Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Politie is stuk. Burgers regelen zelf heli's

Hoe is het met uw vertrouwen in de rechtsstaat? Niet best he? Een oplossingspercentage dat het homeopathische nadert zorgt ervoor dat steeds meer mensen in Nederland het heft in eigen handen nemen, zo lezen we in de kranten. Absolute kroonspanners in dezen zijn de mannen van Kootwijkerbroek (even googlen waar dat is) die gewoon hun eigen helicopters inzetten tegen roofbenden die het platteland afstruinen op zoek naar kostbaarheden, machinerie en diesel. De Kootwijkerbroekse burgerwachten Air Wolven zelf gewoon wat Den Haag na laat. Het is triest dat het moet, maar ergens is het toch wel gaaf. To the skies!

Reaguursels

Inloggen

En tegelijkertijd Libertariërs en Minarchisten blijven wegzetten als debiele utopisten... -1
De overheid is het probleem, niet de oplossing!

mygfisbrazilian | 19-02-17 | 14:29

Croisantneuf | 19-02-17 | 11:22
Burgermilities zijn nooit echt te prefereren, het schept ruimte voor willekeur en persoonlijke afrekeningen. Wel ben ik het met u eens dat het sluiten van veel kazernes en kleinere politie bureaus in de jaren ’90 een domme zet is geweest. Echter, dit paste weer in het politieke plaatje nadat het ijzeren gordijn viel en er gereorganiseerd werd om kosten te besparen.

Dat de Veluwe een machtig gebied is lijkt mij evident, niemand kijkt hier op van de aanwezigheid van militairen, een jacht of vuurwapen. Echter, als diezelfde overheid oeverloze zwermen kansarmen en steeldieven binnenlaat, en dit uiteindelijk ten nadele v.d. Veluwe en haar inwoners is; dan moeten zaken mogelijk toch worden herzien.

Vraag: hoe lang blijft u loyaal en wanneer is de rek er uit? U sluit zich nu al thuis op zei u..?

Veluwse-Eikel | 19-02-17 | 14:00

@Ciara

Hoe zie je zo'n burgermilitie dan voor je ? Dat past niet zo in de Veluwse cultuur.
Veluwenaren zijn eigenzinnig maar ook tolerant, gemoedelijk en ruimdenkend hoor.
Leven en laten leven is het motto.

Privé legertjes zit niemand op te wachten. De 'reguliere' krijgsmacht heeft ons altijd goed gedaan. Van ons mogen de kazernes gewoon weer open is mijn idee. Kom maar op met die defensiebudgetten. Heel goed voor de lokale economie. En des te meer militairen, des te meer marechaussee. Is toch een politiedienst.

De geweldsmonopolie ligt terecht bij de overheid. Velen van ons zijn opgegroeid met de jacht, vuurwapenbezit is vrij normaal hier, maar daar gaan we zeer serieus en bewust mee om. Geloof me, het toezicht door de politie en de sociale controle hierop is zwaar. en terecht! We willen geen Amerikaanse toestanden toch ? Ik vind die filmpjes van die mannen in camouflagepakken en militair schiettuig heel eng en erg triest eigenlijk.

Anti gezag, of tegen de rechtsorde is niemand hier. De politie is gebonden aan regels en beleid maar de mensen die bij de politie werken komen ook van de Veluwe hoor (Ede, Apeldoorn, Hoenderloo enz.), die snappen dat prima.

Niemand wil rare toestanden. Niemand heeft de behoefte om met vechthonden of knuppels door de straten te patrouilleren.

Croisantneuf | 19-02-17 | 11:22

Dit is natuurlijk te verwachten. Als de overheid haar geweldsmonopolie niet meer kan handhaven, dan nemen burgermilities, burgerwachten en commerciële beveiligingsdiensten het over. De overheid heeft er zelf voor gekozen. Maar goed dat iedereen dus nu weet; Wees een beetje voorzichtig als je op zondag gaat fietsen in de omgeving van Kootwijkerbroek (kan zomaar gebeuren als je van Radio Kootwijk naar station Barneveld wilt fietsen): www.google.nl/maps/place/Kootwijkerbr... archive.is/r6xkP .

Jostifiel | 19-02-17 | 09:54

En da's nog best moeilijk, laag bij de grond vliegen.

je_batsklare_moeder | 19-02-17 | 09:27

(dearmud)Je hebt helemaal gelijk,maar dit is ook op wereldnivo gaande,net een stukje gelezen in de AD over hoe lief ons Mabeltje wel niet is,geen letter over wat zij aan tafel bespreekt met soros,bilderberg enz.

napels | 19-02-17 | 08:40

Tee Of Cup | 18-02-17 | 23:36
Als er een ding is wat men niet moet doen is de handdoek in de ring gooien… NOOIT. Er zijn voldoende mensen van goede wil en gezond verstand in dit land. Wel is het goed om zaken te benoemen en te blijven bespreken, mensen te ondersteunen welke nu zuchten onder het juk van dit land. Dan komt er op termijn vanzelf een omslagpunt, want deze idioterie gaat stoppen.

Dit is mijn land, mijn familie en dit is mijn grens.

Veluwse-Eikel | 19-02-17 | 00:50

Kootwijk ligt 7km van Kootwijkerbroek en Radio Kootwijk 10km

JCGijs | 18-02-17 | 23:47

"De Rechter en de Directeur TBS kliniek zitten fout...
Veluwse-Eikel | 18-02-17 | 15:11"

Volledig mee eens : die tbs-er cq internetpedo hoort gewoon opgesloten te worden, en die vader hoort gewoon thuis te zitten bij die dochter. Wat moeten onze dochters nog aan respect hebben voor de huidige maatschappij , een maatschappij waar verkrachters en pedo's beschermd worden door de wet , en vaders die hun dochters voor het ergste behoeden in de bak zitten.

Ik roep al jaren dat het weer tijd wordt dat de logica weer terug komt in Nederland, vooralsnog gericht blijkbaar aan haagse dovemansoren !

Tee Of Cup | 18-02-17 | 23:36

Voor het complete plaatje, Kootwijk ligt 7 km van Kootwijkerbroek en Radio Kootwijk zelfs 10 km

JCGijs | 18-02-17 | 23:12

Dat gaat zich dus verplaatsen.

Net zoiets als Groen Links die de automobilist de auto uit wil krijgen door van autorijden weer een onbetaalbare elitezaak te maken. In plaats van iets aan de mobiliteitsbehoefte te doen.

Net zo gaan deze criminelen nu elders op zoek. We zijn er dus nog niet.

kloopindeslootjijook | 18-02-17 | 21:21

juich juich joepie
ik ben hier zoo blij mee
lieve geenstijlredactie wat een goed verhaal over een prima functionerende proto-burgermilitie

en dan nu de hamvraag, waarom richten we niet via een platform a la geenstijl, een burgermilitie op?
en wellicht zijn er nog een aantal andere parallelle diensten te bedenken die we als burgers gewoon zelf kunnen regelen. weg met overheid banken, regenten, brussel,en het haagse nepparlement. en ja ik heb er vaker voor gepleit en dat weet ik ook wel, maar een burgermilitie is echt wat we nodig hebben, dit land is van ons mensen, niet van die ene procent graaiers, niet van al die luie profiteurs, maar van ons burgers.

Ciara | 18-02-17 | 20:23

Kootwijkerbroek, vrienden van Kees van der Staaij. Ruige SGP'ers. In 2001 kwam Kootwijkerbroek landelijk in het nieuws, in verband met het verzet van bewoners tegen de massale ruiming van rundvee na de ontdekking van mond-en-klauwzeer (zie MKZ-crisis (2001)). Door inzet van de Mobiele Eenheid konden enkele medewerkers van de RVV worden ontzet. Tientallen dorpelingen werden gearresteerd. Hierna is het nog wekenlang onrustig geweest in het dorp. In 2011 bleek dat het tweede onderzoek, waar de boeren destijds vergeefs om vroegen, wel was gedaan. Het toonde geen MKZ aan

Rest In Privacy | 18-02-17 | 20:20

Lol, mn comment weggerjorist. (voor t eerst!) En volgens mij heb ik niets wereldschokkends aan deze digitale media lopen verkondigen. msschien t woord pliesie?

cynic | 18-02-17 | 20:20

Nu weet ik dat ze in de afgelopen jaren meerdere keren via hun whatsapp groep dit soort gajes hebben weten te pakken.
Vaak ging het inderdaad om oostblokkers. Maar ook onze vrienden met bontkraag doen het daar goed.
Geloof me als ik zeg dat wanneer ze ze te pakken hebben. Ze niet blij zijn. Eerst ff zelf afhandelen. Dan de politie inlichten.

Petra77 | 18-02-17 | 20:06

Is dit recent ?
Haha.
Op dit tijdstip van het jaar mais van die hoogte en kwaliteit .
Filmpje van 7 maanden terug ..

ban-de-gebruiker | 18-02-17 | 17:49

politiek, alsof die überhaupt wat kunnen realiseren.

** Geenpeil TIP **
Ook in US doen ze het zelf
www.youtube.com/watch?v=YAYy6GaGDK0

Hier ipv belasting, crowd fond om ex-commando's mee in te zetten.

Leefbaar | 18-02-17 | 17:31

Ook in Balk een klein Fries Dorp loopt een burgerwacht sinds enkele weken, dit na wekenlang ellende door een asielzoeker centrum.
Uiteindelijk is dit resultaat na 6 jaar afbraakbeleid door VVD, begon direct met Opstelten die koketteerde met meer blauw op straat, 50.000 had hij het steeds over.
Het zijn er momenteel hooguit 16.000 blauw in uniform op straat.

Flatuleerder | 18-02-17 | 17:13


Tot rond de eerste Wereld oorlog was de Veluwe woest gebied waar mensen op zichzelf en elkaar waren aangewezen. Bittere armoede, hard werken op schrale grond.

Tegenwoordig zijn de meeste Veluwse dorpen niet arm. Het familiebedrijf is hier nog steeds de hoeksteen.

Niemand heeft wat dan ook te vrezen op de Veluwe, iedereen is welkom en wordt warm ontvangen maar helaas zijn er ook lui met verkeerde bedoelingen. Die hebben de boel hier flink op zijn kop gezet de afgelopen jaren.

De politie baalt ook van deze situatie en doen wat ze kunnen maar helaas, de politiek heeft hier geen boodschap aan. De contacten met de politie zijn goed, ik kan altijd rechtstreeks bellen, de aanrijtijd is een ramp.

De deuren en ramen gaan hier allang op slot, camera's genoeg dus voor een woningoverval ben ik niet zo bang. Zie maar binnen te komen.

In de praktijk betekent dat wel dat je wordt bestolen terwijl je er zelf bij staat te kijken. Wat kan je doen ? Ik ga niet in mijn eentje naar buiten. Er gaat een hoop door een mens heen dan hoor. Mijn opa's zouden vroeger in de lucht geschoten hebben. Dat is tegenwoordig gelukkig niet meer de norm. Vroeger gebeurde er zelden of nooit wat en bestond de rijks veldpolitie nog. Dat waren mensen uit de buurt.

Om enge toestanden, wapengekletter, geweld en al dan niet meer te voorkomen kan je als gemeenschap dus niet veel meer dan je organiseren. Ik woon niet in Kootwijkerbroek, ik ken de situatie daar een klein beetje maar helikopters dat is uniek hoor.

Kogelwerende vesten, honden en zaklampen zie je op meer plaatsen. Dat is dan ook in overleg met de politie. Meer staat de wet ook niet toe. De suggestie dat buitenlandse inbrekers hier onder het maisveld verdwijnen is bespottelijk. Er gebeurt zover ik weet niets zonder telefonisch overleg met de politie. De Veluwe is geen onderdeel van de USA niet waar ?

Croisantneuf | 18-02-17 | 16:30

Ik vind het wel grappig. Burgers die zich organiseren tegen criminelen mag niet, aldus de overheid, maar wat is de overheid; burgers die zich organiseren.
Er gaat ergens iets mis als de ene groep georganiseerde burgers tegen de andere groep georganiseerde burgers gaan vertellen dat ze zich niet tegen criminelen mogen beschermen.

DaJonkel | 18-02-17 | 16:18

@nr123456789 | 18-02-17 | 16:10
Ik weet uit betrouwbare bron dat de mensen van het OM vaak moedeloos worden als ze de lage straffen van de rechters horen.
Dit terwijl ze héél héél veel effort gestoken hebben in de bewijsvoering tegen duidelijk schuldige verdachten.

BBmetR | 18-02-17 | 16:16

Beste mensen,

De politie is er niet voor de burgers.
Ze is er nu om de corrupte Top VVD, RC Rechters OM en Curatoren te beschermen.
Zie o.a: nicovandenham2.blogspot.hu/
Wel de drie filmjes bekijken hoor.
Zo gaat dat nu anno 2017.
De wereld op z'n kop.
Heel triest allemaal.

nr123456789 | 18-02-17 | 16:10

Gat graven van 2,5 meter diep, afdekken met zand en er dan ruimschoots water overheen. Aansluitend het gat sluiten. Geen hond die het ruikt...

sickworld | 18-02-17 | 15:54

@ marcoplarco | 18-02-17 | 12:34 ... Niet omdat het kan, maar omdat het moet.

Juist! Zal op de Veluwe voornamelijk oost-europees tuig zijn denk ik maar zo. In het verlengde hiervan: heeft iemand al iets in MSM gelezen/gehoord over de situatie in La Douce France? Daar lijkt de kritische massa (onaangepaste eis-moslims) inmiddels ruimschoots overschreden. TBC.

sickworld | 18-02-17 | 15:51

En de politici maar gorgelen dat het zo goed gaat met de (afname van) de criminaliteit. Trap er niet in, geef ze (als dank voor de jarenlange hersenspoeling/overlast) vooral een trap na.

ad melkert | 18-02-17 | 15:34

Ik ga in Kootwijk(erbroek) politiek asiel aanvragen, nog veel echte Hollanders model niet lullen maar poetsen daar i.p.v. veel nep Nederlanders hier. Mooie omgeving bovendien, lijkt me wel wat.

h.a.k. blok | 18-02-17 | 15:16

NL oveherheid negeren. Ze staan op instorten. Alles wat je aan hen betaald als belasting is weggegooid geld.

Mark_D_NL | 18-02-17 | 15:14

Tee Of Cup | 18-02-17 | 14:45
U dient goed te begrijpen dat het loslaten van gekken in de samenleving (ex. TBS maatregel) stelselmatig Overheidsbeleid is. Meestal is zo’n vrijlating door de Rechter geaccrediteerd (D66), dit vergezeld van lijvige rapporten opgemaakt door therapeuten en de handtekening v.d. Directeur van zo’n inrichting er onder.

Dan komt er een vader in het geweer welke zijn tienerdochter terecht wil beschermen tegen zo’n gek. Dat is tegen het beleid in en moeten we niet willen… zo wordt er geredeneerd.

Resultaat: vader zit nog steeds vast en ex. TBS-er ontspringt de dans. De Overheid is de greep op haar eigen beleid kwijt en ziet geen samenhang meer tussen oorzaak en gevolg. De vader is geen oorzaak, maar gevolg van een krankzinnige beleid. Opkomen voor je kind tegen een gek zou vrijspraak moeten geven.

De Rechter en de Directeur TBS kliniek zitten fout...

Veluwse-Eikel | 18-02-17 | 15:11

De daders zijn niet gevonde.
Die liggen allang ergens begraven in het maisveld.

Astroturfer | 18-02-17 | 15:11

Je kunt aftellen tot de overheid gaat ingrijpen.
Mensen die zich gaan organiseren en overheidstaken gaan overnemen dat kan natuurlijk niet hè.
Dan kan ineens wel met harde hand gehandhaafd worden zul je zien.

jemagookniksmeer | 18-02-17 | 15:08

Dubbele moraar inderdaad: de minderheden en criminelen worden in het kwadraat beschermd door het systeem.

Een agent heeft eens tegen mijn zwager gezegd in een moment van eerlijkheid:

Tref je een inbreken in je huis aan dan moet je hem met alle egards behandelen ofnje moet zorgen dat de inbreker nooit meer het daglicht ziet. Alles er tussen in zorgt dat je als slachtoffer een groter probleem met de politie hebt dan de dader cq crimineel !

Tee Of Cup | 18-02-17 | 14:59

Feynman | 18-02-17 | 14:20
Ja, waanzinnig en gekmakend voor de moeder in kwestie: baby op de arm, valt er een dikke luidspreker v.h. plafond. Iets met gebrek aan onderhoudt in het Gemeente zwembad. Achteraf zeggen de verantwoordelijken dat het niet hun schuld is, dus ontspringen ze de dans. Zoek het maar uit met uw overleden kind.

Maar dan: Syrisch meisje verdrinkt - per ongeluk- in het zwembad: kosten nog moeite worden gespaard om de badmeesters te vervolgen…

Wat we hier zien is de dubbele moraal, bah…

Veluwse-Eikel | 18-02-17 | 14:47

En hoe is het met die vader die die internetpedo terecht een lesje heeft geleerd ?

De vader zit nog vast in het gevang en de pedo krijgt maatschappelijke hulp omdat hij zonder salaris 20 uur moet schoffelen bij de gemeente ?

Had die vader maar in Kootwijkerbroek gewoond , dan was die pedo netjes afgeleverd nadat die per ongeluk op de grond was gevallen en 4 boeren per ongeluk tegelijkertijd uitgleden over een bananenschil.....

Tee Of Cup | 18-02-17 | 14:45

+1 voor voorliegende statistieken

padbuffel | 18-02-17 | 14:42

Hier op de Veluwe hebben sommige vlekken (dorpjes) een eigen Burgerwacht cq. knokploeg. Dit om het ‘gratis winkelen’ in andermans stee door uitheemse klaplopers effectief aan te pakken. Sinds het open grenzen beleid zeg maar. Hoe het systeem werkt blijft ‘n raadsel, maar het werkt.

Ook werden in de jaren ’90 kleinere Politiebureaus massaal opgeheven (PvdA), de nachtelijke aanrijtijden zijn hierdoor te lang… wel kan zo'n steelboef beter door de Politie opgepakt worden dan door deze burgerwacht. Dan blijft z’n koppie tenminste nog heel en mag hij na het afleggen van een verklaring ook weer gaan, dit om zijn veroordeling in alle vrijheid af te wachten (D66).


Mensen, het is bewust beleid, de achterliggende Politieke reden is: elk bezit = diefstal. Vandaar dat ze vrijwel ongemoeid worden gelaten tijdens hun nachtelijke strooptochten. Begrijpelijk dat de hardwerkende burger het heft in eigen hand neemt, de Politie doet zijn best maar is min of meer machteloos gemaakt. Het zijn onveilige tijden, en statistieken liegen u voor.

Veluwse-Eikel | 18-02-17 | 14:33

-weggejorist-

Rest In Privacy | 18-02-17 | 14:29

Alle netto belasting betalende niet linkse autochtone NL-ers een assault rifle (met een berg munitie). Pliesie en leger kan dan opgeheven worden. Veel effectiever en veel goedkoper.

Poekieman | 18-02-17 | 14:26

De overheid heeft het geweldsmonopolie al ergens in de jaren '70 definitief ingeleverd en overgedragen aan geteisem en geïmporteerd menselijk afval uit primitieve macho-culturen.
@ Peter Emile | 18-02-17 | 13:03
+1

telelezer | 18-02-17 | 14:21

Nog iets wat de staat niet op orde heeft. 2011 sterft een baby door een foute ontwerpkeuze en gebrekkig onderhoud. De gemeente Tilburg werd strafrechtelijk veroordeeld. Eind 2016 zouden de verkeerde onderdelen verwijderd zijn. 2017 niet gelukt. www.dichtbij.nl/tilburg/112/artikel/42...

Feynman | 18-02-17 | 14:20

Zelfredzaamheid in z'n puurste vorm...

Samper | 18-02-17 | 14:18

@Ce ca! | 18-02-17 | 13:09
'Volgens mij wil de EU ook een Europese politie macht.'
Houdt dat in dat het politiebureau ook naar Brussel gaat?
Dan moet ik nóg verder om aangifte te doen.

pa_niek | 18-02-17 | 14:13

Ben benieuwd hoe ze (de overheid) gaan reageren. Ze moeten immers nodig zijn.

Bokito ergo sum | 18-02-17 | 14:11

@Mannes | 18-02-17 | 12:51

"De belastingen moeten dus verhoogd worden. Maar, wie wil dat?"

Er zit nog een slordige vier miljard in een gebloemde geitenwollen sok op het fop-ministerie van PvdA-muts en taxpoetversnipperaarster Ploumen.

Ergo: voor de restauratie van onze politiemacht (en het leger) hoeven de belastingen helegaar niet omhoog. Kwestie van het rigoureus herschikken - en schrappen - van prioriteiten, die al zo'n 45 jaar lang op hun kop staan.

Peter Emile | 18-02-17 | 14:07

Soms heb ik het gevoel dat het enige dat tussen Nederland en een burgeroorlog zit een paar zeecontainers vol met AK47's is.

Blasfemie | 18-02-17 | 14:00

Foutje in de database? Mais in februari klonk al vreemd, maar als ik dan ga zoeken en zie dat dit ene bericht uit 2015 is, vraag ik mij af onder welke steen de Zentgraaff al die tijd lag.

Duul Jeelder | 18-02-17 | 13:59

Wat een achterlijk lelijke heli.
Omfg

Mac The Ripper | 18-02-17 | 13:59

In bepaalde plattelandsgebieden in Frankrijk trekken al jaren bendes rond uit met name Oost-Europese landen. De politiekers zijn er natuurlijk vaak op geattendeerd, maar doen er, goh, niets tegen. Het fenomeen wordt beschouwd als een bijwerking van Schengen, 'lokaal ongemak' dat maar moet worden geaccepteerd. En zelfs als iemand op regeringsniveau de ballen had om er iets tegen te ondernemen (salut, Marine et Marion!), ontbreekt het de regiopolitie hopeloos aan man- en slagkracht.
Dit is ons voorland: een grenzenloze lappendeken van ooit vruchtbaar akkerland zonder wetshandhaving, dat nog deze eeuw door termieten ongestoord kan worden kaalgevreten.
Burger, bescherm uzelf.

De Vrijlansier | 18-02-17 | 13:55

Maar als we alles zelf moeten doen, waarom betalen we dan nog zoveel belasting?
@ Dutch_Holland | 18-02-17 | 12:40
Miljarden om half Europa te moeten onderhouden, miljarden om de megalomane Brusselse verkwistersclub te moeten spekken, miljarden voor wapenhulp aan afrikaanse dictators, miljarden voor ontwikkelingsgeld dat bovenin blijft hangen, miljarden voor het Europese steunfonds voor als EU landen instorten zoals Griekenland, miljarden voor ongenode immigranten, miljarden voor mislukte JSF, miljarden voor.... vul maar in.

telelezer | 18-02-17 | 13:55

De overheid is er om met een woud aan regeltjes, geboden en verboden uw leven zo zuur mogelijk te maken. U mag er zelfs nog voor betalen ook, dat is toch geweldig?
Vervolgens krijgt u na dit soort initiatieven nog meer regels en verboden. En wat extra flitskasten uiteraard, want beetje door de lege polder scheuren dat is slecht voor de bloeddruk van Koos Spee en trawanten.

Eppo | 18-02-17 | 13:50

Goed filmpje, lekker kort

nee_toch? | 18-02-17 | 13:49

Ketchupbadger | 18-02-17 | 13:34

Korps Nationale Reserve
3000 man, klaar om aan je vraag te voldoen.

houjebekmaarzak | 18-02-17 | 13:47

15 maart is de uitgelezen kans om een verandering te creëren.
Greet,voor zover ik nu ben ingelezen,wil dit graag aanpakken

sjefrolee | 18-02-17 | 13:47

Ik doe liever motorboten.

Tinus Trekveer | 18-02-17 | 13:41

Toch voel ik er soms wat voor om de huidige wapenwet af te schaffen. Niet naar een Amerikaans model waar iedere debiel bij een vol automatisch wapen kan aanshaffen voor een paar honderd dollar, volgeladen met Walmart kogels. Maar een strenge keuringseis voor ex-politie / defensie /beveiliging e.d. die door (zelf betaalde) strenge (psychologische)testen heen moeten een een schone lei hebben. Geen automatische wapens maar een simpel handpistool. Zeker in grote steden met veel (terreur)dreiging zou me dat niet misstaan. Doet me denken aan die (meerdere) terreur pogingen in Texas die niet heel ver kwamen.

Ketchupbadger | 18-02-17 | 13:34

De pliesie zit sochtends nog aan het champagne ontbijt, logisch dat ze effe niet voor die opsporingstoestanden beschikbaar zijn. Smiddags zitten ze op een of andere afscheidsreceptie, logisch dat ze effe niet voor die opsporingstoestanden beschikbaar zijn.

Rest In Privacy | 18-02-17 | 13:33

Politie en justitie doen steeds minder. Dat is tot daar aan toe. Het feit dat de belastingen vervolgens niet minder worden is immoreel. Eigenlijk is elke vorm van overheid of staat immoreel.

If human beings are fundamentally good, no government is necessary; if they are fundamentally bad, any government, being composed of human beings, would be bad also.
-- Fred Woodworth

postmodernismisdead | 18-02-17 | 13:33

Toch ook weer van dat sociologen gelul: 'De politie is er om ons te beschermen.' Heeft zo'n mafkees dan niet in de gaten dat de politie dat niet doet/kan? Daar kun je, sociologen eigen'een heel verhaal omheen lullen maar het resultaat is dat de politie die bescherming niet biedt. Moet je het dus zelf doen. Wellicht begint in Kootwijkerbroek de victorie!

Rottevanger | 18-02-17 | 13:29

@Zwizalletju | 18-02-17 | 12:36
Bloedhonden loslaten, die komen vanzelf terug met stukjes inbreker...

ZwarteDag | 18-02-17 | 13:27

Mooi stukje anarcho-kapitalisme in de praktijk.

T. Dibi | 18-02-17 | 13:26

Dat heet de participatie maatschappij, de overheid doet niets meer voor de gewone burger, maar diezelfde burger mag wel betalen alsof we een een goudgerande verzorgingsstaat leven. Het geld gaat naar het immer uitdijende ambtenarenapparaat (wat er vooral is om de burger dwars te zitten), de hordes non-valeurs die we importeren, het knuffelen van migranten en criminelen, de EU, de garantiestelling voor andere landen en OWH.

Franker | 18-02-17 | 13:26

Ridocar | 18-02-17 | 13:07
Voor eigen rechter spelen is officieel (wettelijk) niet toegestaan nee. OM en pliesie, zijn hier niet blij mee.

Ing. Van der Pik | 18-02-17 | 13:23

-weggejorist-

Klassenfeind | 18-02-17 | 13:23

Toch is een speurhond hier effectiever mijn inziens. Aan een hond ontkomt niemand in zo'n maisveld.

Ing. Van der Pik | 18-02-17 | 13:19

Kootwijkerbroek, ik moest dat ook weer ff opzoeken ja. Maar ik heb dat met meer gehuchten en achterlijke dorpjes ("slaapdorpen") in dit land.

Ing. Van der Pik | 18-02-17 | 13:18

mis alleen nog een 30 mm chaingun.
plaszak | 18-02-17 | 12:31

Ik moest ook meteen hieraan denken:
www.youtube.com/watch?v=T55b3v-fjJw

Veldmaarschalk Sorry | 18-02-17 | 13:17

Hoe ziet de Kootwijkerbroekster BA Baracus eruit?

Cor Netto | 18-02-17 | 13:13

Overigens is de prioriteit van de NL politie meer diversiteit, ik zou zeggen neem wat jongens aan uit de crimi top 600.

bijna_raak | 18-02-17 | 13:11

Waar betaal je nog belasting voor!?

Muggenmepper | 18-02-17 | 13:11

De politie pakt ze op, het OM laat ze weer gaan.

De regering zegt met harde hand op te treden,maar zet dodobobo,s aan het roer.

Heerlijk dat eenduidig beleid.

Volgens mij wil de EU ook een Europese politie macht.

Rest In Privacy | 18-02-17 | 13:09

Zometeen natuurlijk een persdingetje van de politie dat ze het eigenlijk niet zo tof vinden. want ongetraind, kans op onnodige slachtoffers en geen verstand van zaken.
En in plaats van het toe te juichen zal politiek Nederland dit initiatief de grond in drukken...

Ridocar | 18-02-17 | 13:07

Mad Max is niet zo ver weg meer.

Tjemig | 18-02-17 | 13:05

Initiatief tonen. Altijd +1

Vozz023 | 18-02-17 | 13:03

Citaatje uit het AD-stukje:

"De politie is er om zijn burgers te beschermen. Ze moet voorkomen dat burgers het heft in eigen handen nemen."

De politie IS er wel, maar is door de elkaar opeenvolgende kabinetten in de laatste decennia dusdanig ontmand, van haar gereedschappen beroofd, gefeminiseerd, gesloopt, gedemotiveerd, ontkracht en aan de politiek correcte ketting gelegd, dat ze de burger niet meer kán beschermen.

Dus doet die burger het zelf.
En terecht.

De overheid heeft het geweldsmonopolie al ergens in de jaren '70 definitief ingeleverd en overgedragen aan geteisem en geïmporteerd menselijk afval uit primitieve macho-culturen.

Peter Emile | 18-02-17 | 13:03

Participatiemaatschappij. Dat moest toch van Rutte.

EmilioEsteves | 18-02-17 | 13:02

@cynic | 18-02-17 | 12:52
Lees het AD artikel. Verder heeft wachten op de politie niet zoveel zin op het platteland.

atheïstisch stemvee | 18-02-17 | 12:59

Het leukste is natuurlijk dat alle mensen afgeven op de LP (Libertarische Partij) die dit toch echt als toekomstvisie heeft. Misschien niet uit weelde, maar wel uit noodzaak. Privatisering van dergelijke dingen is gewoon een feit. En het werkt, zeker nooit slechter dan politie.

Bij de Lidl en andere zaken lopen ook gewoon beveiligers rond.

We hebben mogen willen dat we in 1940 geen politie hadden!

mrXL | 18-02-17 | 12:59

Mooi initiatief! Het artikel in het AD doet mijn tenen echter krullen, en kruipt qua opzet en sensatiepers steeds meer richting Telegraaf.
Kogelvrije vesten? Mijn schaapswollen vest is dat tot op heden ook. Kogelwerend zou een betere omschrijving zijn.
En een zaklamp die kan fungeren als slagwapen? Kom op.... dat is de wielmoersleutel in mijn auto ook, in geval van...
Feit blijft staan dat deze vorm van burgerwacht en 'noaberhulp' effectiever blijkt dan de fopstraffen die veroordeelden in dit landje doorgaans krijgen opgelegd.

loze stijl | 18-02-17 | 12:58

Ik persoonlijk als bewoner van een klein stadsgehucht ben er alang op voorbereid, prikkeldraad over de schutting, honkbal knuppel naast de deur, en een zwaar gasdrukwapen met 12 shots en puntige kogels naast mijn bed. Deze zijn vanaf medio dit jaar trouwens niet meer te koop zonder wapen vergunning.nu moeten ze nog alleen op naam geregistreerd worden

Shadow112 | 18-02-17 | 12:54

-weggejorist-

cynic | 18-02-17 | 12:52

@DearMud | 18-02-17 | 12:40

Waar heb je dat vandaan, die situatie die je schets in zweden?

peterdh | 18-02-17 | 12:51

In de eerste plaats zijn de daders, de gasten die niet mt hun poten van andermans spullen kunnen afblijven, verantwoordelijk. Door alle bezuinigingen, verkeerde reorganisatie, topsalarissen voor managers etc. holt de politie achteruit. Er zal dus fors meer geld naar de politie moeten, waarbij dan ook hoort dan de leiding luistert naar de politieman of -vrouw of straat. Er moet ook behoorlijk veel geld naar defensie. De belastingen moeten dus verhoogd worden. Maar, wie wil dat?

Mannes | 18-02-17 | 12:51

@Killroy49 | 18-02-17 | 12:29
Dat ze het zelf regelen is bijzonder bedreigend voor de overheid; ze zouden eens niet nodig zijn....
Nee, dit gaat niet lang duren, de roverheid vindt wel een reden om dit te verbieden.

Pierrepoint | 18-02-17 | 12:48

Volgende keer Erik Prince bellen, die levert niet enkel particuliere heli's, met hem kan je rekenen op een een complete luchtmacht.

warisboring.com/does-erik-prince-s-pr...

Abject | 18-02-17 | 12:48

Het vertrouwen anno 2017 in onze (r)overheid! Meer van dit is hard nodig!

Mr_Pikibelly | 18-02-17 | 12:46

Boeren!

atheïstisch stemvee | 18-02-17 | 12:44

Het is alweer 20 jaar geleden, maar zelden heb ik me zo 'gevolgd' gevoeld als op een doordeweekse dag in Radio Kootwijk.. iedereen leek te weten dat je daar was. Heel weird was dat.

nickolaas | 18-02-17 | 12:43

-weggejorist-

Klassenfeind | 18-02-17 | 12:42

Ik schoot vroeger besjes door een blaaspijp. Tegenwoordig is het een heli en een kogelvrij vest. Arme steeldieven. Neem aan dat de D66-rechters (hoi Kees) hier snel korte metten mee maken.

de Voorzittert | 18-02-17 | 12:41

In een gevallen rechtstaat moet je als burger zelf je veiligheid regelen.
.
Fijn dat het meer en meer ook daadwerkelijk gebeurt.
.
Alternatief is natuurlijk "eigen richting" gaan janken, doen alsof die rechtstaat nog bestaat, en je medeburgers in de steek laten. Dat gaat een politiekcorrecte makkelijk af maar een normaal mens niet.
.
Kuddos!

Parel van het Zuiden | 18-02-17 | 12:40

Maar als we alles zelf moeten doen, waarom betalen we dan nog zoveel belasting?

Dutch_Holland | 18-02-17 | 12:40

Ik heb zelf 'in de regio' gewoond, en ben dat weer van plan te doen. Nergens vind je mensen met meer verstand en realiteitszin dan op het platteland. Ik woonde op Flakkee. Alle politiebureaus waren wegbezuinigd, had je ze nodig, moesten ze uit Rotterdam komen.
Het is electoraal niet interessant om de regio van diensten te voorzien, belangrijker is het pamperen van de massa's in de grote steden, daar haal je je zetels vandaan.
Ik verdenk Nederlandse politici ervan op de payroll te staan van grote criminele bendes. Hoe verklaar je anders het open deur beleid en het tegelijkertijd verzwakken van het Justitiële apparaat inclusief politie.
In Zweden is het nog een graadje erger. Daar lopen burgers nu met kogelvrije vesten om zichzelf te beschermen tegen de rondvliegende cultuuruitingen. Wat doet het Zweedse parlement? Die verbiedt die vesten. Dan wil je gewoon genocide.
Nee, ik vertrouw dat gajes in Den Haag niet, en geen stemwijzer gaat daar iets in veranderen.

Rest In Privacy | 18-02-17 | 12:40

Schaf die belastingen en die wapenwet maar af, alles wat de overheid doet kunnen burgers zelf beter.

TheOneWhoKnocks | 18-02-17 | 12:37

De oplossing van de overheid is om dit rondvliegen te verbieden. Simpel.

Grrt | 18-02-17 | 12:36

Published on 12 Sep 2015
DE VALK - Zaterdagmiddag 12 september rond kwart voor twee is de Whatsapp groep van De Valk ingeschakeld vanwege een insluiper in een woning aan de Lage Valkseweg in De Valk.

De insluiper(s) zijn na hun ontdekking het maisveld in gerend. Ondanks een grote zoektocht met hulp van een helikopter uit Harskamp, politie en vele mensen zijn de insluipers helaas niet aangetroffen. Er is zelfs gezocht met een drone met een camera erop, ook is er vanaf daken van schuren en vanuit hoogwerkers gekeken.

Zwizalletju | 18-02-17 | 12:36

Niet fucken met Kootwijkers! Vroeger gooiden ze met stront.

Rest In Privacy | 18-02-17 | 12:35

Nederland is "under siege" en politie en justitie liggen op hun gat.
Dat geeft een goed gevoel zo richting de verkiezingen.
Not!

D-Fens_1963 | 18-02-17 | 12:35

Niet omdat het kan, maar omdat het moet.

marcoplarco | 18-02-17 | 12:34

In de zuipketen daar kun je ook ieder weekend helicopteren

Pretzel Logic | 18-02-17 | 12:32

2017, burgerwacht doet werk politie.

2020, burgerwacht doet werk van het leger.

2025, wereld in puin dankzij nucleaire holocaust.

padbuffel | 18-02-17 | 12:32

Mis alleen nog een 30 mm chaingun.

plaszak | 18-02-17 | 12:31

Nou is die regio van oudsher al wel een beetje een vrijstaat. De refo' s vliegen je daar om de oren en die lui zijn toch wel wat wereldvreemd. Maar ze regelen het wel, dat dan weer wel.

Killroy49 | 18-02-17 | 12:29

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl