Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Mutti Merkel steunt Oranje Leeuw tegen Islamitische Aap

Kijk. Daar zat iedereen en Wierd Duk op te wachten. "Volle Unterstützung" van de enige die (naast WIJ) de baas is in Europa: Frau Merkel. Zij is door de Turkjes inmiddels zo vaak nazi genoemd dat ze soms per ongeluk voor de spiegel de Hitlergroet doet en weet dus uit ervaring wat een ontzettende kütlül Erdogan is. Na de steun van ene Rasmussen (toch bedankt, ouwe) nu dus een diplomatieke high-five waar we echt iets mee kunnen. Als de Germaans-Ottomaanse alliantie er zelfs voor moet sneuvelen, dan is het serieus. Als u een echte vaderlander bent, rent u met uw zwart-rood-gele vlag de straat op en begint staand het Deutschland, Deutschland Einigkeit und Recht und Freiheit te zingen. Toll!
INSTANT UPDATE: Timmerfrans vindt Erdogan ook stom en de NAVO wil dat iedereen zijn bek houdt. naziemerkel.jpeg

Reaguursels

Inloggen

Traditioneel heeft de akp veel steun in het oosten en noorden can het platteland. Maar je hebt complete erdogan wijken hoor in istanbul die akp zijn. Ook daar haalde hij de laatste keren een meerderheid. Logisch zijn macht is inmiddels wijdvertakt onderwijs media bedrijven etc. Alles wat nog herrinerd aan ataturk wordt gesloopt bruggen en dominant aanwezige gebouwen herrijzen met namen uit de ottomaanse glorietijd. Mensen worden gehersenspoeld met nationalistische propaganda. En hij heeft turkije tot voor kort welvarender gemaakt

gelachewoar | 14-03-17 | 10:25

Frans Timmermans Shut up niet geloofwaardige

franck7020 | 13-03-17 | 21:20

Het tijdstip van de toespraak van Merkel was uitstekend gekozen; net zo goed als de steunbetuiging van "Timmerfrans" aan Nederland. Wanneer de EU Nederland in haar eigen sop had laten gaar koken, had Rutte vanavond geen enkel verweer gehad als hij dit vanavond om de oren gekregen van Wilders.
Niets in deze wereld gebeurt zonder doel.

oliebolletje123 | 13-03-17 | 20:16

Merkel moet haar bek houden en zich niet met ons beleid bemoeien. Dankzij die duitse tyfussnol is de asielinstroom tot ongekende hoogte gestegen.

eu=shit | 13-03-17 | 20:07

Stoltenberg heeft gelijk. Straks halen Putin en Erdogan de - niet geheel ondenkbare- meesterzet nog uit om Turkije te bewapenen met Russisch materieel en een Russische vlootbasis ergens aan de West-Turkse kust te vestigen.

bisbisbis | 13-03-17 | 19:38

@De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 16:23

U kunt het dus weer eens niet op feiten winnen. U stond al niet erg hoog in mijn achting maar met deze (uw quote); "Nee sukkel. Hoewel de joden hier in Europa vrijwel zijn uitgeroeid - dank aan Hitler en jouw soort..." heeft u echt de hoofdprijs. Wie denkt u eigenlijk dat u bent, om mensen met dit soort vuilspuiterij menen te mogen bekogelen als u weer eens genadeloos op feiten door het ijs gaat? En wat voor "soort" was ik dan wel niet? U moet zich werkelijk de ogen uit het hoofd schamen met uw vuilbekkerij. Afgezien van het feit dat u opnieuw complete kolder uitslaat. Joden veilig in Islamitische landen? Natuurlijk. En water stroom tóch gewoon bergopwaarts niet?

1. en.wikipedia.org/wiki/Islam_and_antis...

isgap.org/wp-content/uploads/2015/05/J...

2 Dat is dan het enige waar we het met elkaar eens zijn. Verder zie ik op dit moment niet zo heel veel christenen homo's actief in elkaar slaan of de wijk uit jagen. De moslims daarentegen...

3 Opnieuw een ad hominem. "Domme boeren". Toe maar. Voor iemand die mij in het geheel niet kent denkt u nogal wat over mij te weten. Psst, ik heb nieuws voor u. Ik denk niet dat het in uw macht ligt mij iets te "leren". Uw kennis is daar simpelweg niet toereikend genoeg voor.

@Joris: Kunt u tegel @De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 16:23 even buiten Jorissen? Die mag ook nog mee met de vuilniswagen....

Sjefke7807 | 13-03-17 | 19:09

Schaamteloos mens die Merkel
Zij heeft die aap zelf losgelaten en alle ruimte geboden zich zo te misdragen.
Merkel staat aan de basis van de chaos die momenteel in Europa heerst.
Aftreden / afzetten - en ter verantwoording roepen voor een tribunaal.
.
De enorme puinhoop die ze achtergelaten heeft zullen anderen op moeten ruimen.
Iemand die door onkunde of boze opzet(?) zo'n puinhoop creëert moet zsm onder curatele.

enorme sukkelzak | 13-03-17 | 18:29

@Watching the Wheels | 13-03-17 | 17:31
Electoraal denk ik dat Wilders er meer profijt van trekt. Misschien dacht Rutte dat het leuk zou zijn als hij een rechte rug zou tonen, de reactie van onze Turkse medelanders was 'way out of his league' en recht in het straatje van Wilders. Overigens denk ik niet dat Wilders na de komende verkiezingen zin heeft om verantwoordelijkheid te dragen en waarom zou hij ook, hunnie willen toch niet...

Zookrates | 13-03-17 | 18:15

-weggejorist-

therevenant | 13-03-17 | 17:38

Lijkt inderdaad een toneelstukje om RuttEU weer in het zadel te helpen. Zeg Erdoapie, als jij nou iets blaast over nazi's, dan tikt Mutti hem in en wordt Mark herkozen, zetten we die Wilders buitenspel en dan maken we het daarna wel een keer glad.

Watching the Wheels | 13-03-17 | 17:31

Marie Curieux | 13-03-17 | 17:09
Ok, omdat u zo een mooie nick heeft ;-).
In DLD zijn nog lang geen verkiezingen en is gekozen voor "komen maar in de luwte". De Denen weigeren ook geen verkiezingen. Er was medio februari het Europese voornemen om dit als gehele EU te verbieden.
Afijn u kent de gewijzigde omstandigheden in Turkije die dit tot goed beleid zouden kunnen maken. Maar het is ook een gezochte en gerichte escalatie en koren op de molen vd Turken "jullie beleren ons over democratie en VvM". Dat argument (boterzacht weliswaar) hebben ze nu binnen.
De vorige verkiezingen in TUR 2011 en 2014 waren echt in heel andere omstandigheden. Wilders protest toen was "standaard anti-Islam/Turkije etc" de Kurden deden groots mee, er was nog geen "fake' coup geweest etc.
U kunt dat niet, mag wel natuurlijk, zo 1:1 met elkaar vergelijken.
-
Jammer dat Aboutaleb geen lijsttrekker voor de PvdA is geworden (volstrekt niet mijn partij) maar was samen met Rutte een mooi duo geweest zo blijkt nu.
-
Heel benieuwd de 15de en het effect hiervan.

KomodoVaraan | 13-03-17 | 17:22

KomodoVaraan | 13-03-17 | 16:44
Allereerst ben niet van de 'weg met ons' en ik weet zeker dat de Turkse ministers gewoon hadden mogen komen als er geen verkiezingen waren geweest.

Dat Wilders deze kwestie ook gebruikt voor politiek gewin ontken ik niet, maar vergeet niet dat Wilders dit altijd gezegd heeft en niet alleen nu met dit protest komt.

Ook bij de vorige Turkse verkiezingen ageerde hij tegen de komst van AKP prominenten en de Turkse consul die stemmen voor de AKP aan het ronselen waren. Rutte en consorten hoorde je toen niet.

Bovendien spint Wilders ook hier wel degelijk garen bij. Uit het gesprek met Rutte gisteren bij WNL op zondag werd duidelijk dat Rutte/Koenders nooit had verwacht dat zijn landingsverbod zo kon escaleren. Heel Nederland heeft kunnen zien dat er idd een 5e colonne in Nederland is.

Enfin, laten we 15 maart maar afwachten. Dan zal duidelijk worden wie er garen heeft gesponnen bij deze kwestie.

Marie Curieux | 13-03-17 | 17:09

Copyrechts | 13-03-17 | 16:15
Hehe, dat doet onze Koreaanse dr Clavan nooit hoor, en zeker niet na al mijn complimenten.
Ik heb zelfs net het staatsjournaal getipt en gevraagd of zij een vacature hebben. M.i. past hij prima in het team van hun buitenlandse correspondenten die ook zo objectief zijn met hun duidingen. Dan kan hij, bij elke gebeurtenis, met een omweg Trump erbij halen. Daar zijn ze dol op bij het staatsjournaal en de NPO.
Heb ook nog even geïnformeerd naar een vacature bij Nieuwsuur, maar helaas, daar hebben ze de Trumpologen Twan Huys en Eelco Bosch van Rosenthal al :)

Marie Curieux | 13-03-17 | 16:51

Marie Curieux | 13-03-17 | 16:35
Als u alles gelooft wat "den Turck" zegt dan houdt het wat mij betreft op. Uw plemp Cavusoglu heeft gelijk, Rutte en Koenders niet. Hulde uw "weg met ons" plemp is de parel van de dag.
Natuurlijk weten ze in Turkije dondersgoed wanneer er bij ons verkiezingen zijn, natuurlijk is hun actie geen toeval en zeer bewust gepland en is er getracht ons landje en bestuur serieus om de tuin te leiden.
En natuurlijk staat Wilders daar de 8ste met opzet, want verkiezingen en de kans op een rel die wellicht in zijn voordeel uitvalt als Rutte en Aboutaleb NIET zouden doen wat nu WEL gedaan is.
-
Gegokt en verloren en DENK ontmaskert.
-
Scenario het was wel gelukt. Dan had Wilders wellicht heel veel zetels kunnen rapen overal. De grootste partij geworden en niet een coalitie regering kunnen vormen. Een sterk signaal naar de Fransen en de Duitsers en Putin en Trump die zich gek lachen om een Europa verder in vertwijfeling, lekker bilaterale "great deals" sluiten tussen volstrekt ongelijke partners dan. Tel uit je winst, van ons geld.

KomodoVaraan | 13-03-17 | 16:44

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 16:27
Maar dat is het ook. En hoe doen dictators (in spe) dat? Selectief shoppen.
Ze pikken iets van een religie (Hitler had Rome als hulpje, Putin de orthodoxe kerk, Erdogan de imam, Trump de bible belt) ze pikken iets dat de massa aanspreekt, naast religie iets met arbeid voor allen (Hitler had het groot kapitaal als sponsor, Putin idem dito, Trump heeft Goldman Sachs en Erdogan weet ik niet maar zal hetzelfde zijn) ze bieden iets dat verenigt, een vijand (Hitler, Putin en Erdogan hadden de rest van Europa, Trump ook maar ook China) en ze zoeken een gemeenschappelijke dader (Hitler had de joden, Putin zijn eigen moslims en Erdogan de Kurden, en Trump was blij met Hillary).
Zo win je verkiezingen, waarna je de wetten "democratisch" aan kunt passen.
-
Geloven doen ze niets, jah van alles voor de buhne.

KomodoVaraan | 13-03-17 | 16:36

KomodoVaraan | 13-03-17 | 15:55
Als jij niet begrijpt dat dit alles met de aankomende verkiezingen te maken heeft, dan houdt het op.

Aboutaleb vind ik een held, met lef en ruggengraat waar kwezels Rutte en Koenders alleen maar van kunnen dromen. Hij kreeg de consequenties van dit plotselinge wel erg daadkrachtige optreden van Rutte en Koenders in zijn schoenen geschoven en moest doen wat hem werd opgedragen. Dat heeft hij uitstekend gedaan ja.

Oh ja, maandag 6 maart j.l. kwam de NOS met dit bericht:

"De Turkse minister Cavusoglu heeft tegen Turkse media gezegd dat Nederland wilde dat hij later zou komen dan 15 maart. Volgens de minister zijn Nederlandse politici bang dat een optreden voor de Turkse campagne in Nederland de PVV in de kaart zal spelen.

De krant Hürriyet meldt dat Cavusoglu niet van plan is zijn bezoek af te zeggen. Volgens hem wordt Nederland gegijzeld door de PVV.

De Turkse minister zei over Nederland: "Jullie hebben die partij groot gemaakt. Jullie waren niet sterk genoeg tegenover de PVV. En nu vragen jullie uit angst ons om hulp: 'Als u komt, geachte minister, krijgt Wilders meer stemmen. Kunt u alstublieft na de verkiezingen komen?'

"Maar is het mijn probleem? Als jullie het nou rechtstreeks aan mij hadden gevraagd jullie te helpen. Maar in plaats daarvan zeiden jullie tegen de pers: 'Hij mag niet komen'. Maar zo werkt het niet. Je moet eerlijk zijn en zeggen: Wij zijn bang, je moet ons helpen."
nos.nl/artikel/2161652-koenders-geirri...

Vanzelfsprekend beschuldigde Koenders die Cavusoglu van het vertellen van onwaarheden. Maar dat geloof ik niet. Het komt Rutte, de PvdA en overige partijen wel degelijk beter uit als Turkse ministers van de AKP na de verkiezingen stemmen komen ronselen. Zeker na het protest van Wilders bij de Turkse ambassade in Den Haag op 8 maart.

De Bild kwam gisteren overigens met een soortgelijk verhaal naar buiten.

Marie Curieux | 13-03-17 | 16:35

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 16:29
Joris is op jouw hand vandaag. Schelden op andere reaguurders en hen als inferieur wegzetten (net als iedereen buiten jouw woonomgeving in de provincies) mag blijkbaar, quoten en degene hierop wijzen blijkbaar niet.

@Joris-> Thanks

Copyrechts | 13-03-17 | 16:33

@Copyrechts | 13-03-17 | 16:26
De Koreaanse Slet is zelf het domme schreeuwertje waar hij zelf zo tegen ageert. Ongefundeerd dingen roepen en schelden en er per default vanuit gaan dat hij gelijk heeft, want onderbuik. En als je gelijk hebt is schelden geoorloofd. En als je gelijk hebt is je mening ook meteen een feit.

ZegMaar | 13-03-17 | 16:32

Omegod van dit hele zeikverhaal kan je zo'n episch fake FB-draadje maken (zoals al met WO2 is gedaan).

[Turkije]@[NL]: Erdogan roeleert dikke poep!
[NL]: Gast wil je dat soort shit ff niet op mijn timeline zetten?
[Germany]:Like.
[Turkije]:Tief allemaal de moeder!

Of zoiets.

Seraphin | 13-03-17 | 16:31

Copyrechts | 13-03-17 | 16:26

Prachtige tegel!

Het typepeert alles.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 16:29

Gewoon dat eikels denken dat dit iets anders is dan een dictator die macht wil. Zielig. Echt.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 16:27

-weggejorist-

Copyrechts | 13-03-17 | 16:26

Het AD vandaag: Volgens presidentieel adviseur Ilnur Cevik is Europa jaloers op Turkije ‘als rijzende ster in de regio onder het leiderschap van president Erdogan’.

Ok dan nu allemaal: Tjonge jonge wat zijn WIJ jaloers!!! 3,2,1....

okkums reezur | 13-03-17 | 16:25

Sjefke7807 | 13-03-17 | 16:13
Joh ....... haha het is geen "vondst" hoor dat moslims het niet op Joden hebben (of andersom). Tenminste ik mag toch hopen dat u dat al eerder bekend was dan deze bestseller omdat het plots een koopje was? Volgens mij hebben ze al 1500 jaar mot over wie de laatste profeet is etc (net als de moslims dat onderling hebben)
Verder hebben de orthodoxen meer gemeen met elkaar dan verschillen.

KomodoVaraan | 13-03-17 | 16:24

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 16:23

Sjefke7807 | 13-03-17 | 16:13

Nee sukkel. Hoewel de joden hier in Europa vrijwel zijn uitgeroeid - dank aan Hitler en jouw soort - komen vrijwel alle remigranten uit islamitische gebieden. De joden deden het prima en floreerde in het Ottomaanse rijk. Ja. Prima hoor als je als mietje het morele gelijk wil halen.

Maar 1.) Joden waren beter af in islamitische landen en veel veiliger. Niet zoals de pogroms.

2.) Homoseksualiteit is niet in het christendom of islam getolereerd. Gewoon niet.

3.) Natuurlijk sta ik op de barricaden om domme boeren iets te leren.

4.) We gaan het zien. Hoeveel Nederlanders stemmen achterland.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 16:23

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 16:01
nounounou 'domme boeren uit het achterland' alsof vele stadswijken het Non Plus Ultra van cultuur en toekomst gericht denken zijn. Loopt u zo niet wat hard van stapel?

KomodoVaraan | 13-03-17 | 16:18

@De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 15:54
Komt die wijsheid uit dezelfde koker als dat Mein Kampf nooit populair was in Turkije?
Misschien is het handig als je, wanneer je met "feiten" gaat strooien, eerst even kijkt of het wel echt feiten zijn.

ZegMaar | 13-03-17 | 16:17

@Marie Curieux | 13-03-17 | 16:11
Vergeet niet te bukken voor de ad hominems die u ten deel zullen vallen!

Copyrechts | 13-03-17 | 16:15

Copyrechts | 13-03-17 | 16:01

Helaas. De domme boeren die technisch gezien minder dan 20% opbrengen voor Amerika waren voor Trump.

Helaas. Vooral oudere niet productieve mensen stemde voor een Brexit.

Helaas. Het enige dat een een referendum maakte waren vooralsnog de voorstemmers. De sukkels die mee dweepten in de psychose van een paar niet redbare eikels.

Neem je winst.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 16:14

@KomodoVaraan | 13-03-17 | 15:46
U kunt proberen te deflecten van het onderwerp in kwestie maar dat neemt niet weg dat DKS onzin verkocht. Om nog maar te zwijgen van het feit dat u 50 Tinten nu niet één op één kunt vergelijken met Mein Kampf. Het is genoegzaam bekend dat het antisemitisme in moslimkringen hoogtij viert. Zoekt u anders eens op de docu van een paar jaar geleden waarin o.a. Turkse jongeren in Arnhem gevraagd werd wat zij van Hitler vonden. Ik herinner me nog hoe de hele Haagse politiek "geschokt" was door de antwoorden die er gegeven werden.

Sjefke7807 | 13-03-17 | 16:13

Merkel heeft zich nergens mee te bemoeien. Mede dankzij haar beleid zit EUrabia ogescheept met miljoenen van dit importtuig

Uw Psychiater | 13-03-17 | 16:12

MensOn. Een beetje respect voor onze Koreaanse Buitenlanddeskundige en duider: dr. C Clavan, www.youtube.com/watch?v=CecHH3QCTPk
Of het nou over Rusland/Putin, OekraÏne/Porosjenco, de VS/presidentsverkiezingen, het VK/Brexit gaat: hij kent de bevolking en hun leiders als zijn broekzak en staaft zijn beweringen altijd met feiten. Ook liegen zijn fenomenale voorspellingen er dan niet om. Zo is bv Trump idd geen POTUS geworden en die Brexit ging ook niet door.

Laten wij nederig voor hem knielen. Laten wij hem aanbidden i.p.v. hem te verketteren.

Marie Curieux | 13-03-17 | 16:11

-iets

WitteGrunneger | 13-03-17 | 16:09

Peter Emile | 13-03-17 | 15:57

De Russen doen exact hetzelfde. Wij zijn decadente homoseksuele mietjes. Volgens de Russen. Toen hoorde ik je niet.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 16:09

De NATO moet niet lullen maar Turkije uit het verbond verbannen. Ze mogen weer terug als ze hun wannabe dictator gedumpt hebben voor een meer rationelere leider. Turkije is bezig de hele wereld te trollen met de grootheidswaanzin van hun mini-Hitler. Vergeet het maar 'Dar al-Islam' komt nooit meer weder. De Islam is juist de reden waarom jullie zo achterlijk geworden zijn, ooit was er een islamitische gouden eeuw die de nek werd omgedraaid door de religieuze extremisten van die dagen. Jullie zouden de islamisten juist moeten vervloeken voor het degraderen van jullie cultuur. Hier in Europa werden wij ook tegengehouden door de kerk, hetzelfde geldt voor de islamitische wereld. De religie houdt jullie dom en speelt jullie tegen elkaar uit. Het draait allemaal om macht over de massa en de kudde gaat waar de herder jullie brengt. De schaapjes die afwijken worden door de grijze wolven verslonden.
Solar666 | 13-03-17 | 13:52
En zo denk ik er nu ook over, Solar666!
Houdt a.u.b. elk geloof in Nederland en de rest van de wereld achter uw voordeur en laat ons allen "verlicht" zijn en verder samenwerken aan een "betere" wereld. Al die stinkmossels doen daar geen goed aan. Gezonde mossels mogen hier best floreren maar mossels; Reageer, als je het hier bevalt in Nederland, nu zelf eerst iets op die terrormossels!! Anders stellen wij zelf wel orde op zaken. Het is op het moment echt weer: Eten óf gegeten worden. Ik ben mijn hele leven al genaaid door deze kutregering terwijl ik overspoeld wordt door buitenlands tuig.
Daarom 15 maart=PVV! GeenPeil implementeren na de overwinning van "rechts".

WitteGrunneger | 13-03-17 | 16:07

De reetkevers doen er alles aan om een gezamenlijk EU gevoel over te brengen maar ik mag toch hopen dat wij Nederlanders dit door hebben.
Zelfs eigenpijper timmerzwans heeft zich aan het front gemeld.

Toontje-lager | 13-03-17 | 16:05

Volgend jaar zijn alle hoge piefen weer vriendjes en drinken ze koffie met baklava en zijn alleen de dommen gesneuveld.

Mokum Kosher | 13-03-17 | 16:04

@De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 15:54
Ik doelde niet alleen op Turkije maar op alle door Komodovaraan aangehaalde zaken (Trump/Brexit/PVV). Ook hier zie je dat de politieke boodschap in de steden minder populair is dan op het achterland. Dit heeft niets met 'domme boeren' te maken. Nogal een hoogdravend elitaire uitdrukking voor ook jouw medelanders in de provincies buiten de randstad.

Copyrechts | 13-03-17 | 16:01

Marie Curieux | 13-03-17 | 15:40

Ik zie de anti-EU partijen niet groter worden dan de domme boeren uit het achterland die ze al hadden gewonnen. Maar we zien het de vijftiende maart. Zullen we iets afspreken? Als ook deze keer de partijen winnen die niets willen met uw domheid. Dan zwijgt u. Oké?.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 16:01

KomodoVaraan | 13-03-17 | 15:55

O, nou sorry. Ik zit in het buitenland en volg het nieuws ook maar van een afstandje. Geen komiek gezien, anders zou ik het niet hebben geplaatst.

accijnstoerist | 13-03-17 | 15:59

De kromheid, de schizofrenie en het de hypocrisie van het Turkse gescheld op Nederland ("Fascisten! Nazi's!") worden gestaafd door het feit dat 1) "Mein Kampf" in Turkije al jaren een bestseller is en 2) Erdogan een bewonderaar is van Hitler.

Maar schizofrenie en hypocrisie zijn, zo blijkt keer op keer, vaste en kenmerkende symptomen van de islam. Of die islam nu Turks, Afrikaans of Arabisch is.

En dan heb ik het nog niet eens over die andere vaste elementen van de islam: op niets gebaseerde arrogantie, achterlijkheid, grootheidswaan, collectieve hysterie, primitief bijgeloof, ingebakken slachtofferschap, agressie, en de totale afwezigheid van zelfbeheersing, zelfkritiek, inlevingsvermogen en verantwoordelijkheidsgevoel.

Peter Emile | 13-03-17 | 15:57

accijnstoerist | 13-03-17 | 15:53
vergeet u niet de auteursrechten af te dragen aan die duitse komiek die dit gisteren al zei?

KomodoVaraan | 13-03-17 | 15:55

Marie Curieux | 13-03-17 | 15:40
Dus nu gooit Rutte daadwerkelijk de grens dicht (landingsrechten) en zet iemand uit (Abou had de takelwagen voor dat Turkse vrouwtje al klaar staan) en nu is het ook niet goed?
Het is een geweldige goede aktie van Aboutaleb en Rutte samen. Beter kun je de NLD'se identiteit (tot hier en niet verder en dan niet lullen maar poetsen) niet tonen.
Dat terwijl al die jonge relschoppende Turken op straat niet naar de ouderen luisterden maar keurig onder regie om de vrinden van Asscher riepen en het Grijze Wolven gebaar maakten.

KomodoVaraan | 13-03-17 | 15:55

Copyrechts | 13-03-17 | 15:20

Dat is dus de grootste leugen. Men is daar in het achterland OF schatje rijk OF men teert op de centjes die verdient worden in het voorland. Het zijn domme boeren. Echt.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 15:54

Duitsers zijn nu eenmaal de allerhoogste autoriteit op het gebied van nationaal-socialisme. Dus als zij zeggen dat wij geen Nazi's zijn, dan is dat zo.

accijnstoerist | 13-03-17 | 15:53

-weggejorist-

WachtEven | 13-03-17 | 15:47

Sjefke7807 | 13-03-17 | 15:20
DKS kan keurig voor zichzelf/haarzelf antwoorden maar dit boeken dumpen voor 5USD (was 20)zal wel helpen.
Vergeleken met een Nederlandse bestseller (50tinten grijs ofzo) is het slechts 0,06% ........ (boeken verkocht op aantal inwoners), dus om nu heel Turkije als MeinKampf adepten weg te zetten.........

KomodoVaraan | 13-03-17 | 15:46

LOLOL. Lekker snel, die steun van Mutti Merkel en Timmerfrans.
Heeft echt niets te maken met de binnen de lidstaten steeds groter wordende aversie tegen de EU én onze verkiezingen waar een anti-EU partij de grootste dreigt te worden i.p.v. de partij van EU-vazal Rutte. * kuch *

Marie Curieux | 13-03-17 | 15:40

Copyrechts | 13-03-17 | 15:20
Maar die ontwikkeling is niets nieuws. Verstedelijking is al zo oud als de Industriele revolutie.
Het is natuurlijk geen toeval. Ik zie een grotere relatie voor social media en internet en dus wat er op ons en anderen hele dagen afkomt. (kaf-koren etc). Een stortvloed aan ellende vanuit de hele wereld, terwijl ook dit eigenlijk niet nieuw is.
Het nieuwe is de directheid waarmee het verstuurd en ontvangen kan worden. Daar zit het gevoel van "onbeheersbaarheid" en dus terug naar vroeger "toen alles simpel was" (lees minder bekend).

KomodoVaraan | 13-03-17 | 15:36

Dit is denk ik het moment om eens duidelijk te maken aan het midden oosten waar de grens ligt, genoeg is genoeg.

BozeHenk | 13-03-17 | 15:24

@Sjefke7807 | 13-03-17 | 15:20
Correctie; 12 jaar that is... Lutser.

Sjefke7807 | 13-03-17 | 15:24

Veel, heel veel, Turken deugen niet. Hun gedrag buiten Turkije deugt niet. Het getuigt van ondankbaarheid, hufterigheid en lompheid. Deze mensen hebben hun hand overspeeld en worden breeduit uitgekotst. Ze vergallen het voor de enkele wel goed geintegreerde en acceptabele Turk. Tot voor kort werkte ene Erkan van van Oef. Erkan is fel tegen Erdo. Daarom woont Erkan ook niet in Ankara, maar in Oostenrijk. Maar Erkan was wel een beetje lui, je moest alles drieentwintig keer uitleggen voordat hij het begreep en hij was langzaam. Niet bepaald het imgae dat links zo loopt te pluggen van de Turken, namelijk dat het allemaal van die hard werkende ondernemertjes zijn. Verre van. De enige groep die wel hard werkt zijn de Chineesjes.

van Oeffelen | 13-03-17 | 15:20

@KomodoVaraan | 13-03-17 | 15:15
Ik denk geen toeval. De globalisering, Europese eenwording en neo-kapitalisme hebben voornamelijk tot een welvaartsconcentratie in de steden geleid en het 'achterland' merkt hier minder van. De nadelen ondervinden ze weliswaar wel.

Copyrechts | 13-03-17 | 15:20

Zo maar even tussendoor hoor. Op de website van der Bild zeitung stond gistermiddag het volgende zu lesen (vertaald): ''De Turkse minister van Buitenlandse Zaken Mevlüt Cavusoglu werd voor zijn verhinderde reis naar Nederland van Hollandse kant officieel gevraagd om af te zien van het voeren van campagne, hoort Bild uit diplomatische kringen. Daarna heeft de Duitse minister van Buitenlandse Zaken Sigmar Gabriel bij zijn ontmoeting met Cavusoglu op woensdag in Berlijn zijn Turkse ambtscollega het verzoek van de Nederlandse regering doorgegeven om zo kort voor voor de parlementsverkiezingen in Nederland geen campagne te voeren, omdat dit de krachten tegen Turkije en de islam in Nederland alleen maar zou versterken. Cavusoglu heeft tegenover Gabriel toegezegd en zich daartoe bereid verklaard om het verzoek van Nederland in te willigen. Desondanks reisde de Turkse minister in het weekend toch naar Nederland, waar hij geen toestemming kreeg om te landen''.

Fi-Bu-Bla | 13-03-17 | 15:19

Lafayette | 13-03-17 | 14:48
Eens dat Turkije een bubbel is, explosief geladen, maar bekijk onderstaande map en u zult zien dat Erdogan daadwerkelijk zijn steun uit het vergrijsde platteland (ok haha binnenland) haalt. Net als Trump dus, net als de leave Brexit stemmers, net als de PVV en 50+ stemmers. Toeval?
welections.wordpress.com/2011/06/

KomodoVaraan | 13-03-17 | 15:15

@De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:34
Leesvoer:

www.groene.nl/artikel/we-gaan-het-lan...

Leest u het stuk eens en overdenkt u uw gezwatel dan nog eens voordat u anderen de maat neemt en begint met schelden en op de man/vrouw spelen....

Sjefke7807 | 13-03-17 | 15:13

Laat je niet gek maken mensen, "Frau" (kuch) Merkel haar toezeggingen zijn niets waard. Merkel en Rutte hebben samen onder tafel met Erdocunt geregeld dat die afkoopregeling er ging komen. Een van de grootste fouten ooit. Turkije is niet te vertrouwen maar Duitsland onder leiding van deze heks ook niet.
De grenzen moeten gewoon dicht bij Griekenland. Geen enkele vluchteling meer doorlaten en Turkije zijn eigen boontjes laten doppen. Zij zijn het buurland van Syrie dus laat zij het lekker oplossen.
Fuck Erdogan en fuck Turkije, nooit maar dan ook echt nooit naartoe en poot stijf houden om ze buiten de EU te houden.

WatZalIkErvanZeggen | 13-03-17 | 15:11

Wat een non-nieuws. Vrienden Rutten en Erdogan willen beiden de verkiezing winnen, in het gemeentschappelijk belang vechten ze. Waarom mocht die Turkse minister eigenlijk niet spreken? Omdat zijn standpunt het onze niet was? En waarom die minister toch sturen? Het zijn verkiezingstundjes waardoor Rutte weer gekozen zal gaan worden. Slim gespeeld van Rutte.

i-Wonder | 13-03-17 | 15:08

Zelfs Mutti Merkel is nu pissed off. Dan moet je opletten. Tip voor ome Erdo. Don't try to fuck the Germans. Zoals Gary Lineker ooit zei: "a football match against Germans is 1 ball, 2 times 45 minutes, 11 against 11 and at the end? The Germans win." Hahahaha.

Basil Fawlty | 13-03-17 | 15:08

Stormageddon | 13-03-17 | 13:39
hahaha mooie. Scenario?
Trump denkt wellicht goed gedaan Putin. Erdogan en Putin die 6 maand geleden nog grote ruzie hadden (iets met een piloot en sancties) werden plots met de opkomst van Trump dikke maatjes. Een nep coupe in Turkije met een fijne schoonmaak direct aansluitend van de "tegenstem" ruimde critici lekker op en maakte de weg vrij om verder de EU uit elkaar te drijven. Want dat is goed voor Putin, EN Trump ivm het economische machtsevenwicht en Erdogan laten ze het werk doen (want Turk).
Putin houdt de vluchtelingen stroom uit Syrie op peil en Erdogan mag als dolle hond met nieuwe vrinden Europa op de kast jagen en trachten tegen elkaar uit te spelen en Trump vindt het prima want de EU en NATO zijn toch overbodig.
Dus wie beter dan een NATO partner die al veel EU geld ontvangt Europa voor nazi's en fascisten uit laten maken. Typische RT rhetoriek kennen we nog van Maydan en Kiev.

KomodoVaraan | 13-03-17 | 15:02

@De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:52
Basil Fawlty die zich ongetwijfeld zich wel zal melden kan je makkelijk uit die droom helpen. Die is vrij bekend met de situatie in Istanboel.

Lafayette | 13-03-17 | 14:57

De Koreaaanse slet/Berbaar 1451
Je kunt mij een heel groot plezier doen, door NOOIT meer op een tegel van mij te reageren, maar op de één of anderen manier kun je het maar niet laten. Ik heb toch geen honing aan mijn reet. Ga anderen lastig vallen met je gescheld. Ik wil met jou helemaal niks meer te maken hebben en ook niet met je alterego.

Nehemia | 13-03-17 | 14:54

Erdogan kan via de EU de NATO uit elkaar spelen.
Slopen hoeft niet want dat hebben we zelf al gedaan. (pang, pang)
Verder zal hij niet aarzelen om uit de NATO te stappen, de amerikanen weten dat namelijk al een tijdje.
en.wikipedia.org/wiki/Nuclear_sharing...
De verdeeldheid en zwakte van Europa en daarmee de NATO geeft de Russen de ruimte.
Het wacht dan op het volgende moment: www.ft.com/content/a396bbf8-dbcf-11e6...

Eppo | 13-03-17 | 14:54

ZegMaar | 13-03-17 | 14:52

In Turkije is Mein Kampf helemaal niet populair. In Ierland en Egypte wel. Maar dat zijn andere landen.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:53

Lafayette | 13-03-17 | 14:48

In het achterland. In Istanbul vind je vrij weinig sentimenten zoals dat. Het zijn weer eens de domme boeren.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:52

Het blijft apart dat Erdogan, leider van het land waar Mein Kampf bovenaan de bestsellerlijst heeft gestaan, ons probeert te beledigen door ons voor nazi's uit te maken.

ZegMaar | 13-03-17 | 14:52

Heb me zojuist de ballen uit de broek gelachen om Rutte op Rtl-z

Jos Tiebent | 13-03-17 | 14:52

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:51

Merkel steunt Rutte wat een verrassing!
Zo zie je maar Merkel = Hollande = Rutte = superstaat EU = Brussel..
Wir schaffen es! (Nicht). Trap er niet in!

15 maart kunnen (moeten) we in ieder geval iets in Nederland veranderen. Stem ; PVV ,FVD,VNL of Geen Peil.

oostermoer | 13-03-17 | 14:50

De Koreaanse Slet/Berbaar
Wat ben je toch een sneue droeftoeter. Met jou voortdurend gescheld in de panelen wordt je hier door velen uitgekotst en ze hebben groot gelijk. Wat je geeft - krijg je terug.

Nehemia | 13-03-17 | 14:49

In Zwitserland ontwikkelt zich as-we-speak een nieuw schandaal rond de Turk. Het is echt vreselijk wat een apen.

Die türkische Regierung spioniert an der Uni Zürich. Tagungsteilnehmer und Besucher werden fotografiert. Ist das rechtlich erlaubt?
Soweit es um Bilder geht, bei denen die darauf abgebildeten Personen nicht bloss als Teil der Gruppe erscheinen, sondern einzelne Personen fotografiert werden, die darauf erkennbar sind, ist dies nicht zulässig. Es verletzt die durch Artikel 28 ZGB geschützten Persönlichkeitsrechte – konkret das Recht am eigenen Bild – dieser Personen.

Schweizer Universitäten geraten offenbar in den Fokus türkischer Spione. Was kann die Universität Zürich in einem solchen Fall machen?
Die Universität ist als Eigentümerin oder Besitzerin der Universitätsgebäude und -räume im Rahmen ihres Hausrechts berechtigt, Zutrittsregeln zu erlassen. Sie kann darin zum Beispiel vorsehen, dass Aufnahmen von Veranstaltungen ohne spezielle Erlaubnis der Unileitung und/oder der Tagungsleitung nicht erlaubt sind. Verstösst jemand gegen diese Regeln, kann er weggewiesen werden. Weigert er sich, die Gebäude zu verlassen, kann er wegen Hausfriedensbruch (Art. 186 StGB) angezeigt werden

van Oeffelen | 13-03-17 | 14:49

Dat debiele gezwaai met Turkse vlaggen in onze steden komt me de strot uit.
Vandaag deze sticker voor achter op mijn auto besteld:

s.s-bol.com/imgbase0/imagebase/large/...

Peter Emile | 13-03-17 | 14:48

@De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:42
Jij onderschat de sentimenten in Turkije. Ook onder de seculieren is er een sterk gevoel van nationalisme en weemoed naar oude tijden. Ik heb een jaar in Ankara gewoond, ik ken die lui een beetje. Die sentimenten hebben niets met Erdogan te maken, zonder dat wordt je sowieso geen leider van Turkije. Erdo buit het alleen meer uit. Turkije is echter een bubbel. Als die implodeert dan zijn de rapen pas gaar daar. De gekste dingen kunnen dan gebeuren, zelfs een conflict met... Rusland. Jawel... zuiver om de NAVO te chanteren.

Lafayette | 13-03-17 | 14:48

Als je de linkjes leest, zie je dat Merkel, de NAVO en de EU alleen maar de 'nazi' en 'fascisme' uitspraken hekelen. Met geen woord reppen ze over de issues waar het echt over gaat, nl. het bezwaar van Nederland dat Turkije hier campagne wil voeren, de illegale acties van de Turken om ongewenste ministers met bewapende begeleiding ons land in te sturen, de oproepen van de Turkse overheid aan hun burgers om in opstand te komen tegen de Nederlandse regering. Nee, het is de toon van het debat wat hen niet aanstaat. Een en ander doet mij vermoeden dat ze toch niet helemaal achter Nederland staan.

Realisties | 13-03-17 | 14:47

Princess_F.W.Bolkiah | 13-03-17 | 14:41

Absoluut niet. De man is psychisch niet in orde. Half-aluhoedje en half-religieus gekkie, gewoon niet serieus te nemen maar een beetje frisse tegenwind is wel belangrijk. Voordat je het weet nemen mensen 'Nehemia' serieus. Onschuldige mensen.

Daar ligt de grens.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:47

1434 De Koreaanse Slet/Berbaar
Ik heb wel wat achtergronden over de jeugd van ome Erdo ouwe stinkmongeaul. Jij bent dr Jekyl and Myr Hyde. Nu ben je mr Hyde - de schuimvlokkende altergo van reaguurder Berbaar ook wel de Koreaanse slet genaamd en straks of later ben je weer reaguurder Berbaar die mddels verschillende apparaten schijnconversaties zit te voeren zodat heet net lijkt of jullie verschillende reaguurders zijn. Berbaar is jouw iets meer beschaafde versie en DKS is zijn duivelse scheldpersonage. Haha Altijd handig. Zo kun je makkelijk verhullen dat je 24/7 op GeenStijl zit. Ik heb je afgelopen jaar goed geanalyseerd vieze schuimvlok.

Nehemia | 13-03-17 | 14:44

@Abject | 13-03-17 | 14:36
Ja, de banden tussen Rusland en Turkije worden inniger, maar dat is maar schijn. Die twee landen zijn geopolitiek veroordeeld tot elkaars tegenstanders. Dat heeft simpel met de ligging te maken. De zuidflank van Rusland en de positie van Turkije in het Midden-Oosten. Rusland wil weer een wereldgrootmacht zijn, Turkije een regionale grootmacht. Gaat beiden niet echt lukken.

Lafayette | 13-03-17 | 14:43

Mark_D_NL | 13-03-17 | 14:36

Gefrustreerd? Ik? Ik heb geen enkele reden om gefrustreerd te zijn.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:43

Lafayette | 13-03-17 | 14:31

Ah welnee. Erdogan geniet zijn steun vanuit het 'conservatieve' achterland. We hebben het over domme sukkels en oude zielige mannen. Helaas zijn er heel veel domme sukkels en oude mannen maar het is echt niet zo dat alle Turken de wapens gaan oppakken. Dit is onzin en hysterie.

Erdogan is net zoals een Trump, een Poetin. Het domme volk adoreert hem. De meerderheid ziet het niet zitten.

Ja er lopen zo'n 1,500 Erdogan aanhangers op straat. Wilders is er jaloers op. Maar de meeste Turken willen liever geld verdienen en hun kinderen een leefbare toekomst geven.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:42

@Eppo | 13-03-17 | 14:21
Hoongelach? Eerder een zucht van verlichting denk ik. Als Europa de grenzen dichtgooit dan kunnen de eco-migrantiërs nergens meer heen. Behalve misschien dat koude land dat veel te groot is om er de grenzen van dicht te kunnen gooien. Russische ambassadeur en Russische straaljager neergeschoten door Turkije. Oeps, foutjes zonder enige consequentie. Putin schijt peultjes dat Erdo de vluchtelingenstroom zijn kant op dirigeert. Afstand geen bezwaar, ze lopen en dobberen letterlijk overal naar toe waar ze binnen mogen.

Nivelleermarionet | 13-03-17 | 14:41

@De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:34
U dicht Nehemia grote invloed toe.

Princess_F.W.Bolkiah | 13-03-17 | 14:41

Merkel steunt Nederland.
Frankrijk is boos op Nederlands
Turkije is boos op Nederland
Turken verbranden franse vlag i.p.v. nederlandse.
Zo lang 't zo gaat is 't allemaal niet zo erg.

pa_niek | 13-03-17 | 14:40

Merkel wordt gefileerd in de commentaren bij Welt.de vanwege haar late reactie.

Princess_F.W.Bolkiah | 13-03-17 | 14:38

Jaja, wij in Europa zijn Nazi's, vandaar ook dat die Erdoturken in Rotterdam massaaal "Allahu Akhbar" en "Dood aan de Joden" scandeerden toen een Minister van Gezinszaken niet welkom was in het Consulaat van haar land om over een referendum te spreken.
Ik snap het helemaal. Ga mezelf daarom nu ook eens even flink toeheilen voor de spiegel en vervolgens een gasdouche nemen, Nazi dat ik er ben.
#Kronkelindekopdiegasten.

Graaisnaaiert | 13-03-17 | 14:37

Alles leuk en aardig, maar Turkije uit de NAVO zonder eerst haar militaire infrastructuur en industrie te vernietigen slaat vroeg of laat terug in ons gelaat.

De technologie-transfers van Westerse bedrijven naar Turkse hebben al veel uit handen gegeven, waar de Russen maar wat van zullen smullen.

De banden tussen Poetin en Erdo worden al inniger, een van de twee omleggen lijkt mij zinniger.

Abject | 13-03-17 | 14:36

-weggejorist-

Mark_D_NL | 13-03-17 | 14:36

Nehemia | 13-03-17 | 14:28
Niet allen Rutte is in dienst van de EU. 90% van de 2e kamer doet exact wat de EU wilt. Nederlanders zijn naïef, ze zullen overspoeld worden met immigranten. De schatting bij ons is nu dat er minimaal 250.000 tot 350.000 (!!!) Moslims de komende 4 jaar Nederland gaan binnenkomen. En dit is algemeen bekend bij alle politici. Dus stem maar weer op die of die.. Het zal niets uithalen.

Mark_D_NL | 13-03-17 | 14:35

Toch knap dat zoveel Turken zich zo druk om Nederland maken.
Misschien eens stoppen met de kinderbijslag en andere uitkeringen en dubbel paspoort houders dringend vragen te vertrekken. Videobeelden genoeg lijkt me van de deelnemers die voor zo'n programma in aanmerking komen. Dan gaan ze allemaal keihard huilen waarschijnlijk. Heerlijk hoe hypocriet bepaalde groepen kunnen zijn.

Tremor | 13-03-17 | 14:34

Nehemia | 13-03-17 | 14:28

Erdogan is geen salafist debiel. Erdogan is een criminele dictator die hooguit islam gebruikt als middel.

Erdogan is van een totaal ander kaliber dan jij denkt. Leer eerst je vijanden kennen en leer daarna en mede daardoor hoe ze te bestrijden. Jouw nonsens speelt Erdogan alleen maar in de kaart. Prutser.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:34

@ Lafayette | 13-03-17 | 14:11
Wat weer voor een groot deel komt door het paspoort waar bijna niet vanaf te komen is, waardoor indoctrinatie heel simpel is (je kunt er namelijk niet aan ontkomen door geboorte). Een soort van oranje door geboorte.

TheseDays00 | 13-03-17 | 14:34

@Dinand | 13-03-17 | 14:01
Inderdaad, nu terugkrabbelen en we zijn voor eeuwig verloren. Juist door er nu extra met gestrekt been in gaan krijg je respect en zullen de turken het voortaan wel laten een grote bek te hebben.

sinar2 | 13-03-17 | 14:33

Niet gedacht van Mutti! Waarvoor hartelijk dank!
Als gekroond Bundesland had ik ook niet anders verwacht.., zingen wij niet in de 2e strofe van ons Volkslied... ben ik van Duitsen bloed?
Ruim 70 jaar na afloop van de oorlog in 1945 en de verloren finale in 1974 in München zijn wij dus nu weer officieel dikke vrienden!
De Duitsers hebben een nog veel groter probleem dan wij,... ca.5 mio Turken wonen er in DE..... Een staat in de staat...
Wij hebben zaterdag de aftrap gegeven en een lijn in het zand getrokken... Onze buren volgen ons... Komt misschien toch nog goed met de Europese Unie!

FrieslandDashond | 13-03-17 | 14:32

@NoblesseOblige | 13-03-17 | 14:26
De-escaleren kan Merkel als de beste, in die zin, dat Erdo toch weer meer krijgt dan wij zouden willen. Zoals boven gesteld Erdo heeft miljoenen voetsoldaten in Duitsland.

Lafayette | 13-03-17 | 14:31

NoblesseOblige | 13-03-17 | 14:26

Erdogan is een straatvechter. Die gaat absoluut niet inbinden. Maar zoals ik de man al jaren hekel hekel ik hem nu nog meer. En zijn 'onderdanen'. Ze mogen kiezen onze rechtsstaat, democratie en vrijheid staan voorop. Het is niet een vehikel voor Turkse infiltranten of fascisten.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:31

Mark gaat na woensdag coaleren met Buma, Pechtold en Klaver. Dit Turkse misverstand uit de weg Snowballen met Erdo voor de lieve vrede, volgt later. Ben benieuwd hoeveel miljard dat gaat kosten.

Teleo | 13-03-17 | 14:30

Ik noem mensen met een andere cultuur en grotere loyaliteit met hun moederland dan met hun nieuwe vaderland gewoon kolonisatoren. En de geschiedenis heeft ons geleerd dat het daarmee slecht afliep als de oorspronkelijke bevolking van een gekolonialiseerd land het uitbuiten en pesten niet langer nam.

louperdeloup | 13-03-17 | 14:29

Sliptong 1423
Met ome Erdo weet je nooit wat er in die salafistische kop van hem omgaat. Anderzijds zal hij zijn NATO lidmaatschap ook niet op het spel willen zetten. Die immigratie zal komende jaren net zo hard doorgaan. Rutte volgt Brussels beleid.

Nehemia | 13-03-17 | 14:28

Obsi | 13-03-17 | 14:25...

Da fuq?

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:28

De (terechte) steun van de Merkel en de EU zal slecht vallen in Ankara. Wat zal de reactie zijn? Zal Erdogan inbinden of er nog wat scheppen bovenop gooien? Gezien het ego van de Sultan zal dat het laatste worden. En wat komt daarna? Erdogan gooit de grenzen open voor Syriërs en hij gaat hij vriendjes met Poetin worden (onder het motto " de vijand van mijn vijand, is mijn vriend")? Dat zullen de EU en de NATO weer niet leuk vinden (en gaat geld kosten) en is precies waar ze bang voor zijn, daarom de roep om te "de-escaleren".
Hoe zou het zijn als de EU het "nee-kamp" (dat monddood wordt gemaakt) in Turkije actief gaat steunen? De EU is toch vóór de bevordering van democratie in deze wereld? De opper-Pasja zal helemaal over de rooie gaan en het over "inmenging in binnenlandse aangelegenheden" hebben. Daarmee zou de EU moeten gaan dreigen, om Ankara te laten inbinden. Want macht-spelletjes spelen kan Europa prima, als ze het ook écht willen.

NoblesseOblige | 13-03-17 | 14:26

Stormageddon | 13-03-17 | 13:39

Die heeft zichzelf dermate in de nesten gewerkt dat het 'grappige' al voltooid verleden tijd is.

Maar inderdaad. Hij zal wel aan kalkoenen denken.

De Koreaanse Slet | 13-03-17 | 14:25

Erdogan heeft gewoon gelijk:

PvdA is Nationaal Socialistisch.
VVD is fascistisch.

klopt dus.

Obsi | 13-03-17 | 14:25

Slikken voor de lieve vrede? Dit turkentuigh is die vrede niet waard.

marcoplarco | 13-03-17 | 14:24

@Nehemia | 13-03-17 | 13:53
Gelul voor de buhne. Als Adolf Erdohitler de grenzen open zet, verzuipen we hier in de dobbernegers.

Sliptong | 13-03-17 | 14:23

Ome Erdo heeft een paar miljoen voetsoldaten in Duitsland. Benieuwd wat die Turkse schotelzenders straks allemaal uitzenden aan hun onderdanen.

Nehemia | 13-03-17 | 14:23

@Nehemia | 13-03-17 | 13:53

Het opzeggen van het associatieverdrag is onmogelijk zonder Nexit:
http://nos.nl/artikel/2162867-opzeggen-associatieverdrag-met-turkije-vrijwel-onmogelijk.html

Indien ze bij het CDA gevoel voor logica hebben moeten ze dan ook ijveren voor een Nexit. Hoewel ik vrees dat er na 15/3 wel eens enig geheugenverlies zou kunnen optreden.

Vlaan | 13-03-17 | 14:21

Europa siddert bij de gedachte aan een exit van de hoogste nettobetaler.
Reken maar dat er op alle niveau's koortsachtig is overlegd hoe dit spel te spelen.
Dat die turken opeens dwars door het afgesproken plan denderen om pas na 15 maart te komen stond even niet in het script.
Erdogan zal dan ook geen mogelijkheid onbenut laten om Europa te sarren om zijn turken te laten zien wie er de baas is.
Hij heeft Europa in een wurgende houdgreep met de vluchtelingendeal.
Hoorde ik daar hoongelach opstijgen uit de krochten van het Kremlin?

Eppo | 13-03-17 | 14:21

Lafayette | 13-03-17 | 14:18

Dat is waar maar daar zit nu iemand waar wel mee te praten valt lijkt me. Nu moet hier nog het gezond verstand boven komen...

Devadip | 13-03-17 | 14:21

Lafayette | 13-03-17 | 14:11

Ik mis wel eens wat van Baudet, maar ik kan mee geheel in de metafoor van de ziekte vinden.

Op straffe van onsmakelijkheid heb ik het echt zo op het netvlies staan. Islam en cultureel marxisme (oa policor gedrag) zijn als de beroemde imuunziekte AIDS en kaposi-sarcoom, de dodelijke huidkankerziekte.

Tijdenlang behandelde men, onwetende van het bestaan van het AIDS-virus, het kaposi-sarcoom als dé ziekte waar men aan leed. Later kwam men erachter dat het AIDS (het AIDS-virus) was die de kanker veroorzaakte.

Treffend, en ook een kwestie van leven en dood in mijn ogen.

Treffend omdat bijna alle partijen de principes van de islam afwijzen alsmede de praktische invulling ervan. Maar niet zodanig afwijzen en er niet zodanige gevolgen aan verbinden dat de islamisering ook daadwerkelijk wordt gestopt. Dat komt dan weer door cultureel marxisme met politiek correct gedrag als bekendste symptoom. Nu strijd bijvoorbeeld Geert Wilders terecht tegen islamisering. Terecht,vind ik, want het is een gevaar. Toch is het in mijn ogen slechts een symptoom van cultureel marxisme.

Zonder die mentaliteit zou de islam hier geen voet aan de grond krijgen. De maatschappijontwrichtende islamisering is daarmee naast autonoom verwoestend toch slechts een symptoom van een dieper liggende mentaliteit.

Maar goed. Ik weet niet of Thierry Baudet dat ook bedoelde. Ik wel iig.

Devadip | 13-03-17 | 14:20

Fransje wil dat we allemaal rustig blijven, want vanaf donderdag moeten we weer gewoon kijken hoe we Turkije in de EU kunnen krijgen.

Bertie Wooster | 13-03-17 | 14:18

@Devadip | 13-03-17 | 14:13
Wat ons verenigd is onze 'vriend' de USA en haar geopolitieke insteek.... Tijd om daar eens goed in te saneren.

Lafayette | 13-03-17 | 14:18

“We moeten er alles aan doen om ons te richten op wat ons verenigt, niet wat ons af en toe verdeelt”, aldus de Noorse secretaris-generaal van de NATO.

Wat verenigt ons eigenlijk met de Turken?

Goede vraag.

Devadip | 13-03-17 | 14:13

@Devadip | 13-03-17 | 14:08
Zoals Baudet duidelijk al een paar keer heeft gesteld. Namelijk dat een Turkse minister die hier campagne komt voeren niet het issue is, maar het feit dat er hier honderdduizenden Turken wonen die vooral loyaal zijn aan Turkije. Dat is het probleem. Het ander slechts een symptoom of een klacht als gevolg van de ziekte.

Lafayette | 13-03-17 | 14:11

On Sunday, Çavuşoğlu said that Dutch politicians requested that he not visit the Netherlands for Turkey's referendum campaign, as it could be politically wielded by far-right leader Wilders to "boost votes."
www.youtube.com/watch?v=_-1TCqXUpKY

Dommelsch | 13-03-17 | 14:11

Héél snel het budget van defensie naar minimaal 2% van het BNP én omdat we dat niet ordelijk kwijtkunnen, potten we dat op om later inhaalslagen te kunnen maken en eenmalige investeringen te kunnen doen.

Als wij en Duitsland dat doen, dan ontstaat er voldoende militaire ad hoc macht om, mits de juiste materialen achter de hand zijn gehouden en opgebouwd, een Turkije preventief te isoleren, fysiek.

En om zonder Turkije, die heel nuttig ligt, dat wel, ook een veilig bondgenootschapm te vormen.

Laten we wel wezen: de Russen zijn militair écht niet meer van plan West Europa serieus te bedreigen via de omweg Turkije. Veel te veel logistieke ellende en dronegevoelig.

Ik ben een leek maar dit lijkt me zo klaar als een klontje.

Dat de NATO wil dat we deëscaleren geeft enkel aan dat ze veranderingen binnen Turkije de afgelopen 15 jaar absoluut niet op waarde weten te schatten.

Tyrkije gaat gewoon precies doen wat we vragen en anders is het exit. Eens kijken hoe lang ze dat volhouden.

Ze kunnen wel wat hoor, die Turken. Maar toch ook weer niet zoveel. De broek die ze nu al bijkans decennia aantrekken, de islamitisch-nationalistische broek, is veel te groot. Maar goed, iedere policor deescalerende gek kan naar de pijpen van die broek dansen.

Keuzes. Maken. Wat stemt u? Als u de Turkse broekspijpdans niet ziet zitten, beter PVV of FvD...

Devadip | 13-03-17 | 14:08

Ik hoor Rutten en Merkel niet over het staken van de onderhandelingen om Turkije binnen de EU te loodsen.

M.a.w. ... showtje voor de buhne en over drie dagen gaan we vrolijk verder met het visumvrij reizen en het cadeau geven van gratis geld aan Turkije.

Maar het klootjesvolk zal er massaal intrappen en de heersende kliek weer aan de verkiezingsoverwinning helpen.

James Lastig | 13-03-17 | 14:07

Natuurlijk krijgen wij nazi remnants steun van onze grote broer, de edel nazi remnants..... zo rollen wij germanen

Carlitros | 13-03-17 | 14:07

Denen. Respect. Direct en zonder afwachten.
Merkel... ach mission accomplished. Als haar vriendje Mark dadelijk weer achter de knoppen zit kunnen ze er nog hard om lachen.

Lafayette | 13-03-17 | 14:05

Aangezien Erdogan zo fan is van chantagepraktijken en diplomatieke maatregelen stel ik het volgende voor aan Mark Rutte. Vandaag nog een voorstel doen bij de EU (geen inlegvelletje) dat Turkije nooit lid mag worden van de Europese Unie. Geen ondertekening betekent een Nexit. Kijken waar de echte loyaliteit van de EU ligt en niet deze geveinsde daadkracht.

Copyrechts | 13-03-17 | 14:05

Merkel steunt Rutte ....

Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig.

James Lastig | 13-03-17 | 14:05

TempusEdaxRerum | 13-03-17 | 13:36
Zijn we ooit vijanden van Duitsland geweest dan?

kzegje | 13-03-17 | 14:03

Oprotten met de-escaleren, juist nu confronteren nu je toch bezig bent. We moeten nooit buigen voor een fascistisch land als Turkije.

Dinand | 13-03-17 | 14:01

@Ronaldo denkt dat Mutti per ongeluk voor de spiegel haar dagelijke rechterarmzwaaioefeningen doet. Serieus Ronaldo? Per ongeluk? Mijn opa gelooft daar niks van want die blijft maar doormiepen over zijn fiets die de rechterarmzwaaiers ooit gejat hebben. Wie riep er ook al weer Wilkommen? Ganz Deutschland vol armlengtiërs en Mutti prijst Nederland? Op een schaal van nul tot tien, hoe oprecht denken jullie dat Mutti is?

Nivelleermarionet | 13-03-17 | 14:01

Merkel herself?!
What an honor...

wezen | 13-03-17 | 13:59

-weggejorist-

Fi-Bu-Bla | 13-03-17 | 13:59

vroeger: Turkije vormde de seculiere buffer tussen ons en de islam-zombies van het MO.

nu is Turkije gevallen, onderdeel van de dark side. Slecht te verkroppen voor wereldverbeteraars en mega treurig voor iedereen die er tot een paar jaar geleden kwam en een modern land zag, ask Ebru, maar dat is voorbij. Het is Iran in 1977.

Nu is dus de grens met Turkije de grens tussen de Islam-zombies en wij. Het is niet anders.
Daarom: einde aan alle EU toetredingsonderhandelingen, en zoveel mogelijk andere banden. Turkije is verloren. Wil Turkije ons chanteren met vluchtelingen: prima, grenzen terug binnen de EU.
De enige reden dat er een vluchtelingencrisis is, ligt bij de EU zelf: namelijk dat wie voet op een grieks strand zet, met diezelfde voet in de zweedse of duitse uitkeringsinstantie staat. Dat is alleen houdbaar met zero tolerance terugsleepbeleid. En daarop hoeven we niet te rekenen.


Bert Konterman | 13-03-17 | 13:58

De grootste leugenaar film nu bij u in de bioscoop , Het is gewoon een smerig spelletje dat is gespeeld net zoals de staatsgreep in turkije , slaap lekker verder ik doe hier niet aan mee !!

Jetstream | 13-03-17 | 13:58

Nadat Turkije uit de NATO is gewipt, zullen Rusland en Iran het wel gaan verdelen.

Rest In Privacy | 13-03-17 | 13:58

-weggejorist-

zoefff3 | 13-03-17 | 13:56

Nu gelijk van het verkiezings- en daadkrachtmomentum gebruik maken en even een EU2.0 erdoor jassen met alleen de Noordelijke landen (EGKS+), nationale monetaire controle en immigratiebeleid en we kunnen weer vooruit kijken.

Copyrechts | 13-03-17 | 13:56

Het heeft te lang geduurd voordat Merkel reageerde. Sowieso geeft de Europese UNIE niet thuis in dit conflict. Nederland is goed genoeg om de EU te financieren, maar een netto ontvanger zoals Frankrijk zwaait al met de witte vlag.

Princess_F.W.Bolkiah | 13-03-17 | 13:54

Mooi dat Rutte deze steun krijgt. Nu de Fransen nog. Na de verkiezingen van 15 maart en na afloop van het referendum in Turkije wordt alles wel weer glad gestreken.

Mannes | 13-03-17 | 13:53

Omzigt is tenminste iemand die klare taal spreekt.
.

"Pieter Omtzigt gaat in nieuwe vlog los op Turkije: “Zeg het associateverdrag op, geen geld voor Ankara!”

http://www.dagelijksestandaard.nl/2017/03/pieter-omtzigt-gaat-in-nieuwe-vlog-los-op-turkije-zeg-het-associateverdrag-op-geen-geld-voor-ankara/

Nehemia | 13-03-17 | 13:53

@TriestGeval | 13-03-17 | 13:45
Denk dat deze actie juist ook veel PVV-stemmen zal opleveren omdat veel zwevende kiezers zo vlak voor de verkiezingen weer zijn geconfronteerd met problemen rondom integratie... Bij dit zweefgedrag vallen veel zetels te halen, het ene moment NA een aanslag in Duitsland of Frankrijk de PVV +3 zetels in de peilingen en het andere moment NA een optreden van Jesse JFK Klaver Groenlinks +3 zetels... Dus algemeen een prima moment voor de 'rechtse' politiek.

First Contact | 13-03-17 | 13:52

De NATO moet niet lullen maar Turkije uit het verbond verbannen. Ze mogen weer terug als ze hun wannabe dictator gedumpt hebben voor een meer rationelere leider. Turkije is bezig de hele wereld te trollen met de grootheidswaanzin van hun mini-Hitler. Vergeet het maar 'Dar al-Islam' komt nooit meer weder. De Islam is juist de reden waarom jullie zo achterlijk geworden zijn, ooit was er een islamitische gouden eeuw die de nek werd omgedraaid door de religieuze extremisten van die dagen. Jullie zouden de islamisten juist moeten vervloeken voor het degraderen van jullie cultuur. Hier in Europa werden wij ook tegengehouden door de kerk, hetzelfde geldt voor de islamitische wereld. De religie houdt jullie dom en speelt jullie tegen elkaar uit. Het draait allemaal om macht over de massa en de kudde gaat waar de herder jullie brengt. De schaapjes die afwijken worden door de grijze wolven verslonden.

Solar666 | 13-03-17 | 13:52

Nadat NL het heeft voorgedaan, snapt Angela ook hoe het moet. Beter laat dan nooit zullen we maar zeggen.

Rest In Privacy | 13-03-17 | 13:50

Mooi toneelstuk van Rutte, Erdogan en EU. Trap er niet in...

Mark_D_NL | 13-03-17 | 13:49

Merkel en Timmermans keuren het Nederlands beleid niet goed maar grijpen dankbaar de abjecte nazi-uitspraak voor hun kritiek op Turkije.

J.Slavink | 13-03-17 | 13:49

@Stormageddon | 13-03-17 | 13:39
Have you seen what happened in the Netherlands last night? The Netherlands, people! Can you believe it? Sad!

solcama | 13-03-17 | 13:48

Dus eerst faciliteren dan veroordelen.

Lekker hoor.

fukallahalhollandi | 13-03-17 | 13:47

Daar hebben ze allemaal best lang voor moeten vergaderen.

Roodneus | 13-03-17 | 13:46

Ik acht Rutte echt in staat om met de turken een 1-2 tje gemaakt te hebben: Wij (Rutte) weigeren jouw ministers, dan treed jij z.g. daadkrachtig op, wij schelden nog wat verder op NL waardoor jij een sterk punt tegen Wilders en jij weer MP wordt. Zodra je weer als MP geïnstalleerd bent geef je 50.000 grijze wolven gratis een Schengen inreisvisum, enz.

Alles wat links is is door en door rot. Is Rutte een linkse boef? Jazeker, 99% (1% rechts voor de buhne) !!

TriestGeval | 13-03-17 | 13:45

Lol @ per ongeluk voor de spiegel de hitlergroet doet
Hahaha! heerlijk!

Pastor Sippenhaft | 13-03-17 | 13:43

Nou ze zijn ook wakker hoor. De steun die de grootste netto-betaler van de EU krijgt is werkelijk hartverwarmend *kuch kuch*.

First Contact | 13-03-17 | 13:42

Auch ganz toll wäre es als dat andere Welt nieuws even in de holländische Öffentlichkeit gepushed kan worden. Als vacuumbommenvoorjaarsoffensiefje, zeg maar.

BokoHalal | 13-03-17 | 13:42

Turkse vrouwen krijgen vanaf hun 40ste ook gewoon een snor, allemaal!

eerstneukendanpraten | 13-03-17 | 13:42

-weggejorist-

His Lordship | 13-03-17 | 13:41

@Stormageddon | 13-03-17 | 13:39
Zijn Twitteraccount is al dagen verdacht rustig.

atheïstisch stemvee | 13-03-17 | 13:41

Broekpoepert Timmerfrans wacht eerst een paar dagen veilig af wat de rest vindt en gaat dan aan de goede veilige kant van de grens staan. BAH!

Charles de Batz | 13-03-17 | 13:41

De geschiedenis kenmerkt zich door 'tipping points'. Deze periode is zo'n tipping point. De 'stilzwijgende meerderheid' begint door te krijgen dat lang vanzelfsprekend geachte verworvenheden, vrijheden en welvaart wel eens heel snel kunnen verdwijnen.
Er speelt zich nu een tot-hier-en-niet-verder af.
En wij gaan winnen.

Daneel Orlivaw | 13-03-17 | 13:40

De-escaleren, nu al het woord van 2017.

Ho-Ho-Ho-Moh | 13-03-17 | 13:40

Ja, nu ook even aandacht voor Mutti's en Mark's geheime deal s.v.p.: www.welt.de/politik/deutschland/artic...

Lijkt in de aanloop naar de verkiezingen zeker ook relevant!

boompjes | 13-03-17 | 13:40

Minder lullen meer poetsen. Doe eens een paar duizend Leo2 tanks mutti. Met een automaatbak anders rijden de sneeuwvlokjes alles aan gort. Gerne.

Pedronegro | 13-03-17 | 13:40

Ik ben wel benieuwd naar de reactie van die vastgoedmaffioso in Washington. Of zou hij bij "Diplomatic problem Netherlands Turkey" denken dat de kalkoenen in Nederland niet goed gebakken zijn?
Het zou me niet verbazen.

Stormageddon | 13-03-17 | 13:39

Als Merkel zegt wat wij geen nazi's zijn dan moet het waar zijn.

keestelpro | 13-03-17 | 13:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken