Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

CNN doet bizar scripted interview met 7-jarige Syrische Bana

U kent d'r wel: de zevenjarige Bana Alabed, sokpop-twittermeisje van kamp Sunni alsook foto-op-mop van Erdogan. Door kamp Regime Change aangevoerd als het morele geweten van de wereld, werd ze gistermiddag """geinterviewd""" door een kleuterjuf van CNN. Lees: zowel CNN als Bana lezen gewoon eens prefab script op. Het onderwerp is de vermeende gifgasaanval in Idlib. Nu komt er sowieso geen waarheid onverbogen uit dat zwarte gat van een Midden-Oosten, maar Jezus hey, het surrealisme druipt er bij CNN weer lekker vanaf. In 2013 kreeg Assad ook een Sarin-aanval in de schoenen geschoven, maar meerdere bronnen wijzen erop dat het toen eigenlijk de Rebellen waren. Ondertussen claimt CNN dat Trump aan een aantal Congresleden heeft laten weten een aanval op Assad te overwegen. Volgens de bron van CNN zal SecDef Mattis' standpunt doorslaggevend zijn.

Reaguursels

Inloggen

Iemand toevallig nog de coverage van CNN gezien over de diplomatieke rel tussen Turkije en Nederland? Over surrealisme gesproken..
His Lordship | 07-04-17 | 15:12
www.youtube.com/watch?v=Ps97yllItfY
CNN zit er toch wel ver naast in de duiding van het conflict.
Hallucinant is de invloed die tijdelijke ballen van Rutte hebben gehad op de verkiezingen geholpen door een doorgewinterde burgemeester van Rotterdam. Je hebt een moslim nodig om de streken van een andere moslim te voorzien.

Flappie2006 | 08-04-17 | 14:00

Verkeerde topic

Makro777 | 07-04-17 | 23:39

-weggejorist-

Makro777 | 07-04-17 | 23:38

@chrisjuh | 07-04-17 | 13:28
Misschien moet jij wat verder lezen en niet alleen op
pro russen sites

wat wel duidelijk dat die kinderen dood of stervende zijn aan een verstikkingsagent en niet de door jou genoemde toneel vereniging droeftoeter..

Betrouwbare bronnen op de grond hebben al bevestigd dat dit gaat om een aanval op burgers deze week.. of dat filmpje daar ook van is boeie
wat cnn zegt boeie welk gas het was boeie
who.int/mediacentre/news/statements/20...

Ben_online NL | 07-04-17 | 15:27

His Lordship | 07-04-17 | 15:12

Nee ik kijk geen MSM het is allemaal nep nieuws.

Quickbowjob | 07-04-17 | 15:21

Iemand toevallig nog de coverage van CNN gezien over de diplomatieke rel tussen Turkije en Nederland? Over surrealisme gesproken..

His Lordship | 07-04-17 | 15:12

@Ben_online NL

Misschien moet je wat veder kijken. Wie zegt dat het filmpje van deze week is? De rebellen?
1 van de velen voorbeelden: russia-insider.com/en/politics/gloves-...

Even wat verder speuren voordat je als een ongesteld wijf begint te krijsen......

chrisjuh | 07-04-17 | 13:28


'It's not a Sherlock Holmes mystery: You can't just run headfirst into a sarin gas attack all willy-nilly without proper protection.'

russia-insider.com/en/politics/gloves-...

Quickbowjob | 07-04-17 | 12:01

@zwarte_weduwe | 07-04-17 | 00:44
Zo'n opmerking verbaasd me niets komende van iemand die zich noemt naar een spin die haar eigen partner dood Maar hoelang denk je dat de bevolking de rebellen steunt als die hun kinderen en familie vergassen
Klinkt echt als een masterplan

Ga es wat lezen van S van der Meer expert chemische wapens bij Instituut Clingendael

Ben_online NL | 07-04-17 | 11:21

@chrisjuh | 07-04-17 | 08:50

Nee domme trut dat zijn echte dode kinderen!
en je weet kennelijk weinig van chemische wapens af want die blijven niet echt intact bij ontploffingen oid.. Het betreft zeer fragiele chemische verbindingen die bij het miste ontbinden het inzetten of alleen bewaren van zulke wapens is heel erg moeilijk.

Niet iets wat een zootje zandnegers met ak47's en rpg's zo ff doen.
Daar heb je infra en labs voor nodig

Ben_online NL | 07-04-17 | 11:15

Wat voor zieke geest kan zoiets doen? Tot nu toe is er maar één die daadwerkelijk actie onderneemt. De politiek in o.a. Nederland vinden het allemaal zo erg.... Maar doen er niets aan.

JohnX1980 | 07-04-17 | 11:13

Zit Laura Hansen nou achter dat kind?

BolletjeWol | 07-04-17 | 10:16

Drijfveren voor het elimineren van Assad zijn volgens mij niet echt hoogstaand. Wat de anti-Assad partijen bindt is het omver werpen van het Syrie van Assad maar ieder heeft een eigen agenda:
- Amerika (handel/markt, wereldinvloed, wapenverkoop)
- Israel (regionale overleving, Shia-vijanden Syrie/Iran)
- Saudi-arabie (elimineren van Sunni dominantie/elimineren van Iran(shia)/Syrie)

We zullen zien wat dit tot gevolgen gaat hebben; kan zomaar ontaarden in een zeer groot probleem.
Not_again | 07-04-17 | 09:07

Hier is Sahra Wagenknecht (van Die Linke) die het eventjes samenvat: www.youtube.com/watch?v=y3qylkEKN5I

Assad was een 'good guy' zolang hij maar precies deed wat de VS/EU van hem verlangden. Toen hij echter "nee" zei tegen die pipeline werd hij plotseling een "dictator" en moest er een "regime change" komen.

Xirdalan | 07-04-17 | 09:48

Drijfveren voor het elimineren van Assad zijn volgens mij niet echt hoogstaand. Wat de anti-Assad partijen bindt is het omver werpen van het Syrie van Assad maar ieder heeft een eigen agenda:
@Not_again | 07-04-17 | 09:07

Vergeet niet de belangrijkste reden: GELD en de olie- en gaspijpleidingen van Qatar/Saoedi Arabië door Syrië richting Europa. www.zerohedge.com/news/2016-10-24/oil-...

Assad (Alawiet/Sjiiet en bondgenoot van het Sjiitische Iran) is tegen die een Soennitische pipeline van Qatar richting Europa, en ook Ome Vladimir (ook bondgenoot van Iran) ziet liever een Iraanse pipeline.

Xirdalan | 07-04-17 | 09:43

Excuses, ik heb hetzelfde filmpje gedeeld. Je was me net iets voor.
Not_again | 07-04-17 | 08:51

Ach, die 2 minuten dat ik eerder was, who cares! ;-)

Xirdalan | 07-04-17 | 09:33

Het is een werkelijk verschrikkelijk scenario dat zich ontplooit.
Trump die de rol van luchtmacht van de rebellen (Feitelijk Al-Nusra, ISIS) aanneemt.

Hebben de neo-cons na Hillary toch nu ook Trump in de pocket gekregen voor het brengen van 'vrijheid', hetgeen de betrokken partijen natuurlijk tot voordeel strekt.
Met Hillary was het al bijna een gelopen race, maar nadat zij niet werd verkozen heeft men zich blijkbaar ge-hergroepeert en is het toch echt gelukt om de simplist Trump er ook in mee te trekken.

Een zeer doortrapte false-flag operatie van de 'rebellen', stervende kindertjes op tv. En een door emotie-gestuurde Trump trapt erin. De man heeft geen notie van de diepere achtergronden.

Drijfveren voor het elimineren van Assad zijn volgens mij niet echt hoogstaand. Wat de anti-Assad partijen bindt is het omver werpen van het Syrie van Assad maar ieder heeft een eigen agenda:
- Amerika (handel/markt, wereldinvloed, wapenverkoop)
- Israel (regionale overleving, Shia-vijanden Syrie/Iran)
- Saudi-arabie (elimineren van Sunni dominantie/elimineren van Iran(shia)/Syrie)

We zullen zien wat dit tot gevolgen gaat hebben; kan zomaar ontaarden in een zeer groot probleem.

Not_again | 07-04-17 | 09:07

er spinnen alleen de opstandelingen garen bij die tegen Assad zijn, en dat zegt genoeg,Waarom zou die Assad dat gas inzetten als aan de winnende hand is ?

pedro300 | 07-04-17 | 09:05

Of een mooi toneelstuk van de lokale toneelvereniging..........

chrisjuh | 07-04-17 | 08:59

Tijd zal leren of dit niet Trumps 'Golf van Tonkin'-incident gaat worden.
.
Hoe het ook zij, op dit moment prijzen strijders van Al-Quaeda, de organisatie die duizenden Amerikanen vermoord hebben, de VS voor hun actie. Dit laat bij mij een hele vieze smaak achter.

quantumcollider | 07-04-17 | 08:52

@Xirdalan | 07-04-17 | 08:45
Excuses, ik heb hetzelfde filmpje gedeeld. Je was me net iets voor.

Not_again | 07-04-17 | 08:51

Waarschijnlijk ook weer de rebellen. Of iig een wapendepot van de rebellen die ontploft is.

chrisjuh | 07-04-17 | 08:50

Voor wie een heldere analyse van de huidige ontwikkelingen zou willen bekijken. Een Amerikaan die in ieder geval altijd een poging doet om de zaken onafhankelijk te wegen, Ron Paul:

www.youtube.com/watch?time_continue=3...

Not_again | 07-04-17 | 08:47

@maxi1000 | 07-04-17 | 04:12

Precies! Assad doet het de laatste tijd (met conventionele wapens + de hulp van de Russen) erg goed tegen de door de VS/Qatar/Saoedi Arabië/Turkije gesponsorde "rebellen."

Het is dus absoluut niet logisch dat Assad nu, met de eindstreep in zicht, zich ineens de hele internationale gemeenschap op zijn hals gaat halen door gifgas te gebruiken.

Zie ook dit interview met Ron Paul: www.zerohedge.com/news/2017-04-06/ron-...

Xirdalan | 07-04-17 | 08:45

CNN = mainstream media = Clinton News Network = neocon/neolib propaganda = gesponsord door het Amerikaanse MIC (Military Industrial Complex) = de spreekbuis van de Amerikaanse Deep State.

Xirdalan | 07-04-17 | 08:39

Maar Russen en Koerden zijn bondgenoten geen rebellen, foutje haha

Upharsin | 07-04-17 | 08:30

POTUS heeft ome Wladimir keurig vantevoren geinformeerd: haal je mannen daar maar weg want we gaan zo even een paar raketjes afschieten. Zo is die hufter van een Putin niet, die beweert straks 2 jaar na MH17 dat hij geen idee heeft wie er achter zit.

van Oeffelen | 07-04-17 | 08:24

Alles is geoorloofd in de strijd tegen Rusland. Ben benieuwd wat de val van Tartus gaat kosten.

impy | 07-04-17 | 08:21

Soldaat Waarheid is altijd de eerste die sneuvelt in de oorlog, das common knowledge. Zitten nu dus naar zogeheten alternatieve waarheden te kijken, kan de Syrische regering geweest zijn of rebellen opererende onder de vlag IS of Al Queda ook kan niet uitgesloten worden een zet onze gewaardeerde NATO partner Kalifaat in wording Erdoganië immers als gewonden naar Turkije gebracht kunnen worden is de mogelijkheid niet uitgesloten dat andersom ook zaken richting Syrie zijn gebracht met de flankerende alternatieve waarheid de CIA draait ook nergens z'n hand voor om.

william7055 | 07-04-17 | 08:15

Erg onverstandig van Trump om Syrië aan te vallen. Wat precies de waarheid is valt nog te bezien, ik vind zelf de Russische lezing aannemelijker, de rebellen schijnen ook sarin te bezitten.
Deze aanval zal de oorlog tegen IS bemoeilijken. Verder vind ik het bondgenootschap met de rebellen erg naïef omdat deze in beginsel net zo slecht zijn als IS, met uitzondering van de Russen en Koerden.

Upharsin | 07-04-17 | 08:09

Hele gifgas aanval zal wel door de VS zijn gefabriceerd

Zegtnietzoveel | 07-04-17 | 08:00

De olieprijzen werden te laag? Waarom anders deze aanslag van de VS?

3*links=rechts | 07-04-17 | 07:43

Wie dit gedaan heeft is niet het meest belangrijke, dat er mensen zijn die dit doen en die dit kunnen is afschuwelijk.
Je zult kind zijn in dit land, al dit soort dingen zien en meemaken. Deze kinderen zijn voor hun leven getekend en sommigen zullen daardoor zonder dat ze er zelf iets aan kunnen doen het gevaar van de toekomst zijn.
Deze mensen nu de rug toekeren is wat mij betreft het slechtste wat er kan gebeuren.

bob de boarder | 07-04-17 | 07:06

trump is dus ook gewoon een marionet. Wel verwacht, maar toch teleurstellend bij bevestiging.

Vout | 07-04-17 | 06:44

The shit hits the fan:
'Amerikaans leger valt Syrische legerbasis aan uit vergelding voor gifgasaanval.'

Vout | 07-04-17 | 06:40

Ik zie dooie kinderen met daaroverheen de tekst "Vind ik leuk". Nou ben ik een ouwe lul, maar ik had me 'de toekomst' toch ietsjes anders voorgesteld, surrie. "Vooruitgang bestaat niet, en dat is maar goed ook, want zoals het is is het al erg genoeg." Reve, ja...

Heinzelmann | 07-04-17 | 06:02

In another “coincidence,” a Pakistani-British doctor who at the time of the attack was taking interview requests instead of helping the injured who were flooding in, and additionally received gas masks from a British organization three days prior to the attack.

The doctor, Shajul Islam, is being used as a source by US and UK media, despite facing terror charges for kidnapping and torturing two British journalists in Syria and being struck off the medical register. The organization responsible for sending him equipment is under fire for using donations meant for refugees.

kapitein_iglo | 07-04-17 | 04:54

de Witte Helmen "Journalisten" waren blijkbaar al op de hoogte van een aanstaande gasaanval voordat het plaatsvond:
.
A day prior to the attack, Gulf-based Orient TV announced: “Tomorrow we are launching a media campaign to cover the airstrikes on Hama countryside including the usage of chemical warfare against civilians.” This shows clear foreknowledge that the rebels were going to stage an attack by Orient TV.
http://dailywesterner.com/news/2017-04-06/chemical-attack-in-syria-points-to-soros-linked-group/
Several children appear in the videos suffocating from an unknown chemical substance, while others appear to have unexplained head injuries. It is known 250 people were kidnapped by Al-Qaeda last week from the nearby city of Hama, which is the same number as the current body count of wounded and killed civilians.
.
The al-Qaeda-linked rebels have claimed the chemical was sarin gas used by the Syrian government; however, the OPCW has confirmed Syria no longer has chemical weapons and completely dismantled their stockpiles in 2013.

In contrast, the rebels have not gotten rid of the chemical weapons at their disposal.

kapitein_iglo | 07-04-17 | 04:49

-weggejorist-

maxi1000 | 07-04-17 | 04:13

-weggejorist-

maxi1000 | 07-04-17 | 04:12

-weggejorist-

maxi1000 | 07-04-17 | 04:11

-weggejorist-

maxi1000 | 07-04-17 | 04:09

@XaleX_2 | 07-04-17 | 03:42
Exact. De hoeveelheden ''bewijs'' zijn flinterdun en slaan als een lul op een drumstel. Waarom heeft Mattis Trump dit advies gegeven, onbegrijpelijk.

Belangrijker vind ik nog: wat gaat Rusland hier van vinden?

Alpengeist | 07-04-17 | 03:49

Er is helemaal geen onomstotelijk bewijs dat het Syrische regime achter die gifgas aanval zit, het tegendeel lijkt eerder waar. Dat Trump dan zo snel de duim omhoog heeft gegeven voor deze aanval stinkt nogal. Ben benieuwd wat hij zal zeggen in zijn toespraak.

XaleX_2 | 07-04-17 | 03:42

Jongens, kunnen we een breaking topic krijgen?
De VS hebben zo juist Tomahawk raketten gelanceerd op een luchtmachtbasis in Syrië.

twitter.com...
Alpengeist | 07-04-17 | 03:23
Shit hitting the fan. Als er Russische doelen zijn geraakt dan is WW3 weer een stap dichterbij.

XaleX_2 | 07-04-17 | 03:30

Jongens, kunnen we een breaking topic krijgen?
De VS hebben zo juist Tomahawk raketten gelanceerd op een luchtmachtbasis in Syrië.

twitter.com/passantino/status/8501543...

Alpengeist | 07-04-17 | 03:23

We moeten ophouden al nusra en al Qaida rebellen te noemen! Dit zijn door het westen gesteunde djihadisten.

Zoemert | 07-04-17 | 02:21

Lewis Lewinsky | 07-04-17 | 01:33
Geen hulde. Ik kijk kennelijk met andere ogen naar dit soort chaos beelden. Zelfs de chaos lijkt gefabriceerd.
Duidelijk beroepsdeformatie van mijn kant.

Graaf van Egmont | 07-04-17 | 01:49

Interessant geval voor de "factcheckers" van de NPO.
Maar die zijn niet zo van de feiten.
Maar zoals steeds duidelijker wordt, een propaganda instrument.
Dat valse klanken voortbrengt.

de honden blaffen... | 07-04-17 | 01:47

@Graaf van Egmont | 07-04-17 | 01:30
Hulde, rechercheur.

Lewis Lewinsky | 07-04-17 | 01:33

Ik denk nog steeds na, over die man in dat spinazi-groene pak, die van leer trok tegen het Westen dat niks deed. Hij stond boven een overleden jongen kennelijk en schreeuwde de dokter voor, wat die moest zeggen voor de camera. De beelden zeiden dat hij arts was, maar zo zag hij er niet uit. Het was meer een uniformjasje, dat nog geen enkele stofwolk had hoeven ondergaan. Keurig pak, kwam zo uit de stomerij. Hij had witte rubberen handschoenen aan. Gezegd werd dat de jongen op de tafel overleden was aan gas. Ik vroeg me dus af, waarom dan nog de stethoscoop in je oren drukken en zogenaamd luisteren naar een dood hart? En waarom het zuurstofkapje bij een niet ademende dode op laten? Die konden ze goed voor andere slachtoffers gebruiken dunkt me.
Ik heb dus voor mezelf uitgemaakt, dat ik naar een zorgvuldig geregisseerde show zat te kijken. Het zou me ook niks verbazen dat die "dode" jongen na de opnamen gewoon weer is opgestaan.

Graaf van Egmont | 07-04-17 | 01:30

De hele politiek is "scripted", en ondertussen verweven in een internationaal patroon.
Dat er geen soevereiniteitsverlies zou zijn blijkt een leugen.

SyntaxError | 07-04-17 | 01:20

Dit zaakje stinkt. Waarom zou Assad dit in vredesnaam doen nu hij langzaam maar zeker weer wat controle over het conflict krijgt? En de Russen zullen dit ook absoluut niet pikken. Ik zie de reden eigenlijk niet. Then again komt het voor de rebellen al dan niet gebacked door ons westen het maar al te goed uit om "ons" tot actie te dwingen. Met die ranzige beelden van IS was er blijkbaar geen reden om actie te ondernemen en nu in een keer wel? Rare toestand.

petros666 | 07-04-17 | 01:18

FF kruisverbanden; Het ´onomstotelijke´ bewijs dat Assad (Rusland) de eerste portie Sarin had gedropped werd destijds geleverd door CIA troll Brown Moses. Tegenwoordig is hij beter bekent als Elliot Higgins, baas van Bellingcat en hofleverancier van MH17 ´bewijs´ dat Rusland MH17 zou hebben gedowned.

HdJ | 07-04-17 | 01:10

We weten het niet. Amerika zegt dat de toekomst toch met Assad zal moeten en hup, er komt weer een gas attack.
Nou herinner ik me drie dingen nog heel goed:
1 Assad heeft met veel media aandacht zijn chemische wapens ingeleverd. Daarbij werd gezegd dat niet alle gas kon worden ingeleverd doordat depots nog door de rebellen werden bezet.
2 Eerdere aanvallen werden toegeschreven aan Assad, maar onderzoek - door Carla Ponti nota bene - wees uit dat het door de rebellen werd gedaan. Ponti werd monddood gemaakt.
3 Veel kinderen en vrouwen onder de slachtoffers. Natuurlijk. Die zitten thuis en mogen de tent niet verlaten. Islam dingetje dus. Waar was die man die vanavond jankend op de begraafplaats stond. Waarom zat hij niet thuis om vrouw en kinderen te beschermen?

Graaf van Egmont | 07-04-17 | 01:03

"De VS zoekt volgens minister Tillerson van Buitenlandse Zaken naar een gepast antwoord. "De inzet van de internationale gemeenschap is nodig bij het proces om Assad te laten vertrekken.""(bron NOS).
"The powers that be" willen, hoe dan ook, van Assad af.
De Russen niet.
Doemscenario.

de honden blaffen... | 07-04-17 | 00:53

Ik zie de rebellen ervoor aan om zo'n aanval in door henzelf bezet gebied uit te voeren zodat Assad de schuld krijgt.

zwarte_weduwe | 07-04-17 | 00:44

had Obama haar niet zijn twee telepromters kunnen geven? Dat kwam geloofwaardiger over immers!

Hemmenaar7 | 07-04-17 | 00:41

leftwing_nl | 06-04-17 | 23:32
Jij trapt er nog steeds in, dat is ook de bedoeling van ze.
Dat volk is zo doortrapt, zelf kinder lijkjes gebruiken ze er voor, om de buitenwereld op te zwepen. Mij doet het helemaal niets! Ik trap er niet in, never nooit!

Radijsje | 07-04-17 | 00:26

De hashtag #NuclearOption is ook trending. Zorgelijk, zeer zorgelijk allemaal.

Alpengeist | 07-04-17 | 00:23

En dat terwijl de massavernietigingswapens van Sadam Hoessein nog steeds niet gevonden zijn.

Lewis Lewinsky | 07-04-17 | 00:07

Niemand heeft nog het woord hoax gebruikt? Really? Syriahoax is trending op twitter.

Lewis Lewinsky | 07-04-17 | 00:03

@Dandruff | 06-04-17 | 20:39
Iedereen verliest dus. Geen enkele vluchteling kan van smetten vrij zijn. Dus het hele zooitje vluchtelingen terug de (tientallen) grenzen over.
Doei!

keestelpro | 06-04-17 | 23:59

nog geen week geleden ruim 200 doden door bommen van america op de burgers van mosul in irak..
youtu.be/tEyegLc6Iio

ko uit groningen | 06-04-17 | 23:55

John McCain zat de afgelopen dagen niet voor niets in Syrië. False flag.

Sovy | 06-04-17 | 23:55

Verschrikkelijke beelden van die kinderen wel. Dat de dader maar gevonden wordt. M. Rutte op zoek naar de onderste steen?

A la snackbar | 06-04-17 | 23:53

Blijkbaar vindt het Westen die jihadis die dagelijks burgers opblazen met autobommen en zelfmoordaanslagen geloofwaardiger dan Assad. Overigens, dat gedraai van Trump binnen twee weken baart me zorgen. Het lijkt alsof Israel en Turkije hem inmiddels in de pocket hebben. Geef het nog een week en hij is vol tegen Rusland.

Lafayette | 06-04-17 | 23:47

Wedden dat Rutte eerdaags met een statement komt dat Assad achter de gifgasaanval zat. Alle bewijs zit in Marks lange neus.

ff serieus nu! | 06-04-17 | 23:39

Onze Saoedische vrienden vermoorden dagelijks tientallen kinderen in Jemen maar daar hoor je de media bedrijven niet over!!

De gelukszoeker | 06-04-17 | 23:38

@Dandruff | 06-04-17 | 20:43
@du Roi Soleil | 06-04-17 | 20:43
@kweethetooknietbeter | 06-04-17 | 20:45

Dank!

@Van Duyvenbode | 06-04-17 | 21:27
Deze troepenverplaatsing stond al sinds afgelopen herfst in de planning.

litebyte | 06-04-17 | 23:35

Hetgeen het kind verteld leest zij op. Dit is volledig in scène gezet.

Orakel1958 | 06-04-17 | 23:35

@Wonderful-Life | 06-04-17 | 22:32
De strijd tussen de bos stammen en de woestijn stammen is veel ouder.
http://www.isgeschiedenis.nl/militaire-confrontaties/slag-bij-plataea-tussen-de-grieken-en-de-perzen/#more-38466

Orakel1958 | 06-04-17 | 23:33

Er liggen daar tig kindjes met de leeftijd van mijn kinderen en ik zie dit en mijn hart breekt. Dat mensen elkaar om religieuze redenen naar het leven staan is al merkwaardig, maar kinderen??? Hoe kan je een kind, onschuldig en totaal onbewust van welk conflict dan ook, zo iets aan doen. RiP kleine zieltjes, ik ben atheïst, maar voor jullie hoop ik toch dat er zoiets als een hemel is.

leftwing_nl | 06-04-17 | 23:32

Het is overduidelijk dat Assad nooit gifgas zou inzetten. Die man is daar veel te beschaafd voor. Duidelijk weer een falseflag operatie.

ff serieus nu! | 06-04-17 | 23:31

De diverse strijdende groepen zullen elkaar tot het einde der tijden blijven beschuldigen dit op hun geweten te hebben. Vanuit Nederland kan niemand bepalen wie de schuldige is.
*****
Laten we vooral beseffen dat van de "mensenrechten" en het "vluchtelingenverdrag" misbruik wordt gemaakt door de slechtste mensen op aarde. En ongeacht hoe goed de bedoelingen achter deze "utopische dromen" ook zijn, zodra misbruik van iets wordt gemaakt verliest het zijn positieve uitwerking.

Orakel1958 | 06-04-17 | 23:25

Bill Cosby | 06-04-17 | 23:08
China kijkt wel uit, om zich er mee te bemoeien, de belangen zijn voor hen te groot in het Midden-Oosten!

Radijsje | 06-04-17 | 23:12

Kan me niet vorostellen dat je als regime al onder een vergrootglas ligt, en wapens genoeg hebt (dankzij Putin) dat je dan je eigen graf graaft en Sarin gebruikt op een klein aantal burgers. Waarvoor???... Dat soort spul gebruik je alleen wanneer je leven er vanaf hangt en het allemaal niks meer uitmaakt, de laatste strohalm om de vijand te verslaan. Wat voor een nut heeft dat een vrij kleine hoeveelheid te gebruiken op een burgerdoel. Hier wordt weer een plannetje bedacht om een land nog verder naar de klote te helpen. Resultaat nog meer boze musselmannen die zichzelf ergens opblazen. Als ik de vader was van die kinderen die onder mijn ogen een verschikkelijke smerige dood hebben ondergaan was ik ook in staat mijn eigen leven te offeren, just for the fuck.
Daar lopen er nu 100.000den van rond, mensen die het allemaal geen fuck meer uitmaakt, slechter kan het toch niet meer worden. Dan zijn er talloze religeuze groeperingen die er omheen hangen, die deze mensen beetje aandacht en eigenwaarde teruggeven, om ze vervolgens te hersenspoelen en als menselijk wapen naar believen kunnen inzetten. Allemaal gesponsord door ons zelf, middels oliegeld en enorme hoeveelheden wapens die er verkocht worden. Zonder dat waren deze conflicten nooit voorbij niveau stammenoorlog gekomen.

Hiesjes | 06-04-17 | 23:11

@Mark_D_NL | 06-04-17 | 23:02
Gelijk heb je.
Overigens blijkbaar mag je wel burgers dood bombarderen of opblazen met thermobarische bommen, GRADs autobommen, bomgordels, HIMARS, mortieren, F-16, B-52's en nog wat Frans geschut, etc... maar gifgas.
De artilleriebarrages op Mosul of Raqqa zijn natuurlijk Westers explosies en die zijn per definitie nooit 'verkeerd'.
Er hoeft niets goed gepraat te worden. Een ding is zeker, kinderen zijn altijd de pineut. Maar misschien vind ik de Westerse hyprocrisie nog wel het ergste.

Lafayette | 06-04-17 | 23:09

Maar de hamvraag blijft, zijn alle conflicten van de laatste decennia toe te schrijven aan de petrodollar? En wat blijft China op de oppervlakte, terwijl zij net als Rusland hebben gekozen om de petrodollar minder prominent te laten zijn.

Bill Cosby | 06-04-17 | 23:08

Weet je, het annexeren van de Oekraïne is al aardig op weg. Libië zit vooralsnog tegen. Egypte is mislukt. Turkijë sputtert. Dus nu vol op Syrië! En kijk hem tpo.nl/wp-content/uploads/2016/05/Hans... eens glunderen!

Jan-Joris-Jaap-Joop | 06-04-17 | 23:03

Wat ze, en ze is de msm, hebben bereikt is dat voor het echte leed ook nog nauwelijks aandacht is. Want wat is waar, wat is gescript. Je weet het niet meer. Dus helaas voor alles en iedereen en dus ook voor de echte gevallen. Het zal me aan mijn white privileged reet roesten. Eerst harde bewijzen voordat er enige medelijden om de hoek komt kijken.

Mark_D_NL | 06-04-17 | 23:02

Iedere keer als ik dit soort beelden zie, moet ik naar het toilet, zo strontzat ben ik het, echt waar!

Radijsje | 06-04-17 | 22:48

@ron_78 | 06-04-17 | 22:40
Yep. Liever nog Al Nusra aan de macht en risico's op een gigantisch conflict dan Assad die wint en de Russen en Iraniers die een overwinning boeken.

Het bezoekje van de Amerikanen vorige week aan Turkije heeft waarschijnlijk al het voorwerk geleverd.

Trump die dadelijk gaat doen wat Europa graag Obama zag doen, en dadelijk gevoed door policors en Europa het conflict begint waar iedereen van zei dat Trump een gestoorde maniak was. Ze worden op hun wenken bediend. Want de Russen gaan hier echt niet wijken.

Lafayette | 06-04-17 | 22:48

Triest beelden. Die kinderen zijn echt wel gruwelijk gestorven. Echter het is bizar om direct aan te nemen dat Assad een gifgas aanval gedaan zou hebben. Dit hele gebied valt onder controle van Ahrar al-Sham (jihadis Al Qaida 3.0), alles behalve betrouwbaar en tot minstens zo veel gruwels in staat als Assad. Ook tegen de bevolking van Idlib, want de afgelopen maanden heeft deze groep de gematigden aardig afgeslacht.

Echter de belangrijkste twijfel is deze:
Assad wint op dit moment op alle fronten. De USA sprak vorige week nog over het blijven zitten van Assad als een feit waar rekening mee gehouden moest worden.
Wat valt er voor hem te winnen met een gifgas aanval?
Terwijl er voor de verliezende rebellen alles te winnen valt.

Tel hierbij op de aanvallen van Israel vorige week en het is allemaal zeer verdacht. Lijkt op een false flag totdat het tegendeel bewezen is.

Lafayette | 06-04-17 | 22:41

Sinds ik ooit die Paliwood filmpjes heb gezien, bekijk ik al die Midden-Oosten slachtofferfilmpjes een andere manier

trac | 06-04-17 | 22:39

Sinds ik ooit die Paliwood filmpjes heb gezien, bekijk ik al die Midden-Oosten slachtofferfilmpjes op een andere manier

trac | 06-04-17 | 22:37

Overal waar islam is, er is terreur, dood en verderf, al 1400 jaar lang, de islamitische ideologie maakt mensen zwaar ziek in hun bovenkamer, deze wereld is chronisch ziek, de ziekte heet islam www.thereligionofpeace.com/pages/qura...

Wonderful-Life | 06-04-17 | 22:32

-weggejorist-

SoundMake | 06-04-17 | 22:24

Amerika wordt dus, na Afghanistan, in een proxywar gerommeld met Rusland.

De vorige keer dat dit gebeurde was het resultaat Al Qaida en de Taliban.

Hetgeen uiteindelijk resulteerde in het neerhalen van de Twintowers.

Parsons | 06-04-17 | 22:21

rattenvanger XL | 06-04-17 | 22:05
Vraag, je waarom bent u er zo zeker van dat de Russen of Assad hier niets mee te maken hebben.
Is dat omdat dat niet in uw eigen strategie past of bent u zo overtuigd van hun onschuld dat de waarheid er niet meer toe doet.

botbot | 06-04-17 | 22:11

rattenvanger XL | 06-04-17 | 22:05
Snap er niet zoveel van.

Rest In Privacy | 06-04-17 | 22:10

De godganse dagen, ellende hier, ellende daar, dag in, dag uit. We weten het nu wel. Was het maar weer vrijdag!

Radijsje | 06-04-17 | 22:05

Poetin en Assad sterkte met deze neppers.
Het is bijna niet meer te geloven dat we deze shit van deze sukkels achterelkaar pikken.
Aan de winnende hand? gebruik gifgas en verspeel je goodwill.
Alleen wordt het wel een beetje moeilijk om de algehele mainstream media in toom te houden, ze liegen , draaien , voeren orders uit van derde partij.
Kijk naar de laatste aanslag stPetersburg; gaat snel voorbij die aandacht voor onze Russische medemens.
Hoe meer ik me erin verdiep des te meer zit ik aan een nog wredere oorlog te denken. moslims als ultieme agressor, uiteindelijke doel: bankenmonopolie voor rothshields en olie/grondstoffen voor het volk.

Of het valt allemaal mee en gaan we zoals belooft 2,3 jaar na ons pensioen dood.

rattenvanger XL | 06-04-17 | 22:05

We zullen het nooit weten. We weten wel dat er weer arme burgers, ouderen, kinderen, zieken getroffen worden.

Chris1977 | 06-04-17 | 22:04

Kleine correctie:
Achja, als Amerika niks doet zijn ze de slechterik want ze laten het gebeuren, beschermen de mensenrechten niet, doen alleen iets als er olie te halen is etc. Als Amerika wel ingrijpt zijn ze de slechterik want ze hebben er niks te zoeken en vermoorden onschuldige moslims blabla.. Als dit 20 jaar geleden was gebeurd hadden ze dat hele IS al 3 keer opgerold.

henkdekanarie | 06-04-17 | 22:00

Na nepnieuws ook maar eens een voorgekauwd-nieuws alert invoeren . De propaganda neemt inmiddels een vorm aan waar ze in de jaren 40 alleen maar van hadden kunnen dromen. Maar de grote vraag is.... wie moet dit keer van de elite het songfestival winnen? Toch maar weer Oekraïne? Of Denemarken, die hebben wel de meeste windmolens.

Afgeschminkte Bassie | 06-04-17 | 21:59

-weggejorist-

MickeyGouda | 06-04-17 | 21:58

Vreselijke beelden, meh

Bokito ergo sum | 06-04-17 | 21:58

Waar zijn trouwens die liveleak beelden van vorig jaar en het jaar daarvoor over de 'rebellen' die gewoon gifgas bommen zaten te maken en te gooien in buurten op eigen bevolking?

Waarom zegt elke 'expert' in onze media niet dat de 'gematigde rebellen' deze aanval ook niet uit te hebben kunnen gevoerd? Waarom zou Assad het opeens hebben gedaan terwijl 5 dagen hiervoor er een decreet was ondertekend wat het einde van ISIS en de Syrië oorlog juist steeds dichterbij bracht waarin Assad mocht blijven zitten onder toezicht? Wtf.

LangeTijdGeleden | 06-04-17 | 21:57

Inderdaad. Dit verhaal is zo doorzichtig als maar kan. En dat terwijl er een conferentie rond Syrië komt of is in Brussel. Nee, heel logisch dat Assad dan nog even met zenuwgas gaat gooien. Als je dat gelooft, geloof je alles.

wingload | 06-04-17 | 21:57

Achja, als Amerika niks doet zijn ze de slechterik want ze hebben er niks te zoeken, als Amerika ingrijp zijn ze de slechterik want ze geven niet om mensenrechten en zijn er alleen als er olie te halen is blabla.. Als dit 20 jaar geleden was gebeurd hadden ze dat hele IS al 3 keer opgerold.

henkdekanarie | 06-04-17 | 21:56

Op een paar vechtmafklappers na is Syrie zo'n beetje leeg. Koop het land voor een geeltje en ontwikkel het als asielzoekersopvangregio. Assad mag zelfs president blijven.

Rest In Privacy | 06-04-17 | 21:52

Zeg Spartacus. Is het een beetje mooi weer daar in Macedonië of wat.

dezenicknameisbezet | 06-04-17 | 21:51

Toevallig toen het net zo goed leek te gaan voor Assad. Gewoon tijd voor een gifgasaanval omdat het kan. Want dode kindjes zijn het fijnst net voor de overwinning. Bizar. Soms is de werkelijkheid gewoon vreemder dan fictie. Al heeft het wel wat overeenkomsten met een hoofdstuk uit het tijdloze boek 'The Neocon Playbook', 3e druk. Ooit de eer gehad om een signeersessie mee te mogen maken van medeauteur en ghostwriter John McCain. Die man heeft een bijzondere fantasie en gaat echt over lijken in zijn werk.

Randfigurandt | 06-04-17 | 21:50

-weggejorist-

ron_78 | 06-04-17 | 21:49

-weggejorist-

LangeTijdGeleden | 06-04-17 | 21:49

dus is het logisch dat al die arme drommels hierheen komen (ook al komen ze niet uit Syrië).
Begrepen, onderdanen? Logisch toch?
NasiGordon | 06-04-17 | 20:44
-
Ja, maar eerst door 7 veilige(!) landen naar het land met de vetste uitkeringen, de heetste wijven en de domste bevolking

telelezer | 06-04-17 | 21:48

@litebyte | 06-04-17 | 20:39
Minister van propaganda, Joseph Goebels , zou hier trots op zijn geweest. In de meeste linkse regimes heet dat agitprop. Propaganda om te irriteren, zodat je de massa's achter je krijgt. Mensen moeten het gevoel van verontwaardiging krijgen zodat ze jouw doel gaan steunen. Omdat ze geagiteerd zijn.

Osdorpertje | 06-04-17 | 21:45

Degene die de bijbel schreef gaat gelijk krijgen. De mensheid zal zichzelf uitroeien. Wat zijn er veel mensen in en in verrot. Geen idee wat er zich in die rotkoppen afspeelt maar het is ziek.

doskabouter | 06-04-17 | 21:44

Ik ben er wel klaar mee, met die zogenaamde ellende daar. Iederéén uit het westen daar weg, en ze zoeken het maar uit.
Smak er maar een atoombom op, de moordpartijen zullen nooit ophouden. Dit soort volk leeft van moord en doodslag. Er mee bemoeien brengt ons zelf in levensgevaar. Trek uw handen er vanaf. De kinderen dood of levend, worden misbruikt voor de strijd. Ze geven er geen zier om, neem dat maar van mij aan!

Radijsje | 06-04-17 | 21:43

In 2013 ging kort voor de gifgasaanval door al nusra Sjeik van Katar al tabi binnogwat bij ome Erdohitler thee drinken. Ome Erdo weet wel hoe je dat spul maakt. Sowieso hebben de turken door de jaren heen veel ervaring met chemie opgedaan.

Zoemert | 06-04-17 | 21:40

@flame_me | 06-04-17 | 21:20

LOL

litebyte | 06-04-17 | 21:39

Alpengeist | 06-04-17 | 21:34
Hij schrok zich eenvoudig kapot omdat the white house volledig niet voldeed aan zijn woonstandaarden en in ieder geval niet aan die van zijn lieftallige. Bouwval. Help. Of duizend andere verklaringen. Het beeld blijft ( maar kijkt hij niet altijd zo). Ouwe lul.

Rest In Privacy | 06-04-17 | 21:37

Don't worry, be happy.

Van Duyvenbode | 06-04-17 | 21:37

Feit is dat jij een EU trol ben.
Haha...!

hebbuh | 06-04-17 | 21:36

@Langshetrandje | 06-04-17 | 21:31
Doe dat lekker zelf, zwitsal.

Alpengeist | 06-04-17 | 21:34

Slipsnifter | 06-04-17 | 21:19\

Wij delen dezelfde mening.
Diezelfde EU vertegenwoordigers zijn niet eens 'democratisch' verkozen.
Rutte bewandelt hetzelfde pad. Nog een paar jaartjes regeren en daarna een baan bij een multinational of bij de EU. Kan die zijn zakken vullen door zijn 'verdiensten'.
De oorlog in Syrie is ook een kopie van de oorlog in libie, alleen door de vluchtelingen aandacht en meer afhankelijk nieuws -terwijl menig mens nog steeds de volkskrant openslaat- is er meer aandacht voor. Hoeveel mensen moeten nog sterven door onnodige oorlogen, en hoeveel mensen mogen nog vrij op straat lopen die eigenlijk tussen vier muren moeten worden gezet. onbegrijpelijk..

deonbekendebekende | 06-04-17 | 21:31

Zat daarstraks RTL nieuws te kijken, ging over een vader die zijn 2 peuters was verloren(ze zeiden dat het 'viral' was gegaan), maar het kwam op mij over als een slechte remake van 'wag the dog'. Bijzonder ongeloofwaardig, ik kan me die in scene gezette filmpjes uit Irak nog herinneren, waarbij ze 'lijken' heen en weer liepen te slepen naar gelang de positie van de pers. Geen idee wat de waarheid precies is, maar ik durf wel te wedden dat wat we op het nieuws zien hoofdzakelijk propaganda is.

sarcastro | 06-04-17 | 21:31

Alpengeist | 06-04-17 | 21:28
Beste Alpengeist. Zoek hulp. vanavond nog.

Rest In Privacy | 06-04-17 | 21:31

Wat is er eigenlijk zo verschrikkelijk aan gas?? Als er een bom op je huis word gegooid en je trommelvliezen worden er voorgoed uitgeblazen waarna je al kruipend door een brandend gebouw moet vol met rook van brandend plastic,rubber,verf etc.. gaan je longen er aan. Daarna kom je met derdegraads wonden uit dat huis met je huid gesmolten als plastic waarna je doof, blind, kreupel en onder de brandwonden met kanker door het leven moet. Tja, doe mij dan maar even sarin snuiven. Maar voor de VS is dit 'not done' dezelfde staat die Ottawa niet ondertekende en dus verantwoordelijk is ,nog steeds, voor het verspreiden van een wapen dat nummer een staat met betrekking tot burgerslachtoffers en dat is de landmijn.
Tja, vatbommen zijn verschrikkelijk maar uraniumbommen zijn vet cool.
Schiet mij maar lek.

miko | 06-04-17 | 21:30

Feit is dat bij deze aanval gifgas is vrij gekomen nu is het de vraag kun je bewijzen dat Assad er achter zit of moeten we luisteren naar de verklaring die de Russen geven.
Kortom geduld is een schone zaak en misschien komen we er nooit achter.

botbot | 06-04-17 | 21:30

Herinneren we ons de ontmoeting tussen Trump en Obama nog? Weten jullie nog hoe shocked en onthutst Trump keek bij de meeting?
Obama deelde hem vast mee dat de deep state gaat winnen, hij niets meer dan een marionet is die danst aan de touwtjes van de werkelijke machthebbers en dat hij niets, helemaal niets kan doen om dat tegen te gaan.

Let maar op; Trump krijgt straks als WW3 begint de schuld in de schoenen geschoven.

Alpengeist | 06-04-17 | 21:28

Hoe weten de Amerikanen overigens dat het Assad was? Ze hebben 2 jaar geleden zelf beweerd dat Assad alle chemische wapens had verwijderd:

Department of State: "@JohnKerry today the last 8% of declared chemical weapons were removed from #Syria: Great work done by all involved go.usa.gov/gN7H":
twitter.com/sahouraxo/status/84967307...

La Bailaora | 06-04-17 | 21:25

als kleine wereldreiziger heb ik ooit (1998) geluncht in Idlib, reizende van Aleppo naar de burcht van Saladin. Stadje en provincie waren middeleeuws. Was destijds een enerverende reis in het toen al derde wereldland Syrie. Wat er nu nog van over is mogen alleen vrienden van IS zeggen. Wat een debiele puinzooi daar.

Rest In Privacy | 06-04-17 | 21:25

Trump die danst intussen naar de muziek van de deep state, had eigenlijk niet anders verwacht. Ziek dat er false flag operaties worden opgezet over de rug van dode kinderen. Vietnam, Irak zijn enkele voorbeelden van de vele smerige spelletjes die gespeeld worden. Uiteindelijk draait het alleen om olie.

nStilgar | 06-04-17 | 21:23

@JanDeJong | 06-04-17 | 21:17
ze kunnen wel goed toneelspelen.

La Bailaora | 06-04-17 | 21:22

Trump gelooft alleen maar Fox news dus nieuws van CNN zal nooit een aanval op Assad triggeren.

flame_me | 06-04-17 | 21:20

@deonbekendebekende | 06-04-17 | 21:16
Het is net als in Europa.
De echte machthebbers zie je niet, die trekken achter de schermen achter de touwtjes.
En waar de poppetjes als Trump en Rutte komen en gaan, blijven de echte machthebbers zitten.

Slipsnifter | 06-04-17 | 21:19

Het gemak waarmee onze media het officiële verhaal volgen, doet me tijdens het autorijden zodanig de tenen krommen, dat verder rijden onmogelijk is. Dan parkeer ik mijn auto op een stil plekje, draai het raampje open, en kom even tot rust.
En zoals reaguurders hierboven al zeiden, het is te hopen dat "mad dog" Mattis het hoofd koel houdt. Anders is het tijd om afscheid te nemen van onze dierbaren. Een Russische kernbom overleeft niemand.

Van Duyvenbode | 06-04-17 | 21:18

Het mag onderhand wel duidelijk zijn dat dit puur met olie te maken heeft. Trump en voorheen Obama zijn gewoon marijonetten.

deonbekendebekende | 06-04-17 | 21:16

Trump leek mij een pragmaticus aangaande Syrië, maar nu gaat ook hij olie op het vuur gooien. Slecht voor Europa, want dit zal de oorlog prolongeren en de vluchtelingenstroom in stand houden. Ik kan alleen maar gissen naar wat er achter de schermen allemaal voor geopolitieke spelletjes gaande zijn, maar ik moet toch langzamerhand concluderen dat er zoiets bestaat als een deep state. Hoge heren moeten de president op andere gedachten hebben gebracht: Assad moet weg en dit is in het belang van de Verenigde Staten. Een andere verklaring heb ik niet voor de draai van Trump.

JanDeJong | 06-04-17 | 21:13

De BBC heeft in het verleden zelfs nep-reportages gemaakt met ingehuurde acteurs/activisten om een gifgas aanval in de schoenen van de Russen en Assad te schuiven dat keihard debunked is. Ook is aangetoond dat de VN meerdere malen bewust misinformatie naar buiten bracht om Rusland en Assad als het kwaad neer te zetten... terwijl intussen de rebellen veelal huurlingen gefinancierd en bevoorraad door de CIA, de westerse wapenindustrie en de rest van het NWO tuig.

XaleX_2 | 06-04-17 | 21:13

Fake news:
pauwnieuws.nl/news/518/gifgas-in-syri...

Trump blijkt dan toch even slecht te zijn als Hillary als ie deze leugens aangrijpt om alsnog Syrië binnen te vallen en Assad aan te vallen.

En by the way, Putin gaat dat niet accepteren.

La Bailaora | 06-04-17 | 21:13

De Turken weten het zeker en hebben gesproken...
www.zerocensorship.com...
Ommezwaai | 06-04-17 | 21:03

De Turken kunnen het weten
..... hoe het zit.

nemeton | 06-04-17 | 21:11

@McStuiver | 06-04-17 | 21:04
Dat niet alleen, Trump wordt gewoon er gewoon keihard Uitgebonjourd door de deep state. Ik hoop dat Mattis zijn hoofd koel kan houden en niet kiest voor boots on the ground in Syrie. Dat zou het begin van WW3 zijn.

Alpengeist | 06-04-17 | 21:10

@Desmoulins | 06-04-17 | 20:57

Ik vraag me af hoe de door de elite gefaciliteerde traditionele haviken in Washington Trumptard onder druk hebben gezet.

In volgorde van de afgelopen week:

- Trumptard doet uitspraak dat Assad mogelijk kan blijven
- Retard Bannon wordt er onder druk weg gekegeld uit de NSC
- vrijwel op het zelfde moment krijgen veiligheids adviseurs (oude vertrouwde haviken) die door Trumpard gewanrouwd worden weer dezelfde macht terug
- Gifgas aanval Syria
- 180 graden draai van Trumptard met oorlogsretoriek

litebyte | 06-04-17 | 21:10

DeWaarheidBijtNiet | 06-04-17 | 20:50,

Nou maakt het natuurlijk wel verschil of je sarin in de metro gebruikt, of in de open lucht. En dan nog wat voor weer het is; hoe zwaar de dosis was; hoeveel mensen getroffen werden; hoe laat hulpdiensten arriveerden; etc.

Grootste probleem is dat we niet weten wat daar gebeurd. Want alles uit die regio stinkt naar rotte vis; denk aan Pallywood, hezbollywood, green helmet guy, en nog zo allerlei "charme offensieven" van allerlei genocide predikende terroristen.
En inderdaad, die vorige gifgasaanval kwam waarschijnlijk niet van Assad maar van de terroristen.

Dandruff | 06-04-17 | 21:06

100% dat het niet Assad is geweest. De rebellen zitten in hun laatste stukje daar, zijn nagenoeg verslagen las ik vorige week ergens. Waarom dan dit doen met als groot risico dat ie alsnog aangepakt gaat worden door Amerika (daarnaast zou dit nooit goedgekeurd worden door Rusland, want die zitten niet te wachten op een aansteker bij de gastank. Is aannemelijker dat er dus inderdaad een opslagplaats van de rebellen zelf is geraakt of (en ik denk dat deze kans het grootst is) het gas is door de rebllen zelf losgelaten op een aantal van henzelf om aldus internationale steun te verkrijgen (is namelijk wellicht hun laatste kans om Assad te verslaan en bij deze mensen is alles geoorloofd).

Ook mooi om te zien is dat er internationaal bij de MSM al eigenlijk zeker is dat Assad het heeft gedaan, zonder bewijs. Tegen de rebellen is ook geen bewijs, maar als dat voor beide kanten niet aanwezig is, waarom is de verhouding van de beschuldigingen in de media dan niet ca. 50/50? Mijn conclusie: er moet volgens Westerse machten iets gedaan worden tegen Assad, hoe dan ook. Maar mijn steun heeft ie, stinkt al een hele tijd daar. Hij heeft geluk dat ie steun van Putin heeft.

Trouwens ons Erdoganneke is meteen weer even in de stofwolk van dit voorval tekeergegaan tegen Koerden, niemand die dat ook maar enigzins interesseert.... Triest, maar we leven in zo'n ongelooflijke rotte wereld.

dildona | 06-04-17 | 21:05

Trump wordt een oorlog ingeloosd. Het Amerikaanse establishment (democraten, neo cons) wil Trump koste wat het kost onder de duim houden. Bannon weg, Syrië hardliner tegen Assad geworden ineens. Wat is er met de oude Trump gebeurd? twitter.com/realdonaldtrump/status/37...
Waarom zou Assad of Rusland dit doen, laten we eerst de feiten onderzoeken en is dit echt al genoeg voor ingrijpen van de VS.

McStuiver | 06-04-17 | 21:04

@Desmoulins | 06-04-17 | 20:57
CNN is erg door de mand gevallen met hun Trump-bashing.
De Amerikaanse NOS.

Slipsnifter | 06-04-17 | 21:04

"Dead" victim of "sarin gas attack" in Syria opens her eyes.
twitter.com/JustinRaimondo/status/849...

Het klopt gewoon niet. Iets zegt me dat dit een heel, heel smerig spelletje is om boots on the ground te krijgen in Syrie.... WW3 moet en zal doorgaan...

Alpengeist | 06-04-17 | 20:59

dan zouden al die hulpverleners en familieleden die geholpen hebben ook moeten getroffen worden door het Sarin gas.
@DeWaarheidBijtNiet

wiki: "Sarin is een vrij instabiele chemische verbinding. Vooral als ze in onzuivere vorm wordt opgeslagen, ontleedt deze verbinding vrij snel en verliest dan haar werking."

Verder moet dit inderdaad eerst goed uitgezocht worden, voordat de war mongers weer onder valse voorwendselen nog meer ellende veroorzaken.

theplunger | 06-04-17 | 20:59

Wat boeit het eigenlijk of er ueberhaupt gifgas is gebruikt? Waarom is het ineens heel erg dat ze doodgaan door gifgas maar boeit het niemand als ze met een bot mes worden onthoofd, ze een clusterbom of barrelbom op hun knar krijgen of gewoon doorzeefd worden door kogels!?

rode peper | 06-04-17 | 20:58

Vooral het ontkennen dat de gematigde rebellen ook gifgas zouden kunnen hebben doet de geloofwaardigheid van menig 'deskundige' geen goed.

pjotr nicknaamtov | 06-04-17 | 20:58

churnalism

litebyte | 06-04-17 | 20:57

CNN, very fake news.
De stilte rondom Rice is het zoveelste voorbeeld van een nieuwsoutlet met een duidelijke eigen agenda.
Gerucht gaat overigens dat de VS een militaire interventie overweegt in Syrië na een volgende aanval met gifgas op de eigen bevolking.

Desmoulins | 06-04-17 | 20:57

Wat a1a2a3 zegt.
Ron Paul durft het gewoon te zeggen: False Flag.

Pimp my Voortuin | 06-04-17 | 20:55

*iets over oorlog en buitenlandse inmenging mompelt*
Uitermate treurig, maar hypocriet gelul. CNN verdiend het om achter het schuurtje een nekschot te krijgen, het heeft geen nieuwswaarde meer sinds de verkiezingen en is tot links propaganda netwerk verworden.

HaatAth3ist | 06-04-17 | 20:54

Spelen met vuur dit van de media en de internationale politiek. Trump gaat daar straks de olie en het gas op halen. Iets met verkiezingsbeloftes nakomen.

Nintex | 06-04-17 | 20:52

Enkele opmerkingen bij deze gas aanval:

'Following release of sarin into the air, people can be exposed through skin contact or eye contact. They also can be exposed by breathing air that contains sarin.'

- skin contact

alle beelden die ik zie, zie ik gewoon mensen zonder echte pakken gewonden behandelen.
Wat op zich niet vreemd is in een crisissituatie, maar dan zouden al die hulpverleners en familieleden die geholpen hebben ook moeten getroffen worden door het Sarin gas.

-> Tenzij het natuurlijk geen Sarin was.

Die sarin aanslag in Japan 1995:

'Each perpetrator carried two packets totaling approximately .9 liters, except Yasuo Hayashi, who carried three bags totalling approximately.

A single drop of sarin the size of a pinhead can kill an adult.

Carrying their packets of sarin and umbrellas with sharpened tips, the perpetrators boarded their appointed trains. At prearranged stations, the sarin packets were dropped and punctured several times with the sharpened tip of the umbrella.'

doden: 12
gewonden: +4000

-> Mag ik stellen dat indien Assad of eender wie echt Sarin zou gebruikt hebben dat we dan 100'den al dan niet 1000'den doden zouden zien?
En zou het aantal gewonden dat niet bij de 10.000 liggen?

Huidige cijfers zeggen:

doden: 58-100
gewonden: +100

Om in dit gas thema te blijven, something smells fishy.

DeWaarheidBijtNiet | 06-04-17 | 20:50

@kweethetooknietbeter | 06-04-17 | 20:45
Ghe, was je net voor.
En wat ik al zei, we zullen nooit precies weten hoe het precies zit, die informatie krijgen we niet.
Dat het ontzettend stinkt is echter wel zeker.

Slipsnifter | 06-04-17 | 20:48

Walgelijk kindermisbruik.

Bert Konterman | 06-04-17 | 20:47

Dat jochie in het laatste filmpje ademde overigens nog... Nu is z'n tere nekkie gebroken, alleen maar omdat ie niet in de propaganda-camera keek :(

Burpppp(sorry) | 06-04-17 | 20:47

@a1a2a3 | 06-04-17 | 20:42
Assad moet weg, daar zijn ze al tijden mee bezig.
Die is veel te gematigd, staat de radicale islam in de weg.
Alleen kan het niet meer zo opzichtig als met Saddam en Khadaffi.

Slipsnifter | 06-04-17 | 20:46

@litebyte | 06-04-17 | 20:39
Als het van rechts komt is het fakenews, anders niet.

@Slipsnifter | 06-04-17 | 20:36
Assad moet en zal weg. Dat was de opzet en aangezien dat nog steeds niet gebeurd is, zal men er alles aan doen om dat voor elkaar te krijgen. Iemand al dan niet valselijk een gifgasaanval in de schoenen schuiven is zo'n mogelijkheid.

(Bovenstaande bevat slechts mijn mening en behoeft niet op de waarheid te berusten)

kweethetooknietbeter | 06-04-17 | 20:45

anonhq.com/the-truth-about-war-crimes-...

Spreek mij na: Assad is een slechterik en militair ingrijpen is gerechtvaardigd. Daarnaast is het in Syrië echt nergens veilig, dus is het logisch dat al die arme drommels hierheen komen (ook al komen ze niet uit Syrië).

Begrepen, onderdanen?

Logisch toch?

NasiGordon | 06-04-17 | 20:44

Kindermisbruik altijd -1!
Kut elite sterf.

hebbuh | 06-04-17 | 20:44

Het lijkt mij buitengewoon onlogisch als Assad dit zou doen, want hiermee zou hij zijn eigen glazen helemaal ingooien. Zo dom is hij gewoon niet.

du Roi Soleil | 06-04-17 | 20:43

@vlitebyte | 06-04-17 | 20:39

Het is enkel fake-nieuws als het van de tegenpartij komt.

du Roi Soleil | 06-04-17 | 20:43

litebyte | 06-04-17 | 20:39,

Nee, want men spreekt alleen van fake news als het de "verkeerde populisten" mogelijk in de kaart zou kunnen speen.
Als een bericht de "goede populisten" in de kaart speelt mag er overal over gelogen worden, uiteraard.

Dandruff | 06-04-17 | 20:43

En inmiddels kan het me ook geen zak meer schelen hoe het nu precies zit. Dat ze maar lekker allemaal daar blijven en zichzelf naar de verdoemenis helpen.

Burpppp(sorry) | 06-04-17 | 20:42

http://www.zerohedge.com/news/2017-04-06/ron-paul-zero-chance-assad-behind-chemical-weapons-attack-syria-likely-false-flag

a1a2a3 | 06-04-17 | 20:42

Wie kinderen op deze manier inzet heeft per definitie ongelijk.

Dandruff | 06-04-17 | 20:39

Valt deze CNN coverage nu ook onder fake news, of heet dit gewoon scripted news?

litebyte | 06-04-17 | 20:39

Er worden weer een hoop vieze spelletjes gespeeld waarvan we waarschijnlijk nooit zullen weten hoe het precies zit..

Slipsnifter | 06-04-17 | 20:36

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken