Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Reaguren: is dat KUNST of kan het WEG?

GeenStijl TraagTV Tussen Kunst & Kut. Is het een kosmopolitische kip of kan het weg? Is het hout, of is het een tegel van een roze reaguurder? Het is dan hoe dan ook een intrigerende vraag: hoe kunstzinnig zijn de comments uit het online huis met het hardroze behang. Hoeveel Monet zit er in het stijlloze magenta, relatief & verhoudingsgewijs. Past een bijdrage van necrosis tussen de klassieken van de kunst, componeert Graaf van Egmont waardevoller woorden dan Mozart muziek, en hoe verhoudt een tegelschildering van Parsons zich ten opzichte van, noem eens wat, het plafond van de Sixtijnse Kapel? OK laten we niet overdrijven, het gaat in deze video om een galerietje in Enschede met triplex en kippen, niet over Michelangelo of Van Gogh. Wel aanwezig en ook niet de minste: Tinkebell, alsook weckflessen met biggetjes op sterk water die daar niet eens door de kattentassenmaakster zelf in zijn gestopt. En zoals te doen gebruikelijk draait alles natuurlijk de hamvraag: hoeveel belastinggeld is een reaguursel nou eigenlijk waard? Tom Staal - zelf ook geen onverdienstelijk kunstenaar in de keuken - zocht het voor u uit. kunstofkip.png

Reaguursels

Inloggen

Weet je wat een kunst is Jeroen?
Kut met DT schrijven, omdat je nog steeds niet weet, dat het 'kut' is.
'Kudt' is voor mensen die niet weten wanneer DT te schrijven en daarom alleen nog maar DT gebruiken. Maak er eens meervoud van zou ik zeggen.

Wachtmaar! | 23-04-17 | 15:05

De kunst is om iets waardeloos om te zetten in iets dat zoveel waarde heeft dat iedereen ziet dat dat proces door een meester is gedaan.

GhostwriterAvitas | 23-04-17 | 14:33

Drie strepen op een canvas doek, en een lul-verhaal over een slechte jeugd, en zie daar, een nieuw kunstwerk is geboren

RightOfMind | 23-04-17 | 00:46

Echt prachtig dit.
Maak van dit reaguursel maar een kunstwerk (over sarcasme).

JSFucktvliegtniet | 22-04-17 | 22:57

Kunst, volgens mij -

* Het gehele werk werd/is/wordt voor de eerste keer (zo) gedaan
* De uitvoering daarvan is netjes, 'kunstig', vakkundig, opmerkelijk, vernieuwend, (ook) een eerste keer
* De bekijkers denken erover na, praten erover, schelden/pissen erop
(* Het geheel is groter dan de som van de bovenstaande asterisken: kunst is hiermee ook vaak een afspiegeling, een concretisatie, van de tijdgeest waarin we leven; of juist waarin we zouden moeten leven - 3.bp.blogspot.com/_gPSEF5xjrMA/TJ9zXkW... )

De financiële waarde van K/kunst is - letterlijk - wat de gek ervoor geeft bovenop het aantal mensuren + materiaalkosten, in relatie tot de invloed van betreffend kunstwerk op latere uitingen, stromingen en samenleving of zelfs samenlevingen (bijv. A. Warhol -> reclame)

Discussie over K/kunst wordt elk jaar opnieuw gevoerd in het eerste jaar van 's Neerlands kunstacademiën en studies kunstgeschiedenis.

Kunst "moet"; voor de samenleving, voor het idee van vrije expressie (geen kunst in Noord-Korea bijv) en vanuit het innerlijk van het individu dat betreffend ding/iets 'moet' creeren.
Derhalve: kunstsubsidie moet nooit. Deeltijdwerken bij McDonald's en wonen en je kunstding doen in een (anti)kraakpand, halen het beste uit de beginnend kunstenaar.
Gratis geld haalt het "moeten" uit kunst.

Organische evolutie | 22-04-17 | 14:30

Sint Nicolaas Koenders heeft begin dit jaar een paar miljoen euros gegeven aan Marokkaanse kunstenaars in Marokko om de kunst en meerdere dingen te helpen. Het is daarom tijd om dat t.z.t. in Nederland tentoon te stellen. Miljoenen belangstelling en overweldigend succes wordt dat, weet ik al van te voren. Mocht het tegenvallen, bezoekers aantallen, komt dat door slecht weer en veel te weinig aandacht van de media door BWM.

Cocorico | 22-04-17 | 13:39

Kunstenaars worden zwaar onderbetaald?
1000 euri inclusief materiaal kosten.

Ik doe duidelijk iets niet goed in mijn leven.

DeviousDick³ | 22-04-17 | 13:07

Terzijde... Als tegels plempen, kunst is.. Waar blijft mijn subsidie?

Rommelende Onderbuik | 22-04-17 | 11:31

Ik heb net een galerie geopend in mijn schuur.

boccelullus | 22-04-17 | 10:51

GS en Kunst is een van de bijlen aan de wortels van de samenleving.
En mijnheer staal, ga eens werken voor je geld.

McMarx | 22-04-17 | 10:47

@necrosis | 21-04-17 | 23:03

Twittert is toch wel het ultieme troll-medium. Kan best grappig zijn, zolang je het niet serieus neemt.

GOEM | 22-04-17 | 10:47

Gewoon een bordje bij elk zwembad: Verboden voor jonge lichtgetinte mannen en het probleem is opgelost. Volgens MIND is zoiets geen discriminatie, dus mag geen Rutgerskut zich daar over opwinden.

bergsbeklimmer | 22-04-17 | 10:32

De nieuwe gouden eeuw van de Nederlandse cultuur ga ik niet meer meemaken zo te zien. Nou ja, lekker blijven doormodderen. Wellicht drijft er dan vanzelf weer iemand boven met echt talent.

Sqbar | 22-04-17 | 10:29

Geen van allen beheersen ze de skills die echte kunstenaars lang geleden hadden. Daarom hebben we ook geen Rembrandts, Rubensen en Michelangelo's meer.
Paul Joseph Watson zegt het als geen ander:
youtu.be/PRWJcrRO0GM

DearMud | 22-04-17 | 10:21

Als het de maatschappij niets kost is het kunst. Anders subsidie.

Wekkertje | 22-04-17 | 10:13

. . . binnenvrouwen . . . buitenman . . . gewoon massaal buiten de deur neuken . . . geheimswingen . . . vVoordeurdelenzondersleutel . . .
@Chiant | 22-04-17 | 01:41
Je weet toch, vanwegens een tekort aan mannen met een beetje positie vroeger in Suriname is het woord buitenman nooit in gebruik gekomen daarzo. Dus die buitenvrouw heeft zelluf geen andere man, ze is dus geen binnenvrouw, maar ze heeft wel kinderen en ze krijgt wel geld van de vader. Dus die woorden die u hierboven noemt kennen ze daar helemaal niet, dat is slecht Gecreëerde Waarheid van het Moderne Feminisme, dat hogere niveau vrouwen gaan rondneuqen met lower class loverboys. Dat is nooit geweest in Suriname.
.
Hogere niveau vrouwen hadden vanwegens gebrek aan mannen geen keuze en namen genoegen met buitenvrouw zijn van een witte man met hogere positie, want die anderen konden dat niet betalen. Een Surinaamse vrouw heeft klasse toch! Ik denk het woord dat u bedoelt is concubinaat, kinderen in een eenoudergezin hebben meerdere vaders, elke nieuwe man over de vloer heet altijd oom daar, oom Harold, oom George, oom Jürgen en zo. Nee, nee, die Surinaamse vrouw gaat niet geheimswingen, ze kan heus een poos zonder tot de volgende hoger geplaatste man, nee, ze gaat voor positie en stand, dus al die lower class lover boys is niet haar ding zoals die Gecreëerde Waarheid Modern Feminists!

DitjaarkrijgikAOW | 22-04-17 | 09:57

Een film kan een kunstwerk zijn, een schilderij kan (nog steeds) een kunstwerk zijn en zelfs bepaalde games kunnen kunstwerken zijn. Dingen waar mensen graag naar kijken en graag geld voor in willen leggen vind ik kunst.

Een paar spaanplaten tegen de muur en wat xenos potjes met te vroeg gestorven biggetjes en een ren met kippen waar een boer gewoon in probeert te fokken... Is geen kunst, niemand zal het kopen (misschien een universiteit die de biggetjes koopt).

En nee, iets is géén kunst wanneer de kunstenaar dat zegt. Wanneer is iemand een kunstenaar? Tot die persoon dat zegt of wanneer dat persoon benoemd wordt tot?

LangeTijdGeleden | 22-04-17 | 09:54

Ik ben wel een liefhebber van kunst én ook moderne kunst. Ga graag naar het museum, maar ik word ook wel eens teleurgesteld.
-
Toch moet ik zeggen dat - net zoals met filosofie en boeken - er heel veel rotzooi zit tussen de moderne kunst. Het zijn vaak platte en makkelijke statements en/of er zit weinig samenhang in. In het bovenstaande filmpje komen zeker een paar zaken voorbij waarvan afgevraagd kan worden in welke zin het betekenis heeft.
-
Als je kijkt naar kunstenaars als Marcel Duchamp of Joseph Beuys: daar zat nog een prikkelende boodschap achter waar goed over was nagedacht. Maar in hun werk schuilt het gevaar dat andere wat slechtere kunstenaars (want als kunstenaar ben je niet per definitie goed) denken dat het enkel gaat om goedkoop provoceren. Jammer.

Gräf&Stift | 22-04-17 | 09:44

Als ik het heb gemaakt.

cat22 | 22-04-17 | 09:20

Het is absoluut kunst, want de kunstenaars zeggen het zelf. Maar het is ook best wel kut. Zullen we het op kutkunst houden?

woordgrap van de dag | 22-04-17 | 08:28

Dit is dan reaguursel nr 200.
Weten jullie hoelang ik hierop heb moeten wachten?
#kunst

basweetutwel | 22-04-17 | 08:23

Het voordeel van het stoppen van subsidies voor kunstenmakers is dat je alleen de echt gemotiveerde artiesten overhoudt die iets maken waar de mensen uit de samenleving voor willen betalen.

Rommelende Onderbuik | 22-04-17 | 07:41

Kunst is een nieuwe toelage regelen voor de 3.000.000 uitkeringsgerechtigden. De Nederlandse.

duitse herder | 22-04-17 | 07:00

Overigens bedenk ik mij nu dat ik ook aan kunst doe.

Heb namelijk hier een gebit van een tijgerhaai op sterk water staan in de huiskamer. Zelf gevangen en gevild, no joke.

Was alleen bij lange na geen maand werk.
Hoewel het begon ermee, het denkproces. Gaan we nog na het "werk" relaxen on the beach in Thailand op recht naar Schiphol. Moeilijk, zwaar proces, overwegingen etc.
Uiteindelijk besloten (in 10 seconden) en toen,.. "Gaan we vissen met die Thai doe een boot heeft om paar dagen de zee op te gaan?"
Ja doen we.
Zullen we wat treetjes bier halen en groenten, rijst en vlees voor 3 dagen op zee want alleen elke dag 3 keer zelf gevangen vis eten is ook zo wat. Je, doen we.
Dus dure materialen ingekocht voor dit project en daarna het ruime sop gekozen op een oude afstandse houten motorboot.
De Tijgerhaai 3,20 meter, koste mij 2,5 uur alvorens we hem aan boord hadden. De grapjas was na lang halen en draaien bijna bij de achtersteven toen hij weer de heilige geest vond en er vandoor ging met ruim 700 mtr lijn en begon het spel opnieuw.
De afspraak onder de dienstmakkers was dat men de hengel niet af hoefde te geven maar door moest gaan tot men niet meer kon. Zitten mocht niet, op die boot was ook geen stoeltje aanwezig. Koste dus veel kracht en een moesson die ook nog even los ging. Alles naar binnen behalve moi, want afgeven hengel, no way.
Vis aan boord in onderdek in het ijs. Na 3 dagen weer aan land. Alle vis voor de locals die de alles verwerkten en eten. Ik wilde de kaak, het gebit en dus aan de slag gegaan.

Was dus echt kunst, grot project, zou als ik reken naar de formule van Tinkebel een ca. € 50.000= moeten kosten.

Overigens was dit direct de eerste en laatste keer op haaienvangst omdat ik later zag dat de chinezen deze dieren aan het uitmoorden waren voor de haaienvinnensoep.

Nog wel gejaagd, onder water, maar dan met de camera. Ofwel nog nieuw inzicht gekregen ook, dan is het zeker kunst.

Moneytron | 22-04-17 | 03:16

Moneytron | 22-04-17 | 02:57:

Als ik op het idee was gekomen had ik er tenminste nog wat negers bij geleverd die de vloer zouden schoonlikken.

LuckyGirl | 22-04-17 | 03:06

PS de pindakaas vloer van Wim T. Schippers, das pas kunst.

30.000 euro ontvangen alleen al voor het idee. Het concept zoals dat dan heet.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2011/06/...

Dat is pas kunst als je zo iedereen in die maffe wereld straffeloos kunt oplichten.

Moneytron | 22-04-17 | 02:57

Niets maar dan ook helemaal niets was kunst in deze reportage.
Overigens krijgt de Belgische kippenfok kunstenaar dik betaald voor zijn project. Was het nou 19000= of 90000=?

Kost een maand werk volgens Tinkebel, een stuk multiplex op een wit vlak lijmen. Nou als de keukenboer of de timmerman er een dag over doet dan krijgt hij direct ontslag.
ONMIDDELLIJK stoppen met geld voor dergelijke onzin.

Het is pas kunst als er echte kopers voor zijn, privaat geld, die er zelf voor willen betalen.
Al het andere is troep.

Moneytron | 22-04-17 | 02:54

Man, man, man. Vertel alstublieft dat dit is gefinancierd door een of andere gek die hier geld voor over heeft en dat het niet uit belastinggeld-cultuurpotjes komt. Harder kun je de belastingbetaler niet naaien.

Flapuidt | 22-04-17 | 02:16

westcoast | 22-04-17 | 01:29:
Ik zou jullie graag bijstaan maar ben op dit moment woonachtig in Portugal.
Wanneer ik het artikel lees druipt ervan af dat deze man bekend is met justitie en recidivist is.
Met de juiste rechter en advocaat kan de straf op +/- 3 jaar uitdraaien.
Wordt deze rechtszaak niet achter gesloten deuren gehouden in verband met privacygevoeligheid?
Misschien is dat ook beter voor jullie, zeker voor je dochter (als die ook aanwezig is zal ze niet gebaat zijn bij al te veel belangstelling).
Ik hoop in ieder geval dat hij lang gaat zitten en dat zijn vrouw een straf opgelegd krijgt voor meineed.

LuckyGirl | 22-04-17 | 01:41

@DitjaarkrijgikAOW | 22-04-17 | 01:12
En die binnenvrouwen maar lachen, want die hebben een buitenman. Voor die man heet zij buitenvrouw, want die buitenmannen hebben zelf ook een binnenvrouw.
In goed Nederlands heet dat gewoon massaal buiten de deur neuken. Geheimswingen. Voordeurdelenzondersleutel. Maatschappelijk niet echt algemeen geaccepteerd, behalve tijdens carnaval in Brabant en Limburg.

Chiant | 22-04-17 | 01:41

Ik ben geen kunst.

Frietei | 22-04-17 | 01:35

truste allen

westcoast | 22-04-17 | 01:33

-weggejorist-

westcoast | 22-04-17 | 01:32

goed gesproken juist.

westcoast | 22-04-17 | 01:32

DitjaarkrijgikAOW | 22-04-17 | 01:12:
Iemand met een buitenvrouw, die heeft dat toch wel in de regel met zijn eigen vrouw besproken dacht ik.
Die burgemeester daarentegen is gewoon een laffe, gladde rondneuker zonder enig besef van waardigheid en verantwoordelijkheid nemen.
Wat je maar een baas noemt.

LuckyGirl | 22-04-17 | 01:30

geef je op, op [email protected] voor een doel: maak een state ment. tegen kindermisbruik.

westcoast | 22-04-17 | 01:29

Wie is er bereid er te zijn op 4 mei aanstaande rechtbank te den haag? tijd laat ik op tijd weten.
Om een statement te geven dat misbruik gewoon niet moet kunnen, ik roep dumpert massaal op te komen, en te laten zien, dat onze kinderen dienen te worden berschermd, tegen dit walgelijke soort mensen.

westcoast | 22-04-17 | 01:24

LuckyGirl | 22-04-17 | 00:57

Dank je, zachte woorden geeft rust, thx.....

westcoast | 22-04-17 | 01:13

Ik vind dat er bij de redactie echte taalkunstenaars zitten. Je kan aan ze zien dat ze gymnasium met klassieke talen hebben gehad, ze halen meer uit taal dan wat erin zit, en ze komen met allemaal nieuwe woorden net als Van Kooten en de Bie vroeger. Dramaqueen bijvoorbeeld, prachtig woord wat precies zegt wat ik altijd ook al dacht van mijn vier oudere zussen. Kudt, daar kan je niks verkeerds aan vinden, een puriteinse zoekmachine scoort dat woord niet. Misschien was het vanaf 2008 dat ik GeenStijl ging lezen, ik weet het niet meer. Ik moet maar eens een lijstje gaan bijhouden van al die nieuwe woorden, want nou weet ik ze nu even niet te noemen.
.
Nou, ik heb effe gespiekt, zomaar een greep uit de koppen van vandaag. Ploflim, puistenpuber, zwembadjihad, marekani, Partij van de Allah, tegel, emovideo, neuqen, tietenmeisje, aanrandupdate, soepsidieslurper. Genietend van m'n aow-tje zie ik het vervolg op de jaren '60 en '70 aan me voorbij komen.
.
Alleen die Fries meej sen lagere school in Friesland verhaal over die Surinamer, daar had ik een antwoord op van die Suriname meej sen lagere school in Paramaribo verhaal over die nazaten van drie generaties boelgoedroeper in Harlingen, dat hun landerijen nu ruim eenzesde van de stad Paramaribo uitmaken, dat 20% van de huidige bevolking in Suriname hun besluit was, net als die 173 km lange spoorlijn diep het binnenland in om Suriname open te gooien, dat iedereen dat allemaal vergeten is, behalve die studenten van de Anton de Kom Universiteit in Paramaribo, dat die toen in 2008 een plaquette hebben gemaakt voor die nazaat van die drie generaties Harlingse boelgoedroeper, affijn, die Fries heeft dat verhaal niet voorbij zien komen.
.
Maar Suriname kent ook een paar woorden die ze in Nederland helemaal niet kennen, waardoor zo'n blogschrijver helemaal door het lint gaat met zijn fatsoensnormen als een burgemeester buiten de deur heeft geneuqt, namelijk het begrip buitenvrouw, dat al meer dan 300 jaar in gebruik is in Suriname. Als je de erfelijkheidsleer van Mendel erbij haalt, homozygoot donker getint, daar zit niks bij van een blanke in een hogere positie. maar heterozygoot donkergetint en alle lichtgetinte, daar zit allemaal iets bij van zo'n hogergeplaatste blanke. Dus als zo'n burgemeester van Surinaamse of Antilliaanse komaf met een mooie Nederlandse vrouw een kindje maakt bij zijn buitenvrouw en vervolgens ervandoor gaat met een derde, nou, wij weten niet beter dan dat die man is baas toch. Wij kennen wel het woord boelgoedroeper, maar die blogschrijver kende het woord buitenvrouw niet. Heel Suriname ligt dubbel van zijn blogverhaal.

DitjaarkrijgikAOW | 22-04-17 | 01:12

Vaders en moeders, een tip trust no fucking nowbody, zelfs de oppas niet.

westcoast | 22-04-17 | 01:11

Dank jullie allen, reaguurders is net een familie thanks, ik ga maar proberen de slaap te vatten, deze dag was suck's.

Ik houd de boel up to date. truste jongens en meisjes, en vrijmibo is kudt, straks krijg ik nachtmerries.

westcoast | 22-04-17 | 01:05

@westcoast | 22-04-17 | 00:53
Ja dat dus idd :-)
Nogmaals sterkte!

Chiant | 22-04-17 | 00:58

westcoast | 22-04-17 | 00:53:
We leven mee en delen in je boosheid en verdriet.
Een goede nacht voor jou en je naasten.

LuckyGirl | 22-04-17 | 00:57

@westcoast | 22-04-17 | 00:49
Probeer nu even wat slaap te pakken, hoe moeilijk dat ook is. Wees er voor je gezin, je familie. Natuurlijk leven wij reaguurders intens met jullie mee en volgen we de zaak. Maar IRL heeft je nu ook nodig!

Chiant | 22-04-17 | 00:56

Ik ga slapen reaguurders, ben moe en boos, moet even bijkomen, jullie horen later, komt goed.

westcoast | 22-04-17 | 00:53

klopt, daarom 4 mei, daarna wtf, enige wat ik heb is een schoonzus in den haag en een pappa die is gaan wonen in afrika, fuck het laatste.
Wat heb ik te verliezen, niks, heb mijn vrouw schoonzus, mijn zoon en dochter, en de rest FUCK IT, behalve mijn mede reaguurders, wtf die mensen luisteren wel, en mijn eigen fam no way.

westcoast | 22-04-17 | 00:49

@knutsel | 22-04-17 | 00:40
Dat zou ik dan wel eerst eens even voorleggen aan de advocaat, want vroegtijdige publiciteit zou ook wel eens kunnen leiden tot strafvermindering voor de dader.

Chiant | 22-04-17 | 00:46

ik hou op de hoogte.

westcoast | 22-04-17 | 00:44

westcoast:
Ik raad je stellig af het dossier te openbaren.
Het kan de zaak schaden, maar belangrijker nog, ook jouw en je familie.
Voor jullie is het, zo moeilijk als het is, belangrijk dit zo snel mogelijk achter je te laten.
Een kruistocht heeft menigeen meer schade dan winst opgeleverd.

LuckyGirl | 22-04-17 | 00:44

@westcoast | 22-04-17 | 00:35
N.B: wat @LuckyGirl zegt.

Chiant | 22-04-17 | 00:43

Meer info is beter, niks zal de zaak schaden, wie kent deze man , is al immers eerder een zedenzaak geweesst

westcoast | 22-04-17 | 00:42

-weggejorist-

knutsel | 22-04-17 | 00:40

@westcoast | 22-04-17 | 00:35 Van mij mag het maar ik zou even de redactie er van overtuigen er een topic van te maken.

knutsel | 22-04-17 | 00:40

Chiant | 22-04-17 | 00:37

ik hoop het, dan je wel.

westcoast | 22-04-17 | 00:39

@westcoast | 22-04-17 | 00:35
Zou ik achter de hand houden en pas doen als de hele zaak muurvast zit of afgelopen is. Nu openbaar maken schaadt jullie zaak alleen maar.

Chiant | 22-04-17 | 00:39

westcoast | 22-04-17 | 00:26:
Geef niet te veel informatie, ter bescherming van je dochter.
En denk aan jezelf, ze kan het moeilijker van zich afzetten wanneer ze haar vader ziet lijden.
Kinderen zijn slim.

LuckyGirl | 22-04-17 | 00:39

wijf is wuif, sorry

westcoast | 22-04-17 | 00:38

@westcoast | 22-04-17 | 00:26
Nogmaals veel sterkte en veel liefs voor je dochter. Ik zal de uitspraak op 4 mei met veel belangstelling volgen en ik hoop dat deze er voor zorgt dat 5 mei ook voor jullie in dat opzicht een "kleine bevrijdingsdag" zal zijn.

Chiant | 22-04-17 | 00:37

Dat gaat Zoetermeer niet leuk vinden! Zedenzaken ach wijf maar af, Uh oke gatverdamme wat een gemeente zeg.

westcoast | 22-04-17 | 00:37

Als ik wil kan ik hele dossiers openbaar gooien toch?

westcoast | 22-04-17 | 00:35

stay tuned.

westcoast | 22-04-17 | 00:34

Btw wordt vervolgt we gaan de gemeente zoetermeer aanklagen.

westcoast | 22-04-17 | 00:33

Bedankt voor de fijne reaguursels, dat geeft wat troost, echt waar dat meen ik, dank je wel.

westcoast | 22-04-17 | 00:30

LuckyGirl | 22-04-17 | 00:19

Komt goed, AMK zegt al ze is veerkrachtig en sterk, maar trauma kan nog komen, ik denk als papa dat ik er meer moeite mee heb, maar laat dat niet merken, ik probeer me groot te houden, en haar te wijzen op bepaalde punten van herkenningen, nu zit ze op scouting omdat ik wil , dat ze leert om te gaan met mensen en in teamverband dingen leert goede afleiding en goede afspraken, ik zei tegen mijn dochter, maak je niet druk maak een leuk weekend, ff alles van je af zetten..

westcoast | 22-04-17 | 00:26

Bij sommige kunst kan je maar beter geen vraagteken plaatsen, dan worden kunstenaars pislink.

Ongeblustekalk | 22-04-17 | 00:22

Chiant | 22-04-17 | 00:11

Dank je wel.

westcoast | 22-04-17 | 00:19

westcoast | 22-04-17 | 00:09:
Met een nekschot komt hij er te makkelijk vanaf.
Ik hoop dat dit uitlekt in de gevangenis waar hij komt te zitten.
Ongelofelijk knap wat je nu al schrijft over dat je je dochter wil leren dat niet alle mannen zo zijn.
Uit het weinige dat ik van je weet moet je wel een goede vader zijn.
De tyfus voor die andere ouders, ik ken het principe achter hun gedrag, ze kunnen er minder goed mee omgaan dan jij en dat siert je.
Nogmaals, alle sterkte en verder wat knutsel zegt.

LuckyGirl | 22-04-17 | 00:19

Chiant | 22-04-17 | 00:11 dit doet ons veel goed, dank je wel, traantje krijgen, iemand die toch luisterd.

westcoast | 22-04-17 | 00:15

De tranen staan me in de ogen. Niet van ontroering maar van verdriet.
Dat dit soort onzin kan bestaan. Dat mensen dit kunnen verkopen. Dat andere mensen hier geld voor over hebben. Dat Een meisje (letterlijk met een roze bril) de meest rare onzin uitkraamt maar vooral er zelf nog het meest in gelooft.
Dat alles maakt mij verdrietig. Want het wordt allemaal maar lekker in stand gehouden, betaald met belastinggelden, bepaald door mensen die, niet gehinderd door enig smaak, verstand, eer of moraal, en in leven gehouden door 'bezoekers' die hoognodig langs een therapeut zouden moeten.
Laatste keer dat ik in de Kunsthal was, heb ik drie exposities bekeken: Hyper-realisme, 'de Maas-tunnel en moderne kunst. De eerste was erg goed (technisch, maar ook inhoudelijk), de tweede absurd kort twee gangetjes met wat oude foto's, een fiets en drie treden van een roltrap, en de moderne kunst was niet te pruimen.

EEnzame SchizofrEEN | 22-04-17 | 00:15

Tinkebell, Tinkebell, Tinkebell toch. "Wanneer de kunstenaar het kunst noemt, is het kunst."
.
*ZUCHT*

klamme.vla | 22-04-17 | 00:13

Ik hou op de hoogte 4 mei is uitspraak.
Onthoud even de naam Maurice , knap 1966 zoetermeer, houd je kiddos weg.

westcoast | 22-04-17 | 00:13

@westcoast | 22-04-17 | 00:06
We staan achter je, steunen je en luisteren. Ik kan me niet voorstellen dat er ook maar één @Joris bestaat die het je kwalijk neemt dat je off topic gaat. (misschien een empathische bevestiging in de vorm van een Edit?)
Deze shit gaat je niet in de koude kleren zitten en ik kan me erg goed voorstellen dat je dat dan graag wilt delen. Al is het dan maar "slechts" met ons reaguurders.
We leven met jullie mee!

Chiant | 22-04-17 | 00:11

Maar goed Nu hopelijk geen D66 rechter, naar mijn inzien is deze rechter wel oke, en geeft hij die 3 jaar, al geef ik bij voorkeur een nekschot.

westcoast | 22-04-17 | 00:09

En ja ik weet dat dit totaal off toppic is.
IK MOEST DIT KWIJT, sorry.
Ben een volwassen manen erg verdrietig, lees even terug, GEBROKEN MAN, wat denk je dat het met mijn gezin heeft gedaan.

westcoast | 22-04-17 | 00:06

@knutsel | 22-04-17 | 00:02
Ik rust mijn koffer.

Chiant | 22-04-17 | 00:05

Ja ik weet het.

westcoast | 22-04-17 | 00:02

@westcoast | 21-04-17 | 23:56 Laat het een troost zijn om te beseffen dat men hier allemaal wel weet wat we zouden willen doen.

knutsel | 22-04-17 | 00:02

Chiant | 21-04-17 | 23:54

Door roddels is net mond op mond reclame zo gaat dat daar, Jammer, dit kost een gezin een hele toestand.

westcoast | 22-04-17 | 00:01

@westcoast | 21-04-17 | 23:56
*tranen in ogen schiet van verdriet en woede*

Chiant | 22-04-17 | 00:00

6:56 geeft exact weer wat er mis is. "ik snap je, maar het is natuurlijk totale nonsens" Dom lachen en door.....
Ofwel geen inhoudelijke argumenten waarom het totale nonsens zou zijn. Waarom niet? Omdat die er niet zijn.

zozegheboeiend2.0 | 21-04-17 | 23:56

Dandruff | 21-04-17 | 23:52 kwaad is er al negatief zijn naar alles, gelukkig zijn wij wel liefdevol, en proberen bij te brengen dat niet alle mannen fout zijn.

westcoast | 21-04-17 | 23:56

@westcoast | 21-04-17 | 23:48
Natuurlijk ga je daar weg als hij daar niet weggaat! Zo ver mogelijk je dochter daarbij weghouden. Maar waarom zag men jou dan als dader op het schoolplein? Sorry, ik ken de details en context niet, dus misschien vraag ik wel hele domme dingen...

Chiant | 21-04-17 | 23:54

link dan maar.

westcoast | 21-04-17 | 23:54

westcoast | 21-04-17 | 23:48,

Veel sterkte en veel wijsheid toegewenst.
Ik hoop vooral dat je dochtertje er niks aan overhoudt.

Dandruff | 21-04-17 | 23:52

En ik weet het is misschien niet de bedoeling, maar het liefst, maak ik gewoon al die berichten openbaar.

westcoast | 21-04-17 | 23:52

bedankt voor jullie steun reaguurderts ik waardeer dat echt.

westcoast | 21-04-17 | 23:49

Ik ben met mijn gezin weggegaan, al kon ik de verhuizing eigenlijk niet eens bekostigen, maar weg van deze man en elke dag zwart gemaakt op schoolplein alsof ik de dader was, geen leven zo, ben sterk voel me sterk maar dit breekt je echt.

westcoast | 21-04-17 | 23:48

@westcoast | 21-04-17 | 23:40
Vreselijk, sterkte man! En ook voor je vrouw en natuurlijk met name je dochter! Woorden schieten tekort en ik probeer me voor te stellen wat jullie de afgelopen tijd en nu nog steeds doormaken.

Chiant | 21-04-17 | 23:47

Gemeentes, scholen, ziekenhuizen, zwembaden, het liefst kijkt men weg.
Vanwege de "goede" naam van deze instellingen.
Dat ze daarmee het kwaad facaliteren komt niet bij hun op.

Jan Dribbel | 21-04-17 | 23:46

Dat de gemeente zoetermeer dit heeft afgewimpeld , met andere woorden het zal wel.

westcoast | 21-04-17 | 23:44

@westcoast | 21-04-17 | 23:40 Ik wens je heel veel sterkte en wijsheid toe. Geen gekke dingen doen, kan altijd nog.

knutsel | 21-04-17 | 23:43

@westcoast | 21-04-17 | 23:38
Maar welke rol heeft de gemeente Zoetermeer hier dan in? Het is nu toch een strafzaak geworden, dan pakt het OM die toch op, los van de gemeente?

Chiant | 21-04-17 | 23:42

@westcoast

Sorry, ik zie het al.
In Z'meer een pedo als buurman gehad.
Die kutstad huurt gewoon Tonino in voor een jongerenvoorlichtingsavond.
Alle beste gewenst.

LuckyGirl | 21-04-17 | 23:42

ja ik ben de vader dat klopt.

westcoast | 21-04-17 | 23:40

@westcoast | 21-04-17 | 23:29
Jezus man, ben jij de vader van dat meisje?
Ik probeer me nu voor te stellen hoe je je voelt, maar dat kan ik me eigenlijk niet eens voorstellen!

Chiant | 21-04-17 | 23:40

Chiant | 21-04-17 | 23:21:
Paling & Ko!
Kunst!

@necrosis:
Ik ben niet zo'n hard-liner als jij maar ik voorzie wel dat over een paar jaar de reaguurderspanelen strontvol staan met emoji's.
Zeker omdat de gebruiker ervan het meestal niet kan laten ze serieel te plaatsen.
Leest niet prettig en de Pre-emoticons volstaan.

westcoast | 21-04-17 | 23:19:
Klinkt rot.
Kan ik onder die naam iets vinden op de webs?

LuckyGirl | 21-04-17 | 23:39

Mooie landschappen, portretten, een schilderij als de nachtwacht of een mooie fotocollectie, dat is pas kunst. Echt recente goede kunstenaars hebben we niet meer op deze wereld gehad behalve Bob Ross, die maakte pas echte kunst. Niet een paar planken op elkaar gelijmd of wat verf over een doek heen gekwakt of varkens op sterk water. Laat me raden? Dat valt zeker onder moderne kunst. De enige vorm die gewoonweg geen kunst is maar rommel gemaakt door iemand met een kronkel in zijn/haar hoofd.

Aeque | 21-04-17 | 23:39

Zoetermeer is een gemeente die pedo"s beschermen en jij als slachtoffer maar weg moeten gaan, om de gemeente niet te schaden.
Zo voelt het, en er zijn bewijzen genoeg.

westcoast | 21-04-17 | 23:38

Zoetermeer, is echt een gemeente waar men je echt geloofd, NIET DUS.

westcoast | 21-04-17 | 23:32

@westcoast | 21-04-17 | 23:29 Crap, ben jij de vader?

knutsel | 21-04-17 | 23:31

knutsel 23:19
Ik heb al terug ge nsb-t, drie maal was scheepsrecht de maat was vol.
Ik wens haar veel succes toe, en ben nog mild geweest;)

Ongeblustekalk | 21-04-17 | 23:30

Ik mis nog een comment van een ware kunstkenner in deze burelen: Berbaar.

Jan Dribbel | 21-04-17 | 23:29

nee niet die zaak
Chiant | 21-04-17 | 23:26

westcoast | 21-04-17 | 23:28

wel respect voor zandsculptuurders, airbrush/graffitiartiesten en straatkrijters, yo

eriksweet | 21-04-17 | 23:24

@Jostifiel | 21-04-17 | 23:20
Verdorie! Die laatste zin had op paradijs moeten eindigen! Daarnaast heb ik nu geen surprisegedicht meer voor het ministerie van OCW dit jaar. Geweaun kudt.

Jostifiel | 21-04-17 | 23:23

Esthetiek wordt zwaar onderschat in de kunstwereld. Rembrandt, Michelangelo en Cellini kregen ook geen subsidie. Waarom? Omdat hun kunstwerken zowel diepgaand als esthetisch aantrekkelijk waren. Zowel de elite als de sneue kudtburger kon er voldoening uit halen. Dat is er vanaf het Mannerisme een beetje uitgeraakt. Hedendaagse kunst moet vooral een voor het 'uitvaagsel' onbegrijpelijke 'boodschap' hebben. Als u die niet snapt, dan bent u een Tokkie. En een racist bovendien. Want ik kan binnen 5 minuten een kunstwerk van € 1200,- maken, zolang ik er een statement voor de acceptatie van vluchtelingen van maak.

His Lordship | 21-04-17 | 23:23

@necrosis | 21-04-17 | 23:07
*eveneens trappist inschenkt, proost op @necrosis en geïnspireerd is geraakt om reeks Paling & Ko weer eens van de vliering te halen*

Chiant | 21-04-17 | 23:21

Miljoenen wordt verspild aan kudtkunst.
Beste Amsterdamofiele kunstenaers, zie onze reaguursels als gunst.
Gaat leren schrobben en schuren.
Beter dan tien uur naar een plankie op canvas te gaan zitten tureluren.
Geen euro ouwewijvensoepsidie naar die imitatie-campingzenderutopianen stel ik erg op prijs.
Een propere uitkering voor de echte rukkers hier, dat stel in ieder ik erg op prijs.

Jostifiel | 21-04-17 | 23:20

zoetermeerse zedenzaak, kreeg alle ellende toe gewenst, ik ben er kapot van.

westcoast | 21-04-17 | 23:19

@Ongeblustekalk | 21-04-17 | 23:14 Hij hed vast ergens last van. Laat em maar even denk ik dan.

knutsel | 21-04-17 | 23:19

@westcoast | 21-04-17 | 23:13
Is het nu de bedoeling dat wij doorvragen naar het hoe en waarom, of volgt er nog een tegel die dat uit de doeken doet?

Chiant | 21-04-17 | 23:16

Necrosis is weer aan het nsb'en zien ik.
Same old shit.

Ongeblustekalk | 21-04-17 | 23:14

Overigens zit er wel copyright op al die tegels... Dus wee je gebeente als je er geld aan verdient.

frank87 | 21-04-17 | 23:13

Fuck de kunst, vandaag was een fucking zware dag voor mijn dochter en vrouw en mijzelf, in de rechtbank te Den Haag.

westcoast | 21-04-17 | 23:13

Dat zou wat zijn, gespleten persoonlijklijkheids kunst. Dat zijn dezelfde luitjes.
Wat een farce.

Ongeblustekalk | 21-04-17 | 23:12

necrosis | 21-04-17 | 23:06,

Och, ik heb niks met emoji's noch de Viva.
Maar om dat dan gelijk maar weer te verbieden...

Dandruff | 21-04-17 | 23:12

@Parsons | 21-04-17 | 21:51
Ik moest ook direct aan dat filmpje van Paul Joseph Watson denken. Je was me voor met posten, top! :)

saintinel | 21-04-17 | 23:11

Pre emoticons vind ik wel prima overigens .. zoals: o/
(Sjek onder m'n toetsen)

SyntaxError | 21-04-17 | 23:09

@Chiant | 21-04-17 | 22:57
*pakt trappist en stripboek en stapt in bed*

necrosis | 21-04-17 | 23:07

Pre eoticons vind ik el pria overigens .. zoals: o/

SyntaxError | 21-04-17 | 23:07

@Dandruff | 21-04-17 | 22:54
Die deel je maar op Viva, niet hier!

necrosis | 21-04-17 | 23:06

Chiant | 21-04-17 | 22:57
Heulemaal mee eensch, wat een zure bedoening hier over iets onschuldigs.
Trappist, wel lekker maar vanavond houd ik het bij een armajakkie en een pilsie d'r bij. En de verwensching aan al die zure figuren: Gaat kippen houden!

JdelaT | 21-04-17 | 23:06

@necrosis | 21-04-17 | 22:57
Zie je wel, gewoon een hobby landwachter :D

SyntaxError | 21-04-17 | 23:05

Uiteindelijk bepaalt de markt c.q. de marktprijs wat kunst is en wat niet.
Is het dan niet cynisch dat overheden die kunst subsidiëren met name afdankertjes subsidiëren?! Kunst die de markt niet wil hebben. Want als gerenomeerd kunstenaar ga je toch niet ver onder 'de prijs' verkopen aan de overheid als je op de markt 100 keer zoveel krijgt.
Onthou dat als je naar gesubsidieerde kunst kijkt: dit is dus geen èchte kunst...

Aristotalloss | 21-04-17 | 23:05

@Chiant | 21-04-17 | 22:49
Ik rij in een Japanse wagen en heb een bloedhekel aan emoji's.
Daarom heb ik ook geen twitter en vleesboek.

necrosis | 21-04-17 | 23:03

@hoogstetijd | 21-04-17 | 22:56
Tom Staal wilde zijn zoals Rutger Casricum, en nu is hij ook een treitervlogger.
Ik vind het wel ok, mensen moeten zelf maar wat weerbaarder worden. We leven niet echt in een roze bubbel.

SyntaxError | 21-04-17 | 23:00

alleen de schreeuw mag blijven, de rest mag naar de centrale

eriksweet | 21-04-17 | 22:59

Als je met dit soort onzin geld kunt verdienen word ik ook kunstenaar.

rhov-ion | 21-04-17 | 22:58

@SyntaxError | 21-04-17 | 22:43
Juist, mensen die hier emoji's posten, mogen van mij weer terug naar twitter of vleesboek.
Het voegt niets toe aan GeenStijl, dus ga ik lopen zeiken!
(en meestal met resultaat)

necrosis | 21-04-17 | 22:57

@necrosis | 21-04-17 | 22:46
*proest*
Sure, de huisregels van @Joris. Daar hield men zich heel, heel lang geleden wel eens aan ja. Staat me nog vaag iets van bij, maar dat was nog heel ver voordat het kudo-systeem was ingevoerd. Laat staan %@$!*&-emoticons...

Zullen we anders gewoon weer een lekker Trappistje inschenken op deze vrijdagavond? Of ben je daar tegenwoordig te gereformeerd voor geworden?

Chiant | 21-04-17 | 22:57

"Ik begrijp je scepsis maar het is natuurlijk totale nonsense". Prachtig, die Tom Staal even U.P.G. (uit positie geluld). Die ouwe Tinkebel is moeilijk van de wijs te brengen.

JdelaT | 21-04-17 | 22:57

Kan die presentator met dat ringbaardje en die bril op opzouten alstublieft? Die zit tegen ons te praten alsof we een stelletje debielen zijn. Interessant doen tot en met. Stel je vragen op een normale manier of donder anders op.

hoogstetijd | 21-04-17 | 22:56

@Chiant | 21-04-17 | 22:49
Precies, al was hij een man, zou hij een volvo kopen en naar Joris thuis trekken, en hem dwingen de onmogelijkheid tot het plaatsen van deze emodingensen softwarematig te garanderen!
Maar goed, hij zoekt het zelf maar uit :D

SyntaxError | 21-04-17 | 22:54

necrosis | 21-04-17 | 22:46,

Maar wat is er mis met emoji's?

Dandruff | 21-04-17 | 22:54

Dat was kunst met een grote K-U-T.

Wasbakplasser | 21-04-17 | 22:50

@Dandruff | 21-04-17 | 22:40
"De 5 excrementen van Joke Kaviaar"
staat op een kaartje naast sokkel met een slachroomtaart.
-
De imaginaire collectie deel 1 - SyntaxError

SyntaxError | 21-04-17 | 22:49

@SyntaxError | 21-04-17 | 22:43
Ah, ok.
Ik leid hieruit af dat @necrosis in een Citroën rijdt en het gebruik van emoticons op GS tegenwoordig mogelijk en verboden is.
Welk een progressie.

Chiant | 21-04-17 | 22:49

Er is enorm veel kutkunst.
En ik vraag me ook werkelijk af hoe serieus de believers zichzelf nog nemen.
Zo hebben we ook nog "performers" die uit het zelfde afvalhout gesneden zijn, zie hun publiek klappen en het mooi vinden. Nog een paar maanden en dan gaat de performance act van deze gek ons ook weer parten spelen:
www.youtube.com/watch?v=DCvDPSl71MM

Kunst zou zich zonder subsidie moeten bedruipen. Green vraag, geen aanbod. Zo simpel als wat.

Ondertussen zitten de vierkante pindakaasvlak op de vloer smeerders (hoi Wim T.) zich de ballen uit de broek te lachen dat er lui zijn die er waarde aan toedichten.

Bedruip jezelf maar zonder mijn belastingcenten.

gemeentereiniging | 21-04-17 | 22:49

@Chiant | 21-04-17 | 22:39
Geen fittie, gewoon respect voor de huisregels.
Oudgedienden dienen zich trouwens ook aan de wetten van Joris te houden.
Al reaguren ze vanaf het begin van GeenStijl!

necrosis | 21-04-17 | 22:46

@SyntaxError | 21-04-17 | 22:41
Nee, ik ben nogal verlegen weet u.
Daarenboven komen erotische intenties bij mij uitsluitend pas na romantische feiten en eeuwigdurende emotionele verbintenissen.

Chiant | 21-04-17 | 22:46

Ik heb ook een idee kunstproject. Mijn klabanus die op Tinkerbels neusje rust terwijl het zaad van haar gezichtje afdruipt. Hoe kan ik haar bereiken om dit project te realiseren?

Chatslet | 21-04-17 | 22:45

Volgens mij zit er in die verplicht moeilijke bril van haar geeneens glas.
Naast de financiële kant van subsidie vind ik eigenlijk nog het meest beroerde dat rijksambtenaren kennelijk bepalen wat kunst is.
Muziek wordt betiteld als entertainment (behalve opera, geliefd uitje voor ambtenaren en dus gesubsidieerd).
Het antwoord van Tinkebel moet dus zijn:
"Het is kunst wanneer het van kunstsubsidie gemaakt wordt".

LuckyGirl | 21-04-17 | 22:43

@Chiant | 21-04-17 | 22:39
Necro hangt de buurtwachter uit en meldt het gebruik van emojies ... meer niet.

SyntaxError | 21-04-17 | 22:43

@Chiant | 21-04-17 | 22:30
Door haar partner lees ik. Je zou haar zelf niet doen?

SyntaxError | 21-04-17 | 22:41

Chiant | 21-04-17 | 22:07,

Precies.
Totaalidioten roepen vaak dat een stop op kunstsubsidies er toe leidt dat kunst "commercieel" wordt. En "commercieel" in de zin van "aangenaam" zou dan heel kwalijk zijn of zo.
Maar het toppunt van "kwalijk commercieel denken" is juist dat iemand troep maakt, en daar dan serieus voor betaald wil worden.

Laten we wel wezen; iemand die zich "kunstenaar" voelt en daarom poep in potjes stopt kan dat gewoon blijven doen. Ook al wil geen mens dat thuis hebben. Alleen musea en overheidsinstellingen betalen voor dat soort onzin; omdat het om een elkaar belastinggeld toeschuivende kunst-elite gaat. Zelf zouden ze geen cent van hun eigen loon uitgeven aan een pindakaasvloer.

Er is niks mis met "produceren wat anderen willen hebben".
Een bakker die lekkere taarten bakt verdient meer geld dan de "veganistische bakkersbrigade" van Joke Kaviaar en hun stront-, kots-, en tampon- taarten.
Lijkt me volstrekt logisch.
Troep maken mag altijd; in je eigen tijd, van je eigen geld.

Dandruff | 21-04-17 | 22:40

@Traag | 21-04-17 | 22:34
Ga vooral zo door, dan schopt Joris je over de schutting.
En ik zal je niet missen.

necrosis | 21-04-17 | 22:40

necrosis | 21-04-17 | 22:37
Ben het met de kunstenaar necrosis eens.
Zwaait mee.

Jan Dribbel | 21-04-17 | 22:40

@necrosis
Ja sorry, 'wordt' moest zonder 't'. (gebiedende wijs)

Traag | 21-04-17 | 22:39

@necrosis | 21-04-17 | 22:32
Ik ben er een tijdje tussenuit geweest en heb zo te lezen wat gemist. Wat is de fittie in deze osso tussen u en @Traag? Klinkt overigens als een serieuze en langslepende fittie als u ook al de NSB-button tegen oudgedienden gebruikt!

Chiant | 21-04-17 | 22:39

@Chiant | 21-04-17 | 22:30
Je eigen gedachtencreaties zijn natuurlijk ook welkom in "de imaginaire collectie deel 1" : D
-
Als iedereen een bijdrage doet komen we mischien nog wel ergens aan een muur te hangen :D

SyntaxError | 21-04-17 | 22:37

@Traag | 21-04-17 | 22:28
Geen idee wat jou mankeert, maar je kan beter letten op je woordkeuze.
Lees de huisregels nog eens.
*zwaait*

necrosis | 21-04-17 | 22:37

Straks is dit echt kunst. Wanneer de stichting democratie en media (pvda / vara / joop) en het vlaams mediahuis klaar zijn met de Telegraaf Media Groep zijn er geen reaguursels meer....

Pierrepoint | 21-04-17 | 22:35

-weggejorist-

Traag | 21-04-17 | 22:34

@Martinspire | 21-04-17 | 22:24
Subsidie maakt kunst kapot want het houdt "kunstenaars" lui. Ik he bijzonder veel respect voor kunstenaars die het zelf maken. Veel van die WIKkers zijn gewoonweg niet in staat iets te verkopen of te maken wat mensen willen kopen. Gebrek aan comercieel inzicht heet dat dan, meestal blijkt het ernstige matigheid.

SyntaxError | 21-04-17 | 22:32

@Traag | 21-04-17 | 22:25
Ja, waarschijnlijk vanwege die emoji's , en mijn melding.
Niet meer doen dus.

necrosis | 21-04-17 | 22:32

@SyntaxError | 21-04-17 | 22:23
Ik geef toe (c)(R): bij het kijken van het filmpje probeerde ik me ook voor te stellen welk genotsgrimas La Tinkebel zou trekken bij iedere diepe penetratie door haar partner.

Chiant | 21-04-17 | 22:30

@necrosis
Sterf zelf. Wordt lekker een opgezette handtaspoes van Tinkebell.

Traag | 21-04-17 | 22:28

@Martinspire | 21-04-17 | 22:26
Voor een Geenstijl item vind ik hem trouwens nog best prima. Kritiek en wat geinen, maar nergens mensen echt belachelijk maken. Aan de kijker overlaten wat die ervan vinden. Chapeu

Martinspire | 21-04-17 | 22:27

@Lewis Lewinsky | 21-04-17 | 21:25
Mja ik dacht altijd dat iedereen een kunstenaar was en alles kunst kon zijn, maar het was de waardering van anderen die maakte dat iets breed als kunst gedragen werd. Dat waardering ervoor zorgde dat iemand een beroemd kunstenaar werd. Maar blijkbaar kan nu alles kunst zijn met 0 moeite en 0 inzet, zolang het maar van iemand af komt die wat te zeggen heeft. En ze kunnen nog zoveel zeggen over hoeveel moeite het kostte, maar als je dat er niet aan af kunt zien is het simpelweg verloren moeite. Dat stigma moet je doorbreken, niet ondersteunen.

Martinspire | 21-04-17 | 22:26

Weggejorist?

Traag | 21-04-17 | 22:25

Toch ben ik benieuwd hoe iemand een kunstenaar wordt. Want blijkbaar kun je alleen kunst maken als je een kunstenaar bent, omdat die zegt dat iets kunst is of niet. Ik dacht dat iets kunst werd omdat anderen zeiden dat het kunst was omdat je je eigen werk (immers) niet kunt beoordelen. Iedereen kan kunst maken. Tenminste, die indruk kreeg ik altijd.

Verder die spaanplaatjes, ik snap het wel. Het gaat namelijk niet om de kunst maar om het naamplaatje en 1 gebouw vol naamplaatjes hangen is ook weer zo wat. Daarom blijkbaar maar wat op de muur timmeren zodat het nog wat lijkt. Jammer, want ze hadden er wel meer mee kunnen doen. Ojah, ze waren onderbetaald. Nee, dat snap ik want met dit soort kunst ga je weinig mensen motiveren om het ook te bezichtigen imo. Er is zeker een plek voor kunst en ook om ervan te leven, maar met dit soort broddelwerk ga je de massa niet trekken. Dan blijft het bij trappen tegen het zere been van de reaguurder (die daar wel tegen kan).

Dat van die kippen vind ik wel knap (de uitwerking wat minder en dat het onder kunst moet vallen is wat raar). Het is in feite gewoon biologie. Een experiment zo u wilt. Maar knapper dan wat ik van de andere items kan zeggen.

Het is zo jammer dat moderne kunstenaars niet meer op zoek zijn naar waardering. Misschien dat het gekomen is vanwege het overschot aan beschikbare kunst (dat men maar met rare dingen probeerde op te vallen) of omdat vanwege de hoeveelheid subsidie de lat steeds lager is komen liggen, maar ik denk dat er nog steeds een plek is voor kunst. Net als klassieke muziek, ballet, musea en musicals. Zaken die voor de gemiddelde Nederlander toch een beetje uit het oog zijn gegaan. En ik denk dat het prima terug te krijgen is, als men de nadruk legt op kunde en waardering voor die kunde. Een mooi schilderij waarvan je kunt zien dat er vele uren in is gaan zitten. Een simpel schilderij waaraan je kunt zien dat er vele uren nadenken in is gaan zitten (en nee, daar bedoel ik niet mee een willekeurig geenstijl-item bezoeken en een random reactie daaruit halen maar echt een doordacht iets). Want kunst kan veel toevoegen. Emotie, vrijheid, doordachtheid, kennis en ervaring. Kunst kan zeker een politieke of maatschappelijke betekenis hebben. Kunstenaars moeten zich af gaan vragen of de huidige kunst nog wel wat toevoegt. Want met die spaanplaten ga je geen mensen hun idiote reacties laten inzien. Je gaat geen maatschappelijk debat opstarten en ook geen waardering krijgen voor hetgeen is opgeleverd. Kunst kan zoveel meer, kijk waar het in het verleden allemaal tot geleid heeft. Maar tegenwoordig doet de kunst dat niet meer en dat is toch zo ongelofelijk jammer. Breng de waardering terug in kunst en de mensen komen weer!

Martinspire | 21-04-17 | 22:24

Ik schenk je de gedachte aan mijn erecte geslacht op sterk water.

De imaginaire collectie deel 1 - SyntaxError

SyntaxError | 21-04-17 | 22:23

@necrosis | 21-04-17 | 21:41
Die hoeveelheid is inderdaad een kunst op zich. Ik mag hopen dat die kunst niet direct of indirect gesubsidieerd is en dat u daar een eerlijk honorarium over ontvangt.

Chiant | 21-04-17 | 22:22

Kunstig hoor, hoe zij dingen normaal vind die ik mal vind en weer dingen raar die ik normaal vind. Zou ze het er om doen?

Reaaalist | 21-04-17 | 22:19

Kutkunst is kutkunst als het zo ruikt toch?

ristretto | 21-04-17 | 22:17

Het feit dat ik hier kunst produceer, betekent nog niet dat reaguren in zijn algemeenheid kunst is.

Lentehaas | 21-04-17 | 22:16

Stormageddon | 21-04-17 | 21:55
Ik ben voor. En als het uiteindelijk toch niets blijkt te zijn, het eindresultaat afslachten, het vlees aan Ikea verkopen en opnieuw beginnen.

spanarchist | 21-04-17 | 22:14

Sommige reaguurders zoals ik zijn volkomen kut. En daar is geen kunst aan. Dat neemt niet weg dat men zich moet blijven afvragen. Geen weet zonder interesse immers. Neem nou dit: www.google.nl/?gws_rd=ssl#q=soros+jun... ,zoiets kan toch niet waar zijn? Vindt jij dit mooi? Dat lijkt toch nergens op! Of toch wel? En wie houdt nou wie voor de gek? Realisme is niet leuk. Kunst vaak wel.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 21-04-17 | 22:11

@Traag | 21-04-17 | 22:07
Pleur een sop met je emoji's!
Gebruik die maar voor je facebook of twitter.

necrosis | 21-04-17 | 22:10

Heb inmiddels een hele berg subsidie aangevraagd voor het wereldwijd registreren van mijn nick. En verder iederen ongezien de tyfus en allemaal de moeder!

eerstneukendanpraten | 21-04-17 | 22:08

-weggejorist-

Traag | 21-04-17 | 22:07

Maak iets dat graag gekocht wordt en verdien eraan zonder dat je vooraf gratis poen vangt. Dat is het enige kunstsysteem dat ik zou willen.
Maak je iets dat niemand wil en heb je daardoor geen inkomen? Dan ben je een prutser die een ander inkomen moet zoeken. Liefst geen uitkering, maar eerlijk betaalde arbeid.
Ik kan me werkelijk geen enkel zinnig argument bedenken waarom ik ook maar een fractie van een cent zou moeten betalen via de fiscus aan gesubsidieerde kunst.

Chiant | 21-04-17 | 22:07

Wow, reaguursels van reaguurders zijn dus kunst. * soepsidie aanvragen doet *

Osdorpertje | 21-04-17 | 22:05

@stormageddon
Dat dus, en voor 40 ruggen (per sessie) laat ik me onvrijwillig door een haan nemen in een kippenren; terwijl ik een tuinbroek draag met een gat erin geknipt rond m'n anus.

Want anders is het zielig voor de haan, die uiteraard gedrogeerd is met GHB.

Het moet wel diervriendelijk blijven natuurlijk.

Parsons | 21-04-17 | 22:04

Twee kippen kan je helemaal niet met elkaar kruisen.
Da's een hele kunst.
(Gebruik geen kippen uit het MO want dan krijg je plofkippen).

LuckyGirl | 21-04-17 | 22:02

Ik keek hier vol interesse naar maar mijn vriendin vond het echt zo weird en eisde dat ik het uit zou zetten.

Tuurlijk, ze staat nu met oordoppen in een lekkere biefstuk voor me te bakken.

Zo kan het ook.

Mike Hawk | 21-04-17 | 22:02

Wanneer je Tinkerbells redenatie volgt is iemand die een kip neukt een performance artist.

LuckyGirl | 21-04-17 | 21:58

Tinkebell <3 <3 <3

Traag | 21-04-17 | 21:57

@spanarchist | 21-04-17 | 21:31
Het wordt pas interessant en als je het met mensen doet. In datzelfde kippenhok. Beginnen met een Amazone indiaan en een eskimo, het voortbrengsel laten paren met een Chinees, het broedsel daarvan met een aboriginal, daarna een Indiër, dan een Europeaan, dan een Afrikaanse neger erbij en kijken of de uiteindelijke daaruit voortkomende mens lijkt op een Zuid-Afrikaanse bosjesman. Want dat is de theorie van menselijke migratie ongeveer in omgekeerde volgorde. Reverse genetic engineering. Kijk, da's wel interessant. En dan in een kippenhok om het toch kustzinnig te maken en er veul geld voor te vragen.
Ook leuk voor allerlei ethische en morele discussies: kan dat wel, mensen laten neuken in een kippenhok voor de kunst. Nou ja, ik zie mogelijkheden.

Stormageddon | 21-04-17 | 21:55

Gelukkig is er heel veel verborgen kunst.

van stampij | 21-04-17 | 21:53

@keestelpro | 21-04-17 | 21:46
Whahahaha!

Alpengeist | 21-04-17 | 21:53

@LuckyGirl | 21-04-17 | 21:38
Best wel handig, om je pincode en iban op de internetz te zetten.

Lewis Lewinsky | 21-04-17 | 21:52

youtu.be/PRWJcrRO0GM

Met je kunst.

KUT!!!

Voor EUR 1.000 mag je dit als titel gebruiken.

Parsons | 21-04-17 | 21:51

@keestelpro | 21-04-17 | 21:46 Lol !

knutsel | 21-04-17 | 21:50

@necrosis | 21-04-17 | 21:47
Recespt daarvoor zeker zeker!
En oefening baart kunst en kunst zit er zeker tussen.

keestelpro | 21-04-17 | 21:50

necrosis | 21-04-17 | 21:41
keestelpro | 21-04-17 | 21:42

Less is more, so imagine how much more would be;)

LuckyGirl | 21-04-17 | 21:50

@keestelpro | 21-04-17 | 21:42
Ik heb er anders wel drie keer de roze typetyphusaward op rij mee gewonnen.
Nou jij weer.

necrosis | 21-04-17 | 21:47

Ik vind kunst de ultieme uiting van een cultuur of maatschappij. Als dat een stuk spaanplaat en biggen op sterk water zijn, klopt dat op zich aardig met de actuele status.

Ramsesz | 21-04-17 | 21:47

LuckyGirl | 21-04-17 | 21:38
Je hebt vandaag het internet gewonnen.

spanarchist | 21-04-17 | 21:44

Ah kijk, varkens op sterk water is dus kunst.
Moslims op sterk water, dat zou pas kunst zijn! [Satire-uit].

Alpengeist | 21-04-17 | 21:44

@necrosis | 21-04-17 | 21:41
Kunst gaat doorgaans niet om kwantiteit maar om kwaliteit.

keestelpro | 21-04-17 | 21:42

@keestelpro | 21-04-17 | 21:39
ROFLOL

Lewis Lewinsky | 21-04-17 | 21:42

Tikken op een plankje met een snoertje of batterijen er in, zodat half Nederland mee kan lezen is zeker geen kunst.
Dat is gewoon de hedendaagse techniek.

Jackanders | 21-04-17 | 21:42

Moderne kunst is propaganda uit de koude oorlog verspreid door de VS tegen het communisme. Domme linkse idioten die er natuurlijk weer intrappen. Die lui zien zo dom en naief die zou je nog kunnen wijsmaken dat Islam vrede is. Oh wacht..

dooiekadaver | 21-04-17 | 21:42

Sommige reaguurders produceren echte kunst, en ik heb het meeste van iedereen geproduceerd.
*steekt tong uit*

necrosis | 21-04-17 | 21:41

@LuckyGirl | 21-04-17 | 21:38
Inderdaad, lijkt meer op een IBAN nummer. :-)

keestelpro | 21-04-17 | 21:40

@Lewis Lewinsky | 21-04-17 | 21:25
Wanneer een kok iets tot delicatesse benoemt is een delicatesse.
Wanneer schrijver iets tot literatuur benoemt is het literatuur.
Wanneer een producer iets tot een hit benoemt is het een hit.
Wanneer een sport iets een topprestatie noemt is het een topprestatie.
Wanneer een leerling zijn proefwerk voldoende vindt is het een voldoende.

Nee dus tinkelteef! Eenieder zal ècht iets moeten presteren om
de titel kunstenaar te verdienen. Ook kunstenaars. ZEKER kunstenaars!

keestelpro | 21-04-17 | 21:39

Wanneer reaguren een kunst is dan is het drinken van schultenbrau en fappen in je rukkelder dus subsidieerbaar.

Mark_D_NL | 21-04-17 | 21:39

Tinkebell heeft Franske Timmermans ook in een glazen potje op sterk water gezet.

Koeienflat | 21-04-17 | 21:38

"Dit is geen reaguursel"

LuckyGirl, NL90 INGB 3285 3926 02

LuckyGirl | 21-04-17 | 21:38

@Lupuslupus | 21-04-17 | 20:59
En die dopen we de Geenstijl kip.
En verder geef mijn portie maar aan Fikkie.
Manmanman....

Von Mutzenbacher | 21-04-17 | 21:37

@ spanarchist / 21:31
Ok, maar is het Kunstd
behalve een ramp voor het land

Tobi | 21-04-17 | 21:35

Misschien ben ik de enige, maar ik vind dat idee van de kosmopolitische kip geweldig.
Gewoon allerlei soorten kippen door laten fucken en kijken wat er uitkomt. Vermoedelijk is het eindresultaat de volgende GroenLinks-leider.

spanarchist | 21-04-17 | 21:31

de fotofucks ven de geletterde boer.

miko | 21-04-17 | 21:30

Het gaat helemaal nergens over en het is nergens goed voor. Dus dan is het wel kunsdt, ja.

Stormageddon | 21-04-17 | 21:30

Alles wat door mensen gemaakt is is per definitie kunst. Aangezien je door een linkse kulturkammer moet om subsidie te krijgen wordt staatssteun een lastig verhaal.

Blasfemie | 21-04-17 | 21:29

*Wanneer een kunstenaar iets tot kunst benoemd, dan is het kunst*, aldus de nepkunstares Tietenbel.

*Wanneer een pornoproducent iets tot porno benoemt, dan is het porno*.

*Wanneer een wiskundige iets tot wiskunde benoemt, dan is het wiskunde*.

Ik dacht het niet, mevrouw Klepelbel. Domme doos.

Lewis Lewinsky | 21-04-17 | 21:25

Nu nog een handtas vervaardigd uit Tinkebel
niet dat het kunstd is, alhoewel er vast geld mee te verdienen valt
Je moet het gewoon gooed verkopen, want daar draait de hedendaagse kunstd om
een glad praatje gebakken lucht doet de kassa rinkelen

Tobi | 21-04-17 | 21:23

Nepkunst. Gemaakt door nepkunstenaars. Meer heb ik niet gezien in het filmpje. *alle soepsidies totaal stopzetten aan musea en kunstenaars terzijde opmerken doet*

Lewis Lewinsky | 21-04-17 | 21:20

Ok, nu namen & rugnummers van de reaguurders svp
ik mag hopen dat er copyright aan jullie is betaald
En zo niet, sue their asses

Tobi | 21-04-17 | 21:20

En toch vind ik Tinkebel lekkerder dan Tom Staal.

knutsel | 21-04-17 | 21:17

De reaguursels van @Peter Emile zijn meestal wel een uurtje trajectcontrolleracen waard.

sterrefleur | 21-04-17 | 21:14

Wanneer is iets kunst?
Niet want tinkeldel zegt in ieder geval.
Ik vind het echt kunst als iemand een totaal waardeloos ongeïnspireerd prutswerk als kunst betitelt en het voor veel geld weet te verkopen.
En Jeroen Jongeleen moet z'n gesubsidieerde smoel houden!

keestelpro | 21-04-17 | 21:12

REAGEER OOK