Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

VIDEO. Bosma veegt vloer aan in ZwartePietDebat

Voor wie het gemist heeft, moest werken, of nog lag te ruften wegens subsidiebaan in 's lands media- en cultuurpaleizen. De uiterst prettige inbreng (2de termijn) van wetsvoorsteller Martin Bosma in de TK vandaag, inzake de koeleur van onze nationale held Zwarte Piet. Die is zwart, zoals overal in Europa waar winterfeesten gevierd worden met boemans-uitdrijvings. Hell, hier in het Avondland maakten we al gezichten zwart toen de Romeinen nog geboren moesten worden en de VOC nog opgericht. Uiteraard gaat het dappere wetsvoorstel van Bosma en De Graaff het niet redden. Want er moet gedeugd worden. Ocharm, wat moet er gedeugd worden. Er moet zóóó ontieglijk allejezus gedeugd worden, tot Alle Nederlandse Waarden ondergepist in bad liggen, om vervolgens op z'n hondjes door Brusselse bastaarden genomen te worden. Want zo rollen ze, de honden...

Reaguursels

Inloggen

Mijn stem gaat voor de tweede keer naar de heer Bosma, daar was ik al jaren over uit.
Hoewel ik FvD zeker hoog heb liggen hoop ik ook op een lijst verbinding.

Katvangert | 17-02-17 | 23:30

"...Bosma, mijn rode vakje komt bij jouw naam. Met respect voor geert en de rest.."
@ genoegisgenoeg | 16-02-17 | 21:18
Tot nu stemde ik Agema(want lief voor oudjes) maar deze keer wordt het Bosma. Want Geert komt er immers toch wel in, dus die heeft m'n directe stem niet nodig.
Maar ach, het debiele kiesvee zal wel weer omgekletst worden vlak voor de verkiezingen zodat ze weer als lemmingen rennen maar de stenen waaraan ze zich voor de zoveelste maal als de spreekwoordelijke ezel aan gaan stoten .
Arm Nederland.

telelezer | 17-02-17 | 14:47

Ik heb het hier vaker geroepen, en herhaal het nog maar eens: Met Bosma als leading figure zou de PVV een échte factor van betekenis worden. Uitstekend en humorvol debater die elk punt geweldig weet te onderbouwen, vaak in tegenstelling tot zijn twitterende partijleider. Bosma for PM!

Lucioperca | 17-02-17 | 12:33

Bosma is een topper. Geen enkel kamerlid die het zo goed en juist kan verwoorden.

Die Halbe Zijlstra heeft afgedaan, hypocriet. Vaak VVD gestemd maar dat is echt voorbij dan maar iets minder banen groei.

Moneytron | 17-02-17 | 11:32

Bosma kan leuk speechen, maar als je het uiterlijk van Zwarte Piet bij wet wilt vastleggen, heb je een nieuw stompzinnigheidsrecord in de politiek verbroken.

aldus_mijn_moeder | 17-02-17 | 10:50

@Brou Is Back | 17-02-17 | 09:48
wordt het helaas toch de PVV. Niet omdat die iets gaan oplossen
.
Ik schreef 08:50 dat D'0,66 vrijwel niets heeft toegevoegd aan Nederland, behalve de uitverkoop.
Ook de PVV blinkt niet uit in toegevoegde waarde maar 1 ding zet hen apart van D'0,66, zij vechten voor onze waarden, voor onze onafhankelijkheid, onze stem, onze tradities en tegen alles, met name islam, wat ons bedreigt. Daarom stem ik PVV.
.
Je kunt kijken naar de beloftes en plannen in alle huidige verkiezingsprogramma's, dat doe ik niet, zinloos. Ik weeg een partij om wie ze zijn en wat ze gedaan hebben, de kern van hun bestaan. Dan is D,0,66 geen fluit waard.

Memek | 17-02-17 | 09:59

Wat mij opvalt is dat er in de tweede kamer (150 zetels) maar 6 mensen aanwezig lijken te zijn. Waarom zijn die mensen er niet? Waarom wordt deze discussie gevoerd voor amper 6 toehoorders?

Captain Pervert | 17-02-17 | 09:58

Je moet pas bang worden als links wint in dit land. Ik zou dan toch overwegen het land te verlaten, anders is het leven tussen verraders van het gehalte de tweede wereldoorlog.

lanexx | 17-02-17 | 09:55

@Kaan78 | 17-02-17 | 09:17
Maak dan niet van die spelfouten, knul.
Zo zul je nooit op mij lijken.

necrosis | 17-02-17 | 09:54

De VVD (Volks-Verlakkende Dievenbende) krijgt mijn stem nóóit meer; toegeven, ik heb er ooit, toen ik nog jong en naïef was, op gestemd maar in tegenstelling tot Halve Zoolstra en Mark Reutel houd ik mij wel aan m'n woord.
.
Hoewel de verleiding om op de club van Baudet en Hiddema te stemmen groot is, wordt het helaas toch de PVV. Niet omdat die iets gaan oplossen, maar omdat je daarmee het stelletje "bend-over-backwards" multikul Dhimmies van de kartel-partijen (dank aan Thierry) het hardste terugnaait.
.
Dat, en omdat Geert alle steun verdient bij zijn strijd tegen het D'66-Volksgerichtshof omtrent de VvMU.

Brou Is Back | 17-02-17 | 09:48

@mallekater | 17-02-17 | 07:51

Als een van de weinige personen die zowel de kwaliteit als de beschafdheid van het gesproken Nederlands van beide individuen kan beoordelen, kan ik je met een aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid mededelen dat je er volledig naast zit. Nu zal je dat wel vaker horen, getuige het feit dat je niet eens in staat bent om stukken tekst zoals bijvoorbeeld een nickname correct over te nemen.

B0kito | 17-02-17 | 09:38

necrosis ik ga even op dezelfde manier reageren zoals jij doet omdat het geeoon leuk is. Jij bent dus ook tegen Sinterklaas! :) Maakt dat jou nu ook een landverader, paria, aandachtshoer? En hoe stel jij je dienstbaar op tbv NL. Lekker de Belastingdienst al opgrlicht jonguh?

Kaan78 | 17-02-17 | 09:17

@Kaan78 | 17-02-17 | 09:03
Moet jij je djellaba niet aan en naar de moskee?
Verder zie ik weinig verschil tussen sinterklaas en de islam, het zijn beiden sprookjes.
Dus begin niet over geestesziekten.

necrosis | 17-02-17 | 09:10

Martin Bosma snapt het.

frisenfruitig | 17-02-17 | 09:07

Mbt de suikerfeest discussie is dat ook wel aanpasbaar. We noemen het gewoon vanaf nu ramadanfeest. Als we Sinterklaasfeest aanpassen naar geestesziekfeest dan is dat feest ook getransformeerd naar 2017.

Kaan78 | 17-02-17 | 09:03

Die Verhoevenstad vertegenwoordigt toch werkelijk alles wat mij aan D'66 gruwelijk irriteert.
D'0,66 is een partij die als je kijkt naar hun prestaties, niets, maar dan ook niets wezenlijks heeft toegevoegd aan Nederland. Wat het wel doet is dit land gratis en voor niks uitverkopen: Brussel, Islam noemt u maar op.
En dat ze niks te bieden hebben spreekt zoveel mensen aan en dat is logisch. Die mensen zijn jarenlang met nutteloze zaken in slaap gesust en verwend met TV waar je de herseninhoud van een made voor nodig hebt.
En terwijl men slaapt verkoopt D'0,66 uw erfgoed.
Een maal per 4 jaar mag je even meedoen, maar dan wel zoals het D'0,66 schikt.
Als D'0,66 in de regering komt dan kan Nederland zich aansluiten bij Zweden, dan staat er een bordje bij de grens: UITVERKOCHT.
.
Argumentaties van D'0,66 ja die zijn er en die zijn altijd dezelfde.
U bent het niet eens met ons, dan bent u populist.
U bent EU kritisch, dan bent u populist.
U bent islam kritisch, dan bent u populist.
U stemt PVV, dan bent u populist.
U vindt Pechtold een arrogante zak, u bent populist.
U stemt FvD, dan bent u populist.
U stemt VNL, dan bent u populist.
U stemt Geen Peil, dan bent u populist.
U heeft nee gestemd inzake Oekraïne, dan bent u populist.
U wilt een originele Zwarte Piet, Pasen, Kerst etc. behouden, dan bent u populist.
.
Daar zouden de D'0,66 tegenstanders eens meer op moeten inhaken, die leeghoofdigheid van die landverraders.

Memek | 17-02-17 | 08:50

@Taxi!! | 17-02-17 | 08:32
Dat zeikwijf gaat helemaal geen zetel krijgen, zo'n beetje iedereen is haar kotsbeu.

necrosis | 17-02-17 | 08:48

15 maart gaat mijn stem naar Bosma, niet speciaal voor deze zwarte pieten wet maar meer voor hoe en met welke achterliggende gedachtes Bosma dit verwoord. Daar wil ik meer van zien.

sokkenpluisje | 17-02-17 | 08:41

GE-WEL-DIG!!!!!

Mijn dank Dhr Bosma. U heeft het fantastisch verwoord. Ik heb genoten, werkelijk waar.

Ik kan niet wachten op de interrupties van en de debatten met Sylvana na 15 maart. Dat wordt genieten.

Oh wacht, moet ze eerst in de kamer komen...:-)

Taxi!! | 17-02-17 | 08:32

Waarom zitten er zo weinig politicussen daar? En waarom zijn de politicussen die er wel zijn met hele andere dingen bezig dan luisteren?

deonbekendebekende | 17-02-17 | 08:10

@raskol | 17-02-17 | 07:08
Het gróte probleem is dat de zwijgende meerderheid daar dus totaal niet over nadenkt en als puntje bij paaltje komt gewoon wil deugen in het stemhokje.

de Voorzittert | 17-02-17 | 08:02

@mallekater | 17-02-17 | 07:50
Beetje mal van u. Als Bosma het niet doet, doet niemand het: de stem vertolken van 60%? 70%? van het volk. De feiten zijn duidelijk: het feest wordt gesloopt en dat gaat rapper dan ooit tevoren.

de Voorzittert | 17-02-17 | 07:59

Bokiti, 0744
Waarschijnlijk spreekt ze beter Nederlands dan jij, in elk geval beschaafder.

mallekater | 17-02-17 | 07:51

Het gedaas van Bosma is minstens even stompzinnig als dat van de antipieters.
Wat betreft verzieken van het Sinterklaasfeest, daar doet Bosma met zijn achterlijke wetje even hard aan mee als de tegenpartij.

mallekater | 17-02-17 | 07:50

Kan onze kamervoorzitster nu niet één zin in één keer correct uit haar strot krijgen?

B0kito | 17-02-17 | 07:44

@bob de boarder | 17-02-17 | 07:03

De NP in combinatie met de scholen hebben het dan alsnog in 2 jaar voor elkaar.

Parel van het Zuiden | 17-02-17 | 07:35

En, Berbaar, kijk je uit dat je niet van je morele hoge paard valt?
Sylvana Simons is niet competent om in de tweede kamer te zitten. Dat is het argument.
De argumenten die u gebruikt als u het niet eens bent met anderen zorgt voor werk in de beveiliging.

ristretto | 17-02-17 | 07:15

Verder vind ik ik Bosma prima in het debat en het voorstel achterlijk en nauwelijks dynamisch te noemen. Dit is voorschrijven hoe de wereld er uit moet zien. Partij voor de vrijheid? Welke vrijheid dan?

ristretto | 17-02-17 | 07:12

@Kaan78 | 17-02-17 | 05:49
Goed idee! Wel een seculiere Turk hoop ik want dat zijn de echte volgens Ataturk.

ristretto | 17-02-17 | 07:10

honderden jaren zwarte piet??? zegt Bosma ergens. In het platteland speelt dit al niet. Doordat op het platteland meer vrijstaande huizen zijn met schoorstenen. Dan is het logisch dat de Pieten meer zwart zijn.

TB2318 | 17-02-17 | 07:09

OT, op het Staatsjournaal: ex-EU parlementariërs worden miet gekort op hun pensioen. De dekkingsgraad van het pensioenfonds is veel te laag en voor normale mensen betekent dat: pensioen omlaag, maar voor de Brusselse regenten natuurlijk niet: het verschil wordt bijgepast uit de EU begroting.

Denk daar nog eens over na als Nederland weer eens een extra naheffing krijgt. Of beter nog: denk daar 15 maart a.s. nog eens over na, in het stemhokje.

raskol | 17-02-17 | 07:08

De Zwarte Piet discussie is geen landsprobleem zoals onderandere PVV het doet voorkomen het is een randstad discussie en los het daar ook op en niet landelijk.
Er is op geen één Sinterklaasfeest op het platteland een gekleurde of stroopwafelpiet gesignaleerd, hier waren ze zwarter dan zwart en de discussie bestaat hier alleen op het landelijke nieuws.
Dat is ook gelijk een groot probleem in de tweede kamer, zij gaan ervan uit dat wat in Amsterdam, Rotterdam, Den-Haag gebeurt dat dat landelijk speelt, stop daar mee en hou het lekker daar.
Maak het niet groter dan het is en los het lokaal op

bob de boarder | 17-02-17 | 07:03

Hoewel Arib het beter doet dan ik had verwacht, wat een geweldige voorzitter zou Bosma toch geweest zijn hè...

beschuitfluiter | 17-02-17 | 06:56

Halve Sijkstraal is ook maar een deugenaar.
De VVD is een leugenaars-partij die helemaaal niet deugt.
Volks Verlakkers vd Democratie.
Liegen,bedriegen,draaien en verdraaien staat bij hen natuurlijk hoog in het vaandel.

klinkklaar | 17-02-17 | 06:13

@Kaan78 | 17-02-17 | 05:49
Heb jij je dienstplicht al afgekocht?
Schijnt momenteel extra goedkoop te zijn.

necrosis | 17-02-17 | 06:03

Na het lezen van dit artikel heb ik besloten om nog meer Turk te worden. Ik stem daarom misschien Pvv. Er zit toch geen verschil tussen de vvd en pvv / cda. Maakt allemaal niet uit.

Kaan78 | 17-02-17 | 05:49

Net gelezen op het nieuws over de partij van Sylvana Simons: ze wil dat Keti Koti een nationale feestdag wordt.
Daar mag ze ze dan wel een verdomd goede reden voor hebben, voordat ik haar vierkant uitlach.
Eerst ons sinterklaasfeest slopen om het vervolgens te vervangen voor een Surinaams feest.
Treurig mens.

necrosis | 17-02-17 | 05:44

Boeser_onkel

Daar vrees ik ook voor ja.

Vwb. De weg met onsers, doe es de daad bij het woord voegen en tief op uit Nederland, of beter nog Europa.

Ik kom jullie uitzwaaien als je beloofd nooit meer terug te komen, deal?

Mallepietje1001 | 17-02-17 | 04:52

@vinzepinz | 17-02-17 | 01:44
144, niet 114!

necrosis | 17-02-17 | 04:26

Dit : nos.nl/nieuwsuur/artikel/2158586-eu-pa... Hoe vaak moet ik het nog zeggen ? Brussel is het moderne versailles inclusief zonnekoning. Het gaat alleen ophouden als we weer een Bastille bestormen en de guillotine meenemen....

Kim-Jung-Un | 17-02-17 | 03:14

Graaf van Egmont | 17-02-17 | 01:33
En het spaarvarkentje terug.

swassannuf | 17-02-17 | 03:11

@Mark_D_NL
Mooie instelling, Mark.Suikerfeest klinkt supergezellig. Heerlijk openstaan voor andere culturen. Om verder te komen, te leren, onderwezen te worden. Zelf kijk ik uit naar antwoorden op vragen waar de witte man te simpel voor is. Het ontstaan van het leven, wat was er voor die zogenaamde oerknal, hoe werkt het bewustzijn? We boffen maar met deze revolutionaire tijd van verandering en vooruitgang.

RickTheDick | 17-02-17 | 02:00

Bij het volgende feestboycotrondje wil graag de paashaas afschaffen. Dat is toch zo zielig! 114 alert

vinzepinz | 17-02-17 | 01:44

Ik ben al heel lang Sinterklaas en Zwarte Piet moe. Het is mij totaal onduidelijk waarom een klein aantal zwarte verzetsslaven de hele MSM en politiek naar hun hand kunnen zetten.
Het wordt in Nederland mannen weer eens mannen worden en vrouwen de bakfiets inleveren. De bakfiets is voor het vervoer van goederen, zoals lompen, metalen, kattenvellen, brood en ijs. Althans in mijn tijd. En die tijd wil ik per omgaande terug. Jongens moeten weer met klapperpistolen cowboy en indiaantje spelen en ze moeten piloot, brandweerman of sloper willen worden. Geen ouderenzorg en verpleging of hulpbegeleiding. Dat is voor mietjes, lees vrouwen.

Graaf van Egmont | 17-02-17 | 01:33

En de uitdrukking "iemand de zwartepiet toespelen"???

de honden blaffen... | 17-02-17 | 01:30

dacht dat pusturk ook wat ging zeggen toen zijn naam ter sprake kwam maar het bleef bij intimiderend richting de interruptiemicrofoon slingeren.
eriksweet | 16-02-17 | 21:31

Had geen weerwoord op "de lange arm van Ankara" van Bosma. Laatstgenoemde overigens een baas met inhoud!

daytripper | 17-02-17 | 01:24

*jullie

dubbelq | 17-02-17 | 01:19

@necrosis | 16-02-17 | 22:11

Dat roep ik al jaren. Je moet kunnen stemmen op coalitieprogramma's dat is pas zinvol. Ga eerst maar overleggen met elkaar, zijn julli eruit, dan gaan we stemmen. Dat partij gebeuren en dus ook het doorrekenen bij het cbp is achterhaald.

O ja. Zwarte piet is zwart. Klaar nu met die flauwe kul.

dubbelq | 17-02-17 | 01:18

Volgens planning wordt het Sinterklaas feest geofferd voor het nationale Suikerfeest. Misschien ook beter, niet zo'n volle december maand meer.

Mark_D_NL | 17-02-17 | 01:00

@Sliptong | 17-02-17 | 00:11
L*lkoek natuurlijk.
Het maakt geen reedt uit wat iemands vooropleiding is, als je die pokkebaan gaat vervullen dan krijg je het bijbehorende salaris.
Gelukkig maar anders zou Dion (vrouwenmepper) Gaus met zijn oliedomme gezwets zelfs geld moeten meenemen en was Hero (wachtgeld) Brinkman nu nog tonnen aan het aflossen.
Sorry boys, het is een beetje zielig om te gaan jankeballen over de vergoeding van een kamerlid omdat je het met diegene niet eens bent.
Heel zielig, eigenlijk!

Berbaar | 17-02-17 | 00:52

@Berbaar | 16-02-17 | 22:09
Voor een kapster wel, met haar zwaar huis onder water, die overal uitgepist is, wegens te dom.

corbiere | 17-02-17 | 00:44

@Nehemia | 17-02-17 | 00:10
Dank. Ik ben echter geen lid van een jeugdbeweging maar zet mij adhoc in voor jeugdbewegingen die daar om vragen. Ik ben op die manier ook nooit 'partijgebonden' en wil dat graag zo houden. De onbevangenheid van de jeugd is mooi om te zien en geeft mij het idee dat niet iedereen slechte bedoelingen heeft. Als ze mijn mening vragen dan krijgen ze altijd een zo eerlijk mogelijk antwoord. Ik onthoud mij, voor zo ver mogelijk, van mijn politieke voorkeur. Dat zouden meer mensen moeten doen....

david keel | 17-02-17 | 00:43

Ce ca! | 17-02-17 | 00:21
Goed van je! Ik ga het ook doen. Ook en goed idee van die steekproef aanvragen. Dat zou Greet idd moeten doen.

Marie Curieux | 17-02-17 | 00:34

-een

Marie Curieux | 17-02-17 | 00:30

Mozes Langebroek | 17-02-17 | 00:23
Geloof er niets van dat Nederlanders weer massaal op de VVD gaan stemmen. En van peilingen moet je je sowieso niets aantrekken. Die hebben uitsluitend als doel om kiezers te manipuleren.

Gewoon op de PVV stemmen als je verandering wilt. Ik zeg niet dat ze mee gaan regeren, maar ze kunnen nu eenmaal niet om een grote PVV heen. Wil je niet op de PVV stemmen dan is FvD ook en goede optie.

Marie Curieux | 17-02-17 | 00:29

Ce ca! 24
Ongelooflijk. Dit is een waar WTF momentje. Truste en zoals Sonja Barend het vroeger formuleerde - Morgen gezond weer op!

Nehemia | 17-02-17 | 00:28

@ Nehemia | 17-02-17 | 00:21

Jep, en dan nog, weet je hoelang een kip zonder kop kan rondlopen?!

nl.wikipedia.org/wiki/Mike,_de_kip_zo...

Where fucked, big time!

kga bedje opzoeken. Tot het volgende onderwerp! Lees morgen wel verder. Troeste!

Ce ca! | 17-02-17 | 00:24

Dit land is jaren geleden overleden; het is ook echt niet meer te redden.

Je zou denken dat iedereen nu onderhand toch wel moet inzien dat dit land alleen maar mooi is door `ons` Nederlanders. Niet vanwege de titel `Nederlander` maar normen, waarden, tradities, enzovoorts. Maar nee.

De Nederlanders gaan gewoon weer massaal VVD stemmen. Dit land moet en zal kapot.

Verpest door deugmensen en immigranten die Nederland net zo willen maken als waarvoor ze gevlucht zijn.

Zucht.

Mozes Langebroek | 17-02-17 | 00:23

@michelr | 16-02-17 | 23:27
dank!
Ik ga even kijken.

Berbaar | 17-02-17 | 00:23

Ow, en Bosma is een baas. Die krijgt deze keer mijn stem.

Marie Curieux | 17-02-17 | 00:22

Ce ca! 11
Ik ken het gevoel. Die stille woede hoe de gehersenspoelde NPO schapen denken dat ze het juiste morele pad bewandelen, maar regelrecht naar het abattoir - het slachthuis lopen. Ze aan metalen haken geslagen worden en zelfs - als ze bungelend mechanisch worden voortgestuwd naar het klievende mes nog denken dat er niks aan de hand is. Een kip zonder kop.

Nehemia | 17-02-17 | 00:21

@ Marie Curieux | 17-02-17 | 00:19

Ga ik ook doen,maar ik woon in een dorp van 350 man. Gaat een klein gaatje slaan in de marge. Geert zou steekproeven van de tellingen moeten aanvragen. (Net als Trump)

Ce ca! | 17-02-17 | 00:21

Als het in strijd is met de grondwet om Zwarte Piet aan bepaalde eisen te laten voldoen, kan het merkenrecht dan nog wel? Mijn Apple-computer moet ook aan heel strikte eisen voldoen.

frank87 | 17-02-17 | 00:19

Ce ca! | 16-02-17 | 23:54
Juist nu is het nodig dat we de stemmentellers gaan controleren. Je mag aanwezig zijn bij het tellen van de stemmen en ze moeten ook de uitslag geven. Je moet wel zorgen dat je 10 minuten voor sluitingstijd aanwezig bent.

Marie Curieux | 17-02-17 | 00:19

Dit interesseert me geen moer, ik bepaal zelf wel of ik Sinterklaas vier.
-=PyP=- | 17-02-17 | 00:15

Het interesseert je dus geen ZAK (van sinterklaas :-)

Ce ca! | 17-02-17 | 00:17

Dit interesseert me geen moer, ik bepaal zelf wel of ik Sinterklaas vier.

-=PyP=- | 17-02-17 | 00:15

@ Nehemia | 16-02-17 | 23:49
Ik heb eerder het gevoel dat ik in een land van dombo,s en sufkutten woon. Of men wilt het niet zien of men is bang voor de hypotheek aftrek cq portemonnee. Nederland wordt steeds slimmer.? Ik betwijfel het. Maar mocht de kruik barsten, dan sta ik graag vooraan.

Ce ca! | 17-02-17 | 00:11

Berbaar | 16-02-17 | 22:09
Wel voor een kapster zonder opleiding.

Sliptong | 17-02-17 | 00:11

david keel 2350
Het siert u dat u zo actief bent in deze jeugdbeweging. De jeugd heeft inderdaad de toekomst. Het is alleen spijtig dat ze zo geconditioneerd worden in hun denken. Dat begint al op school. Altijd goed om daar scherp op te blijven letten en ze daar waar nodig is bij te praten en ze attent maken op alle linkse ruis die hun denken vergiftigd.

Nehemia | 17-02-17 | 00:10

Nu we het toch over Zwarte Piet hebben, daar hoort Zenterklaas (Zentgraaff) ook bij, zie filmpje: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/11/... (even doorspoelen)
En laat-ie nou vanavond als zichzelf in het publiek bij Jinek zitten en erg zijn best doen om in beeld te komen. (achter Jort, met bril) twitter.com/snebbert/status/832352850...
Moehaha, ben je dan een eikel of niet :)

Marie Curieux | 17-02-17 | 00:09

Ce ca! 2354
We moeten het loslaten. De kruik gaat net zo lang te water totdat ze barst. We zien dat steeds meer mensen aan het ontwaken zijn. Beseffen dat ze continu worden voorgelogen en de vrije media raadplegen. Dat is winst.

Nehemia | 17-02-17 | 00:05

Boeser_Onkel | 16-02-17 | 23:59
Ik denk, dat met name potentiële PVV stemmers inmiddels wel begrijpen en doorzien hoe de MSM functioneren.

de honden blaffen... | 17-02-17 | 00:03

"Op 15 maart 2017 komt de grote afrekening."
IJzervreter | 16-02-17 | 21:06

Ik denk dat deze niet komt. Ik schat in, dat in de komende weken veel potentiele PVV stemmers zullen overstappen naar de VVD of naar andere partijen. De druk uitgeoefend middels berichten van de media is zo sterk dat velen deze roep der Sirenen niet kunnen weerstaan.

Boeser_Onkel | 16-02-17 | 23:59

Monash was echt de laatste kans voor de PvdA.

frank87 | 16-02-17 | 23:55

Waren er maar meer politici van het kaliber Martin Bosma.
Mijn stem gaat op 15 maart naar de PVV.
Nu meer dan ooit.
Van (linksdraaiende) ruggengraatloze politieke luchtfietserij moet ik niets hebben.

Gravin v Kippenbouth | 16-02-17 | 23:55

@ Nehemia | 16-02-17 | 23:49

We hebben een ijsberg nodig! Een hele grote! Hoe is deze waanzin toch allemaal te stoppen? Stemmen 15 Maart? Ik heb er een hard hoofd in, dat alles eerlijk gaat verlopen. Vooral die BS over de russen. Met de hand gaan tellen, sure! Er kan zo heel veel gesjoemeld worden met de telling. Zo ook dat de VVD zo hoog scoort in de peilingen. Het lijkt wel Amerikaanse toestanden hier. Raar opkijken als dadelijk de PVV de grootste word.

Ce ca! | 16-02-17 | 23:54

necrosis 2348
Was dat vacaturelinkje dat ik eergisteren plaatste nog een optie voor je of te ver weg en of buiten je interesse?

Nehemia | 16-02-17 | 23:51

@Nehemia | 16-02-17 | 23:31
Dank, ik hoop het.
.
Ik vrees echter dat het klapvee wederom zal stemmen op het veilige midden. U weet wel, de mensen die sinds '45 aan de macht zijn (in wisselende samenstellingen).
Naast mijn heel drukke bestaan als ondernemer spendeer ik heel veel van mijn schaarse vrije tijd aan verschillende vormen van jeugdwerk. U weet wel, dat onbezonnen en onbevooroordeelde deel van onze bevolking. Ik help mee bij diverse intochten van sinterklaas en spreek daar veel met kinderen (waaronder mijn eigen). Die zien echt geen racisme of kleuren maar staan verwachtingsvol te kijken wat er gebeurt tijdens de intocht (snoep. een leuk toneelstukje en uitzicht op kado's) That's it. De Gario's van deze wereld hebben er een politieke discussie van gemaakt, al dan niet vergezeld van geweld (tijdens een kinderfeest!).
Helaas interesseert het de gemiddelde kiezer geen reet en de gemiddelde politicus ook niet (zo blijkt).
Was er niet een spreekwoord met kinderen en toekomst?

david keel | 16-02-17 | 23:50

Van Duyvenbode 2156
Maar een schrale troost. Pas als de Brusselse Titanic onder de golven verdwenen is zal het orkest stoppen met spelen. Voorlopig kunnen we de welluidende klanken van de Brusselse Sirenen nog even kunnen blijven horen.

Nehemia | 16-02-17 | 23:49

Kunnen wij het suiker feest niet verbieden? Al die extra tandartskosten enzo.

goedetengezondleven.nl/suiker-op-de-ve...

En speciaal voor necrosis en pro asfalt.

Onvrije arbeid, waarvan het resultaat geheel of gedeeltelijk moet worden afgestaan en waarbij de werker lijfelijk eigendom is van de meester. Verwante, maar minder strikte vormen zijn horigheid, lijfeigenschap en schuldslavernij. In deze vormen is vaak een eerdere, soms voor de geboorte van de werker ontstane schuld of contractuele verplichting de ...
Gevonden op www.amnesty.nl/encyclopedie_lemma/1583...

Jullie kunnen zo een zaak aanspannen! Volgens mij vallen veel Nederlander onder deze definitie.

Zou SS trouwens doorhebben, dat ze een slaaf van haar eigen behoefte aan aandacht is? ;p

Ce ca! | 16-02-17 | 23:48

@Nehemia | 16-02-17 | 23:41
Het bedrijf waar ik voor werkte is inmiddels failliet.
En nee, ik heb geen medelijden met de eigenaresse.

necrosis | 16-02-17 | 23:48

Bosma was -weer- episch.

Bert Konterman | 16-02-17 | 23:46

Martin Bosma is The Incredible Flying Brick van de PVV, net als zijn collega van The Official Monster Raving Loony party.( Vote for insanity, vote for The Incredible Flying Brick, VOTE LOOOONY! . . . You know it makes sense.) gewoon lekker de "serieuze" politici op hun nummer zetten en het leven wat zonniger inzien, Hulde en Rozen voor Mart en de PVV.

hovawart | 16-02-17 | 23:46

Had Nimrod toch iets zinnigs te zeggen wtb "verbinding"?

Dr. Frambozenjam | 16-02-17 | 23:42

necrosis 2325
Zo is dat. Er zijn grenzen. Als de uiers leeg zijn is het klaar.

Nehemia | 16-02-17 | 23:41

Sommige mensen stemmen graag op leugenaars.

roze_bril | 16-02-17 | 23:40

Ik stel voor dat Martin Bosma straks premier wordt en Wilders in zijn rol blijft als PVV-spreekbuis en moedige bliksemafleider. Wellicht wat ongebruikelijk en op het eerste gezicht wat ondankbaar voor Geert, maar deze constructie zou waarschijnlijk op een veel breder draagvlak kunnen rekenen zowel binnen als buiten de Kamer. En Geert kan relatief ongecensureerd blijven zeggen wat hij denkt. Wat heel belangrijk is in dit door politieke correctheid verziekte stelsel.

Dr. Snoepjes | 16-02-17 | 23:39

@Pace | 16-02-17 | 23:27
U heeft het niet helemaal begrepen?
Met dit wetsvoorstel wil de PVV:
1. een deel van de Nederlands cultuur veiligstellen
2. Er voor zorgen dat de discriminatiekaart niet ongepast getrokken kan worden (want koeltoer...)
3. dat de gevestigde politiek, vóór de aanstaande verkiezingen, kleur (ghe..) bekent.
De dhimmy's van VVD en PVDA willen dit uiteraard over de verkiezingen heen tillen. Kleur bekennen kost zetels óf levert zetels op. En juist daar zijn ze bang voor dus zoeken ze de derde weg (net als bij het laatste referendum).

david keel | 16-02-17 | 23:36

-weggejorist en opgerot-

BambergBintje | 16-02-17 | 23:32

david keel 2320
Zeker. De gutmensch legt onze hele cultuur op het offerblok van cultuurrelativisme, dhimmitude, het 'weg met ons' denken. Ze scheppen er een masochistisch genoegen in om de pilaren van onze tradities waarvan we dachten dat ze als een insect in barnsteen gegoten waren met een multikul Sesamstraatsloophamer tot gruzelementen te slaan. Ze denken dat ze - door de criticasters tot in het kleinste detail maar te kunnen blijven paaien, ze respect voor ons gaan ontwikkelen. Geenszins. Het is zwakte. Op de rug liggen met de pootjes omhoog. Dat verdient geen respect, maar alleen maar nog meer minachting. Zachte heelmeesters - stinkende wonden.

Nehemia | 16-02-17 | 23:31

'Bosma veegt vloer aan'. Op een dat weet je het! Sorry flauw.

Hoen | 16-02-17 | 23:29

Overal in het land, behalve in de grote Deugsteden, is Piet gewoon zwart. En zo hoort het, we moeten ons niet laten intimideren door handophoudende import en hun autochtone aanbidders die ons land weg willen geven om vooral zelf te laten zien hoe Goed ze wel niet zijn.

sinar2 | 16-02-17 | 23:27

Weinig met deugen te maken, meer met aanpassen in geest van de tijd. Belangrijker - Jort Kelder versus Kuzzuuu bij Jinek. Ze liggen elkaar niet zo.

michelr | 16-02-17 | 23:27

Wat je nu ook van de PVV vindt, maar in de wet vastleggen dat Zwarte Piet verplicht is? Is dat niet wat overspannen?

De vrijheid van scholen en van gemeenten opheffen om dat zelf uit te maken? Gaat die aantasting van de vrijheid niet erg ver?

Pace | 16-02-17 | 23:27

@Nehemia | 16-02-17 | 23:08
Dat Fourstar van Vogelaar dwingt mensen om een contract te tekenen voor 36 uur per week, terwijl ze vaak meer dan 40 uur per week werken, tegen het minimumloon.
Ergo, je verdient dus netto minder dan het minimumloon en dat is gewoon slavernij.
Ik spreek uit ervaring.
Ik heb zelf koeriersdiensten gedraaid en ze wilden me een rit laten rijden van ruim 10 uur, zonder betaling van overuren.
Daar heb ik flink ruzie over gehad met als gevolg dat ik kon oplazeren.
Ik wil graag aan de slag maar ik ben geen melkkoe.....

necrosis | 16-02-17 | 23:25

De link met slavernij is waanzinnig. Straks wordt den mensch door de politiek nog aangesmeerd dat het verkeerd was een harige viervoeter met een knots te lijf te gaan om eten in de grot krijgen. Tuurlijk, over 100 jaar krijgen blanken ook verontschuldigingen van de politici van de toekomst. Participatiebanen ! Werk doen wat je niet vrijwillig doet, waar je niets van leert, niet voor wordt betaald, net genoeg hebt om te eten en een dakje boven je hoofd. Doet me erg aan slavernij denken. En S. Simons moet niet zo zeuren over uiterlijkheden. Zodra er weer eens van die soul muziek in DWDD komt mag dat schaap weer komen opdraven en heeft ze voor de afwisseling weer eens haar soul-pruik op het hoofd. Hoezo uiterlijkheden ? Maar dat levert haar weer poen op, dus dat mag.

FrummelPummel | 16-02-17 | 23:22

@Nehemia | 16-02-17 | 23:00
Niet helemaal mee eens. De devaluatie van zwarte piet (zoals wij hem kenden tussen plm '45 en '85), de strenge doch rechtvaardige knecht van Sinterklaas, is al begonnen in de jaren 80. Het begon met het steeds meer op de achtergrond dringen van "knecht", "zak van sinterklaas" en later de ban voor de roe. Moslims of booslims (Gario's) hadden daar niks mee te maken. De linkscorrecte gutmensch is de oorzaak, aanleiding en splijtzwam van de samenleving geweest en is dat nu nog steeds. Dat types als Gario en Simons daar voor eigen gewin inspringen neem ik hun niet eens kwalijk. De linkse gutmensch neem ik het wél kwalijk. Een kinderfeest verneuken, hoe zie je jezelf dan in de spiegel? De gutmensch waaschijnlijk met een klein of groot stijfje/natte doos.

david keel | 16-02-17 | 23:20

Beste allemaal. Ook dit feest is gejat door de kerk. Net als alle anderen.(Pasen,kerst,enz) Het is gewoon een wenden feest.

www.hetnieuweleven.com/Studies/Sinterk...

Ken uw geschiedenis. (@ Prutte)

Ce ca! | 16-02-17 | 23:16

Bij de komende verkiezingen stemmen we op de PVV, een fantastische partij, die ook intellectuelen aanspreekt i.t.t. de partijen, die ons land laten oplossen in ongebluste kalk.
Zeer ongewenst, die maffiapartijen.

succesvol | 16-02-17 | 23:10

@hebbuh | 16-02-17 | 22:48
Ik weet niet waar je het vandaan haalt, maar ik ben hier echt geen 24/7.
Ik slaap de nodige uurtjes, eet, schijt en doe mijn boodschappen.
En als mensen even niet reaguren, is dat niet aan mij te wijten.
Vraag het maar na bij @Cuyahoga of bij moderatie.

necrosis | 16-02-17 | 23:09

necrosis 2304
Juist. Vogelaar - zwendelaar - sjacheraar.

Nehemia | 16-02-17 | 23:08

Sorry Bosma, te veel euh's
Ik zou zeggen, euh, dat euh ?
Zo maak je geen indruk, euh.
Wat is er met deze man gebeurd ?

mr Fawlty | 16-02-17 | 23:07

Berbaar | 16-02-17 | 22:56

Maar dan niet achteraf een mening debiteren. En laat dat nou net zijn wat ze wel doen.
U voert het debat in de Kamer en niet via de pers/blogs/krant. Een afgevaardigde zit in de Kamer om dáár zijn mening te geven. Blijkbaar is zulks te moeilijk.

Ach laten we gewoon alles wegdoen. Van Rembrandt tot Spinoza, gewoon hops in de put en terug naar de happy levende kabouter in oranje gewaden en den damslaper. Poeh, dat was pas cultuur hè....

toetssteen | 16-02-17 | 23:05

Dus Uw geneuzel over de kwaliteit, of het gebrek daaraan, van bewindspersonen doet niet ter zake.
@Berbaar | 16-02-17 | 22:49

Nooit dat filmpje over Vogelaar gezien?
Die was heel kundig in zwijgen nadat ze op alle fronten faalde.
En nu vult ze haar zakken riant bij Fourstar, een soort van uitzendbureau wat grenst aan slavernij.

necrosis | 16-02-17 | 23:04

@Berbaar | 16-02-17 | 22:56
Ah, U bent Rutte.
Dan heeft het inderdaad geen zin om mijn mening met u te delen en er over INHOUDELIJK te debatteren.
Wellicht heeft u, net als de aangehaalde politici, niet in de gaten dat u zichzelf diskwalificeert door slechts over vorm te praten en de inhoud vooral te negeren, laat staan een inhoudelijke reactie te geven.
Ik weet genoeg.
/ ignore Berbaar

david keel | 16-02-17 | 23:02

Het is eigenlijk de moraalpolitie die aan Zwarte Piet een negatief etiket heeft gehangen. Ga maar na. Deze vrolijke kindervrind die zijn hand niet omdraait voor een paar salto's op Neerlandse daken waar Sanne Wevers of Epke Zonderland jaloers op zouden zijn. Meer energie dan een rol met bruistabletten. Een productie waar zelfs een Pool scheel van gaat kijken. Tevens - de hoeder van het kwaad. Ongewenste en staatsondermijnende elementen verdwijnen resoluut in de jutezak. Legitiem transportmanagement waar Wilders jaloers op zou zijn. Die Quinsy Gario en Sylvana hameren veel te veel op die gouden oorbellen en die rode mond. Dat wordt veel te veel opgeblazen. Het is niks meer dan onschuldig franje - de kers op het schaaltje appelmoes dat bij van der Valk geserveerd werd. Sinterklaas verdient een permanente plek op de lijst van Unesco. Amerigo zou er zelfs een piaf voor over hebben. Want kom op. Dit moeten we toch niet willen?
.
pbs.twimg.com/media/B2ep4_mCQAAaumK.p...

Nehemia | 16-02-17 | 23:00

@Sjors W. | 16-02-17 | 22:42
Hihi een Mondriaan Piet :)
Die vind ik leuk, lijkt me wel wat eigenlijk.
Verder ben ik het geheel eensch met Uw tegel.

Berbaar | 16-02-17 | 23:00

Mooi hoe Bosma die democratiehater Kees V. van NSB66 een koekje van eigen deeg geeft.

Uw Psychiater | 16-02-17 | 22:58

@david keel | 16-02-17 | 22:32
Wat Uw inziens in deze actueel en belangrijk is boeit de rest van Nederland geen reedt ergo er is geen aandacht voor.
Niet in de kamer (zoals te zien is) en helemaal al niet daarbuiten.
Man, man, man, debatteren over een zwarte Piet motie, pleurt toch eens op!!

Berbaar | 16-02-17 | 22:56

Voorzie het verdwijnen van zwarte piet dus ondanks de eerdere belofte van de VVD in notabene een politiek proces (gotspe) alsnog gebeuren. En maar draaien, terwijl ze gewoon de motie hadden kunnen ondersteunen! Tjonge zeg!

Op naar de verkiezingen mensen, terug naar onze waarden en ons Nederland!

Jan, Leiden | 16-02-17 | 22:56

European Men Need to Return to Male Hero Virtues:
www.renegadetribune.com/iben-thranholm...
.
.
Citaat uit interview :
Well, I think if you look at our politicians, they’re very soft. They’re like mothers. I mean, they’re embracing, they’re inclusive, and they talk about how we should embrace refugees. Of course we should help people that are in need. But, I mean they can’t deal with the rapings, they can’t deal with terrorism, so I mean European politicians look very weak, and that’s because our culture has become feminized. This militant feminism that has been going on for decades; now we see the consequences that many men here are brought up to be women and think like women, and be soft-minded.

donjon | 16-02-17 | 22:54

Ome Roon wilde nog even scoren door Bosma voor de voeten te werpen dat hij oproept tot geweld ("bobo's moeten een klap op hun snufferd krijgen"), maar had kennelijk even niet gehoord dat Bosma zei: "Met de roe!" Ome Roon ome Roon...

Zenzeo | 16-02-17 | 22:51

@Berbaar | 16-02-17 | 22:27
Tonnetje (en iets meer voor de fractievoozitters) lijkt me billijk, nou niet echt grootverdieners toch.
.
Ben ik met u eens, met 1 kanttekening: Ik ben ondernemer en betaal daarmee dus mijn personeel. Ik verwacht daar echter wél prestaties voor terug. Mijn personeel begrijpt dat en doet zelfs meer dan ik van ze verwacht. Ik beloon dat met plm 130% van het marktconforme salaris. Zij blij, ik blij hoewel dit ten koste gaat van mijn winst.
Als tweedekamerleden zich op de zelfde manier zouden opstellen als mijn personeel dan mochten ze van mij ook 30% salarisverhoging krijgen.
Laat het me zo samenvatten: Op dit moment zouden alle 150 van mij ontslag krijgen vanwege disfunctioneren.

david keel | 16-02-17 | 22:51

Zwarte Piet is een gemodelleerd naar een neger. Een slaaf. Negers en slaven zijn pikzwart. Piet is een Nederlandse naam. Een neger en een slaaf zijn niet Nederlands. Dus een neger/slaaf mag niet Piet heten. In de tijd van schoorstenen mocht dat wel, maar nu is er centrale verwarming. De binnenkant van centrale verwarming is paars, stroopwafel- of regenboogkleurig. Vandaar dus, en nu geen vragen meer stellen. En nu naar je bed anders wordt je morgen besneden. Zo heb ik het mijn nichtje uitgelegd.

RickTheDick | 16-02-17 | 22:50

@necrosis | 16-02-17 | 22:37
Moeilijk voor U schijnbaar om zich bij het onderwerp te houden.
Dat was in deze de beloning van (aspirant) 2de kamer leden.
Dus Uw geneuzel over de kwaliteit, of het gebrek daaraan, van bewindspersonen doet niet ter zake.
Het is trouwens helegaar niet nodig om kennis van "de materie" te hebben om een departement te managen/vertegenwoordigen.

Berbaar | 16-02-17 | 22:49

necrosis | 16-02-17 | 22:27 | | Reageer+ | 0

Euh ik vroeg het juist aan jou omdat je wel 24/7 hier ben.
Maar misschien geef je niet zoveel om Cuya.

hebbuh | 16-02-17 | 22:48

-weggejorist-

jawor36 | 16-02-17 | 22:45

Het wordt niks meer met Nederland .T is een verloren zaak.
If you cant beat them,join them.
Ik ga maar lekker me bekeren tot moslim en van mijn 72 maagden genieten

andrewdicec | 16-02-17 | 22:45

necrosis | 16-02-17 | 22:37

'Een' generaal zou ik mee oppassen. Ook daar allemaal politieke benoemingen. Dus krijg je een PvdA-er met grote kans. Of iets anders in de buurt, de rest (D66, GL, CDA, VVD).

Dan liever heel selectief een officier waarvan bekend staat dat hij van wanten weet om een effectieve krijgsmacht op te bouwen of een externe met een kleine groep adviseurs die van anten willen.

We hebben het leger al zolang niet gerespecteerd als belangrijk, dat ook het leger, net als onderwijs, slachtoffer van politieke spelletjes en afbraak is geworden. Mensen die daar groot in zijn geweest zijn eerder verdacht dan geschikt.

Devadip | 16-02-17 | 22:44

Je weet toch van tevoren: van wat de VVD beloofd, doet ze het tegenovergestelde.

Steinway | 16-02-17 | 22:44

Is er nou niemand hier die vindt dat het uiterlijk van Zwarte Piet vastleggen in de wet ridicuul is? Ik mag Bosma best, maar dit is het meest zinloze voorstel dat het laatste decennium is voorgelegd.

Als ik zin heb om mezelf volgend jaar pimpelpaars te verven, dan verf ik me volgend jaar pimpelpaars.

De sociale omgeving waar ik met frisse tegenzin voor Zwarte Piet voor speel mag blij zijn dat ik op komen dagen, hoe ik op kom dagen is mijn zaak. Daar heeft noch Bosma, noch de buurvrouw, noch de politie iets mee te maken. Zwart, roetvegen, Mondriaan.. het is wat we er van willen maken. Zwart verbieden is belachelijk; zwart verplichten slaat ook nergens op.

Sjors W. | 16-02-17 | 22:42

-weggejorist-

BambergBintje | 16-02-17 | 22:41

@Berbaar | 16-02-17 | 22:27
Wat ik in gedachten heb?
Zet bijvoorbeeld een generaal buiten dienst op defensie ipv Schoevers tiepmiep Hennis.
Wat weet die vrouw van defensie, wat draagt ze bij?
Helemaal niets!
En dat geldt voor meer bewindspersonen, ze weten geen reet van de materie waarover zij het bewind voeren.
Ik ga ook niet voor een baan als chirurg terwijl ik alleen weet hoe je een pleister moet plakken.

necrosis | 16-02-17 | 22:37

Ik begrijp de intentie en sympathiseer met Bosma, maar de overheid zou zich linksom of rechtsom, goedschiks of kwaadschiks, niet met Sinterklaas moeten bemoeien. De traditie moet op natuurlijke wijze moeten kunnen veranderen zoals het al eeuwen heeft gedaan, dus niet door drammers als Simons, Gario, Bergman en anderen.

Battery!!! | 16-02-17 | 22:35

@Berbaar | 16-02-17 | 22:12
Of u leest selectief of mijn comment is niet duidelijk:
Dit debat is m.i. zeer actueel. De hele verkiezingsstrijd gaat over kleur bekennen (nogmaals: pun intended). Je bent ergens voor of je bent tegen, het zal me jeuken. Ik heb een mening en die doe ik gestand in het stemhokje. Ik hoop dat iedere stemgerechtigde dat zelfde gaat doen. Je moet echter wél weten wat de standpunten zijn van de PERSOON waarop je stemt. De OP PERSOONLIJKE TITEL gekozen tweede kamerleden van VVD en PVDA heb ik niet gezien of gehoord in dit debat, wél hun vertegenwoordigers (want partij boven individu, geheel in stijd met de wet) die lafjes een uitvlucht proberen te zoeken door te stellen dat dit een maatschappelijk debat is en derhalve geen politiek.
Dat noem ik vluchten in semantiek. Wellicht hebben ze dat zelf niet eens in de gaten.
Zeg wat je denkt en handel er naar, mijn tip voor politici. Ik heb bijv. helemaal niks met de SGP maar de kamer kan een voorbeeld nemen aan Kees van der Staaij.

david keel | 16-02-17 | 22:32

Trouwens erg triest om te zien dat de onkundige Plasterk in beginsel niet verder komt dan de beeldspraak van Bosma te accentueren als een soort geweldsoproep en daarmee afleiding creëert van de correcte analyse die Bosma maakt. Plasterk = potentieel wachtgeld.

Pastor Sippenhaft | 16-02-17 | 22:30

@A la snackbar | 16-02-17 | 22:22
U begrijpt toch hopelijk wel dat van iedere fractie deze keer alleen de zwarte Piet specialisten waren afgevaardigd ;)

Berbaar | 16-02-17 | 22:29

Dit is het enige waar dit parlement nog soevereiniteit over heeft: De kleur van Zwarte Piet. En zelfs dat niet.

De rest van de Soevereiniteit zit in de fles van Juncker.

tipo | 16-02-17 | 22:28

@hebbuh | 16-02-17 | 22:17
Sommige reaguurders hebben soms geen tijd of zin om te reaguren.
En voor mensen die een ban hebben, moet je bij moderatie zijn.
Ik ben namelijk geen moderator en zit niet 24/7 op GeenStijl.

necrosis | 16-02-17 | 22:27

Het PVV-endorsement topic als laatste plempsel van de dag. Zwarte Piet verbieden is ontzettend suf. Bij wet vastleggen dat hij er op een bepaalde manier uit dient te zien is van een zelfde soort infantiele rigiditeit. Laat de mensen lekker doen waar ze zich prettig bij voelen. Hier mag je dan natuurlijk wel altijd een mening over hebben.

BillyLeeTuttle | 16-02-17 | 22:27

@necrosis | 16-02-17 | 22:15
Zo koning van de open deuren intrappen wat had U dan in gedachten?
Je moet de mensuh wel een redelijke beloning geven om überhaupt kandidaten te krijgen.
Dat bedrag hebben we nu eenmaal afgesproken dus of Geert of Sylvana dat opstrijkt zal me aan mijn reedt roesten.
Tonnetje (en iets meer voor de fractievoozitters) lijkt me billijk, nou niet echt grootverdieners toch.
Ik zou die kudtbaan er iig niet voor doen maar dat is een persoonlijke afweging.

Berbaar | 16-02-17 | 22:27

Hee Verhoeven, die microfoon is geen zwarte piel!

LuckyGirl | 16-02-17 | 22:25

Het is óns feest, altijd geweest. Als mensen, welke kleur dan ook, zich niet kunnen vinden in het feest of in de vorm of aspecten van dat feest, houden ze dat voor zich want dit feest bestaat al vele vele decennia in Nederland en is in het algemeen een zeer gewaardeerd feest.

Mochten bepaalde aspecten tóch tot onoverkomelijke bezwaren leiden, dan gaat men weg. Kan men niet weg dan dient men bescheiden te zijn in zijn zwakheid om niet weg te kunnen want dit land was niet hun land want hier woonden van oorsprong geen donkergekleurde mensen. Bescheidenheid dus en anders wegwezen.

We zouden eenzijdig aanpassingen kunnen plegen. Maar een feest dat louter positief is en zwarte mensen voor een goedheiligman te zien werken die kinderen blij maakt: geen blanke die zich stoort aan het statistische feit dat zwarte mensen zelden geld brengen naar blanke kinderen.

Bijzonder triest en bijzonder vreemd is het voor donkere mensen die dit feest in welwillendheid en inschuld altijd gevierd hebben en nu door andere donkergekleurden zich moeten laten vertellen dat het iets met negativiteit te maken heeft. Iets dat zwarte piet iets negatiefs is en dat een donkergekleurd iemand zich daardoor geraakt voelt en dat daar begrip voor moet bestaan.

Er is echter niets negatiefs aan zwarte piet en zwakke geesten en karakters alsmede beroepsgekwetsten kunnen dat anders ervaren maar aan dat soort mensen mogen we onze normen en waarden, en onze cultuur en de uitoiefening ervan, nimmer aanpassen.

We moeten ons simpelweg door NIEMAND, en zeker niet door import-Nederlanders, maar dus ook niet door de VN, laten vertellen dat iets dat onschuldig en positief is, iets schuldigs en negatief is. Dat moet je gewoon niet accepteren en agressief reageren indien nodig. Nee. Is. Nee. Je mag het anders vinden maar zoals gezegd: ga dan weg of houd je mond.

O, nu ga ik eens kijken wat die Bosma zei. Bottomline gaat het erom niet toe te geven aan willekeurig beweerd lijden door bepaalde groepen. Als je daar aan begint is het hek van de dam. Dat is dus van de dam. Het moet er weer snel op.

Devadip | 16-02-17 | 22:24

VVD en leugens. Het liberale is allang verloren in dat clubje!

Mr_Pikibelly | 16-02-17 | 22:23

-weggejorist-

BambergBintje | 16-02-17 | 22:23

Ik tel weer een hoop vrije dagen onder de leden. Hoe kan dat toch altijd. Tijd voor een permanent openbare en actuele presentielijst om eens te zien welke uitvreters betaald krijgen van mijn werk op maandag -woensdag. Daarna is het pas voor mijzelf.

A la snackbar | 16-02-17 | 22:22

@Sliptong | 16-02-17 | 21:37
necrosis | 16-02-17 | 21:47

Ze menen waarschijnlijk dat een gezamenlijke vijand hebben voldoende binding geeft.
Alleen ik vermoed dat niet Wilders maar een groot deel van het Nederlandse volk straks de vijand is.
Modetip voor de komende jaren: clash!

LuckyGirl | 16-02-17 | 22:20

Guido 2209
Inderdaad en aan valide argumenten geen gebrek. Ze gaan ook niet graag met hem in debat. Mag het een onsje meer zijn?

Nehemia | 16-02-17 | 22:19

necrosis | 16-02-17 | 22:11 | | Reageer+ | 0

Ik kom hier niet zo vaak maar ik mis Cuyahoga.
Weet u waar hij is?
Of was hij gejorrist?

hebbuh | 16-02-17 | 22:17

@Berbaar | 16-02-17 | 22:09
Een tonnetje per jaar moet je wel even vermenigvuldigen met 150 (het aantal kamerleden).
Pak je zakjapanner er even bij, dan praten we verder, knul.

necrosis | 16-02-17 | 22:15

@david keel | 16-02-17 | 21:54
Natuurlijk is er geen aandacht, een debat over f*cking zwarte Piet boeit geen mens in februari.

Berbaar | 16-02-17 | 22:12

Die hele TK moet op de schop.
We moeten kunnen stemmen op mensen die wat zinnigs te melden hebben, niet op partij ideologie.
Plasterk is niet opgeleid om politicus te zijn, die botoxkop van Hennis evenmin, ploumen kan alleen andermans geld uitgeven en Rutte kan alleen maar liegen.
Je zou moeten kunnen stemmen op MENSEN die verstand van de materie hebben.

necrosis | 16-02-17 | 22:11

@Nehemia | 16-02-17 | 22:01
Bosma is een kundig slager.

Guido | 16-02-17 | 22:09

@Sliptong | 16-02-17 | 21:56
Ja en....?
In het onwaarschijnlijke geval dat mevrouw Simons een zetel weet te bemachtigen, is het toch vrij normaal dat zij ook de vergoeding krijgt die we hier hebben vastgesteld voor kamerleden?
Em kom op zeg, een tonnetje per jaar dat is nu ook niet echt wereldschokkend dunkt me.

Berbaar | 16-02-17 | 22:09

@Sliptong | 16-02-17 | 21:56
Voordat Simons in de TK kan komen, moet ze eerst zo'n 66.000 stemmen halen.
Die kans is net zo groot als dat varkens straks kunnen vliegen.

necrosis | 16-02-17 | 22:04

JTKDM | 16-02-17 | 21:51
Rijksmuseum wil meer stil gaan staan bij koloniaal verleden (vanuit perspectief koloniën). Er zijn een aantal universiteiten waar discussies plaatsvinden over de te behandelen filosofen (te wit, te Eurocentrisch, racistisch etc.). Cabaretiers die opletten wat ze wel en niet zeggen. Steeds meer christelijke feesten worden anders genoemd. Geschiedenis wordt door bepaalde groepen studenten te Eurocentrisch genoemd, om nog maar te zwijgen over holocaustlessen.

Zo een aantal dingen die te binnen schieten, die in het nieuws zijn geweest. Dat er nog veel moois is, betekent niet dat het niet onder vuur ligt.

atheïstisch stemvee | 16-02-17 | 22:04

Mevrouw de Voorzitster verdient toch ook echt een compliment. Altijd kundig en onpartijdig. Alleen dat dubbele paspoort is een smetje, maar toch een super professionele voorzitter.

Raad_maar_raak! | 16-02-17 | 22:03

Vooral ook heel verstandig dat Cees op zijn veilige kamerbankje bleef zitten.

Nehemia | 16-02-17 | 22:02

Mooi hoe Bosma Cees Verhoeven eventjes fileert.

Nehemia | 16-02-17 | 22:01

Sinterklaas staat toch op voordrachtlijst van Unesco omdat het immaterieel erfgoed is?

Nehemia | 16-02-17 | 22:00

@david keel | 16-02-17 | 21:58
...have...

david keel | 16-02-17 | 21:59

DIT is een debat tegenwoordig? Ik heb al een tijdje niet meer gekeken, maar godsallejezus wat is dit kudt. Bosma kaart wat goede punten aan, en vervolgens krijgen we een of ander kulargument van een D66'er over iets dat er totaal niets mee te maken heeft, maar meer over komt om zijn gelijk ergens(?) over te halen. Daarna zeiken over beeldspraak mbt een roe. Zucht.

knuffedol | 16-02-17 | 21:58

De haat zaaiende partij Denk heeft vandaag bijval gekregen van hun moederpartij PvdA. Uit naam van Plassterk werd de vergelijking gemaakt met Noord-Korea, dit ter vergelijking met kledingvoorschriften van Zwarte Piet.
De D66 en de GroenLinks fractie (formely known as Communistische Partij Nederland, toen als een verkeerde partij ideologie) veerden op als dom links DWDD klapvee.
-
Al die jaren zijn wij bezig geweest met praktijken rondom Sinterklaastijd die je normaal enkel in Noord-Korea aantreft. En uitgerekend Ronald Plassterk is nu wakker geworden in de nieuwe realiteit om dat die naïeve Nederlandse burgers eens in de ogen te wrijven. Bedankt Plassterk!
-
Ik had net de kinderen verteld dat zwarte pieten zich schminkten om niet herkend te worden, waardoor iedere oom of dorpsbewoner er voor alle kinderen een mooi feest van kon maken in het oude en vertrouwde Nederland. Dat snapten ze, helaas zijn onze kinderen blijkbaar niet links intellectueel want dat verhaal van Plassterk snappen ze echt niet.
Krijg ze nu ook niet meer aan het huiswerk, want nu is de houding "als politicus hoef je ook geen wiskunde te leren of enige logica uit te stralen" en " als zelfs zo'n rare verwarde man minister kan worden, waarom moeten wij dan leren?" en "hahahah, jarenlang hebben die naïeve BN-ers de Noord-Koreaan gespeeld" en ga zo maar door.
Plassterk, bedankt hoor!

bananabanana | 16-02-17 | 21:58

@Raad_maar_raak! | 16-02-17 | 21:54
Dit is toch bewust de kiezers misleiden?
.
Nee, dat is het politieke spel. In de kamer roepen dat deze discussie een maatschappelijke is, is niet draaien maar handig gebruik maken van mogelijkheden om ergens onderuit te komen.
(Bill Clinton: I did not heven sex with...)

david keel | 16-02-17 | 21:58

@RBlake | 16-02-17 | 21:30
Waarom?
Omdat ze maar één lid (Wilders) hebben?
LPF had in hun hoogtijdagen genoeg leden en ze vochten elkaar de tent uit met als resultaat dat de partij niet meer bestaat.
Is dat wat je wilt?

necrosis | 16-02-17 | 21:57

@runnerofzip | 16-02-17 | 21:11
Maar z'n hersens niet. Is er nog iemand die nadenkt in de TK. Moet je je eens voorstellen dat die niksnut van een Simons in de kamer komt om € 7705,12 bruto per maand te incasseren en 8 procent vakantiegeld mét een eindejaarsuitkering van 8,3 procent conform de regeling voor rijksambtenaren. Zegge:honderdzevenduizend vijfhonderdtweeëndertig bruto per jaar.

Sliptong | 16-02-17 | 21:56

Ach, we gaan toch ten onder. Dus wat maakt het nog uit wat je stemt, het is wat schuiven met de dekstoelen op de Titanic.

Van Duyvenbode | 16-02-17 | 21:56

Wat ik wel zou willen weten is hoe het proces van Geenpeils levende stemkastjes gaat werken na 15 maart bij zo'n debat. Kan een reaguurder van de GP-lijst hier wat op zeggen?

Organische evolutie | 16-02-17 | 21:55

Bosma is ook een eindbaas zoveel is duidelijk.

hebbuh | 16-02-17 | 21:54

@JTKDM | 16-02-17 | 21:42
Natuurlijk ging het over het debat. Vooral om te laten zien dat de dhimmy's van VVD en PVDA geen kleur (pun intended) durven te bekennen.
Als dat nou eens aandacht kreeg bij de MSM...

david keel | 16-02-17 | 21:54

Dat filmpje met Zijlstra, God wat kan ik kwaad worden van dat gedraai. Dit is toch bewust de kiezers misleiden? Een rad voor de ogen draaien? Bah.

Raad_maar_raak! | 16-02-17 | 21:54

Met Spartacus en Pritt ben ik het zelden oneens, dit is geen uitzondering op deze regel; het is deugen, deugen, deugen, de elite krijgt een goed gevoel en de rest van Nederland de shit.

hallootje kadootje | 16-02-17 | 21:53

@Limburgs-patat-unban | 16-02-17 | 21:19
Ik heb je al eerder geadviseerd om een nick als 'Gronings bintje' aan te maken, maar luisteren naar de specialist?

necrosis | 16-02-17 | 21:53

atheïstisch stemvee | 16-02-17 | 21:44, Onzin, kijk maar in al onze musea, theaters, bibliotheken, enz. luister maar in al onze concertzalen: daar is het alles behalve weg met ons. Daar wordt onze cultuur gekoesterd en gevierd.

JTKDM | 16-02-17 | 21:51

Tis dat ik altijd op Fleurtje stem want anders was het Bosma geworden.
Nog amper 4 weken tot 15 maart.

Dostranamus | 16-02-17 | 21:49

Humor om te lachen als het niet zo triest was.
Een debat over f*cking zwarte Piet, really?

Berbaar | 16-02-17 | 21:48

@Sliptong | 16-02-17 | 21:37
Met tien partijen halen ze het eind van 2017 niet eens, dan hebben ze elkaar de tent al uitgevochten.

necrosis | 16-02-17 | 21:47

Of is het feest nog te redden? Maak er een zwarte sint van (een soort Obama met een bisschopsmeiter of om de muzelman niet te beledigen ipv het kruis een halve islammaan. De zwarte pieten transformeren we in een kudde overmaatse smurfen. Als Sint wit blijft gooien ze tot in den treure de postkoloniale slavenkaart op tafel.

Nehemia | 16-02-17 | 21:47

@RBlake | 16-02-17 | 21:30 precies. Allemaal nep bij de PVV. Met nepstemmers en nepzetels en nepnederlanders die op ze gaan stemmen met de nepverkiezingen op 15 mei, oeps, nep, 15 maart.

Het enige dat niet nep is, is de kater op 16 maart. Ten eerste bij de pvv zelf, dat hun aantal toch niet zo gigantisch groot was. Ten tweede bij alle tegenstanders van de pvv omdat ze toch wel verdomde groot zijn.

ristretto | 16-02-17 | 21:46

'We' moeten toch altijd respect hebben voor cultuur? Of geldt dat slechts voor de culturen van minderheden?
Triest om te zien dat westerse autochtonen en hun cultuur steeds verder in het defensief worden gedwongen. Want alles westers van waarde is fascistisch. Weg met ons. Leve de achterlijkheid.

atheïstisch stemvee | 16-02-17 | 21:44

Nu al een topic over zwarte piet?
Het is goddomme pas februari.
Eerst krijgen we de discussie nog over het Paas/ lentefeest.

necrosis | 16-02-17 | 21:43

Ik heb dat boek gelezen over de oorsprong van het Sinterklaasfeest. Als iedereen dat nou even doet, kan die hele discussie tenminste gelijk de prullenbak in.

Dreddie27 | 16-02-17 | 21:43

Aangezien politiek correct willen zijn en cultuurrelativisme een symbiose vormen kunnen we het Sinterklaasfeest binnen enkele jaren wel afschrijven. Een triest gegeven.

Nehemia | 16-02-17 | 21:43

Het ging natuurlijk om het debat, niet om het stukje symboolwetgeving.
De oud-directeur van Colorful Radio weet zelf ook wel dat de kleur van Zwarte Piet niet in een wet thuishoort.

JTKDM | 16-02-17 | 21:42

Minister (Jet) Bussemaker gaat vol op het orgel..zijn daar ook filmpjes van uitgelekt?

etnisch_profileerder | 16-02-17 | 21:40

Een ZwartePietDebat? Echt? Mijn misantropie vliegt uit de bocht.

robertdoesnEro | 16-02-17 | 21:40

De VVD lijkt wel het nieuwe D66. Afschuiven en bedriegen.
Kunnen ze niet samen gaan: EED17 (Europese Elite der Demagogie 2017)

Pastor Sippenhaft | 16-02-17 | 21:39

@IJzervreter | 16-02-17 | 21:06
Welnee mallerd. Er komt een coalitie van 10 partijen die het, kom ik ben in een gulle bui, volhouden tot oktober 2018. Glas, plas, Paay.

Sliptong | 16-02-17 | 21:37

Wij vieren al honderden jaren hier in het dorp Rodebietenfeest,tot een man "is ook maar toeval" Bosma geheten daar een einde aan kwam maken.Schandalig is dat.
Nu vieren we het alleen maar ondergronds,zonder dat die enge rode meneer daar achter komt.
lekkertafelen.nl/specials/rode-bietje...

Eet smakelijk.

kzegje | 16-02-17 | 21:37

Zwarte piet blijft gewoon.Verder geen discussie,wen er maar aan.

van stampij | 16-02-17 | 21:35

*mogen doen straks.

ChatBot | 16-02-17 | 21:33

De linkse elite neukt ons allemaal de moeder.

1+1 | 16-02-17 | 21:32

Fantastische persconferentie van Trump net gezien. CNN en BBC kregen er aardig van langs. Heerlijk! Zou Wilders straks ook met de NPO en de linkse pamfletten mogen straks.

ChatBot | 16-02-17 | 21:32

Heeft Plasterk nou een zitten blowen voor het debat?

Sliptong | 16-02-17 | 21:31

dacht dat pusturk ook wat ging zeggen toen zijn naam ter sprake kwam maar het bleef bij intimiderend richting de interruptiemicrofoon slingeren.

eriksweet | 16-02-17 | 21:31

PVV is een nep partij.

RBlake | 16-02-17 | 21:30

-weggejorist-

Limburgs-patat-unban | 16-02-17 | 21:30

Dat sneeuwvlokvirus verstikt onze culturele identiteit nog harder dan een blauwalgplaag.

Nehemia | 16-02-17 | 21:29

Dat Özturk zo moeilijk doet. Sinterklaas heeft zijn wortels inderdaad in Turkije. Ome Erdo zal hem wel als een bedreiging zien voor zijn eigen populariteit onder vooral de grijze wolven.

Nehemia | 16-02-17 | 21:26

Limburgs-patat-unban | 16-02-17 | 21:19
u neemt mij de woorden uit de mond

jemagookniksmeer | 16-02-17 | 21:25

@Limburgs-patat-unban | 16-02-17 | 21:19
Je nick doet het weer, deze keer met toestemming van Joris?

necrosis | 16-02-17 | 21:22

-weggejorist en opgerot-

Limburgs-patat-unban | 16-02-17 | 21:19

Bosma, mijn rode vakje komt bij jouw naam. Met respect voor geert en de rest

genoegisgenoeg | 16-02-17 | 21:18

Wiens brood men eet, diens deugd men preekt.

vanBarchum | 16-02-17 | 21:14

Bosma.. je das zit scheef.

runnerofzip | 16-02-17 | 21:11

IJzervreter | 16-02-17 | 21:06
Ik ben bang dat de VVD weer groot gaat worden.
.
Trouwens, Over "Alle Nederlandse Waarden ondergepist in bad liggen, om vervolgens op z'n hondjes door Brusselse bastaarden genomen te worden." nos.nl/nieuwsuur/artikel/2158586-eu-pa... Zum kotsen moet ik van dit artikel.

GateKeeperNL | 16-02-17 | 21:10

Op 15 maart 2017 komt de grote afrekening.

IJzervreter | 16-02-17 | 21:06

REAGEER OOK