Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

LOL. Rechtse Roos heeft kneiterlinks kind

Hilarisch dit. Jank Roos, de meest rechtse rechtsmens van de rechtse marge, heeft een kneiterlinks kind. Het Malieveldmeisje (9) zou het liefste Donald Trump achterlaten als ze naar Mars ging. Want hij is tegen vrouwen en voor oorlog, of zoiets, en dat is dan volgens Roos weer de schuld van het Jeugdjournaal. De woordvoerder van VlogNederland (die eerst nogal sceptisch reageerde op sceptische vragen) heeft razendsnel een opstelletje getikt een foto gemaakt en op twitter geslingerd. Wat we dan weer bijzonder transparant vinden van 'm. Maar we mompelen hier nog wel iets over ouderlijke macht, alimentatie en je dochter misbruiken voor politieke doeleinden. Geef dat kind een plastic bakje Albert Heijn-druiven!

Reaguursels

Inloggen

Wel de pitloze druiven, hoor!

Rommelende Onderbuik | 05-02-17 | 14:45

-weggejorist-

Badnews | 05-02-17 | 04:05

Ben blij dat die van mij volwassenen zijn en ik me hier niet over op hoef te winden. Neem zo'n schoolreis naar een moskee: zou het graag verbieden en kinderen thuis houden. Maar dan voelt het kind zich buiten de groep vallen.Lastig.

Badnews | 05-02-17 | 04:05

zo, indrukwekkende woordenschat en zeer net handschrift voor een negen jarige. Intelligent.

Rest In Privacy | 04-02-17 | 23:36

Hart

Shoarmamasutra | 04-02-17 | 23:06

Een oude wijsheid zegt: als je jong bent en je bent niet links heb je geen hard. Ben je oud en niet rechts dan heb je geen hoofd.

Shoarmamasutra | 04-02-17 | 23:06

Wat een bal gehakt die Jan laat je dochter met rust in de media en vraag jezelf af ofdat je je kind wel op de goede basisschool hebt gedaan.

Overigens best knap van de negenjarige.

piratenpartij | 04-02-17 | 22:27

Die school kan zich beter richten op goed leren spellen dan op indoctrineren, ik tel zo al zeven spelfouten in dit korte stukje, herhalingen niet meegerekend. Toen ik nog op de lagere school zat, zou zoiets je een dikke onvoldoende hebben opgeleverd.

Argyronauta | 04-02-17 | 17:07

Verschrikkelijk. Het wordt echt tijd dat de Nederlandse collectieve instituties zoals het onderwijs helemaal worden afgebroken en opnieuw worden opgebouwd. Om te beginnen gewoon rigoureus alle ambtenaren op het ministerie van onderwijs er uit donderen. Gewoon opnieuw beginnen. Het is mislukt, de kwaliteit wordt elk jaar slechter. Stop ermee en begin opnieuw. Er is geen schande aan falen tenzij je het falen laat voortduren.

Old_Spice | 04-02-17 | 16:09

Als Hillary president was geworden had links- indoctrinerend Nederland natuurlijk nooit kinderhoofdjes volgegoten met vergelijkbare propaganda.

Dat terwijl Hillary letterlijk miljoenen levens wereldwijd heeft verwoest in o.a. Libië (wat nu een IS kolonie is). Maar een muur is natuurlijk vele male erger..

Kosmos | 04-02-17 | 15:57

Met medewerkers als Mosterd heb je geen Joop.nl meer nodig.

Tux1337 | 04-02-17 | 15:08

Links onderwijs of niet, dit is een fantastisch opstel van een kind van negen. Heb wel andere opstellen of brieven gezien van kinderen van die leeftijd. Jan Roos kan trots zijn op Hannah,.

Debloemhof | 04-02-17 | 13:03

Welkom terug meneer Roos, mijn stem heb je.... graag een spreekbuis in jipjanneketaal in de kamer. Zal fantastisch worden met hem.

rattenvanger XL | 04-02-17 | 12:49

Elk kind en bijna elke jongere is links, degene die vreten van de belastingpot blijven links, de rest ziet het licht.

Dutch_Holland | 04-02-17 | 12:46

Ach ! Krieg Gross Malheur !

cat22 | 04-02-17 | 12:15

-weggejorist-

DearMud | 04-02-17 | 11:52

Waarom blijft GeenStijl toch flauw doen tegen Roos? Beetje achterbaks hoor.

FnurkY | 04-02-17 | 11:47

Als aanhanger van de "we moeten de ruimte in theorie" juig ik een opstel over "we gaan naar Mars en laten thuis" toe.
Als vader zeg ik "oorlog achterlaten" ;heel goed.
Als rechtsdenker vind ik het "Trump effect" hoogst opmerkelijk,to say the least.

D-Fens_1963 | 04-02-17 | 10:40

Prachtige Roos in de knop voor de Partij van de Afbraak.
Deze roos zal echter een jaar of 10 te laat bloeien.

D-Fens_1963 | 04-02-17 | 10:24

Zit je dan als ouder. Onderwijzers die niet kunnen rekenen, schrijven, en verstoken zijn van enige algemene ontwikkeling proppen je kind vol met leugens.
.
Het wordt tijd zulks strafrechtelijk te vervolgen. Onze scholen zijn potverdikkie geen politiekcorrecte moskee!

Parel van het Zuiden | 04-02-17 | 10:19

Links weet niet eens dat ze gebruikt worden, dat maakt het nog erger dan voor de wakkeren.
Roos ,en iets met Didi kind en zielig .
Misbruik en gebruik , nu de tranen nog .
en een roos ,ooooo die was er al , zo heet ie.

medelmo | 04-02-17 | 10:03

Duidelijk ik stem sgp

Meervantzelfde | 04-02-17 | 09:19

Wat is er trouwens tussen GS en Jan Roos voorgevallen? Misstapje tijdens kerstborrel? Achterstallig salaris?

Fratello | 04-02-17 | 09:18

Obama, oorlog, 2 A4'tjes

Fratello | 04-02-17 | 09:17

Dood moet zijn doodt, cancel intelligentie

Meervantzelfde | 04-02-17 | 09:15

Meneer Roos plaatste de foto van het opstel ook omdat Eus zijn eerdere twitterbericht in twijfel trok. Dan moet je niet boos worden op Roos, hij nam enkel de twijfel (bij een enkeling) weg of dit wel echt gebeurd was.
Enfin, het toont inderdaad aan dat het basisonderwijs al stijf staat van de vooral links ingestoken informatiestromen. Naast de genoemde jeugdjournaals en gastbezoekjes aan een moskee worden in steeds meer scholen, onder de noemer 'leesbegrip', nieuwsbegrip aangeboden.
Wekelijks moeten de kinders een stuk nieuws doornemen en er een hele trits aan vragen beantwoorden. U kunt zich voorstellen hoe eenvoudig het is, om als eerste een tactische keuze te maken qua onderwerp om er vervolgens nogal subtiele, subjectieve vragen bij te stellen.
Indoctrinatie? Een groot woord. Maar de makers van dit soort lesmateriaal (want er is nog véél meer te krijgen, het wordt gewoon over de schutting geworpen) laten hun voorkeur toch wel duidelijk doorschijnen.
Een basisschool krijgt tegenwoordig zo veel extra rommel die moet worden aangeboden, dat het er wat rekenen, taal, geschiedenis, aardrijkskunde en gym uiteindelijk bij in gaat schieten; er zitten niet genoeg uren in een dag om dit allemaal aan te bieden. Dus inderdaad, dan mogen de ouders fijn thuis gaan bijspijkeren omdat er in de klas extra aandacht aan Asma, Youssef, Merthe, Mohammed A, Mohamed el D (NT2), Rob (ODD), Myrthe en Achmed (ADHD), Josh, Maarten, Sanne en Aisha (dyslexie/ dyscalculie), Roland (slechthorend), en Nienke (slechtziend) moet worden besteed.

EEnzame SchizofrEEN | 04-02-17 | 09:05

@Ardbeg | 03-02-17 | 19:57
Dat krijg je als leraren allerlei "voorbeelden" noemen en kinderen dan maar denken oh wat erg voor Ali en fatima in Syrië die komen amerika niet binnen? En allemaal door die boze meneer Trump. Nou als ik naar mars ga mag hij er lekker niet in! op mars! in die basis met kamertjes 2x2!
Als of hij mee zou willen.
Maar dat ter zijde is het toch wel duidelijk waar de retoriek qua Trump vandaan komt. En wie bedenkt er nou een topic voor een opstel over Mars waar je iets of iemand niet mee wil nemen. Tja ik weet wel wat ik niet mee zou willen, religekkies.

ca12nag3 | 04-02-17 | 08:39

Toontje50 | 04-02-17 | 06:38

Maar u houdt ze thuis bij bezoek moskee hoop ik. Of bij bezoek van alleen moskee, ook zoiets. Werkelijk bizar wel, Fortuyn en demonisering als volgende les misschien? Te triest om grappen over te maken.

Aap Noot Miesje | 04-02-17 | 08:38

Je kind inzetten bij de verkiezingen heeft Samsom in 2012 flink wat zetels opgeleverd! Maar zo is Roos niet....

demaup | 04-02-17 | 08:09

-weggejorist-

hbansen | 04-02-17 | 07:44

Heb iets soortgelijks meegemaakt. Mijn kinderen van 7 en 11 wisten van de ene op de andere dag te vertellen dat Trump vrouwen en negers haat, oorlog wil en er voor zorgt dat miljoenen mensen in de USA zonder zorgverzekering komen te zitten. Dat hadden ze op school geleerd... Hoe gebalanceerd, hè.

Toontje50 | 04-02-17 | 06:38

Dit soort opstellen, moskee bezoek, Sinterklaasvieringen wegkwetsen... En ondertussen adviseert de juf 's avonds thuis nog wat extra aandacht aan rekenen te besteden of een duur Squula-abo te nemen vanwege gebrek aan tijd en mankracht op school... Zucht.

Alfred1977 | 04-02-17 | 06:11

Dit doet mij zo denken aan de jaren 80 waarin kleine kinderen werden bang gemaakt voor de kernbommen en ze zelfs de straat op werden geduwd om te demonstreren. Kinderen worden gebruikt om de idealogie uit te dragen van de leerkrachten van de school. Met ouders wordt niet eens overlegd.

Patje2011 | 04-02-17 | 06:08

Je kunt over een onderwerp als dit lachen en er de spot mee drijven, maar feit is dat de jeugd in het onderwijs stevig links geïndoctrineerd wordt.
Doet me aan de Hitlerjugend denken.
De oprichters daarvan waren ook socialisten...

Ravian | 04-02-17 | 03:48

Somige kinderen zijn naar kampen gestuurd voor spelfouten.

Zomerkamp,... laat dat even duidelijk zijn.

liggend_streepje | 04-02-17 | 02:26

Tja, journalisten opleidingen zijn vnl. linkse kweekvijvers zoals vele PABO opleidingen en daar komt de NPO nog eens dik overheen.

Zou goed zijn als dergelijke leerkrachten eens goed wordt uitgelegd wat werkelijkheid is, de feiten en wat de spin is.

Moneytron | 04-02-17 | 02:20

In mijn lagere schooljaren werd van ons verwacht om anti amerika te zijn. Elke dag krantenknipsels meenemen over de oorlog in vietnam en al het verschrikkelijke uitgevoerd door de amerikaanse soldaten. Als 11 jarig jongetje heb ik dat nooit kunnen begrijpen.
Mijn eigen kinderen heb ik opgevoed als zelfstandig denkende personen. Geen acties door linkse juffen, geen jeugdjournaal, geen sesamstraat, vrije en open gesprekken met de kinderen. Het uitspreken van hun gedachten en hierover discussieren.
Nu gaan mijn kleinkinderen naar de middelbare en de basisschool.
Is de oudste vrij gebleven van linkse indoctrinatie. De school was gericht op prestatie. Na een verhuizing is de tweede een van de slachtoffers van een linkse juf. Hij had het lef om in de klas zich uit te spreken voor Trump. En dat nadat de juf duidelijk had gezegd dat een gek president van amerika wil worden.
Mijn dochter kon zich naderhand verantwoorden op school. Ze heeft maar op de onschuld van het kind gespeeld. Om hem in bescherming te nemen.

Wat Jan Roos hier laat zien is geen incident.
Dit is heel normaal op veel scholen.

swapper | 04-02-17 | 00:48

@Nehemia | 03-02-17 | 23:19

Ik heb met mijn kleinkinderen een gesprek gehad over Trump en zijn gedrag. Ik vergeleek Trump met een bully en de EU met de klas en de beste manier om op een bully te reageren is er voor te zorgen dat de bully geen kans krijgt om de klas uit elkaar te spelen. Samen kan de klas opstaan tegen elke bully terwijl de kinderen anders een voor een de dupe worden.
Mijn kleindochter vertelde me dat er in hun klas ook een bully zat maar dat je leuk met hem kon spelen als hij normaal deed. Ik vertelde dat de EU ook met Trump zal spelen zolang hij maar normaal doet, anders geldt de EU regel een voor allen allen voor een.

Nathan R Jessup | 04-02-17 | 00:40

en nog steeds wil het kwartje maar niet vallen dat nederland een democratie is.. Indoctrinerend of conditionerend staatsonderwijs en democratie horen bij elkaar je kunt de ene niet hebben zonder de ander.

JensDensen | 04-02-17 | 00:25

@Lyin Ted | 03-02-17 | 23:58
"Trump was juist de vredesoptie."

Onzin, Trumps intenties zijn altijd geweest om de oorlog aan Iran en China te verklaren en daar is hij al een heel eind in.

Nathan R Jessup | 04-02-17 | 00:17

Hoe sterk is de eenzame schooljuf,
Die kromgebogen over het huiswerk tegen haar zin,
De kinderen voorliegt.

Orakel1958 | 04-02-17 | 00:06

Heeft de juf keurig uitgelegd. De IS zou overigens snel klaar zijn met deze juf. Maar dat gaat deze juf niet begrijpen.
Het is overigens zeer wel mogelijk dat de juf een alleenvrouw is. Die er stiekem naar verlangt bij de pussy gegrepen te worden.

Orakel1958 | 04-02-17 | 00:04

Het constante links/rechts gepoeppraat hier doet me echt schuddebuiken van de lach. Ik ken werkelijk niemand in mijn familie, vrienden- of kennissenkring die er ook maar in de verste verte aan voldoet. En goddank kan ik normaal met ze omgaan als ze van sommige dingen een andere mening hebben.

Trust. Morgen weer een dag.

Promedio | 04-02-17 | 00:03

GVD. Waar komt die oorlog vandaan?! Trump was juist de vredesoptie. Dat gekke mens wilde het tegen Putin opnemen, en het was zij die o.a. de ellende in Syrie heeft veroorzaakt. En Obama heeft 100K bommen gegooid.

Lyin Ted | 03-02-17 | 23:58

Beste leraar of lerares van Hannah. Sommige is met twee m´s, niet 1. Trump is met 1 m. Dat dan weer wel. En Trump is oorlog en dode mensen. Dode, met 1 o niet 2. Met 2 was in 1940-1945 toen de treinen naar het Oosten (met twee O´s) reden

batvoca2 | 03-02-17 | 23:40

Net als een geloof worden kinderen verziekt al op jonge leeftijd.
Maar als is een leugen nog zo snel
De waarhijd achterhaald het wel.

Reeldutch | 03-02-17 | 23:40

@A.S. Perien | 03-02-17 | 21:36
Zelf op een katholieke school gezeten als (toen al) ongelovige. Ons werd politiek gezien nooit iets opgedrongen, qua religie uiteraard wel maar daar ben ik gelukkig immuun voor gebleken.

IslamPislam | 03-02-17 | 23:35

Nathan R Jessup 2259
Het artikel stond ook in de Volkskrant. Aanvulling - de acht rijksten (geregistreerd) bezitten evenveel als de 3.6 miljard armsten.

www.volkskrant.nl/economie/acht-rijkst...

Nehemia | 03-02-17 | 23:23

Desmoulins | 03-02-17 | 22:01
Het is toch prachtig om te lezen dat de reaguurders opkomen voor de zwakkeren.
En niet zo zeer voor de sociaal zwakkeren maar meer voor kapitalisten die zichzelf in een onmogelijke hoek dirigeren.
Het beschermen van kapitalisten, de VVD kan er een puntje aan zuigen.

botbot | 03-02-17 | 23:23

Eem kind van 9 weet toch niet wat discrimineren is en Trump kan je dan ook niet plaatsen. Ze heeft het dictaat wel netjes opgeschreven. Ik ben wel erg blij dat mijn kindereb in Portugal naar school zijn. Daar zijn nog niet zoveel gutmenschen heerlijk.

EmilioEsteves | 03-02-17 | 23:20

Niks mis mee. Wie zegt dat Hannah dit moest schrijven? Of is papa Roos teleurgesteld in de ideeen van zijn kroost en misbruikt ie dat nu voor eigen politiek gewin?

michelr | 03-02-17 | 23:19

Nathan R Jessup 2259
Ik heb zeker mijn reserves hoe het zich verder gaat uitrollen. Goldman Sachs, Rothchild, Rockefeller, Warburgs, Koch brothers etc etc. De allerrijkste families staan niet eens op de Forbes lijst. Willen ze ook niet. Was er laatst geen artikel in het AD dat de wel 'allerrijkste' geregistreerden evenveel bezit hebben als 3,5 miljard mensen in de wereld. In het AD geloof ik. Het is natuurlijk schaamteloos dat de vlag er zo bij staat. Ik denk niet dat Trump die hebzucht kan verkleinen. It's all about the money.

theglobalelite.org/

Nehemia | 03-02-17 | 23:19

Dit lijkt kdtm een gevalletje broodnodige uitzettting uit de ouderlijke macht.....

krijgdetiefusmaar | 03-02-17 | 23:14

Ik heb het hier thuis ook met de dochter des huizes ook dit meiden dingetje gehad,.. komt waarschijnlijk door de aanmaak van een zorghormoon ofzo. Die van mij is er al bijna overheen gegroeid, en wordt nu langzaam verstandig.

deraderendraaien | 03-02-17 | 23:09

@noerg | 03-02-17 | 20:01
Je hebt gelijk, "elk" was verkeerd gekozen ("het eerste de beste"). Wat ik bedoelde was dat we niet te bang moeten zijn voor beïnvloeding. Die beïnvloeding vindt overal plaats en is onderdeel van het leven. En zelfs niet bang worden van een al dan niet verkeerde inschatting door kleintjes. Denk dat we bijna allemaal anders over dingen denken dan toen we 9 jaar oud waren, dat komt allemaal wel goed. Beetje vertrouwen hebben. Het zou voor kinderen fijn zijn als ze nog een tijdje kind kunnen zijn. Vroeger begon denken over politiek pas vanaf de middelbare school, op 9 jarige leeftijd was ik alleen maar aan het sporten, achteraf de meest zorgeloze tijd en dat zou je die kids van nu ook gunnen. Misschien bedoelt Jan dat ook wel, laat die wereldpolitiek er nog even buiten en ga die kinderen nog even niet lopen sturen, laat ze nog even kind. Je kan zo'n zelfde verhaal over Mars verzinnen, maar dan met een kruik in Zuid-Frankrijk youtu.be/2LifRt7Xm2A?t=18 (beetje jammer dat je daar tegenwoordig ook opgeblazen kan worden :) , maar dat terzijde).

Watching the Wheels | 03-02-17 | 23:08

@Nehemia | 03-02-17 | 21:55
" School is een dagbesteding en daar worden ze zeker beïnvloed door hetgeen ze allemaal horen."

En aan de ouders om hier sturing aan te geven.
Trump gaat de Dodd-Frank Act van Obama intrekken waardoor de mannen van Goldman Sachs hun macht weer terug krijgen. Je hoeft je kinderen niet te vertellen dat dit slecht is, je moet ze gewoon uitleggen dat Goldman Sachs in 2008 een crisis heeft veroorzaakt waar de hele wereld last van heeft gehad en dat Trump de bankiers de macht geeft om een nieuwe crisis te veroorzaken.
Misschien heeft Trump gelijk als hij zegt dat de bankiers van hun fout geleerd hebben en een tweede kans verdienen maar ik blijf sceptisch.

Nathan R Jessup | 03-02-17 | 22:59

-weggejorist-

Vage_eddie | 03-02-17 | 22:58

Dat een kind de wereld wil verbeteren is iets dat bij de leeftijd hoort. Iets met "world piece" en zo. Maar waar haalt dit kind vandaan dat een specifiek persoon, in dit geval Trump, de oorzaak zou zijn van alle ellende die de mensheid over zichzelf uitstort? Ik vind dat wel zorgwekkend, zelf vader zijnde.

Pierre Tombal | 03-02-17 | 22:53

Was het vroeger al zo dat kinderen wier ouders Pvdarmoede stemde, een hoger cijfer kregen dan de kinderen van ouders die VvDieven aanhingen, niets verandert, het word tijd dat Nederland de luizenkam hanteert, voor ondserwijs, justitie en de ambtenarij, het linkse gespuis eruit, een eclectische mix van minder orthodoxe goedmenschen terug, een normaal functionerende maatschappij, geen linkse baantjescarrousel meer.

hovawart | 03-02-17 | 22:50

Gelukkig heeft haar gedegen opvoeding gestoeld op vrijheid van meningsuiting haar wel bijgebracht haar eigen fouten direct te verbeteren. +100 voor dat kleine Roosje!

deraderendraaien | 03-02-17 | 22:37

botbot 2152
Als je anti-establishment bent, heb je al snel een streepje voor bij vrijdenkers.

Nehemia | 03-02-17 | 22:33

Linkse dochter, rechtse ouders. What else is new. Gelukkig is jouw kind wel uniek Jan!

BillyLeeTuttle | 03-02-17 | 22:10

Ing. Van der Pik 2157
Harry ergerde zich. Zijn vrouw zei - 'Mens erger je niet' en begin voor jezelf of zo kan het gegaan zijn. Een begrijpelijke zet van Harry. Op recht is de spoeling hier zeer dun. Zo is Elsevier denk ik de meest gerespecteerde media op de rechterflank.

Nehemia | 03-02-17 | 22:02

botbot | 03-02-17 | 21:52

De hysterisch leugenachtige 'buitenwereld'.
U ziet de buitenwereld dus als een verzameling van de heersende politieke elite in Europa en de westerse mainstream media, maar u bent geen nuttige idioot hoor.
Ook heel nobel en sociaal van u om bij dit topic de nieuwe obsessie van de deugmens erbij te trekken.

Desmoulins | 03-02-17 | 22:01

De Wereld Naait Door met onze Super Matthijs, ik begin er langzaam aan schijtziek van te worden. Kan dit niet 's van de buis worden gehaald na de verziekingen, eh pardon, de verkiezingen a.s.?

Ing. Van der Pik | 03-02-17 | 22:00

Koonkluk Huis 2155
Dat kan al snel ontaarden in een Dodenrit.

Nehemia | 03-02-17 | 21:58

Nehemia | 03-02-17 | 21:48
Spijker op de kop. Bijna alle media zijn links. Daarom is Harry Mens ook voor zichzelf begonnen (Business Class).

Ing. Van der Pik | 03-02-17 | 21:57

Nathan R Jessup 2145
Uiteraard, maar je kunt je ook afvragen waar ze de meeste tijd besteden. School is een dagbesteding en daar worden ze zeker beïnvloed door hetgeen ze allemaal horen. Natuurlijk ook alle zaken van social media, filmpjes, vloggers en noem de hele santenkraam maar op. Over een al dan niet politiek correct onderwijssysteem. De meeste ouders zal het een zorg zijn, omdat ze er eender over denken - omdat ze ook graag naar het NOS journaal kijken of de mening van de Volkskrant reflecteren. Derhalve vinden ze ook niet dat hun kind in hun mening bijgesteld hoeft te worden door het nieuws ook eens van een andere kant te laten zien. In hun optiek is er helegaar niks aan de hand.

Nehemia | 03-02-17 | 21:55

Kinderen huilen het liefst mee met de wolven in het bos.

Koonkluk Huis | 03-02-17 | 21:55

Reaguurders zijn wel sociaal, ze nemen Trump in bescherming tegen de boze buitenwereld.
Dat siert ze.

botbot | 03-02-17 | 21:52

Er kijken dagelijks drie en een half a vier miljoen mensen dagelijks naar het NOS journaal of het RTL journaal. Dat is zwaar anti Trump. Dan heb je ook nog programma's als DWDD, Jinek, Pauw, RTL late night en bijna alle gedrukte media. Men kan uitrekenen hoeveel mensen dagelijks gehersenspoeld worden. Daarnaast is de opleiding voor journalistiek een links feestje. Dit werkt natuurlijk door in het onderwijs.

Nehemia | 03-02-17 | 21:48

@Nehemia | 03-02-17 | 20:49
"Kinderen zijn zeer vatbaar voor suggestie. Onze overheid weet dat als geen ander."

Alleen kinderen die geen aandacht van hun ouders krijgen. Als ouder moet je je verantwoording nemen en tijd met de kinderen door brengen ipv ze uit te besteden of voor tv te zetten.

Nathan R Jessup | 03-02-17 | 21:45

Niks nieuws, 15 jaar geleden mochten wij ook al op bevel brieven schrijven aan zielige mensen. Die werden door Amnesty aangewezen. Weigeren of een discussie aangaan over de reden of het nut werd beloond met een enkeltje rector. Maar daar zat ik sowieso regelmatig na de les maatschappij leer.

Loodje | 03-02-17 | 21:42

Beste Jan, als je de opvoeding van je kind over laat aan anderen dan kun je dit verwachten. Neem je verantwoordelijkheid en besteedt gewoon aandacht aan je kinderen en ga niet huilie huilie doen als een linkse rubberen tegel moeder.

Nathan R Jessup | 03-02-17 | 21:41

Als u tijd heeft, ga er een keer voor zitten en kijk naar de kinderprogramma's die 's middags op NPO3 langs komen; beslist een keer doen. Kinderen worden via de Nederlandse omroepen ook geïndoctrineerd.

oliebolletje123 | 03-02-17 | 21:36

Die basisscholen zijn echte linkse haatpaleizen.
Graaier | 03-02-17 | 21:24 Dan bent u nog nooit op een hier alom verguisde en bespotte Christelijke basisschool geweest. Daar is het geluid in de regel conservatief rechts.

A.S. Perien | 03-02-17 | 21:36

Mijn zoontje van 9 wist in de week van de verkiezing ook al te vertellen dat alle kinderen tegen Trump waren. Die basisscholen zijn echte linkse haatpaleizen.

Graaier | 03-02-17 | 21:24

Niet deze gevaarlijke vorm van indoctrinatie maar de boodschapper wordt neergeschoten...
Had een disclaimer bij moeten staan.
Neemt overigens niet weg dat Jan beter bij de school van dochterlief kan klagen of de onderwijsinspectie maar niet als een beta cuck zijn afschuw hoeft uit te spreken op social media. Nogal goedkoop om daar je gebrainwashte dochter voor in te zetten. Misschien er iets meer bovenop zitten Jan.

Desmoulins | 03-02-17 | 21:15

Jank Roos, maar nog altijd te prefereren over die stronthoop Jan Dijkgraaf, maar dit terzijde.

miko | 03-02-17 | 21:13

Nehemia | 03-02-17 | 20:53
Dat zijn de lieden die lui van geest zijn. Vergeet niet dat scholing tegenwoordig gericht is op functioneren in een beroep, en daar zo veel mogelijk voor op te leveren.
Zaken zoals geschiedenis en filosofie zijn bijkans uit het onderwijs verdwenen. En wat er dan nog in zit wordt geheel gekleurd gebracht want we moeten het niet te moeilijk maken voor de kindertjes. En dus zijn de arme stakkers aangewezen op de onzin van de NPO.

bakoenin | 03-02-17 | 21:05

De linksjugend.
Je kunt er niet vroeg genoeg mee beginnen.
Indoctrineren dat is.

Dostranamus | 03-02-17 | 21:00

Nehemia | 03-02-17 | 20:49
Mijn leraren waren zo rechts als de neten, en wat is er van mij terecht gekomen? Ik ben als anarchist verder gegaan in het leven. Dat had dus niet zoveel zin.
Maar het is wel een beetje zo wat je beweerd, en het heeft ook met cultuur te maken. De Duitse jeugd was wel zeer bevattelijk voor de vaderlandslievende retoriek van de Pruisisch getinte leraren zo rond 1900, en na 1920. En ook Kitcheners vrijwilligers lieten zich maar wat graag aan mootjes schieten aan de Somme. Ach ja, de naïeve jeugd, altijd weer bereid om zich op te offeren voor goedkope retoriek en anderen die heel veilig buiten schot blijven.

bakoenin | 03-02-17 | 20:57

Jank Roos? Zit het zo diep? Erg jammer dat er geen beelden zijn van zijn ontslaggesprek.

Manneke Pislam | 03-02-17 | 20:56

bakoenin 2048
Dat zou mooi zijn. Als ik in mijn omgeving zie hoe ongelooflijk veel mensen ons Noord Koreaanse staatsjournaal of het RTL nieuws napapegaaien maak ik me ernstige zorgen.

Nehemia | 03-02-17 | 20:53

Dan herkennen ze bullshit. Tot die tijd maar even om lachen. Ze bedoelen het niet verkeerd.
bakoenin | 03-02-17 | 20:45 Toch wordt/blijft zo'n 50% van de kinderen zelf ook Gutmensch. Uw stelling gaat helaas niet helemaal op.

A.S. Perien | 03-02-17 | 20:50

Gniffelend en dollend en maar Trump bashing bij de NOS laat zien dat dit land is een psychose zit.
Nooit heb ik dit meegemaakt, zoveel angst. Rechts Nederland mag wel oppassen, die socialisten worden gevaarlijk!

lanexx | 03-02-17 | 20:49

Kinderen zijn zeer vatbaar voor suggestie. Onze overheid weet dat als geen ander.

Nehemia | 03-02-17 | 20:49

vlijtig liesje 50 | 03-02-17 | 20:46
Yup, en dan komen ze in de pubertijd en gaan zich heftig afzetten tegen de heersende doctrine. En aldus komt het weer goed.

bakoenin | 03-02-17 | 20:48

rekennietmachine | 03-02-17 | 20:36
U heeft ze niet allemaal op een rijtje lees ik al.

Dinand | 03-02-17 | 20:48

Maak van dat Trump eens 'Joden'... oh wacht, antisemitisme is inmiddels salonfähig geworden.

RenHoek | 03-02-17 | 20:47

De indoctrinatie begint al bij de gehoorzaamheid en vorming aan het kapitalisme.
Een kind hoeft echt geen 5 hele dagen onderwezen te worden, sterker nog het is zinloos daar eens mens na een paar uur niet veel meer opslaat.

pannekoekgezicht | 03-02-17 | 20:46

Kinderen worden door het jeugdjournaal dat ze (ook) op school zien gehersenspoeld. NPO voor jeugdigen vrijwel nog een graadje erger dan voor volwassenen want die arme drommels geloven hun juf of meester waarmee ze nog even napraten eerder dan hun eigen ouders.

vlijtig liesje 50 | 03-02-17 | 20:46

Dat bijdehante wicht denkt zeker ook dat ze met een karretje op Mars rondrijden en op de Maan zijn geweest.

Pedronegro | 03-02-17 | 20:45

Ach zo zijn kinderen, heerlijk naïef. Maar op een gegeven ogenblik groeien ze op en merken ze dat de wereld bestaat uit eten of gegeten worden. Dan kiezen ze voor eigenbelang en hedonisme. Dan merken ze dat al die gutmenschen hun zogenaamde idealen alleen maar hebben ter meerdere glorie van hun eigen ego en de portemonnee. Dan herkennen ze bullshit. Tot die tijd maar even om lachen. Ze bedoelen het niet verkeerd.

bakoenin | 03-02-17 | 20:45

LOL? Ik zie niet wat hier zo grappig aan is.

Nilfisk | 03-02-17 | 20:43

Walgelijk dat ze dit doen, linkse mensen hebben geen grenzen. Dit soort gedram is wel een klacht waard maar ze vinden toch dat dit gewoon mag. Als ik kinderen zou hebben zouden ze niet naar het jeugjournaal mogen kijken, wat me een gesprek met een woedende juf zou opleveren.

Bokito ergo sum | 03-02-17 | 20:42

Kinderen zijn nou eenmaal links.
Zoiets | 03-02-17 | 20:24 Dat lijkt mij toch een onhoudbare stelling. Kon daar als 9 jarig kind op het schoolplein weinig van merken. In onze knikkertijd en landjepik (ik ga niet uitleggen wat knikkeren en landjepik was) vierde onversneden Trumpiaans kapitalisme hoogtij.

A.S. Perien | 03-02-17 | 20:41

Het is nog altijd een kinderbriefje met een voor dit kind verontruste en onzekere toekomst , een toekomst die nu op scholen door linkse trumpbaschers bij de kinderen dagelijks wordt geindoctrineerd, om hier nu het etiket links kind aan te plakken is wel erg ver gezocht.

Koeienflat | 03-02-17 | 20:40

@harry21 | 03-02-17 | 20:28
De H van "Hij"is ook verdacht ouderwets!

zwellevertje | 03-02-17 | 20:40

Donald Swamp is inmiddels z'n Goldman Sachs vriendjes tegemoetgekomen met het opheffen van de Dodd-Frank act. All aboard the recessie train!

Gualtiero | 03-02-17 | 20:39

Jammer GS. Nu Jan(k) Roos niet meer "bij de club" hoort is het ineens afzeiken geblazen. Jammer..

kornexz | 03-02-17 | 20:39

Kijk zo ken ik Geenstijl weer. Verfrissend artikel. Plop

TP 1984 | 03-02-17 | 20:37

Heeft Jan Roos kinderen? Ik hoop dan wel voor die kinderen dat Jeugdzorg ze uit huis geplaatst heeft.

rekennietmachine | 03-02-17 | 20:36

Zie het maar zo, het hele opstel is fictie (want mars). Dus is alles verzonnen.
Ze houdt van zowel oorlog als Trump.

Nuchternederland | 03-02-17 | 20:35

necrosis 2022
Sterker nog. Met Hillary hadden de nucleaire paddenstoelen al in de lucht gehangen of in de loop van 2017. Trump is afwachten geblazen. Hij doet wat die belooft. Hij zou alleen wel wat diplomatieker kunnen opereren. Donald heeft niet het charisma aan zijn reet hangen, maar als hij dingen gedaan krijgt en die de cowboys van de CIA en het militair industrieel complex in toom kan houden, schiet de wereld er veel mee op. Men is al die oorlogen spuugzat.

Nehemia | 03-02-17 | 20:35

Dit is geen links kind. Dit kind is gewoon slecht geïnformeerd.

keestelpro | 03-02-17 | 20:33

in 3e klas liet de meester me al het PSP teken (onder mom van vredessymbool)solderen: ma woest. zijn indoctrinatie (goddamn hippie!) hielp niet erct op onze heel degelijke school: naar schoolzwmmen scandeerde de hele klas in toon: "PSP weg ermee! (bis)" en hij erachteraan sjokken in zijn jeanspak en psp-baard

Hemmenaar7 | 03-02-17 | 20:31

très cool | 03-02-17 | 20:19
Echt hè, wist ook niet wat ik las.
Best smerig.

Marie Curieux | 03-02-17 | 20:29

Trouwens die"één" is verdacht. Voor die leeftijd. De Schijfletter T is tegenwoordig anders, net als de D. de kleine "t" is ook niet correct.

Dit is fake.

harry21 | 03-02-17 | 20:28

Je kind misbruiken voor eigen gewin is sowieso -10

Jeetjemina | 03-02-17 | 20:28

VNL niet in de poll zetten om Jan Roos te zieken omdat hij in de politiek is gegaan. Roos, die ook heel hard heeft gewerkt om te zorgen dat het referendum er kwam en ook de naam GeenPeil op de kaart heeft gezet. En nu weer dit hatelijke topic over hem, zijn dochter en het opstel waar zijn dochter mee thuiskwam en nog even suggereren dat hij dat opstel zelf heeft geschreven, zoals o.a. Ozkan Akyol dat deed op Twitter.

Gadverdamme, wat een rancuneuze kleuters zijn jullie soms.

Overigens terecht dat Jan boos is over de indoctrinatie door leerkrachten die hun eigen afschuw van politieke stromingen en leiders op kinderen overbrengen. Ik zou ook woedend zijn.

Marie Curieux | 03-02-17 | 20:27

@Svoboda | 03-02-17 | 20:22
Haider is al een tijdje dood....

necrosis | 03-02-17 | 20:27

Je word links geboren. En als je realiteitszin ontwikkeld word je wat rechter op specifieke onderwerpen.

TheBurnerMan | 03-02-17 | 20:26

Kinderen zijn nou eenmaal links. Komt omdat ze nog geen zicht hebben op bepaalde zaken.

Zoiets | 03-02-17 | 20:24

"Als ik naar Mars zou gaan..." is toch een ander begin van een opstel dan "Als ik aan Holland denk..." De luchtfietserij begint wel vroeg.

A.S. Perien | 03-02-17 | 20:24

@Nehemia | 03-02-17 | 20:17
Dat is geen antwoord op mijn vraag.
Had je liever Hillary?
Dan had je nu je plunjebaal kunnen pakken.

necrosis | 03-02-17 | 20:22

Mij werd als 10-jarig menneke ook verteld dat met de mogelijke winst van Haider in Oostenrijk de tanks binnenkort door de straten konden rollen omdat WO3 dan zou uitbreken.

's avonds op de zolder spelend met mijn soldaatjes werd ik bang van ieder vliegtuig dat overvloog, omdat het wel eens de invasie van Oostenrijk zou kunnen zijn.

Bedankt nog he, meester Jo.

Svoboda | 03-02-17 | 20:22

Hooooooly crap, de GeenIdee partij slaat de plank weer eens volledig mis. In plaats van de staatsgedicteerde indoctrinatie van onze kinderen ( mijn zoon heeft precies dezelfde ervaring ) aan de kaak te stellen gaan ze een beetje Roos liggen afzeiken. Wat een aanfluiting dit. Dieptepunt in de GS geschiedenis

très cool | 03-02-17 | 20:19

>Wellicht was de opdracht: Schrijf een opstel dat begint met "Als ik naar Mars zou gaan". Einde.Carmelita | 03-02-17 | 19:48

Als ik naar Mars zou gaan, zou ik diep ongelukkig worden. De atmosfeer is mens-onvriendelijk en deprimerend. Het aanwezig aardmagnetisch veld is op Mars niet aanwezig, waardoor de planeet geen schild tegen zonnestraling heeft. Dit heeft grote gevolgen voor mensen. Er is ook geen Maan, dus het is maar de vraag of vrouwen vruchtbaar blijven.

Er is letterlijk geen reet te doen op Mars. Niets.

Mars. Nee liever niet.

harry21 | 03-02-17 | 20:19

@Controllos, inderdaad je oogst wat je zaait. Daarom is dat infantiele gejank van de Amerikaanse media zo koddig.

roze_bril | 03-02-17 | 20:19

Ik wil wel opmerken dat het een doodnormaal A4'tje is. Ik had op de basisschool altijd lijntjespapier. Als ik thuis wat schreef pakte ik altijd papier uit de printer, of op de achterkant van een fax. Ik ging altijd de mist in met de uitlijning.

Van Urk | 03-02-17 | 20:18

necrosis 2013
Ik verplaatste me in mijn tegel even in het kind dat dit opstel schreef. Het schrijfsel is derhalve geen persoonlijke mening van mij, maar een vingeroefening in de speelse en op het eerste gezicht 'onschuldige' conditionering van onze kinderen in het onderwijssysteem.

Nehemia | 03-02-17 | 20:17

We hebben het vaak over haat die worden gepredikt in moskeeën, blijkt het dichter bij huis te gebeuren!

Dinand | 03-02-17 | 20:15

Jan Roos heeft wel gelijk. Op de basisschool werd na het BREXIT ook verteld dat er oorlog kon komen. Dat wordt straks nog veel opstellen schrijven als Wilders de overwinning haalt. Laat de scholen maar eens doen waar ze voor bedoeld zijn: goed en neutraal lesgeven.

miss error | 03-02-17 | 20:15

@Nehemia | 03-02-17 | 20:05
Wat is er mis met Trump?

necrosis | 03-02-17 | 20:13

Toch een mooi stukje ? Toont aan dat het gedachtegoed van de meeste linksmensen ongeveer van het denkniveau van een 9-jarig meisje is.

Croisantneuf | 03-02-17 | 20:13

Mijn kind (toevallig ook 9) kwam ook met zulke verhalen thuis. Ze leren dat dus echt op school! Prima dat ze dingen over politiek leren, maar objectiviteit is blijkbaar een probleem.

DoOne | 03-02-17 | 20:12

Jan is een boze blanke man van een uitstervende soort. Het feminien linkse onderwijs levert over 20 jaar geheel andere jongvolwassenen af dan in Roos' jongste jaren. Daar helpt geen moedertje lief aan. Voor de "Nederlandse" jeugd van de toekomst zijn een Afrikaanse moslim buurman, islamitische feestdagen en een leven zonder sinterklaas de normaalste zaak van de steeds veranderende wereld.

A.S. Perien | 03-02-17 | 20:12

Volgens mij wordt 90% van de kinderen links geïndoctrineerd door school/jeugdjournaal. Pas op latere leeftijd kom je erachter dat de lieve linkse wereld een behoorlijk rechtse directe kan hebben.

Fappelmoes | 03-02-17 | 20:12

Maken mensen zich werkelijk druk dat iemand gebasht wordt die zelf niets liever doet dan anderen bashen? Je oogst wat je zaait.

Controllos | 03-02-17 | 20:09

Afgezien van een paar goede docenten is het grootste deel van de lerarenkamer conformistisch politiek correct.

Kan me nog met plezier herinneren dat we bij de scholierenverkiezingen onderling afgesproken hadden allemaal op de Centrum Partij te stemmen. Bijna alle docenten compleet over de rooie, prachtig.

solcama | 03-02-17 | 20:06

Sommige mensen zijn voor Trump. Ik ben daar niet één van. Ik vind Obama wel heel lief en volgens mijn lieve juf is dat ook echt waar.

Nehemia | 03-02-17 | 20:05

Jackanders | 03-02-17 | 19:59
Er mag een 'w' af bij die eerste jouw.

Jackanders | 03-02-17 | 20:05

atheïstisch stemvee | 03-02-17 | 19:55
Ik begon me pas op mijn 16e te interesseren in politiek dankzij een hele goeie geschiedenisleraar. Als iedere stemgerechtigde jongere les van deze man had gehad was de opkomst onder jongeren 100%. Kwam ook door de opkomst van Fortuyn wat natuurlijk super interessant was, zelfs voor een 16-jarige puber. Op de basisschool keken we pas in groep 7 en 8 naar Schooltv maar we hadden het never nooit over politiek. Daar moet een 9-jarige zich ook helemaal niet druk over maken, ondanks dat papa nu politicus is.

Ardbeg | 03-02-17 | 20:05

@artie | 03-02-17 | 20:00
Je hebt minimaal zes paspoorten?

necrosis | 03-02-17 | 20:04

Mooi handschrift, netjes op de lijn, weinig spelfouten, een duidelijke boodschap. Ik ben het er niet mee eens, maar ik merk het ook om mij heen dat alle kinderen in groep 5 anti Trump zijn, randje activistisch. Dat krijg je in een door vrouwen gedomineerd educatie landschap.

Handsomeboy | 03-02-17 | 20:02

Watching the Wheels | 03-02-17 | 19:48
"bij elk verkeerd opstel"? dat valt toch wel mee?
Het geeft wel te denken, waar haalt een kind van 9 vandaan dat het een vaststaand feit is dat trump vrouwen (en meisjes?) discrimineert. Jeugdjournaal zou ik zeker niet uitsluiten, dat wordt op sommige scholen dagelijk in de klas bekeken. Zinnen als 'er zijn demonstraties van mensen die zeggen dat *vul iets in*'. Sommige kinderen zullen dat als waarheid opvatten 'omdat het op het journaal/tv is'.

noerg | 03-02-17 | 20:01

Overigens raakt het niet alleen kinderen. Er wordt al weken achteren elke dag gebasht. Trump-Wilders-Marine-AfD-Baudet-Vlaams belang-Farage en nog veel meer. Elke dag weer tot kotsens toe.

Ik begin steeds meer juist sympathie op te bouwen om die partijen een hart onder de riem te gaan steken 15 maart.

artie | 03-02-17 | 20:00

Heeft Roos volkomen gelijk in!!! Heb ook al onzin van een van m'n kinderen langs zien komen. Heb hem wel gevraagd wat hem bewoog dit te schrijven. Policor dus!!!

Messerschmitt | 03-02-17 | 19:59

Naïef van je Jan, dit is al jaren de praktijk op iedere basisschool.
Aan jouw de taak om het wereldbeeld van jouw kind weer de juiste richting op te sturen.

Jackanders | 03-02-17 | 19:59

Hoe dan ook treurig als een kind zich hiermee bezig houdt.

Carmelita | 03-02-17 | 19:59

Het taalkundig rammelende opstel van een lief 9-jarig meisje. Naïef, maar dat mag op die leeftijd (en nog zeker zo'n 10 jaar daarna).
Moet dàt nou per sé wereldkundig gemaakt worden?

EefjeWentelteefje | 03-02-17 | 19:58

Papa kijkt teveel politieke talkshows, laat Hannah eens Nickelodeon kijken net als alle andere kinderen.
.
Wel een heel slim kind als je dit op je negende uit je pen krijgt wanneer de leraar vraagt om een opstel te schrijven over wat je achter zou laten wanneer je naar Mars gaat. Ik had op die leeftijd een opstel geschreven over Joey en Mitchell van de bovenbouw.

Ardbeg | 03-02-17 | 19:57

Negen jaar oud. Groep vijf. Is het niet wat vroeg om kinderen met dergelijke maatschappijkritische ellende te bombarderen? Laat kinderen nu gewoon lekker kinderen. Die indoctrinatie kan later ook nog wel...

Enter Yeti | 03-02-17 | 19:57

Nog niet zo lang geleden kon Jantje niks fout doen op dit platform. De scheiding doet nog steeds pijn, getuige dit stukje natrappen.

Doelekkerzelfnormaal | 03-02-17 | 19:56

@artie | 03-02-17 | 19:48
Toen ik nog naar de lagere school ging hadden we het ook niet veel over politiek. Alleen dat rechts slecht was (Duitsers allemaal!) en Den Uyl was goed. Meer hoefden we toen niet te weten. Heerlijk overzichtelijke tijd.

atheïstisch stemvee | 03-02-17 | 19:55

Jullie gaan het nog veel vaker oneens zijn Jan, wen er maar aan. Kinderen horen zich tegen hun ouders af te zetten. Vandaar ook al die jongeren die PVV stemmen.

JTKDM | 03-02-17 | 19:55

Als het onderwerp inderdaad iets was als 'wat laat je achter als je naar Mars gaat', dan is het nieuws nog schokkender dan dat het al lijkt. Immers, dan is de indoctrinatie via scholen al zo ver gevorderd dat al op 9 jarige leeftijd kinderen automatisch anti-democratie, anti-vrijheid en anti-individu gedachten hebben bij alles wat ze doen.

destemmert | 03-02-17 | 19:53

Tja, je kind misbruiken voor politieke doeleinden? Denk dat de school dat al gedaan heeft. Een kind van 9 dat mondiale en globale problemen in een opstel kwakt lijkt mij duidelijk dat de school er anti Trump sentimenten opname houdt en dat vrolijk bij de kinderen inpepert.

ca12nag3 | 03-02-17 | 19:52

Oud stalinistische indoctrinatie van de kindertjes. En straks een speldje van de partij als ze haar ouders verraad en naar de goelags laat sturen.

Osdorpertje | 03-02-17 | 19:51

Voorjaarsmoe | 03-02-17 | 19:46
Ik tel in de gauwigheid zes fouten.
Nog afgezien van de verkeerde opbouw.
Soit.

Carmelita | 03-02-17 | 19:51

11 november 2016 was de dag dat een heleboel kinderen op de basisscholen tot huilens toe angstig waren gemaakt door leerkrachten die zeiden dat wereldoorlog 3 aanstaande is doordat Trump de vrouwenverkrachter(!) de verkiezing gewonnen had.
Ik zal deze linkse onderwijsrakkers dat nooit vergeven en vergeten met wat voor linkse indoctrinatie mijn kinderen te maken hebben.
Mijn schoolbijdrage krijgen ze nooit meer!

steekmug | 03-02-17 | 19:51

Meisje, meisje. Leer maar snel een vrachtwagen besturen. En bidden helpt ook.

RickTheDick | 03-02-17 | 19:50

Ach, zoals zovelen heb ik ook links onderwijs mogen genieten. Toch ben ik ondanks dat rechts geworden.

brienenoord | 03-02-17 | 19:49

Wellicht was de opdracht: Schrijf een opstel dat begint met "Als ik naar Mars zou gaan".
Einde.

Carmelita | 03-02-17 | 19:48

Vind Jan een aardige vent, maar ... je zou toch een vader hebben die bij elk "verkeerd" opstel dat je schrijft de hele wereld twittert dat het Jeugdjournaal en de leraar iets fout heeft gedaan. Je moet na het weekend toch weer naar school. Laat dat kind lekker kind zijn en heb een beetje vertrouwen dat het uiteindelijk altijd goed komt. Besteed desnoods eens een uurtje extra aan wat gesprekken om wat angst weg te nemen. Het kind wil in ieder geval geen conflict en vrede, lief kind.

Watching the Wheels | 03-02-17 | 19:48

Toen ik naar de lagere school ging, kreeg ik les in rekenen en taal. En tekenen en gym. Ik kan me niet herinneren dat er over de KVP, ARP en CHU (nu CDA) en/of de socialisten en de VVD gesproken werd. Laat staan over de politiek in andere landen of op andere continenten. Om eerlijk te zijn heb ik dat toen ook echt niet gemist op die leeftijd. Dat kan later ook nog en om de één of andere reden wordt je je dat later toch wel door de strot geramd door links-activistische docenten op VWO en WO opleidingen. Laat kinderen zijn wat ze zijn; kinderen. Ik heb zelf geen kinderen, maar mijn nichtjes hebben het ook al iedere keer over discussies op school over vluchtelingen, zwarte piet, moslims, Putin, Trump en Wilders. Die kinderen zijn 6 en 8. Laat ze met rust.

artie | 03-02-17 | 19:48

Ja, maar Jan is het er niet mee eens, dus er is nog wat te doen aan de opvoeding in Huize Roos...

Doe mij maar twee ! | 03-02-17 | 19:48

Beetje links in de notendop, alle feiten verdraaien, janken op tv in je slachtofferrol, je kinderen indoctrineren, je eigen geweld legitimiseren, de macht teruggrijpen om vervolgens zoveel mogelijk te graaien en doen of iedereen gelijk is.

HaatAth3ist | 03-02-17 | 19:47

Kinderen spreken de waarheid, altijd. *inlogcode GPapp overdragen doet*

en définitive | 03-02-17 | 19:46

Jan Roos is toch dat knaapje dat vroeger de Japie KingKorn-reclame deed? Of was dat al bekend?

De Ana(a)list | 03-02-17 | 19:46

Nou ja, ze schrijft in ieder geval beter Nederlands dan de gemiddelde hbo'er.

Voorjaarsmoe | 03-02-17 | 19:46

Zolang ze voor IS zijn is het goed toch?

padbuffel | 03-02-17 | 19:43

Het onderwijs is als eerste om te collaboreren, dat is nooit anders geweest.

smdyasc | 03-02-17 | 19:43

Ik begrijp wel dat je raar staat te kijken als je 9-jarige met een politiek epistel thuiskomt.
De leerkracht kan beter de spellingsregels uitleggen.

Carmelita | 03-02-17 | 19:42

TeeJee | 03-02-17 | 19:37Laat hij niet meer zien, hoe kinderen op school geindoctrineerd worden.

gatito | 03-02-17 | 19:42

Word een beetje moe van al die Trump bashing door linkse media en gutmenschen. En nu worden kinderen ook al zonder enige nuance zwaar geïndoctrineerd op scholen. Links is ineens veel extremistischer dan het meer genuanceerde rechtse politieke spectrum dat gevaar voor vrijheid herkent. Bijzondere tijden.

Jan, Leiden | 03-02-17 | 19:40

Alle leraren en leraressen het land eruit!

TRUMP | 03-02-17 | 19:40

Erg mooi handschrift voor een kind van negen. Complimenten aan de school, bij ons is het helaas nog hanenpoten...

nelson | 03-02-17 | 19:39

Ach, ik was nog links op m'n achttiende (!).

Daarna is dat overigens wel héél snel over gegaan. Wijsheid komt met de jaren.

Reinaert | 03-02-17 | 19:38

Netjes geïndoctrineerd door de school. Keurig links.


Maar Jan... wat doe je nu? Dit is van hetzelfde niveau Didi die zijn kindjes voor politiek inzet. Jammer Jan, je bent af.

TeeJee | 03-02-17 | 19:37

Dat gaat nog wel even duren voor er een generatie realisten komt

027 | 03-02-17 | 19:37

Stuur Hannah over 9 jaar lang bij mij voor een bijspijkercursus.

MyCatIsDoingThis | 03-02-17 | 19:37

Jan, laat je kind met rust.

Hoen | 03-02-17 | 19:36

Roos heeft gewoon een punt, dergelijke gedragingen zijn niet aan een school. Beter had de school de kinderen wat bijgebracht over oorzaak en gevolg en duidelijk gemaakt dat de heer Trump met zijn verhaal aansluiting kon vinden omdat zijn voortganger zoveel verdeeldheid heeft gezaaid door zich niks aan te trekken van de bevolking. Tevens had het parralel met het fascistsiche gedrag van de regenten in de EU aangehaald kunnen worden en dat dezelfde mate van verdeeldheid die hier gezaaid is door de politiek ertoe geleid heeft dat er een miljard partijen meedoen aan de komende verkiezingen en dat GeenPeil daar haar betsaansrecht aan heeft kunnen ontlenen. Xje aan de redactie en een fijn weekend jongens.

netniet | 03-02-17 | 19:35

Mag ik dit briefje wel taaltechnisch profileren?

necrosis | 03-02-17 | 19:32

Kan niet wachten om eens een opstel voor mijn kind te schrijven wanneer hij zo oud is. De leraar krijgt een hartaanval.

Svoboda | 03-02-17 | 19:32

Daar waar het in dit verhaal over Trump gaat had net zo goed klimaatsverandering veroorzaakt door de mens kunnen staan oftewel het klimafaat. Linkse zaken worden bij de kleine kindertjes er al goed ingeramd zo blijkt.

ProAsfalt | 03-02-17 | 19:29

Ach, geef hem groot gelijk. Kijk maar eens een aflevering van het Jeugdjournaal, meer linkser dan dat gaat het niet worden hoor.

Schmutz Geilmacher | 03-02-17 | 19:28

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken