LIVE. Relprotesten in Parijs na verkiezingen
Zo, we maken ons op voor een heerlijk Framboos Verkiezingsavondje. Conservatieve kandidaat Fillon heeft de pleiterik gemaakt en endorsed nu Macron want de broek vol voor Marine Le Pen. Ondertussen in Parijs is het al lekker onrustig onder de zwarte capuchonnetjes en mensen die de straat opgaan met een helm op. Want het is vanavond de Nuit des Barricades. Foto onder: Madonna's wis ze boobiez et blokksnorrun. Later meer.
Update: Felicitaties van Geert Wilders voor Marine Le Pen.
Twitter LIVESTREAM bij France 24 English.
Update: Felicitaties van Geert Wilders voor Marine Le Pen.
Twitter LIVESTREAM bij France 24 English.
#Paris voiture de police caillassée, abri-bus vandalisé, manifestation improvisée direction République pic.twitter.com/d7WP8zovt2
— TV5MONDE Info (@TV5MONDEINFO) April 23, 2017
🔴URGENT - #PARIS Premiers heurts à la #Bastille où les CRS ont encerclé les manifestants #Antifachiste." #AlerteInfo #breaking #BreakingNews pic.twitter.com/6rMmATA84C
— FranceNews24 (@FranceNews24) April 23, 2017

Reaguursels
Inloggen@ komtdatschot | 24-04-17 | 13:04
Yep, spijker op zijn kop.
Je zou verder ook de onfrisse plannen van ene zekere Koudenhoven Kalergi nog even kunnen vermelden.
En wie recentelijk de naar hem vernoemde prijs gewonnen heeft (hint: wir schaffen das).
Wat de huidige immigratie waanzin drijft is behoorlijk duidelijk, voor eenieder die bereid is wat verder te kijken dan zijn NPO neus lang is...
Helaas blijkt dat voor de gemiddelde burger wat teveel gevraagd.
De taak van defensie is de bevolking beschermen tegen buitenlandse en binnenlandse vijanden. Niet je eigen werkelijkheid maken.
Nathan R Jessup | 24-04-17 | 07:52
Zou het wel moeten wezen ja.
Maar dictaturen willen het leger ook nog wel eens ergens anders voor inzetten...
Je gelooft ook nog in de paashaas neem ik aan?
tipo | 24-04-17 | 09:16
Of Frankrijk wordt bij een Frexit wellicht door omstandigheden gedwongen om liberaler en innovatiever te zijn? Maar inderdaad, gezien de financiële belangen zie ik het somber in.
Ministere de l'Interieur heeft zich er met een Jantje van Leiden afgemaakt. Met de Franse slag.
Ze hebben nog 700.000 stembiljetten binnengekregen en ze zeggen nu opeens dat dat alles is. Eerder zeiden ze dat er 48,3 miljoen stemgerechtigden waren, nu zeggen dat dat er maar 47,6 miljoen zijn. Dus ze laten nu 700.000 stemmen buiten beschouwing.
Dan komen ze tot de volgende definitieve uitslag:
1. Macron 8,7 miljoen stemmen (24,0%)
2. Le Pen 7,7 miljoen stemmen (21,3%)
3. Fillon 7,2 miljoen stemmen (20,0%)
4. Melenchon 7,1 miljoen stemmen (19,6%)
Enfin. Le Pen is door. Joepie!
elections.interieur.gouv.fr/presidenti...
50.000 politie agenten nodig om te kunnen stemmen en dan nog Macron kiezen,hoe dom kun je zijn?
Dank komtdatschot.Zeer helder.
Voor diegene die het nog niet wisten waarom de islam zo,n verrijking is voor Europa.
Oil for Immigration.
Door Pamela Hemelrijk
18 december 2005
Op gevaar af dat u uw buik inmiddels boordevol heeft van gezeik over de multiculturele samenleving, wil ik u toch iets vertellen wat u nog niet weet. Namelijk dat de massale moslim-immigratie naar West-Europa niet zomaar uit de lucht is komen vallen. Zij is een rechtstreeks gevolg van een Europese richtlijn, die in 1975 geruisloos is bekokstoofd.
Aanleiding was de oliecrisis van 1973. Uit angst dat de oliekraan voorgoed dicht zou gaan, is toen op Europees niveau besloten om een Euro-Arabische Dialoog op gang te brengen met de OPEC-landen. Deze EAD kreeg een permanent hoofdkwartier in Parijs, en organiseerde overal ter wereld congressen, waar afgevaardigden van de toenmalige EEG zich beijverden om de Arabische olieboeren te vriend te houden.
In juni 1975 rolde daar een convenant uit, waarvan wij nu met zn allen nog steeds de zure vruchten plukken: 200 zaakgelastigden namen in Straatsburg, met algemene stemmen, een resolutie aan. Uit naam van de hele toenmalige Europese gemeenschap. Het was een tijd van moordende consensus: in heel West-Europa waren toen sociaal-democraten aan de macht, en van oppositie was nauwelijks sprake. De geestelijke vader van de tekst, de Belg Tijl De Declercq, mocht dan een christen-democraat zijn, hij was ook zo links als een deur, en een warm voorstander van totalitarisme. Hij ijverde bijvoorbeeld ook driftig voor innige vriendschapsbanden met de Sovjet-Unie. Het is deze Resolutie van Straatsburg (onthoud die naam!) waarvoor Pim en Theo met hun leven hebben geboet, zou je kunnen zeggen.
In het document belooft de EEG om voortaan de Arabische immigratie actief te bevorderen, en de nieuwkomers ruim baan te geven om hun cultuur naar Europa te exporteren. De tekst benadrukt de grote verrijking, die het Arabisch cultuurgoed ons te bieden heeft, vooral op het gebied van normen en waarden, en draagt de lidstaten op om aan de verspreiding de hoogste prioriteit te geven. De pers moet worden ingeschakeld om een gunstig klimaat te scheppen voor de immigranten, en de academische wereld moet worden gemotiveerd om de nadruk te leggen op de positieve bijdrage van de Arabische cultuur aan de ontwikkeling van Europa. Geld moet worden uitgetrokken om de oprichting van moskeeën, Islamscholen, centra voor Arabische cultuur en wetenschappelijke instituten ter bestudering van de Islam te stimuleren. Het staat allemaal zwart op wit. Sinds 1975. Dankzij ons onvolprezen Europarlement.
Verrek, nou begrijp ik ineens waarom Wouter Bos van mening is dat er meer moskeeën bijgebouwd moeten worden! Geen wonder dat Samir A. steeds wordt vrijgelaten: als er iemand bezig is de Arabische way of life te exporteren is hij het wel, geef toe, en wij hebben zwart op wit beloofd daaraan de hoogste prioriteit te geven! Het verklaart ook waarom zelfs Beberkindertjes hier voor het eerst van hun leven Arabische les kregen, bij wijze van onderwijs in eigen taal. Andere smaken hadden we namelijk niet.
Het verklaart ook waarom er hier te lande al tien jaar een literatuurprijs bestaat, waarvoor uitsluitend auteurs met een Marokkaanse of Arabische achtergrond in aanmerking komen. De El-Hizra-prijs heet dat ding, en hij wordt gefinancierd door het Rijk. Als je hem wint wordt je manuscript op staatskosten uitgegeven, en je krijgt een geldbedrag. Alles is welkom, ook song- en rapteksten, mits het maar door Marokkanen of Arabieren is vervaardigd. Zelfs als je Nederlands niet machtig bent is dat geen bezwaar: dan lever je je proza gewoon in het Arabisch of Tamazight in. Sinds 1992 zijn er zo 70 auteurs bekroond. Het is dit steuntje in de rug, zoals de El Hizra website het uitdrukt, waaraan schrijvers als Abdelkader Benali, Khalid Boudou en Mohammed Benzakour hun carrière danken. Met name Benzakour bleek al spoedig een kat in een zak te zijn: medio 2001 werd hij er bij de Volkskrant als columnist uitgegooid wegens plagiaat. Maar sindsdien heeft hij er zowaar alweer twee nieuwe prijzen bijgekregen: de Zilveren Zebra 2001 - wegens zijn opvallende, in enkele jaren opgebouwde oeuvre (zeer opvallend, zegt u dat wel) - en de Journalisten Vredesprijs 2005. Plagiaat of niet, de verbreiding van het Arabisch cultuurgoed krijgt hier inderdaad de hoogste prioriteit, dat is een ding wat zeker is. Nederland is nou eenmaal altijd het braafste jongetje van de klas geweest als het op Europese richtlijnen aankwam.
Jarenlang heb ik me afgevraagd hoe het mogelijk was dat onze autoriteiten, zonder uitzondering, allemaal letterlijk dezelfde zoetsappige clichés bezigden als het over moslim-immigratie ging. Niet alleen hier, maar in heel West-Europa! Nooit eerder, zelfs niet toen half Suriname naar de Bijlmer verkaste, had ik er eentje horen lullen over onderwijs met behoud van eigen taal en cultuur, of verrijking van de samenleving. En nu deden ze het ineens allemáál! Ze leken wel gehypnotiseerd!
Maar nu begrijp ik het: ze voeren al 30 jaar gehoorzaam de Resolutie van Straatsburg uit! Het is Europees beleid! Oil voor Immigration, als het ware! Voor zover ik nog niet Islamofoob was, ben ik het nu. Eurofoob was ik al lang, en terecht, dat blijkt maar weer. Heer ontferm u over ons, en over de zelfmoordmaniakken in ons Europarlement.
(Voor wie geïnteresseerd is in bronnen: lees Eurabia, The Euro-Arab Axis van de schrijfster Bat Yeor (Uitg. Associated University Presses, Cranbury, New Jersey, ISBN 0-8386-4077). Het is zo goed gedocumenteerd met registers en voetnoten dat het voor de leek bijna onleesbaar is. Verder heeft Oriana Fallaci erover geschreven (in De Kracht van de Rede, als ik me niet vergis), en wie op Google Tijl Declercq intikt, kan ook zijn hart ophalen.)
Pamela Hemelrijk
In Parijs heeft maar 5% op Le Pen gestemd. De sufferds.
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 02:23
Dat in Parijs zo weinig aanhang voor le Pen is, is om dezelfde reden als ze in Asd en Rt ook niet voor Wilders stemmen: Er wonen nauwelijks nog autochtonen!
@Gajus | 24-04-17 | 08:57
Dank voor je observatie! Ik geef Marine een goede kans om de tweede ronde te winnen.
Nee, het is gelopen. Le Pen is door.
Van de 1,5 miljoen Franse expats zal hoogstens de helft gestemd hebben. Dat gaat dus om zo'n 700.000 geldige stemmen, waarvan een grote groep op Macron stemt. Marine ligt 500.000 voor op Fillon en Melenchon, dus die kunnen haar niet meer inhalen. Wel zal Macron nog verder uitlopen.
LOL @ Nathan R Jessup 10:17
Oekraine, Roemenie, Tsjechie, Slowakije en Bulgarije kunnen graan produceren zonder subsidie. En Groningen en Zeeland ook. Fransen niet natuuurlijk.
Als ik het goed zie ontbreken nog de stemmen van de Fransen die verblijven buiten Frankrijk ("Français établis hors de France").
Daar zal Le Pen weinig stemmen hebben behaald, schat ik zo in, dus het blijft spannend.
@Gajus | 24-04-17 | 10:18
Thx, Gajus :)
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 10:05
Dan hangt het voor de laatste 1,5 mio af welke departementen nog binnen moeten komen, en of die überhaupt nog verschuivingen op kunnen leveren.
Nog bedankt voor je excellente werk vannacht.
@tipo | 24-04-17 | 09:16
"Frankrijk zal failliet gaan zonder Nederlands belastingbetalersgeld."
En de EU zal honger lijden door het afstoten van de graanschuur van Europa die nu met EU geld wordt gesubsidieerd.
Wat ik zo gek vond is dat om ongeveer negen uur Macron zichzelf al als winnaar uitriep en de media volgde. Toen was pas een gedeelte van de stemmen geteld.
Nog steeds geen definitive uitslag. Volgens het Ministerie de l'Interieur is nu 97% geteld, dat zijn 46,9 miljoen stembiljetten. Dat betekent dat er nog zo'n 1,5 miljoen stemmen kunnen binnenkomen.
De stand is nu:
1. Macron 8,5 miljoen stemmen (23,9%)
2. Le Pen 7,7 miljoen stemmen (21,4%)
3. Fillon 7,1 miljoen stemmen (19,9%)
4. Melenchon 7 miljoen stemmen (19,6%)
Zit erg dicht bij elkaar. Zie:
elections.interieur.gouv.fr/presidenti...
De Koreaanse Slet | 24-04-17 | 09:13
Klopt, de Fillon/Mélenchon-kiezers zullen elk door eigen beweegredenen worden gedreven. Ik vond Fillon ook een goed programma hebben. Het mocht weliswaar wat meer anti-immigratie zijn, maar met open armen ontvangen zat er bij hem niet in en dat is okee.
Ik bedoelde alleen te zeggen dat Macrons winstmarge nooit zo groot zal worden als bij Chirac destijds.
Ik ben ook benieuwd naar de communisten. Die zijn ook wel volks, en ook wel tegen de EU, maar of dat genoeg is om hun principiële walging voor rechts te overwinnen..?
Leuk dat ze tegen Europa zijn gezien de vlag op hun bovenlijf.
De Koreaanse Slet 09:13
De communisten zullen voor Le Pen kiezen of thuis blijven. Macron wil honderduizenden nationale ambtenaren ontslaan en de macht van de vakbonden, uitkeringstrekker en pensioen-gerechtigden door de EU laten breken.
OpperGek | 24-04-17 | 09:12
Je zou toch zeggen dat men juist hier fan zou zijn van Femen.
blogs.spectator.co.uk/2015/09/few-fem...
"Over the weekend, a Muslim conference held near Paris was interrupted when two Femen activists stormed the stage during a talk given by two fundamentalist preachers. The focus of the talk was on the role of women in Islam and, according to Inna Shevchenko Femens founder member they were discussing why husbands should not beat their wives."
Maar ja. Onwetendheid... Het is hier nogal populair om weinig te weten.
Wol 08:51
De Franse grootbanken en de Eurocraten gaan Frankrijk besturen als ze voor Macron kiezen. Dus: meer van hetzelfde, meer immigratie (enige manier voor economische groei in landen die niet innoveren), meer bankensteun, Euro-bankenunie (gaat vooral NL veel kosten), minder nationale ambtenaren, minder nationale soevereiniteit, meer Eurocratie, maar ook meer EU-hulp (gaat NL veel kosten).
Bij Le Pen wordt het een soort protectionisme van Franse bedrijven met veel staatssteun en onafhankelijk en soeverein failliet gaan.
De Britten zijn anders. Die innoveren wel en hangen niet aan de EU-subsudie-tiet als Frankrijk. Die Britten redden zich wel. Brexit is een zegen voor ze. Een Frexit is dat niet voor Frankrijk. Frankrijk zal failliet gaan zonder Nederlands belastingbetalersgeld.
Gajus | 24-04-17 | 08:57
Macron heeft geen partij dus is dat best riskant want niemand weet hoe hij dat gaat doen. Er zijn zo'n 15,000 mensen die zich beschikbaar hebben gesteld maar toch. Die moet echt flink aan de slag.
Persoonlijk had ik liever Fillon gezien maar die heeft het flink verbruid met zijn nepotisme. Jammer. Dom.
Ik ben eerder benieuwd hoe de communisten gaan stemmen straks. Le Pen heeft maar één kans en dat is die stemmen pakken.
Mensen die op Fillon stemde gaan niet voor Le Pen stemmen. Misschien een paar maar zeker niet de meerderheid.
Ah Femen.. Hangtieten en drilpuddingbuikjes.. Hoe verrassend!
@La Bailaora | 23-04-17 | 23:29
Nee. Melenchon is anti-EU en Fillon is anti-immigratie. Le Pen heeft een goede kans als ze de tweede ronde haalt.
Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 23:30
Vanmorgen de herhaling van Terzake bekeken. In de zaal bij Fillon werd door de camera op een deel van het publiek ingezoomd op het moment dat Fillon zei dat op Le Pen stemmen echt geen optie is. Zéér zuinige gezichten... Eén dame trok veelbetekenend haar wenkbrauwen op.
Ik ben bang dat Macron 7 mei gaat winnen, maar er is de komende twee weken weinig margin for error voor hem!
Ik zie het somber in. Je vraagt je af hoeveel aanslagen, immigratieproblemen, vrouwen- en homohatende incidenten, buitensporige hoeveelheid uitkeringstrekkers, gestoorde uitspraken van imams, ondemocratisch handelen van de EU, een EU die zich met bemoeizucht en machtspolitiek richting Midden-Oosten en Rusland begint te gedragen als niet meer dan een slap aftreksel van de VS 2.0, en andere ellende een land nodig heeft om radicaal voor verandering te stemmen?
|
Zelfs die corrupte malloot Schultz maakt met z'n door schandalen bevlekte vertrek bij de EU nog een redelijke kans te winnen met de SPD in Duitsland als die Angela met haar CDU\CSU niet gewoon weer wint. AfD lijkt door intern gekibbel en niet kunnen afrekenen met extreem-rechts binnen haar gelederen ten onder te gaan en een andere anti-migratie en anti-EU partij is er volgens mij niet in DE. Wilders maakt zichzelf (expres?) onmogelijk door extreme uitspraken te doen zodat de rest van de partijen in NL zich kunnen verschuilen achter het cordon sanitaire. Marine Le Pen, voor zover ik dan meegekregen heb, was lang niet zo extreem en zelfs op haar wil kennelijk 75+% van de Fransen niet gokken om eens iets te verbeteren aan de huidige politiek. En dan gaat het in Frankrijk zowel economisch als sociaal een stuk slechter en zijn de immigratieproblemen een stuk groter dan hier. Rest hoogstens dat ze wellicht netto ontvanger zijn (?) van de EU om te verklaren waarom ze zo'n "encore, encore" soort stem afgeven.
|
Ondertussen verdenk ik die nieuwe verkiezingen in GB ook als een stunt om alsnog een "do-over" te krijgen van het Brexit referendum. Als ik zo wat Britse media op internet lees af en toe, blijft de bangmakerij over economische ondergang en negatieve gevolgen van Brexit op de achtergrond gewoon doorgaan. Zodat May zich kan verschuilen achter een verlies van mandaat en dat de kiezer daar zogenaamd ook weer gesproken zou hebben voor de EU. Duimen maar dat ze vooral UKIP en (anti-EU) Conservatief gaan stemmen.
|
Ondertussen blijf ik dan maar stug FvD stemmen of welke andere gematigde anti-EU en anti-migratie partij met liberale waarden. En de meerderheid die vooral pro-EU en pro-migratie of onvrije partijen stemt, of op zogenaamd liberale partijen die principeloos die vrijheden wegonderhandelen tijdens coalitie-vorming, krijgt wat ze verdient.
Ongelooflijk hoe die horden linkstieten protesteren. Niet tegen het fascisme maar voor meer islam, meer boerka's en minder clitorissen. Welkom, onderdruk ons, verneder ons, vermink onze genitaliën. Alsjeblieft. We houden zoveel van jullie.
Er moet een Grote Coalitie gesloten worden tussen die tietenvrouwen en de Arabieren uit de banlieue. Samen tegen de fascisten! Een echt Volksfront. Het beste lijkt me dat ze eerst uitgebreid overleggen in een van die voorsteden. De tieten moeten natuurlijk eerst gekeurd worden en daarna netjes overgeschilderd, niet alleen met die flauwe Europese vlag, maar ook met de Palestijnse vlag en de Isis-vlag. De teksten in het Frans en in het Arabisch. Er zijn vast wel een paar kelderboxen te vinden waar die Grote Coalitie gestalte kan krijgen.
De linkse fascisten gaan weer los zoals altijd. Als ze het ergens niet mee eens zijn........
Op de werkvloer kijken naar boobies, nee dat mag niet want is sexistisch. Maar ze gebruiken om aandacht te krijgen, dat mag dan weer wel (en voor elk doel). Wat ben ik daar klaar mee.
Ik kan mij steeds minder aan de indruk onttrekken, dat de grote deal van (o.a. EU) politici over toelating van de islam in Europa ook een afspraak omvat om de moslims buiten het negatieve daglicht te houden, wat er ook gebeurt. In ruil daarvoor zijn een aantal (!) landen bereid om de instroom wat af te remmen.
Zou mooi zijn. Le Pen. Frankrijk uit de EMU en uit Schengen. Goed voorbeeld doet volgen. Ofschoon het uiteindelijk ooit ook misschien nog wel eens goed komt als Nederland straks het enige overblijvende Euro- en Schengenland blijft. (Al ligt een Groot Duitsland met financieel afhankelijke vazalstaten eerder voor de hand.)
Zojuist op de npo staatsradio, Macron zou twee derde van de stemmen hebben gekregen terwijl dit in werkelijkheid ongeveer één vierde is. Tja, zo kun alles manipuleren natuurlijk.
Als Le Pen wint is dat einde EU Brussel.
Hoe dan ook... het geeft nu geheel en al goed aan de weerstand van de burger tegen EU Brussel.
Johnweer 21.12
Je zou eens langs de Specsavers moeten gaan..... Erdoganzen zijn per definitie NIET links, weet je.
Donkersloot, 23.11
Je vergist je, je moest eens niet alles geloven wat de media van de EU moeten zeggen.
Volgens de Duitse nieuwszenders is de Britse economie booming.
May is verrekte slim dat ze probeert een beter werkzame meerderheid in de kamer(s) te krijgen.
Ze moet er zoveel mogelijk uit-onderhandelen( de Brexit wordt ECHT niet teruggedraaid, hoor, daar gaan die verkiezingen niet eens over), en dat gaat haar lukken ook.Wanneer de EU namelijk lastig gaat doen i.v.m. import van Britse producten, dát zullen de Britten danvice versa ook doen.En wie is dan de pineut?
Juist, de EU exporteurs....
@Ravian | 24-04-17 | 03:52
"Ik zal maar aannemen dat je er vanuit gaat dat dit EU leger dan de EU burgers tegen dreigingen van buiten de EU gaat beschermen "
De taak van defensie is de bevolking beschermen tegen buitenlandse en binnenlandse vijanden. Niet je eigen werkelijkheid maken.
De Fransen willen helemaal niet in een. dictatuur leven. Misschien kan een coalitie van Willing strategische doelen in Frankrijk bombarderen en zo de machthebbers moeilijk maken.
Donkersloot | 23-04-17 | 23:11
Misschien wordt het tijd dat JIJ inziet dat alle puinhopen in de wereld door het slappe wegkijk beleid van "links" zijn veroorzaakt.
Ik ben bang dat je gaat juichen na de tweede ronde en de gevestigde orde zijn gang weer mag gaan met het verder vernietigen van Europa en de Europese bevolking.
Net als in Nederland zijn de blinden in Frankrijk en Duitsland in de meerderheid over de zienden.
Vooral door een goed georganiseerde "links" propaganda apparaat.
De MSM is volledig in handen van de gevestigde orde.
Op scholen wordt de linkse paplepel zo diep in je strot geduwd dat je geen pap meer kan zeggen.
Laat staan op de zogenaamde "zwarte" en islamitische scholen.
Politici grote bedrijven en banken die de huidige politiek ondersteunen en faciliteren.
De aardverschuiving in de politiek die was aangekondigd wordt mede hierdoor een halt toegeroepen door het demoniseren van het zogenaamde extreem rechts.
Dus weer 4 tot 5 jaar erbij van ongebreidelde immigratie uit diep donker Afrika en meer facistische islam is het gevolg.
Net zolang tot er geen normale Europeaan meer over is.
Ik houd mijn hart vast en ik hoop zo erg dat Le Penn gaat winnen maar het wordt waarschijnlijk die slijmjurk van een Macron.
Dat die vent net is opgestaan in de politiek is weer een duivels toeval.
Europa moet kapot lijkt het.
Zonder hem was er waarschijnlijk geen goede potentiele tegen-kandidaat geweest en was Europa en Frankrijk een beter lot beschoren dan het lijkt te gaan worden.
Ik duim voor Le Penn.
Hopelijk zien de Fransen in dat de Brexit een klotezooi oplevert en dat je met een extreem-rechtse President maarzo in atoomoorlogen verzeild raakt. Dus hopelijk Macron; al was het maar om Poetin te pesten.
Donkersloot | 23-04-17 | 23:11
Volgens mij gaat het prima met Brexit.
Die atoomoorlogen moet ik nog zien gebeuren.
En als die er mochten komen dan is dat dankzij decennia van links wegkijk beleid, en niet dankzij de extreem rechtse president die nu de door de liberalen achtergelaten puinhopen mag opruimen.
Dat je Poetin wilt pesten geeft mooi aan hoe weinig je van internationale politiek snapt.
Poetin is de enig echte potentiële bondgenoot tegen gewelddadige communistische en islamitische expansie die de westerse wereld heeft.
En als die criminele linkse kandidaat die jij blijkbaar liever in het Witte huis had zien zitten daar daadwerkelijk terecht gekomen was dan hadden we nu onderhand oorlog met Rusland gehad.
Je moet je NPO oogkleppen eens afzetten.
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 02:23
Zoveel echte Fransen wonen er niet meer in Parijs, daar hebben de tandartsen en specialisten het al aardig voor het zeggen .
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 02:23
Zoveel echte Fransen wonen er niet meer in Parijs, daar hebben de tandartsen en specialisten het al aardig voor het zeggen .
Verrassend dat nieuwkomer Macron heeft gewonnen en waarschijnlijk ook de tweede ronde wint. Het succes van Le Pen mag echter niet onderschat worden, hoe zeer zij ook een bedreiging vormt voor de stabiliteit in Europa. Naar mijn mening is een frexit niet goed voor Frankrijk en Nederland. Europa zal echter wel drastisch hervormt moeten worden en de "elite" zal dan ook moeten luisteren naar de ontevreden burgers. De oproep om straks op Macron te gaan stemmen, past niet binnen democratische fatsoensnormen. Le Pen is immers op een eerlijke manier door naar de 2e ronde.
Mannes | 23-04-17 | 22:23
En jij dacht dat de elite gaat luisteren naar de ontevreden burger?
Gaat nooit gebeuren mijn beste.
Die gaan pas luisteren als ze de macht kwijt zijn.
Die Antifa meutes zijn tuigh, eensch.
Maar na de rellende tokkies die gemeenteraads vergaderingen onmogelijk maken, want AZC, denk ik niet dat ze (nog) het patent hebben.
Berbaar | 23-04-17 | 22:18
Dus bezorgde burgers die geen AZC willen en boos worden als blijkt dat ze geen inspraak krijgen zijn tokkies.
En dat dit bij hoge uitzondering gebeurt, dat brave burgers boos worden, terwijl de Antifa meutes met grote regelmaat bij alles wat maar naar rechts ruikt tot openbare vernielingen en geweldplegingen overgaan bagatelliseer je eens even lekker.
Walgelijk gewoon.
.
Eurpees leger, waarom niet ons leger stelt solitair toch niets voor (heeft het nooit gedaan ook).
Goede banden tussen DlD en FR, dikke prima!!
What's the problem?
Berbaar | 23-04-17 | 22:08
Ik zal maar aannemen dat je er vanuit gaat dat dit EU leger dan de EU burgers tegen dreigingen van buiten de EU gaat beschermen
Realiteit is natuurlijk dat de EU dit leger enkel gaat gebruiken om de EU burgers in het gareel te houden.
Soldaten schieten niet op hun landgenoten.
Daarom leger je beter Poolse EU soldaten in Duitsland, Franse EU soldaten in Polen, etc.
Hebben ze van Stalin geleerd.
Je bent een onozelaar.
Goh. Eindelijk al die moslimas die voor hun rechten opkomen!
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 02:29
De race is allang gelopen maar blijkbaar besef je dat nog niet en truste ermee.
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 02:29
ROFLOL!
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 02:27:
The pleasure was all mine.
Nighty-night!
Het is nu zaak dat Marine le Pen duidelijk uitlegt dat een stem op Macron een Onfatsoenlijke Stem is. Zo dus:
*Macron is een hoerrrr! Stem niet op een hoerrr! Dat is onfatsoenlijk.*
- out -
2 dingen. 1. Staan daar weer van die linksche schreeuw wijven met hun blauwe tieten. Die zou je toch echt eens met oudejaarsavond naar Köln moeten sturen en 2. LePen is in ieder geval de enigste die niet zo'n verfoeilijke blauwe vlag met sterren achter hun sprekersgestoelte heeft staan.
Ik gok erop dat Le Pen haar tweede plaats vasthoudt en ga slapen.
Iedereen bedankt en welterusten.
En vooral u bedankt, mevrouw Girl :)
Enfin. Het is gelukt. Marine le Pen naar de tweede ronde!
Je zou denken dat de Linkse Kerk superblij zou zijn. Een Vrouw in de Tweede Ronde! Voor het eerst!
*jesuisfeminist*
Ow wacht. Parijs is al binnen: 35% Macron, 26% Fillon, 20% Melenchon, 10% Hamon en slechts 5% Le Pen.
In Parijs heeft maar 5% op Le Pen gestemd. De sufferds.
Vandaag, stijgende beursen, goud en zilver omlaag, EU blij.
Alles met dank aan Toni Macaroni, gesteund door de Rotschild's. Waar maken we ons druk om.
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 02:08:
Ja, ze gaat het redden.
Joris Driepitter | 24-04-17 | 02:08
Die familie is het laatste levende organisme op aarde.
Parijs, Marseille, Toulon en Tours moeten nog binnenkomen. En Argenteuil.
Opeens is 96% geteld en Le Pen nog steeds tweede!
elections.interieur.gouv.fr/presidenti...
LuckyGirl | 24-04-17 | 02:04
Van de Rothschild familie win je nooit.
Joris Driepitter | 24-04-17 | 01:05
@LuckyGirl | 24-04-17 | 02:04
Macron is in het gat gesprongen dat Hollande heeft laten vallen. Hij verkoopt fatsoen.
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 01:58:
Dan moet hij IEMAND gouden bergen hebben beloofd.
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 01:58:
Wow.
Ok.
Nee, dan snap ik het ook helemaal niet meer.
Sinds wanneer is FR niet meer nationalistisch?
Het was een van de enige overgebleven landen in Europa waar nationalisme nog geen scheldwoord was.
@LuckyGirl | 24-04-17 | 01:49
Dat kan ik niet, nee. De man is geschift. Op Nieuwsuur zeiden ze dat Macron de president tegen het nationalisme wilde worden.
Dus de nationale baas van de natie Frankrijk is tegen nationalisme. Dan zit hij op de verkeerde plaats, naar mijn mening.
@Watching the Wheels | 24-04-17 | 01:50
Truste, Watching!
@LuckyGirl | 24-04-17 | 01:52
Jullie ook, het was even gezellig. Later!
De wereld haalt opgelucht adem door de uitslag, vooral de EU.
Jopie Macaroni gaat de 2e ronde winnen en de euro stijgt gelijk t.o.v. de dollar.
Watching the Wheels | 24-04-17 | 01:50:
Goede nacht en fijn dat je er weer bij was!
@Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 01:49
Daar zit de overlast, al die gasten komen over die weg. Ik heb het altijd al gezegd, je moet geen infrastructuur aanleggen dan heb je ook geen problemen. Good night y'all.
@Lewis Lewinsky
Dat doen ze mooi hoor (je kunt klikken op die gebieden en dan zie je het verder gedetailleerd per deelgebied, maar dat heb je vast al gezien). Ik ga plat, morgen na mijn werk maar even Nieuwsuur kijken (proest). Prettige avond nog allen!
@Watching the Wheels | 24-04-17 | 01:44
Precies, Noord en Zuid zijn Le Pen en de weg daartussen ook.
Maar serieus, kan iemand me 2-3 speerpunten van Moron uitleggen die deze uitslag kunnen verklaren?
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 01:44
Zelfs als ze de tweede ronde niet wint, het is een hele prestatie na al de zwartmakerij.
En we vermoeden allemaal dat de terroristen nog niet klaar zijn met FR.
Moron gaat het zwaar krijgen wanneer hij wint.
@Jan Dribbel | 24-04-17 | 01:33
Je hebt wel een hele goede. Die demente ouwe Le Pen was immers een Jodenhater. Extra plusje voor de Rotschild familie. Ook ik zou de 2e ronde zeker op Macron stemmen. Het gaat plotseling vooruit. Verbazingwekkend vooruit. Toch had ik liever Fillon gehad. Maar dat is persoonlijk.
Wat heeft die Macron nou eigenlijk uitgehaald om uit het niets de grootste te worden?
Zwarte magie of zijn de gevestigde partijen hiermee afgerekend op hun wanprestaties?
@Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 01:42
Bizar, de hele Route du Soleil is grijs (Le Pen).
.
@Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 01:36
Paris is dus alleen dat kleine plekje op de kaart elections.interieur.gouv.fr/presidenti... links van Seine-et-Marne (77) en boven Essonne (91). De mensen in kernen van grote steden verdienen gemiddeld natuurlijk ook vaak aan alle globalisering, dus ook om die reden minder Le Pen.
@LuckyGirl | 24-04-17 | 01:41
Roflol!
Tweede is prima, want dan gaat ze naar de tweede ronde, en die kan ze winnen ook, van Moron.
Orakel1958 | 24-04-17 | 01:40:
Beter wel.
Helaas ook ondenkbaar.
Bijna het hele kaartje met de departementen is ingekleurd (naar beneden scrollen).
graphics.france24.com/resultats-1er-to...
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 01:24:
Ik denk dat Le Pen 2e wordt.
Toch helemaal geen slechte plaats, in het licht (of donker) van deze tijden.
Ik voorspel dat binnen een jaar Macron de bijnaam Moron krijgt.
Even het een en ander over de "werkgever" van Emanuel Macron.
Wat weten we behoudens kasteel Haarzuilens over de Rotschild familie?
De eigen website:
www.rothschild.info/en/home/
Wikipedia:
en.wikipedia.org/wiki/Rothschild_fami...
De sites gemaakt door iedereen die een hekel aan "het kapitaal" heeft zal ik achterwege laten. Honderden.
*****
Mijn eigen uitleg van de geschiedenis. De hatende Hitler en de hatende Stalin hadden ook aan elkaar een bloedhekel. Hun aanhangers hebben elkaar met 50 miljoen afgeslacht. Het kapitaal heeft de oorlog gewonnen. En dat is iets om HEEL BLIJ mee te zijn.
*****
Ik denk niet dat Macron de redder in de duisternis gaat worden. Maar er zijn vele slechtere kandidaten op de lijst.
En net als in Nederland is het beter dat de gevestigde partijen hun denkbeelden bijstellen dan dat Le Pen of Wilders echt aan de macht komt.
@LuckyGirl | 24-04-17 | 01:36
Haha! Goed zo :)
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 01:24:
Ik stel een verschil voor tussen goed fatsoen en slecht fatsoen;)
Negentig procent geteld.
1. Macron 23,5%
2. Le Pen 22,1%
3. Fillon 19,7%
4. Melenchon 19,5%
De laatste 10 procent is vooral Parijs en Lyon. Macron zal nog verder uitlopen en ook Melenchon zal nog stijgen, maar het is mogelijk dat Le Pen haar tweede plaats zal behouden, omdat haar voorsprong op Fillon en Melenchon meer dan 2 procent is.
Ja, het blijft spannend.
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 01:21
Dat betekent dat 99,8% van de stemmen zijn geteld. Klopt wel dat ze nu achterlopen. Zie geen up-dates meer.
Bedankt voor je link iig. Nog even kijken en dan Zzz.
Slaap lekker alvast.
Orakel1958 | 24-04-17 | 01:19
Een nieuweling in de Franse politiek is geen nadeel.
Het probleem in Frankrijk dat er op economisch gebied al decennia niets gebeurd.
Vanwege de achterbannen die tevreden moeten worden gesteld.
Zoals de Air-France staking nog niet zo lang geleden.
Met als gevolg KLM werd verzocht voor de zoveelste keer weer eens te bezuinigen, omdat er in Frankrijk voor de zoveelste keer werd gestaakt.
En door wie werd gestaakt? door de best betaalden.
En Le Pen is ook oude politiek, die familie doet ook al decennia lang mee.
De oude anti-jood Le Pen, de dochter, de kleindochter ze beloven van alles, het zijn net sinterklazen.
@Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 01:21
Gemeenten geteld (cumuni scrutinati)
Op onderstaande link staat een mooie infographic:
www.theguardian.com/world/ng-interact...
@Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 01:24
Het is ook angst (laf), ze hebben geen zin om de confrontatie aan te gaan en denken dat alles weer pais en vree wordt als ze geen partij worden en het negeren.
Departement Nord is naar Le Pen gegaan met 28%.
@LuckyGirl | 24-04-17 | 01:13
Fatsoen is volksziekte nummero 1.
@Orakel1958 | 24-04-17 | 01:19
Maar performer bankier zetbaas Macron vergelijken met Eiffel en en.wikipedia.org/wiki/Louis_Bl%C3%A9r... ... werkelijk :) ?
@Marie Curieux | 24-04-17 | 01:09
Ja en nee. Ze liggen een beetje achter op de echte telling, en het percentage geteld klopt niet. Mijn Italiaans is niet zo goed. Wat betekent: *99,8% comuni scrutinati*?
Anyway. De enige echte uitkomsten staan hier, op de site van het ministerie de l'interieur:
elections.interieur.gouv.fr/presidenti...
@Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 01:15
Inderdaad fijn dat je al die info hier post, waarschijnlijk de enige plek in Nederland of niet? Toch vreemd dat in deze tijden niet een commerciële partij in dat gat springt of zouden ze bij RTL en NOS ook nog uitzenden? Vast niet, morgenavond in Nieuwsuur.
In Frankrijk zijn alle maatschappelijk succesvolle mensen tussen 14 juli 1789 en 15 juni 1815 onthoofd onder de guillotine of op een andere manier afgeslacht. En dat heeft tot op de dag van vandaag een extreem negatief effect op de hele samenleving. In de ontwikkeling van de moderne wetenschap heeft Frankrijk dan ook vrijwel niet bijgedragen. Wat Louis Pasteur heeft ontdekt was nuttig, maar ik kan iedere huisvrouw zijn experiment na laten doen. De familie Curie was Joods en afkomstig uit Polen. Niets Frans aan dus. Pas 100 jaar na de slachting kwamen er weer een paar knappe geesten zoals Peugeot, Bleriot en Eiffel.
*****
En zo ook nu. Emanuel Macron zal ongetwijfeld de nieuwe president worden. Le Pen is in de 2e ronde vrijwel kansloos. En wie is Emanuel Macron? Een nieuwkomer in de politiek met een nieuwe politieke partij. Hoog D'66 gehalte. Goed kunnen lullen maar nog nooit iets gepresteerd. Een type als van Mierlo of Terlouw. Een zomerkoninkje dus. Er zullen nu parlementsverkiezingen komen waarna het vormen van een regering volstrekt onmogelijk wordt. En de chaos zal toenemen en toenemen. Waarna deze totaal wordt doordat de oorlog los barst. 1618, 1789, 1914... Het is bijna wiskundig voorspelbaar.
Jan Dribbel | 24-04-17 | 01:09:
Le Pen zal het niet worden.
Wat moet die met een maitresse tenslotte.
Die hoort wel bij de verplichte uitrusting wil je als presidentieel materiaal in aanmerking komen.
@Marie Curieux | 24-04-17 | 01:13
Dankjewel, Marie :)
Nu ook de grotere steden langzaam binnen druppelen, heeft Melenchun (19,5%) nog bijna Fillon (19,8%) ingehaald. Le Pen nog tweede met 22,1% en Macron op 23,5%. Bij 89% geteld.
@Lewis Lewinski.
Volg jou ook trouwens. Goed werk man!
@Jan Dribbel | 24-04-17 | 00:56:
Bij dit soort evenementen onmisbaar.
Lewis Lewinsky:
Je zou bijna denken dat na Nice, Parijs er toch wat zou kunnen veranderen, maar ik dacht ook al, het stemgedrag zal niet anders zijn als in NY of Amsterdam.
Wat je maar fatsoen noemt.
Gard naar Le Pen met 29%.
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 00:57
Ik zit naar deze site te kijken. www.repubblica.it/static/speciale/2017...
Hier is 99.8% van de stemmen geteld. Macron 23.4 en Le Pen 22.4%. Klopt dat?
Hollande blijven we ons herinneren als de president die zich vermomde als scooteraar op weg naar zijn maitresse.
Van de Rothschild familie win je nooit.
@Jan Dribbel | 24-04-17 | 00:56
Thx, Jan :)
@Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 00:57
Dus (bijna) niet meer too close to call @LuckyGirl.
Er is nu 87% geteld, dus nog 13% te gaan. Met elke procent die nu geteld wordt, wordt het verschil tussen Macron en Le Pen 0,1% groter. Ze staat op 2, en blijft daar denkelijk staan, want het verschil met Fillon is nu nog 2,5%.
na = nou
@Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 00:53
Waar ze zin in hebben na al die ellende. Als al die badgasten na afstand zouden hebben genomen van die aanslagen, dan zou je het je nog kunnen voorstellen, maar ik zou het toch raar vinden als Le Pen niet 15% haalt in Parijs (het zal wel iets minder zijn dan elders, maar toch geen 6%?, we zullen zien).
De reaguurder van de dag is Lewis Lewinsky.
@Watching the Wheels | 24-04-17 | 00:48
Ze zijn daar graag fatsoenlijk. Dat mag kennelijk wat doden kosten.
In Nice heeft Fillon gewonnen (26%). Maar daar werd Le Pen tenminste tweede met 25%. In Parijs haalt Le Pen maar 6%, schat ik. Dood- en doodfatsoenlijke mensen daar.
Wat een gemopper zeg hier. En dat over dames die hun tieton laten zien. Een beetje begrip mag ook wel. Of geldt VVMU ineens niet voor hun?
@Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 00:42
Oh dat zou je niet verwachten na al die aanslagen.
@Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 00:41
Maar dat was wel net in het jaar (1989) dat hij meermaals op gebruik van amfetamines betrapt is (om maar niet te denken aan alle troep die ze niet konden meten), maar goed dat geldt waarschijnlijk ook voor de nummer 1 en.wikipedia.org/wiki/Laurent_Fignon#...
Hehe. Avignon is geteld. Vaucluse gaat naar Le Pen met 31%.
@LuckyGirl | 24-04-17 | 00:40
De grote steden zijn Macron-land. In Parijs stemt geen hond op Le Pen.
@LuckyGirl | 24-04-17 | 00:37
Ik weet het niet, maar de Fransen kennende, denk ik niet dat ze zo'n marge hebben.
Vergeet niet dat Fignon de Tour de France verloor met slechts 8 seconden verschil met de nummer 1.
"Wanneer is het eigenlijk too close to call?"
Het verschil tussen 1 en 2 is in deze ronde niet relevant en het verschil tussen 2 en 3 is ruim zat.
@LuckyGirl | 24-04-17 | 00:37
Denk dat dat afhangt van het moment op de avond. Bij slechts 1% geteld is een marge van 5% al "too close to call" (op dat moment), aan het eind van de avond zoals nu bij 86% geteld kan ik me voorstellen dat het niet lang meer duurt (aangezien een kandidaat van de Top2 bijvoorbeeld steeds minimaal 20% van de stemmen haalt).
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 00:37:
De prognose voor die grote steden?
Watching the Wheels | 24-04-17 | 00:33:
Met de vraag bedoelde ik eigenlijk: hanteren ze een marge waarbinnen geldt dat het verschil te klein is om een winnaar uit te roepen?
In feite zitten we te wachten op de grotere steden (Parijs, Toulouse, Avignon en zo).
Nou die bankier gaat dus winnen en anders manipuleren ze de cijfers wel, zoals bankiers gewend zijn.
En wat @Mark_D_NL | 24-04-17 | 00:31 zegt.
Mark_D_NL | 24-04-17 | 00:31:
LOL
@LuckyGirl | 24-04-17 | 00:29
If the result of a competition or election is too close to call, it is not clear who the winner is until the competition has ended or until all the votes have been counted.
@Ongeblustekalk | 23-04-17 | 21:12
Flapdrol!
Watching the Wheels | 24-04-17 | 00:26:
Aan die 1 op 50 zie je ook dat FR veel meer activistisch is dan NL.
Beter dan thuisblijven, imho.
LuckyGirl | 24-04-17 | 00:29
50 meter, vrij zicht.
Watching the Wheels | 24-04-17 | 00:26:
Ja en ja.
Wanneer is het eigenlijk too close to call?
Iemand?
van de = ten opzichte van de
@LuckyGirl | 24-04-17 | 00:22
Het is toch een serieus aantal mensen dat de moeite neemt om naar het stembureau te gaan om compleet afkeuren van het systeem te laten horen (ongeveer 1 op 50 lijkt vrij hoog).
.
Wel goed dat ze 2 kolommen geven, het percentage van de stemgerechtigden en het percentage van de opgekomen kiezers.
Tegen Le Pen, us nog meer waardeloze immigranten en aanslagen, de mensen leren het echt nooit.
Allemaal | 24-04-17 | 00:10
Macron heeft bij Rotschild gewerkt.
Wouter Bos (generaal pardon 26000 gezichten, bankencrisis) bij Shell.
Watching the Wheels | 24-04-17 | 00:19:
Wat ben je weer heerlijk specifiek;)
l'Herault naar Le Pen met 26%. Montpellier is eindelijk geteld en gaat naar Melenchon (31%).
-goede
84% geteld. Macron op 23,4% en Le Pen op 22,5%. Fillon op 19,8% en Melenchon op 19,2%.
elections.interieur.gouv.fr/presidenti...
2% stemt bewust blanco of is te malloot om een goede keuze te maken elections.interieur.gouv.fr/presidenti... ?
@Allemaal | 24-04-17 | 00:10
twitter.com/d_e_mol/status/8442833417...
al die lelijke linkswijven
hoogstetijd | 23-04-17 | 23:48
Ik betrapte mezelf op een pleonasme...
Stylo Bille 31% naar Le Pen en Pâtisserie 26% naar Macaron.
Sinds 10 jaar hanteer ik deze lakmoesproef om te beoordelen wie een onderdrukkend gewelddadig regime nastreeft: Die groep stuurt ordetroepen de straat op om andersdenkenden geweld aan te doen. Dit past bij de geschiedenis van de afgelopen eeuw.
-
En het tekent zich inmiddels duidelijk af: Bij iedere vreedzame manifestatie van rechts gedachtegoed, gaat links de straat op om de andersdenkenden geweld aan te doen. Soms zelfs betaald. En de media zwijgt of verhuld.
-
Maar wie stuurt dit dan? Mijn theorie hierover is zwartgallig: Er moeten mensen rondlopen van wie het een natte droom is om volledige macht te hebben over het rijkste en machtigste deel van de wereld. Stel dat het 30 jaar geleden is en je wil alleenheerser worden over 500 miljoen blanken die goed georganiseerd, machtig en bewapend zijn? Dat lukt alleen als je ze eerst verdeeld. Door ze los te weken uit hun kerken en uit hun gezinnen. Door ze financieel afhankelijk te maken. Door ze te mengen met andere bevolkingsgroepen die sterk groeien. Door angst voor geweld. Door verschillen uit te vergroten, zoals verschillen tussen rassen en politieke opvattingen. Het heeft allemaal plaatsgevonden in die afgelopen 30 jaar. En het was niet nodig. Dus het was opzet.
@Graaf van Egmont | 24-04-17 | 00:08
Klinkt als verstandige mensen. Jij boft met zulke buren.
Lot et Garonne naar Le Pen met 25%. Tarn et Garonne met 27%.
Lewis Lewinsky | 24-04-17 | 00:03
Dat is het gekke. De boeren die ik ken blijven bescheiden en wekken op geen enkele manier de indruk dat ze rijk zijn. Geen exorbitante auto's tenzij het een 4x4 is voor het werk. Ik denk dat ze het geld gebruiken om de schulden af te betalen of investeringen in het bedrijf te doen.
@Graaf van Egmont | 24-04-17 | 00:02
Alsjeblieft. Die zijn rijk.
Grote lijn wordt duidelijk. Noorden en Oosten gaan naar Le Pen. Westen en Midden naar Macron.
Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 23:58
In ieder geval draadloos toezicht op de drachtige koeien des nachts, met alarmering wanneer er werk aan de winkel is. Een eigen apotheek en voor miljoenen sperma rietjes in eigen beheer.
L'Herault is geteld op Montpellier na. Wordt ook voor Le Pen, lijkt me.
Geen land dat nog een referendum over het verlaten E.U. durft te houden omdat ze weten wat de uitslag zal worden.
En toch winnen overal de pro-E.U. Partijen?!? Ra ra hoe kan dit?
80% geteld. Macron op 23,3% en Le Pen op 22,7%.
@Graaf van Egmont | 23-04-17 | 23:55
En internet in de schuur, neem ik aan.
Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 23:47
In mijn departement bestaan de keuterboertjes niet meer. Schaalvergroting is het motto. Veel grond ook om de beesten te weiden. En elk jaar wel een nieuwe fonkelende machine. Tractors met klimaatregelingen, satellietapparatuur, grote aanhangwagens voor hooi en strooi en transport van koeien.
Nee hier doen ze het goed van europees geld
@Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 23:51
Ja, dat wel. En ik denk dat dat ook wel gebeurt.
Ardeche naar Le Pen met 23%.
Oise naar Le Pen met 31%.
@La Bailaora | 23-04-17 | 23:49
Misschien heb je gelijk. Maar eerst moet Marine die tweede ronde halen.
78% geteld en Macron staat op 1 (23,2%). Le Pen op 2 (22,8%). Fillon op 3 (19,8%).
Blijft spannend.
elections.interieur.gouv.fr/presidenti...
Jan Dribbel | 23-04-17 | 23:46
Niet de Franse boeren willen van de subsidies af, maar iedereen die met lege handen achter blijft omdat hij/zij geen boer is. Daar zit hem de pijn.
@Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 23:44
Ja, maar ik denk absoluut niet in voldoende mate. Het is in Frankrijk wel beter dan in Nederland, maar niet voor een meerderheid. En zelfs dan zal de elite het gaan voorkomen. Volgens mij komt er geen politieke oplossing voor het probleem meer.
Het lijkt wel alsof al die lelijke linkswijven een hakenkruis op hun borsten hebben laten schilderen. Dat dan weer wel.
@Graaf van Egmont | 23-04-17 | 23:41
Aha. Dan zijn het toch wel arme boeren, denk ik. Ik ken in Frankrijk alleen de bergachtige gebieden, dwz de Alpen en de Pyreneeen, en de Languedoc.
Graaf van Egmont | 23-04-17 | 23:41
Conclusie: Franse boeren willen van de EU-subsidies af, zou je denken.
Of heeft Le Pen de Franse boeren verteld dat de lege Franse staatskas de subsidies van de EU overneemt.
@LuckyGirl | 23-04-17 | 23:44
Zondag 7 mei, uit mijn hoofd gezegd.
@La Bailaora | 23-04-17 | 23:42
Dat is allemaal waar, maar het leuke van zo'n tweede ronde is dat de kiezers van Fillon en Melenchon doodleuk kunnen overstappen op Le Pen, en dat voor een groot deel ook gaan doen.
Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 23:39:
Voor nu lijkt het erop dat de wereld zich weer aanpast aan jouw voorspelling ;))
Laatste technische vraag:
wanneer is de 2e ronde?
@Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 23:30
Melenchon is een 'Miterrandist'. Fillon is van de partij van Sarkozy, die altijd pro EU beleid volgt, net als Rutte. Die zegt ook wel eens wat anti's om stemmen te trekken. Op het moment dat de verkiezingen voorbij zijn is het weer ouwe jongens krentenbrood. Ze maken gewoon deel uit van het partij-kartel.
Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 23:15
La Nièvre verbaast me niks. Dat was al bij de regionale verkiezingen een rechts nest. Terwijl daar toch de meeste EU subsidie te verwachten is, want boeren.
Dirk III | 23-04-17 | 23:34:
Nee, jij bedankt.
Nooit bij me opgekomen erover te lezen.
Overigens is er kritiek op de organisatie omdat de financiering niet transparant is.
Ze hebben wel regelmatig tegen islamitische doelen geprotesteerd dus het is niet duidelijk of ze aan Soros' tiet hangen.
Pyrenes Orientales naar Le Pen met 30%.
Zo, welke vakbond roept in Frankrijk weer eens een staking uit.
Om de tijd doortekomen tussen de eerste en de tweede verkiezingsronde.
Hebben ze in Frankrijk niet een vakbond voor werknemers van een vakbond.
@LuckyGirl | 23-04-17 | 23:26
LOL
Hopelijk zien de Fransen in dat de Brexit een klotezooi oplevert en dat je met een extreem-rechtse President maarzo in atoomoorlogen verzeild raakt. Dus hopelijk Macron; al was het maar om Poetin te pesten.
Donkersloot | 23-04-17 | 23:11
ja putin pesten, alsof Frankrijk geen reelere problemen heeft, man heb je geen tv of internet?
LuckyGirl | 23-04-17 | 23:26
Dank u hartelijk!
Waar is de aanslag als je die nodig hebt. Ik hoop echt bij de komende aanslagen dat het gutmensh volk vooraan staat.
75% geteld en Le Pen op 1 met 23,2%. Macron op 23,0%. Fillon op 19,7% en Melenchon op 18,8%.
@La Bailaora | 23-04-17 | 23:29
Nee. Melenchon is anti-EU en Fillon is anti-immigratie. Le Pen heeft een goede kans als ze de tweede ronde haalt.
Ik heb geen idee hoe die tietendames nu te duiden:
a) tieten op straat -> feministen en feminazis
b) tegen de EU -> rechtervleugel, populisten, FN
c) iets over een 'fascistische epidemie' -> linkervleugel, politiek correct, regressief
d) bloksnorretjes -> zie c
Waar staan ze nu eigenlijk voor? Volgens mij zagen ze gewoon hun kans schoon om hun tieten weer eens te laten zien en daarmee basta.
@Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 23:23
23%. Dat is niet eens zo erg veel meer als de PVV hier haalde. Meer dan 75% stemt dus nog steeds op pro EU en pro immigratie partijen.
Eure naar Le Pen met 29%.
Dirk III | 23-04-17 | 23:15::
In september 2013 ging op het Filmfestival van Venetië de documentaire "Ukraine Is Not a Brothel"[12] (Oekraïne is geen bordeel) van de Australische filmmaakster Kitty Green in première. Uit deze film blijkt dat Femen op zeer autoritaire wijze door Victor Svyatski wordt geleid. In de documentaire rechtvaardigt Svyatski de paradox dat hij als een "patriarch" een feministische organisatie runt met de woorden: "Deze meisjes zijn zwak. Ze hebben geen karaktersterkte, ze hebben niet eens het verlangen sterk te zijn. In plaats daarvan vertonen ze onderdanigheid, ruggengraatloosheid, gebrek aan punctualiteit, en vele andere factoren die hen verhinderen zich tot politieke activistes te ontwikkelen."
@aanrecht_slet | 23-04-17 | 23:01
Alleen hun rechter oksel.
72% geteld. Le Pen nog steeds op 1.
elections.interieur.gouv.fr/presidenti...
Berbaar | 23-04-17 | 23:15
Het komt niet vaak voor maar voor deze ene keer heb je gelijk.
Bovendien dat anti-elite gedoe, Le Pen heeft dezelfde elitaire achtergrond als de rest van de bekende politici in Frankrijk.
Voor een ieder die zich beklaagt over de pensioenleeftijd in Frankrijk. Bedenk even dat dit de leeftijd is waarop je met pensioen mag. Als je dat doet, heb je ongeveer evenveel pensioen als een Nederlandse bijstandsmoeder zonder enige toeslag. De meeste Fransen werken dan ook gewoon door.
Corse du Sud ook naar Le Pen met 28%. Hele eiland is FN.
Dirk III | 23-04-17 | 23:15:
Femen is van Oekraïnse origine.
Wiki maar eens.
@Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 23:18
Jezus christus, jij zit echt als een bloedhond op die resultaten. Mag ik vragen op welke pagina jij kijkt?
Mijn hoop op een overwinning op Macron is er gelukkig nog steeds.
Ben Hetzat | 23-04-17 | 23:06:
Die pensioensleeftijd is toch allemaal quatsch.
Politici die je iets beloven voor over 40 jaar.
Hoe gratuit wil je het hebben?
Loire et Cher naar Le Pen met 25%. Indre met 24%. Loiret met 23,5%.
@LuckyGirl | 23-04-17 | 23:15
Totaal verdeeld, ja.
Ik vraag me nu hard af wie de femen groep financieel steunt. Ik heb het donkerbruine vermoeden dat Soros er een dikke vinger ... maar goed een betrouwbare bron ontbreekt tot op heden.
Misschien eens interessant voor GS om daar in te duiken of is dat meer "onderzoeksjournalistiek" en houden jullie je liever bezig met "het duiden van" de waan van de dag?
@Donkersloot | 23-04-17 | 23:11
Ach zolang Macron de tweede ronde haalt komt het wel goed.
Cher naar Le Pen met 24%, Nievre met 25% en Moselle met 28%.
NB Macron heeft ook een heleboel departementen gewonnen, maar die noem ik niet.
Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 22:59:
Het land is dus hoe dan ook ernstig verdeeld na de verkiezingsuitslag, gezien er geen poldermodel is.
Seine Maritime en Eure et Loire gaan naar Le Pen met 25%.
@necrosis | 23-04-17 | 22:59
Ach met een oud bakkie lekker door Frankrijk touren, heerlijk!!
Maarja dat deed ik toen ik 23 was.
Have fun on balconia.
Hopelijk zien de Fransen in dat de Brexit een klotezooi oplevert en dat je met een extreem-rechtse President maarzo in atoomoorlogen verzeild raakt. Dus hopelijk Macron; al was het maar om Poetin te pesten.
Rellend links.
Quelle surprise
L'histoire ce repte , et repte , et repete
@edj44 | 23-04-17 | 23:06
We zijn nog aan het tellen.
Nu 69% geteld. Le Pen op 1 met 23,4%. Macron op 2 met 23,0%.
Overigens lijkt de pensioenleeftijd van de verschillende landen evenredig met de netto bijdrage aan de EU.
Wat is de eindstand geworden?
Jan Dribbel | 23-04-17 | 22:39
Hollande heeft de pensioenleeftijd al van 65 naar 62 verlaagd. Maakt dus niet uit of links of rechts het voor het zeggen krijgt.
Snap niet hoe het mogelijk is dat in het "rijke" Nederland de leeftijd omhoog moet (naar hoogste in de wereld) terwijl het in Frankrijk omlaag gaat. Dit lijkt me nou net iets wat de eu wel zou kunnen regelen.
Die blauw geborste anti facisten moeten dit eens doen in de banlieues. Durven ze niet. Schijterige links staat gelijk aan facisme.
@necrosis | 23-04-17 | 22:59
In Haute Balcon stemt 100% op Le Pen, n'est ce pas?
Haute Corse naar Le Pen met 27%, Aude met 28% en Tarn met 22%.
Nep feministen; ze hebben hun oksels geschoren
Tja, je had vier kandidaten, eentje van het oude stempel die vooral bezig was om nep baantjes te regelen voor zijn familie, en twee die Frankrijk helemaal kapot willen maken in naam van hun ideologie, waar de ene nog linkser is dan de andere, een soort SP en Groene Khmer en daarnaast een kandidaat die niet politiek correct is, maar het beste voor heeft met Frankrijk, maar daar mag je eigenlijk niet op stemmen want dan ben je een xenofoob.
Ook in Frankrijk bepaald de gutmensch wat goed is om te denken en welke kandidaten fatsoenlijk genoeg zijn om op te stemmen.
Het gaat allemaal om emoties en niet om feiten en als de verkeerde kandidaat te veel stemmen krijgt wordt links boos en gaan de tietenmeisjes van FEMA de straat op.
Laat Frankrijk lekker stemmen in het landsbelang i.p.v. de utopie van een stel linkse luchtfietsers.
Al ben ik bang dat al die ambtenaren en iedereen die met 56 met pensioen mag, en iedereen die nooit ontslagen mag worden i.v.m. incompetentie en luiheid weer op de verkeerde partijen zullen stemmen.
Off topic, een held is ons ontvallen:
www.telegraaf.nl/binnenland/28041415/_...
@Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 22:53
Een goede reden om dat kudland niet bezoeken.
Ik ga nog liever met een biertje op mijn balkon zitten dan af te reizen naar dat semi-communistische Frambozenland.
@LuckyGirl | 23-04-17 | 22:56
De vier hoogste kandidaten zitten vlak bij elkaar met percentages tussen 18% en 23%. De percentages hebben steeds betrekking op de getelde stemmen. Dus 100% is steeds het aantal van tot nu toe getelde stemmen.
DerUnterMensch | 23-04-17 | 22:48
Dezelfde vraag zou ik ook stellen als die communist zich had geplaatst en kandidaat president was geworden.
Die communist wilde ook nog eens alle buitenlandse bedrijven in Frankrijk nationaliseren.
En een soort Venezuela van Frankrijk maken.
Nou Le Pen en Marcon, de potloden worden weer geslepen bij de Franse politieke wegkijkers om Le Pen helemaal zwart te maken.
Alles op alles zal gezet worden om die slappe Hollande te vervangen door een dromerige D-66-er, deze laatstgenoemde zal het licht in het ooit zo mooie Frankrijk uit doen. Parijs is al bijna één grote banlieu en de rest volgt onder zijn bewind in rap tempo.
Frankrijk heeft niet de moed noch een voldoende grote groep van de bevolking die nog zelfstandig kan denken en handelen. En ook al zijn die dan geen Le Pen fan, deze zien de islamisering terecht als grootste probleem voor de identiteit van Frankrijk. Maar die zullen met de samenstelling van de Franse bevolking (moslims en slappe PvdA/GL/D66 figuren) niet de meerderheid halen. France est Passe!
In het VK hebben ze blijkbaar nog wel voldoende volk over met een gezond verstand.
@LuckyGirl | 23-04-17 | 22:52
Het blijft onrealistisch want de mensen waar ze het geld van jatten hebben ook het geld niet. Dit 6 jaar oude filmpje (hoewel enigszins overdreven) legt het wel leuk uit. www.youtube.com/watch?v=661pi6K-8WQ
Jura voor Le Pen met 24%, Yonne met 29% en Haute Marne met 33%.
Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 22:51:
Dus begrijp ik het goed dat alle 4 de mededingers op rond de 25% zitten?
Of zitten 3 mededingers op rond de 25% met nog 25% van de stemmen ongeteld?
Marine le Pen heeft ook tieton, maar geen snor onder haar neus, wel onder haar navel maar die scheert ze waarschijnlijk en niet in blokvorm.
@Ni fallor | 23-04-17 | 22:50
Thanx, maar fuck, Macron heeft Le Pen ingehaald.
DerUnterMensch | 23-04-17 | 22:48:
Wellicht omdat de socialisten al hun beleid gewoon van andermans geld betalen.
Pro-EU.
@LuckyGirl | 23-04-17 | 22:47
Het is nu zeer spannend of Le Pen wel de tweede ronde haalt. In de arme gebieden is ofwel Le Pen gestemd, ofwel Melenchon. In de rijke gebieden ofwel Macron ofwel Fillon. Eigenlijk weet niemand wat de uitslag zal zijn. Die exit polls zijn onbetrouwbaar.
@Graaf van Egmont | 23-04-17 | 22:06
precies, en die Macron gaat ook niks kunnen doen aan die staatruifvreters die zijn beleid uit moeten voeren.
Ik voorzie een zomer van lange protesten gefrustreerde vakantiegangers een beetje gekruid met de vrijdagse aanslagen.
Dormi bene, ristretto.
33,2 miljoen stemmen geteld. Macron, 23,11%. Le Pen 23,08%.
@Jan Dribbel | 23-04-17 | 22:39
Goede vraag, ben ik ook niet zo'n voorstander van, al is dit niet mijn land dus ga ik er niet over. Wat me wel op valt is dat dit soort vragen volop gesteld worden aan mensen als Le Pen, maar zelden zo'n vragen bij de socialisten terecht komen terwijl ze een minstens net zo'n economisch problematische ideeën hebben.
@ristretto | 23-04-17 | 22:43
Tot morgen, sterke koffie.
Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 22:41:
Ok dank.
Ik had geen besef van de regels rond meerdere rondes en de voorwaarden.
Jan Dribbel | 23-04-17 | 22:39:
De vraag is, kiest FR voor haar portemonnee?
Ze hebben aardig wat voor hun kiezen gekregen qua aanslagen.
Als Le Pen wint, is dat vooral om dat laatste.
A domani, buona notte e sognibene. Morgen lezen we het wel op GeenStijl.
@LuckyGirl | 23-04-17 | 22:37
Het is gewoon een kwestie van stemmen tellen. En dan gelden de volgende regels:
1. Als een kandidaat meer dan 50% haalt, is hij president.
2. Haalt geen kandidaat meer dan 50%, dan gaan de nummers 1 en 2 door naar de volgende ronde. De rest kan naar huis.
Het is dus zaak om nummer 1 of 2 te worden.
Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 22:32:
Politiek gezien dan hé.
Voor de duidelijkheid.
Wie gaan de plannen van Le Pen betalen?
Met 60 op pensioen.
Kortere werkweek.
Hogere lonen en uitkeringen.
En dit terwijl Frankrijk al een zwakke ecomomie heeft met een te hoog begrotingstekort.
Inmiddels 28 miljoen stemmen geteld en Le Pen op 1 met 24%.
@miko | 23-04-17 | 21:54,
Hihi, geen tikfout maar een tik-beter :)
Hoe dan ook, economisch zitten die linksen gewoon op een lijn met Le Pen en staan ze tegenover Macron. Die gedachte maakt ze razend. Verbazend is dat natuurlijk niet, in Nederland zijn SP en NVU het economisch ook wel zo'n beetje eens.
Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 22:32:
Ik ben niet bekend met het Franse systeem.
Ik heb me deze keer niet ingelezen.
Alle info is dus welkom.
De laatste band die ik voelde met het Franse volk was in 2005.
Nog drie departementen waar Le Pen gewonnen heeft:
Alpes de Haute Provence (25%)
Meuse (32%)
Territoire de Belfort (27%)
@LuckyGirl | 23-04-17 | 22:13
Nu, op dit moment, vind ik het ongelofelijk spannend. Of Marine wel de tweede ronde haalt.
Met het grootste gemak waren het fotomodellen voor iconische Franse modehuizen, maar nee, ze kiezen voor hun idealen, die vetzakken.
Links & establishment is gevaarlijk, onvoorwaardelijke steun om die ene kandidaat toch buiten te sluiten, kosten wat kost moet voorkomen worden dat Le Pen aan het roer komt.
Fuck ze allemaal de moeder.
Feynman | 23-04-17 | 22:20:
Ja, en aan de andere zijde stemmen veel mensen op Rutte alleen maar om Wilders weg te houden.
Want het is onwaarschijnlijk dat mensen op Rutte stemmen omdat ze echt in hem geloven.
Eerst polariseren, dan in het midden gaan zitten.
Werkt lang behoorlijk goed.
@De Droit,
Vergeet niet dat Macron waarschijnlijk geen meerderheid zal halen bij de parlementsverkiezingen. Fillon steunt Macron nu omdat zijn partij een cohabitation onder economisch medestander Macron meer ziet zitten dan onder Leiding Pen, wier economische ideeën haaks staan op die van republikeins rechts.
Verrassend dat nieuwkomer Macron heeft gewonnen en waarschijnlijk ook de tweede ronde wint. Het succes van Le Pen mag echter niet onderschat worden, hoe zeer zij ook een bedreiging vormt voor de stabiliteit in Europa. Naar mijn mening is een frexit niet goed voor Frankrijk en Nederland. Europa zal echter wel drastisch hervormt moeten worden en de "elite" zal dan ook moeten luisteren naar de ontevreden burgers. De oproep om straks op Macron te gaan stemmen, past niet binnen democratische fatsoensnormen. Le Pen is immers op een eerlijke manier door naar de 2e ronde.
Toch weer eens wat anders dan de Vrijmibo!
Gaan de vieze linkse fracties echt met de VVD in onderhandeling?
Kom op.
Maar lijkt mij dat le Pen in de tweede ronde kansloos is want de kiezers op de 2 verliezers zullen zeker op Macron gaan stemmen.
Chiant | 23-04-17 | 22:00
Ik noem dit eerder het tijdperk van de weggegeven macht. Het is niet zo zeer het volk wat ingrijpt, het zijn eerder de politici die weigeren het luisteren naar hun kiezers. Daarna het pretenderen beter te weten, en met harde feiten zoals een EU met weeffouten, geen antwoord op werkeloosheid van laag geschoolden en verlies van cultuur door immigratie blijkt dat de politici het helemaal niet beter wisten. Een machtsvacuum van soundbites, windowdressing en wegkijken.
Het is voor mijn gevoel niet zozeer het volk wat met pek en veren verhaal komt halen en de Bastille bestormt. Het is eerder de koning die zijn volk verraadde en midden in de nacht zijn kasteel verliet.
Mensen stemmen niet op Trump, Wilders of Le Pen omdat ze echt in hun geloven. Eerder omdat de andere kandidaat _nóg_ slechter is.
Ik hoop dat Le Pen wint het land is bijna failliet kan ondanks de lage rente zijn begroting niet op orde krijgen en drijft op de Europese subsidies.
Des te eerder ze uit de Europese unie vertrekken hoe liever mij dat is.
koeberg | 23-04-17 | 22:14:
In FR zijn er ook zat jonge blanke mannen van gegoede afkomst druk met rellen.
Waar ze zich tegen verzetten of voor inzetten is volgens mij voor iedereen een raadsel.
Volgens mij rellen Fransen gewoon omdat het kan.
Mis ik nou iets. Die femen protesteren tegen lepen maar met de europese sterfen als hakenkruis. Snap ik het niet of snappen zij het niet
Ach met de aanslagdichtheid van 1 per week and rising zal het wellicht een gelopen race zijn voor Le Pen.
Nog een heethoofd die uit naam van een sprookje meent mensen te moeten vermoorden, die niet in dat sprookje geloven, en Le Pen gaat winnen.
@Peter Emile | 23-04-17 | 22:12
Die Antifa meutes zijn tuigh, eensch.
Maar na de rellende tokkies die gemeenteraads vergaderingen onmogelijk maken, want AZC, denk ik niet dat ze (nog) het patent hebben.
@Berbaar | 23-04-17 | 22:08
Wat mij betreft niet zoveel, maar ik heb dan ook geen uitgesproken hekel aan de EU. Wel ben ik van mening dat we echt NU de Europese buitengrenzen moeten gaan verdedigen. Of Macron zich hier hard voor gaat maken heb ik mijn twijfels bij.
Omdat ik me niet goed kan verplaatsen in linkse mensen begrijp ik dit soort uitslagen niet zo goed.
Komt het door al die oorlogen dat het goede dna weg is? Het beste sterft dan af. Daarom is oorlogvoeren dus een zonde. Dit krijg je dan.
Zombies zonder verstand.
Peter Emile | 23-04-17 | 22:12:
Daarvoor zit je in FR nog het beste.
Die hebben geen voetbal nodig voor hooliganisme.
@Hettiet | 23-04-17 | 21:55
Op de hiërarchie van slachtofferschap is de heteroseksuele blanke man de absolute duivel, de verlichaming van al het kwaad.
Heteroseksuele blanke mannen zijn veelal geen uitgesproken verdedigers van de Islam. Moslims hebben daarom een ereplek in die hiërarchie van slachtofferschap. Kritiek op de Islam wordt niet getolereerd want geassocieerd met de heteroseksuele blanke man. Zaken die moslims doen die niet in lijn zijn met het feministisch ideaal moeten worden genegeerd. Onderlinge afspraak: gewoon even de andere kant opkijken
Mocht er van buiten de SJW-community kritiek komen op iets dat een moslim gedaan heeft, vooral als die kritiek komt van een heteroseksuele blanke man, dan pas je karaktermoord toe.
@Graaf van Egmont | 23-04-17 | 22:06
Haha als er nog een definitievere bevestiging nodig was dat U in la douce France woont en ze begrijpt dan is deze tegel wel de definitieve.
De Fransen zijn net zo grote, of grotere, zeikerTs dan wij ;)
Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 22:08:
Ik heb de tijd ervoor uitgetrokken, ik weet niet hoe lang het spannend blijft.
Wat is dat toch met die linksen. In de afgelopen tientallen jaren hebben socialisten en anderszins linksigen keer op keer op keer in West-Europa verkiezingen gewonnen of op zijn minst prominente plekken en regeringsdeelname bemachtigd: Labour in Groot-Brittannië, de Parti Socialiste in Frankrijk, de PvdA in Nederland, de SPD in Duitsland, de Belgische socialisten, de Zweedse, de Noorse, de Deense, enzovoort, enzovoort. Bij mijn weten heeft dat nooit geleid tot rellen die veroorzaakt werden door 'rechts'.
Maar nu de tijdgeest (terecht) kantelt, en 'rechts' overal verkiezingen wint of bijna wint, gaan overal de zwarte capuchons, de bivakmutsen en de Palestijnensjaals van Links de straat op om publiek eigendom te vernielen, bankgebouwen te bestormen en winkels te plunderen.
'Links' heeft het patent op in het zwart geklede meutes met bivakmutsen, stokken, brandbommen en zwarte of rode vaandels met pijlen en bliksemschichten als symbolen. Meutes die een spoor van vernieling trekken in elke grote stad, en die bereid zijn iedereen die hun mening niet deelt in elkaar te rammen.
En dat noemt zich dan - godverdomme - 'anti-fascisten'.
M'n zolen. Met hondenstront eraan. Van Duitse herders.
@Radijsje | 23-04-17 | 21:56
Als de andere kant de straat op gaat wordt die subiet het ziekenhuis in gemept en/of juridisch aangepakt, à la Geldermalsen.
In de EU zijn sommige dieren gelijker dan andere dieren.
Niet zo moeilijk. Houllebecq voorspelde deze uitslag al in 2015 in zijn boek Soumission.
Inclusief het vertrek van Joden uit het onveilige Frankrijk.
Ongeblustekalk | 23-04-17 | 22:05:
Het is een inschatting van me, natte vinger werk.
Fransen zijn chauvinistisch maar ze kennen hun zwakke plekken wel.
Ik wacht op duiding van mensen die er meer verstand van hebben dan ik.
Cantal: 1. Macron 27% 2. Fillon 24% 3. Le Pen 18%.
@De Droit | 23-04-17 | 22:05
Het gaat niet meer goed komen in Europa. Er komt geen democratische oplossing voor de Europese tijdbom.
Ariege: 1. Melenchon 27% 2. Le Pen 22%.
@koeberg | 23-04-17 | 22:02
Dat eerste lijkt me helemaal goed, vooral in Frankrijk.
Eurpees leger, waarom niet ons leger stelt solitair toch niets voor (heeft het nooit gedaan ook).
Goede banden tussen DlD en FR, dikke prima!!
What's the problem?
@LuckyGirl | 23-04-17 | 22:06
Hoi, mevrouw Girl. Ik was het niet van plan, maar wie weet. En u?
Ach, als Macron over een paar weken president wordt, lopen de Fransen over 8 maanden al weer te klagen. Dat was bij Sarkozy en Hollande zo en dit keer zal het niet anders zijn. De politieke top in Frankrijk speelt in een heel andere league dan de bevolking.
Lewis Lewinsky | 23-04-17 | 22:04:
Geen lange nacht vannacht begrijp ik?
*Hoi!*
Vosges: 1. Le Pen 29%, 2. Macron 20%. Definitieve uitslag.
LuckyGirl 22:02
Zou dit stemgedrag daar de reden van zijn?
Ik zit al uren te facedesken hier in de binnenlanden van Frankrijk....
Néééééééé NIET MACRON. Da's een jochie die aan de tiet van zijn 40 jaar oudere vrouw hangt, ex-minister van François Hollande die we hier Flamby noemen (zeg maar "drilpudding", conform zijn ruggegraat).
En dan gaat al dat linkse tuig op 7 mei voor Macron stemmen? De snotneus zonder programma? Vóór EU...???
Oh. My. Fucking. God.
Ik ga alwéér emigreren... :-(
@Graaf van Egmont | 23-04-17 | 21:45
Het enige departement dat ik een beetje ken is l'Herault. Daar is nu op Melenchon en Le Pen gestemd. In de tweede ronde gaat dat hele departement op Le Pen stemmen.
@Drs. Paco P. | 23-04-17 | 21:58
Denk dat in deze histoire MlP meer als de nazi gezien wordt.
Niet zo gek trouwens gezien de staat van dienst van de famille.
En nu? De tweede ronde is over 2 weken. Wat een nepverkiezing
Macron wil de werkweek verlengen (meer werken), een vlucht vooruit met de EU (o.a. een Europees leger) en de banden met Duitsland flink aanhalen.
Merkel begint waarschijnlijk al te soppen.
Volgens mij willen de Fransen helemaal niet weg uit de EU.
Dikke landbouwsubsidies, de Euro is gunstiger voor ze dan de Franc ooit zou kunnen zijn, het protectionisme voor Franse producten.
Zonder de EU zouden stalen bretels hun financiële broek nog niet op kunnen houden.
Ik denk dat ze de moslims er voor lief bijnemen.
Een paard | 23-04-17 | 21:21
He endorses.
Ezel.
@Feynman | 23-04-17 | 21:52
Ook weer waar.
Dan rest slechts één conclusie: we zijn nu echt beland in het tijdperk van de ochlocratie, waarin het in mondigheid doorgeslagen volk roept om de sterke leider.
Blijkbaar helpen tiet0n daarbij.
te vergelijken met Joodse meisjes die het opnemen voor nazi's.
@LuckyGirl | 23-04-17 | 21:55
Nee, dat is geen dogma.
Berbaar | 23-04-17 | 21:09
Inderdaad, de andere kant laat zich nauwelijks zien.
Dat is ook dat er niets veranderd, ook hier niet!
@Chiant | 23-04-17 | 21:37
Moet je zorgen dat je bij het eerste schot raak schiet want daarna zie je geen reedt meer. haha.
@geenspam | 23-04-17 | 21:17
Vraag het even aan <b>Dominique Gaston André Strauss-Kahn</b> stuur hem een emailtje hij heeft zekers goede 06 nummers.
Die onderste foto is hoe links tegen de EU zou moeten protesteren. Of doen ze dat?
Feynman | 23-04-17 | 21:52:
Een dogma?
Wat ik als dom blondje niet begrijp is waarom staan deze dames met blote borsten niet zo op de barricade tegen de onderdrukking van de vrouw in de islam?
@JTKDM | 23-04-17 | 21:48
glibalistische liberaal kun je in een woord samenvatten. glibberaal.
Ergens ook wel stoer, in je blote jopen in Parijs staan.
Waarom zie je die islam mafkezen nu nergens?
Toch wel heel bijzonder de democratie hier in de EU.
PVV tweede en na de verkiezingen niets meer van gehoord want het cordon sanitaire van PVDA-Mei-Li-Vos werkt wel lekker voor D66 en de VVD die daarmee de democratie verneuken.
Frankrijk waar Le Pen gewoon op democratische wijze door gaat naar de tweede ronden en alles en iedereen op zijn achterste poten.
Het enige wat Europa leefbaar zal houden de komende tijd is Le Pen. Als zij niet wint zijn we zwaar de Sjaak. De EU zal de kans nu niet meer onbenut laten zoveel mogelijk soevereiniteit weg te halen bij de lidstaten dat het haast onmogelijk zal zijn te vertrekken. Zo close willen ze het natuurlijk nooit meer laten komen.
Dus in mijn optiek is het nu erop of eronder.
Zouden die tietjes snappen dat Le Pen strijdt voor de vrijheid die het mogelijk maakt om te protesteren met je tietjes? Nee he?
@Reviaan | 23-04-17 | 21:47
*aandelen tractorfabrieken koopt*
Chiant | 23-04-17 | 21:40
De tautologie dekt niet helemaal de negatieve lading tussen demonstratie en democratie. Zou het een demonstratie VOOR de democratie zijn, dan denk ik wel aan een tautologie.
Maar als mensen gaan demonstreren TEGEN democratie. Welke stijlfiguur is dat?!? Dat is een beetje hetzelfde als neuken voor maagdelijkheid.
Hmm linkse tieten zijn wel erg klein,, geloof ik toch maar voor rechts ga..
@Graaf van Egmont | 23-04-17 | 21:45
Hoewel haar linkse ideeën toch veel Fransen aan moet spreken. Pensioengerechtigde leeftijd naar zestig. uitkeringen omhoog en nog wat andere douceurtjes. maar haar idee om uit de euro te stappen is een goede. Kunnen we over een paar jaar spotgoedkoop naar Frankrijk op vakantie.
Zo blijkt maar weer. Van links stemmen krijg je flaptieten. Combineer dit met veganisme, en het worden theezakjes. Geen wonder dat die dames zo boos zijn. Geen fatsoenlijke kerel die ze een beurt wil geven.
Le Pen heeft maar 1,9% voorsprong op nummer 3, Fillon, en 2,1% op Melechon.
Het ligt dicht bij elkaar. Ook de voorsprong van Macron op le Pen is maar 2,1%. Knap van Marine dat ze zover is gekomen. Maar nog knapper van Macron. Nooit van gehoord, lijkt op een koekje en deze knakker wint gewoon.
@Graaf van Egmont | 23-04-17 | 21:45
Ach wat voor de één te schijterig is, is voor de ander gewoon gezond verstand.
Verder begrijpt iedereen dat als Marine (God/Allah/Koekiemonster) verhoede toch wint dat ze geen poot aan de grond krijgt qua kabinet en parlement.
@La Bailaora | 23-04-17 | 21:42
Precies. En ook Macron misbruikt de term "progressief", net als Nederlandse linkse dogmatici. Terwijl ze juist de belichaming van behoudendheid zijn. Sterker nog: regressief zou de lading het beste dekken.
Als ik Roemer of Klaver de term progressief in de mond hoor nemen, dan moet ik ook altijd een klein beetje walgen.
Als de keuze gaat tussen een glibalistische liberaal en een nationaal- socialiste, wat moet je dan als links-extremist? Precies, casser!
Macron wil 'hervormen' en ambtenaren ontslaan. Dat wordt dus 4 jaar staken. Hoe dan ook, al wint Macron, het wordt 4 jaar genieten.
Dat wordt appeltje eitje voor Macron in de 2e ronde. De meerderheid gaat echt niet op LePen stemmen. Daar is een Fransman eenvoudigweg te schijterig voor.
marcoplarco | 23-04-17 | 21:10
Nu je het zegt :-)
@doskabouter | 23-04-17 | 21:38
Anarchisten demonstreren niet georganiseerd.
@koeberg | 23-04-17 | 21:34
Je moet eens weten hoe dom het volk is: MSM zegt: 'Le Pen is extreem-rechts' en het volk stemt op de 'conservatief Macron'. Lekker veilig. Men heeft echt geen idee.
Enig Noord Koreaanse optreden is niet slecht Steeds weer opruien en wetteloosheid door linkse amokmakers na democratische verkiezigen is altijd hetzelfde patroon
@Feynman | 23-04-17 | 21:35
Eerder een tautologie in terminis.
Domme wijven... zouden ze nog steeds zo 'tekeer' gaan als het kalifaat is ingesteld? Ik weiger om in eenburqa te gaan lopen (maar ja, ik kan ook m'n auto achteruit inparkeren zonder schade en dat kunnen deze gansjes vast niet... )
Je kijkt met de kennis van nu toch anders na docu's zoals; de Franse revolutie, de VOC, het derde rijk etc.
De anarchistjes en linkse fascisten staan alweer klaar om hun versie van de democratie af te dwingen. Overal ter wereld heb je die niksnutten die toch niets te verliezen hebben.
Ik heb nog geen tractor gezien dus is het geen echte Franse blokkade.
www.google.com/search?q=france+protes...
Komop benoit, start die Renault FT en un peu vite naar de hoofdstad.
@miko | 23-04-17 | 21:11
Ik las in eerste instantie onderwaterpaintball en zag een gat in de markt!
ga lekker in het kalifaat staan met je blote tieten en je ongecoupeerde clitoris
Demonstraties tegen de democratie. Is dat een contaminatie?!?
Met Macron krijgen ze meer EU, meer immigratie, meer islam, meer aanslagen, etc, etc...
@La Bailaora | 23-04-17 | 21:28
Ik neem toch aan dat Macron = meer EU algemeen bekend is, ook in Frankrijk.
Net zoals Citroën, stokbrood, kaas, wijn, staken, uh-zeggen en een goûter, hoort ook je lelijke beschilderde (dus niet lelijk beschilderde) tieten flashen voor linkse doeleinden bij Frankrijk.
Bij voorkeur je hangtieten als stakend flashen tijdens het goûter vanuit je Citroën met du pain, du vin et du fromage, terwijl je linkse adagia scandeert die veelvuldig met uhh, eeh, uh onderbroken worden.
Blote tieten; altijd leuk om te zien voor de boze witte man.
@La Bailaora | 23-04-17 | 21:27
Dacht zelf eerst dat het ook allemaal nog niet zo snel zo gaan. Ik zet in op 'rond 2020'.
Jaja klaagvrouwtjes, democratie is een b*tch
althans, wanneer jullie kandidaat niet wint
Dus maak alles maar lekker kapodt, dat gaat vast helpen
hopelijk heeft de oproerpliesie daar voldoende traangas ingeslagen
Allez les CRS !
Wat doet die onsterfelijke eigenlijk op de grond achter die eerste rij femendames??
www.iranpoliticsclub.net/history/300/i...
Die vrouwen hebben een wereldbeeld die in de jaren 70/80 nog best Ok waren. Nu totaal wereldvreemd, laten ze eens naakt rondlopen in Molenbeek of een leuke banlieue. Maar dat doen ze dan weer niet, hypocriet en selectief.. smeriger kan niet.
Ja, inderdaad. Stem je een keer op een vrouw is het weer niet goed
@koeberg | 23-04-17 | 21:26
Veel mensen weten niets. Weten niet dat Macron een stooge is. Dat is jammer, en we weten dat de MSM ze daarover niet gaat informeren.
Met Macron krijgen ze meer EU, meer immigratie, meer islam, meer aanslagen, etc, etc...
Precies zoals Roderick Veelo ooit in zijn column schreef : "Het is de veel voorkomende reflex van een progressieve minderheid, die liever etiquetten plakt." Dit is dus ook zoiets, democratie accepteren ze niet want ze hebben een sticker op LePen geplakt.
@Johnweer | 23-04-17 | 21:25
Nein Danke!
Is de Europese terroristische organisatie Antifa al gesignaleerd? Het is te hopen dat die klappen krijgen vanavond en de komende jaren.
@First Contact | 23-04-17 | 21:26
Ik schatte 20 jaar terug 'rond 2025'. Vind ik nog steeds een goede schatting.
@Orakel1958 | 23-04-17 | 21:22
Ergens helemaal aan de rechterkant heb ik vernomen. of ze is de honden aan het voeren.
links kan echt tegen hun verlies
@La Bailaora | 23-04-17 | 21:20
Er zijn heel veel mensen die geen behoefte hebben aan verandering. Die stemmen niet op Le Pen of Melenchon.
De geijkte Fillon had last van een schandaal; dan maar die onervaren nieuweling.
@Dirk III | 23-04-17 | 21:23
Niets is wat het lijkt, ook deze protesten niet. Bedoeld om de keuze van het domme volk te sturen.
Wanneer gaat het knallen binnen Europa? Één week, maand, jaar of duurt het nog twintig jaar. Het had zo mooi kunnen zijn...
@Dirk III | 23-04-17 | 21:23
Als je helemaal gek wilt worden moet je vragen of Berbaar het je even uit kan leggen...
@Johnweer | 23-04-17 | 21:13
;-)
Staan er ook niet blanke dames tussen?
Feministen die protesteren tegen een vrouwelijke kandidaat.
#koekoek
Die linksgekkies spreken zichzelf allemaal zo tegen. De EU vlag als swastika en dan demonstreren tegen Le Pen die juist uit de EU wil.
Demonstreren tegen Le Pen die een halt wil toeroepen aan de vrouwonvriendelijke islam.
Demonstreren tegen Le Pen die een echte power-vrouw is waar de hele feministische beweging altijd voor ijvert.
Snap er weer helemaal geen hol van.
@geenspam | 23-04-17 | 21:17
Pas dan wel op dat je na het tiende biertje niet teveel over politiek gaat lopen lullen.
Waar staat Brigitte Bardot?
Diversiteitstechnisch gezien zou ik dat 'getinte' wicht op de onderste foto, helemaal rechts vooraan zeker doen!
die adolf had zeker geen lekker kontje?
Marcel van Dam had ook altijd moeite met een andere mening dan de linkse. "Uw bent een minderwaardig mens" en later lag Pim dood op het mediapark.
Het is 'endorset'.
Macron als tegenkandidaat is natuurlijk geen goed nieuws voor Le Pen. De achterban van Le Pen en Macron stemmen straks toch wel op hun kandidaat. De verkiezing wordt bepaald door de kiezers van Fillon en Melenchon.
Zal links ook weer eens niet zijn... Dat is toch geen nieuws meer !!.
Wat willen mensen nou met een Rothschild kandidaat? Dat die meer stemmen krijgt dan de bankiers zelf verbaast me. Ze vragen zeker om een 2e bankencrisis met bijbehorende bailouts (of worden het bailins zoals op Cyprus?):
Exit polls say Pro France Marie Le Pen (21.5%) vs Globalist Rothschild banker Macron (23%) in 2nd Round:
twitter.com/Ian56789/status/856209252...
@Julia | 23-04-17 | 21:14
Eensch!!
Dat schiet mij ook altijd te binnen als ik weer gejankebal lees over het weigeren van alle partijen om met Greet samen te werken.
Ain't that a bitch lol!!
kan ik femen ergens inhuren voor een bachelor party? wie heeft een 06 nummer?
Die tieten van die lesbo's zijn totaal overbodig, kunnen ze die niet ergens inleveren?
Boycot, ja, dat is al verschillende manieren gebleken de beste resultaten te geven als je het ergens niet mee eens bent: kun je gaan huilen over de meerderheid als je met de brokken zit. Protesteren: iedereen die het niet met ons eens is, is een fascist. Goed argument,.. als je er geen hebt.
-weggejorist-
Vrouwen die op verkiezingsavond topless de straat op gaan. Altijd goed.
Democratie is a bitch, voor sommigen althans wanneer ze niet zo blij met de uitkomst zijn.
Is er een Fransoos in da house, wat schreeuwen die (....).
Kut antifascisten/anarchisten/linkse idiooten.. laten ze hun eigen bezittingen kapot maken.
Links en democratie gaat ook in Frankrijk niet goed samen.
Democratie. Het blijft lastig voor sommigen. Meestal ter linkerzijde.
@miko | 23-04-17 | 21:11
- Geen idee, maar ik ben al blij dat ze je eindelijk aan het denken krijgt.
Kiesrecht voor vrouwen is de grootste fout van de man ooit!!
Wat enorm dom.
ik hoef dit niet toe te lichten.
In die onderste foto herken ik Erdoganzen (of Joop-publiek, dat is hetzelfde):
Zelf fascistisch zijn en een ander ervan beschuldigen...
Waarom moet ik bij marine le Penn altijd aan een onderwaterballpoint denken en niet aan een ROOD stempotlood?
Vandaag protesteren en morgen weer hard aan de bak.
De gelijkenis tussen de EU en de nazi's zie ik ook. En daarom zou ik op Le Pen stemmen.
Sommige mensen verdienen IS.
Ze hebben daar wel wat met tieten. Ik zie ineens de herkomst van de alpinopet.
Tsja een fraai gezicht is het niet maar iets moet je die linksgekkies wel nageven, ze weten zich te organiseren en zijn bereid de straat op te gaan.
REAGEER OOK