Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Eindelijk Martin Bosma Leerstoel aan Vrije Universiteit

"Wat gebeurt er als oorspronkelijke inwoners zelf een minderheid worden in hun wijken en steden? Onderzoeker Maurice Crul van de Vrije Universiteit in Amsterdam gaat de komende vijf jaar onderzoek doen naar de manier waarop de integratie verloopt voor deze ’vergeten groep’. Crul heeft daarvoor 2,5 miljoen euro subsidie uit Brussel ontvangen, de ERC Advanced Grant, zo werd maandag bekend. De socioloog kan nu met een team van acht onderzoekers in zes Europese steden onderzoek gaan doen onder oorspronkelijke inwoners die in aantal overvleugeld worden door mensen met diverse migrantenachtergronden." Aan de ene kant: hier hebben wij geen 2,5 miljoen voor nodig. Aan de andere kant: SLINGERS! BIER! SJIPS! COLA! EINDELIJK EENS AANDACHT VANUIT DE IVOREN TORENS VOOR DEZE GEMARGINALISEERDE GROEP! En dan toch weer aan de ene kant: oh kut. Maurice Crul. 'Integreren is een achterhaald concept'. 'Superdiversiteit'. En ja hoor, al in het interviewtje met de ANP-redacteur van dienst wordt het stemmen op de PVV gepathologiseerd. "Zo stemt in Rotterdam bijna één derde van de autochtone Nederlanders op de PVV van Geert Wilders terwijl deze partij in Amsterdam veel minder steun geniet. „Waarom slaagt integratie in de hoofdstad kennelijk beter?”" Zucht. Dat wordt weer zo'n fijn onbevooroordeeld onderzoek.di2832017.jpg

Reaguursels

Inloggen

Tsja hoe zou de linkse kerk het duiden dat autochtonen een minderheid zijn in Rotterdam, Amsterdam en Den Haag door de naoorlogse massaimmigratie? Iets van "laatste stuiptrekkingen van het Lebensbornproject of zo? Wilders kan wel aan een zaal vragen: willen jullie meer of minder Marokkanen, die dan eerlijk antwoord geven, maar de werkelijkheid is dat er juist MEER bijkomen. Joeppie, denkt de linkse kerk, die mede daardoor ook kleiner wordt.

IndoFortuyn | 28-03-17 | 22:21

Als ze mij 10% geven van het budget kan ik hen haarfijn uitleggen wat het met de autochtonen doet aan de hand van de historie van de Lakota voorouders van mijn oom Wendell. Als hij hier zou kunnen zijn en met deze lieden in gesprek gaan dan wisten ze van de gekkigheid niet hoe ze het hadden. Want hij zou hun bevooroordeeld wensdenken zo hard aan barrels slaan dat het volgende week nog zeer doet!

Want de gevolgen zullen niet mis zijn. Wanneer de inheemsen de minderheid worden zal alles wat je nu al ziet nog eens vele malen uitvergroot worden. Nu al worden feestdagen bespot danwel heimelijk "verboden" (Pasen moet Lentefeest worden weet u nog?) omdat men de moslims niet wil "schofferen". Hele wijken doen nu al denken aan het M.O.. Slechts het weer en de gebouwen geven nog aan dat je je in Nederland bevind. Ongewenste gebruiken zullen steeds meer aan de inheemsen worden opgedrongen worden. Op straffe van. Of men schikt zich om niet aan geweld of anderzins ten prooi te vallen. Googelt u maar eens op Pine Ridge Reservaat en kijk heel goed in het rond. Dát is ons voorland. En als we dat niet willen zal men echt de kop uit de kont moeten halen. Want anders worden we op een kwade ochtend wakker in een Islamitische Staat. Waar menselijkheid, Vrouwen- en Homorechten, alle verworven- en vrijheden die we nu zo gewoon zijn (en die nu al heel hard aan het afkalven zijn!) verdwenen zijn en dit volk verworden is tot een voetnoot in de historie. En vergis u niet. Die demografische tijdbom tikt onverbiddelijk verder. En ook nog steeds harder. Maak uzelf echt geen illusie.

Sjefke7807 | 28-03-17 | 13:17

pastoor pauw predikt het linkse evangelie ,maar er zijn niet veel gelovige meer die daar in geloven !!!
de grachtengordel figuren leven in een cocon ,,een d66 paradijs ,,of een rood linkse bakfiets generatie !!!

geeratz8217 | 28-03-17 | 12:22

Wat fijn dat ze ook een keer de ande-
"Crul heeft daarvoor 2,5 miljoen euro subsidie uit Brussel ontvangen"
Ok dat wordt dus een propaganda stukje vol met meningen verpakt als feiten

niemand specifiek | 28-03-17 | 09:19

Zoek de "exodus" van Londen maar eens op, dan weet je genoeg. Maar goed, blanken die klagen niet. Die verhuizen gewoon. Het is al lang bekend dat de grote steden wel afgeschreven kunnen worden.

XAUUSD | 28-03-17 | 08:26

*zichzelf in door electoraat geschetst beeld van Amsterdam niet herkennen doet*
Denk ik.

hallevvezool | 28-03-17 | 08:22

"als oorspronkelijke inwoners zelf een minderheid worden in hun wijken en steden?"
Vroeger heette dat nog gewoon 'gekoloniseerd worden' maar is dat nu ook al te stigmatiserend?

CynicalBastard | 28-03-17 | 07:38

*even glazen bol pakt*... over 5 jaar uitslag ? Uitslag : tamelijk desastreus voor autochtonen .. sharia on its way .. Paard van Troje leeg en staat te roesten.

daytripper | 28-03-17 | 05:47

@Prof. v.d. Neuq | 27-03-17 | 19:47

Prachtig uurtje, god ... wat mis ik die man en wat had ik hem graag aan het roer van nl gezien. Pim had een zeldzaam talent, zo zonde

BenHetZoZat | 28-03-17 | 01:41

Geef die 2.5 miljoen maar aan mijn en dan zal ik zeggen hoe het zit. Daar hoeft geen leugenachtig links onderzoeksteam opgezet worden die dadelijk met een onzinverhaal komen wat zo uit de linkse koker van GL komt.

henry4149 | 27-03-17 | 22:38

Dit is waarschijnlijk een onderzoek uit hoofde van de linkse inquisitie om aan te tonen dat het allemaal de schuld is van de blanke autochtone man.

Zuidwest6 | 27-03-17 | 22:08

Dat behoeft helegaar geen onderzoek.
Het is klip en klaar dat het er niet beter op wordt als die allochtonen de waarden en gewoonten van de ontvangende maatschappij afwaijzen en zelfs verafschuwen. In het geval van moslims gaat dat in verhoogd tempo. Niks wetenschappelijk onderzoek - gewoon even naar buiten kijken.

McMarx | 27-03-17 | 22:07

*Doet hoofdstad vervangen door grote stad*

Kakkeloeri | 27-03-17 | 22:06

-weggejorist-

Kakkeloeri | 27-03-17 | 22:01

Mahatma | 27-03-17 | 21:46
Omdat in Bos en Lommer, Nieuw West en de Bijlmer weinig te integreren valt met 70+% allochtonen. En omdat het grootschalig falen van die gemeenschappen (wegens gebrek aan zelfcorrigerend vermogen) gemaskeerd wordt met bergen subsidie, uitkeringen en toeslagen.

Professor Superhirn | 27-03-17 | 21:52

Homeopathisch verdunnen is een feestje *kuch*

Rest In Privacy | 27-03-17 | 21:51

„Waarom slaagt integratie in de hoofdstad kennelijk beter?”
Omdat de autochtone Nederlanders daar in de grachtengordel woont.

Mahatma | 27-03-17 | 21:46

Een onderzoek is niets waard als er met de uitkomst niets gedaan wordt.
Het stuitende is natuurlijk dat wanneer de integratie gelukt zou zijn dat we met de multikul zouden doorgaan, maar nu de integratie mislukt geacht wordt, we precies dezelfde weg gaan bewandelen, maar op zoek gaan naar iets anders dan integratie.
Integratie, ik heb er al vroeg in mijn leven met een goede vriend over gepraat en we kwamen allebei snel tot de conclusie dat het niet bestaat in de vorm zoals die ons is wijsgemaakt.
Niet. bestaat.
Niet in de sociale context.
Je kan een elektronisch circuit integreren in een bestaand circuit.
Daardoor veranderen beide circuits.
Je zou zelfs kunnen stellen dat beide circuits verdwijnen en er een nieuw circuit ontstaat.
We kwamen tot de conclusie dat onze sociale opleiding de begrippen integratie en assimilatie met elkaar verwisselden.
Wanneer ik mijn medeleerlingen vertelde wat we hadden ontdekt, namelijk dat bij sociale integratie er onherroepelijk van de autochtone bevolking dezelfde (hoeveelheid) aanpassingen verwacht worden als van de allochtone bevolking, ontstond er grote onrust.

LuckyGirl | 27-03-17 | 20:56

Het feit dat het zo lang geduurd heeft dat een dergelijk "onderzoek" plaats mag vinden geeft al genoeg aan. De tumoren en uitwassen in de "sociale-studies", zoals bedreven door de Linkse/Marxistische kliek, gaan diep extreem diep en tonen aan hoe diep ze geïnfiltreerd zijn. Gelukkig zijn er hier en daar een aantal personen welke de vinger op de zere plek liggen, waarin Bosma toch wel uitblinkt. Ik kan mij namelijk herinneren op school nooit de ongunstige feiten over Zuid-Afrika of de "multiculturele" samenleving gehoord te hebben; het ging alleen maar over Fatima, Jurensly & Mehmet die er wat anders uitzagen en soms wat andere maaltijden aten; niks over enorme verschillen in denkbeelden, die kritiek beviel je maatschappij of geschiedenis leraar niet.

HaatAth3ist | 27-03-17 | 20:53

Gaan we merkel,rutte en halsema aanklagen voor het inleiden van de derde wereldoorlog?
Verandering zal bij de mensen zelf komen. Neem nog een zomertje aanslagen. Van hoog naar laag kotst men op de opgedrongen liefde voor intolerante mensen. Ik hoor collega's zeggen dat ze klaar zijn voor oorlog.

Het wordt dus toch net Bosnië. En dat is vet kut.
Bedankt wirshaffendasdomineedochterinteeltmongeaul.

rattenvanger XL | 27-03-17 | 20:50

Hulde, maar waar moet Bosma nu zelf op promoveren?

Bert Konterman | 27-03-17 | 20:48

@Van Duyvenbode | 27-03-17 | 20:07
Uitstekend advies.
Gewoon vergiet op. Borreltje erbij. Goede sigaar. En geniet van de weelde zolang het kan.
Er is geen beginnen aan. Het volk wil het gewoon. Multiculti, wegkijken, islaminvloed in het dagelijks leven. Wir schaffen dass. Meer EU. Meer weglachen. We hebben er massaal op gestemd.
Dus ook de Voorzittert zit lekker CL te kijken, pakt de zon mee waar hij kan en zodra er iets ontploft kijk ik vrolijk de andere kant op. Wet van de grote getallen dat ik en familie aardig vaak de plofbar ontspringen.

de Voorzittert | 27-03-17 | 20:46

@Prof. v.d. Neuq | 27-03-17 | 19:47
Mooi om weer te zien. Wat hij zegt: als de vrouwen emanciperen volgt de rest. En daar ligt nu een probleem. Een groot deel emancipeert niet maar keert terug naar de middeleeuwen. Mijn bovenbuurvrouw is een mooi voorbeeld: een paar jaar geleden nog in spijkerbroek, wel met een hoofdoek.. dat dan weer wel, maar nu in een lange zwarte jas cq jurk met volledige niqab.Op mijn vraag waarom: onduidelijk antwoord. Iets van dat moet van familie. En ik zie dat steeds meer. Weinig hoop voor de toekomst dus.

Von Mutzenbacher | 27-03-17 | 20:40

2,5 mio kom maar door, het antwoord is: in Adam zijn de bevolkingsgroepen keurig gescheiden, centrum en zuid blank de rest zwart, Rdam is veel gemengder, op een plukje Blijdorp en Kralingen na, dat is dan weer blank en daar wordt veel minder pvv gestemd. Conclusie: als minder pvv stemmen een teken van goede integratie is, dan is rassenscheiding een geweldig integratiemiddel... sick

schoneslapert | 27-03-17 | 20:36

Paradijs | 27-03-17 | 20:13
Goed gezien inderdaad.

Men zal inderdaad wel andere praatjes krijgen als iemand in Den Haag dat financiele zwarte gat van Amsterdam eens onder curatele stelt.

Hoewel, dat soort beroepssubsidianten heeft vaak meerdere inkomensstromen omdat ze onderdeel zijn van meerdere clubs die elk subsidie ontvangen.

Maar zolang GL en D66 in het kabinet zitten, krijg je zowiezo niets voor elkaar.

ChatBot | 27-03-17 | 20:32

White genocide. Dat er nog steeds mensen zijn die dit wereldwijde fenomeen niet serieus nemen is echt achterlijk.

EverythingBagel | 27-03-17 | 20:30

Boeken van Bosma dienen verplicht leesvoer te zijn. Hebben mij iig geholpen om mij uit m'n dogmatische sluimer te halen.

iB€€R | 27-03-17 | 20:29

wtf; en wat als er uit dat onderzoek komt dat het leven van de autochtone bewoners van door allochtone bewoners overgenomen wijken extreem kut is geworden? foutje bedankt? maar de conclusie zal waarschijnlijk wel weer vast staan.

geenspam | 27-03-17 | 20:27

@Prof. v.d. Neuq | 27-03-17 | 19:47
Dank voor deze link. Interessant om te achterhalen wat Pim zoal te vertellen had. www.youtube.com/watch?v=gVaZzmXUVN8&a... Middels de 4k video downloader opgehaald richting een hdd.

en définitive | 27-03-17 | 20:16

"Zo stemt in Rotterdam bijna één derde van de autochtone Nederlanders op de PVV van Geert Wilders terwijl deze partij in Amsterdam veel minder steun geniet."
Weleens gehoord van "wiens brood men eet, diens woord men spreekt"? Neem dan in die onderzoeken mee, het feit dat een substantieel deel van de autochtone NL Amsterdammers zichzelf voedt door de allochtonen- en immigratie industrie.

Paradijs | 27-03-17 | 20:13

Merkel heeft weer verkiezingen gewonnen. Tja, daar sta je dan als pvv-stemmer. Onbegonnen werk. Laat het dan maar los. Laat je broek maar waaien. Vergeet het, negeer het nieuws, ook aanslagen in Nederland, volstrekt negeren. Zolang je zelf de explosies niet hoort, en geen vrienden worden opgeblazen, is er vooralsnog niets aan de hand. Niet mee zitten. Gewoon een biljartje leggen, terwijl de tv-beelden de doden en gewonden laten zien. Steek nog een sigaar op, en tel je zegeningen.

Van Duyvenbode | 27-03-17 | 20:07

Sociale wetenschap. Geloof het niet en loop vooral niet te hard van Stapel! Mogelijk bevat de uiteindelijke rapportage handvaten om het proces nog verder te versnellen.

h3* | 27-03-17 | 20:05

"Zo stemt in Rotterdam bijna één derde van de autochtone Nederlanders op de PVV van Geert Wilders terwijl deze partij in Amsterdam veel minder steun geniet."


En dan daaruit de conclusie trekken dat de integratie in de hoofdstad kennelijk beter slaagt.

omanders | 27-03-17 | 20:04

Dit is gewoon een waarschuwing dat er nog heel veel zullen komen.Dus met andere woorden wen er maar vast aan,dat we in de totale minderheid gaan.Nou daar ben je dan klaar mee.Met dank aan Rutte en hoe de consorten alle moge heten.En gevaarlijk wordt het met GL Klaver en een D66 Pechtold.

altijdfeest | 27-03-17 | 20:04

De grap is dat veruit de meeste D66/GL/PvdA stemmers zelf helemaal geen trek hebben om te wonen in een 'multi-culturele wijk'. NIMBY. Kijk maar naar het stemgedrag van rijke roomblanke buurten in de grote steden. Veel GL en D66.

martymcfly | 27-03-17 | 20:04

Dit is gewoon een waarschuwing dat er nog heel veel zullen komen.Dus met andere woorden wen er maar vast aan,dat we in de totale minderheid gaan.Nou daar ben je dan klaar mee.Met dank aan Rutte en hoe de consorten alle moge heten.En gevaarlijk wordt het met GL Klaver en een D66 Pechtold.

altijdfeest | 27-03-17 | 20:04

Voor 4 miljoen schrijf ik een keurig rapport mét de gewenste eindconclusies.
Binnen twee weken. Gebonden, goud op snee. Het bespaart de gemeenschap gauw een miljoen. En dát dames en heren kan naar de mariniers voor de beklimming van de Dalaughiri.

ristretto | 27-03-17 | 19:59

Too little, too late.
I'm sorry.
The horse has left the barn, now what?

Van Duyvenbode | 27-03-17 | 19:59

Kan iedereen aanraden dat boek van Bosman eens te lezen. Het is uitermate zorgvuldig gedocumenteerd.

Papenblok | 27-03-17 | 19:58

Ah, weer een wc-eend die een onderzoek mag doen.

Mr_Natural | 27-03-17 | 19:58

Grenzen dicht... dan hoef je ook geen onderzoeken te doen.

duitse herder | 27-03-17 | 19:58

Prof. v.d. Neuq | 27-03-17 | 19:47
" het probleem meneer, dát blijft"
En nu, 15 jaren verder, worden mensen als een Bosma, als een Baudet door de goegemeente- de deugers idd, veracht tot op het bot, worden zij door deze [magnie van Joris] als zijnde fascisten, racisten xenofoben voor hun voetlicht uitgemaakt.
Kep er moeite mee, met dit soort deugwellers.

en définitive | 27-03-17 | 19:57

het zijn de omvang/massaliteit van de nieuwkomers, de snelheid van de "overname", en de "afstand tot" de cultuur/religie/economie van de oorspronkelijke bewoners die de succesgraad van de integratie bepalen. Des te meer, sneller en groter , des te groter de problemen voor de achterblijvers zijn. Maar goed ik verwacht dat dit onderzoek alleen maar sociaal wenselijke resultaten oplevert: (Timmermans/Tang/cs) "het valt allemaal wel mee" (want anders spelen we de verkeerde populisten in de kaart).

ad melkert | 27-03-17 | 19:57

Josse de Voogd was ook ultra policor en werd realistisch toen hij de feiten onder ogen kreeg. Dus wie weet.

raskol | 27-03-17 | 19:56

@atheïstisch stemvee | 27-03-17 | 19:43De wijken zelf (gebouwen/omgeving) zagen er wel redelijk netjes uit moet ik zeggen.-In de grote steden - zeker Rotjeknor- wordt bijna jaarlijks vernieuwing gevolgd op vernieling. De (nu nog) minderheden worden gepleased omdat ze in de toekomst voor baantjes van partijen kunnen zorgen. Besturen is vooruitzien.

gnor | 27-03-17 | 19:54

het zijn de omvang/massaliteit van de nieuwkomers, de snelheid van "overname", en de "afstand tot" de cultuur/religie/economie van oorspronkelijke bewoners die succesgraad van de integratie bepalen. Des te meer, sneller en groter , des te groter de problemen voor de achterblijvers. Maar goed ik verwacht dat dit alleen maar sociaal wenselijke resultaten/onderzoek oplevert: "het valt allemaal wel mee", want anders spelen we de verkeerde populisten in de kaart.

ad melkert | 27-03-17 | 19:54

Prof. v.d. Neuq | 27-03-17 | 19:47
had indertijd graag op die man gestemd maar nooit de kans gekregen met dank aan die groen linksige activist. Enkel op de naam stemmen als postuum eerbetoon leek mij indertijd niet verstandig, gezien je niet wist of de erfenis verkwanselt zou worden of niet. toch goed Pim weer eens te horen

Ceevoo | 27-03-17 | 19:52

-weggejorist-

snoes | 27-03-17 | 19:51

@Ceevoo | 27-03-17 | 19:35 U was me voor. Brussel betaalt, met uw geld, uw ondergang. De rapportage zal geheel pro Coudenhoven-Kalergi zijn. Er moet een nieuw ras komen dat eenvoudiger door de elite valt te onderdrukken. Het Marokkaanse ras leent zich daar niet voor (aldus de rechtbank).

gnor | 27-03-17 | 19:50

en définitive | 27-03-17 | 19:37
roze_bril | 27-03-17 | 19:38
Ceevoo | 27-03-17 | 19:40

Het is misschien een beetje preken voor eigen parochie, maar dat onderzoek is ook helemaal niet nodig. Hier een filmpje van een kale homo die het allemaal in iets meer dan een uur even glashelder uitlegt: www.youtube.com/watch?v=gVaZzmXUVN8

Prof. v.d. Neuq | 27-03-17 | 19:47

@roze_bril | 27-03-17 | 19:38
Well done, mijn waarde. Bij dezen wordt u bijgeschreven binnen de annalen der stemmers. 4700+ofzo ~~

en définitive | 27-03-17 | 19:47

@Von Mutzenbacher | 27-03-17 | 19:34
Ben afgelopen winter in een aantal multiculturele wijken geweest in Rotterdam en Utrecht. Die paar blanken die ik daar zag lopen waren veelal bejaard, en/of arm/alcoholist/ziek en gebrekkig. De wijken zelf (gebouwen/omgeving) zagen er wel redelijk netjes uit moet ik zeggen.

atheïstisch stemvee | 27-03-17 | 19:43

En de eigen landen alsmaar homogener en conservatiever, drie keer raden wat er in de toekomst gaat gebeuren met de overgebleven autochtonen. Kijkt u maar even naar Zuid Afrika of de Joden.

Lyin Ted | 27-03-17 | 19:42

Prof. v.d. Neuq | 27-03-17 | 19:35 en définitive | 27-03-17 | 19:37

Ik ook heb Bosma gestemd, om grotendeels dezelfde reden als de welgeleerde heer v.d. Neuq aandraagt.

Ceevoo | 27-03-17 | 19:40

@Prof. v.d. Neuq | 27-03-17 | 19:35

Yep, hier ook Martin Bosma gestemd. Zelfde reden.

roze_bril | 27-03-17 | 19:38

Prof. v.d. Neuq | 27-03-17 | 19:35
Plus veel voor uw openhartigheid. Hier Idem dito.

en définitive | 27-03-17 | 19:37

Sociologen verrichten geen echt wetenschappelijk onderzoek. Hun 'onderzoek' begint met een bekrompen politiek correcte mening, gevolgd door falsificatie van data of spelen met vragenlijsten tot ze een uitkomst krijgen die hun verdraaide wereldbeeld bevestigt. Een mooi voorbeeld is dat stompzinnige mens dat verkondigde dat vleeseters zogenaamd asociaal zouden zijn.

Pomposus | 27-03-17 | 19:36

geld uit Brussel? wiens brood men eet wiens woord men spreekt, heb hier weinig vertrouwen op een eerlijke studie met een objectieve conclusie

Ceevoo | 27-03-17 | 19:35

brienenoord | 27-03-17 | 19:25

Geert is ook een boer. En hij lult ook als een boer. De man is een olifant in de porseleinkast. Daarom heb ik op Martin Bosma gestemd, die weet één en ander tenminste wel op eloquente wijze te verwoorden. Geert is m.i. het grootste probleem dat de PVV heeft.

Prof. v.d. Neuq | 27-03-17 | 19:35

Integreren is geen achterhaald concept.
Het is een achterhaalde illusie.
LuckyGirl | 27-03-17 | 19:21

Klopt. Ziehier de fantasten binnen heur wensdenken.
'Het is per project de bedoeling dat de helft van de woningen bestemd is voor statushouders, en de andere helft voor jongeren. De gemeente vindt het belangrijk dat nieuwe bewoners zo snel mogelijk deel gaan uitmaken van de buurt waarin zij wonen.' www.amsterdam.nl/bestuur-organisatie/...

en définitive | 27-03-17 | 19:34

Autochtonen die weg kunnen zijn al vertrokken. Wat overblijft is een sorry bunch die er het beste van probeert te maken.Leeft achter de voordeur. En dat is erger (Pechtold=lul) dan vreemde luchtjes in het trappenhuis.
En wat die leerstoel betreft: ik gun het Bosma maar zelfs promoveren (toch niet voor iedereen weggelegd)kost veel moeite.
www.vn.nl/meindert-fennema-over-marti...

Von Mutzenbacher | 27-03-17 | 19:34

Integreren is een achterhaald concept, maar het slagen ervan is wel een maatstaf? Kan iemand deze verwarde man maar huis brengen?

Trekhaas | 27-03-17 | 19:32

Sociologie; wenselijke antwoorden overgieten met een zweempje wetenschap met als toetje het afserveren van gezond verstand.

De rekening? Graag op rekening van Jan Modaal, dank u.

TeeJee | 27-03-17 | 19:32

Even 'Gastarbeid en Kapitaal' uit 1983 van de SP erop na slaan. Ben je binnen één week klaar. Doe maar 5 ton, laat de rest maar zitten.

klön | 27-03-17 | 19:32

"integratie moet van twee kanten komen" zegt hij.
NEE. NEE. NEE.
U kiest voor NL. Wij kiezen niet voor u. Van ons hoeft u niet te komen.
U past zich aan. 100%.

Bastie | 27-03-17 | 19:31

Doe dit onderzoek maar meteen landelijk.
#2050.

de Voorzittert | 27-03-17 | 19:30

Conclusie is dat de autochtonen die er nog zijn prima geïntegreerd zijn. De vrouwen durven niet meer alleen op straat en de meisjes zijn van ellende ook maar een hoofddoek gaan dragen om niet lastig gevallen te worden.

sinar2 | 27-03-17 | 19:25

Voor 020'ers is het na het bord "einde bebouwde kom" rimboe. Omdat Greet uit Venlo komt, en dus boer is, krijgt hij geen stemmen. Zo simpel zit dat.
Mag ik nu even vangen?

brienenoord | 27-03-17 | 19:25

De echte Amsterdammers wonen allang niet meer in de hoofdstad. In 010 heb je nog grote slaapwijken als Ommoord en Zevenkamp voor de werkende klasse. Ga gewoon es kijken in Almere en Purmerend, daar lult men echt anders over Greet. De opkomst van Denk in 010 en 020 lijkt mij veel zorgelijker.

LJBrinkhorst | 27-03-17 | 19:24

Ik blijf stug doorgaan met het planten van beukenootjes.

getzappad | 27-03-17 | 19:24

De droom van de multiculturaliteit hield op toen de politieke islam in Europa opkwam, gevoed werd vanuit het buitenland en bijval kreeg van regressief links.
Neem je dit ook mee in je onderzoek crul?

Peniskokertje | 27-03-17 | 19:23

Ieder land dat de islam heeft binnen gelaten, is er aan kapot gegaan.

smdyasc | 27-03-17 | 19:21

Integreren is geen achterhaald concept.
Het is een achterhaalde illusie.

LuckyGirl | 27-03-17 | 19:21

Ik wil de onderzoeken ook wel eens zien van Nederlanders die met tienduizenden tegelijk geemigreerd zijn Canada en de VS, hoeveel procent daarvan voelt zich vandaag de dag achtergesteld en leven in slechte omstandigheden (lees: achterbuurten)?

Wybe Wabes Abbema | 27-03-17 | 19:20

Kijk naar de Azteken, Maya's, Nederlandse Joden etc en je weet hoe het met autochtonen afloopt.

General McAuliffe | 27-03-17 | 19:19

Het evangelie van de linkse kerk moet door haar meest geïndoctrineerde discipelen worden verspreid, en dat mag wat kosten.

Hopelijk vallen de schellen Dr. Crul ooit van de ogen en ziet hij de VU voor wat zij werkelijk is: een monoculturele islamitische zuil in wording die steeds minder oog heeft voor de academische vrijheid en onafhankelijkheid. Diversiteit boven kwaliteit.

Kinders, ga lekker in Leiden of Delft studeren! Uw huisprofessor beveelt het u van harte aan.

Professor Superhirn | 27-03-17 | 19:17

Multicrul?

brienenoord | 27-03-17 | 19:17

Martin Bosma, visionair en held van mensen die het zat zijn.

smdyasc | 27-03-17 | 19:16

Hou het onderzoek maar in Almere daar zijn de oorspronkelijke bewoners naar toe gevlucht.

botbot | 27-03-17 | 19:15

in amsterdam is alles beter. *kuch*

lammehond | 27-03-17 | 19:09

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken