Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dit willen jullie, sick fucks. Dode dieren-livestream

Perfect voor de collectief zieke geest van Nederland in onder late stage capitalism: livestreams vanuit slachthuizen. Reflexmaatregeltje naar de ophef over de lamentabele toestanden in Tielt. Goed, okee, cameratoezicht, dat is leuk natuurlijk en een uitkomst voor luie inspecteurs. Maar het is 2017 dus alle burgers moeten ze mogen inzien, die killcams waarop te zien is hoe Babe en 15 miljoen van zijn vriendjes met stalen pinnen in hun harses naar de andere wereld geholpen worden. Natuurlijk, de maatregel is bedoeld om Annefleurtjes en andere hele bewuste jongeren een kans te geven om te laten zien hoe erg het is om van intelligente dieren bacon te maken, maar denk eens aan de views! Het wordt ongetwijfeld een ziek fascinerend feest; een soort How it's Made meets industriële genocide. Noem het gerust de ultieme vorm van Big Brother (hebbie de woordgrap?). Als mensen naar Minecraftvloggers kunnen kijken en beauty-influencers miljoenen volgers hebben zullen deze killcams ongetwijfeld een grote hit zijn bij de sicko's van de interwebs. Oink!

Reaguursels

Inloggen

Het schijnt dat sommige varkens nog leven als ze gedood worden

priwax | 11-04-17 | 22:46

Na

Dutch_Holland | 11-04-17 | 22:08

Cameratoezicht in alle kebab zaken of ze wel de handen wassen naar het poepen.

Dutch_Holland | 11-04-17 | 22:07

Cameratoezicht in moskeeën lijkt mij veel beter.

Dutch_Holland | 11-04-17 | 22:06

Nu kan je er natuurlijk vergif op innemen dat ouderenpartij 50plus binnenkort met een motie komt voor cameratoezicht in alle Nederlandse bejaarden- en verzorgingstehuizen.

hStripe | 11-04-17 | 19:50

Uitstekend dat dit gebeurt, is alleen maar goed voor de bewustwording. Zo typisch dat er over geklaagd wordt, veel vlees-eters willen niet geconfronteerd worden met de gruwelen die andere levende wezens moeten ondergaan om hun onbeheerst smaakorgaan te kunnen plezieren, wat eigenlijk niet zo verschillend is van het links wegkijken van problemen om geen last van gewetenswroeging te krijgen.

Voor wie geinteresseerd is in next-level bewustwording:
iskconbirmingham.org/whats-wrong-with-...

Artula | 11-04-17 | 19:27

Ik ben eigenlijk benieuwd of het amendement van Van der Staaij het nog gehaald heeft om dit ook voor abortusklinieken van toepassing te maken.

down | 11-04-17 | 19:22

frank87 | 11-04-17 | 18:51
Dat, en ook krijgen we sojaeiwit bijna niet verteerd tot wat we nodig hebben.
Kwark, weliswaar niet plantaardig, maar minder dieronvriendelijk dan dood dier, werkt, denk ik, wel heel goed. Maar ik heb zelf een tijdje ongeveer een kilo, twee bakken magere kwark per dag gegeten, en zonder in detail te willen treden hier, dat verstopt als een malle. Garbage in, maar niks meer out.
Vlees en vis hebben we eigenlijk gewoon nodig. Ik zou niet anders kunnen denken met de weinige kennis die ik heb.

LibertasSimplex | 11-04-17 | 19:21

Mooi zo, had sowieso liever mevr. Thieme als premier gezien, dan die MH 17 bal.

Wienerschnitzel mit | 11-04-17 | 19:20

LibertasSimplex | 11-04-17 | 17:10
Je kunt je eiwit best plantaardig binnen krijgen, maar dan houd je een hoop onverteerbare zooi over.
Daar is nu de veehouderij voor: een koe eet wat jij niet kan eten.
Als we meer dan 85% van ons eiwit plantaardig eten, zijn we gewoon slecht bezig voor het milieu (dan zijn er geen varkens meer voor dat sojaschroot dat over blijft van je tofu)

frank87 | 11-04-17 | 18:51

hotmint | 11-04-17 | 18:34
Inderdaad, ik ben erg geinteresseerd hoe een stel barbaren denkt dat ze hun zogenaamde arbeid moeten doen. Zo doen al onze ooms het ook in de badkuip! zullen ze gedacht hebben.

Cobalt bomb | 11-04-17 | 18:51

weeseensnuchter | 11-04-17 | 17:39
Hoezo overbevolking? De mensheid is beter doorvoed dan ooit tevoren.
Het spijt me maar ik heb gewoon meer met mensen, als met de kakkerlakken die de aarde overnemen (en vervuilen) als wij zouden verdwijnen.

frank87 | 11-04-17 | 18:47

Kortom: we gaan ten onder aan overbevolking. Alles wat je bedenkt en wat je doet is teveel. Tijd voor oorlog en wereldwijde virussen.

Rest In Privacy | 11-04-17 | 18:38

Heej Zentgraaff de motie over de livestream is verworpen hè. De aangenomen motie gaat alleen over cameratoezicht als extra controle op het slacht- en toezichtproces. Wat die camera's vastleggen zal dus vooralsnog niet openbaar gemaakt worden.

Sociaalliberaal | 11-04-17 | 18:36

@LibertasSimplex | 11-04-17 | 18:02
Nou ja, liever kipleverworst dan gewone leverworst toch...

Rest In Privacy | 11-04-17 | 18:36

PS varkens slachten is toch wat anders dan gras maaien...

hotmint | 11-04-17 | 18:35

Prima initiatief dit. Gefeliciteerd Marianne.
.
Als we het eten en ook de herkomst weten,
dat moeten we het ook kunnen aanzien / controleren.

hotmint | 11-04-17 | 18:34

Al jaren zijn er misstanden in slachthuizen. Al jaren probeert men er wat aan te doen en nu is er eindelijk een soort van goed resultaat en Zentgraaff gaat zitten zeiken.
Tendentieus, ongefundeerd en nodeloos kwetsend zeg ik hier dat Zentgraaff wel raad weet met een puppy.

petshopboy_mike | 11-04-17 | 18:31

Bijtendehond | 11-04-17 | 17:28
Voor geld kan alles.

Cobalt bomb | 11-04-17 | 18:26

Eensch met Thieme.

HijgentHert | 11-04-17 | 18:12

Kinderachtig Zentgraaff.

Dommedaris | 11-04-17 | 18:09

@boerk | 11-04-17 | 17:54
Dit raam zal open blijven totdat het bedrijf van Verhofstadt Oost Oekraine naar de klote heeft gefrakd. Gaat nog leuk worden, China heeft de landbouwgrond daar voor de komende 46 jaar gehuurd.

Zoon van Boer | 11-04-17 | 18:05

@boerk | 11-04-17 | 17:54
Geen EU regels en een raam om dit deal te maken gesteld op "oneindig".

Zoon van Boer | 11-04-17 | 18:03

McMarx | 11-04-17 | 17:27
Zoals die familie kippen die een leverworstfabriek zijn begonnen.

LibertasSimplex | 11-04-17 | 18:02

Dan slachten we toch in Oekraine, daar mag je toch al alles legaal (af)slachten.

boerk | 11-04-17 | 17:54

@necrosis | 11-04-17 | 16:17
Daarom ook 98%...
Mensen begrijpen wel dat dieren gestrest raken als ze verplaatst worden, maar dat is nou eenmaal een logistiek probleem wat moeilijk op te lossen is. Niemand in de productielijn heeft een interesse in gestrest vlees, want dat smaak je.
@Zeepvrij Vindt de vleesconsumptie een probleem, als je een probleem met overproductie hebt, moet je bij de politici rond 2000 zijn, die wilden graag een enorme productie en financierde dat. De enige oplossing voor hun succes is meer monden om te voeden.... Ik hoop niet dat dit het ware verhaal is.

Zoon van Boer | 11-04-17 | 17:49

@Jan Gordelroos | 11-04-17 | 17:16
als mensen grote stellingen poneren en "google maar" op de vraag naar bewijsvoering antwoorden is de bewijsvoering in mijn ervaring meestal flinterdun.

bij mijn weten gaat de kwaliteit (houdbaarheid) van vlees achteruit als de dieren gestressd worden geslacht (en dat weet ik ook van toen ik nog jaagde), en verder bron: google maar, lol. en daarom zullen slachterijen dat proberen te vermijden. Dat er meetbare effecten op mensenlijke gezondheid zijn is mij niet bekend.

geenspam | 11-04-17 | 17:41

Dat het echte wereldprobleem de overbevolking is, durft de dierenpartij niet te zeggen. Nu 7,5 miljard, kan de wereld eigenlijk wel meer dan bv 3 miljard mensen aan?
De mens is nu eenmaal een omnivoor. Wanneer wordt de partij voor de planten opgericht? Dan komen er camera's boven het gehele land. Als mensen geen vlees en planten meer mogen eten, wordt het probleem vanzelf opgelost.

weeseensnuchter | 11-04-17 | 17:39

Ja, dode dieren. Dat is sick.
Maar foto‘s van opengereten zweedse mevrouwen op straat en verzopen kinderlijkjes op het strand, daar doen we niet moeilijk over. Dat is prima als politiek schuimbekvoer.

dezenicknameisbezet | 11-04-17 | 17:34

@Bijtendehond | 11-04-17 | 17:28
Wil je eigenlijk wel dat een religieus/ideologisch onrein persoon jouw reine varkens uitbeent?

GeinPonempie | 11-04-17 | 17:31

Vogelbeest | 11-04-17 | 15:42

Ze mogen ze wel slachten, maar niet eten?

Het aanraken en in het bloed staan van een varken is dus niet haram?

Bijtendehond | 11-04-17 | 17:28

@LibertasSimplex | 11-04-17 | 17:10
Ook onder de kippen zitten af en toe exemplaren die uitermate eigenzinnig, grappig en toegenegen zijn. Zeg maar de Einsteins en Kunstenmakers onder de kippen.

Rest In Privacy | 11-04-17 | 17:27

@Jan Gordelroos | 11-04-17 | 17:06
Mooi! Ik kan wel wat meer agressie gebruiken.

Rest In Privacy | 11-04-17 | 17:22

Diotima | 11-04-17 | 17:08
Daarom is het ook goed dat er nog meer mensen geimporteerd worden want het zouden er wel eens te weinig kunnen zijn. En die kunnen we dan filmen, in een successief cultuurlandschap.

Cobalt bomb | 11-04-17 | 17:17

geenspam | 11-04-17 | 17:10

Google is je beste vriend... Heb niet zoveel zin om de bio-chemische huishouding van je lichaam uit te gaan leggen. Dan ben ik morgen waarschijnlijk nog bezig. Buiten dat het zo logisch als wat is. Of dacht je dat deze gillende varkens geen stress hebben en dat de adrenaline niet door hun aderen giert?

Jan Gordelroos | 11-04-17 | 17:16

XaleX_2 | 11-04-17 | 16:26
Hier was de islam ook weer debet. Enkel en alleen daarom is er nu deze beleidsmaatregel aangenomen.

Cobalt bomb | 11-04-17 | 17:13

@Jan Gordelroos | 11-04-17 | 17:06
wat is je bewijs voor dat 100% zeker?

geenspam | 11-04-17 | 17:10

Een man heeft meer dan een gram, veel meer, eiwit nodig per kilo lichaamsgewicht per dag. Veganistische veganisten bestrijden dat, zonder grond.
Van plantaardig voedsel is het niet mogelijk de benodigde hoeveelheid eiwit binnen te krijgen. Zelfs niet met broodjes pindakaas. Het kan wel, maar dan komt de pindapoep je oren uit. Ik eet veel broodjes pindakaas.
Varkens vind ik trouwens lief. En ik vind het heel erg, wat er in slachthuizen vaak met ze wordt gedaan.
Koeien vind ik ook lief.
Kippen vind ik niks aan. Maar ook lief.

LibertasSimplex | 11-04-17 | 17:10

Ik ben een omnivoor en ik blijf een omnivoor! Vlees is en blijft onderdeel van mijn dieet, daar verandert de video die ik net gekeken heb uit de link niets aan.
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/03/...
Dat betekent niet dat ik het toejuich en goedkeur dat dieren onnodig wreed behandelt worden op boerderij, transport, en uiteindelijk het abattoir, dus is het goed dat men daar op toe ziet, en als blijkt dat dit niet anders kan dan middels camera toezicht dan moet dat maar.

Het neemt niet weg dat ik Marianne Thieme de vega-evangelist ook met gezonde argwaan bekijk. Dat zij geen vlees eet moet zij weten. Dat zij het anderen op wil dringen vind ik net zo onethisch van haar als dat zij het eten van vlees vindt, met dat verschil dat ik haar niet op leg wat voor dieet zij moet volgen. Ik wens dat zij dat bij mij ook niet doet.

GeinPonempie | 11-04-17 | 17:10

Vogelbeest | 11-04-17 | 15:42
Ik wil helemaal niet dat neurologisch gestoorden aan mijn voedsel zitten, er zijn toch regels in NL? Ik zou willen dat die nageleefd werden ipv dat ik weet dat er in mijn supermarkt leverworst gespuugd wordt.

Cobalt bomb | 11-04-17 | 17:09

De zwakzinnigheid heerst in de TK: Van sjololetters in de Telegraaf naar motie van de PvdHamsters.

Zeddegeizot | 11-04-17 | 17:08

Peter Emile | 11-04-17 | 16:56
Nederlandse wilde dieren leven in een cultuurlandschap, ze schooien in heggen, nestelen onder dakpannen, eten onze voedselresten, paaien in onze sloten.
Al die plekjes verdwijnen doordat de bebouwde omgeving schoner is geworden en landbouw intensiever.

Diotima | 11-04-17 | 17:08

Das allemaal leuk enzo maar als je met de informatie die de camera's je verschaffen niks doet, bijvoorbeeld de vereisten voor de stageplaats wat verhogen, dan veranderd er niks.

Cobalt bomb | 11-04-17 | 17:07

Als varkens en koeien normaal doodgeschoten zouden worden met een klassiek schietmasker (waarmee een stalen pin met kracht in de schedel wordt geschoten), wat wel niet de goedkoopste, maar wel de meest humane methode is om vee in slachterijen af te maken, daalt de misdaad t.g.v agressie in Nederland zienderogen. Dat zit zo: Dieren die zo gemarteld worden en blootstaan aan enorme stress worden automatisch door hun tegenspartelende lichaam volgepompt met adrenaline (en anderen angst-hormonen) dat in het vlees komt dat wij eten. Dat spul werkt ook bij mensen, dus hoe meer je ervan eet, des te meer de spiegel stijgt in je bloed van spul dat er eigenlijk niet thuishoort. Dat veroorzaakt veranderingen in je bio-chemische huishouding en leidt 100% zeker tot veranderingen in het gedrag van de mens. Om nog maar even te zwijgen van (mogelijk illegale) groeihormomen en allerlei antibiotica-shit etc. dat in vlees zit van vee uit grote massa-vetmesterijen.

Jan Gordelroos | 11-04-17 | 17:06

Parafernalio | 11-04-17 | 16:49
De op één na langstlevende (bewezen) persoon is 117 geworden, zonder, naar haar weten, lijkvlees te hebben gegeten.

Musset | 11-04-17 | 17:06

-weggejorist-

Rayboogie | 11-04-17 | 17:02

chicago river | 11-04-17 | 16:56
Je boekenkast is indrukwekkend. Het zou prettig zijn als je je belezenheid wat meer zou etaleren, zodat ik het gevoel heb om met een gelijkwaardige sparringpartner van doen te hebben.
En ik voel me niet gebeten, hoor. Je "diertje" getuigt van het omgekeerde.

Kus op je boze bol.

Parafernalio | 11-04-17 | 17:01

En als je veganist bent ben je gewoon emo en behoor je tot de groep Anne Fleur D. Wen er maar aan. Dat er ook emo´s als ik bestaan.
chicago river | 11-04-17 | 16:43
Je hoeft niet elke veganist/vegetariër te vergelijken met de radicaalste onder hen. Daar je je eigen verstand en een grote groep redelijke mensen tekort mee.

Diotima | 11-04-17 | 16:58

@geenspam | 11-04-17 | 16:02
Als camera's haram zijn, waarom komt er uit het Kalifaat dan regelmatig een 'Hollywood' productie?

Gezwelgje | 11-04-17 | 16:56

@Zeepvrij | 11-04-17 | 16:18

"En hoe lang zouden we precies moeten wachten totdat dieren ook meetellen in onze samenleving?"

Wedervraagje: Hoe lang zouden we moeten wachten totdat bomen & planten ook meetellen in onze samenleving?

Met andere woorden: zo kun je wel voor elke niet-menselijke levensvorm een politieke partij gaan oprichten.

En overigens: alsof dieren al niet genoeg meetellen in onze samenleving; in Nederlandse huishoudens leven ongeveer 1,5 miljoen honden en 2,6 miljoen katten (cijfers van 2015).

En dan heb ik het nog niet eens over het gedweep van vrijwel elke bakvis tussen de negen en de achttien met pony's en paarden, over de honderdduizenden konijnen, cavia's, hamsters, witte ratten, duiven, kanaries, papegaaien, vissen en allerlei soorten amfibieën die mensen er op na houden. En bij mij om de hoek, in het Vondelpark, zijn talloze vrijwilligers al een tijdlang bezig om in het holst van de nacht honderden padden in emmers te flikkeren om ze ongeschonden naar hun neukplek te brengen.

En weet u het nog? Van uw & mijn belastinggeld is er een viaduct gebouwd - kosten: 144.000 euro - tussen het Haagse Bos en Clingendael om eekhoorns ongeschonden te kunnen laten oversteken. Na een jaar hadden er inderdaad drie (3) eekhoorns gebruik van gemaakt.

Ik heb het ook niet eens over de talloze bouwprojecten die, ten koste van vele miljoenen, zijn stopgezet vanwege de aanwezigheid van allerlei kleine kudtbeestjes waar nog nooit iemand van had gehoord, zoals de kamsalamander, de zeggekorfslak, de korenwolf of de groen-geel gestreepte, roodgevlekte middelste polifinario.

Dus kom me niet aan met het verhaal dat dieren in Nederland niet meetellen.

Peter Emile | 11-04-17 | 16:56

Parafernalio | 11-04-17 | 16:49
Ik google niets van dat alles want mijn boekenkast is vol zat.
Mijn voorouders?
De vraag was: hoe komt Zeepvrij op een periode van precies 40 jaar en was zijn/haar bewering wel waar? Daar reageerde ik op, en terecht.
Dus nog los van de tijdspanne, moet je ook allerlei volkeren meerekenen die er verschillende vlees/vis eetculturen op nahouden en nahielden.
Begrijpend lezen, en voel je niet zo gebeten, diertje.

chicago river | 11-04-17 | 16:56

Een maandje na het verkrijgen van mn stem en nu al een motie aangenomen krijgen, chapeau!

Binnenbaan | 11-04-17 | 16:52

chicago river | 11-04-17 | 16:43

En ik maar denken dat "framing" een linkse hobby was.
Zit je hier wel goed?

Parafernalio | 11-04-17 | 16:50

chicago river | 11-04-17 | 16:40
Da's gewoon wetenschap. Je zult je verbazen in wat voor wereld van kennis je verzeilt raakt als je eens een wetenschappelijk artikel, of een boek leest. Ik kan het iedereen aanraden.

Je blinde darm is bijvoorbeeld een aanwijzing dat het dieet van je voorouders voornamelijk, zo niet uitsluitend, plantaardig was.
Gaandeweg heeft ons spijsverteringssysteem zich aangepast aan (meer) vlees, maar feit is dat het er nog steeds wat moeite mee heeft. Vlees eten is absoluut geen noodzaak om te overleven. Integendeel.

Google het maar.

Parafernalio | 11-04-17 | 16:49

Marianne, ga je eens met belangrijke dingen bezighouden moppie. Afwassen en thuis zitten bijvoorbeeld.

WatZalIkErvanZeggen | 11-04-17 | 16:48

chicago river | 11-04-17 | 16:40
Haal even diep adem en lees dan nog eens mijn reactie waar u aanvankelijk op reageerde.

Rest In Privacy | 11-04-17 | 16:47

Als dit aangenomen wordt is het overigens weer een stap richting 1984, want als je een camera in een slachthuis kunt hangen om te checken dat er niks illegaals gebeurt, waarom zou je dan geen camera in elk bedrijf hangen om te checken of er niks illegaals gebeurt? En waarom eigenlijk geen camera in je huiskamer om te checken of je daar soms geen illegale dingen doet? Gaat lekker met dat hellend vlak.

De vergelijking met de beelden van stockholm gaat overigens mank; dat was slechts een gevolg van nieuwsvergaring, niet van continue monitoring.

geenspam | 11-04-17 | 16:45

Parafernalio | 11-04-17 | 16:35
En als je veganist bent ben je gewoon emo en behoor je tot de groep Anne Fleur D. Wen er maar aan. Dat er ook emo´s als ik bestaan.

chicago river | 11-04-17 | 16:43

Parafernalio | 11-04-17 | 16:35
Wie of wat zijn dan wel de maat der dingen. Als het, men neme een Texaan of Chinees, Koreaan of Mongool is (die laatste eten praktisch alleen maar vlees, yakvlees) die Zeepvrij preekt, met zijn kennis dat ´de mensheid de ´afgelopen 40 jaar´ (?!?) amper tot niet dagelijks vlees at.

Waar komt deze Diederik Stapelse kennis vandaan dan. Leg het me maar uit.

chicago river | 11-04-17 | 16:40

@necrosis | 11-04-17 | 16:00
Geachte Necrosis, u begon zelf over het pijpen van zwelvlees en slikken, ik wil niet weten wat u allemaal met het slagersvleesch van uw echte slager uitvoert.
Driewerf bah.
Bah, bah, bah.

Openbaar Mysterie | 11-04-17 | 16:36

"1400 jaar geleden bestonden camera's nog niet..."
Lupuslupus | 11-04-17 | 16:23

ja, meen je dat nou echt? weer wat geleerd.

gandhi vind ik trouwens behoorlijk overrated als bron van tegeltjeswijsheden.

geenspam | 11-04-17 | 16:36

Iedereen verplicht eens in de maand naar de slachterij (met de kinderen indien beschikbaar).

Rest In Privacy | 11-04-17 | 16:35

chicago river | 11-04-17 | 16:27
Texanen en Chinezen zijn niet de maat der dingen.
Bovendien getuigen jouw plempsels van meer "emo" dan die van Zeepvrij.

Parafernalio | 11-04-17 | 16:35

Zo kunnen we nog wel meer politieke partijen bedenken & oprichten ter bestrijding van al dan niet veronderstelde luxe-problemen.
Peter Emile | 11-04-17 | 16:12
.
Dierenmishandeling vindt u een 'luxe probleem'? Wat valt mij dat zwaar van u tegen zeg. Vooral omdat ik over het algemeen uw bijdragen graag en met instemming lees. Weer een illusie armer.

Lupuslupus | 11-04-17 | 16:33

Zolang ik 's avonds maar een flink stuk dode koe in de pan heb liggen.
necrosis | 11-04-17 | 16:00
Kun jij je dat wel veroorloven van je uitkering.

wakker worden | 11-04-17 | 16:29

Ik vind het wel een goede maatregel. Ik ben vleeseter, maar als je consequent bent, moet je het ook durven zien. Misschien gaan we hierdoor wel minder vlees eten. Ik vind het in principe niet fout dat het ene dier (de mens) het andere eet, maar de hele voedingsindustrie is natuurlijk een grote moorddadige gulag, zelfs in de meeste brave variant. Lees Yuval Noah Harari. Ik ben op dit punt wel voor de dierenpartij, ik snap alleen niet dat op alle andere punten ze achter het zombie-partijkartel aanhobbelen.

knossie | 11-04-17 | 16:28

Diotima | 11-04-17 | 16:25
Enige nuance, ik denk dat de negentiende-eeuwse stadsbevolking aanmerkelijk slechter at dan plattelanders in de middeleeuwen.

Diotima | 11-04-17 | 16:28

Zeepvrij | 11-04-17 | 16:07
Veganistisch geloel/gejoel.
Wat weet jij precies wat de ´mensheid´ de afgelopen 40 jaar aan vlees al dan niet dagelijks at? Wereldwijze knul/Meid. Vraag eens aan een Texaan of een Chinees wat die dagelijks at. Sta je gek te kijken, met je veganistische slappe gejoel gebaseerd op emo en niet op ratio.

chicago river | 11-04-17 | 16:27

Ih een beetje moeite met het artikel. Voor de islam terreur moet je niet wegkijken de erge beelden moeten getoond worden met afgereden benen en al. En dan zijn mensen sicko's als ze toevallig beelden vanuit een slachthuis kunnen zien. Nee dat moet vooral verborgen blijven, daar moeten we het ook niet over hebben. Dus, 'tonen van afgesneden mensen met afgerukte ledematen is niet ziek (mag je ook niet voor wegkijken)' het tonen van wat er in een slachthuis gebeurt wel'.

XaleX_2 | 11-04-17 | 16:26

Dat is een halve waarheid. Vroeger aten de arme mensen vis en de rijke vlees. Maar wel degelijk elke dag.
Zoon van Boer | 11-04-17 | 16:11
Laten we het verleden niet romantiseren. Het gros van de bevolking at zeer eenzijdig en vaak van slechte kwaliteit. Verder men hield er rare ideeën op na wat wel en niet gezond was. Fruit mijden, beter wit dan donker brood, etc.

Diotima | 11-04-17 | 16:25

@Zeepvrij | 11-04-17 | 16:17
Vergeet zoetwatervis niet, dat vroeger overvloedig voorkwam: paling, zalm, snoek, karper, enz. Dienstmeisjes namen in hun contact op dat ze niet vaker dan twee keer per week zalm kregen te eten! Maar dit is misschien een broodje aap verhaal.

Jeff Hawke | 11-04-17 | 16:24

in de hadith staat duidelijk dat cameras haram zijn en vrijheid van godsdienst moet gerespecteerd worden.
geenspam | 11-04-17 | 16:02
.
1400 jaar geleden bestonden camera's nog niet... En vrijheid van godsdienst (de islam is een perverse ideologie overgoten met een godsdienstsausje !) mag nooit een vrijbrief zijn om dieren te martelen. Dat martelen moet gewoon 100% verboden worden. Punt.

Verder zal ik nooit begrijpen dat lieden die snot en kwijl janken als hun huisdier dood gaat, met het grootste gemak over het martelen van vee heen stappen.

Als je dan zo nodig vlees moet eten, koop dan scharrelvlees. Is iets duurder maar dan weet je tenminste zeker dat het dier een goed bestaan heeft gehad, goed verzorgd is geweest. I.p.v. de arme varkens die hun korte leven opgesloten zijn in een ijzeren kooi waar ze niet eens kunnen lopen, alleen zitten en liggen. Geldt trouwens ook voor koeien die levenslang 2 vierkante meter staan en liggen. Helemaal oprotten met die bio industrie.

En dat de 'samenleving' die kiloknallers zou willen is gewoon een leugen. Niemand heeft er om gevraagd. De mensen kopen het omdat het beschikbaar is.

"De beschaving van een samenleving valt af te meten aan de wijze waarop ze omgaat met dieren".

Mahatma Ghandi.

Lupuslupus | 11-04-17 | 16:23

Op deze manier daalt de vraag naar vlees. Daardoor zakt de prijs. Dat vind ik fantastisch! Nog meer kiloknallers!

Dit soort filmpjes staan al jaren op YouTube. Effect is marginaal.

Feynman | 11-04-17 | 16:23

@Peter Emile | 11-04-17 | 16:12
En hoe lang zouden we precies moeten wachten totdat dieren ook meetellen in onze samenleving? Overigens is het geen one-issue-partij.

Rest In Privacy | 11-04-17 | 16:18

@Zoon van Boer | 11-04-17 | 16:04
Ik ga regelmatig naar een boer voor een stuk goed vlees en een doos eieren.
Ik weet hoe het werkt en boeren zorgen goed voor hun dieren.

necrosis | 11-04-17 | 16:17

@Zoon van Boer | 11-04-17 | 16:11
Hoe hielden ze dat vers? Ik denk eigenlijk dat dat alleen gold voor degenen die aan de kust woonden maar misschien heeft u gelijk. Hoe dan ook, de consument zou weer voor kwaliteit moeten gaan in plaats van kwantiteit zodat de boeren en slachterijen niet amoebes in dienst moeten nemen om goedkoop te produceren.
Overigens ben ik veganist omdat ik zelf ook niet zou willen worden geslacht maar ieder z'n meug.

Rest In Privacy | 11-04-17 | 16:17

Ik blijf erbij: een Partij voor de Dieren is niet alleen een symptoom van ultieme decadentie, maar eveneens een verschijnsel van doorgeschoten feminine emo-politiek.

Zo kunnen we nog wel meer politieke partijen bedenken & oprichten ter bestrijding van al dan niet veronderstelde luxe-problemen.

Peter Emile | 11-04-17 | 16:12

Zeepvrij | 11-04-17 | 16:07
Zo is dat.
Vlees zou weer een traktatie moeten worden.

Parafernalio | 11-04-17 | 16:12

@Zeepvrij | 11-04-17 | 16:07
Dat is een halve waarheid. Vroeger aten de arme mensen vis en de rijke vlees. Maar wel degelijk elke dag.

Zoon van Boer | 11-04-17 | 16:11

necrosis | 11-04-17 | 15:57
:)
Ik ga maar voor het Zeepvrij-dieet: Zeepvrij | 11-04-17 | 16:07

Diotima | 11-04-17 | 16:11

Misschien iets overtrokken, maar ik neem aan dat dit verzoek niet gebaseerd is op 1 incident. En niemand is verplicht om naar de beelden te kijken.

Mannes | 11-04-17 | 16:10

@3*links=rechts | 11-04-17 | 16:01
Die zijn er nog steeds, wettelijk verplicht. Elk varken wordt door een dierenarts gecontroleerd, of laten we het zo zeggen. De producenten betalen voor een dierenarts die elk beest controleert, verplichte EU regelgeving. Die dierenarts is in dienst van de overheid, dus als hij zijn werk niet doet moet je bij de overheid zijn, niet de slager of de producenten.

Zoon van Boer | 11-04-17 | 16:09

@Zeepvrij | 11-04-17 | 15:52
Lijkt me wel, sommige haaien vreten alles wat ze tegenkomen.
Hun afgebroken tanden groeien wel terug, maar sommige dingen blijven steken in hun maag, zoals nummerplaten van auto's.
Lees eens wat over Bullsharks, die beesten zijn knettergek en levensgevaarlijk.

necrosis | 11-04-17 | 16:09

De misstanden in slachterijen komen natuurlijk doordat het vlees eten in onze samenleving volledig doorgeslagen is. De mensheid at tot een jaar of 40 geleden nooit dagelijks vlees. De hele evolutie zijn we doorgekomen met 90% plantaardige voeding, aangevuld met wat vlees en vis tijdens schaarste (of in onvruchtbare gebieden) en af en toe een eitje. En dat kwam dan allemaal nog niet van doorgefokte en vol antibiotica gespoten neurotische dieren.
Gelukkig komen steeds meer mensen erachter dat je niet dagelijks een stuk opgespoten kip uit de supermarkt hoeft te eten. Tip: als je echt vlees wil blijven eten, doe het dan goed. Ga eens per week naar de betere slager die zijn dieren van een fatsoenlijke boerderij haalt of eet wild. Met minder vlees blijf je nog steeds kerngezond.

Rest In Privacy | 11-04-17 | 16:07

Op YouTube zijn anders al genoeg filmpjes te vinden van slachthuizen. Inclusief reaguursels van vegetarische huilmeisjes. Nog best interessant ook, trouwens.

Pierke Smulders | 11-04-17 | 16:05

Dit soort topics zijn altijd erg triest, al helemaal omdat 98% van alle reaguurders geen ene ruk afweten hoe dingen werken op een boerderij.

Zoon van Boer | 11-04-17 | 16:04

@Gezwelgje | 11-04-17 | 15:58
in de hadith staat duidelijk dat cameras haram zijn en vrijheid van godsdienst moet gerespecteerd worden.

geenspam | 11-04-17 | 16:02

Vroeger hadden we keurmeesters, die het op de slachtvloer in de gaten hielden.

3*links=rechts | 11-04-17 | 16:01

Zonder dollen: door het soort berichten zoals onlangs over die beenhouwer in het Vlaamse Tielt, begint langzaam maar zeker bij mij het besef te dagen dat vlees eten niet oké is. Ik ben ervan overtuigd dat toekomstige generaties met een zelfde gevoel van ongemakkelijke gene terugkijken op "onze" bio-industrie, als wij nu doen op het koloniale- en slavernijverleden. Tijdgeest en zo, maar toch...

Voortschrijdend inzicht heeft van mij een flexitariër gemaakt: ik eet alleen nog maar beesten waar ik een hekel aan heb. Dat is een zo'n beetje het hele faunabestand dat de aarde heeft voortgebracht, behalve honden.

Parafernalio | 11-04-17 | 16:01

@Openbaar Mysterie | 11-04-17 | 15:47
Ik ga altijd naar een echte slager en of hij een kunstlul heeft zal me jeuken.
Zolang ik 's avonds maar een flink stuk dode koe in de pan heb liggen.

necrosis | 11-04-17 | 16:00

Niemand? Nee? Okee, maak ik hem; Ook camera's in de halal slagerij aub, zodat de gütmensch kan zien en horen hoe hun halal-lapje het uitgilt van de stress voordat hij/zij aan een rol bij de Turk komt te hangen.

Gezwelgje | 11-04-17 | 15:58

Gewoon Steylloos embedden in de linkerbovenhoek.
Zo ga je niet met roze dieren om.

Andersdenkend | 11-04-17 | 15:57

@Diotima | 11-04-17 | 15:48
Je gebit en spijsvertering vertelt wat je moet eten om gezond te blijven.
Natuurlijk, je kan veganist worden zoals Volkert maar schijnbaar ga je er raar gedrag op nahouden.
En vervelende kleuters kunnen inderdaad een mep krijgen aangezien die je het bloed onder je nagels vandaan weten te trekken.

necrosis | 11-04-17 | 15:57

@necrosis | 11-04-17 | 15:50
Verstandig, eerst even goed bakken voor ons omnivorengebit.

Rest In Privacy | 11-04-17 | 15:52

Ik zit al klaar met mijn tissues en lotion. De BBQ staat ook al voor te gloeien!

Sadomassochristus | 11-04-17 | 15:52

Als je te lang met bepaalde producten werkt raak je veel te veel detached. De verkoper van Ferrari's kan ze 's avonds niet meer zien, een steward waardeert het werken op grote hoogte steeds minder als zodanig etc etc, je snapt wat ik bedoel. In een slachthuis lijkt me dat niet anders. Na verloop van tijd zie je de dieren denk ik niet meer zo als dieren. Als wezens. Maar als producten, voorwerpen. Ik stel voor dat we van dit soort banen verplicht stellen dat je ze maar 1 of 2 jaar mag doen en dan weer wat anders moet zoeken. Zodat er altijd alleen maar mensen werken die nog in de realiteit staan en afdoende beseffen dat ze met levende wezens aan het werken zijn.

AsEl | 11-04-17 | 15:51

@Zeepvrij | 11-04-17 | 15:42
Nou nee, ik gooi het liever eerst in de pan met een klontje boter.
Haaien schijnen iets beter tegen bepaalde bacteriën te kunnen dan mensen.

necrosis | 11-04-17 | 15:50

*halen. -_-

Eanske | 11-04-17 | 15:50

Ja, leuk. Online stukje vlees bestellen en straks volgen van cradle tot butcher.

Rommelende Onderbuik | 11-04-17 | 15:49

Of gewoon je varkensvlees bij initiatieven als www.sameneenvarkenkopen.nl haken. De weet je in iedergeval zeker dat het goed zit. 't smaakt ook vele malen beter en drijven je speklapjes niet een een laag water als je ze in de pan hebt.

Eanske | 11-04-17 | 15:49

Wat moeten we dan?
Droge koekjes gaan eten?
Mensen zijn vleeseters, dat kun je aan ons gebit zien.
Vergelijk het maar met het gebit van een haai, dat is ook niet gemaakt om een kropje sla naar binnen te werken.
necrosis | 11-04-17 | 15:36
Drogreden. Dat jij fysiek in staat bent om kleuters te meppen/vlees te eten, betekent nog niet dat je dit per se moet doen.

Diotima | 11-04-17 | 15:48

@necrosis | 11-04-17 | 15:43
Haar vent is 'De vegetarische slager' dus ik denk dat ie zelf een kunstlul heeft.
van echt pijpen is dan dus geen sprake.

Openbaar Mysterie | 11-04-17 | 15:47

Waar is die livelink dan

WC Experience | 11-04-17 | 15:46

Lekker geld verspillen aan meer regels en aan meer toezichthouders. Het probleem zit 'm in de mentaliteit van consumenten, die zo goedkoop mogelijk vlees willen; niet bij de slachters.
925.nl/archief/2017/03/24/arme-belgisc...

Diotima | 11-04-17 | 15:45

Wat ik me ineens afvraag: zou Thieme wel haar vent pijpen?
Tenslotte is dat ook (zwel) vlees, ze hoeft het echter niet door te slikken, die zevende dag adventiste.

necrosis | 11-04-17 | 15:43

Nice! Ik kijk graag naar bacon. Alles wat lekker is kan lekkerder gemaakt worden met bacon en wat niet lekkerder gemaakt kan worden met bacon kan lekkerder gemaakt worden met slagroom. Bacon kan niet lekkerder gemaakt worden met slagroom.

klaas.heitinga | 11-04-17 | 15:43

@necrosis | 11-04-17 | 15:36
Dus u scheurt graag rauw vlees van botten af met uw tanden?

Rest In Privacy | 11-04-17 | 15:42

Er is een hoop ophef in België over een slachthuis waar varkens gruwlijk behandeld werden voordat ze uiteindelijk dood waren. Denk dat dat de aanstichter hiervan is.

De medewerkers die de daders hiervan waren waren allemaal moslim. Dat vindt je niet terug in de MSM, maar wie de alterntatieve berichtgeveningen aldaar een eetje volgt had het al snel door.

Het lijkt mij logisch om gewoon geen moslims met varkens te laten werken, tenzij ze een verklaring ondertekenen dat ze seculier te werk willen gaan, maar dat zal wel weer racistisch zijn.

Vogelbeest | 11-04-17 | 15:42

In alle grote slachterijen in Nederland zijn al onafhankelijke dierenartsen aanwezig om te monitoren dat het slachten op een zo diervriendelijke manier plaatsvindt en er geen onnodig leed wordt veroorzaakt.

Dit is slechts een symbool. Alleen voor de buhne. Het lost helemaal niets op. Sterker nog, in Nederland is niets op te lossen. Er is geen probleem, het is al goed geregeld en gemonitord.

Heau even | 11-04-17 | 15:41

Mompel iets met privacy van de werknemers. Leuk voor Marianne maar moest nog eens zien of dit stand houdt voor het gerecht bij enig beklag.

netniet | 11-04-17 | 15:40

Mooi, worden vooral de gruwelijkheden van het halalslachten aangetoond.

sinar2 | 11-04-17 | 15:37

Wat moeten we dan?
Droge koekjes gaan eten?
Mensen zijn vleeseters, dat kun je aan ons gebit zien.
Vergelijk het maar met het gebit van een haai, dat is ook niet gemaakt om een kropje sla naar binnen te werken.

necrosis | 11-04-17 | 15:36

Ik wil camera toezicht in de pas hokjes op de dames afdeling van de C&A!

Mark_D_NL | 11-04-17 | 15:36

De NVWA heeft reeds ante- en post mortem dierenartsen op grote slachtplaatsen aanwezig. Ik zie de kosten en bureaucratie van deze symboolmaatregel al voor me. Desalniettemin kan ik me ergens wel vinden in dit idee, al was het alleen al om het onnodig halal-slachten kenbaar te maken aan een breder publiek. In naam van een zelfverklaarde profeet moeten koeien en schapen nu langzaam doodbloeden.

Ebert de R | 11-04-17 | 15:36

-weggejorist-

Wijnand_Duyvenstront | 11-04-17 | 15:34

-weggejorist-

Quinzinho | 11-04-17 | 15:33

En 24/7 een HR selfiecam op Dierenpoes graag.

Openbaar Mysterie | 11-04-17 | 15:33

Wat is er mis met het laten zien waar ons eten vandaan komt? Het zijn vooral stadsmensen die het niet willen zien.

Rest In Privacy | 11-04-17 | 15:32

Een motie hé. Moet nog geïmplementeerd worden in wetgeving.
Duurt dus nog wel even.

hotnot | 11-04-17 | 15:30

Ik wil camera toezicht in alle Nederlandse crematoria en begraafplaatsen. Nu.

Antitheïst | 11-04-17 | 15:28

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl