Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Feynman en/of Feiten - Muslim Ban?

ANP-49553581.jpgPOTUS Donald Trump heeft een presidentieel decreet getekend. Van de 46 landen waar de islam meer dan de helft van de bevolking als volgeling heeft, zijn er zeven maximaal 120 dagen niet meer welkom. Als het al een moslimban was, trof die 12% van de moslims ter wereld. In zijn decreet noemt Trump de zeven landen niet, daarvoor verwijst hij naar een wet van Obama, die het lijstje opstelde. De nieuwe regering wilde graag deze democratische regelgeving evalueren, wellicht verder aanscherpen en in de tussentijd niemand binnenlaten. Mede om te voorkomen dat bad hombres misbruik zouden kunnen maken van een impliciete overgangsperiode. Dat er landen ontbreken waar in het verleden aanslagen zijn voorbereid, klinkt als een goed argument, maar als POTUS ben je bezig de volgende aanslag te voorkomen, in plaats van de vorige te vergelden. In bijvoorbeeld Afghanistan gaat het argument van minister Koenders op, dat door middel van samenwerking een nieuwe westers gezinde regering risico beperkend optreedt. Saudi-Arabië, Verenigde Arabische Emiraten en Egypte zouden niet onder de moslimban vallen omdat Trump daar bedrijven heeft. Mooie frame, maar is de alternatieve verklaring dat die drie landen een werkende centrale overheid hebben en bondgenoot zijn van de Verenigde Staten niet veel logischer? Laten we de zeven getroffen landen even langslopen… Gert-Jan Segers gaf het in de draaiende camera het mooiste bewijs vanuit de andere kant vanuit het debat. Eerst pleitte hij dat mensen uit Irak vechten tegen IS en moeten we niet verbannen. Op een vraag van Tom Staal antwoordde hij vervolgens dat IS-strijders tegengehouden moeten worden. Daarmee legt de ChristenUnie precies het probleem uit. IS-strijders en IS-bestrijders hebben dezelfde (Irakese of Syrische) paspoorten. Dezelfde afkomst. Dezelfde genen. Trump geeft in dit dossier toe het onderscheid niet te kunnen laten maken, en tijdelijk opvang in de regio na te streven. Nederland heeft eerder bekend ook geen complete screening te hebben, maar verbond geen conclusies aan dat gegeven. Wij kenden Somalië als thuisbasis van piraten. Het gebrek aan een functionerende centrale overheid gaf hun vrij spel. Dankzij inzet van internationale marine, bewapende vrachtschepen en acties in Somalië is dit sinds 2012 beëindigd. Het land is al een kwart eeuw een mislukte staat. Libië kende in de Arabische lente een onafhankelijkheidsoorlog waarbij dictator Gaddafi werd afgezet. De EU zat te juichen omdat het democratie verwachtte. Het land viel uiteen in drie delen. Een deel onder Tripoli met steun vanuit de VN, een deel onder Tobruk en een deel onder Tuareg stammen. Gewapende mensensmokkelaars verdienen goud geld binnen het machtsvacuüm. Soedan komt net uit een afsplitsingsoorlog met het nieuwe land Zuid-Soedan en de centrale regering heeft gewapende conflicten in verschillende delen van Soedan. De helft van het land heeft een negatief reisadvies en er is een risico op ontvoeringen door radicale islam. Jemen kennen we van de ontvoering van Judith Spiegel en Boudewijn Berendsen. Al Qaida voert daar oorlog en heeft gisteren nog drie dorpen ingenomen. Vanuit Eritrea, Djibouto en Somalië ontvluchten mensen de honger, het oorlogsgebied Jemen in. De eerste zes zijn landen die weinig inlichtingen hebben over hun eigen territorium, laat staan inlichtingen delen. Nummer zeven is momenteel bezig zijn reet af te vegen met het historische nucleaire akkoord tussen Obama en Iran. Testte een raket die 600 mijl (960 km) haalde. Beter bekend als de afstand tot Israël. Iran is ook de bakermat voor de sjiitische versie van de Islam, betaalt en bevoorraadt radicale milities in Syrië en Irak. Als ik deze blokkade zou moeten samenvatten is muslimban niet het eerste waar ik aan denk. Eerder een blokkade op landen waar actieve oorlogen zijn, de centrale overheid zwak of vijandig is en de Verenigde Staten geen werkzame relatie heeft om immigranten te screenen. Het enige historische is dat de nieuwe POTUS een inkijkje geeft in zijn informatiepositie. Obama had zelfs een vergelijkbare maatregel in 2011. Na een incident met twee Irakezen werd hij door het Congres gedwongen alle Irakese aanvragen opnieuw te controleren. Obama liet Irakezen die hadden gewerkt voor het Amerikaanse leger in het ongewisse hoe lang de vertraging zou duren, en de documenten controleren op basis van hetzelfde beleid kost geen voorbereidingstijd. De meest walgelijke reactie kwam van Femke Halsema, die herhaalde keer op keer dat gemartelde vluchtelingen hierdoor terug de oorlog ingestuurd werden. Van de gigantische migratiestroom is maar een deel vluchteling, en daarvan is een nog kleiner deel gemarteld. Ze schept eerst haar eigen werkelijkheid om daarna mensen te ronselen voor GroenLinks. Deze maatregel treft mensen die vanuit het ene veilige land willen vliegen naar het andere veilige land. Tussen alle slachtoffers en gelukzoekers zitten ook de oorlogsmisdadigers en terroristen. Als je vluchtelingen een veilig land wil bieden, zal je gastvrijheid moeten beginnen met het borgen van die veiligheid. Anders geef je valse hoop, sloop je draagvalk en verplaats je het probleem. De deugbrigade liep vanaf Den Haag CS over de Laan van Reagan en Gorbatsjov naar het Malieveld. Twee staatshoofden die de strijdbijl van de Koude Oorlog begroeven. Waar Obama en de EU ons angst aanpraten, wapens mobiliseren, handelsoorlogen escaleren en Oostbloklanden inlijven, kiest de nieuwe gekozen president voor de directe dialoog en onorthodoxe onderhandeling. Trump belde Poetin, en werd daarvoor verketterd. Terwijl de lange reis naar vrede, begint met die stap. Vrede is de enige duurzame oplossing voor alle vluchtelingen. Westerse opvang is een teleurstelling voor degene die het krijgen, een droom voor de ruim 90% van de Syrische vluchtelingen. Protesteerde de meute tegen Trump, zijn beleid of slechts tegen een verzonnen schaduw? hamasfukkeraboueenarm.jpgHallo Hamas-fondsenwerver Abou Eenarm! Sta je lekker Joden te haten samen met Asscher, Klaver en Pechtold?

Reaguursels

Inloggen

VictorF | 05-02-17 | 17:47
Het gegeven dat ik meen te begrijpen waarom de USA nu een landen-ban toepast, betekend nog niet dat ik pro USA ben of haar heimelijke oorlogs methodes ondersteun. Het keren van een schip duurt lang.

Veluwse-Eikel | 07-02-17 | 03:58

Hey GeenStijl, doe eens een nieuw contract eisen van Trump: betaald krijgen per woord past echt niet in het internet-tijdperk.
En als je toch bezig bent: zeg die ouwe lul dat jongelui je uitlachen als je website zo brak is.

******** | 06-02-17 | 08:15

Hey GeenStijl, doe eens een nieuw contract eisen van Trump: betaald krijgen per woord past echt niet in het internet-tijdperk.
En als je toch bezig bent: zeg die ouwe lul dat jongelui je uitlachen als je website zo brak is.

******** | 06-02-17 | 08:15

Veluwse-Eikel: wie heeft Al Qaeda in Afghanistan opgericht, wie steunt Al Qaeda en Al Nusra in Syrië, waar komen de wapens vandaan waarmee Isis vecht? Ligt het echt alleen aan moslims, of vormen die gewoon een heel handig te manipuleren partij?

VictorF | 05-02-17 | 17:47

La Bailaora, Tipo en roze_bril:
marteling is verschrikkelijk en heeft matige effecten. Toen Cheney er voor pleitte was het fout, toen Obama het liet doen was het fout, nu Trump er hoog van op geeft is het nog steeds fout.
Er wordt gesproken door mensen rondom Trump (Erik Prince op Breitbart: soundcloud.com/breitbart/breitbart-ne...) om het Phoenix Program weer in te zetten ter bestrijding van Isis.
En dan te bedenken dat VS bondgenoten Qatar en SA Isis steunen, er zijn dus eenvoudiger methoden.
Je kunt ook even kijken naar James Corbett over hoe het 'draining the swamp' verloopt: www.youtube.com/watch?v=cs0BfPDvUQg

VictorF | 05-02-17 | 16:50

Dumpert_Reaguurder | 05-02-17 | 15:25
Plegers van terroristische aanslagen op Amerikaans grond gebied zijn gepleegd door Saudi's, Egyptenaren en Kirgiziërs......

En de kwintessens van alle aanslagen is…? Nou?

Wat u doet is inhaken op een v.d. vele deelpunten, om hiermee vooral niet de hoofdoorzaak te benoemen. Selectieve informatie is een vorm van manipulatie v.d. werkelijkheid.

De hoofdoorzaak van bijna alle aanslagen Wereldwijd is de islam.

Het hoofddoel van de USA landen-ban is het maken van een statement richting diezelfde islam.

Veluwse-Eikel | 05-02-17 | 15:41

Plegers van terroristische aanslagen op Amerikaans grond gebied zijn gepleegd door Saudi's, Egyptenaren en Kirgiziërs......
Die zouden op zijn minst op de lijst erbij moeten als het doel is terrorisme te voorkomen.

Dumpert_Reaguurder | 05-02-17 | 15:25

Donkersloot | 05-02-17 | 12:15
"Daar moet een piemel in" is de norm geworden"

De norm van het rechtse denken bedoelt u hiermee. Ik stel voor om nergens meer ’n piemel in te stoppen, dan sterft de mensheid binnen pakweg 70 a 80jr. uit en zijn we van alle linkse (vrouwelijke) en rechtse (mannelijke) struggle af.

Voorts is de Parel van het Zuiden een v.d. betere reaguurders met veelal heldere en goed onderbouwde stukken, weinig visiefouten of misinterpretaties aan zijn zijde. Absoluut het lezen waard voor 'n linkse kwezel zoals u. Daarentegen zakt u bij gebrek aan argumenten al snel af richting de onderbroek… vertel eens, waar doet het zeer?

Veluwse-Eikel | 05-02-17 | 15:17

@ Degene die denkt dat Twitter of Facebook 'neutrale' of zelfs valide nieuwsbronnen zijn is te dom om te poepen.
Donkersloot | 05-02-17 | 09:03

Wie daarna denkt dat de reguliere media de waarheid in pacht heeft, is te dom om op Geenstijl te reageren of zoiets?

Dus, meneer Donkersloot, waar haalt u uw waarheid vandaan?
Ik vertrouw liever een twitterende journalist,dan de voorgekookte en verdraaiende MSM

Rest In Privacy | 05-02-17 | 14:30

@Donkersloot | 05-02-17 | 12:15
Je kan natuurlijk ook beginnen met je afvragen waarom er gesproken wordt over 'politiek correct' en of je de aanhalingstekens daarbij wel op de juiste plek plaatst.

Verder is het ook niet echt constructief om je politieke tegenstanders allemaal op het niveau van "daar moet een piemel in" te plaatsen. Daar bereik je helemaal niemand mee, hoogstens je eigen vleeshelmpje.

Pierre Tombal | 05-02-17 | 13:12

Donkersloot | 05-02-17 | 12:15
"huilebalken en zieligerds die zich constant als slachtoffer zien van de grote boze wereld.
Rare en zieke attitude."
En u heeft het over ordinair schelden?

Roadblock | 05-02-17 | 12:34

@BAjustice
Weet jij wie er tegenwoordig op verjaardag bij Prem zijn dan?

D-Fens_1963 | 05-02-17 | 12:23

PS ik ga er overigens niet vanuit dat u hier gaat leren. Uw trend van reaguren is geschoeid op de politiekcorrecte leest. Doordrenkt met misplaatst superioriteitsgevoel, hang naar zelfbevestiging daarvoor, en smerige laag bij grondse aantijgingen en laster. Zulks leert niet, escaleert slechts.
Parel van het Zuiden | 05-02-17 | 09:31

Ik ben hier niet gekomen om te leren, wel om het door sommige lieden verzonnen verhaal over 'politiek correct' proberen door te prikken. Het superioriteitsgevoel dat mensen als ik word toegedicht is volledig verschoven naar de schreeuwers en roeptoeters. "Daar moet een piemel in" is de norm geworden. Zaken als 'nuance' of andermans standpunt per definitie verdacht. Eerst probeert u me nog iets uit te leggen en vervolgens is het ordinair schelden geblazen. Ik vermoed dat u het lastig vind dat mensen er principieel er een ander standpunt op nahouden dan u. Geert en Donald, Erdogan en Poetin vinden dat ook erg lastig. Leuk clubje waar u zich in bevind. Maar gelukkig niet 'politiek correct'!

Donkersloot | 05-02-17 | 12:15

jezusisonzin | 04-02-17 | 21:57
Misschien moet je je eens verdiepen in wat Iran zegt dat ze met deze nucleaire wapens gaan doen zodra ze ze hebben?
Kijk eens naar de jaarlijkse Iraanse "dood-aan-Israel"-dag,
www.nrc.nl/nieuws/2007/01/27/in-iran-...
en let vooral op wat het regime dan roept.
Het is alsof je iemand die elk jaar zweert dat hij je gaat doodschieten een pistool geeft.

Roadblock | 05-02-17 | 11:46

@Donkersloot, wat Greet moslims allemaal heeft aangedaan? Het enige wat hij wil is dat ze zich fatsoenlijk intergreren en de tribale gebruiken achter zich laten. Hij ziet dat zolang er meer moslims hierheen komen dat alleen maar moeilijker wordt. Daar neemt hij maatregelen tegen. We willen immers niet dat dit een achterlijk land wordt. Maar wat doen moslims Geert allemaal aan. Laten we het daar over hebben. Zijn hele leven is maar de kloten. Ken jij een moslim wiens leven net zo naar de kloten is als die van Geert? Die elke dag beveiligd moet worden voor de rest van zijn leven? Om even de proportionaliteit duidelijk te hebben. Maar ik reken binnenkort dat de moslimorganisaties binnenkort in een kring om Geert heen gaan staan. En zeggen we zijn het absoluut niet met je eens, maar doodsbedreigingen gaan ons te ver.

roze_bril | 05-02-17 | 11:23

@tipo | 04-02-17 | 21:30
"het protest heeft niets met het beleid van Trump te maken en alles met Trumps karakter van een anti-held. Trump is de Al Bundy, de Archy Bunker, de Soprono, de Scarface van nu. Zo een ontiegelijke hork, dat ie wel authentiek moet zijn."
Maar wat denken de Republikeinen - de demo's zijn de para's van Amerika geworden en 'bestaan' niet meer - nou met die authenticiteit te bereiken ? Of is elke rechtse conservatist in de grond van zijn wezen waarlijk een mix van Al Bundy en Scarface, een triggerhappy redneck? Dan praten we over een volk dat voor 50% uit kampers en tokkies bestaat en moet de oorkonde 'USA, most civilized nation in the world' maar snel teruggegeven worden en uitgereikt aan IJsland of Patagonië.
De grootste en domste fout die het Trumpisme heeft gemaakt is dat het zijn 'changes' veel te snel aan het doorvoeren is. Dat moet je opbouwen, en daar heeft Trump verdorie 4 jaar de tijd voor. Nee, het moet gisteren klaar zijn. Een ongelofelijk staaltje van gebrek aan realiteitszin.
En hoe men ook probeert Trumps goddelijke kanten te belichten en wild te applaudisseren voor zijn gesjoemel met zijn privébelangen en zijn agressieve minachting voor iedereen die niet tot de elite en de zakenadel behoort, de man is hiermee alleen maar bezig zijn land in grote chaos te storten. Zo niet de rest van de wereld.
Wat hij doet en zegt, zo ga je niet met je volk en je Constitutie om.

dedeurs | 05-02-17 | 11:07

@D-Fens_1963 | 05-02-17 | 09:36
Eerlijk gezegd denk ik bij Prem juist wel.

BA.Justice | 05-02-17 | 10:46

@Geinstijl | 05-02-17 | 09:32
Een fobie is een ziekelijke, onredelijke angst. Mensen met een fobie hebben over het algemeen de neiging om datgene dat hun angst aanjaagt te vermijden in plaats van te willen vernietigen. Het maakt daarbij niet uit of dat om spinnen, pleinen of voor mijn part moslims of negers handelt.

Morgen voor de verandering even opletten op school hè?

Pierre Tombal | 05-02-17 | 10:45

Linksen... Maken meer kapot dan je lief is.

En: het houdt niet op, niet vanzelf.

Poekieman | 05-02-17 | 10:36

Parel van het Zuiden | 05-02-17 | 09:31
Kudo's!

lanexx | 05-02-17 | 10:25

@P v h Z & Donkersloot
"Heren, heren!?!?

D-Fens_1963 | 05-02-17 | 10:22

@De Koreaanse Slet | 04-02-17 | 23:26 - hahaha, geweldig dit. Een VVD'er die anderen de maat neemt in 2017.
Kun je, op de dagopvang, nog een beetje met de andere faalhazen overweg? Teeven & Opstellen gingen nog wel, maar wat moet jij balen van de 4e klaverjasser Adje (troef) v/d Steur.

Hahahaha

MarcS | 05-02-17 | 10:16

Van mij mag de deur ook dicht, maar deze mensen hebben allemaal een VISA gekregen, wat een proces is dat vele jaren duurt. Of ze hebben een green card, die je ook niet zomaar krijgt. En daar ligt het probleem van de BAN, had je het wel gemeld en in een proces gestopt dan was er geen vloedgolf gekomen want zonder visa of green card kom je er toch niet in en dan was er geen protest geweest en geen oma's en baby's die tegen werden gehouden op Amerikaanse vliegvelden.
Dit toont enkel aan hoe chaotisch, ondoordacht en zelfzuchtig Trump te werk gaat, zonder met veiligheidsdiensten of andere overheden te overleggen. Dit is het gevaar van Trump.

mennie | 05-02-17 | 10:16

"Een plein vol nuttige idioten", denkt Kuzu.

Ludovic1764 | 05-02-17 | 10:15

@Donkersloot | 05-02-17 | 09:18

Een reactie zoals van een politiekcorrect zwijn verwacht mag worden. Dank voor de illustratie van de immer toenemende radicalisatie van uw soort.
.
Koddig. Even de KKK en door rechtbanken meermaals lasterpraat als demonisering van moslims door Wilders proberen te hechten aan mijn mening alvorens door te lasteren jegens mijn nick.
.
Even tussendoor: durft u zulke smeerkezerij ook iemand in het gezicht te zeggen? Ik denk van niet of u heeft inmiddels een behoorlijk toegetakeld smoelwerk want ik ken eigenlijk geen mens die zich zulks laat zeggen.
.
Wat mij brengt tot het direct beeindigen van deze discussie. U bent simpelweg beneden mij. Daar ga ik mijn tijd niet aan besteden. De stank van uw radicaal politiekcorrecte laster is simpelweg niet te harden.
.
Gelukkig gaat uw soort nu heel snel gemarginaliseerd worden. Een verdiend lot voor mensen die niet een ecosysteem met meerdere meningen kunnen leven.
.
Veel plezier op uw verdere pad naar irrelevantie. The tides are turning and they will wash your filth away...

Parel van het Zuiden | 05-02-17 | 09:53

tipo | 04-02-17 | 21:30
Veel dank voor deze link.
Stel je toch eens voor dat we dit soort stukken zouden kunnen lezen van een Nederlandse journalist, hier is het pure armoede.

lanexx | 05-02-17 | 09:43

@Raad_m_r!
Je kan bij Prem op verjaardag dit soort onderhoudingen ook beter niet voeren

D-Fens_1963 | 05-02-17 | 09:36

'Sta je lekker Joden te haten'.... ik snap hem niet. Is daar iets bijzonders mee? Je mag wel Moslims haten, of Ajaxieden, of katten, maar Joden haten is iets vies? Ik vind het allemaal even banaal en kinderlijk. Maar het benoemen alsof het een halsdaad is, is echt zo sneu.
Antisemitisme is hetzelfde als islamofobie. Als je die niet snapt, heb je nog veel te leren.

Geinstijl | 05-02-17 | 09:32

@Donkersloot | 05-02-17 | 09:03

Een waarlijk intelligent en erudiet mens weet hoe je omgaat met informatiebronnen. Maar goed, in hoop dat u in staat bent te leren zal ik een poging doen u uit te leggen hoe dat zou kunnen werken.
.
Je selecteert een breed scala aan bronnen die verschillende invalshoeken hebben. Je vergewist je van de herkomst van elk van die bronnen zodat je weet welk belang, welke broodheer, welke ideologie er achter zit. Je vergelijkt, zoekt naar de gemene deler. Je krijgt dan een indruk van wat de "waarheid" zou kunnen zijn.
.
Bij de selectie van bronnen let je goed op dat je vooral verslaglegging neemt en zo min mogelijk duiding. Een intelligent en erudiet weet namelijk wat duiding betekent. Een blikveld, een kokervisie van de duider. Per definitie zo.
.
Een vrij aardige basis om zelf je mening op te gaan formuleren. Niet perfect. Op zich zou meer objectiviteit van bronnen wenselijk zijn maar omdat vrijwel het hele journaille vervangen is door politiekcorrecte activisten of betaalde doorgeefluiken is het niet anders.
.
Maakt ook niet uit. Met zo'n benadering sta je in termen van solide meningsvorming al mijlenver boven al die msm-consumentjes en one stop shop laafjes waar bij voorbeeld de NPO het moet hebben.
.
Enfin. U ziet. Een domme vraag hoeft helemaal geen dom antwoord tot gevolg te hebben.
.
PS ik ga er overigens niet vanuit dat u hier gaat leren. Uw trend van reaguren is geschoeid op de politiekcorrecte leest. Doordrenkt met misplaatst superioriteitsgevoel, hang naar zelfbevestiging daarvoor, en smerige laag bij grondse aantijgingen en laster. Zulks leert niet, escaleert slechts.

Parel van het Zuiden | 05-02-17 | 09:31

En vergist u niet. "Mensen" die bereid zijn medeburgers te demoniseren, niets minder dan verbaal geweld, om hun mening af te dwingen zijn uitstekend in staat tot fysiek geweld om die mening af te dwingen. De drempel die een normaal mens voelt is al genomen.
Parel van het Zuiden | 05-02-17 | 09:09

Grappig, ik dacht even dat je het over de Ku Klux Klan zou kunnen hebben, of over het gescheld wat ik hier af en toe over me heen krijg wegens andere mening. Of wat Geert doet jegens moslims in het algemeen.

Het grappige blijft dat sommige mensen Trump als slachtoffer willen blijven zien en zo heeft hij het zelf ook graag. Daarbij vergeten dat extreem-rechts de Nieuwe Elite is geworden sinds een jaartje; ze hebben de Brexit voor mekaar gekregen, straks wordt Geert de grootste, Marie Le Pen erbij.... En ondertussen zichzelf maar als slachtoffer blijven profileren van de policor-club. Tot in de jaren 80 stond rechts nog voor trotse figuren, tegenwoordig zijn het alleen nog maar huilebalken en zieligerds die zich constant als slachtoffer zien van de grote boze wereld.

Rare en zieke attitude.

Donkersloot | 05-02-17 | 09:18

De enige reden van de hetze tegen Trump is het protectionisme. Dat kost sommige lieden heel veel geld.
Toch wel een aardig stukje uit het NRC (excuses) www.nrc.nl/nieuws/2016/10/28/vrije-ma...

bakoenin | 05-02-17 | 09:16

Wel leuk om te zien hoe het verzamelde goedmensgilde op straat en twitter worstelt met hun nieuwbakken irrelevantie.
.
Vlijtig pakken ze onderwerp na onderwerp op met hun karakteristieke hysterie en venijn met de verwachting hetzelfde effect, dezelfde invloed als in het verleden uit te kunnen oefenen.
.
En... het werkt niet. "Trump simply doesn't care." Hij gaat gewoon door.
.
Zij denken vervolgens de oplossing te vinden door nog hysterischer, nog villeiner te werk te gaan. Wat ons, normale burgers, een uitstekend inkijkje geeft in de onredelijkheid van de politiekcorrecten. De claims en aantijgingen gaan steeds verder van de werkelijkheid staan. Een tijdelijk inreisverbod voor mensen uit 7 landen uitleggen als moslimban.. eh yeah, pathetic much lately?
.
En nog altijd. "Trump simply doesn't care." Hij gaat gewoon door.
.
Ik maak er natuurlijk een beetje een grapje van want de realiteit is eigenlijk simpelweg niet leuk maar gevaarlijk. De radicalisatie van politiekcorrecten is zichtbaar, voelbaar. Ze zijn een hartslag verwijderd van daadwerkelijk fysiek geweld.
.
En vergist u niet. "Mensen" die bereid zijn medeburgers te demoniseren, niets minder dan verbaal geweld, om hun mening af te dwingen zijn uitstekend in staat tot fysiek geweld om die mening af te dwingen. De drempel die een normaal mens voelt is al genomen.
.
Politiekcorrecten. Hearts of darkness.

Parel van het Zuiden | 05-02-17 | 09:09

Sinds Twitter volg ik het nieuws niet meer middels tussenpersonen als kranten, televisie of websites.
Nee, dankzij twitter kan ik het nieuws recht van de bron vernemen. Ik volg de journalisten die rechtstreeks verslag doen en ik volg politici persoonlijk.
Wat geweldig dat Trump alles wat hij wereldkundig wil maken op Twitter zet.
Kan ik helemaal zelf een mening vormen zonder dat de media mij een mening voorschotelt.
keestelpro | 04-02-17 | 21:20

Interessant: wie checkt de Twitter-'feiten' voor je of volg je alleen gelijkgestemde twitteraars die jou hún mening voorschotelen? Degene die denkt dat Twitter of Facebook 'neutrale' of zelfs valide nieuwsbronnen zijn is te dom om te poepen.

Donkersloot | 05-02-17 | 09:03

@Memek | 05-02-17 | 08:50
"De US gaan onderhandelen met Poetin en trachten de omstandigheden te normaliseren en gaan jullie maar lekker geld dumpen in de Oekraïne en Turkije."

Trump heeft andere plannen met Oekraïne.
thehill.com/policy/international/31794...

Nathan R Jessup | 05-02-17 | 09:02

De scheidslijn tussen goed en fout was eens een strakke lijn, maar door de jaren heen is die lijn door linkse smeerlapperij uitgegumd en er is een rode serpentine slinger de slang voor in de plaats gekomen. Het woord serpent is bewust gekozen om mensen als Pechtold, Klaver, Asscher en natuurlijk Halsema en consorten te beschrijven.
.
Als ik Trump was zou ik de stekker uit Europa (minus het VK) trekken en zeggen, zoek het maar lekker uit.
Don't call us, we call you.
De US gaan onderhandelen met Poetin en trachten de omstandigheden te normaliseren en gaan jullie maar lekker geld dumpen in de Oekraïne en Turkije.
.
Er komen verkiezingen per 15 maart, ik ben alles behalve gerust. De vraag is of het politieke tegengeluid wel in de juiste handen is, of beter gezegd de snaar raakt die geraakt zal moeten worden.
Ontmasker for goodness sake die linkse verderfelijkheid voor eens en altijd.

Memek | 05-02-17 | 08:50

De hypocrisie van GroenLinks Femke Halsema werd op tv door Marianne Zwagerman haarscherp blootgelegd. Ik zou zeggen Femke, sta niet alleen voortdurend te roeptoeteren, maar vang een of meer vluchtelingen op bij jou thuis. Daar waren veel bekende Nederlanders ontzettend blij mee om dat te kunnen doen.

krelus | 05-02-17 | 08:49

@fikkieblijf! | 05-02-17 | 08:35
Waanzinnig. Maak er maar een republiek van. Laten we the Donald even het handelsverdrag namens koninkrijk Holland afsluiten met het D66 wijf van de republiek Amsterdam die opgepakt zou moeten worden voor het aanzetten tot haat en geweld.

de Voorzittert | 05-02-17 | 08:47

Heel mooi artikel.
Punt is dat Trump niet uit het gevestigde electoraat komt, maar zakenman is en als zakenman aan de slag is gegaan.
Doordat hij niet politiek sensitief is, lijkt het er op dat hij zich wil meten met Erdogan.
Trump heeft de rechterlijke macht in zijn land anagevallen door dde rechter te veroordelen, die het inreisverbod ongedaan heeft gemaakt.
Dat zijn geen slimme maatregelen, maar of hij het voor de rest zo slecht doet, moeten we afwachten.
Jammer dat iedereen zijn mening al klaar heeft, nog voordat Trump predident was.
Maar dat is de gevestigde linkse orde die alleen maar democratie past als zij worden verkozen.
In alle andere gevallen komt die linkse orde in opstand.
Dus eigenlijk zijn het allemaal dictatoren die democratie met hun mond beleiden.

Albert5000 | 05-02-17 | 08:45

Amsterdam een onafhankelijke republiek?

ik zeg doen!
Kan de elite van A'dam op en rond de grachtengordel de rest van het Amsterdamvolk met en zonder een migratie-achtergrond gaan ondersteunen.
Voor de echte Amsterdammer die nog in Adam woont en de republiek niet ziet als een goede ontwikkeling..
wellicht is een vluchtelingenstatus voor u te verkrijgen in Nederland..

fikkieblijf! | 05-02-17 | 08:35

@Raad_maar_raak! | 05-02-17 | 07:30
Zo herkenbaar. Gister een etentje met wat vreselijke vrienden en familie van mevrouw de Voorzittert. Het algehele uitgangspunt is dan aan tafel: iedereen is anti-Trump/Greet en al hun standpunten. Als je iets verdedigt of terloops nuanceert wordt er al gefronst.
.
En dan sla je het NRC open dit weekend en dan snap je hoe wegkijkend Nederland leert te denken: louter Trump bash artikelen. Niet bepaald winnende journalistiek maar vlot opgepende rubriekjes met -het allerergste- meningen. Ook een mega godwin mocht niet ontbreken bij het vergelijken van de Time Magazine covers van 1941 en 2016.
.
Het is ronduit ontluisterend te constateren dat onze msm/politiek niet heel veel anders doen dan de bananenrepublieken die zij zo verafschuwen.

de Voorzittert | 05-02-17 | 08:26

Ik merk dat mijn wijsvinger nogal triggerhappy is joris.

MarvelleuxDauphin | 05-02-17 | 08:10

-weggejorist-

MarvelleuxDauphin | 05-02-17 | 08:08

Goed stuk. Twee gaatjes waaar de Linkse aanval doorheen prikt: de relatie met SA is discutabel en het geval Iran staat op zichzelf; de D heeft zelf de handschoen geworpen door het verdrag nietig te verklaren. In mijn ogen terecht maar daardoor wel het e.e.a. geïnitieerd.

MarvelleuxDauphin | 05-02-17 | 08:08

Meer van dit soort schrijfsels aub, dat is beter wakker worden. Met failed countries/states wil je gewoon niks te maken hebben, go Trump! Go Greet!

MinderStijl | 05-02-17 | 07:58

Waarom worden deze fijne feynman feiten niet gedeeld door de andere media? Waarom lees ik dit alleen hier? Ik kan zo kwaad worden hierom.

Gisteren nog op een verjaardag, discussie over Trump en de Muslim-ban. Ik Trump her en der verdedigen, deze 'alternative' facts uitleggen en dan ineens is de discussie afgelopen. NIET omdat ik gelijk heb, maar omdat ik Trump verdedig en men niet met zo iemand in discussie wil gaan.

Zij zeggen "laten we er maar over ophouden en het gezellig houden op een verjaardag"
Ik voel het vooral als "We zaten zo gezellig samen Trump te bashen komt jij ineens met een andere mening".

De discussie was niet af. Er was geen conclusie. Men hield gewoon op met praten erover. Dat is wat zo vervelend is. Men wil niet meer luisteren naar een andere mening. Alle media en iedereen z'n moeder zegt Trump is een loeder, dus geen discussie.

Raad_maar_raak! | 05-02-17 | 07:30

Ja, je hebt gelijk.
nee, er is gee "activist" die dit zal lezen en als toch zal hij je een racist noemen.

bergsbeklimmer | 05-02-17 | 06:17

Trump for president.
Oh wacht ...

swassannuf | 05-02-17 | 06:00

@redactie: excuses voor het nogmaals drukken op de verzendknop na de server faults.

kindapaas | 05-02-17 | 05:28

Niet alleen de bewoners van de gestuite zeven landen weten nu wat hen in de toekomst te wachten staat: levenslange verdenking van 'n terrorisme gedogende achtergrond.
Stigma (?), ja, maar 'n terechte indeling als risicofactor.
Discriminatie (?), jazeker, maar terroristen worden nu eenmaal niet alleen achteraf (individueel) bekritiseerd, maar ook vooraf, als zij bezig zijn met hun IS-strijd om hun kalifaat.
Islamofoob (?), voor zover de islam niet liefde of vrede inhoudt, maat strijd en onderwerping, terecht islamofoob op 'n manier, dat wie 'n oorlog-ophitsend boekwerk als hoogste gezag gebruikt, terecht van oorlogs-legitimatie kan worden beticht; een 'licence to kill' is nu eenmaal wat verboden moet worden, áls je niet alle islamieten als strijders van hun geloof wil toelaten.
En wat Trump doet is op perfecte manier de hele wereld-opinie herschrijven, dat wie oorlog wil, ook echt oorlog met hem gaat krijgen.
Daar schrikken vanzelfsprekend ruggegraatloze leiders en idealen-deugers van, want als de bestaande tekst over mensenrechten niet werkt, dan moet er altijd iemand zijn die desnoods die veel te ideale mensenrechtentekst doorbreekt om met 'n wél werkende tekst aan de slag te gaan.
We zien dus in de politieke wereld het herschrijven van de teksten die tot en met 2016 uitmaakten of je beschaafd was of niet; er komt nieuwe meer realistische tekst.
Zodra er 'n echte oorlog begint in de wereld door Trump (daar kun je op wachten bij bijvoorbeeld Iran of Noord-Korea), dan zal de publieke opinie partij moeten kiezen voor de koers van Trump.
Dan zal de nieuwe tekst over wat beschaafd is gevolgd worden door de landen, die hoe-dan-ook aangesloten met, en dus vóór Amerika willen blijven kiezen.
Ook Canada. Ook Australië. Ook 'Europa' (met verdeelde stemmen). Ook de Arabische landen die de tekst van 'de sterkste bepaalt de koers' maar al te goed begrijpen. Poetins Rusland zal volgen; en dus ook Ergodans Turkije.
Ik denk dat het nieuwe krachtenveld gaat ontstaan tegenover China, die niet zal willen buigen. Mijn glazen bol zegt: er komt 'n nieuwe koude oorlog met China. En tegenover alle landen die terrorisme niet willen aanpakken, met 'n reisverbod daarheen, en met 'n ban van daaruit. Het gaat pijn doen, maar we gaan er qua realisme in de wereld stukken op vooruit. Eindelijk wordt de VN-tekst doorbroken en afgeschaft van socialistisch herverdelen, en wéér herverdelen, en wéér homeopathisch herverdelen tot iedereen even arm is; dat we niet kunnen blijven doorgaan met alle mensen evenveel geven; dat 'humaan zijn' niet 'n universeel mensenrecht betekent, dat alle vluchtelingen welkom zijn vanuit alle landen, als er misoogsten of oorlogen zijn. Want in Afrika zijn altijd misoogsten of oorlogen bezig, en (echt waar), de wereld kan niet heel Afrika welkom heten in de rijke landen. Dat is wat er in deze jaren gebeurt; het afschaffen van de zieligheidsindustrie door Ngo's als artsen zonder grenzen, Novib en Amnestie International.
Het gaat goed in de wereld; het gaat goed met Trump, het gaat goed omdat we bijleren en realistischer worden.

Der Paulie | 05-02-17 | 05:16

-weggejorist-

BudWijzer | 05-02-17 | 04:18

Goed stuk Feynman... Gelukkig zie je toch ook de goede kant van Trumpianisme.
.
15 maart, hoop dat het net zoiets wordt....

BudWijzer | 05-02-17 | 04:18

Dat komt omdat Iran de Islam heeft losgekoppeld van het religieus Darwinisme dat de basis vormt van de Sunnitische variant.

In hele grote lijnen wordt leiderschap bij de Shias gevormd door goed opgeleide Mullahs, terwijl de Sunnis opgeroepen worden het recht van de sterkste te laten gelden.

Feitelijk betekent dit een generatieconflict, waarbij Sunnitische haatpredikers de jeugd proberen te overtuigen door ras, religie en etniciteit te verbinden met een bevrijdings ideoligie. Datzelfde conflict heeft "het westen" ook. De Westerse elite staat aan de kant van de globalisten; de Shiitische elite is echter volkomen zelfstandig en kan alleen overtuigd worden met goede argumenten. Bekijk de levensloop van de Mullahs en u zult zien, Westerse argumenten gaan het niet winnen in een rechtstreeks debat vanwege de zwakte en interne tegenstellingen van "onze" argumenten. "Het Westen" voelt zich bedreigd door de Mullahs vanwege de zwakte van de eigen argumenten maar ziet een bondgenoot in de Sunnitische Islam vanwege de overeenkomsten met de bevrijdings ideologie, zoals ingebouwd in onder meer
het Marxisme.

kindapaas | 05-02-17 | 04:09

-weggejorist-

Manneke Pislam | 05-02-17 | 03:51

-weggejorist-

Manneke Pislam | 05-02-17 | 03:51

-weggejorist-

Manneke Pislam | 05-02-17 | 03:51

-weggejorist-

Manneke Pislam | 05-02-17 | 03:51

2017 gaat nog eens de boeken in als kanteljaar. Het kantelpunt. Zo van: voor en na 2017; zo'n beetje als de dagen voor de wereldoorlogen.

Manneke Pislam | 05-02-17 | 03:50

Dat komt omdat Iran de Islam heeft losgekoppeld van het religieus Darwinisme dat de basis vormt van de Sunnitische variant.

In hele grote lijnen wordt leiderschap bij de Shias gevormd door goed opgeleide Mullahs, terwijl de Sunnis opgeroepen worden het recht van de sterkste te laten gelden.

Feitelijk betekent dit een generatieconflict, waarbij Sunnitische haatpredikers de jeugd proberen te overtuigen door ras, religie en etniciteit te verbinden met een bevrijdings ideoligie. Datzelfde conflict heeft "het westen" ook. De Westerse elite staat aan de kant van de globalisten; de Shiitische elite is echter volkomen zelfstandig en kan alleen overtuigd worden met goede argumenten. Bekijk de levensloop van de Mullahs en u zult zien, Westerse argumenten gaan het niet winnen in een rechtstreeks debat vanwege de zwakte en interne tegenstellingen van "onze" argumenten. "Het Westen" voelt zich bedreigd door de Mullahs vanwege de zwakte van de eigen argumenten maar ziet een bondgenoot in de Sunnitische Islam vanwege de overeenkomsten met de bevrijdings ideologie, zoals ingebouwd in onder meer
het Marxisme.

kindapaas | 05-02-17 | 03:50

@jezusisonzin | 04-02-17 | 21:57
Dat komt omdat Iran de Islam heeft losgekoppeld van het religieus Darwinisme dat de basis vormt van de Sunnitische variant.

In hele grote lijnen wordt leiderschap bij de Shias gevormd door goed opgeleide Mullahs, terwijl de Sunnis opgeroepen worden het recht van de sterkste te laten gelden.

Feitelijk betekent dit een generatieconflict, waarbij Sunitische haatpredikers de jeugd proberen te overtuigen door ras, religie en etniciteit te verbinden met een bevrijdings ideoligie. Datzelfde conflict heeft "het westen" ook. De Westerse elite staat aan de kant van de globalisten; de Shiitische elite is echter volkomen zelfstandig en kan alleen overtuigd worden met goede argumenten. Bekijk de levensloop van de Mullahs en u zult zien, Westerse argumenten gaan het niet winnen in een rechtstreeks debat vanwege de zwakte en interne tegenstellingen van "onze" argumenten. "Het Westen" voelt zich bedreigd door de Mullahs vanwege de zwakte van de eigen argumenten maar ziet een bondgenoot in de Sunnitische Islam vanwege de overeenkomsten met de bevrijdings ideologie, zoals ingebouwd in onder meer
het Marxisme.

kindapaas | 05-02-17 | 03:46

Het lijkt wel of die Amerikanen 9/11 alweer zijn vergeten.
Er moet vast eerst weer iets gebeuren voordat men wakker wordt. Daar, maar ook hier in NL en EU.

Badnews | 05-02-17 | 03:23

jezusisonzin | 04-02-17 | 21:57
.
Je hoeft niet bang te zijn voor landen die 1.000 kernbommen willen, maar voor het land dat er slechts 1 wil.

Usuc | 05-02-17 | 03:17

Stormageddon | 05-02-17 | 01:52
Dacht dat @dehondenblaffen doelde op hedendaagse antiglobalisten maw neo-nationalisten. Als we het hebben over old school globalisten kunnen we stellen dat deze nu globalisten en vurige verdedigers van het neo-liberalisme zijn geworden. Hoewel ze dat laatste zelf blijkbaar nog niet in de gaten. Zoals Stormageddon al stelt zijn deze types niet al te consistent want als aanhangers van het klimafaat vliegen ze de hele wereld rond op te protesteren en rellen. Binnenkort bv weer in Hamburg.

cocktailsmaak | 05-02-17 | 02:10

@cocktailsmaak | 05-02-17 | 01:33
Je bent op de hoogte ;-) Maar vertel, wat gebeurt er om me heen wat ik niet zie en wat voor muziek heb ik daarbij nodig?

VerenigingVanDieven | 05-02-17 | 02:03

Vooral het eerste stuk van de column is erg sterk.
.
Toch blijft een deel van de rol van de VS onderbelicht, ze veroorzaken zelf alle problemen en mensen die daar hun vak van maakten geven dat zelfs met spijt toe youtu.be/TFC18pFvo1g?t=2165 verwerk dat nou ook eens in het verhaal. Zou Trump werkelijk stoppen met "Empire building" of zijn alleen de eerste moves quasi vriendelijk om landen als Rusland en China nog een keer een kans te geven om zich te conformeren aan de wetten van de VS?

Watching the Wheels | 05-02-17 | 01:58

@de honden blaffen... | 05-02-17 | 01:32
Dat zijn nu plotseling globalisten geworden. Voor open grenzen enzo. Vooral voor Mexicanen en moslims. Het kan verkeren. Erg sterk en consequent waren hun principes sowieso niet... ze vlogen immers zelf zonder beperking de hele wereld over om te demonstreren bij G7 of G8 dan wel Bilderberg meetings.

Stormageddon | 05-02-17 | 01:52

@VVD
Ik was in de context van deze panelen op zoek naar een songtekst met een tijdsoverschrijdende boodschap niet naar een moderner geluid als zodanig.
Dan was ik vanavond ergens anders ;-)

D-Fens_1963 | 05-02-17 | 01:47

de honden blaffen... | 05-02-17 | 01:32
Op dat gebied heeft Trump nog niet veel waargemaakt. Verder lijkt hij qua buitenlands beleid ook een koers te voeren die (gedeeltelijk) niet aansluit bij zijn beloftes. Geen vrede met Rusland, maar juist veroordeling er van. Israel laat hij voorlopig ook in de stront zakken. Het lijkt erop dat hij helemaal voor de soenietische moslims partij kiest. Ik heb mijn verwachtingen al behoorlijk naar beneden bijgesteld. Hij lijkt toch helemaal te kiezen voor het oude militair economische complex van de VS.

cocktailsmaak | 05-02-17 | 01:40

Strak stuk.

K.A. Leneet | 05-02-17 | 01:38

VerenigingVanDieven | 05-02-17 | 01:12
Bob Marley is natuurlijk ouwe spacecake stuff, hardstyle of dark psytrance is natuurlijk wat meer voor paddo en pillenslikkers. Misschien gewoon eens naar muziek gaan luisteren waar je geen drugs voor nodig hebt om er van te kunnen genieten. Ook handig als je eens wilt kijken wat er werkelijk om je heen gebeurt.

cocktailsmaak | 05-02-17 | 01:33

Wat is er eigenlijk gebeurd met de antiglobalisten?
De eerste twee weken van het Trump presidentschap moeten toch een natte droom voor hen zijn.

de honden blaffen... | 05-02-17 | 01:32

@La Bailaora | 05-02-17 | 01:05
Omdat dat de inhoud van het decreet betreft wat door de rechter is teruggefloten, dat heeft niks met de landen te maken. SA, Egypte en Turkije (en de VAE) hadden er in oorspronkelijke wet van Obama ook al in gemoeten en dat was op zich al genoeg geweest qua inhoud: stricte voorwaarden en uitgebreide achtergrond check voordat ze uit die landen überhaupt een visum kunnen krijgen. Da's wat anders dan een totaal inreisverbod.
Maar goed, in Europa hebben we nog niet eens een beginnetje van Obama's wet of iets wat er op lijkt.

Stormageddon | 05-02-17 | 01:15

@D-Fens_1963 | 05-02-17 | 01:06
Het is 2017. Luister eens naar hardstyle of dark psytrance voor een wat moderner geluid.

VerenigingVanDieven | 05-02-17 | 01:12

Realpolitik van Trump.

Wiki:
'Realpolitik is een wijze van politiek bedrijven waarbij op een nuchtere manier de kosten en de baten van een bepaald beleid worden bekeken. Ideologie, politiek-filosofische overwegingen of ethiek worden bij die afweging achterwege gelaten. Realpolitik is dan ook een vorm van realisme'

Prima, zolang een muur nodig is moet die er zijn. Wanneer niet heb je er alleen maar last van en dan breek je het weer af. Klaar. Werkte in Duitsland ook, en nu ook in Israël.
En eigenlijk, op de man af wil niemand die islam. Hou op met dat schijnheilig gedoe van ik heb respect voor jouw religie. Er is geen allah of god. Ook nooit geweest. Jezuschristus, godverdomme wat een gezeik dat we dat anno 2017 nog moeten meemaken.

Oprisp | 05-02-17 | 01:10

F#ckingAwesome | 05-02-17 | 00:25
Helemaal met je stuk eens. Overigens lijkt alles wel om te draaien. 1984 is in wereldwijd weer helemaal terug op de bestsellerlijsten en wordt in linkse en anti-trump kringen geprezen. Terwijl dat boek nu juist precies beschrijft waar links en anti-trump brigades zich schuldig aan maakt: newspeak en dubbeldenk.

cocktailsmaak | 05-02-17 | 01:08

@La Bailaora & Stormageddon (en de rest van het over elkaar heen rollende tegelzettersgilde)
No more internal power struggle,
Come together to overcome this little trouble,
Soon we"ll find out who's the real revolutionairy,
Cause I don't want my people to be contrary!

D-Fens_1963 | 05-02-17 | 01:06


@Stormageddon | 05-02-17 | 01:01
Waarom huil je dan over het lijstje landen?:

" Turkije staat niet op Trump's lijstje.
... Egypte staat niet op Trump's lijstje.
En over de criminele privé familiestaat van de clan Saoed heb ik het al gehad. Die staat ook niet op Trump's lijstje."
Stormageddon | 05-02-17 | 00:20

La Bailaora | 05-02-17 | 01:05

@La Bailaora | 05-02-17 | 00:50
Het lijstje landen is het punt niet, het totale inreisverbod per decreet is het punt. Dat wordt ongrondwettelijk geacht, welk lijstje landen het ook was geweest.

Stormageddon | 05-02-17 | 01:01

@D-Fens_1963 | 05-02-17 | 00:44
Zie je wel, je kan het wel ;-) Welkom.

VerenigingVanDieven | 05-02-17 | 00:55

@Stormageddon | 05-02-17 | 00:39
Je zegt het zelf, dan kan het worden teruggefloten als het in strijd is met bestaande wetgeving.

Aangezien de 7 landen onder bestaande, Obama, wetgeving vallen is dat veel moeilijker. Zet ie er anderen bij dan is het voor de rechter gesneden koek.

Dus we zijn het helemaal niet oneens.

La Bailaora | 05-02-17 | 00:50

Muslim ban,
User ban,
IP ban,
To ban or not to ban,
That's the question!

D-Fens_1963 | 05-02-17 | 00:44

@La Bailaora | 05-02-17 | 00:34
Dat had helemaal niet gehoeven, dat heeft Rudy Guliani er van gemaakt. En nee, in een Executive Order hoef je helemaal geen bestaande wetgeving aan te halen of te gebruiken. Een EO heeft de status van wet, totdat het door een rechter wordt beoordeeld als ongrondwettelijk of in strijd met bestaande federale wetgeving, of totdat het Congres het intrekt met een nieuwe wet. Dus hij kon heus wel anders.

Stormageddon | 05-02-17 | 00:39

@Stormageddon | 05-02-17 | 00:27
Dus voor het geleuter over de discriminatie in dat lijstje, wel of niet Saoedie Arabië, Turkije, Egypte en al die anderen, voor die vraag moet je echt bij Obama zijn. Want echt hoor, Obama heeft dat lijstje opgesteld.

Verder ben ik het met je eens hoor, de ware ellende komt uit Saoedie Arabië.

La Bailaora | 05-02-17 | 00:37

@Stormageddon | 05-02-17 | 00:27
Trump maakt gebruik van het lijstje van Obama. Hij kan nog niet anders. We zullen zien wat Trump echt gaat doen, of ie de wet gaat aanpassen zodat er meer of minder landen onder gaan vallen, of wat dan ook na 3 maanden.

Tot dusver, eerste maand in zijn verkiezing kan ie dus niet anders dan van bestaande wetten gebruik maken.

Het is en blijft Obama's lijst:

www.cbp.gov/travel/international-visi...

"The U.S. Congress shares this concern, and on December 18, 2015, the President signed into law the Consolidated Appropriations Act 2016, which includes the Visa Waiver Program Improvement and Terrorist Travel Prevention Act of 2015 (the Act). The Act, among other things, establishes new eligibility requirements for travel under the VWP."

"... Yes, the Act provides for limited exceptions to the restriction relating to prior travel to/physical presence in Iraq, Syria, Iran, Sudan, Libya, Somalia, or Yemen.".

La Bailaora | 05-02-17 | 00:34

@Stormageddon | 05-02-17 | 00:25
Jij bent een van de oudsten (in reaguurdersdagen) hier. Een ogenblik geduld a.u.b.

VerenigingVanDieven | 05-02-17 | 00:31

@La Bailaora | 05-02-17 | 00:24
Met graagte overgenomen door jouw held, dus het is nu in dat decreet Trump's lijstje.

Stormageddon | 05-02-17 | 00:27

@VerenigingVanDieven | 05-02-17 | 00:23
Zo wordt het dus nooit wat. De hele giftige boomgaard moet gerooid en opgebrand worden.

Stormageddon | 05-02-17 | 00:25

Discussie rondom deze maatregel, de verkiezing van trump, moderne rights/social justice movements, islamdiscussies, welvaartsverdeling, belastingmoraal, de stand van de rechtsstaat en strafmaat in ons land en zelfs de sinterklaasdiscussie hebben allemaal één enkel ding met elkaar gemeen.

Individualisten betogen dat het recht van het individu altijd boven dat van het collectief moet staan, en dat de individuele rechten op geloofsvrijheid, op het zichzelf boven de eigen omgeving plaatsen indien men dat wenst en op het individuele recht niet gediscrimineerd te worden op basis van andere zaken dan jouw individueel handelen.

Collectivisten betogen dat de ratio van het collectief goed en de menselijke mandaat, nee plicht, tot overleven als samenleving eerder dan als verzameling individuen dergelijk individualistisch 'extremisme' niet toe laat, en dat de sociale dynamiek die ontstaat door het toch doordrukken van allerlei maatregelen die geweld doen aan dit besef van collectief goed zullen leiden tot oplopende conflicten en de ontwrichting van onze samenleving.

En weet je wat het gekke is. Die collectivisten van vroeger, zijn de individualisten van nu. Doorgeschoten mensenrechtendenken is een mooi voorbeeld daarvan. Ooit bedoeld om groepen te beschermen tegen de willekeur van individuen met macht, beschermt onze opvatting van mensenrechten nu vooral het individu tegen de macht van het collectief.

Wat mij betreft draaien we compleet door. Discriminatie is prima, mits de dwingende ratio erachter solide is en niet gebaseerd op waan of een kunstmatig vijandbeeld. Waar gevaar is, dwingt het allerhoogste imperatief van ons bestaan: collectief overleven, ons tot beschermend handelen, ook wanneer dat ten koste van individuen of verzamelingen individuen gaat.

Dus ja, mits gestoeld op feiten, op wetenschap, in een rechtsstaat met een gezonde hoeveelheid checks&balances, moet discrimantie, zelfs in wetgeving, gewoon kunnen.

:unpopular opinion puffin:

F#ckingAwesome | 05-02-17 | 00:25

@Stormageddon | 05-02-17 | 00:20
Correctie, Obama's lijstje.

La Bailaora | 05-02-17 | 00:24

@Stormageddon | 05-02-17 | 00:20
Laten we beginnen met het laaghangende fruit. Al-Sisi is een meevaller.

VerenigingVanDieven | 05-02-17 | 00:23

@Brabant hier | 05-02-17 | 00:02
Het is alleen jammer dat het niet zo zit. De landen met een een slecht of niet-werkende regering zijn het probleem niet. Het zijn juist de landen die wel een werkende regering hebben, en heel veel oliegeld en banden met de VS hebben die het probleem zijn.
Turkije had de terroristen die met de vluchtelingen meekwamen naar Europa kunnen tegenhouden. Via Turkije kwam dat tuig Europa in. Turkije staat niet op Trump's lijstje.
Egypte is de zetel van de moslimbroederschap. Alle leden met snode plannen gaan via het HQ in Cairo. Vals identiteitsbewijsje, verklarimg van goed gedrag van de "werkende regering", en Bob is je oom. Egypte staat niet op Trump's lijstje.
En over de criminele privé familiestaat van de clan Saoed heb ik het al gehad. Die staat ook niet op Trump's lijstje.

Stormageddon | 05-02-17 | 00:20

Jan Dribbel | 05-02-17 | 00:13
Je hebt net zoveel Nederlandse politieke partijen als Islamitische terroristische organisaties. Opvallend.

Mark_D_NL | 05-02-17 | 00:20

Nelis SplitBloes | 05-02-17 | 00:04
Nog even en iedere moslim begint een eigen terreur beweging.
Met als doel .. kuch.. vrede op aarde.

Jan Dribbel | 05-02-17 | 00:13

Als die zogenaamde president zijn besluiten niet goed motiveert kan een zogenaamde rechter ze wel erg gemakkelijk vernietigen. Bijzonder handig om zo amateuristisch je zaken te doen als zogenaamďe potus.

Bauchschmertzen | 05-02-17 | 00:12

@Stormageddon | 05-02-17 | 00:08
Ik zeg nergens 70 jaar, dat zeg jij. Ik heb het over het onafhankelijk worden van Saoedische olie, de basis van hun macht en rijkdom.

VerenigingVanDieven | 05-02-17 | 00:11

@VerenigingVanDieven | 05-02-17 | 00:02
Gestaag spenen... 70 jaar lang... net zolang tot de moslim jeugd in de hele wereld wordt vergiftigd in de madrassa's met de idealen van de Arabische Ummah. Ja, lekkere aanpak. Komt helemaal goed zo.
Moeten we nog 70 jaar wachten voordat ik die conclusie van jou mag trekken? Nou jammer dan, ik trek 'm nu al. Sterker, dat deed ik 10 jaar geleden al toen nog niemand van Obama had gehoord.

Stormageddon | 05-02-17 | 00:08

Bekende islamitische terroristische organisaties zijn:

Taliban
Al Qaida, wereldwijd
Islamitische Staat (in Irak en de Levant) (ISIS, ISIL, IS) - Wereldwijd maar voornamelijk in Syrië en Irak
Groupe Salafiste pour la Prédication et le Combat - Algerije
Groupe Islamique Armé (GIA) - Algerije
Groupe Islamique Combattant Marocain of Marokkaanse Islamitische Strijdersgroep (GICM) - België, Nederland en Spanje
Islamitische Beweging van Centraal-Azië - Centraal-Azië
Egyptische Islamitische Jihad (EIJ) - Egypte
Gama'a al-Islamiyya - Egypte
Takfir wal Hijra - Egypte, Europa, Midden-Oosten
Abu Sayyaf - Filipijnen
Moro Islamic Liberation Front - Filipijnen
Jemaah Islamiyah (JI) - Indonesië (en omstreken)
Ansar al-Islam (AAI) - Irak
Asbat al-Ansar - Libanon
Hezbollah - Libanon (door onder ander Israël, de VS, Canada en de EU als terroristisch beschouwd)
Libische Islamitische Gevechtsgroep of Al-Jama'a al-Islamiyyah al-Muqatilah bi-Libya - Libië
Ansar Dine - Mali
Al Qaida in de Islamitische Maghreb (AQIM) - Mali
Boko Haram - Nigeria en omliggende landen
Ansaru - Nigeria
Islamitische Beweging van Oezbekistan - Oezbekistan
Hamas - Palestijns
Islamitische Jihad (PIJ) - Palestijns
Harakat ul-Mujahidin (HUM) - Pakistan
Al-Shabaab - Somalië, Kenia
Gerakan Mujahideeën Islam Pattani (GIMP) - Thailand
Revolutionair Nationaal Front of Barisan Revelusi Nasional (BRN) - Thailand
Great Eastern Islamic Raiders' Front (IBDA-C) - Turkije
Lashkar-e-Taiba - Pakistan

En dan nog de onbekenden!!!

En dan heeft Trump een vuiltje in zijn oog?

Nelis SplitBloes | 05-02-17 | 00:04

@Stormageddon | 04-02-17 | 23:59
Saoedie schijnt ook al een nep-staatje te zijn.
Trouwens, al (allemaal!) de 'landen' zijn nep en een illusie, geschapen door 'hen'. Wie anders beweerd is onwetend. Politiek gaat dus eigenlijk nergens over, het is hoogstens een vorm van manipulatie. Oms ONS stil te houwe.

AntiSoof | 05-02-17 | 00:04

"sloop je draagvalk"
Van mij mogen alle draagvalken gesloopt worden, kolere beesten, schijten altijd op m'n auto.

Ageless | 05-02-17 | 00:02

@Feynman, ik zat vanmorgen aan de leestafel van de bibiliotheek de papieren kranten van vandaag te lezen. Nergens stond er zo'n duidelijk verhaal hoe het zit dan zoals jij het hier brengt. De rest was alleen maar het demoniseren van Trump en onderbuikgevoelens als feiten brengen. Blij hier eens een realistisch verhaal te kunnen lezen!

Brabant hier | 05-02-17 | 00:02

@Stormageddon | 04-02-17 | 23:59
Het komt niet bij je op dat Saoedi Arabië een andere aanpak vereist? Zoals langzaam maar gestaag spenen? Zullen we gewoon even wachten tot we conclusies trekken?

VerenigingVanDieven | 05-02-17 | 00:02

Het grappige van protesteren vind ik altijd dat de protesters verwachten dat er mensen naar hun protest kijken. Ze denken écht dat ze andere mensen op die manier iets kunnen vertellen. Met z'n allen. Bizar eigenlijk. Eigenlijk zijn ze in een droom terwijl ze wakker zijn. En ze dromen dat ze iets gaan vertellen. Maar aan WIE??? Aan de media? Aan andere mensen? Aan Trump?
Ergens klopt het niet.
Als je iets te vertellen hebt, dan moet je naar andere mensen toegaan, zoals hier ;), en niet als een kudde koeien met z'n allen gaan lopen loeien, mét borden.

AntiSoof | 05-02-17 | 00:01

@tipo | 04-02-17 | 23:42
En het grootste risico is de familie Saoed, te Ryaad en aan hun loyale clans (zoals de Bin Ladentjes), met al hun oliedollars en salafistische universiteiten die haatimams opleiden en de wereld insturen (met een bewijsje van goed gedrag door de "werkende regering"). Maar daar doet meneer Trump, net als meneer Obama, helemaal niets aan.

Stormageddon | 04-02-17 | 23:59

@tipo | 04-02-17 | 23:42
Dank voor uw complimenten. En waar komen die "risico's" vandaan? Zijn dat niet moslims? Klopt de vergelijking moslim=risico dan niet? Of zijn er nog anderen, uit die landen, die een gevaar vormen? U houdt van eufemistische woorden zoals "alternative facts"?
Wat voor "drogredenen" van mij kloppen niet? Of bent u niet in staat dat te beargumenteren?

NoblesseOblige | 04-02-17 | 23:57

Ik respecteer ieder z'n mening in dit verhaal, als ik tenminste de indruk krijg dat er over nagedacht is.
Te vaak wordt er een hoop op Trump gescholden, maar is een argument zo van tafel geveegd na een aantal tegen-voorbeelden.
Ik vind deze ban echter een te resolute oplossing. Dat zal door mijn persoonlijke relaties met mensen uit betrokken landen komen, denk ik.
Ik heb in ieder geval mensen uit Iran leren kennen als niets dan vriendelijk, met geen greintje argwaan richting mij en ik niet naar hen. In gevallen als Irak en Iran lijdt de bevolking vooral onder een regering die niet te vertrouwen is.
Hoe anders wanneer we het over extremistische islamieten uit Syrië hebben. Die ken ik niet persoonlijk, maar ik laat me overtuigen door de verhalen die ik hier of in andere media lees uit asielzoekerscentra. Ik ken wel een paar Syrische christenen die al in 2001 naar Nederland kwamen, vanwege het kankergezwel dat radicale islam heet.
Veel vaker heb ik echter te maken met moslims (ze noemen zich dan zogenaamd soennietisch) die in Europa, in West-Europa, in Nederland zelfs, zijn opgegroeid.
Complete tegenstelling met de eerdere personen die ik opnoemde. Die kiezen er gewoon voor om radicaal te doen, dat heeft niets met een verkeerd milieu te maken, dat is een doelbewuste keuze en dat is echt eng.

Draak uit Brabant | 04-02-17 | 23:57

-weggejorist-

Nanker Phelge | 04-02-17 | 23:54

@Gazzerop | 04-02-17 | 23:49
Ja, dan krijg je dit: youtu.be/GhxqIITtTtU

VerenigingVanDieven | 04-02-17 | 23:53

Vrede, die vrede die we nooit zullen beleven.
Alleen al omdat er een godsgruwelijk klein clubje godsgruwelijk egocentrische personen godsgruwelijk veel geld verdient aan godsgruwelijk wapentuig en de financiering van het spul.

Gazzerop | 04-02-17 | 23:49

Geen speld tussen te krijgen. Maar.

Trump kondigde in zijn campagne wel degelijk aan om moslims te weren. De laatste twee weken hebben geleerd om zijn woorden letterlijk èn serieus te nemen. Kies maar uit: www.google.nl/search?q=trump+muslim+b...

En hoe hij het decreet heeft uitgespeeld is natuurlijk een totale ramp gebleken. Door niet te overleggen met zijn diensten is de uitkomst juist het tegendeel geworden van wat hij wilde bereiken: Een onaangekondigde stop, zodat niemand er op anticiperen. Dat was alleen niet zijn schuld maar die van de 'neprechter'. Juist.

Hoen | 04-02-17 | 23:46

-weggejorist-

Abu Shabu Shabu | 04-02-17 | 23:43

Goed stuk.

Iets dat je in MSM nauwelijks verneemt.

ProAsfalt | 04-02-17 | 23:42

Mevrouw Shabu zegt kut. Waarom alle mensen zo raar doen? Trump is boose oom. Waarom iedereen Trump duivel noemen?

Zij zeg. Islam maak alles kapoet.

Nou ja. Qua ondergetekende kan ik me daar wel in vinden. Als het er uit ziet als een eend, het loopt als een eend, het kwaakt als een eend. Dan kan het alleen maar een vredesduif zijn.

Abu Shabu Shabu | 04-02-17 | 23:42

-weggejorist-

Abu Shabu Shabu | 04-02-17 | 23:42

Mevrouw Shabu zegt kut. Waarom alle mensen zo raar doen? Trump is boose oom. Waarom iedereen Trump duivel noemen?

Zij zeg. Islam maak alles kapoet.

Nou ja. Qua ondergetekende kan ik me daar wel in vinden. Als het er uit ziet als een eend, het loopt als een eend, het kwaakt als een eend. Dan kan het alleen maar een vredesduif zijn.

Abu Shabu Shabu | 04-02-17 | 23:42

@NoblesseOblige 23:32
Het decreet bant risico's. Het is dus een risico-ban. Niks anders.

En verder gefeliciteerd met de meeste drogredenen in 1 comment op Geenstijl ooit. Die elkaar tegenspreken ook nog, briljant.

tipo | 04-02-17 | 23:42

Wel treurig dat Trump eerst een uur lang (langer dan met Poetin) met de Saudi king telefonisch spreekt en daarna Israël aanspreekt over haar plannen wat betreft nieuw te bouwen nederzettingen. En Iran hard toespreekt. Is dit nou machtspolitiek zoals velen willen? #tijdlijmTrump

Dr. Frambozenjam | 04-02-17 | 23:34

reddit.com/r/The_Donald

realiteitswaanzin_ | 04-02-17 | 23:34

@De Koreaanse Slet | 04-02-17 | 23:26
"Maar hoe zit het met de dagelijkse 'fuck-ups' van Trump? De man is ongeschikt."

Het is maar hoe je het bekijkt, zijn medestanders zijn het met hem eens dat de regering en de rechters de democratie tegenwerken en zullen dan ook geen problemen hebben wanneer 45 zijn eigen veiligheidsdienst de orde zal laten herstellen.
Gewoon wat rechters ontslaan en hoge ambtenaren vervangen heeft goed gewerkt voor Putin en Erdogan en deze mensen doen alleen wat het volk wilt.

Nathan R Jessup | 04-02-17 | 23:34

@De Koreaanse Slet | 04-02-17 | 23:26
Niemand is geschikt. Donald Trump is een welgemeend fuck you van de Amerikaanse kiezer. Ach, een beetje chaos, daar is nog nooit iemand aan dood gegaan. *duikt voor vallend vliegtuig onderdeel*

VerenigingVanDieven | 04-02-17 | 23:33

Bullshit Feynman, natuurlijk is dit een muslimban. Wat is de grootste (maar niet de enige) bron van terrorisme? Wat heeft Donald Trump zijn hele campagne lopen roepen? Was dat niet het bestrijden van moslimterrorisme? Zijn deze 7 landen niet moslimlanden? Zijn er in Afrika en Azië niet nog veel meer landen met instabiele en corrupte regimes? Waarom staan die niet op de lijst? Sinds wanneer 1+1 niet 2? En zelfs als dat niet waar zou zijn, gaat het niet om de perceptie en bespelen daarvan?
Alleen een linksgekkie zou betwisten dat er in deze 7 landen veel mis is. Ieder verstandig mens zou deze landen in de gaten houden.
"Als POTUS ben je bezig de volgende aanslag te voorkomen, in plaats van de vorige te vergelden". Ja, dat mag je hopen, maar hoezo "vergelden"? Sinds wanneer zijn de Saoedies dan aangepakt voor hun grote aandeel in het moslimterrorisme? Je moet het verleden dan maar vergeten? Waar kwamen de kapers van 9/11 en Osama bin Laden ook al weer vandaan? Saoedie-Arabië is toch de grootste bron van salafistische en moorddadige ideologie? En daar komt toch ook het meeste geld vandaan voor terrorisme? En waarom gaat "het argument van minister Koenders" wél op voor Afghanistan, maar niet voor Irak? Dat is toch onlogisch?
Hoezo "frame"? Klopt het niet dat DT daar zakelijke belangen heeft? Natuurlijk zijn er ook andere, belangrijkere redenen waarom Egypte, V.A.E en Saoedie-Arabië niet op de lijst staan. Het zijn bondgenoten, de olie en hun geld (voor het opkopen van staatsobligaties) zijn doorslaggevend. Feit blijft dat ze ook belangrijke bronnen van het terrorisme blijven. Zonder geld uit VAE en S.A. zou IS nooit zo groot geworden zijn.
Zonder geld kan je geen oorlog voeren, dat wisten de Romeinen al. Waarom worden de banken niet aangepakt, die deze geldstromen mogelijk maken? Of zitten die toevallig in die drie landen?
En "werkende centrale overheid"? Sinds wanneer "werken" Arabieren? Daar hebben ze toch buitenlanders voor? Of werkt de Egyptische overheid goed? Of bedoelt u dat ze goed in het onderdrukken van mensen zijn, nog veel beter dan in de 7 genoemde landen?
"Trump geeft in dit dossier toe het onderscheid niet te kunnen laten maken".
Is dat niet een brevet van onvermogen? Lijkt dat niet op "alle negers (chinezen, japanners, etc.) zien er hetzelfde uit, er zitten een stel engerds tussen, dus laten we ze maar allemaal weigeren"? En waarom niet bij Syrië/Irak, maar wél bij een land als Afghanistan of Pakistan?
Een muslimban is niet het eerste waar u aan denkt? U bent ook het soort man die als hij een "lekker wijf" ziet, denkt van: "met haar wil ik een hoog-intellectueel gesprek voeren"?
De ban is niets anders dan een hypocriete en cosmetische maatregel die de werkelijke bronnen van terrorisme niet aanpakt. En daarbij contraproductief is: het jaagt bondgenoten in de moslimwereld weg en speelt IS ("verdeel en heers") in de kaart. Het op "landen" gooien, i.p.v. geloof is niets anders dan een slimmigheidje. Anders zou het namelijk onconstitutioneel zijn.
Het in uw betoog ontbreken van de juridische aspecten van deze zaak, doet vermoeden dat de basis zwak is. U zou toch beter moeten weten of schat ik u te hoog in?
En dan eindigt u met appeasement-retoriek, die volledig voorbijgaat aan de autoritaire, corrupte en moorddadige natuur van Poetin. En "vrede is de enige duurzame oplossing voor alle vluchtelingen"? Een halve waarheid, want wat is die "vrede" waard als dat onder een totaal corrupt, mensen-verachtend regime met een falende economie is? Is dat niet dé oorzaak van alle ellende in Syrië? Is dat niet überhaupt de grootste oorzaak van migratie?
Nee Feynman, kunt u niet beter over juridische zaken schrijven; dingen waar u wél verstand van heeft?

NoblesseOblige | 04-02-17 | 23:32

Die Palestijnse vlaggen zeggen eigenlijk alles. Steeds weer diezelfde lui. Islam apologeten. Tegen Israel, tegen xenofobie, tegen racisme enzovoort. Zelf schuwen ze het geweld niet en zijn wars van feiten en de waarheid.
De totalitaire islam past ze daarbij perfect en feitelijk zijn zij zelf de zuivere fascisten. Alleen heten hun Goelags en Konzentrationslager dan straks heropvoedingskampen. Alle Wilders stemmers verzamelen.
Het wordt steeds ongezelliger in Nederland.

squadra | 04-02-17 | 23:31

Waarom willen al die mensen eigenlijk naar de USA? Ze haten het, zijn boos, zijn tegen hun nieuwe president, verafschuwen de Amerikaanse leefwijze.
Waarom blijven ze niet gewoon waar ze zijn? Ik begrijp het niet meer.

070 | 04-02-17 | 23:31

Feyman je moet je vergelijking naar de werkelijkheid brengen.
vb
Je moet je tas laten zien, bij wie heb je meer vertrouwen, een veiligheidsmedewerker of een Marokkaan die op het punt staat je te beroven. Je kunt zaken niet met elkaar vergelijken als je het speelveld daar niet in meeneemt.

Nathan R Jessup | 04-02-17 | 23:29

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-02-17 | 23:11

Reagan had goede bestuurlijke ervaring. De blunders van Trump zijn zo erg dat rechts baalt als je een stekker.

De Koreaanse Slet | 04-02-17 | 23:28

Maar hoe zit het met de dagelijkse 'fuck-ups' van Trump? De man is ongeschikt.

De Koreaanse Slet | 04-02-17 | 23:26

Ik ben een simpele ziel maar op een of andere manier heb ik toch het idee dat als ik mocht kiezen tussen niet meer mijn woonplaats in kunnen of moeten leven in bijvoorbeeld Irak, ik keihard zou gaan schreeuwen over mensenrechten en dat ik naar huis wil. Gewoon omdat het kan.

Promedio | 04-02-17 | 23:23

Ronald Reagan werd ook ooit veracht door gillende linkse mensjes want die konden hem, de acteur, nooit. Maar hij bleek één van de allerbeste ooit.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 04-02-17 | 23:11

tipo | 04-02-17 | 21:47

Ik vond Trump's omschrijving van deze afspraak "it's a dumb deal" , volkomen begrijpelijk. Het werkt op mij vervreemdend om dan overal en continu te moeten horen en lezen dat Trump's reactie onzinnig zou zijn.

Paljas | 04-02-17 | 23:08

Serieus in overweging nemen bij zulke demo's een Israëlische vlag mee te nemen.

Mr_Pikibelly | 04-02-17 | 23:03

@Papenblok | 04-02-17 | 22:52
Vergeet niet dat je nog een ui achter je nick hebt staan en de stukjes van Feynmnan hier gewaardeerd worden.....

necrosis | 04-02-17 | 22:59

@victorF, dat is al jaren beleid. Sterker nog als ze Europa zwakker kunnen maken, zullen ze het niet nalaten. Wat dat met Trump te maken heeft? En dat verheerlijken klopt ook van geen kant. Dus je tegel raakt kant toch wal.

roze_bril | 04-02-17 | 22:59

Maak van Amsterdam een Republiek en stuur alle idioten die op het Malieveld stonden daar naar toe.

Dinand | 04-02-17 | 22:59

Feynman, je bent te lang van stof.

Papenblok | 04-02-17 | 22:52

@VictorF 22:40
Trump verheerlijkt marteling niet. Hij zegt alleen dat het werkt. De VS kan zijn informatiepositie er door verbeteren. Daardoor kan de immigratie-ban wellicht opgeheven worden. Daardoor worden Amerikaanse soldaten wellicht niet meer in een hinderlaag gelokt, als ze een terrorist willen doden, omdat de aanval verraden wordt. Daardoor wordt de Amerikaanse samenleving veiliger.

Hij noemt het 'het bestrijden van vuur met vuur'. Dat marteling des duivels is, beseft hij dus wel degelijk.

tipo | 04-02-17 | 22:51

zelfs intelligente mensen kijken niet door de niet aflatende propaganda.

Ir. Wilhelmus | 04-02-17 | 22:51

-weggejorist-

Stijlloze Gast | 04-02-17 | 22:50

tipo | 04-02-17 | 22:07

We moeten lief blijven.
Inclusief richting afgrond...

Desmoulins | 04-02-17 | 22:48

Ook vind ik het verheerlijken van marteling door Trump verachtelijk.
@VictorF | 04-02-17 | 22:40
Waar zegt Trump dat?

La Bailaora | 04-02-17 | 22:48

@keestelpro | 04-02-17 | 21:20
ik kan jou mening helemaal onderschrijven.
MSM heeft het helemaal afgedaan voor mij, wegens niet objectief.
Ik ga liever zelf opzoek naar bronnen en trek mijn conclusies daaruit.

kapitein_iglo | 04-02-17 | 22:45

Het stuk gaat er nogal sterk voorbij aan de rol van de VS om deze staten 'failed states' te maken. Ik zal niet protesteren tegen een travelban, dat moet de VS zelf maar uitmaken. Ik protesteer wel tegen alle oorlogen en vuile operaties die ze uitvoeren. Ook vind ik het verheerlijken van marteling door Trump verachtelijk.

VictorF | 04-02-17 | 22:40

@Astroturfer | 04-02-17 | 22:28
Geweldige reclame voor Premier Wilders, dat gelul van Demokutten66. Als ik Wilders was zou ik het retweeten.

Lewis Lewinsky | 04-02-17 | 22:38

Zoals hiervoor al gezegd. De belangen van de gevestigde orde zijn te groot. Trump probeert dit af te breken. De mensen hebben echt geen idee waar ze tegen zijn, die te lopen demonstreren. Laten we eerlijk zijn. Wie the fuck in Europa kan het iets schelen of mensen uit bepaalde landen de VS wel of niet in kunnen. Dat is compleet hun zaak. De rest probeert alleen maar een graantje mee te deugen.

roze_bril | 04-02-17 | 22:37

Ik volg eigenlijk alleen GS nog om het nieuws tot mij te nemen... zelfs de Telegraaf is een linkse krant geworden omdat zij continue Trump aan het bashen zijn.
Keyboardspeler | 04-02-17 | 21:28
Ja, GS is lekker objectief (kuch).

michelr | 04-02-17 | 22:37

De meeste kranten citeren alleen maar elkaar.
Er komt er een met nieuws over Trump en ze zijn te lui/ zonder budget om dat zelf even te onderzoeken.
Kranten worden niet meer gevuld met journalistieke stukken maar met advertorials aangevuld met gekochte politieke/ lobby ruimte anders overleven ze simpelweg niet.

Dirk III | 04-02-17 | 22:36

@ridder anton | 04-02-17 | 22:17
Lekker makkelijk, snap je nou echt niet dat het een slecht idee is om mensen binnen te halen waarvan je niet weet wat ze van plan zijn.
Het is nou niet zo dat hier geen enkele aanleiding voor is. Ik weet niet of je wel eens in dat soort landen bent geweest buiten je reservaat maar ik kan je vertellen dat het niet plezierig is.
Weet je dat er dit soort gebieden zijn in Europa waar je niet welkom bent en weggestuurd wordt?
Dit volk komt ook mee en het is slechts een kwestie van tijd voordat je dezelfde shit hier hebt.

MogeWijEveOvergeve | 04-02-17 | 22:35

@toetssteen | 04-02-17 | 22:10
Zoveel naievelingen die maar niet snappen dat ze in het MO er een heel ander denkpatroon op na houden.

Anno 2000 snapte ik dat nog wel, anno 2017 is dat gewoon niet meer te begrijpen.

La Bailaora | 04-02-17 | 22:34

Veel feiten, veel waarheid. Menigeen was al overtuigd maar de cultureel marxisten/policor gutmenschen niet. En laten die nu net geheel niet in de waarheid of feiten geïnteresseerd zijn. En toen?

Devadip | 04-02-17 | 22:32

Schande dat femke halalsema nog door Feynman wordt aangehaald.
Landverraders, pedo's, verkrachters e.d. zouden niet meer geciteerd moeten worden maar bestrafd.
Landverraders die nog in functie zijn, zoals bijvoorbeeld rutte en pechtold moeten juist zoveel mogelijk worden geciteerd.
Is handig voor de bewijsvoering binnenkort.

pennestront | 04-02-17 | 22:29

Goed stuk. Dit zoude. de linkse mensen ook eens moeten lezen, misschien zien zij hun hopeloze wensdenken dan in en komen ze weer terug in de realiteit.

drs. KJ | 04-02-17 | 22:29

Wat een arrogantie van die Kukenheim, volledig de schijt hebben aan democratie. Dit gedrag zou - als dat het al niet is - strafbaar gesteld moeten worden. De weigerambtenaar.

Astroturfer | 04-02-17 | 22:28

@MogeWijEveOvergeve | 04-02-17 | 22:19
Was het maar waar dat het over de inhoud gaat hier. Veelal dezelfde pavlov reacties als altijd, over de linkse kerk, msm enz. Iedereen praat elkaar maar na.

ridder anton | 04-02-17 | 22:26

@ridder anton 22:17
Obama's decreet had dezelfde oorzaak: de VS had geen goede informatiepostie in Irak (Obama heeft zioch er uit teruggetrokken, vandaar) en de VS heeft nog steeds geen goede informatiepositie in Irak (en in Syrie, Yemen en Libia ook niet). Sterker nog: gebleken is dat ze in Yemen meer weten over aanstaande Amerikaanse aanvallen, dan Amerikanen weten over Yemenitische terroristen.

Dat terugtrekken uit het Midden Oosten was het selling-point van Obama. Prima. Ben ik het mee eens. Maar erken dan ten minste dat je niet meer weet wie daar wonen, en dat die mensen dus niet in jouw land kunnen komen, totdat je weet wie ze zijn?

En Green Cards zijn niet tegengehouden. hoogstens iets intensiever gecontroleerd.

En de maatregel is niet aangekondigd, omdat je nooit zegt dat je over een half jaar je voordeur op slot gaat doen tegen inbrekers. Dat is raar.

tipo | 04-02-17 | 22:24

@ridder anton | 04-02-17 | 22:17
Het probleem is dat jij over de vorm wilt praten en wij over de inhoud.

MogeWijEveOvergeve | 04-02-17 | 22:19

@toetssteen 22:10
Dat filmpje geeft ook aan, wat Feynman aangeeft: Als een Amerikaan - een soldaat nota bene - niet eens een gewoon Iraaks dorp inkan, informeel, dan heeft het een hele slechte informatiepositie over wie, wie is. Behalve dat de je dood gaat als je dat Iraakse dorp ingaat als Amerikaan.

tipo | 04-02-17 | 22:18

toetssteen | 04-02-17 | 22:10
Ik twijfel niet aan het belang van een inreis verbod uit Irak. Dat is zijn recht. Het gaat mij om de terechte ophef dat ook green cards houders plots geen toegang meer kregen. En dat deze maatregel voor iedereen, ook de douane en andere overheidsinstanties, compleet onverwacht was. En nogmaals: de vergelijking met Obama's decreet gaat mank, die hadeen andere oorzaak en invulling.

ridder anton | 04-02-17 | 22:17

@ridder anton | 04-02-17 | 22:13
Kijk het filmpje van toetssteen even.
Heb je meteen je antwoord :)

MogeWijEveOvergeve | 04-02-17 | 22:17

tipo | 04-02-17 | 21:47
DAt was dus een van de booby-traps van Obama in zijn laatste maand als president. Er moet nog erg veel rotzooi die Obama de laatste maand heeft neergezet door Trump opgeruimd worden. Obama naast fotogeniek achteraf ook nog meester in sabotage te zijn.

cocktailsmaak | 04-02-17 | 22:13

@Controllos | 04-02-17 | 21:50
Precies. Maar de meeste reaguurders zijn net zo blind en vooringenomen als de massamedia die ze zo verafschuwen. Ze slikken alles van geenstijl net zo makkelij als dat de, door hun verafschuwde, linkse mensen in hun ogen doet van de massamedia.

@MogeWijEveOvergeve | 04-02-17 | 21:52
Dus alle inwoners van die landen zijn lomp? En waarom inwoners van andere dictaturen dan niet? En dus de green cards houders die een respectabele baan hebben in de VS zijn lomp? En kunnen na een vakantie niet meer terug?

ridder anton | 04-02-17 | 22:13

Desmoulins | 04-02-17 | 22:04
Ben met je eens dat het geen stand zal houden. Maar het overrulen van deze uitspraak zal toch geruime tijd duren als ik het nieuws goed begrepen heb.

cocktailsmaak | 04-02-17 | 22:09

@Desmoulins | 04-02-17 | 21:57
Links bakt ze bruiner, maar ik had het over het deeg.

JTKDM | 04-02-17 | 22:08

LOL @ Desmoulins 21:53
Ik wil ook een oorlog winnen tegen barbaren, zonder lomp over te komen.

tipo | 04-02-17 | 22:07

Heel dom om zo tegen Trump te demonstreren en om tegen zijn beleid in te gaan. Kennelijk hebben die demonstranten niet in de gaten dat de VS hiedoor internationaal verzwakt wordt. Reken maar dat dit koren op de molen is van de landen die wel een loopje met de VS willen nemen. Zoals b.v. Iran.

watazooi | 04-02-17 | 22:05

Desmoulins | 04-02-17 | 22:04

lanDEN.

Desmoulins | 04-02-17 | 22:05

cocktailsmaak | 04-02-17 | 21:54

Kwestie van tijd tot het weer van kracht zal zijn.
Boston rechter keerde eerder bezwaar af en verwierp de claim van een 'moslimban' iets waar de federale rechter in Seattle het mee eens is. Zij verschillen echter over de noodzakelijkheid van feitelijk bewijs of mensen uit deze land een gevaar vormen voor de staatsveiligheid van de VS alvorens POTUS mag overgaan tot een EO als deze.
Het oordeel van de federale rechter in Washington zal geen stand houden.

"Here is where the Boston judge and the Seattle judge appeared to disagree. According to reports of what was said at oral argument in Seattle, the Seattle judge believes rational basis review requires the law-making branches of government “prove” with “facts” presented in court that their position is the correct one. As the Boston judge noted, this interpretation of the law — inviting the judicial branch to replace the elected branches of government — is directly contrary to precedent. This is why the Seattle judge’s opinion is likely to lose out ultimately, and Trump’s will prevail.

As the Boston judge explained, the Supreme Court provided that rational basis review merely means the law “bears some fair relationship to a legitimate public purpose.” The Supreme Court made clear rational basis review “is not a license for courts to judge the wisdom, fairness or logic of legislative choices.” (Heller v. Doe by Doe, 509 U.S. 312 (1993)."

lawnewz.com/high-profile/on-trial-why-...

Desmoulins | 04-02-17 | 22:04

@ kenny harder | 04-02-17 | 21:53

Amsterdam doet dus een "Californietje" tegen die tijd! Waarschijnlijk gaan er tegen de tijd dat Geert wil gaan regeren, rechters ook tegen zijn beleid beslissen. (Zoals nu gebeurt met het reisverbod)

Rest In Privacy | 04-02-17 | 22:02

JTKDM | 04-02-17 | 21:51

Wat lul je nou?
Altijd via de eigen (social)media en binnen de rechtsorde blijvend. Zichzelf ge-herorganiseerd en afgewacht tot de volgende democratische mogelijkheid voorbij zou komen en dat duurde uiteindelijk 8 jaar.
Terwijl de tegenstanders van Trump bijgestaan worden door de gehele MSM en westerse politieke elite en zijn overgegaan tot rellen en geweld. Appels en peren.

Desmoulins | 04-02-17 | 21:57

Ik vraag me altijd weer af waarom de usa en Rusland en het gehele vrije westen wel raketten mogen hebben en Iran niet?

Hypocriet

jezusisonzin | 04-02-17 | 21:57

So what. 7 "failed states" mogen even niet mee spelen tot ze hun huis op orde hebben. 7 landen zonder functionerende regering waar diverse bevolkingsgroepen met elkaar in staat van oorlog verkeren en het enigste dat ze verbind is dat Amerika de grote vijand is. Die gasten zou ik ook even niet op visite willen hebben.
Mijns inziens had het rijtje ook mogen worden uitgebreid met Noord Korea, maar de inwoners van dat land mogen niet reizen, dus de kans dat zij naar Amerika gaan is niet zo groot. En om een "failed state" te zijn heb je een niet functionerende regering nodig en de tirannieke regering van Noord Korea functioneert helaas wel. Waarschijnlijk staan ze op een ander lijstje waarom ze niet welkom zijn.
Kortom, ik zie het probleem niet.

Osdorpertje | 04-02-17 | 21:57

Desmoulins | 04-02-17 | 21:47
EO is inmiddels alweer teruggedraaid. De realiteit gaat momenteel zo snel dat iets doordachtere/ diepgravender/ langere artikelen vaak alweer achterhaald zijn op het moment dat ze geplaatst worden

cocktailsmaak | 04-02-17 | 21:54

-weggejorist-

kenny harder | 04-02-17 | 21:53

ridder anton | 04-02-17 | 21:49

Lomp zijn moeten we niet willen in de globale strijd tegen het islamitische terrorisme. Wij zijn namelijk beter en met meer, toch? Laten we gewoon doorgaan met het importeren van die haatcultuur... Dat de gehele Golfregio deze ban nog steeds in leven houdt, terwijl deze regio zowel cultureel als klimatologisch veel geschikter zijn als toevlucht...
Ach, wij zijn beter!

Desmoulins | 04-02-17 | 21:53

Een carnavals nummer:; Wijs: Zeg ken jij de mosselman De Mosselman De Mosselman wordt: De moslimban De Moslimban De Moslimban!

michael8161 | 04-02-17 | 21:52

@ridder anton | 04-02-17 | 21:49
Tegen lomp volk, neem je lompe maatregelen.

MogeWijEveOvergeve | 04-02-17 | 21:52

"Alt-right" heeft het presidentschap van Obama nooit willen accepteren en doe verontwaardigd nu het een koekje van eigen deeg krijgt.

JTKDM | 04-02-17 | 21:51

Jezus man, wat is dit erge, zelfs enge, propaganda.

Neem nou dit stukje: "Obama had zelfs een vergelijkbare maatregel in 2011." met een verwijzing naar een artikel van the Washington Post. En wat staat er in dat artikel? Dat het juist niet te vergelijken is met de maatregel van Trump. Maar dan doen alsof het wel zo is!? Gewoon triest. En eng, vooral eng.

Controllos | 04-02-17 | 21:50

Keyboardspeler 2128
Elsevier is een prima bron voor rechts georiënteerd nieuws.

Nehemia | 04-02-17 | 21:50

Bij Obama waren er concrete aanwijzingen voor een aanslag/vijandige activiteiten door (2?) Irakezen. Waren deze aanwijzingen er ook bij deze 7 landen?
Obama vertraagde de visa aanvragen. Terwijl trump alle mensen inclusief green cards houders de toegang ontzegde.
Dus het is niet vergelijkbaar en Trump's maatregel is veel lomper.

ridder anton | 04-02-17 | 21:49

miko | 04-02-17 | 21:33

Ook typisch waar deze luchtfietser dan dan weer loopt te verkondigen... Pathetisch geslijm van de zoveelste volksverlakker van D'66.

Desmoulins | 04-02-17 | 21:49

Onze politieke elite en MSM zijn bewust oproer aan het creëren. Men weet namelijk goed dat het geen 'moslimban' is maar men stelt alles in zijn werking om de president van de VS te demoniseren. Dat is de standaard reflex wanneer de bestaande orde van het globalisme, de EU, 'grenzen zijn imaginair', 'islam is vrede' etc. etc. bedreigt worden.
Wanneer dit dan gigantisch uit de hand loopt, speelt men weer de vermoorde onschuld.
Zo doorzichtig en voorspelbaar.

1984 wasn't supposed to be an instruction manual.

GEEN 'moslimban':

lawnewz.com/high-profile/on-trial-why-...

Desmoulins | 04-02-17 | 21:47

miko | 04-02-17 | 21:33
020 onafhankelijk. Kan dat volgens de wet. Nee dus. Ik weet dat in de 80-er jaren vorige eeuw er een groep Groningers bezig was. Dit ivm feit dat ze vonden dat Groningen door randstad uitgebuit vonden, terwijl Groningen het aardgas had. Volgens mij speelde dit ten tijde van uitverkoop contracten gas. Die onafhankelijk konden ze naar fluiten omdat het grondwettelijk allemaal niet haalbaar was. Volgens mij zijn er destijds nog wel een lieden doorgegaan met een soort afscheidings beweging. Maar dat liep helemaal op niks uit.

cocktailsmaak | 04-02-17 | 21:47

Neem als voorbeeldje het telefoontje tussen de minpres van Australie en de VS. Australie heeft immigranten uit Syrie en Afghanistan op een klein eilandje gezet. Dat is een beetje alsof Nederland alle vluchtelingen op Rottummerplaat zou opvangen. Obama heeft beloofd die vluchtelingen van Rottummerplaat een asielstatus is de VS te geven en de vliegtickets te betalen. Trump hoort dat voor het eerst en spreekt zijn ergernis en verbazing hardop uit. Wie is er vervolgens getikt? Australie die hun immigranten op een eiland opvangen? Obama die ongezien die immigranten op de Amerikaanse samenleving loslaat? Of Trump die de hele gang van zaken bizar vindt en dat over de telefoon zegt? Volgens de media is Trump gek.

tipo | 04-02-17 | 21:47

Vogelbeest | 04-02-17 | 21:38
Juist. ruim 50 jaar chaos en zichzelf verrijkende speculanten zoals Soros komt ten einde en daarom zijn ze zo boos. Het moet niet gekker worden, een president die de belangen van zijn volk behartigd. Nee, we moeten gutmenschen hebben zoals Pechtold die alles wat we ooit hadden voor een habbekrats verpatst heeft zo dat u voor een kutloontje en met een 0 uren contract zijn ego kunt oppoetsen. En nu vooruit. Ja jouw aars in.

bakoenin | 04-02-17 | 21:45

@Vogelbeest | 04-02-17 | 21:38
Beter wachten tot er een fatale fout wordt gemaakt door antifa of een van die andere losers.
Als er straks iemand op klaarlichte dag voor de camera vermoord wordt dan is het een terroristische organisatie waarvan Soros als aanstichter gezien wordt.
Beslag op zijn tegoeden en een enkeltje gitmo.

MogeWijEveOvergeve | 04-02-17 | 21:44

Hulde, Feynman. Hulde. Goed stuk.

Lewis Lewinsky | 04-02-17 | 21:44

@van stampij | 04-02-17 | 21:33
Kun je het nog eens proberen? Ik kan er geen falafel van maken.

miko | 04-02-17 | 21:44

vluchtelingen? wake up!

doskabouter | 04-02-17 | 21:44

Het is Trump tegen de door Soros betaalde Trumpofoben.

Als Soros de Trumpofoben en de kansloze losers niet zou betalen was het gezeik al lang afgelopen.

Soros organiseert en betaalt de Trumpofobie. Als Trump slim is zet hij zijn inlichtendiensten in om Soros te laten onderzoeken, zijn praktijken aan het licht bloot te stellen, en zo buiten werking te stellen.

Het is een 1 tegen 1 waarbij Trump de USA terug op 1 wil, alleen omdat het kan, en Soros alleen maar chaos wil, want aan chaos valt voor een speculant goed te verdienen.

Vogelbeest | 04-02-17 | 21:38

@decepticon | 04-02-17 | 21:25
Amsterdam een onafhankelijke republiek?
Die's grappig!
Subsidiestad Amsterdam is compleet afhankelijk van de rest van Nederland.

keestelpro | 04-02-17 | 21:38

De leftards kunnen het niet verkroppen dat hun kandidaat Clinton niet is verkozen. Hun volgzame geestverwanten buiten de USA kraaien hen kritiekloos na. Ze zoeken hun toevlucht tot leugen en bedrog. Alles voldoet om Trump dwars te zitten. Het gaat ze niet om waarheid, redelijkheid en verstandig beleid.

Fijnstoffer | 04-02-17 | 21:37

-weggejorist-

Brabantse Leeuw | 04-02-17 | 21:35

Goed verhaal

Brabantse Leeuw | 04-02-17 | 21:35

Dus eigenlijk protesteren ze tegen Obama's verzinzels.........

Reden | 04-02-17 | 21:34

@decepticon | 04-02-17 | 21:25
Zou een goede reden zijn om toch te overwegen om op Greet te stemmen.
man-o=man wat een muts: 'rebellie past Amsterdam als een handschoen"
Als er een stad is die landverraad als traditie heeft is het Amsterdam wel.Spanjaarden lang steunen en de Duitsers werden harder toe gejuichd op de dam dan in beieren.

miko | 04-02-17 | 21:33

Er zijn nog steeds mensen dat bij bv een eo-jongerendag ook de moslims gewoon aanschuiven.

van stampij | 04-02-17 | 21:33

Immigranten uit alle landen waar je voor minder dan 100 Euro een niet van echt te onderscheiden vals paspoort kunt kopen, zouden in NL ook niet toegelaten moeten kunnen worden. Dat is zo logisch, dat mensen er blijkbaar erg hysterisch van worden.

Nee, het protest heeft niets met het beleid van Trump te maken en alles met Trumps karakter van een anti-held. Trump is de Al Bundy, de Archy Bunker, de Soprono, de Scarface van nu. Zo een ontiegelijke hork, dat ie wel authentiek moet zijn. En enkel daarom - vanwege zijn vermeende echtheid en authenticiteit - wordt hij gewaardeerd. En enkel daarom - vanwege zijn vreselijke horkerigheid - wordt hij gehaat.

De beste - avondvullende - analyse leest u hier: thefederalist.com/2017/01/23/donald-t... Want ik verzin dit natuurlijk niet zelf.

tipo | 04-02-17 | 21:30

Feynman ik ben best fan. Maar die landen hadden ook een werkende overheid tijdens 9/11 dus die vlieger gaat niet op.

Weird Guilders | 04-02-17 | 21:30

de hysterie vanuit linkse hoek, ondersteund met fout geld van soroide herkomst. Trump is een breuk met de greep die de neocons op de wereldpolitiek hadden sinds bush sr, via clinton, bush jr naar obozo.
in het moeras van washington woedt een oorlog die zijn weerga niet kent in het moderne westen. het is een strijd van de globalistische corpocraten tegen de soevereinen. van de open grenzen tegen de nationale borging.
2017 is een scheidslijn, peak socialism hebben we gezien. het wordt een lange, smerige strijd. tijd om nootjes en bier te hamsteren.

Glasgow Argus | 04-02-17 | 21:29

Ik volg eigenlijk alleen GS nog om het nieuws tot mij te nemen... zelfs de Telegraaf is een linkse krant geworden omdat zij continue Trump aan het bashen zijn.
--
Dit gaat nog wat worden tot 15 maart!

Keyboardspeler | 04-02-17 | 21:28

-weggejorist-

decepticon | 04-02-17 | 21:25

Sinds Twitter volg ik het nieuws niet meer middels tussenpersonen als kranten, televisie of websites.
Nee, dankzij twitter kan ik het nieuws recht van de bron vernemen. Ik volg de journalisten die rechtstreeks verslag doen en ik volg politici persoonlijk.
Wat geweldig dat Trump alles wat hij wereldkundig wil maken op Twitter zet.
Kan ik helemaal zelf een mening vormen zonder dat de media mij een mening voorschotelt.

keestelpro | 04-02-17 | 21:20

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken