Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Asscher hartje Rutte

ANP-47643265.jpgRutte kwam eerst met twee miljard voor de zorg, gisteravond kwam Asscher met 40.000 banen. De sky is de limit. De ene heeft het idee, de ander het geld. Er is al vier jaar een meerderheid in de Kamer voor dit voorstel, en als je de rest van de crematoriumcoalitie kent ook een meerderheid in de Senaat. Was dit echt niet met Prinsjesdag al bekend? Is in vijf maanden plotseling het tij gekeerd? Banen die zingeving voor uitkeringstrekkers moesten opleveren. Asscher suggereerde een reeks nepbanen waar mensen in de openbare ruimte een beetje de samenleving moeten managen. Een soort BOA-light. Midden in de modder van de polder, zonder visie proberen een onmeetbaar effect te sorteren. Een reïncarnatie van de Melkertbaan. Verlopen oplossingen voor kunstmatige problemen. PvdA-staatsecretaris van Rijn heeft net vier jaar lang zinvolle, echte banen in de zorg lopen opheffen. Dat waren tienduizenden echt nuttige banen midden in de samenleving. Martin liet zelfs daarvoor zijn eigen moeder in de drek achter. Zijn ministerie heeft in iedere vezel van de zorg onrust, reorganisatiekosten en afvloeiingskosten veroorzaakt, om daarna bij het ministerie van Sociale zaken diezelfde mensen af te leveren voor uitkeringen en bijbehorende uitvoeringskosten. Deze ombuiging en kapitaalvernietiging moet nog gaan renderen voordat het een effectieve bezuiniging wordt. Nu de slachting voltooid is, wordt er in het belang van de verkiezingen 180 graden gedraaid. De zorg was van oudsher een werkveld waar je in plaats van een hoog salaris baanzekerheid kreeg, waar je de roeping waar kon maken. Die voldoening heeft plaats gemaakt voor frustratie. Sinds de uitvinding van patiëntminuten is het een snelkookpan voor een burn-out. Wat gelijk het hele idee afserveert dat werkgevers die verantwoordelijk zijn voor de eerste twee tot drie jaar ziektewetuitkering, zich echt zorgen maken over de gezondheid van hun werknemers. De staat doet het zelf al niet. Instellingen voelen zich gedwongen om de nieuwe generatie verzorgers na twee jaar te ruilen met de concurrent om onder de vaste aanstellingen uit te komen. Rutte heeft de mond vol om de zorg niet zomaar twee miljard te geven. Toch weigert de VVD en de PvdA om in de zorg af te spreken hoeveel handen er aan een bed horen. Hoeveel verzorgenden er minimaal op een bepaalde groep hulpbehoevende bejaarden hoort te zijn. Terwijl exact dezelfde regel wel bestaat in de kinderopvang. (Maximaal vier baby's per werknemer enz.) Dit kabinet heeft aan volgende generaties het signaal gegeven dat een baan in de zorg ook niet zeker is. Het werk is er, maar of je het ook mag doen? Of je er nog betaald voor krijgt? Een van de laatste stukjes betrouwbare overheid is afgebroken. Alle volgende kabinetten zullen de portemonnee moeten trekken, marktconformer moeten betalen voordat de jeugd weer in grote getale kiest voor zwaar werk waarmee je het pensioen op je 72ste niet mee haalt. Toen besloten werd om de helft van de tehuizen te slopen midden in de vergrijzing werd niet besloten betaalbare of sociale seniorenwoningen bij te bouwen, omdat de bejaarden niet meer de woningmarkt uitstroomden. Mede door de vraag vanuit immigratie voldoet de regering totaal niet meer aan haar grondwettelijke zorgplicht voor woonruimte. Het idee participatiesamenleving was ook een ontkenning dat je voor ouderenzorg enige kennis nodig hebt. Hoe til je bijvoorbeeld een oud mensje uit bed zonder de huid kapot te trekken? Hoe signaleer je welke zorg ontbreekt? Ouderen moesten thuis blijven wonen, maar dan zonder thuiszorg, met meer mantelzorg, terwijl mantelzorgers al overbelast zijn. Niet alleen fysiek, maar ook mentaal door een woud van financiële regelingen. Bijvoorbeeld zorgtoeslag aanvragen om het CAK te betalen om daarna een compensatie te krijgen voor de elektriciteitskosten van het beademingsapparaat. Dezelfde euro gaat per maand meerdere keren heen en weer. Ordners papier om voor iemand met een simpele AOW steeds tientjes per maand rond te pompen. De fiscus in al haar varianten achter de voordeur, die ieder inkomen, bezit en kwartiertje thuiszorg weegt om ouderen tot de grens te kunnen uitkleden. Ranzig, idioot kostbaar micromanagement en onnavolgbaar. Zelfs voor de bejaarden die nog bij de tijd zijn. Recht op euthanasie is er niet, de plicht langzaam te creperen resteert. Beide kanten van de coalitie zijn macro-economisch volledig cyclisch aan het begroten. Dalen de belastinginkomsten dan moet er meteen naar normen van de Europese Unie hard gesneden worden in diensten aan het volk, terwijl Nederland tegen nul procent leende & 17 miljard weggaf aan Griekenland en bij de eerste stijging laten we het gelijk weer rollen. Hadden we dit echt niet kunnen overbruggen? Deze methode is even effectief als een jojo-dieet. Dit geeft een versterking van buitenlandse economische bewegingen in Nederland. Alsof we geen dijken hebben, maar de zee met een golfmachine versterkt de wijk insturen. Maakt onze economie instabieler. Het gebrek aan rust geeft onnodige transitiekosten en kapitaalvernietiging, dat geeft minder zekerheid bij de betrokken arbeiders, wat weer een dalend consumentenvertrouwen geeft. Maar bovenstaande is natuurlijk alleen maar een gedachte-experiment op voorwaarde dat Asscher en Rutte serieus zijn. Daar vertrouwt helemaal niemand meer op. Het zijn niet de populisten die met gladde praatjes zetels veroveren, het zijn de kartelpartijen die door het ijs zakken en de zetels weggeven.

Reaguursels

Inloggen

Goed en duidelijk verhaal Feynman!
Ik verslikte me alleen in de term 'markt conform salaris.
Wat zou dat nou toch zijn? En zijn er websites waar ik de bijbehorende keiharde Eurobedragen kan terugvinden?
Heel raar, als ik op een vacature reageer waarin een marktconform salaris wordt geboden en ik krijg inhoudelijk contact met een HR functionaris dan krijg ik meestal de vraag ( ok, ik stuur het gesprek na de koffie zelf die kant op) wat mijn tarief is. Dat is toch raar?

loze stijl | 13-02-17 | 12:03

We worden bedrogen door het nepotisme stelletje wat er nu zit, met valse beloftes.

Waarom vergeet de Nederlander dat Rutte c.s. ons kapotbezuinigd heeft, de belastingen onevenredig hoog liet op lopen, ons belasting geld wegsmeten naar Griekenland en de miljarden ontwikkelingshulp naar Afrika, Waar nu weer hongersnood is.`De onbeheerste uitgaven aan immigratiekosten, hoe kan dit ?

Laatrje niet in de maling nemen door valse beloftes en stuur die VVD en `pvdA troep naar huis. Definitief.

joost2 | 13-02-17 | 11:02


Eerst hebben de VVD en de PvdA alles kapotgemaakt! En dan nu dit,(in verkiezingstijd) Rutte en Asscher, de een komt met 2 miljard voor de zorg en de andere met 40.000 banen! De schaamte voorbij! Wie gelooft deze bedriegers nog?

Lexus01 | 12-02-17 | 18:48

Prima stuk weer Feynman!

En mensen trappen er gewoon weer in.
@Moonwarrior | 11-02-17 | 22:32

Ik vrees dat je volledig gelijk gaat krijgen... het NL volk heeft helaas nogal wat last van collectieve dementie, die doorgaans juist in verkiezingstijd hard toeslaat.

EefjeWentelteefje | 12-02-17 | 14:53

Denk dat ik maar alvast mijn table of drops ga opzoeken in het geval dat het echt niet meer gaat!

BenBack | 12-02-17 | 12:20

@ raskol en @ berbaar

Ja dat verhaal van de bijstandsuitkeringen. Inderdaad, leg aan iemand van de groenvoorziening maar eens uit dat hij in de bijstand hetzelfde werk mag gaan doen voor de helft van het geld.

Of aan iemand die in de WW zit, dat hij/zij geen vrijwilligerswerk mag doen (bv onbetaalde stage ergens) om zodoende je kans op een betaalde baan te vergroten. Mag niet van het UWV, moet je toestemming voor vragen en die toestemming krijg je niet. Op de website van het UWV lees je dan dat je in bepaalde sectoren wel vrijwilligerswerk mag doen: maatschappelijke instellingen, de zorg (!!!!!), voetbalkantines etc. Een hoogopgeleid persoon zonder werk heeft er cv-technisch geen bal aan om in die sectoren je tijd te gaan besteden aan vrijwilligerswerk.

En dan, als het je niet binnen je WW-tijd is gelukt een baan te vinden en je gedwongen wordt een bijstandsuitkering aan te vragen, mag je vervolgens VERPLICHT 20 uur per week vrijwilligerswerk gaan doen.

Sta je voordat je het weet papier te prikken, met je academische titel.

Braboblanke | 12-02-17 | 12:20

Geweldig stuk. Wel betwijfel ik of de coalitiepartijen inderdaad veel zetels hebben weggegeven. Een groot probleem is namelijk ook dat de kiezer nooit leert. Ik heb het dan niet over 'het plebs', maar juist over de hoogopgeleide. De meeste van hen beschouwen zichzelf als intellectueel omdat ze het journaal kijken en de NRC lezen, maar in werkelijkheid gaan politieke discussies rondom bijvoorbeeld de zorg hun volledig de pet te boven. Het enige dat ze zien is dat de regering 'doortastend' aan het handelen is, dat het de onpopulaire beslissingen durft te maken. Daarnaast zijn de meeste van hen politiek eigenlijk totaal niet bezig met politieke onderwerpen, en baseren ze hun stem nog steeds op grond van simplisme, tendens en sociale status: "Racisten en tokkies stemmen Wilders, domme Christenen stemmen CDA, radicalen stemmen SP; zij die intellectueel en beschaafd zijn stemmen D66, GroenLinks, VVD of PvdA; dus dan doe ik dat ook"

stampertje85 | 12-02-17 | 12:09

"Het gebrek aan rust geeft onnodige transitiekosten en kapitaalvernietiging."
Ook bij de volgende verkiezing zullen de meeste stemmen gelden. Aan hen de taak om u gerust te stellen.

mygoodness | 12-02-17 | 11:17

welk filmpje zal asscher daar hebben, paay?

Ir. Wilhelmus | 12-02-17 | 11:13

welk filmpje zal asscher daar hebben, paay?

Ir. Wilhelmus | 12-02-17 | 11:13

Goed stuk Feynman. Er wordt weer kwistig met loze verkiezingsbeloften gestrooid en de hoogdravende retoriek komt je weer via alle traditionele kanalen tegemoet maar je bent wel echt een sukkels als je er iets van gelooft.
Stem PVV of desnoods FvD en zorg dat de gevestigde liegende partijen eens een keer af worden gerekend op hun gefaal

WatZalIkErvanZeggen | 12-02-17 | 10:56

Een verbluffend sterk artikel! Hulde.

Murk Ratte | 12-02-17 | 10:32

Complimenten @Feynman. Helder stuk en scherpe analyse wat er in de samenleving onder de PVVDA gebeurt.
Kinderopvang is ook zo'n verhaal. Decentralisatie van bepaalde zorgtaken naar de gemeenten, ook zo'n treurverhaal. Het zou zuiniger kunnen want meer maatwerk. Het tegenovergestelde is waar; een extra schijf die geld pakt en verantwoordelijkheid doorschuift.

Participatiesamenleving is een synoniem van "zak er maar in". En dat verklaart gelijk het succes van PVV, SP en 50+... Zullen we eerst een solidair zijn met landgenoten die het moeilijk hebben, voordat we onze belastingcenten, spaarcenten en pensioenen in bodemloze putten van failliete knoflookbanken storten?

Rommelende Onderbuik | 12-02-17 | 09:19


Berbaar | 11-02-17 | 22:39
Deze mentaliteit is het grote probleem van Nederland. Ikke, ikke en ikke, als ikke het maar goed heb: De rest laat me koud.

stroopa | 12-02-17 | 09:19

@ raskol | 12-02-17 | 08:54
Het is makkelijk om uitkeringsgerechtigden allemaal over de "te lui om het bed uit te komen" kam te scheren.
.
U en mij kan het net zo hard overkomen dat we op enig moment in de WW belanden. Helaas is het met de WW tegenwoordig zo dat men per gewerkt jaar een maand WW recht opbouwt. Stel je werkt 2 jaar voor een baas en deze besluit na 2 jaar toch maar geen vast contract aan te bieden. Dan heeft u slechts 2 maanden WW, daarna volgt de door u zo verguisde bijstand. En reken maar dat ondanks de aantrekkende economie en werkgelegenheid het nog steeds gemiddeld 4 maanden duurt eer iemand vanuit een uitkering een nieuwe baan gevonden heeft.

normanius | 12-02-17 | 09:10

Door de voortschrijdende techniek zijn er steeds minder banen

het is ook een keuze die je maakt... en een vooruitziende blik zodat je tijdig je onderwijs daarop aanpast..

zodat je niet anno 2017 plots duizenden verpleegkundige tekort komt of menschen om die robots te besturen..

Als je probleem gigantische werkeloosheid is dan ga je daar toch geen extra robotontwikkeling tegenover zetten en een tsunami aan laag geschoolde mensenmassa-import zodat er nog meer werkeloosheid komt..

het geld groeit misschien bij Draghi van de persen maar ooit gaat dat stoppen..

fikkieblijf! | 12-02-17 | 08:55

@Berbaar | 12-02-17 | 00:50

Sympathiek idee, verplichte tewerkstelling als tegenprestatie voor bijstand. Bepaal jij maar wie er überhaupt kán werken qua fysieke en psychische gezondheid. En ga jij het lamlendige volk dat geen zin heeft elke dag maar uit bed trekken (bij eerdere projecten kwam na een paar dagen nog maar een handvol mensen opdagen).

Oh ja, ga aan gewone werkenden dan ook uitleggen dat hun baan is verdrongen door oneerlijke (want veel goedkopere) concurrentie van tewerkgestelden als zo'n project wél een keer slaagt. En ga de gemeentewerker uit de groenvoorziening uitleggen dat, na het kwijtraken van zijn baan en het terugvallen naar bijstand, hij voor behoud van z'n bijstand in de groenvoorziening aan de slag moet.

Bijstand is altijd al een hoofdpijndossier geweest van kansloze personen die niet of nauwelijks meer aan het werk te krijgen zijn. En waarbij het onderscheid tussen niet willen en niet kunnen zeer moeilijk te maken is. De groep bijstandsgerechtigden wil je dus zo klein mogelijk houden, en hij wordt nu juist groter en groter door instroom werkloze 'ouderen' (vanaf 45 jaar) en immigranten die nooit in dit land kunnen of willen werken.

Los eerst dat probleem op. Verplicht en gratis onderwijs & cursussen voor werklozen, uitzetten dubbele nationaliteithouders die na 20 jaar nog nooit gewerkt of onderwijs gevolgd hebben.

raskol | 12-02-17 | 08:54

pa_niek | 12-02-17 | 08:17
9:00 op zondagochtend is nou niet wat je zegt prime-time. Ik vermoed dat er straks meer mensen de uitzending gemist kijken dan de 'live' uitzending.

Nibdib Niddib | 12-02-17 | 08:48

@necrosis | 12-02-17 | 08:37
Vanaf vandaag ga ik veel meer naar boven kijken, want dát wil ik meemaken :-)

pa_niek | 12-02-17 | 08:39

@pa_niek | 12-02-17 | 08:24
Ik stem op D'66 als varkens kunnen vliegen, niet eerder.

necrosis | 12-02-17 | 08:37

@Diepstrotje2 | 12-02-17 | 08:10
Er zijn ouderen die geen partner of kinderen hebben.
Wil je die dan maar laten verrotten onder de noemer 'had je maar een partner moeten hebben en kinderen moeten nemen'?
Of begrijp ik je verkeerd?

necrosis | 12-02-17 | 08:35

Ik vind het maar een matig stuk Feynman. Ik weet niet precies wat het is maar bovenstaande is een verzameling van je ergernissen met her en der inside informatie. Ik ben het met alles eens hoor. Het is een zooitje, maar dingen als 17 miljard naar Griekenland opschrijven is wel een hele makkelijke. Er wordt ook 7 miljard overgehouden aan wegenbelasting. Dat zou ook naar de ouderen kunnen toch? Je weet dat dat niet zo werkt. Elke debet heeft zijn credit. Het wordt uitgegeven aan waar het in eerste instantie voor bedoelt is (infrastructuur in dit geval), net als die 17 miljard van tevoren gereserveerd is voor monetaire EU crisissen. Een slimme boekhouder gaat niet schuiven met potjes van de ene kostenpost om de andere overeind te houden. Balans, balans, balans en overschotten kunnen verdeeld worden.

Raad_maar_raak! | 12-02-17 | 08:30

Tot in maart kan alles wat in de afgelopen kabinetsperiode bij gevestigde politieke partijen niet kon en na de uitslag kan het allemaal ineens niet meer.
.
Een stem op die partijen is dus gewoon trends door zetten. Minder vrijheid en inspraak door meer EU. Minder veiligheid en vrede door meer Islam. Minder samenleving door meer multiculti. Minder privacy en zelfbeschikking door een voortwoekerende dwingende overheid.
.
Ik denk zelf dat het stemezeltje weer gewoon keihard tegen dezelfde steen gaat lopen. "Fatsoen, ia, ia." , "doceurtje voor eigen inkomsten ia, ia." , "hoeft geen geld te wisselen bij de grens, ai, ai."
.
Immers, een herhaling van zetten leidt altijd tot verandering?
.
Tsja...

Parel van het Zuiden | 12-02-17 | 08:28

@necrosis | 12-02-17 | 07:56
Dan heb je ook geen reden om d66 te stemmen want die 'beloven' nu even snel om de vermogensrendementsheffing( 3 x woordwaarde) tot 35 k af te schaffen.

pa_niek | 12-02-17 | 08:24

Dadelijk Geert kijken op wnl. Ben eigenlijk meer benieuwd hoe hoog het kijkcijfer straks is. Lijkt me een betere peiling dan die van maurice en consorten.

pa_niek | 12-02-17 | 08:17

Patje2011 | 12-02-17 | 08:08 Juist, ja.

M.uppet | 12-02-17 | 08:16

@ alphapapatango | 12-02-17 | 07:51
Dat hele toeslagen circus slaat in den beginne al helemaal nergens op.
.
Toeslagen zijn bedoeld voor mensen welke zonder (uitkeringsgerechtigden en hen die aan de onderkant van de arbeidsmarkt verkeren) de eindjes echt niet aan elkaar kunnen knopen en dat is prima.
.
Neem nou de zorgtoeslag, totaal overbodig wanneer men de zorgpremie met het bedrag evenredig aan de toegekende zorgtoeslag zou verlagen. Nu is het vooral een middel om een complete uitvoeringsinstantie (dienst toeslagen) met alle bijkomende stroperigheid en bureaucratie te rechtvaardigen.
.
Huurtoeslag is ook zo'n dingetje, wanneer men de sociale huur gewoon betaalbaar houd of in het geval van uitkeringsgerechtigden de uitkering op een dusdanig niveau houd dat na het betalen van de rekeningen er nog wat overblijft om te eten dan is huurtoeslag in zijn geheel niet nodig.

normanius | 12-02-17 | 08:13

-weggejorist-

Diepstrotje2 | 12-02-17 | 08:10

Meer nepbanen = verborgen werkeloosheid = bubbel

Patje2011 | 12-02-17 | 08:08

@roze_bril | 12-02-17 | 07:52
Je moet als overheid toch iets als een groot deel van je ambtenaren van de belastingdienst opstappen met een riante afkoopsom?
Foutje van Wiebes, maar wanneer wordt zo iemand aangepakt wegens wanbeleid?

necrosis | 12-02-17 | 08:07

Kijk niet naar wat de regerende partijen nu beloven, maar naar wat ze hebben gedaan: Liegen, loog, gelachen.

Endoxa | 12-02-17 | 08:02

Natuurlijk zijn deze beloftes loos.
Dat zijn ze altijd al geweest, en, komend uit de spreekorganen van VVD en PvdA weet je het 100 % zeker.
Zoals ik ook zeker weet dat ik niet op deze figuren zal stemmen.
Ik neig nu naar FvD, want hoewel ik Baudet een beetje een rare snoeshaan vind, kloppen zijn ideeën.
Er is iets verschrikkelijk mis met de democratie in dit land, en het feit dat ze allemaal om het hardst staan te schreeuwen, te beledigen, fotoshoppen of trollen is daar het bewijs van.
In een goed functionerende democratie doen kandidaten zulke dingen niet, ze hebben het niet nodig EN ze krijgen er de kans niet voor.Deze democratie, de onze, is verrot tot op het bot.
Dat moet beter en dat kan beter.

mallekater | 12-02-17 | 07:58

@normanius | 12-02-17 | 07:47
Ik heb momenteel geen 21K, dus succes met ophoesten.

necrosis | 12-02-17 | 07:56

@necrosis, precies dat bedoel ik. Dat zijn banen waar je niks aan hebt, niet rendabel en niet tijdsbestendig.

roze_bril | 12-02-17 | 07:52

normanius | 12-02-17 | 07:47

Inderdaad ;die vvder verhoogt de boel om scheefwonen tegen te gaan ,maar de mensen met een lager inkomen zijn de sigaar.
De huurtoeslag gaat namelijk elk jaar omlaag ;zonder natuurlijk enige uitleg van de belasting.
Mijn vader zijn huurtoeslag ging in een jaar 20 euro naar beneden ;en voor de rekenwonders ;das 240 euro per jaar.
Maar goed ;dan moet je maar niet ziek worden ,volgens de vvd.

alphapapatango | 12-02-17 | 07:51

@Wekkertje | 12-02-17 | 07:33
Het hele kabinet deugt niet, ze falen allemaal.
Plasterk die van minister van onderwijs ineens minister van binnenlandse zaken wordt, Dijksma die ineens stas van de treinen wordt, inmiddels de derde minister van justitie, etc.
Wat is dit een ongelooflijk kutkabinet!

necrosis | 12-02-17 | 07:49

@ necrosis | 12-02-17 | 07:27
Mensen welke die scheefwoon belasting mogen ophoesten hebben doorgaans een bruto salaris (naar ik meen) boven de 21K bruto en derhalve geen recht op huurtoeslag.
.

normanius | 12-02-17 | 07:47

@roze_bril | 12-02-17 | 07:19
Volgens mij wilde Asscher juist 40.000 banen creëren bij de overheid.
Dat klinkt als 'iets maken wat je niet nodig hebt'.
Ik (man) ga ook geen maandverband/ tampons kopen als ik geen vriendin heb.
De huidige regering bestaat uit een stel onbenullen.

necrosis | 12-02-17 | 07:40

En via de Participatiewet dwingen ze ZZP-ers die het niet redden ook nog eens hun hele oudedagsreserve op te eten. Wrange is dat die wet met veel tamtam ontvangen is omdat deze de genoemde situatie juist zou voorkomen. Daar was de wet voor bedoeld. Een gedrocht van PvdA-ster Jetta Kleinsma die met Kwiebus voor de hoofdprijs gaat voor de grootste klungels ook.

Wekkertje | 12-02-17 | 07:33

"Zijn ministerie heeft in iedere vezel van de zorg onrust"

Niet alleen in de zorg, in de wereld van ZZP Nederland heeft dit kabinet er ook een flinke puinhoop van gemaakt. En bij de belastingdienst. En ....

Wekkertje | 12-02-17 | 07:27

@Ciara | 12-02-17 | 06:49
De belastingdienst geeft tegenwoordig je inkomen door aan verhuurder die daarmee je huurverhoging berekent.
Mensen die de verhoging niet kunnen betalen, vragen huurtoeslag aan.
Woningcoöperaties strijken meer geld op vanwege de huurverhoging en de toeslagen worden betaald door de belastingbetaler.
Anders gezegd: de burgers spekken de kassen van de verhuurders.

necrosis | 12-02-17 | 07:27

Asscher vindt ook dat er geld naar Groningen moet voor meer banen. Het is hetzelfde liedje met socialisten. De overheid kan geen banen scheppen. En wat de regeldruk betreft: minder overheid.

roze_bril | 12-02-17 | 07:19

Offtopic.
Want asscher is niet eens de moeite om over te praten.
Wij hebben een nederlandse wereldkampioen UFC.
Germaine de randamie.
Van harte gefeliciteerd.

alphapapatango | 12-02-17 | 07:19

Mijn opmerking inzake Asscher. Herinvoer het vak stratenveger, een uitstekende baan voor deze pratende pop. Hij kan dan de hele dag uit zijn nek lullen.

succesvol | 12-02-17 | 07:09

Het idee om de ene helft van Nederland te laten werken voor de andere helft ( en nee er zijn mensen die niet (meer)kúnnen werken maar die bedoel ik niet )is onuitroeibaar, en niet op te lossen binnen dit democratische bestel. Wie stemt er immers tegen zijn gulle gever ?
Let maar op domme slaafjes,ook als rechts de verkiezing wint, blijft de banencaroussel van de elite draaien, en wordt het gepeupel met toeslaagjes en nepwerk zoetgehouden.

Ciara | 12-02-17 | 06:49

@necrosis | 12-02-17 | 06:20
ik voel dezelfde walging.

Jezus_Boeddha | 12-02-17 | 06:38

@necrosis | 12-02-17 | 06:09
Het was ook niet serieus bedoeld. PvdA'er is bij mij een scheldwoord.

Jezus_Boeddha | 12-02-17 | 06:35

@Jezus_Boeddha | 12-02-17 | 05:57
Ze moeten niet bezuinigen op de zorg, ze moeten bezuinigen op de zorgmanagers, een volstrekt overbodige bestuurslaag.
Dat zijn vaak mensen die bedrijfseconomie hebben gestudeerd maar nog geen pleister kunnen plakken.
*walgt*

necrosis | 12-02-17 | 06:20

@Jezus_Boeddha | 12-02-17 | 06:00
Ik PvdA stemmen?
Voel eens aan je voorhoofd, volgens mij heb je koorts.

necrosis | 12-02-17 | 06:09

@necrosis | 12-02-17 | 04:58
Allemaal goede redenen om weer op de PvdA te stemmen?

Jezus_Boeddha | 12-02-17 | 06:00

Bijschrift bij de foto: wij van de PvdA weten ook van bezuinigen op de zorg. Zelfs Martin's moeder ligt in de pis. Lachen!

Jezus_Boeddha | 12-02-17 | 05:57

@General McAuliffe | 12-02-17 | 04:33
Hoe zit het met mensen die te duur wonen?
Ik heb al een tijdje geen vriendin en ben al een aantal maanden werkloos, dus minder inkomsten.
Ik ben dus aangewezen op huurtoeslag en een kleinere (goedkopere) woning is niet beschikbaar wegens 'niet urgent'.
Ik ga uiteraard vrijstelling vragen van gemeentebelasting en waterschapsbelasting op basis van mijn inkomen.
Dat kost de gemeenschap geld, maar dat schijnen de instanties niets te kunnen schelen.

necrosis | 12-02-17 | 04:58

"Mede door de vraag vanuit immigratie voldoet de regering totaal niet meer aan haar grondwettelijke zorgplicht voor woonruimte."
.
Niet alleen de grondwet maar ook allerlei internationale verdragen waar het braafste jongetje van de klas voor heeft getekend.
Wat mij betreft is dit de stok om de boel mee uit elkaar te slaan. Met 30.000 daklozen, een leger aan mensen die in de antikraak zitten (zonder ook maar enige woonzekerheid)>
Niemand weet volgens mij of het om een paar duizend of om tienduizenden antikrakers gaat want deze groep is volgens mij nergens in beeld.
En dan natuurlijk nog al die mensen die vastzitten in een situatie waar ze geen kant op kunnen. Ik denk vooral aan jongeren die min of meer gedwongen langer thuis blijven wonen en samenwonen met hun partner uitstellen.
Iedereen begrijpt dat dit implicaties heeft, dat gezinsvorming wordt uitgesteld met als gevolg dat demografische modellen de prullenbak in kunnen omdat er een model uitkomt waar niemand rekening mee hield.
Het scheefwonen, mensen met een relatief hoog inkomen die te goedkoop wonen. Alsof er in Nederland zoiets bestaat als goedkoop wonen. Ja in vergelijking met Amsterdam maar wie de prijzen naast die van huizenprijzen bij onze oosterburen legt verschiet zich een hoedje.

General McAuliffe | 12-02-17 | 04:33

Ook een hele leuke. Vorige week bij Jinek. Eerst laat met de diverse politici zien die iets in het Twents zeggen. Daarna komen er in het programma "deskundigen" die gaan uitleggen hoe weinig inhoud deze politici eigenlijk hebben.
Wat blijkt: Het is de redactie van Jinek zelf die de politici heeft verzocht in het Twents iets te zeggen en dit zelf heeft opgenomen. Hoezo dubbele bodem? Hoezo nepnieuws?
Het enige wat we nog kunnen met de NPO is de stekker er uit trekken. Toedeledoki.

Orakel1958 | 12-02-17 | 02:43

@duitse herder | 11-02-17 | 22:06
Waar maakt U zich druk over, geniet liever van "heilstaat" Denemarken.
Proest........!
Berbaar | 11-02-17 | 22:17

Klopt.
twitter.com/seven__

duitse herder | 12-02-17 | 02:41

Nepnieuws? Hoezo nepnieuws? Er is helemaal niets nieuws dus is er ook geen nepnieuws.

Orakel1958 | 12-02-17 | 02:37

@AlexMM50
Nee, de foto is ouder. Hij laat zijn bankrekening zien.

RickTheDick | 12-02-17 | 02:27

Het probleem in de zorg is dat de overheid het allemaal regelt. Zorg is iets tussen een zorgverlener en een patiënt. Politici moeten daar niet tussen gaan zitten. Iedere keer als ik lees dat die mevrouw uit het kabinet gaat 'onderhandelen' over prijzen van medicijnen rijzen mijn haren al te berge. Schaf om te beginnen die verschrikkelijke verplichte zorgverzekering af. Een overheid dient mensen niet te verplichten goederen of diensten aan te schaffen. Al die gesjeesde politici die na hun werk in Den Haag bij een zorgboer in een bestuur gaan zitten geeft natuurlijk al te denken. Het is een grote perverse prikkel geworden en wij betalen er verplicht voor. Afschaffen. Tuig desnoods een fonds op voor de chronisch zieken en gehandicapten zodat zij niet verstoken blijven van zorg. De gemiddelde Nederlander die hooguit een keer per jaar naar de huisarts gaat, twee keer naar de tandarts en eens in de zoveel jaar naar de eerste hulp kan dat heus wel uit eigen zak betalen als die verplichte verzekering komt te vervallen. Flink schrappen in allerlei belastingen en overheidsuitgaven zal daar ook aan bijdragen. Een extra verzekering kan dan altijd nog, mits die verzekeringsmaatschappijen daadwerkelijk in de vrije markt met elkaar kunnen concurreren en op maat gemaakte pakketten kunnen aanbieden. Het huidige systeem is inderdaad onhoudbaar omdat het vooral dient als middel voor de overheid om geld uit ieders zak te kloppen en de overheid heeft nooit genoeg. Koppel de overheid los van de zorg, we kunnen als samenleving zorgen voor de chronisch zieken en gehandicapten maar verder is ieder verantwoordelijk voor zijn eigen gezondheid. Genoeg mensen die roken, drinken, ongezond leven en dan ook nog hun premies niet betalen. Maar ze worden allemaal geholpen op jouw en mijn kosten. Zie ook de hordes illegalen die misbruik komen maken van onze zorg. Voor hen is het gratis omdat de overheid ons verplicht voor hen te betalen. Dat moet afgelopen zijn. Als je niet chronisch ziek (en dan heb ik het niet over hooikoorts) of gehandicapt bent kun je zelf voor de kosten van de zorg opdraaien. Als die perverse prikkels weg zijn en de markt echt z'n werk kan doen zul je merken dat over de hele linie kosten zullen dalen. Zorgverleners hebben er namelijk niks aan als niemand die zorg kan betalen. Zonder een overheid die met je 'onderhandelt' en uiteindelijk toch wel betaalt in ruil voor een lucratief baantje hier of daar en met overal concurrenten zul je wel moeten. Zoals het nu gaat worden we belazerd.

TheOneWhoKnocks | 12-02-17 | 02:25

Wat zijn het toch ook een stelletje

Isnogaanhettype..... | 12-02-17 | 01:57

Als je je spullen thuis laat verzekeren dan zegt de verzekeringsmaatschappij, hou het maar op 30.000 Euro, maar ga je naar de tweedehands winkel, dan krijg je er nog geen 300 Euro voor...

Doe mij maar twee ! | 12-02-17 | 01:46

Voorzitter vereniging verzekeraars Nederland: Hans Wiegel
Voorzitter bouwbedrijven voor zorginstellingen en Philadelphia (bijna failliet door bouw activiteiten) zorg: Elco Brinkman
Allerhande commissariaten in de zorg: Loek Hermans

nuff said.

De zorg zit vol ex politici uit uw bestuurselite.

Henri-Bardouin | 12-02-17 | 01:45

@de honden blaffen Verdomd je hebt gelijk!

@berbaar

Ik had je nog niet eerder hier voorbij zien komen, dus ik heb even je reacties doorgelezen maar hoe doorzichtig kun je zijn? Kunnen ze zich bij de VVD tegenwoordig niet eens meer fatsoenlijke trollen veroorloven en moeten ze het met jou doen? Laat me raden, je bent er nog trots op ook en doet het vrijwillig?

Aiaiai, dat wordt dan nog flink peentjes zweten de komende maanden. Sterkte kerel, ik heb met je te doen.

Mijn stem aan een ander weggeven doe ik overigens nooit, ik spreek liever voor mezelf.

George Carlin zei het al, het zijn niet de politici, het is de bevolking zelf die zuigt. Jij dus ook:

www.youtube.com/watch?v=xIraCchPDhk

Finn | 12-02-17 | 01:42

Graaf van Egmont 128
Je kent het gevoel. Ergens weet je dat er iets niet klopt. Het hangt in de lucht, maar vastgrijpen kun je het niet.

Nehemia | 12-02-17 | 01:41

Berbaar is de Peter R de Vries van GS.
Of beledig ik nu Peter R de Vries?

Jan Dribbel | 12-02-17 | 01:35

De PvdA heeft het gepresteerd om bij de vorige verkiezingen 30 zetels te scoren.
Dat zal de PVV bij deze verkiezingen zeker evenaren.

de honden blaffen... | 12-02-17 | 01:33

Nehemia | 12-02-17 | 01:24
Nooit toegeven. Voor Berbaar is alles een halszaak. Die dramt net zo lang door totdat jij je bek houdt.
En eerlijk gezegd: wat weet hij nou werkelijk?

Graaf van Egmont | 12-02-17 | 01:28

Berbaar 16
Het is geen halszaak. Laten we erover ophouden. Dit kost me allemaal onnodige energie.

Nehemia | 12-02-17 | 01:24

Dit wordt weer zo'n campagne waarbij de politici nogmaals de schaamte helemaal voorbij zullen gaan. Ze hebben geen idee meer hoe ze een land moeten besturen, dus laten ze de oren hangen naar de duizenden lobbyisten. En dat gaat het volk niet helpen. Deze kliek moet gewoon weg. Van het toneel en het doek sluiten.

Graaf van Egmont | 12-02-17 | 01:23

Berbaar | 12-02-17 | 00:32

Mee eens. Als ik het voor het zeggen had, dan zou ik die handen laten wapperen op de positie die degene in neemt die zegt dat die handen moeten wapperen, en als diegene dat dan beter doet de ander meteen ontslaan en in een kas zetten om tomaten te plukken. :)

robertdoesnEro | 12-02-17 | 01:13

Berbaar | 12-02-17 | 00:50

Het zijn niet mijn uitzonderingen. Er is een groeiende groep zzp'ers en woningbezitters die ofwel failliet zijn ofwel weggejorist zijn bij UWV wegens "bezuinigingen". Ik vermoed dat zij zichzelf wel degelijk relevant vinden als ze, vanwege nul inkomen, aankloppen bij de gemeente en te horen krijgen vanwege hun "uitzonderingspositie"geen gratis geld te ontvangen.
Maar goed, u vindt zichzelf kennelijk een allesweter. Veel plezier daarmee en een goede nacht. Ik heb geleerd om niet te vaak tegen betonnen muren aan te blijven lopen.

Schaaldier | 12-02-17 | 01:08

bakoenin | 11-02-17 | 23:31
Mee eens. Alleen de komende periode wordt erger omdat GL op links de grootste wordt. Wat betekent meer groene en duurzame onzin subsidies en meer migratie. Zie de partijen de je noemt als libdems. Met een meer linker vleugel en rechter vleugel.
Gelukking gaat de SPD olv Schulz heel groot worden in Dld en daarmee zal de EU opgeblazen worden.

cocktailsmaak | 12-02-17 | 00:51

@Schaaldier | 12-02-17 | 00:39
Uw uitzonderingen zijn helemaal niet relevant.
Wie bijstand ontvangt krijgt gratis geld en daar is niks mis mee mits terecht.
Maar er is ook niets mis mee om een tegenprestatie te vragen voor dat gratis geld.

Berbaar | 12-02-17 | 00:50

@Nehemia | 12-02-17 | 00:16
Vraag het Joris.
Succes!!

Berbaar | 12-02-17 | 00:41

Roadblock | 12-02-17 | 00:27
Alleen gaan de jongeren niet stemmen.
Dat is een handeling die niet met de smartphone gedaan kan worden.
Dus haken ze af, wegens teveel gedoe.

Jan Dribbel | 12-02-17 | 00:39

Berbaar | 12-02-17 | 00:32

Nogmaals, er zijn wel degelijk uitzonderingen op gratis bijstand, zie mijn vorige reactie op uw bericht. Een lening betekent schuld, dat is heel wat anders dan gratis geld.

Schaaldier | 12-02-17 | 00:39

Sterke analyse Feynman, bedankt!

Gravin v Kippenbouth | 12-02-17 | 00:38

Ik ben gelukkig niet de enige die bij het zien van de foto meteen aan het filmpje van La Paay moest denken.

AlexMM50 | 12-02-17 | 00:35

@Schaaldier | 12-02-17 | 00:24
Natuurlijk is bijstand gratis geld en het is prima dat deze voorziening er is trouwens.
Maarrrr dat er van je verwacht mag worden dat je voor gratis geld de handjes moet laten wapperen vind ik prima.

Berbaar | 12-02-17 | 00:32

Berbaar | 11-02-17 | 23:56
We zullen het zien Brabeer, we zullen het zien.
Ik hoop dat je net zo verrast wordt als de NPO op de morgen na Trump's verkiezing.
Bij de jonge kiezer is in ieder geval de PVV favoriet.

Roadblock | 12-02-17 | 00:27

-weggejorist-

Berbaar | 12-02-17 | 00:26

Beroep = Boerenlul | 12-02-17 | 00:20

Precies, zo kun je de economische cijfers mooi opvijzelen.

Schaaldier | 12-02-17 | 00:26

Berbaar | 12-02-17 | 00:18

Ah, u gaat er vanuit dat bijstand gratis geld betekent? Leest u dan vooral de kleine lettertjes voor wat betreft de uitzonderingen. Zoals zzp-ers en woningbezitters die vette pech hadden door faillissement of ziekte, en dankzij het kabinetsbeleid van de afgelopen jaren zijn wegbezuinigd bij UWV. Benieuwd waar je die zieke aan de bak krijgt... maar mooi dat er blijkbaar ook voor hen nog veel hoop is (volgens u).

Schaaldier | 12-02-17 | 00:24

Miko 15
Oké. Ik begrijp uit verhalen en reportages dat stratenmaker een fysiek slopend beroep is. ik heb zelf echter nooit met dat bijltje gehakt.

Nehemia | 12-02-17 | 00:21

Filmpje van Peter R de Vries met een tattoo op zijn rug

Gobytweets | 12-02-17 | 00:21

@Berbaar | 12-02-17 | 00:18
Was dat maar de waarheid, wat Gemeenten doen is jouw uit het bevolkingsregister treiteren zodat je niet meer bestaat en in geen enkele statistiek voorkomt.

Beroep = Boerenlul | 12-02-17 | 00:20

@Zupschufter | 12-02-17 | 00:16
Ik hoop dat die mensen ook echt gaan stemmen en het niet bij een keuze laten. Het is echt tij dom de elite van VVD, PvdA, D66, CDA en GL op te ruimen.

Beroep = Boerenlul | 12-02-17 | 00:18

@Schaaldier | 12-02-17 | 00:11
Voedselbanken worden niet gefinancieerd door de Overheid.
En ja dat mensen die gratis geld krijgen, al dan niet op straffe van een korting, de handjes laten wapperen daar kan ik alleen maar voor zijn.

Berbaar | 12-02-17 | 00:18

@de honden blaffen... | 11-02-17 | 21:59
Ondertussen steken de Gemeenten gezamenlijk over 2015 wel 1,2 Miljard zorggeld in hun zak en leggen daar bijvoorbeeld rotondes van aan. Het overhevelen van taken en bevoegdheden van Rijksoverheid naar Gemeenten is een groot fiasco.

Beroep = Boerenlul | 12-02-17 | 00:17

Berbaar | 11-02-17 | 23:56
Toch nog even een korte reactie: in het huis waar mijn moeder woont is zij een uitzondering qua politieke keuze. Anders dan u constateert zijn ook mensen van haar generatie het echt compleet zat. Mijn eigen moeder hecht wellicht aan de partij waarop ze jarenlang heeft gestemd, maar andere bewoners stemmen zonder uitzondering PVV. Wellicht uit wanhoop of hoop, ik weet het niet. Maar ik constateer het.

Zupschufter | 12-02-17 | 00:16

Berbaar 3
Wat ik mij afvraag is waarom er bij jou een Pavlovreactie ontstaat als we het over DKS hebben? Dan is het niet raar dat mensen denken dat het bij jou en DKS om een duobaan in GeenStijl tegelland gaat - ergo - jullie dezelfde persoon zijn. Er zijn meerdere reaguurders die dit vermoeden hadden. Kun je in deze klare wijn schenken?

Nehemia | 12-02-17 | 00:16

@Nehemia | 11-02-17 | 22:11
Beetje onzin,een stratemaker kan tegenwoordig wel wat langer mee.Alleen als hij zichzelf over de kop jaagt met zijn klusjes. Maar bij de baas? nee hoor.

miko | 12-02-17 | 00:15

Ce ca! 2359
Dan hoop ik dat je dit kunt door ontwikkelen totdat je tot een eindproduct dat je wel kan veiligstellen. Succes daarbij.

Nehemia | 12-02-17 | 00:13

Ja ja, de participatiesamenleving. Een mooi woord voor het wegbezuinigen van medewerkers en vervolgens voor het wegbezuinigen van mensen met een uitkering. What's next? Oh ja, het wegbezuinigen van vakantiegeld en toeslagen voor mensen in de bijstand. Gelukkig maar dat de voedselbank er is. Of wordt die binnenkort ook wegbezuinigd omdat we toch zo'n prachtige participatiesamenleving hebben?

Schaaldier | 12-02-17 | 00:11

-weggejorist-

Rest In Privacy | 12-02-17 | 00:10

@Ce ca! | 11-02-17 | 23:59
Truste knul, is beter en slaap lekker!

Berbaar | 12-02-17 | 00:03

-weggejorist-

Rest In Privacy | 11-02-17 | 23:59

-weggejorist-

oudroze | 11-02-17 | 23:56

ik lees toch wel een dringende stem op vvd/d66 correct me if i'm wrong

oudroze | 11-02-17 | 23:56

@Zupschufter | 11-02-17 | 23:43
U zegt het en ik neem het aan OK.
Verder is het misschien wel tekenend dat vrij weinig ouderen het in gekke Greet zien zitten.
Beetje vulgair, beetje te confronterend, beetje te Twitter, daar had hij misschien de afgelopen jaren aan kunnen errr moeten werken.
Maar verder laat dat oude mensje lekker stemmen wat ze wil, mijn moeder doet dat ook heel anders dan ik en mooi voor haar.

Berbaar | 11-02-17 | 23:56

Wees gerust Feynman, ik ben de afgelopen jaren niet vergeten. Ik laat de valse beloften van de PvdA en VDD aristrocraten voor wat ze zijn, prutsers, charlatans en farizeeers.

Stem tegen.

omgponies | 11-02-17 | 23:54

IJ_zer_sterk stuk.

Wat heeft die Feyman toch een leuke pen. Zou ie wat mee moeten doen!

Gazzerop | 11-02-17 | 23:52

Verkiezingretoriek. Na 15 maart, als de poppetjes ongetwijfeld weer op hun plaats gebracht zijn door nepnieuws van onze staatsomroep, mag u tot uw 70 ste doorwerken en daarbij ook voor uw ouders zorgen, "dat doen ze in Portugal e.g. immers ook". De omvolking moet wel betaald worden natuurlijk.

Afgeschminkte Bassie | 11-02-17 | 23:52

Berbaar | 11-02-17 | 23:26
Haar interesse in de politiek gaat niet zover dat ze een onderbouwde redenering voor haar keuze heeft, zoals u aanneemt. Ze snapt wel dat er eindelijk eens iets moet gebeuren aan de huidige situatie, en ze veracht de huidige politici. Zoals iedereen inmiddels. Behalve u dan.
Dat er iets moet gebeuren is haar duidelijk. Alleen durft ze er (nog) niet voor uit te komen. Niet meer, niet minder.

Zupschufter | 11-02-17 | 23:43

Goed verhaal Feynman, zo ken ik u weer. Welke oplossing ziet u in de toekomst? Die van "Logan's Run" of "Soylent Green"?

NoblesseOblige | 11-02-17 | 23:41

Ce ca! 2331
Je kan je uitvindingen natuurlijk beschermen middels octrooiaanvraag en daarmee een patent verkrijgen. Alles wat je niet doodt, maakt je sterker. IJzersterk. Volgens mij van Nietzsche - Duits filosoof? DKS gaat veel te ver buiten zijn boekje. Iedereen die niet zijn liedje fluit wordt verveeld met zijn ongecontroleerde schuimbekaanvallen. Da's helegaar niet nodig.

Nehemia | 11-02-17 | 23:41

hebbuh | 11-02-17 | 22:58
Maar dat is ook exact waar het om gaat. Al zou Trump morgen een miljoen Mexicanen uitmoorden of een waterstofbom op Iran flikkeren, dat maakt de zogenaamde gutmensch echt niet uit.
Trump komt aan hun verdien model en daarom haten ze hem.
En ja er zijn wat linksgekkies die zich laten misbruiken door de gutmenschen. Usefull idiots zijn overal te vinden.

bakoenin | 11-02-17 | 23:36

-weggejorist-

Berbaar | 11-02-17 | 23:35

IPNP | 11-02-17 | 23:16
Natuurlijk, de Volkskrant weet ook wel dat er geen verschil zit tussen VVD/PvdA/D66/GL/CDA. dat is lood om oud ijzer met slechts verschillen in nuances. Het zijn allemaal ordoliberale partijen met de zelfde economische ideologie en een pro EU instelling. Ze proberen dus de VVD de grootste te maken zodat de rest van het grut kan aansluiten en dan hebben we weer vier jaar dezelfde shit van plutocraten.
Zo doorzichtig allemaal. Maar hoeveel schlemielen tuinen er nu weer in?

bakoenin | 11-02-17 | 23:31

@ Nehemia | 11-02-17 | 23:10

:-) Ik ben gezegend! Maar ja de 3 tand lijkt op een hooivork. Met pek en veren ;p Ik twijfel nog of ik mijn uitvindingen moet delen op GS. Immers men ziet mij dan.
and ,if it does not kill you, it makes you stronger! Oja fuck DKS!

Rest In Privacy | 11-02-17 | 23:31

Ce ca! 2322
Absoluut. Het is een verkapte bezuinigingsstrategie verkocht onder morele solidariteit. Onder de eindstreep is het een keiharde sanering van 070.

Nehemia | 11-02-17 | 23:31

@Zupschufter | 11-02-17 | 23:21
Gefeliciteerd met Uw verstandige moeder, ze ziet in ieder geval dat 35+ roeptoeterTs vanaf de zijlijn niets gaan uitrichten.

Berbaar | 11-02-17 | 23:26

Berbaar | 11-02-17 | 23:23
In dat geval wel ja. Helaas. Maar goed, we kennen elkaar "nog"niet!

Mr_Pikibelly | 11-02-17 | 23:26

stom moet uiteraard stop zijn vele malen excuus voor deze lompigheid

witchmaster | 11-02-17 | 23:23

-weggejorist-

Berbaar | 11-02-17 | 23:23

Geert heeft god zij dank iets ingebonden (levert vele zetels op) en ziet af van een koran verbod , eerst de zetels dan pas kijken en uit de E,U het KAN .
dus stem geeft de PVV de kans om direct die verachtelijke sub en stom die miljarden in je eigen volk in plaats uit te voeren naar donker afrika ect haal onze militaire terug en zet ze hier aan de grens dan pas kan je de zorg goed betalen na dat de opvreters er uit zijn GETRAPT

witchmaster | 11-02-17 | 23:22

@ Nehemia | 11-02-17 | 23:10

De participatie maatschappij is een ander woord voor: zoek het zelf maar uit!

En sterf asap!

Rest In Privacy | 11-02-17 | 23:22

En GVD mijn moeder van 84 gelooft dit allemaal, trapt hierin, denkt dat Rutte en Asscher alles oplossen en is ervan overtuigd dat haar stem op deze mensen een betere wereld veroorzaakt.
En ik kan haar niet overhalen te luisteren naar Greet.

Hoe gewelddadig is die gevestigde orde wel niet, ondersteund door NPO, die door haar en haar leeftijdgenoten wordt opgeslurpt.

Zupschufter | 11-02-17 | 23:21

Glasheldere analyse! Complimenten, maar vreselijk dat dit wel de hedendaagse gang van zaken is......

Nuuk | 11-02-17 | 23:18

Ce ca! 2258
Amice. 23 centimeter. Dat is een blanke anaconda. Gefeliciteerd! Er is absoluut sprake van positieve discriminatie. Gezien de fysieke klachten heb je je jaartjes wel gemaakt. Het is klaar en dat het UWV met je de arena in wil stappen staat gelijk aan hoogverraad. Wat dat aangaat mag je de drietand in hun reet prikken. Te hopen dat de crowdfundactie goed van de grond komt.

Nehemia | 11-02-17 | 23:17

En dan durft de Volkskrant weer in te zetten op strategisch stemmen.

Ze proberen het weer...

IPNP | 11-02-17 | 23:16

Ik beloof hierbij 2 miljard banen er bij en 40.000 er bij voor de zorg!! Wie biedt meer?

Nuuk | 11-02-17 | 23:13

Ik ben al 10 jaar afgekeurd, ben al ruim 4 jaar vrijwilliger. Heb een bedrijfsplan klaar liggen om aan de bak te gaan, maar werk en zekerheid houd me tegen! Ik kijk uit na 15 maart!

Mr_Pikibelly | 11-02-17 | 23:11

"Het idee participatiesamenleving was ook een ontkenning dat je voor ouderenzorg enige kennis nodig hebt. Hoe til je bijvoorbeeld een oud mensje uit bed zonder de huid kapot te trekken? Hoe signaleer je welke zorg ontbreekt? Ouderen moesten thuis blijven wonen, maar dan zonder thuiszorg, met meer mantelzorg, terwijl mantelzorgers al overbelast zijn."
.
Er zijn al tilrobots maar ook andere robottypen zullen in de zorgsector steeds meer aanwezig zijn. Kunstmatige intelligentie dient zich ook steeds meer aan. De participatiesamenleving waar koning Kroonkurk jaren geleden over repte gaat steeds meer naar een Italiaans model toe, waar het een veel meer geaccepteerd verschijnsel is dat je als kind later voor je ouders zorgt. Wat betekent dat in de praktijk? Een extra woonunit in je tuin waar je ouwe lui resideren? Kamervragen.

Nehemia | 11-02-17 | 23:10

@ Wering | 11-02-17 | 23:06

Koop edelmetalen! De Euro Sucks!

Rest In Privacy | 11-02-17 | 23:09

Finn | 11-02-17 | 22:48
Trollen niet voederen.

de honden blaffen... | 11-02-17 | 23:08

Nehemia | 11-02-17 | 22:56

*Handje boks ouwe* :-)

Totaly right!

truste

Rest In Privacy | 11-02-17 | 23:06

Zolang de overheid, die adviseert te sparen voor je pensioen, via de VRH op oneigenlijke gronden dat spaargeld van brave burgers meent te moeten stelen, is alles wat politici zeggen per definitie onbetrouwbaar en ongeloofwaardig.

Wering | 11-02-17 | 23:06

@Hiesjes | 11-02-17 | 22:42
Zoiets vermoed ik ook gezien de reacties.

Osdorpertje | 11-02-17 | 23:00

@ necrosis | 11-02-17 | 22:40

Mee eens! We hadden allemaal zo rijk kunnen zijn. Zie andere landen.

@ Nehemia | 11-02-17 | 22:40

Goedenavond mijn beste.Is het ook niet, pijnstillers doen gelukkig wonderen.Verder is mijn 23 ctmr snikkel niet afgetopt! ;) Ik heb een chronische peesontsteking in de lies area. Als iemand het van mij over wil nemen, dan graag. Dat ik na 30 jaar werken( loodgieter-cv monteur-1e lijns technicus) nu nog dit gevecht moet aangaan met het UWV zegt alles. Ik begrijp Pro Asfalt en necrossis zeer goed. Ook in de evaluatie van het UWV is er discriminatie.(auwie Turks is ok maar NL is fout) Ik ga dit dan op mijn gemakkie winnen. Hoger beroep ed. Verder zit ik niet stil en ben een beetje een uitvinder geworden. En ben bezig met crowdfunding ervoor.

mvgr

Dit dat!

Rest In Privacy | 11-02-17 | 22:58

Braboblanke | 11-02-17 | 22:36 | | Reageer+ | 0

Juist de hoogbetaalde linkse baantjes zijn in gevaar.
Daarom haten ze Trump.
Geniet8).
www.youtube.com/watch?v=JOUFsCS7xYE

hebbuh | 11-02-17 | 22:58

DonBasco 2242
Dat is een groot probleem. Door de automatisering/robotisering en straks volledig operationele quantumcomputers met ongekende rekenkracht is het voor veel huidige banen - bye bye. Vergeet niet - vrijwel alle kennis zal vroeg of laat oproepbaar zijn vanuit een database cq informatiebank. Waarom nog duurbetaalde krachten als de computer zonder foutmarge de oplossing of de te bewandelen weg al aandraagt? Econoom Maynard Keynes had ooit voorspeld dat we steeds minder zouden hoeven werken - juist door alle technologische ontwikkelingen. Om iedereen nog een beetje aan de slag te houden is arbeidsduurverkorting het instrument. Alleen willen mensen hun welvaartsniveau niet zien slinken. Dit vraagstuk - hoe dit op te lossen zal vele mensen bezig houden de komende tijd. Er moet iets gebeuren. Het huidige model is failliet.

Nehemia | 11-02-17 | 22:56

@Finn | 11-02-17 | 22:48
Mijn punt is dat U het allemaal veel te simplistisch ziet.
Er is meer dan Uw 50% zieken en Uw 50% die nauwelijks de eindjes aan elkaar kunnen knopen.
Er zijn miljoenen die hier een prima leven hebben (waaronder ik) en die gaan niet op een A4tje met onrealistische prietpraat stemmen.
Wen er maar aan, het is zo 16 maart lol!

Berbaar | 11-02-17 | 22:56

Ach het hele zorg verhaal is penny wise en pound foolish geweest. Vanwege de totaal ridicule 3% norm waar wij als braafste jongetje van de klas aan moesten voldoen En aldus omdat overal miljoenen vandaan geschraapt moesten worden hebben we een hele sector opgeblazen zodat Rutte en Dijsselbloem een paar extra veren in hun hypocriete reet konden steken.
Van kijk ons het eens goed doen! Het gaat allemaal weer toppie joppie hoor.
Dat we naderhand met miljarden moeten repareren mag de pret niet drukken.
Niet trouwens dat die reparatie er komt. Dat is weer allemaal verkiezingsretoriek. Nee, als rechtgeaarde plutocraten zullen ze na de verkiezingen echt wel een beter doel vinden voor die miljarden. Immers waarom geld steken in mensen terwijl je er ook een leuk baantje voor jezelf mee kan regelen.

bakoenin | 11-02-17 | 22:50

@Braboblanke | 11-02-17 | 22:36
Zorg wordt onbetaalbaar omdat ze op elke twee verplegers/sters een manager zetten, daar zit het probleem.
En dat zijn meestal 'managers' die zelf nooit een injectienaald hebben vastgehouden.

necrosis | 11-02-17 | 22:49

@DrCreep | 11-02-17 | 22:39
Nou dat valt nog maar te bezien maar misschien moet U zich afvragen of die mogelijke trek naar de VVD hun verdienste is of het gevolg van prutswerk van de PVV en gekke Greet?

Berbaar | 11-02-17 | 22:49

@Berbaar Wat is je punt? Dat je van mening bent dat jij model staat voor de Nederlandse bevolking omdat je van pannenkoeken houdt?

Moet je voor de grap eens het aantal arbeidsongeschikten in Nederland vergelijken met de aantallen in de ons omringende landen.

Er leven in Nederland volgens ruwe schattingen inmiddels ongeveer 100,000 daklozen.

1 op de 5 huishoudens heeft problematische schulden.

Wie het probleem hierin niet ziet is zelf een pannenkoek.

Finn | 11-02-17 | 22:48

"Nederland tegen nul procent leende & 17 miljard weggaf aan Griekenland en bij de eerste stijging laten we het gelijk weer rollen."
.
En dat Tzatzikivolk heeft alweer doekoe nodig. Rutte zal straks weer schateren als een hyena en zet zijn handtekening wederom bij het kruisje. Brussels lof.

Nehemia | 11-02-17 | 22:47

Nehemia | 11-02-17 | 22:34 Dit land is niet meer rendabel te houden. We zijn simpelweg met teveel mensen. Door de voortschrijdende techniek zijn er steeds minder banen, en de maakindustrie heeft Joop den Uil in de jaren 70 van de vorige eeuw al het land uit gebonjoerd.

DonBasco | 11-02-17 | 22:42

Filmpje van La Paay aan het kijken op de foto?

Hiesjes | 11-02-17 | 22:42

Ce ca!
"Wellicht had ik beter een moslim kunnen zijn met auwie aan mijn rug. Dat wordt wel geaccepteerd."
.
Dat lijkt me ook geen feest. Als je dan moet pissen zit je naar je gemutileerde afgetopte snikkel te kijken, maar ik snap de pointe van je strekking wel.

Nehemia | 11-02-17 | 22:40

@Ce ca! | 11-02-17 | 22:26
Het begon al met het verkwanselen van de aardgasbaten door den Uyl.

necrosis | 11-02-17 | 22:40

@Finn | 11-02-17 | 22:30
Hmm voel me kiplekker en ook de eindjes onderneem ik al vele jaren aan elkaar.
Zie niet in waarom ik naar het Malieveld zou moeten gaan behalve voor een pannenkoek.

Berbaar | 11-02-17 | 22:39

15 maart stemt iedereen op de vvd, al is het maar om de pvv niet de grootste te laten worden en Mark naait u al lachend weer in de kont.

DrCreep | 11-02-17 | 22:39

Op de foto bij het artikel laat Ascher het Patricia Paay filmpje zien. "Dit gaan wij straks ook bij de kiezers doen"

Osdorpertje | 11-02-17 | 22:38

Bij elke politieke roep om bezuinigingen in de zorg, elke keer de kreet 'de zorg wordt onbetaalbaar', en elke hypocriete politieke uitspraak over investeringen in de zorg zoals nu door Mark Rutte, wil ik graag dit lijstje onder aandacht brengen:

www.fnv.nl/site/nieuws/webassistent/R...

De grootverdieners in de zorg. Degene boven aan het lijstje van de top 50 grootverdieners, verdiende in 2015 €567.938. En dan durven ze op hun website www.driezorg.nl, nog op te nemen dat er vacatures zijn voor vrijwilligerswerk.

Zolang dit soort praktijken door de regering wordt geaccepteerd wanneer ondertussen degenen die het eigenlijke werk doen, onderbetaald en uitgebuit worden, moet je alles wat daarover wordt gezegd met een flinke korrel zout nemen.

Braboblanke | 11-02-17 | 22:36

Als de VVD en de PvdA het echt goed voor hadden met de zorg dan gaven ze die 2 miljard voor de verkiezingen. Nu willen ze dat je eerst op ze stemt en dan moet je maar hopen dat ze hun beloftes na komen, en daar vertrouw ik niet op.
Als je echt iets voor de zorg wilt dat stem je op Renske Leijten. Alleen jammer dat die van de SP is.

Osdorpertje | 11-02-17 | 22:35

De foto spreekt wel boekdelen over de gezamenlijke geest van pvda en vvd. Alleen wisten we dat al. Dat gaat ver voorbij efficiente omgang. Ze zijn het op hoofpunten gewoon eens. EU, islamisering en cultureel marxisme. Geloof ze niet als ze net doen alsof hun verschillen er toe doen. Die doen er namelijk niet toe.

Devadip | 11-02-17 | 22:35

kweethetooknietbeter | 11-02-17 | 22:18
Ja, dat kwartje van Kok.
Dat zijn inmiddels zo'n 90.000.000.000 kwartjes geworden.

de honden blaffen... | 11-02-17 | 22:35

DonBasco 2223
"Maar er is een bevolkingsgroep, een deel is hier al, en de grote bulk is onderweg naar hier, waarvoor kennelijk wel ongelimiteerd geld is."
.
Dat zal ook de opkomst van rechts verklaren. Men staat helemaal niet zo vijandig tegen immigranten als de linkse pers het publiek voorhoudt, maar men wil dat ze meedoen. Dat ze assimileren en niet als ze gezond van lijf en leden zijn gaan parasiteren en of jaarlijks op vakantie in dat 'onveilige' land waar ze vandaan komen. Dat we verlangen dat ze meedoen heeft niks met racisme te maken maar veel meer met solidariteit om dit land rendabel te houden.

Nehemia | 11-02-17 | 22:34

Briljant artikel Feynman; precies de zere plek aangekaart van dit schandelijke afbraak- en leugenkabinet.
Hier nog een bijdrage van Fleur Agema (Jazeker: ook weer PVV..!) die de smerige behandeling van onze oudjes door dit diarrhee-kabinet op een rij zet;
www.youtube.com/watch?v=pPJ61TTBIGg&a...

telelezer | 11-02-17 | 22:33

Politicus = iemand die in de politiek werkt.
Geen bijzondere kennis of vaardigheid vereist.
Behalve een grote mond en een olifantshuid.
Dat soort mensen (politici dus) maakt uit hoe wij moeten denken en leven.

Sinister-President | 11-02-17 | 22:32

Het gaat gewoon weer een herhaling worden van de vorige keren: de media gaat eerst een andere linkse partij dan de PvdA naar voren schuiven als de grote linkse kanshebber. In het verleden was dat de SP die opeens met 30+ in de peilingen stond. Nu is dat GL. Daarna gaat de media roepen dat iedereen op de PvdA moet stemmen als tegenpartij van alles wat rechts is en voila, opeens is daar weer een PvdA.
Het zal nu wel niet zo goed gaan als in het verleden, en wat we wel weer gaan zien is moddergooien tussen de tortelduifjes VVD-PvdA zoals ook gaande was de laatste keren. De VVD gaat net doen alsof ze rechts/liberaal zijn en de PvdA gaat net doen alsof ze iets willen betekenen voor Nederland.
En mensen trappen er gewoon weer in.

Moonwarrior | 11-02-17 | 22:32

En al dat gelul over geld. Wel 500 miljoen voor de belastingdienst, maar als het over de zorg-defensie-politie gaat dan doet men moeilijk. (tenzij het verkiezingstijd is)

Trap er niet in. Geenpeil of PVV.

C,est ca!

Rest In Privacy | 11-02-17 | 22:30

-weggejorist-

badenisnietgoed | 11-02-17 | 22:30

De enige reden dat het Malieveld niet vol staat is dat het ene deel van Nederland ziek zwak of misselijk is, en andere deel het te druk heeft de eindjes aan elkaar te knopen. Het volk is verdeeld, en zo ziet men het graag.

Finn | 11-02-17 | 22:30

Enerzijds is het hartstikke mooi dat door alle technologische innovaties de mens steeds ouder kan worden, anderzijds betekent dat ook weer dat men veel langer door de staat onderhouden moet worden. Uiteindelijk wordt niemand ouder dan 120 (uitzondering daargelaten) omdat je telomeren naar de vaantjes gaan.

Nehemia | 11-02-17 | 22:28

Wat die banen betreft; er worden elk jaar honderden banen opgeheven wegens reorganisatie omdat men niet voldoende WINST maakt. En nu is er een trend gaande dat er steeds meer robots gaan worden ingezet. Welk lekker makkelijk; die zeuren niet en zijn 24/7 inzetbaar. Maar ja, dat gaat wel ten koste van een paar mensen en dus banen.

En dan nu even ter lering en vermaak het Klein Orkest: Koos Werkeloos: www.youtube.com/watch?v=gr2R_aLVVQs .

kweethetooknietbeter | 11-02-17 | 22:27

@ kweethetooknietbeter | 11-02-17 | 22:18

Kwartje van Kok.

Roof uit pensioen fonds.

1000 Euro van Rutte.

Crisis heffing van 20 Miljard.

10% verloren met de invoering van de Euro. Enz enz.

Gewoon gereglementeerde diefstal.

Genoeg is genoeg!

Kudzooi!

Rest In Privacy | 11-02-17 | 22:26

Nehemia | 11-02-17 | 21:46 Daar heeft u gelijk in. Maar er is een bevolkingsgroep, een deel is hier al, en de groote bulk is onderweg naar hier, waarvoor kennelijk wel ongelimiteerd geld is.

DonBasco | 11-02-17 | 22:23

kweethetooknietbeter 2218
Het zou een ultieme grap zijn als Kok zijn toekomstige grafzerk er eentje gaat worden in de vorm van een kwartje. Spijtig genoeg gaan we daar niet over.

Nehemia | 11-02-17 | 22:22

Mijn hemel we zijn op alle fronten failliet... alles is ego geworden. De planeet staat in de fik en iedereen rent achter zijn eigen staart achterna. Hoogmoed komt voor de val.

Ton8695 | 11-02-17 | 22:20

@ necrosis | 11-02-17 | 22:01

Ik zit zelf in de WIA, en ben met het UWV in een rechtszaak verwikkeld omdat mijn lichaam na jaren van zware arbeid het opgegeven heeft ( 3 liesbreuken-2 navelbreuken- en 3 verklevingen). Ik zou graag willen werken en kan 3 keer het salaris verdienen, die ik nu als uitkering krijg. Pro Asfalt en jij zitten in hetzelfde stramien. Wellicht had ik beter een moslim kunnen zijn met auwie aan mijn rug. Dat wordt wel geaccepteerd.Boerka om, en niet de Nederlandse taal machtig. Kortom wij als NL- er worden anders behandelt. En dat is per definitie discriminatie.Ze zijn nog niet van mij af! En schop WL het land uit, samen met die muts (dochter van oorlogmisdadiger)Als er wat gebeurt, vluchten ze toch naar Engeland of Canada. De echte Nederlander bestaat niet zegt ze. Fuck them all!

Rest In Privacy | 11-02-17 | 22:20

Dat de ziektekosten harder zouden exploderen dan de AOW, was al decennia geleden bekend. Realiseert eenieder zich dat? Niet dat je er veel aan kon doen behalve: meer nuttige () kinderen en investeringen die welvaart brengen dus arbeidsproducitviteitsstijging. Zeg maar nuttig onderwijs en wegen aanleggen en nog wat eenvoudige maatregelen die efficienter produceren en innovatie stuwen.

Daarentegen is die verwachte stijging genegeerd, is meer wegen tot milieugascisme bestempeld en onderwijs verworden vanonder de debiel eerst en de rest komt later tot aan universiteiten met genderstudies waar het aantal vrouwelijke hoogleraren maatstaf voor academisch succes zou staan. Not. Maar het gebeurde wel allemaal respectievelijk allemaal niet.

Nu zitten we met miljoenen meerendeels onproductieve importmensen, slechte opleidingen en files, files en nog eens files, al sinds de vroege jaren negentig. Gv.., potjandorie al meer dan een kwarteeuw en nog miepen de milieugutmenschen nog dat meer wegen niet helpen.

Linksgutmenschen die sowieso de vluchteling, lees de emigrant en profiteur op uitzonderingen na, belangrijker vinden voor hun geestelijk welzijn dan verzorging van ouderen en de toekomst van Nederland, blijven onderwijs vooral instrument van emancipatie van vrouwen en intellectueel minder bedeelden, waar beiden at the en of the day de dupe van worden. Zie Zweden en zie de positie van de onderkant van de samenleving in Nederland.

Helaas. Van de gutmenschelite geen bericht, geen sjoege. Al decennia niet.

Devadip | 11-02-17 | 22:20

hear hear! maar ook hier heeft de linker vleugel der macht wel een fake news spinoff voor! afdoen als bangmakerij.... hmmm waar hebben we dat vaker gezien?

dutcherrt | 11-02-17 | 22:19

U zit in de regering, waarom heeft u het niet al gedaan? Einde discussie.

funkyd | 11-02-17 | 22:19

litebyte 2201
De ontwikkelingen gaan razendsnel. We gaan meemaken dat er straks nanobots door je aderen kunnen zwemmen om de toestand in je lichaam te monitoren. Wellicht gaan we straks naar een 'verplichte' medische 'APK keuring'. Voordeel is dat als je voortijdig en preventief acteert je ook weer veel kosten kan besparen, maar hoe ze dat in de praktijk gaan uitrollen blijft nog ongewis. We zien steeds meer een transitie naar de bionische mens. Steeds meer wordt de mens volgestopt met kunstmatige onderdelen. Denk aan kunstheupen en kunstknieën.

Nehemia | 11-02-17 | 22:18

@duitse herder | 11-02-17 | 22:06
Waar maakt U zich druk over, geniet liever van "heilstaat" Denemarken.
Proest........!

Berbaar | 11-02-17 | 22:17

Zat ik vandaag ook al aan te denken. De campagne is nauwelijks begonnen en de miljarden vliegen al over tafel. Waar gaat dit eindigen denk ik dan als we serieus gaan debatteren straks?

jip_86 | 11-02-17 | 22:17

@necrosis | 11-02-17 | 22:06
Als U een beetje beter had opgelet op sgool dan had U geweten dan onze Majesteit dat helegaar niet kan.

Berbaar | 11-02-17 | 22:16

necrosis 2201
Iemand met een zwaar beroep als stratenmaker is gewoon versleten als die 50-55 is. Laat je ze te lang doorwerken dan kom je voor zeer hoge zorgkosten te staan en absoluut. Als je zo iemands voordat de ellende begint kan ruilen met iemand die ook graag aan de slag wil, is dat pure winst. Weten ze dat zelf wel? Waarschijnlijk niet. Veel politici hebben nooit met hun poten in de modder gestaan. Hun werkelijkheid is een theoretisch model die haaks staat op de werkelijkheid.

Nehemia | 11-02-17 | 22:11

Oplossingen Feynman. Herhaaldelijk benoemen waar het mis zit raken we alleen maar depressief van. Wat is jouw stemadvies na bovenstaand schrijfsel?

A la snackbar | 11-02-17 | 22:09

@duitse herder | 11-02-17 | 22:06
Antwoord Rutte: hahahahaha

necrosis | 11-02-17 | 22:09

BTW naar 15%.
Pechtold?

de honden blaffen... | 11-02-17 | 22:08

Staat het Malieveld vol? Zijn er al maandenlang massastakingen? Is betere ouderenzorg een breekpunt voor alle oppositie? Zijn er politici die al vier jaar lang geweldige wetsvoorstellen zagen sneuvelen? Is er ophef op Twitter? Gaan de bejaarden het Binnenhof bezetten? Gaat de zwijgende meerderheid voor 15 maart ontdekken dat Rutte maar wat riep?
.
Ik zal dit namens u beantwoorden: Nee.

de Voorzittert | 11-02-17 | 22:08

Vier jaar lang de zorg, onderwijs, politie en leger naar de verdommenis geholpen en nu als de grote redders des vadersland, zaken beloven die net zo snel weer in de prullenbak verdwijnen. Nog nooit eerder draaien zulke idioten aan de knoppen.

Boy Cot | 11-02-17 | 22:08

@litebyte | 11-02-17 | 21:55
Niet vergeten: het kabinet wat inmiddels al aan zijn derde minister van justitie toe is.
Het kabinet stapelt faal op faal en blijft gewoon zitten.
Als Wim-Lex kloten had, schopte hij die hele incompetente zooi naar huis.

necrosis | 11-02-17 | 22:06

Rutte heeft de burger in de crisisperiode een extra belasting opgelegd van 20 miljard euro. Maar dat was tijdelijk want hij zou het terugdraaien als de crisis voorbij is.
Wel Rutte... de crisis is voorbij zei jezelf. Maandagmorgen dan maar gaan beginnen met terugbetalen. Aan de burger. Toch? TOCH?

duitse herder | 11-02-17 | 22:06

Niet alleen van Rijn heeft banen in de zorg gesloopt. Vergeet de 'bijdrage' van de arrogante Loek Hermans niet die Meavita gesloopt heeft met als resultaat 20.000 banen naar de knoppen.

Gemeen Mosje | 11-02-17 | 22:02

@Nehemia | 11-02-17 | 21:46

Dat de ziektekosten hoger zullen worden staat buiten kijf. Maar kankeronderzoek vordert snel en er zijn (niet alleen in Nederland) zeker 4 kankersoorten waar binnen nu en 10 jaar medische behandeling ervoor gaat zorgen dat de kans op overlijden nihil wordt. Veel heeft ook te maken met vroegtijdige en vooral goede diagnose.

Ziektekosten zijn vooral onderhevig aan onze economievorm, laat nu net daarbinnen ook de komende 10 jaar enorme veranderingen in gaan plaatsvinden.

litebyte | 11-02-17 | 22:01

@Nehemia | 11-02-17 | 21:46
Wat te denken van mensen die langer door moeten werken in een 'zwaar' beroep.
Wat kost dat aan medische zorg wegens chronische klachten?
En dat terwijl er een hoop jonge, gezonde mensen aan de slag willen en kunnen.
Wat wil dit kutkabinet nou eigenlijk?
Weten ze dat zelf wel?

necrosis | 11-02-17 | 22:01

Er schoot een hap braaksel mijn mond in bij het zien van die foto...

Slipsnifter | 11-02-17 | 22:00

Melkert ,die had ook banen ,en Rutte denkt zijn truc met 1000 euro nog maar eens uit de kast te halen ,en heeft het nu over miljarden ,wat achteraf miljoenen afrikanen blijken te zijn , stop dat stelletje idioten in een dwangbuis ,voor ze nog meer schade aanrichten .

fleurtje | 11-02-17 | 21:58

Je moet GVD het arrogante lef maar hebben om de kiezer zo dom weg te zetten.

We hebben een kabinet wat sinds de 2de wereldoorlog het minst geliefd is. Een kabinet met de meeste incompentie, blamages en leugens. Een kabinet wat ervoor heeft gezorgd dat de PVV nu als grootste partij uit de prognoses komt en een kabinet wat nooit de keuze van de kiezer was.

Kloodtzakken partijen als VVD en PvdA verdienen het om gigantisch te worden afgestraft.

litebyte | 11-02-17 | 21:55

-weggejorist-

Peterrrtje | 11-02-17 | 21:53

De zorgkosten zullen de komende tien jaar door de stratosfeer knallen, temeer omdat bijvoorbeeld kanker in het verschiet een chronische ziekte gaat worden. Geen enkele partij durft zijn vingers eraan te branden, maar hoeveel geld kan een overheid nog aan iemand uitgeven als die bijvoorbeeld de tachtig gepasseerd is? Het budget is niet ongelimiteerd. Dit zal steeds meer een issue worden wil men de verzorgingsstaat in tact blijven houden. Wegkijken is geen optie meer.

Nehemia | 11-02-17 | 21:46

Zo is het al heel lang.
Kijk naar al die discussies over de sociale werkvoorziening de afgelopen tig jaar, de aanpak van schijnzelfstandigheid, de beperking van de marktwerking in de zorgsector.
Ze komen met slechte ideeën, daarna draaien ze die deels terug en beweren dat dat een nieuwe oplossing is.
Politici zijn dom, als men dat eens massaal zou willen erkennen.
Als je echt niets kunt, maar toch machtswellusteling bent word je politicus, het minst eerzame 'beroep' ter wereld.

robertdoesnEro | 11-02-17 | 21:45

Pats. Mooie slotzin! 15 maart gaat groots worden.

de7derechter | 11-02-17 | 21:43

ik beloof 1 miljoen voor iedereen, dus stem op mij!
* disclaimer:de coalitiepartij moet daar ook mee instemmen... dus als dat niet doorgaat, geven wij hen de schuld!

kapitein_iglo | 11-02-17 | 21:38

Minimaal 12% van de kiesgerechtigden gaat weer thuisblijven wegens 'mijn stem gaat toch geen verschil maken' of 'ik wilde wel gaan stemmen maar er kwam iets tussen. Daarnaast zijn er de 80-plussers die niet meer het volle bewustzijn hebben maar of dat zo'n groot verlies is? 'Ja zuster, doe mij maar de eerste persoon van de eerste partij, alvast bedankt en dan hoeft er dus ook geen postzegel op?'

doedeljantje | 11-02-17 | 21:37

Leuk verhaal.
1) het resultaat telt.
2) wie gelooft het.

Promedio | 11-02-17 | 21:32

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken