Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Explosie in St. Petersburgse metro

Meer beelden bij RT. Livestream hierrrrrrr. Later meer. UPDATE: UPDATE: Twee keer boem volgens onze man in Ruslandistan. UPDATE: Tien doden volgens persbureau TASS. UPDATE: Ook nog een bom zonder boem. UPDATE: Alleged attacker. Nog geen bevestiging, behalve dan die van een vooroordeel.

Reaguursels

Inloggen

@hakbarry | 04-04-17 | 04:28
Als alle moslims eens wat meer Rennies zouden slikken, dan hebben ze wat minder last van opblazende magen.

Jostifiel | 04-04-17 | 11:06

@Cobalt bomb | 03-04-17 | 14:23
Ach, Poetin is niet tegen moslims. Hij ziet ze als goede bondgenoten van de christenen, dus ja, zijn eigen schuld dat ie er niks tegen doet.

Jostifiel | 04-04-17 | 11:02

Lijstje met de namen van de slachtoffers en gruwelijke foto's voor mensen met een sterke maag.

Opvallend veel moslims ook slachtoffer. Ik dacht dat Sint Petersburg niet zoveel moslim inwoners had en vooral Moskou de moslim plek bij uitstek was in Rusland.

Enfin hier dus:

https://m.vk.com/wall-68471405_6263177

De Koreaanse Slet | 04-04-17 | 08:09

De man met baard is zelf naar de politie gegaan, dat is hem niet.
De verdachte is Akbarjon, 21 jaar uit Central asia, waarschijnlijk banden met Isis, deze jongen is wel omgekomen tijdens de ontploffing van de bom
Putin is gisteravond naar de plek geweest en heeft bloemen neergelegd. Trump heeft Putin gebeld en gecondoleerd.

gatito | 04-04-17 | 07:37

nos.nl/artikel/2166419-dader-aanslag-s...

het Russische persbureau Interfax meldt dat de aanslag in de rijdende metro is gepleegd door maar 1 dader: een 23-jarige man die zichzelf heeft opgeblazen.

Het persbureau zegt op basis van anonieme justitiebronnen dat de dader afkomstig is uit Centraal Azië en in verband wordt gebracht met "radicale islamisten".

Je verwacht het niet he?

hakbarry | 04-04-17 | 04:28

Weer een nieuwe foto van een terrorist wordt getwitterd. Deze keer een Kirchies. Dat zou hem dan zijn, de zelfmoordbomber, en niet de eerder genoemde Kazak en ook niet de oude man met baard en raar mutsje. Pfff.
twitter.com/SyriaWarReports/status/84...

Lewis Lewinsky | 04-04-17 | 02:44

Hm, vrees weer een in lompen of hobbezak vermomde aanhanger/ ster van een bepaald "geloof".. kuch. Die heeft zich weer laten ophitsen door de plaatselijke "imam", grote beloftes: paradijs, maagden, dadels met honing.
De NPO zal uiteraard de schuld bij de boze man in dat land leggen, ene Putin.

Wienerschnitzel mit | 03-04-17 | 23:57

@Onze man in Mockba | 03-04-17 | 23:14
De Russen kennende gaat die ''oplossing'' niet zachtzinnig zijn, terecht overigens. Moslims veroorzaken overal overlast, waar ze ook zijn of gaan. Het is wat dat betreft net een langspeelplaat.

Je kunt de beer prikken maar eens gaat zijn geduld opraken.
Maak je borst maar nat, moslims.

Alpengeist | 03-04-17 | 23:54

De suicide bomber theorie moet nog bevestigd worden, twittert de Russische Ambassade in de USA waarschuwend.

Lewis Lewinsky | 03-04-17 | 23:49

Vanavond heerlijk gegeten vlak bij het rode plein (#Mockba)en kan u melden dat daar serieus veel pliesies en leger-menschen rondlopen nu.

m'n Russische vrienden hebben lichtelijk het kotsbeu van die muslim-primaten en hardop hebben ze het hier over een "oplossing" voor dit issue.

Don't shoot the messenger please.....

Onze man in Mockba | 03-04-17 | 23:14

@automobilaterealist | 03-04-17 | 20:17

Het straatbeeld is er niet beter op geworden, nee.
Ik denk beide even ernstig.
Het meest ergerlijke is nog wel dat ze het serieus menen ook.

Desmoulins | 03-04-17 | 23:14

De zelfmoordenaar had een link met Isis. Wie had dat kunnen denken?

Lewis Lewinsky | 03-04-17 | 23:04

De zelfmoordbomber is een Kyrchies uit Kyrchizië, zeggen twitteraars.

Lewis Lewinsky | 03-04-17 | 23:00

@toetssteen | 03-04-17 | 22:43
Tsjetsjenië? Zou kunnen, maar dat ligt in West-Azië, niet in Centraal Azië.

Lewis Lewinsky | 03-04-17 | 22:58

-weggejorist-

Negerhoer | 03-04-17 | 22:45

De zelfmoordaanslagpleger zou een 23-jarige man uit Centraal Azië zijn, waar dat ook mag liggen. Oeigoer?

Lewis Lewinsky | 03-04-17 | 22:25

Er wordt nu getwitterd dat de aanslag toch gepleegd is door een "suicide bomber". Bron: Interfax.

Lewis Lewinsky | 03-04-17 | 22:21

@De Koreaanse Slet | 03-04-17 | 17:56
Dacht ik ook, maar dat denk ik bij sommige westerse aanslagen ook. De NOS vermoedt betrokkenheid van IS. Ook opvallend dat het NOS Journaal vanavond om 20 uur wist te melden dat IS als terreurorganisatie blijft bestaan na de val van Raqqa (12:20 min http://nos.nl/uitzending/23629-nos-journaal.html ) en niemand stelt vragen, hoe ze dat toch allemaal weten bij de NOS.

Watching the Wheels | 03-04-17 | 22:13

D. FSB
Precies dezelfde truck gebruikt Erdogan om met de verkiezingen de winst veilig te stellen. De mensen bang maken met random aanslagen en de holle belofte de daders aan te pakken = Verzekering van de verkiezings-winst.

Flappie2006 | 03-04-17 | 21:58

Kouwe Kees | 03-04-17 | 19:39
Dat is precies wat ik bedoel, "false flag". In lijn met zgn. Marxistisch-Leninistische Partij Nederland of MLPN (1,2), politieke neppartij met eigen blaadje (De Kommunist) die van 1968-1990+(!) actief was, en waarvan Wilders met PVV ook verdacht kan worden, ter onderhoud buitenlandse contacten en afleiding van extremistisch rechts. WOB.

1. www.theguardian.com/world/2004/dec/04...
2. en.wikipedia.org/wiki/Marxist%E2%80%9...

Schwanz | 03-04-17 | 21:14

Marie Curieux | 03-04-17 | 18:16

+veel!

toetssteen | 03-04-17 | 21:08

-weggejorist en opgerot-

Schwanz | 03-04-17 | 21:04

Desmoulins | 03-04-17 | 16:24
Absoluut. Ik weet eigenlijk niet wat ik erger vind in deze, psychotische ontkenning (hoax) of psychotische angstbeleving (false flag). Dat krijg je hé, met al die bezuinigingen op de GGZ.

automobilaterealist | 03-04-17 | 20:17

Een ding is wel zeker. Er zullen door de Russen geen slappe halfzachte maatregelen worden genomen ten opzichte van de daders en hun omgeving. Er zullen nu waarschijnlijk wat acties volgen van FSB en/of spetsnaz in de omgeving van de Kaukasus.

Pakeha | 03-04-17 | 20:13

@Schwanz | 03-04-17 | 19:32
"Nee hoor, alleen theorie dat Putin/FSB aanslag als afleiding van ware problematiek in Rusland kan gebruiken"

Negatieve berichten over Putin liggen gevoelig bij de GS redactie. Je zou zo een complottheorie kunnen ontwikkelen dat GS geld heeft ontvangen voor het promoten van het Oekraine referendum.

Nathan R Jessup | 03-04-17 | 20:02

@ Schwanz | 03-04-17 | 19:32
Dat probeer ik uit te leggen, jij bedoelt een 'false flag'.
Een hoax is beweren dat het een grote nepperij was, een goocheltruc, optisch bedrog, een poets, etc. Tenzij ik me enorm vergis in de definitie van 'hoax'.
En weet je, die (false flag) discussie ga ik niet in gezogen worden, want een wijs iemand zei niet lang geleden:
Opinions are like buttholes, everybody has one.
Combineer dit met 'andermans schijt stinkt altijd harder' plus anoniem reageren en de eeuwigdurende discussie is geboren. Dank je de koekkoek! :)

Kouwe Kees | 03-04-17 | 19:39

Kouwe Kees | 03-04-17 | 19:23
Nee hoor, alleen theorie dat Putin/FSB aanslag als afleiding van ware problematiek in Rusland kan gebruiken (of zelf heeft uitgevoerd) om uit hand gelopen economische ongelijkheid en onrust onder jongeren te maskeren, met link naar Daily Telegraph artikel. GS ook al tegen (complot)theorieen? Moet niet gekker worden.

Schwanz | 03-04-17 | 19:32

@ Schwanz | 03-04-17 | 19:16
Te veel hoofdletters achter elkaar gebruikt? Was mijn eerste en tot heden laatste joris.
Overigens, false flag kun je de rest van de avond zoet mee zijn in de panelen, mocht je dat willen. Hoax echter... ik vreet mijn basketbalschoenen met een snufje peper op, als die mensen niet echt dood of gewond zijn, er een metaalbewerkingsartiest die metro onder handen heeft genomen. Tomatensaus beetje vegen over de vloer en gezicht, tadaaaah: hoax.

Kouwe Kees | 03-04-17 | 19:23

Nou eh... Je suis Saint-Pétersbourg dan maar he?
Imagine there's no countries,It isn't hard to do, Nothing to kill or die for, No religion too
Zeau.... Ik heb mijn sociale verplichtingen weer gedaan. Op naar de volgende "Je suis...."

Is dit nog nieuws? | 03-04-17 | 19:21

Zo, reactie weggejorist, op basis waarvan mag ik vragen, als andere reageersels zelfde "aanslag" als hoax bestempelen?

Schwanz | 03-04-17 | 19:16

@ KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:18
Van die aantallen mobieltjes weet ik niet, maar niet iedereen in Nederland gaat als een druifje lopen filmen terwijl er mensen creperen, we hebben ook hier nog wel een stel hands-on mensonnnn!

Kouwe Kees | 03-04-17 | 19:03

@ Marie Curieux | 03-04-17 | 18:04
Ja, wie had dat nou verwacht, Russische mensen hebben ook gevoel voor hun medemens.. (sarcasme, toch maar even tussen haakjes erbij vermelden).
Al dat gekonkel over Poetin en geopolitiek en schuld zus en zo, je ziet een aanslag op onschuldige burgers en sta je daar vlakbij dan ga je je stinkende best doen om te helpen, dat doen Fransen, dat doen Russen, dat doet elk mens.
Mijn reactie was overigens op een soort van 'hoax' dingetje, met de beelden erbij kreeg ik daar jeuk van en moest ik even krabben ;).

Kouwe Kees | 03-04-17 | 18:55

De Koreaanse Slet | 03-04-17 | 17:56

Goed om te weten bij welke "soort" u hoort.
Walgelijk mannetje.

Desmoulins | 03-04-17 | 18:51

Verdachte in gepubliceerde foto heeft zelfde hoedje als veel Krim-Tataren hebben.

tipo | 03-04-17 | 18:49

telelezer | 03-04-17 | 18:41
tja als-dan, altijd leuk voor bij een borrel, en dat ga ik nu doen. We zullen het nooit weten, hoewel ik twijfel of Fortuyn in zijn eentje de ontwikkelingen in de wereld had weten bij te draaien, per slot daar ligt de oorzaak.

KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:47

Onze man in Mockba | 03-04-17 | 18:34
nee idd ik loop achter met mijn info u heeft gelijk

KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:45

zonder direct opdrachtgever te zijn, kun je toch aan de basis staan van gebeurtenissen. (...)
@ KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:34
-
inderdaad, en zonder inmenging van onze linkse deugfascisten en hun MSM handlangers had Pim nog geleefd en hadden we toen hoogstwaarschijnlijk een kabinet gekregen dat de grenzen had gesloten voor lieden van het "het-geloof-van-de-vrede"
Dat had ons een hoop dagelijkse angst voor mogelijke bommen, voor irritatie, overvallen, bespugingen, aanrandingen en uitkeringen gescheeld.
Enneh... Zwarte Piet had dan nog WEL gemogen

telelezer | 03-04-17 | 18:41

Onze man in Mockba | 03-04-17 | 18:34
niet de % dekking die we hier hebben
telelezer | 03-04-17 | 18:34
zat ik redelijk in de buurt thnx voor de fact check ;-)

KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:40

@ KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:27
oeps je was me net voor..
:-)

telelezer | 03-04-17 | 18:34

KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:18
Veel minder mobieltjes....?!? Nou nee, niet echt kan ik u melden.

Onze man in Mockba | 03-04-17 | 18:34

Marie Curieux | 03-04-17 | 18:16
zonder direct opdrachtgever te zijn, kun je toch aan de basis staan van gebeurtenissen.
Dat is toch niet zo moeilijk te begrijpen? Zonder inmenging van Rusland in UKR had MH17 nog gewoon gevlogen. Zonder inmenging van GWBush in Irak en eigenlijk zonder het volledig opdoeken van de Baath partij door Bremer III, geen IS...... oorzaak en gevolg, aanleiding en gevolg....

KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:34

Hebben ze daar ook moslims dan?
@ Botte Hork | 03-04-17 | 14:11
-
Ik heb ff voor je gekeken op Wikipedia
Ik citeer:
"... according to the Arena Atlas, the survey found that 6.5% or 9,400,000 were Muslims(..) However, some estimates suggest that Muslims make up to 12-15% of the Russian population."
https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Russia

telelezer | 03-04-17 | 18:33

grauwelaar | 03-04-17 | 18:14
ik denk dat u echt de situatie in de Kaukasus die Putin (bewust/onbewust) heeft gecreert met maatje Kadyrov onderschat. Het gebied ten noorden van TUR tot voorbij de Kaspische zee tot aan Afghanistan aan toe is moslim.
6-7% vd Russische bevolking, sommige schattingen zelfs 10-12%. In die gebieden is het vrijwel alleen maar moslim. De verdeling Shia-Sunni is mij zo niet bekend in die regio overigens. Moscow herbergt bijna 1,5 milj moslims.

KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:27

Gelukkig kan dit in Nederland niet gebeuren want wij een zeer effectief integratieprogramma zodat elke moslim in NL zich welcome, happy & here to stay kan voelen.
@ R van Perzie | 03-04-17 | 17:06
-
Nee joh, dit heeft natuurlijk (alweer) niks met de islam te maken.
-
enneh..., dat "welcome, happy & here to stay" gevoel komt door onze fijne uitkeringen en gratis Mieles

telelezer | 03-04-17 | 18:24

Marie Curieux | 03-04-17 | 18:16
Plusje, heel veel plusjes.

Alpengeist | 03-04-17 | 18:23

Vandaar de foto's pas na afloop van de hulptroepen en slepen met gewonden (denk ik).
Kouwe Kees | 03-04-17 | 17:22
Jein, maar in ieder geval veel minder mobieltjes dan hier dus meer handen vrij, en een andere instelling van de mensen uiteraard.

KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:18

Veel imbecielen hier die Putin de schuld van deze aanslag geven. Lees zelfs dat Tsjetsjenen deze aanslag in opdracht van Putin hebben gepleegd. Tuurluk, Tsjetsjenen die een bloedhekel aan Putin hebben, gaan even een aanslag voor hem plegen. Met een fragmentatiebom nog wel. Jep, fragmentatiebommen maken en plaatsten, daar zijn ze goed in, die Tsjetsjenen, zoals we hebben gezien in 2013 tijdens de Marathon in Boston. Dat was natuurlijk ook in opdracht van Putin...
Morons.

Marie Curieux | 03-04-17 | 18:16

Poetin heeft er niet zo'n potje van gemaakt als Bush en Obama met hun olie-oorlogen.
Dankzij Amerika hebben we hier een overvloed aan vluchtelingen.
Heeft ervoor gezorgd dat het landje pik rondom zijn land gestopt werd.
Zou Amerika ook niet pikken.

grauwelaar | 03-04-17 | 18:14

d=t zucht

KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:14

R van Perzie | 03-04-17 | 17:07
tja wellicht is het hebben van een partij als DENK wel een geweldig afleidingsmiddel om aanslagen op onschuldige burgers te voorkomen......... en wellicht is onze ergernis over die 3 ondemocratische heren in het hard van onze democratie dan toch nog minder erg dan onschuldige slachtoffers dood op straat.

KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:11

Rusland kan op weinig sympathie rekenen vanwege hun rol in de regio en de wereld.
devil13 | 03-04-17 | 16:43

Rusland kan juist op heel veel sympathie rekenen, althans bij de gewone mensen. Die prikken wel door de demonisering van Rusland door de Verhofstadt-adepten heen hoor.

accijnstoerist | 03-04-17 | 18:08

@De Koreaanse Slet | 03-04-17 | 17:53
Dat was MH17 ook, arme Nederlanders die hun leven moesten geven om Poetin verdacht te maken.

Zoon van Boer | 03-04-17 | 18:07

Vreselijke beelden weer, triest.
Het Caucasus Emiraat doet van zich spreken. De concurrentie tussen AlQaida, ISIS en de Caucasus voor verse strijders en jihadisten is moordend. Eind vorig jaar gingen een aantal landen/provincies in de Kaukasus (Chechen en Dagestan vnl) officieel over naar ISIS.
Vergeet niet dat Rusland kort voor de OS in Sochi jihadisten heel makkelijk naar Syrie liet vertrekken. Weg=Weg dachten ze, 4.000 - 5.000 Syrie gangers, totdat ze zelf naar Syrie moesten om Assad in t zadel te houden en ze trachten daar uit te schakelen.
-
Putin creert dus meer jihadisten dan ie doet verdwijnen, zelfs warlord Kadyrov krijgt het met zijn prive legertje van 40.000 man Kadyrovstky niet meer opgelost hoe hard ze ook ingrijpen.

KomodoVaraan | 03-04-17 | 18:05

[!]@De Koreaanse Slet | 03-04-17 | 17:56
Ik heb even op je knopje gedrukt, nepnieuwsverspreider.

Lewis Lewinsky | 03-04-17 | 18:04

Jammer dat onschuldige burgers moeten sterven door de daden van Putin.
Nathan R Jessup | 03-04-17 | 16:55

Zucht...

accijnstoerist | 03-04-17 | 18:04

Kouwe Kees | 03-04-17 | 17:22
U heeft gelijk hoor.
Op RT zie je beelden dat gewone mensen al bezig zijn om gewonde passagiers uit de trein te helpen. De beelden worden herhaald.
www.rt.com/news/383202-st-petersburg-...

Marie Curieux | 03-04-17 | 18:04

Gelukkig is er de zekerheid dat Putin dit flink zal vergelden. Wat is die man toch awesome.

accijnstoerist | 03-04-17 | 18:03

Welk genetisch afval zal dat nu weer gedaan hebben?
Pieter V | 03-04-17 | 17:14

Tsjetsjenen. In opdracht van Poetin. Al die corruptie schandalen moeten toch afgeleidt worden. Dus weet een aanslag. Het was voorspelbaar.

De Koreaanse Slet | 03-04-17 | 17:56

Geheel volgens plan. Arme Russen.

De Koreaanse Slet | 03-04-17 | 17:53

@ Dom Donorcel | 03-04-17 | 16:50
Ok, bom in de metro ontploft, die hebben we nu duidelijk. En overigens even dit: het is absoluut niet mijn bedoeling je met een kutgevoel op te zadelen, of neer te sabelen of zoiets. Ik vond wel dat ik je op je plempsels moest aanspreken en op dat niveau wil ik het ook houden. Dus mocht ik iets beledigends hebben gezegd, dan bij dezen: niet mijn bedoeling.
Op de allereerste foto zie je een dame die zich ontfermt over een gewond (hopelijk slechts gewond?) persoon. De foto's zijn ook gemaakt nadat de explosie plaats heeft gevonden. Voor deze tijd kan ik me zo voorstellen dat de niet gewonden hun best hebben gedaan om de zwaar gewonden en doden uit de metro richting perron te slepen (waar waarschijnlijk ook enkele lichter gewonden zijn gevallen door rondvliegend puin). Ik kan je zeggen dat ik persoonlijk iemand die had lopen filmen terwijl er de handen uit de mouwen gestoken moesten worden, zijn cameraatje in zijn reet had gestopt, diep. Vandaar de foto's pas na afloop van de hulptroepen en slepen met gewonden (denk ik).
De niet gewonden zie je ook in het filmpje op het twitter-account van Oliver Carroll, nadat mensen in relatieve veiligheid zijn gebracht, met zijn allen nieuwsgierige blikken werpen op de restanten van het metrostel. Ze zijn er wel, maar voor de meesten geldt: als je kan lopen dan maak je op een gegeven moment wel dat je wegkomt uit zo'n nachtmerrie. Of zou jij blijven plakken en een peukie opsteken, terwijl er een menselijke puzzel van onschuldige burgers verspreid over de grond ligt.

Kouwe Kees | 03-04-17 | 17:22

@gatito | 03-04-17 | 16:47
Hebben ze Rutte al gevraagd de onderste steen naar boven te halen?
Een betere cover up kun je niet bedenken.

Pieter V | 03-04-17 | 17:22

Welk genetisch afval zal dat nu weer gedaan hebben?

Pieter V | 03-04-17 | 17:14

-weggejorist-

Loofhutjes | 03-04-17 | 17:09

Dat is overal in de wereld, niet alleen Putin.
Heb je soms een hekel aan Putin.

gatito | 03-04-17 | 17:07

Gelukkig kan dit in Nederland niet gebeuren want wij hebben een zeer effectief integratieprogramma zodat elke moslim in NL zich welcome, happy & here to stay kan voelen....

R van Perzie | 03-04-17 | 17:07

Gelukkig kan dit in Nederland niet gebeuren want wij een zeer effectief integratieprogramma zodat elke moslim in NL zich welcome, happy & here to stay kan voelen....

R van Perzie | 03-04-17 | 17:06

@Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:40
"Die insinuerende taal is kinderspel. Schaal eens wat op."

Putin heeft zoveel vijanden gemaakt dat het verschillende daders kan hebben. Bommen plaatsten is niet een IS dingetje. Met de rest van de islam, Erdogan en Ali Khamenei zijn op dit moment zijn beste vriendjes dus denk ik aan meer noordelijkere types.
Jammer dat onschuldige burgers moeten sterven door de daden van Putin.

Nathan R Jessup | 03-04-17 | 16:55

@Dom Donorcel | 03-04-17 | 15:48

Iemand die geloven als geloofen schrijft is bij voorbaat al af, aluhoedje met je hoax.

ska ska ska | 03-04-17 | 16:55

-weggejorist-

Dom Donorcel | 03-04-17 | 16:50

Heeft Rutte al zijn medeleven betuigd met de dode mensen en gewonden.

gatito | 03-04-17 | 16:47

Rusland kan op weinig sympathie rekenen vanwege hun rol in de regio en de wereld. Helaas zijn het bij deze gruwelijke bomaanslagen altijd onschuldige burgers die de prijs betalen en die verdienen wel onze sympathie en medeleven.

devil13 | 03-04-17 | 16:43

Nou de metro in Mockba werkt nog gewoon hoor, kom er net uit.

Wel erg veel politie met wapentuig, knuppels en honden overal en iedere Oezbeek word even goed in z'n ogen gekeken of er een draadje los zit.

Wit-menschen kunnen gewoon doorlopen natuurlijk.

Ook fucking veel politie en beveiliging in de straten van Mockba, op iedere straathoek staat een pliesie-auto.

Onze man in Mockba | 03-04-17 | 16:32

Is bekend waar Hans en Guy vandaag waren?

ad melkert | 03-04-17 | 16:28

Paar jaar geleden treinrit van Leningrad naar Moskou gedaan, maar daarbij wel in het achterhoofd houdende de aanslag die op dat treintraject in 2009 plaats vond. Kon in alle metro's in Peteraburg en Moskou met onze grote backpack rondlopen zonder dat we werden gecontroleerd oid. Het is dus helaas erg eenvoudig om kwaad te kunnen doen, wat uit dit nieuws ook wel blijkt.

Wybe Wabes Abbema | 03-04-17 | 16:28

Teleo | 03-04-17 | 16:04: mevrouw/mijnheer, of moet ik zeggen: gospodin/gosposja? Reageert u soms vanuit St. Petersburg, gezien de strekking van uw commentaren? Mijn levensstandaard is de laatste jaren inderdaad gedaald, maar niet in die mate, dat ik metrostellen moet gaan opblazen.
Poetin begint bij metrostellen, vervolgens flatgebouwen en als er een vliegtuig voorbij komt, wat hem niet zint, komt dat ook naar beneden.

oliebolletje123 | 03-04-17 | 16:27

Die gele M van moslims en een roltrap naar beneden is vragen om problemen. Die clown van dat fastfood restaurant zag er eerst ook heel normaal uit.
.
@rectormagnificus | 03-04-17 | 16:15
En dan alle mensen chippen.

Watching the Wheels | 03-04-17 | 16:26

@GS410 verschrikkelijk die zogenaamde deugmensen.
Ze zijn erger dan Wilders,Trump etc.Die waarschuwen voor(extreme)moslims

Lilia2 | 03-04-17 | 16:26

De Russen zijn met Poetin een sterk, eensgezind en trots volk. Degene die de strijd met hen aangaan zijn nog niet jarig. Poeten zal hard en meedogenloos toeslaan en de Russen zullen dat toejuichen. En ik ook.

Graaier | 03-04-17 | 16:25

automobilaterealist | 03-04-17 | 15:59

Dat dus. Die anti-Poetin lieden hier idem maar dat is mijn bescheiden mening.
Islam is overgave en terreur. Niks meer en niks minder.

Desmoulins | 03-04-17 | 16:24

@ Dom Donorcel | 03-04-17 | 16:08
Laatste poging: de stand van het verwrongen staal van de metrodeuren wijst erop dat de explosie IN de metro heeft plaatsgevonden, zo goed als geen discussie over mogelijk. Als de explosie op het perron had plaatsgevonden waren de deuren door de drukgolf naar binnen geklapt, niet naar buiten. Je ziet ook op de foto het vernietigde interieur van de metro, op plekken die niet aangetast zouden zijn was de explosie op het perron geweest.
Wat een zeer goed mogelijk scenario is, is dat de dader op het perron heeft gewacht op de metro, nog heeft gewacht totdat de deuren automatisch dicht gingen en vlak daarvoor een bompakket naar binnen heeft gemikt.
Dus je hebt gelijk dat de bom is ontploft toen de metro op het station stond, echter de explosie zelf is overduidelijk in het metrostel geweest.
Ok, klaar ermee, trieste gebeurtenis en verder de tyfus voor de daders.

Kouwe Kees | 03-04-17 | 16:23

@mezelf 16:16
wat=want

Braboblanke | 03-04-17 | 16:22

Fake news denk ik. En dan nog, dan zijn het vast geen moslims geweest wat die doen zoiets niet.

Braboblanke | 03-04-17 | 16:16

Tsjetsjenen, ook niet de grootste lieverdjes en ook (bijna) allemaal moslims.
Als je eens leest over verdwijningen of drive-by shootings in Rusland? Dan zitten die gasten er vaak achter.

LangeTijdGeleden | 03-04-17 | 16:16

-weggejorist-

rectormagnificus | 03-04-17 | 16:15

-weggejorist-

letters_of_cijfers | 03-04-17 | 16:12

@enter yeti
Dat de bom ontploft als de metro op het station staat
Maar als je alles had gelezen was dat misschien helder voor U

Dom Donorcel | 03-04-17 | 16:08

We totally understand: 'Russia first, The Netherlands second!'

Teleo | 03-04-17 | 16:06

oliebolletje123 | 03-04-17 | 15:51

Met hoeveel % is jouw levensstandaard de afgelopen jaren gedaald? En welke protestbewegingen ben je lid van geworden?

Teleo | 03-04-17 | 16:04

Apart dat er mensen zijn die bij dit soort aanslagen altijd roepen dat het nep is. Vul voor de grap eens VBIED of SVBIED in op Liveleak, en je vindt tientallen filmpjes van jihadisten die zichzelf voor de camera opblazen ( en.wikipedia.org/wiki/Car_bomb#Suicid... ) ( www.youtube.com/results?search_query=... )
Van zowel ISIS als zogenaamde 'gematigede rebellen' van Al Qaeda. Beiden hebben Russische moslims onder hun gelederen.
.
En als de EU door gaat met het binnenhalen van al dat tuig hebben we het binnenkort in Frankrijk of Zweden. Assad en Putin zijn momenteel de beste vrienden van het vrije westen.

vansuyle.com | 03-04-17 | 16:02

Poetin zal keihard terugslaan en terecht. Rusland is namelijk niet het land van slappe knieën, D'66 rechters, taakstraffen etcetera. Ze zullen de daders, medeplichtigen met wortel en tak uitroeien.

Schweinchen Dick | 03-04-17 | 16:00

Ik vind het niet erg dat er zoveel mensen zijn die denken dat dit een hoax is, ik vind het wel heel erg dat de meeste van die mensen stemrecht hebben. Doe. Even. Normaal.

automobilaterealist | 03-04-17 | 15:59

Putin en zijn Tjetsjeense zetbaard schijnen elkaar ff wat minder te liggen?

Hemmenaar7 | 03-04-17 | 15:59

Boze CSKA Moskou supporters, Putin tegenstanders want St Petersburg, Tsaristen, Tjetjenen uit Chechnya die van de Ruski af willen, Chechnens die wraak nemen want Syrië alwaar deze haatbaarden de kern van de vechtjassen vormen bij Daesh, of toch gewoon moslim terroristen die het Al Qaida simultaan kenmerk gebruiken....?

Ik doe een gok, zekers moslims ofwel terroristen alhoewel dat dan weer voor 99% moslims zijn.

Moneytron | 03-04-17 | 15:58

@ Dom Donorcel | 03-04-17 | 15:48
Kijk naar de foto van de metrodeur en dan kun je met redelijke zekerheid vaststellen dat de explosie achter die deur heeft plaatsgevonden, in de metro.
Verder, wie zijn er eerder, hulptroepen en helpende handen om de mensen uit een bouwval van een metrostel te sleuren, of mediageile kodakmomentjes-jagers? Ik weet wel waar mijn prio zou liggen, dat is die mensen naar een betrekkelijk veilig perron slepen.

Kouwe Kees | 03-04-17 | 15:55

Een aanslag tegen Poetin is áltijd een zelfmoordaanslag.

Mr_Natural | 03-04-17 | 15:54

RIP slachtoffers. Vreselijk, weer.

ikdenkwat | 03-04-17 | 15:54

Vreselijk voor de slachtoffers en hun nabestaanden, wie ook de daders mogen zijn, maar ik vermoed dat de Russen niet zullen antwoorden met Imagine-zingen en bijhorende kaarsjes.

Notenkraker | 03-04-17 | 15:53

@ Dom Donorcel | 03-04-17 | 15:48

Kijk eens naar die deuren, heldere. Die zijn toch naar buiten gebogen. Leg mij dat eens uit hoe een bom op het station dat veroorzaakt kan hebben?

In- en intriest dat dit gebeurt. Of het nauw in Sint-Petersburg, in Madrid of in Londen gebeurt, dit is dieptreurig.

Enter Yeti | 03-04-17 | 15:53

Heeft m.i. niks met moslims te maken, maar het is de FSB (voormalige KGB). Poetin zit in het nauw omdat de levensstandaard van de gemiddelde Rus zo'n 15% is gedaald en daardoor laaien in heel Rusland protestbewegingen op. Op deze manier probeert hij weer alle neuzen de nationaal-patriottische richting in te krijgen. Dat doe je dan met een paar aanslagen op je eigen volk, want deze truc heeft hij al meer uitgehaald.

oliebolletje123 | 03-04-17 | 15:51

@emocore
Als je de fotos bekijkt zie de gewonden op het perron liggen die komen niet zelfstandig uit de trein lijkt mij,dus ga ik ervan uit dat het op het station gebeurt is
(EN het is respectloos wat ze de braveburger willen doen geloofen)

Dom Donorcel | 03-04-17 | 15:48

Het was in ieder geval geen sierpakket; zoveel lijkt, naar aanleiding van de beelden, duidelijk, te zijn.

LibertasSimplex | 03-04-17 | 15:43

Iets met Moslims en Islam denk ik ?

Rest In Privacy | 03-04-17 | 15:41

@ Nathan R Jessup | 03-04-17 | 15:37
Bompakket danwel strap-on, doden te betreuren ten gevolge van explosie, dat staat vast. False flag is ook iets anders dan een hoax. Je conclusies over het wie en waarom mag je rondstrooien wat je wil, maar ik ga er nog even niet in mee als je het niet erg vindt.

Kouwe Kees | 03-04-17 | 15:41

Putin heeft de laatste weken nog wat politieke tegenstanders laten oppakken.
Nathan R Jessup | 03-04-17 | 15:34
En wat heeft dat te maken met deze aanslag? Kom wordt eens wat duidelijker. Die insinuerende taal is kinderspel. Schaal eens wat op.

Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:40

[DuitseHerder] in Denemarken dit jaar 0 aanslagen, in Rusland 1. [/DuitseHerder]

Eshek | 03-04-17 | 15:40

Ik houd een slag om de arm. Putin kan een vals vlaggetje gehesen hebben maar de kans is erg groot dat we te doen hebben met mensen die Ayaan niet als hun spokesperson zien.

miko | 03-04-17 | 15:38

miko | 03-04-17 | 15:28
Je hoeft het niet te geloven.

Ik vind het een hele vreemde gang van zaken de laatste maanden. Collega's hebben een uitgesproken mening tegen alles wat rechts is en daar valt de algemeen directeur ook onder. Ik zit hier niet lang meer, maar collega's die PVV of Fvd gestemd hebben en hier voorlopig nog blijven, hebben regelmatig discussies over onderwerpen als deze. De opmerking van vandaag sloeg werkelijk alles, al werd dat onderling besproken en natuurlijk niet door het kantoor geschreeuwd.

GS410 | 03-04-17 | 15:37

@Kouwe Kees | 03-04-17 | 15:33

De foto die ik linkte laat glas van de ramen zien. De impact op de deuren is onderaan waardoor het lijkt op een bompakket. Waarschijnlijk politieke tegenstanders van Putin die vandaag in St. Petersburg was.

Nathan R Jessup | 03-04-17 | 15:37

@chicago river | 03-04-17 | 15:23
Dat is niks taalnazi, soms gaan dingen te ver.

miko | 03-04-17 | 15:36

@Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:29
"Och je gaat nu deze aanslag plegers verdedigen? Volgens joe is het dus de Schuld van Poetin dat een paar gekkies 10 mensen vermoorden?"

Putin heeft de laatste weken nog wat politieke tegenstanders laten oppakken. Mensen vermoorden is altijd verkeerd of het Putin zelf of zijn tegenstanders zijn.

Nathan R Jessup | 03-04-17 | 15:34

Kan ook weer een false flag zijn net als apartment bombings

PTFOholland | 03-04-17 | 15:33

@ Nathan R Jessup | 03-04-17 | 15:25 en
@ Kouwe Kees | 03-04-17 | 15:31
Ow, wacht, jij zegt dat het explosief geplaatst is. Nevermind..
Ik wilde alleen duidelijk maken dat het ontbreken van glasscherven op de foto's nog niet een hoax als gevolg heeft.
Kleinkunstenaar met tomatensaus, acteurs en staalbewerkingsdiploma ofzo.

Kouwe Kees | 03-04-17 | 15:33

En natuurlijk straks alle linksmiechels met T-shirtjes met
"#ЯСанкт-Петербург" rondlopen? Het zal mij benieuwen.

Den Heerscher | 03-04-17 | 15:32

@ Nathan R Jessup | 03-04-17 | 15:25
Geplaatst? Nee inderdaad.. snap je punt niet helemaal.
De deuren zijn gesloten (zie bovenste stuk van de deuren), en het staal hiervan is naar buiten geslagen, ergo: explosie van binnenuit de metro (geplaatst? waar zeg ik dat?). Het glaswerk kan dan ook tientallen meters naar BUITEN zijn geworpen, buiten beeld van de op de metro gerichte camera.

Kouwe Kees | 03-04-17 | 15:31

Onze man in Mockba | 03-04-17 | 14:44
Dat wordt hem niet... Lees dat de metro in Москва afgesloten is.

Den Heerscher | 03-04-17 | 15:30

Links en hun fantasieën... eng, heel eng.
GS410 | 03-04-17 | 14:21

Geen code of conduct bij u op het werk?

Eshek | 03-04-17 | 15:30

Ooit Russische soldaten meegemaakt, ooit met mensen gesproken die door de Russen onderdrukt zijn. Blijkbaar niet, je denkt dat Putin van Rusland een beter land maakt.
Nathan R Jessup | 03-04-17 | 15:16
Och je gaat nu deze aanslag plegers verdedigen? Volgens joe is het dus de Schuld van Poetin dat een paar gekkies 10 mensen vermoorden? Jij bent knettergek. Ga jezelf laten helpen man. Je bent iets te ver doorgeschoten in je Neocon aanbidding.

Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:29

Tien doden (w.o. kinderen) en 50 gewonden door fragmentatiebom(men). I.p.v. een klein beetje medeleven met de slachtoffers en hun familie mondt dit weer uit in Poetin-bashen. Echt alle schaamte voorbij.

Lupuslupus | 03-04-17 | 15:29

Ikdus | 03-04-17 | 15:03
Shit das waar ook ja. Ach ik vond het zo ook al een aardige vondst ;)

Quantum Suicide | 03-04-17 | 15:28

@GS410 | 03-04-17 | 14:36
Ik geloof er geen fok van en anders zeg je toch gewoon dat je SP gestemd hebt omdat je niet kunt wachten tot de dag je directeurtje zijn salaris moet delen??

miko | 03-04-17 | 15:28

@domdonorcel

Metro's rijden het grootste deel van de tijd, kans is vrij groot dat de explosie plaatsvond terwijl het toestel in beweging was. Vrij respectloos om hier direct de stempel hoax op te drukken. Er hebben zich overigens events voorgedaan waar men schuchtiger over de waarheid doet en nauwelijks foto's van zijn.

emocore | 03-04-17 | 15:28

Geradicaliseerde Democrats

LibertasSimplex | 03-04-17 | 15:26

Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:14

Weet je wat mij raakt behalve natuurlijk die vrouw die die man probeert te redden. Die man die daar volledig verdwaasd en getraumatiseerd bij die pilaar zit. Hij heeft het overleefd maar tegen welke prijs? Diep triest dit.

Basil Fawlty | 03-04-17 | 15:26

Metro in moskou gesloten , ook International airport.

gatito | 03-04-17 | 15:25

@Kouwe Kees | 03-04-17 | 15:20

Het ziet er uit alsof er een bom geplaatst was.

Nathan R Jessup | 03-04-17 | 15:25

Drederop | 03-04-17 | 15:16
Wat is ´afschijden´? *taalnzazi modus off*

chicago river | 03-04-17 | 15:23

Dom Donorcel | 03-04-17 | 14:52
Ook geen glas >>> pbs.twimg.com...
--
Begint op een Hoax te lijken deze aanslag.
Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:00

Misschien stond de Metro nog niet helemaal stil tijdens de klap en ligt het glas 45 meter verderop.
Nadenken helpt soms.

Kreuner | 03-04-17 | 15:23

Dus nu denkt iedereen dat Poetin wel hard zal terugslaan. Zeker net als na de aanslag in Egypte (bom in Russisch vliegtuig).

Elmauro | 03-04-17 | 15:22

Putin die zelf de lont in het kruidvat steekt om zo weer de sterke man te kunnen spelen, net zoals ie flatgebouwen door de FSB liet opblazen om zo de Tsjetsjenen de schuld te kunnen geven. #falseflag

FW Ta-183 Huckebein | 03-04-17 | 15:21

Erdogan uit turkije gaat de verantwoordelijkheid van deze aanslag opeisen.
Wat zei hij ook alweer geen europeaan zal nog veilig op straat en trein zijn

protonplof | 03-04-17 | 15:20

@ Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:11
Eén blik op die deuren en je weet dat ze zijn ingestapt, de deuren zijn dicht gegaan en toen pas *biem*. Afhankelijk van de kracht van de explosie kan het glas vergruisd en een heel flink eind naar buiten zijn geslagen.
De foto's die jij laat zien, zijn op de metro gericht en tonen hooguit een straal van 3 meter.

Kouwe Kees | 03-04-17 | 15:20

Mark_D_NL
Geen gaatje in het frame van de metro te zien (fragmentatiebom) en metro zelf nog kaarsrecht

Dom Donorcel | 03-04-17 | 15:17

-weggejorist-

Nathan R Jessup | 03-04-17 | 15:16

@Mark_D_NL | 03-04-17 | 14:38
"Wat veel ongefundeerde haat tegen Rusland en poetin zie ik voorbijkomen."

Ooit Russische soldaten meegemaakt, ooit met mensen gesproken die door de Russen onderdrukt zijn. Blijkbaar niet, je denkt dat Putin van Rusland een beter land maakt.

Nathan R Jessup | 03-04-17 | 15:16

-weggejorist-

Drederop | 03-04-17 | 15:16

Begint op een Hoax te lijken deze aanslag.

Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:00
Inderdaad. Ik geloof het alleen als ik alle slachtoffers mag zien! Met een videoverslag erbij van alle gebeurtenissen en interviews met de doden, door een groep VNérs vantevoren en tijdens gefilmd.
En dan nog twijfel ik, omdat ik geen glas zie liggen.

Nuchternederland | 03-04-17 | 15:16

Laten we hopen dat de softe, internationalist Putin moet aftreden en er eindelijk een sterke man in Rusland aan de macht komt die een einde nuked aan het midden-oosten.

Komt er weer ruimte in de krant voor leuke dingen.

Teleo | 03-04-17 | 15:15

Solar666 | 03-04-17 | 15:11
Kijk dan eens naar deze foto's, ook geen glas, en toch muren in de buurt.
--
https://pbs.twimg.com/media/C8fY0pFV0AMmHTl.jpg

Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:14

wo, was dit niet de gas rotonde?

boerk | 03-04-17 | 15:14

Hèhè, ze zouden bij Pauw vanavond net rechts Nederland gaan bashen, nu moet de hele programmering weer om.

van Oeffelen | 03-04-17 | 15:12

Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:00

Glas wordt direct de ruimte ingeblazen, die stukjes vind je op de grond bij de muren en in de lichamen van slachtoffers. Enig idee wat er gebeurt bij een explosie? Zo te zien zijn Russische metrostellen gebouwd als tanks want de hoofdstructuur ziet er niet vervormt uit.

Solar666 | 03-04-17 | 15:11

Graaf van Egmont | 03-04-17 | 15:04
Volgens de berichten stond de Metro stil, de zelfmoord terroristen stonden bij de deuren vande Metro.
--
Dus die info is bekend. Althans wanneer ik twitter moet geloven.

Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:11

GS410 | 03-04-17 | 14:41

Das mooi! Succes! Ben ook eigen baas. Beste wat er is.

Basil Fawlty | 03-04-17 | 15:09

Iets zegt mij dat wij geen "pray for Russia" en gebouwen in Russische kleuren krijgen... Want dat zou namelijk logisch en consistent zijn... En linkse deugdmensen doen daar niet aan. Zo rollen ze..

KutFilosoof | 03-04-17 | 15:09

Anderhalve dode volgens, kom hoe heet hij ook alweer, die zal vanavond gewoon relaxed de metro in Amsterdam instappen.

TheseDays00 | 03-04-17 | 15:09

-weggejorist-

Nelis SplitBloes | 03-04-17 | 15:08

-weggejorist-

rob1987 | 03-04-17 | 15:08

Gaat u vanavond maar gerust slapen want het heeft niets, maar dan ook niets met de ISLAM

Nelis SplitBloes | 03-04-17 | 15:08

Ik hou het op de vrienden van de psychopaat clinton.

komtdatschot | 03-04-17 | 15:07

Heeft Rutte al zijn medeleven uitgesproken naar de slachtoffers ?

Grrraaien | 03-04-17 | 15:06

Gaat om een fragmentiebom. Hoogstwaarschijnlijk Tetjenen uit naam van IS/islam

NeetegenPVDADenkSPGL | 03-04-17 | 15:06

Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:00
Je weet toch niet waar de klap precies heeft plaatsgevonden wel? 100 meter terug misschien?

Graaf van Egmont | 03-04-17 | 15:04

@Quantum Suicide | 03-04-17 | 14:33

Als je er ergens een "a" tussen frommelt kan het misleidend werken, ja.

Ikdus | 03-04-17 | 15:03

Gezien de stand van de deur geen vacuümbom.

LibertasSimplex | 03-04-17 | 15:03

lol het Nederlands Propaganda journaal is ook wakker en vraagt aan de DJ in Moscow of het wel bommen waren.

Rest In Privacy | 03-04-17 | 15:03

Het was een groepje verwarde eenlingen die verder niks met de islam te maken hebben, want dat geeft negatief af op onze islamitische medenederlanders. Doorlopen, a.u.b.!

De Droit | 03-04-17 | 15:02

Ziet er naar uit dat de explosie vanuit het interieur van de metro kwam.

Graaf van Egmont | 03-04-17 | 15:02

Mark_D_NL | 03-04-17 | 14:56

Als het aanspreken van mensen die ongefundeerd een slag in de rondte zwammen en agenda is, dan heb ik een agenda ja.

jawor36 | 03-04-17 | 15:02

Zouden ze het daar ook al schaffen?

Laurens_Reael | 03-04-17 | 15:01

@hurenisvoorpaupers | 03-04-17 | 14:23

Dat is bij de meeste bedrijven geen probleem.
Met zulke gedachtes "deug" je namelijk.
Hetzelfde zeggen over de klavertjes en consorten.... ja dan heb je een probleem natuurlijk.

Ikdus | 03-04-17 | 15:01

Dom Donorcel | 03-04-17 | 14:52
Ook geen glas >>> https://pbs.twimg.com/media/C8fTwBsWAAASn6r.jpg
--
Begint op een Hoax te lijken deze aanslag.

Mark_D_NL | 03-04-17 | 15:00

Guido | 03-04-17 | 14:49
Ploegen kun je altijd 2 keer per jaar en dat jaar in, jaar uit. Gewoon omdat het nodig is kennelijk.

Graaf van Egmont | 03-04-17 | 15:00

jawor36 | 03-04-17 | 14:51

nu wil de EU Gibraltar annexeren.

Rest In Privacy | 03-04-17 | 15:00

Inmiddels 10 doden, Putin was in St. Petersburg in gesprek met Lukaschenko. Derde bom bij een andere metro onklaar gemaakt. Putin nu Live op t.v.

gatito | 03-04-17 | 14:59

Zo, en nu al het goedvolk in de spagaat om hun feestboek pica aan te passen in den russiske vlag.

Oh nee,... zo rollen ze niet. Het is Rusland maar.

Tuborg øl | 03-04-17 | 14:58

@Haatgenerator | 03-04-17 | 14:54,
Maakt niet uit, als de tegenslachtoffers de achterban maar een goed gevoel geven.

JTKDM | 03-04-17 | 14:57

jawor36 | 03-04-17 | 14:46
Jij hebt een agenda, ik niet.

Mark_D_NL | 03-04-17 | 14:56

necrosis | 03-04-17 | 14:25
En dat helpt dus helemaal niets. Het maakt niet minder slachtoffers en de daders zijn toch al dood. Dus waarop moeten ze met scherp schieten?

Haatgenerator | 03-04-17 | 14:54

Heeft Trump /Poetin/Wilders al de schuld gekregen bij de joop of de correspendent en zo??
Gaat niet lang meer duren anders.

Nuchternederland | 03-04-17 | 14:54

-weggejorist-

Dom Donorcel | 03-04-17 | 14:52

necrosis | 03-04-17 | 14:13

Poetin is inderdaad altijd heel daadkrachtig. Ook in het uitschakelen van politieke tegenstanders en annexeren van niet-Russisch grondgebied.

jawor36 | 03-04-17 | 14:51

@necrosis | 03-04-17 | 14:13
Zelfs Poetin heeft de Tsjetsjenen niet stil kunnen krijgen. Al heeft hij heel Tsjetsjenië om laten ploegen.

Guido | 03-04-17 | 14:49

@necrosis | 03-04-17 | 14:37
Helaas? U zou willen dat Nederland meer op Rusland of Turkije leek?

JTKDM | 03-04-17 | 14:49

@GS410 | 03-04-17 | 14:36
Deze directeur heeft dus schijt aan het stemgeheim.
Niet chique. Je zou binnen ieder bedrijf een open discussie moeten kunnen voeren zonder belachelijk gemaakt te worden.
Maar als de hoge heren in Den Haag al het slechte voorbeeld geven met het uitsluiten van Wilders en binnenkort ook ongetwijfeld Baudet dan kan je van de rest van de samenleving niets beters verwachten.
Zoals ik al zei: Nederland heeft een rijke NSB cultuur.

keestelpro | 03-04-17 | 14:49

Hilary strikes back

Tobi | 03-04-17 | 14:48

Bijzondere opmerking hier op kantoor: "Als Poetin nu in die metro had gezeten, dan had ik het niet zo erg gevonden". Ook Trump, Wilders en Baudet mochten er bij, volgens andere collega's. Links en hun fantasieën... eng, heel eng.
GS410 | 03-04-17 | 14:21

De Linkse Kerk en Islam is een alliantie welke West Europa zal vernietigen.

Ales | 03-04-17 | 14:48

Die foto van die metrodeur is best heftig. Naar...

petros666 | 03-04-17 | 14:47

Mark_D_NL | 03-04-17 | 14:38

Lol, je bent de belichaming van de parallelle samenleving, waarin Putin, Trump en Erdo 'bouwen' aan een betere wereld. Right...

jawor36 | 03-04-17 | 14:46

Mark_D_NL | 03-04-17 | 14:43
In deze Trump/verkiezingstijd is het wel heel erg naar voren gekomen. Daarvoor viel het wel mee en ging het voornamelijk over de kinderen.

GS410 | 03-04-17 | 14:46

Finland is daar dichtbij, dus waarschijnlijk Finnen.

zwarte_weduwe | 03-04-17 | 14:45

Ga over een uurtje met de metro in Mockba, zal het leger wel bij de voordeur staan.

Onze man in Mockba | 03-04-17 | 14:44

GS410 | 03-04-17 | 14:36
En daar kom je nu pas achter. Praat jij niet met je co-workers. Hoe lang werk je daar?

Mark_D_NL | 03-04-17 | 14:43

Wel het is nu 14:42 en bij het Nederlandse Propaganda Journaal en hun obesitas presentators is het nog geen nieuws. wel wat GS voorspelde gaat het al de hele dag over Homos, das ook erg maar die zaten niet in een metro die explodeerde. het probleem van die homo haat weten we al en die steen kan dus al omgedraaid worden.

Rest In Privacy | 03-04-17 | 14:42

JTKDM | 03-04-17 | 14:28

Spijker op zijn kop.

TegenBeterWetenIn | 03-04-17 | 14:41

Links en hun fantasieën... eng, heel eng.
GS410 | 03-04-17 | 14:21
En dat mag bij jullie op het werk uitgebraakt worden? Lekker bedrijf werk je.

hurenisvoorpaupers | 03-04-17 | 14:23
Maar dan wel in de jusite sector neem ik aan, die van change management, of cultuurconsultancy, of iets bij de overheid?

Nuchternederland | 03-04-17 | 14:41

Basil Fawlty | 03-04-17 | 14:39
Nog beter: ik ga voor mezelf beginnen ;-)

GS410 | 03-04-17 | 14:41

GS410 | 03-04-17 | 14:36
Bizar, gaat te fur.
Wat gaat jouw ´algemeen directeurtje´ aan wat jij gestemd hebt? Dat gaat hooguit die betrouwbare collega aan tijdens de rookpauze.

chicago river | 03-04-17 | 14:41

hurenisvoorpaupers | 03-04-17 | 14:23
Op een kleine afdeling van 4 man, waarvan 3 blijkbaar die ideeën hebben wel ja. Ik stond er ook van te kijken....
GS410 | 03-04-17 | 14:28
Joh je weet het toch niet, goede vriend, ingenieur kwam gisteren onverwacht langs had hem al een aantal maanden niet gezien omdat hij veel in het buitenland zit. Maar had D'66 gestemd. Mijn bek viel open van verbazing. Maar ik kan nu officieel zeggen dat ik een D'66 stemmer ken. Ben er niet trots op.

hurenisvoorpaupers | 03-04-17 | 14:40

GS410 | 03-04-17 | 14:36

Tijd voor een sollicitatie bij een ander bedrijf?

Basil Fawlty | 03-04-17 | 14:39

GS410 | 03-04-17 | 14:21 Alle groepsdenken in dit geval (links denken) rechtvaardigt geweld tegen anders denkenden erg makkelijk, de indoctrinatie van dit (links)denken is alom in de media en scholen, je collega's zijn waarschijnlijk het product hiervan. Het probleem met groepsdenken is de absolute zelfovertuiging van het grote gelijk en mensen die 't daar niet mee eens zijn, zijn gevaarlijk. Gevaar moet uitgeschakeld worden, dus geweld is geoorloofd. 't is n gevolg van het zij/wij denken. dit soort domme/abjecte uitspraken als die van je collega's zijn gebaseerd op een (gecultiveerd) eenzijdig wereldbeeld, en dat is een gevaar op zich . (en dit is niet typisch links dit is typisch voor elke groep die zichzelf moreel superieur acht, links, rechts, religieus etc.) Overigens is links hier momenteel heel erg goed in, maar het is menselijk, al te menselijk.

Ceevoo | 03-04-17 | 14:38

Wat veel ongefundeerde haat tegen Rusland en poetin zie ik voorbijkomen. De EU propaganda machine heeft zijn werk dus gedaan. Treurig om te zien hoe snel Europa afglijd naar zelfgekozen Oorlog en Armoede. Rest van de wereld bouwt, EU breekt af. De triestheid van het bestaan zit op het pluche in Brussel.

Mark_D_NL | 03-04-17 | 14:38

Wel, het lijkt erop dat Abu Bakr Al Bigdaddy ervoor heeft gekozen om "out with a bang" te gaan.
#RussischeNukesBovenRaqqaEnMosulIn5/4/3/2/1...

Graaisnaaiert | 03-04-17 | 14:37

Laten we geen overhaaste conclusies trekken ! Ennnn... het zijn.........

pleemobiel | 03-04-17 | 14:37

drekzooi | 03-04-17 | 14:35
Voornamelijk naïeve/domme parttime moeders. Tegen de Anne Fleurtjes aan.

GS410 | 03-04-17 | 14:37

@JTKDM | 03-04-17 | 14:28
Helaas hebben wij Rutte (onder bed kruipen doet).

necrosis | 03-04-17 | 14:37

@NeetegenPVDADenkSPGL | 03-04-17 | 14:32
D. FSB omdat Putin weer iets op de agenda heeft staan (zie 1999 Moskou appartement explosie).

McMarx | 03-04-17 | 14:37

100 keer liever het oud-christelijke Rusland dan Arabieren en Turken.

Toninhocerezo | 03-04-17 | 14:36

Wat zullen ze blij zijn bij de NPO, als die ergens een hekel aan hebben is het wel Rusland ,ziek zooitje in Hilversum .
Gisteren nog op het nieuws een demonstratie van een stelletje Groen links jongeren 14-16 jaar ,werden er twee opgepakt ,oo wat een nieuws .

fleurtje | 03-04-17 | 14:36

Beide zelfmoordterroristen stonden bij de uitgang van de metro waar de meeste mensen stonden te wachten.
Ergo: de opzet was om zichzelf op te offeren en zoveel mogelijk doden te maken.
Dan heb ik geen verdere berichtgeving meer nodig:
Dit is een aanslag gepleegd door islamisten.

keestelpro | 03-04-17 | 14:36

keestelpro | 03-04-17 | 14:31
Nog iets leuks van dit fantastische kantoortje: algemeen directeur vroeg twee weken geleden aan iedereen (!) wat hij/zij gestemd had. Alles wat vrij rechts was werd belachelijk gemaakt. Ik heb hem verteld dat hem dat niks aan gaat, waardoor hij mij in het PVV hoekje drukte (ik heb FvD gestemd).

GS410 | 03-04-17 | 14:36

Het is óf de IS of een false flag al geloof ik niet dat Putin echt zo serieus bang is voor Navalny dat ie dit nodig heeft of dat hij dit nodig heeft om als ie dat wil b.v. een noodtoestand uit te roepen. Kan ie ook wel zonder false flag met 96.4% approval rate. Dus ik gok op IS.

trip666 | 03-04-17 | 14:35

@GS410 | 03-04-17 | 14:21
Gezellige personeelsuitjes zul je dan ook hebben. Zeker van die al dan niet bebaarde groenlinkse boomknuffelaars daar werken? Of gewoon naieve domme mokkels?

drekzooi | 03-04-17 | 14:35

ALs er 1, maar dan ook ook echt 1 volk op aarde rondzwerft waar je niet, nooit, mee in zee moet gaan dan zijn het Tsjetjenen.

Nooit.

chicago river | 03-04-17 | 14:35

@ikkenieweten | 03-04-17 | 14:20
Zou niet slim zijn van Erdosnor, de slagkracht van Rusland is 'ietsje' groter dan die van Schurkije.

necrosis | 03-04-17 | 14:35

@Botte Hork | 03-04-17 | 14:33

42% van de buitenlandse IS-strijders komt uit Rusland.

Nathan R Jessup | 03-04-17 | 14:35

De Admiral Kuznetsov zal weldra weer uitvaren, me dunkt. Of het moet zijn dat een van de Kaukasische Deelrepublieken weer aan het radicaliseren is, wat Poetin nu niet echt gebruiken kan gezien zijn twee en een halve front. Wordt een dure grap zo.

Abject | 03-04-17 | 14:34

Poetin zal wel weer de schuld krijgen. Zoals hij van alles de schuld krijgt.

sinar2 | 03-04-17 | 14:34

Wedden dat Putin de onderste steen wél boven krijgt.

dosis | 03-04-17 | 14:34

keestelpro | 03-04-17 | 14:27

Kan me niet voorstellen dat Navalny hier achter zit, zijn protest is geweldloos. Denk idd eerder dat we richting tsjetsjenië moeten kijken of iets in samenhang met Syrie.

Basil Fawlty | 03-04-17 | 14:34

@necrosis | 03-04-17 | 14:25
"Zó pak je die terroristen aan."

Gelukkig was Putin net in St. Petersburg dus we gaan het zien.

Nathan R Jessup | 03-04-17 | 14:33

#JeSuisPutin

oow wacht dat is een beetje dubbel he?

Quantum Suicide | 03-04-17 | 14:33

@GS410 | 03-04-17 | 14:13
Islam is the predominant religion in Chechnya. Chechens are overwhelmingly adherents to the Shafi'i Madhhab of Sunni Islam,[83] the republic having converted to Islam between the 16th and the 19th centuries. en.wikipedia.org/wiki/Chechnya#Religi...

Botte Hork | 03-04-17 | 14:33

Goh, wie zouden dit nou op hun geweten hebben?!
Het zal niet de eerste keer geweest zijn in ieder geval

SicSeb | 03-04-17 | 14:33

We weten nog wie het is maar de mogelijkheden zijn:
A. Ongeluk (gasexplosie)
B. Tetjeense extremisme/islamitische extramisme
C. IS, door tetjenen

NeetegenPVDADenkSPGL | 03-04-17 | 14:32

Laat me raden? Fundamentalistische "religieuzen"?

WatZalIkErvanZeggen | 03-04-17 | 14:31

Een verwarde ex-Sovjetrus. Heeft niets met de islam te maken. Doorlopen, niks te zien hier.

Nivelleermarionet | 03-04-17 | 14:31

@hurenisvoorpaupers | 03-04-17 | 14:23
'En dat mag bij jullie op het werk uitgebraakt worden? Lekker bedrijf werk je.'

Er zijn bedrijven zat waar het tegengeluid je op een ontslag komt te staan. Nederland NSB land!

keestelpro | 03-04-17 | 14:31

Echt schandalig, kijk net op CNN live comments en ook op de BBC en niets anders dan haat tegen Rusland...

Ik heb dan zelf een Russische vriendin dus dit maakt mij ontzettend kwaad, maar zo zie je dat de MSM propaganda goed gewerkt heeft..

Verwacht geen Facebook vlaggetjes voor Rusland... de Koude Oorlog is in het Westen terug....

beaujudas | 03-04-17 | 14:30

Explosiegeweld is zo fout om je je eigen wereldbeeld te willen laten horen, daar zijn bijna geen woorden voor. Ik ben ze aan het zoeken, en ik ben extreme muesli´s aan het zieken. Lees maar mee, AIVD.

chicago river | 03-04-17 | 14:29

hurenisvoorpaupers | 03-04-17 | 14:23
Doorsnee NL melopers bedrijf, don't act surprised.

Cobalt bomb | 03-04-17 | 14:29

hurenisvoorpaupers | 03-04-17 | 14:23
Op een kleine afdeling van 4 man, waarvan 3 blijkbaar die ideeën hebben wel ja. Ik stond er ook van te kijken....

GS410 | 03-04-17 | 14:28

Hadden wij ook maar zo'n sterke leider als Rusland of Turkije, dan zouden we net zo veilig zijn als de mensen daar...

JTKDM | 03-04-17 | 14:28

@necrosis | 03-04-17 | 14:19
Als deze aanslag(en) een politiek verzet van het anti-Putin kamp is dan verlagen ze zich tot hetzelfde niveau als islamisten. Dan kan ik gewoon niet geloven.
Random onschuldige passagiers de dood in jagen: hier moeten Tsjetsjenen achter zitten.

keestelpro | 03-04-17 | 14:27

Tsjetsjenen...
GS410 | 03-04-17 | 14:13
Zijn voornamelijk moslims, dus dat verklaard toch ook weer een hele boel.

Cobalt bomb | 03-04-17 | 14:27

Waarschijnlijk zullen er deze week wat extra thermobarische bommen vallen op Raqqa en Idlib.

Lafayette | 03-04-17 | 14:26

@First Contact | 03-04-17 | 14:19
Rusland zal met de juiste informatie gewoon met scherp schieten.
Zó pak je die terroristen aan.

necrosis | 03-04-17 | 14:25

Zal ook wel weer niets met de islam te maken hebben.
Droom rustig verder mensen.
Droom rustig verder.

Dostranamus | 03-04-17 | 14:23

Links en hun fantasieën... eng, heel eng.
GS410 | 03-04-17 | 14:21
En dat mag bij jullie op het werk uitgebraakt worden? Lekker bedrijf werk je.

hurenisvoorpaupers | 03-04-17 | 14:23

tja het zal Poetin's schuld wel zijn, of niet DKS?

Cobalt bomb | 03-04-17 | 14:23

Bijzondere opmerking hier op kantoor: "Als Poetin nu in die metro had gezeten, dan had ik het niet zo erg gevonden". Ook Trump, Wilders en Baudet mochten er bij, volgens andere collega's. Links en hun fantasieën... eng, heel eng.

GS410 | 03-04-17 | 14:21

islam is vrede

tetris | 03-04-17 | 14:21

Waarschuwing van Erdowie om verkiezing niet te beïnvloeden?

ikkenieweten | 03-04-17 | 14:20

Hup Poetin!

Rest In Privacy | 03-04-17 | 14:20

-weggejorist-

Schwanz | 03-04-17 | 14:20

@Friet-ei | 03-04-17 | 14:16
Of ultra-nationalistisch Oekraïners, of zelf Wit-Russen, die hebben nog een betalingsachterstand qua gas.

necrosis | 03-04-17 | 14:19

@necrosis | 03-04-17 | 14:13
Precies. Als volk heb je in ieder geval de geruststelling dat er gepaste maatregelen genomen gaan worden tegen deze terroristen. In Nederland zetten we een partij die wel harde maatregelen wil nemen buiten spel en gaan ze zelf verder met het mislukte integratiebeleid en het binnenhalen van nog meer islam.

First Contact | 03-04-17 | 14:19

Oud en slecht onderhouden materieel, zal het wel zijn.

dosis | 03-04-17 | 14:18

Apple1508 | 03-04-17 | 14:16

Lol ;)

Sarcastisch varken | 03-04-17 | 14:17

#PrayforRussia

Dagdromer | 03-04-17 | 14:16

#JesuisStPetersburg

Dagdromer | 03-04-17 | 14:16

Finnen

Apple1508 | 03-04-17 | 14:16

@Botte Hork | 03-04-17 | 14:11

Baarden uit Tsjetsjenië of Dagestan waarschijnlijk..

Friet-ei | 03-04-17 | 14:16

Tsjetsjenen...

GS410 | 03-04-17 | 14:13

In tegenstelling tot Rutte met zijn onderste steen, ga ik er vanuit dat Poetin wel degelijk actie gaat ondernemen.
En niet met taakstrafjes.....

necrosis | 03-04-17 | 14:13

@Botte Hork | 03-04-17 | 14:11
Vreselijk om daar op deze manier achter te komen.

keestelpro | 03-04-17 | 14:12

Daar gaan we weer. Weer iemand die de kleine regeltjes van het handboek van de vrede begrepen heeft.

keestelpro | 03-04-17 | 14:12

Hebben ze daar ook moslims dan?

Botte Hork | 03-04-17 | 14:11

Vanavond Eifeltoren in de kleuren van Russische vlag. Ohnee

BilBal | 03-04-17 | 14:10

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken