Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Finally: It's Brexit Day!

ANP-50459474.jpg Dear Brits. The day has come. A full nine months after its conception, the Article 50 letter to the European Union is on its way to Brussels. Congratulations. You lot chose to liberate yourselves from EU gag rules that prevent you from running your own democracy. We were there, in London on the evening of Brexit. It was a great night, followed by a glorious morning of watching the EU wake up, its politicians (and the press) in utter dismay. And dismayed, they are still. But not everyone hates you. We are here to tell you that many, many people support Brexit. Just not the ones who run most politics & most media - but they have long been known to have become a little out of touch with the commoners. You voted for Brexit during the Dutch EU Council Presidency, and we for one enjoyed the hell out of it. Would the Netherlands itself be better off out? Doubtful. We're small. We're on mainland Europe. We're stuck in the downward ratchet of the Euro currency. So we'll hang back here for a while. See what happens. But we see your departure from the EU, and we applaud it. For hopefully, it will teach Brussels a desperately needed lesson in democracy, self-determination, and sovereignty. The EU has none of that, while most people, not just the British, really do desire to have it - preferably in combination with a healthy dose of national pride in one's own culture, history and heritage. So good luck, Brits. May you live long and prosper in freedom and democracy, outside the stifling rule of the European Union. And may we, too, profit from your departure by gaining more democracy and less meddling from undemocratic "leaders" in far away & out of touch Brussels. Cheers!

Reaguursels

Inloggen

We kunnen niet zonder Europese samenwerking. We kunnen wel zonder de Verenigde Staten van Europa. Dus als ze stoppen met dat idiote plan om het Romeinse rijk II hier te stichten en gewoon terug gaan naar se good old EEG dan is alles weer koek en ei

Rest In Privacy | 30-03-17 | 18:12

Auf Wiedersehen GB,opgerot staat netjes,NL verliest bondgenoot en verzwakt op alle fronten,de medewerking aan belastingontduiking gaat straks tegen Nederland werken,de eeuwige dwarsligger is eindelijk neutraliseert,Duitsers zijn weer een bezetter kwijt en vieren stiekem feest,Merkel geeft de Bühne wat nodig is,spreekt van "schade" meent "Gott sei Dank"

alanya666 | 30-03-17 | 04:43

Dear UK,

Congratulations on finally triggering Article 50 after so many months.

I know for certain that the EU will give you a hard time during your negotiations (e.g. that fine EU wants you to pay, fishing grounds), it will be time consuming as usual since the EU are as slow as fuck. But don't be afraid. I know for certain that your country will prosper and enjoy freedom as you should in a real democracy.

One day I hope the Dutch can follow and leave this abomination called the EU (that's going to be hard, believe me I know). When that day comes, I hope you can support us too and celebrate our independence together.

Yours sincerely,

HipsterBrood | 29-03-17 | 21:39

Ik wens een NEXIT, maar mensen stemden helaas massaal pro-EU. Dus er gaan nog heel wat miljarden de drain in die niet naar zorg, onderwijs, ouderen en veiligheid gaan hier. Ach jha.

Rest In Privacy | 29-03-17 | 19:53

Het grappige is nu dat de EU nu zoveel mogelijk dwars wil gaan liggen terwijl juist het dictatoriaal gedrag van de EU een van de belangrijkste redenen was voor de Britten om er eind aan te maken.
Ze hebben in Brussel geen enkel idee wat er speelt onder de bevolking en willen daar kennelijk ook zo ver mogelijk van af blijven.

dr.andus | 29-03-17 | 19:14

Teresa May-Day.....:gebrexit. Minder EU bemoeienis, minder burocratische regelzucht, een afgeslankte EU was de oorspronkelijke bedoeling, alleen de uitvoering is op z'n zachtst gezegd nogal belabberd.
Onderwijl UK er nu uitstapt, kunnen we mooi wegen wat de gevolgen zijn, om daarna zelf een beslissing te nemen of we als NL eruit stappen. Via een bindend-referendum, niet zo'n nep vvd referendum.

SiliconSurfer | 29-03-17 | 18:49

Nathan R Jessup | 29-03-17 | 13:43
Farage zit dikbetaald voor de TeaParty (REP) in Californie om hen te leren hoe ze het vuurtje moeten opstoken tbv hun CALexit. Kun je ook prima wonen overigens.

KomodoVaraan | 29-03-17 | 17:59

Oeps,. mijn opmerking van telelezer | 29-03-17 | 17:03 was bedoeld voor
@ Nathan R Jessup | 29-03-17 | 13:43

telelezer | 29-03-17 | 17:04

Hij zei dat in een zinnetje als geruststellebnd antwoord op een angstige vraag van een luisteraar.
Farage impliceerde tussen de regels door dat het best wel goed zal gaan dat hij hues niet GB zou hoeven verlaten
http://www.telegraph.co.uk/news/2017/03/29/nigel-farage-vows-leave-uk-brexit-disaster/
Maar ja, een stok om de hond te slaan kan men overal wel vinden
http://www.lbc.co.uk/radio/presenters/nigel-farage/the-nigel-farage-show-live-at-7pm/

telelezer | 29-03-17 | 17:03

rexm | 29-03-17 | 12:24
Er is aan u een econoom verloren gegaan.

botbot | 29-03-17 | 14:53

Ik wacht rustig af totdat blijkt dat de eigenaar van scenario A gelijk had, of B of C, ...
Het enige wat vaststaat bij de Brexit is dat scenario x gelijk zal hebben, waarbij x staat voor een willekeurige letter van het alfabet.

Koos Knak | 29-03-17 | 14:45

Die weerman is Michael Fish... de Pelleboer van Engeland.

Onzegrotebroer | 29-03-17 | 13:59

@loze stijl | 29-03-17 | 12:26
"De eerstvolgende aanbesteding daar gaat naar de interne Britse markt ( Jaguar en Vauxhall zijn volgens mij de laatste betaalbare volume merken daar"

Ford en Opel zijn geen Britse bedrijven.

Nathan R Jessup | 29-03-17 | 13:49

Ageless | 29-03-17 | 11:21
Wat een gelul.
In 2011 was 20gram shag al 16Bp en stond de pond op 1,20

Tjemig | 29-03-17 | 13:46

@Een vrije paling | 29-03-17 | 13:08

Velen vergeten dat politiek (althans in een democratie) grotendeels bepaald wordt buiten de Huizen en Kamers en vooral door de elite (lees zakelijke elite - middels tal van lobbygroepen, advies- en belangenorganisaties.)

De 100 grootste Britse bedrijven zijn allen multinationals met sterke verbondenheid met de EU. Niet alleen m.b.t. afzet maar ook arbeidsmarkt -ontwikkel en productie. Die gaan er alles aan doen dat op de achergrond alles bij het oude blijft zoals het nu is.

mogelijk dat er een 'Schotland Route' komt, vergelijkbaar zoals die is als met HK.

litebyte | 29-03-17 | 13:43

@telelezer | 29-03-17 | 11:14
"Hahaha, Nigel Farage zegt: hij gaat naar de pub om met een "pint" in de hand het spektakel te bekijken (volgens SKY-TV hedenochtend.)"

De mensen die op Farage hebben gestemd zijn boos omdat hij gisteren op de radio heeft gezegd dat hij een van de eerste zal zijn die the UK gaat verlaten als het een fiasco wordt.
Zijn kiezers kunnen dat namelijk niet.

Nathan R Jessup | 29-03-17 | 13:43

Einde van de UK. Schotland wordt onafhankelijk. Grote handelsbarrières tussen de EU en de UK. Pond daalt extreem. De UK krijgt een rekening van 500 miljard Euro naheffing. De EU gaat dit heeeeel hard spelen...en terecht.

Paintertje | 29-03-17 | 13:39

Nex(i)t

Watching the Wheels | 29-03-17 | 13:38

Ontwikkelen ze meteen dat noorden en dat arme noorden krijgt dan juist meer EU-subsidie, die gasten zijn niet gek.

Watching the Wheels | 29-03-17 | 13:37

Komt wel goed met de Britten, maar ze gaan er zeker op achteruit.

Als iemand die de geschiedenis van Europese samenwerking onderzoekt, kan ik vertellen dat het een gevaarlijke misvatting is te denken dat de EU (EGKS, EEG, EG) vanwege puur economische redenen is ontstaan. Politieke samenwerking is altijd de basis van de EU geweest. Frans Duitse betrekkingen en verzoening na de Tweede Wereldoorlog, toenadering tot Oost Europa tijdens de Koude Oorlog, en met één stem in de international arena mee kunnen spreken, dat is waar de EU voor stond, en voor zal moeten blijven staan. Europese samenwerking en solidariteit is noodzakelijk, zeker nu het internationale systeem steeds instabieler wordt. Klein voorbeeld: de opluchting in Nederland toen Duitsland en de EU zich solidair verklaarden met Nederland tijdens de Turkije crisis een paar weken geleden.

Uiteraard, je kan kritiek hebben op hoe de EU functioneert in haar huidige vorm, maar een Nexit is dan wel het domste wat je kan doen.

Supermuis | 29-03-17 | 13:37

De bovenonsgestelden hebben het weer prima voor elkaar. Nu Royal Bank of Scotlandland nog even onafhankelijk maken en bij de EU trekken en wat handelsverdragen toevoegen. Business as usual.

Watching the Wheels | 29-03-17 | 13:35

De Britten redden het wel. Met 50% Britten in de familie horen wij ook positieve geluiden, die niet door pers of BBC geventileerd worden. Het zou zowaar de NPO kunnen zijn. De Britten zijn eilandbewoners en dat geeft ze ook iets mee. Schouders eronder,"a stiff upper lip" en met een goed glas redden zij het wel. Fuck Brussel! I take a Nexit! Cheers!

Een vrije paling | 29-03-17 | 13:08

Brexit betekend niet het einde van handel met het continent voor de UK, het betekend enkel het losmaken van de EU draaimolen. Er is geen enkele reden behalve EU-rancune dat de handel met de UK zou veranderen, het enige dat zou gebeuren is het terugnemen van de nationale soevereiniteit.

En de Schotten willen weer een referendum, 't grappige is dat mijn online contacten uit de UK die overigens voor Brexit zijn altijd zeggen, "mogen wij een referendum of we de Schotten willen houden?" maar enkel de Schotten mogen kennelijk stemmen over het blijven dan wel vertrek, de rest van de UK mag niet stemmen over hun afstoting uit de unie.

Ceevoo | 29-03-17 | 13:00

They are f*cked. And deep inside they know.

Succes jongens, met jullie natte dromen over een Gemenebest en 19e eeuwse glorie.

Bicycle-Repairman | 29-03-17 | 12:57

rexm | 29-03-17 | 12:24

LOL! Joh. Ik wil die paleizen wel zien. De EU is log, traag, bureaucratische en weinig slagvaardig.

Maar maffia? Hahahahaha

De Koreaanse Slet | 29-03-17 | 12:57

Sterkte Groot-Brittannië. En succes!

De Koreaanse Slet | 29-03-17 | 12:54

Oh dear, Oh dear.

cat22 | 29-03-17 | 12:50

Het ouwe huis is al flink uitgewoond. En met de nieuwe buren loopt het ook niet lekker. De babyboomers gaan er allemaal aan de komende 20 jaar, Ali, Mumumba en Kamran gaan domineren. De ware Brits gaan naar de laatste bastions van Westerse beschaving in Nieuw-Zeeland of Australië. Hoewel ook daar aan de poort wordt gerammeld...

squadra | 29-03-17 | 12:45

Het is een farce te denken dat dit met het sluiten van de grenzen op te lossen is.
snorhaartje | 29-03-17 | 11:13

Ehh, hoezo? Noorwegen gaat het goed, Zweden kut, denemarken begon slecht, heeft ook de deur dicht gedaan. Werkt prima!

Hemmenaar7 | 29-03-17 | 12:42

rexm | 29-03-17 | 12:24
Ik kan mij volledig in uw verhaal vinden. Dus +1

WitteGrunneger | 29-03-17 | 12:28

@JanvandeBiertent | 29-03-17 | 11:18
Klopt.... een flink deel van de overheidsvoertuigen in het VK ( Brandweer, politie, ambulances enz... ) zijn van Duitse, Italiaanse en Franse makelij.
De eerstvolgende aanbesteding daar gaat naar de interne Britse markt ( Jaguar en Vauxhall zijn volgens mij de laatste betaalbare volume merken daar) en anders halen ze hun waar uit Australië ( Holden) en/of Azië.
De resterende EU landen gaan het meeste pijn lijden..

loze stijl | 29-03-17 | 12:26

De EU is een maffia bolwerk wat geleid wordt door een stelletje incompetente vazallen.
De EU propaganda machine draait op volle toeren om de UK te dwarsbomen en dat zal jaren gaan duren.
Als een land uit de EU wil staat ze dat geheel vrij.
Aan de oostkant boycot de EU Rusland voor handel en dat willen ze ook aan de westkant met de UK, hoe stom kan men wel zijn.
De EU is gewoon een negatief zooitje, boycot alles wat tegen de EU is, stuurt militairen naar de oostgrenzen, haalt de moslims binnen en werkt terroristen aanslagen in de hand.
Kleine aanslagen worden verdoezelt met de opmerking, incidente.
De Eurofielen regering van Nederland doet daar lustig aan mee, moet Wilders die 5-jaar geleden zogenaamd de boel in de steek liet, volgens het CDA, moet daarvoor boeten,had de PVDA maar beter de boel in de steek gelaten,zou beter zijn geweest.
Als men als PVV ziet dat ze er een zooitje van gaan maken, is dat niet in de steek laten, maar visie voor wat er komen gaat.
We gaan het weer meemaken de komende 4-jaar, Nederland heeft gekozen.!!

rexm | 29-03-17 | 12:24

Weet je, het interesseert mij zo langzamerhand niet meer. Ik ben kapodtdoodgeslagen door al het nieuws, nep- of niet. Het is toch allemaal ikkeikke en de rest kan stikken! Ik kan het beter allemaal links laten liggen. Ik ergerde mij 30 jaar geleden al aan al het onrecht, maar nooit zal er iets veranderen. Waar Zou ik mij Nog druk om maken?? Na mij de zondvloed!

WitteGrunneger | 29-03-17 | 12:22

@ telelezer | 29-03-17 | 12:10

Dat weet iedereen. Overigens is de opbrengst op het moment niet genoeg om de Schotland's begroting te dekken, dus de EU heeft er in feite niet zo veel aan een blijvend Schotland. Het zullen geen nettobetalers zijn.

Ik vind angst heel begrijpelijk, want ik ben van mening dat de huidige May-kliek echt heel weinig idee heeft van wat ze nu precies aan het doen zijn, er te veel haast achter zet, en hele bureaucratische en botte maatregelen doorzet/niet oplost. Brexit bestond als idee om het Britse volk vooruit te brengen, maar onder deze regering gaat het vooral de Oxford-Cambridge kliek zijn die er vruchten van plukt, en is de rest over de hele linie het haasje. En GS-held Farage vindt het wel best en verhoert zich in de VS.

Sjors W. | 29-03-17 | 12:21

Graaisnaaiert | 29-03-17 | 12:01

Uitgangspunt geboren uit pure zwakte en misplaatste bangmakerij. Er is geen front want geen gemeenschappelijk belang.

Desmoulins | 29-03-17 | 12:18

Laat de Schotten maar een referendum houden. Staan ze straks definitief alleen. Los van het VK en opnieuw in de rij voor een EU-lidmaatschap die ze niet gaan krijgen omdat de Spanjaarden daarmee de Catalaanse aspiraties extra kracht bij zetten.

Desmoulins | 29-03-17 | 12:11

we zullen zien. net ook thema bij het nos journaal. het obesitas presentatie team was ook van de partij.

Rest In Privacy | 29-03-17 | 12:10

"maar er is voldoende veranderd om dat in dit geval wel te doen (in mijn ogen.)"
@ Sjors W. | 29-03-17 | 12:03
Met u eens: Inderdaad is er veel veranderd, maar dan wel de angstaanjagerij.
Ik zeg: Pas zodra bewezen is dat de UK wel of niet in zee is gezonken, pas DAN kun je weer een Schots referendum houden, gebaseerd op realiteiten en niet op angstaanjagerij.
Enneh... het gaat eigenlijk om de olie en het gas waar Schotland vol mee zit; maar dat weten velen niet

telelezer | 29-03-17 | 12:10

Het Engels is wat Hollands.

dr Rechts | 29-03-17 | 12:09

Sjors W. | 29-03-17 | 11:30
Hahaha, vanuit je glazen bol gesproken?

lanexx | 29-03-17 | 12:09

@ telelezer | 29-03-17 | 11:45

Samen binnen de UK en de EU was wel de officiele Cameron-koers tijdens het Schots referendum. Ik ben met je eens dat je niet ieder jaar een referendum over dit soort zaken kunt uitschrijven, maar er is voldoende veranderd om dat in dit geval wel te doen (in mijn ogen.)

Sjors W. | 29-03-17 | 12:03

nl.wikipedia.org/wiki/Verdrag_tot_opr...
Eigenlijk stelde dat verdrag van Rome in 1957, de voorloper van de EU ook niks voor. Ze hebben getekend op blanco papier. Er stond niks op maar er werd gewoon, hopla getekend. Moest snel gebeuren want oei, de Russen kwamen eraan.

Oprisp | 29-03-17 | 12:02

JanvandeBiertent | 29-03-17 | 11:48
Veel plezier daar, slecht bier, slecht eten, altijd regen en dan ook nog lelijke vrouwen en slechte auto's ........;-)
Wel een mooi land (Schotland en Ierland dan)en een prachtige historie, en net als overal op de wereld (muv Zwitersland) gewoon heel veel aardige mensen.
Nee dan kies ik voor de kwaliteit (in vrijwel alle aspecten) van het continent, en och als dat € 150,-- per jaar kost..... een koopje, echt een koopje.

KomodoVaraan | 29-03-17 | 12:01

Zonde, ik had liever een actieve omvorming van de EU gehad mede dankzij de dreigende brexit van de britten dan een Engeland dat eruitspat met kans op opbreken van het VK met alle ellende van dien. Brexit was een jaar of 5/6 terug waarschijnlijk wel een goed idee maar nu we in Europa omringd zijn door potentaten als Poetin, Erdolf en Trump en niet te vergeten die afschuwelijke Islam met haar uitwassen is een Europa wat samenwerkt en met 1 mond spreekt zowel qua diplomatie als qua beleid naar vbuiten m.i. - helaas - noodzakelijk voor vrede, veiligheid en stabiliteit. Van deze Brexit wordt niemand beter, anders dan voornoemde drie idioten, aangevuld met die Halvemaanstam. En nee, ik ben niet banggemaakt door Jucker etc., ik denk zelf na...

Graaisnaaiert | 29-03-17 | 12:01

Afgelopen maanden heeft ===iedereen die ik ken=== zijn vermogen terug getrokken uit UK.
@ SandyBottom | 29-03-17 | 11:46
U maakt een vaak voorkomende fout: ""Iedereen Die U Kent"" hoeft niet statistisch representatief te zijn voor een N-populatie van 65,5 miljoen Britten

telelezer | 29-03-17 | 11:56

-weggejorist-

gardeville | 29-03-17 | 11:56

ze zijn met zijn allen 10% armer geworden, haatmisdrijven nemen toe, zowel Schotland als Noord-Ierland willen de unie opblazen... Happy Brexit. Ze staan voor de afgrond, maar gaan dapper door. Ik begrijp echt niet wat hier zo cheerfull aan is, maar hey, hun zorgverzekering kan nu al die miljarden die ze in de Brusselse put gooien nuttig gebruiken, zodat mensen niet 19 uur op spoed moeten liggen voor ze geholpen worden. O Ja en blijkbaar helpt de splendid isolation toch niet zo goed, dat ze terroristen op een afstand houden. Ooops, dat is misschien wat ongevoelig, zo kort na de feiten.

gardeville | 29-03-17 | 11:56

@Zzzzooooffff | 29-03-17 | 11:47

En wat dacht je van Dld dan? Dat land valt om als er maar iets minder handel gedreven gaat worden met de EU. Hun GDP drijft op handel.

roze_bril | 29-03-17 | 11:51

Tja, spijt komt nu eenmaal na de zonde.

woordgrap van de dag | 29-03-17 | 11:51

Het verlaten van de EU-sekte zal niet zonder slag of stoot gaan.
De EU zal alles doen om de UK te beschadigen en te beschimpen.
Good luck chaps!

Princess_F.W.Bolkiah | 29-03-17 | 11:51

Die eigenwijze Britten ook. Eerst al links rijden en nu ook nog de derde wereldoorlog beginnen. Clusterbommen zullen op u nederdalen, de wereld zal vergaan. Dad's army ( www.youtube.com/watch?v=YqAiDbfhGwk ) zal europa doen ineenstorten. Red uw ziel en stort nog even op Giro555 ( geef-nu.giro555.nl/ ).

kweethetooknietbeter | 29-03-17 | 11:50

@theEgg Racist???? Ik geloof dat je mijn reaguursel niet goed gelezen hebt.. waar heb ik het over racisme?

snorhaartje | 29-03-17 | 11:48

@KomodoVaraan | 29-03-17 | 11:34
Een uitzonderingspositie, ja.
Ze waren destijds slim genoeg om zich niet de euro in te laten lullen, net als Denemarken (hoi, Duitse herder). Van netto ontvanger naar 1 van de grootste netto betalers aan de EU.
Nederland is de grootste netto betaler (per capita) moeten wij daar trots op zijn?
Wanneer was het voor het laatst dat Qatar 5 miljard investeerde in Nederland, Toyota een nieuwe fabriekslijn neerzette in Borne?
Zelfs Nederlandse grootbanken die in Nederland massaal mensen op straat zetten gaan er 1500 aannemen op hun kantoren in de Londense City.
Ik wordt met de dag blijer dat ik, na de rampzalige verkiezingen in Nederland, in het perfide Albion ben gaan wonen.
Succes met uw EU waarde Komodo, blijf vooral veel afdragen aan Brussel.

JanvandeBiertent | 29-03-17 | 11:48

Ik ben soms ook niet blij met de EU maar donder maar lekker op, VK, met je minachting voor "het continent". Het VK is voor bijna 50% afhankelijk van handel met de EU en de EU zal het VK niets cadeau doen.

Zzzzooooffff | 29-03-17 | 11:47

En nu ophouden met huilen de 25% die tegen gestemd heeft. Hoofd omhoog en vooruit.

TheseDays00 | 29-03-17 | 11:46

Blijkt dus een erg domme fout te zijn. Afgelopen maanden heeft iedereen die ik ken zijn vermogen terug getrokken uit UK. 2 grote klanten zijn al plannen aan het maken om hun volledige bedrijf naar het vaste land te verplaatsen. En ik hoor steeds meer Engelse vrienden die veel in Europa werken die naar NL willen komen. Dat wordt dus een leegloop van kapitaal.

SandyBottom | 29-03-17 | 11:46

de Schotten hun referendum gunnen. Kijken we wat er gebeurt.
Enter Yeti | 29-03-17 | 11:20.
-
Nee, want zo'n referendum is pas kort geleden gedaan, want anders kun je net zoi lkang doorgaan totdat het gewenste resultaat is bereikt.
De mensen worden nu vreselijk bang gemaakt en worden zo veel mogelijk gepressd om uit GB te stappen en zo bunnen de EU te kunnen blijven.
Sinds het referendum is de sluwe angstaanjagerij ten top gestegen.
Ik zeg: eerst minimaal 5 jaar kijken hoe GB het doet buiten de EU en DAN PAS een eventueel Schots referendum; zodat men gebaseerd op de werkelijkheid(!) en niet op angst kan beslissen.

telelezer | 29-03-17 | 11:45

De enige immigratie die gaat stoppen is de immigratie van eu burgers. De apothekers worden er niet doorgestopt. Ben regelmatig in London. Veel bediening in bars, restaurants en winkels zijn moe landers. Ben benieuwd of de Britten die jobs dan zelf weer gaat doen of dat ze de benefits floebers aan het werk gaan zetten.

Zatkniss | 29-03-17 | 11:45

Daar gaan ze spijt van krijgen.

thijs4419 | 29-03-17 | 11:43

Wat moet dit toch een mooie dag zijn voor de mensen die van vrijheid houden. Eindelijk bevrijd uit de klauwen van de dictatoriale EU.

Uw Psychiater | 29-03-17 | 11:43

Zoals ik gister al zei. Het wordt echt een feest om te zien hoe de Europese landen het niet eens gaan worden over de voorwaarden en de overeenkomsten die met de UK moeten worden gesloten. Oostenrijk heeft gister de EU nog even een klap in het gezicht gegeven en zijn hun eigen weg gegaan.

roze_bril | 29-03-17 | 11:39

@Ageless | 29-03-17 | 11:21
U heeft duidelijk de essentie van de Brexit niet begrepen.

vanvandaag | 29-03-17 | 11:37

@Satria | 29-03-17 | 11:27
Kelderen ten opzichte van wat? De euro?
Wat is die nog waard dan?
Zou u, met de wetenschap van heden, in 2002 een bedrag van rond de 20 gulden betalen voor een tosti en een kop koffie of 10 gulden voor een glaasje bier?

JanvandeBiertent | 29-03-17 | 11:35

prima, Good riddance. Ze hebben altijd al een uitzonderingspositie gehad op onze kosten nu kunnen ze dat fijn zelf gaan betalen.
En dan is het straks alleen nog Little England dat over is zonder de Schotten en de N-Ieren met veel internationale bedrijven op het vasteland die het Rheinlands model omarmen ipv het Anglicaanse.
Tevens een mooi moment om de eigen EU stallen eens goed schoon te vegen en te moderniseren naar een verdere eenwording op een beperkt aantal hoofdthema's en een opheffing van EU bemoeienis op regionale rand activiteiten.
-
En Farage ..... hahahaha die is als ervarings deskundige ingehuurd door de TeaParty in California voor een CAL-exit ...... hahaha de "liegende huurling".

KomodoVaraan | 29-03-17 | 11:34

@snorhaartje | 29-03-17 | 11:13
Wat een gelul weer. Ja, er zullen ongetwijfeld mensen voor Brexit hebben gestemd vanwege immigratie issues. Maar er is zo ontzettend veel meer mis met de EU, dat de meeste mensen ook om die andere redenen hebben gestemd.

Maar "racist!" roepen is natuurlijk wel de makkelijkste manier om de discussie niet inhoudelijk te hoeven voeren.

Ik ben ondertussen een trotse racist. Want racist betekend tegenwoordig niet meer dat je tegen mensen van een ander ras bent we hebben een nieuwe definitie.

racist (m): Iemand die in een discussie met, meestal links georiënteerde, tegenstanders inhoudelijke argumenten heeft gebruikt waarop de betreffende tegenstander geen inhoudelijke tegenargumenten heeft.

TheEgg | 29-03-17 | 11:33

Dat Brexit theoretisch en idealistisch gezien best een goed idee is, is de uitvoering precies de chaos die verwacht werd. Ze gaan zo verschrikkelijk hard op hun bek dat het gewoon niet grappig meer is, en heel veel Britten gaan daar onder lijden.

Sjors W. | 29-03-17 | 11:30

-weggejorist-

Rayboogie | 29-03-17 | 11:28

@Ageless | 29-03-17 | 11:21
Daarintegen in bijv. vlees weer veel goedkoper dan in Nederland. Arbeid ook, een timmerman, bouwvakker rekent hier in het VK tussen de 11 en de 18 pond per uur.
Voor de Engelse rokende reiziger naar de EU landen is het straks ook voordeliger want er kan tax-free (bestemming buiten de EU) gekocht worden.

JanvandeBiertent | 29-03-17 | 11:28

mooi, de pond blijft kelderen en banen komen hier naar toe.

Satria | 29-03-17 | 11:27

Congrats! Freedom.
@ funkyd | 29-03-17 | 11:15
https://youtu.be/diYAc7gB-0A?t=147

telelezer | 29-03-17 | 11:27

En wat als blijkt dat Groot-Brittannië het straks nog beter doet dan voor de Brexit?

Vooralsnog denk ik dat "country club" Brussel als een klein rancuneus kind moeilijk gaat lopen doen. Erg onvolwassen en arrogant.

Sarcastisch varken | 29-03-17 | 11:26

@Ravissant | 29-03-17 | 11:15
Ach dat zal wel los lopen, de soep wordt nooit zo heet gegeten enzo....
Verder heeft ieder afzonderlijk EU-lid weer verschillende belangen dus als de Britten een beetje handig onderhandelen komen ze best tot een redelijke deal.
Het ga jullie goed Britse vrinden!!!

Berbaar | 29-03-17 | 11:25

I'm bloody jealous palls, that having sayed... Thanks for turning the public opinion in Denmark too!

Dat we dit nog mogen meemaken anno nu, ik pak er vanavond een biertje op.

Dat heel de EU moge klappen, en daar bedoel ik niet het fenomeen applaudisseren mee. :)

Tuborg øl | 29-03-17 | 11:24

Hulde UK nu wij nog. We hebben de EU niet nodig de EU heeft ons nodig

Bokito ergo sum | 29-03-17 | 11:23

handelsafspraken kunnen ook gemaakt worden zonder chantage van dat gedrocht van een ondemocratische bestuurslaag die zichzelf de EU noemt, en zo niet? Nou, dan drijf je toch handel via de default WTO regels die gewoon overal ter wereld gelden? Helemaal prima.
Adversary | 29-03-17 | 11:05
-
Inderdaad, maar iedereen (Lees= de pro-EU policor weg-met-ons deugfascisten) schijnt te (willen) vergeten dat we dit met de EEG allang hadden; en toen ging het nog WEL goed.
-
Maar gewoon eigen schuld hoor Brussel, want als jullie stupide EU champagne en kaviaar zwelgende zakkenvullersclub wat minder dictatoriaal, verkwistend en megalomaan was geweest (en nog is) dan zou men er niet zo heftig uit willen stappen.

telelezer | 29-03-17 | 11:22

@rtxpow | 29-03-17 | 11:17
Daar hebben de "lijders" van de EU heilstaten onlangs nog hun handtekening voor gezet in Vaticaanstad. Jammer, te laat. Democratisch noemen ze dat op Z'n D66-tigs.

JanvandeBiertent | 29-03-17 | 11:22

Churchill zou trots zijn.

WimCock | 29-03-17 | 11:22

De eerste tekenen dat het nog wel eens moeilijk kan gaan worden om te blijven in de UK na de Brexit laten zich zien in de prijzen van de tabak: www.mysupermarket.co.uk/grocery-categ...

De pond staat op €1,15, dus bereken zelf eens hoeveel je kwijt bent aan een pakje shag aldaar.

Ageless | 29-03-17 | 11:21

Okee Engelsen. En nu wel grote jongens zijn en de Schotten hun referendum gunnen. Kijken we wat er gebeurt.

Enter Yeti | 29-03-17 | 11:20

Bierspier | 29-03-17 | 11:11
Flauwekul, terug naar een vorm van de EEG, en beslist niet meer. De Britten gaan ons nog eens uitlachen als de immigratie is gestopt, en de absurde wetten regen ophoudt vanuit Brussel.
Ontmanteling van die idiote circus met duizenden carrière jagers met evenzo idiote salarissen stoppen. En voor de rest kunnen al die doemverhalen naar de prullenbak.

lanexx | 29-03-17 | 11:19

Aan de klok te zien, tekent May dit document om 16:37 uur. Subtiel dat: 1637, het jaar waarin abrupt een einde kwam aan de Tulpenmanie ( nl.wikipedia.org/wiki/Tulpenmanie )

henkvaningrid | 29-03-17 | 11:18

Druncker, Timmerfrans en die maffe Belg met dat fietsenrek in z'n muil willen 50 miljard van het VK als "echtscheidingsvergoeding".
Het VK hoeft helemaal niets te betalen als zij dat niet willen.
Hoeveel Volkswagens, Mercedessen, BMW's, miele's, Bosch producten, Renaults, Citroën's, Calvé pindakaas en kwattarepen wilde u nog verkopen in Engeland?
Fijn, discussie gesloten, keep calm and Carry on EU.

JanvandeBiertent | 29-03-17 | 11:18

Bierspier | 29-03-17 | 11:11

.

Laten we dan beginnen met het opnemen van een clausule waarin staat dat wij pertinent tegen een Federaal Europa zijn. Sigmar Gabriel had een aantal weken geleden nog gezegd: "het is nu of nooit voor een verenigd Europa"

.

Je zou denken dat leiders nu toch voor een andere EU gaan...

rtxpow | 29-03-17 | 11:17

Krijgen wij straks onze Florijnen ook weer terug?

Hebbiehemookweer | 29-03-17 | 11:17

En nu gaan ze met GB een voorbeeld stellen naar oud middeleeuws gebruik. Blij dat ik geen Brit ben.

Ravissant | 29-03-17 | 11:15

Congrats! Freedom.

funkyd | 29-03-17 | 11:15

Precies om 12:00 uur GB tijd (dus 13:00 NL) zal Theresa May het protocol tekenen.
Oh om je rot te lachen: op SKY-TV krijsen de linkse (wie weet door Brussel betaalde..?) deugfascisten moord en brand: de GB ekonomie zal unstorten, het eiland zal in de zee zinken, continentale crisis (waar hebben ewe dat meer gehoord) het licht zal uitgaan (ook dit hebben we vaker gehoord) oorlog, verwoesting en pestilentie zullen ons deel zijn.
Hahaha, Nigel Farage zegt: hij gaat naar de pub om met een "pint" in de hand het spektakel te bekijken (volgens SKY-TV hedenochtend.)
Up, up, up, Mr.Farage...Cheers; Well done sir, and all that...

telelezer | 29-03-17 | 11:14

Dus er bestaan echt landen in Europa waarvan de regering gevolg geeft aan gehouden volksraadplegingen? NIET TE GELOVEN!! lol

william7055 | 29-03-17 | 11:14

In Brussel een paar 100 tolken,en dan hier janken over een paar woorden latijn.Volkomen kansloos dat decadente brussel.

van stampij | 29-03-17 | 11:13

Verschrikkelijk nieuws! Slecht voor UK, slecht voor Europa! De Britse kiezer heeft met name nee gestemd vanwege immigratie-issues. Het is een farce te denken dat dit met het sluiten van de grenzen op te lossen is. Alleen het bewaken van de Europese buitengrenzen (zodat we niet meer afhankelijk zijn van louche deals met dictatoriale regimes als in Turkije) is een oplossing hiervoor. Dus alle reden voor een Europa dat daadkrachtig optreedt tegen het immigratieprobleem! Er valt nog heel wat te verbeteren in Europa, maar het alternatief is veel slechter...

snorhaartje | 29-03-17 | 11:13

Hoe mooi de middelvinger naar Brussel ook is, toch ben ik bang dat de Britten hier spijt van gaan krijgen.. De EU in haar huidige vorm is absoluut een gedrocht, maar het alternatief wat ik in de comments lees (allemaal exit) is natuurlijk ook niet de oplossing om een sterk front te vormen tegen de VS / Rusland / China en die idiot in Turkije. Laat NL aub in de EU blijven en laten we van binnenuit die bende proberen aan te passen, zou mijn (niet zo'n populaire) advies zijn...

Bierspier | 29-03-17 | 11:11

Het is een goed plan om de UK uit de EU te halen.
Maar het zou beter zijn als we de EU uit Europa halen.
Allemaal exit dus!
keestelpro | 29-03-17 | 11:02

Doet u mij maar zo'n Ropa!

h3* | 29-03-17 | 11:09

Nu graag ook Nexit please. De grote grap is natuurlijk de absolute fabel dat de 'interne markt' zonder de EU niet zou kunnen bestaan. Nonsens natuurlijk. handelsafspraken kunnen ook gemaakt worden zonder chantage van dat gedrocht van een ondemocratische bestuurslaag die zichzelf de EU noemt, en zo niet? Nou, dan drijf je toch handel via de default WTO regels die gewoon overal ter wereld gelden? Helemaal prima.

Adversary | 29-03-17 | 11:05

Het is een goed plan om de UK uit de EU te halen.
Maar het zou beter zijn als we de EU uit Europa halen.
Allemaal exit dus!

keestelpro | 29-03-17 | 11:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken