Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Een jaar na het Nederlandse referendum: Angela Merkel duwt Oekraine richting EU-lidmaatschap

eppfucktdekiezerinnederland.jpg Het is vandaag een jaar na het glorieuze GeenPeil-referendum en we hebben een oplettend berichtje gespot op Jortblog 925. De Europese christenen van de EPP (de grootste fractie in de EU) hebben op Malta gegeten en gedronken met Oekraïense chocoprins Poroshenko. Uit dat samenzijn is een documentje voortgekomen waarin onomwonden, zwart op wit staat dat de Eurochristenen - waarvan Angela Merkel de oppergod op aarde is - Oekraïne richting EU-lidmaatschap willen coachen. In Duitsland wordt daarvoor al langere tijd gewerkt aan een "Marshallplan voor Oekraïne". Hier bijvoorbeeld een bericht uit februari 2016: "We have been working on a new strategy for Ukraine's stabilization and development with much greater financial and political efforts. This is something new, and it will supplement the Association Agreement", aldus een partijfunctionaris van Merkel destijds. Een aanvulling op het Associatieverdrag dus, gericht op investeringen in de Oekraïense economie. Met als einddoel, zoals de EU-christendemocraten het dit weekend verwoordden, "om Oekraïne te helpen met hervormingen waardoor ze kunnen voldoen aan de Criteria van Kopenhagen", waarna ze in aanmerking komen voor lidmaatschap van de Europese Unie. Mark Rutte zei 1 jaar geleden, 1 dag vóór het GeenPeil-referendum over het Associatieverdrag, nog maar eens letterlijk dat het verdrag niet over toetreding gaat (video onder). In juridische zin klopte dat. Maar dat alles er op gericht om Oekraïne bij de EU te halen, wordt een jaar na het referendum - wederom, told you so, wir haben es gewusst - bevestigd door de tekst van dit document (pdf) van Merkels EU Gristengruppe. En Poroshenko verwacht dat de ledenpartijen van de EPP (in Nederland vertegenwoordigd door de aanstaande regeringspartij CDA) stappen gaan zetten om dit Marshallplan Merkelplan te steunen. De kiezer zei 'NEE' op 6 april 2016. Brussel, Kiev en het Nederlandse kabinet zeggen 'Haha fuck you'. Elke keer opnieuw. Lachend.
Update: Goh. Toevallig ook net vandaag beslist...

Reaguursels

Inloggen

In september zijn er verkiezingen in Duitsland, ik mag hopen dat het volk haar niet zo hard naaien als dat zei het vlok naait. Niet in het letterlijke zin van het woord, want daar ......... brrrr

Voor-de-5e-keer | 07-04-17 | 08:19

@Meneer_de_uil_13 | 06-04-17 | 22:24
Toet toet boing boing.

TeeJee | 06-04-17 | 22:41

Voor iedereen die denkt dat stemmen daadwerkelijk nut heeft wordt bij de neus genomen. Kijk maar naar pinokkio. Stemmen is iets waardoor het lijkt dat het een democratie is en de stemmers bepalen dit is een illusie. De monarchie bepaalt samen met de elite wat er uitgerold wordt. In dit geval het Kalergi plan. Dit is om verdeeldheid te scheppen onder de bevolking net als geloof. Men speelt iedereen tegen elkaar uit en wie is de lachende derde? De top van het piramidespel zijn o.a. de negatieve Annunaki. Er zijn net als bij mensen ook goede spirits. Dit is bewuste energie in verschillende lichamen bestaande uit de materialen v/d planeet waar men incarneert om daar te kunnen gedijen. Oftewel het maakt niet uit welke kleur, ras, soort je bent indien je dit inziet. Je hebt bewuste energie/spirits die negatieve frequenties hebben los van arrogantie wat men creëert d.m.v. macht/status/geld. Humans zijn niet meer humaan en doen alles ter verbetering van hun ego lijkt het. Dit komt o.a. door dagelijkse vergiftiging d.m.v. de media, geloof, voeding, drinkwater/soda's, de lucht (was ooit helder blauw) etc. The eyes are useless when the mind is blind!

Meneer_de_uil_13 | 06-04-17 | 22:24

Eerst roept die Merkel "kom maar jongens, gaat prima" en gaat dan in Brussel klagen om haar afval in de buren hun tuinen te mogen deponeren, en nu de Oekrainers.

EnNouJijWeer | 06-04-17 | 21:18

O.T. Ik zie nu in de PDF van de kiesraad dat een aantal kandidaten van Nieuwe Wegen nul stemmen behaald hebben, totaal over heel Nederland. Konden hun eigen vakje niet vinden op het stembiljet?

W_F | 06-04-17 | 20:51

Met dank aan de 12.888.521 kiesgerechtigden die niet op GeenPeil gestemd hebben. Belastingen verdubbelen kan niet, dus ik stel voor om alle uitkeringen te halveren, om de 100 miljoen Oekraïense uitkeringsaanvragen van te betalen. (ze gaan echt geen uitkering aanvragen als ze er ook 10 kunnen aanvragen)

W_F | 06-04-17 | 20:42

God-ver-domme.
.
.
Nou @VVD stemmers, dit is op jullie,

hotmint | 06-04-17 | 20:23

Hop, fuck de democratie.

Patatter | 06-04-17 | 20:01

@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:28
Je kan spinnen tot je een ons weegt DKS.

Maarre; 'I told you so'


Over 4 jaar sta jij met een fles whiskey en een flinke mea culpa voor mijn deur :)

TeeJee | 06-04-17 | 19:22

Whahaha, mensen al spijt dat ze weer, door de gladde praatjes van jullie Rutte, op de VVD hebben gestemd?

Muskatnuss!!! | 06-04-17 | 18:27

@NasiGordon | 06-04-17 | 14:48

Je creërt een enorme bureaucratisch complexe ondoorzichtige kolos die wordt verkocht als succesvolle democratische unie met vele tienduizenden wetten en regels - die vaak ook nog eens selectief worden toegepast (zie staatssteun bijv.)

Je verwacht na een tijd als EUroscisten dat alles en iedereen die niet binnen je invloedsfeer ligt of kan kopen (lees subsidiëren) en toch beschikt over enig kritisch analytisch vermogen aangaand de EU zich op een gegeven moment wel neerlegt.

En doen ze dat niet dan maak je ze gewoon uit voor vriendjes van putin, populisten of nationalisten.

litebyte | 06-04-17 | 18:20

De Oekraine is een corrupt verziekt land. Het is overduidelijk dat de onzalige EU dit land er bij wil. Nederland stemde overtuigend pro-EU. Dus de VVD/CDA/D66-stemmer kiest voor een oorlog met Rusland & Turkije. Want als je PRO-EU bent dan kies je willens en wetens daar voor. Not my cup of tea maar dit heet democratie. En ik wens de pro-EU stemmer oprecht de verrotting en [email protected] toe die we dankzij hen tegemoet gaan. De EU die vrede en veiligheid zou brengen........................... een mislukt project van dronken wereldvreemde miljardenverslindende idioten. Maar het mag en kan. Ik heb gelukkig geen kinderen.

Rest In Privacy | 06-04-17 | 18:08

In ieder geval is er nu geen visum meer nodig om naar NL te reizen. Andersom was dat al het geval.

devil13 | 06-04-17 | 17:31

-weggejorist-

eriksweet | 06-04-17 | 16:17

@hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 13:58

Het feit dat je expansie nodig hebt (als excuus gebruikt) om je rijk overeind te houden heeft in het verleden al zo vaak aangetoond dat het niet werkt. De laatste keer dat de mensheid daar pijnlijk achter kwam was in '45.

litebyte | 06-04-17 | 14:53

Het probleem met zoiets als de EU is dat veel voorstanders geen benul hebben van de implicaties van hun handelen. Door de propaganda denken ze het juiste te doen: 'EU brengt voorspoed', 'EU brengt vrede'.
Ik denk dat diegene die aan de tekentafels van dit soort politieke planmatigheid staat, dondersgoed weet dat de expansiedrift de waarschijnlijkheid van gewapende conflicten vergroot. En dat is dan ook precies wat de EU nodig heeft om de onderdanen in het gareel te houden: crises en conflicten.

NasiGordon | 06-04-17 | 14:48

Ik denk dat we doodsbang moeten zijn voor Putin en zijn vrienden. Maar ik denk ook dat we niet per se vanuit die angst moeten handelen. Oekraïne is en blijft een soeverein land. Als de mensen daar het leuk vinden om in vrijheid te handelen met en te bewegen in de E.U., fijn. Hoewel het me geen goed idee lijkt om op dit moment de EU te gaan uitbreiden, nu het zo in crisis verkeerd.

Argesus | 06-04-17 | 14:33

vinzDH | 06-04-17 | 13:08
neen, een motie indienen die al is aangenomen verdiend het niet om aangenomen te worden. Dit vervolgens publicitair framen als "ze waren tegen" is politiek van het allerlaagste allooi. Zelfs het CDA onwaardig maar die deden het wel op zoek naar PVV stemmers en u gaat ermee door. Oskam is inmiddels na veel geblunder exit.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 14:21

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:26
Waarom denk je dat Rusland, China, en de Philippijnen willen samenwerken? Het zal bestempeld worden als de nieuwe as van het kwaad door de VS. Als ik lees dat je straks al je social media passwords moet geven want anders kom je het land niet meer in, lijkt me dat de veroorzaker van de 'lentes' zichzelf wil beschermen. En dat is rijkelijk te laat want in Dearborn (Michigan) is de sharia al ingevoerd. En mensen maar denken dat emigreren helpt.

Implants | 06-04-17 | 14:09

elitebyte | 06-04-17 | 13:34
Ook voor vrouwen willen ze dienstplicht invoeren. Je bent gek als niet ziet aankomen waar we op af stevenen. Tja dan kun je niet andere dan emigreren want ze jagen je zo een kogel door je kop als je verdomd om met deze oorlogshitsers mee te doen. Gewoon door je eigen volk, we hebben geen allochtonen nodig want we slachten elkaar wel af.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 13:58

@SanderEvers | 06-04-17 | 13:23

Mocht worden besloten dat NL de dienstplicht weer gaat invoeren (wat direct verband houdt met de rampkoers die de EU vaart) is het voor mij en menig ander in mijn omgeving emigeren.

litebyte | 06-04-17 | 13:34

Zolang het volk op de VVD, CDA en Groenlinks blijft stemmen gaat dit nooit veranderen. Helaas maar waar.

SanderEvers | 06-04-17 | 13:23

Klassieke denkfout: iedereen die lid is van een Christen-democratische partij is automatisch Christen. Maximaal fout. Je hoeft geen Christen te zijn om de politieke principes van de Christen-democratie te onderschrijven. En daarnaast: ach ja. Politiek is het naaien en bedonderen van de burgers om de bedrijven tevreden te houden. Iemand die zich nog herinnert de grote hoeveelheden schalie-gas die in de Oekraiensche grond zitten. En het feit dat onze grote vriend Verhofstadt daar al jaren bezig zijn om samen met de bedrijven waar hij in de Raad van Commissarissen zit dat gas te willen gaan winnen.

loser | 06-04-17 | 13:21

@alanya666 | 06-04-17 | 12:32

Jaren geleden toen Borris J. nog aan de macht was in Rusland heeft Rusland een poging gedaan om te kijken naar lidmaatschap EU.

Maar de EU kwam er zelf al snel genoeg achter dat de VS dat nooit toe zou staan. De 'powerplay' van de EU om (E)Ukraine is niet alleen gericht tegen Rusland, vraag maar aan 'fuck the eu' Nuland.

litebyte | 06-04-17 | 13:18

de koeien kiezen hun eigen slager... en dat hebben ze afgelopen verkiezingen wederom gedaan.

Gix | 06-04-17 | 13:15

Nu een Marshallplan terwijl we eerst hebben gezorgd voor een failliete economie door ze aan te sproren zich af te keren van hun natuurlijke handelspartner, hun Slavische broeders de Russen. Want als ze met ons mee wilden doen, mochten ze geen akkoord (voor o.a. goedkope gas en handel) met de Russen sluiten. Een welvarender Oekraine dat akkoorden had met zowel EU als Rusland was natuurlijk een mooie brug geweest, zonder oorlog(s-slachtoffers) imo en die brug had ook onze verstandhouding kunnen verbeteren, maar dat mocht natuurlijk niet van de oorlogshitsers. Zijn we er toch weer ingetuind...

Hemmenaar7 | 06-04-17 | 13:15

voor de timeline:
www.republiekallochtonie.nl...
KomodoVaraan | 06-04-17 | 12:27

Dus de absolute waarheid komt van een pro goedpraat allochtonie blogje.

Over de nuance van atheïstisch stemvee kan ik meer mee. Wat voor wet je ook gaat maken ze komen er waarschijnlijk gewoon mee weg. Triest

vinzDH | 06-04-17 | 13:08

Die Merkel is helemaal gestoord!

Vorig jaar zei ze nog dat kinderen blokfluit moesten spelen tegen rassicme!
De hele zaal keek verbaasd
Ze herhaald ehet zelfs en zei er bij "'ik meen het"'
Echt gebeurd.

Ben je dan gek of niet?

joppo0 | 06-04-17 | 13:03

Ze hebben ook geen visum meer nodig sinds vandaag:
.
www.europarl.europa.eu/news/en/news-ro...
.
"Ukrainian citizens will be exempted from EU short-stay visa requirements, after Parliament endorsed an informal deal with the Council on Thursday."

ViagraFalls | 06-04-17 | 12:49

-weggejorist-

Isolde-Maduschen | 06-04-17 | 12:37

iedereen is welkom in de EU we hebben zelfs GB opgenomen,de EGKS-EG-EEG waren veel minder democratisch dan de huidige EU,EGKS-EG-EEG(Geallieerden) hadden Duitsland nog in de houdgreep sinds Duitse bevrijding 1990 is houdgreep verdwenen,helaas heeft de westerse wereld de NAVO niet ontmanteld en is heel Europa ook Duitsland in de houdgreep van de VS/NAVO,

alanya666 | 06-04-17 | 12:32

@vinzDH | 06-04-17 | 12:21
Motie tegen kindbruidjes is net zo pathetisch als een motie voor wereldvrede. Nederlandse wet erkend geen islamitische huwelijken en al helemaal geen huwelijken met kinderen. Realiteit is dat hier een minderjarig kind asiel aanvraagt, dan wel in kader van familiehereniging aankomt. Minderjarigen mogen sowieso al niet geweigerd worden. En als iedereen verder stijf zijn bek dicht houdt en alles ontkent, dan kun je er niet zoveel mee als overheid (bewijslast). Het is dus niet los te zien van onze wetgeving op gebied van asiel en mensenrechten (hoe schrijnend ook).

Ik dacht, ik pomp er nog even wat nuance in voordat ik afsluit.

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 12:30

vinzDH | 06-04-17 | 12:06
ja hoor en dat maakt u tot een grotere leugenaar naast een lasteraar in deze panelen.
Een woordspelletjes motie in de TK over een wet die in de EK is aangenomen om die wet (die dan nog niet in werking is) maar wel vast uit te voeren.
Dat was de motie Azmani (VVD) en Kuiken (PvdA) die hiertoe al opriep en die WEL met grote meerderhedid incl de VVD werd aangenomen.
In datzelfde overleg komt CDA'rtje Oskam die van blunderen zijn politieke beroepe maakte en de agenda's niet kent, of even niet had zitten opletten met een zelfde motie in dezelfde vergadering.
-
Die wordt terecht verworpen en de CDA (altijd lachen met kindermisbruik natuurlijk) kan haar laster campagne beginnen want het CDA is op zeteltjes jacht.
-
voor de timeline:
www.republiekallochtonie.nl/smeercampa...

KomodoVaraan | 06-04-17 | 12:27

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 12:07

Bent u voor kindbruidjes van 13/14 die uitgehuwelijkt worden aan mannen van 30+ hier in Nederland?? De vvd is hier dus voor. Motie tegen kindbruidjes steunde de vvd niet met oa DENK. Verkapte kindersex lijk mij dat. Ik zet het schokkend neer mijn vorige plempsel omdat ik er van walg.

vinzDH | 06-04-17 | 12:21

@opruimen | 06-04-17 | 12:15

Er is een verschil tussen kiezen en willen (vraag maar aan de PvdA)

litebyte | 06-04-17 | 12:16

In je bek gescheten worden. Een land verdient de regering die zij kiest

opruimen | 06-04-17 | 12:15

@blauwe zander | 06-04-17 | 11:59

Had u werkelijk dan anders verwacht?

Ze waren er al mee bezig sinds dat de EU de opstand tegen de vorige heersende corruptie actief ondersteunde, wat uiteindelijk resulteerde in de directe steun aan een staatsgreep met als resultaat een tot op vandaag bloedige burgeroorlog en het neerhalen van ee vliegtuig met 198 Nederlandse slachtoffers (lees collateral damage.)


De ranzige smerigheid van EU doet niet onder aan dat van de VS of Rusland, het is alleen de manier waarop het verschilten of u dant wil en kan inzien.

litebyte | 06-04-17 | 12:14

Het staat u vrij om dat te doen.
u weet niet eens waar op ik doel he,
vinzDH | 06-04-17 | 12:06
O, het is een raadspelletje.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 12:07

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:57

Het staat u vrij om dat te doen.
u weet niet eens waar op ik doel he,

vinzDH | 06-04-17 | 12:06

Motie tegen kindbruidjes zijn jullie zeker alweer vergeten.
selectieve verontwaardiging.

Had de vvd anders ingeschat op dat gebied

vinzDH | 06-04-17 | 12:02

Dus wel.

blauwe zander | 06-04-17 | 11:59

@Dirk III | 06-04-17 | 11:55
Dat lijkt mij een goed idee, maar dan heeft GS daar wel een dag besteding aan.

FreeVogelaar | 06-04-17 | 11:59

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:49
Nog een stemmer voor kindersex dus gefeliciteerd samen met oa partij DENK sta je.
vinzDH | 06-04-17 | 11:54
Hoi toch op man, onnozele, ik ben geen psycholoog maar je lijkt me typisch een gevalletje " waar het hart van vol is loopt je de mond van over".

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:58

Na Oekraïne wordt Turkije geknuffeld om lid te worden,wat het snorretje niet bereikte lukt Merkel dus we. Deutschland über alles.

blauwe zander | 06-04-17 | 11:58

vinzDH | 06-04-17 | 11:37
ranzige malloot, u bent de eerste die ik in alle jaren ga melden, en ik ga wat anders doen.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:57

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:16
Wat probeer je hier mee te zeggen? Ik snap gewoon niet dat toetreding van een onderontwikkeld corrupt land onder valse voorwendselen gewoon geaccepteerd wordt. Je krijgt oneerlijke marktwerking, uitverkoop van Oekraine waar alleen de multinationals van profiteren en een nog sterkere devaluering van de Euro. Ik zie je in andere reaguursels fel commentaar leveren op de maffiapraktijken van Rusland maar je ziet Oekraïne met Poroshenko wel graag binnen de EU? Laat me niet lachen...

SchichtigeSpicht | 06-04-17 | 11:57

Lijkt me een goed punt als GS eens gaat inzetten op elke misstap, leugen en verdraaiing door onze minpres.
Blijkbaar is het overgrote deel van NL niet bewust van zijn leugens.
Ze worden constant door de NOS bestookt met propaganda waardoor Rutte als een prima vent wordt neergezet maar de feiten liegen er ondertussen niet om.
Gewoon bijhouden en aanvullen bij elke nieuwe leugen en er zoveel ruchtbaarheid aan geven dat de overtikmedia het niet langer kan negeren.

Dirk III | 06-04-17 | 11:55

Heb geen medelijden meer. Dit is wat Nederland wilde. Een leugenaar als premier, een opgepoetste barbiepop als hand in hand lopende huichelaar en een autorijdend Nederland hatende puistekop. Nederland is dood...

Waakvlam | 06-04-17 | 11:54

-weggejorist-

vinzDH | 06-04-17 | 11:54

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 11:43
uw standpunt is bekend, en niet geheel los van realiteitszin. En ja er is te snel teveel gedaan. Maar laten we wel wezen, de kiezer hoordje niet over de EGKS-EG-EEG-EU ontwikkelingen. Toen het economisch allemaal nog crescendo ging. Maar als de koek verdeelt moet worden gaan mensen morren. Dan gaat egoisme en egocentrisme voor samenwerking en altruisme. Dan wordt nationalisme en religie relevant als onderscheidings kenmerk tussen "hunnie" en "ons" als in tussen goed en fout. We zijn soms net mensen hahaha

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:51

De komende jaren zal Rutte zoals normaal weer keurig buigen voor Merkel en de EU. De enige keer dat Rutte geregisseerd ferme taal sprak was even kort voor de verkiezingen. Daar komt straks geen kritisch woord meer uit. Nederland had op 15 maart kritischer moeten zijn.

miss error | 06-04-17 | 11:49

vinzDH | 06-04-17 | 11:37
Da's de 2e waar ik me vandaag zorgen over maak. Gaat het wel goed met U? Ik zit nu echt aan mijn maximale empathisch vermogen dus ik ga er maar mee stoppen voor ik mijn roemruchte naam door Joris kwijtraak.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:49

@h3* | 06-04-17 | 09:36
Turkije ligt slechts voor 2-3% (!) in Europa. De rest hoort bij Asia-Minor. Mocht Turkije ooit wél bij de EU komen dan grenst de Eu in ene aan landen als Syrië etc.. Dat moeten we gewoon niet willen. Op geen enkele manier.

Verder heeft het stemvee zich wederom knollen voor citroenen laten verkopen en heeft voor meer, meer, méér van dit alles gestemd. Wat mij betreft klapt hier de boel dan ook een keer goed. Misschien dat dan de oogkleppen eens af vallen. Al heb ik daar een hard hoofd in gezien de geheugenspanne van de doorsnee kiezer. Helaas voor ons, d.w.z. diegenen die hun harses niet in de kont hebben zitten, worden wij wel mee gezogen in deze maalstroom.

Sjefke7807 | 06-04-17 | 11:48

Dus ondanks het NEE van het referendum, en ondanks het feit dat Oekrainers mogelijk 198 Nederlandefs hebben vermoord door de MH 17 neer te halen kruipt Trutte weer eens in de vette kont van Merkel om zijn toekomstig baantje in de EU veilig te stellen.

Nu snap ik zijn aarzeling gevolg te geven aan de eis van de bevolking de Oekraine te mijden als de pest die de Oekraine is, en zijn weigering de oorzaak van de MH 17 ramp eens echt goed te onderzoeken.

we worden genaaid waar we bijstaan.

mallekater | 06-04-17 | 11:48

'leave Melania alone' standpunt.
De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:38
haha nou als u het niet erg vindt laat ik al die Trump vrouwen het liefst 'alone'. Nepwijven, bah.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:47

En dat allemaal ten bate van IG Farben die laatst ook Monsanto (VS) heeft overgenomen.
hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:34
Te makkelijk, Monsanto is overgenomen door Bayer, daar zitten deeltjes IG Farben in, net als in BASF, AGFA en Hoechst overigens en die Franse chemieclub wiens naam me ontschiet.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:46

@KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:25
@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:32

Ik heb er nooit een geheim van gemaakt dat ik voorstander ben van samenwerking. Verder voel ik mij ook nog eens Europeaan. Alleen de EU en EMU vind ik de meeste slechte uitkomst denkbaar.

Het was een 'nu of nooit' vlucht naar voren van door idealen gedreven. Daardoor is nooit goed nagedacht over consequenties en vervolgstappen. Iets wat Juncker ook indirect toegeeft. Nu zitten we opgescheept met deze realiteit en kunnen we kiezen; je loper of je paard opgeven.

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 11:43

Ja, de Criteria van Kopenhagen. Maar de Criteria van Lutjebroek dan?

*Dit argument luidde De Bevrijding van Nederland in. TeamNathan Slet Yessup was zoet met zoeken.
In Brussel verordonneerde een woedende Verhofstadt, dat zijn suckpuppet Rutte, Plaatsvervangend Hoofd van Het Europese Leger, Lutjebroek "met die arrogante Hollandse klei gelijk" zou maken, onderwijl iedereen uitmakend voor een racistische verkrachter. Merkel boos. Want er zijn ook racistische verkrachtsters.*
De rest is geschiedenis.

LibertasSimplex | 06-04-17 | 11:40

Oekraine en Duitsland hebben warme historische banden, daterend uit de jaren 1940-1945. Toen was er ook el een Duitser, die heel Europa als Duitsch beschouwde.

wallenberg | 06-04-17 | 11:39

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:32

Het is wel treffend dat Melania in New York wil blijven wonen. Maar ik blijf bij mijn 'leave Melania alone' standpunt.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:38

-weggejorist-

vinzDH | 06-04-17 | 11:37

Je gaat nat omdat je aantoonbaar zwetst.
De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:34
Geef mij dan eens een bron dat Polen destijds een staand leger had.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:37

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:34

De UKR kan voor 30-35% in de totale EU voedsel behoefte voorzien. Straks met bio-brandstof/energie uit bomen en planten meer dan ooit relevant.
KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:31
En dat allemaal ten bate van IG Farben die laatst ook Monsanto (VS) heeft overgenomen.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:34

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:32

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:32

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:29
Wellicht moet Ivanak het hem nog eens uitliggen nu Melanie alleen NY doet.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:32

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 11:28

Dus ondanks alle lastigheden en problemen vind je het toch een goed idee dat 33 landen samenwerken. Met nog zo'n quasi-bondgenoten met wie ook diep samenwerken. Toch handig zo'n machtsblok tegen despoten zoals Erdogan en Poetin.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:32

SchichtigeSpicht | 06-04-17 | 11:14
Natuurlijk is het geen altruisme, we helpen de Grieken ook alleen maar vanwege hun gasvelden.
Overigens is het in het geval van de UKR ook enorm veel zoet water dat na olie de nieuwe bron van oorlogen en volksverhuizingen(zien we nu al) wordt en uiterst vruchtbare landbouwgrond. De UKR kan voor 30-35% in de totale EU voedsel behoefte voorzien. Straks met bio-brandstof/energie uit bomen en planten meer dan ooit relevant.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:31

Iets voor de helft van de vorige eeuw, hadden oekrainers ook al iets met duitsland, en iets met minder rusland.
Wat was dat ook alweer ?

cat22 | 06-04-17 | 11:30

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:27
Gaan we weer, waarom ga ik nat dan? ondertussen aan mijn 3e biertje, wat kan jij iemand wanhopig maken.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:30

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:20
Ik snap ook niet wat de man daar doet, maar wat ik zo lees hijzelf ook niet.
KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:26

Zelfs Trump snapt het niet. Maar ja. Hybris.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:29

@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:18
Religie is een sterke samenbindende (grensoverschrijdende) factor. Polen was en is een katholiek land. Het Ottomaanse rijk islamitisch. Tegenwoordig zou Poolse gevleugelde ruiters islamofobie verweten worden.
Verder zeg ik nergens dat samenwerking niet goed zou zijn.

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 11:28

en ze krijgen steun van Donner en co.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/27947922/__Raad_v._State_pleit_voor_EU__.html

pejoar | 06-04-17 | 11:28

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:25

Huurlingen??! Nooit van Jan Sobiesky gehoord? De koning? Man wat ga je nat...

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:27

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:20
Ik snap ook niet wat de man daar doet, maar wat ik zo lees hijzelf ook niet.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:26

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:13

Yep bijna alle Marokkanen zijn Berbers en spreken 'beter' Nederlands dan Tamzigt. Turken spreken ook geen Arabisch. Gewoon in het geval dat je het niet wist. Wel spreken meer Turken Turks en Nederlands dan Marokkanen Tamzigt. Dat dan weer wel. Sowieso is 'islamisme' een zeldzaam iets in Nederland. Tuurlijk de oudjes gaan naar de moskee want moet. Jongeren hangen liever in de kroeg of koffieshop. Nu ik erover nadenk als Amsterdammer ken ik welgeteld 1 religieuze 'moslim' een Koerd uit Irak.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:25

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:18
Je zegt het al, het waren Polen. Of beter gezegd huurlingen. Wat is er grappig aan de opmerking van atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 11:16

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:25

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 11:16
onderschat de wens tot samenwerken niet indien de noodzaak groter wordt. Het is nu onvoldoende nodig, denken velen nog helaas. Het gaat ook veel te goed, materialistisch, dus "glas-plas-was" ideologisch/visionair. Dankzij Putin, Brexit, Trump en een actief China is dat aan het veranderen naar een pragmatische Real-Politik vd 21st eeuw olv Merkel.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:25

Als dit bekrachtigd wordt dan mag Poetin van mij onmiddellijk tot actie overgaan.
Laat het dan maar gebeuren, er zal iemand moeten opstaan die dat achterlijke EU apparaat een halt toe roept.
Dat kan met 1 simpel telefoontje van Poetin naar Merkel; als jij met de EU de Oekraïne annexeert, dan zal ik geen seconde aarzelen mijn troepenmacht en alles wat ik nodig acht, in te zetten. Dus Angela, je bekijkt het maar, en dan gewoon de haak erop.

Memek | 06-04-17 | 11:23

Echt het zijn net Turken die tyfus moffen, Hoe durven ze tegen een democratisch referendum van de Nederlander in te gaan, stelletje tering-nazi's.

Havenwerker | 06-04-17 | 11:22

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:15
Neen, wel 1 of 2 x voor het EP op D66 gestemd overigens. Maar nee hardcore VVD'r nog uit de tijd van de voorkeurstemmen voor Theo Joekes hahaha.
Leuk weetje; in 1978 werd Theo Joekes tot 1000 gulden boete veroordeeld wegens aanzetting tot discriminatie en geweld. Hij wilde Molukkers het land uit kunnen zetten.
-
De rest is geschiedenis

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:21

-weggejorist-

Pherocks | 06-04-17 | 11:20

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:18

Gezien Jared Kushner snap ik de rol van Tillerson niet. Behalve dan zijn warme relaties met Rosneft en Gazprom.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:20

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 11:16

Grappig. Het waren toch de Polen die de Ottomanen uit Wenen en Oostenrijk beukte. Iets zegt me dat samenwerken toch beter werkt dan intern oorlog voeren.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:18

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:02
Idd. De timeline naar deze aanslag laat overigens iets meer zien dan "het is Obama's schuld".
25 maart lult Texaco Tillerson, Assad weg is keuze van de Syriers, er zijn sindsdien dus al 6 (zes) gifgasaanvallen geweest tot deze van eergisteren allemaal door Assad, want die dacht jippie, de yanken doen niets.
Overigens is de rode lijn van Obama (2012!) niet uitgevoerd omdat er een deal was met Assad, en Israel en Libanon en Jordanie en Turkije om Assad zijn chemisch arsenaal te ontmantelen (dat uit Iran kwam overigens). Hetgeen is gebeurd, en een enorme verlichting was voor de regio.
Maar goed, chemische wapens kun je weer kopen en waren er weer snel met de steun van Iran aan Assad natuurlijk onder het toeziend oog van Putin die het liefst zijn eigen "homegrown Chechen muslims" bij IS als doelwit zag.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:18

Vroeger werd ik witheet van dit soort berichten. Maar na de afgelopen tweede Kamerverkiezingen, waar de nederlandse bevolking via het stemgedrag duidelijk heeft laten merken geen bezwaar te hebben tegen liegende en bedriegende vvd partijbonzen, men totaal geen moeite heeft met de -voorspelde- opname van een tot op het bot corrupt land als de Oekraine in de EU, en men zich klaarblijkelijk totaal geen zorgen maakt over de invloed van de islam op onze samenleving heb ik besloten mij niet meer druk te maken.
Ik ben over de vijftig en heb geen kinderen, tegen de tijd dat dit soort zaken zijn verwoestend spoor door onze samenleving trekt ben ik al dood of dement. Kortom; na mij de zondvloed.

miff | 06-04-17 | 11:18

SchichtigeSpicht | 06-04-17 | 11:14

Klopt. Enorm gasveld rond de Krim en Donbas voor schaliegas. Dat kon Poetin niet laten gebeuren.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:16

Argesus | 06-04-17 | 10:57
Sorry maar het moet zijn:
rare dictatoriale Rus, enkelvoud.

Langshetrandje | 06-04-17 | 11:16

@KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:07
Eenheid komt van binnenuit. Een leger is slechts een materialisatie daarvan. Er is geen eenheid, geen binding. Niet nationaal, niet Europees. Het zal vruchteloos zijn.

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 11:16

@KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:03
De referendumwet is er dankzij de PvdA en D66, dat ze hem ook bij aanname gelijkt verneukten het zij zo. Waar het om gaat na 2 referenda inzake de EU in 2006 en 2016, beide malen negeerde de politiek de uitslag. Komt het tot een 3e referenda dan pikt de kiezer het niet meer, en escaleert de zaak vanzelf. Daarmee zal blijken dat op den duur Rutte en consorten dit probleem terug op hun bord gaan krijgen.
.
Nou zal dat Rutte zijn reet roesten want dit is toch zijn laatste termijn, ook als het kabinet voortijdig valt.

Beroep = Boerenlul | 06-04-17 | 11:16

Stelletje tyfus Moffen, begon ze eindelijk te mogen " olander good" ga ik toch mijn Oma gelijk geven die al die moffen maar een stelletje verraders noemde, wel het mensje blijkt toch gelijk te krijgen, Merkel de Duitser die voor de tweede maal sinds HITLER het Nederlandsevolk gaat verraden, als Rotterdammer voelt dit aan als het tweede Bombardement op mijn stad Rotterdam stelletje tyfus moffen, dan ben je toch een nazi-Volk.

Havenwerker | 06-04-17 | 11:15

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:09
ik heb ook nooit op Rutte gestemd, wel altijd VVD maar als protest soms onderaan de lijst nr 151 ofzo ;-)
KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:11

Werkelijk? Ik dacht dat jij meer D66 was.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:15

Geloven er serieus nog zoveel mensen dat Europa zo graag banden aanhaalt met Oekraïne voor handel, het bieden van militaire steun en helpen met het aanpakken van corruptie? Nee, gasvelden (en de afhankelijkheid voor Europa van Russisch gas) de uitverkoop van Oekraine aan grote mulitinationals en totale schijt hebben aan de burgers zijn de voornaamste motieven van de E.U.

SchichtigeSpicht | 06-04-17 | 11:14

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:07

Zeker met idioot Trump is een EU leger onontkomelijk. Maar je verdeling is wel grappig. Het schijnt overigens dat die Hongaren ook best aardig hebben kunnen knokken ze hebben tenslotte de Ottomanen buiten de deur gehouden. Eeuwen lang.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:13

Dit zagen we niet aankomen. En hoog tijd dat de Ei in zijn huidige vorm wordt opgeheven. Ben erg jaloers op de UK.

Libertarianism | 06-04-17 | 11:13

Nigel Farage zij het met de juiste woorden,de EU is een Maffia organisatie.
Laten we eens in de geschiedenis duiken, Nederland leverde aan de Duitsers de meeste, NSB,SA en SS van geheel Europa, namelijk 20 duizend.
Nu worden we op een andere manier allemaal overgeleverd aan de EU, men moet eens wakker worden.

rexm | 06-04-17 | 11:13

Berbers spreken geen Arabisch. Ze spreken tegenwoordig amper Tamzigt.

Maar leuk geprobeerd.
De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:10
O, er wonen alleen maar Berbers in Nederland. Wist ik niet.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:13

@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:05
Dat argument kun je ook omdraaien. Kennelijk vindt en vond ook niet ieder land het aanbod van de VS aantrekkelijk.

Een van de drijfveren van het huidige Russische regime is de angst voor regime change. En die angst leeft niet alleen bij de Russen. De Bush regering heeft veel losgemaakt met hun 'Axis of Evil'. Kijk maar eens naar de internationale ontwikkelingen sindsdien.

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 11:13

@hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:02
Het gaat hier niet meer, anders gaf ik jou 100punten.
De Duitsers zijn in '45 gecapituleerd, dus hebben dat feit in Wageningen ondertekend, dus alleen de strijd gestopt, hun idealen hebben ze nooit opgegeven. En inmiddels hebben wij dat vervloekte Europees Parlement, waarvan de blauwdruk uit Duitsland kwam.
Wij zijn gewoon onderdanen van Duitsland, en hebben een nep regering.

FreeVogelaar | 06-04-17 | 11:13

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:09
ik heb ook nooit op Rutte gestemd, wel altijd VVD maar als protest soms onderaan de lijst nr 151 ofzo ;-)

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:11

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:02

Afgezien van de rest van je onzin denk ik dat dit het meest treffende antwoord is.

Berbers spreken geen Arabisch. Ze spreken tegenwoordig amper Tamzigt.

Maar leuk geprobeerd.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:10

Dus Rutte heeft zich keurig aan zijn woord gehouden. (die €1.000,- heb ik overigens ook al lang en breed binnen, 3x zelfs) mocht u daarmee komen.
KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:03
En dat is waar, Rutte is ook voor mij goed al zou ik er nooit op stemmen. Trouwens ik stem helemaal niet soms machtig ik iemand als ik zeker weet dat ze PVV stemmen maar Wilders is net zo'n volksverlakker want hij stond ook eeuwige trouw aan Willy te zweren en niet aan het volk wat hem notabene betaald.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:09

De woorden van Rutte moet je altijd omdraaien. Als hij zegt de Oekraïne komt niet bij de EU; dan betekent dat, de Oekraïne komt wel bij de EU.
En zo zal Turkije (maatje van Merkel) er ook bij komen, met later volgend, Georgië, Armenië en Azerbeidzjan.
En u mag mijn woorden zo vaak omdraaien als u wenst.

Memek | 06-04-17 | 11:08

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 10:55
Voordeel van een terugtrekkende beweging door de yanken is dat we het zelf moeten gaan doen. Dus een EU leger met EU materieel met de FRA "nucleaire frappe de force" samen met de DUI "tanks en artillerie" en de POL "infanterie". Kunnen de ITA voor de muziek zorgen en SPA voor het eten, zorgt NLD voor de logistiek. Goed voor de EU moraal, de eigen militaire economie en (brede sociale en militaire) dienstplicht voor de jeugd. Sommige zaken waren vroeger zo slecht nog niet.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:07


*biologisch geteelde wortel eten gaat*

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 10:55

LOL!!!

Maar ja Amerika zit en zat fout op zat zaken. Dit heeft uiteraard weinig met de situatie aan onze oostgrens te maken. Dat zit 'm in dat Poetin kennelijk geen goed aanbod heeft voor zijn buren.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:05

KomodoVaraan | 06-04-17 | 10:50
It's true.

Langshetrandje | 06-04-17 | 11:04

Ik had graag campagne gevoerd tegen de partijen die ons land met huid en haar aan de EU uitleveren, als voortzetting van mijn inspanningen voor het referendum. Maar dat idiote GeenPeil 3.0 was bezopen, heeft me nog wel geld gekost maar goed dat zal me leren. Heb me ook niet aangemeld voor FvD als lid, wel gesteund en gestemd door schade en schande wat wijzer geworden. Het zou Nijman sieren als hij zijn excuses zou maken voor het verkwanselde momentum door zijn terecht mislukte initiatief.

bijna_raak | 06-04-17 | 11:04

Beroep = Boerenlul | 06-04-17 | 10:51
Los even dan de dubieuze motieven van de initiatiefnemers en hoe de kiezer daar in voorgelogen is, toch Eens.
Maarrrr, de VVD is altijd al (en terecht) tegen referenda geweest (de nacht van Wiegel oa) en heeft van te voren gezegd geen standpunt in te nemen voor of tegen. Op de verkiezingsavond zei 'Rutte: Bij "nee" tekent Nederland verdrag Oekraïne "niet zonder meer"' nu.nl, 6 april 2016.
-
Nou dat is dan ook exact gebeurd hoewel er tussen 1 juli 2015 (referendum wet aangenomen) en het referendum zelf en de maanden daarna natuurlijk enorm veel veranderd is in de wereld en UKR-RUS in het bijzonder.
-
Dus Rutte heeft zich keurig aan zijn woord gehouden. (die €1.000,- heb ik overigens ook al lang en breed binnen, 3x zelfs) mocht u daarmee komen.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 11:03

Wat zijn jouw feiten dan? Leg maar uit.
De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:48
Je schreef: Ik ben zeker geen fan van de verenigde staten. Maar we zijn ze wel veel schuldig.
-
Wij zijn de Yanken helemaal niets schuldig. Smerige gore oorlogshitsers zijn het sinds 45 en wij dus ook want wij lopen aan de leiband van de VS. Door hen hebben wij oorlogsmisdaden gepleegd en dat doen we nog steeds. Tuig is het!
-
En dan heb ik het niet over de stumperds die gedwongen werden om de stranden op te rennen. Die waren gewoon dom en hadden moeten weigeren want ze deden het niet voor onze vrijheid, bovendien de realiteit was dat Nederland het wel best vond dat de moffen ons hadden bezet. We kregen het ziekenfonds, kinderbijslag en de fietsbelasting werd afgeschaft.
-
We wilde helemaal niet bevrijd worden want we vonden het allemaal best, totdat de Yanken zich ermee begonnen te bemoeien toen pas werd Nederland leeg gezogen door de Moffen. Zonder die oorlogshitsers had Duitsland de oorlog gewonnen en wij Duits gepraat. Nou en, dat wordt over 50 jaar Arabisch en niemand boeit het.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 11:02

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:46
tja wie kennen we nog meer die dit zo doen, Putin, Erdogan, Sisi, de Saudi's, Assad en damals, Saddam en Khadaffi,... en volgens mij kunnen ze er in de 5de Republiek Frankrijk ook wat van, en dan niet alleen LePen. Maar het is wel Top cabaret van T-Rump, ook gisteren weer met de koning van Jordanie in de Rose Garden ...... manmanman wat een malloot in het openbaar.
KomodoVaraan | 06-04-17 | 10:50

Mja die arme Abdullah. Dat is een nogal intelligente kerel je zag hoe pijnlijk het was. Maar ja je moet het doen. Die is dus met Rania gaan eten en heeft vijf whiskey achterover geslagen met de laatste woorden 'wat een debiel is dat'.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 11:02

We worden door de EU zwaar belazerd,de hoogmoed van ex DDR Merkel viert hoogtij.
Het moet toch wel jaren geleden zijn dat paladijn Heinrich Rutte ooit de waarheid heeft gesproken.

rexm | 06-04-17 | 11:01

Argesus | 06-04-17 | 10:57
Niet als je daarmee heel Europa in een oorlog met de Russen drijft. Dan is de Oekraïne de frontlinie en daar worden de mensen in Oekraïne helemaal niet gelukkiger van.

Dirk III | 06-04-17 | 11:01

En wederom is natuurlijk GS de enige die dit meldt op nog wat andere niche blogs na.
"Journalisten" van NL schaam jullie. Jullie zijn die titel niet waardig.

Dirk III | 06-04-17 | 10:59

Voor de duidelijkheid ik ben geen fan van de huidige E.U., het is ondemocratisch en zeer onpraktisch. Maar G.S. mag van mij ophouden met dit kansloze achterhoede gevecht. Als Oekraïne (de bevolking natuurlijk) graag bij de E.U. wil en de E.U. wil dat ook, prachtig! Veel liever dat dan het land geen perspectief bieden en het te laten verscheuren door die nare dictatoriale Russen!

Argesus | 06-04-17 | 10:57

@KomodoVaraan | 06-04-17 | 10:40
Stafchefs leger en veiligheidsdiensten komen weer terug. Er is een kans dat het beleid weer (de oude?) richting krijgt. Nu is het zwalkend.

"Amerikanen vallen hun buren dan ook niet binnen."
@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:41
Invasie Pigs Bay, Cuba, Of inval in Panama. Verder ook binnenvallen van landen in Azië en Afrika. Het al dan niet heimelijk steunen van rebellen: Nicaragua, Afghanistan. Steunen van onfrisse regimes: Midden- en Zuid-Amerika, Midden-Oosten.

Er is geen goed of kwaad in (geo)politiek. Net als dat er niet zoiets bestaat als een 'schone oorlog'. En laten we wel wezen: wij kunnen het ons veroorloven zo verheven en deugdzaam te zijn, omdat de VS het vuile werk voor ons opknapt. De rest is moralistisch geleuter dat slechts van zich af ziet.
*biologisch geteelde wortel eten gaat*

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 10:55

De Europese problemen hebben niets met Poetin, Trump of Erdogan te maken. Interne incompetentie.

Orakel1958 | 06-04-17 | 10:52

Wat een volksverlakkerij. Bah ....

EdwinM. | 06-04-17 | 10:51

@KomodoVaraan | 06-04-17 | 10:27
Na een raadgevend referendum kun je als kabinet zeggen, kiezer bedankt voor uw stem wij zetten ons plan door ondanks uw raad. Einde verhaal.
Wat niet kan en nu wel gebeurt is, beste kiezer ik ga uw NEE stem een plek geven 8 maanden broeden en dan bedrieg ik iedereen en alles.
.
Mensen die gestemd hebben en dus wel begrepen waar ze mee bezig waren, moet je als Rutte zijnde niet schofferen. Dat krijg je een keer terug op je bord.

Beroep = Boerenlul | 06-04-17 | 10:51

De 7 miljard niet westerse mensen bonken zo hard mogelijk op de deur en zetten alle Trojan Horse technieken in die zij kunnen bedenken in om ons ten gronde te richten. Het gaat ze lukken.

Orakel1958 | 06-04-17 | 10:50

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:46
tja wie kennen we nog meer die dit zo doen, Putin, Erdogan, Sisi, de Saudi's, Assad en damals, Saddam en Khadaffi,... en volgens mij kunnen ze er in de 5de Republiek Frankrijk ook wat van, en dan niet alleen LePen. Maar het is wel Top cabaret van T-Rump, ook gisteren weer met de koning van Jordanie in de Rose Garden ...... manmanman wat een malloot in het openbaar.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 10:50

Europa gaat toch al ten onder. Met of zonder de Oekraïne maakt ook niet meer uit.

Orakel1958 | 06-04-17 | 10:49

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 10:45

Prima. Dank.

Wat zijn jouw feiten dan? Leg maar uit.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:48

Beroep = Boerenlul | 06-04-17 | 10:43

Nee. Zoek het op.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:47

KomodoVaraan | 06-04-17 | 10:40

Trump is zich nu al aan het ingraven. Dat gaat slecht aflopen.

Tuurlijk hij is niet de eerste president die aan nepotisme doet maar bijvoorbeeld Bobby Kennedy was een jurist en een expert. Wat heeft Trump? Een Bannon - Goldman Sachs adviseur. Zijn dochter. Zijn schoonzoon een vastgoed prins. De vrouw van Mitch McConnel. De zus van Erik Prince. Het is allemaal erg onfris.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:46

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:41
Gaat het wel goed met je. Net was ik een beetje boos op je, zoveel onnozelheid kan ik niet tegen maar nu begin ik met toch een beetje ongerust te maken.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 10:45

Is dit nieuws???
Mutti Merkel en Lachebek Rutte zijn immers het schoolvoorbeeld van "Onbetrouwbare Politicus"...
Er gaat gewoon gebeuren wat óók al met dat referendum over die EU-Grondwet gebeurde en dat referendum over dat Associatieverdrag: de dames en heren EU-hoeren doen lekker wat ZIJ willen, ongeacht wat Het Volk zegt! (En wat doet Het Volk? Niets, want dat kunnen/durven ze niet...)

François, La Haye | 06-04-17 | 10:44

@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:23
Voorlopig hebben die Grieken nog helemaal niets terugbetaald. Ze hebben hulpleningen gekregen van de EU om bankleningen terug te betalen meer niet. Hervormingen schieten weinig op. Het allerbelangrijkste blijft dat ze zich de Euro en de EU in hebben gefraudeerd met iets te mooie cijfers. Vooralsnog draait de niet Griekse belastingbetaler daarvoor op.

Beroep = Boerenlul | 06-04-17 | 10:43

@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:19
VS is goed voor ons geweest, maar zijn zat landen die toch anders terugkijken op interventies van dat land. Rusland doet precies hetzelfde als wat de VS doet. Alleen dan op de Russische manier: extreem lomp. Ondertussen heftig flirtend met een groeiende groep landen.

Ben benieuwd hoe de VS gaat reageren. Doordat Bannon uit de Nationale Veiligheidsraad is gezet, heeft de President zijn oren terug.
atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 10:29

Ik ben zeker geen fan van de verenigde staten. Maar we zijn ze wel veel schuldig. Nog steeds. Hoe dan ook Amerikaanse waarden en normen staan dichter bij die van ons dan de Russen. Amerikanen vallen hun buren dan ook niet binnen.

Het is tekenend dat Bannon is weggezet. Het zegt dat Trump de macht kwijt raakt en zijn kansen verspeeld heeft. Het heeft er alle schijn naar dat Trump mag kiezen tussen de gevangenis of 'useful idiot' voor de republikeinen. Trump kenners zeggen dat de man nogal gestoord is dus waarschijnlijk zal Trump niet opgeven en dus hard gepakt worden.

Wat de komende tijd interessant is zijn de RNC leaks. De Russen hebben niet alleen de democraten gehackt maar ook de republikeinen. In het kort. Trump staat op 35% approval. Hij is kwetsbaar en onkundig maar erger voor hem de journalisten en politiek ruiken bloed. Maar wat gaat WikiLeaks straks lekken? Het kan het einde betekenen van de republikeinse partij. Om eerlijk te zijn ik was best een fan van Reagan en ook Bush senior vond ik best te pruimen. Sindsdien is het afgezakt naar niveau aluhoedje of hielenlikker zonder principes.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:41

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 10:29
vwb Bannon, op zich juist, maar nu benieuwd wie zich weer dicht gaat stoppen. T-Rump is toch de man die zijn oren laat hangen naar de laatste "fluisteraar". Maar goed veel erger dan Bannon kan het niet worden.

KomodoVaraan | 06-04-17 | 10:40

Daarom geloof ik ook niets van wat de regering ons vertelt over de oorzaak van de MH17 ramp.

Ko Ranzig | 06-04-17 | 10:39

Beetje OT maar de EU heeft in mijn ogen 2 grote fouten gemaakt:

-te snel en te veel uitgebreid naar het oosten, met te weinig rekening houden met Russische belangen en gevolgen voor de oorspronkelijke EU-landen.
-het beginsel dat iedereen overal mag wonen. Dat zou goed gewerkt hebben bij de oude EU, dus alleen binnen West-Europa. Met de komst van het Oostblok gaf dit een drain van achtergesteld volk richting westen, met alle problemen van dien voor de arbeidsmarkt, woningmarkt en sociaal.

De noordelijk EU-landen zijn dikke netto-betalers, terwijl "wij" alle EU-burgers uit het oosten en vluchtelingen op ons nek krijgen. Dat blijft niet goed gaan. Heel erg jammer, want ik geloof wel in Europese samenwerking. Maar wel op basis van gelijkheid.

BraboManneke | 06-04-17 | 10:39

Merkel wordt dit jaar gewoon herkozen. We vinden het in Nederland en Duitsland blijkbaar heel goed gaan. EU = dictatuur net als Turkije binnenkort. Je zou er bijna fatalistisch van worden.

Grrraaien | 06-04-17 | 10:39

We moeten niet willen dat Rita, MAVO opleiding, in de zestig, haar hele leven als huisvrouw gefunctioneerd maar de laatste twintig jaar part-time als receptioniste jouw gaat verdedigen in je strafproces of je belastingaangifte gaat doen.
De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:10
Ik kan mezelf uitstekend verdedigen en ook een belastingaangifte is geen probleem daar heb ik geen advocaat of adviseur voor nodig. Dus wat lul je nou met dat " moeten we niet willen". Ik wil godverdomme mijn eigen zaken regelen daar heb jij geen donder mee van doen. Met je " moeten we niet willen"

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 10:34

Je zult maar VVD/D66 gestemd hebben.
Dan ben je vast blij aan het worden.
Rusland nog wat meer porren door Oekraïne bij de EU te trekken.
Tot je een keer een ongelofelijke klap op je bek krijgt.
Brexit komt geen moment te vroeg zo te lezen.
Eppo | 06-04-17 | 10:23

Een meisje zegt tegen je: ik wil mijn leven beteren en bij mijn ex-vriendje weg, die is een hufter en jij bent liever'

Ik zeg tuurlijk. Kom maar maar dan wel echt stoppen met zuipen en snuiven. Want ik kan je enkel helpen. Het redden moet je zelf doen.

Ben je niet bang voor mijn ex-vriend vraagt ze nog.

Nee zeg ik. Dat is een kutdwerg met een te grote ego.

Zij zegt ik ga mijn best doen.

Ik zeg we zullen zien, eerst zien dan geloven.

Jij?

*bibber bibber bibber*

Lafaard.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:31

@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:19
VS is goed voor ons geweest, maar zijn zat landen die toch anders terugkijken op interventies van dat land. Rusland doet precies hetzelfde als wat de VS doet. Alleen dan op de Russische manier: extreem lomp. Ondertussen heftig flirtend met een groeiende groep landen.

Ben benieuwd hoe de VS gaat reageren. Doordat Bannon uit de Nationale Veiligheidsraad is gezet, heeft de President zijn oren terug.

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 10:29

Maar dat inlegvelletje van Rutte dan? Dat voorkomt toch het lidmaatschap van Oekraine, oh wacht...... Heb zin om dat inlegvel diep in Rutte z'n reet te proppen

Toiletflush | 06-04-17 | 10:27

Het referendum was geldig!
necrosis | 06-04-17 | 09:47
yep, RAADgevend referendum, en advies of goede raad mag je naast je neerleggen als het een slecht advies blijkt te zijn. En dat is gedaan. Dus uw tekst "vrij ;-)"
"Mensen die gestemd hebben en niet begrepen wat raadgevend is moeten dus hun grote bek houden!".

KomodoVaraan | 06-04-17 | 10:27

@Kanernietmeertegen | 06-04-17 | 10:18
Dat kinderen in zijn leugens trappen begrijp ik, maar dat zelfs volwassenen daar in tuinen niet.

FreeVogelaar | 06-04-17 | 10:27

Implants | 06-04-17 | 09:53

Vrijwel alle landen in Europa zijn of lid, of diep geïntegreerd in de EU of aspireren daar naar.

De uitzonderingen zijn. Taaadaaa. *tromroffel*

Rusland en Wit-Rusland.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:26

@wapster | 06-04-17 | 10:16
Wat die Raad van Staten eigenlijk zegt, dom volk houd toch je bek dicht, de dames en heren Politici weten wat goed voor jullie is, punt. En misschien hebben ze nog gelijk ook, want kijk maar naar de verkiezingsuitslag, weer heeft het volk dom gekozen.

FreeVogelaar | 06-04-17 | 10:25

ik doe er zaken, ben er 2x per maand. Het is de meest corrupte overheid die ik ooit heb meegemaakt. De bevolking is ok.

Alpenwelt | 06-04-17 | 10:23

Je zult maar VVD/D66 gestemd hebben.
Dan ben je vast blij aan het worden.
Rusland nog wat meer porren door Oekraïne bij de EU te trekken.
Tot je een keer een ongelofelijke klap op je bek krijgt.
Brexit komt geen moment te vroeg zo te lezen.

Eppo | 06-04-17 | 10:23

bambi1970 | 06-04-17 | 10:22

Behoorlijk ja. Die betalen de prijs voor hun fraude. Want het moet wel terugbetaald worden. Met rente.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:23

De monarchie is gewoon heel goed voor de stabiliteit hier.
De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:57
OK, als de stabiliteit van die familie komt dan kan het parlement naar huis. Ik dacht altijd dat de stabiliteit van Nederland kwam omdat we de oudste democratie ter wereld waren maar dat is dus niet correct.
hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 10:06

Het is beiden. Enerzijds parlementaire democratie anderzijds de stabiliteit van het koningshuis. Ik was vroeger nogal republikeins maar ben er de laatste jaren op terug gekomen. Het kost een paar miljoen maar de baten zijn hoger dan de lasten. Ik ben geen fan maar ik zie de toegevoegde waarde.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:22

@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:28
Griekenland is een mooi voorbeeld van een corrupt land dat door de EU weer op het rechte pad wordt gebracht.

bambi1970 | 06-04-17 | 10:22

@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:03
Ik heb het idee dat Poetin het slimmer speelt dan de EU. Vanzelfsprekend heeft de EU de morele superioriteit en het grote gelijk aan zijn zijde. Maar daar heeft Poetin niet zoveel mee te maken. PS. Hou ook Servië in de gaten.
atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 10:09

Slimmer? Dat weet ik niet. In ieder geval een stuk sluwer en gemener dan het westen.

Servië is zeker link maar het rot stinkt ook in Montenegro en Bulgarije Poetin doet waar hij voor getraind is en hij speelt het vuil. Ik krijg wel het gevoel dat we liggen te slapen en niet doorhebben dat 'wij' het plannetje samenwerken hebben terwijl niet iedereen zo denkt. Poetin is geen moralist en zet in op de domheid van het 'volk'. Het gaat hem om macht voor zichzelf en zijn kliek. Die hebben het goed, zeer goed. Poetinisme voor je. Ik vind als rechtse lul dat in beginsel iedereen voor zichzelf moet zorgen en voor hun kroost en familie. Maar maffiapraktijken zoals in Rusland en andere ex-Sovjet staten gaat me te ver. Dat is crimineel.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:19

En Rutte de leugenaar geeft ook nog les aan kinderen. Arme arme kinderen dat ouders dat toe laten. Hoeveel zal hij die kinderen al voorgelogen hebben.

Kanernietmeertegen | 06-04-17 | 10:18

Goh, en laat nou net vandaag de Raad van State vertellen dat we zo wel genoeg (1) referenda hebben gehouden. Het ondergraafr de mogelijkheden van kamerleden om hun kiezers te bedonderen in ruil voor een burgemeestersbaantje.
En dat het in ieder geval NOOIT meer over Europa mag gaan.
Want zo'n Oekraïne refendum is gewoon GEVAARLIJK!
www.nrc.nl/nieuws/2017/04/06/raad-van...

wapster | 06-04-17 | 10:16

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 10:02

Ik weet niet wat jij doet voor de kost maar ik heb advocaten en accountants in dienst voor mijn persoonlijke reilen en zeilen en dat zijn de experts. Ik kan met mijn leken-hoofd natuurlijk dom en arrogant zelf mijn verdediging of belastingaangifte doen maar is dat verstandig? Kennelijk niet. Want anders zouden die mensen geen inkomen hebben. Je bent echt te onwetend als je denkt dat een fractievoorzitter elk documentje tot het lettertje kan lezen en begrijpen. Daar heb je experts voor.

Laat dit nu ook precies het probleem zijn met mensen zoals jij. Overal een mening over geen greintje expertise of kennis van hoe het wel werkt.

Dit is een nogal slechte ontwikkeling. We moeten niet willen dat Rita, MAVO opleiding, in de zestig, haar hele leven als huisvrouw gefunctioneerd maar de laatste twintig jaar part-time als receptioniste jouw gaat verdedigen in je strafproces of je belastingaangifte gaat doen.

Ik ben zelf geen meesterbrein maar ik heb tenminste de interesse om me in bepaalde zaken te verdiepen als hobby en andere als vak.

Aan nitwits met een grote bek heeft niemand wat.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:10

@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:03
Ik heb het idee dat Poetin het slimmer speelt dan de EU. Vanzelfsprekend heeft de EU de morele superioriteit en het grote gelijk aan zijn zijde. Maar daar heeft Poetin niet zoveel mee te maken. PS. Hou ook Servië in de gaten.

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 10:09

De monarchie is gewoon heel goed voor de stabiliteit hier.
De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:57
OK, als de stabiliteit van die familie komt dan kan het parlement naar huis. Ik dacht altijd dat de stabiliteit van Nederland kwam omdat we de oudste democratie ter wereld waren maar dat is dus niet correct.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 10:06

Duitsland is nog steeds een provincie van Yankenland. Wij ook trouwens.
hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 09:57

En zo is het maar net, dus Duitsland heeft niets te willen en wij ook niet.

gatito | 06-04-17 | 10:04

@necrosis | 06-04-17 | 09:59
Klopt. Schulz is windmolenfascisme.

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 10:03

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 09:34

Poetin zit dan ook in Moldavië, Georgië en Oekraïne met militairen om dit te voorkomen. Schaakmat want eigenlijk kan een land in de facto oorlog nooit lid worden. Alhoewel... Cyprus iemand?

en.m.wikipedia.org/wiki/Cyprus

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 10:03

Het gros loopt mee uit onwetendheid en op basis van foute voorstellingen en slechte of valse interpretatie van de feiten.
De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:53
En dat geldt niet voor D'66 stemmers? Zelfs Kereltje had het verdrag niet eens gelezen. Maar hoeft ook niet, want daar worden ze niet voor betaald. Ze worden betaald om uit te voeren wat hun wordt bevolen. En dat van ons geld. Knap he als je daar goed over nadenkt.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 10:02

En zo worden we in een oorlog met Poetin gerommeld. Gelukkig hebben we 18 miljard in defensie gestoken, oh wacht in windmolens (ook stoer in bepaalde kringen).
.
En als er goed wordt geluisterd naar Edje "ik ken ondernemers die zijn overleden aan onvoldoende milieusubsidie" Nijpels ligt, wordt er een extra 48 miljard gereserveerd voor de 'transitie' van 1% naar 5% schone energie. Oftewel gratis tesla's voor VVD-bestuurders in het privaat publieke domein en opdrachten voor de groenrechtse ondernemers de niet vies zijn van een hapje uit de vette staatsruif (alles maal 2 en daarna is er nog meerwerk: huisje in Zuid afrika binnen handbereik!)
.
Maar gelukkig is de boel geopolitiek lekker stabiel en hebben we een stevige vuist om op te steken naar Poetin, en heeft Oekraïne niets te maken met gasleidingen, maar alles met love peace en happiness Merkel style.

Lees hier hoe het echt zit: valkyries.nl/nato-avonturen-in-de-zwar...
.
Poetin lacht zich suf: EU = FUBAR

flat out | 06-04-17 | 09:59

@Langshetrandje | 06-04-17 | 09:44
Waarschijnlijk krijgen we dan Schulz, daar hoef je ook niet blij mee te zijn.

necrosis | 06-04-17 | 09:59

h3* | 06-04-17 | 09:33

Noord Holland

Hebbiehemookweer | 06-04-17 | 09:58

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 09:48

De monarchie is gewoon heel goed voor de stabiliteit hier. Zo ook in Denemarken, Zweden en Groot-Britannië. Stabiliteit is goed voor zaken. Zaken is goed voor werkgelegenheid en werkgelegenheid is goed voor voorspoed. Voorspoed is weer goed voor nutteloze prutsers want die kunnen we dan afkopen met een uitkering zodat ze kunnen klagen m.b.v. basale mensenrechten op het internet over hoe kut alles is.

Hup. In 1,2,3 uitgelegd hoe en waarom.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:57

@hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 09:40
De eerste 'operatie Barbarossa' was anders geen groot succes voor de Moffen.
necrosis | 06-04-17 | 09:51
Die niet nee omdat ze de Yanken tegen zich kregen in het Westen. Maar dat ligt nu anders, sterker Duitsland is nog steeds een provincie van Yankenland. Wij ook trouwens.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 09:57

Verraad. Te wapen mensen. Ach laat ook maar.

funkyd | 06-04-17 | 09:54

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:44
Je vergeet de e.u. erbij te zetten.

Implants | 06-04-17 | 09:53

Tha Man | 06-04-17 | 09:4

Je blijft vergeten dat het aandeel rabiaat anti-EU praktisch gezien blijft steken op ongeveer 15% van het volk. Als je dieper kijkt zie je al snel dat binnen deze groep er slechts een heel klein percentage het echt meent. Het gros loopt mee uit onwetendheid en op basis van foute voorstellingen en slechte of valse interpretatie van de feiten.

Uiteraard wil je graag zeggen dat het volk dom is en alles niet begrijpt zoals jij en je cohorten het wel snappen. Maar dat is niet zo. Ik kan namelijk prima verdedigen waarom we nettobetaler zijn door simpel te stellen dat hoewel we qua subsidies minder terug krijgen dan armere landen we qua handel middels beklonken afspraken en verdragen het driedubbel terugverdienen.

Je blijft vergeten dat Nederland zo ongeveer de grondlegger van de EU is en dat is niet omdat we graag genaaid worden maar eerder omdat we weten dat vrede en veiligheid en goede relaties goed voor handel is.

Je kan en mag lid worden van de EU. Je mag ook weigeren. Je mag ook weg.

Feit.

Mag je nee tegen Poetin zeggen? Nee. Dan krijg je het Russische leger in je achtertuin.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:53

duitse herder | 06-04-17 | 09:25
Der Führer zit in Brussel. Merkel is geen leider. Meer een soort Gauleiterin, denk ik. Ze moet alleen nog zo'n lichtblauw uniform laten maken.

Nivelleermarionet | 06-04-17 | 09:52

Het zou flauw zijn om nu te zeggen : "I told you so".
Maar toch: told you so.

R van Perzie | 06-04-17 | 09:52

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 09:34

True, maar er is hier vaak discussie over de wenselijkheid van toetreding van bepaalde landen. Die criteria zouden er objectief voor moeten zorgen dat ze binnen het straatje passen.

jawor36 | 06-04-17 | 09:51

Over enkele maanden heeft mevrouw Merkel geen fluit meer te vertellen.
@Langshetrandje | 06-04-17 | 09:44
Dat denk ik niet, zelfs de schaduw van Hitler maakt nog steeds de dienst uit, al is het maar via het Europees Parlement.

FreeVogelaar | 06-04-17 | 09:51

@hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 09:40
De eerste 'operatie Barbarossa' was anders geen groot succes voor de Moffen.

necrosis | 06-04-17 | 09:51

Oekraïners hebben al geen visum nodig sinds maart, voor de EEG dus we worden gewoon bedonderd door onze regering.

gerrit5042 | 06-04-17 | 09:51

@kommabijmebinnen | 06-04-17 | 09:48
Oh dus jij bent die eenzame demonstrant. :)
Demonstreren tegen wat eigenlijk? We hebben net verkiezingen gehad. Ik zie vooralsnog geen EU-kritische meerderheid in de kamer.

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 09:50

Hoe laat op het Malieveld…??? Oh wacht: Nederlanders gaan niet demonstreren, ze zitten alleen maar op GeenStijl te reaguren

kommabijmebinnen | 06-04-17 | 09:48

Daar geloven ze niet in democratie en vrijheid en voorspoed.
De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:44
Hier ook niet, ik tenminste niet. Laten we dan eerst maar eens beginnen een familie die hier al 200 jaar de dienst uitmaakt uitzwaaien. Deze keer voorgoed. Want vis rot altijd aan de kop.

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 09:48

@aldus_mijn_moeder | 06-04-17 | 09:35
Even een kleine correctie:
-de vereiste minimum opkomst was 30%, welke gehaald is.
-ruim 60% van de stemmers was tegen het verdrag.
Mensen die thuisbleven en niet gingen stemmen moeten dus hun grote bek houden!
Het referendum was geldig!

necrosis | 06-04-17 | 09:47

WatZalIkErvanZeggen | 06-04-17 | 09:29

Ik ben absoluut voorstander voor Rusland en China erbij. Maar helaas willen de elite in beide landen dat liever niet. Daar geloven ze niet in democratie en vrijheid en voorspoed.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:44

Turkije voldoet de laatste jaren steeds minder aan genoemde criteria, waardoor lidmaatschap steeds verder uit zicht raakt. Overigens voldoen ook autoritair geregeerde lidstaten als Polen en Hongarije er steeds minder aan, maar ja, binnen is binnen.

JTKDM | 06-04-17 | 09:44

Over enkele maanden heeft mevrouw Merkel geen fluit meer te vertellen. Jammerlijke is echter dat het vervolgens echt alleen maar slechter wordt.

Langshetrandje | 06-04-17 | 09:44

Het is helaas een democratische keuze van de meerderheid van de Nederlandse bevolking.
ff serieus nu! | 06-04-17 | 09:15
Oh? Ik kan me niet herinneren dat ik hierover heb gestemd... Dit land moet nodig op de schop, democratisch gezien. En meer invloed van de EU is niet wat ik daarmee bedoel.

Tha Man | 06-04-17 | 09:42

De lach die je weet gaat komen

Bokito ergo sum | 06-04-17 | 09:42

@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:28
Turkije wil ook nog lid worden, 'member? En Erdogan heeft zijn zaakjes steeds beter op orde. Wat houdt hem of de EU dan tegen?
h3* | 06-04-17 | 09:36

Progressieve Turken zouden dit graag willen. Dictator Erdogan wil dit dus niet. Nogal vervelend die EU-regeltjes over mensenrechten en anti-corruptie. Maar Turkije, althans het achterlijke achterland volk, 'kiest' voor een dictator.

Noem mij trouwens een land buiten de EU of landen waar we diepe bondgenootschappen en banden mee hebben waar het beter is vertoeven dan hier?

Iets?

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:42

Mark Rutte heeft ervoor gezorgd dat een heel groot deel van de Nederlandse bevolking geen enkel vertrouwen meer heeft in politici. Dit kabinet (het is al eerder door meerdere reaguurders gezegd) wordt Sorry III. We worden constant belogen en bedrogen. Als je 15 maart nog voor de VVD hebt gestemd dan heb je niet vooraan gestaan toen de hersens werden uitgedeeld. Of je vindt het gewoon lekker om in de zeik te worden genomen, kan ook natuurlijk.
Charlatan met zijn inlegkruisje en zijn D66 Judassen.

osolemio | 06-04-17 | 09:42

De NSB deed ook verraden.... en likken.

ellullo | 06-04-17 | 09:41

-weggejorist-

Pommmetje | 06-04-17 | 09:41

En zo wordt operatie Barbarossa toch nog een groot succes. Knap gedaan moffen!

hurenisvoorpaupers | 06-04-17 | 09:40

haha niet gehinderd door enige kennis en slecht engels kunnen lezen:
The Copenhagen criteria are the rules that define whether a country is eligible to join the European Union. The criteria require that a state has the institutions to preserve democratic governance and human rights, has a functioning market economy, and accepts the obligations and intent of the EU.
-
Let op het woordje "eligible" en de eisen, en bedenk dat Turkije al sinds 1963 poogt aan deze criteria te voldoen........ kortom, dit gaat wel even duren (20-30 jaar ?).

KomodoVaraan | 06-04-17 | 09:38

ff serieus nu! | 06-04-17 | 09:15
Gek genoeg voelt het dat we die kans dan niet meer hebben.

Implants | 06-04-17 | 09:37

@De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:28

Turkije wil ook nog lid worden, 'member? En Erdogan heeft zijn zaakjes steeds beter op orde. Wat houdt hem of de EU dan tegen?

h3* | 06-04-17 | 09:36

Soort zoekt soort. De EU is ook een corrupte organisatie (ieder jaar wordt 150 miljard Euro verdeeld onder de vrienden en vriendinnetjes).

maar toch | 06-04-17 | 09:35

Een tegengeluid: Als je naar de uitslag van de afgelopen verkiezingen in ons land kijkt, interesseert het de gemiddelde kiezer geen reet wat het kabinet met de uitslag van het referendum gedaan heeft.
Thema's als economie, integratie, inkomensverdeling en klimaat voerden de boventoon.
En dat is logisch, want het Oekraïneverdrag was voor de meerderheid van de kiezers een non-issue. Dat bleek ook uit de opkomst bij het referendum.

aldus_mijn_moeder | 06-04-17 | 09:35

Dank zij Mr Trutte van Truttestein zijn wij nu gelieerd met een land dat in oorlog is met de Russen.
Want dat was volgens Trut van Truttestein niet afgesproken, DUS wel.
Intussen vreet de Oekraine financieel mooi uit de EU-ruif, ook militair gesproken... U weet wel, die EU-ruif die door U en mij wordt gevuld.... dit alles ondanks het, feit dat de fatsoenlijke Nederlandse burger hiertegen NEE heeft geroepen.
Daar trekt ons aller trutje niets van aan.

Dat bedoel ik dus met de terreur van de EU.
Je kunt er niets tegen doen, je wordt tegen je zin leeg geroofd, en een paar proleten in Brussel vullen er hun zakken mee.

mallekater | 06-04-17 | 09:34

@jawor36 | 06-04-17 | 09:30
Voldoen aan die criteria is nog steeds geen aanvraag voor lidmaatschap. Het is slechts een mogelijkheid. Zoals er talloze mogelijkheden zijn. In juridische zin dan hé.

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 09:34

Moeke Merkel is de baas van de E.U, en Nederland stikt volgens Erdogan dan, van de Nazi's. Dus Oekraïne krijgt absoluut het E.U. lidmaatschap, en vergeet niet, wij hebben altijd nog het velletje A4 van onze Merkel getrouwe eigen Pinnokkio.

FreeVogelaar | 06-04-17 | 09:33

Waarmee kunnen we het handelsvolume tussen NL en de Oekraine vergelijken? Met de provincie Drenthe of Overijssel?

h3* | 06-04-17 | 09:33

In Nederland kwam het CDA bij de EP-verkiezingen ook als grootste uit de bus. We kunnen wel schoppen tegen de liberalen, maar het zijn de christendemocraten die deze unie "runnen". En bij ons gaan ze nu ook weer meeregeren.

JTKDM | 06-04-17 | 09:31

Als Van Rossem niet wil dat bepaalde landen toetreden tot de EU moet hij zich richten op die 'membership criteria'. Iedereen die daaraan voldoet, komt namelijk in aanmerking voor toetreding, dus ook Oekraine. Op deze manier krijgen we over elk kandidaat-lidstaat dezelfde discussie.

jawor36 | 06-04-17 | 09:30

Schaamteloos liegen, tja niemand echt verbaast neem ik aan? Toch voel ik mn bloed koken. Landen als Oekraine of Turkije horen niet bij Europa. Waarom niet meteen Rusland en China erbij jongens.

WatZalIkErvanZeggen | 06-04-17 | 09:29

Oppassen allemaal met het beledigen van slappe zak Rutte!
Ik heb vanochtend gelezen wat Sylvana aan beledigingen te verduren gekregen heeft, en waarvoor nu 20 man voor de rechter moeten komen. Naast gefrustreerde halfslachtige bedreigingen ook wat simpele beledigingen. Hup, voor de rechter.
Rutte laat het hier zo opruimen als je pech(told) hebt.

Nuchternederland | 06-04-17 | 09:29

Dat staat er dus niet. Er staat, en dit is en was de inzet altijd, dat Oekraïne zich hervormd naar Europese maatstaven. Dit betekent bijvoorbeeld het aanpakken van grenzeloze corruptie.

Dit heeft een aantal redenen.
1.) het is beter zakendoen met een land wat niet tot op het bot corrupt is.
2.) een stabiel en veilig Oekraïne is zeer belangrijk voor Europese veiligheid en stabiliteit en een potent middel om Poetin een halt toe te roepen.
3.) humanitair, Oekraïne is al sinds 1990 onafhankelijk maar buiten Georgië, Moldavië, Belarus en Rusland zelf een van de meest slechte plekjes om te leven in Europa. Allemaal landen die onder de invloedssfeer staan van het Kremlin. 40% (veertig procent) van de Russen leeft onder de armoede grens. Dat vinden we niet normaal in Europa. We vinden het niet normaal dat een ploegje boeven alles pikt en de rijkste mensen ter wereld - lees oligarchen - die met maffiapraktijken het volk uit- en afperst.

Dat vinden de volkeren in Oekraïne, Moldavië en Georgië zelf ook. Mogen ze dat? Ja dat mag. Mag de EU zeggen 'kom maar bij mij, maar eerst even de puinhopen opruimen en wie weet over tien, twintig jaar...'. Ja dat mag en moet eigenlijk.

De Koreaanse Slet | 06-04-17 | 09:28

De kiezer zei 'NEE' op 6 april 2016. Brussel, Kiev en het Nederlandse kabinet zeggen 'Haha fuck you'. Elke keer opnieuw. Lachend.
.
En die stomme Hollanders kiezen iedere keer weer dezelfde partijen. Dus vinden ze het eigenlijk niet belangrijk genoeg.

metdedag | 06-04-17 | 09:27

@Dutch_Holland
Iets met EEG ...

culture_vulture | 06-04-17 | 09:27

Merkel: Lasst uns auf die Bürger Scheissen.
Rutte: Jawohl mein Führer.

duitse herder | 06-04-17 | 09:25

Dat vingertje van Angela tolt als een waanzinnige in the butt van onze Mark. And he likes it. "Ukraine spant zich uitermate in om binnenkort een gidsland te zijn op het gebied van veiligheid en eerlijk zaken doen. We willen ze graag binnenkort welkom heten als 28e lid van de EU".

ad melkert | 06-04-17 | 09:24

Een passagiersvliegtuig uit de lucht schieten en als beloning een EU-lidmaatschap en honderden miljarden euro's krijgen.

sinar2 | 06-04-17 | 09:23

Als Rutte nu zijn poot niet dwars zet, is hij gewoon een landverrader!

necrosis | 06-04-17 | 09:23

Van Rossem, welk deel van "nee is ja" snap jij niet?

bambi1970 | 06-04-17 | 09:23

Merkel ist ein ferkel.
alles duwt ons in de richting van de oorlog met het oosten..
Vooral de EU puppets .....
Soros wenst het , Angela voert uit...
Tijd om de straat op te gaan en er niet meer vanaf te gaan voor de EU is omgvormd tot een orgaan zonder de corrupte kliek van nu.....
Rutte .... laat maar , de moiete van het doodschoppen echt wel waard.

medelmo | 06-04-17 | 09:23

"In juridische zin klopte dat."

Zoals alles in de EU in juridische zin net wel of niet klopt, al naar gelang de kritiek. Herman van Rompuy was daar heel goed in. Alle kritiek op de EU pareren door de wedervraag: 'ja maar de EU, wie zijn dat?'
En vervolgens het antwoord in te koppen: 'De EU, dat zijn de lidstaten. En de lidstaten stemmen het beleid af. Die lidstaten worden vertegenwoordigd door gekozen vertegenwoordigers. Gekozen door u, de kiezer. Ergo: de EU is juist enorm democratisch.'

Juridisch klopt dit. Zoals alles in theorie klopt binnen de Brusselse werkelijkheid. Daar is niet tegenaan te debatteren.

atheïstisch stemvee | 06-04-17 | 09:23

Tijd voor de Nexit.

donkieshot | 06-04-17 | 09:20

Je verwacht het niet...
En beste fipo ooit!!

WC Experience | 06-04-17 | 09:20

dat het nog niet hardop gezegd, glashard opgetekend, in een verklaring rechtsgeldig is.. wil natuurlijk niet zeggen wat het wel is. Angela Merkel is het staatshoofd van de EU.. zo;n beetje wat een 10 jaar geleden door een Erdogan ook is ingezet.. via informele weg om boven de formele wetten te opereren, is de democratie keihard verloochenen met een dikke vette glimlach.. voor dat laatste heeft Merkel Mark..

Nu we weten dat Mark via de democratische weg nog 4 jaar flink door kan stomen om met deze democratische fiat Nederland als lidstaat onder het grote Duitse Reich onder te brengen zal hem hopenlijk ooit, ooit voor een rechtbank laten verantwoorden.

die hele MH17 moordpartij is hiermee overigens voorgoed heel, heel, heel diep begraven.. komt nooit meer boven die steen.

fikkieblijf! | 06-04-17 | 09:19

Merkel is echt gestoord geworden, wanneer lazert ze op naar één of ander communistisch kutland?

necrosis | 06-04-17 | 09:17

Ach ja EU, corrupt Oekraine krijgt in associatieverdrag al EU vrijhandelszone en toegang tot douane unie aangeboden zonder, zo is ons beloofd, dat er vrij verkeer van personen is.
Engeland wil na brexit geen vrij verkeer van personen wil en mag daarom niet in vrijhandelszone en douane unie.
Weer bewijs dat misdaad loont.

louis6227 | 06-04-17 | 09:17

Het is helaas een democratische keuze van de meerderheid van de Nederlandse bevolking. Erg frustrerend als je daar net zoals ik niet bij hoort. Hopelijk over 4 jaar een nieuwe kans om de heersende elite weg te vagen.

ff serieus nu! | 06-04-17 | 09:15

En met een beetje mazzel krijgen we er nog een oorlog met Rusland kado bij. Dankzij de EU die al 50 jaar voor vrede zorgt.

Wekkertje | 06-04-17 | 09:13

Hoe zit het met het inlegvelletje van Rutte?
-geen extra geld naar Oekraïne.
-geen EU lidmaatschap voor Oekraïne.
Rutte wordt als een klein kind gepasseerd, wanneer gaat hij eens met de vuist op het bureau van Merkel slaan, die slappe zak.

necrosis | 06-04-17 | 09:13

@Dutch_Holland
Flikker een end op. Voor de EU konden we ook prima handel bedrijven en dat kostte de belastingbetaler niet 975 per jaar extra. De EU is gewoon een onbestuurbaar lege put waar we netto helemaal niks uit kunnen halen.

PetNL | 06-04-17 | 09:13

Wat zullen die VVD stemmers zich genaaid voelen zeg.
Zou bijna medelijden krijgen, bijna dan he...

ron_78 | 06-04-17 | 09:13

Kunnen we ze niet gewoon ons lidmaatschap geven?
#win-win

Abject | 06-04-17 | 09:12

Bind nog een paar bejaarden aan hun bed, weiger uitkeringen aan autochtonen, laat ZZP-ers hun oudedagsreserve opvreten, laat Groningen de blubber inzakken en ga zo maar door.

Wekkertje | 06-04-17 | 09:12

Wat een vieze leugenaar is die Rutte toch. Iedereen die VVD gestemd heeft het land uit flikkeren.

Hiesjes | 06-04-17 | 09:12

Lees het gezicht maar van Rutte, de leugens staan gegrift, stukje voor beetje komt altijd de waarheid boven, hij heeft iedereen in de tang. De media zijn afschuwelijke makke schapen die het toegeworpen brood weg vreet zonder enige onderzoeking of kritiek. Dit land krijgt wat ze verdient, een grove leugenaar in een mooi pak!

lanexx | 06-04-17 | 09:10

Ja laten we uit de EU stappen en alles alleen doen, we exporteren toch bijna niets. Gaan we lekker alles zelf doen. Oké de unie moet wel anders bestuurd worden, maar stoppen is geen goede optie.

Dutch_Holland | 06-04-17 | 09:09

Zalm destijds en nu Rutte: De Lachende Naaiers.

Matwetwe | 06-04-17 | 09:09

het documentje die je wist dat ging komen is eindelijk hier

Bert Konterman | 06-04-17 | 09:07

Wat een vieze leugenaar is die Rutte toch. Iedereen die VVD gestemd heeft het land uit flikkeren.

Hiesjes | 06-04-17 | 09:06

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken