de media weer een mooi wegmetons-stukje schrijven.

Slipsnifter | 30-04-17 | 23:13

Nu nog een thought police en de staat is af.

Enrique C | 30-04-17 | 23:11

Het opnemen van DNA van asieleisers zal dan weer moeilijk zijn. Hoewel zij vaker bij verkrachtingen, inbraken en andere delicten betrokken zijn mogen wij dat niet weten en zullen die gegevens onder het tapijt geveegd worden. En krijgen kranten exclusieve deals als ze er niet over schrijven.
Om de pakkans te vergroten worden de DNA gegevens van grote groepen Nederlanders in de justitie database opgenomen en zullen potentiële daders er bewust niet in op genomen worden omdat profiling discriminatie is.

Osdorpertje | 30-04-17 | 23:10

Steeds een stukje verder. Hierna big data analytics over dna, kunnen ze je preventief straffen of uit genenpoel Jorissen. Protesteer hier graag tegen, maar niet op straat want ze zien ons al aankomen per ov chipkaart.

.HLD | 30-04-17 | 23:09

Ik ben in elk geval blij dat ik sinds 2012 niet meer op de Vereniging Van Dieven stem. Ik zal dat ook nooit meer doen. De heer Schippers (de man van Edith) die slaapt toch 's nachts met de minister Edith Schippers in een bed? 'S morgens gaat zij aan het werk als minister van gezondheid en zorg, en gaat hij aan het werk als optimaliseur van de rekeningen van de zorgverleners. Hoe de zorg verleners zo veel mogelijk geld kunnen verdienen aan de zorg. Het is allemaal integer hoor. Echt!
Herr Zimmermann | 30-04-17 | 21:34
Die heet Sander Spijker, ook al zo'n integere man, die heeft tonnen binnengeharkt over de rug van.... politiek.tpo.nl/2016/10/12/edith-schip... www.healthwatch.nu/2016/06/16/hoe-de-...

JI-HAAT | 30-04-17 | 23:08

De massa boeit dit geen ene kudt!
Zelfs als alle reaguurders hier zich wel zouden druk maken heb je nog steeds geen impact..
Ik word te oud en cynisch ben ik bang.

Zolang er brood en spelen zijn voor t volk komt er geen actie...

iustus | 30-04-17 | 23:08

Wat moet justitie met mijn DNA als ik nooit ergens verdachte van ben geweest? Oh. Wacht: iedereen in dit land is tegenwoordig verdacht totdat 'ie zelf het tegendeel kan bewijzen. Tenzij je (puur willekeurig voorbeeld) Joris Demmink heet of zo. Of VVD-VoorzitVarken bent.

"Democratie". Totdat de fakkels & hooivorken uit de kast komen.

Reinaert | 30-04-17 | 23:08

Dat zou nooit mogen gebeuren. Politiestaat en houden deze praktijken erop na.

piratenpartij | 30-04-17 | 23:07

Harleyy | 30-04-17 |

Dat was een kort bezoek aan GS.
Net begonnen en nu al opgerot.
Er was ooit een staatssecretaris die het ook maar één dag volhield.

Jan Dribbel | 30-04-17 | 23:07

Lui. Twittertaal van die suffe VKmuts die Nicootje altijd aan het opstijven is.

Nanker Phelge | 30-04-17 | 23:05

Flatuleerder | 30-04-17 | 22:52

Dat zijn DNA-profielen toch?
Geen full genome sequences. Dat kost voor alle Ned. 20 miljard euro. En veeg je niet zo onder het tapijt.

Teleo | 30-04-17 | 23:03

Doet Schippers nu een voorstel waarvan ze kan weten dat het niet mag van de EU?
Ze mag wel oppassen dat ze niet door Timmermans aan de Brusselse klaagmuur wordt geplakt.

Jan Dribbel | 30-04-17 | 23:00

-weggejorist-

Harleyy | 30-04-17 | 22:56

@Berbaar | 30-04-17 | 22:34
Maar WAT kan een mens doen?
Vroeger had je nog verenigingsgebouwen waar je politiek kon zitten doen en na een aanslag op het huis van een minister kon doorgroeien naar een politieke partij, maar hoe werkt zoiets nu?

Johanvb | 30-04-17 | 22:55

Breaking, uit gewoonlijk welingelichte Haagse kringen;
-
De maximum snelheid op de Nederlandse wegen gaat terug naar 100 km./h..
-
Iets met de betrouwbaarheid van volgsystemen - maar het wordt verkocht als een milieumaatregel.

bisbisbis | 30-04-17 | 22:54

Die databank van DNA is al kant en klaar, via hielprik bij geboorte en nu om het af te maken via darmkanker onderzoek van eerst 60+.
De warme relaties nu nog steeds met Dictator Erdogan zegt mij dat het hier weliswaar anders gaat, maar we uiteindelijk op hetzelfde uitkomen, totale dictatuur van het kapitaal.

Flatuleerder | 30-04-17 | 22:52

HoogToontje | 30-04-17 | 22:39

Inderdaad
De 28.436 VVD-ers kunnen beter opgaan in een data-bank van 17.000.000

Teleo | 30-04-17 | 22:51

-weggejorist-

Harleyy | 30-04-17 | 22:51

George Orwell's "1984" was een waarschuwing en geen handleiding.
Als burger zonder strafblad ben ik van mening dat mijn DNA niet thuis hoort in een database van justitie. Alleen dat van mensen die zijn opgepakt voor een delict hoort daar in thuis.
Onwetende, naïeve mensen zullen misschien denken "ik heb niks te verbergen dus mij treft het niet". Dit heet salamitactiek, jouw vrijheid is een salami en iedere keer snijden ze er weer een plakje van af tot er uiteindelijk niks meer van jouw salami (jouw vrijheid) over is.

Osdorpertje | 30-04-17 | 22:51

@Harleyy | 30-04-17 | 22:46
Niet persoonlijk maar ik heb helegaar geen behoefte aan picknicken op het Malieveld, rain or shine.

Berbaar | 30-04-17 | 22:49

Doet het er toe dat ik vermoed dat alleen de netto opbrengende nederlander en niet de zuid mediterrane excuusnederlanders in die database wordt opgenomen, samen met nog een aantal andere zaken, zoals politieke overtuiging en andere voorkeuren en kenmerken?
Dit is een gevalletje van sleepnetzoeken en schuldig tot het tegendeel bewezen is (wat niet kan en mag volgens de huidige wetgeving, waar zaken zoals wet mulder voor verkeer een eerst betalen daarna procederen circus van is geworden).
Gelukkig kan ik ook nog gruwelijk gaan godwinnen, zoals over de gemeentelijke basisadministratie in Amsterdam, de NSB en de jodenvervolging etc. We weten allemaal hoe dat dat ging...

Dezenaamhier | 30-04-17 | 22:47

Iets zegt me dat de auteur van dit stuk er op rekent dat 'we' het parlement niet gaan bestormen.

atheïstisch stemvee | 30-04-17 | 22:46

-weggejorist en opgerot-

Harleyy | 30-04-17 | 22:46

-weggejorist-

Harleyy | 30-04-17 | 22:45

-weggejorist-

Harleyy | 30-04-17 | 22:45

@Harleyy | 30-04-17 | 22:41
LOL gezellig maar Alpie komt niet want geheim (proest) en verder wordt het geen best weer dus beter een ander dagje naar het Malieveld.

Berbaar | 30-04-17 | 22:44

@Harleyy | 30-04-17 | 22:41
-
Nou moe- u was mij nét voor met dat Malieveld. Twee zielen, één gedachte.

bisbisbis | 30-04-17 | 22:43

@Alpengeist | 30-04-17 | 21:24
-
Als je dit bij onze oosterburen zou voorstellen, dan zouden de protestmarsen door de grote steden trekken. Wij zijn echter Nederlanders, met een gigantische internetdichtheid - en wij verkeren in de illusie dat wat je op een weblogje zegt er maatschappelijk toe doet - of dat het bijdraagt aan enige vorm van verbetering of verandering. Daarbij: die bureaustoel voor dat scherm zit zo lekker, en daar komen wij liever niet van af.
-
Ik reed overigens nét langs het Malieveld, maar ik zag daar ook u niet....

bisbisbis | 30-04-17 | 22:42

-weggejorist-

Harleyy | 30-04-17 | 22:41

Berbaar | 30-04-17 | 22:34:
Een nagenoeg perfecte omschrijving van jezelf.
Zelfkennis siert je.
In je Utopia achter de duinen.

LuckyGirl | 30-04-17 | 22:40

@BluRay | 30-04-17 | 22:32
Redelijke tegel al begrijp ik het "op de plaats van de PVV" niet.
Het was toch al tijden voor 15 maart bekend dat niemand iets met Geert en zijn gabbers te maken wilde hebben en dat de kans op een plek in de coalitie nul, nada, zero was?
Hoopten de stemmers tegen beter weten in of heeft men niet opgelet of begrepen?

Berbaar | 30-04-17 | 22:39

Overigens is dit om een andere reden ook een bezopen plan: door een databank met alle brave burgers er in aan te leggen bemoeilijk je de opsporing juist enorm, doordat er a) (heel) veel vals-positieven zullen zijn en b) omdat je heel veel matches zult krijgen die bij nader onderzoek irrelevant zullen zijn. Die tegenargumenten zijn overigens al jaren bekend, dus iets doet me vermoeden dat dit niet wordt ingevoerd om de opsporing te dienen.

HoogToontje | 30-04-17 | 22:39

In de DDR hadden ze van iedere burger een glazen potje met de lichaamsgeur op een lapje. Voordeel was dat de geur mettertijd steeds sterker werd (serieus) zodat de speurhonden de politieke opponenten gemakkelijker konden vinden. De Nederlandse DNA-bank is nu al voor een deel gevuld. Of dacht u van niet? En was u misschien in de veronderstelling dat het om het opsporen van misdadigers ging, en niet om het volgen van politieke opponenten? Komt dit idee van de PVV? Nee hè? Van de VVD. Komt dit als een verassing voor u? Voor Kim Jong-un niet, want die doet al lang wat Nederland wil.

Nivelleermarionet | 30-04-17 | 22:38

@brutus68 | 30-04-17 | 21:16
*
Vette Henry (vh. taxi Hennie) ziet overal handel in!

demaup | 30-04-17 | 22:37

Een volk dat voor... Ach laat ook maar.

HoogToontje | 30-04-17 | 22:35

@klamme.vla | 30-04-17 | 22:30
Haha viel U dat ook op?
Een grote bek hebben en anderen veroordelen voor wat ze (niet) doen maar als het puntje bij het paaltje komt......... niks, noppes, nada, slechts een flauw excuus en verdwijnen als een rat in het vuilnis.

Berbaar | 30-04-17 | 22:34

Als de ziekenhuizen werkelijk een probleem hebben met het feit dat Edith Mengele tegen de afspraken in hun databases overzet naar het min.,v. justitie, dan stuur je iedere patient een kort briefje waarin je de situatie uitlegt en vraagt of de gegevens venietigd moeten worden, of je vernietigd alle databanken preventief.
Ik ben echter bang -de gebruikelijke oplichterspraktijken van de VVD kennende- dat er al een tijdje een "inlegvelletje" bij de ziekenhuizen ligt over hoe deze databanken in het geheim over te dragen aan politie en justitie.
Helaas zijn we nu op een punt aangekomen dat zelfs noord Korea nog een minder eng land is dan neDRRland.

miff | 30-04-17 | 22:34

Lijkt me prima wanneer het DNA-profiel van iedere VVD-er, met laatste n.a.w., openlijk raadpleegbaar is.

Teleo | 30-04-17 | 22:33

We hebben met z'n allen kort geleden de kans gehad om te stemmen. Iedereen wist toch, gezien de afgelopen jaren, wat er viel te verwachten van de VVD, D66 en CDA? Waarschijnlijk heeft het optreden tegen de Turken, een week voor de verkiezing, heel veel mensen doen denken dat Rutte het wel kan. Mensen zijn blijkbaar erg vergevingsgezind of snel vergeetachtig. Het heeft er ook wel mee te maken dat er geen goed alternatief is op rechts. Of in elk geval niet een die de juiste media-aandacht krijgt. Wilders heeft dan wel gelijk op veel punten, maar heeft een paar fouten gemaakt zoals het verbieden van de koran, en de media zijn daar bovenop gesprongen, waardoor de VVD de enige optie leek. Ondanks dat velen hebben gewaarschuwd 'trap-er-niet-in', ben ik zelf soms ook bijna gaan geloven in wat Rutte allemaal beloofd. Hij kan het gewoon goed verkopen. Ik heb zelf gestemd op Jan Roos, die heeft helaas helemaal geen zetel gekregen. Onbegrijpelijk vind ik. En dat we straks opgescheept zitten met Groen Links in een kabinet, op de plaats van de PVV is helemaal voor niemand te begrijpen. Nota bene de partij van Volkert van de Graaf. Het is inderdaad allemaal niet te bevatten...

BluRay | 30-04-17 | 22:32

Alpengeist | 30-04-17 | 21:24
... Zei Alpengeist, zittend op z'n luie krent vanachter de geraniums in z'n portiekwoning op 3 hoog. Orakel.

klamme.vla | 30-04-17 | 22:30

Het ziekenhuis? Ik heb naald en draad verstopt in mijn Rambo knife. Mij krijgen ze niet.

atheïstisch stemvee | 30-04-17 | 22:28

@2863 | 30-04-17 | 21:42
Kortom Geert is een held (nuja dappere man dan) en de aanhang bestaat voornamelijk uit weekdieren die bang zijn voor hun hachje.
En men zich maar afvragen waarom het niks wordt met de beweging.

Berbaar | 30-04-17 | 22:28

Lewis Lewinsky | 30-04-17 | 22:16:
Volgende vraag (niet aan jou maar universeel) is, het Koudenhove-Kalergiplan in ogenschouw genomen (want zo'n database is natuurlijk niet alleen voor justitiële doeleinden handig): Hoe is raszuiverheid nastreven anders dan rasvermenging nastreven?
*Chew on that, Adolf Schippers!*

LuckyGirl | 30-04-17 | 22:27

Hoax

boccelullus | 30-04-17 | 22:24

Luister ik heb nu toch een goed hypotheekaanbod gekregen van de bank...

flat out | 30-04-17 | 22:22

Als je het doet,doe het dan goed.
Bij de geboorte/binnenkomst in Nederland DNA vastleggen. Maar dan ook van iedereen. Zelfs van een Duitse chauffeur die een vrachtje naar Rotterdam brengt of een Turkse diplomaat die hier langs komt om een speech te geven.
En dan wil ik ook dat vervolgens alle misdaden (behalve verkeersovertredingen) worden opgelost. Het wordt dan mooi in Nederland, o zo mooi.
(Idealen zijn gratis en kennen geen bezwaren)

Koos Knak | 30-04-17 | 22:19

@LuckyGirl | 30-04-17 | 22:12
Ja. De rechtbank in het Wildersproces heeft bepaald dat Marokkanen een ras zijn. Stond in het vonnis. Tot verbijstering van het deel van de mensheid dat kan nadenken.

Lewis Lewinsky | 30-04-17 | 22:16

En wel een grote bek hebben over bijv. Turkije.

gnor | 30-04-17 | 22:14

Frau Schippers probeert de aandacht af te leiden middels een rookgordijn. Haar ega wordt sinds enkele dagen in één adem genoemd met 'die dikke van de VVD'.

General McAuliffe | 30-04-17 | 22:13

Lewis Lewinsky | 30-04-17 | 21:49:
Jij kwam toch eerder met een rechterlijke uitspraak dat Marokkanen een ras is?
Was dat serieus?

LuckyGirl | 30-04-17 | 22:12

Ik bestorm alleen *insert profanity*.

Nee ik maak me geen zorgen.

Wimpiewim | 30-04-17 | 22:12

-weggejorist-

Bokito ergo sum | 30-04-17 | 22:11

Ik wil wat meer uitleg, heb hier weinig aan zo

Bokito ergo sum | 30-04-17 | 22:10

@Princess_F.W.Bolkiah | 30-04-17 | 22:03
En terecht, tuigh dat met molotovcocktails gooit is ook hier gewoon tuigh dat vervolgd dient te worden.
Nog iets........?

Berbaar | 30-04-17 | 22:10

Ondertussen is dit al de zoveelste keer dat dit wordt voorgesteld, ze blijven gewoon net zolang door etteren tot het erdoor is. Waarschijnlijk geopperd in opdracht van een of andere EU lobby groep of voor mijn part de EC zelf, mevrouw Schippers gaat een gouden toekomst tegemoet in Brussel. Wedden trouwens dat hooggeplaatste ambtenaren en functionarissen uitgezonderd worden van de regel.

sarcastro | 30-04-17 | 22:10

Gek als een deur die lui.

En dan uiteraard direct doorspelen naar onze bondgenoot Turkije, of je laten hacken door Noord Korea... want IT is echt top in Nederland.

Kaas de Vies | 30-04-17 | 22:10

Niet zeiken, je wist wat voor vlees je in de kuip had.
En dan toch weer massaal op deze engerds stemmen.

Noord Korea is er godverdomme niks bij.

James Lastig | 30-04-17 | 22:04

Lewis Lewinsky | 30-04-17 | 21:49:
Hello!

Overigens, weten alle jongens en meisjes hier wie er ook natte dromen kreeg van een DNA database?
Edith Schitlers mag eerst eens komen uitleggen wat er met zo'n database gebeurt wanneer er hier een fout regime aan de m... oh wacht.

LuckyGirl | 30-04-17 | 22:03

Mocht er iemand een Molotovcocktail bij Rutte in de auto gooien dan wordt hij hier afgeschilderd als ultra rechtsgekkie, dwaas en anti-democraat.
Eventuele athesiebetuigingen zullen worden beloond met een weggejorist en opgerot.
De status van vrijheidsstrijder of verzetsheld is hier niet te bereiken.

Princess_F.W.Bolkiah | 30-04-17 | 22:03

N-Koreaanse Kim vindt het een goed idee!
De V van VVD staat toch voor vrijheid?
Het gaat van kwaad tot erger in dit land.

Jan Dribbel | 30-04-17 | 22:02

Het word steeds gekker

Buffervet | 30-04-17 | 22:00

Kijk, zo ken ik Geenstijl weer. Net op het randje. Staat er al een zwart busje bij Prit voor de deur?

kleinkonijn | 30-04-17 | 22:00

Nou ik vind F1 ook wel errug belangrijk (al was ie vandaag wel erg saai)

miknic | 30-04-17 | 21:59

-weggejorist-

Manus Olie | 30-04-17 | 21:58

Kom op jongens als je niks op je geweten hebt hoef je nergens bang voor te zijn! Toch? TOCH????
miko | 30-04-17 | 21:24
Ik heb niets te verbergen, jij?

Mark_D_NL | 30-04-17 | 21:58

@miko | 30-04-17 | 21:38
Ja, maar het raadgevend correctief referendum hebben we sowieso en we weten hoe dat moet. Althans, Bart Nijman weet hoe dat moet. En hopelijk krijgen we het bindend correctief referendum (maar die kans is miniem, D66 Pvda en GL hebben die keutel ingetrokken hoewel ze wel initiatiefnemer zijn van de wet - die al is aangenomen).

Maar inderdaad, zo'n nationale DNA-bank is de natte droom van de stasi-fans van GL. Allemaal oud DDR-adepten die geilen op totale controle. Het liefst zouden ze gewoon bij alle consultatiebureaus van alle pasgeborenen het DNA afnemen en meteen ook maar even chippen. Als het bij koeien en varkens veeplicht kan, dan ook op de mensenboerderij die de staat is. Wel zo handig. (En eerlijk is eerlijk, voor bepaalde postcodes in dit land ben ik daar ook niet echt tegen... 1060 tm 1069 bijvoorbeeld... of 3081 tm 3085, of eh... 3527, of eh 2525 - hoi Van Jolo!. Maar dan ook alleen die specifieke postcodes.)

Stormageddon | 30-04-17 | 21:53

De Nazi's zijn terug van reces

Koeienflat | 30-04-17 | 21:51

"Of vindt u F1, foeballe en wat er in de bonus is belangrijker? Zeg het maar."

Dat laatste dus, maar gelukkig hebben jullie wel een Feekbook- en Twatterlinkje bij iedere topic, zodat het plebs de tieten- en faceplanttopics meteen kunnen sharen met hun koemjoenitie, en zodat de grote multinationals en de NSA (en politiek?) meteen kunnen zien waar het domme kiesvee in geïnteresseerd is. Waarom werkt GS wél aan de privacyschendingen van Feestboek mee?

Goed voorbeeld doet goed volgen GeenStijl, helaas is aan jullie de oneervolle taak om de tokkies en ander plebs eens goed wakker te schudden m.b.t. de privacyschendingen van Feekbook en Twatter!

Xirdalan | 30-04-17 | 21:51

Bedankt hé VVD-stemmers. Jullie hebben het land naar de klote geholpen!

Dinand | 30-04-17 | 21:51

F5 vind ik belangerijk, overal die kutreclames.

De guillotines dienen geslepen te worden.

Als het blad valt, voelt men slechts een lichte frisheid in de nekstreek.

cat22 | 30-04-17 | 21:50

@LuckyGirl | 30-04-17 | 21:47
Hoi :)

Lewis Lewinsky | 30-04-17 | 21:49

Nederland wordt met de dag enger.

Slipsnifter | 30-04-17 | 21:48

Berbaar | 30-04-17 | 21:38:
Aan jou overlaten wat grappig is en wat niet is zoiets als de VVD over integriteit laten oordelen.

LuckyGirl | 30-04-17 | 21:47

Weer een VVD'er die n i e t i n t e g e r is.

Lewis Lewinsky | 30-04-17 | 21:47

Alpengeist | 30-04-17 | 21:24
Voor dit soort protesten wordt je al snel voor racist, populist, tokkie, asociaal etc uitgemaakt. Met de techniek van tegenwoordig, je staat zo met je gezicht, naam en toenaam plus fb account met het bedrijf waar je werkt op verschillende media met grootte kans om je baan kwijt te raken. Zover zijn we helaas al in Nederland, dus de meeste durven niet meer of je moet er zin in hebben om je huis te moeten verkopen en als een soort paria/loser nog werk zien te krijgen.

2863 | 30-04-17 | 21:42

"Of vindt u F1, foeballe en wat er in de bonus is belangrijker? Zeg het maar."

Ik wil het best zeggen maar het hier opschrijven mag niet van Joris.

LuckyGirl | 30-04-17 | 21:42

Morgen is de Intense Vla van Mona in de aanbieding bij de Appie. Just so you know...

Rest In Privacy | 30-04-17 | 21:39

@miko | 30-04-17 | 21:37
De "grap" is er inmiddels wel een beetje af beste miko.

Berbaar | 30-04-17 | 21:38

@Stormageddon | 30-04-17 | 21:27
Wat betreft controle van het volk zal ze een willig or vinden bij groen -stasi- links

miko | 30-04-17 | 21:38

@Alpengeist | 30-04-17 | 21:34
Dan is het niks dus, l*l er dan ook niet over hier in de panelen.
Next!!

Berbaar | 30-04-17 | 21:37

1005, het is niet anders mensen!

miko | 30-04-17 | 21:37

En als er dan echt een boef gevangen wordt, dan krijgt die een enkelbandje en een knijptang. We worden gerund door het gekkenhuis.

tipo | 30-04-17 | 21:36

Ik ben in elk geval blij dat ik sinds 2012 niet meer op de Vereniging Van Dieven stem. Ik zal dat ook nooit meer doen. De heer Schippers (de man van Edith) die slaapt toch 's nachts met de minister Edith Schippers in een bed? 'S morgens gaat zij aan het werk als minister van gezondheid en zorg, en gaat hij aan het werk als optimaliseur van de rekeningen van de zorgverleners. Hoe de zorg verleners zo veel mogelijk geld kunnen verdienen aan de zorg. Het is allemaal integer hoor. Echt!

Herr Zimmermann | 30-04-17 | 21:34

@Berbaar | 30-04-17 | 21:31
Dat ga ik hier niet publiek neerzetten.

Alpengeist | 30-04-17 | 21:34

En dit voorstel komt dus van een "liberaal".
Ik heb een beter idee: Selectie aan de poort voorkomt opsporing achteraf. We weten allemaal wie de criminelen zijn, we weten allemaal wie in de "opsporing verzochtprogrammaatjes steevast de hoofdrol vervullen. Laat ze dan niet binnen en, voor zover ze hier al zijn, zet vast wie je van een misdrijf verdenkt en laat ze pas weer gaan als ze zijn vrijgesproken of hun straf hebben uitgezeten. In deze lijden de goeden onder de kwaden, want wie garandeert mij dat mijn DNA-dossier niet op straat komt te liggen, dat ik via een clusterfuck aan een misdrijf wordt gekoppeld waar ik part nog deel aan heb en, nogerger, wie mogen er allemaal mijn dossier inzien. De verzekeraars?
Komop zeg. George Orwell had dit niet kunnen verzinnen...

Graaisnaaiert | 30-04-17 | 21:33

@ necrosis | 30-04-17 | 21:18
Nee, de formatie ligt stil wegens reces en familie omstandigheden

Bon-sens | 30-04-17 | 21:32

How about schedelmeten voor aanstaande kamerleden?

necrosis | 30-04-17 | 21:32

@Alpengeist | 30-04-17 | 21:24
En wat doet U anders dan dat dan?

Berbaar | 30-04-17 | 21:31

Mag ik kiezen tussen 1 van de genoemde opties?

Bon-sens | 30-04-17 | 21:31

Dit is voor een liberaal een ronduit onbehoorlijk voorstel. DNA materiaal verzamelen van veroordeelde criminelen is nog te billijken maar van onschuldige burgers absoluut niet. Dergelijke voorstellen passen beter bij totalitaire staten maar niet bij een liberale democratische rechtstaat.

therealbraindump | 30-04-17 | 21:30

En over een paar dagen weer de moraalridder uitgangen en zwetsen over vrijheid.

Afgeschminkte Bassie | 30-04-17 | 21:29

Enfin, niets wat een goed functionerend crematorium niet schoon kan wassen.

XHannibalX | 30-04-17 | 21:28

Wat een griezel! Is die vetklep eigenlijk al opgepakt?

Arnold9638 | 30-04-17 | 21:28

Schippers, Schippers... is dat diezelfde VVD-teef die nu het kabinet (dat niemand wil) in elkaar aan het knutselen is?
Dan zal het wel in het regeerakkoord komen (dat niemand wil). Misschien kunnen we het nog wegstemmen met een referendum. Als Ronald van Raak tenminste doet wat hij zegt.
politiek.tpo.nl/column/dan-ga-referend...

Stormageddon | 30-04-17 | 21:27

Ik vind F1, foeballe en wat er bij AH in de bonus is belangrijker...

Muskatnuss!!! | 30-04-17 | 21:26

Volgende stap: mijn DNA voor de EUSSR want fraude terreur enz.

Winston1 | 30-04-17 | 21:25

Beter 10 onschuldigen achter tralies dan 1 schuldige die wegkomt want die laatste doet het eergevoel van onze hoeders van de democratie meer pijn.

Sans Comique | 30-04-17 | 21:25

dna daar kan je nog makkelijker mee rotzooien dan vingerafdrukken en de echte criminelen lopen gewoon in plain sight in den haag vrij rond

eriksweet | 30-04-17 | 21:25

Kom op jongens als je niks op je geweten hebt hoef je nergens bang voor te zijn! Toch? TOCH????

miko | 30-04-17 | 21:24

Niemand wil iets doen, niemand komt van zijn dikke krent af, niemand wil zijn huisje met geraniums verlaten om ook echt wat voor Nederland te betekenen, niemand, echt niemand komt met het idee om eens een goed protest te organiseren om de politiek een flinke optater te geven.
-
Nee, maar wel lekker veilig, warm en droog vanachter de bloemetjes en biertjes reaguren, want dat heurt zo in een fatsoenlijk land. Bah. Apathisch volk.

Alpengeist | 30-04-17 | 21:24

Ik vind dat een fantastisch idee. Voordat ik een moord pleeg haal ik altijd wat haar uit de vuilcontainer bij de kapper. Dat leg ik bij de pd. Hoe eerder dat haar wordt geindentificeerd hoe minder verdacht ik ben. Een andere optie is om tampons uit de afvalbakjes van het damestoilet te halen en uit te knijpen op de pd voor een druppeltje daderbloed. De mogelijkheden zijn legio.

Leptob | 30-04-17 | 21:22

Heb hier vroeger vaak hetzelfde gezegd, Prittmans, maar dan werd ik weggejorist en soms opgerot.

CoJoNes | 30-04-17 | 21:21

Hmm, nu wordt het tijd om in de politiek te gaan. Dan zit ik in ieder geval aan de goede kant van de streep!

Killroy49 | 30-04-17 | 21:20

Gestoorde freaks.

Gewinflipt | 30-04-17 | 21:19

Moet Schippers zich niet bezighouden met de formatie van een nieuw kabinet?

necrosis | 30-04-17 | 21:18

Als ik dit soort trends bespreekbaar maak, wordt ik altijd uitgelachen. Maar keer op keer laat ik dan weer dit zien aan die personen: www.youtube.com/watch?v=STA9H2FMAiA

klamme.vla | 30-04-17 | 21:17

In tegenstelling tot links tuig heb ik te veel om te verliezen als ik letterlijk o de barricades ga. Ik heb een eigen huis met een respectabel lapje grond voor de nodige privacy en een redelijk bezoldigde baan.
Middels mijn stem heb ik proberen het tij te keren, maar met de gewonnen 2 zetels voor FvD gaat hem dat de komende 4 jaar nog niet worden.

Andersdenkend | 30-04-17 | 21:17

Misschien ziet Vette Hennie er wel handel in. Je weet het niet. De schoorsteen moet toch roken.

brutus68 | 30-04-17 | 21:16

Yuk. Vivisectie op de breinen van politici zit er zeker niet aan te komen? Wel stukken nuttiger.

XHannibalX | 30-04-17 | 21:15

We zijn officieel politiestaat geworden.

TRUMP | 30-04-17 | 21:15

Godallemachtig.

Infidel66 | 30-04-17 | 21:14

Als ze zo nodig mijn DNA willen, melden ze zich maar bij de zaadbank.

leef!! | 30-04-17 | 21:14

Dat laatste.

TheOneWhoKnocks | 30-04-17 | 21:13

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl