Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kudtclub VV Bladella haat kinderen

Hé België, bij dezen mogen jullie voetbalclub VV Bladella hebben. Stop maar ergens weg in de Vierde Provinciale. VV Bladella heeft een nieuwjaarsactie waarbij jeugdleden 25 lootjes moeten verkopen. Familie heeft al, leraren hebben al, buurt heeft al, vriendjes hebben al: die verplichte voetbalkloterijen hebben nooit, maar dan ook NOOIT, een jeugdlid gelukkig gemaakt. Als het een tienjarig ventje niet lukt genoeg klootjes te verkopen, en pa en ma hebben begrijpelijkerwijs geen zin de boel op te kopen, kun je bij VV Bladella wieberen. Dan trappen ze je gewoon van de club af en mag je nooit meer terugkomen. Het staat er echt: de toffe jongens van het bestuur schoppen het tienjarige kind van Maaike weg OMDAT HIJ TE WEINIG LOOTJES HEEFT VERKOCHT. Het kind is tot kotsens toe geroerd en heeft nu geen zin meer om te voetballen. Hartverscheurend, VV Bladella, in totaal zelfs vier jochies royeren. En PSV, zeg dat partnerschap gauw weer op, hiermee willen jullie niet geassocieerd worden. Laat ze het maar uitzoeken. VV Bladella is een ongelooflijke, non-empathische, kinderhatende, geen-schaamte-kennende kudtclub.

Reaguursels

Inloggen

Beste beterweters, afbranders en affakkelaars. Begin zelf allemaal eens een amateurvoetbalclub, en dan met dat soort principiële moeders.Ben benieuwd hoeveel elftallen jullie bij elkaar krijgen en hoe het gaat met de begroting.

ijskogel | 16-02-17 | 18:14

De club waar ik lid van ben vraagt van alle leden om 40 uur per jaar te komen werken. Je kunt die verplichting ook afkopen à 25 euro per uur, dus voor in totaal 800 euro. Als een lid dat doet wordt deze toch een beetje bestempeld als consument. Wat je deelt niet alle lief en leed.

Wedstrijdkrokodil | 16-02-17 | 14:20

@Ds. GVD | 16-02-17 | 12:42
HELEMAAL mee eens

Zult-eter | 16-02-17 | 13:53

Blijkbaar werkt het bij deze vereniging zo dat je een lagere contributie krijgt omdat je lootjes meeverkoopt. Glasheldere afspraak toch ? Van Oef werd ook ooit op de reservebank gezet omdat school prioriteit had boven het uitgraven van kuilen voor de plaatsing van nieuwe lichtmasten. Waardeloos natuurlijk maar in de rust werd er al weer een beroep gedaan op van Oef ivm een 0-3 achterstand tegen de B-regionaal van een BVO. Dankzij van Oef werd het uiteindelijk nog 2-3 maar daar had je dus weinig aan.

van Oeffelen | 16-02-17 | 12:30

De contributie gewoon met 25 Euro verhogen en degene die genoeg lootjes verkopen krijgen het volgende jaar korting op de contributie geven. Einde gezeik. Die moeder had gewoon de loten moeten verkopen of die 15 Euro moeten bijbetalen. Maar nee, wij gaan liever de zieligheidskaart trekken. Moeder was te lui om de loten proberen te verkopen maar niet te lui om media aandacht te zoeken.

kortebroek | 16-02-17 | 11:29

Professor Kluns | 16-02-17 | 09:20
Therapietje | 16-02-17 | 09:54
Goede betogen. En zo is het. Een te groot deel van de leden (en hun ouders) begrijpen volstrekt niet wat lid zijn van een vereniging inhoudt. Dat de inkomsten niet in verhouding staan met de kosten. Dat een flinke club al snel honderden vrijwilligers nodig heeft. Dat als je al die trainers, paviljoenmedewerkers, wedstrijdsecretariaatsmensen, schoonmakers, klusjes- en onderhoudsmensen, elftalbegeleiders, scheidsrechters zou moeten betalen de contributie vertienvoudigd moet worden. Je wordt er zoooooooo moe van.

Neem guillaume | 15-02-17 | 17:17. De suggestie alleen al dat je als bestuurder "mee knabbelt". Vraag mij werkelijk af of hij enig idee heeft hoeveel tijd een gemiddelde bestuurder in zo'n vereniging stopt. En allemaal gratis en voor niets hé ?

Bigi Bana Boy | 16-02-17 | 10:10

Professor Kluns | 16-02-17 | 09:20 Helemaal mee eens.
Gelukkig lees ik in de comments dat steeds meer reaguurders wel begrepen hebben hoe een vereniging werkt. Helaas leren veel ouders hun kinderen om voetbalconsument te zijn. Alles doet een ander wel en ik stuur mijn kind met 5 euro op zaterdag morgen vroeg de deur uit, heb ik er de hele dag geen omkijken naar. Het is een gods wonder dat er nog mensen zijn die bestuurslid van een vereniging willen zijn al hoe wel ik om mij heen al hoor dat ze nauwelijks nog te vinden zijn.

Therapietje | 16-02-17 | 09:54

Moeders wilt uit 'principe' de contributie niet betalen, volkomen terecht dat dat jongetje naar huis wordt gestuurd!

Arknow | 16-02-17 | 09:29

Vrijwel alle reacties snappen totaal niet waar het om gaat. Een voetbalclub is een VERENIGING en geen bedrijf. Daar gaat jullie denken volledig mank.

het principe van een bedrijf: U (de klant koopt) betaalt de kostprijs van dat artikel + winst van dat bedrijf. Bevalt U dat niet dan kunt U al of niet met een dikke middelvinger dat bedrijf verlaten en bij de concurrent gaan shoppen.

het principe van een (voetbal) club: Leden (ouders van leden) vinden voetballen leuk voor hun kinderen en besluiten samen de kinderen te laten voetballen. Zij verenigen zich dan. De club maakt € 0,00 winst. De kostprijs ( zonder winst) wordt door de verenigde leden gedeeld ( dat heet contributie ) + sponsoren en de werkzaamheden ( om de kosten te besparen) wordt gedaan door vrijwilligers (grote klussen worden vrijwilligers gevraagd, kleine klussen worden door iedereen gedeeld/aangewezen ( zoals om beurten met 3 a 4 kinderen rijden naar Uitwedstrijden en bardienst).

Het beleid, wie wat betaalt, wie wat doet wordt door de meerderheid van de verenigde leden besloten op jaarlijkse ALV ( Algemene Leden Vergadering ) door hoofdelijke stemming.

Elk lid dat protesteert tegen contributie, tegen aanschaf shirtjes, tegen fondswerving ( waar in dit geval sprake van is ) protesteert tegen zichzelf, want leden zijn de club ( het gaat hier om vereniging en niet om een bedrijf met beursgenoteerde aandelen, CEO met knappe salarissen). U als lid heeft zelf voor het beleid gestemd of een mandaat gegeven aan de meerderheid van voorstemmers.

voor ieder lid geldt, stem in met de meerderheid van je collega leden ( lidmaatschap houdt in akkoord met meerderheid stemmen) of verlaat UW club.

Professor Kluns | 16-02-17 | 09:20

Ik durf te wedden dat er wel wat meer aan dit verhaal kleeft. Dit is natuurlijk alleen de emo-pornografische kant van het verhaal van de vier kinderen en hun ouders die verteld wordt. Dikke kans dat die koters wel wat meer hebben uitgevroten dan alleen 'niet slagen in lootjes verkopen'.

stampertje85 | 16-02-17 | 02:07

Kinderpostzegels ook maar afschaffen dan?

Als ouder een beetje betrokkenheid tonen door je kind te helpen met de verkoop, en je bent die 25 lootjes van 1 euro binnen twee dagen kwijt aan vrienden/familie/collega's/buren etc.

Morris Stockwood | 16-02-17 | 01:53

Dit zat er al een tijdje aan te komen volgens mij.
Dit en nog veel meer van die rare toestanden die men bij zowat alle (voetbal)clubs wel tegen komt.
Is voor mij inmiddels reden om ouders te adviseren zichzelf af te vragen of je dat je kind wel mee wil geven als onderdeel van de opvoeding.

D-Fens_1963 | 15-02-17 | 23:58

Rutger Castricum helemaal naar Bladel gereden , halve dag geld erdoorheengejaagd, uitsmijter met ham en kaas aan twee kanten gebakken, voor € 90.- getankt, cameraman betaald, item gescored en nog te beroerd om voor € 15 euro lootjes te kopen.(Al was het achteraf geweest) Gottegot wat is ie lekker bezig geweest vandaag.

ijskogel | 15-02-17 | 23:57

Overigens gaat royeren veel te ver. Lidmaatschap opzeggen i.v.m. een onwerkbare situatie was voldoende geweest. Royeren is voor kopschoppers en trainers met losse handjes, niet voor ouders met een bestuurlijk conflict.

Guise | 15-02-17 | 23:23

Het besluit om de contributie niet te verhogen maar deels te innen via verplichte lotenverkoop is tamelijk dom, maar desalniettemin aangenomen door de ALV en opgenomen in de statuten waar ieder lid van de vereniging zich aan heeft te houden.
Als je dit gedrag door de vingers ziet leg je een precedent voor andere soortgelijke overtredingen. Voetbal is volkssport #1, dus dit zal vast niet de enige familie zijn die het niet zo breed heeft. Gegarandeerd dat je hier gezeik mee krijgt van andere leden die wél met moeite die €25 hebben opgehoest, omdat het in de regels staat.
Ook fijn dat de media je al partij laten kiezen voordat je het stuk überhaupt gelezen hebt. "Kind weggeschopt omdat hij te weinig loten heeft verkocht", nee, "Jeugdlid geroyeerd omdat ouders weigeren contributie te betalen".

Guise | 15-02-17 | 23:08

VVBladella klinkt meer als een geslachtsziekte

Beg | 15-02-17 | 22:51

Wordt aardig tekeer gegaan hier tegen het bestuur. Hun reactie gelezen hebbende kan ik het besluit wel begrijpen. Er zijn afspraken gemaakt in de ALV. Klaar, kon iedereen over mee praten. Maar waarschijnlijk was mevrouw de ouder daar AFWEZIG. Contributie niet te hoog maken, uitstekend te verdedigen. Geen hoge drempel om lid te worden. Tegenprestatie vragen, prima. Het hoeft geen eenrichtingsverkeer te zijn. Je kunt niet verwachten dat een klein altijd hetzelfde groepje VRIJWILLIGERS de club draaiende houd. Als dit teruggedraaid wordt zou ik als bestuur collectief aftreden. Waarschijnlijk niemand die het over wil nemen en je kan de club opdoeken. Maar dat schijnen de meesten hier helemaal niet erg te vinden...

Warhammer | 15-02-17 | 21:55

Zoals verwacht draait de club de maatregel terecht niet terug en volgens mij kan dat ook niet omdat het in de ledenvergadering in meerderheid is vastgesteld. De KNVB zijn slappe zakken die hier niets mee te maken hebben. Het was een beslissing op een maatregel van bestuur en aanwezige leden om op deze wijze de contributie te verlagen en die door het bestuur vervolgens is uitgevoerd.
Nu brallende leden en ouders die toen niet de moeite namen om te komen hebben hier nu geen stem meer in.

Therapietje | 15-02-17 | 21:28

Dat bestuur wordt vrijdagavond afgemaakt door de Snor en zijn kornuiten. Ik verheug me er al op. Je ziet zo aan harses van die Pim Lavrijsen dat het een nare gast is.

brutus68 | 15-02-17 | 20:41

The road to hell is paved with good intentions

Nichtsneues | 15-02-17 | 20:27

-weggejorist-

Kutclubbladella | 15-02-17 | 20:05

@miko | 15-02-17 | 18:37
Precies dat dus maar dat geldt (in mindere mate) ook voor de club.
Je gaat als club toch geen jochie royeren om 15 euro en als beetje ouder laat je dat al helemaal niet gebeuren.
Mevrouw had de mogelijkheid om dat bedragje te betalen en het daarna in de ledenvergadering ter discussie te stellen.
Maarja principes belangrijker dan het kind?
Of het moet zijn dat die mevrouw die paar euro echt niet heeft, in dat geval had ik ze graag betaald voor dat mannetje.

Berbaar | 15-02-17 | 18:56

Wordt uit de club gezet: klotestreek. Moeder: " zegt ze. "Hij heeft twee dagen hoofdpijn gehad en moeten overgeven.". Krijgt een jongetje van 10 daarvan twee dagenb koppijn en moet hij van gif kotsen? Wie is er hier hysterisch, de jongen of zijn moeder?

zbb | 15-02-17 | 18:54

Ook leuk trouwens,ouders die hun 'principes ' Uitvechten,standhouden over het hoofd van hun kinderen maar dan wel janken in de media.

miko | 15-02-17 | 18:37

Twee dagen hoofdpijn en overgeven?? Niet bepaald de nieuwe Jaap Stam zeg maar.

miko | 15-02-17 | 18:35

'T was met de algemene ledenvergadering beslist, und sie wissen es: befehl ist befehl !!!

gasboer | 15-02-17 | 18:32

Zo, de KNVB reageert zowaar binnen 1 dag. Gebeurt nooit bij de geweld misstanden die wekelijks de velden sieren.

faz | 15-02-17 | 18:24

Klinkt echt als de 'vrijwillige' eigen bijdrage van vroeger die bij nader inzien toch niet vrijwillig bleek te zijn.

Keutels | 15-02-17 | 18:07

Pim Lavrijsen van VV Bladella zegt de situatie te betreuren, maar dat het bestuur de regels volgt. "Een aantal jaar geleden is tijdens een ledenvergadering besloten dat dit de gang van zaken is. Bij een tennisvereniging moet je bardiensten draaien. Als je dat niet wilt, kan je het ook afkopen."

nu staat er echter heel duidelijk bij de aanmelding mijnheer Lavrijsen dat ouders een vrijwillige taak dienen te doen bij de club als zij zich aanmelden... zoals bardienst draaien..

mijnheer Lavrijsen kent de spelregels blijkbaar niet van zijn eigen club waar hij bestuurslid van is..

fikkieblijf! | 15-02-17 | 18:02

Die lootjes vind ik eigenlijk een moderne vorm van kinderarbeid en morele chantage. Überhaupt om misselijk van te worden.

Nietvoordekat | 15-02-17 | 17:58

Verenigingen zijn uitermate democratisch; zo is de wet. De leden kunnen deze klootzakken die zich nu "bestuur" noemen naar huis sturen. Vanavond nog. Opgave van reden niet nodig. Snel een ledenvergadering dus en deze klojo's eruit wippen. Snel.

langzullenweleven | 15-02-17 | 17:53

Gefeliciteerd jongen, gered voor het leven. Voetbal is voor en door Tokkies.

Kwatz | 15-02-17 | 17:50

Ok dat is vrij debiel. Maar betaal gewoon contributie ipv te huilen.

Hans Gruber | 15-02-17 | 17:49

verhoog gewoon contributie en geef korting aan spelers die minimaal een x-aantal loten verkopen.
Of doe niets met contributie en geef gratis consumptiebonnen voor het verkopen van loten. Denk dat je daarbij de jeugd helemaal actief krijgt.

New Quacka | 15-02-17 | 17:42

In de statuten staat duidelijk dat van leden wordt verwacht tijdens de jaarlijkse loterij minimaal 25 lootjes te verkopen. De contributie is daarentegen relatief laag. Alle ouders waarbij het kind niet genoeg lootjes heeft verkocht betalen dan normaal gesproken het verschil aan de club. Zie het als extra contributie.

Maar als je dat dus weigert als ouder, dan royeren ze je kind. En royeren is een hele zware stap. Dat gebeurt alleen bij geweld, misbruik, dat soort zware vergrijpen waarbij justitie nog wel eens om de hoek komt kijken.

Als club kun je ook gewoon de contributie verhogen en de eis uit je statuten rukken. Is veel makkelijker. Ook voor je PR machine. Nu sta je er toch vervelend op als een stel idioten natuurlijk.

BeunDeHaas | 15-02-17 | 17:38

TonyD | 15-02-17 | 17:14

de KNVB mag zelf ook wel even de hand in eigen boezem steken. De KNVB vangt van iedere jeugdspelertje vanaf 7 jaar ook weer een mooie afdracht. Hoeven ze niets mee te doen, ja toch.. de salarissen van de KNVB zelf worden er niet minder om..
nooit begrepen waarom die KNVB van jeugd ook nog poen moet hebben..

fikkieblijf! | 15-02-17 | 17:33

@ Muxje | 15-02-17 | 17:00

Het zou idd duidelijker geweest zijn maar dat maakt nog niet dat het toegestaan is, het mag gewoon niet.

krem | 15-02-17 | 17:28

Ageless | 15-02-17 | 17:06 In de ledenvergadering vastgelegd. Dus elk lid had dit kunnen weten als ze niet te lamlendig waren geweest even de algemene vergadering van de club te bezoeken waar ze zo enorm bij betrokken zijn, maar niet heus. Hadden ze daar hun stem kunnen laten horen. En nu opeens is de wereld te klein en wordt de media ingeschakeld om goed willende bestuursleden onderuit te halen. Bestuursleden die zich wel vrijwillig inzetten voor hun kut koters op allerlei gebeid. Ga je schamen ouders.

Therapietje | 15-02-17 | 17:23

Bigi Bana Boy | 15-02-17 | 17:02
Mooi verhaal.
Vertienvoudigen...
1600 euro pp.
gemiddeld 200 leden bij een voetbalvereniging, zou dus 320.000 euro per jaar zijn. Voornamelijk huur van de grond? Of ga je maar een paar man een betaalde functie aanbieden?
Blijft een mooi verhaal, geloven we geen zak van, doen we helemaal niks mee.
Kennelijk zit je zelf in een bestuur en heb je het allemaal al uitgerekend op je zakjapanner.
Bij veel voetbalverenigingen die ik ken zijn de prijzen de afgelopen vijf jaar explosief gestegen in vergelijking tot de rest van de economie.
Zoals je al zegt zijn het geen commerciële instellingen, toch denkt menig "bestuurder" dat het wel zo geëxploiteerd dient te worden en knabbelt zelf lekker mee.
En ondertussen maar meer blijven eisen van de vrijwilligers. Gek hè? Dat dan steeds meer mensen er de brui aan geven...

guillaume | 15-02-17 | 17:17

nos.nl/artikel/2158410-voetbalclub-stu...

De KNVB zegt tegen Omroep Brabant niet blij te zijn met het besluit van de club. ''Die spelertjes zijn er niet om geld te verdienen voor de club. Zij moeten met hun vrienden kunnen voetballen", zegt de bond.

TonyD | 15-02-17 | 17:14

@Enter Yeti | 15-02-17 | 15:57
Nee, ik bedoelde toch echt "Ordnung muss sein". "Befehl ist Befehl" is van toepassing op het lotenverkoopgebod.
Ik heb het over het besluit tot royeren i.v.m. regels zijn regels.

Den Heerscher | 15-02-17 | 17:12

Ageless | 15-02-17 | 17:06
Prima analyse van Marjan Olfers. Blijft staan dat je best eisen mag stellen aan een lidmaatschap.

Bigi Bana Boy | 15-02-17 | 17:11

www.bndestem.nl/regio/brabant/hooglera...
Vier jeugdleden zijn niet meer welkom bij de Bladelse voetbalclub Bladella. Omdat ze geen actieve bijdrage van 25 euro hebben geleverd door het verkopen van lootjes. "We hebben eind vorig seizoen in de ledenvergadering een voorstel aangenomen", licht secretaris a.i. Jac van der Aa van Bladella toe. "Om de contributiestijging te beperken hebben we de verplichting daaraan gekoppeld dat elk actief lid een bijdrage moet leveren voor de club." Voor jeugdleden betekende dat concreet voor 25 euro lootjes verkopen voor de nieuwjaarsloterij. Vier jeugdleden hebben niet aan die opdracht voldaan. En hun ouders willen het bedrag niet bijpassen.

"Voor twee kinderen is dat vijftig euro", zegt een van de ouders. Het stuit haar tegen de borst dat de contributie verhoogd is én dat daarnaast de verplichting van de lootjesverkoop is opgelegd. Een formele brief over de beëindiging van het lidmaatschap van de club heeft ze nog niet ontvangen. Ze heeft informatie ingewonnen bij rechtsbijstand. "Ik wil gewoon in gesprek kunnen gaan met Bladella. We hebben voor het hele jaar contributie betaald. Ik wil dat mijn zoons lekker kunnen voetballen."

Het wegsturen van minderjarige voetballers omdat ze niet voldoen aan een betalingsopdracht, is buitenproportioneel en onrechtvaardig. Dat zegt Marjan Olfers, hoogleraar sport en recht, in een reactie op het nieuws dat vier jeugdleden van voetbalclub Bladella definitief zijn weggestuurd. “Een royement is het zwaarste middel dat je als vereniging kunt toepassen. Deze club gaat daarmee te ver. We hebben het hier over kinderen, je kunt hen het recht om te sporten niet ontnemen. Je royeert iemand als hij of zij zich schuldig heeft gemaakt aan geweld of ernstige uitlatingen. Niet als diegene onvoldoende lootjes heeft verkocht. Dit gaat echt alle perken te buiten.”

Om de contributiestijging bij Bladella te beperken, koppelt de club de verplichting dat elk actief lid een bijdrage moet leveren voor de club. Dus ook de jeugdleden. “Maar dat is helemaal niet redelijk. Je kunt geen verplichting op kinderen laten rusten en daar vervolgens deze consequenties aan verbinden. Dat gaat te ver. Je raakt hiermee de kinderen die voor hun plezier ergens willen sporten.” Olfers had meer creativiteit bij het bestuur verwacht. “Laat ze desnoods een middagje schoonmaken, maar stuur ze niet voor eens en voor altijd weg bij een plek waar ze graag zijn. Dat kan gewoon niet. Als bestuurder moet je de belangen van het kind tegenover die van de club wegen. Dat is hier niet gebeurd. Als je zo nodig extra geld wilt, verhoog dan het ledengeld, want dit is gewoon verkapte contributie.”

Ouders die oneens zijn met de club, kunnen naar de voorzieningenrechter stappen om het besluit terug te draaien. Olfers denkt dat zoiets zin kan hebben. “Want dit voelt aan alle kanten niet goed. Het is haast een verplichting van arbeid. Wat mij betreft moet deze voetbalclub beter zijn huiswerk doen. Ze hebben het recht niet om een jeugdlid om deze reden te royeren, ze betalen immers contributie.”

Ageless | 15-02-17 | 17:06

IntegereVoorzitter | 15-02-17 | 15:50
Clubs draaien op vrijwilligers. Punt. Van contributie, kantienopbrengsten en sponsorgelden dan een club niet draaien zonder vrijwilligers. Als clubs echt daadwerkelijk aan de gemeente de huur moesten betalen die overeenkomt met de economische waarde van de grond én voor alle functies betaalde krachten zouden moeten inhuren, dan zou de contributie vertienvoudigen. Nu kost het pakweg 160,- p/j. dat is rij weinig vergeleken met andere sporten eerlijk gezegd. Veel leden vergeen nog wel een wat een vereniging inhoudt. Het zijn geen commerciële instellingen. Je mag best wat terugvragen van je leden voor hun lidmaatschap.

Bigi Bana Boy | 15-02-17 | 17:02

@krem 16:34: Je kan het ook omkeren: men geeft de leden de gelegenheid om een deel (€25) van de contributie te voldoen door lootjes te verkopen. Iedereen mag kiezen: meedoen met de verkoop of de volle contributie betalen. Daar is niets oneerlijks aan, ik vind het eerder een sympathieke regeling. Men had misschien wel duidelijker moeten maken dat die €25 aan loten onderdeel was van de contributie.

De enige die hier echt fout zit is de moeder die weigerde de contributie geheel te voldoen. En Sywert (waarom blijven we toch van die nonvaleur horen?) weer eens, met een tendentieuze en ongefundeerde stelling dat het joch "nooit" meer bij de club mag ballen. Want dat is gewoon niet waar.

Muxje | 15-02-17 | 17:00

Mijn vereniging verwacht van alle leden dat ze zo'n 40 uur per jaar komen werken om zo niets uit te besteden wat de vereniging ook zelf kunt doen. Dat is nodig om de contributie laag te houden. Maar ik zou geen lootjes gaan verkopen.

Wedstrijdkrokodil | 15-02-17 | 16:59

Wat lief. GS dat iemand de maat neemt over fatsoen.

TegenBeterWetenIn | 15-02-17 | 16:55

krem | 15-02-17 | 16:34
Je moet wat als je al dat geld in onduidelijke potjes schuift.
Of even een prijzig kunstgrasveld laat aanleggen, gelijk ook nieuwe inklapbare goaltjes en andere snuisterijen aanschaft omdat de club dichtbij dat ook allemaal heeft.
Dat geld moet ergens vandaan komen hè? Makkelijkste weg is via de ouders van de kinderen, laat hun maar dokken...

guillaume | 15-02-17 | 16:38

Deze club heeft goed geluisterd naar Marc Rutte. Dit is de participatie maatschappij op het laagste niveau.

Ik denk dat dit bestuur, met de penningmeester voorop 15 maart niet haalt.

Bon-sens | 15-02-17 | 16:37

Acar_ketimun | 15-02-17 | 16:30

P'sies. Er is zelfs een gezegde daar: "If you didn't win, you didn't cheat hard enough." Als er 1 land gefixeerd is op winnen dan is het wel de VS.

Basil Fawlty | 15-02-17 | 16:37

@IntegereVoorzitter
Artikel 6.5.A Waarin verwezen wordt naar het niet nakomen van genomen besluiten door de a.l.v

Gampel | 15-02-17 | 16:36

@ vaderlander | 15-02-17 | 16:26

Je kan een lid nooit verplichten om lootjes te verkopen voor de club en al helemaal geen kind.

Het staat de club vrij om dan gewoon meer contributie aan de leden te vragen maar die moet voor iedereen gelijk zijn. Het is niet toegestaan bepaalde leden een korting op contributie te even of andere leden extra contributie te laten betalen. Het is zowiezo al fout wanneer je je begroting sluitend moet krijgen dmv verkoop van lootjes....

krem | 15-02-17 | 16:34

@Nacho_Vidal | 15-02-17 | 15:35
Puur het meedoen?? Vandaar die beauty pagents voor 6 jarigen, en de opvoeding dat een kind vanaf jongs af aan leert dat hij of zij moet presteren. Vandaar de jaarlijkse strijd om klassehoofd, cheerleader of halfback te worden.
Het winnen is voor Amerikanen echt belangrijker dan het meedoen als het je al met de paplepel wordt ingegoten.

Acar_ketimun | 15-02-17 | 16:30

Ik heb ook een grafhekel aan dat gezeur over sponsorloterij op mijn zoon zijn club, maar als dit in de regelementen staat en dit is wettelijk gezien ok dan moet je niet zeiken. Je kunt dat ook gewoon afkopen.
Als je regels opstelt moet je ze ook handhaven.

vaderlander | 15-02-17 | 16:26

Ik heb ook een grafhekel aan dat gezeur over sponsorloterij op mijn zoon zijn club, maar als dit in de regelementen staat en dit is wettelijk gezien ok dan moet je niet zeiken. Je kunt dat ook gewoon afkopen.
Als je regels opstelt moet je ze ook handhaven.

vaderlander | 15-02-17 | 16:25

Nog even en de club krijgt bezoek van de Belastinginspecteur en de Arbeidsinspectie. En dat jochie een aanbod van PSV.

Schaaldier | 15-02-17 | 16:25

nu ken ik de verdere nuances niet maar, lidmaatschap per jaar kost meestal ook een kleine 100 euro. Voetbalseizoen minus vakantiesluiting is dan ongeveer een maand of 8.
Bij mijn zoon kregen we na betaling te horen dat er geen 'vrijwilligers'waren om de pupillen te coachen op de trainingsdagen. Als wij als ouders niet die taak onderling konden en wilde oppakken was er dus geen training en geen wedstrijd voor de D club..
vervolgens werd er door wat moeders en een enkele vadere maar training gegeven.. om vervolgens een mail te ontvangen dat iedere ouder verplicht was om een 'vrijwillige bijdrage te leveren o.a. bardienst of w.c. schrobdienst..

Om inderdaad weer een bericht te krijgen dat er lootjes moesten worden verkocht.. dat heb ik pertinent geweigerd. Kinderen willen voetballen, betalen contributie, er mag gevraagd worden aan ouders om vrijwillig mee te draaien.. maar ergens ligt toch een grens lijkt mij.. en dan nog, een kind royeren voor het niet uitvoeren van een vrijwillige taak.. kom op zeg.

Als ouder zou ik toch eens bij de Gemeente de wethouder om een gesprek gaan vragen of dit soort royementen wel mogen als kinderen niet voldoen aan een colportage dienst dat nix meer te maken heeft met sporten..

fikkieblijf! | 15-02-17 | 16:24

En welke voetbalclub drijft er niet op zwarte/grijze gelden?
Maar wel aan de clubregeltjes vasthouden met je (k)loterijen en op die manier een vorm van kinderarbeid promoten.
Ach ja, ouders moeten niet zo klagen hè?
Zo krijgen ze tenminste nog een beetje korting op de contributie. De contributie die volgend jaar natuurlijk weer flink omhoog gaat omdat de kosten zogenaamd enorm gestegen zijn of de cashflow dik in de min schiet.
Ondertussen gaan we wat centjes aan het bestuur uitgeven, want die zetten zich keihard in voor nop.
Het zijn allemaal mooie constructies die ze bedenken, maar vooral voor zichzelf.
Crimineel, zelfverrijkend gedrag als je het mij vraagt.
Laat ze lekker de pleuris genieten!

guillaume | 15-02-17 | 16:23

Deze club dient volledig afgefakkeld te worden. Over de rug van pupillen een beetje de grote club lopen uithangen en zelfs te koop lopen met een overeenkomst met PSV.
Eerst een ventje een levenslang verbod opleggen en dan straks met sponsorgeld zeker de gulle Prins Carnaval lopen uithangen.
Digitaal schandpalen dat bestuur... en zoals ik hierboven al las: ik hoop dat ze er over een paar jaar achter komen dat ze de Bladelse Johan Cruijff hebben geroyeerd.
Ik ben witheet....... (van woede)

TonyD | 15-02-17 | 16:21

Kindewetje Van Houten: jonger dan 12 jaar mag je niet werken.
Aangifte doen, (...)
@ Raider Twix | 15-02-17 | 15:26
Goed gezien..!
Ik citeer:
"De Wet houdende maatregelen tot het tegengaan van overmatigen arbeid en verwaarloozing van kinderen, beter bekend als het Kinderwetje van Van Houten uit 1874 is de eerste wet die in Nederland een einde moest maken aan kinderarbeid. De wet kwam tot stand op initiatief van de liberale politicus Samuel van Houten en verbood kinderen tot 12 jaar in fabrieken te werken. Het verbod was "niet toepasselijk op huiselijke en persoonlijke diensten en op veldarbeid".
nl.wikipedia.org/wiki/Kinderwetje_van...

telelezer | 15-02-17 | 16:17

Wat een opgeklopt eenzijdig verhaal en de media kan weer scoren. De meeste clubs houden de contributie bewust zo laag mogelijk maar daar staat dan wel de verplchting tegenover soms iets extras voor jou club te doen. zoals bardienst, schoonmaak, scheidsrechteren of rijden naar uitwedstrijden. Wil je dat niet en behoor je tot de vereniginsconsumenten is voor jou koter de contributie per jaar 50-75 euro hoger. Wil je dat ook niet gewoon ergens anders gaan ballen.
Als het goed is, is er elk jaar leden vergadering waar het bestuur verantwoording over de financiën aflegt en waar je hoort wat voor acties noodzakelijk zijn de begroting dicht te krijgen, meestal komen daar wel 10 leden naar luisteren, dus klagen kan daar.

Therapietje | 15-02-17 | 16:16

klamme.vla | 15-02-17 | 16:09
Ben ik niet met je eens. Vroeger speelde ik ook voetbal, heb er de leukste herinnering aan. Voetbal is magisch. Maar dan heb je wel een club nodig met inlevingsvermogen voor de kleintjes. Als ze wat ouder zijn, mag je misschien zaken als een tegenprestatie, een taak, van ze vragen, maar royeren vanwege te weinig lootjes verkopen, hoort er dan ook niet bij.

lingo star | 15-02-17 | 16:15

Ene Gampel roept hier op om de moeder te gaan lastigvallen en pesten. Joris is het er mee eens.

Schaaldier | 15-02-17 | 16:15

Gampel | 15-02-17 | 16:08

Waarom? Er werd gevraagd wat er in de statuten stond over de loterij, en in de statuten komen de woorden "loterij" en "loten" niet voor. Het Jeugdinfoboek is een totaal ander document, mijn reactie heeft dus niets met wel of niet kunnen snellezen te maken.

IntegereVoorzitter | 15-02-17 | 16:14

Je kunt lullen wat je wilt over "tegenprestatie", statuten, ALV en wat nog meer, maar een jongetje van 10 royeren omdat hij te weinig lootjes heeft verkocht is gewoonweg harteloos.

De gelaarsde kat | 15-02-17 | 16:13

-weggejorist-

p1965 | 15-02-17 | 16:12

-weggejorist-

p1965 | 15-02-17 | 16:12

-weggejorist-

p1965 | 15-02-17 | 16:12

-weggejorist-

p1965 | 15-02-17 | 16:12

@ikdenkwat misschien had deze dame zich dan eens moeten verdiepen in de besluiten genomen door de a.l.v of er zelf heen kunnen gaan. Blijft toch de club van je kind hè

Gampel | 15-02-17 | 16:11

IntegereVoorzitter | 15-02-17 | 15:59

Punt 3.1 www.bladella.nl/back-site/upload/blade...

Ik weet niet of dit de juiste manier is, maar het is zeker een waardevolle les dat bij een vereniging die grotendeels draait op vrijwilligers participeren boven consumeren moet gaan.

coburn | 15-02-17 | 16:10

Het kind kan er alleen maar gelukkiger van worden. Eindelijk niet meer die kutsport beoefenen. You go kid!

klamme.vla | 15-02-17 | 16:09

@Integerevoorzitter....
Jeugdinfoboek Hfdst 3 art 1. nieuwjaarsloterij.... cursusje snellezen cadeau doen?

Gampel | 15-02-17 | 16:08

Qua fijngevoeligheid is die club niet echt een lot uit de loterij.

Nehemia | 15-02-17 | 16:07

Gampel | 15-02-17 | 15:49
Leuk verhaal maar klopt niet, dit jaar is het voor het eerst geweest en dat menneke is al 4 jaar lid. dusseeee

ikdenkwat | 15-02-17 | 16:07

-weggejorist-

Akke-de-Miekus | 15-02-17 | 16:06

Ik heb even alle Ster en Hoofdsponsoren een e-mail gestuurd. Doen jullie dat ook even! Reactie van Schippers:
Beste,

We zijn inhoudelijk niet op de hoogte van hetgeen wat er speelt tussen Bladella en de leden. Om die reden kunnen wij helaas inhoudelijk niet reageren op deze situatie.

Mocht u nog vragen hebben, vernemen wij dat graag!
Met vriendelijke groet,

Team MS Schippers

Pale Rider | 15-02-17 | 16:06

@Gampel | 15-02-17 | 15:49
Yep gezien en mijn God wat is het goedkoop sporten in de provincie.
Voor mijn Berbaartjes moest ik ieder jaar 300+ euro contributie betalen aan de lokale hockey- en rugbyclub.
En dan kwamen ze ook nog met die pokke lootjes thuis :(

Berbaar | 15-02-17 | 16:01

Dus die lul van een Pim Lavrijsen laat kinderen werken.

niks mis mee | 15-02-17 | 15:59

Ik ben benieuwd waar in de statuten staat dat de loterijverkoop verplicht is.
Joosthoudtervan | 15-02-17 | 15:55

Statuten staan gewoon op de website van de club. Een word search op "loterij" en "loten" leverde 0 hits op.

IntegereVoorzitter | 15-02-17 | 15:59

Verkapte contributie. Erg sneu wanneer je aan dit soort praktijken begint.

Mahatma | 15-02-17 | 15:58

@ Den Heerscher | 15-02-17 | 15:20

Volgens mij bent u in de war met "Befehl ist Befehl", maar dat terzijde. Verder natuurlijk belachelijk om zo'n mannetje van een club af te donderen. Verhoog dan gewoon je contributie met €10,- en spreek af dat je één dag in het jaar met iedereen die loten deur-aan-deur gaat verkopen. Dit is gewoon triest!

Enter Yeti | 15-02-17 | 15:57

25 lootjes van een euro....
Waarom niet gewoon 2,10 euro bij de maandelijkse contributie.
Dat gefröbel met die loten. Organiseer iets met een bingo. Iets met oud papier. Rommelmarkt. Sommeer ouders vrijwilligerswerk te doen. Of die voetballertjes zelf. Ik vind een lot kopen altijd een beetje storend. Je moet dan denken aan de trekking. Gewoon een hoop gezeik.

TB2318 | 15-02-17 | 15:56

@glebber
Dan ben ik benieuwd hoe jij dan wilt zorgen dat bij een voetbalvereniging jouw kinderen wat te drinken kunnen kopen, jouw kinderen bij een uitwedstrijd terecht komen, jouw kinderen in een schone kleedkamer kunnen omkleden en er voor jouw kinderen een scheidsrechter op het veld staat?
.
Dat is trouwens niet anders dan 25 jaar geleden hoor. Dus het wordt helemaal niet erger. De ene club heeft nu eenmaal meer vrijwilligers dan de andere. En als er geen vrijwilligers zijn, zul je de ouders een handje moeten helpen. De vereniging ben je met zijn allen nu eenmaal.
.
On topic: Walgelijke actie van deze club. Helemaal eens met Mosterd. Een kind royeren vanwege een paar lootjes. Als het contributie is, is het contributie. Als het lootjes verkopen is, is het lootjes verkopen. Ik ben benieuwd waar in de statuten staat dat de loterijverkoop verplicht is.

Joosthoudtervan | 15-02-17 | 15:55

Toch heel goed dat zo'n jongen leert dat alles in voetbal draait om geld? en dat het de hyena's van het bestuur volledig lak aan iedereen hebben? En dat je als speler kan vertrekken als je niet genoeg opbrengt? Net het echte leven.

Haatgenerator | 15-02-17 | 15:54

Oooowh website heeft linkje naar sponsoren en secretariaat + pennigmeester.

\o/

fukallahalhollandi | 15-02-17 | 15:54

Gelukkig zijn er nog twee voetbalclubs in Bladel:
RKV Dosko 32 en V.V. Netersel.

Dit jochie lekker naar een andere club overschrijven waar het voetbalplezier wel het belangrijkts is.

Passagier | 15-02-17 | 15:52

Die club heeft volgens de website zelfs een fucking Denktank.

"Weet je wat ik denk, Henk? We gaan lootjes verkopen"

#ligt hier gevouwen van de flauwe eigenhumor.

Teleo | 15-02-17 | 15:51

"De regel is volgens Lavrijsen vooral opgesteld om 'jeugdspelers te leren dat er tegenover een lidmaatschap ook een tegenprestatie mag staan'. Daarbij vormt de jaarlijkse loterij volgens hem een belangrijke bron van inkomsten voor de club."

Heet die tegenprestatie niet gewoon "contributie"? Als de club van de contributie niet rondkomt moeten ze toch eens wat kritischer naar de boekhouding gaan kijken. Sponsoren, subsidies, contributie een beetje ophogen... dat soort zaken.

Laat het bestuur zichzelf eerst maar eens nuttig maken en inzetten voor een gezonde geldstroom, in plaats van het af te wentelen op jonge kinderen middels allerlei irritante bedelconstructies zoals die eindeloze stroom lokale sportclub-loterijen.

Wel fijn om te weten dat er blijkbaar sportclubs bestaan die dergelijke debiele regels hebben en handhaven. Kan ik over een paar jaar extra opletten als mijn kind oud genoeg is om lid te worden van een sportclub.

IntegereVoorzitter | 15-02-17 | 15:50

@Mosterd en overige jankerds...
Staat gewoon in de statuten aangenomen door de a.l.v. Zie het als een korting van 25 EUR op de contributie die toch al laag is bij deze vereniging. Niet genoeg verkochte loten is een incasso van 25 EUR - 1 EUR/verkocht lot. Dat mevrouw het nu via de media speelt is schofterig want toen ze haar zoontje aanmeldde is ze gewoon akkoord gegaan met deze statuten. Voor de liefhebbers staan zowel de contributie (ter vergelijk) en de statuten gewoon op de website van de vereniging. Misschien dat de mailbom helden dan ook nog achter het mailadres van de dame in kwestie kunnen komen...

Gampel | 15-02-17 | 15:49

Wat een prutsers, leden roepen anoniem corrupte bende, ik ben benieuwd of de gemeente daar iets mee gaat doen.

ikdenkwat | 15-02-17 | 15:49

Beetje sneu voor dat knulletje.
Vreemd dat club en moeders het zo op de spits drijven, het gaat om f*cking 15 euro.
Gevolg zal zijn dat straks iedereen 25 euro extra contributie moet betalen.
Leuk hoor principes Maaike & Bladella maar triest dat jullie volwassenen daar een jochie het slachtoffer van laten worden.
Tot zover mijn tegel in de categorie klein leed!

Berbaar | 15-02-17 | 15:45

25 lootjes is niet weinig. Het kan zijn, dat het zo'n kind niet lukt al die lootjes te verkopen. Dan moet je toch wel zeer hard zijn om zo'n kleintje niet te mogen laten voetballen. Echt waardeloos is dat. Economisme waar niet alleen Jesse Klaver van walgt, maar waar zelfs de meest verstokte VVD'er en D66'er zijn vraagtekens bij stelt.

lingo star | 15-02-17 | 15:44

De kinderhaat neemt epidemische vormen aan bij Bladella.

Nehemia | 15-02-17 | 15:43

Nacho_Vidal | 15-02-17 | 15:29

roflol

Teleo | 15-02-17 | 15:42

-weggejorist-

Nacho_Vidal | 15-02-17 | 15:37

Het verschil tussen Europeanen en Amerikanen met kinderen die sport beoefenen is groot.

Puur het meedoen is voldoende daar. Hier is de competentiedrang veel groter.

Ouders die hun frustraties botvieren op hun kinderen omdat Kortpittige Gea weer niet met de beentjes wijd wilde.

Nee vind je het gek lul, met je dikke pens bier zuipend Studio Sport kijken op zondag.

Nacho_Vidal | 15-02-17 | 15:35

voorzitter Rene Walenberg. Volgens mij is dat Vogelbeest.

duitse herder | 15-02-17 | 15:35

Voetbal is toch alleen maar voor paupers.
Echte mannen spelen pinball!

GebakkenEieren | 15-02-17 | 15:34

Ik snap de moeder en vind het ontzettend sneu voor die jongen. Gemeente moet de subsidiekraan ook maar dichtdraaien want ze betalen immers contributie en sport en welzijn is tegenwoordig best wel een dingetje bij gemeentes. @Sponsors: stap eruit.. hier blijven dan ga je hiermee akkoord en ben je net zo slecht!

Kris | 15-02-17 | 15:34

"De regel is volgens Lavrijsen vooral opgesteld om 'jeugdspelers te leren dat er tegenover een lidmaatschap ook een tegenprestatie mag staan'. "

Ja, een jaarlijkse contributie. En daarmee is het klaar. Oprotten met die kutlootjes.

Captain Pervert | 15-02-17 | 15:33

Schrijver is voor Reusel sport?

nee, dit kan echt niet.
laat die jongen mannekes toch voetballen, achterlijk gezeik!

plukpluk2 | 15-02-17 | 15:32

John McClane | 15-02-17 | 15:31
Bal tegen de ballen.

Nacho_Vidal | 15-02-17 | 15:32

Deze Rabobank beleggingsadviseur begrijpt het verschil niet tussen klanten of jeugdleden financieel uitkleden.

BlueTec | 15-02-17 | 15:31

@Nacho_Vidal | 15-02-17 | 15:29 Letterlijk een blauwe maandag ja? Hoe kwam het dat die maandag blauw was dan?

John McClane | 15-02-17 | 15:31

Ik heb ooit letterlijk een blauwe maandag op voetbal gezeten.

Nadat ik (in paniek) de bal oppakte met de hand en even later toen ik moest keepen vol een bal in mijn zak kreeg hield ik het voor gezien.

Het is gelukkig goed gekomen. Mijn hobbies zijn nu kringlopen, rommelmarkt en kijken naar auto's die eerst niet starten en later wel.

Nacho_Vidal | 15-02-17 | 15:29

Neem aan dat de bond hier wel iets over te melden zal hebben.

Bigi Bana Boy | 15-02-17 | 15:28

Alle sponsoren staan ook op de site iemand zonder leven zin deze allemaal een linkje te sturen van dit artikel.

dam-dame | 15-02-17 | 15:27

Goede zaak dat zal ze leren profs worden niet geboren maar gemaakt. Enne vanaf de C-tjes na verloren thuis/uitwedstrijden terug lopen huis. lol

william7055 | 15-02-17 | 15:27

Zo leert het kind dan wel gelijk met de harde realiteit om te gaan, niet verkopen...... Wieberen.
Een harde maar wel heel goedkope les waar hij hopelijk nog jaren plezier van heeft.
Er zijn gelukkig tientallen sporten leuker dan voetbal dus gewoon wat anders gaan doen lijkt me.

Zathras | 15-02-17 | 15:27

Bladella moet gewoon per direct de contributie 25 euri opschroeven. Zijn ze van het gezeik af.

Marcel66664746 | 15-02-17 | 15:27

Als je echt van je kinderen houdt dan probeer je ze in het jeugd team van Ajax te zetten, net als Youp van het Hek. En wat is BlaDella nou voor een naam? Daar houden die kinderen een jeugdtrauma aan over.

Osdorpertje | 15-02-17 | 15:26

Kindewetje Van Houten: jonger dan 12 jaar mag je niet werken.
-
Aangifte doen, VV krijgt flinke pegel, mag ik hopen.
Verkapte extra contributie dit. Elders gaan voetballen.

Raider Twix | 15-02-17 | 15:26

Bakkeleures | 15-02-17 | 15:19
Gaat waarschijnlijk om loten van de grote clubactie, die hebben een vergunning.

Glasgow Argus | 15-02-17 | 15:26

"De regel is volgens Lavrijsen vooral opgesteld om 'jeugdspelers te leren dat er tegenover een lidmaatschap ook een tegenprestatie mag staan'. Daarbij vormt de jaarlijkse loterij volgens hem een belangrijke bron van inkomsten voor de club."
.
Waarom denk ik dat het alleen om de tweede reden gaat? Huichelaar!

Haatgenerator | 15-02-17 | 15:25

Kom er maar in Nonkel.

dam-dame | 15-02-17 | 15:23

alle bestuursleden staan met naam en email adres op de clubwebsite.. wie doet er ff een mailbommetje gooien?

pip | 15-02-17 | 15:23

Hetzelfde gezeik had je vroeger altijd met die k*tkinderpostzegels.
Was je mooi klaar mee, bij ons in de straat alleen yuppen die nooit thuis waren, een paar opa's en oma's van 89 die er een half uur over deden om na te denken of ze al niet eerder loten hadden gekocht, of die hun portemonnee niet konden vinden, en dan moest je noodgedwongen naar het de Onrendabelenlaan waar alleen vieze mensen woonden of gezinnen met kinderen die zelf al Kinderpostzegels verkochten.
Ik ging op woensdagmiddag liever fietscrossen of verstoppertje spelen, of gewoon computeren dus ik zat helemaal niet te wachten op het verkopen van die postzegels.
.
Kwam dus weleens voor dat je dan op het matje moest komen voor in de klas, 'waarom heb je zo weinig postzegels verkocht?'.
En de bepaalde kinderen van bepaalde persuasie verkochten helemaal niks, maar daar werd niks van gezegd want bepaald geloof.
Flikker toch op met kinderen inzetten voor zaken waardoor volwassenen zich deugend voelen.

Draak uit Brabant | 15-02-17 | 15:22

Een hele laffe club, dat Bladella. Wanneer je niet genoeg geld binnenkrijgt, verhoog dan de contributie. Kan iedereen de keus maken of ie mee wil doen of niet. Normaal krijgt een amateurvereniging geld uit contributies, de slager om de hoek en de kantine, maar dat is nooit genoeg. Dus zoeken ze allemaal naar de vierde geldstroom en de loterij is dan een gemakkelijke keus. Zadel gewoon de jongste jeugd op met een target, meestal kopen opa en oma toch wel alle lootjes. Maar bij de FC Scrooge uit Bladel gaan de heren bestuursleden zelfs jongetjes uit de jongste jeugd royeren. Die bestuursleden werden vast vroeger als allerlaatste gekozen en nog als reservekeeper ook, kan niet anders.

Glasgow Argus | 15-02-17 | 15:22

Dan denk ik aan Brabant, want daar brand nog licht.

Beter_Posz | 15-02-17 | 15:21

-weggejorist-

goedverstaander | 15-02-17 | 15:20

Dat soort extra "corvee" begint zolangzamerhand behoorlijk vervelende proporties aan te nemen. Kantinediensten, moeten rijden naar uitwedstrijden, schoonmaken. Alles voor het kind "natuurlijk". Soms zijn dat soort verenigingen heel erg eng.

glebber | 15-02-17 | 15:20

"Zo zijn nu eenmaal de regels." - DIXIT bestuur.
Ja, "Ordnung muss sein"... Hoe triest wil je het hebben.

Den Heerscher | 15-02-17 | 15:20

Word tijd dat dat ventje wat inventiver word, 25 lotjes verkopen is peanuts. Ok beetje lomp om het menneke weg te jagen maar om er nou weer een GS jank verhaal van te maken is ook wat overdreven.

zwellevertje | 15-02-17 | 15:19

En nou!? Nou moet papa het zeker bij Telstar gaan proberen?

Haatejaculaat | 15-02-17 | 15:19

Iedereen kent wel zo'n sportclubje met van die betweterige bestuursleden die het balgevoel van een aardappel hebben, nooit scoren maar wel over alles en iedereen een mening hebben. Van die kloothommels die even bepalen dat de pupillen 25 lootjes moeten verkopen.
Weet je: een loterij organiseren is vergunningsplichtig. En leden royeren vanwege het te weinig verkopen van lootjes is chantage. Ik zeg: bestuursleden hoofdelijk aanschijten bij het OM én belastingdienst want dit soort clubs heeft doorgaans veel geld. Niet in kas maar in allerlei beleggingen van welke de club geen divident ziet. Ik zou dat maar eens gaan uitzoeken.
Deze club heeft over een paar maanden dus een volledig nieuw bestuur óf geen leden meer.

Bakkeleures | 15-02-17 | 15:19

Zelfs korfbal is leuker dan voetbal. Tijd voor een andere sport.

TheseDays00 | 15-02-17 | 15:19

@Bertie te dom om te schijten

smirmoff | 15-02-17 | 15:18

Blijft vreemd, kansspelen mogen onder de 18 niet gespeeld maar wel verkocht worden.
Lijkt me trouwens helemaal leuk als de club geen vergunning voor de loterij blijkt te hebben. Turbo karma, kom maar op!

R2DTal | 15-02-17 | 15:18

Club haat ouders die geen contributie betalen. Nuance.

erics | 15-02-17 | 15:18

Nergens op het internet een filmpje te vinden waar een bestuurslid van die club z'n partner in de bek pist?
Dit is zo tam.

hotnot | 15-02-17 | 15:17

VV Bladiebla

Nacho_Vidal | 15-02-17 | 15:17

Laten wij hopen voor die club dat de desbetreffende tienjarige over tien jaar de Vlaamse Messi genoemd wordt

Bertie Wooster | 15-02-17 | 15:16

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken