Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

#OnlyinBrussels. Oost-Europa eist romige Nutella

Wij snappen niet dat die Peggold het altijd zo moeilijk vindt om uit te leggen wat er goed is aan Europa. Hij krijgt het toch op een presenteerblaadje aangeboden? Nadat ze hun zakken hebben gevuld met ons belastinggeld, hardwerkende klussers en chauffeurs van de arbeidsmarkt hebben gejaagd en hun criminelen onze kant opstuurden, hebben de Oost-Europeanen een nieuwe manier gevonden om te profiteren van Brussel. Hun Nutella is namelijk niet te vreten en DAAR MOET BRUSSEL IETS AAN DOEN. "Voor de regeringsleiders van de Visegrad-landen (zoals Hongarije, Polen, Tsjechië en Slowakije worden genoemd) is het een kwestie van trots en eer." Hop. Ziedaar het probleem van de EU in een hazelnotendop. Nederland, Duitsland en de Scandinaviërs die het geld binnenhalen, terwijl lichtgeraakte ex-communisten een grote scheur openzetten over trots en eer. Wij kunnen niet wachten op die federatie.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Isolde-Maduschen | 11-03-17 | 10:04

@ De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:48

Fijn dat u begint met schelden en aannames. Tekenend dat u uw comment kracht meent te geven middels het spuien van termen als Nazi, domrechts en de erfzonde van holocaust en antisemitisme in de argumentatie mengt.

De feiten: De Sefardische joden gingen (1492) in ballingschap met medeneming van 30% van hun bezit. Het gros vertrok of naar het Ottomaanse Rijk of naar Antwerpen. De reconquista noopte de joden in Antwerpen door te trekken naar Amsterdam. Zij gingen in zaken, veelal de geldhandel, verboden voor moslims en christenen.

De Sefardische joden in Spanje onder het kalifaat zaten daar enigszins comfortabel.

De bevolking van Israel is 75% joden. Daarvan is 43% mitzrahim , 38% Asjkenazim en 19% sefardim. De bergjoden worden tot de mitzrahim gerekend. De politieke en bestuurlijke elite in Israël is overwegend Asjkenazim. Het merendeel van de joden woont buiten Israël. Wereldwijd is 75% van de joden Asjkenazim.

De Marokkaanse joden deden voor Marokko wat voor het Ottomaanse rijk werd gedaan.

Tot 1948 leefden de joodse gemeenschappen redelijk ongestoord in de Arabische wereld. En toen werd alles anders.

Hoe weet ik dit? Lezen, kijken, luisteren en nog meer lezen.

Arachne | 10-03-17 | 23:27

"Yep A-list producten uit het westen worden verkocht onder marketing beloftes met ronduit inferieure kwaliteit. Dit is dus de kwestie.

Mag dat?

Ik vind van niet. Mensen die meer kunnen betalen mag je best meer laten betalen. Maar niet voor een minder product en zeker niet in een armer land met de pretentie dat het hetzelfde is.

Dat is gewoon smerig.
De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:02"
.
Eens. Geen idee trouwens of je als nietsvermoedende consument dat verschil ook kunt zien, anders dan aan waar het geproduceerd is en ik dacht ook de barcode. Wat dat betreft zou een vlaggetje een uitkomst zijn, kun je als consument in 1 oogopslag zien of jouw favoriete product ook aan jouw verwachtingen voldoet of dat je je moet voorbereiden op een verrassing...

Graaisnaaiert | 10-03-17 | 19:44

TeeJee | 10-03-17 | 15:39

Jij boeit me als een wrat op de teen van één van mijn honden. Echt. Die beestjes hebben meer te zeggen. Blaffen (of vallen aan) tegen slechte mensen. Zigeuner. Marokkanen. Tokkies. Die beesten van mij. Och het is lastig om gewoon gelijkluidend gelukkig te kunnen zijn.

Want mensen zoals jij.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 17:53

Von Mutzenbacher | 10-03-17 | 16:03

Die zijn dood. Dus?

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 17:46

We mogen die vlijtige kinderhandjes in Turkije wel dankbaar zijn voor al die heerlijk Nutellahazelnoten.

Nehemia | 10-03-17 | 17:26

Eindelijk worden de belangrijke zaken benoemt +1

Ad Hominem Tu Quoque | 10-03-17 | 16:24

Nutella is vieze troep; suiker met plantaardige vetten die bijdragen aan hart- en vaatziekten. Alleen voor kinderen, maar eigenlijk is dat al zielig.
Als ze in die landen Nutella met nog meer troep en nog minder inhoud krijgen, en ze willen de relatief betere, dan geef ik ze groot gelijk. Al kan dat vast beter via de supermarkten en multinationals, en niet via europese regelegeving.
Zelfde geld voor al die vieze supermarkttroep, suikerdrankjes etc.

cabbit | 10-03-17 | 16:04

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 14:06
Ik had het over mensen als Lupuslupus en Dhr de Wit. Toch wel even iets anders.

Von Mutzenbacher | 10-03-17 | 16:03

Nutella is hier anders ook niet te vreten.

Elessir | 10-03-17 | 15:49

Vermits je domme scheldende eikels die toch maar zielige toetsenbordheldjes enkel achter hun complottheorieën en achterlijkheid als serieuze gesprekspartners wil zien.
De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 15:34


De ironie van deze tegel is prachtig.

Heb je nou mijn correctie van 14:39 al gelezen? Of negeer je die nu omdat je het leuker vindt om lekker te schelden op me?

TeeJee | 10-03-17 | 15:39

TeeJee | 10-03-17 | 15:08
"En daar gaat ons schuimbekkend Sletje weer. Je wordt door menig reaguurder regelmatig te kakken gezet op feiten, maar je denkt wel andere mensen de maat te kunnen nemen.
En vanuit je Oost Europese ivoren toren denk je dat JOUW mening over wat Nederland zou moeten en laten leidend is. Dat jouw droomwereldje de realiteit is zoals iedereen die zou moeten ervaren."

Nou nee. En vooral 'nee'.

Vermits je domme scheldende eikels die toch maar zielige toetsenbordheldjes enkel achter hun complottheorieën en achterlijkheid als serieuze gesprekspartners wil zien.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 15:34

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 15:09
En weer zet schuimbekkertje zichzelf voor paal.

LEZEN. Dan pas je kots over je toetsenbord uitstrooien.

TeeJee | 10-03-17 | 15:10

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 15:02
P.S. Sukkelend Sletje;
Ik heb mezelf al gecorrigeerd om 14:39. Haal volgende keer even diep adem voordat je schuimbekkend uit de bocht vliegt.

TeeJee | 10-03-17 | 15:10

TeeJee | 10-03-17 | 15:05

De man openbaren als een simpele sukkel die niet weet wat hij zegt is inderdaad terecht. Jij blaat en liegt.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 15:09

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 15:02
En daar gaat ons schuimbekkend Sletje weer. Je wordt door menig reaguurder regelmatig te kakken gezet op feiten, maar je denkt wel andere mensen de maat te kunnen nemen.

En vanuit je Oost Europese ivoren toren denk je dat JOUW mening over wat Nederland zou moeten en laten leidend is. Dat jouw droomwereldje de realiteit is zoals iedereen die zou moeten ervaren.


Maar blijf vooral jezelf belachelijk maken met je gekkigheid alhier. Hebben wij ook iets te lachen.

TeeJee | 10-03-17 | 15:08

necrosis | 10-03-17 | 14:22

Nee... Wat dan?? Is het geneesbaar?

Godver...

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 15:07

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 14:57
Vooral op de man blijven spelen Sletje. Blijf vooral je eigen tegels en geloofwaardigheid afzwakken.

Hilarisch sneu ben je.

TeeJee | 10-03-17 | 15:05

TeeJee | 10-03-17 | 14:08

En wat het ergste is is dat je het wil verkopen als 'feiten'. Laten we absoluut jouw soort volk nooit serieus nemen als 'bron'. Je zit zo fout het schandalig is en je jezelf diep moet schamen.

Waarom?

Nou ik heb meermaals simpel gezegd dat ik in Slowakije zit.

Een verschil? Ja nogal. Andere taal, cultuur grotendeels katholiek en helemaal een ander land.

Dus...

Kunnen we jou serieus nemen? Als je gewoon openbare feiten veranderd?

*NÉÉ*

Doe eerst je huiswerk.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 15:02

TeeJee | 10-03-17 | 14:08

Nee. Omdat je te dom bent om de werkelijkheid te zien. Je fantaseert dus maar wat. Dat is echt slecht.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 14:57

@Kanarie_Geil | 10-03-17 | 14:36
Er is nu niet echt marktwerking, tenzij je bereid bent om je boodschappen uit het buitenland te halen. Het gaat erom dat Nutella Nutella is en er geen verschil is tussen de Italiaanse, de Nederlandse en de Poolse Nutella. TTIP was onder andere gefaald doordat de EU streekproducten (Franse brie is Frans en niet uit Wisconsin) en merknamen niet meer konden beschermen. Wel een beetje hypocriet als de EU onderling dit niet kan fiksen.

Jostifiel | 10-03-17 | 14:52

Als je het vies en te duur vindt, dan koop je het toch gewoon niet? Het is niet alsof dat diabetes-smeersel een eerste levensbehoefte is ofzo.

Rest In Privacy | 10-03-17 | 14:51

@TeeJee | 10-03-17 | 14:08

Ik heb het gevonden
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2017/03/...


Slowakije en een Ests bedrijf. Reaguurder Roadblock heeft Hongarije geroepen, wat blijkbaar in mijn gedachten is blijven hangen.


Maar nogmaals; Aangezien we schijnbaar dus prutkwaliteit in het Oosten dumpen etc etc.

TeeJee | 10-03-17 | 14:39

Mis ik nu marktwerking in deze discussie?
Als je het niet lekker vindt,
dan koop je toch wat anders?

Kanarie_Geil | 10-03-17 | 14:36

Koreaanse Slet 2.) Westerse bedrijven die willens en wetens inferieure producten aanbieden tegen belachelijk hoge prijzen.

Tja u tikt er flink op los in de veronderstelling dat u appels met appels vergelijk maar niet weet dat het appels en peren zijn.
Nee, hetgeen dus erg veel gebeurt, product- en prijsdiffetentiatie mag. Als maag op het etiket de juiste verhoudingen vermeld staan zoals die in de verpakking zitten. Ofwel bedrog, dwaling in juridische zin mag niet.
Of men in een bepaald land bereid is een bepaalde prijs te betalen is aan die markt. Simpel, wanneer men er weinig verkoopt past men zeker de prijs aan en eventueel ook het product. Mag allemaal in de EU.

Niet hetgeen u bedoeld, bedriegen dat mag niet echter is hier geen sprake van, ook al lijkt het erop maar erop lijken is niet direct een feit.

Moneytron | 10-03-17 | 14:32

Prima, maar dan per pot romige Nutella gratis en verplicht een asielzoeker erbij.

Cor Netto | 10-03-17 | 14:32

necrosis | 10-03-17 | 12:40

Inderdaad u voorbeeld toont een bijzonder omgekeerd verhaal. tJA, Chinezen.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:44

ja ik snap wat je schrijft maar het klopt niet. Ferrero kan net zoals Johma aangeven dat markten verschillen van smaak maar vooral inzake prijselasticiteit. Dat men daarom een ander product wat blijkt uit de ingrediënten opgave levert voor een lagere prijs dat mag in Europa.
het wordt anders wanneer voordoet dat men een exact gelijk product levert, zoals de Whiskey, wanneer in de ingrediënten opgave dezelfde stoffen en verhoudingen staan als in de zeg maar duurdere Nutella maar dit niet zo is. Dat mag niet.
Prijsdifferentiatie nav verschillende markten en differentiatie in product positionering mag waardoor de prijs ook anders is.

Moneytron | 10-03-17 | 14:23

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:52
Helaas wel.....

necrosis | 10-03-17 | 14:22

Ik kocht laatst voor mijn zoon een grote pot Nutella in de plaatselijke AH. Die was helemaal niet romig, maar daarentegen nogal stevig van textuur. Is zeker Oost-Europese import. Waar kan ik klagen. Bij Rutte?

batvoca2 | 10-03-17 | 14:22

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:48
Ik moet altijd lachen om sukkeltjes die levende mensen de blaam geven van acties die plaats hebben gevonden onder eerdere generaties.


Doe je nou serieus een Sylvana'tje?

TeeJee | 10-03-17 | 14:12

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:55
Je hebt enkele draadjes zelf iets geroepen pver Hongarije, voor een Lets bedrijf.

Als ik het verkeerd heb, is dat puur omdat je het zelf verkeerd hebt opgeschreven.


TeeJee | 10-03-17 | 14:08

Von Mutzenbacher | 10-03-17 | 13:54

Hey! Ten eerste ontvallen ons reaguurders naar (meestal) hun eigen keuze. Waarom? Aluhoedjes. #InCaseYouMissedIt reaguurders vonden het interessant om overal tegenaan te schoppen als het slecht was. Met de adoratie-NSB/aluhoedje clan valt hier niet tegen op te boksen.

Voorbeeld:

Wij: Mwahahaha Obama faalt. De domme duif.
--> Jullie: Ja is moslim geboren in Kenia dood aan Obama!
Wij: Euh... Nee. Obama is gewoon te zacht. Je kan Iran en Rusland niet vertrouwen.
--> Julie: Hillary gaat een nucleaire oorlog veroorzaken?
Wij: Nee. Ze legt gewoon grenzen die er zijn - nog steeds de slechtste kandidaat ooit. Zelfs Trump kan winnen.
--> Jullie: maar haar e-mails???
Wij: Serieus niet opgelet de laatste vijf weken?

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 14:06

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:48
Pff. Een keer met een stel Japanners in Italie gelunched.
We kregen spinazie, met aardappelen en een karbonaatje.
Weet je wat ik te horen kreeg? Dit is pas echt lekker eten, kunnen jullie Nederlanders nog wat van leren. Had je hun gezicht moeten zien, toe ik zei dat we dit in Nederland regelmatig eten en het zelfs gezien wordt als Nederlands eten.
Maar waarom kunnen we dit dan niet krijgen in Nederlandse restaurants? Nou, gewoon als ik uit eten ga, wil ik wat anders dan de Nederlandse pot. Dit in tegenstelling tot andere landen die liever hetzelfde eten als thuis.
Maar jij bent iemand die altijd negatief is over Nederland, zie alleen al je nick. En je voelt je ook verheven boven ons simpele zieltjes wat je dan ook graag inwrijft hoe goed he bent. Maar eigenlijk ben je gewoon een zielig persoontje die op zijn zolder kamertje op GS zit te posten. Net zoals de rest van ons

NaJoris | 10-03-17 | 14:03

Zal geen probleemm zijn voor nutella, maar dan worden de levensmiddelen daar gewoon even duur als hier..

Padre Grassi | 10-03-17 | 14:00

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:30
Verwarren? Ik zeg -net als jij- dat beide praktijken naast elkaar voorkomen.
Nummer één is verboden, en was al verboden voordat de EU er was. Ieder EU land handhaaft die wetten grotendeels zelf.
Nummer twee is inderdaad schadelijk voor de brand en in een vrije markt kiest de verstandige consument dat een ander product of ziet een concurrent de mogelijkheid om een beter product voor een lagere prijs te verkopen. De EU moet zich hier niet mee bemoeien, die kunnen beter de de vrije mark bewaken, door bijvoorbeeld prijsafspraken aan te pakken.

bambi1970 | 10-03-17 | 13:55

TeeJee | 10-03-17 | 13:28

Nee. Te dom. Ik zit helemaal niet in Hongarije.

Wat ernstig pijnlijk is want ik maak regelmatig een referentie naar mijn situatie.

Zo. Zie. Je. Maar. Tee. Jee.

Je denkt iets maar het is niet zo.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:55

@necrosis | 10-03-17 | 13:10
Sterkte en beterschap. Hopelijk blijf je nog wel hier! We moeten er al teveel missen de laatste tijd.

Von Mutzenbacher | 10-03-17 | 13:54

necrosis | 10-03-17 | 13:32

Dude... Je bent toch niet ziek???

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:52

Arachne | 10-03-17 | 13:17

Sefardische joden zoals ik ben van afkomst vluchtte destijds naar Nederland of ze werden opgehaald door de Sultan om in Griekenland en elders mooie handelsposten te creëren, te bankieren, wet te geven en maken. Etc.

De grootste leugen van 'alternatief rechts'. Is dat islamitische overheden slecht waren voor de joden, en zeker in tegenstelling tot christelijke, en erger dat ze met hun blanke domme hoofdjes vergeten dat WIJ - seculier of niet - de holocaust en het antisemitisme wat VÉÉL erger was in christelijke landen nog lang niet vergeten zijn.

Gewoon voordat domme sukkeltjes weet dom blaten.

De bevolking in Israël bestaat voor meer dan 60% uit mizhradi joden. 'Arabische' of 'Afrikaanse' joden. Azkenazi of Europese joden zijn vrijwel uitgeroeid. Sefardische joden zoals ik. Bijna helemaal we zaten prima onder islam in Spanje tot de reconquista. Toen kwam de inquisitie.

Dan hebben we nog wat berg-joden uit Iran, China en India.

Yep. Zo erg hebben de Europeanen ons volk uitgemoord.

Dus ik moet altijd een beetje overgeven - in mijn mond kotsen - als weer zo'n nazistisch gekwetst sneeuwvlokje loopt te vingerwijzen.

Fuck jou domme boer. Je bent minder dan een Marokkaan. Even dom maar met echte blaam.

Marokkanen eerden hun joden tot ongeveer 1948. En Marokkaanse joden zweren nog trouwe aan de islamitische Marokkaanse koning.

Maar weet men veel hier?

Nee niet veel.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:48

gaan ze dan ook de volle pond betalen of alleen de kwaliteit omhoog, niet de prijs..

boerk | 10-03-17 | 13:43

@necrosis | 10-03-17 | 13:32
Beterschap dan maar necrosis.

TeeJee | 10-03-17 | 13:42

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:21
Ik kreeg eind februari een baan aangeboden via UWV, alles klopte, ik had een goede kans op die baan.
Maar gezien mijn 'gesteldheid' had ik niet eens kunnen solliciteren.
Zo staan de zaken er momenteel voor.

necrosis | 10-03-17 | 13:32

Heineken is daarentegen buiten Nederland lekkerder dan in Nederland, misschien kunnen zullie bij de EU daar gelijk iets aan doen.

geenspam | 10-03-17 | 13:31

bambi1970 | 10-03-17 | 13:19

Je verward twee problemen.

1.) Maffia veelal Russen en Oekraïners die snel wat geld willen scoren en best veel gewillige hulpverleners vinden want - kgb.

2.) Westerse bedrijven die willens en wetens inferieure producten aanbieden tegen belachelijk hoge prijzen.

Aan nummertje één kan de EU niets doen. Maar men kan wel zeggen tegen Ferrero dat als ze Nutella willen verkopen dat ze tenminste de minimale kwaliteitseisen moeten respecteren als ze voor 'meer' geld hun product willen verkopen.

Dat is dus het punt. Iets duurder verkopen voor minder dan het waard is is op lange termijn slecht voor zaken. En je reputatie.

Alhoewel. Trump is toch president geworden.

Yep. Mensen willen liever prietpraat geloven dan de realiteit. Een verhaaltje klinkt ook mooier.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:30

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:06
Aangezien we schijnbaar dus prutkwaliteit in het Oosten dumpen snap ik ook ineens waarom jij in Hongarije zit.

Te makkelijk?


TeeJee | 10-03-17 | 13:28

@bambi1970 | 10-03-17 | 13:06
Klopt helemaal. Zo is AH huismerk chocola ook gewoon afkomstig uit de Verkade-fabriek, maar kost het de helft.

Den Heerscher | 10-03-17 | 13:23

necrosis | 10-03-17 | 13:10

Sorry. Misschien begreep ik je verkeerd. Ik dacht dat je een nieuwe baan had. Mijn fout. Misgelezen.

In ieder geval sterkte en succes. Iemand met jouw ervaring in logistiek kan best een baan vinden. Succes!!!

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:21

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:14
Wat ik heb geschreven heb ik zelf in mijn werk uitgevoerd, ik ben er zeker van dat dat de praktijk is.
Natuurlijk sluit dat niet uit dat er ook oplichters zijn die nep-producten verkopen als A merk of dat er bedrijven zijn die hun eigen merk in kwalitatief slechtere variant verkopen in andere landen.
Het verlengen van een THT is hier een voorbeeld van.

bambi1970 | 10-03-17 | 13:19

Als je hier in Oost-Europa supermarktvreten koopt dan ben je ook wel een enorme debiel.
Groente, fruit en vlees is hier nog veelal van de ambachtelijke slagert en/of groenteboer en vele malen beter te pruimen dan die waterige zooi in Nederland of die opgespoten kiloknaller plofkip.
Met de keuken hier in de Balkan ga ik echt geen broodje nutella lopen kanen. Gewoon elke dag uit eten voor lunch en 's avonds de helft van de tijd koken met betere ingredienten dan ik ooit in de NL supermarkt gezien heb, de andere helft van de tijd ook uit eten.
En wie Heineken drinkt is sowieso een idioot, dat slootwater mag geen bier heten.
Ok, Visegrad is iets noordelijker t.o.v. waar ik zit, maar veel verschil zal er wel niet zijn verwacht ik zo.
.
Los daarvan: Wat doet het ertoe? Het prijspeil ligt ook een stuk lager, dus als ondernemer zal je toch je productieproces aan moeten passen wil je nog een beetje marge houden. De andere optie is dat het product veel te duur en dus niet meer verkocht wordt.

Den Heerscher | 10-03-17 | 13:18

@ De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:22
... vooral joodse gemeenschappen bleven vrijwel intact. Het ging om macht. .... zoek zoek zoek de joden die hoge posities beklede in het Ottomaanse rijk.

De joden die verbannen werden uit Spanje (1492) en naar het Ottomaanse Rijk vertrokken, arriveerden daar met enige middelen. Zij gingen in de geldhandel, iets wat de moslims en christenen (tot de reformatie) niet mochten vanwege woeker en rente.

Overigens, iedere verovering gaat om macht en invloed.

Arachne | 10-03-17 | 13:17

bambi1970 | 10-03-17 | 13:06

Dat is dus niet waar. Zoals altijd gaat het om maximale winst met een minimale investering. An sich is dat prima. Maar de kwaliteit is in veel gevallen erbarmelijk. Ook dat is geen probleem maar vraag er dan geen top-prijzen voor en market het niet als het origineel. Dat is opzettelijk misleiden en tevens dubieus op zijn zachtst.

Ik ben helemaal voor kapitalisme en veel winst maar inferieure stront verkopen voor procentueel een hogere prijs is een beetje teveel.

Ik heb het niet op slangensapverkopers maar op blije en tevreden klanten. Noem mij maar ouderwets maar mijn klanten zijn net zo loyaal als ik. Mijn factuurtje wordt dus ook altijd betaald en langdurig. Reputatie is alles.

Enter. Trump, Erdogan en Poetin.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:14

necrosis | 10-03-17 | 13:10
succes.

Mark_D_NL | 10-03-17 | 13:12

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:06
Ik laat het liegen geheel over aan jouw en Jesse Klaver. Verder mogen we niet klagen, het gaat goed in de Dames Lingerie handel.

Mark_D_NL | 10-03-17 | 13:12

Al die Oost-Europese troep hier onder origineel label in de winkel zetten dan. Eens kijken hoe nutella reageert.

frank87 | 10-03-17 | 13:10

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:03
Ik zit inderdaad werkloos thuis omdat het niet goed met me gaat.
Details geef ik niet, dat gaat je verder niets aan.

necrosis | 10-03-17 | 13:10

Mark_D_NL | 10-03-17 | 13:03

Verkopers zijn de vertalers van Tech. Als ze goed zijn althans. Maar wat is deze reactie van je. Afgunst?

Hoe zit het met jou? Gaat het een beetje?

Je mag best liegen hoor.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:06

Uit het nos artikel: "Anderen, zoals Nestlé en Coca-Cola, erkennen dat er verschil zit in de producten, maar dat heeft volgens hen niks te maken met opzet of slechtere kwaliteit. Het onderscheid is er, omdat de producten zijn aangepast aan de smaak in de verschillende landen."
.
De verpakkingsgrootte is vaak anders en er zijn practische redenen zijn om het recept aan te passen; in warmere landen zou margarine bijvoorbeeld te snel vloeibaar worden als het Nederlandse recept zou worden verkocht. Misschien is er een slimme Tjech Nutella uit Noord Afrika aan het importeren.
.
Verder is er vaak helemaal geen verschil in het *product* tussen A, B of C merken. Bedrijven produceren hun A merk voor de thuismarkt en verkopen overproductie als B merk -zonder advertentiekosten- in een ander land. Soms heeft het B merk ook een langere THT, dat betekent niet dat het product niet eetbaar is, maar de smaak van bijvoorbeeld een koekje is het beste als het net uit de oven komt, niet 3 maanden later. Het is dus het zelfde koekje, maar in NL ligt het maximaal 1 maand in de schappen als A merk en ergens anders 3 maanden als B merk.

bambi1970 | 10-03-17 | 13:06

necrosis | 10-03-17 | 13:00

Wil je zeggen dat je loog en dus toch werkloos thuis zit?

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:03

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:58
Haha, de volgende "revolutie" in vertical xyz.. Altijd leuk wanneer de verkopertjes die nauwelijks iets snappen van tech gaan lopen rondblaten dat ze een revolutie gaan brengen.
--
Ach slagen in Scnadinavia is niet zo moeilijk, dat is net nederland.
--
Had je nog iets echts te melden of wil je een gewoon een schouderklopje?

Mark_D_NL | 10-03-17 | 13:03

fromijn

Yep A-list producten uit het westen worden verkocht onder marketing beloftes met ronduit inferieure kwaliteit. Dit is dus de kwestie.

Mag dat?

Ik vind van niet. Mensen die meer kunnen betalen mag je best meer laten betalen. Maar niet voor een minder product en zeker niet in een armer land met de pretentie dat het hetzelfde is.

Dat is gewoon smerig.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 13:02

Het is absoluut zo dat sommige dingen in andere landen beter smaken. Laatst in spanje, broodje jamón. Dat schijnt te zijn wat hier te lande voor ham verkocht wordt, maar zo lekkere ham had ik nog niet gegeten. En dat voor nog niet de helft als waar je het hier in een morsige ketenwinkel voor krijgt.
Wanneer zet de EU zich daar eens voor in? Dezelfde kwaliteit ham als in Spanje voor dezelfde prijzen. En snel een beetje.
En ik wil ook dezelfde benzineprijzen als in Polen.

Barry Hay | 10-03-17 | 13:00

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:50
Ik ben tegenwoordig persoonlijk adviseur van Poetin :)

necrosis | 10-03-17 | 13:00

In Oost-Europa wonen de echte Europeanen. Hier heb je alleen post-truth, cultuur relativerende RTL figuren met het historisch en cultureel besef van een pinda.

nStilgar | 10-03-17 | 12:59

Bij de Action koop ik (Tokkie als ik ben) anders wel eens A-merken met Oost-Europese teksten erop. Kennelijk wil men aldaar gewoonweg niet het volle pond betalen voor kwaliteit.

Rommelende Onderbuik | 10-03-17 | 12:59

necrosis | 10-03-17 | 12:44

Tja. Met je gebrek aan kennis verwacht ik niet je enige zinnige bijdrage kan geven over de kwestie 'Poetin'.

Maar in het kort gezegd. Mensen zoals jij willen en verdienen een leider zoals Poetin.

Mijn humane inborst weet dat je niet beter weet. Mijn harde rechtse inborst zegt dat je het verdient.

Het maakt mij niet uit.

Maar vertel. Ik had echt niet verwacht dat je een nieuwe baan zou vinden. Hoe is het? Logistiek? Manager rol kennelijk. Wie weet zeer binnenkort spreken we elkaar. Wij zijn hard bezig om deze industrie een revolutie in 'oplossingen' te leveren. Vooral in Scandinavië gaan we keihard. Maar Nederland blijft de kroon want daar ons landje is nu eenmaal handel.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:58

@Guido | 10-03-17 | 12:03
@knutsel | 10-03-17 | 12:16

Ik kan je vertellen dat de boodschappen hier in Hongarije, waaronder ook Nutella, ongeveer 15-20% duurder zijn dan in NL. Dit komt doordat er in NL veel meer ondernemerschap en concurrentie is en Nederlanders hoge prijzen simpelweg niet pikken.

Daarbij komt nog dat er hier 27% BTW bovenop komt, in tegenstelling tot de "schamele" 21% in NL. Kijk naar andere landen (VS en enkele anderen uitgesloten) en je zult zien dat NL nog steeds een van de laagste BTW percentages heeft.

Maar even on-topic. Dit is nepnieuws, want geen haan die naar bovenstaande topic kraait. Geen idee wat geenstijl voor bron heeft, maar als ik zeur over de bierprijs in een of andere kroeg, verschijnt er toch ook geen topic op BBC dat alle Benelux'ers geen cent te makken hebben voor een simpel biertje?

harde_keutel | 10-03-17 | 12:57

@Evocatus | 10-03-17 | 12:44: Carpano Bianco koop je gewoon bij Hanos. En nu is het mijn beurt, Salut!

H. Caulfield | 10-03-17 | 12:54

Een pot Nutella 400gr kost in de Tesco in Hongarije 1175 forint, ik zag dat dit in Nederland ongeveer 2 euro en 60 cent is ofwel 785 forint. Dat is dus 1 euro duurder in Hongarije inclusief de baggerkwaliteit, dat dan weer wel.

fromijn | 10-03-17 | 12:51

TheseDays00 | 10-03-17 | 12:47

Je snapt het niet. Maar goed.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:51

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:50

Nutella?
Jaren geleden ooit geprobeerd als alternatief voor de toenmalige Chocopaste; oerlang geleden. Conclusio: Niet te vreten.

Crème marron daarentegen op de pannekoeken of crèpes is bij mij wel erg favo.
Tschüß, Evocatus

Evocatus | 10-03-17 | 12:49

Evocatus | 10-03-17 | 12:44

Dat heeft een andere oorzaak. In Italië houden ze nu eenmaal van méér 'smaak' en in Nederland hebben ze Indonesisch en Chinees vreten zo verwesterd om hun klanten te bedienen dat je een simpele rijsttafel in Nederland niet kan vergelijken met die in Bali.

Nederlanders zijn nu eenmaal zoutloos. Geen smaak. Lekkere pot als je honger hebt en gezond maar niemand gaat ergens een lekkere Nederlandse hap halen.

Behalve poffertjes. Wat niet Nederlands is

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:48

@ De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:36
je slaat nog net naast de spijker: vraag en aanbod: Gewoon alles daar net zo duur maken als hier (belastingen, consumentenprijzen, etc), niet corrupt zijn en mensen gaan vanzelf hetzelfde salaris vragen. Ook meteen dat vrachtwagenschauffeurs probleem opgelost. Dank, dat we het eens zijn.

TheseDays00 | 10-03-17 | 12:47

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:14
@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:36
Het zal me weinig verbazen als de lobby in Brussel nu op zoek gaat naar een manier om de standaarden dusdanig te verlagen dat West-Europa er op achteruit gaat en Oost-Europa maar marginaal vooruit.

Waarna het gepresenteerd wordt als een geweldige overwinning voor de gelijkheid en kwaliteit in Europa...

TeeJee | 10-03-17 | 12:46

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:14
Jij weet Poetin ook overal bij te betrekken, al gaat het om broodbeleg.
Zeurpiet!

necrosis | 10-03-17 | 12:44

Moneytron | 10-03-17 | 12:28

Jawel dus. Men kan dus Ferrero terecht dwingen aan te tonen dat dit niet de kwaliteit van kwaliteit is. En dat is meer dan terecht. Het is al overprijst en te duur maar daarnaast gewoon mindere kwaliteit. Prima. Biedt beide producten aan. De prima en waar je voor betaald en de 'Euroshopper' versie.

Als ik een Glenfiddich bestel a X euro wil ik 'hoewel goedkoper, maar ondertussen want loon, huur of belastingen zijn ook lager dan Zwitserland' maar toch duur voor hier gewoon het echte en geen nep-product.

Snap je dat?

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:44

Sow, even pauze met koffie en bruine boterham met kaas en voor deze ene keer ook met boter.

Klopt dat er verschillen zijn denk ik. Merkte het jaren gelden bij het kopen van boullionpoeder van Knorr in Italië. Stukken beter dan de boullionblokjes hier in in NL. Hiero niet te krijgen dus af en toe via vrienden in Italië.

Italianen weten gewoon beter wat lekker is, denk maar niet dat je Carpano Bianco vermouth in NL kunt krijgen. Tot verdriet van mevrouw Evocatus. Jammer, jammer!

De Moffen weten trouwens ook beter wat lekker eten is. Zelfs de Jacobs Goldkrönung, toch gewoon voor roerbakkies smaakt beter dan de Hollandse bruine krummelarij van de diverse producenten. We leven er maar mee.

Net even hierboven gekeken en mijn verhaal sluit uitstekend aan bij Moneytron | 10-03-17 | 12:28

Overigens moet iedereen Jeroen Meus' kokerij op België Ëén bekijken. Programma heet "Dagelijkse Kost" Prima prog!

Evocatus | 10-03-17 | 12:44

De kern van het probleem is natuurlijk dat er geen maat staat op Brusselse bemoeienis. De ambtenaren zijn volledig geinstalleerd en niet zomaar meer weg te krijgen. En wat doet een ambtenaar als iets afgerond is? Iets nieuws bedenken! En daar een werkgroep voor oprichten, onderzoekje doen, regelgeving bedenken, toetsen, doordrukken en vervolgens lekker handhaven. Stuk voor stuk zaken die men, het volk, hoofdschuddend aanhoort maar alleen bij een collectief standpunt in een verdragswijziging nog te voorkomen zijn. Het is een never ending story. Die wij betalen.

de Voorzittert | 10-03-17 | 12:42

@De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:39
OekraiNEE!

necrosis | 10-03-17 | 12:42

Zet alle Nutella maar op de treinen naar het Oosten!

Mark_D_NL | 10-03-17 | 12:42

De hazelnoten zijn een belangrijk exportproduct van Turkije,daarom sinds jaren geen Nuturka meer in huis.

Princess_F.W.Bolkiah | 10-03-17 | 12:42

Tja, het is wel bijzonder te noemen als 't echt zo is dat bepaalde lidstaten minderwaardige qualiteit aan producten krijgen.

Plus als er romige nutella naar die landen zal gaan denk ik niet dat dat op subsidie gaat.

Daarnaast, die oostbloklanden zijn dan wel excommunistisch maar juist daarom weten ze te goed hoe gevaarlijk die stroom is aangezien het hun ook door de strot was geduwd.

Ze zijn je beste vrienden als je het niet eens bent met EU regelgeving

niemand specifiek | 10-03-17 | 12:41

Ons probleem is dat we niet goed weten hoe we om moeten gaan met mensen/volken met een grote mond en kromme argumenten.
Dat hoort bij onze joods-christelijke wortels, toch?

Koos Knak | 10-03-17 | 12:41

Een eu-fittie om broodbeleg?
-
Mijn belastingafdrachten aan de eu worden goed besteed.

Kanarie_Geil | 10-03-17 | 12:41

@Moneytron | 10-03-17 | 12:28
Andersom kan het ook.
Chinezen die hier blikken Nutrilon (melkpoeder, €13 per verpakking) kopen en opsturen naar China waar ze er €100 voor vragen.
Mijn super zet met zwarte viltstift een groot kruis op elk blik, zo denken ze in China dat de melkpoeder niet meer goed is.
Anders kopen de Chinezen hier alles op.

necrosis | 10-03-17 | 12:40

Nosky | 10-03-17 | 12:29

Wel als je een associatieverdrag ondertekend met bijvoorbeeld Oekraïne waardoor ze dus aan EU-maatstaven moeten voldoen om met ons te handelen. Maar weet jij veel.

Nee dus.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:39

TheseDays00 | 10-03-17 | 12:25

Het punt is dat hier iemand gemiddeld moet rondkomen van modaal < 1,000 euro bruto per maand exclusief de belastingen en bovenop de pak 'm beet 7-800 euro die ze maximaal overhouden inferieure 'westerse' meuk krijgen die best duur is. Je kan best stellen dat dit behoorlijk schofterig is. Ten eerste omdat men maximaal winst maakt uit inferieure producten met dezelfde 'branding'. Ten tweede omdat het absoluut niet aan de interne kwaliteitseisen voldoet. Ten derde omdat men met 'big marketing' lokale producten uit de markt perst om deze inferieure producten voor meer met minder kwaliteit te verkopen.

Ik ben helemaal voor een vrije markt en mijn huidige aanstelling geeft me de mogelijkheid om een goed product voor minder aan te bieden. Prima.

Maar als je met een gigantisch marketing budget een inferieur product gaat verpatsen dan praten we over Amerikaanse - bijna criminele activiteiten.

De EU dient er te zijn om bepaalde maffiapraktijken te reguleren ter bescherming van handel en consumenten. Dus moeten ze daar tegen optreden.

Hier niet zover over de grens in Tsjechië was recentelijk een schandaal met 'nep-alcohol' dat gewoon als 'Bacardi' of 'Jamesson' verkocht werd. Hartstikke schadelijk en zelfs dodelijk - 80 doden - en tig permanente slachtoffers. Wat blijkt. Corrupte ambtenaren en - je raadt het niet - Russische maffia.

Ja terecht dat kwaliteitseisen worden gesteld. Zeker voor illegale operaties en al helemaal voor legitieme zaken.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:36

Niet zeuren, Soylent Brown is goed voor je.
http://www.imdb.com/title/tt0070723/plotsummary

bambi1970 | 10-03-17 | 12:34

Tja, als je verder weinig kunt, is trots en eer het enige wat je nog hebt. Zien we bij meer volken (*kuch* moslims *kuch*).

zwarte_weduwe | 10-03-17 | 12:31

Stuurt Oost Europa dan ook voortaan "kwaliteit" naar ons toe??
Tot nog toe zie ik namelijk alleen maar tasjesrovers uit Roemenie. Of Polen, die aan de onderkant op de arbeidsmarkt de verhoudingen verstoren, bovendien in oude roestbakken die naar onze normen geenzins een APK zullen overleven.
Maar dat is allemaal prima.
.
Stop ermee. Mislukt project.
Afbreken en opnieuw (en goed) opbouwen.

Nosky | 10-03-17 | 12:29

Simpel verhaal!

Jaren geleden kocht ik een kip kerrie Joma salade in de Ardennen. Veel smakelijker en meer kip erin dan de Nederlandse Joma kip kerrie salade.
Dus Johma gebeld waarom dat toch kan?

Antwoord: De Belgen willen wat meer betalen voor kwaliteit vandaar dat we daar een rijkere salade verkopen dan in Nederland.
Zo is het ook met de Nutella. Wanneer men de beste samenstelling in Oost Europa verkoopt voor de normale verkoopprijs dan kunnen velen het niet betalen en verkoopt men dus veel minder en past men het product aan afhankelijk van de regio.

Brussel kan daar dus niets aan doen.

Moneytron | 10-03-17 | 12:28

Nee, het gaat erom dat die landen produkten van inferieure kwaliteit krijgen maar daar wel de volle prijs voor betalen.

Zzzzooooffff | 10-03-17 | 12:27

Gaan ze dan ook dezelfde prijzen betalen?

WellusNietus | 10-03-17 | 12:26

Hebben ze daar geen Punica oase? Douwen we daar al die vluchtelingen naartoe......

Momentje... de deurbel gaat.

kwark001 | 10-03-17 | 12:26

@netniet | 10-03-17 | 12:11
'Je gaat een vrouw toch ook niet fêteren en dan aan het eind van de avond zeggen dat ze moet neuqon omdat je voor haar avond betaald hebt ?'
HOEZO NIET??

miko | 10-03-17 | 12:26

Advies: kóóp het dan niet.

En kom niet janken dat de EU er wat aan moet doen. Stelletje overheidsfetisjisten. Cultureel marxisten en communismeverslaafden.

Voor alle marxistische neigingen ben je bij de EU natuurlijk wel aan het goede adres.

Dat is waar.

Devadip | 10-03-17 | 12:25

dan kopen ze de producten toch niet?
Of er moet een handige handelaar opstaan die in NL partijen opkoopt en daar weer slijt.
Webshopje iemand?

deluiegriek | 10-03-17 | 12:25

@ De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:14
Rot en ik begrijp dat je voorkeurhebt, maar dat kan tch niet een Brussels problem zijn? Grow a pair of balls en klaag bij Ferrero. Btw, hier is de Goulash minder lekker, de beste wijn houden ze in Frankrijk en wij houden Opperdoezer Ronde hier.

TheseDays00 | 10-03-17 | 12:25

netniet | 10-03-17 | 12:11

Het Ottomaanse rijk was meer macht en invloed dan islamisten. Je kan dat ook prima zien. Slechts enkelen bekeerde zich, meestal voor eigen gewin en de christelijke en vooral joodse gemeenschappen bleven vrijwel intact. Het ging om macht. Sterker nog. Zoek zoek zoek de joden die gered werden van de inquisitie en zoek zoek zoek de joden die hoge posities beklede in het Ottomaanse rijk.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:22

Altijd dat gezeik over Nutella. Zon schijnt. Btw; fuck Koolhoven, download die film.

RickTheDick | 10-03-17 | 12:20

Staat er gvd weer een moeselman zeven mensen het krankenhaus in te meppen zitten we hier te miepen over een potje Poolse chocopasta. Ik ga niet meer stemmen. Alleen nog kijken hoe de wereld in elkaar ploft. Met een treetje Schultenbrau. En een hangmat.

Pedronegro | 10-03-17 | 12:19

Wanneer staat er een handige zakenman op die die zooi in een noord europees land opkoopt om het vervolgens daar te gaan verkopen? Of zou ferrero zelf al hebben bedacht dat demense daar er niet zoveel geld voor willen neerleggen en daarom een goedkopere variant op de markt zet?

Claude Jacque | 10-03-17 | 12:19

Hmm, kost zo'n grote pot van 825 gram daar ook 4,65 euro?

knutsel | 10-03-17 | 12:16

TheseDays00 | 10-03-17 | 12:03

Ik ben geen fan van die zoete smerige troep maar het is wel waar. De kwaliteit hier is gewoon minder. Veel producten zijn hier (lokaal) ondermaats geproduceerd. Het is dus terecht dat men eist dat de kwaliteit van 'westerse' producten ook de westerse maatstaven heeft.

Zo zijn er ook een zooi andere voorbeelden. Heineken is hier helemaal niet te zuipen je bent beter af met een goedkoper biertje uit een lokale brouwerij. Edammer? Ronduit smerig te noemen. Russische kwaliteit en dan met extra Siberische arbeiders die met hun ongewassen anus in de melk zwommen.

Als Oost-Europa echt die producten moet en wil kopen dan moet je echt de kwaliteit opkrikken. Maar dat doen ze niet.

Voorbeeldje. Pakje sigaretten kost gemiddeld 3 euro. Maar verwacht Turkse tabak afval en opgegeten door een ezel en uitgekotst om daarna verwerkt te worden door een product.

Nu Oost-Europa boomed en zeker jaar op jaar heftig groeit - behalve de arme zielen in de invloedssfeer van Poetin - is het tijd om de standaard ook Europees te maken.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:14

TheseDays00 | 10-03-17 | 12:03

Ik ben geen fan van die zoete smerige troep maar het is wel waar. De kwaliteit hier is gewoon minder. Veel producten zijn hier (lokaal) ondermaats geproduceerd. Het is dus terecht dat men eist dat de kwaliteit van 'westerse' producten ook de westerse maatstaven heeft.

Zo zijn er ook een zooi andere voorbeelden. Heineken is hier helemaal niet te zuipen je bent beter af met een goedkoper biertje uit een lokale brouwerij. Edammer? Ronduit smerig te noemen. Russische kwaliteit en dan met extra Siberische arbeiders die met hun ongewassen anus in de melk zwommen.

Als Oost-Europa echt die producten moet en wil kopen dan moet je echt de kwaliteit opkrikken. Maar dat doen ze niet.

Voorbeeldje. Pakje sigaretten kost gemiddeld 3 euro. Maar verwacht Turkse tabak afval en opgegeten door een ezel en uitgekotst om daarna verwerkt te worden door een product.

Nu Oost-Europa boomed en zeker jaar op jaar heftig groeit - behalve de arme zielen in de invloedssfeer van Poetin - is het tijd om de standaard ook Europees te maken.

De Koreaanse Slet | 10-03-17 | 12:14

Iedereen heeft recht op romige Nutella.

Makro777 | 10-03-17 | 12:14

Die Visegrad-landen mochten eens wat serieuzer genomen worden en met name de geschiedenis boeken van Polen, Jan Sobieski III en die van Hongarije, 150 jaar islamitische onderdrukking. Dat gezeik over geld aannemen en vervolgens niet mee willen werken is zo laag. Eerst die gasten met geld voldouwen en dan later met aanvullende voorwaarden komen en wijzen op geld dat je gegeven hebt. De groeten. Je gaat een vrouw toch ook niet fêteren en dan aan het eind van de avond zeggen dat ze moet neuqon omdat je voor haar avond betaald hebt ?

netniet | 10-03-17 | 12:11

Ik begrijp dat wel, die EU beleidvoerders zijn gewoon een wollige bende die hun oren laten hangen naar degene die de grootste scheur opentrekt. Daardoor is er voor de gewone consument niks goed geregeld.
Gaat het goed dan staat er een mannetje op om zich op de borst te trommelen, gaat het fout dan is het wijzen naar anderen niet van de lucht. De EU implodeert voor 2019 wedden!

Ulle Ruttelflut | 10-03-17 | 12:07

Lekkere nutella of een overvloed aan gelukszoekers. Wie is er nu het afvoerputje...

IG-88 | 10-03-17 | 12:07

Nutella is een merk van Ferrero, een Italiaanse multinational.
Ga daar maar klagen.

necrosis | 10-03-17 | 12:07

Saillant detail: Nutella is origineel Turks.

1nfidel | 10-03-17 | 12:06

Terecht dat men daar ophef over maakt. Goed dat ze die fabrikanten eens aanpakken die de supermarkten vol zetten met steeds slechter wordende voedsel en drinken, dat aangevuld en opgevuld wordt met de goedkoopste ingrediënten die ze maar vinden kunnen. Dat dat ten koste gaat van de gezondheid van de mensen is maar bijzaak. Maar dat is slechts mijn mening.

kweethetooknietbeter | 10-03-17 | 12:05

Hum, wat is de prijs van een potje Nutella daar en de prijs hier?
.
Laat de markt zijn werk doen.

hotmint | 10-03-17 | 12:05

Extra scheutje palmolie er door, de wereld is toch al stuk.

Onderwegnaarzorgen | 10-03-17 | 12:03

Bij "aanpassen aan de lokale smaak" gaat het bij die megamultinationals niet om smaak of structuur van het product, maar om het verkrijgen van marge door het gebruik van minder en/of goedkopere ingrediënten. Of zou de Nutella in Hongarije dezelfde prijs ex. BTW hebben als in Nederland?

Guido | 10-03-17 | 12:03

Krijgen we dan ook lekkere wijven uit de Oekraïne hier? #sharondijksmaleesjemee

Jos Tiebent | 10-03-17 | 12:03

Wikipedia: "For Eastern Europe (including Southeast Europe, Poland, Turkey, Czech Republic and Slovakia) and South Africa, it is produced in Warsaw and Manisa" . Warschau is Polen en Manisa Turkije. Als het niet te vreten is in Hongarije, Polen, Tsjechië en Slowakije (volgens NPO). Kijk eens op het potje!

TheseDays00 | 10-03-17 | 12:03

Nutella in Tjechië smaakt inderdaad naar schoensmeer.
Tip voor lifehackende backpackers: gebruik het daar dan ook voor.

keestelpro | 10-03-17 | 12:01

Ik eis minder Brusselse bemoeienissen. Zullen ze in Brussel nu ook luisteren naar mij eis?

Uw Psychiater | 10-03-17 | 12:01

Wordt dat niet gewoon lokaal gemaakt?

TheseDays00 | 10-03-17 | 11:59

Eindelijk...net als geld nu ook romige nutella voor iedereen!

RenHoek | 10-03-17 | 11:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken