Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Bulgarije boekt eenvoudige zege op prutselftal

dannyblindgaweg.jpgOnder Danny Blind (de man die doet alsof je na negen potjes bij Ajax 1 rijp bent voor Oranje en zich dan halverwege bedenkt) speelde het Nederlands Elftal negen wedstrijden om het echie. Het verloor er vijf. Robben, Sneijder, Wijnaldum en Strootman werden vanavond overklast door Delev, Manolev en Nooitvangehoordev. Bij de Voor-vandaag-wel-gepast-azijnbode leest u hoe erg het was. Heel erg erg. Zo erg, dat wij het vanavond voor één keer met Leo Lucassen eens zijn. Ga weg, Danny. Ver weg. En neem je rotzooi mee.
Haha. Danny Blind 'twijfelt' over zijn toekomst. Wij niet hoor. UPDATE 26 maart: Slecht nieuws voor de grootgrutters en televisieverkopers. Blind heeft er een nachtje over geslapen en wil blijven. "Ik ben nog strijdbaar." Daar gaat de wuppie-omzet voor WK2018...

Reaguursels

Inloggen

@Isolde-Maduschen We moeten toch wel kunnen winnen van die Turken.

Jostifiel | 27-03-17 | 10:31

-weggejorist-

SoundMake | 27-03-17 | 05:01

Weer geland in Muenchen. Die hele ajaxclan moet dringend een toontje lager zingen. Niks pushen van de Boer. Het is tijd voor een buitenlander, bijvoorbeeld Klinsmann. Blind begreep er niks van, maar hoe kan zo'n man zulke bevoegdheden hebben. Het is onvoorstelbaar onprofessioneel om de Ligt op te stellen als je ook een alternatief hebt in de vorm van Hoedt die al een jaar in de basis staat bij Lazio. Hoe lomp kun je zijn. Verder was Strootman weer slecht en mocht Promes alles verkeerd doen wat er maar verkeerd gedaan kon worden. Klaassen is niet klaar voor de echte top. Enfin, de echte problemen zitten bij het bestuur en het toezicht. Zij stonden erbij hoe Blind de boel verklootte.

van Oeffelen | 26-03-17 | 20:53

zwartzondersuiker | 26-03-17 | 10:50
Het was een bizarre beslissing. Laat de Ligt bij een comfortabele voorsprong invallen. Dáár krijgt die gozer de nodige ervaring mee. Nu heeft hij 2 goals toegestaan, is gewisseld in de rust en in de media gewogen en te licht bevonden. Wat heeft die jongen daaraan??
Ik verwijt Danny hier toch een Ajax bril. Domme gok en we staan weer op het punt een toernooi te missen.

Fratello | 26-03-17 | 18:35

Ben ik het nou of lijkt het erop alsof hij aan de *snuif* coke *snuif* zit?

Mozes Jeuk | 26-03-17 | 18:17

-weggejorist-

Derwish | 26-03-17 | 18:02

Er wordt maar één spel gespeeld, en dan is het spel van het GELD. Geld bepaalt wie er wint en daar heeft niemand verder invloed op.

poisonivy | 26-03-17 | 16:41

@telelezer | 26-03-17 | 13:25

Highly off-topic, maar goed. Je kunt de incompetente kneus Balkenende veel verwijten, maar niet de verkwanseling van ons land aan Europa. Deze handeling is al voltooid door Ruudje Lubbers en Hansie vn den Broek!

smoelwerk | 26-03-17 | 16:12

Blind hopelijk is het nu eens eindelijk afgelopen met die jurk, overal maar dan ook overal heeft hij zich erin gewerkt ,wat er ook gebeurd ,Blind hield zich op de vlakte ,en werkte zich met ellenbogen door ,hij had allang weg moeten zijn ,en deze functie ,daar was hij nooit voor geschikt ,net zo min als V Breukelen ,of Bert Van Oostveen .
Vergelijk het met de PVDA ,29 zetels kwijt maar het zijn er nog 9 te weinig ,slecht bestuur moet niet ten kosten gaan van 1 man, maar de hele kliek moet een schop onder d'r ballen krijgen

fleurtje | 26-03-17 | 16:10

@FustViking | 25-03-17 | 23:37

Genau! Hij is de enige die hiervoor verantwoordelijk is. Opgeroepen spelers, die vrijwel zonder uitzondering hebben bewezen dat ze een Europees topniveau aankunnen, spelen uiteindelijk met de mentale hardheid en instelling die de trainer/coach ze meegeeft. Als ze het laten afweten is dat altijd op het niveau van tactiek of wedstrijdmentaliteit. Wie de wedstrijd heeft gezien moet met stomheid geslagen zijn. De overdosis aan balverlies treedt niet op als gevolg van technisch falen, maar als gevolg van het ontbreken van een vastbesloten wil (of: overtuiging) om te winnen.

Het is jammer, maar dit is voor mij zo'n "I told you so" momentje: vanaf dag 1 van zijn aanstelling wist ik al dat dit met afstand de grootste blunder was die de KNVB in zijn historie tot nu toe zou begaan. Blind is volkomen ongeschikt (gebleken) als bondscoach - benoemd te meerderer ere van Bertje van Oostveen, die ook wijselijk zijn biezen al heeft gepakt.

Ik wens de KNVB oprecht veel sterkte met het vinden van een geschikte kandidaat die van deze rokende puinhopen nog iets kan/wil maken. Snelle actie is nodig om nog meer leed te voorkomen van teleurgestelde aanhangers en, niet te vergeten, volkome geknakte spelercarrières.

smoelwerk | 26-03-17 | 15:49

@Kouwe Kees | 26-03-17 | 13:28
Zo'n wedstrijd levert geld op. De KNVB is lokale Uefa/Fifa: de bankrekening is de maat.

Guido | 26-03-17 | 15:43

Kan die Blind niet een sigarenboer exploiteren, daar komt ie beter tot z'n recht, me dunkt.
Het Nederlands elftal verdient zoveel beter, met een top coach én top voetballers, dus géén ajax spul aub.

BadLieutenant | 26-03-17 | 14:19

Daarnaast wist iedereen in NL vantevoren al: De Ligt opstellen is een fout, en het middenveld waren 3 dezelfde type spelers: nuttige werkers maar geen creatieve voetballers. Iedereen zei het, iedereen zag het behalve Blind. Daar verlies je dus een helft, 2 tegendoelpunten en 2 van de 3 wissels aan om dat weer goed te maken.

Jaap Brulaap | 26-03-17 | 14:10

Misschien is het gewoon tijd dat we allemaal inzien dat Nederland zijn talentvolle jaren achter zich heeft gelaten. We hebben een periode lang goede voetballers gehad (de toppers van nu zijn geen toppers, want die kunnen blijkbaar niet uit zichzelf een team bouwen), nu even niet, boeiend. Er komt vast en zeker weer een periode waarin zelfs Blind met een team op het WK staan, nu even niet.

ho4x | 26-03-17 | 14:08

Ze gingen er in met de instelling: "als we hier niet heel slecht spelen moeten we hier gewoon winnen." Daar ging het dus fout, het NL elftal is kwa niveau niet meer zomaar beter dan landen als Bulgarije. Als de daar hadden willen winnen moesten ze allemaal de pot van hun leven spelen. En ik zag niet 1 speler die met die motivatie op het veld stond.

Kunnen we wel De Ligt de schuld gaan geven, maar als je als team maar 1 kans creëert in de hele wedstrijd kun je nooit winnen.

Jaap Brulaap | 26-03-17 | 14:06

En Blind snapt niet hoe voetbal-ego's in elkaar steken. Illustratief was einde wedstrijd, nog één wissel over, Danny Blind stuurt Depay en Lens erop uit om warm te lopen. Je ziet Lens achterom kijken naar zijn bondscoach 'Ehhhh.. wat?'
En dan toch De Jong inbrengen.
Wat ik hierboven al aanhaalde, als je tactisch niet de sterkste bent, zorg dan dat de spelers het vuur uit de sloffen lopen voor je. Dat doe je met passie (ontbreekt), met kwaad worden op de momenten dat dat nodig is (ontbreekt), op zoveel manieren. Spelers voor Jan Lul laten warmlopen, zelfs voor één wissel twee linkerflank aanvallers warm laten lopen, waarmee je automatisch iemand 'voor lul' zet (het voetbal egootje heh), is niet een geschikte manier om spelers aan je te binden.
Ok, genoeg gezeken, wotter under zhe brits, ik vind Danny Blind op meerdere fronten ongeschikt als trainer, laat staan als bondscoach. Laters allen!

Kouwe Kees | 26-03-17 | 14:00

Nou, je kan wel merken dat Johan Cruijff dood is.

BSE rundfunk | 26-03-17 | 13:59

Dit NL elftal zou nog verliezen van FC Knudde. Heet die de Ligt soms Jaap van zijn voornaam? Zou veel verklaren.

me,myself and IK | 26-03-17 | 13:54

Bedankt KNVB voor de definitieve sloop van Oranje, arrogantie pur sang met de ideologie : Wij van Oranje slopen dat Bulgarije met 17 jarige jongetjes.

De KNVB breekt 't Nederlands voetbal verder af, zowel nationaal als internationaal. Dat zien we al in de Champions en Europa league, gewoon niets meer in te brengen.

Prutsers...

Sweetlakecity | 26-03-17 | 13:52

Snel met dubbele cijfers Luxemburg vernederen en we hebben het er niet meer over.

doedeljantje | 26-03-17 | 13:38

Gelukkig hadden we 'een goed gevoel' bij plan A, dan hoef je je ook niet druk te maken over andere scenario's.
En nog mooier (schandaliger) is dat we komende dinsdag de oefen-interland hebben, NA de kwalificatiewedstrijd die per se gewonnen moest worden. Welke organisatie plant een oefen-interland na de kwalificatieronde... echt, hier kan ik met mijn kop niet bij, zo slecht. Is de KNVB verantwoordelijk voor deze naïeve agenda? Al tijden gehoorde kritiek is juist dat het elf losse spelers zijn versus een team. Dan gooi je ze vervolgens zonder gezamenlijke wedstrijd het grasveld op en hebt daar 'een goed gevoel' bij. Teiltje!

Kouwe Kees | 26-03-17 | 13:28

"... Dat was de defining moment, het moment dat besloot het volgens de regeltjes te doen in de - ik kom er makkelijk mee weg - EU. Kans gemist. De jeugdcompetitie van Europa had veel geld in het laadje kunnen brengen, maar men heeft gekozen voor de langzame dood."
@Lyin Ted | 25-03-17 | 23:37
-
Niet alleen een langzame dood met voetbal.
De langzame pijnlijke dood van Nederland, daar heeft Balkenende (CDA..!!) ons ingestort toen hij zijn “democratische”(kuch) achterwerk afveegde met de wil van het Nederlandse volk, en ons aan de Brusselse bezettingsmacht verkwanselde

telelezer | 26-03-17 | 13:25

Robben zei het terecht: dit ligt niet alleen aan de bondscoach, het hele elftal was slecht. Kwestie van mentaliteit, gebrek aan interesse. Het spelen voor het Nationale Elftal doet de moderne voetballer kennelijk niet zoveel meer.

Mannes | 26-03-17 | 13:20

-weggejorist-

SoundMake | 26-03-17 | 13:16

Vroeger werd er een schaap of een maagd geofferd als de goden een tijdje geen regen hadden laten vallen. De voetbalkenners vinden ook dat er iemand geofferd moet worden. Gelukkig hoeft er nog niemand dood. Nou ja, een schaap of een geit, is dat niks?

JvanDeventer | 26-03-17 | 12:50

De NOS-voetbal-commentator vond ik nog erger. Als die vent commentaar geeft bij Barcelona tegen Chelsea zet je de tv nog af, of dan op zijn minst het geluid uit. Ik stel me voor dat ie in een ruimte zit die volgehangen is met onuitstaanbare cliche's. Hij ratelt het hele lijstje gewoon af. Hij is de Giel Beelen van de voetbal-commentatoren. Waarschijnlijk speelde Nederland daarom zo slecht." Als die vent commentaar geeft heb ik geen zin meer", moeten de spelers gedacht hebben.

dysdiadochokinese | 26-03-17 | 12:49

Voorál nog méér Ajaxstempel op drukken.

whetherthouwouldbe | 26-03-17 | 12:34

Als je als bondscoach alleen maar tactiek uit de boeken kan toepassen, en totaal niet in staat bent een wedstrijd te kantelen, improviseren, etc. etc. .. zorg dan tenminste dat je kunt motiveren. Je weet wel, de bekende peper bij de voetballers erin schuiven! Als je tot geen van beiden in staat bent, trek dan je conclusies.
Zelden zo'n apathische bondscoach gezien als Blind, terwijl je op 1-0 en 2-0 komt, zie je een gezichtsuitdrukking alsof ie 'Tussen Kunst en Kitsch' aan het kijken is met een bord vreten op schoot. Even ouwehoeren met de buurman, en that's it. Om je dood te schamen, zo'n (non-)reactie.

Kouwe Kees | 26-03-17 | 12:26

Die pleurt echt niet zelf op die Blind. Eerst nog even een afkoopsom cashen natuurlijk! Deze gast is net zo slecht als die zoon van em, staat ook nooit meer in het veld.
En okay, het ligt ook aan die gasten in het veld, ongeïnteresseerd en ze pakken toch de premies wel.
Het NL-se voetbal is afgegleden tot een amateuristisch nivo! Alleen van Gaal kon nog met een armzalige selectie iets neerzetten....
Triest maar waar deze selectie.

Ciprinus | 26-03-17 | 12:25

Een nieuwe trainer? Ook een Pep Guardiola zal als coach van het nederlands elftal ten onder gaan. Een door en door lui elftal dat geen enkele inzet toont, geen interesse en geen kunde heeft om de bal naar iemand met hetzelfde shirt te spelen gaat met rasse schreden naar de laagste notering onderin de 100 voetballanden.

Tis nie waar! | 26-03-17 | 12:13

Ik zweer je ik heb ook tegen Nederland gebet echt MOOI. Haha sorry maar 0% in Blind.

DikkeTROL070 | 26-03-17 | 12:02

Hahah We Zijn Er Weer Bij En Dat Is Prima hahaha Walgelijk dat Blind coach is van het Nederlands Elftal in Amsterdam was ie nooit Hoofdcoach geworden.

DikkeTROL070 | 26-03-17 | 11:57

Blindganger!

Toetsiemonster | 26-03-17 | 11:33

Blind van vertrouwen en blind gevaren op een 17 tienjarige jongen, wou van hem een soort Jos Verstappen maken helaas mislukt.

Goedverdoemme | 26-03-17 | 11:30

Pas als Blind zijn voornaam verandert in Zienderogen is er
hoop.
Wegwezen dus en neem de spelers ook maar mee.

Ernst Oosters8389 | 26-03-17 | 11:25

Blind schijnt een zeer aardige vent te zijn; jammer dat hij zichzelf blijft beschadigen door nu niet op te stappen. Overigens wens ik elke andere coach veel succes met deze generatie voetballers...

Goldfinger | 26-03-17 | 11:22

-weggejorist-

wijzegeit | 26-03-17 | 11:19

-weggejorist-

wijzegeit | 26-03-17 | 11:19

Nederland - Bulgarije. Was dat gisteren?

Infidel66 | 26-03-17 | 11:08

Als er ergens nog een groot toernooi word gespeeld merken we dat straks alleen nog aan de toeter Turken

Castor12 | 26-03-17 | 11:06

-weggejorist-

TheNox | 26-03-17 | 11:01

Aangezien Max 5e is geworden, kunnen we beter voetbal proberen. Australian_football dus.
nl.wikipedia.org/wiki/Australian_foot...
Australian Football is the oldest form of football in the world
Dus, kijkje nemen op site van de Dutch Australian Football Association:
aussierules.nl/site/

kloopindeslootjijook | 26-03-17 | 10:55

Een kleuter opstellen zonder enige ervaring op het hoogste niveau, gewoon omdat ie bij Ajax speelt .
Heel normaal !

Castor12 | 26-03-17 | 10:53

Het opstellen van de Light is weldegelijk een blunder van de eerste orde. Een ventje van 17 jaar, met een ervaring van anderhalve eredivisiewedstrijd, opstellen, slaat helemaal nergens op. Vanaf de eerste seconde waren allen ballen van de Bulgaren op de puber. En het ging dus heel erg fout. Blind zegt zelf dat de Bulgaren sterk zijn in de omschakeling, en dat je niet tegen een achterstand aan moet lopen, want dan kunnen zij hun favourite spelletje spelen. En er zit een verdediger die wekelijks uitblinkt in de Italiaanse competitie op de bank!
En voor de rest hing de hele ploeg als los zand aan elkaar. Zelden zo'n futloos, inspiratieloos en karakterloos zooitje bij elkaar gezien.
Maar Blind vertrekt natuurlijk niet uit zichzelf, want dan ontvangt die natuurlijk geen afkoopsom.

zwartzondersuiker | 26-03-17 | 10:50

Petrus Poortwachter | 26-03-17 | 10:45
niet=geen

Petrus Poortwachter | 26-03-17 | 10:46

Danny krijgt een kale plek op zijn hoofd ter grootte van de middenstip...

King of the Oneliner | 26-03-17 | 10:46

Laten we eens wat concurrentie inzetten, die voetbalfanaten vergeten dat de wereld groter is dan alleen foebal. Just to kick off;

Moerasvoetbal of moddervoetbal is een variant op het gewone voetbal en wordt gespeeld op moddervelden en moerassen.

Boardingvoetbal groot verschil met het voetbal is dat de bal, wegens borden langs het veld, het veld bijna niet kan verlaten.

Gaelic football bestaat al eeuwen bestaat incl Europees kampioenschap

En je hebt er geen paard voor nodig. Heb je die wel , dan kun je kijken of Pushbal iets voor je is.

kloopindeslootjijook | 26-03-17 | 10:45

Dat uurtje minder slapen heeft Danny niet goed gedaan. Hij wil blijven. Haha. Niet leuk.

Petrus Poortwachter | 26-03-17 | 10:45

Hij kan beter de eer aan zichzelf houden

stipjes | 26-03-17 | 10:43

Blind, doe je naam eer aan en blijf.
Ik geniet van dit gepruts.
De Masochist.

Koos Knak | 26-03-17 | 10:42

JvanDeventer | 26-03-17 | 10:36
Dat Danny zijn werk niet goed doet lijkt me evident. Vandaar dat ik op Kluiveriaanse wijze een leuk centje heb verdiend, dus wat dat betreft hoor je me niet klagen. Maar dat Blind ongeschikt is als trainer, en gespeend is van ieder strategisch inzicht, daar kan niemand omheen. Behalve u dan wellicht.

aardappelninja | 26-03-17 | 10:42

@JvanDeventer | 26-03-17 | 10:36
Uw plempsels zijn van hetzelfde niveau als dat het Nederlands Elftal voetbalt. Iets in mij zegt dat u onlangs goedgemutst Mark Rutte gestemd heeft.

de Voorzittert | 26-03-17 | 10:41

@aardappelninja Ik ben Danny niet. Ik ken Danny niet. Ik zou niet weten of hij zijn werk goed of slecht doet. Ik ben er niet bij en ik kan niet beoordelen of hij het goed doet of niet. Net als iedereen zie ik een slecht Nederlands elftal. Het is alleen onzin om als toeschouwer na een paar nederlagen te roepen dat het Danny zijn schuld is. Danny zal dat heus wel gewend zijn, want het overkomt alle trainers. Maar dat maakt het gelul niet minder slap.

JvanDeventer | 26-03-17 | 10:36

Waar gaat dit over?

IkWilOokWatZeggen | 26-03-17 | 10:34

Wat een geneuzelvan mensen met miljoenen al of niet met gokverslaving. Alsof Henk en Ingrid zich niet de pokke werken, die voetballers weten niet half hoe goed ze het hebben.
Misschien toch meer eens naar wat varianten van het voetbal op zoek gaan. Dit voetbal is ook maar 1 van de vele smaken.

Bubble Soccer!
Highlight video from the "RCCC Bubble Soccer Event"
www.youtube.com/watch?v=k7tHkeVR1Ms

kloopindeslootjijook | 26-03-17 | 10:34

Nu ingrijpen KNVB, weg met Blind. NU!

Rico den Hollander | 26-03-17 | 10:34

Tuurlijk, het is de schuld van Ajax. Calimero's.

Pretzel Logic | 26-03-17 | 10:32

Robben had het na 5 minuten al gezien, dit wordt weer helemaal niets.

Als de rest zo traag speelt is het voor de Bulgaren erg gemakkelijk om 2 man op Robben te zetten.

Strootman, Promes wat een aanfluiting!

En het ergste , dit wist een debiel kind van 4 jaar!!

joppo0 | 26-03-17 | 10:30

Heb nog nooit zo'n lamlendig, lui, ongeinteresseerd, ongeinspireerd, de kantjes eraf lopen, en slecht nederlands elftal gezien. Uithuilen, het WK vergeten en met een nieuwe lichting beginnen van voetballers die wel willen werken!

Tis nie waar! | 26-03-17 | 10:28

@roze_bril | 26-03-17 | 10:16
Je hoort mij ook niet zeggen dat we De Ligt nu meteen aanvoerder moeten maken. Laat hem maar rijpen in Jong Oranje en bij Ajax. Zal zelf ook zijn voorkeur zijn vermoed ik. Talenten moeten bij 3-0 voor wat invalbeurten krijgen. Maar het is kortzichtig en van een laag niveau omde nederlaag aan hem toe te schrijven. In de volle breedte bakten ze er he-le-maal niks van. De meeste simpele breedtepasses mislukten. Verder was het team niet in balans. Geen leiders. Geen initiatief. Geen coaching en gaan eagerness om de boel te draaien.

de Voorzittert | 26-03-17 | 10:22

Blind en v Breukelen oprotten!! NU.

joppo0 | 26-03-17 | 10:22

@jvanDeventer, verder dan wat algemeen gezwets kom je niet. Zijn hier misschien mensen die wel jarenlang op hoog niveau hebben gespeeld. Kun je wel laagdunken over doen, maar beter iets minder hooghartig en meer inhoudelijk reageren.

roze_bril | 26-03-17 | 10:21

Graaf_van_Hogendorp | 25-03-17 | 23:52

O.l.v. de NOS die maar bleef zagen op die 5-3-2 (3-5-2) wat toch echt niet kon. Onnederlands ! Tot ergernis van de NOS en haar gasten bleef Oranje maar winnen, dat hadden we toch niet verwacht..
Gelukkig van Gaal wist allang wat het Nederlands elftal ontbeerde en wist dat met taktiek te compenseren.
Blind mist dat inzicht.

Fratello | 26-03-17 | 10:19

JvanDeventer | 26-03-17 | 10:12
Hoi Danny! Zelf vond je het wel lekker gaan?

aardappelninja | 26-03-17 | 10:18

@Fratello | 26-03-17 | 10:14
Een zéér terechte constatering.
In Nederland kan je een meerdaags congres organiseren en dan komt er alleen uit dat we fysiek iets sterker moeten worden. Niet dat we die tip dan verder uitwerken trouwens. Modern nadenken over strategie en motivatie is voor al die praktijkjongens een brug te ver...

de Voorzittert | 26-03-17 | 10:18

Het arrogante en zichzelf omhooggeschreven Nederiglandje ten voeten uit.
Nederlanders denken en maken zichzelf wijs dat ze overal het beste in zijn.
Zo winnen we van te voren altijd het WK voetbal, winnen we elk jaar het eurovisiesongfestival en ga zo maar door.
En onze geweldige sportlui zijn zo sportief dat ze een behaalde tweede plaats totaal niet waarderen.
Daar schimpen ze op en gooien desnoods die tweede medaille maar weg.
Dat zijn de echte prutsers.
Ik schaam me soms om Nederlander te zijn. (autochtoon)
En nee, voetbal is niet aan mij besteed.
Er zijn veel mooiere en sportievere sporten.

Dostranamus | 26-03-17 | 10:17

@de Voorzitter, hij maakte toch die fouten? Of zijn we al zo n weekdierenland geworden dat je dat niet mag zeggen. NE is geen speeltuin, gaat ergens om.

roze_bril | 26-03-17 | 10:16

Ik zie geen enkel plan in het Nederlandse voetbal. In bijv. het Basketball of American football heb je bijna voor elke play een strijdplan. In het Nederlandse voetbal zie je daar helemaal niets van terug. Tikkie breed, tikkie terug, tikkie niks. Heeft iemand , behalve Zoet, een speler uitgespeeld. Voorbij gegaan met een aktie of een 1-2'tje ?

Fratello | 26-03-17 | 10:14

keestelpro | 25-03-17 | 23:29
Och och, het is de schuld van Ajax natuurlijk. Kleuters als jij snappen er ook niks van.

Er stonden 2 Ajax spelers in het veld, 1 PSV'er en 1 Feyenoorder. De rest speelt allemaal in Europese top competities en bakte er helemaal niks van.

Bubske | 26-03-17 | 10:13

Zoveel mensen met verstand van voetbal, zoveel mensen die zo geweldig goed weten hoe andere mensen iets moeten doen. Misschien moeten al deze thuisdeskundigen het voetbal eens voordoen aan die internationals. Onbegrijpelijk dat onze topclubs niet staan te popelen om jullie in dienst te nemen. Dit allemaal lezende begrijp je niet dat Nederland niet al jarenlang eenzaam aan de top staat met voetballen.

JvanDeventer | 26-03-17 | 10:12

Niet zo negatief over Blind mensen, onder zijn bewind werd even gewonnen van Luxemburg! Dat is landen als Brazilië of Argentinië nog nooit gelukt tijdens een WK kwalificatie!

Franker | 26-03-17 | 10:06

Met het IQ van 65 van van Breukelen kan je niet meer verwachten.

maar toch | 26-03-17 | 10:03

Totaal geen interesse in dat getrap tegen een balletje door die multimiljonairs , gisteren in achter het nieuws, ja hij vergokte (kluivert) maar voor klein bedrag per week slechts 1000 € per week. Gelukkig geef ik er nooit een eurocent aan uit.

blauwe zander | 26-03-17 | 09:55

had al lang weg moeten wezen, het had beter als hij nooit was aangesteld,door vriendjes politiek daar gekomen,natuurlijk zijn er niet meer de spelers als van basten gullit etc etc, maar als je zo van bulgarije verliest en een jongetje van 17 jaar neer zet zonder ervaring ben je een ongeloofelijke pannekoek, blind heeft behalve als aardige voetballer niets gepresteerd op trainers vlak, dus onbegrijpelijk dus wegwezen en neem die van breukelen gelijk mee.

bekijket | 26-03-17 | 09:53

Opzouten met die Blinde Vink. domme kutajaxiet. Iedereen heeft je gewaarschuwd dat het niet kon met dat jochie van 17. OPZOUTEN en wel vandaag nog. En kan ook die walchelijke prietprater v. breukelen weg.

william2190 | 26-03-17 | 09:48

Tokkiesport

Jozes | 26-03-17 | 09:43

Als je per se een rechtspoot op wilt stellen zet er dan een stoel neer, dan heb je een dubbele rechtspoot.

Princess_F.W.Bolkiah | 26-03-17 | 09:40

ristretto | 26-03-17 | 09:37
Voor mij gewoon Douwe Egberts als dat kan

Petrus Poortwachter | 26-03-17 | 09:39

Onthutsend die focus De Ligt in de panelen. Ja, die jongen maakt twee fouten maar bij die eerste bal mag ook de voorzet nooit zo komen, mag de keeper ook wel gewoon coachen. Bij de tweede goal had Indi die gast buitenspel kunnen zetten.
.
Het begint volgens mij bij de coach. Die heeft de uitstraling van een visstick. En zijn assistent ook. Net als de teamdokter, de teammanager, de perschef etc. Dan Van Breukelen er nog bij en pure flapdrollen als directeuren eromheen. Het straalt niks uit, het heeft geen idee van een goede voorbereiding.
.
Het Nederlands Elftal had als dwaze gladiatoren de catacomben uit moeten komen. Vliegende tackels, alle ballen naar de buitenspelers, pressievoetbal. Rammen. Zeker de eerste helft, sta je met 0-3 voor en tik je de rest uit.
.
Niks van dit al. De selectie is verrot met Robben, Sneijder over-the-hill. Met talenten die eerst eens 3 jaar in Jong Oranje moeten staan natuurlijk. Met half geblesseerden a la Strootman en ook met pure middelmaat als Promes, Dost en Karsdorp. Die zijn gewoon nauwelijks beter dan de gemiddelde Bulgaar.

de Voorzittert | 26-03-17 | 09:37

Buon giorno wat een kudtwedstrijd vanuit ons perspectief dan hè?
Waar het vroeger een land op zijn kop zette als je van Nederland won ( kijk trainspotting Schotland Nederland doelpunten Archie Gemmle er maar op na ) is het nu gewoonte.
Misschien heeft Nederland een prachtige carrière als kop van jut voor oefenwedstrijden.

Bedankt van Oeffelen voor de sfeerimpressies. Ik miste toch de details van drank en vrouwen.

Espressi en cappuchini per tutti.

ristretto | 26-03-17 | 09:37

Ik snap niet dat er uberhaupt nog zoiets is als "Europees voetbal" waarbij "landen" tegen elkaar spelen. Je hebt in Nederland toch ook geen competitie waarin Limburg tegen Overijssel speelt of zoiets? Waarom zouden de provincies van het Groot Europese Rijk dan wel tegen elkaar moeten spelen? Wakkert dat niet nodeloos ongewenste nationalistische gevoelens aan?
.
Voetbal is oorlog. En de EU is nooit meer oorlog. Dus de EU betekent nooit meer voetbal.

Opslag Medium | 26-03-17 | 09:37

'Gelukkig' gooide Ziggo hier één minuut voor de rust de boel in storing, dus heb ik de tweede helft niet kunnen zien.
De eerste helft had mijn bloeddruk al genoeg opgeblazen.
En niet alleen Pa Blind moet met spoed weg, ook Daley, effe rondkijken tot alle Bulgaren weer terug zijn, Blind moet nooit meer geselecteerd worden.

Petrus Poortwachter | 26-03-17 | 09:31

Zo, wat ben ik blij dat ik een voetbalhater ben. Anders had ik me nu vast heel kut gevoeld.

wazakzegguh | 26-03-17 | 09:28

De Ligt in Oranje is net zo wacko als Jesse Klaver als minister ! O, wacht...

Kaltsnautzige | 26-03-17 | 09:25

Gewogen en te Blind bevonden.

Prze***walski | 26-03-17 | 09:23

De KNVB gaat zondagmiddag al in gesprek met Danny Blind. Ja, wat nou gesprek? Die gast verdient geen gesprek maar een mattenklopper.

JeMotWat | 26-03-17 | 09:23

Als je een 17-jarige jongen na een paar goede wedstrijden bij z'n club meteen in de basis bij Oranje laat debuteren, dan mag toch wel duidelijk zijn dat er met een gekleurde bril door bondscoach en KNVB naar de clubs wordt gekeken. Speel je bij ajax (of heb je een verleden bij die club) dan heb je, ongeacht je kwaliteiten, minstens 5 keer zoveel kans op selectie in het Nl. elftal.

Weg met die Amsterdamse arrogantie en het gedweep met een ajax dat 45 jaar geleden leuk voetbalde.

raskol | 26-03-17 | 09:22

Het ligt niet alleen aan Blind.

RBlake | 26-03-17 | 09:21

De hele entourage van het Nederlands elftal, inclusief pers, was voor een leuk uitje, een leuke trip, een feestje naar Sofia gekomen. Een Jeroen Elshoff die al op zaterdagochtend met kleine oogjes aan het ontbijt zit in het Hilton, een Tom Egbers die al bezig was met Studio Ajax van zondagavond en zich volledig laat sturen voor iedere uitzending (en dan ijverig aantekeningen maakt). Studio Ajax vanavond, waar ze het allemaal niet zagen aankomen en waar ze die 17jarige A junior die pas 4 wedstrijdjes bij de senioren had meegedaan, die in november in de Jupilerleague nog tegen Reetkeverpikkemeschans stond, die daar dus een kwartier lang over gingen dooremmeren met die Sonny niks gepresteerd Silooy als verlepte expert. De enige die er op een gegeven moment wat van zei was van Hooijdonk, maar ze gingen gewoon nog even door, zwelgend in hun euforie we hebben weer een groot talent. We hebben niks. Het was dramatisch, laag tempo, bal rondspelen, ze hadden alle tijd om zelfs Zoet op te jagen. Strootman en Promes waren de grootste faalhazen, naast de bondscoach. Enfin, final boarding call. Voor Blind is die gong al gegaan, niemand gelooft nog in deze flapdrol.

van Oeffelen | 26-03-17 | 09:20

Zo, kunnen we nu eindelijk eens dat voetbal laten waar het thuishoort? In de marge, net als korfbal en niet meer zo uitgebreid op tv.
Komt er misschien nog eens een goed programma om te kijken.

sinar2 | 26-03-17 | 09:20

GO AWAY !!! - DO NOT GO AWAY MAD - JUST GO AWAY !!!

Michael Boss | 26-03-17 | 09:19

@jvanDeventer, dat jij niks van voetbal snapt. 1e goal maakte de Ligt een compleet verkeerde inschatting. 2e maakt die gast een voorbeweging, de Ligt gaat mee in de beweging waardoor die gast tijd heeft over zijn goede rechterbeen. Klassieke fout van een Rookie. Altijd op het goede been dekken. Die goals hoefden er niet in. Indi zat trouwens.ook te slapen, hij had de Ligt kunnen helpen bij de tweede goal.

roze_bril | 26-03-17 | 09:14

Gisteravond ook nog eens de carriere van de Ligt kapot gemaakt. Iedereen wist dat je die Hoedt moest opstellen. Blind wil iets met een links en rechtspoot.. Mijn broek zakt af van dat gelul. Net zoals Dost in de spits en Promes op links en Robben op rechts. Dost heeft voorzetten nodig! Anders kan ie niks.. Nee Blind schijnt zo n tacticus te zijn. Wmb een waardeloze trainer en een waardeloos mens, als je de topscorer aller tijden zo behandeld. Het gaat bij Blind om persoonlijke voorkeuren. En neem dat hele zootje vd KNVB ook mee. Gijs, Hans... een grote schoonmaak en wel per vandaag!

roze_bril | 26-03-17 | 09:07

van Oeffelen | 26-03-17 | 09:01
Had je niet op voorhand kunnen bedenken dat het niks zou worden daar in Sofia?
Had je een hoop geld en ergernis bespaard>
Of wacht, je zult wel gratis tickets hebben gekregen via je bedrijf. (KNVB sponsor?).
Kunnen die KNVB sponsors niet een keer echt in de geldbuidel tasten en Blind inclusief falende KNVB leiding vervangen door echt competente en gemotiveerde personen?
Ook die Hans van Bruekelen: weg ermee! een onruststoker met het IQ van een gemiddelde Utrechtse hooligan.

R van Perzie | 26-03-17 | 09:07

Voor welk land ben jij tijdens WK2018?
A. Rusland
B. Turkije
C. Saoedi-Arabië
D. Ander land
E. Pleur op met je kut WK

JeMotWat | 26-03-17 | 09:05

@Bigi Bana Boy | 26-03-17 | 08:22
Iedereen heeft er weleens onder gewerkt: een inspiratieloze manager die niemand meer serieus nam. Nou, precies dat is het geval bij het Nederlands Elftal. Blind hoeft heus geen wereldkampioen te worden maar dit elftal was gewoon niet geinspireerd, niet goed voorbereid. En dat was niet de eerste keer. Er is geen weg meer terug. Hij moet gaan.

de Voorzittert | 26-03-17 | 09:03

P,S,
Volgens mij zijn Ron Jans en zelfs Louis van Gaal weer beschikbaar.
En anders misschien Ronald Koeman weglokken uit Engeland? Die wint daar toch nooit iets met Everton.
Een goede bondscoach mag wat kosten. Het gaat tenslotte om onze nationale trots.

R van Perzie | 26-03-17 | 09:02

Sofia airport, 18 gr, zonnig. Grafstemming aan het ontbijt in het Balkan Hotel waar al die KNVB types rondhingen op rekening van de zaak. Onvoorstelbaar dat niemand dit had voorzien. Na dat angstaanjagende en intimiderende wolgalied van de Bulgaren dat het Wilhelmpie overdonderde had van Oef er al geen goed gevoel meer over. Hopelijk heeft Patrick Kluivert niet teveel verloren door deze uitslag. Terug naar het beschaafde westen, weg uit een land waar de helft van de mensen niet eens wist dat er een do-or-die wedstrijd op het programma stond. Een hoofdstad met maar 1 winkelstraat. Het uitzicht op de Vitosha berg met besneeuwde top. Terug naar het land waar snotneuzen mogen meeregeren. Een land ver weg van de grotemensen wereld. Terug naar de Shire.

van Oeffelen | 26-03-17 | 09:01

Fout op fout. Blind moet weg, al zo n 11wedstrijden geleden.

roze_bril | 26-03-17 | 08:59

Leo Lucassen heeft al net zoveel verstand van voetbal als van internationale betrekkingen en immigratie vraagstukken.
Met de PVV aan het bewind was hij nooit hoogleraar snosjale geschiedvervalsing in Leiden geworden.

R van Perzie | 26-03-17 | 08:51

Zit die Blinde lul daar nu nog? En zijn soontje ook nog zeker? Je zou toch verwachten dat voetbalminnend NL hem had gelyncht na het EK. Het verbaast me oprecht dat dat niet is gebeurd. Blijkbaar boeit niemand het meer. We zullen wel een nieuwe nationale volkssport nuummer 1 hebben denk ik dan. Darten ofzo...

Badderbeest! | 26-03-17 | 08:40

Zo makkelijk dit. Coach wegsturen. Misschien zijn we gewoon helemaal niet zo'n groot voetballand meer als we zelf denken. Zo indrukwekkend is de huidige generatie spelers namelijk helemaal niet en onze vermeende tacktische voorsprong is ook iets van vroeger.

Bigi Bana Boy | 26-03-17 | 08:22

-weggejorist-

Eduardo- | 26-03-17 | 08:20

Voetbal... dóór Tokkies, vóór Tokkies.

Eduardo- | 26-03-17 | 08:20

Allemaal blindgangers.

cat22 | 26-03-17 | 08:03

Blind heeft in zijn hele 'carrière' als trainer niets gepresteerd. Alleen maar miskopen gedaan en daarna weer ontslagen worden. Hoe de KNVB heeft kunnen denken dat hij de juiste man op de juiste plek was is mij een raadsel...

maraboe | 26-03-17 | 07:44

Het voordeel van Blind als bondscoach is dat Nederland het WK in Rusland niet hoeft te boycotten.

Nathan R Jessup | 26-03-17 | 07:26

@necrosis | 26-03-17 | 05:24
Als NL goed zou doen en ook nog eens zou winnen, dan schijnt dat goed voor onze economie te zijn. Brood en spelen.

OT: beterschap ouwe.

McMarx | 26-03-17 | 06:56

-weggejorist-

SoundMake | 26-03-17 | 06:24

@necrosis | 26-03-17 | 05:59
blijkbaar werkt het wel bij mij als ik de link wederom opnieuw aanklik... is beste livestream wat ik tot nu toe kan vinden

kapitein_iglo | 26-03-17 | 06:22

@kapitein_iglo | 26-03-17 | 05:31
Ik heb Chrome en Adblock en het werkt niet, ik lees de herhaling wel als ik uit mijn mandje stap.

necrosis | 26-03-17 | 05:59

Harrydegraaf | 26-03-17 | 04:01
Heldere, en goed geschreven analyse.

@necrosis | 26-03-17 | 05:25
klik zojuist op de link en werkt wel
( chrome browser met adblock )

kapitein_iglo | 26-03-17 | 05:31

@kapitein_iglo | 26-03-17 | 05:18
Nee, werkt niet!

necrosis | 26-03-17 | 05:25

Als Nederland het WK niet haalt, scheelt dat weer een hoop 'ziekmeldingen' tijdens het WK.
Nog los van het aantal overuren die ik moest draaien omdat collega's zo nodig vrij wilde om wedstrijden te kijken.

necrosis | 26-03-17 | 05:24

Duitsland singt schon" Ohne Holland fahren wir schon wieder zur WM" zouden ze in Duitsland geen Bosman arrest effect hebben? zouden ze in Duitsland voetbal anders benaderen?
Heeft Nederland niet te lang op oude glorie geteerd? zijn de Nederlandse verwachtingen in eigen kunnen niet te hoog gegrepen?

alanya666 | 26-03-17 | 05:07

ik blijf mij verbazen over de opwinding. what the fuck mensen, get a life.

INH.30CL | 26-03-17 | 05:04

Schaf het Nederlandse voetbal maar af. We zijn in enkele jaren afgegleden van subtopper op wereldniveau naar hekkensluiter in Europa. Wat een schande.

Muggenmepper | 26-03-17 | 04:44

Er is geen talent
Er is geen strijd
Er is geen vaderlands liefde
Er is geen trots

Het lijkt precies op het Nederlands volk.

Reeldutch | 26-03-17 | 04:38

Dat krijg je ervan, als je als selectie in de dagen voor de wedstrijd teveel Bulgaarse bordelen... euh, musea bezoekt.

Kapitein Stijlvol | 26-03-17 | 04:33

Blind weg, of de man die voor zijn aanstelling verantwoordelijk is, of allebij?
Van Breukelen, rot op, en neem heel je Blinde rommel mee!

Padre Grassi | 26-03-17 | 04:32

Ik ga er dubbel van kijken...

Harrydegraaf | 26-03-17 | 04:05

Dat Oranje het aanstaande WK gaat mislopen, is wellicht een zegen, omdat er met de huidige nationale selectie nauwelijks eer te behalen valt. Wat dat betreft besparen het minkukelige selectiebeleid en de angstige spelopvattingen van Blind het Nederlandse volk waarschijnlijk een veel grotere deceptie op een bij voorbaat kansloos WK.
Tel daarbij op de volstrekt naïeve beslissing tijdens een cruciaal duel een onervaren jochie op te stellen in het centrum van de verdediging tegen internationaal gelouterde aanvallers, afkomstig uit een land waar policor en rubberen tegelmentaliteit nog niet de weerbaarheid en natuurlijke overlevingsdrang hebben aangetast.
Daarnaast zal de Nederlandse voetballerij, plus de daaraan geliëerde sportmedia en zakenwereld, af moeten van zijn Ajax-fetish. Gedurende de jaren '70 en een korte periode in de 90er jaren, was Ajax een internationale topclub. Met dank aan de ontwikkelingen in de internationale voetballerij, waarbij door o.m. grote verschillen in de regelgeving aangaande financiëring, een steenrijke elite zich heeft afgesplitst van de rest, heeft Nederland de boot gemist en is op onoverbrugbare achterstand gezet.
Door ondanks dit besef steevast in eerste instantie voetballers van Ajax of met een Ajax-verleden te selecteren en zulks zelfs te doen bij een eventuele bondscoachopvolging, ook al omdat de geijkte media daarvoor lobbyen, ontstaat een veel te eenzijdig nationaal elftal binnen een veel te eenkennige voetbalbond (overigens werd dit al decennialang menigmaal vanuit "010", "030", "040" en "070" aangekaart).
De blamage tegen Bulgarije staat uiteraard niet op zich. Sinds het WK '14 zit de klad er schikbarend hoog in. Echter, nu komen de gevolgen én oorzaken van de teloorgang van Oranje helder aan de oppervlakte. Het gedweep met Ajax op basis van een fraai, doch ver, verleden én het onvermogen herhaaldelijk de beste kandida(a)t(en) - Ronald Koeman met afstand op de eerste plaats - voor de belangrijke post te interesseren.
Danny Blind was na de voorspelbaar mislukte terugkeer van onberispelijke Guus Hiddink, een hernieuwde miskleun van KNVB-directie en bestuur en moest wel leiden tot een catastrofale blunder. Blind heeft de beschikking over ervaren verdedigers, die exceleren bij grote clubs in 2 van de 3 zwaarste Europese competities, doch wilde de geschiedenis ingaan met een gedurfde surprise door een zeer jonge en zeer getalenteerde speler uit de club-waar-'t-allemaal-om-draait, maar niet bekendstaat om de mentale hardheid, op te stellen in een vrijwel beslissend WK-kwalificatieduel tegen aanvallers die werden geboren en opgroeiden in een land met zo'n beetje de zwaarste sociale omstandigheden in Europa.
Al met al krijgt (het) Nederland(se voetbal) waar zij door middel van besluiteloosheid, incompetentie en "inteelt" zolang naartoe heeft gewerkt: het wederom mislopen van een groot eindtoernooi, een verdere duikeling op de FIFA-ranglijst en meer internationale imagoschade.

Harrydegraaf | 26-03-17 | 04:01

-weggejorist-

Harrydegraaf | 26-03-17 | 04:01

-weggejorist-

SlimmeBelg | 26-03-17 | 03:40

Trainer ontslaan? Altijd verkeerd. Wie gaat dat betalen? Gewoon wat andere spelers selecteren. Ze hebben nog een kans(je). Of België supporter worden. Wij hebben tenminste een Loekaakoe.

SlimmeBelg | 26-03-17 | 03:39

-weggejorist-

kereltie_ut_drenthe | 26-03-17 | 03:34

Ik heb genoten ... 2 de helft dan, een kabouter die nog steeds op ouwe leeftijd een bal perfect voor de goal kan krijgen ... alleen jammer dat spitsen er niks mee doen. De prestatie van het elftal was niks, maar om de baltechniek van een oudje te zien is meer waard dan een overwinning op een amateur ploegje.

kereltie_ut_drenthe | 26-03-17 | 03:34

Met een half oor heb ik het gevolgd op NPO Radio 1. Mijn hemel, wat een overspannen commentaar. Alsof de aarde zal vergaan als Bulgarije wint. Nou, waarom ook niet. Ik gunde het ze.

Butters | 26-03-17 | 03:17

Stop de Tijd, ik wil dat uur terug.

Jan Dribbel | 26-03-17 | 03:03

Ha ha ! Ik wist het wel hoor ! Zomertijd...

Doe mij maar twee ! | 26-03-17 | 03:01

Zijn ze nou gek geworden ? Shit... !

Doe mij maar twee ! | 26-03-17 | 03:00

Huh ? Het is drie uur ?

Doe mij maar twee ! | 26-03-17 | 03:00

Zo, het is bijna twee uur...

Doe mij maar twee ! | 26-03-17 | 01:59

Geen hond neemt het nu over van hem, voorlopig die blind nog aan het roer, geen wk, over 5 jaar de ek pffffff

piratenpartij | 26-03-17 | 01:18

Bepaalde spelers denken dat ze de vleesgeworden terugkeer van Christus op aarde zijn. En dat allemaal met een IQ ver beneden peil of eigenlijk juist daardoor.

daytripper | 26-03-17 | 01:18

Waarom zou deze generatie voetballers zich nog inspannen.
Memphis verdient 20-tig duizend Euro per dag of hij nu speelt of niet.
En als hij zich kleedt als een maffia-godfather mag je er niets van zeggen want racisme.
Jan Dribbel | 26-03-17 | 00:58

De spijker op meerdere koppen tegelijk!

daytripper | 26-03-17 | 01:15

Waarom maken al die voetbal experts nooit de link met het Bosman arrest? Ook dankzij die fantastische EU wetgeving. Resultaat, teveel buitenlanders in elftals, geen ploegen meer met voornamelijk nederlanders, dus geen ingespeelde nationale ploeg meer. Nederlandse voetbal resultaten zijn ruk na het Bosman arrest.

zonder_moeite | 26-03-17 | 01:14

2 geweldige goals! De VVD stemmer krijgt zijn verdiende loon.
Genoten!
keestelpro | 25-03-17 | 23:25

Inderdaad, goed dat de volgevreten " profs" met hun 5000 pleuro Louis Vutton tassen op hun flikker kregen.
Overigens : Het gekke is dat je de staat van het land terugziet op het veld

daytripper | 26-03-17 | 01:13

necrosis | 26-03-17 | 00:47
Klopt, het betaalde voetbal bestaat al een tijdje. Maar sinds het Bosmanarrest en de gouden tijden van held Blatter is de vercommercialisering van het voetbal vertienvoudigd zo niet meer. Onze competities kunnen zich niet met Duitsland, Engeland, Spanje en Frankrijk. Nederlandse clubs hebben niks te zoeken in de Champions League en in de Euroleague is het een topprestatie wanneer we van Deense clubs weten te winnen. Op die manier begin je al met een achterstand. Die haal je nooit meer in. Het is knap van Louis van Gaal en Van Marwijk dat we nog prijzen gehaald hebben, maar dat zal er in de toekomst echt niet meer in zitten. Keer op keer zijn onze voetbalanalisten te positief over de kracht van het Nederlands elftal. Ze zullen moeten aanvaarden dat we gewoon een bijrol spelen in het internationale voetbal, hoe graag we dat ook anders zien.

lingo star | 26-03-17 | 01:08

Val elke zondagavond in slaap tijdens studio sport en dat komt niet door de alcohol.

Nietgek | 26-03-17 | 01:03

Waarom zou deze generatie voetballers zich nog inspannen.
Memphis verdient 20-tig duizend Euro per dag of hij nu speelt of niet.
En als hij zich kleedt als een maffia-godfather mag je er niets van zeggen want racisme.

Jan Dribbel | 26-03-17 | 00:58

@haat | 26-03-17 | 00:45
Het Nederlandse elftal was al jaren berucht/ beroemd en straks doen we weer niet mee als we niet kunnen winnen van een Oostblokland.
Pleur Blind en het hele elftal eruit en begin opnieuw.

necrosis | 26-03-17 | 00:53

Voetbal. Een spel waar 22 miljonairs achter een opgeblazen varken aanhuppelen.

Bepdehuisvrouw | 26-03-17 | 00:49

@lingo star | 26-03-17 | 00:40
Voetbal is al jaren een geldkwestie, je hebt spelers nodig die op scherp staan, geen trainer in een net pak.

necrosis | 26-03-17 | 00:47

JvanDeventer | 26-03-17 | 00:24
Zit niet zo verwijfd te wauwelen man. Geen enkele coach wordt op basis van 1 wedstrijd ontslagen. Als je alle wedstrijden gezien hebt dan begrijp je waarom iedereen roept dat ie weg moet. Maar of je hebt niet gekeken en enkel wat berichtjes erover gelezen, of je hebt geen zak verstand van voetbal.

haat | 26-03-17 | 00:45

De ajaxmanie leeft inderdaad bij de KNVB maar eerlijk is eerlijk de neergang was al begonnen bij Guus die te oud en te moe was om nog een keer een topprestatie neer te zetten

lingo star | 26-03-17 | 00:43

Hoop dat Ronald Koeman, de ideale kandidaat voor de functie totdat de KNVB opeens met Hiddink en Blind kwam, zich nu de ballen uit de broek lacht om zo veel incompetentie.

spanarchist | 26-03-17 | 00:43

*er

postzegeltje | 26-03-17 | 00:43

Danny ziet niet echt gezond uit geloof ik hoe komt dat?

postzegeltje | 26-03-17 | 00:42

Necrosis
Voetbal is ook een geldkwestie geworden, en dan is de subtop het hoogst bereikbare

lingo star | 26-03-17 | 00:40

Het Nederlands elftal is volgens de KNVB de ideale opstap voor Ajax-coryfeëen om ervaring op te doen, ook al hebben ze nog helemaal niets laten zien als trainer. Zie van Basten, zie Rijkaard, zie Blind.
En zie nu de gevolgen. De blinde Ajax-liefde bij de KNVB staat schijnbaar boven de belangen van het Nederlands elftal.

spanarchist | 26-03-17 | 00:39

Ja, voetbal.
Hey, ben jij blind?
Nee, Kluivert.

de honden blaffen... | 26-03-17 | 00:38

Gelukkig volgende week weer eredivisie en Jupiler league, dat blijft.

lingo star | 26-03-17 | 00:37

Ach nu weet ik het al, het is de 24ste geweest, het loontje staat al weer op de rekening. Vandaag weer even rennen en schuppen, en na 90 minuten zit het er weer op.
Doei. (ikbendebeste)

kneuterzak | 26-03-17 | 00:35

Oh, was er voetbal vanavond? Niks van gemerkt.

Stormageddon | 26-03-17 | 00:29

Ga weg en kom nooit meer terug. Maar is toch duidelijk dat de spelers hem niet serieus nemen, hoe kan je anders zo lamlendig spelen als team?

wo ist der bahnhof | 26-03-17 | 00:29

Waar is de tijd gebleven dat Nederland nog in de top-vijf stond qua beste voetbalploeg van de wereld?

necrosis | 26-03-17 | 00:27

Hans van Breukelen was opeens zoek.
Kon geen commentaar geven.
Ja, die moest nog even een paar mindfulnes-oefeningen doen.

Jan Dribbel | 26-03-17 | 00:26

Blind haalt eruit wat erin zit
Geen fuck

Reeldutch | 26-03-17 | 00:25

@F. von Zeikhoven | 26-03-17 | 00:10
Strak plan Ferdinand! Als de KNVB niet binnen 24 uur zelf inbindt is het tijd voor een voetbal revolte!

keestelpro | 26-03-17 | 00:25

Het geloof in een maakbare pot voetbal is net zoiets als het geloof in een maakbare samenleving. Omdat Nederland verliest moet Blind weg. Dat Bulgarije twee maal knap gecounterd heeft, daar hoor je niemand over. Dat dat tweede doelpunt een zeldzaam fraai afstandsschot was waar je weinig tegen kon doen, niemand die dat zegt. Ik zag vanavond het Nederlands elftal als een krant voetballen en niet Blind als een krant coachen. Maar de stuurlui aan de wal weten het weer precies: het is allemaal Blind zijn schuld. En als Bulgarije had verloren, dan had de Bulgaarse coach moeten vertrekken? In dat geval mogen de coaches alleen blijven als er gelijk wordt gespeeld. Wat een gelul bij gewoon een potje voetbal.

JvanDeventer | 26-03-17 | 00:24

Ik ben niet verrast omdat het Nederlands voetbal ook in clubverband geen fuck meer voorstelt

Reeldutch | 26-03-17 | 00:22

Topwedstrijd. In tijden niet zo gelachen.

Kruisruiker | 26-03-17 | 00:20

@bert.s | 26-03-17 | 00:06
Bertje + 1 feest der herkenning :-)

keestelpro | 26-03-17 | 00:18

Niet alleen Blind er uit maar een hele wissel van de wacht bij de KNVB, dat kliekje heeft zn tijd gehad. Dus ook Michael van Praag en Bert van Oostveen er uit, jullie beleid heeft gefaald.

henkdekanarie | 26-03-17 | 00:18

Veels te veel Nederlanders in het Nederlandse elftal.

Manneke Pislam | 26-03-17 | 00:16

Ze hadden toen gewoon met Koeman in zee moeten gaan. Dat is een trainer die spelers beter maakt. Wat stelt die hele Blind nou voor als trainer?

ijgenweis | 26-03-17 | 00:14

Het is allemaal de schuld van Bert van Oostveen met zijn Hiddink-Blind constructie. En hoe hij Hiddink heeft afgeserveerd want die kreeg het uitendelijk toch gewoon aan het voetballen.

Jaap Brulaap | 26-03-17 | 00:13

Ben benieuwd wie coach wil worden van deze generatie voetballers.

wieowie123 | 26-03-17 | 00:13

"Bondscoach Danny Blind erkent dat er 'iets mis is gegaan'" meldt het ANP radionieuws zojuist. "Ik ben hier verantwoordelijk voor en er moet iets gaan veranderen", zei Blind ook nog.

Natuurlijk moet Blind opzouten, maar Joris dan meteen de KNVB bobo's weg die Blind deze ravage hebben laten aanrichten.

Als alle NL-amateurclubs nou eens uit protest tegen dit onvoorstelbare gepruts drie maanden geen ledencontributie overmaken aan Zeist, moet je zien hoe snel het daar klaar is met die fratsen...

F. von Zeikhoven | 26-03-17 | 00:10

Is Bert ook slecht?
Jan Dribbel | 26-03-17 | 00:03

mijn vrouw zegt van wel, maar hee wie gelooft er een vrouw

bert.s | 26-03-17 | 00:06

Max moet het maar goed maken. Blind kan beter gaan, dit. gaat het niet worden.

piratenpartij | 26-03-17 | 00:04

bert.s | 26-03-17 | 00:02
Is Bert ook slecht?

Jan Dribbel | 26-03-17 | 00:03

alles met een B is slecht:
Belasting
Banken
Bavaria
Blind
Bajax

bert.s | 26-03-17 | 00:02

Danny doede gij mar effkes wisselen.

kneuterzak | 26-03-17 | 00:01

Graaf_van_Hogendorp | 25-03-17 | 23:52
Allemaal leuk en aardig maar Scholletje heeft nu toch ruiiiiiim de tijd gehad iets nieuws te verzinnen. Alleen kan Scholletje dat niet. Dat is die ding.
FustViking | 25-03-17 | 23:55
Blind borduurt voort op het werk van Guus en de "knjb" die vonden dat Louis niet Nederlands had gespeeld.

Guus is direct verantwoordelijk voor het niet plaatsen van het EK (hij stapte verstandig tijdig op voor het EK om zo Blind de val te laten nemen). Iedereen daarna zal gillen over Ajax en Blind, maar het was provinciaal en PSVer Guus die het allemaal inleiden. Zelfs Derksen zal dat niet ontkennen, al heeft die de pik op Blind want die was tegen Cruijff.

Blind moet per direct gedegradeerd zo niet ontslagen worden, en een nieuwe hoofdtrainert worden aangesteld, die de komende jaren met de spaarzame taleten nog iets ervan moeten bakken.

Graaf_van_Hogendorp | 25-03-17 | 23:59

Klopt wel Graaf, maar Guus had het op het eind wel weer een beetje op de rit. Om dan gelijk weer alles om te gooien is funest, zeker als er geen goede opvolgers zijn. Rust in de tent hadden we nodig, en met Blind is de zwerende vinger door gaan zweren. Ik heb ook het idee dat het sowieso niet meer op te pakken is, want de mentaliteit van vele van de nieuwe generatie heeft een snowflake mentaliteit met ook nog eens een gouden lepel probleem. Zo'n Depay zouden ze naar een inrichting moeten sturen bijvoorbeeld, niet naar de training. Ik kots op deze generatie in general, het Oranje gevoel komt zo never nooit terug, maar goed, over een tijdje zal de kleur Oranje ook wel racistisch zijn ofzo.

Lyin Ted | 25-03-17 | 23:57

-weggejorist-

Isolde-Maduschen | 25-03-17 | 23:56

Graaf_van_Hogendorp | 25-03-17 | 23:52
Allemaal leuk en aardig maar Scholletje heeft nu toch ruiiiiiim de tijd gehad iets nieuws te verzinnen. Alleen kan Scholletje dat niet. Dat is die ding.

FustViking | 25-03-17 | 23:55

Hij heet toch niet voor niets "Blind".

tsjajaja | 25-03-17 | 23:54

-weggejorist-

Yeah73 | 25-03-17 | 23:53

-weggejorist-

Yeah73 | 25-03-17 | 23:52

Iedereen zal wel weer los gaan op scholletje en begrijp me niet verkeerd, hij had niet aangesteld moeten worden.

Maar het was god Guus de PSVer die vond dat Louis er niks van had gebakken en weer 4-3-3 ging spelen met een elftal wat letterlijk talent ontbeert en fantastisch presteerde onder Louis' 5-3-2.

Zure provinciaaltjes gonna zuur, maar het was Guus die het verval introduceerde. De geschiedenis zal dat zich echter niet zo herinneren, maar ik wel.

Graaf_van_Hogendorp | 25-03-17 | 23:52

Holland, pfft. Brazilie heeft vrijdag Uruguay ingemaakt, Brazil-il-il-il

michelr | 25-03-17 | 23:51

Ali Blind, Danny Blind, Mohammed Blind, als we alles wat op Blind eindigt nou eens voor een paar wedstrijden wisselen. Wel goed dat hij die jonge verdediger niet affikt. Dit soort dingen kan gebeuren, Bulgarije uit altijd lastig.

Watching the Wheels | 25-03-17 | 23:50

Excuus per ongeluk 2 keer gepost.

max zorin | 25-03-17 | 23:50

Het wordt een rustige zomer volgend jaar, is ook wel eens lekker. Nederland zindert nog na van het EK van vorig jaar. Oh wacht toen was Nederland er ook niet bij........

max zorin | 25-03-17 | 23:49

Het wordt een rustige zomer volgend jaar, is ook wel eens lekker. Nederland zindert nog na van het EK van vorig jaar. Oh wacht toen was Nederland er ook niet bij........

max zorin | 25-03-17 | 23:49

Het ergste vind ik nog wel dat er nog steeds geen goede opvolgers in zicht zijn voor spelers zoals Robben en Sneijder. Dit zijn de nieuwe eighties (tot het EK88 was het ruk), maar de Eredivisie is stuk, onze talentenmotor, al zouden we nog talenten hebben, ze worden kapotgemaakt in het buitenland of krijgen sowieso niet de Hollandsche school mee.

Lyin Ted | 25-03-17 | 23:47

@bert.s | 25-03-17 | 23:41
Danny Blind was al een matige speler zeker op intellectueel niveau. Dat hij het meesterbrein van Oranje mag zijn komt alleen omdat hij tot het Ajax kartel behoort.

keestelpro | 25-03-17 | 23:46

Lag niet alleen aan die 17-jarige.
Dit is in zijn geheel genomen de meest waardeloze wedstrijd die ik ooit van Oranje gezien heb. Qua wedstrijdinstelling en techniek.
Geen taktische vondsten. Geen beleving. Nieuwe coach is een must.

de Voorzittert | 25-03-17 | 23:45

Jan Dribbel | 25-03-17 | 23:38
Ik zeg het dan toch maar: wel een enorme en onnodige gok om een jongen van 17 jaar te belasten met een cruciale wedstrijd. Dat kan je Blind aanrekenen.

lingo star | 25-03-17 | 23:44

@Lyin Ted | 25-03-17 | 23:37
Da's geen leugen Ted!
+ veel!

keestelpro | 25-03-17 | 23:43

ik heb de hoop op Danny B. al voor Frankrijk verloren. onbegrijpelijk dat ie daar nog zit. de man vergald al jaren het oranje gevoel.

bert.s | 25-03-17 | 23:41

Heb geen wedstrijd meer sinds 2015 gezien. Blind mag optyfen, heeft helemaal niks goed gedaan, en neem die zoon van hem ook gelijk mee. Het is geen elftal met grootheden zoals Cruijff en van Basten. Alleen Sneijder en Robben hebben Mn respect nog, de rest gedraagt zich als Promes (lees: money money)Geen WK in 2018, op naar 2020.

NeetegenPVDADenkSPGL | 25-03-17 | 23:41

Het was zoals van Hooydonck zei: ergernis om dat gebrei van het Nederlands elftal met de bal.

lingo star | 25-03-17 | 23:41

De verdedeging van dit Nederlandse elftal is net zo lek als de Europese buitengrenzen.

Jan Dribbel | 25-03-17 | 23:38

@kom hoe heet ie | 25-03-17 | 23:30
Ik heb Netflix uit!

Botte Hork | 25-03-17 | 23:38

Ik gooi hem er toch even in:
In 00 werd de Euro giraal ingevoerd, in 01 ontstond het begin van het nieuwe voetbaltijdperk: RM kocht in dmv deze sterke munnt mbv leningen. De start van het Galacticos tijdperk en startschot van de totale gekte in het voetbal.
-
Geld lenen aan clubs? Nee hoor, dat mag niet in Nederland, KNVB says no. Dus niet lenen voor ONZE clubs, maar wel elders in hetzelfde prachtige Europa. Heel jammer want wij zijn goed in het opleiden van spelers, hadden goud geld kunnen verdienen als we maar een stok achter de deur hadden gehad om te snelle verkoop tegen te gaan.
-
Ging niet door dus, total gekte op de voetbalmarkt, prijzen flink omhoog, Nederlandse clubs hielden het niet meer bij, maar RM, en later Barcelona, die met de (later geredde) banken een flink kapitaaltje hadden opgebouwd konden, behalve marketing- en prijzengeld, ook nog eens toezien op giga transfers waar ze ook aan verdienden.Dit omdat oliesjeiks en gasgiganten zich ook op de markt hadden begeven, waardoor de prijzen nog harder omhoog gingen.
-
Dat was de defining moment, het moment dat besloot het volgens de regeltjes te doen in de - ik kom er makkelijk mee weg - EU. Kans gemist. DE jeugdcompetitie van Europa had veel geld in het laadje kunnen brengen, maar men heeft gekozen voor de langzame dood.

Lyin Ted | 25-03-17 | 23:37

Oetiohnegentechnik | 25-03-17 | 23:31
Je kunt het Blind juist wél aanrekenen. Dat is namelijk wat een coach moet doen: een elftal gemotiveerd krijgen en ze met geloof in zichzelf en in maakt niet uit welk systeem de wei in sturen. Voetballen kunnen ze heus wel. Het gaat om de samenhang. De man is overduidelijk ongeschikt, zowel op tactisch vlak als als peoples manager. Maar ik zie vanavond als winst: Blind's positie is nu echt onhoudbaar. Die wordt met pek & veren eruit gezet. Dat kan niet anders. De volgende vlek op zijn besmeurde CV.

FustViking | 25-03-17 | 23:37

Oetiohnegentechnik | 25-03-17 | 23:31
Zoals in alle sporten doen onze dames het beter. Voortaan alle damesvoetbal wedstrijden uitzenden. Bovendien geen dramablessures of ander onsportief spel en geen egootjes die bij het minste geringste gekwetst zijn. De dames spelen normaal.

lingo star | 25-03-17 | 23:37

Dat krijg je ervan als je denkt dat het Nederlands elftal een elftal is van Ajax-spelers en Ajax bondscoach.

lingo star | 25-03-17 | 23:35

Concering a world cup, call us The Neverlands

WC Experience | 25-03-17 | 23:33

Ben na eerste doelpunt (na 15 seconden geloof ik) stil in een hoekje gaan zitten.

joepiedepeopie | 25-03-17 | 23:33

Kijkt iemand daar nog naar dan?

HipsterBrood | 25-03-17 | 23:32

@Oetiohnegentechnik | 25-03-17 | 23:31
Of schaatsen!

keestelpro | 25-03-17 | 23:31

Kan Ton Elias geen bondscoach worden? Die is vrij toch?

Terence Hill | 25-03-17 | 23:31

Je kan het Blind niet alleen aanrekenen, het was een collectieve blamage, volgens mij kunnen we beter de hele zooi opdoeken en korfbal de nationale sport maken, winnen we tenminste nog eens wat

Oetiohnegentechnik | 25-03-17 | 23:31

Joh, 'voetbal'... Leeft dat nog altijd zo onder het 'volk'? We hebben toch Netflix en dergelijke tegenwoordig. Video on demand. Merkwaardig.

kom hoe heet ie | 25-03-17 | 23:30

Amsterdam is NIET representatief voor Nederland.
Ik herhaal: Amsterdam is NIET Nederland.
Je ziet het tijdens de verkiezingen.
Je ziet het tijdens wedstrijden van Oranje.
Het Nederlands elftal is GEEN Ajax godverdomme!

keestelpro | 25-03-17 | 23:29

Ik krijg het nu mee. Heb het helaas niet gevolgd, en niet zonder reden zie ik nu. Heb mijzelf een hoop ellende bespaard.

RenHoek | 25-03-17 | 23:27

Je laten overklassen door een stelletje dakdekkers. "Maar we hadden wel meer balbezit" aldus een tevreden Blind. "Bovendien" vervolgt de bondscoach, "lopen er ook aardig wat Oranje-rijpe C-junioren bij Ajax, dus mijn elftal is nog lang niet uitgegroeid. Als geheel zie ik een positieve ontwikkeling..."

FustViking | 25-03-17 | 23:27

De Nederlagenlanden wellicht.

ijskogel | 25-03-17 | 23:27

Ik heb het afgezet na de 2-0 en ben lekker muziek gaan draaien, wat een kutprestatie.

Patje2011 | 25-03-17 | 23:25

2 geweldige goals! De VVD stemmer krijgt zijn verdiende loon.
Genoten!

keestelpro | 25-03-17 | 23:25

Niet gekeken, gelukkig maar.

ron_78 | 25-03-17 | 23:24

Daar sta je dan tussen de tegelzetters uit Teteringen, de bierbuiken uit Bavel en Best, de baggeraars uit Bargercompascuum en de proleten uit Pijnacker. Alleen voor sadomasochisten dit vanavond. Wat een ellende hier in Sofia.

van Oeffelen | 25-03-17 | 23:23

Lekker dat ik dit heb gemist.

bambi1970 | 25-03-17 | 23:23

Blind was toch "de beste trainer ooit".
Nietwaar van Breukelen?

Jan Dribbel | 25-03-17 | 23:22

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken