Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Screenshot. vvd-campagne op volle toeren

dringenhelptniet.png Je zou het in al het mediageweld over afgebelde premiersdebatten bijna vergeten, maar MH17 is na dik 2,5 jaar ook nog steeds niet opgelost door Mark 'Onderste Steen' Rutte. En dat gaat vóór de verkiezingen ook niet meer gebeuren. Minister Blok van Wonen, Rijksdienst, Veiligheid én Justitie schrijft in een kattebelletje aan de Kamer dat de lade met de onderste steen stijf op slot zit tot 15 maart dat hij helaas nog geen tijd gehad heeft om een paar vragen die al heel lang open staan te beantwoorden. Sja, druk druk druk met alle personeelswissels op het meest mislukte vvd-ministerie hè. Het kabinet had deze 23 lastige MH17-vragen (d.d. 16 januari) afgelopen week al moeten beantwoorden volgens de geldende termijnen, maar ja. De politie-evaluatie mag niet openbaar worden, Rutte durft de Russen niet aan te spreken op hun bullshit radarbeelden en daders vervolgen, ach waarom zou je dat eigenlijk nog willen nu dat associatieverdrag er inmiddels bijna doorgedouwd is? Lastige dossiers onder de pet houden. Heel normaal...

Reaguursels

Inloggen

PPS Vertragings tactieken passen daar prima in...

hotmint | 14-02-17 | 21:06

PS En de hoofdtaak van die clubjes is niet zozeer om de echte waarheid / werkelijkheid te vinden, of om het beste antwoord voor NL tegeven.
De hoofdtaak is om de minister overeind te houden...

hotmint | 14-02-17 | 21:05

@CheeseHead1992
Je begrijpt niet helemaal hoe het werkt;
Elke minister heeft een clubje an ~ 40 ambtenaren, die onder zijn/haar *directe* toezicht de antwoorden op kamervragen voorbereiden.
Natuurlijk wordt er veel voorwerk gedaan door de staf, maar de minister heeft de rode pen en bepaald wat en en niet doorgaat. Ik ken dit echt van dicht bij...

hotmint | 14-02-17 | 21:00

Daders vervolgen? HAHAHAHAAH! Als je daarin gelooft, heb je wel erg veel Robijn fleur en fijn gesnoven. Dit was een oorlogshandeling. Als het werkelijk de Russen waren geweest, hadden we allang eensluidend bewijs gehad hierover, maar omdat men het niet weet - omdat het boevengilde van de Oekraïne geen thuis geeft aan het verradersnest in het Binnenhof - komt hier geen uitsluitsel over.

DearMud | 14-02-17 | 17:51

Hier vertelt zorg-voorvechtster Fleur Agema(PVV) hoe achterbaks de VVD onze zorg heeft afgebroken; kijk en luister en word wakker voor de smerige machiavelli-werkelijkheid
www.youtube.com/watch?v=pPJ61TTBIGg&a...

telelezer | 14-02-17 | 13:56

@ propper1000 | 14-02-17 | 08:52
Hoezeer ik Omtzicht ook graag mag als persoon en zijn politieke inzet enorm waardeer, ik heb zijn partij het CDA, nog nooit kunnen betrappen op eerlijkheid.
Ondanks dat Wilders e.e.a. (helaas) te grof brengt en jammer genoeg geen tweede geen Nigel Farage is, blijf ik toch fervent PVV stemmer.
Of Wilders ook maar enige zeggenschap gaat krijgen in een volgende reging is voor mij eigenlijk niet van belang.
Maar PVV stemmen is m.i. de enige manier om echt protest te laten horen, en om de rampzalige arrogante elite echt te laten schrikken.
Laat Arrogander huilen..!

telelezer | 14-02-17 | 13:45

Nog maar een paar weken... Nog maar een paar weken!
@ jeezlouiz | 14-02-17 | 12:56
-
wees maar niet al te optimistisch, het naieve nederlandse kiesvolkje zal weer als de spreekwoordelijke ezels naar de VVD, PvdA en D66 kruipen vanwege hun mooie praatjes op TV.
Maar kijken naar wat ze werkelijk hebben gedaan is te veel werk voor dit soort levend-dode kiezers.
Ik vrees met grote vreze: een kabinet met D66 er in en dan zijn we eindelijk geheel overgeleverd aan Brussel en mogen er nog meer hoogopgeleide apothekers binnen komen.
Dus mensen: doorwerken tot 75 of tot je eerder doodvalt want Brussel heeft geld nodig.

telelezer | 14-02-17 | 13:37

Nog maar een paar weken... Nog maar een paar weken!

jeezlouiz | 14-02-17 | 12:56

Stel je bent nabestaande, je ouders, kind, zus is omgekomen. je word dan nu geconfronteerd met dat zootje in DH, die simpelweg de boel bedotten.---e leven die mensen daarmee??---en uitzending van "De nabestaanden na de ramp" bij de NPO om 20.30, liefst bijkbaar stilhouden, en hopen dat over een jaar of 5, 3 rampen verder niemand het er meer over heeft. Die onderste steen oplichter is dan allang pleite naar de volgende dik betaalde job. Die roept dan voor de camera: eh ja, "het is natuurlijk ook allemaal even geleden he"? Net als er nu ineens weer met zakken geld gestrooid word, jarenlang is er geen cent, nu moeten de mafia bazen "herkozen" worden, dus moet het plebs weer een dikkeHema worst worden voorgehouden. Om de dag na de "verkiezingen" kuch.. weer een dikke middelvinger te facen.

Wienerschnitzel mit | 14-02-17 | 11:35

Triest dat dit nog steeds niet is opgelost. Ik hoop van harte dat de waarheid snel boven water komt voor de nabestaanden.

HipsterBrood | 14-02-17 | 09:49

propper1000 | 14-02-17 | 08:52
Een populist die er een politiek proces van wil maken zodat de daders vrijuit gaan.
En zo'n iemand verdient uw stem?

botbot | 14-02-17 | 09:27

De enige remedie is om in maart op Omtzigt te stemmen.
De enige man met ruggengraat.

propper1000 | 14-02-17 | 08:52

Gut, wat vernuftig, zo vlak voor de verkiezingen nog maar eens een uitstel te bewerken.
Totaal niet opvallend laf of zo.
Meneer Blok, we weten inmiddels dat die partij van U wereldkampioen liegen is( op Erdogan na) maar waarom doet U dat zo opvallend?
Heeft U zo'n lage dunk van de intelligentie van Uw -mogelijke - achterban??
Of bent U zelf zo dom?
Ik vrees het laatste.
Liegen is niet erg als niemand dat merkt, maar dom liegen is wel degelijk ernstig als dat voor iedereen duidelijk is.

mallekater | 14-02-17 | 07:13

en dan zeiken over opkomend 'populisme'.

xtree | 14-02-17 | 03:35

Onder een steen, ik bedoel ... onderste steen!

Watching the Wheels | 14-02-17 | 01:01

@LuckyGirl | 14-02-17 | 00:25
Over de rand van de wc ja ;-)

VerenigingVanDieven | 14-02-17 | 00:28

Wat je ook leest in vele reaguursels, hoe langer dit onderwerp onopgelost blijft, hoe verdachter Rutte de Oekraïne maakt.
Hij had toch 5 seconden na het neerstorten Rusland al als dader aangewezen?
Waterboarden met zijn eigen pis tot hij de waarheid spreekt.
Of is dat over de rand?
Joris?

LuckyGirl | 14-02-17 | 00:25

@LuckyGirl | 14-02-17 | 00:17
Graag gedaan ;-) Ik zal de schuldigen blijven lastigvallen zolang ik leef.

VerenigingVanDieven | 14-02-17 | 00:24

VerenigingVanDieven | 14-02-17 | 00:00:
Nee, maar een +1 voor je, omdat je me aan het lachen maakt wat een kunst is want MH17 topics maken me boos, gefrustreerd en verdrietig.

LuckyGirl | 14-02-17 | 00:17

Eppo | 14-02-17 | 00:04
Dat weet hij dat weet ik maar u klaarblijkelijk nog niet.
U dient ook te weten dat iemand pas schuldig is als hij door de rechtbank veroordeelt is.
Dus de verklaring die de makers van de BUK afgegeven hebben dat de raket gelanceerd is van Oekraïens grondgebied wat bezet was door de separatisten is nog steeds geen wettelijk en overtuigend bewijs.

botbot | 14-02-17 | 00:15

Als de Russen echt achter MH17 zouden zitten zou er allang de pleuris uitgebroken zijn. Het dreigement van die chocoladeboer Poro tegen Rutte sprak boekdelen wat mij betreft. Die klootzak weet blijkbaar precies wat er is gebeurd.

Eppo | 14-02-17 | 00:04

@LuckyGirl | 13-02-17 | 23:58
We hebben een firestarter! Ben je nog single?

VerenigingVanDieven | 14-02-17 | 00:00

MH17, maar ja.
Volgens de mainstream is de winnaar van een verkiezingsdebat ook de winnaar van de verkiezingen. Wat er in de afgelopen 4 jaar is gebeurd en gedaan vergeet men blijkbaar opeens?

Eppo | 13-02-17 | 23:59

En dit was de reden om een minister te laten vallen over een marginale zaak uit de guldentijd.
Well played, Mark.
*ben even zijn geboortedorp aan het platbranden*

LuckyGirl | 13-02-17 | 23:58

Alfred1977 | 13-02-17 | 23:45
Dat weet je van tevoren als je op een partij stemt die geen ledenraad heeft.

botbot | 13-02-17 | 23:51

Vriendjespolitiek, baantjescaroussel, maatschappelijk gewenst, corruptie, landverraders, achterkamertjespolitiek, collaborateurs.... Zomaar wat woorden die deze dagen bij me opkomen. Ballonnetjes en flyertjes wordt je mee doodgeknuppeld en na 16 maart heb je weer 4 jaar geen fuck in the brengen.

Alfred1977 | 13-02-17 | 23:45

@Jezus_Boeddha | 13-02-17 | 23:11
Omtzigt is een slimme kerel, je moet er op vertrouwen dat hij op een dag de juiste keuze maakt, i.e. de keuze die zijn geloof hem zal opdringen.

VerenigingVanDieven | 13-02-17 | 23:24

toetssteen | 13-02-17 | 23:13
Is lezen nu zo moeilijk ik heb het niet over de laatste radarbeelden ingeleverd bij de onderzoekscommissie sterker nog ik heb geopperd dat deze hun volledig vrij kunnen pleiten.

botbot | 13-02-17 | 23:19

many-more | 13-02-17 | 23:09
Ik ga het echt niet weer uitleggen lees mijn tegel van 21:42 maar eens aandachtig over als u dan nog vragen heeft mag u ze stellen.

botbot | 13-02-17 | 23:14

many-more | 13-02-17 | 22:52

Mee eens en laat botbot aub kletsen. Nu heeft hij het weer over valse radarbeelden door Rusland aangeleverd. Maar zoals u terecht stelt: als men radarbeelden zou hebben die Rusland unaniem als dader zouden hebben bestempeld, hadden ze maanden terug al groot nieuws zijn geweest. Niet gebeurd. Conclusie, men heeft zeker wel beelden (laatste dag oefening in de Zwarte Zee, wat tevens de reden was dat de koers van een aantal vliegtuigen over verboden gebied werd geleid), maar niet die beelden die Rusland in de beklaagdenbank zouden kunnen krijgen.

toetssteen | 13-02-17 | 23:13

Waarom zit Omtzigt toch bij dat afschuwelijke cda?

Jezus_Boeddha | 13-02-17 | 23:11

-weggejorist-

many-more | 13-02-17 | 23:09

botbot | 13-02-17 | 23:01 Het rare is dat ik hem na 2,5jaar helemaal nergens over hoor.

many-more | 13-02-17 | 23:09

many-more | 13-02-17 | 22:52
Hij weet ook dat de Russen tot twee keer toe om één of andere duistere reden valse radarbeelden af gegeven hebben daar hoor je hem toch ook niet over.

botbot | 13-02-17 | 23:01

sorry

many-more | 13-02-17 | 22:53

-weggejorist-

many-more | 13-02-17 | 22:52

Nehemia | 13-02-17 | 22:19 Zoals ik het zie houdt Rutte het voor zichzelf omdat hij weet dat Ukraine per ongeluk MH17 uit de lucht hebben geschoten. Als Rusland echt de dader was geweest was dit allang bekent en een oorlog begonnen.
Dat Trump de banden aanhaalt met Putin is ze toch ook een grote nachtmerrie?

many-more | 13-02-17 | 22:52

Nehemia | 13-02-17 | 22:19 Zoals ik het zie houdt Rutte het voor zichzelf omdat hij weet dat Ukraine per ongeluk MH17 uit de lucht hebben geschoten. Als Rusland echt de dader was geweest was dit allang bekent en een oorlog begonnen.
Dat Trump de banden aanhaalt met Putin is ze toch ook een grote nachtmerrie?

many-more | 13-02-17 | 22:52

Glasgow Argus | 13-02-17 | 20:19
Ter nuance: de Duitsers hebben de mannen van putten niet uitgemoord. De mannen zijn naar Noord Duitsland getransporteerd om daar te werken aan de aanleg van tankwallen. Daar hebben ze zich letterlijk kapot gewerkt, omdat ze hun deportatie zagen als een straf van God. Ondanks dat medegevangenen hun op het hart drukten om zich niet teveel uit te sloven, vanwege het weinige voedsel wat ze kregen.

Graaf van Egmont | 13-02-17 | 22:36

Nehemia | 13-02-17 | 22:19
Waar maakt u zich druk om?, de Russen hebben radarbeelden ingeleverd bij de onderzoekscommissie deze zullen de conclusies die eerder door honderden internationale experts unaniem getrokken zijn weerleggen.

botbot | 13-02-17 | 22:34

de pus gezwellen staan echt op knappen, je hoeft niet eens stil te staan om te zien dat het beweegt onder dat hele transparante velletje

eriksweet | 13-02-17 | 22:33

De Russen zitten internationaal toch al in het verdomhoekje en hebben last van een soort van cordon sanitaire. De paria van de wereld. Rutte heeft ruggensteun van Brussel en de NATO en hij zou Rusland niet durven aanspreken? Dat is toch niet geloofwaardig. Er is veel meer aan de hand.

Nehemia | 13-02-17 | 22:28

Helemaal geen bullshit radarbeelden. Het gegeven materiaal komt de internationale gemeenschap niet zo goed uit. De boodschap is eender. Hoe dan ook. Oekraïne mag het niet gedaan hebben.

Nehemia | 13-02-17 | 22:19

@Papenblok | 13-02-17 | 22:12
Natuurlijk zijn wij een corrupt land, maar omdat wij een imago hebben van niet-corrupt zijn, liggen de prijzen voor omkoping hier een orde van grootte hoger. Althans, dat vertelde een Marokkaanse hasjsmokkelaar mij.

VerenigingVanDieven | 13-02-17 | 22:15

VolksVerraad & Deceptie

Arie Boom-SWA | 13-02-17 | 22:14

En wij zijn zogenaamd geen corrupt land?

Papenblok | 13-02-17 | 22:12

(* gaat stiekem MH-18 op het regeringsvliegtuig plakken*)

Ce ca! | 13-02-17 | 22:07

botbot | 13-02-17 | 21:42
Ik ga mee in je uitleg maar Dat wordt dan in ieder geval niet zo verwoordt en verklaart in het antwoord van Blok hierboven . Die is dan net zo'n kloris in dat geval.

Moresnetunited | 13-02-17 | 22:03

wie hier nu nog op gaat stemmen ligt zelf onder die steen

eriksweet | 13-02-17 | 21:56

Zonder kennis van zaken beantwoord ik al deze vragen naar waarheid in een kwartiertje.
????
De antwoorden zijn namelijk erg voorspelbaar als men niet wil reageren binnen gestelde termijnen.

sylvesterdimitri4905 | 13-02-17 | 21:51

Fratello | 13-02-17 | 21:43
Zijn de stukken die inmiddels vrijgegeven zijn u ontgaan?

botbot | 13-02-17 | 21:47

Zo spoedig mogelijk als in: "nooit van ze leven als wij of onze Oekraïense vrienden er niet goed opstaan."

Fratello | 13-02-17 | 21:43

Het OM heeft het in behandeling en tijdens een strafzaak worden er geen mededelingen gedaan.
Zou de regering zich hier over uitlaten dan wordt het een politiek proces en is verdere vervolging van de daders uitgesloten.
Het is gebruikelijk dat in de rechtszaal de aanklachten voorgelezen worden en de daders (voor zover ze op te sporen zijn)desnoods bij verstek veroordeelt worden.
Dus leg me maar eens uit wat er te debatteren valt zonder het strafproces in gevaar te brengen.
Dat vele reaguurders dat niet weten kan ik me nog iets bij voorstellen maar die kloris van een Omzigt dient dat te weten.

botbot | 13-02-17 | 21:42

Ruttes taak was om Oekraine bij Europa te betrekken om een baantje in Brussel te krijgen waar zijn moeder trots op kon zijn, evenals de 72 secretaresses die hem beloofd zijn. Supported door Amerika uiteraard, want die wilde controle hebben over de pijpleidingen door Oekraine via de EU. Het neerschieten van de vlucht was opzet van Russische kant om die plannetjes te dwarsbomen, Rutte een hak te zetten en onrust in het Amerikaanse EU-kamp te zaaien. Smoesjes van Rutte, cursus met Gordon, aandacht afleiden van de media met behulp van Patricia, echt alles op tafel, en excuusjes verwoorden zodat hij na 15 maart zijn pluche kan bevlekken in Straatsburg/Brussel. Alleen tegen alle verwachting in staat Trump nou in The White House, in plaats van Clinton. En die wilt helemaal geen ruzie met Vlad. Dus paniek, spartelen met nog dik 4 weken op de agenda. En dan vallen af en toe wat steekjes.

Zo. Sorry mensen. Aluminiumfolie was in de aanbieding.

Jos Tiebent | 13-02-17 | 21:38

Zou iedereen trouwens even de poll willen invullen aan de zijkant? Ik kan niet geloven dat er pas 1722x gestemd is met 5000+ stijllozen online.

VerenigingVanDieven | 13-02-17 | 21:37

"Regeren is vooruitschuiven" of in ieder geval over de verkiezingen heen tillen. Oekraïne was hoe dan ook een partij bij het MH17 drama. (afleidingsmanoeuvre voor militaire vliegtuigen, inkomsten uit rechten over vliegen, militairen op de grond die een afscheidingsoorlog vechten) En Oekraïne is maar 0.1% van onze buitenlandse handel. Maar toch moeten ze bij de Europese Unie komen.
Nee ik vertrouw Mark Rutte en zijn VVD niet meer. Ik steek mijn lul nog liever in een wespennest. Minder kans om gestoken te worden.

Osdorpertje | 13-02-17 | 21:31

@accijnstoerist | 13-02-17 | 20:39
Ja,
Volmondig ja...

Wijze uit het Oosten | 13-02-17 | 21:28

Wat durft Mark eigenlijk wel ? broekplasser.

pontius | 13-02-17 | 21:28

@litebyte | 13-02-17 | 21:19
Dan stemmen ze weer CDA, D666 of groenslinks, zodat toch alles hetzelfde blijft.

Slipsnifter | 13-02-17 | 21:23

Chinook Elsevier | 13-02-17 | 21:05
Het kan niet anders dan dat er een vuil spel is gespeeld. Bas Haan heeft dat haarfijn blootgelegd in zijn boek. Normaal gesproken heb je wat uit te leggen, maar zij komen er mee weg of treden af. Behalve Rutte. He?

www.groningerkrant.nl/2017/01/rutte-li...

Oprisp | 13-02-17 | 21:21

Ik krijg het idee dat menig kiezer zich op dit moment voelt als Paay.

Dom en genaaid door onbetrouwbare pislullen in de vorm van een incompetent shower kabinet.

Paay maakt niet nogmaals de fout om zich te laten naaien, de kiezer doet dat ook niet. Voor incompetente kleurloze regenten politiek aka de VVD en PvdA is weinig plek meer in dit land.

litebyte | 13-02-17 | 21:19

Vuile Volksverraders Draaikonten.

Slipsnifter | 13-02-17 | 21:16

De onderste steen is een molensteen om de nek van Rutte. Happy diving.

VerenigingVanDieven | 13-02-17 | 21:14

Grof, arrogant en schandalig. Zelfs zonder enige uitleg waarom zogenaamd de gevraagde informatie nog niet binnen is. Het roer moet om. Het roer gáát om, wat ik je brom.

nee_toch? | 13-02-17 | 21:12

Politici, de meerderheid bestaat uit smerig hypocriet gajes.

Enkele voorbeelden:

1) Volgens Hillen (oud CDAer) was de heer Wilders niet de wegloper, maar kon het CDA niet leveren wat beloofd werd. Vele smerige politici bleven Wilders aanwijzen als wegloper, geheel onterecht, maar de ratten bleven het herhalen. Persoonlijk heb ik Buma over zijn gedrag aangesproken in een mail en ook de andere politici. Nooit heb ik enig bericht cq mail van deze lieden mogen ontvangen waarom ze dit gedrag vertoonde, voor mijn gevoel kreeg ik de middelvinger.

2) De MH17 tranentrekkend hoe hier mee omgegaan wordt, de nabestaande zullen niet eerder de waarheid horen als ze besluiten om iedere vrijdag op het Binnenhof luid kabaal te maken met potten en pannen en dit vele jaren ,gelijk de dwaze moeders en grootouders op het Plaza de Mayo in Buenos Aires.Dit is Nederland 2017,Godgeklaagd.

3) En dan het Oekraïne referendum, de afhandeling is om te huilen, de doorzichtigheid hoe we als natie worden voorgelogen, belazerd en terzijde worden geschoven. Ceausescu en vrouw werden voor dezelfde soort misdrijven tegen het volk voor het vuurpeloton gesleept en berecht.

4) Als laatste wil ik alle puppy's waarschuwen, die voor de eerste keer mag stemmen, kijk uit op wie je stemt, na het stemmen wordt je bij het oud vuil gezet en ontmoet je ze pas weer 4 jaar later. En neem het aan van mij, ik heb het al 14 keer meegemaakt. Denk vooral niet “ditmaal is het anders”, de wijze woorden van een van de gezagvoerders waar ik met plezier mee gevaren heb, heb voor de rest van mijn leven goed in mijn oren geknoopt. Tijdens de hondenwacht kwam de ouwe nog even op de brug (dat deed hij altijd,nog even de zaak doornemen voor hij te kooi ging) we raakte in gesprek over de politiek en het vele falen hiervan, deze man had alles al meegemaakt, alle werelddelen en culturen had hij in zijn zak zitten. De slotsom en de profetische woorden van deze man zal ik nooit vergeten, zo dicht bij de waarheid.

“ Stuur, de meeste politici zijn te slecht om te branden in de schijnsel van mijn
uitwerpselen”. Tot op de dag van vandaag kan ik het alleen maar beamen.

Chinook Elsevier | 13-02-17 | 21:05

Bullshit radarbeelden van de Russen? Daar heb ik nog niets over gehoord? Graag een bron, Van Rossem!

VerenigingVanDieven | 13-02-17 | 21:05

Off topic, maar toch: 30 "jongeren" slaan op station Castricum 2 jongens van 18 en 19 jaar het ziekenhuis in. Een heeft verbrijzelde neus, de ander een hersenletsel.
regio.tpo.nl/2017/02/13/veldslag-op-st...

ChatBot | 13-02-17 | 20:55

Het inlegvelletje van Mark gaat pas na 15 maart door de kamer. Dat kan dan weer positief uitpakken.

GOEM | 13-02-17 | 20:55

Het enige lichtpuntje dat mark rutte en de overige landverräter, zoals SA blok bijvoorbeeld, ons hiermee gunnen is zetelwinst voor ???????
200 mensenlevens voor 2-3 zeteltjes winst...
Danke Schön Pinokkio!

pennestront | 13-02-17 | 20:55

Kan niet anders dan dat de Oekraine hier een hele vuile rol speelt of het vliegtuig "al dan niet per ongeluk" omlaag heeft gehaald.

Over vele jaren zal ook deze steen boven water komen.

Mich2007 | 13-02-17 | 20:53

Nathan R Jessup | 13-02-17 | 20:45

Het grote probleem is dat er wettelijk zoveel instituties, organen en barrières zijn opgeworpen dat als de deomcratie heeft gesproken, de ambtenaren en insituaties bijkans autonoom doordraaien op de linkse tour.

Als het een relatief fatsoenlijke partij als de PVV al niet lukt, betekent het gewoon dat er iets in de constitutie niet klopt. Daar zijn de bestaande partijen het natuurlijk mee oneens want die levenslange contracten voor hun vazallen verzekeren ze ook zonder kamerzetels van heel veel macht.

En wee o wee als je voorstelt verdragen op te zeggen en artikelen af te schaffen: dan ben je een racistische of fascistische bijl aan de wortel van de westerse beschaving.

De PVV. Sure. Die waarschuwen juist voor de omverwerping van de westerse cultuur en maatschappij middels demografie en agressie vanuit de islamitische wereld. Probeer je het te voorkomen, dan ben JIJ de bijl aan de wortel van de westerse beschaving. Zo zijn we dus al gespinned en gedesinformeerd.

Ik denk dat het oorlog wordt. Ik ga er in ieder geval van uit.

Devadip | 13-02-17 | 20:51

O ja, en die Blok is zijn hulpje. Meer niet.

Devadip | 13-02-17 | 20:45

@cucamonga | 13-02-17 | 20:40
"Ik moet nog zien of partijen als de SP en de PVV, die nog nooit regeringsverantwoordelijkheid hebben gedragen,"

Wilders met een paar getrouwen in het kabinet en Dion Grauss fractieleider van een partij met 30 nieuwe fractieleden. Wat kan er verkeerd gaan.

Nathan R Jessup | 13-02-17 | 20:45

wie denkt dat Rutte iets van zijn positie gaat opgeven om aan zijn verantwoordelijkheden invulling te geven, heeft niet goed opgelet.

De waarheid, Nederland, het vermogen van Nederlanders en de cultuur van Nederlanders, en eigenlijk gewoon alles, mag opgeofferd als het Rutte uitkomt.

Het bijzondere is dat hij de kronkel in zijn kop weet te bedwingen zodat hij niet als een waanzinnige gaat kwijlen; de kronkel die het mogelijk maakt te poseren als premier die doet wat een premier doet en als veantwoordelijk persoon.

Als Rutte dood gaat, is er niks meer. Hij heeft geen vrouw en geen kinderen. Dat soort mensen in die omstandigheden met die mentaliteit zijn levensgevaarlijk voor je voortbestaan als afhankelijke.

Dat is volgens mij aan de hand. De man is serieus onbetrouwbaar, manipulatief en heeft allerminst het beste voor met u en mij of met Nederland. Het is een cynische idioot die langzaam gek wordt maar dat weet te verbergen wegens druk druk druk.

Gelukkig hebben we Merkel ook nog en nog wat, de meesten, die rondneukend, gescheiden en rondreizend zogenaamd met uw en mijn belang bezig zijn.

Niet dus.

Devadip | 13-02-17 | 20:43

Het CDA heeft in al die jaren dat ze in de regering hebben gezeten, bewezen even grote draaiers en leugenaars te zijn als de VVD. Daar gaat Omtzigt helaas niets aan veranderen. Ik moet nog zien of partijen als de SP en de PVV, die nog nooit regeringsverantwoordelijkheid hebben gedragen, als het er op aankomt en ze ook vuile handen moeten maken, zich niet ook op een dergelijke manier gaan gedragen. Macht corumpeerd.

cucamonga | 13-02-17 | 20:40

Op de VVD stemmen staat gelijk aan het in het gezicht spugen van de nabestaanden van de MH-17 slachtoffers.

accijnstoerist | 13-02-17 | 20:39

15 maart geven de kiezers een broodje poep aan de VVD

flat out | 13-02-17 | 20:38

Goh. Steffie Blok is gewoon een Steur 2.0. Onder welke steen vinden ze toch altijd van die gasten?

Voorjaarsmoe | 13-02-17 | 20:36

15 maart wordt de democratische muilpeer op de heilige tronie van Markje uitgedeeld

flat out | 13-02-17 | 20:36

15 maart krijgt Rutte een electorale draai om z'n oren

flat out | 13-02-17 | 20:34

Weer Omtzigt. Een van de weinigen in de Kamer die er bovenop zit bij dergelijke zaken. Wat doet de rest van die CDA fractie eigenlijk? Afgezien van Buma, die zit altijd voor een camera nasaal te neuzelen. De rest van die lui hoor je nooit iets van.

Gerry van Daalen | 13-02-17 | 20:34

www.volkskrant.nl/politiek/geagiteerde...

www.volkskrant.nl/politiek/eerste-kabi...

"Wie Rutte bezig ziet, goedgemutst, ad rem en een tikje adhd, beseft nauwelijks dat hier een staatssecretaris staat."

"Ook niet wanneer Rutte kort na de presentatie zijn imago van politiek wonderkind dreigt kwijt te raken door een bittere machtsstrijd met Rita Verdonk, verloren verkiezingen en een onduidelijke, ADHD-achtige oppositiestrategie."

Zomaar een paar grepen uit de Rutte historie.
Dat die vent met zijn uitbarstingen, leugens en snelle beloften niet al lang is opgemerkt bij zijn buitenlandse collega's zou mij verbazen. Misschien ligt daar wel de oorzaak van al dat gedraai en gelieg. We hebben het jarenlang met een gek van doen gehad en was makkelijk chantabel.

Oprisp | 13-02-17 | 20:33

Heeft niets met de campagne te maken. Ambtenaren beantwoorden immers de vragen, niet de bewindspersonen zelf. Enige dat de bewindspersonen hoeven te doen, is een paraaf zetten.

CheeseHead1992 | 13-02-17 | 20:32

Horen we voorlopig niks van, eerst de verkiezingen afwachten.
Mark 'de onderste steen boven' Rutte houdt zijn kaarten op de kippeborst. Ik sluit de PVV niet uit want dan doet hij een stap terug en aanvaardt een functie in Brussel (uit dank dat hij de Nederlandse NEE stemmer kei hard in de bek gespuugd heeft met een lullig inlegvelletje).

etnisch_profileerder | 13-02-17 | 20:31

Stef Blok?
Was dat niet degene die de belastingdienst informatie over inkomens liet sturen naar verhuurders zodat die de huurprijs van een woning nog wat op konden pijpen?
Naar mannetje!

necrosis | 13-02-17 | 20:31

Bull Shit radarbeelden? hmmm. Ik stel vast dat de rol van oekraïne in dit onderzoek langzaam, maar gestaag zijn vruchten begint af te werpen.
Posierlijk dat die nazi's hierin betrokken worden.

arc-en-ciel | 13-02-17 | 20:24

Partij Omtzigt zou zomaar 10 zetels kunnen krijgen.

Q.Bert | 13-02-17 | 20:23


pa_niek | 13-02-17 | 20:20
Dan is het natuurlijk altijd mogelijk dat Rick Nieman de opnames even heeft getoond bij vriend Mark.

Glasgow Argus | 13-02-17 | 20:22

Mark Rutte is buiten de bekende leugens en verbroken beloftes nu ook al HELDERZIENDE.....
Wat is het geval? Vorige week heeft iedereen het kunnen zien en lezen dat hij 0,0 met de PVV zou gaan samenwerken. Veel mensen hebben naar de reden hiervoor gevraagd maar net als bij het Oekraïne-referendum kwam er maar geen antwoord....tot vandaag. Tijdens de zendtijd voor politieke partijen kwam via fb de vraag weer een keertje langs. En wat zei markie? 'De reden dat de vvd niet met de PVV gaat samenwerken komt vanwege uitspraken die Wilders deed in de uitzending van wnl afgelopen zondag'?????

pa_niek | 13-02-17 | 20:20

196 Nederlandse slachtoffers. De grootste massamoord op Nederlandse staatsburgers sinds de Duitsers de mannen van het dorp Putten hebben uitgemoord.
Uit respect voor de nabestaanden van moordpartijen in Rawagedeh op Java heeft de Nederlandse staat meer dan 65 jaar later excuses aangeboden en de nabestaanden - weduwen van in de negentig - een zak zilverlingen gegeven.
65 jaar na 17 juli 2014 verwacht ik op zijn vroegst dat de staat der nederlanden zijn verantwoordelijkheid neemt. Zelf maak ik dat niet meer mee, maar ik zal ervoor zorgen dat mijn kinderen hun kinderen en kleinkinderen doorgeven wat er met bij Torez in de Oekraine is gebeurd. Uit respect, niet voor onze huidige regering.

Glasgow Argus | 13-02-17 | 20:19

"MH17 is na dik 2,5 jaar ook nog steeds niet opgelost door Mark 'Onderste Steen' Rutte. "

Rutte weet al lang hoe het zit, net zoals hij weet wie er werkelijk achter de coup in Oekraïne zit (waar we ook een VVDer zagen scanderen op een podium). Rutte is gewoon een brave puppet die de echte daders uit het zicht wil houden.

XaleX_2 | 13-02-17 | 20:19

Als je naar de bovenste steen keek dan wist je eigenlijk wel genoeg. Maar de bovenste steen ligt nu onder.

logicavanhetgevoel | 13-02-17 | 20:13

Nou, het antwoord op vraag 23 is alvast binnen.
.
"23. Kunt u deze vragen een voor een (inclusief de deelvragen) en binnen de reguliere termijn beantwoorden?"
.
Het antwoord is (vrij vertaald):
.
"Hahaha, jij denkt dat wij ons aan de regels gaan houden, terwijl dat ons politiek even niet goed uitkomt? Jij vuile hippie! Natuurlijk kun je dat op je buik schrijven. Dit vinden *wij* een typisch gevalletje 'zo spoedig mogelijk' ala Oekraine...."

hotmint | 13-02-17 | 20:13

alleen

Normpje | 13-02-17 | 20:11

Schrijft van Rossum allen nog politieke topics?

Normpje | 13-02-17 | 20:10

MH17 is voor mij de hoofdreden geweest om tegen het verdrag met Ukraine te stemmen.
Ik hoop dat er ooit nog een parlementaire enquete gehouden word over deze kwestie, zelfs dan zal de onderste steen niet worden terug gevonden maar het zou nog een laatste eer voor de nabestaanden zijn.

MinderStijl | 13-02-17 | 20:10

Ze zeggen natuurlijk wat ze vinden bij programma's als Radar en Kassa. En waar ze staan en wat ze vinden.
En dan denken de kijkers, mee eens.
Maar wat gaan ze concreet echt in de realiteit for the real doennnnnnn voor Henk en Ingrid. Wat is de concrete analyse en strategie. Hoe gaan ze het doen.
En soms moet je kiezen, dan is het of/of en niet en/en. Dus geen mooie praatjes.

kloopindeslootjijook | 13-02-17 | 20:07

'ach waarom zou je dat eigenlijk nog willen nu dat associatieverdrag er inmiddels bijna doorgedouwd is'..

volgens Rutte me tutte heeft ie nog geen kruisje gezet..( ja mensen verkiezingen in het vooruitzicht)
Op 16 maart zal blijken dat weldegelijk ergens vorig jaar in oktober allang die krabbel is gezet tijdens een gezellig lunch (nee geen lynch) partijtje..

maar ja, dat is ie dan vergeten..en je weet het met onze Pinokkio..niet alles wat ie beloofd maakt ie waar..

fikkieblijf! | 13-02-17 | 20:07

Macht is voor de VVD veel belangrijker dan rechtvaardigheid, wie daar aan twijfelt, kijkt te veel NPO.

smdyasc | 13-02-17 | 20:07

Rutte,de onderste steen des aanstoots. Ik slaap tegenwoordig extra uren, want dan is het gevoelsmatig sneller 15 maart en dan mag ik stemmen!

NeedIsaymore? | 13-02-17 | 20:06

Er zijn nu eenmaal geen ZICHTBARE bewijzen in bezit bij de Nederlandse overheid omtrent deze nationale ramp. Het is belangrijker om de chocolade fabriek van de Oekraïne op de Zuidas in het laaitje te houden.

bert.s | 13-02-17 | 20:06

Niks doen politiek, dan doe je tenminste ook niks fout. Maar zelfs -dat- verkloten ze.

DaJonkel | 13-02-17 | 20:05

En na de verkiezingen verdwijnt de kwestie als wisselgeld in de la. Zitten we voorts vier jaar met een stilzwijgend VVD-D66-CDA.

Abject | 13-02-17 | 20:04

Mocht nog iemand een reden nodig hebben om nooit meer op de VVD te stemmen. Het dossier MH17: hoe kan de onderste steen nog verder worden weggestopt.

Glasgow Argus | 13-02-17 | 20:04

Omtzigt is erg goed bezig. Vandaag zelfs gezien dat hij de ECB voor de rechter wil dagen vanwege o.a obligatie opkoop etc.
Alleen zo jammer, dat als het CDA in de regering komt, hij weer in zijn hok geschopt wordt en z'n grote mond moet houden.

Endoxa | 13-02-17 | 20:04

Je zal maar nabestaande zijn, ik was al lang helemaal door het lint gegaan denk ik.

Jackanders | 13-02-17 | 20:04

Héél gewoon. Dat is wat dit kabinet al vier jaar lang doet. Onwelgevallige en gevoelige zaken voor zich uitschuiven en tijd kopen. Waarom? Om de kiezer te misleiden.

Graaf van Egmont | 13-02-17 | 19:58

REAGEER OOK