Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Hiddema dropt nieuwe monoloog en ontvangt staand Wilhelmus voor verkiezing

Hiddema heeft er een nieuwe leefomgeving bij en ziet zich ineens genoodzaakt te socialiseren met Jan en alleman. Da's even wennen, maar gelukkig heeft-ie naar eigen zeggen een lieftallige assistente die hem door de parlementaire wateren loodst. Enfin, nieuw monoloogje ter ere van de vers gestichte Theocratie, dus de voeten mogen eventjes op tafel. Ohja, vanaf 8:50 vertelt Marijke van Helwegen (1948 - 2013) waarom ze niet op Theo heeft gestemd, en bekent Willem van Hanegem kleur. En dat allemaal afgesloten met een staand Wilhelmus, waar eigenlijk iedereen wel een beetje ongemakkelijk van wordt. Maar toch leuk.

Reaguursels

Inloggen

Hiddemeister! Een slimme "wilders"! Dit is wat Nl nodig heeft.

Jos-Tibant | 20-03-17 | 10:38

Het is uiterst vermakelijk en inhoudelijk dicht bij mijn eigen standpunten.
Daar waar Pim de verbinding tot stand bracht en daardoor succesvol werd blijft de warmte bij zowel Geert Wilders, Thierry Baudet en Theo Hiddema ver te zoeken. De humor van Hiddema is geweldig. Dat is een grote plus.

ristretto | 20-03-17 | 06:53

Niet eens gezien, maar wat een verademing! Hiddema, de enige "politicus" die uit de maatschappij komt. Eenzaam natuurlijk, tussen al die schoolverlaters. Maar eindelijk iemand die zich uit ervaring voor kan stellen wat de gevolgen maatschappelijk zijn van beslissingen die genomen gaan worden. Sterkte Mr. Hiddema! En blijf aub uw praktijk-/levenservaring volgen en "doceer" uw toehoorders hiermee.

SlimmeBelg | 20-03-17 | 04:32

Ik vind het maar een warrig verhaal. Verder vertrouw ik bij voorbaat niemand die bij oplichter Harry Mens aanschuift, zeker als ze ook nog eens zo gezellig met elkaar gaan zitten doen.

JackRyan | 20-03-17 | 02:06

Het bruine gehalte van FvD begint langzaam aan duidelijk te worden. Want eerder deze week had Baudet al besloten te gaan schedelmeten

Mark_D_NL | 18-03-17 | 18:33 (eerder topic)
Hiddefuhrer kan weleens gigantisch door het ijs gaan zakken. Debateren is heel wat anders dan geregiseerd pleiten
Mark_D_NL | 19-03-17 | 14:21

Afgezien van het feit dat u nooit ergens inhoudelijk op reageert, meen ik bij het lezen van uw telkens terugkerende nazi, nazi frames; dat uw herseninhoud ongeveer vergelijkbaar is met die van een kip zonder kop. Mijn trol-alert gaat opnieuw af…

Veluwse-Eikel | 20-03-17 | 00:49

Dat die mijnheer Schinkel vanmorgen in Buitenhof een onwelriekende plas deed ten aanzien van Baudet was al schandalig, erger vond ik nog dat niemand er wat over zei. Presentator Hagens was kennelijk druk met zijn vragenlijstje, een slecht journalist dus, maar ook de andere twee deelnemers aan de discussie lieten het lopen. Zo leerden we de NPO weer kennen, en je ziet nu dat men van alle linkse kanten bezig is om Baudet en Hiddema in een kwaad daglicht te stellen. Angst voor de intelligentie van de beide heren?

Ruud5 | 19-03-17 | 23:08

-weggejorist-

Bieslander | 19-03-17 | 20:16

EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 14:30
Mee eens. Mijn voorkeurstem op Joekes was de enige keer dat ik, achteraf, geen spijt van mijn keuze heb gekregen.

Bieslander | 19-03-17 | 20:16

grappig hoe theo de regie overneemt van harry, door hem dat kado aan te bieden. je ziet dat harry dat niet leuk vind. die brengt liever zijn gasten in verwarring met domme opmerkingen. verder wel leuk programma.

Ir. Wilhelmus | 19-03-17 | 20:15

Met Theo Hiddema hebben we eindelijk weer eens een innemende persoonlijkheid met een frisse analytische kijk op mensen en zaken,en en dit ook als zodanig verwoordt.Dit soort mensen is schaars.
Volledig onafhankelijk en heeft maling aan het establishment.Prima uitgangspositie om alles wat fout is in Nederland snoeihard te benoemen.Dit partijtje kan nog wel eens flink gaan scoren.

Uli Aarskopf | 19-03-17 | 20:11

Harry Mens de politieke visionair, hahaha, meent hij dat nou echt? Je kan veel van die man zeggen, maar 'politieke visionair' gaat me toch net iets te ver!
Misschien gaat Harry wel de volgende verkiezingen meedoen met z'n PVP (Politieke Visionaire Partij)met als lijstduwer ons aller Frits Bolkestein, een oude vrind van 'm!

BadLieutenant | 19-03-17 | 19:24

In ons land is de partij die het dichtst in de buurt komt van de echte basis van fascisme, dat wil zeggen, het ideaal dat de overheid in alle geledingen van het maatschappelijk leven dwingend aanwezig is door middel van overkoepelende corpora, ofwel corporaties, het partijenkartel. CDA, VVD, PvdA, D66. Het fascistische midden. Benito Middelini. Oiropa.

LibertasSimplex | 19-03-17 | 19:08

Nathan R Jessup | 19-03-17 | 18:44
Nazisme is fascisme. Aangevuld met jodenhaat en een vernietigingsplan. Een betere maatschappij mehoela. Lulmeier.

LibertasSimplex | 19-03-17 | 18:49

Toen Thierry Baudet, (of is het Cerry Creauquet, op z'n Frans?), bij Jeroen Jinek zittend, zichzelf op een scherm terugzag als toespraakhoudend politicus, schaamde hij zich. En psychopaten kennen geen schaamte.

LibertasSimplex | 19-03-17 | 18:45

@TegenBeterWetenIn | 19-03-17 | 16:13
"Dat is een leuke. Waar ligt het verschil dan?"

Fascisten zijn mensen die hun vrijheid opgeven in ruil voor veiligheid en stabiliteit. Nazi's wilde een betere maatschappij door ethische zuiveringen.

Nathan R Jessup | 19-03-17 | 18:44

De spreektijd tijdens "het debat" in de 2e kamer is vaak héél beperkt! Kon wel eens een puntje voor de heren worden.

demaup | 19-03-17 | 18:41

"Niet gedacht dat Theo zo voorbarig denigrerend kon zijn. Hij kent een heel persoon niet (Anne Fleur) dus zal ze wel een breischooltje hebben? Ik zulke opmerkingen wat kleingeestig voor een intelligent persoon. Hij het prima bij het inhoudelijk affakkelen kunnen houden".
Van Urk | 19-03-17 | 14:17
=====
Maar mevrouw Anne Fleur Dekker mag wel Baudet een fascist noemen?

Niemand had ooit van Anne Fleur gehoord, dus zo vreemd vind ik mr. Hiddema's reactie niet, als zij zulke grote woorden bezigt.

malang | 19-03-17 | 18:41

Wat is er met Harrie? De tand des tijds heeft flink huisgehouden?

John Dough | 19-03-17 | 18:38

Hiddema for president.

bft | 19-03-17 | 18:30

Anne Fleur, Asha ten Broeke, Bert Wagendorp en Sheila Sitalsing mogen dat omdat zij de 'goede populisten' zijn. Als zij fascistische methoden gebruiken zoals ontmenselijken van hun politieke tegenstanders door ze te vergelijken met onfrisse chemische processen, of ze in ziektebeelden te framen dan is dat geaccepteerd volgens de nieuwe lijn van 'goed fascisme'.
kaasfondue | 19-03-17 | 18:10

@kaasfondue: haarscherp geanalyseerd! Helemaal mee eens.

Kees de Vries8082 | 19-03-17 | 18:18

kaasfondue | 19-03-17 | 18:10
e eraf bijt

kaasfondue | 19-03-17 | 18:10

Deze mensen zijn gewoon burgers die elke keer worden weggezet als populisten racisten etc. En het mag allemaal.
alphapapatango | 19-03-17 | 17:55
Anne Fleur, Asha ten Broeke, Bert Wagendorp en Sheila Sitalsing mogen dat omdat zij de 'goede populisten' zijn. Als zij fascistische methoden gebruiken zoals ontmenselijken van hun politieke tegenstanders door ze te vergelijken met onfrisse chemische processen, of ze in ziektebeelden te framen dan is dat geaccepteerd volgens de nieuwe lijn van 'goede fascisme'.

kaasfondue | 19-03-17 | 18:10

Ach, Anne Fleurtje, een ongewenste pik dat gebeurt je.
Maar niet getreurd, kijk in de verte komt Jessias aangescheurd.

Ernst Oosters8389 | 19-03-17 | 18:06

Die linkse haatmuts Anne Fleur staat op de kaart.

Nehemia | 19-03-17 | 17:56

Ik kijk vooruit naar debatten tussen azarkan en hiddema.
S'morgens als azarkan wakker wordt heeft hij het angstzweet al op de rug zitten.

alphapapatango | 19-03-17 | 17:56

Harry Mens was ook degene die Pim Fortuyn een podium gaf. Hij was daar vaste gast. Zoals Theo terecht opmerkte - een visionair.

Nehemia | 19-03-17 | 17:55

Mijn instinct zegt mij dat Tierry Baudet een psychopaat is en ik denk niet dat mijn instict het mis heeft eigenlijk.
Bokito ergo sum | 19-03-17 | 16:27

En dat zou Hiddema niet door hebben, een advocaat die gewend is met zulke personen om te gaan in de rechtspraak.
Die is weken met Baudet opgetrokken, doe niet zo raar met zulke uitspraken.

gatito | 19-03-17 | 17:55

Wat theo zegt roep ik al weken.
Rutte begon met WE zouden op 16 maart wel eens wakker kunnen worden met de pvv als grootste.
Dus hij zet een deel van zijn eigen bevolking weg ;het is ZIJ EN WIJ.
Daarnaast zie je in elke tv programma ;ja de rechts populisten hebben verloren .Populisten hier daar .. En de hele tijd spreken deze programmas over ja ja.. landgenoten.
Zouden ze dit in de gaten hebben;dat ze elke keer als een stel sufkutten het over landgenoten hebben?
Deze mensen zijn gewoon burgers die elke keer worden weggezet als populisten racisten etc.
En het mag allemaal.

alphapapatango | 19-03-17 | 17:55

"bij Harry Mans". Nuff said.

michelr | 19-03-17 | 17:51

Mijn instinct zegt mij dat Tierry Baudet een psychopaat is en ik denk niet dat mijn instict het mis heeft eigenlijk.
Bokito ergo sum | 19-03-17 | 16:27

Precies dat heb ik nou ook. Ik weet niet wat het is, zeg maar een sterk onderbuikgevoel. Politiek gezien ben ik het overigens wel met hem eens.

Palmares0 | 19-03-17 | 17:49

Hen altijd gezegd, je moet binnen zien te komen in de Kamer en het liefst nog een advocaat.
Dus ben erg blij met Hiddema in de Kamer.

gatito | 19-03-17 | 17:47

een van de eerste Nederlandse absolute dieptepunten mbt tot eclatante overheids-corruptie.

EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 16:27

Inderdaad Eefje. RSV toonde toen ook de teloorgang van de Nederlandse scheepsbouw aan. Nederland was tot eind jaren '60 de grootste scheepsbouw natie ter wereld, totdat de Koreanen en Japanners die bedrijfstak overnamen. Voor de mensen die het niet kennen: nl.wikipedia.org/wiki/Parlementaire_e... RSV, mijnen, DAF.... Allemaal dinosaurussen die stierven.

Basil Fawlty | 19-03-17 | 17:45

Ook mijn kruisje stond achter zijn naam.

Ome Gijs | 19-03-17 | 17:45

Ik stemde ook FVD. Ik noem het het fatsoenlijke rechtse geluid. Enorm jammer dat het maar 2 zetels zijn. Theo komt enorm cynisch over maar dat is hard nodig ! Maak ze wakker Thierry, Theo en andere FVDers !!!

Rest In Privacy | 19-03-17 | 17:43

Vooral dat archaïsche taalgebruik.

Nehemia | 19-03-17 | 17:41

'Het weldenkend deel der natie. Zeer bedankt.' Episch.

Nehemia | 19-03-17 | 17:38

Hiddema is op 1 april in WOII geboren. Zijn verjaardagen moeten één grote grap zijn, vandaar wellicht de onderkoelde humor die zeer aanstekelijk werkt.
Ik heb in ieder geval grote bewondering voor zijn energie
naast een jonge hond als Baudet.

Ernst Oosters8389 | 19-03-17 | 17:34

Herrlich!

Lauwe Koffie | 19-03-17 | 17:27

Anne-Fleur is net als Asha op oorlogspad. Baudet deugt niet en Baudet moet kapot.
Dat wordt binnenkort een heel front, waar ook onze prrofessor Schinkel te vinden zal zijn.(...)
@ Schoorsteenveger | 19-03-17 | 15:59
-
Vergeet niet dat Prof.Schinkel door de EU bezettingsmacht wordt betaald..! (zie regel 2 van alinea 2 van 't artikel via linkje)
www.dejongeakademie.nl/nl/leden/leden...

telelezer | 19-03-17 | 17:26

telelezer | 19-03-17 | 17:00

Klopt Telelezer. Hij is op dit moment buiten zijn "comfort zone" maar over een maand of 6 is hij, denk ik, wel gewend geraakt aan de Haagse polletiek en zal een stuk zelfverzekerder zijn. Hiddema is inderdaad gewend om "en publique" te spreken want dat is zijn baan. Als advocaat moet je je "zaak" verkopen want dat is zijn beroep nml overtuigen van rechters. Baudet moet dat nog leren. Wat dat betreft is het goed dat hij zo'n oude rot als Hiddema naast zich heeft. Baudet moet wel luisteren naar de tips van ervaren mensen als Hiddema. In de categorie "listen and learn." Ik zie het niet duister in.

Basil Fawlty | 19-03-17 | 17:23

Beste reageerders.

He, he, wat een verademing om weer eens gedegen comments te lezen.

Mijn dank.

kwark001 | 19-03-17 | 17:06

-weggejorist-

Baardvansinterklaas | 19-03-17 | 17:03

Ik verheug me enorm op de aanwezigheid van Thierry en mr.Hiddema in de Tweede Kamer. Een grote aanwinst voor onze parlementaire democratie!

Baardvansinterklaas | 19-03-17 | 17:03

Mijn instinct zegt mij dat Tierry Baudet een psychopaat is en ik denk niet dat mijn instict het mis heeft eigenlijk.
@ Bokito ergo sum | 19-03-17 | 16:27
en
In ieder geval stoot de manier waarop hij zich continu laat voorstaan op die 'hoge intelligentie' van hem en de zijnen mij sowieso al af - met dat soort taal hoort-ie meer thuis bij Dédain666.; Ik vind Baudet net een ietsje teveel van zichzelf overtuigd.
EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 16:37
-
Als men niet gewend is om naar andere dan cafe-volkkstaal te luisteren dan kan men die indruk wellicht krijgen.

Hebben jullie met alle "psychopaat-vindende instincten" dan echt niet door dat dit slechts een onhandige houding is van Thierry om zijn onzekerheid te verbergen omdat hij nog nieuw is als volksvertegenwoordiger.
Als je al zijn interviews en optredens analyseert (zoals ik dat doe) dan moet het overduidelijk zijn dat hij zich nog niet zeker voelt tijdens interviews en discussies.
Hij kan wat assertiviteit betreft best nog wat nog leren van Wilders; en tevens van Hiddema die lekker onverstoord doorgaat als een tegenstander in het debat hem probeert pootje te lichten.

telelezer | 19-03-17 | 17:00

Joekes was een soort Hiddema avant la lettre. Schreef ook thrillers, waarvan een met de intrigerende titel 'Klavertje moord'.
De vervolgen 'Klavertje moordt' en 'Klavertje vermoord' zijn nooit verschenen.

Reviaan | 19-03-17 | 16:53

Het is wachten op het moment dat Hiddema Baudet overvleugelt in de Tweede Kamer. Vooral tussen Hiddema en Kuzu en Wilders zal het "leuk" worden.

Mannes | 19-03-17 | 16:53

Hij kent een heel persoon niet (Anne Fleur) dus zal ze wel een breischooltje hebben? Ik zulke opmerkingen wat kleingeestig voor een intelligent persoon.....
@ Van Urk | 19-03-17 | 14:17
-
Hiddema's knee-jerk reactie door met zijn opmerking impliciet ter discussie te stellen of de dame wel onderzoeks kwalificaties heeft, was heel begrijpelijk en zelfs nog beleefd want de dame(kuch) Anne Fleur ging onbeschoft insinuerend voluit op het (door de linkse krant betaalde) orgel, om Baudet fascistoide te noemen omdat hij ooit eens in een gezellig gesprekje opmerkte dat hij het toen eens was met een zogenoemde "TV-viersiercoach, dat de meeste dames het fijn vinden "als een man zijn best voor ze doet".
Nou daar kan niemand (behalve Deugfascisten) iets achter zoeken.
-
Zn tweede uitspaak was dat "homeopathisch verdunnen" van ons volk (oftwel NL vol laten lopen met immigranten die ons eigen volk gaan verdringen) niet goed is voor NL. Maar dat is (zoals bijna elke waarheid) natuurlijk weer tegen het zere been van de Deugfascisten want moezzzliem immigranten zijn immers heilig.

telelezer | 19-03-17 | 16:45

Maar waar ik hem nog het meest om waardeer is dat hij één van de eersten was om - in ieder geval te proberen - om het taboe op psychiatrische ziektes te doorbreken. De man leed aan een bipolaire stoornis en had zijn hele leven lang last van psychoses...

EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 16:27

Klopt. Hij was een van de eerste prominente Nederlanders die er openlijk over sprak en aankaartte. Was "not done" in die tijd maar hij trok er zich niks van aan. Schitterende man.

Basil Fawlty | 19-03-17 | 16:40

@Bokito ergo sum | 19-03-17 | 16:27

Ja, ik krijg ook een beetje een raar gevoel bij 'm.
In ieder geval stoot de manier waarop hij zich continu laat voorstaan op die 'hoge intelligentie' van hem en de zijnen mij sowieso al af - met dat soort taal hoort-ie meer thuis bij Dédain666.

Ik vind Baudet net een ietsje teveel van zichzelf overtuigd. Maar zijn club krijgt van mij volledig het voordeel van de twijfel.

Ik hou wel van wat rariteiten, kermis-en-ketelmuziek in de Tweede Kamer, en reken maar dat vooral Hiddema daar zeker voor gaat zorgen.

EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 16:37

Reviaan | 19-03-17 | 15:12
Hiddema is juist van de vlijmscherpe oneliners. Bij Harry krijgt hij voldoende tijd om zijn verhaal te doen, zonder interrupties van buitenaf. Let maar op: als het pluche straks peop gaat kwaken in de kamer, maakt Hiddema er gehakt van. En Baudet ook. En dat allemaal ondanks de NPO manipulatie.

croque monsieur | 19-03-17 | 16:32

Schitterend Eefje, toen ik de eerste mocht stemmen heb ik op Joekes gestemd omdat hij ballen toonde tijdens de RSV toestand en niet meedeed aan de VVD kadaverdiscipline. Zeer intelligente en eigenzinnige man.

@Basil Fawlty | 19-03-17 | 15:52

Dank dank! Helemaal mee eens. :-)
Ja, die RSV-affaire... een van de eerste Nederlandse absolute dieptepunten mbt tot eclatante overheids-corruptie.
Er is niet veel veranderd sinds die tijd.

Daarnaast was Joekes een erudiete woordkunstenaar, die in zijn vrije tijd detectives schreef.
Maar waar ik hem nog het meest om waardeer is dat hij één van de eersten was om - in ieder geval te proberen - om het taboe op psychiatrische ziektes te doorbreken. De man leed aan een bipolaire stoornis en had zijn hele leven lang last van psychoses...

EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 16:27

@eefjewentelteefje, dat is je instict gewoon altijd naar luisteren. Mijn instinct zegt mij dat Tierry Baudet een psychopaat is en ik denk niet dat mijn instict het mis heeft eigenlijk.

Bokito ergo sum | 19-03-17 | 16:27

@Homefront | 19-03-17 | 15:28
Bedankt, was ook leuk om WNL even te zien met Wiegel en Baudet!

Watching the Wheels | 19-03-17 | 16:25

Opmerking van de dag van Hiddema: "Voor de NRC lezers, het komt niet van Poetin." Hahahahaha.

Basil Fawlty | 19-03-17 | 16:16

Nathan R Jessup | 19-03-17 | 15:25

Dat is een leuke. Waar ligt het verschil dan?

TegenBeterWetenIn | 19-03-17 | 16:13

hoe noem je al die Duitsers die in 1933 hebben gestemd? Op zich geen fascisten nee. Maar de partij bleek het wel

arie181818 | 19-03-17 | 15:09
-
Ja en socialistisch..
FVD wil alle belangrijke beslissingen bindend referendabel maken, dat is ANTI-fascistisch.

Ben-Bataaf | 19-03-17 | 16:12

"Anne-fleurtje". Heerlijk, kan niet wachten tot het eerste debat!

Jelle. | 19-03-17 | 16:12

.... Ik denk dat ie toch wel zal zien dat je aan 2 zetels eigenlijk geen reet hebt.
@ Martinspire | 19-03-17 | 14:06
Wie is er ook weer met slechts 1 zetel begonnen en heeft er nu 20.!
Oh ja....

telelezer | 19-03-17 | 16:09

Fantastisch die combinatie van cynisme, nederigheid, droge humor en keihard afplassen van non valuers als Anne Fleur. Kijk nu al uit naar de debatten.

Basil Fawlty | 19-03-17 | 16:07

Superieur cabaret van Hiddema.

Pirata piraticus | 19-03-17 | 16:04

osolemio | 19-03-17 | 15:17
Anne-Fleur is net als Asha op oorlogspad. Baudet deugt niet en Baudet moet kapot.
www.joop.nl/opinies/thierry-baudet-is-...
Dat wordt binnenkort een heel front, waar ook onze prrofessor Schinkel te vinden zal zijn. En de podia zijn er ook al. Pauw en Jinek (waarom geen Jinek en Pauw?) en Buitenhof geven ruim de gelegenheid om FvD af te fakkelen.
Echt treurig, dat tendentieus mekaar gelijk geven bij Buitenhof. De rechtse partijen wordt verweten dat ze het "doe normaal" van de PVV hebben gestolen om in de vijver van de fascistoïde kiezer mee te kunnen vissen, maar wat daar aan tafel gebeurde was het formuleren van een strakke, beklemmende, verstikkende moraal, van een "doe normaal" dat naar adem doet snakken, een "doe normaal" dat door vrouwen als Asha en Anne-Fleur wordt opgeëist op straffe van morele veroordeling, verguizing, demonisering.
Hiddema reageert op dit soort vrouwen, het type doordrammers dat door Gerrit Komrij destijds als de groep der "onwelriekende gleuven-brigade" werden weggezet, met bijtende humor. Is het beste wapen denk ik.

Schoorsteenveger | 19-03-17 | 15:59

Lafayette | 19-03-17 | 14:43

;-)) Zie mijn 15:52 antwoord. :-))

Basil Fawlty | 19-03-17 | 15:54

EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 14:30

Schitterend Eefje, toen ik de eerste mocht stemmen heb ik op Joekes gestemd omdat hij ballen toonde tijdens de RSV toestand en niet meedeed aan de VVD kadaverdiscipline. Zeer intelligente en eigenzinnige man.

Basil Fawlty | 19-03-17 | 15:52

@fackme2 | 19-03-17 | 15:47
Oh .. bedoelen ze dat met Greet :)? Ik begreep het al niet.

Watching the Wheels | 19-03-17 | 15:49

fackme2 | 19-03-17 | 15:47
Ga lekker naar de joop, lutser.

Mark_D_NL | 19-03-17 | 15:49

's

Watching the Wheels | 19-03-17 | 15:48

"Zeg Theo luister is ..."

Watching the Wheels | 19-03-17 | 15:47

-weggejorist en opgerot-

fackme2 | 19-03-17 | 15:47

Hij heeft veel woorden nodig, maar erg leuk dat hij zo openlijk voor de camera aan Harry Mens vraagt of hij iets voor hem kan doen. Harry zal pas antwoorden als de camera uit staat.

Watching the Wheels | 19-03-17 | 15:46

Ik zie het al voor me. Al die politici bij de interruptie microphones die FvD/Baudet/Hiddema gaan uitmaken voor PVV light, hun daarover gaan ridiculiseren en waarschijnlijk nog ergens een domme D66 grap dat dit geen rechtbank is maar de tweede kamer etc.

mrgeseki | 19-03-17 | 15:45

Ik wil nog ff de deur uit, dus geen tijd om wat mogelijke parallellen aan te wijzen of mijn inschatting in hoe het verder zal lopen (wat zich in de Trump-regering aftekent is interessant - en hoe zich zo'n strijd afspeelt met mijns inziens eigenlijk twee meest voor de hand liggende uitkomsten, tenzij Baudet dus persoonlijk nog wat zou gaan groeien - mocht hij om wat voor redenen dan ook daarin beperkt worden.. dan zal de een de ander goed er uit werken en na eigenlijk al die tijd naar manieren te hebben gezocht dat te doen).
Ik denk toch een mooi inkijkje in hoe dat dus in praktijk zich aan het voltrekken is: "Inside Trump’s White House, New York moderates spark infighting and suspicion - Inside the White House, they are dismissed by their rivals as “the Democrats.” Outspoken, worldly and polished, this coterie of ascendant Manhattan business figures-turned-presidential advisers is scrambling the still-evolving power centers swirling around President Trump. [..]" www.washingtonpost.com/politics/insid... En of het nou anekdotisch is (en echt gemeend) of dat hij toch een beetje mensen zand in de ogen propeert te strooien (ik ken de man nog niet zo goed - hij kan ook bewust contrast met Baudet proberen te creëren omdat dat politiek soms goed werkt). Maar door te beschrijven dat hij feitelijk 'humanistische waarden' als aangenaam beschouwd en kan zien hoe dat een mens kan veranderen, beschrijft hij toch iets van waarden juist Baudet vaak tegen nadrukkelijk tegen ageert (wat mijns inziens dus soms ook wel een beetje aan gewoon groei te wijten kan zijn - alhoewel het toch ook wel een beetje een 'schooltje' onder 'rechtsfilosofen' schijnt te zijn of in de afgelopen jaren geweest is, ik zie anderen er ook wel weer van terugkomen geloof ik naarmate ze ouder worden).

nickolaas | 19-03-17 | 15:38

Dat de nuchterheid mag overwinnen!

Duitser | 19-03-17 | 15:27

Mooi programma, professor Pim zat er ook graag.

van Oeffelen | 19-03-17 | 15:26

Het filmpje duurt te lang om mijn aandacht er bij te houden.

Koning Vleesbaard | 19-03-17 | 15:26

@atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 15:12
"Vergelijk jij nu serieus het programma van FvD met dat van de NSDAP? Weet jij überhaupt (ha!) wel wat fascisme inhoudt?"

De NSDAP was niet fascistisch, het had fascistische kenmerken. De echte fascisten zijn aan de macht geweest Italië, Spanje en Portugal.

Nathan R Jessup | 19-03-17 | 15:25

@salonsocialist | 19-03-17 | 14:29
Er loopt momenteel bij één van de grotere VPN-providers een winteractie. Een tweejaarsabonnement voor 3,29 euro per maand. Welke provider mag ik vast niet zeggen van Joris, dus google maar even. Met de VPN kan je via hun Nederlandse servers de Nederlandse locatiediescrieminazi tegen boetenlandertje omzeilen. Je kan één dag gratis uitproberen of dat ook vanuit Bejing, Mockba of Pyongyang werkt. Probeer ook eens de Developerversie van Safari en zet de gratis ingebouwde VPN daarvan (van Safari dus) aan. Werkt als een trein maar ik weet niet wat je fake locatie dan wordt, en of dat genoeg is om de blokkade te omzeilen.

Nivelleermarionet | 19-03-17 | 15:25

klaasm | 19-03-17 | 15:06
Een talkshow of een interview is totaal niet te vergelijken met een debat. Hiddema krijgt nu de tijd en mag zijn monologen zonder tegenspraak afdraaien. Dat gaat veranderen wanneer hij in de kamer zit en snel moet scoren bij de pers.

Mark_D_NL | 19-03-17 | 15:23

Teevendeals, rare declaraties en leugens.
Ik zie ze met veel plezier tegemoet..
Laat Theo maar schuiven !!

Ab_de_Slam | 19-03-17 | 15:21

Wat een held!!!

Hypno2050 | 19-03-17 | 15:19

Natuurlijk kent Hiddemeister activiste Anne-Fleur wel. Zeer irritante dame die zelfs de verkiezingen wilde beïnvloeden omdat ze voorzitter zou zijn van een stembureau in Hilversum. Op het laatst is dat niet doorgegaan. Ze riep ook op om Wilders te stenigen. Hij deed expres denigrerend ik heb er van genoten.

osolemio | 19-03-17 | 15:17

Damrakker | 19-03-17 | 14:58
Ik geloof dat hij Harry Mens tot ridder geslagen heeft.

Simon_GS | 19-03-17 | 15:16

@arie181818 | 19-03-17 | 15:09
Vergelijk jij nu serieus het programma van FvD met dat van de NSDAP? Weet jij überhaupt (ha!) wel wat fascisme inhoudt?

atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 15:12

Die breedsprakerigheid gaat hem nog opbreken, hoe erudiet en eloquent ook. Puntige oneliners maken meer indruk. Heb ook het idee dat de jaren gaan tellen.
Maar veel succes gewenst!

Reviaan | 19-03-17 | 15:12

Sorry Tierry ik mag je eigenlijk niet zo. Weet niet waarom.

@Bokito ergo sum | 19-03-17 | 14:50

Dat heb ik zelf ook. Een beetje een tè gladde glibber voor mij.
Dat neemt niet weg dat ik zijn FvD alle succes toewens.

EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 15:10

hoe noem je al die Duitsers die in 1933 hebben gestemd? Op zich geen fascisten nee. Maar de partij bleek het wel

arie181818 | 19-03-17 | 15:09

Kan niet wachten op de debatten waar Hiddema de show gaat stelen. Hopelijk waar voor m'n stem.

McMarx | 19-03-17 | 15:08

@Damrakker, maakt het uit? Ben al lang blij als iets niet het probleem is

Bokito ergo sum | 19-03-17 | 15:08

Ik lees hier dat Hiddema het niet gaat redden in debatten.Ik denk juist van wel.Zijn rustige toon in combinatie met enorme gevatheid,kennis en humor slaan vaak in als een bom.Ik heb het nu al meermalen gezien in talkshows waar hij zat.Ik ga me verheugen op de debatten in de tweede kamer!

klaasm | 19-03-17 | 15:06

Dit ging eigenlijk nergens over maar ik werd er wel vrolijk van. En dat is ook veel waard.

Ramsesz | 19-03-17 | 15:06

@Nivelleermarionet | 19-03-17 | 14:56
Ik vond het wel humor. Na in een krantenartikel te zijn uitgemaakt voor fascist, zeggen "es ist erreicht".
Maar ik hou dan ook van foute humor. Het lachen zal mij nog wel vergaan!1

atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 15:02

Hup Theo! Wat een held. Ik denk dat het in de tweede Kamer best gaat meevallen wat debatten betreft. Ook voor de vuist weg heeft hij een goed woordje klaar.

Butters | 19-03-17 | 15:01

Ik vind het maar onsamenhangende prietpraat, net als zijn vorige betoog bij Mens. Welk punt maakt hij nou eigenlijk?

Rest In Privacy | 19-03-17 | 14:58

En arme activiste Anne-Fleurtje maar bibberen van angst voor dit soort fascisten. Veel erger dan de islamisering en de sloop van Nederland vanuit de EU-waanzin.

Fijnstoffer | 19-03-17 | 14:57

Ik hoop voor Hiddema dat de huidige Kamervoorzitster demissionair is en niet herkozen wordt, anders krijgt ze RSI van het continue dichtdraaien van de interpellatiemicrofoon. De arrogantie waarmee hij zit te fantaseren en te prikken om te kijken welke opmerkingen goed vallen. Alleen zijn pleidooi tegen Rutte was raak. Toen hij "Es ist Erreicht" zei zag ik voor mijn geestesoog rood-wit-zwarte vlaggen met hakenkruizen, laarzengestamp en massaal gezwaai met rechterarmen. Helaas is bijna alles wat hij zegt te indirect om door het VVD-stemmende domgepeupel begrepen te worden. Korter en directer graag Hiddema, niet "laat me uitpraten" maar "Schnautze!".

Nivelleermarionet | 19-03-17 | 14:56

Niet op hem gestemd. Maar ik verheug me nu al op de debatten.

roze_bril | 19-03-17 | 14:51

Die Hiddema gaat die armzalige baantjesjagers van katoen geven. Ik verheug me er op.
En inderdaad, wat een treurig schouwspel bij Buitenhof. De " experts" ( moehaha!) konden het niet uit hun strot krijgen dat Rechts gewoon 7 zetels erbij hebben gekregen, ( PVV+ FvD ) en Links totaal heeft verloren. En dan tellen we 50+ maar niet mee bij Rechts.

070 | 19-03-17 | 14:51

Achteraf heb ik spijt dat ikzelf niet de politiek ben ingegaan.
Al wat je nodig hebt is een zeer vlotte babbel, en het geld rolt binnen.
En je moet zo kunnen acteren, dat de mensen in je gaan geloven.

King of the Oneliner | 19-03-17 | 14:50

@powerbabe eefjewenteltefje, ben ook content met voorkeurstem. Ik heb nooit eerder gestemd. Sorry Tierry ik mag je eigenlijk niet zo. Weet niet waarom.

Bokito ergo sum | 19-03-17 | 14:50

@Lafayette | 19-03-17 | 14:43

Het was mijn tweede stem ooit. Mijn allereerste stem ooit is gegaan naar Willem Drees jr. van DS'70.
Helaas ging die stem verloren, want de partij haalde de kiesdrempel niet meer.

Maar zoals u ziet, ik ben bepaald geen type om voor de heersende klasse te stemmen. ;-)

EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 14:47

Omdat ik geen televisie kijk vanwege de linkse talkshows mis ik dit soort programma's. Wat een verademing om naar te luisteren, te kijken, etc.

Raad_maar_raak! | 19-03-17 | 14:45

@EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 14:30
Hahaha. Joekes was ook mijn allereerste stem ooit.

Lafayette | 19-03-17 | 14:43

Fatwabuster | 19-03-17 | 14:05

Ja, ik moest er ook weer van kotsen. Dat telkens die 2 ontkrachte punten weer aangehaald worden. En niemand die die vent erop terecht wijst in zo'n programma. Demoniseren noemen ze dat. Walgelijk.

Barbarous_Relic | 19-03-17 | 14:43

Ha, geweldig. Op naar de debatten.

De Vrijlansier | 19-03-17 | 14:43

-weggejorist-

Stijlloze_stemmer | 19-03-17 | 14:41

Hij heeft wel veel woorden opbouw nodig. In de Kamer zal dat wel wat problemen kunnen geven.

Simon_GS | 19-03-17 | 14:37

Theo for president!

1+1 | 19-03-17 | 14:37

Sommigen beschouwen de democratie als fascisme.

maar toch | 19-03-17 | 14:33

Ik ben in mijn leven maar één keer eerder zó trots geweest op mijn (voorkeur-)stem, en dat was in 1986!
Op een meneer met - hoe toevallig - dezelfde voornaam.
nl.wikipedia.org/wiki/Theo_Joekes

EefjeWentelteefje | 19-03-17 | 14:30

Gezellig, zit weer een buitenland blokkade op.

salonsocialist | 19-03-17 | 14:29

hiddema trollt ons allemaal de moeder. het wilhelmus, bij harrie mens, wtf?

sennholz | 19-03-17 | 14:26

@Van Urk, als hij dat gezegd heeft is het absoluut denigrerend, maar ik denk niet dat Anna-Fleur gewend is om de ontvangende partij is in deze als hij dat zo zegt. Ik ben al zo onrzettend lang de ontvangende partij als het aankomt op oneerlijke insuniaties dus een beetje ridiculisatie van hooglinks mag best.

Bokito ergo sum | 19-03-17 | 14:24

@Mark_D_NL | 19-03-17 | 14:21
Daar ben ik ook bang voor. Hij moet nogal eens naar de juiste woorden zoeken. In een fel debat krijg je daar de tijd niet voor. Toch wens ik hem succes.

atheïstisch stemvee | 19-03-17 | 14:24

Het is voor mij erg lang geleden dat weer een keuze heb tussen 2 partijen. Ik vind het een mooie aanvullling op de partij van waarheid die volgens sommingen behept is met de 'verkeerde' toon. Onbegrijpelijk dat NL de lachende leugenaar in het zadel heeft gehouden. Masochisten.

padbuffel | 19-03-17 | 14:23

Ach ach, zo te horen hebben die ratten van Buitenhof weer eens een staaltje van hun "onpartijdig" commentaar ten beste gegeven, waarschijnlijk net zo onafhankelijk en neutraal als bij Jinek van de week. Eigenlijk wel goed, deze openlijke aanvallen laten alleen maar de ware aard van deze ratten zien, nog een paar jaartjes en zelfs de meest verstoken socialist neemt dat clubje niet meer serieus, kijk maar hoe zelfs op de Joop de commentaren langzaam aan beginnen te veranderen.

zwellevertje | 19-03-17 | 14:23

Rimini | 19-03-17 | 14:14
Inderdaad. Die Schinkel was moedwillig bezig om Baudet te beschadigen, geheel in de traditie van het demoniseren van Fortuyn,en iedereen vond het prima. Kan niet vroeg genoeg worden opgestart, zo moet de redactie gedacht hebben.

Schoorsteenveger | 19-03-17 | 14:22

Hiddefuhrer kan weleens gigantisch door het ijs gaan zakken. Debateren is heel wat anders dan geregiseerd pleiten

Mark_D_NL | 19-03-17 | 14:21

'Vind' en 'had' zijn de twee ontbrekende woorden in bovenstaande tegel.

Van Urk | 19-03-17 | 14:20

@Martinspire
Hiddemeister maakt in z'n eentje gehakt van alle drie de Kuzu's tijdens de debatten...

InfidelRevolution | 19-03-17 | 14:18

Niet gedacht dat Theo zo voorbarig denigrerend kon zijn. Hij kent een heel persoon niet (Anne Fleur) dus zal ze wel een breischooltje hebben? Ik zulke opmerkingen wat kleingeestig voor een intelligent persoon. Hij het prima bij het inhoudelijk affakkelen kunnen houden.

Van Urk | 19-03-17 | 14:17

Graag gedaan Theo, maak er het beste van....

InfidelRevolution | 19-03-17 | 14:16

Komt er nog een update met het schandalige gesprek in Buitenhof? Dat moet je eens tegen dit fragment afzetten. Wát een zelfhaat daar. Teiltjes tekort hoor...

Rimini | 19-03-17 | 14:14

Hoef niet eens te kijken, weekdieren als de drie musketiers zijn van een compleet ander niveau. Rutte, Pechtold of de Jessias tegen Hiddema, grapje zeker, die moeten meteen op blokfluitles

Bokito ergo sum | 19-03-17 | 14:12

Itt Buitenhof. Dit is gewoon liefde voor Holland. Hoezee!

Rimini | 19-03-17 | 14:12

@Martinspire | 19-03-17 | 14:06
2 zetels is genoeg om het debat aan te gaan en inhoudelijke discussies te voeren.

Osdorpertje | 19-03-17 | 14:12

Hij praat leuk, maar toch maar eens zien hoe het in de kamer eraan toe gaat. Ik denk dat ie toch wel zal zien dat je aan 2 zetels eigenlijk geen reet hebt.

Martinspire | 19-03-17 | 14:06

Buitenhof moest anders, na goed links gebruik, Baudet weer neerzetten als fascist en vrouwonvriendelijk sujet.... kortom, FVD wordt al bedreiging gezien anders werd er niet zo gereageerd.

Fatwabuster | 19-03-17 | 14:05

Ik ben blij dat ik op Theo heb mogen stemmen. Geef ze van katoen, Theo !

Barbarous_Relic | 19-03-17 | 14:04

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken