Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NPO wil meer geld van u hebben

Voor stomme visprogramma's. Voor stomme liegprogramma's. Voor stomme kletsprogramma's. Voor stomme kerstprogramma's. Voor stomme zuipprogramma's. Voor stomme wetenwijveelwatvoorkutprogramma's. Nou ja. De NPO wil dus meer meer meer belastinggeld opmaken aan dingen die mensen al lang zelf doen. Vroeger had je Phil Bloom en de Veejpeejerroo, nu heb je WhatsApp/Twitter/GeenStijl/De hele rest van het moederneukende internet om pikante films te vinden (er schijnt er laatst weer eentje opgezet te zijn, maar dat hebt u niet van ons). En zoals iedereen die wel eens de treurbuis aanzet of naar het infantiele gejengel op Nauwelijks Puberale Omroep Radio 1 luistert kan constateren: weinig is zo overbodig als onze publieken. Maar of we dus even wat meer geld willen overmaken naar Hilversum, waar iedereen de afgelopen dagen druk bezig was vieze filmpjes aan elkaar door te sturen zonder het met het PUBLIEK (als in 'publieke omroep') te delen. En dat dan opschrijven op een met belastinggeld gefinancierde webzijde. Dat. Vinden. Wij. Niet. Echt. Normaal. Doen.

Reaguursels

Inloggen

-weggejorist-

Alubbe | 12-02-17 | 13:19

Nog meer geld, zodat ze die salonsocialisten en ander omhooggevallen figuren nog meer kunnen betalen. Ik ben voor een publiek bestel met een divers aanbod maar het is verworden tot een uithangbord voor deugvolk doordrongen van linkse politiek

gelachewoar | 11-02-17 | 22:57

Ik mag hopen dat dat hele mediapark in vlammen opgaat. Ik zal er in ieder geval geen enkele traan om laten, integendeel. Kijk al jaren satelliet + internet en stream filmpjes.

ChatBot | 11-02-17 | 18:53

Geef ons onpartijdige televisie! Of geef ons tenminste ook partijdige televisie die ook onze kant belicht!

dr Rechts | 11-02-17 | 17:58


" Zij pleit opnieuw voor meer geld. ‘Juist nu heeft Nederland meer dan ooit een sterke publieke omroep nodig. Juist in deze soms verwarrende tijden is er een noodzaak voor een politiek en commercieel onafhankelijk, betrouwbaar en betrokken baken voor Nederlanders’".
Lol, van mij mogen ze 800 Mio korten, kijk toch zeker niet naar linkse staatspropaganda. Zo weer een gat in de begroting gedicht..

Upharsin | 11-02-17 | 16:59

Van mij mag de stekker uit het hele publieke bestel. Wat een geldverbrandende organisatie is dat!

Marvin_NL | 11-02-17 | 15:13

In dat geval wil ik de vrijheid de NPO uit mijn systeem te halen.
Ik kijk er toch al nooit meer naar, dus count me out.

mallekater | 11-02-17 | 13:14

Oh ja? Voor nog meer zakkenvullers op de buis om ons slavernijverleden te "belichten"?

Nelis SplitBloes | 11-02-17 | 12:29

-weggejorist-

Demrocks | 11-02-17 | 12:19

Ik vind minder-minder-minder hier toch wel van toepassing. Veel minder naar maximaal 1 zender.

doskabouter | 11-02-17 | 11:24

"... politiek en commercieel onafhankelijk, betrouwbaar en betrokken baken voor Nederlanders." Ja, serieus!? Werkelijk waar!? Allemachtig, wat zijn ze daar blind voor hun eigen multi-culti-lang-leve-links propaganda.

Goldfinger | 11-02-17 | 11:22

Volkomen koekwaus.

_Fly66_ | 11-02-17 | 09:51

Als je zien hoeveel honorering die lui krijgen voor al die flut programma's,dan schrik je.Nul euro naar de NPO.

kzegje | 11-02-17 | 09:26

De NPO moet meer programma's (zelf) maken, én terug naar 0 zenders. Knal alles maar online. Alles wat ze niet online mogen zetten wegens copyright-van-iemand-anders: lekker aan de commerciële omroepen overlaten (Bovendien staat het dan al ergens online.)

W_F | 11-02-17 | 09:24

Ben het wel eens met de NPO mevrouw dat er behoefte is aan een onafhankelijke en betrouwbare omroep die objectieve en afgewogen informatie geeft. Helaas is daarbij de NPO zo ongeveer het laatste waaraan ik dan denk.

Franker | 11-02-17 | 09:19

eerst maar eens een peiling wie uberhaupt van het plebs, volk, gepeupel en elite, grachtengordelmenschen nog naar de NPO kijkt .. begrijp niet waarom de NPO staatstelevisie niet marktconform werkt... oh wacht.. staats omroep. Ik vrees dat er inderdaad nog meer naar toe zal gaan voor nog meer EUSSRR propaganda aan de kijkbuiskinderen voor te schotelen.. lang leve netflix en het internet!Idioot trouwens dat ik verplicht ben mee te betalen aan die bagger als ik er niet naar wens te willen kijken.. die staatstv wordt elders via belasting geheven..

fikkieblijf! | 11-02-17 | 08:47

Kruisruiker(stiekem vriendje van la Paay??)19.31

Zodra ik die kop van Simons zie zap ik meteen weg.
Quinsy is gelukkig al een tijdje uit beeld verdwenen, maar Simons houdt het nog wel even vol, Matthijs is dol op d'r.
Ik ben dat ge OH-over slavernij en racisme en wat dies meer zij spuug- en spuugzat.
Om niet te zeggen kotsbeu.

mallekater | 11-02-17 | 08:02

En waarvoor hebben ze dat geld dan wel niet nodig.??
Om apen als van Nieuwkerk en de Leeuw nog meer geld toe te schuiven dan ze sowieso al krijgen?
Om kutprogramma's als heel Nederland bakt zich een tien kilo rondom te sponsoren?Om griezels als Frits Wester en Peter R. de V., en ander kermisvolk als la Simons etc. 2500 Euro( per tien minuten bij DWDD) op de buis te doneren?
Kom op, zeg.

mallekater | 11-02-17 | 07:59

Maar hoeveel pecunia willen ze nou? My two cents zeggen dat ze graag minimaal de typhus uit mijn jaarrekening willen circlejerken zonder dat ik er bij mag aanzitten. Dus. Ik wil ze niet weg hebben en geef ze 1 Paay per jaar. Just for lolz.

DeEeuwigeZwitsal | 11-02-17 | 07:53

Sorry voor mijn voorgaande directe en stellige mening maar ik ben nu eenmaal een hardnekkige fan van GS, vandaar.

Koeienflat | 11-02-17 | 07:26

De NPO organisatie is net als de PvdA: Elkaar de leuke baantjes toespelen van uw en mijn belastingeld en linkse diarree plempen op de kijkbuis en radio. Gelukkig zit er nog steeds een knop op de TV...

Slinkse Klerk | 11-02-17 | 07:21

De NPO kan wat mij betreft helemaal in de stront zakken met die achterlijke nietszeggende uitzendingen.
Een faillietement gun ik ze van harte en hoop dat alle zendtijd die dan beschikbaar wordt voor en door GeenStijl benut gaat worden.

Koeienflat | 11-02-17 | 07:21

P.de L. - Matth.v N.- Pou - Wttman - Jellinek . Deze korriefeeen willen allemaal véél méér euries dus doet U de knip maar open voor deze ranzige onzinuitkramers verborgen zendtijd voor politieke partijenhufters en hakkelende autokjoe oplezerts.

alshetware | 11-02-17 | 05:27

Haha, televisie.

Een paard | 11-02-17 | 02:22

Weg ermee, kappen met de verplichte afdracht,Het geld klotst daar tegen de plinten,en in de zorg kan niks meer .
Linkse propaganda zitten veel mensen niet op te wachten,als ze nepnieuws zo graag aanpakken ,daar beginnen .

fleurtje | 11-02-17 | 01:44

Weg ermee, kappen met de verplichte afdracht,Het geld klotst daar tegen de plinten,en in de zorg kan niks meer .
Linkse propaganda zitten veel mensen niet op te wachten,als ze nepnieuws zo graag aanpakken ,daar beginnen .

fleurtje | 11-02-17 | 01:44

Jeetje, moet ik nu weer extra gaan betalen voor al die fantastische klaag bejaarden programma's, socialistische praatprogramma's, Zoekzoek Habibi/ klikken bij de wouten en de overheidspropaganda daar bij de NPO ? Daar kijkt nog geen 5 procent per dag naar. Flikker op. Voor een tientje per maand kijk ik op Netflix. De rest bekijk ik wel op het internet. Ik bepaal zelf waar ik naar kijk. Daar heb ik die propagandisten niet voor nodig.

Croisantneuf | 11-02-17 | 01:27

@botbot | 10-02-17 | 23:27 Waarom. Ik weet waar ik sta.

knutsel | 11-02-17 | 00:19

@ Munchhausen | 10-02-17 | 23:37

Heb je die wel eens gezien dan? Zooo slecht! Ja,slechter dan de NPO!

Rest In Privacy | 10-02-17 | 23:46

-weggejorist-

Rest In Privacy | 10-02-17 | 23:40

Een radio en een tv zender is genoeg en dan heb ik nog het afstandsbediending in de hand om in een paar milliseconden weg te zappen naar,misschien dan wel niks,wanneer ik die kop van rut, duijn, vara,pauw en nog een heel veel meer,zie.

ritter vn hüpfburg | 10-02-17 | 23:38

Er voldoend commercieel aanbod. Dua waarom brengen we het aantal publieke zenders niet terug naar twee of zelfs een. In de VS is ook maar een publiek kanaal, PBS. Waarom moet Nederland er 3 hebben?

Munchhausen | 10-02-17 | 23:37

Maar dan wel een nieuw programma bijvoorbeeld: plas maar raak voor een knaak. En na twaalven : naughty hour, golden shower!.

Uw Psychiater | 10-02-17 | 23:33

En die belofte van de PvdA (100 miljoen) aan de publieke omroepen werkt.
Zojuist 20 minuten zendtijd politieke partijen voor Asscher bij Jinek.

de honden blaffen... | 10-02-17 | 23:30

knutsel | 10-02-17 | 23:08
Als ik u was zou ik mijn eigen plemsels maar eens overlezen.

botbot | 10-02-17 | 23:27

*- een dat

knutsel | 10-02-17 | 23:08

@botbot | 10-02-17 | 22:33 Onzin. De vraag is of idealisme een plaats heeft in tv. Voor mij hoeft het niet. Als jij het liever wel ziet als een moment voor "verheffing" of iets dergelijks verbaast dat me dat dan weer niet zo.

knutsel | 10-02-17 | 23:07

@Koonkluk Huis | 10-02-17 | 22:33
Bestseller??
hihi proest...............!

Berbaar | 10-02-17 | 22:54

Een paar jaar geleden: het commerciele comedy central zendt de graham norton show uit. Ik vond er persoonlijk geen moer aan, maar kennelijk werd dat goed bekeken. Ineens besluit de publieke omroep dit programma ook aan te kopen. Publiek geld aanwenden om te concureren met de commercielen. Dat kan toch niet de bedoeling zijn.

GOEM | 10-02-17 | 22:54

Maar wat is dit nu, de vvd wil niet meer betalen voor propaganda?!

IPNP | 10-02-17 | 22:38

maar om alleen overgeleverd te zijn aan de commerciëlen?
Mannes | 10-02-17 | 21:55
Daar heeft u wel een punt.
De commerciëlen zijn niet onafhankelijk ze zullen geen kwaad woord uiten over een supermarkt tot Unilever omdat ze via reclame door hun betaald worden.
De meeste hebben dat niet door of willen dat niet door hebben.

botbot | 10-02-17 | 22:33

Maar aandacht besteden aan de bestseller van Niemöller, ho maar. #Kwaad.

Koonkluk Huis | 10-02-17 | 22:33

@Xirdalan | 10-02-17 | 19:46

Luckytv? Ga toch wel! Als ik wil lachen om een voiceover pak ik er wel een klassiekertje van mastermovies bij.
Waarom de npo zo nodig registraties van salonfahige festivals als lowlands en pinkpop uit moet zenden is me ook volstrekt onduidelijk. Er zijn voldoende relevantere festivals, waar totaal geen aandacht aan wordt besteed.

GOEM | 10-02-17 | 22:28

hahaha echt grappig bericht

Rest In Privacy | 10-02-17 | 22:24

Laat de omroepen de NPO maar steunen waarom moet ik dat doen?
Zolang ze presentatoren tonnen per jaar toe geschoven krijgen is er in omroepland geen geldgebrek.

botbot | 10-02-17 | 22:15

@Mannes | 10-02-17 | 21:55 Het is gewoon de wet van de natuur of zoiets. Wil je niet betalen voor troep die je wilt zien krijg je reclame. Dat is in ieder geval een stuk eerlijker dan iedere dag opnieuw propaganda je strot doorgeduwd te krijgen over hoe de wereld er uit zou moeten zien.

knutsel | 10-02-17 | 22:09

@ristretto | 10-02-17 | 21:52 Da's een mooie ankdote. Volgens mij moet ik die maar bewaren voor mijn eigen blog :)

knutsel | 10-02-17 | 22:06

Ach, de meeste Reaguurders hier lopen aan de ene kant te zeiken over de NPO, maar aan de andere kant lopen ze filmpjes van Freek Vonk of LuckyTV aan de lopende band te plussen.
.
Te dom, gemakzuchtig, of te kort van geheugen om consequent te zijn. Ik vraag me echt hard af of deze Reaguurders op 15 maart niet toch stiekem op de VVD of D66 zouden stemmen als die partijen hun op 14 maart €1000/€500 zouden beloven, om dan op 16 maart op GeenStijl weer te zeiken over alles.

Xirdalan | 10-02-17 | 22:05

De VVD probeert nu populair te doen door te bezuinigen op de Publieke Omroep. Rutte gaf laatst in Buitenhof ook al een sneer richting de NPO. Natuurlijk kan er bij de omroepen nog wel bezuinigd worden, vooral op topsalarissen. Maar gezien de berichten op Twitter en Facebook wordt er nog massaal gekeken naar de programma's, deels door een groep die vervolgens iedereen gaat afzeiken. Stel dat de NPO verdwijnt, hoe moeten dan de criticasters hun avonden doorbrengen? Laat Rutte c.s. maar mooi gaan proberen de komende tijd bij de commerciëlen aan de bak te komen. Of zelf, net als Asscher, veel belastinggeld uitgeven aan paginagrote advertenties. Nogmaals: het kan allemaal wel wat minder bij de NPO, maar om alleen overgeleverd te zijn aan de commerciëlen?

Mannes | 10-02-17 | 21:55

knutsel | 10-02-17 | 21:13
Och heden, dat is al 35 jaar geleden en nog steeds wrok. Moet een mooie ex geweest zijn!

ristretto | 10-02-17 | 21:52

@berbaar Ja, het is een beetje vechten tegen de Bierkaai hier. Als de PVV de NPO 100 miljoen extra belooft, dan zal je direct zien wat voor ommezwaai de NPO kan maken. Dan gaan al die snoepreisjes de prullenbak in en krijg je wat neutralere tv voor terug. De NPO draait immers voor diegenen die gegarandeerd in hun blijft investeren.

Jostifiel | 10-02-17 | 21:48

1 2 of 3 staat hier alleen kortstondig aan als de afstandbediening en ik het niet eens zijn over het kanaal waarop afgestemd dient te worden.

General McAuliffe | 10-02-17 | 21:46

De VVD probeert nu populair te doen met bezuinigingen op de Publieke Omroep. Rutte gaf laatst bij Buitenhof ook al een sneer richting de

Mannes | 10-02-17 | 21:45

Berbaar | 10-02-17 | 21:16
We spreken elkaar over een jaar of twee wel weer.
Het gaat met de NPO net als bij de dode bomen bergafwaarts.
Mensen zijn niet meer zo goedgelovig als een aantal decennia geleden. Zo'n beetje iedereen in ons mooie land heeft toegang tot informatie zonder daar een staatsomroep voor nodig te hebben.
Tijden veranderen, terwijl de NPO denkt dat ze nog steeds in de positie zijn om mensen voor te kunnen schrijven wat goed en fout is.
Vergeet het maar, dat maken de mensen tegenwoordig zelf wel uit.

Jackanders | 10-02-17 | 21:40

600.000.000. Dat zijn dus 6000 mensen die een ton krijgen v.d. belastingbetaler.
Om de belastingbetaler onbevooroordeeld te informeren. Over de EU, over hun spaargeld, over Griekenland, over immigratie, over referenda, over de dingen die mensen bezig houden. Gewoon dmv hoor en wederhoor. Eerlijk de 2 kanten, wat zeg ik: de 5 kanten van het verhaal belichten.
Hoe fokking moeilijk kan het zijn? Je zet een paar nieuwsgierige, ruimdenkende Kuifjes aan het werk en die zoeken in een weekje alle mogelijke invalshoeken bij elkaar. Je belt 's met die, dan met die, bekijkt het zus, daarna zo, spreekt 's een vriendje die daadwerkelijk werkt in het veld, pakt de cijfers erbij en je maakt een filmpje. That's it, meer is het niet.

Maar bij de NPO hebben ze een eigen format bedacht.
Bij de NPO treden we met Floortje in de voetsporen van Djendjis Khan. Waarom weet niemand. Ja, je kan lekker er zo lekker bij wegdromen in de Buizerdlaan in Lelystad.
Of we gaan met 80 man naar Rio, naar de OS, kijken wat de zwemmers eten bij hun ontbijt. Lachen joh, Rio. hebben ze ook carnaval. Lachen, carnaval.
Of we gaan koken met knoflook, in wedstrijdverband.
Dat onze man in Washington geen hol snapt van de Trumpoverwinning, begrijpt de NPO want onze Twan in Holland snapt er ook geen reet van, dus ... ja, tis onbegrijpelijk. Dat iedereen links van Hollande of Merkel extreemrechts en fascistisch is en heel Europa populistisch leidt iedere dag weer tot dezelfde verbazing bij de NPO. Hoe kan dat nou? Twan weet het ook niet. Niemand weet het. Gauw iets luchtigs over plasseks.

Blanken zijn witten.
Witten zijn boos.
Dat is de NPO.
Voor 600.000.000.

Magdatkandat | 10-02-17 | 21:28

@Berbaar | 10-02-17 | 21:16
Bedrijven hoeven geen miljoenen te adverteren, NPO komt uit de zak van de belastingbetaler.
Vergelijk het maar tussen Joop en GeenStijl.
Joop KRIJGT geld, GeenStijl moet het zelf verdienen.
Snap je het inmiddels een beetje?

necrosis | 10-02-17 | 21:26

@Berbaar | 10-02-17 | 21:16 Nogmaals, de NPO is een aflopende zaak. Natuurlijk weten adverteerders dat er miljoenen mensen naar waar is de mol of heel Holland bakt kijken. Geen idee waarom trouwens. Je draait de zaak om.

knutsel | 10-02-17 | 21:23

@Jackanders | 10-02-17 | 21:02
Maar ik hoef toch helemaal niet gerustgesteld te worden.
Ik heb een heerlijk leven hier in ons fijne Nederlandje en daar verandert wel of geen NPO geen reedt aan.
Dussss nogmaals de vraag: als er geen hond meer naar de NPO kijkt waarom betalen bedrijven dan miljoenen om er te adverteren?
Waarom beginnen die miljoenen, die voor niks betalen, dan geen eigen omroepvereniging?
Hier Uw antwoord: die miljoenen NPO allergie-patienten bestaan niet

Berbaar | 10-02-17 | 21:16

Iets herinnert mij het bovenstaande aan linkse partijen en gratis geld, ook een overeenkomende gedachte aan de Brusselse Bandieten schoot mij te binnen, Het verplichte bijdragen aan organisaties zonder er iets voor terug te krijgen, (behalve een jaarlijkse verhoging van de bijdrage) komt mij nogal wreed over, de plichten die de linkse partijen zo belangrijk vinden, zijn er slechts om hun mensonterende ideologie te kunnen uitdragen, Nexit en NPO-vrije zenderpakketten.(weg met de politieke indoctrinatie van onschuldige kijkers).

hovawart | 10-02-17 | 21:15

@ristretto | 10-02-17 | 21:09 Ah Deelder, daar valt over te discussiëren. Ik kan die vent niet uitstaan. Maar da's meer omdat hij in de jaren tachtig mijn toenmalige kersverse ex moest neuken.

knutsel | 10-02-17 | 21:13

Misschien is een referendum wel wat. Gewoon vragen aan het volk hoeveel het mag kosten. Nu doen die omroepen maar wat. Laat ze eerst maar eens laten zien wat ze gaan leveren. Lubach is al goedgekeurd. Heel Holland bakt ook. Peter R valt af. Scheelt al weer wat. Jules Deelder een eigen serie.

ristretto | 10-02-17 | 21:09

Berbaar | 10-02-17 | 20:44
Ja, een paar kastjes bij mensen thuis geven aan wat de tendens in het land is..
Net zo betrouwbaar als die peilhond hier.
Blijf er maar in geloven als dat u geruststelt, maar niet piepen wanneer de werkelijkheid heel anders blijkt te zijn hè?

Jackanders | 10-02-17 | 21:02

Tja Shula, zolang het nieuws maar van één kant komt en ook maar één mening verkondigt mag er best de helft af.

ristretto | 10-02-17 | 21:01

@berbaar, net zo als het referendum, Brexit en trump?
Het werkt wel zo in de echte wereld. Net zoals jij in werkelijkheid arme paupers tot de bedelstaf procedeert en daar van geniet. ( je eigen woorden lutser)

ristretto | 10-02-17 | 21:00

@necrosis | 10-02-17 | 20:50
Google eens steekproef mijn Beste.
Bedrijven die miljoenen besteden aan reclame varen blind op deze cijfertjes.

Berbaar | 10-02-17 | 20:56

trommel

Oprisp | 10-02-17 | 20:53

broodkruimel

Oprisp | 10-02-17 | 20:53

@Berbaar | 10-02-17 | 20:44 Dat stemmen voor afschaffen. daar durf ik wel een kratje of een goede fles naar keuze op te zetten. Geef het nog een paar jaar en er kijkt niemand meer. Ik vermoed (dus geen onderbouwing) dat de NPO vooral een ouderen-ding is.

knutsel | 10-02-17 | 20:52

NEEEEEEE!
Zo duidelijk?

MacMiep.nl | 10-02-17 | 20:51

@knutsel | 10-02-17 | 20:44
Hoezo niet eenvoudig?
Er schijnen volgens sommigen miljoenen mensen te zijn die de NPO niet meer pruimen dus simpel: verenigt U en richt een eigen omroep op.
Als POW het kon kunnen die zogenaamde "miljoenen" dat toch eenvoudig ook?
Maar helaas, het is een randgroepje die loopt te fulmineren tegen de NPO.
Miljoenen kijken schijnbaar met veel plezier naar de NPO.
Dussss, it's here to stay wen er maar aan :)

Berbaar | 10-02-17 | 20:50

@Berbaar | 10-02-17 | 20:27
1500 kijkcijferkastjes zijn representatief voor 12 miljoen kijkers?
En jij durft 'betrouwbaar' te commenten?

necrosis | 10-02-17 | 20:50

-weggejorist-

TriestGeval | 10-02-17 | 20:48

@Jackanders | 10-02-17 | 20:38
Top 10 kijkcijfers 7 van de 10 NPO.
Stervende?
LOL dream on, er kijken miljoenen naar de NPO en die gaan niet stemmen voor het afschaffen daarvan.
Ik moet altijd vreselijk lachen om mensjes die er niet tegen kunnen een andere/contra mening te horen.
Dan moet het weg, uitgezet worden of opgeheven hihihaha zo werken die dingetjes niet in de echte wereld.

Berbaar | 10-02-17 | 20:44

@Berbaar | 10-02-17 | 20:18 Een eigen omroep beginnen? Lijkt me niet eenvoudig. Voor het geld hoef je het echter niet te laten, vraag maar aan Weessie. De vraag waarom er nog steeds miljoenen mensen naar kijken staat gelijk aan de vraag waarom er überhaupt mensen tv kijken: het is makkelijk vermaak. TV was ooit een goed idee zeg maar. Voordat het staatspropaganda werd, tenminste in Nederland dan. Het was dan ook een slecht idee om de zendtijd in te delen op basis van de toen dominant aanwezige zuilen. Ze hadden het gelijk commercieel moeten laten.

knutsel | 10-02-17 | 20:44

@The_iron_boar | 10-02-17 | 20:18
Ik hoop dat ze de comments gaan lezen, dan weten ze meteen hoe we over ze denken.
*graaiers, zakkenvullers, vriendjespolitiek, etc*

necrosis | 10-02-17 | 20:43

Gisteren zag ik Filemon op NPO 3 die voor een itempje naar de VS moest vliegen. Dan mag er van mij eerder bezuinigd worden op de publieke omroep. Om nog maar te zwijgen over typetjes als Geraldine of Floortje Dessing die de hele wereld rond vliegen van uw en mijn centen. En natuurlijk populaire Amerikaanse televisieseries als Homeland die wij allemaal al lang hebben gezien.
Bovendien heeft dat grapje van de naamswijziging van Nederland 1, 2 en 3 naar NPO 1, 2 en 3 ook een paar tonnen mogen kosten.

JanBoterletter | 10-02-17 | 20:42

Ik zal door Pinokio Rutte never meer VVD stemmen.
Dit beloven ook en doen ze natuurlijk niet ( echt VVD)
Jammer want de publieke omroepen denken echt dat de kijkers infantiele imbecielen zijn.
Ronaldo helemaal waar wat je zegt!!!

hansvanvoren | 10-02-17 | 20:41

Interessant. De NPO Mevrouw zelf over de voorgestelde budgetvermindering: ’Wat houd je dan over? Precies, een met belastinggeld van iedereen gefinancierde publieke omroep die alleen interessant is voor een beperkte groep mensen’.

Volgens mij schetst dat de huidige situatie.

Dat ziet de VVD dan wel weer goed. Niet dat het ooit gaat gebeuren door een VVD-GL-PvdA-CDA-D66-CU kabinet.

DebraCadabra | 10-02-17 | 20:39

De NPO is stervende, en dat is mooi.
Ingehaald en nutteloos gemaakt door zo'n beetje alles en iedereen met een internetverbinding.
De oven in, en uitstrooien op een plek waar niemand er last van heeft lijkt me de beste optie.

Jackanders | 10-02-17 | 20:38

@ Onderbuik2 | 10-02-17 | 20:28

Hou mij erbuiten aub! Veel plezier met VI.

Rest In Privacy | 10-02-17 | 20:37

Het lijkt de PVDA wel, die willen ook altijd meer geld van mij.

Owww wacht

Bon-sens | 10-02-17 | 20:36

kijkkastjes willen de wereld overnemen! Echt waar!

Rest In Privacy | 10-02-17 | 20:35

Zo ik ga even voetbal inside kijken.

Onderbuik2 | 10-02-17 | 20:31

@Ce ca!
Op jouw pdf je, over het imago van de NPO. Eerlijkheid en echtheid scoort laag.
En dat is m.i. volkomen terecht.

Onderbuik2 | 10-02-17 | 20:28

@necrosis | 10-02-17 | 20:21
Ach reclamecontracten hebben allemaal een artikel mbt de kijkcijfers, juist de kijkcijfers van die kastjes.
Ik denk dat die miljoenenbedrijven en hun juristen iets meer kijk hebben op de betrouwbaarheid daarvan dan een lutser die de betrouwbaarheid van alles wat hem niet welgevallig is in twijfel meent te moeten trekken.
Volgens mij kunt U beter terug naar het vorige topikkie, Uweetwel kijkkastjes allemaal een complohot!!

Berbaar | 10-02-17 | 20:27

‘Juist nu heeft Nederland meer dan ooit een sterke publieke omroep nodig. Juist in deze soms verwarrende tijden is er een noodzaak voor een politiek en commercieel onafhankelijk, betrouwbaar en betrokken baken voor Nederlanders’. Aldus Rijxman.
.
Vervang NPO door Europa. En het had zo een quote van Guy Verhofstad kunnen zijn.

Nibdib Niddib | 10-02-17 | 20:27

Daarom is de NPO ook zo anti-Wilders:
Die wil als enige bezuinigen op die kliek....
Willen jullie meer of minder
"sterren doen een onzin kunstje"?
"Jinek Moskofiets"?
"de wereld stopt"?
"Hij is een zij"> 0.o dafuq
"wie is de muis"?
minder minder minder!!!

Is dit nog nieuws? | 10-02-17 | 20:26

Mevrouw Rijxman heeft nog steeds niet door waar de schoen bij de publieke omroep wringt. Tijd om heel hard in te grijpen bij de staatsomroep.

therealbraindump | 10-02-17 | 20:25

En ja hoor, het staatsjournaal van 20 uur besteedt vandaag, van uw balastinggeld, aandacht aan de pvda-campagne 'wij domme bn'ers zijn nl'... de nos/pvda-pr-machine draait reeds op volle toeren.

pissebed | 10-02-17 | 20:23

@komtdatschot | 10-02-17 | 20:19
Dat zijn gewoon mensen als U en ik, alleen met een andere mening
Ik haal daar mijn schouders over op (moet kunnen toch), U schijnt zich nogal te storen aan mensen met een andere mening.

Berbaar | 10-02-17 | 20:22

@Berbaar | 10-02-17 | 20:18
Die miljoenen kijkers worden bepaald aan de hand van 'kijkkastjes'.
En die zijn net zo betrouwbaar als Rutte.

necrosis | 10-02-17 | 20:21

Ook al heb je geen tv en geen kabelboer.
Je zal en mot belasting betalen om de gutmenschen aan het werk te houden.

komtdatschot | 10-02-17 | 20:19

@K. Van Daal | 10-02-17 | 20:08
Als mensen er nou even voor zorgen dat hij de kamer in komt.

ironpill | 10-02-17 | 20:18

@ Onderbuik2 | 10-02-17 | 20:10

???? Reageer je op mij, of Berbaar (zie je,.. MET hoofdletter ;)

Rest In Privacy | 10-02-17 | 20:18

Je weet gewoon dat die lui van de NPO alle reaguursels hier gaan lezen om de bevestiging te krijgen van hoe erg het hier is en dat we dit niet moeten willen met z'n allen. Laten we ze vooral niet teleurstellen.

The_iron_boar | 10-02-17 | 20:18

@knutsel | 10-02-17 | 20:00
Volgens mij eerder zo'n €800 miljoen per jaar.
Elke zender heeft zijn eigen directeur en programmadirecteur, NPO 1, 2 en 3 hebben weer hun eigen directeur en de totale NPO heeft ook weer een directeur.
Tel daarbij de salarissen van de unieke talenten (Pauw, van Nieuwkerk, van Beelen, etc bij op en je bent al miljoenen kwijt aan overhead zonder een seconde tv.

necrosis | 10-02-17 | 20:18

@knutsel | 10-02-17 | 20:08
Ik ben bang dat dat aan hunnie ligt hoor.
We werken hier nu eenmaal met omroepverenigingen dus wat let ......gekkies om zelf een omroep te starten?
De Friezen en Moslims kunnen het ook.
POW is niet echt geworden wat ik er van verwachtte en WNL is hmmm maar niet verkeerd.
Het systeem is simpel en als er werkelijk zoveel van "hunnie" zijn dan waarom geen omroep en waarom trekt de NPO nog steeds miljoenen kijkers?

Berbaar | 10-02-17 | 20:18

sorry was voor vorige topic :(

Specimen 5101 | 10-02-17 | 20:17

@Nathan R Jessup | 10-02-17 | 20:03
De link van je die ik gevonden heb gaat over Trump.
Ik zie graag van jou goed onderbouwde feiten die aantonen dat het historische gegeven over het bestaan van een schaduwregering niet klopt.

Specimen 5101 | 10-02-17 | 20:16

Levenscyclus van de NPO loopt ten einde. Een niet zo lange doodsstrijd is gewenst.

PieterPassant | 10-02-17 | 20:16

De NPO kan in zijn geheel naar RTL of anders sbs6. RTL begint ook al politiek correct te worden dus ook dat is niet langer een beletsel.

Onderbuik2 | 10-02-17 | 20:15

PS Ik ben niet voor afschaffen...

hotmint | 10-02-17 | 20:15

Twee zenders is echt wel genoeg voor deze wereldverbeteraars met een *kuch* kleine afwijking naar links.

hotmint | 10-02-17 | 20:14

Ik heb helegaar geen zin om meer geld af te tikken voor het Noord-Koreaanse Propaganda Orgaan.

Nehemia | 10-02-17 | 20:13

@Ce ca
Op pagina 7 scoren ze op eerlijkheid en echtheid erg laag. Dat klopt als een bus, wat gaat de NPO daaraan doen?

Onderbuik2 | 10-02-17 | 20:10

’ Wat houd je dan over? Precies, een met belastinggeld van iedereen gefinancierde publieke omroep die alleen interessant is voor een beperkte groep mensen’.

Dat is het al Shula, dat is het al.

His Lordship | 10-02-17 | 20:10

@ RickTheDick | 10-02-17 | 20:06

Have fun, wel even de 2 pop ups weg klikken bij sommigen. Vidztv werkt het beste!

Rest In Privacy | 10-02-17 | 20:10

Geld voor DEUGNET,
kunnen ze leuke nieuwe programma's mee maken o.a.
De wegkijkshow
De kop in het zand quiz
The battle of de grootste deugneus.

Titje | 10-02-17 | 20:09

Net sinds lange tijd de eerste minuten van het NOS-journaal gezien... On-fuckin-gelooflijk.
Nep nieuws dekt de lading niet meer.
Ontmantelen tot één kanaal.

Desmoulins | 10-02-17 | 20:09

*verkondigd

knutsel | 10-02-17 | 20:08

ironpill | 10-02-17 | 19:42
SANEREN!

K. Van Daal | 10-02-17 | 20:08

@Berbaar | 10-02-17 | 20:04 Eigenlijk heb je niet eens ongelijk. "Hun" mening wordt niet gehoord noch verkondigt. Gek eigenlijk he? Het zou toch een afspiegeling moeten zijn van de maatschappij? En dan heb ik het er niet eens over dat "wij" er wel voor betalen.

knutsel | 10-02-17 | 20:08

Shula Rijxman heeft volkomen gelijk, alleen is de NPO geen waakhond van de macht, maar een schoothondje van de macht.

lingo star | 10-02-17 | 20:07

Over een maand weer verkiezingen, en raad eens wie de meeste zendtijd krijgt....

necrosis | 10-02-17 | 20:06

@Ce ca!
Wow, mooie link, bedankt.

RickTheDick | 10-02-17 | 20:06

Ik vind het eigenlijk niet kunnen om als NPO op NPO podia te bedelen voor meer geld. Andere publieke instellingen hebben die mogelijkheid niet.

Duifmans | 10-02-17 | 20:05

@jekkkaas | 10-02-17 | 19:43
Ach dat gejammer is een beetje de Pavlov reactie van reaguurdertjes die "hun" mening niet gepapagaaid zien bij de NPO.
Die Balkenende norm is prima maar valt niet te handhaven.
Sta je niet op de loonlijst maar verkoop je toch een "format" of je "services" (incl. management fee) via je BV.
Loopholes genoeg.
En ach niet echt verrassend dit bericht in verkiezingstijd, altijd meer vragen dan komt het in het slechtste geval op hetzelfde uit.

Berbaar | 10-02-17 | 20:04

Terecht we kunnen niet genoeg kwaliteitsprogramma's krijgen over Patricia Paai

Bokito ergo sum | 10-02-17 | 20:03

Alleen Marcel van Dam is al genoeg reden om alsnog de NPO te stoppen.
Democratie en gesubsidieerde journalisten (politieke verslaggevers e.d.) gaan bovendien niet samen.

Onderbuik2 | 10-02-17 | 20:01

Die Shula heeft ze echt niet meer allemaal op een rijtje. 300 mln is de HELFT van het huidige budget?
Dus die shit kost 600 mln euro? Per jaar?

knutsel | 10-02-17 | 20:00

1 net voor nieuws, en radio 4 meeeeer niet. Kadootje van mij voor alle reaguurders (op 1 na ;-)

movie4k.to/index.php

Rest In Privacy | 10-02-17 | 19:59

TERUGVANWEGGEWEEST | 10-02-17 |
Powned was juist bedacht om uw belastingcenten te verbranden in Hilversum, dat ze nog langer volhouden dan gedacht is best wel plezant.

TRUMP | 10-02-17 | 19:57

Waarom nog een abbo op iets nemen als je alles legaal met een streambox kunt binnentrekken?

Nehemia | 10-02-17 | 19:57

En intussen is er al bijna net zo veel reclames te zien op de NPO als op de commerciële zenders... en dan nog willen ze meer! De Nederlandse Publieke Omroep had vroeger gewoon 1 zender met een beperkt functioneel budget... over de jaren heen hebben ze 2 TV kanalen erbij gekregen (+Radio) en het budget is iets van vertienvoudigd (langjarig NPO budget historie niet online te vinden).. en het is maar niet genoeg.

Als je de wereldvreemdheid van de NPO wil zien dan moet je naar pagina 7 in dit PDFje. Daar zie je hoe ze hun 'imago' meten... volledig van het padje af.
over.npo.nl/uploads/media_item/media_...

XaleX_2 | 10-02-17 | 19:56

Als we hier eindelijk eens wakker worden en gaan beseffen dat de overheid zich op haar kerntaken moet richten (infrastructuur, defensie, sociale zekerheid en zorg), dan is de publieke omroep het eerste instituut dat sneuvelt.

Volstrekt overbodig. We leven niet meer in een tijd dat cultuur en educatie naar den Arbeider gebracht moeten worden. De NPO claimt nog steeds relevant te zijn. Maar schraap het moderne vernisje en de flitsende logo's weg en wat je overhoudt is de oude verzuilde verheffingsindustrie anno 1950.

Erger nog: sinds de concurrentie van de commerciële zenders is het een race naar the bottom geworden in laagdrempeligheid en platvloersheid. Was het nog maar zo dat de NPO een verheffingsideaal had, dan kwamen er tenminste nog een paar goede films, concerten of documentaires op prime-time, in plaats van horizontaal geprogrammeerde praatmeuk en walgelijk infotainment gepresenteerd door halfzachte "rolmodellen".

Afschaffen, zo snel mogelijk, en het geld terug naar de burger.

Leipniz | 10-02-17 | 19:54

op de Nederlandse Propaganda Omroep zie je alleen maar zure pruimen met een uurtarief van hier tot ginder die hun eigengerijpte mening aan je opdringen. Verder alleen maar aandacht aan bejaarden met een tatooooo en kinderen met een baard.

Rest In Privacy | 10-02-17 | 19:54

Ik heb geen tv (wel netflix), maar betaal wel belasting. Wat mij betreft mogen ze de reclame inkomsten in eigen zak steken, maar wordt de belastingkraan volledig dichtgedraaid.

stekelvarkentje | 10-02-17 | 19:54

logisch, iedereen wil meer geld. Jullie willen meer geld. Ik wil ook meer geld.

gatij | 10-02-17 | 19:53

Al geef je de NPO al het belastinggeld, dan nog wordt het programma-aanbod wordt er niet beter van. Er zijn slechts een paar programma's die de moeite waard zijn. Daar kunnen ze bijvoorbeeld op NPO1 de zondagavond mee vullen. En de zondagmiddag kan dan gebruikt worden voor programma's uit de oude doos. Op andere momenten kan het beeld zowel op NPO1 als op alle andere (thema)kanalen op zwart. Bij het huidige aanbod aan programma's krijg ik het gevoel te kijken naar programma's gemaakt voor en door mensen in bezigheidstherapie. Zolang ze het zelf mooi vinden komt het op tv. Levert het in elk geval weer reclame-inkomsten op. Kunnen ze daarvan zichzelf weer bezighouden. Maar, dat is maar mijn mening.

kweethetooknietbeter | 10-02-17 | 19:53

Allemaal op straat zetten en alleen degene die werkelijk wat te brengen hebben opnieuw laten solliciteren tegen een normaal salaris. Praatpalen er zowiezo uit.

DeWaarheid69 | 10-02-17 | 19:52

Afgezien van het feit dat de publieke omroep geen publieke omroep is, maar een omroep voor linkse Gutmenschen is het vooral iets uit de vorige eeuw. Iedereen met een IQ boven de 60 kan een YouTube kanaaltje openen en daar een groot kijkers publiek trekken. Kortom, de gehele publieke omroep afschaffen. Dat behoort absoluut geen taak van de overheid te zijn. Wie de rotzooi wil zien die op de publieke omroep wordt gebracht, gaat daar maar zelf voor betalen.

Kikero | 10-02-17 | 19:50

Hey Ronaldo beetje dimmen he. Deze meidenplaform is oa door Ome Roon met onze belastingcenten tot stand gekomen en gefinancieerd. Ome Weesie, Rutger Castricum, Jan Roos, Gingerboy en nog een schreeuwige brillenmans die veel alcohol dronk hebben al te graag aan de staatsinfuus gelegen (en nog steeds).

TERUGVANWEGGEWEEST | 10-02-17 | 19:48

Schaamteloos en wereldvreemd. Een publieke omroep? Prima, maar dan in zeer uitgeklede vorm. Zonder Matthijsen, Paulen, Gielen en andere onnodige grootverdieners die prima hun ding kunnen doen bij een RTL of SBS. Dan komen we al een heel eind.

brutus68 | 10-02-17 | 19:48

Ik wel best meer betalen maar dan geen reclame en geen herhalingen van oude speelfilms.

Hiesjes | 10-02-17 | 19:47

Ach, de meeste Reaguurders hier lopen aan de ene kant te zeiken over de NPO, maar aan de andere kant lopen ze filmpjes van Freek Vonk of LuckyTV aan de lopende band te plussen.
.
Te dom, gemakzuchtig, of te kort van geheugen om consequent te zijn. Ik vraag me echt hard af of deze Reaguurders op 15 maart niet toch stiekem op de VVD of D66 zouden stemmen als die partijen hun op 14 maart €1000/€500 zouden beloven, om dan op 16 maart op GeenStijl weer te zeiken over alles.

Xirdalan | 10-02-17 | 19:46

De NPO moet zelf haar linkse broek eens leren ophouden, anders opheffen die ondemocratische zooi.

Onderbuik2 | 10-02-17 | 19:45

Ik denk dat het geen vijf jaar meer duurt, voordat de hele televisiereclamebubbel uit elkaar spat. Voor welke markt doen ze dat nog?

The_iron_boar | 10-02-17 | 19:45

Meer geld=meer Peter.

RickTheDick | 10-02-17 | 19:45

Geert was toch van mening dat 1 gesubsidieerd net voldoende is? Ik in ieder geval wel.

15 maart.

Vogelbeest | 10-02-17 | 19:44

Ik snap al dat gezeur op de NPO nooit. Over het algemeen worden met beperkte middelen redelijk tot goede programmas gemaakt. Ja inderdaad, zo nu en dan zit er wel iets tussen waarvan je denkt 'moet dat nou?' maar zo kun je alles wel kapotpraten. Ik woon zelf in het VK en als je ziet wat hier de BBC voor bagger maakt voor een budget dat vele malen hoger ligt dan moet je blij zijn met omroepen als de VPRO die vaak goede programmas maken. Gaat het men soms meer over de VARA alleen? wordt dan lid van een andere omroep zodat die meer tijd en budget krijgen dan.

Of kijken de PVV stemmers hier liever naar de commercielen? Monstertrucks, Darten en Hart van Nederland... Daarnaast is het een dom idee om je nieuwsvoorziening over te laten aan commerciele partijen met eigenbelangen.

Daarnaast ben ik van mening dat presentatoren niet meer dan de Balkenende norm mogen verdienen. Begin daar met bezuinigen als NPO zijnde.

jekkkaas | 10-02-17 | 19:43

Tja, de publieke omroep... 'T is dat het er is, maar missen zal ik het niet als het verdwijnt. Heel af en toe zie ik er wel eens 'Tussen kunst en kitsch' op of soms een detective die eigenlijk bedoeld is voor 65+-ers. Zodra ik het VARA-logo in beeld krijg, weet ik niet hoe snel ik weg moet zappen. Bij elkaar kijk ik misschien een uurtje of drie per week tv. Ik geloof niet dat het bij heel veel mensen jonger dan 50 anders is. Mensen die wel veel tv kijken, vormen een bekrompen eenheidskliek. Hun mening komt exact overeen met hetgeen ze bij de VARA vertellen wat ze moeten vinden. En dan maar denken dat ze de goed geïnformeerde intellectuelen zijn...

The_iron_boar | 10-02-17 | 19:42

Als ze -morgen- vandaag die hele NPO afschaffen zal ik werkelijk geen traan laten.
Linkse haathutten...

Wijze uit het Oosten | 10-02-17 | 19:40

Gooi de beloningen bij de publieke omroep maar omlaag (salarissen, beloningen om aan een tafeltje onzin te komen verkondigen), komen ze ak een heel eind. Blijft onze racismeroeper ook weg en komen er misschien eens anderen dan de grachtengordel aan het woord.

in10tion | 10-02-17 | 19:36

Tijd om de NPO af te schaffen. Of we gaan in ieder geval terug naar één zender. Een beetje nieuws, bekendmakingen van de overheid, wellicht een consumentenprogramma. Maar de tijd van experimentele dans en kerkgezang e.d mag toch weleens afgelopen zijn. Stop dat lekker achter een decoder.

Admiraal Balthasar | 10-02-17 | 19:35

-weggejorist-

Stijlicoon | 10-02-17 | 19:35

Ik wil dan ook Turks Fruit II of is dat net wat te beladen dezer dagen?

vinzepinz | 10-02-17 | 19:33

En ook zo snel mogelijk een referendum houden om de Vara af te schaffen. Gaat het godver alweer over slavernij bij DWDD.

Kruisruiker | 10-02-17 | 19:31

Het gaat de mensen vooral om de kontent...
Die als een keiharde straal in open monden van verbazing terechtkomt.
En ook iets met hondjes en enzo.

King of the Oneliner | 10-02-17 | 19:31

meer of minder Nederlandsche Propaganda Organisatie?

Leefbaar | 10-02-17 | 19:28

Lubach! Ik betaal graag.

Die nare vent | 10-02-17 | 19:26

Zolang Sylvara Simons er nogsteeds zit krijgen ze 't niet.

Johandig | 10-02-17 | 19:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken