Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

BNdeStem noemt koranvers ANGSTPAMFLET

Jeeee. Eindelijk een AltRight-koppenmaker in de regionale dodeboom, die gewoon zegt waar het op staat! In het plaatsje Wouw (5000 inwoners, bij Roosendaal) zijn verscheidene angstpamfletten (stukjes papier - red) opgehangen, die o.a. het angstaanjagende koranvers 8:12 bevatten. Onbekend is hoeveel inwoners van Wouw de angstpamfletten hebben meegekregen, en prompt doodsbang naar België zijn gereden om zwaarden te kopen. De schrikaanjagende affiches zijn nog diezelfde avond door een onverschrokken (danwel analfabete) voorbijganger verwijderd. Maar Wouw zal nooit meer hetzelfde zijn. Morgenavond is er in het café Het Wapen van Wouw een MeetUp alwaar ds J. Klaver de inwoners gerust zal stellen, en het eerlijke verhaal over soera 8:12 gaat vertellen.

Reaguursels

Inloggen

@ Roadblock | 10-02-17 | 14:50
l.o.l.

telelezer | 10-02-17 | 15:19

telelezer | 10-02-17 | 14:20
Meh, een heleboel mensen waar ik contact mee heb, zeggen dat de koreaanse snol een betaalde trol van Geenstijl is, en dat ik er niet op moet reageren.
Ik hoop nog steeds dat het echt een niet praktiserende atheistische jood is, die met zijn twee wolfshonden vanuit Hongarije de islam zit te verdedigen, en niet door heeft dat hij de krokodil aan het voeren is.

Roadblock | 10-02-17 | 14:50

@ Roadblock | 10-02-17 | 11:52
ach joh trek je niks aan van die nep-Koreaan; die is er alleen maar op uit om te trollen

telelezer | 10-02-17 | 14:20

""Ik zag in de comments bij dat stuk iets over "resolutie 1743", weet iemand of deze resolutie "waar" is? En zoja, waarom wete ik hier niets van?""
@ obelisk | 09-02-17 | 16:38
-
Van achterkamertjesresolutie 1743, waarmee in Europa de islam versterkt én de islamisering versneld wordt, heeft bijna geen Europeaan ooit gehoord. De islam krijgt daarin een speciale status aangemeten waarmee moslims alle ruimte en middelen krijgen om met hun religie, cultuur en tradities het leven van de gewone Europeanen te verpesten.

Deze leugenresolutie is officieel bekrachtigd en nationale regeringen maken daar beleid op. Wat simpelweg neerkomt op het ontkennen én verliezen van onze eigen cultuur en identiteit in ruil voor meer islam.
https://ejbron.wordpress.com/2016/07/02/vernietigingspolitiek-eu-resolutie-1743-islam-door-je-strot-slikken-of-stikken/
-
Oh enneh.. ik vergat het nog even: Het is gewoon allemaal de schuld van Wilders

telelezer | 10-02-17 | 14:17

Dat: "Ik ben met jullie"... wat een giller.

Wienerschnitzel mit | 10-02-17 | 12:52

Wat zouden die zgn. "gematigde" moslims hier nou uit distilleren?? Want "gematigd" zijn ze toch immers bijna allemaal in NL? .. kuch..

Wienerschnitzel mit | 10-02-17 | 12:51

De Koreaanse Slet | 10-02-17 | 05:52
Nog wat linkjes:
www.hafsite.org/human-rights-issues/b...
www.genocidebangladesh.org/
combatgenocide.org/?page_id=88
www.hindunet.org/hindu_history/modern/...
Er zijn trouwens veel overeenkomsten hoe ISIS handelt en hoe het pakistaanse leger optrad.
Beiden hadden het fiat van moslimgeestelijken.
Beiden vernietigden heiligdommen van andere godsdiensten.
Beiden maken een selectie, die beslist of je eraan gaat of niet.(In bangladesh of je besneden was, bij IS hoe je bid).
Beiden verkrachten op grote schaal vrouwen.
Beiden merkten huizen van mensen die eraan moeten (bij de Hindus in Bangladesh een gele H, bij christenen in IS gebied het nasrani teken).
Goh, wat zou nou de gemeenschappelijke noemer zijn tussen deze twee groepen.
Maar blijf jij maar je kop in het zand steken en volhouden, dat het allemaal wel mee valt.

Roadblock | 10-02-17 | 11:52

De Koreaanse Slet | 10-02-17 | 05:52
Waar lees je dat de moslims slachtoffer waren?
"During the nine-month-long Bangladesh war for independence, members of the Pakistani military and supporting Islamist militias from Jamaat-e-Islami[7] killed up to 3,000,000[4][8] people and raped between 200,000 and 400,000 Bangladeshi women[8][9] in a systematic campaign of genocidal rape.[10][11] Some estimates mention the number of people killed between 300,000–500,000,[1] and describe the 3 million number as excessively inflated.[12] The actions against women were supported by Muslim religious leaders, who declared that Bengali women were gonimoter maal (Bengali for "public property").[13] "
US government cables noted that the minorities of Bangladesh, especially the Hindus, were specific targets of the Pakistani Army.[69][98] There was widespread killing of Hindu males, and rapes of women. Documented incidents in which Hindus were massacred in large numbers include the Chuknagar massacre, the Jathibhanga massacre, and the Shankharipara massacre.[133] More than 60% of the Bengali refugees who fled to India were Hindus.[134][135] It has been alleged that this widespread violence against Hindus was motivated by a policy to purge East Pakistan of what was seen as Hindu and Indian influences.[136] Buddhist temples and Buddhist monks were also attacked through the course of the year.[137] Lt. Colonel Aziz Ahmed Khan reported that in May 1971 there was written order to kill Hindus and that General Niazi would ask troops how many hindus they had killed.[138]

Roadblock | 10-02-17 | 10:45

Vaste antwoord "teksten zijn uit hun context gehaald". Maar wat die context dan is, wordt niet duidelijk. Vaak maakt de context het alleen maar erger (b.v. het afslachten van joden door M.)

batvoca2 | 10-02-17 | 08:17

Bravo Pritt. Er wordt eindelijk inhoudelijk gekeken naar de verschillen tussen Jezus en mohammed. Grote dank!
Nu kunnen de reaguurders daadwerkelijk ergens voor staan zonder iets te weten van de theologie.

nerugaer | 10-02-17 | 07:42

Mr. Kendall Mintcake | 10-02-17 | 01:44

Zal ik doen. Tussentijds kunnen we stellen dat ik gewoon gelijk heb.

De Koreaanse Slet | 10-02-17 | 05:54

Roadblock | 09-02-17 | 22:22

Nee. Slachtoffers waren weer eens moslims.

De Koreaanse Slet | 10-02-17 | 05:52

Ze moeten natuurlijk ergens mee beginnen. Soera 8:12 is behoorlijk wat korter en vergt dan ook wat minder tijd van de lezer dan de soenna van Mohammed (www.risallah.com/profeet/index.php?pag...) waaruit nog veel beter kan worden afgeleid welk voorbeeld van de meest ideale moslimse mens Mohammed die kinderen al krijgen ingedronken.

Takki Yah | 10-02-17 | 04:24

Duifmans,

Iets mis ja. Idd in de hoofden van alle "godsdienstigen" het uwe inclusief, en bij aanhangers van de "godsdienst van de vrede" lol het meest.
Kunnen we elke dag gewoon checken via het nieuws.
Dus houd nu maar op met bs godsdienst propaganda, ik en steeds meer mensen weten dat het puur gif is.

Mallepietje1001 | 10-02-17 | 02:49

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 21:57

Neem eens contact op met een Koptische, Assyrische, of Syrisch Orthodoxe kerk en vraag wat Allahu Akbar voor hen betekent.

Mr. Kendall Mintcake | 10-02-17 | 01:44

Op het verwijderen (vernietigen) van heilige koranteksten staat volgens de sharia de doodstraf.

Bieslander | 10-02-17 | 01:39

Roadblock | 09-02-17 | 20:25 Direct na aanslagen gepleegd in de naam van de religie van de vrede zou het wenselijk zijn om de koran of Hadith teksten die daar toe opgeroepen zouden kunnen hebben aan het publiek te tonen. Wellicht eens aan de NPO vragen of zij hiertoe bereid zijn...

A.S. Perien | 09-02-17 | 22:41

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 21:59
Als trouwens je eigen link bij attrocities had bekeken had je ook jawel gezegd.

Roadblock | 09-02-17 | 22:30

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 21:59
Jawel.https://en.wikipedia.org/wiki/1971_Bangladesh_genocide

Roadblock | 09-02-17 | 22:22

stroopa | 09-02-17 | 21:27

Ik ken het wel hoor. Die waardeloze buurten vol met negers en berbers. Dit neemt niets weg van mijn stellingen. En ja daar kom ik gewoon levend weg. Het is weinig prettig daar

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 22:02

Roadblock | 09-02-17 | 20:01

Nee. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Bangladesh_Liberation_War

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 21:59

Mr. Kendall Mintcake | 09-02-17 | 20:27

Nee. Helaas. https://www.quora.com/Did-you-know-Christians-in-Bethlehem-say-Allah-hu-Akbar

Het is niet simpel.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 21:57

De Koreaanse Slet |
Ok, was misschien ook te hoog gegrepen, Ga weer door met normale mensen die zichzelf wél kennen en geen onzin spuien. Koreaanse slet is af.

stroopa | 09-02-17 | 21:44

Roadblock | 09-02-17 | 20:41

In 1992 viel bij mij het kwartje: Dit gaat helemaal fout met al die vele, vele migranten/moslims die beslist niet willen integreren.
We zijn nu bijna 25jaar verder en het wordt alleen maar erger.

Ella | 09-02-17 | 21:35

Tijd is ticking Koreaanse Slet en ben morgenmiddag weer uit Paris vertrokken, come on

stroopa | 09-02-17 | 21:27

De Koreaanse Slet |

Ervan uitgaande dat u mijn uitdaging aanneemt, alvast het volgende.
Volg de koekoeken uit mijn eerdere reacties.

stroopa | 09-02-17 | 21:08

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 18:55

Blijft nu wat stil in uw hoek, daarom wil ik u het volgende voorstellen: Gezien uw ervaring als wereldreiziger en uw gave om overal, behalve op blogs, aardig gevonden te worden in islamitische oorden gaan we (ondergetekende en u) afspreken in Bobigny, Seine-Saint-Denis. Ik wil graag uw wereldse kunnen "live" meemaken. Ik ken een paar plekjes waar u bijzondere ervaringen zult opdoen en waar ik u graag aan wil blootstellen en u uw kunnen kunt botvieren. Kunnen we iets afspreken? zo ja dan ga ik u wat codemateriaal doorgeven voor datum, plaats en tijd. Daar komt u wel in uit denk ik.

stroopa | 09-02-17 | 21:05

A.S. Perien | 09-02-17 | 20:12
Een goed boek hierover is het onlangs verschenen "Waarom haten ze ons eigenlijk".

Roadblock | 09-02-17 | 20:28

christenen daar refereren daar ook naar God als zijnde Allah, net zoals christenen in o.a. Syrië en Israël. Die zeggen ook Allahu Akbar ten tijde van festiviteiten of drama é.d.
De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 18:33

Hoe komt u daarbij? Arabische Christenen refereren aan God als Al Rab (de Heer) en Israelische Christenen als Ha-Adon (de Heer). Het Arabische woord voor God is "Ilah", en Allah is de Islamitische samenvoeging van Al Ilah, wat "De God" betekent. Christenen in die regio zeggen geen Allahu Akbar, U kunt mooi preken maar dat is absoluut niet waar.

Mr. Kendall Mintcake | 09-02-17 | 20:27

A.S. Perien | 09-02-17 | 20:12
Och, los van die qu'an teksten is er heel wat haat tov niet-moslims en vooral het westen.
Het wordt er al vroeg ingepompt. Je bent als moslim superieur want naast de islam is er niets, en na de qu'an hoef je eigenlijk niets meer te lezen.
Het is de plicht van de moslim om ongelovigen de hel toe te wensen. Ze worden elke week in de moskee hieraan herinnerd.
Als ze dan zien dat het westen op de meeste terreinen succesvoller is, en je eigen moslimland vaak een grote stilstaande puinhoop, dan komt de haat en de afgunst.
Dat moet kapot. Anders zou het geloof niet deugen.

Roadblock | 09-02-17 | 20:25

Arabist Jansen die enige die jaren geleden de koranteksten in alle hevigheid voor het voetlicht bracht werd door de deugmedia heel snel kaltgestellt. Helaas zijn de meeste Nederlanders niet op de hoogte van de teksten en van de onverkorte geldigheid daarvan. Het zijn deze teksten die de basis vormen voor het islamitisch terreur.

A.S. Perien | 09-02-17 | 20:12

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 18:55

Je mist mijn punt. We hadden het niet over reizen maar over waar anti-islam gevoelens vandaan komen. Overigen hebt u 'n aparte manier van uw gedachten onder woorden te brengen. Vroeg u om niets anders dan eens naar Bobigny af te reizen en daar eens uw neus (o sorry) te laten zien en uw ervaringen hier neer pennen. Dat was de vraag aan u.

stroopa | 09-02-17 | 20:07

De rest is allemaal ook overtrokken? We gaan toch ook geen Denen en Noren aanvallen over massa verkrachting of roven of anderzijds misdaden? Want vikingen waren geen lieverdjes. Sterker nog moslims waren 'redelijk' in die context.
De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 19:46
Heb je wel eens iets gelezen over de verrichtingen van de islam in India? Sommige schattingen gaan tot 600 miljoen doden. Kijk eens waar de naam Hindu Kush vandaan komt.
Zelfs in 1971 werden er nog 3 miljoen hindus in Bangladesh door pakistaanse moslimsoldaten gedood.
'redelijk'?

Roadblock | 09-02-17 | 20:01

Onze koran lezende alcoholdrinkende Belse moslim heb ik niet 1 keer zien bidden. Was verder ook een gezellige gast, niks mis mee. Maar de koran zat in z'n koffer (voor "thuis" in Tunesie). Misschien moet ik 'n minaret bouwen met 'oproep tot gebed' installatie.

stroopa | 09-02-17 | 20:00

Roadblock | 09-02-17 | 19:51

Waarvan de meesten overweldigend slachtoffer zijn van terrorisme, tenzij je doelt op onze moslims hier waarvan de meesten irritante straatjongens zijn of uitkeringsgerechtigden of anderzijds nutteloos. Of een bedrijfje runnen. De straten schoonhouden. Je plee komen repareren. É.d.

Was het maar zo makkelijk.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 19:59

Roadblock | 09-02-17 | 19:47 We hebben geen vergelijkingsmateriaal, weten niet hoe het zonder religies zou zijn gelopen. Zou een wereld met overwegend Stalinisme, anarchisme en communisme heel veel beter zijn geweest ? Wellicht.

A.S. Perien | 09-02-17 | 19:58

Ella | 09-02-17 | 19:43

Valt dus wel mee. Als je in je kneuterige heidorpje nooit verder gekeken hebt dan de Bos atlas en toen Internet kreeg dan is het allemaal ellendig. Althans zo lijkt het.

De historische feiten zijn gelukkig anders.

Neemt niet weg dat er enorme problemen zijn met immigranten. Maar dat ligt meer aan kanslozen dan aan islam. Kanslozen zijn allemaal een lastige iets. Neger, moslim of tokkie.

Ik vind het laf om te demoniseren of erger hypocriet te zijn. Het heeft geen zin. Het is nutteloos.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 19:56

Weer een guur rechtse actie, waarschijnlijk van Steenbergse fractie van " daar moet een piemel in" partij.

Hoe vaak moet ik het nog zeggen?!?! De Koran heeft niets met islam te maken!!

Nuuk | 09-02-17 | 19:55

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 19:46
Je mist the point of je wilt hem missen.
Er waren in die tijd natuurlijk mensen die vele malen slechter waren.
Alleen zijn die geen letterlijk voorbeeld tot op de dag van heden voor miljoenen 'gelovigen'.

Roadblock | 09-02-17 | 19:51

A.S. Perien | 09-02-17 | 19:45
Zonder atheist te zijn vind ik wel, dat zonder religies de wereld een hoop ellende en gruwel bespaard zou zijn.

Roadblock | 09-02-17 | 19:47

Roadblock | 09-02-17 | 19:34

Och ik ben geen fan maar tegenwoordig zien mensen Trump als een perfect mens. Dat is best slecht. Ik probeer alles te relativeren.

Volgens de overlevering sloot Mohammed een huwelijk met Aisha om zijn macht te versterken. Het huwelijk zou geconsumeerd zijn toen Aisha vrouw werd. Wat in die tijd gewoon niets meer was dan 'ongesteld'. Ook hier in Europa. Van pedofilie lijkt me weinig sprake daar de meeste van zijn andere vrouwen ruim de leeftijd van 'pre-puberteit' waren overstegen en dat hij wachtte tot ze 'rijp' was. Walgelijk voor jou en mij. Maar in die tijd was dat meer dan normaal. Ook in Europa.

Massamoordenaar? Valt wel mee. We praten hier over oorlog. Mohammed had een missie en voerde die uit. Zoals alle historische bronnen is het allemaal zwaar overtrokken. De grootste massamoordenaars komen meer recentelijk aan de orde. De Belgische Leopold of Adolf Hitler of Josef Stalin, Pol Pot. Mohammed komt niet eens in de buurt.

De rest is allemaal ook overtrokken? We gaan toch ook geen Denen en Noren aanvallen over massa verkrachting of roven of anderzijds misdaden? Want vikingen waren geen lieverdjes. Sterker nog moslims waren 'redelijk' in die context.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 19:46

'De Islam in de mens, is net zo gevaarlijk als VarkensPest in het Varken.'

Ella | 09-02-17 | 19:46

Ja, de Bijbel bevat ook vreselijke teksten. Maar. Dat. Wordt. Niet. Gepraktiseerd.
zwarte_weduwe | 09-02-17 | 16:13 Precies, en die vreselijke teksten staan in het eerste deel, de geschiedschrijving over het Joodse volk. Het tweede deel, bevat de regels en statuten voor Christenen en roept op tot vergaande naastenliefde. De malloten die domweg alle religies als gewelddadig op een hoop gooien hebben er niets van begrepen.

A.S. Perien | 09-02-17 | 19:45

De Islam = De Grote Leugen.
SinterKlaas = De Kleine Leugen.

Ella | 09-02-17 | 19:43

'De islam in de mens, is net zo gevaarlijk als HondsDolheid in de hond.'

Ella | 09-02-17 | 19:41

Roadblock | 09-02-17 | 19:27

Nee hoor. https://en.m.wikipedia.org/wiki/Muhammad's_views_on_Jews

Het was oorlog. En de feiten zijn diep en donker.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 19:36

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 17:42
Oh ja, wat ik nog vergeet, een goede moslim wordt mohammed als voorbeeld gesteld.
Dat gaat tot het kleden als en het schoonmaken van je gebit net als in de tijd van mohammed toe.
Voor wat betreft zijn andere gedragingen: Zie ISIS.
Leuk idee wat?

Roadblock | 09-02-17 | 19:34

Roosendaal ftw!

pluk-87 | 09-02-17 | 19:30

Wederom context. Die hadden Mohammed verraden en besodemieterd en dat pikte hij niet. Wreed. Ja zeker. Maar zo ging het in die tijd. De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 17:42
Hm, Volgens mij klopt je verhaal niet.
De joodse stammen namen hem eerst op als vluchteling.
Pas na de slag bij Badr voelde hij zich machtig genoeg om de joodse stam Qainoeqa uit Medina te verdrijven.
Anyhow:
Als de joodse stammen toen hij hulpbehoevende vluchteling aankwam uit Mekka, hem behandeld hadden zoals hij hen later behandelde was er geen islam geweest.
Probeer niet mohammed te rechtvaardigen:

"Muhammad is a narcissist, a pedophile, a mass murderer,a terrorist, a misogynist, a lecher, a cult leader, a madman, a rapist, a torturer, an assassin and a looter."
Former Muslim Ali Sina offered $50,000 to anyone
who could prove this wrong based on Islamic texts.
The reward has gone unclaimed.

Roadblock | 09-02-17 | 19:27

Er gaat een enorme bulk tekst verborgen achter dat linkje over soera 'acht staat tot twaalf'.

Geen enkele behoefte om al die islamitische bullshit & achterlijkheid nauwgezet te gaan zitten lezen; zonde van mijn tijd. Het is meer dan voldoende om om je heen te kijken, dagelijks het nieuws te volgen en te bekijken wat voor gore ellende de islam ons de afgelopen pakweg 30 jaar heeft gebracht (en dat vooral ook af te zetten tegen het goeds dat de islam ons heeft gebracht, als u dat kunt vinden, tenminste) om te weten hoe zeer u tegen deze barbarij, tegen deze vorm van fascisme, in opstand dient te komen. Tenminste; als de vrijheid en de westerse beschaving un nog iets waard zijn.

Peter Emile | 09-02-17 | 19:22

stroopa 1843
De gebdedsoproep (adhaan/salaat) binnen de islam is vijf keer per dag. Geacht wordt dat deze in een nuchtere toestand ondergaan wordt - derhalve is alcohol natuurlijk een no go omdat zij een ruisfactor is als je een nuchtere toestand wil eerbiedigen.

Nehemia | 09-02-17 | 19:03

stroopa | 09-02-17 | 18:43

De meeste islamitische landen erkennen Israël niet. Dus of je moslim, christen of joods bent maakt niet uit. Je komt er met een Israëlisch paspoort niet in. Dat snap je niet en dus diskwalificeer jezelf. Dat heeft weinig te maken met religie. Moslims zien het als landjepik wat het technisch gezien grotendeels is. Onterecht in mijn ogen want Israël heeft gewoon gewonnen. Take your losses. Ik heb overigens gewoon Israëlische stempels in mijn paspoort en dat levert geen problemen in o.a. Egypte, Turkije of Jordanië waar Israëlische burgers welkom zijn. Maar ja. Niet in alle landen. In Saoedi-Arabië hoef ik me niet te vertonen. Ik kom er wel in maar na uren praten met de veiligheidsdiensten hetzelfde geldt voor Iran.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 18:55

Uw Joodse komaf staat dan duidelijk niet in uw paspoort want anders zijn de landen uitermate beperkt waar u bent geweest. Maar ik praat gewoon over Frankrijk of Nederland in probleemgebieden, waar u geen keus hebt ( of heel even). Uw goede evaringen hebt u genoten als gast en dat is wel anders dan dat u er zou wonen als anders gelovige.
Ik heb hier ook een Tunesiër als gast gehad. Alcohol was voor hem geen probleen. Waarom niet? Nou het wordt niet expliciet verboden in de koran om het te nuttigen (zijn woorden). Maar hij moest dus in dit geval wel terugvallen op de koran om te verklaren waarom hij alcohol kon drinken. Was trouwens een Tunesische Belg. Nogmaals gaat u vooral naar Bobigny en begin op de avenue du President Savador Allende. Daar staat de moskee waar het nog enigszins veilig is maar waar u wel opvalt zonder kaftan.

stroopa | 09-02-17 | 18:43

Een terechte veronderstelling, de Ottomanen waren onder andere de gezworen (ik zweer het) bondgenoten van nazi-Duitsland in de vorige wereldoorlog, dus de vrees is niet geheel onterecht.
Ook de Ottomaanse Denkbeweging, met hun creatieve uitingen in de hedendaagse politiek, bezorgt velen een aanleg tot onlogische, vergezochte, vooringenomen en bevooroordeelde gedachten en reaguursels.
Wanneer je lange tijd hebt blootgestaan aan politieke verwarring,(VVD/pvda) (soms in combinatie met bepaalde leefpatronen (roken, alcohol,internet, suikerrijk eten, fappen en koffie) of overgenomen angstig linksch gedrag via de media)(NPO en de commerciëlen), raakt het zenuwstelsel politiek-immuun. Deze onvatbaarheid verstoort je lichaamsfuncties en dit verstoort dan weer het denken. Er ontstaat een zogenaamd programmafoutje en hieromheen een gedragspatroon: het onderbewuste is zelf een creatief proces
gestart (het reaguren) om de onderbuikgevoelens te legitimeren.
De prikkelende stellingen en thema's, die op GeenStijl de nadruk leggen op verschilmakend en verantwoord burgerschap, zijn therapeutische uitlaatkleppen voor de chemische disbalans van neurotransmitters (stofjes) in de hersenen.
Net als porno is voor fappen.C'est ca.

hovawart | 09-02-17 | 18:36

roze_bril | 09-02-17 | 18:14

Eigenlijk de meeste islamitische landen kennen rechtsgelijkheid. In de Verenigde Arabische Emiraten krijgen religieuze minderheden zelfs verkapte staatssteun voor kerken en tempels. Je hebt gewoon geen idee waar je het over hebt. Als er volk gediscrimineerd wordt dan zijn het moslims want die mogen niet drinken. Dat is strafbaar en verboden. Ik wel hoor. Geen probleem. Alleen niet drinken op straat of kotsen op straat. Dan heb je een probleem.

Zelfs in het toch brute Afghanistan kennen ze de 'gastvrijheid' regel wat inhoud dat jij eet, slaapt en je entertainment krijgt als gast ongeacht je religie, afkomst of wat dan ook. Zolang je respectvol je gastheer en zijn familie behandeld zorgen ze voor je als een koning.

Dan heb je Maleisië waar iedereen rechtsgelijkheid geniet. Klein probleempje christenen daar refereren daar ook naar God als zijnde Allah, net zoals christenen in o.a. Syrië en Israël. Die zeggen ook Allahu Akbar ten tijde van festiviteiten of drama é.d. Probleem is dan ook dat sommige moslims dat niet zo leuk vinden. Maar och. Valt wel mee.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 18:33

stroopa | 09-02-17 | 18:11

Ik ben van joodse komaf en atheïst. Ik ben in zat islamitische gebieden geweest van Dubai tot Rusland tot Maleisië tot Tunesië etc. Eigenlijk nooit problemen gehad met betrekking tot religie of mijn persoonlijke voorkeur. Het viel allemaal reuze mee. Wel stoorde ik me immens aan de in mijn ogen ranzige lokale marktkooplui en straatjongens. Maar over het algemeen prima bejegend door mensen. In Tunesië nota bene suikerfeest gevierd met moslims onder het genot van buikdanseressen, bier en lokale bocht. Uitgenodigd om een week of wat bij mijn gastheren te blijven op een olijf boerderijt want ik moest van alles zien en meemaken, helaas ik moest werken.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 18:25

Dat is ook het wonderlijke met sneeuwvlokken. Enerzijds gaan ze vol op het orgel tegen Trump en christenen en aan de andere kant zwijgen ze als het graf of bedienen ze zich van control damage als het over de islam of moslims gaat. Heel apart.

Nehemia | 09-02-17 | 18:22

God is not great and religion poisons everything.

Solar666 | 09-02-17 | 18:21

roze_bril | 09-02-17 | 18:07

Dat zeg ik niet. Ik zeg enkel dat je dat in context moet lezen en begrijpen. Dat het een puinhoop daar is heeft vooral te maken met de Fransen en Britten die nogal onzorgvuldig het Ottomaanse rijk verdeelden, bepaalde dynastieën in het zadel hielpen en vooral de boel de boel lieten als de ver van mijn bed show.

Hier? Gastarbeiders, immigranten etc. Het is allemaal erfenis van de babyboomers. Vreemd genoeg precies de mensen die nu het hardst klagen over alles. Wat mij betreft is immigratie prima. Maar het wordt problematisch als je de meest kansarme mensen gaat importeren. Moslim of niet.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 18:19

@De Koreaanse slet, noem mij 1 Islamitisch land waar niet-moslims dezelfde rechten hebben als moslims. Dat ligt wel degelijk aan de Islam. Er is nergens op de wereld zoveel agressie jegens andere groepen als onder de groep moslims. Ze haten elkaar, ze haten andersgelovigen, ze haten niet gelovigen en Joden. Ook niet onder Oost-Europeanen , dat kun je niet hard maken. De problemen met die groep is compleet anders van aard.

roze_bril | 09-02-17 | 18:14

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 17:50

Je bent heel dapper lees ik, lekker veilig op een blog. Waarschijnlijk omdat je nog nooit in een islam veroverd gebied bent geweest waar ongelovigen snel duidelijk word gemaakt wat je keuzes zijn.
Verder gaat het niet over boeken, van welk geloof dan ook, uit de grijze oudheid. Die komen pas aan de orde om bepaald wangedrag te duiden. Nee, het gaat erom wat de gewone onbevooroordeelde meemaakt als ie te maken krijgt met moslims die gebieden geannexeerd hebben. Intimidatie enz. enz. daar zijn ook zwakke aftrekselsels van in Nederland te merken. Daar komt de onvrede over de islam/moslim vandaan. Niet uit de koran, gewoon van de straat en van de gewone mens die steeds verder teruggedrongen wordt in alles wat hem/haar lief is.En daar dit de kneep zoals bij mensen zoals u, geen ervaring met....

stroopa | 09-02-17 | 18:11

Dat is ook het probleem met de islam. Er zit geen greintje vrijblijvendheid bij. De islam de rug toekeren staat gelijk aan sociale uitsluiting, foltering en of de dood, maar volgens Groen Links en Dhimmi 66 is het allemaal toppiejoppie.

Nehemia | 09-02-17 | 18:08

Nederlandse piraten diende maar al te graag in de vloot van de Ottomaanse sultans en zo kan je door blijven gaan.
De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 18:00
Nou ga eens door het leest als spannend jongensboek. En niet jokken he, allemaal echt gebeurd toch?

hurenisvoorpaupers | 09-02-17 | 18:07

@De Koreaanse slet, jaja blabla moslims zijn geweldig Islamitische landen zijn de bom. Toch is het daar een grote puinhoop en ze komen allemaal deze kant op. Nou, ik hoef ze niet die intolerantie mensen. En dat geloof mogen ze daar houden. We konden en kunnen heel goed zonder.

roze_bril | 09-02-17 | 18:07

Tja het is gewoon de waarheid. Een waarheid die liever onder het tapijt wordt gehouden (of geveegd). Ook op de Telegraaf las ik net een bericht over een wakkere VVD'er Ybeltje Berckmoes. Een wakkere dame die het gore lef heeft de waarheid te zeggen. Ben benieuwd wat haar baas Rutte daar van vindt. Uiteraard moet die linkse BNR haar meteen weer gaan vergelijken met Wilders. iedereen die ook maar enige kritiek op de islam durft te uiten is meteen een PVV'er of een Wilders, maw. een racist of haatzaaier.

Nou, ik ben het echt niet met alles eens wat Wilders roept en ik zie hem ook zeker geen premier worden, maar ik ga wel 100% op de PVV stemmen. Puur en alleen dat zij de enige wakkere partij is die terecht waarschuwt voor de islam, want de islam wordt ontzettend onderschat en alles wat daar mee te maken heeft wordt door alle andere partijen gebagatelliseerd en kritiekloos weggedaan als racisme, discriminatie, xenofobie en wat voor mooie woorden ze er ook voor hebben. Jonge mannen uit het Midden Oosten horen hier gewoon niet thuis, punt. Die horen het Midden Oosten op te bouwen en de oorlog, die hun religie veroorzaakt heeft, te beëindigen. Ook haten ze ongelovigen en westerlingen in het algemeen dus hebben ze hier gewoon helemaal niks te zoeken.

broodjemetkaas | 09-02-17 | 18:06

zwarte_weduwe | 09-02-17 | 17:43

Jij verwart terreur met expansie. Het christendom is geen cultureel erfgoed, dat is ons met onder dwang en met het zwaard opgedrongen. Tot vrij recent waren zaken zoals jodenjagen, ketterjagen, heksenjagen hier heel normaal hoor. En zullen we maar niet beginnen over de Europese 'christelijke' expansie naar Afrika, Amerika, Australië, Azië?

De moslims hebben gewoon vanuit Medina een imperium opgezet zoals wij of de andere volkeren in Europa dat ook deden. Dat ging niet vredelievend en nogmaals de moslims hadden wat 'liberalere' opvattingen m.b.t. bestuur dan christenen. Dat is geen grapje. Ik zei het al bij herhaling maar de Ottomaanse sultan kwam toch echt de joden ophalen uit Spanje en Portugal. Nederlandse piraten diende maar al te graag in de vloot van de Ottomaanse sultans en zo kan je door blijven gaan.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 18:00

Bn de Stem, de meeste (s)linkse krant van Nederland.

Straus in da House | 09-02-17 | 18:00

Kikero

Maar ik geef toch duidelijk aan dat ik geen fan ben. Ik stel zaken in perspectief door te stellen dat het wel meevalt en dat het hypocriet is om te stellen dat islam zo vreselijk erg is. Dat valt dus wel mee. Historisch gezien. Ik vind het trouwens ook een achterlijke cultuur en religie.

stroopa | 09-02-17 | 17:39

Dat overleef ik wel.

Maar de ellende in Frankrijk of hier heeft weinig tot niets te maken met islam. Het heeft te maken met kansloze immigranten. In Oost Europa stikt het van zigeuners vaak crimineel en absoluut net zo eng als door een Marokkaanse wijk in Amsterdam lopen. Zo niet enger. Die zijn allemaal christenen. Maar ze hebben wél één ding gemeen met hun islamitische kansarmen in West Europa. Ze zijn allemaal vrijwel kansloos.

Ik denk dat het nu wel duidelijk is hoe ik sta tegenover immigrantie van kanslozen maar voor de duidelijkheid ik ben tegen.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 17:50

Elke moslim die de Koran letterlijk neemt en nergens afstand van doet is voor mij een jihadist.

roze_bril | 09-02-17 | 17:46

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 17:28
"De eerste echte aanslagen uit jihadistische overwegingen kwamen pas eind jaren negentig eerst in Israël en later de rest van de wereld daarvoor was er weinig aan het handje en het terreur kwam uit de extreemlinkse of nationalistische hoek. Ook bij de Arabieren."

Jij hebt zeker nog nooit de YouTube-colleges van Bill Warner gekeken.
De jihad is al zo oud als de islam. 100 jaar na de dood van Mo was een groot deel van Noord-Afrika al bekeerd. Hoe vrijwillig denk je dat dat gebeurde? En dan nog, dat zouden we allemaal nog kunnen vergeven als de erkende islamitische islamgeleerden van tegenwoordig niet hetzelfde riepen als Mo toen deed.

zwarte_weduwe | 09-02-17 | 17:43

Roadblock | 09-02-17 | 17:28

Wederom context. Die hadden Mohammed verraden en besodemieterd en dat pikte hij niet. Wreed. Ja zeker. Maar zo ging het in die tijd.

Daar naast moet je die bronnen met een korreltje zout nemen. Ze zijn immers decennia na de dood van Mohammed geschreven en beschrijven de 'wrede' strijd van moslims om de macht te grijpen.

Nogmaals. Als je de expansie van christendom naast die van islam legt valt islam best wel mee. Bijna alle volkeren in Australië en de Amerikas zijn uitgeroeid door christenen. Pure genocide. Historisch gezien zit er gewoon minder bloed aan de handen van moslims omdat deze een voor die tijd (relatief gezien) een nogal liberaal politiek en religieus systeem hadden.

Je kan niet enerzijds vingerwijzen naar de moslims en vervolgens heel hypocriet vergeten welke gigantische bloedbaden zijn aangericht door christenen of Europeanen in het algemeen.

Antisemitisme? Een stokpaardje onder de islamofoben. Antisemitisme was veel en veel erger in christelijke gebieden.

De meeste joden in Israël zijn allemaal van 'Arabische' afkomst en kwamen allemaal uit islamitische landen. Uit Europa kwamen er relatief vrij weinig. Die waren namelijk na eeuwen van jodenvervolgingen en met als kers op de taart de holocaust vrijwel allemaal uitgeroeid.

Natuurlijk heeft islam ook haar ellende veroorzaakt o.a. de Armeense genocide wat overigens meer politiek was dan religieus en uitgevoerd door nota bene de Koerden. Maar toch stond het in het niets met wat Europeanen hebben afgeslacht aan joden, moslims, heidense mensen of simpelweg christenen met een alternatieve interpretatie.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 17:42

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 16:54

Ik stel voor dat je eens je neus laat zien in Bobigny in la douce France en ervaar daar waarom er zoveel anti-islam bestaat. Geef je ervaringen hier even door op Geenstijl als je het al overleeft!

stroopa | 09-02-17 | 17:39

hurenisvoorpaupers 1705
Dat is voor de islam uiteraard een no go. Een zieke ideologie. Een vrouw is minderwaardig, mag zich verrot laten slaan en is een regelrechte slaaf. Binnen de shariawetgeving is het schier onmogelijk voor een vrouw om van haar man te scheiden. De sharia is ook in Nederland actief. Het is een parallelle islamitische rechtscultuur die is ingebed binnen de islamitische gelederen voor velerlei zaken.

Nehemia | 09-02-17 | 17:38

@IntegereVoorzitter | 09-02-17 | 16:42
Dat bedoel ik maar. :)

zwarte_weduwe | 09-02-17 | 17:35

Graaf van Egmont 1723
Dat zou de beste man ongetwijfeld zo in de markt hebben gezet. Die man was een mirakel. Hij kon (met een beetje hulp van) zelfs de Rode Zee splijten. Het lijkt zelfs op een subliminale verwijzing naar de maandelijke menstruatiecyclus van den vrouw.

Nehemia | 09-02-17 | 17:33

Stelletje wouwsen daar.

ren-forrest-ren-e | 09-02-17 | 17:32

Het is allemaal niet zo eng.
De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 16:54
Dat is het wel. Nog veel enger dan men zich kan voorstellen. Je benaderd het nu vanuit onze moderne liberale perspectief. En ook christelijke gelovigen kunnen hun eigen godsdienst relativeren naar plaats en tijd. Binnen de Islam is dit absoluut niet het geval. Het Koranvers "op afvalligheid staat de doodstraf" mag in Turkije en Albanië voor maar 10% gesteund worden. Ga je zuidelijker dan liggen deze percentages echter al ras boven de 50% (jaarlijks onderzoek PEW research), want de heilige Koran immers. Zolang er geen grootschalige hervorming binnen de Islam en haar gelovigen is, blijft de Islam het kwaadaardige geloof dat zij nu is. Niets zo gevaarlijk en stompzinnig om daar je ogen voor te sluiten. p.s. meer dan eens was Mohammed de agressor in die oorlogen....

Kikero | 09-02-17 | 17:31

Den Heerscher | 09-02-17 | 17:08

Het is een leugen dat homoseksualiteit geaccepteerd is. Zeker onder mannen is homofobie de normaalste zaak van de wereld. Het grote probleem met moslims is dat vooral de moslims die hier komen het afvoerputje de van de samenleving vormen. Dus je hebt veel te veel losers, criminelen en zelfs jihadisten dat is wat er echt mis gaat en is gegaan.

Je lost dat dus niet op met islamofobie.

De eerste echte aanslagen uit jihadistische overwegingen kwamen pas eind jaren negentig eerst in Israël en later de rest van de wereld daarvoor was er weinig aan het handje en het terreur kwam uit de extreemlinkse of nationalistische hoek. Ook bij de Arabieren.

Er zijn helaas islamgeleerden die een nieuwe en kromme interpretatie geven aan islam door te verdraaien en feitelijk te liegen. Zo mogen moslims officieel geen onschuldigen doden, geen mensen van het boek en al helemaal geen mede moslims of laat staan zichzelf. Maar als je er creatief op los interpreteert en wat hier en daar cherrypicked dan is het vrij makkelijk om mensen anders wijs te maken.

Alleen jihadisten en islamofoben ondersteunen deze interpretatie van islam.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 17:28

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 16:54
Man, man, LEES nou eens de hadith, in het bijzonder over de Banu Qurayza, en de slag bij Khaybar, en ga daarna nog eens beweren dat het allemaal niet zo eng was.
Mohammed was dus door joodse stammen in Medina opgenomen toen hij moest vluchten uit Mekka, en als dank heeft hij ze verdreven en/of vermoord.
Als je het te ingewikkeld vind, lees dan de boeken van Hans Jansen eens over het leven van Mohammed.
Denk ook eens na dat de meeste moslims het leven van Mohammed als voorbeeld nemen.

Roadblock | 09-02-17 | 17:28

Nehemia | 09-02-17 | 16:51
Wat dan weer door Mozes als en wonder verkocht zou worden.

Graaf van Egmont | 09-02-17 | 17:23

Ik word helemaal iebel van de dommigheid (ja inmiddels is het domheid of kwaadaardigheid want men kan beter weten) om telkens weer de bijbel er bij te halen.
Mohammedanisme is een ideologie die niet toelaat dat er iets verandert aan de teksten die zijn overgeleverd, en die dienen naar de letter te worden uitgevoerd.
En dat wordt al 1400 jaar dag in dag uit bewezen.
En ja, de Papoea's vraten/vreten ook mensen, maar bij mijn weten staat zoiets niet als voorschrift in één of ander boek - op straffe van niet vreten wordt je zelf opgevreten is 't wel?

Maarten VB | 09-02-17 | 17:14

Wouw. Mooie herinneringen.
Woonde mooie blondine die ik op een camping in Zuid-Frankrijk ontmoet had.
Nederland is tegenwoordig islamitischer dan de islamitische wereld.

Desmoulins | 09-02-17 | 17:13

Ibn rushd | 09-02-17 | 16:12
Mekka = Medina

Roadblock | 09-02-17 | 17:09

Waarom door sommigen hedendaags geweld in de islam doorgetrokken moet worden naar het huidige christendom is merkwaardig. Omdat het beiden religies zijn? Appel en peren zijn ook beiden fruit maar toch wezenlijk verschillend. Islam is islam en christendom is christendom.
Om het met de woorden van Hans Janssen te zeggen:
() "De Bijbel bevat verhalen over gewelddadigheden maar niet de algemene opdracht ernaar te handelen. De Koran bevat een GROOT aantal opdrachten aan moslims om gewelddadig op te treden tegen ongelovigen, maar eigenlijk heel weinig verhalen over deze gewelddadigheden".
Uit: Islam voor varken, apen, ezels en andere beesten, pag. 80.

matrixbluepill | 09-02-17 | 17:08

Je kan nog steeds veilig ageren tegen regels uit Leviticus (Een man zal niet liggen met een man als met een vrouw. Het is een gruwel in de ogen van. Beiden dienen zij ter dood gebracht te worden, zij hebben hun dood aan zichzelf te wijten) op basis waarvan de orthodoxe christen ook een behoorlijke homo-hater is. Natuurlijk, ze brengen homo's niet ter dood, maar discriminatie is er wel. Daar wat van zeggen is volledig geaccepteerd. Er is geen christen die in een "ik ben beledigd" of "christofobie" kramp schiet bij kritiek op dat vers, ongeacht hoe zo iemand zelf over homo's denkt.

Lever je dezelfde gegronde kritiek op een vers uit de koran (waarmee je dus nog niets, maar dan ook niets over de islam, laat staan over een individuele moslim gezegd hebt), dan heb je direct alle poppetjes aan het dansen. Maak je er een spotprent over, dan gaan er ambassades in de hens. Schrijf je er een boek over, dan heb je een fatwa en doodsbedreigingen aan je broek.

Juist dat verschil in attitude van de kritiekontvangende kant en daarbovenop het feit dat je bij alles wat met islam te maken heeft die kritiek (blijkbaar) niet (meer) MAG leveren in het huidige politieke klimaat, maakt dat de tweedeling tussen moslim en niet-moslim vergroot wordt.

Direct gevolg daarvan is dat de moslim die zijn eigen geloof met een kilo zout neemt nu gegijzeld wordt door de radicale prediker en integratieclubjes enerzijds en dat je de weg vrijmaakt voor een hardhandige aanpak van alles wat naar islam riekt anderzijds.

Met dat in het achterhoofd: Laten we islam gewoon benoemen voor wat het is: Een sprookje wat door teveel idioten serieus genomen wordt, een religie die zoals alle anderen in de 21e eeuw gewoon geridiculiseerd dient te worden.

Den Heerscher | 09-02-17 | 17:08

Schitterende tekst: "We noemden ook de eerste generatie volgelingen in het christendom. Het boek Handelingen, evenals latere verslagen laten zien dat zij het evangelie verkondigden en de wereld op zijn kop zette zonder het zwaard te hanteren. Tegen de derde en vierde eeuw was het christendom verspreidt tot in de verste hoeken van de toen bekende wereld; alleen door het woord, niet door scherpe wapens. Keizer Constantijn is niet de grondlegger van het christendom.

Daar staat tegenover dat de eerste generatie moslims hoofdzakelijk het zwaard hanteerde. Bijvoorbeeld, de stammen die tot de islam bekeerd waren, of beter gezegd, die zich hadden overgegeven aan Mohammed’s militaire macht, rebelleerden onmiddellijk nadat Mohammed stierf aan koorts in 632, want hun gedwongen trouw eindigde met de dood “van de profeet.” De stammen wilden terugkeren naar hun normale leven. Aboe Bakr, de opvolger van Mohammed, moest daar echter niets van hebben en bracht de twee jaar daarop volgend door met het neerslaan van de opstanden, en met succes. Het is geen wonder dat een zwaard onderdeel is van de Saoedi-Arabische vlag. En zodra de opstand thuis is neergeslagen, marcheerden de moslimlegers op naar de omringende landen om ze te veroveren in naam van de islam."

niets aan toe te voegen.

trip666 | 09-02-17 | 17:07

Neuq hun dochters
Steel hun bezittingen
Sla ongelovigen deaud
Enz. Enz.
Dàt is de koran.
Voor wie het NOG niet weet.
Gratis stemadviesje........

pennestront | 09-02-17 | 17:07

Laat alle hoop varen. Er komt geen Verlichting binnen de islam.
Nehemia | 09-02-17 | 17:01
Dat kan ook niet anders heet het democratie en vrijheid.

hurenisvoorpaupers | 09-02-17 | 17:05

Laat alle hoop varen. Er komt geen Verlichting binnen de islam.

Nehemia | 09-02-17 | 17:01

James Lastig | 09-02-17 | 16:17

Daarom heten wij ook "boze oude blanke mannen". Wij kunnen ons nog herinneren hoe zorgeloos de samenleving vroeger was toen je achterdeur nog slechts 1 slotje had, de schuur niet op slot hoefde, oma niet bang hoefde te zijn voor verkrachting, je dochter op de fiets 's nachts naar huis kon fietsen, na 8 uur 's avonds de deur nog open durfde te doen, er niet met AK 47 in de straat werd geschoten en je nog gewoon kon lachen om zwarte piet of dat je lekker stond te balen voor de grenscontroles, etc, etc.

matrixbluepill | 09-02-17 | 16:59

Door gaan met plakken zou ik zeggen. Of nog beter, gewoon gratis Korans uitdelen. Dan kun je met eigen ogen lezen wat er in dat boek staat.

rhov-ion | 09-02-17 | 16:57

Nou wat het plan ook was. Het blijkt hoogst effectief qua Wouw informeren enzo.

brughslurph | 09-02-17 | 16:56

Zoals alles gaat het om context en vooral dus ook de tijd en situatie waarin Mohammed zich bevond. Ik ben geen fan van religie en zeker niet van islam maar dit is ook weer zo overdreven. Mohammed was in oorlog met de 'ongelovigen' uit Mekka en zo ging het in die tijd. In die tijd waren er dus een paar honderd moslim strijders en die waren best trots dat ze de oorlogen wonnen.

De Kruisvaarders, inquisitie, conquistadores en later christelijke 'immigranten' in de Amerikas en elders waren in alle opzichten veel barbaarser naar moderne maatstaven dan de moslims en dat ging ook allemaal onder de banier van christendom en dus Jezus.

Dus historisch gezien is het niet uniek of vreemd.

Wat wel apart is dat er doodscultus zijn die deze teksten mis- of gebruiken om hun zieke apocalyptische ideologieën te implementeren en op te dringen aan normale mensen. En dat islamofoben dit weer gebruiken om een anti-islam campagne te voeren.

Het is allemaal niet zo eng.

De Koreaanse Slet | 09-02-17 | 16:54

Door de tijdsgeest is er natuurlijk ook van alles veranderd. Als je met een tijdmachine naar het Oude Testament kon terugreizen en je zou met Mozes over transgendertoiletten praten zou die je aankijken of die water zag branden.

Nehemia | 09-02-17 | 16:51

Nu is het alleen nog wachten op de moslims.
Die gaan verkondigen dat dit niet ''hun koran'' is.

alphapapatango | 09-02-17 | 16:47

Ik zag in de comments bij dat stuk iets over "resolutie 1743", weet iemand of deze resolutie "waar" is? En zoja, waarom wete ik hier niets van?
obelisk | 09-02-17 | 16:38
Ja is waar. Waarom weet jij daar niets van? Misschien omdat de ratten die jou stem graag wilden (en binnenkort weer willen) jou dat niet willen vertellen. Zo werkt democratie namelijk. De burger niet volledig informeren, maar zaken achterbaks regelen met ook nog een paar knaken extra in de zak.
-
Stem vooral weer op de gevestigde partijen en geef de PVV geen kans. De gevestigde partijen adviseren dit in jouw belang, anders gaat het licht uit.

hurenisvoorpaupers | 09-02-17 | 16:45

zwarte_weduwe | 09-02-17 | 16:13

Vandaar ook dat men van de betreffende Bijbelteksten niet zo'n punt meer maakt. Die claim is echter voor de extreme onderdelen van de Koran niet van toepassing; de kalifaatfanboys (m/v) praktiseren deze namelijk vol overgave (of zouden dit graag willen). Dat is een behoorlijk significant verschil.

IntegereVoorzitter | 09-02-17 | 16:42

Was het niet zo volgens de overleveringen dat Mohammed in zijn vleermuisgrot ernstig twijfelde of de openbaringen nou van de aartsengel Gabriël of direct van satan in persona kwamen?

Nehemia | 09-02-17 | 16:42

Het bijbelboek Deuteronomium is niet veel anders dan deze verzameling verzen uit de Koran. Het grootste verschil is dat niemand in het Jodendom of Christendom dit nog serieus neemt.
Enkele idioten daargelaten.

Orakel1958 | 09-02-17 | 16:42

De bijbel is een overlevering van oude verhalen, de koran is gevuld met de ge en verboden van de schepper, letterlijk geciteerd door de aartsengel Gabriel.

Castor12 | 09-02-17 | 16:39

Ik zag in de comments bij dat stuk iets over "resolutie 1743", weet iemand of deze resolutie "waar" is? En zoja, waarom wete ik hier niets van?

obelisk | 09-02-17 | 16:38

Religies : domme verzinsels om héél lang geleden domme geitenhoeders bang te maken.
Wie daar nú nog in geloofd moet wel héél erg dom zijn . Christendom , Jodendom , Islamdom .

alshetware | 09-02-17 | 16:38

Lezen jullie wel goed? BN DeStem noemt het het een anti-islam angstpamflet. Als in: de maker van die pamflet probeert angst te zaaien over de komst van de islam.

BN DeStem noemt het koranvers zelf geen angstpamflet!

TooledForTrouble | 09-02-17 | 16:37

Ik neem aan dat Jesse Klaver gaat zeggen dat de pamfletten door racisten zijn opgehangen om de bevolking angst aan te jagen voor die zielige apothekers uit Aleppo, die alleen maar alleen maar goede bedoelingen hebben en onze normen en waarden respecteren, ook op oudejaarsavond.

Albert5000 | 09-02-17 | 16:35

Censuur, waar haalt men het recht vandaan om die teksten te verwijderen? 13:23 09.02.2017(updated 13:43 09.02.2017) http://sptnkne.ws/d4PM
Topic: Refugee and Migrant Crisis in Europe (85)
457360
Sweden is renowned for being politically correct at all times and in all places. It is therefore no surprise that a Facebook rant by a Swedish police investigator linking violent crime with immigrants triggered an outcry across the country. What is surprising is that the whistleblower received keen support from fellow officers and ordinary Swedes.

Ibn rushd | 09-02-17 | 16:30

Wat islamofobisch en racistisch om een gemiddeld vers uit de koran als angstpamflet te bestempelen .
Het staat er verdomme gewoon in !

Castor12 | 09-02-17 | 16:30

Wauw

Zosima | 09-02-17 | 16:29

-weggejorist-

Palladium | 09-02-17 | 16:24

Kan me niet voorstellen dat het letterlijk quoten van teksten strafbaar is. Zo leren we nog eens wat van hun geloof. Dat willen ze toch?

WillemWordtWakker | 09-02-17 | 16:22

-weggejorist-

BoerinFrance | 09-02-17 | 16:22

@Glasgow Argus | 09-02-17 | 16:06
Alléén de kaft mag ik aannemen?

pa_niek | 09-02-17 | 16:20

In het plaatjes Wouw. Wouw - da's een roofvogel.
Maar waarom staat er angstpamflet? De koran is immers doorspekt met dit soort teksten.

Nehemia | 09-02-17 | 16:18

Ik heb geen angstpamflet nodig om dagelijks te zien wat de islam allemaal aanricht.

sinar2 | 09-02-17 | 16:18

Je kan het ook zien als een waarschuwingspamflet tegen de islam.
Maar ja,dan moet je het wel willen zien.

komtdatschot | 09-02-17 | 16:17

Toen ik opgroeide was een neger een bijzonderheid, je had protestanten en katholieken en af en toe zag je eens een jood helemaal in het zwart.

Er werd niet gemoord uit religieuze overtuigingen, criminelen werden gestraft en als je naar de politie ging om diefstal van je fiets aan te geven dan werd je serieus genomen.

Hoe oud ik ben .... nog geen vijftig!

James Lastig | 09-02-17 | 16:17

Als dat een angstpamflet is, is de koran een angstboek. Je moet het maar durven, als redacteur. Kan me voorstellen dat iemand dat als belediging opvat!

John McClane | 09-02-17 | 16:15

Dit moeten we niet willen, openbaarmaking van teksten uit de Koran. Dit speelt Wilder in de kaart! Copyshops dicht en alle moskeeën nog verder op slot voor afluisteraars en bescherming voor moslims en ophef in de media over deze vuiligheid (het uit de vreedzame context halen van een stigmatiserend stukje uit de Koran. Is maar papier mensen. Islam is vrede!!1!!
.
Nog meer leugenaars: www.youtube.com/watch?v=2MDlZk89oaQ

flat out | 09-02-17 | 16:15

-weggejorist-

Xirdalan | 09-02-17 | 16:14

het maakt eingenlijk niets uit wat mensen doen om aan te tonen dat de islam gevaarlijk is. want telkens als men voorbeelden geeft, voorzover dat nodig is als je de geschiedenis kent en het nieuws volgt, zijn er van die malloten die het domweg niet willen zien.

"ja maar de bijbel is ook net zo erg"...
"de westerse wereld doet nog veel ergere dingen in islamitische landen"...
"zo is hun cultuur nou eenmaal"...
"ik ken alleen maar lieve moslims"...
"het is maar een heel klein groepje"...
"dit heeft niets met de islam te maken"...
etc. etc. etc.
wat bezielt mensen om het voor moslims op te nemen? het zijn geen joden die bescherming nodig hebben. het zijn religieuze strijders, brute soldaten die jou liever de keel doorsnijden dan vrijheid gunnen.

jackindeboxstift | 09-02-17 | 16:14

'De slag van Badr vond plaats in maart van 624, toen 320 moslims optrokken tegen zo’n 1000 man uit Mekka die naar het noorden waren gemarcheerd om hun grote volgeladen karavaan uit Syrië te beschermen.'
.
Badr Hari is weer van een heel ander slag.

Nehemia | 09-02-17 | 16:14

Die heeft Klavertje zelf opgehangen.
Politiek is vieees, vies jonguh!!

WC Experience | 09-02-17 | 16:14

Waar haalt BN DeStem de term angstpamflet vandaan?
Hoe is het mogelijk dat letterlijke citaten uit de koran, soera of hadith worden gezien als angstpamflet? Een citaat uit een boek met alleen maar liefde aanzien voor een angstpamflet, dan gaat er ergens iets mis.

Duifmans | 09-02-17 | 16:13

Ja, de Bijbel bevat ook vreselijke teksten. Maar. Dat. Wordt. Niet. Gepraktiseerd.

zwarte_weduwe | 09-02-17 | 16:13

Ik zie wat strafbaars aankomen, het verspreiden van een vers uit de Koran. Logisch, ze allemaal gematigd en de koran is vrede. Angst is helemaal niet nodig, het is tijd voor een feestje.
-
Dus trek de Lemoncello maar open. O wacht, nee doe maar een kopje warm water met een goor muntblaadje en iets smerigs zoets want Islam is feest en wij zijn uitgenodigd.

hurenisvoorpaupers | 09-02-17 | 16:12

Een profeet die in de laatste negen jaar van zijn leven 33 oorlogen voert tegen vreedzame buren. Daarnaast nog eens Honderden dorpen uitmoord en dito karavans. Een profeet die moord brand, verkracht en tot slaaf maakt een profeet of god die zijn deel van de rooftochten en oorlogsbuit op eist ; 20%. Een man die als vluchteling in het joodse Mekka word opgenomen en binnen de vijf jaar het verdrag door verraad breekt. En moord en brand. En een "religie" die die misdaden vanaf dan cultiveert en als geloofsdaad propageerd . Nee dank u ik zie daar Niets Vreedzaams in Islam. Bestrijden ja, tolereren nee

Ibn rushd | 09-02-17 | 16:12

Daarom, elke religie is vuil. Dan maak je geen onderscheid en heeft die Verlichting nog ergens zin voor gehad. Nu laten we ons kapen door een nieuwe lading fantasten met hun indoctrinaties en onderdrukking van de mens. Bespottelijk, religie anno 2017.

Acar_ketimun | 09-02-17 | 16:09

Misschien kunnen ze de rest van de hatelijke teksten er ook nog even bij aanhalen. Of gewoon uit de Koran scheuren, dan blijft er een boekje van de omvang van de donald duck over heb ik me laten vertellen.

Glasgow Argus | 09-02-17 | 16:06

J. Klaver? Is dat Yassertje?

gestopt | 09-02-17 | 16:03

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken