Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hoofdschudder du jour: coketurk is foetsie

We begrijpen inmiddels wel dat NSB Handelsblad wil dat boefjes hun straf in vrijheid afwachten, maar dat is in het geval van cokebaron Cetin Gören toch niet zo handig. Even een tijdlijn: Cetin smokkelt 15.000 kilo doping, Cetin wordt in mei 2012 opgepakt met een vuurwapen en 900.000 euro cash, Cetin wordt in augustus 2012 weer vrijgelaten, Cetin wordt in juni 2014 weer opgepakt, Cetin wordt in mei 2015 weer vrijgelaten, Cetin krijgt in december 2016 twaalf jaar cel. Maar bij die uitspraak was hij niet: enkelband doorgeknipt en foetsie. "We zijn hier echt goed ziek van. Je doet als politie verschrikkelijk veel moeite om zo’n man te pakken en dan krijg je dit”, aldus recherchebaas Wilbert Paulissen. Nou Wilbert, jullie staan inderdaad allemaal gigantisch voor lul met dit fenomenale gepruts. Heeft natuurlijk te maken met dat jarenlange 'cellentekort'. En Cetin: geniet van je Efes en doe de groeten aan oom Erdo.

Reaguursels

Inloggen

Hadden we niet pas nog cellen over ten gevolge van de al jaren gestaag dalende criminaliteit in de statistieken? Of is er nu een tekort door "beleid" ingezet om te verzekeren dat er geen cellenoverschot is?

dihydrogenmonoxide | 27-04-17 | 08:03

Bij Cetin zit ook een geheime chip in zijn lichaam, dus die vinden we zo van de privé politie.

Jan Gordelroos | 26-04-17 | 22:00

Gewoon een beetje C4 er in dat afgaat op het moment dat de band wordt doorgeknipt.

dr.andus | 26-04-17 | 19:34

Handig toch, die 2e nationaliteit?

Angelica | 26-04-17 | 18:53

ROFL!

DebraCadabra | 26-04-17 | 18:04

Dubbel paspoort: GEEN enkelband.
Hoe moeilijk is het nou stelletje prutsers!
Antitheïst | 26-04-17 | 10:43
Ga zitten en hou je vast: Dat mag niet, zou discriminatie zijn.
Waar volgens mij maar weinigen zich van bewust zijn is dat wanneer je als Nederlander (met 1 paspoort) een 2e nationaliteit aanneemt, je nederlandse nationaliteit geheel automatisch door de schredder gaat.
Zullen we gewoon 1 meetlat gebruiken, ofwel niemand mag het ofwel iedereen mag het..? Het is sowieso al een schande dat nederland + de rest van de wereld zo'n automatisch verstrekte '2e' nationaliteit accepteert (voor zo ver we het niet actief faciliteren door de gegevens te delen met turkije/marokko..!)

noerg | 26-04-17 | 17:54

Valt allemaal onder positieve discriminatie

komtdatschot | 26-04-17 | 17:19

@johannijhof | 26-04-17 | 16:49
Ik zou het met een botte keukenschaar ook open kunnen knippen. Horloges van €10,- hebben nog een stevigere band dan deze enkelbandjes. www.dumpert.nl/mediabase/6911625/f89cb...

Jostifiel | 26-04-17 | 17:05

Natuurlijk zijn die enkelbanden gemakkelijk door te knippen. Waarom dacht u dat dat die betonscharen zo populair zijn tegenwoordig?

johannijhof | 26-04-17 | 16:49

Cellen tekort. Ja als je eerst een aantal gevangenissen sluit wel ja.

Als men sneller zou opsporen en veroordelen zoals het hoort dan zaten zulke figuren zoals de coketurk gewoon vast.

Maar o wee als een dag te laat uw omzetbelasting of motorrijtuigen belasting betaalt. Dan ontkomt u niet aan buitenproportionele wraak vd staat

Moneytron | 26-04-17 | 16:09

In een verklaring laat Justitie weten dat het nog nooit eerder is voorgekomen dat een enkelband werd doorgeknipt. Het TNO is nu ingeschakeld om zwakke plekken in de onfeilbaar geachte enkelbanden te onderzoeken. Na reparatie van de onvolkomenheden in het ontwerp verwacht Justitie dat de heer Gören zich in Turkije bij het Nederlandse consulaat meldt om zich een nieuwe, verbeterde enkelband aan te laten meten. Aldus doorgaans welingelichte bronnen binnen Justitie. Overig nieuws: volgens doorgaans welingelichte bronnen vertoont het IQ onder Nederlandse ambtenaren een onverklaarbare negatieve tendens, zodanig dat het IQ van een Nederlandse bestuurder nu onder dat van een Turkse cocacrimineliër ligt.

Nivelleermarionet | 26-04-17 | 15:36

Je. verwacht. het. niet. (Zie Saban Baran) *zucht* Dit land....

Sjefke7807 | 26-04-17 | 14:57

Waar zou die zitten? Marokko? Luxemburg?

Worst_kaas_scenario | 26-04-17 | 14:32

Dus moment dat zo 'n band wordt doorgeknipt gaat er toch wel een groot alarm af, mag ik hopen...?

Met meteen naam, foto en Rugnummer?

Of is dat weer overheid ICT?

En hoezo cellentekort, dat was weer een fake VVD bezuiniging voor de bühne en de boekhouding?

Hemmenaar7 | 26-04-17 | 14:03

Onvoorstelbaar dat dit mogelijk is. Hoe kun je als politieman of -vrouw nog gemotiveerd je werk doen? Haal Louis Bontes terug en laat hem minister van Justitie worden.

Mannes | 26-04-17 | 13:47

@ Evocatus | 26-04-17 | 12:19
I stand corrected :)

Rest In Privacy | 26-04-17 | 13:29

Coeltoer snuiven

DeviousDick³ | 26-04-17 | 13:28

Als je als politicus, bestuurder, beleidsmaker, directeuren van gevangenissen het woord rechtvaardigheid niet kent( zie dat domme wicht van het CDA) zal er niet veranderen en hebben criminelen vrijspel!!

etaleur | 26-04-17 | 13:19

Hij schijnt 15.000 kilo coke geimporteerd te hebben. De man verdient een lintje! De voorraad is nog steeds niet op. Ben blij dat hij op tijd weer aan het werk is.

van heinde en verre | 26-04-17 | 13:17

Je zou hopen dat de rechterlijk macht iets leert van gevallen als die van Saban Baran. Welnee, ze gaan gewoon stug door!

Peter_K | 26-04-17 | 13:07

Ja, niet de schuld van Wilbert dus, hé. Waarschijnlijk zijn de politie net zo gefrustreerd van dit beleid. Wat is dat toch, steeds de schuld bij de verkeerde persoon leggen? Oorzaak en gevolg schijnt toch extreem moeilijk te zijn voor sommige mensen.

Yummy | 26-04-17 | 13:05

Mensen die verdacht worden voor een misdaad van 12 jaar krijgen een enkelbandje? Gaat me er even niet om dat dit Cetin ipv Johannes is maar dat is toch waanzin? Elke joker kan op zijn vingers natellen dat als je risico loopt op 12 jaar achter de tralies dan je dan alles op alles zet om hem te smeren?
In wat voor My Little Ponywereld leeft onze rechterlijke macht eigenlijk?
Vluchtgevaar of niet, gewoon vast tot aan de uitspraak. In het ergste geval dok je dan een paar ruggen schadevergoeding als de verdachte wordt vrijgesproken, maar dan nog. Als je wilt dat de rechterlijke macht serieus wordt genomen moet je het zelf in de eerste plaats ook serieus nemen. Het gaat niet om een vrijblijvend potje Risk of Diplomacy. Het gaat om de veiligheid op straat, voor mensen die met de spelregels hebben ingestemd en het monopoly op straffen en geweld uit handen hebben gegeven, in goed vertrouwen. En als dat vertrouwen niet gerechtvaardig wordt, sja, kijk de geschiedenis er maar op na wat er dan gebeurt.

Graaisnaaiert | 26-04-17 | 13:02

Eindelijk een Turk die werkt, is het weer niet goed.

maar toch | 26-04-17 | 13:00

@Ko Ranzig | 26-04-17 | 12:31
Ja toch Sharia nu!!!

Als je niet weet waar je het over hebt. Zeg dan niets.

De Koreaanse Slet | 26-04-17 | 12:55

En de mongool die het mogelijk maakte is:........... ook nog steeds op vrije voeten.

niks mis mee | 26-04-17 | 12:53

Het verbaast mij geheel niet dat dit in Nederland mogelijk is. De strafmaat in NL is een aanfluiting.

Dutch_Viscount | 26-04-17 | 12:52

Vermoed dat we hiermee,nl de "vrijwillige enkelband" toch wel een internationale primeur hebben.Ach,je kunt in Europa met ergere zaken voor lul staan.
Hoewel die me nu even niet te binnen willen schieten...

roberto9715 | 26-04-17 | 12:52

@Evocatus | 26-04-17 | 11:22
Simpel toch. Mensen willen de realiteit ontsnappen en het liefst zo makkelijk mogelijk. Dus er zal altijd drugshandel zijn. Als ze elkaar afknallen kan ik er ook geen traan om laten.

Het enige verrotte aan de huidige drugswereld is dat Marokkanen een nogal walgelijke manier hebben om hun handel te financieren. Te weten kleine pikkies te laten roven en stelen. Ja zeker. Dat is de mocro-maffia.

De Koreaanse Slet | 26-04-17 | 12:51

Evocatus | 26-04-17 | 11:22
Ik kan u niet vertellen waarom betrokkene die opvatting heeft, basisvoorwaarde is echter wel het totale sgijt hebben aan kinderen (van anderen).

OT: "Elektronisch toezicht" voortaan door middel van 10.000V laten geschieden, zou veel helpen in dergelijke gevallen.

automobilaterealist | 26-04-17 | 12:35

Wat een belachelijke rechters! We slaan te ver door met die onafhankelijke rechterlijke macht.

Ko Ranzig | 26-04-17 | 12:31

@Omdatworst | 26-04-17 | 12:22
Nog zo een die de illusie koestert dat NL nog een grens heeft. Die grens is door Rutte defacto afgeschaft.

ChatBot | 26-04-17 | 12:28

Het paspoort van nederland intrekken en verbieden ooit nog in nederland te komen.
Dan is het helemaal niet zo erg dit allemaal. Wij zijn 900.000 euro rijker en een crimineeltje armer! Ik zeg win win

Omdatworst | 26-04-17 | 12:22

@Ichneumonidae | 26-04-17 | 11:48
Inderdaad: wat u zegt!
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 26-04-17 | 12:20

"Ba na ne re pu bliek!
Ce ca! | 26-04-17 | 11:44 "

Pardon?
Helaas is het Ba na ne mo NAR chie.
met nadruk op NAR, maar dat was wel duidelijk.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 26-04-17 | 12:19

Rechters staan boven de wet. Vooral ook niet opkijken als deze rechter met pensioen gaat binnenkort en in Turkije een enorme villa blijkt te hebben ineens.

ChatBot | 26-04-17 | 12:18

Als Bin Laden een belastingschuld zou hebben gehad, hadden ze hem jaren eerder gevonden.
@ Axelvon | 26-04-17 | 11:11
-
De maffialeider en moordenaar Al Capone werd ook alleen maar gearresteerd wegens belastingschuld

telelezer | 26-04-17 | 12:17

Hier nog een smerig "Hoofdschuddertje" van heel andere oorsprong:
We zullen eerdaags weer een EU "naheffing" verwachten want de kaviaar- en champagne zwelgende dictators hebben (alweer) meer meer meer pensioengeld nodig
www.telegraaf.nl/binnenland/28056731/_...

telelezer | 26-04-17 | 12:06

Sarcastisch varken | 26-04-17 | 11:30
Hmm, ben dat niet met je eens waar het DKS aangaat. Zijn of haar comments lees ik vaak met plezier, of ik het er nu wel of niet mee eens ben.

Een gedreven reaguurder, Varken - daar zouden we er meer van moeten hebben.

Ichneumonidae | 26-04-17 | 11:48

Ba na ne re pu bliek!

Rest In Privacy | 26-04-17 | 11:44

Tsja, het gekke is, ik voel nooit verontwaardiging als ik dit soort berichten lees. Deze Cetin Gören zit uiteraard allang in Turkije, en komt waarschijnlijk nooit meer terug naar Nederland (Turkije schijnt veroordeelde misdadigers niet eens uit te leveren). Wel even formaliseren door zijn Nederlanderschap vervallen te verklaren, zou ik zeggen.

Als hij zijn straf hier zou uitzitten kost dat de belastingbetaler veel geld, wordt een derde van zijn straf automatisch kwijt gescholden wegens ''goed gedrag'', en kan de lowlife na 8 jaar zijn criminele activiteiten probleemloos voortzetten.

Vergelijk eens het geval van de Turkse pooier Saban B. Die werd destijds oa veroordeeld omdat hij zijn ''merchandise'' placht te disciplineren met een honkbalknuppel. Ook hij vluchtte tijdens een verlof naar Turkije (en werd daar later ook veroordeeld wegens criminele activiteiten). Maar Nederland was lekker van hem af, hij kostte de staat geen dubbeltje meer, en zijn slachtoffers hoeven geen enkele angst te hebben hem op straat tegen het lijf te lopen. Prachtig, toch?

Daarom pleit ik er voor om bij houders van een dubbel paspoort het wettelijk mogelijk (en makkelijk) te maken in geval van criminaliteit (en/of geradicaliseerd gedrag) het Nederlanderschap vervallen te verklaren en voorgoed uit te zetten naar het land van het tweede paspoort.

Dat beleid strak volhouden en je zult eens zien wat een ''disciplinerende'' werking er op den duur vanuit gaat op die bevolkingsgroepen die al decennia de verkeerde lijstjes aanvoeren.

Dr_Johnson | 26-04-17 | 11:36

Mr_Pikibelly | 26-04-17 | 11:05
Precies! Criminelen maken gewoon een financiële afweging en calculeren in dat ze gepakt worden. Doet nl niet te zake. Onderaan de streep zijn ze altijd beter af.

Ben zelf voor het vrijgeven van drugs in het algemeen. Als iemand zich een versuffing wil roken en drinken gaat ie maar lekker zn gang. Je hebt maar een leven en als je dat wilt inkorten, wie ben ik dan om dat tegen te houden? Er zijn al te veel mensen op deze aardkloot, dus... Bovendien, op het moment dat het vrij is, schakel je al die beroepscriminelen uit. Dit beleid is prijsopdrijvend, maar dat zal de bedoeling wel zijn.

Rest In Privacy | 26-04-17 | 11:32

-weggejorist-

Sarcastisch varken | 26-04-17 | 11:30

Gewoon zijn volledige naam bekend maken met foto en vertellen dat ie veel geld heeft verdient in de coke handel dan weten de Turkse criminelen hem wel te vinden.

Osdorpertje | 26-04-17 | 11:25

Ze hadden ook een oranje lintje om zijn huis gespannen. En hem nog zó gewaarschuwd. Daar mocht hij niet overheen!
.
Natuurlijk houdt iemand zich keurig aan de regels, net als toen hij zijn misdaad pleegde. *headdesk*

marcoplarco | 26-04-17 | 11:25

"persoonlijk vind ik drugshandel geen ramp. Als ze elkaar uitmoorden is er ook weinig verloren.
De Koreaanse Slet | 26-04-17 | 10:23 "

Verklaar u nader s.v.p.
Bij voorbaat dank!
Tschüß, evocatus

Evocatus | 26-04-17 | 11:22

Focking hel!
Doorgeknipt?
Hoe.Kan.Dat.In Godesnaam? (Zelf godje van dienst invullen graag)
Prutsproduct, dus!
Onmiddelijk RADAR inschakelen en de producent van dat "speelgoed" over de hekel halen.
Gadverdamme!!
Sub omni canone! Evocatus

Evocatus | 26-04-17 | 11:19

Wel positief voor een dalende Cokeprijs.

van heinde en verre | 26-04-17 | 11:17

Ik ga maar snel mijn btw afdracht doen nu anders krijg ik een waarschuwing van de belastingdienst.

Dirk III | 26-04-17 | 11:16

De dag is nog jong Mosterd.
Als je dat zo ziet, begin je toch te twijfelen of een carrière in de onderwereld niet een betere optie zou zijn geweest. Lucratiever in ieder geval. Dit heerschap zal ook wel een dubbelpaspoorthouder zijn.
Wat zijn we toch een goed land.

Desmoulins | 26-04-17 | 11:12

Jongens, je moet ook geen topcriminelen aanpakken, dat lukt jullie ook gewoon niet en het is daarom niet rendabel. Beter is het de kleine man te pakken. Dat zijn geen grote bedragen maar de betaalbereidheid is 100% en 60.000 x 4 kilometer te hard levert een meer constante cashflow op. Sowieso is het beter de opsporing over te laten aan de fiscus. Als Bin Laden een belastingschuld zou hebben gehad, hadden ze hem jaren eerder gevonden.

Axelvon | 26-04-17 | 11:11

Waarom worden RECHTERS niet gestraft als ze een flutstrafje opleggen aan een grote crimineel. Ze kunnen toch weten dat zo'n buitenlandse gast er zo vandoor gaat? En ook die 'gestoorde' TBS-ers die ze vrij laten en die daarna gaan moorden... Die rechters ontkomen elke keer, terwijl ze wel 'schuldig' zijn aan de vrijlating, vind ik...

Muskatnuss!!! | 26-04-17 | 11:09

Als potentieel crimineel moet je gewoon "groot" denken. Het loont altijd. Ik krijg geen 1.000.000 bij elkaar met gewoon werken en de strafjes hier... lol. 3 jaar brommen is nog altijd 333.000 per jaar. Da's boven de Balkenende norm!

Mr_Pikibelly | 26-04-17 | 11:05

Dit was dan ook waar de rechter mogelijk stiekem op gehoopt had zodat deze Turk niet ook nog een kapitaal aan gevangeniskosten erbij gaat kosten.

Koeienflat | 26-04-17 | 11:03

Kan iemand mij uitleggen waarom zo'n grote crimineel niet vastgehouden kan worden en een enkelband krijgt die hij vervolgens doorknipt. (Zeker ook nog nooit gebeurd)

Rest In Privacy | 26-04-17 | 11:02

@keestelpro | 26-04-17 | 10:08
Maar natuurlijk!

U kunt toch ook gewoon een Dremel op accu kopen?
Eerst even flink inpakken, koffers klaarzetten.
Vliegtickets last-minute vanaf een andere Europese luchthaven regelen en een vriend of familielid regelen die u daar af zet.
Vervolgens zet u op het laatste moment de Dremel in de enkelband, stapt u in de auto en u bent weg.

En vooral geen afscheid nemen van familie en vrienden, want dan bent u de pineut.

Rest In Privacy | 26-04-17 | 11:01

Justitie.... geen knip voor de neus waard.... een topcrimineel met een enkelband, dit verzin je niet

BL!ZZ | 26-04-17 | 11:00

Wie interesseert het trouwens ene moer dat een drugshandelaar ontsnapt? De man in kwestie heeft gewoon een prima VOC-mentaliteit.

Al dat morele gezever over wat iemand in z'n lijf wil spuiten of in wil slikken, manmanman. Nooit iets begrepen van de criminalisering van drugs. Kan me nog wel iets voorstellen bij het invoeren van een leeftijdsgrens, als bij alcohol, maar niet veel meer.

Ichneumonidae | 26-04-17 | 10:57

Hoe kan je zo'n vent nou laten lopen met een enkelband
en verwachten dat hij netjes thuis blijft zitten wachten op zijn 12 jaar cel. Ongelofelijk dom, wat een afgang voor de politie.

.:. Two Pillars .:. | 26-04-17 | 10:54

Waarom staat Wilbert voor lul? Hij heeft zijn werk gedaan, het OM heeft niet voldoende haar best gedaan om de crimineel in de cel te houden, de rechter heeft daar handig gebruik van gemaakt en is het slaafje van de advocaat van Cetin.

Wilbert is een slachtoffer van een failliete rechtstaat, net als wij.
Noltie | 26-04-17 | 10:48

Wilbert heeft inderdaad zijn werk gedaan. De rechter moet beslissen op basis van de casus van het O.M. en de wet volgen zo goed en kwaad als dat kan. De illusie dat een 'D66' rechter iets kan beslissen naar eigen keuze is pure domheid. Als er een overheidsvorm faalt m.b.t. straf dan is het niet de politie of de rechterlijke macht. Dan is het of het openbaar ministerie of de wetgevende macht. Knoop dat goed in je oren.

De Koreaanse Slet | 26-04-17 | 10:53

Nederland maakt een goede beurt in het buitenland door te propageren dat er steeds meer gevangenissen sluiten. Men denkt dat we beter met strafrecht omgaan dan zij!

Einde van de Domheid | 26-04-17 | 10:52

Cobalt bomb | 26-04-17 | 10:50
Dat is een hele geruststelling. Volgende keer weer enthousiast VVD stemmen.

Rest In Privacy | 26-04-17 | 10:51

lingo star | 26-04-17 | 10:46
Ach ik verwacht hier dan ook een Teevendeal. Het belangrijkste is dat het bonnetje er nog is!

Cobalt bomb | 26-04-17 | 10:50

Daarom ook, enkelbanden alleen voor criminele hipsters.

basweetutwel | 26-04-17 | 10:49

Waarom staat Wilbert voor lul? Hij heeft zijn werk gedaan, het OM heeft niet voldoende haar best gedaan om de crimineel in de cel te houden, de rechter heeft daar handig gebruik van gemaakt en is het slaafje van de advocaat van Cetin.

Wilbert is een slachtoffer van een failliete rechtstaat, net als wij.

Noltie | 26-04-17 | 10:48

Ach ja: cocaine... Zolang hij maar niet zwart spaart.

Axelvon | 26-04-17 | 10:47

Ik dacht dat dit niet meer gebeurde met die keiharde crimefighters van de VVD.

Rest In Privacy | 26-04-17 | 10:46

Heeft voor zijn vlucht vast en zeker nog even hoger beroep laten aantekenen tegen die 12 jaar. Zo niet, executeren dat vonnis en signaleren die C.

Munitie | 26-04-17 | 10:45

Cobalt bomb | 26-04-17 | 10:30

Och waar vraag is blijft aanbod. Mensen willen gewoon naar de klote gaan en persoonlijk vind ik recrationele drugs geen ernstig probleem. Toen ik nog voor een bank werkte moest ik altijd wel lachen om mijn collega's die op vrijdagavond stijf van de coke hyper liepen te ouwehoeren over letterlijk alles. Het deed geen vlieg kwaad. Persoonlijk doe ik liever een pilsje of een goede whiskey als mijn zonde maar laat ze.

En wederom zoals bij alles overdaad schaadt.

Maar zolang leven kudt is zullen mensen wiet blijven roken, zuipen, snuiven etc.

Wel heb ik ernstige problemen met drugs zoals speed of heroïne. Dat is gewoon ziek.

De Koreaanse Slet | 26-04-17 | 10:45

Dan vallen toch al jouw vullingen uit de mond... wat een lachertje.

Hettiet | 26-04-17 | 10:44

Zo'n enkelband is anders enorm stigmatiserend

Axelvon | 26-04-17 | 10:44

man man man, zo'n zware crimineel met een enkelband en dan raar opkijken dat hij zijn straf niet gaat uitzitten en verdwijnt. Zou bijna verbaasd zijn als ik niet wist wat een stumpers ze zijn bij het Nederlandse rechts systeem .
En met dit kabinet gaat het waarschijnlijk nog verder bergafwaarts, want criminelen , ach zielig , slechte jeugd en we moeten ze natuurlijk wel als lieve mensen behandelen , want , allemaal gelijk toch . hahaha

ijstijd | 26-04-17 | 10:43

-weggejorist-

Hettiet | 26-04-17 | 10:43

Dubbel paspoort: GEEN enkelband.
Hoe moeilijk is het nou stelletje prutsers!

Antitheïst | 26-04-17 | 10:43

'Coketurk'. Genomineerd voor het woord van het jaar 2017. We noteren het met potlood en we zetten er een dikke streep onder. Zenk joe!!

Zenzeo | 26-04-17 | 10:42

Kom er maar in Nederland, het sofste land ter wereld.

F1802 | 26-04-17 | 10:41

'U mag uw vonnis in vrijheid afwachten'. Ongelooflijk. Nederlands rechtssysteem weer eens de risée van de wereld.

Turambar | 26-04-17 | 10:40

Verbaasd.... Nee ik niet meer. Na 15-3 jl heb ik het opgegeven dat het nog ooit goed komt met Nederland.

Lichtstadfan | 26-04-17 | 10:38

Turkije, het land wat ongeregistreerde criminelen ongevraagd onze kant uit stuurt, maar geregistreerde criminelen niet wil uitleveren. Verder vind ik het maar vreemd dat vluchtgevaarlijke criminelen vluchten.

DeEeuwigeZwitsal | 26-04-17 | 10:36

Wat een gören Turk

Badderbeest! | 26-04-17 | 10:35

In de telegraaf lees ik dat het de zoveelste blamage is rond toezicht.
Hoezo blamage rond toezicht? blamage rond maatregeloplegging zullen ze bedoelen!

Eerst als rechter een crimineel de straat opsturen met een enkelbandje en dan een ander de schuld geven dat hij vlucht wanneer hij verneemt dat hij een straf van 12 jaar krijgt?!
Die klootzak had in de gevangenis moeten zitten: geen probleem met toezicht.

Ongelofelijk stelletje idiote wereldvreemde nulbreiners die rechters!!!

Marcel66664746 | 26-04-17 | 10:34

Marcel66664746 | 26-04-17 | 10:26

Welnee.
Komt in de beste landen voor.

Iemand die 15 ton drugs kan regelen heeft vriendjes. Dit is gewoon geregeld. Of het oogluikend is toegestaan door een ambtenaar die nu een vakantiehuisje in Frankrijk heeft, weet ik niet.


Teleo | 26-04-17 | 10:34

Die is vast richting Turkije met zijn Gülenpaspoort.

Koeienflat | 26-04-17 | 10:34

Als je 500 Euro belastingschuld hebt wordt je tot in je graf achtervolgd. Ben je één van de grootste drugskoningen, dan heb je weinig te vrezen...
Aan de andere kant ben ik er niet rouwig om als hij naar Turkije gevlucht is. Gewoon nooit meer Europa binnenlaten. Laat die gevangenisstraf dan ook maar gewoon zitten. Kost alleen maar geld.

Bytemaster | 26-04-17 | 10:32

Een enkelband... Als je met deze feiten wordt opgepakt, dan zet je zo iemand toch niet thuis af met een enkelbandje? Die vent hoort in de cel, blijkens de 12 jaar die hem ook werd aangesmeerd. Onterecht thuis dus. En nu foetsie.
Je zou bijna denken aan opzet...

Bakkeleures | 26-04-17 | 10:32

In Nederland kan deze kutturk in ieder geval zijn criminele praktijken niet meer voortzetten. Het zal mij wel benieuwen wat de dictator erdogan hier van vindt. Ik hoop op een turkse cel.

Veiligheidsslot | 26-04-17 | 10:32

ik vraag me af of zijn uitkering, huursubsidie. AOW opbouw, enz. al is stopgezet

Rest In Privacy | 26-04-17 | 10:31

En Nederland maar gevangenissen sluiten...

zzMichielzz | 26-04-17 | 10:30

Ik ben blij dat we in een rechtstaat leven. Cetin heeft ook rechten. En misschien pakt hij nu wel zijn tweede eh derde... nou misschien dat hij vanaf nu wel echt werk gaat zoeken. Dan is het pure winst geweest. Want van de gevangenis word je ook niet beter.

roze_bril | 26-04-17 | 10:30

Waarom staat de recherchebaas volgens jullie hier voor lul? Hij is niet degene die verantwoordelijk is voor het cellentekort of dat meneer slechts een enkelband droeg. De verantwoordelijkheid voor deze zaken liggen bij het ministerie van V & J en de rechter in dit dossier.

Gbeg | 26-04-17 | 10:30

De Koreaanse Slet | 26-04-17 | 10:23
Ndat is helemaal niet menselijk wat je daar zegt!! Foei, dit soort rechtse praatjes tolereren we niet! En drugshandel geen ramp onder zielige kansloze stakkers en toeristen waardoor de kosten alleen maar stijgen?

Cobalt bomb | 26-04-17 | 10:30

Ik zeg niks meer.

demaup | 26-04-17 | 10:29

Waarom wordt er nooit iemand verantwoordelijk gesteld voor dit soort onzin? Er is toch een rechter die heeft bepaald dat deze man (dubbele nationaliteit, sociaal netwerk in een ander land)niet vluchtgevaarlijk is en met een enkelband op vrije voeten kan worden gesteld?
Wanneer lezen we dat die rechter wordt berispt?
Want het is een grote grote blunder QED!

Marcel66664746 | 26-04-17 | 10:29

Alleen in Nederland

Marcel66664746 | 26-04-17 | 10:26

keestelpro | 26-04-17 | 10:08
Men hoeft geen brol te kopen he?!

Cobalt bomb | 26-04-17 | 10:24

poldergeiz | 26-04-17 | 10:18

En alle bankiers, advocaten, paarse broeken, etc. konden op zijn coke extra veel uren schrijven en dus belasting betalen. Die man heeft miljoenen opgeleverd voor de Ned. staat.

Eigenlijk hoort die Turk vandaag een lintje te krijgen van degene die er net een nieuwe Boeing van dat belastinggeld heeft bestelt.

Teleo | 26-04-17 | 10:24

Die enkelbanden zijn best wel lastig om door te knippen. Maar gelukkig zijn betonscharen in Nederland ruim voorradig.

Nivelleermarionet | 26-04-17 | 10:24

Het lijkt bijna opzet. Gewoon een verbanning. Die gast kan Turkije nooit meer uit want staat overal gesignaleerd. Och het scheelt een hoop poen voor de belastingbetaler en persoonlijk vind ik drugshandel geen ramp. Als ze elkaar uitmoorden is er ook weinig verloren. Neuh laat die gast maar lekker verbannen zijn. Is ook een straf. Wel nog eventjes zijn Nederlandse nationaliteit afnemen.

De Koreaanse Slet | 26-04-17 | 10:23

Criminelen die actief zijn in de internationale drugshandel zijn vluchtgevaarlijk. Je verwacht het niet.

Reynaerde | 26-04-17 | 10:23

Not even surprised. De nor waar hij moest zitten zat natuurlijk al vol met Noren.

Nanker Phelge | 26-04-17 | 10:23

Is er al een wetsvoorstel in de maak die dit voortaan onmogelijk maakt? NEE
.
Het parlement en dus het volk vindt dit prima. Op wat hoofdschuddende reaguurders na.

de Voorzittert | 26-04-17 | 10:21

Dat enkelbandje is natuurlijk gemaakt van biologisch afbreekbaar GroenLinks plastic.

kwark001 | 26-04-17 | 10:19

Wie verzint 't? Ik zit te lachen bij het lezen, want je wil eigenlijk niet geloven dat 't echt waar is.
Maar in Amsterdam zegt de politie toch ook al over dat oppakken van zakkenrollers, dat ze eigenlijk sportvissers zijn? We zetten ze gewoon weer terug, zoiets.

hotnot | 26-04-17 | 10:18

hij heeft dus onze staatskas voor 900.000 euro gevuld en kost ons niets meer. Is dat gefaal in ieder geval nog ergens goed voor!

poldergeiz | 26-04-17 | 10:18

Dit kan je die recherchebaas niet kwalijk nemen. Het OM en die rechters wel.

brutus68 | 26-04-17 | 10:18

Mooi! Toch van de Ned. straat en het scheelt 400,- p/d aan kosten voor de bajes.

Teleo | 26-04-17 | 10:18

Raar, dat iemand die over een uitwijkmogelijkheid en enorme kwantiteiten geld beschikt (/ het netwerk heeft om redelijk snel weer over kwaniteiten geld te beschikken), geen zin heeft om 12 jaar in de gevangenis te gaan zitten.

Prachtig ook dat de beste man twee keer opgepakt is. Recidive, niks geleerd, geen intentie leven te beteren.. gewoon weer wegsturen met een enkelbandje.

Sjors W. | 26-04-17 | 10:16

Wedden dat VVD groen deugen heeft uitgeruild tegen het in stand houden van het VVD V&J bolwerk?

nietvaneergister | 26-04-17 | 10:16

Iemand die 15.000 kilo coke kan smokkelen, dus geschatte waarde van: 585.000.000 euro (afgerond naar beneden). Die kan ervoor zorgen dat er zo een dikke ferrari of BMW of whatever voor de deur kan komen staan om na het doorknippen binnen 30 minuten over de grens te zijn... Jammer dat justitie dit soort zaken blijkbaar over t hoofd ziet.. Het is geen AH rovertje..

staples | 26-04-17 | 10:15

Er zijn helemaal geen cokebaronnen in Nederland. D66 zegt het dus het is waar.

Boerkablaffer | 26-04-17 | 10:15

Ik wil ook een tweede land, waar ik al m'n geld kan wegsluizen van de Nederlandse belasting, waar ik lekker goedkoop een huis kan bouwen met dat geld, en lekker met pensioen kan, en waar ik naar toe kan vluchten, mochten die blanke losers ooit doorkrijgen dat ik, samen met tienduizenden andere, Nederland zie als een geldboom die ik kaal -moet- plukken. Is Nederland straks leeg, ruil ik die nationaliteit gewoon in voor een ander, en owee als ze het durven te weigeren, dan noem ik ze allemaal racisten en het kapot maken van hun land kan door gaan.

DaJonkel | 26-04-17 | 10:15

-weggejorist-

cat22 | 26-04-17 | 10:15

Linken naar commentaar van"Teeven"zet het zaakje in het juiste perspectief.
Civis pacem para bellum.

cat22 | 26-04-17 | 10:14

Serieus, falende rechters horen levenslang achter de tralies, ze horen rekenschap af te leggen, smerige ivoren torenbewoners.

Abject | 26-04-17 | 10:14

Dubbelpaspoortiërs met veel geld een enkelband geven?
Dat is geeneens dom, dat is gewoon medeplichtigheid.
Sluit die rechter op en gooi de sleutel weg!

Abject | 26-04-17 | 10:13

Maar als je je btw een dag te laat betaalt, ben je de lul.
Wat een land, wat een land.
Het was ooit leuk, maar dat is toch wel een jaartje of 30 geleden.

Dick Luyenlomp | 26-04-17 | 10:13

Zijn die enkelbanden gewoon doorknipbaar?
Mijn woede richt zich dan vooral op de ontwikkelaar van die enkelbanden.

keestelpro | 26-04-17 | 10:08

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland