Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

GSTV. Palliegekkies op de West Bank van de Maas

Feestje! De Palestijnse Diaspora in Europa hield een zwaarbewaakt feestje in Rotterdam en onze Tom was erbij. Grote vraag: is het nou een Hamasparty of niet? Dat kon niemand met zekerheid zeggen, maar het was erg gezellig met permanent boze sjaalactivisten, Abou Eenarm en Arnoud van Doorn. All in all was het een leuk dagje boos doen tegen de wall.

Reaguursels

Inloggen

In 1967 probeerde de Arabische wereld Israel te vernietigen. Dat pakte anders uit, ging de geschiedenis in als de 6 daagse oorlog en Israel pikte de veroverde gebieden in. Vind ik een logische zaak als je een oorlog wint die je niet zelf begonnen bent.

boccelullus | 16-04-17 | 15:18

De Palestijn op de foto heeft de meest joodse neus die ik ooit gezien heb. Wat zal zijn excuus zijn?

dedeurs | 16-04-17 | 12:53

Kritische journalistiek en dan nog antwoorden krijgen ook, het moet niet gekker worden...

da wizard | 16-04-17 | 11:26

Die Palestijn zegt dat Israel zijn land heeft ingepikt.
Zelf heeft hij hier in Nederland een plek ingepikt. Go home.

Carmelita | 16-04-17 | 10:43

Wat een Zooitje heeft die PvdA en Groen-(s)Links toch allemaal hier dit Land binnen gehaald .
Ongelofelijk wat een Toekomst voor Nederstan .

liegende lippen | 16-04-17 | 10:22

Van de Nederlandse staatsman en premier Hendrik Colijn wordt nog altijd gezegd dat hij aan de vooravond van de Duitse inval in ons land in een radiotoespraak tot de bevolking zou hebben gezegd 'Gaat u maar rustig slapen.' en nu is er nog steeds niets veranderd.

Rotterdammert1965 | 16-04-17 | 10:18

'ze zetten hun eigen kinderen in als defensieschild'.
Antwoord: 'dat is bij gebrek aan beter' En zo'n debiel is medeverantwoordelijk voor het flutkabinet wat er aan gaat komen.

Yoshidepossi | 16-04-17 | 10:03

Dit is mijn ervaring met Palestijnen ook: Het zijn hele aardige mensen.
Hamas, ondertussen, was opgericht met hulp van de Israeli om een tegenwicht te bieden aan de partij van Arafat.

wingload | 16-04-17 | 08:24

Prachtige muur, heeft al veel aanslagen tegengehouden.

Muggenmepper | 16-04-17 | 08:17

Begrijp niet dat ze hier allemaal komen vergaderen hoe kudt het allemaal is, in plaats van dat ze met anderen naar oplossingen zoeken.

Rommelende Onderbuik | 16-04-17 | 07:55

Dusss, "Hamas is een verzetsbeweging die kinderen inzet als levend schild want Israël heb een atoombom".

Wat een trieste dommigheid.

Ben Adam | 16-04-17 | 07:15

Ravian | 16-04-17 | 03:40,

En nog veel meer leugens, ongetwijfeld.
Het is geen doen om in één reactie alle Linkse Leugens op te sommen.

Dandruff | 16-04-17 | 03:55

@ Dandruff | 16-04-17 | 03:01

Je bent de diverse milieu leugens vergeten...

Ravian | 16-04-17 | 03:40

nickolaas | 16-04-17 | 03:16,

Die christenen worden overigens vooral in de door fatah en hamas bezette gebieden vervolgd.
Net als in de rest van de wereld zijn het de moslims die de christenen terroriseren; niet de joden.

Alleen in het democratische Israël hebben die christelijke Arabieren net zo veel rechten als moslims, joden, hindoes, baha'i en alle andere denkbare soorten religieuzen (en/of atheïsten).
Uniek in die regio, inderdaad.

Dandruff | 16-04-17 | 03:38

@ nickolaas | 16-04-17 | 02:59

De voormalige landstreek “Palestina” beslaat, ruwweg, het huidige Israël en Jordanië.
Alles wat in die streek woont zou je dus Palestijn kunnen noemen, net zoals je iedereen die in Europa woont Europeaan kunt noemen, en iedereen die in Azië woont een Aziaat.
Maar het is dus, net als in het geval van een Europeaan of een Aziaat, geen nationaliteit en/of volk.

In Palestina woonde meer volkeren, en Arafat heeft gewoon zijn clubje “het Palestijnse volk” gedoopt om het gebied te kunnen claimen van een ander Palestijns volk, de Joden.
Palestina is na WW1 redelijk eerlijk in twee delen gesplitst, naar ratio van de toenmalige bevolkingsaantallen, en het gebied dat de Joden toen toegewezen hebben gekregen omvat zowel de Gaza strook als de Westelijke Jordaan oever.

Die zogenaamde “Palestijnen” moeten dus gewoon kiezen of delen; of zich vreedzaam bij Israël in laten lijven, of ophoepelen naar (Trans) Jordanië, het gebied dat destijds aan de Moslims is toegewezen.
Maar dat willen deze Moslims dus geen van beiden, die willen heel voormalig Palestina voor zichzelf, en de Joden moeten maar gewoon oprotten of sterven.

En die fijne overtuiging komt dan weer voort uit hun fijne geloof, dat stelt dat land dat ooit tot het huis van de Islam behoort heeft nooit meer opgegeven mag worden.
Eenieder die meent dat er in het Midden Oosten vrede kan komen tussen Moslims en niet Moslims moet zich eens laten nakijken.

Ravian | 16-04-17 | 03:36

nickolaas | 16-04-17 | 03:07,

Niet de aandacht afleiden.
Zowel fatah als hamas streven naar genocide op de joden.
En of ze hun doel bereiken met onthoofdingen, steekpartijen of bomauto's is lood om oud ijzer.

Dat gezegd hebbend, ook fatah en hamas zijn altijd voorstanders geweest van zo gruwelijk mogelijke moordpartijen; dus ook onthoofdingen. Zelfs het onthoofden van een baby wordt door beide partijen als een heldendaad gezien.
likud.nl/2015/01/een-tweede-holocaust...

Maar dat wist jij natuurlijk al.
Want je volgt dat conflict toch al een poosje?

Dus dan weet je dat ik gelijk heb.
Daarom reageer je niet concreet en inhoudelijk.
Je blijft over mijn zogenaamde debatstrategieën speculeren. Steeds weer, keer op keer; en steeds zonder maar één concreet voorbeeld te kunnen noemen.

Dandruff | 16-04-17 | 03:33

"Palestijnen hebben de laatste keer dat ik het checkte nationale aspiraties.."
@mezelf | 16-04-17 | 03:07
En bovendien is er ook nog best een grote groep christenen onder de Palestijnen.. die hebben in dat opzicht echt niet minder te vrezen van ISIS dan Israëliërs (of voor mij part jij en ik - al schat ik dat risico denk ik toch anders in).

nickolaas | 16-04-17 | 03:16

@Dandruff | 16-04-17 | 02:54
Ik volg het conflict al een poosje.. maar 'onthoofden' is volgens mij niet iets dat in het Israelisch-Palestijnse conflict echt speelt - en ISIS gaat over een kalifaat, Palestijnen hebben de laatste keer dat ik het checkte nationale aspiraties.. die lopen hetzelfde risico denk ik op onthoofding als Israëliërs zelf als het daar op aan zou komen. Of bedoel je dat je jezelf hier in zo'n oranje pak ziet ?? Echt heel duidelijk of nauwkeurig ben je niet, maar het is ook laat misschien.. verder ga ik er denk ik een eind aan breien qua tijdstip - dus als je me nog wat woorden in de mond wil proberen te leggen of iets in de schoenen schuiven (ik vind het tot nog toe nogal vergezocht allemaal), dan check ik dat morgen ochtend even.

nickolaas | 16-04-17 | 03:07

Ravian | 16-04-17 | 02:44,

Klopt, en dat geldt helaas voor alle linkse dogma's;
- "islam = vrede";
- "gewelddadige criminaliteit bestraffen werkt niet";
- "rechtse meningen bestraffen werkt wel":
- "massa-immigratie van analfabete extremisten leidt tot meer welvaart";
- "zonder EU hadden we de afgelopen 2.500 jaar geen handel gehad";
- "inflatie is goed voor de economie";
- ignorance is strength";
- etc.

Dandruff | 16-04-17 | 03:01

@Ravian | 16-04-17 | 02:44
Het Palestijnse volk was volgens mij iedereen die daar woonde (Palistina) en geen Israëliër werd na het uitroepen van de staat Israël, zoals Joden en bijvoorbeeld ook Druzen en Bedoeïenen die zich vanaf het begin bij de staat Israel hebben aangesloten.

nickolaas | 16-04-17 | 02:59

nickolaas | 16-04-17 | 02:28,

Ah, je had mijn reacties niet eens gelezen?
Ik stel voor dat je dat nu wel doet.

Het gaat niet om "ik mag mijn vrouw slaan".
De Israëlische Arabieren worden helemaal niet geslagen.

Het gaat om "iemand wil mijn gezin onthoofden, en ik wil mijn gezin verdedigen".
Mag dat?
Jij zegt van niet, ik zeg van wel.

Dandruff | 16-04-17 | 02:54

nickolaas | 16-04-17 | 02:19,

Geen concreet antwoord dus.
Maar daar ging ik al van uit.

Je poept wederom veel blabla over "strategiën".
Maar een enkel land noemen waar je als moslim bijna half zo veel rechten hebt als in Israël... dat lukt je niet.
Wederom niet.

En die "internationale standaarden" waar Israël niet aan zou voldoen; kun je weer een moslimland noemen dat daar wèl aan voldoet?
Turkije bijvoorbeeld, als het gaat over Cyprus of Koerdistan?
Niet?

Ach, ik snap hem; Turken zijn geen joden, dus dan gelden die "internationale standaarden" natuurlijk niet. Vandaar dat de VN meer resoluties hebben aangenomen tegen Israël, dan tegen alle islamitische dictaturen samen. Zelfs genocide wordt door de VN als minder kwalijk gezien dan een Israëlische muur die genocide moet verhinderen.

En dat terwijl bijna 0,01% van alle holocaustlovers desgevraagd aangeeft andere genocides dan die op de joden te verwerpen. Maar in de praktijk hoor je die 0,01% dus nooit als er weer eens een genocide in Pakistan, Soedan, Irak, Nigeria of Rwanda plaatsvindt.

Welterusten.

Dandruff | 16-04-17 | 02:49

@Dandruff | 16-04-17 | 02:18

Dat er tegenwoordig zonder blikken of blozen over “het Palestijnse volk” gesproken wordt bewijst dat Goebels gelijk had; als je een leugen maar vaak genoeg herhaald word deze vanzelf waarheid.

Ravian | 16-04-17 | 02:44

@Dandruff | 16-04-17 | 02:02
@mezelf | 16-04-17 | 02:19
En ik zal alvast wat gras voor mijn eigen voeten wegmaaien, door je af te raden stellingen te kiezen die wel heel makkelijk te torpederen zijn, omdat ze een 'ik mag mijn vrouw slaan, want de buurman slaat de zijne harder"-redenering volgen..

nickolaas | 16-04-17 | 02:28

@Dandruff | 16-04-17 | 02:02
Wat een tijdstip om me dus met een hele berg werk op te zadelen - kies er zelf even een en desnoods zoek ik er zelf ook nog een uit, dan zal ik je een denk ik reëel commentaar daarop geven. Verder is het ook 'basisstrategie' om je discussiepartner antisemitisme of israelhaat te verwijten, je drukt iemand in de verdediging en je verandert het onderwerp van dus moeilijk te verdedigen zaken als nederzettingen of mensenrechten (in de bezette gebieden is bijvoorbeeld alleen militair gezag.. dat is iets heel anders dan rechtspraak - hooguit is er dus opgenomen dat burgers uit de bezette gebieden een petitie kunnen indienen bij het hooggerechtshof of dus bepaalde zaken, wat je dan heel handig verwoord met dat ze naar een rechter zouden kunnen toestappen, maar ik kan je zo rapporten van het internatiole rode kruis linken die korte metten maken met de bewering dat de rechtspositie van mensen in de bezette gebieden aan internationale standaarden voldoet.
Verder laat ik je framing redelijk vlot van me afgeleiden over 'israelhater' of 'hamas-lobby' - als iedereen die iets zegt waar een kolonist aanstoot aan zou kunnen nemen dat zich moet laten aanleunen.. zegt meer over jezelf denk ik en hoe je hele basale en principes waar toch wel vrij brede internationale consensus over is weegt.
Specificeer trouwens ook nog even mijn " 15 feitelijke fouten en 24 denkfouten" @1:19 - veel of weinig woorden mag je ze zelf weten.. (als je de inhoud wat zou kunnen opschroeven, hoor je mij niet klagen.. ).

nickolaas | 16-04-17 | 02:19

Ravian | 16-04-17 | 02:10,

Het meest "palestijnse" is inderdaad de pedofiele terrorist Arafat.
En dat symbool van "Palestina" was een Egyptenaar; geboren in Caïro.

Dandruff | 16-04-17 | 02:18

Palestijnen bestaan niet, zijn een uitvinding van Arafat, eenieder die hier het bestaan van Palestijnen onderdeel van zijn betoog maakt diskwalificeert zichzelf dus bij voorbaat al.

Ravian | 16-04-17 | 02:10

nickolaas | 16-04-17 | 01:33

Wat een hoop woorden heb jij nodig om niks te zeggen.

Als één van mijn beweringen een verdraaide waarheid is; gaarne aangeven welke.
Als één van mijn beweringen verzonnen is; gaarne aangeven welke.

Je stelt dat niet alleen voorstanders van de holocaust debatcursussen volgen, maar sommige tegenstanders ook.
Zal best.
Maar dat maakt de genoemde feiten niet ongedaan.

En jij als professioneel Israëlhater weet dat; daarom ontwijk je alle concrete feiten. Ik noemde er toch genoeg, lijkt me.
En een voorbeeld van een moslimland waar moslims bijna half zo veel rechten hebben als in Israël ga je dus niet noemen.
Toch?
Precies.
Zo voorspelbaar, die hamas-lobby.

Dandruff | 16-04-17 | 02:02

Ik zou wel eens willen weten hoe vaak Tom niet gedacht heeft wat doe ik hier bij deze anti-Israël conferentie.
Israël is zeker niet het braafste jongentje in de klas. Een portie gezonde kritiek t.o.v. Israël is niks mis mee. Echter hamas en aanverwante religekken buiten Israël willen Israel en alle joden dood.
Dan is het bepaald niet gek dat er muren gebouwd worden om die gekken buiten te houden.

captain-caveman | 16-04-17 | 01:57

daytripper | 16-04-17 | 01:37
Die hoefden ook niet, geen intentie, geld zat.

Cobalt bomb | 16-04-17 | 01:49

duh! | 16-04-17 | 01:36
Spreek jij je talen ook zo slecht? Merde!

Cobalt bomb | 16-04-17 | 01:47

"Ik woon in Nederland, al meer dan 26 jaar..."
Waarom heb je dan nog steeds een accent?!?
Feynman | 15-04-17 | 19:49

Accent zegt niet zoveel: zie Bernhard en Claus

daytripper | 16-04-17 | 01:37

Feynman | 15-04-17 | 19:49
Het zegt zo weinig hè, een accent. Behalve wellicht dat iemand hier is gekomen op een leeftijd dat zijn taal(gevoel) al grotendeels gevormd is. Zwak kutcommentaar basically dat wellicht moet verhullen dat Tom aan deze toch merendeels sympathiek, gematigd en beschaafd overkomende heren steeds maar weer dezelfde dommige vraag naar Hamas blijft stellen. Ze happen niet that's for sure.

duh! | 16-04-17 | 01:36

Feynman | 15-04-17 | 19:49
Een accent? Het lijkt meer een spraakgebrek. Voldoende kans gehad om met gratis NL zorg toch eens in die 26 jaar naar de logopedist te gaan toch?

Cobalt bomb | 16-04-17 | 01:34

@Dandruff | 16-04-17 | 01:19
Bijna iedere regel die je daar aanhaalt is bijna zonder uitzondering een hele kunstige verdraaide waarheid (verwijt je 'tegenstander' wat je zelf verweten zou kunnen worden.. 'deny pivot attack' - een van de meest gebruikte debatstrategieën van de laatste jaren niet toevallig). Je hebt je vast nooit afgevraagd waarom je een hele ministeries en de beste communicatiebureaus ter wereld je 'argumenten' moet laten verzinnen.. een deel staat dus in mijn bovenstaande comments.. en verder is kolonialisme ergens in de jaren '50 door de tijdgeest achterhaald geraakt (zionisme ontstond in een tijd dat heel veel landen aan een 'wereldrijk' aan het werken waren, Jeruzalem en omstreken was in dat opzicht nog bescheiden.. ). Maar mensen als Jabotinsky en Herzl hebben dat niet meer meegemaakt.. dat is waarom je een discussie met ik denk veel hele gewone mensen niet kan winnen zonder dingen te verdraaien of mensen iets op de mouw proberen te spelden (en daar kan je dus gewoon [hasbara-]cursus voor doen of je dat soort lijstjes laten aanreiken, die je echt niet zelf bedacht zal hebben gok ik dus zo.. ).

nickolaas | 16-04-17 | 01:33

nickolaas | 16-04-17 | 00:36,

Als we naar het verleden kijken dan ben ik het met je eens dat je hooguit 15 feitelijke fouten en 24 denkfouten maakt. Naar "antizionistische" maatstaven inderdaad verbluffend weinig.

Ik kijk echter naar het nu.
En dan zie ik in het Midden Oosten;
- een democratie met vrije verkiezingen, tegenover tientallen dictaturen;
- een land met vrije media, en tientallen landen zonder;
- een land met Vrijheid van Meningsuiting, en tientallen landen zonder;
- een land met godsdienstvrijheid, en tientallen landen zonder;
- een land dat minderheden respecteert, en tientallen landen die minderheden vervolgen;
- een land dat eerwraak bestraft, en tientallen landen die eerwraak gedogen;
- een land waar homofilie legaal is, en tientallen landen die dat bestraffen; tot de doodstraf aan toe;
- een land dat net als NL geteisterd wordt door genocide predikende moslims;
- die net als in NL naar de rechter kunnen stappen om te klagen;
- een land dat Arabische terroristen beter behandelt dan Arabieren hun vrouwen;
- een land dat zelfs in oorlog mensenrechten probeert te handhaven, versus tientallen landen en organisaties die openlijk genocide prediken;
- etc, etc, etc.

Ik ben wel een beetje klaar met dat gezeik over Israël.
Er is letterlijk niet één islamitisch land waar moslims beter af zijn dan in Israël.
Er is letterlijk niet één Arabisch land waar Arabieren beter af zijn dan in Israël.
Ik heb al honderden holocaustlovers gevraagd of ze één voorbeeld konden geven van een moslimland waar moslims bijna half zo veel rechten hebben als in Israël, maar die vraag is nooit beantwoord.

Terreurclubjes als hamas en fatah hebben méér Arabieren vermoord, dan er zijn gevallen in de strijd tegen Israël.
Maar daar horen we die hamas-hobbyclubjes nooit over.

Dandruff | 16-04-17 | 01:19

@Franker | 16-04-17 | 00:04:

Try again. Golan is .... [vul hier het woordje 'Syrië' in] en de Westbank is .... [vul daar het woordje 'Jordanië' in].

Israël en Jordanië zijn de facto kunstmatige staten mede door onze Britse vriendjes die bedoelde gebieden een kleine eeuw geleden nog als 'protectoraat' beschouwden, maar er vervolgens een puinhoop van hebben gemaakt / hebben laten maken.

Reinaert | 16-04-17 | 01:08

Versta er geen jotum van. Doe eens ondertitelen.

Eshek | 16-04-17 | 00:56

@mezelf | 16-04-17 | 00:26
En ook de strekking van de Balfour-verklaring is nooit geweest het daar toen reeds gevestigde deel van de bevolking te overheersen/onderdrukken - of zelfs te verdrijven (wat gebeurt als men daar zich land van Palestijnen probeert toe te eigenen, waar helaas nogal wat voorbeelden van zijn.. inclusief het omzagen van olijfbomen of terroriseren van bijvoorbeeld herders die op hun land vee laten grazen).

nickolaas | 16-04-17 | 00:36

@mezelf
Over Rusland (recent dus) "JPOST EXCLUSIVE: MOSCOW SURPRISINGLY SAYS WEST JERUSALEM IS ISRAEL'S CAPITAL - No other country in the world recognizes any part of Jerusalem as Israel’s capital." www.jpost.com/Israel-News/Politics-And...
@Franker: Je haalt landen door elkaar - 'onthusselt' Gaza - Egypte, Goland - Syrie, Westoever/Oost-Jerusalem werd op Jordanie veroverd dus in 1967..
De uiteindelijke status van de gebieden kan alleen als uitkomst van onderhandelingen tot stand komen - alleen op grond van verovering of zelfs nederzettingen bouwen kan men zich geen gebied toe-eigenen (dat laatste heet dan eufemistisch 'facts on the ground'). Palestijnen zouden eventueel concessies in onderhandelingen kunnen doen en zo zou een deel in Israëlische handen kunnen komen in theorie (en dus als zodanig worden erkend internationaal - doordat dus de vredesvoorstel als resultaat van onderhandelingen tussen beide partijen wordt erkend) - maar binnen de kaders van het internationaal recht kan Israel er dus geen aanspraak op maken door het eenzijdig te claimen (wat kolonisten dus doen, en op allerlei manieren toch wel gesteund door de staat vaak).

nickolaas | 16-04-17 | 00:26

Nickolaas, zelfs als jouw redenatie klopt dan nog is er geen Palestijnse staat. Westbank was Egypte, Golan was Jordanië.

Franker | 16-04-17 | 00:04

Geen duwen en trekken als een reporter kritische vragen stelt. Ze maken vorderingen.

Mouth Of The South | 16-04-17 | 00:03

Ok, bijna alle antwoorden uit 1 wikipagina:
"No countries recognized Israel's annexation of East Jerusalem, except Costa Rica, and those who maintained embassies in Israel did not move them to Jerusalem."
[..]
"In 1981, Israel passed the Golan Heights Law, which extended Israeli "law, jurisdiction, and administration" to the area, including the Shebaa farms area. This declaration was declared "null and void and without international legal effect" by UNSC Resolution 497. The only state that recognized the annexation is the Federated States of Micronesia. "
en.wikipedia.org/wiki/List_of_annexat...
Rusland zou onlangs West-Jeruzalem als hoofdstad van Israel erkend hebben.

nickolaas | 16-04-17 | 00:01

@mezelf
@tipo | 15-04-17 | 21:23
Niemand?
Ik zal om 0:00 de antwoorden posten (Wie dus erkende Oost-Jeruzalem als Israëlisch grondgebied - buiten Israel zelf die het gebied geannexeerd heeft, in tegenstelling tot dus de Westoever.. ). Zelfde vraag voor de Golan Hoogvlakte, wie erkent dat door Israel geannexeerde gebied?
Ik zal er nog een makkelijke en hele recente bij doen - wat is (meen ik) het enige land buiten Israel, dat (West-)Jeruzalem erkent als de hoofdstad van Israel ?

nickolaas | 15-04-17 | 23:46

@mezelf | 15-04-17 | 22:36
Overigens is Israel zelf ook ondertekenaar van die 4e Geneefse conventie, kennelijk had men toen dus ook andere plannen..

nickolaas | 15-04-17 | 22:48

Israel heeft geen probleem, dus waarom zou zij *eerlijk gewonnen gebied* moeten inleveren? Zonder probleem is er ook geen oplossing nodig.
@tipo | 15-04-17 | 21:23
Quizvraag - Welke land heeft ooit de Westoever als Israëlisch grondgebied erkend? (ok, die geef ik je - geen.. zelfs Israel zelf niet trouwens - conclusies van het Levy rapport zijn nooit overgenomen door opeenvolgende regeringen en.wikipedia.org/wiki/Levy_Report en het Hoogerechtshof van Israel ziet de Westoever ook als 'bezet gebied'). Blijft over Oost-Jeruzalem (is volgens mij ooit door 1 land als Israelisch gebied erkend, maar ook zij hebben hun ambassade inmiddels naar Tel Aviv verhuisd.. welk land is dat? ).
En voor de bonus - welk land erkende ooit de Syrische Golan Hoogvlakte als Israëlisch grondgebied ? (je moet ergens gaan zoeken in Oceanië.. ).
[Een en ander heeft er mee te maken dat sinds de 4e Geneefse conventie van 1949 in een gewapend conflict veroverd gebied niet meer als grondgebied van de veroveraar wordt erkend - de Westoever werd in 1967 veroverd, ruim na 1949 dus.. zelfde met de Krim - waarvoor Rusland dus uit de G8 is gegooid en onder sancties leeft - dat laatste is Israel nog bespaard gebleven feitelijk.. sterker nog, ze proberen zelf onrechtvaardige wetten aangenomen te krijgen om bedrijven en landen te straffen die geen zaken willen doen - ook al zou het alleen activiteiten in bezet gebied betreffen dus.. wereld op zijn kop - ook Nederlandse bedrijven probeert men hier mee te treffen in bijvoorbeeld de VS).

nickolaas | 15-04-17 | 22:36

Ik woonde 28 jaar in Voorburg en heb nog steeds een Haags accent.
Gelukkig schrijf ik netter dan ik praat.

Voorburg is toch de fietsenstalling van Den Haag???

Kanernietmeertegen | 15-04-17 | 22:31

Er komt nog eens een dag dat we Israël toch nog gelijk gaan geven dat ze zichzelf met barrières hebben beschermd.

Maar op die bewuste dag is het voor onszelf absoluut te laat. Europa islamiseert momenteel radicaal met salafistische haat jegens onze vrijheden. De broeinesten hiervan zitten in álle grote Europese voorsteden. Maar Europese politici teuten in de lucht en kijken in werkelijkheid weg...

Jan, Leiden | 15-04-17 | 22:30

@Havenwerker | 15-04-17 | 22:20
Volgens mij bent U juist de "koekwaus" hier.
Mag je tegenwoordig alleen nog maar commentaar/kritiek ter plekke leveren dan?
Gaat het heul rustig worden in de panelen hier, dat dan weer wel.

Berbaar | 15-04-17 | 22:24

Bvdb | 15-04-17 | 22:11
Al die gasten in Nederland met zo'n grote tyfus smoel ten nadelen van Israël, kunnen een "Enkeltje" op Schiphol kopen en dan naar Israël vliegen en dan daar ter plaatse hun ongenoegen laten blijken, maar dat durven die Koekwausen niet, ze blijven toch liever in het veilige Nederland met hun grote smoel.

Havenwerker | 15-04-17 | 22:20

Israel heeft nooit land gestolen, het is alleen maar aangevallen en heeft elke oorlog gewonnen.

Onbegrijpelijk dat er medelijden is met de Pallies en omliggende arabische landen. Israel doet zoveel pijn, omdat het hun onmacht en zwakheid blootlegt.

Bvdb | 15-04-17 | 22:11

Ik weet niet wat het is, maar ik krijg ineens zin Pechtold erin te photoshoppen.

TheseDays00 | 15-04-17 | 22:10

Off topic, waar blijft de column van Annefleur Dekker?
Die zal ondertussen toch al wel wakker zijn, toch?

Nuchternederland | 15-04-17 | 22:00

Palestijnen zijn toch gewoon Jordaniërs die aan de verkeerde kant van de grens wonen en verdwaalde Egyptenaren?
Osdorpertje | 15-04-17 | 19:53
-
Ter Leeringh Stichtingh ende Vermaeck hier FYI
https://nl.wikipedia.org/wiki/Geschiedenis_van_Palestina_(regio)
en
https://nl.wikipedia.org/wiki/Joodse_geschiedenis

telelezer | 15-04-17 | 21:52

Het is zo jammer dat Yitzak Rabin vermoord is (door een orthodoxe jood) Hij was dicht bij de oplossing met de Oslo akkoorden. Ik zie het nu nooit meer goed komen.
En @necrosis | 15-04-17 | 19:56 en @Wijze uit het Oosten | 15-04-17 | 20:27
Ik woonde ook in Voorburg, net als necrosis in een keurige buurt maar ik heb ook een haags accent!

Von Mutzenbacher | 15-04-17 | 21:48

Het is net alsof Ajax of de Ministers van Trutkije naar Rotterdam willen komen, wat moeten ze toch van ons, pleur naar dat tyfus land van je, we zitten niet te wachten op jullie, pleurop.

Havenwerker | 15-04-17 | 21:32

@TheseDays00 | 15-04-17 | 21:22
Je hebt gelijk, met het judea popular front kun je misschien nog zaken doen. Die zijn wel rustiger.

miko | 15-04-17 | 21:28

AntonPantoffel 20:54
Israel heeft geen probleem, dus waarom zou zij eerlijk gewonnen gebied moeten inleveren? Zonder probleem is er ook geen oplossing nodig.

tipo | 15-04-17 | 21:23

@ Nuchternederland | 15-04-17 | 20:56
Toen bestond allah nog niet, dus moet overzichtelijk en met redelijk overleg op te lossen zijn.

TheseDays00 | 15-04-17 | 21:22

De enige verstandige vraag die je die 'vredelievende' zogenaamde 'twee-staten' voorstanders moet voorleggen is: Waar moeten volgens u de joden wonen oftewel waar ligt het Israël wat u wel zou erkennen. Dan moeten ze toegeven dat ze helemaal geen Israël willen dus zeggen ze niks meer.

PrinsesStoepje | 15-04-17 | 21:22

Ik heb reuze zin om te kankeren maar van Agt ligt op de loer.

Ernst Oosters8389 | 15-04-17 | 21:19

Op de keeper beschouwd is het een prestatie van formaat om na 26 jaar nog zo beroerd Nederlands te spreken.
Applaus voor die man!

plaszak | 15-04-17 | 21:14

@Nuchternederland | 15-04-17 | 20:56
Wankers!

miko | 15-04-17 | 21:12

@Ommezwaai | 15-04-17 | 20:53
LOL ik denk dat dat het wel zo'n beetje was van die lutser ;)

Berbaar | 15-04-17 | 21:07

Land terug winnen? Begin dan eens met op te typhen naar de zandbak.En dat vrijheidsschild van kinderen?? Bij gebrek aan beter! Moehahahahah.

miko | 15-04-17 | 21:06

Die mensen zijn net als vele volkeren uit het verleden hun land kwijtgeraakt,gelukkig zijn er nog landen die mensen aannemen en hen de nationaliteit gunnen.Dat kun je van een hoop islamitische landen niet zeggen,die geven nooit iemand de nationaliteit van hun land.

kzegje | 15-04-17 | 21:05

Tom had ook nog de vraag kunnen stellen of meneer de burgemeester terecht een verbod heeft uitgevaardigd op een vreedzamen stille tocht van een trosje vreedzame Christenen. Dus of de veiligheid van die Christenen inderdaad niet gewaarborgd kon worden en waarom dan niet.

Schoorsteenveger | 15-04-17 | 21:04

AntonPantoffel | 15-04-17 | 20:54 Onzin, daarna willen ze de rest ook 'terug;. Er is geen oplossing, de Joden moeten daar weg volgens zo'n beetje alle omringende landen, dat zeggen ze gewoon in allerlei verklaringen.

mental K | 15-04-17 | 21:02

Ik zeg terug naar het jaar nul met dat gebied (willen ze zelf eigenlijk ook). Romeinen de baas, vol met joden en niet 1 moslim te vinden. Nooit oorlog en af en toe een gezellige kruisiging als brood en spelen.
TheseDays00 | 15-04-17 | 20:43
Dat zal wel tegenvallen. Ik heb ooit een documentaire gezien over die periode daar, en het was 1 groot conflict tussen de peoples front of Judea en het Judean peoples front.

Nuchternederland | 15-04-17 | 20:56

Het conflict tussen Israël en de Palestijnen kan simpel worden opgelost. Israël kan een belangrijke stap zetten door de door haar gestolen gronden terug te geven. Met de huidige Israëlische regering (en waarschijnlijk ook de toekomende) en met een niet-werkelijk geïnteresseerd buitenland zie ik dit overigens niet gebeuren.

AntonPantoffel | 15-04-17 | 20:54

-weggejorist-

Ommezwaai | 15-04-17 | 20:53

Klopjacht | 15-04-17 | 20:48
Heeft u verder nog nieuws te melden?

Ommezwaai | 15-04-17 | 20:53

-weggejorist en opgerot-

Klopjacht | 15-04-17 | 20:48

@ Sanderov35 | 15-04-17 | 20:30
Ik zeg terug naar het jaar nul met dat gebied (willen ze zelf eigenlijk ook). Romeinen de baas, vol met joden en niet 1 moslim te vinden. Nooit oorlog en af en toe een gezellige kruisiging als brood en spelen.

TheseDays00 | 15-04-17 | 20:43

@necrosis
@Wijze
De Profimarkt!
En fuck de filistijnen!

RickTheDick | 15-04-17 | 20:36

Turken, Palestijnen, Eritreeërs..
In Nederland allemaal een grote muil, maar geen klauw steken ze uit om de omstandigheden in hun land van herkomst te verbeteren.
Maar het ergste is nog, de Nederlandse belastingbetalerT draait continu op voor het gerel van deze bi-culturelen.

Ommezwaai | 15-04-17 | 20:36

-weggejorist-

tata1981 | 15-04-17 | 20:34

Dank je wel Tom, ik ga vanavond naar de "Stad", dit Tyfus tuig hoort niet in mijn stad met dat vredelievende schijnheilige gedoe, hakken de arm of de moeder,
En laat Trump daar ook maar de Neuk je moeder-bom gooien, o sorry, laat Israël daar ook maar een Atoombom gooien.
Stelletje klootzakken tief naar je habitat, zodemieter uit mijn land, voor 120Euro kan je optyfen en je protest in Israël kwijt maar dat durven jullie niet schijtluizen.
Eruit met die oorlogszuchtige Palestijnen. Ga weg uit Nederland ziekvolk.

Havenwerker | 15-04-17 | 20:31

Wat een leugen! Alleen maar focus op Israel. Wat een jodenhaters. Jordanie is Palestina. Is nooit een Palli staat geweest. Een klein deel zal israel worden voor joden en vredelievende moslims (1 miljoen nu) en jordanie voor palestijnen. Zulke racisten; mohen geen joden in die landen wonen meer en gaza moest jodenvrij terwijl er 1 miljoen moslims in israel leven en in regering/leger/overheid etc werken

Sanderov35 | 15-04-17 | 20:30

Die van Doorn, zou met terugwerkende kracht moeten worden geaborteerd.

arc-en-ciel | 15-04-17 | 20:30

@necrosis | 15-04-17 | 19:56
Dan heb jij niet in de juiste buurt gewoond, anders had je een Veurbeurgchs accent gehad...
*Weten doet, 15 jaar Veurbeurgsche ervaring.. *

Wijze uit het Oosten | 15-04-17 | 20:27

Kon dit niet tegelijk in hetzelfde centrum als die conferentie van Eritrea worden gehouden? Eens kijken of zogenaamde palestijnen (bestaan niet) wel met anderen in 1 land kunnen leven.

TheseDays00 | 15-04-17 | 20:23

Arnoud van Doorn. De grootste opportunist en verrader die op Nederlandse bodem rondloopt. Zouden ze aan zijn enkels achter zo'n Pakistaanse brommer moeten binden.
Buddingpuks | 15-04-17 | 19:52

Eens! Deze vogel is een pooier van de zuiverste soort!

Ernst Oosters8389 | 15-04-17 | 20:18

Eén keer op 'post' drukken is genoeg.

necrosis | 15-04-17 | 20:16

Palestijnen zijn veelal uit gescheten burgers van o.a. Jordanië die niet mee wilden doen met groot Ottomanië, en ze worden nog steeds gebruikt door o.a. Jordanië om Israel te sarren maar en zullen nooit een staatsburgerschap meer krijgen .
De zwerver die onder de spoorbrug slaapt word trouwens toch ook niet ineens eigenaar .

Castor12 | 15-04-17 | 20:16

Turkse referenda, Eritrese staatsgeleide bijeenkomsten, Palestijnse conferenties. De toestand van de wereld in Nederland

atheïstisch stemvee | 15-04-17 | 20:14

-weggejorist-

Moestuinier | 15-04-17 | 20:12

-weggejorist-

Moestuinier | 15-04-17 | 20:12

-weggejorist-

Moestuinier | 15-04-17 | 20:12

-weggejorist-

Moestuinier | 15-04-17 | 20:12

-weggejorist-

Moestuinier | 15-04-17 | 20:12

-weggejorist-

Moestuinier | 15-04-17 | 20:12

Dat mag allemaal in Nederland. Geen respect voor Israël.

Moestuinier | 15-04-17 | 20:12

Arnoud van Doorn...
NL / Westerse beschaving onderuit halen? Arnoud is erbij.
Zwarte Piet afschaffen? Arnoud is erbij.
Palestina promoten? Arnoud is erbij.
Israël haten? Arnoud is erbij.
Islam promoten? Arnoud is erbij. En z'n zoon trouwens ook.
Moskeeën openen? Arnoud is erbij.
Islamitische terrorisme goedpraten? Arnoud is erbij.

Eduardo- | 15-04-17 | 20:07

Nederland heeft op de kortste termijn mogelijk een 'geen Mo kuur' nodig.
En dan maar hopen dat het niet al te laat is.

Jackanders | 15-04-17 | 20:06

Al bijna 70 jaar een conflict en geen enkele reaguurder gaat bij leven meemaken dat er een vreedzame oplossing komt in het Midden-Oosten. Ook dit congres is volstrekt nutteloos.

de Voorzittert | 15-04-17 | 20:05

Gelukkig gelijk het hele zooitje halve zolen in beeld, gelijk natrekken en op zouten ermee.Ga maar daar wonen.

van stampij | 15-04-17 | 20:05

necrosis | 15-04-17 | 19:48

Volgens mij weet ik wat je bedoelt. Maar voor dat soort dingen was gisteren de uitgelezen dag.

Jos Tiebent | 15-04-17 | 20:00

Ze zijn toch niet voor Hamas, dat kan toch niet zomaar antisemitisme enzo, ... Of wacht...

Upharsin | 15-04-17 | 19:57

@Feynman | 15-04-17 | 19:49
Ik woonde 28 jaar in Voorburg en heb nog steeds een Haags accent.
Gelukkig schrijf ik netter dan ik praat.

necrosis | 15-04-17 | 19:56

Palestijnen zijn toch gewoon Jordaniërs die aan de verkeerde kant van de grens wonen en verdwaalde Egyptenaren?

Osdorpertje | 15-04-17 | 19:53

Arnoud van Doorn. De grootste opportunist en verrader die op Nederlandse bodem rondloopt. Zouden ze aan zijn enkels achter zo'n Pakistaanse brommer moeten binden.

Buddingpuks | 15-04-17 | 19:52

"Ik woon in Nederland, al meer dan 26 jaar..."

Waarom heb je dan nog steeds een accent?!?

Feynman | 15-04-17 | 19:49

Arnoud van Doorn is een landverrader, wat je daar mee moet doen zal ik maar niet typen.
*geen zin in ruzie met Joris*

necrosis | 15-04-17 | 19:48

Dat we een handelsnatie zijn wil toch niet zeggen dat we een thuishaven zijn voor onderhandelingen over exotische conflicten?

keestelpro | 15-04-17 | 19:45

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken