Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Integratie-idealist Akyol: schuld van de leraar!

akyol.pngEen HORRORRAPPORT over mislukte integratie is het startsein voor linksmuppets het vliegtuig richting Ontkennië te boarden en ‘ja maar’-bakken de wereld in te knallen. Het rapportje was namelijk niet mis: moslimkindjes trekken zich niets aan van de mores in de klas, klitten samen, willen niet integreren: een dikke streep door de rekening van de idealisten die nog altijd geloven in geslaagde integratie en een geslaagde multiculturele samenleving. Dat er gezaagd wordt aan de stoelpoten van onderzoeksbureau DUO (niet die van de studieschuld) is tot daar aan toe. Illusieauteur Ozkan Akyol, die politiek correcte liflafjes in het Algemeen Deugblad mag pennen, gaat het verst in de justificatiehetze en slaat de plank daarbij finaal mis. “De oorzaak van misstanden in het onderwijs wordt nu volledig bij de mislukte integratie gezocht. Maar er speelt meer: zolang de leerkracht niet iemand is voor wie jonge kinderen automatisch respect hebben en er geen autoriteit in klassen mag bestaan, is het een kwestie van tijd voor totale anarchie op sommige scholen zal domineren.” What. The. Fuck. Akyol noemt de totaalverloedering van immigrantenkinderen tussen neus en lippen door en wijst vervolgens naar de LERAAR. Want iemand die voor de klas staat moet autoriteit hebben. Nou Ozkan, laten we eens beginnen bij een religie waarbij homoseksuelen, vrouwen en mensen die een ander geloof aanhangen sowieso geen enkel respect genieten. Waarbij een leraar wel de autoriteit kan uithangen, maar waarbij de kinderen door ouders en moskee geïndoctrineerd worden met compleet andere normen en waarden. Dat het in bepaalde kringen in Nederland kennelijk nog hartstikke normaal is elkaar met de plak te geven, wil niet zeggen dat vrouwelijke student-afjes met harde hand moeten regeren om terroriserende kansenparels in de hand te houden. De leraar is geen murw gebeukte idealist, JIJ bent een murw gebeukte idealist.

Reaguursels

Inloggen

Hij heeft natuurlijk an sich volkomen gelijk,
herstel voor de autoriteit van de leraar.
Maar daar kan een individuele leraar natuurlijk geen fuck aan doen zolang het Haagsche beleid softheid voorop stelt en schoolbesturen te labbekakkerig zijn om achter hun strenge doch rechtvaardige leraren te staan.

vander F | 03-02-17 | 15:01

Het is gewoon een gegeven dat de gemiddelde leraar murfgeslagen is door het gezeik, getreiter en desintresse van mening leerling.(..) En Den Haag wilt dit niet zien en elke regeringsperiode is er weer een randdebiel die zonodig aan onderwijsvernieuwing wil werken. (..) Mijn kinderen gezellig naar een witte school dus niets geen gezeik met problematiek van mohammedanen.
@ loser | 03-02-17 | 11:47
+1

telelezer | 03-02-17 | 12:17

Redacteur die dit stukje onzin heeft opgeschreven heeft in ieder geval geen abonnement op AD want al schrijft er eentje neutraal over hele integratie ding is het wel Eus.

beukjedemoeder | 03-02-17 | 11:51

Goede zaak dat deze man nog gastlessen geeft. Maar het is nu eenmaal een feit dat in alle turkse en marokaanse gezinnen de oudste jongens geen kwaad kan doen. Zij zijn bijna heilig verklaard. Want ja: oudste zoon. En als je tegengas geeft, dan begint het met racism, discriminatie om vervolgens bezoek te krijgen van boze ouders en uiteindelijk opgewacht te worden door vrienden en familie-leden. Het is gewoon een gegeven dat de gemiddelde leraar murfgeslagen is door het gezeik, getreiter en desintresse van mening leerling. En daar zal niets aan veranderen. En Den Haag wilt dit niet zien en elke regeringsperiode is er weer een randdebiel die zonodig aan onderwijsvernieuwing wilt werken. Ben uberhaupt blij dat ik jaren geleden verhuisd ben uit Rotterdam naar de provincie. Mijn kinderen gezellig naar een witte school dus niets geen gezeik met problematiek van mohammedanen.

loser | 03-02-17 | 11:47

Nee, het is niet de schuld van de leraar, het is de schuld van een systeem waarin categorisch wordt weggepamperd en weggekeken, waarbij met name die leraar het kind van de rekening wordt.
Kleine allochtone klootzakjes dienen ernstig gecorrigeerd te worden omdat hun ongeintegreerde en onaangepaste ouders dat mijn kennelijk verdommen.

mallekater | 03-02-17 | 09:45

Schuld van de leraar?
Dat lichtgetinte schorremorrie dat de scholen tegenwoordig overbevolkt is er schuld aan mensen met een goede opleiding wel drie keer nadenken voor ze voor de klas gaan staan om zich te laten treieteren door een stel rotjochies.

mallekater | 03-02-17 | 06:47

Dan moet je je kinderen ook niet naar een openbare school sturen: daar staat een of andere nitwit voor de klas waar ook goedwillende leerlingen met de beste wil van de wereld geen respect voor kunnen opbrengen.
Het is niet voor niks dat aan de overzijde van de grote plas iedereen met een beetje gezond verstand zijn kids het liefst naar de nonnetjes stuurt.

******** | 03-02-17 | 01:46

Ozkan zal er wel goed voor betaald krijgen. Zo werkt het wereldje nu eenmaal.

Nehemia | 02-02-17 | 23:52

Ozkan Akyol is een typisch voorbeeld van positieve discriminatie. Die stukjes in het AD van hem halen het nog niet eens bij de gemiddelde tegel van het reaguurdersgilde.

Nehemia | 02-02-17 | 23:49

en laten we snel eens alle nafri scholieren murw beuken, kijken of e dan misschien gaan deugen of oppleuren

Hemmenaar7 | 02-02-17 | 22:46

Er komt een dag dat er geen autochtone leraren voor allochtone scholen meer zullen zijn en ik herinner me dat een paar jaar geleden men probeerde om onderwijzers naar allochtoon Rotterdam te lokken met een premie van 5000 euro.
De allochtonen graven hun eigen graf omdat er straks niemand met kennis van zaken bereid zal zijn hun jeugd te onderwijzen en op te voeden. Het lijkt me vreselijk om voor de klas te staan waar leerlingen onderling een vreemde taal spreken en je bang bent die leerlingen tot de orde te roepen uit angst voor hun veelal primitief reagerende ouders.

weetjenog | 02-02-17 | 22:25

Ondanks dat het een islamofascist is, heeft hij wel een punt. Autoriteit muss sein. Zonder dat geen RESTEPC bij de jugend. Goed, bij brave Hollandse kindjes valt het wel mee maar bij de kindertjes uit Woestijnië met dito mentaliteit, ligt dat even anders. Die moet je keihard aanpakken, vernederen en voor lul zetten. Dan loop je natuurlijk het risico om neergestoken te worden of aangeklacht wegens raciesme. Wat een interessante tijden benne het toch....

Sliptong | 02-02-17 | 21:26

Leuk, al die experts hierboven. Er zijn er maar een paar bij volgens mij die weten hoe het er ECHT aan toe gaat.

3*links=rechts | 02-02-17 | 21:23

-weggejorist-

Marc9018 | 02-02-17 | 21:18

"Resultaat: waarschuwing van teamleider."
@EEnzame SchizofrEEN | 02-02-17 | 20:35

Tsja, dáár gaat het natuurlijk al meteen stevig mis. De schoolleiding moet uiteraard wel achter het onderwijzende personeel gaan staan!
Wàt een verhaal zeg. Ik kan heel goed begrijpen waarom u er de brui aan gegeven heeft. Wat moet dat vreselijk zijn om dag-in-dag-uit met dit soort 'prinsjes' te maken te krijgen...

Daarom, nogmaals, mijn petje af voor het onderwijzend personeel, net als voor politieagenten, ziekenbroeders, ambulancepersoneel, enz., kortom, iedereen die dagelijks in zijn/haar werkzaamheden de kolen uit het vuur mag halen dankzij het Grote Wegkijken van de buiten schot blijvende elite!

EefjeWentelteefje | 02-02-17 | 20:56

'Die gastjes moet respect worden bijgebracht', lees ik.
Als (nu net een week) ex-docent kan ik u vertellen dat dat erg lastig wordt.
Optie 1, 'hardhandig' optreden, zal niet gaan. Sterker nog, als er twee lieverdjes elkaar te lijf gaan, mag een docent er eigenlijk alleen naar kijken. Aanraken van kinderen is uit den boze. Geloof me, dat keer zich bij veel van deze slecht-geïntegreerden compleet verkeerd. En ja, dat heb ik persoonlijk meegemaakt. Resultaat: waarschuwing van teamleider.
Kindertjes verbaal waarschuwen: zinloos. Sterker nog, toen de teamleider lucht kreeg van mijn waarschuwing en belofte ("Met deze houding leer je niets, blijf je zo doen dan help ik je niet, ik steek mijn tijd liever in leerlingen die wel willen"), kreeg ik (weer) een waarschuwing. Dit kon juridisch op een later moment (examens) tegen de school worden gebruikt.
Er uit sturen dan maar? Enig idee wat dat lieverdje dan gaat doen? Nee, wij ook niet. Dus werden er grote vellen papier uitgedeeld met alle stappen die de docent vooraf moest uitvoeren en wat de actie verder voor stappen inhield. Docenten konden dit nauwelijks volgen, laat staan de leerlingen. Kinderen hadden dit in de gaten, dus er uit sturen had nauwelijks effect.
Wat zelfs niet hielp (om jullie voor te zijn): na laten blijven (ouders dreigden met juridische stappen, want hun prinsje móest werken), laten zitten (begin maar met een dossier aanleggen), verwijzen naar andere school (ja, gekke henkie!, ze zien je al aankomen), politie op school... Ja, inderdaad, politie op school. De wijkagent kende ons bij voornaam, wekelijks lieverdjes die opgehaald werden en een paar dagen 'geoorloofd afwezig' werden geregistreerd (lees: in de bak).
Wat enigszins hielp (maar op het randje): overtroeven en weglopen. Dus een leerling die persé op een plaats wilde zitten vroeg ik om ergens anders te zitten. Na herhaald weigeren, het was zín plaats, vroeg ik hem of hij autistisch was. Ja, dan wordt het stil. Uiteraard was het prinsje beledigd en schreeuwde om respect en wat dacht ik wel. Dus nogmaals de vraag herhaald. Pas de derde keer, hij stond op het punt uit te gaan halen, uitgelegd dat zijn gedrag een teken is van autisme. En of hij wel eens getest was, want dan konden we een verklaring voor hem regelen. En als het niet zo was, dat het dan toch wel vreemd was want het gedrag wees duidelijk op...
Daarna weggelopen en na enige tellen ging meneer mokkend op een andere plek zitten. De rest van de klas zat met grote ogen te kijken en vond het geweldig.
Inmiddels ben ik er wel klaar mee en zitten mijn kinderen op zowel een klein schooltje en op een speciaal school voor langdurig zieke kinderen. Dus wordt hen deze ellende (want dat is het gewoon) bespaard.

EEnzame SchizofrEEN | 02-02-17 | 20:35

-weggejorist-

hotmint | 02-02-17 | 20:27

Dus als ik het goed begrijp moeten leraren muitende mislim kindjes flink gaan meppen, zodat ze "automatisch" respect krijgen en dam alles goed komt.
.
Nou, geinig, laten we dat een tijdje gaan uitproberen...

hotmint | 02-02-17 | 20:27

telelezer | 02-02-17 | 16:20

En dat gaat dus van generatie op generatie. De uitzondering die je hier en daar vindt zijn nauwelijks of niet gelovig.

Fratello | 02-02-17 | 20:20

Daar ben ik het niet mee eens. Ook de leraren hebben een verantwoordelijkheid. Die kunnen nu wel door geenstijl in de slachtofferrol worden geduwt. Want; de nare moslims zijn de schuld dat de leraren bepaalde onderwerpen mijden.
Maar is de leraar niet ook verantwoordelijk voor de orde in zijn/ haar klaslokaal? Is 'moeilijke' onderwerpen vermijden niet een vorm van capitulatie?
Als je niet bereid bent om terug te duwen tegen complottheorietjes, waarmee de jeugd door hun ouders de klaslokalen worden ingestuurd, dan geef je dus toe dat de complottheorietjes waar zijn.

ratelaar | 02-02-17 | 20:15

Gelukkig, toch nog een paar mensen hier (Mokum Kosher e.a.) die de moeite hebben genomen om het stuk van dhr. Akyol daadwerkelijk te lézen. Want hij heeft wel degelijk een punt (of beter gezegd: meerdere), en verdient het domme gebeuk hier bepaald niet.

Het is - helaas - een feit dat de gemiddelde leraar (m/v) tegenwoordig het zo noodzakelijke overwicht en respect moet ontberen, maar dat heeft ook/voornamelijk te maken met de ontwikkelingen in het onderwijs die al sinds de jaren 1980 aan de gang zijn: onderwijs moet vooral 'leuk' zijn, alles wat als 'moeilijk' wordt ervaren - zoals bijvoorbeeld het leren van fatsoenlijk Nederlands - is afgeschaft, want schadelijk voor de kwetsbare kinderziel, of zo.

Voeg daaraan toe een decennialang gepropageerde 'les-in-eigen-taal-en-cultuur' (ja, hoe idioot kun je het maken), een cultuur waarin 'opvoeden' iets is voor de politie of de school (in ieder geval dus niét voor de ouders!), en daar ga je dan... resultaat: een totaal verziekte sfeer, waar kinderen niet alleen heel vervelend zijn, maar ook nog eens niets meer leren (en zéker geen taalvaardigheid in het Nederlands), waardoor later geen baan... wat dan natuurlijk weer de schuld is van de boze witte man. Jaja.

Maak van onderwijs weer ONDERWIJS, i.p.v. 'voortgezette kindercrèche'. Gewoon, ouderwetsch-degelijk onderwijs dus, dus wie zich niet gedraagt, niet mee kan of wil komen, die mag gáán.
De deur uit. Wegwezen, zoek-het-zelf-maar-uit!
Ouders die komen klagen? Idem dito.

Géén foontjes in de les, géén petjes op je kop, je bek houden als de leraar daarom vraagt. En natuurlijk: afgelopen met zandbakkië-taalgebruik. Alleen NEDERLANDS toestaan.
En natuurlijk ervoor zorgen dat de schooldirecteuren (m/v) één lijn vormen met het onderwijzende personeel.

Sterkte aan alle onderwijzers hier... jullie hebben een k*dt-baan, tegenwoordig.

EefjeWentelteefje | 02-02-17 | 20:09

Gaat die politiek correcte spagaat nog geen zeer doen?

Lesgeven met de fluwelen handschoen waar men alleen respect heeft voor de harde hand. De dialoog aangaan met volgelingen van een systeem wat zich als 'onderwerping' laat vertalen. Wilders polarisatie verwijten om een systeem wat segregatie promoot te verdedigen. Die achterlijke doodscultus met een kleuterneuker als grote veroverende voorbeeld de 'religie van de vrede' blijven noemen. Een boerkini verdedigen met keuzevrijheid. Integreren in een samenleving die als haram wordt gezien, en dan verontwaardigd roepen dat het mislukt is. Motie Halsema helemaal tof vinden en dan schrikken van oprukkend salafisme. En ga zo maar door.

Kan het politiek correct publiek zich niet gewoon aan allah overgeven. Dan is dat uit de weg en kan de rest inventariseren.

Aap Noot Miesje | 02-02-17 | 19:29

@Spanko | 02-02-17 | 19:00
Begrijp je het niet of wil je het niet begrijpen?

Orakel1958 | 02-02-17 | 19:17

Overigens: Tijdens hun studie leren de leraren tegenwoordig dat gezag verwerpelijk is. In plaats van te streven naar een gezonde gezagsverhouding wordt het gezag als zodanig verworpen. Maak het verhaaltje zelf af en kleur de plaatje.

Orakel1958 | 02-02-17 | 19:16

-weggejorist-

Orakel1958 | 02-02-17 | 19:11

Het is héél lang geleden. Maar ik heb op de middelbare school ooit een vechtende leraar en leerling uit elkaar gehaald. De leraar was begonnen. Hij vond de leerling zodanig verkeerd bezig omdat die zijn huiswerk niet had gemaakt dat hij hem eer oorvijg verkocht. Maar ja... zo'n joch van 16 mept natuurlijk drie keer zo hard terug. Krijg ik gezeik met de directeur van de school, geholpen door een geitenwollensokkenmadam die ik nooit meer heb terug gezien. Het zou niet aan mij zijn het gedrag van een leraar te corrigeren. Ik had de leraar de mogelijkheid ontnomen zichzelf te redden. Toen de directeur vroeg of het mij duidelijk was dat mijn gedrag niet in orde was zei ik dat ik de volgende keer exact hetzelfde zou doen. Er werd instemmend geknikt. Probleem opgelost.
*****
Die leraar was dus homo. Niet alle homo's zijn ook pedo homo. Niet alle homo's zijn als Robert Miklason. Maar je kunt als ouder en jongeman beter het zekere voor het onzekere nemen. En zo'n homo duidelijk maken dat jij de gevende en hij de ontvangende is.
*****
Respect moet je verdienen. Het laat zich niet afdwingen. En al die leraren voor een "kleurrijke klas" zeggen iets anders dan wat ze denken. En dat voelen de "gekleurden" heel goed aan. De "ontkenning" moet worden doorbroken. Harder jongens, harder. Ongeacht van welke "kleur" je bent, treiter deze leraren totdat de hypocrisie is gebroken.

Orakel1958 | 02-02-17 | 19:11

Eens met Mokum Kosher; de opmerking van Akyol wordt hier helemaal verkeerd uitgelegd. Hij geeft de leraar niet de schuld, maar constateert dat deze geen gezag meer heeft/mag hebben. En daar heeft ie 100% gelijk in.

Waar ie geen gelijk in heeft is, dat het een randstedelijk probleem is. Ook in zijn eigen stad zijn inmiddels voldoende lichtgetintiërs en wannabe-kaaskoppen te vinden die om het hardst strijden tegen enige autoriteit in de klas. De knuppel erover!

Contino | 02-02-17 | 19:05

Gelul GS. De boodschap was totaal anders. Maar als er niets te melden is kan je altijd zeiken op de NPO NRC DWDD. Deze site wordt wel erg zuur. Kan Joop nog wat van leren.

Spanko | 02-02-17 | 19:00

lastig als het merendeel van de leraar een lerares is in dit land.. En ja, daarvoor hoef je sowieso GEEN RESPECT te hebben of te gehoorzamen als Moeslim. Nog lastiger al juf geen hoofddoek en tent draagt.. want ongelovige da's niet halal.

ik hoor regelmatig van VMBO docenten, leraressen dat ze steeds minder les kunnen geven omdat ze het gros van de tijd gejijbakt worden en het manvolk op puberleeftijd echt meent al volledig het zeggenschap te hebben over wat dan ook.. als lerares doe je daar niets tegen.. want 'passend onderwijs'en leerplichtig.

fikkieblijf! | 02-02-17 | 18:43

-weggejorist-

henry4149 | 02-02-17 | 18:42

-weggejorist-

henry4149 | 02-02-17 | 18:42

Dankzei links is de verloedering ontstaan. Die vonden het nodig dat er geen meesters en juffrouw meer in de klas hoefde te zijn maar dat ze bij de voornaam benoemt werden. En dat links het maar normaal vind dat vaders geen hand geven en gesprekken voeren met een juffrouw omdat die vrouwelijk zijn. En dat links ook vind dat er in elke grote kleine stad/dorp minimaal enkele moskeeen horen te staan waar de linkse rechters ook nog vinden dat daar haatimams vrij hun gif mogen spuwen over de ongelovigen. Zo gauw we links met GL D66 PVDA EN DE CU voorop het land uit trappen en beginnen met de moslims die crimineel zijn zich niet aanpassen of hier illegaal zijn het land uit te stampen dan wordt het misschien nog wat met ons Nederland.

henry4149 | 02-02-17 | 18:42

voor moslims is de koran de waarheid. Men traint al kinderen op jonge leeftijd met de inhoud. Ze leren ook: ongelovigen -wij dus - zijn een duidelijke vijand koran (4-104) of , de gelovigen moeten de ongelovigen niet als mede standers nemen ( koran 3-28 ) Zo staan er nog meer in dat boek. Denkt men nu echt dat er integratie met moslims mogelijk is want hun helle god popelt om ze te zien branden. De schrik zit er bij moslims goed in. Daarom is het voor moslims beter als ze naar moslim landen gaan, fijn simultaan de bips omhoog en maar bidden met een bult op hun voorhoofd.

Aboe la | 02-02-17 | 18:32

@Marie Curieux | 02-02-17 | 17:46
"dat linkse partijen en vooral de PvdA er mede de oorzaak van zijn dat Turken en Marokkanen zo slecht integreerden omdat er nooit eisen aan hen werden gesteld. In de ogen van links waren het zielige mensen en kinderen die zelf niets konden en alle hulp nodig hadden, zonder daar ook maar iets tegenover te stellen."
-
-
-
Wanneer ik in een ander land als zielig behandeld zou worden zou ik toch echt behoorlijk kwaad worden en direct even heel goed duidelijk maken dat ik niet zielig ben en ook niet als zodanig behandeld wil worden.
Lekker makkelijk, wéér de schuld afschuiven...

authentic | 02-02-17 | 18:18

Je lult maar wat, akyol. Bij een overheidsdienst in a'dam zijn vorig jaar een dozijn "hoogopgeleide" allochtonen aangenomen, maar denk maar niet dat die "hoofddoekjes" ook maar een beetje aansluiting zoeken bij hun minder getinte nederlandse collega's. ZIJ WILLEN NIET INTEGREREN en beschouwen hun achterlijke haat cultuur als superieur.
Als ik de mening van een ambtenaar, hier weergeef, krijg ik een permaban.

Anjin Mohammed | 02-02-17 | 18:17

Akyol heeft zeker een punt. Leraren zijn inderdaad te soft. Orde en discipline is weg omdat de leraren vooral aardig gevonden willen worden. Dat samenklitten doen trouwens alle leerlingen, daar hebben die moslimkids echt geen alleenrecht op. Sterker nog het zijn juist vaak Nederlandse kinderen die het sterkst samenklitten. Allochtonen mengen nog wel... zie vaak genoeg vriendengroepen met Marokkanen, Turken, Surinamers en Kaapverdianen. Nederlanders hebben zelden gemengde vriendengroepen... hetzelfde kan gezegd worden over Hindoestanen.

koter | 02-02-17 | 18:13

Ik zou ze allemaal in de goot laten zakken en groepsonderwijs gaan geven via internet.
De Nederlandse jeugd hoeft niet de dupe te worden van allerlei tuig wat hier binnengehaald is / wordt.!!!
Stuk goedkoper en diegenen die leren willen, kunnen leren.
Kan de rest blijven klagen dat ze nergens een stageplek of werk kunnen krijgen !
Dat wordt het wel voor de toekomst.

A3an | 02-02-17 | 18:01

"(..)de Laisser-faire houding en die alles maar goed pratende ruggengraatlozen. Dat/die beschouwen ze als laf. Ook als dom, want je kunt je van alles permitteren. Daar lachen ze om. Je geeft ze daarmee ook macht. (....) De macht om je te misdragen want niemand durft je te corrigeren.
En diegenen die dat wel durven, worden verketterd door die linkse knuffelaars."
@ Marie Curieux | 02-02-17 | 17:46
-
Volkomen maar dan ook volkomen mee eens, en zie ook hoe dit geheel parallel loopt met hoe het in de hele NL samenleving gaat

telelezer | 02-02-17 | 17:51

DebraCadabra | 02-02-17 | 17:37
Ik denk dat Anita voor die jongens de perfecte oplossing is.

lingo star | 02-02-17 | 17:47

Sinds lange tijd, want doodziek van het policolor gelul en elke avond Trump bashen, heb ik gisteren voor het eerst weer naar DWDD gekeken en kan wel zeggen dat @Mosterd en veel reaguurders de plank volkomen misslaan. Akyol legde de vinger wel degelijk de vinger op één van zere plekken:

“De oorzaak van misstanden in het onderwijs wordt nu volledig bij de mislukte integratie gezocht. Maar er speelt meer: zolang de leerkracht niet iemand is voor wie jonge kinderen automatisch respect hebben en er geen autoriteit in klassen mag bestaan, is het een kwestie van tijd voor totale anarchie op sommige scholen zal domineren."

Volkomen mee eens! Akyol zei dit trouwens n.a.v. zijn ervaring als gastdocent bij middelbare scholen. Hij gaf als voorbeeld voor het gebrek aan autoriteit bij docenten dat leerlingen tijdens de les volop met hun mobieltjes bezig waren i.p.v. met de les en docenten dat kennelijk prima vonden of er niets meer van durfden te zeggen.

Toen Akyol n.a.v. het uitkomen van zijn eerste boek bij DWDD werd uitgenodigd, zei hij tot verbijstering van Matthijs en overige gasten aan tafel dat linkse partijen en vooral de PvdA er mede de oorzaak van zijn dat Turken en Marokkanen zo slecht integreerden omdat er nooit eisen aan hen werden gesteld. In de ogen van links waren het zielige mensen en kinderen die zelf niets konden en alle hulp nodig hadden, zonder daar ook maar iets tegenover te stellen. Hij vond dat niet alleen verderfelijke paternalisme van links, maar ook rieken naar racisme.

Ik hoopte dat Akyol dit punt (hoofdoorzaak) ook nog even zou noemen. In het onderwijs werken (ook al decennia) veel docenten die het linkse gedachtegoed aanhangen en uit angst om de gevoelige zieltjes van m.n. moslimkindertjes en hun ouders te kwetsen meegingen in hun eisen i.p.v. iets van hen te eisen.

Kinderen, maar ook volwassen, en zeker als ze uit landen komen waar autoriteit van ouders, docenten, politie etc. belangrijk wordt gevonden, respect afdwingt, hebben geen respect voor de Laisser-faire houding en die alles maar goed pratende ruggengraatlozen. Dat/die beschouwen ze als laf. Ook als dom, want je kunt je van alles permitteren. Daar lachen ze om. Je geeft ze daarmee ook macht. De macht om b.v. op scholen te bepalen welke onderwerpen er wel of niet behandeld mogen worden. De macht om je te misdragen want niemand durft je te corrigeren.
En diegenen die dat wel durven, worden verketterd door die linkse knuffelaars.

Enfin, Akyol hoor ik nooit meer over de kwalijke rol van links, de veroorzaker van de mislukte integratie. Hij is inmiddels door het linkse gilde omarmd, heeft een linkse vriendin en er moet brood op de plank komen.

Toch jammer en laf, dat ook.

Marie Curieux | 02-02-17 | 17:46

Leraren hebben vooral moeite met witte woede, ook weer een leuk frame om te vergeten waar het echte probleem om gaat.

lingo star | 02-02-17 | 17:40

Mooi voto! Maar afgezien daarvan, wat de man aangeeft (lerares moet smoel houden anders gaat neef A van leerling M er overheen) is toch ECHT schokkend. Maar het verbaast me niets. Misschien dat Anita daar voor de klas kan gaan staan?

DebraCadabra | 02-02-17 | 17:37

Zo moeilijk is het stukje van Akyol toch helemaal niet? Hoe kan Mosterd en met hem half reagerend GS dan zo in de war raken? Misschien nog een keer rustig lezen, zin voor zin, zonder er allerlei dingetjes bij te verzinnen die Akyol niet zegt.

zirk | 02-02-17 | 17:37

Mevrouw Shabu vraagt zich af of er ook (geen D666) rechters zijn die daar eens naar willen kijken.
Want. Oh nee.

Abu Shabu Shabu | 02-02-17 | 17:31

Ik zei het al vaker: Dit wordt moord en doodslag in ons eertijds goede vaderland!
Dek je maar vast in voor een tweede Oekraine of een voormalige Balkan situatie. Voor veel kleinere dingen is een burgeroorlog begonnen.
Uit de verderfelijke EU met schreeuwers als Verhofstadt. Een regering met mensen die voor Nederland zijn en weten waar ze over praten. Geen leugenaars en onbekwame sukkels.

ALLESANDERSSHOW | 02-02-17 | 17:31

rottmans | 02-02-17 | 16:50
Rugzakjes waren eertijds niet nodig. Er waren normen en waarden, klaar. Nu moet er van alles in dat rugzakje, beetje van dit beetje van dat, beetje van deze cultuur beetje van die cultuur, moskee-bezoekje er tussendoor voor wat meer begrip, enzovoorts. Die rugzakjes zijn inmiddels zwaarder dan de boekentassen, en er komt elke dag weer een scheut multikul bij, want wij moeten steeds meer nuance zien, steeds meer, subtiele onderscheiden weten te maken tussen bijvoorbeeld de "gematigde" Islam en het Salafisme, maar ook tussen Salafisten en terroristische broeders, zelfs waar binnen die gelederen die onderscheiden helemaal niet gemaakt worden.
En dan wordt er van een leraar verwacht dat-ie een evenwichtig pakketje normen en waarden samenstelt en als een rijkelijk gevuld boterhammentrommeltje aanreikt aan zijn leerlingen, om bovenin dat rugzakje te doen?
Sorry, maar ik kan het menig leraar niet euvel duiden dat-ie bang is geworden en de problemen maar uit de weg gaat. De werkelijkheid waarbinnen hij moet opereren is danig veranderd, en autoriteit is niet zo simpel meer als die was, omdat de omgeving waarbinnen die zou moeten gelden veel complexer is.
Die fucking politici weten zelfs niet meer wat normen en waarden zijn en welke zouden moeten gelden. Rutte zegt dat hij het als zijn eerste taak ziet om te normeren, maar komt niet verder dan een uiterst zielig "doe eens normaal", en Buma weet het ook niet verder te schoppen dat wat belegen christelijke waarden op te hoesten, waarden die al lang niet meer passen. En dan zou een leraar het wel moeten weten?
Akyol roept om autoriteit. Nou, die gaat-ie krijgen, maar het is niet de autoriteit die hij wil, vrees ik. Jammer voor hem dan.

Schoorsteenveger | 02-02-17 | 17:28

*lans voor Eus breekt* beetje tussen regels ook doorlezen mense!

(Behind)Doors | 02-02-17 | 17:27

Die leraren doen hun stinkende best die kinderen nog iéts van Nederlandse normen en waarden, ùberhaupt iets van Nederland(s) bij te brengen, en wat doet het pedante tafelheertje Ozkan? Hij geeft die leerkrachten nog fijn even een trap na.

Zenzeo | 02-02-17 | 17:25

En volgens DENK moeten we de islam maar accepteren ipv dat men integreerd.

Dus we moeten maar accepteren:

HAAT- tegen homo,s ,transgenders,lesbienes.
HAAT-tegen ongelovigen en andere religie,s en met name Joden.
HAAT-tegen vrouwen

Of u het maar allemaal even wil accepteren,

Namens Kuzu, bedankt.

Ce ca! | 02-02-17 | 17:23

Waarom krijgen Hanina en deze kneus keer op keer alle ruimte om het bij de Islam weg te schuiven? Ga weg. De Islam werkt hier niet. In de hele westerse wereld niet. Maar nee, hippie&co wilt ze knuffelen en warm houden. Geeft ze lekker een podium. Wat gaan ze daar spijt van krijgen..

GS410 | 02-02-17 | 17:23

"Zolang de leerkracht niet iemand is voor wie jonge kinderen automatisch respect hebben en er geen autoriteit in klassen mag bestaan, is het een kwestie van tijd voor totale anarchie op sommige scholen zal domineren.” Dat is inderdaad het probleem. Door- en door racistisch opgevoede allochtone kinders hoeven van hun ouders geen respect te hebben voor een blanke leraar. Helemaal als het een vrouw is.

His Lordship | 02-02-17 | 17:18

Een oordeel over het stukje van Akyol kan pas gegeven worden na het lezen van zijn laatste alinea. Hierin schrijft hij dat een leerkracht geen gezag meer kan of mag uitoefenen.
De redenen voor dat niet meer mogen en kunnen ingrijpen laat hij helaas lafjes in het luchtledige hangen.
Als ik mag raden dan is het angst van de leraar om niet meer gedekt te zijn door directie en bestuur van een school. In hun beleid om racistische beschuldigingen of negatieve publiciteit te voorkomen laten ze liever een leerkracht in de stront zakken dan dat ze tegen leerlingen durven optreden.

Ik ben het niet eens met de analyse dat Özcan Akyol de schuld verschuift. Wat hij doet, is een gerelateerd probleem aan de kaak stellen, iets dat nauw verband houdt met het feit dat sommige onderwerpen niet besproken worden in de klas.

En dat gerelateerde probleem is dat leerkrachten niet in staat zijn om orde te houden in de klas. Leerlingen dulden geen gezag en leerkrachten staan niet sterk genoeg in hun schoenen.

Akyol ontkent nergens de mislukte integratie als oorzaak. Hij stelt slechts - en naar mijn mening terecht - dat er méér is.

stefanboy78 | 02-02-17 | 17:17

Een beetje gelijk heeft Akyol natuurlijk wel. Goed onderwijs begint met respect voor de leraar en fatsoenlijk gedrag in de klas en op het schoolplein

R van Perzie | 02-02-17 | 16:59

Vrijwel niemand van de reaguurders denkt even na voordat hij/zij hier leeg loopt. hebben jullie het hele verhaal wel gelezen? Een leerkracht die niet durft te zeggen dat hij homo is, een schoolleiding die hem vertelt dat hij dat beter voor zich kan houden. daarbuiten: al decennia lag kun je lezen dat er veel mis is met de opleiding van leerkrachten in het basisonderwijs. Nou dat klopt, ook vwb sociale vaardigheden. van de kant af schreeuwen dat die moslims niet deugen is een ding maar er is evengoed veel mis binnen ons onderwijs, daar worden kinderen groot en krijgen ze een rugzakje met normen en waarden mee voor de rest van ons leven. Die sukkels met kinderen die een verkeerd wereldbeeld mee krijgen kun je weinig aan veranderen, de scholen echter wel, een betere, veel zwaardere opleiding en een (veel) betere beloning voor leerkrachten zou veel goed doen.

rottmans | 02-02-17 | 16:50

Klopt het dat niet dat leerkrachten minder autoriteit krijgen dan vroeger, en dat dat problematisch is? Ik lees er niet in dat hij dat de leerkracht zelf kwalijk neemt, het verlies van autoriteit is een teken van deze tijd.

VictorF | 02-02-17 | 16:47

".. overal waar de islam voet aan de grond heeft gekregen is het resultaat: haat, geweld, armoede, onderdrukking en alles waar de islam letterlijk voor staat.
Dit kan je alleen voorkomen door je eigen deugprincipes voor zelfbehoud even op zij te zetten en de haatislam resoluut met huid en haar de deur te wijzen.
@ Antitheïst | 02-02-17 | 15:37
-
Kan niet want dan word je door je eigen domme Deug-landgenoten voor het gerecht gesleept wegens "raassjiesme"
Nederland is verloren door onze eigen zelfmoord.

telelezer | 02-02-17 | 16:40

Volgens mij is Ozcan Akyol geen moslim. (Een Turkse naam betekent namelijk niet dat je moslim bent.) Dus een beetje flauw om het daarop aan te vallen.

fredflange | 02-02-17 | 16:36

Volgens de NRC is er sprake van een omgekeerde integratie, het gaat juist de andere kant op, segregatie, onder het oog van de leraren.
In 020 een school met 60 nationaliteiten, 1 % NL-ers.

Uw verz advs | 02-02-17 | 16:29

autoriteit zonder geweld, dat bestaat niet.
beter alle leraren een taser geven. dan hebben ze autoriteit.
zolang je nog niet eens iemand in zn nekvel mag/kan pakken want dan is het racisme. kan je wel iemand die vervelend is taseren. dat is realisme

001001001 | 02-02-17 | 16:23

oeps. twee keer "ge-entered" sorry joris

telelezer | 02-02-17 | 16:21

-weggejorist-

telelezer | 02-02-17 | 16:20

"Het algehele gebrek aan interesse aan alles wat Westers/Nederlands is (..)"
@ Fratello | 02-02-17 | 16:10
Inderdaad, maar het is natuurlijk allemaal de schuld van de leraar (want boze blanke man)
Ziehier onze toekomst:
Of wacht... het is inmiddels al het "heden" geworden:
Hoe een "fin" een oudere nederlander (in dit geval een "ongelovige" leraar) behandelt:
youtu.be/Kf6aoMikkXU
Nederland is van iedereen, enneh... Jij bent welkom in mijn land... hahaha...

telelezer | 02-02-17 | 16:20

Meneer Akyol:
"Ik ben ambitieus en omdat ik via de gewone wegen geen kansen zag om te groeien in mijn ambitie was de uitkomst om de criminele wereld in te wandelen."
en die denkt leerkrachten de maat te moeten nemen.

Roadblock | 02-02-17 | 16:19

'.. moslimkindjes .. klitten samen, willen niet integreren..' en daar geeft Akyol de leraar de schuld van.

Nee, Akyol.
De Koran heeft de schuld. En alle islamieten die strikt naar de leer daarin wordt gegeven. Wat zegt de Koran? Nou dit dus:

'Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen – en wie dat doet heeft geen deel aan Allah,' (Sura 3:28)

Zo, dan weet de mensen gelijk waarom die kindjes met elkaar klitten, en niet met 'anderssoortigen'.

gaffelbaard | 02-02-17 | 16:19

Is toch hartstikke mooi dit, een vrijbrief om vervelende moslim kinderen een pak ram te geven wanneer ze zich misdragen in de klas.

Waarvoor dank !

authentic | 02-02-17 | 16:17

"Wat me opvalt, is dat vooral jongeren in de Randstad, met name in Amsterdam en Rotterdam, bijna geen gezag dulden."
En wat voor jongeren zijn dat dan, beste Akyol?
dat zijn voor meer dan 50%, op vele scholen zelfs 85% allochtonen. Die niet opgevoed worden, en in het geval van islmietisme, ook nog eens een parallelle werkelijkheid ervaren waarbij de blanke christelijke leraar een stuk afval is.
Akyol heeft gelijk dat het niet accepteren van gezag niet alleen aan de mislukte integratie ligt, het ligt ook simpelweg aan het bestaan van een absurd grote niet-opgevoede en vaak criminele onderklasse in de grote steden.
Overigens liggen zaken als homo-acceptatie, en holocaust wel degelijk aan een mislukte integratie.

Nuchternederland | 02-02-17 | 16:16

Stukjes tikken over dingen zonder verstand van zaken te hebben.

Plank.... Mis...

Zo jammer.

teacher | 02-02-17 | 16:15

-weggejorist-

vokfeez | 02-02-17 | 16:13

Lang geleden zaten op mijn keurige lagere school in elke klas Ambonezen. Zuid-Molukkers hoor je nu te zeggen. Afkomstig uit een totaal andere cultuur en met ouders die het Nederlands niet of nauwelijks machtig waren. Ouders die bepaald reden hadden om de Nederlandse overheid en cultuur te wantrouwen. Maar er was respect voor de onderwijskrachten. Respect wat door de ouders was bijgebracht. Het kan dus wel.

A.S. Perien | 02-02-17 | 16:11

Het algehele gebrek aan interesse aan alles wat Westers/Nederlands is lijkt me het secundaire probleem.

Dat gebrek wordt gevoed door de ouders, dus zie daar het primaire.

Fratello | 02-02-17 | 16:10

Werkelijk niet te geloven hoe vel sommigen hier Özcan Alkyol afbranden. Als je het niet eens bent met wat iemand zegt of schrijft siert het je om dat te zeggen zonder discriminerende opmerkingen.
welstijl10 | 02-02-17 | 15:51
Discriminerende opmerkingen worden hier gejorist, wees niet bang.
U onwelvallige meningen daarentegen niet direct.

Nuchternederland | 02-02-17 | 16:09

telelezer | 02-02-17 | 15:22
Wat een tuig, die medelanders.
daar gaat helaas ook de PVV niets aan veranderen, Antillianen en Surinamers enz zijn niet uitzetbaar want 1 paspoort.

Nuchternederland | 02-02-17 | 16:06

Of Akyol snapt wel degelijk waar het probleem zit maar drukt zich niet heel duidelijk uit. Dan moet ie z' n column op Mocro. nl plaatsen. Daar waar het gehoord en gelezen moet worden.
In elk ander geval is het een irrelevante mening van een Turkse ex-gedetineerde als aanvulling op mijn morele kompas. Sure.

Moresnetunited | 02-02-17 | 16:04

Een paar verhalen van leraren ter Leeringh, Stigting ende Vermaeck:
"Toen ik terug op de speelplaats was, stonden er plots tien jongeren rond mij. Ze stampten me in de zijde en trokken hun arm rond mijn nek. Ook werd ik bedreigd en beledigd.
Maandag na het vierde lesuur werd ik aan mijn klaslokaal door twee leerlingen opgewacht. Ik werd opnieuw bedreigd, tot in de leraarskamer toe."
www.nieuwsblad.be/cnt/gpus2a0e
-
Eén op de vijf leraren op basisscholen en op het voortgezet onderwijs is het afgelopen schooljaar uitgescholden of op een andere manier verbaal bedreigd door leerlingen.
nieuws.tpo.nl/2015/12/18/20-procent-le...
www.nu.nl/binnenland/4184976/vijf-doce...
-
Directeur bedreigd met mes”. “Leerling gooit stoel naar studiemeester”. “Leraar in elkaar geramd”. De media smeren geweldincidenten op school graag breed uit. Verzekeringsmaatschappijen promoten zelfs speciale verzekeringen voor leraren.
www.klasse.be/archief/houd-uw-bakkes/...
-
Een paar commentaren van leraren:
"The girl was ignoring me and playing music on her mobile phone, so loudly that the rest of the class could hear. I kept telling her to stop. Then suddenly she lost control. Standing up, she put her face inches from mine and shrieked: "Don't make me hurt you""
-
hier nog een paar opvoedkundige linkjes.
youtu.be/OBmDIHXVnTU?t=11
youtu.be/QCfYvKe8mrg?t=24
youtu.be/cy53HMmMHYs?t=58
video.dailymail.co.uk/video/mol/2016/0...
www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/...
enz enz

telelezer | 02-02-17 | 16:03

Alkoyl heeft een goed afgewogen column geschreven, die zelfs nog gelinkt wordt in het GS artikel. Toch wordt er in datzelfde artikel selectief geshopt door een tekstje te citeren, dat maar een gedeelte van zijn betoog weergeeft. Schuimbekkend rageert de meerderheid van het GS volk. Verdomd triest hoezeer het niveau hier is afgezakt. Als er maar te janken valt. Met dank overigens aan Mokum Kosher en enkele anderen die wel de moeite hebben genomen iets verder te klikken, te lezen en te begrijpen.

andalucia | 02-02-17 | 16:01

... gemengde

Ron van Zon3948 | 02-02-17 | 16:00

Ik wil geen gemende scholen. Ik wil atheïstische scholen. En een ieder die daar niet naar toe wil of mag moet maar uitwijken naar een school in het perfecte buitenland. Inderdaad, kort gezegd: "Pleur op !!"

Ron van Zon3948 | 02-02-17 | 15:59

Hij heeft een punt. Het zelfde geldt voor de politie. Alleen is het probleem dat er geen breed maatschappelijk draagvlak meer is om anders/harder op te kunnen treden tegen tuig en problemen eens daadkrachtig aan te pakken.

En als er al eens anders/harder opgetreden wordt of de gedachten daarover uitgesproken worden, dan staan er direct een paar overspannen schuimbekkende moraalscheidsrechters klaar om de racismekaart of een andere slachtofferkaart te trekken.

JohnMatrix | 02-02-17 | 15:55

@Mr.Robot777 15:35: Het probleem is dat we de boel hebben laten versloffen. Grenzen stellen kan moeilijk zijn, maar het is niets vergeleken bij het verleggen van grenzen. Als een nieuw kind plaats neemt in een klas waar de kinderen u zeggen en misbruikte mobieltjes meteen worden afgepakt, dan neemt zo'n kind dat gedrag meestal wel over. En zo niet, dan is correctie een stuk makkelijker, omdat het kind deze correctie verwacht. Als het kind echter in een klas zit waar al complete chaos heerst, en de leraar zegt opeens: "en nu is het afgelopen met dat gedonder", dan schieten die kids meteen in de stoute verdediging.

Je wint geen respect door met je vuist op tafel te slaan. Maar als je al respect hebt is het een effectief middel om kinderen snel tot de orde te roepen.

Muxje | 02-02-17 | 15:52

Werkelijk niet te geloven hoe vel sommigen hier Özcan Alkyol afbranden. Als je het niet eens bent met wat iemand zegt of schrijft siert het je om dat te zeggen zonder discriminerende opmerkingen.
Helaas is het internet een prachtige plek voor dat kleine groepjes die het voor de rest verziekt.

welstijl10 | 02-02-17 | 15:51

Phoenix van Milete | 02-02-17 | 14:50
De leerkrachten geven om de lieve vrede te bewaren hun autoriteit uit handen.Het gefeminiseerde onderwijs kan de machocultuur van immigranten niet aan. Zitten tussen twee vuren. Gaan ze wel handhaven dan ontberen ze de steun van schoolbestuur,justitie en uiteindelijk de politiek.

joopnoord | 02-02-17 | 15:47

-weggejorist-

Titaantje | 02-02-17 | 15:46

Akyol is het perfecte voorbeeld van de mislukte integratie. Het komt er steeds weer opnieuw op neer dat iedereen in Nederland zich moet aanpassen aan degene die juist zouden moeten integreren. Dat zou op zich niet erg zijn als de minderheid een hogere moraal en ethisch besef zou hebben maar het tegendeel is uiteraard van toepassing. Dit land dient kennelijk afgezwakt te worden naar een derde wereld land waar vrouwen onderdrukt worden, homofielen gestenigd en kinderen een ros voor een kop krijgen als de leraar niet automatisch respect en gezag geniet. De heer Akyol weet dit ook wel maar hij wordt nu eenmaal betaald om het tegenovergestelde te beweren en dat komt hem vanuit zijn afkomst ook wel beter uit zo. Dus grenzen dicht! Niet nog meer van dit soort soldaten van de islam binnen halen. Bescherm uw land tegen het verval van onze welvaart en welzijn. We moeten daarnaast ook stevig uithalen in een debat naar degene die dit land niet uitgezet kunnen worden omdat ze hier legaal verblijven. Je bent Nederlander dus gedraag je zo. Intolerantie strafbaar maken desnoods. Voor minder minder uitspraken krijg je ook zomaar een straf opgelegd namelijk. Waarom dan niet voor openlijke homo haat??

ILF2 | 02-02-17 | 15:45

Ja, een leraar dient overwicht en autoriteit te bezitten, hier gaat het dus mis. De Nederlandse man wordt als watje opgevoed, gaat nar de Pabo wat een soort welzijns werkhuis is, wordt daar door vrouwen onderwezen in conflictvermijding en dialoog!
Wat willen we nog met deze opvoeding/opleiding.
Voorbeeld in Nieuwsuur, een vijftienjarig meisje staat op, maakt een gebaar van een mitrailleur, en zegt alle Joden moeten dood, wat te doen, meteen schorsen, geen dialoog en geen tweede kans, laat het conflict maar beginnen met de families en de rest van dat onwillige volk!

lanexx | 02-02-17 | 15:45

Titaantje | 02-02-17 | 15:37
Met 'internaat' bedoelt u eigenlijk 'gevangenis-arab-style', mag ik hopen?

Notenkraker | 02-02-17 | 15:41

Lekker goedkoop Özcan afkraken, een perfect geïntegreerde allochtoon (of eigenlijk gewoon Nederlander, geboren in Deventer) die trouwens geen moslim is. Wat moet zo iemand nog doen om eens een beetje respect te krijgen van de treurige pvv fanclub hier. Lees z'n stukjes eens af en toe, ze snijden soms best hout. En soms ook niet, maar je mag in dit land een mening hebben.

Ronman2k | 02-02-17 | 15:40

@Mokum Kosher | 02-02-17 | 15:30
Daar sta je daar als leraar met nog een jaar of 5 te gaan voor je pensioen: www.youtube.com/watch?v=Kf6aoMikkXU
Denk je nu werkelijk dat mensen uberhaupt zin hebben om confrontaties aan te gaan met dit soort primaten? Niet iedereen is gebouwd als Sem Schilt. De meeste mensen vermijden confrontaties en hopen stilletjes op de opkomst van een Nederlandse Ratco Mladic.

ChatBot | 02-02-17 | 15:40

Bestaan er ook mini-tasers?
Niet om de leerling meteen uit te schakelen maar om hem/haar
een flinke schok te geven.
Dan elke leraar een mini-taser naast het Spaanse rietje.
Dat zal ze leren.
Ps. een opgeladen condensator kan hier ook wonderen doen.

Dostranamus | 02-02-17 | 15:40

Maar ook de ouders van de kleine Morokkaantjes hebben geen respect voor de leerkracht.
Op een basisschool in A'dam wordt bij voorbeeld herhaaldelijk verzocht NIET voor de deur te parkeren bij brengen en halen.
Gaat gewoon door.
Altijd de Marokkaanse dames.
Ook zij vechten letterlijk wel eens.
Op het schoolplein dus.
Dus nee, er is geen respect.

Carmelita | 02-02-17 | 15:39

Zolang kinderen in dit land thuis worden volgegoten met intolerante haat gaat het helemaal niets worden hier in het westen.
Sterker nog, door de ideeën van de geweld verheerlijkende islamitische geschriften hier te laten woekeren staat er een bloedige burgeroorlog voor de deur.
Kijk maar eens rond in de wereld de afgelopen 10+ eeuwen, overal waar de islam voet aan de grond heeft gekregen is het resultaat: haat, geweld, armoede, onderdrukking en alles waar de islam letterlijk voor staat.
Dit kan je alleen voorkomen door je eigen deugprincipes voor zelfbehoud even op zij te zetten en de haatislam resoluut met huid en haar de deur te wijzen.
Assimileren of zandbak, vrede of oorlog.

Antitheïst | 02-02-17 | 15:37

"De oorzaak van misstanden in het onderwijs wordt nu volledig bij de mislukte integratie gezocht. Maar er speelt meer: zolang de leerkracht niet iemand is voor wie jonge kinderen automatisch respect hebben en er geen autoriteit in klassen mag bestaan, is het een kwestie van tijd voor totale anarchie op sommige scholen zal domineren."
Het lijkt mij dat Akgol oorzaak en gevolg door elkaar haalt. Misschien moeten er tuigscholen komen: een keer een docent bedreigen betekent verwijdering uit het zachte feminieme onderwijssysteem en overplaatsing naar een kostschool (lees: internaat) 100km verderop. Lik op stuk undsoweiter

Titaantje | 02-02-17 | 15:37

Mokum Kosher | 02-02-17 | 15:30
Alle dieren die in roedels jagen zijn erg succesvol. Of het nou hyena's zijn, leeuwen of wolven.

Begin je niet zoveel tegen. Een enkel dier uit zo'n roedel rent doorgaans weg. Loop jij in een winkelcentrum met je vrouw en je komt zo'n roedel tegen, dan begin je niks.

Tijd voor autochtone roedelvorming dus. Enfin, zul jij geen zin in hebben, ik ook niet. Ik vrees dat er een tijd komt dat het niet anders meer zal gaan.

Ichneumonidae | 02-02-17 | 15:36

Muxje | 02-02-17 | 15:19

Ik probeerde een iets genuanceerder beeld te schetsen van datgene wat hij heeft geschreven. En ben het met je eens over het onderwerp autoriteit maar het lijkt mij ook verdomd lastig als je voor een klas staat waarvan je bij voorbaat al weet dat je tegen een muur staat te kletsen als je bepaalde onderwerpen wilt bespreken of ze bepaalde normen en waarden wilt bijbrengen waar deze leerlingen gewoon op schijten. Moeilijk, moeilijk... Ben het verder met je eens om leerkrachten met "u" aan te spreken en bij de achternaam aan te spreken ipv Juf Lotte. Mobiele telefoons horen wat mij betreft niet thuis in een klaslokaal.

Mr.Robot777 | 02-02-17 | 15:35

"(..)Met de ouders praten als het gedrag niet verbetert. En schorsen en/of de onderwijsinspectie inschakelen als dat niet werkt. Bij agressie altijd politie en aangifte.(..)"
@ Muxje | 02-02-17 | 15:19
-
Maar daar is geen geld meer voor.
Het is een vicieuse cirkel: Geen geld om de immigranten-kinderen goed op te voeden omdat we dat geld hebben uitgegeven om diezelfde immigranten binnen te halen.
Uitendelijk zijn wijzelf de pineut door de gevolgen van dit desastreuse immigratie- en open grenzen-beleid
.
Bedankt Den Haag
Bedankt Brussel
Bedankt debiel kiesvolk

telelezer | 02-02-17 | 15:32

@ChatBot | 02-02-17 | 15:26
Dat is dus precies wat ik bedoel. Altijd die angst voor die lui. Jij dus ook. Misschien moeten leraren dat incalculeren en er voor zorgen dat het niet gebeurt. Ja misschien makkelijker gezegd dan gedaan, maar Nederlanders staan er nu niet om bekend zich dapper te gedragen als een Naffer tegen hen tekeer gaat. Laten we daar eerst eens mee beginnen en er voor zorgen dat zij niet bij het minste geringste over ons heenlopen op school, op straat, in de trein, in het winkelcentrum. Maar ja, zolang Nederlanders wegkijken en de gordijnen toe doen hebben Naffers de vrije hand. Ook op school.

Mokum Kosher | 02-02-17 | 15:30

Mokum Kosher | 02-02-17 | 15:19
Onder de vele bedreigen van Turkse lullen en Marokkaanse lullen, zijn onze leraren zo'n beetje aan het einde van hun Latijn.
Dit Nederland is in de afgelopen jaren wel zowel terug in de tijd gegaan en dit jawel komt alleen door de Allochtonen die de afgelopen 40 jaar hier in Nederland terecht zijn gekomen.
Jammer, had graag geweten hoe Nederland eruit had gezien zonder Allochtonen, maarja dat zullen wij nooit weten.
Ben in ieder geval blij dat wij er in meerderheid zijn, en dat de Nederlander nog steeds in meerderheid de dienst uitmaakt, anders hadden we allang verzopen qua onderhoud van onze dijken.
Weet je en dit zal zo blijven, gelukkig wel.

Havenwerker | 02-02-17 | 15:30

telelezer | 02-02-17 | 15:22
En gewoon omdat die arme man waarschijnlijk wat zei over verticaal filmen met een iPhone 7S 128Gb zonder autofocus, tijdens de schooluren.

Notenkraker | 02-02-17 | 15:30

Die Turk vreet belastinggeld, van jou en van mij.

succesvol | 02-02-17 | 15:27

Die Alkyol doet hetzelfde als die boventallige lolbroeken uit de West die zich door de Vara als cabaretier op het schild laten hijsen: verwijzen naar de eigen cultuur waarin pappie en ook mammie er niet voor schuwen om rake klappen uit te delen als de kindertjes zich niet gedragen. En daar lachen wij, Goedmensen, dan onbedaar;okl pm, want zo was het bij ons vroeger ook vóórdat wij Goedmensen werden en gingen bouwen aan het multiculturele paradijs.
Het is vals en dubbelzinnig, zo'n verwijzing naar het autoritaire van de eigen cultuur, want de vraag wat nou te prefereren is blijft in de lucht hangen. Het is tenslotte zo dat het afwijzen van een autoritaire houding aan de basis ligt van een geesteshouding die ruimte geeft voor pluriformiteit. De leraar van tegenwoordig heeft geen bestaande, welomschreven cultuur meer om zich heen om welke autoriteit dan ook op te baseren, omdat-ie rekening moet houden met meerdere culturen die elkaar deels niet kunnen luchten of zien en er, ieder voor zich, eigen normen en waarden op nahouden.
Vals en dubbelzinnig. Wat Alkyol eigenlijk suggereert is dat een monoculturele samenleving beter zou zijn dan een multiculturele. Wat hem hier de ruimte geeft neemt hij vervolgens af. We mogen geen ruimte geven.
Goed, Alkyol, gaan we doen. Minder ruimte geven. Betekent dan dus ook minder begrip tonen voor al die afwijkende kijkjes en meninkjes, en voorral al die gevoeligheidjes van die horden kindertjes met een migratieachtergrond.

Schoorsteenveger | 02-02-17 | 15:27

@Mokum Kosher | 02-02-17 | 15:19
Het is een Token-Turk met een onzinverhaal.
Als een leraar zo'n marekkaan in elkaar hoekt uit pure frustratie, dan wordt hij diezelfde avond op de parkeerplaats lek gestoken door de familie. Dus waar blijf je dan met je meninkje?

ChatBot | 02-02-17 | 15:26

Als hierboven ook al aangestipt heeft de 'verwijving' van het docentenkorps ook niet veel goeds gebracht. Op basisscholen tref je nauwelijks nog meesters aan en die er zijn, zijn vaak ook nogal natte pleedoekjes.

Ik zou menen om de docenten, vooral op de lagere school, meer middelen te geven om kinderen tot de orde te roepen. Dat hoeft niet gelijk meppen te zijn, maar een schorsing voor een week of maand zou moeten kunnen. Niet om alles, maar kinderen die hun juf stelselmatig zeggen dat ze haar hoerensmoel moet houden - tsja, dat vind ik niet kunnen. Uit welke hoek dat soort scheldpartijen komt hoeven we verder niet te raden, maar het lijkt mij het beste om vuur met vuur te bestrijden.

Niet alleen in het onderwijs trouwens, maar dat gaat zonder het te zeggen.

Ichneumonidae | 02-02-17 | 15:25

Azkol heeft groot gelijk.
Een leraar is een autoriteit.

Als leraren een klas basisschoolkinderen gaan behandelen als een klas wetenschapsfilosofen, zoals die vent in nieuwsuur, alsof die kinderen van 8 die opstaan in de klas om met een mitrailleur in het rond te schieten, te behandelen als kinderen die er "hun waarheid" op nahouden, dan kweek je radicalisten.

zazkia | 02-02-17 | 15:25

Die Aykol zal ook wel uit een Moslimland komen. Dat bedoel ik niet onaardig. Ik bedoel enkel te zeggen dat het voor die landen heel normaal is om alles wat op school gebeurt aan de school en de leraren toe te schrijven. Toen ik ooit op een middelbare school werkte was het al zo dat Moslim ouders nooit op ouderavonden kwamen. Toen was al duidelijk, maar aan die mensen moeilijk uit te leggen, dat, hoe goed de leraar ook is, de thuis-situatie toch wordt meegenomen naar het klaslokaal.
Dat is ook bij gevoelige themata zo. Een vriendin van mij die van Joodse huize is zei dat haar dochtertje thuiskwam van de kleuterschool met de melding over een klasgenootje "Achmed zegt dat wij dood moeten". Gelukkig wist dat meisje niet wat "dood" betekende en ook die Achmed zal dat niet geweten hebben; hij praatte enkel zijn gezinsgenoten na.

JoopRe | 02-02-17 | 15:22

"Ik hoor gisteren dat een lerares niet wist wat ze moest doen nadat één of ander moslima in haar klas zei dat ze joden wilde neerschieten. Wat dacht je van moslima gelijk keihard van repliek dienen en haar even terug op haar plaats zetten?(..)"
@ Dinand | 02-02-17 | 14:40-
dan wordt ze inelkaar getrapt door die lieve leerlingetjes "van de vrede"
www.telegraaf.nl/tv/nieuws/binnenland/...

telelezer | 02-02-17 | 15:22

@mezelf: Aksoy moet natuurlijk Akyol zijn. Damn U autokoerrekdt.

Mokum Kosher | 02-02-17 | 15:19

@Mr.Robot777 15:09: Ik geef de man deels gelijk. Er moeten leerkrachten met autoriteit voor de klas staan, maar dat dat nu niet zo is niet de schuld van die leerkrachten. Het is een cultuurkwestie. Niet in de zin van botsing van achterlijke culturen, maar de cultuur in het onderwijs. Dingetjes zoals de leraar met "u" en de achternaam aanspreken. Telefoons afpakken als ze ermee zitten te kutten. Naar de rector als ze stout zijn. Met de ouders praten als het gedrag niet verbetert. En schorsen en/of de onderwijsinspectie inschakelen als dat niet werkt. Bij agressie altijd politie en aangifte. Ja, je kan zeiken dat je met schorsen nog verder van huis bent, maar gewoon laten zitten maakt de zaak echt niet beter, en verpest het voor de rest van de klas.

Maar goed, als leraren weer als autoriteit voor de klas willen staan, dan moeten ze wel de zekerheid hebben dat ze rugdekking hebben van hun collegae, de directie, de inspectie, en het welwillende deel van de ouders. Het cultuurverhaal noem ik omdat die dekking er alleen komt als er bij iedereen, van minister tot amanuensis, ingeramd wordt dat het normaal is dat de leraar respect eist én krijgt, or else. Want die cultuur heerst er absoluut niet meer in dit tijdperk waarin ouders worden aangemoedigd te fucking onderhandelen met hun kinderen over hoeveel snoepjes ze mogen.

Muxje | 02-02-17 | 15:19

@GS & menig reaguurder:

Blijkbaar hebben jullie het stuk van Aksoy niet gelezen. Hij heeft gewoon 100% gelijk. Ik snap dit item op GS dan ook niet. Nergens praat hij de waardeloze opvoeding goed. Hij zegt wat hier op GS vaak verkondigd wordt. Namelijk, dat leraren slappe linkse huppellullen en huppelkutten zijn zonder enige vorm van autoriteit die mensen met hun naïeve wereldbeeld jonge allochtone kinderen te vormen. Dat als het er niets in het onderwijs wijzigt en in de hiërarchie op scholen onze Nederlandse kinderen straks het onderspit delven vanaf de lagere school.

Hulde voor Aksoy. Ik heb veel respect voor hem. Een Turkse Nederlander die gewoon zegt waar het opstaat.

Mokum Kosher | 02-02-17 | 15:19

Helemaal ongelijk heeft hij niet, hier in Mofrika heeft een docent het gezag in handen en zijn de kindjes een stuk gedisciplineerder dan in NL.

Münsterlander | 02-02-17 | 15:17

De zondagse islamscholen verbieden Dan krijgen de kleine moslimkindertjes weer respect voor de leraren.

watergeus | 02-02-17 | 15:17

Almasri | 02-02-17 | 14:56

Vertel mij dan eens even wat hij zo goed als iedere vrijdagmiddag bij de moskee aan de Smyrnastraat doet.
Eén eigenschap van de moslim is de schuld bij de ander leggen. Nooit eens de hand in eigen boezem steken. Ook in dit geval. Het komt erop neer dat hij van mening is dat het niet aan de mislukte integratie ligt. Daar wordt hij op aangesproken. Niet omdat het een turk is.

The_Challenger | 02-02-17 | 15:17

-weggejorist-

Havenwerker | 02-02-17 | 15:16

@Skidze | 02-02-17 | 14:49
Nee hoor, hij laat dat juist in het midden maar zegt wel dat de oorzaak niet uitsluitend bij gebrek aan integratie ligt.

IslamPislam | 02-02-17 | 15:15

heb een vriendin gehad die lerares was op een school met een redelijk deel moslim kindertjes, op een gegeven moment heb ik haar gevraagd mij niks meer over werk te vertellen, zo kwaad werd ik om haar verhalen. Die kids halen de meest verotte dingen uit, liegen tegen hun ouders en de ouders komen dan verhaal halen, dat gebeurt op zich ook wel bij autochtonen, maar moslim jongetjes hebben automatisch geen respect voor een vrouwelijke lerares en lijken ook minder moeite te hebben met het verdraaien van de waarheid.

geenspam | 02-02-17 | 15:14

De leerlingen vertelden zelf wat ik moest doen om de les rustig te laten verlopen.
@Heer Hugo de Waard | 02-02-17 | 15:02

hier gaat het dus al fout!
Ik ben nooit geslagen door leraren, maar sprak ze altijd aan met 'meester'.
Kwestie van opvoeding.
Als iemand mij gaat vertellen hoe ik mijn werk moet doen, dan doe ik iets verkeerd.

necrosis | 02-02-17 | 15:13

Ozkan spreekt zich m.i. niet duidelijk uit.
Hij vindt dat het niet alleen aan mislukte integratie ligt, maar: "zolang kinderen niet automatisch respect hebben voor de leerkracht, wordt het niks".
Maar hij geeft niet aan of dat gebrek aan respect te wijten is aan alloch-cultuur of aan gering overwicht van de leerkracht.

Carmelita | 02-02-17 | 15:12

-weggejorist-

MarcS | 02-02-17 | 15:11

@Dinand | 02-02-17 | 14:46 - kunnen ze zelf regelen. Klap een van die opruiende jochies een voor zijn muil. Hele familie komt om vechtlessen te geven. Zolang meester verliest moet hij nog wat oefenen. :-)

MarcS | 02-02-17 | 15:11

Ik ga graag tekeer op het islam orgel omdat ik dat zie als de grootste bedreiging van onze vrijheid maar in dit geval gaat GS wel erg kort door de bocht om een paar regels uit zijn column er uit te lichten. Ozkan Akyol is wel degelijk kritisch in zijn column en zegt oa dit:

"Wat me daarbij opvalt, is dat vooral jongeren in de Randstad, met name in Amsterdam en Rotterdam, bijna geen gezag dulden. De leraar is vaak een murw gebeukte idealist, die uit angst voor represailles al helemaal niet meer corrigerend optreedt.

Vorige week stond ik voor een klas vol vmbo'ers die allemaal hun mobiele telefoons vasthielden en daar druk mee bezig waren, terwijl hun lerares, een vrouw van 30 jaar, machteloos voor zich uit stond te staren. Af en toe slaakte ze een zucht van wanhoop.

Toen ik haar na de les vroeg waarom ze niet ingreep, vertelde ze dat de kinderen nog drukker worden als ze telefoons afpakt. Een keer had ze tijdens de les gezegd dat ze haar scholieren zonder gewetensbezwaren bij de politie zou aangeven op het moment dat er een bij Opsporing Verzocht in beeld verscheen. Een jongen verzekerde haar dat ze dan verkracht zou worden, door een vriend of een neef".

Mr.Robot777 | 02-02-17 | 15:09

Weten waar je het vandaan haalt, meestal na je 50e, www.onderwijsgeschiedenis.nl/Straffen/... Je komt uit een achterlijke cultuur of je komt het niethttps://www.al-islam.org/principles-upbringing-children-ayatullah-ibrahim-amini/chapter-74-physical-punishment Even zoeken in mijn moerstaal leverde niets op.

Hetkanverkeren | 02-02-17 | 15:09

necrosis | 02-02-17 | 15:01
Idd, en in een economisch ontwikkeld land wordt dit gefaciliteerd door de simpele wetmatigheid van vraag en aanbod.

Notenkraker | 02-02-17 | 15:09

Ergens heeft hij wel een punt. Als de docenten gewoon geen gezeik accepteerden, die raddraaiers er gewoon uit gooiden dan was dat al wel een begin. Wat mij betreft zijn de Nederlandse waarden en normen belangrijker dan een geschiedenisles over de Zonnekoning of de topografie van Brazilië

Laten we eerst de NLse normen en waarden onderwijzen voordat we verder gaan met echt moeilijke dingen als a2+b2=c2

Raad_maar_raak! | 02-02-17 | 15:08

Gister ook zo'n moslim bij Nieuwzuur (waar de islam als bron van het probleem uiteraard niet genoemd werd) die zich presenteerde als onderwijsman en de schuld ook bij alles behalve de islam legde en uiteraard geen weerwoord kreeg van Twan 'de deuger' Huys, zum kotzen.

Bieronimus Josch | 02-02-17 | 15:07

Vroeger hadden de "meesters" ruim 50 leerlingen per klas, veel minderen vergaderingen en naast hun bureau de "plak" nl.wikipedia.org/wiki/Plak_(lijfstraf...). Samen met de "pechvogel" de ultieme manier van orde handhaven en leerlingen te laten luisteren en waarschijnlijk de manier om onze cultuurverrijkers in het gareel te krijgen. In deze moderne tijden zou het natuurlijk ook moderner kunnen met het per knopdruk onder stroom zetten van de stoel van de onopgevoede leerling.

ALs je het vanuit die kant bekijkt heeft Aykol natuurlijk gelijk. Islam als godsdienst van de wrede en gewend aan strenge (lijf-)straffen lacht zich een pukkel om de watjesjuffen (ook dat nog, vrouwen, hoe kom je er op) van onze maatschappij.

Ik twijfel sterk of Asscher en Klaver dit onder onderwijsvernieuwing zouden zetten en persoonlijk lijkt mij dit ook niet de weg.

Een middeleeuws geloof moet je echter middeleeuws behandelen. Begin maar met dat misdadige broertje in de bak te gooien ipv onder noemer schaamtecultuur meteen weer vrij te laten. Goed voorbeeld en zo.

bergsbeklimmer | 02-02-17 | 15:06

Got allejesikristus.... waarom zou je een leraar de schuld willen geven van wat jullie collegamoslimgajes verrekken te doen?
Hoe halen die kutmoslims het in hun (waarschijnlijk niet aanwezige)hersens om onderwijzers en leraren op te zadelen met de taak hun eigen falen t.a.v. hun broedsel glad te prakken?
Iedere zogenaamd geintegreerde moslim die zijn schroot-rommel laat ontsporen is zijn plek in deze maatschappij niet waard.

mallekater | 02-02-17 | 15:03

Ooit kreeg ik een bijna complete 3e klas havo, direct van een Islamistische school, waar ze de eerste twee jaar hadden gezeten, om aan les te geven. De leerlingen vertelden zelf wat ik moest doen om de les rustig te laten verlopen. Als try-out heb ik toen Mehmed, die het gesprek niet gevolgd had en stout was, naar voren geroepen en hem gevraagd om zijn vingertopjes uit te steken. Ik mijn houten liniaal gepakt... en maar niet geslagen. Aan de hand van deze ervaring kon ik niet anders dan concluderen dat er inderdaad geslagen werd op de Islamistische school waar ze vandaan kwamen, want: 1. de leerling stak braaf zijn vingers uit, op de gevraagde manier, onderwijl licht trekkend met zijn gezicht, in anticipatie op de te komen klets (op de vingertoppen) en 2. de rest van de klas stoorde zich in het geheel niet aan deze exercitie en bleef doen wat ze aan het doen waren. De school was trouwens dezelfde school als waar M. Bouyeri als leerling voortgezet onderwijs op zat.

Heer Hugo de Waard | 02-02-17 | 15:02

Hebbiehemookweer | 02-02-17 | 14:44
De tering, ik ben zelf vader van 2 lieve meisjes en heb me voorgenomen altijd de leraar te steunen in zijn of haar beslissingen. Maar ik ben toch bang dat als ik iemand zoiets zie doen bij mijn kinderen ik van dat voornemen af zou stappen.

Staatsbaard | 02-02-17 | 15:01

@Skidze | 02-02-17 | 14:49
Welk aangeleerd respect?
Ook al zijn ze hier geboren, ze voelen zich Turk of Marokkaan.
Dan voelen ze zich moslim, en daarna hebben ze een Nederlands paspoort.

necrosis | 02-02-17 | 15:01

Integreren mislukt als je helemaal NIET wil integreren en dag en nacht voor de schotelantennetelevisie naar je thuisland zit te kijken en geen Nederlands wil/kan/ praten.
Als het in het thuisland zo goed is ga dan naar huis.

alshetware | 02-02-17 | 15:00

Ik vrees, dat velen, inclusief Mosterd, het stuk niet goed gelezen of begrepen hebben.
In de eerste plaats is Ozkan Akyol naar eigen zeggen geen moslim. Verder constateert hij dat vele allochtone kinderen bedroevend slecht zijn geintegreerd en geen respect hebben ook niet voor hun leraren. Wat is daar "Links" of "ontkennend" aan?
Hij bevestigt alleen maar wat Geenstijl in vele stukjes erin probeert te hameren.
Mocro's die zo slecht geintegreerd zijn, mogen van mij ook wel volgens hun eigen cultuur wat beschaving worden bijgebracht, met de lange lat.
Ozkan Akyol heeft groot gelijk, maar krijgt het hier kennelijk niet vanwege zijn turkse naam

Almasri | 02-02-17 | 14:56

-weggejorist-

lordwally | 02-02-17 | 14:56

De maatschappij is maakbaar! Als men zich hier komt vestigen uit een of ander achtergebleven zandland dan zal de immigrant kennis nemen van de verworven linkse idealen en het juk van de islam afwerpen en zich voegen bij de blije linkse bevrijde mensen en ook links stemmen. De meegebrachte culturele meerwwarden zal de autochtoon zeer interessant om kennis mee te maken en ze lokale saaie hollandse hap verijken. Het schoolplein zal een fraaie mix zijn van alle nationaliteiten waar kinderen met respect voor elkaars verschillen samen zullen spelen.

*en toen ging de wekker*

Charles de Batz | 02-02-17 | 14:55

Skidze | 02-02-17 | 14:49 Aangeleerd , ?
Say no more.

medelmo | 02-02-17 | 14:54

Schooldirecties liggen op hun ruggetje voor hun commerciële belangen. Meer leerlingen is meer geld en makkelijker begroten. Wat ouders willen is wet. Ook al spreekt de ene ouder de andere tegen en ontstaat daardoor een stroom tegenstrijdige orders aan professionals die in de loopgraven staan.

Goede docenten kunnen alleen carriere maken door het vak te verlaten, of ook zich belangrijk te vinden in een nutteloze managementlaag.

Het wordt tijd dat schooldirecties zich als ondersteunend personeel gaan opstellen. Als onderwijsassistenten, en ook in die schaal betaald worden.

Het ministerie van onderwijs heeft nu de meeste mensen met een onderwijsbevoegdheid in dienst die niet voor de klas staan. Zet die eens twee dagen in de week voor de klas. Om de connectie met de echte wereld te houden, geheel in lijn met het empirisme. Vul je ook een belangrijk deel van het lerarentekort op.

Kom ook eens met regels voor een maximaal aantal kinderen in de klas. Er wordt betaald voor gemiddeld 25, grote scholen zitten op 30 en besteden de rest om een half verenigingsleven van theaters, sportvelden en andere buitenschoolse projecten te betalen om maar onderscheidend te zijn.

Oh en een docent die een autoriteit is? Dat kan alleen als dat gesanctioneerd wordt door ouders, directie en kinderen. Als de eerste twee groepen het verkeerde voorbeeld geeft aan de derde groep is die wensgedachte compleet kansloos.

Op TV is nu de serie Dream School, waar kutkinderen beloond worden met de meest speciale docenten. En wat blijkt... het werkt niet.

En daarna krijgen diezelfde kinderen die niet meekomen en normaal kunnen doen alle aandacht van de zieligheidsindustrie, politie en gratis uitkeringen. Hebben de hele dag de tijd om in moeilijke wijken er een teringzooi van te maken.

De kinderen die wel wat maken van hun school mogen betalen.

Feynman | 02-02-17 | 14:54

Nee Akyol. De rottigheid is gekomen in de jaren 80. Jullie hebben alle kansen gehad met Turkse lessen op de openbare scholen. Integratie kwam maar van één kant. De heren Seker en Kapikiran kregen de toenmalige Voorstad-centrumschool in begin jaren 80 al zo ver om bezoeken aan de moskee te brengen. De school en de moskee zat vroeger hemelsbreed 1500 meter tussen. Heden ten dage is de afstand precies 0 cm. Het buurtkrantje in de Voorstad wordt al sinds 1982 in twee talen afgedrukt.

The_Challenger | 02-02-17 | 14:52

Volgens mij ligt de oorzaak hier toch echt bij de ouders van kinderen die alle joden will doden. Opvoeden of oprotten.

lolwtfbbqrofl | 02-02-17 | 14:51

@kom hoe heet ie | 02-02-17 | 14:46
Die vent schrijft om de dag een stukje, maar dat maakt zijn baardje niet minder scheef.

necrosis | 02-02-17 | 14:51

Het ligt inderdaad aan de leraren; of beter gezegd aan het onderwijs.

Dit is al decennia lang een PvdA bolwerk en is sterk gefeminiseert.

Vrouwen doen veel sneller aan conflict vermijdend gedrag.
Tel daar de PvdA neiging bij op om iedere niet-autochtoon als nobele wilde te zien en als zielig slechtoffer van die gemene witten (Witten dat zijn alle niet PvdA autochtonen.

Phoenix van Milete | 02-02-17 | 14:50

wijzen en ergens anders neerleggen ,goh joh verrassing.

medelmo | 02-02-17 | 14:50

-weggejorist-

Skidze | 02-02-17 | 14:49

Ozkan heeft gelijk, als weer een van zn cultuurgenootjes de les ligt te verzieken moet er gewoon ram-bam opgetreden worden en anders opzouten uit de klas.

iustus | 02-02-17 | 14:48

Ligt dan heh ;-)

WatZalIkErvanZeggen | 02-02-17 | 14:48

meneer Q | 02-02-17 | 14:41
Daarom zou het verplicht moeten worden in Nederland om leraren ook op zelfverdediging te sturen. Eventueel onder werktijd wat mij betreft. Zo kunnen ze zich ook weren tegen fysiek geweld. Ja is natuurlijk te gek voor woorden maar helaas, dit is de wereld die we nu hebben. Totaal geen respect en ontzag meer voor leraren.

Dinand | 02-02-17 | 14:46

En weer een moslim die zelf de beste argumenten aandraagt waarom je tegen moslims moet zijn. Moslims voeden hun kinderen namelijk niet of nauwelijks op een geven graag een ander de schuld van hun eigen onkunde. Deze man onderschrijft dat natuurlijk volledig met zijn argumentatie.
Dat het licht aan het totale gebrek aan opvoeding, een minderwaardige macho cultuur en een geloof die mensen een vrijbrief geeft om zich als beesten te gedragen, daar durft hij nog niet aan. Maar je bent wel de grootste wensdenkende deug-druif als je dat niet tussen de regels door kunt lezen.

WatZalIkErvanZeggen | 02-02-17 | 14:46

Zou Ozkan weten dat zijn 'streepjesbaardje' scheef zit?

necrosis | 02-02-17 | 14:46

Die Aykol die dus élke dag bezig met dat zogenaamde 'strakke' baardje van hem, en dan zit het nóg scheef.

kom hoe heet ie | 02-02-17 | 14:46

Ik vrees dat ik het met deze meneer (wie hij ook moge zijn) eens moet zijn.
-
Wat krachtiger, meer respect genererende figuren voor onze vaderlandse schoolklassen zou nog niet zo gek zijn.

bisbisbis | 02-02-17 | 14:45

Opvoeden doe je thuis, niet op school.

Harrymetnuance | 02-02-17 | 14:45

Misschien moet de leerkracht maar dezelfde straffen toepassen als in Zandbakkië wanneer de regels ivm respect, mensenrechten en gelijkheid niet worden nageleefd.

Notenkraker | 02-02-17 | 14:45

En tadaaa, zie daar de uitslag op 15 maart mede door verklaard.
de Voorzittert | 02-02-17 | 14:37
=
Inderdaad, de uitslag is NU al bekend een CDA/VVD/D66 regering.
Het domme volk blijft erin trappen.

meneer Q | 02-02-17 | 14:44

Yep en als er dan corrigerende klappen vallen dan staat het schoolplein vol met bezorgde familieleden die de kuffarleraar wel eventjes van repliek zal voorzien. Akyol heeft dan weer wel klappen gekregen, van de molen.

DeEeuwigeZwitsal | 02-02-17 | 14:44


De Egyptische krant ‘Egypte Vandaag‘ schreef op 25 mei 2011 over nogal ongewone toestanden in het Jeugdcentrum in Kafr El-Deeb in Egypte. De lokale dorpsonderwijzer heeft het nieuws gehaald met zijn consequente toepassing van lijfstraffen. Hij maakt er helemaal geen moeite mee om alle kinderen van zijn klas af te slagen met een flinke stok. Lijfstraffen zijn in de moslimwereld algemeen aanvaard. Waarschuwing: niet voor gevoelige zielen! [bron]

Deze video heeft nogal wat opschudding veroorzaakt in Egypte, waarop te zien is hoe een onderwijzer in Kafr El-Deeb de geschreven taken van kleine kinderen in zijn klas beoordeelt waarna elk van hen wordt gestraft door flink wat slaag met een regel. De cameraman die de hele afstraffing filmt moet er een paar keer hartelijk om lachen.

Aan het einde van de videobeelden zien we dat er aan de andere zijde van het klaslokaal een aantal volwassenen gewoon stonden toe te kijken en helemaal niet protesteerden, laat staan dat er iemand tussenbeide kwam. Een verschrikt meisje probeert aan de afstraffing te ontkomen en krijgt daarom nog meer slaag dan de andere kinderen. Een misselijk makend schouwspel. [bron: Elder of Ziyon]

Lijfstraffen in scholen zijn in België al verboden sinds 10 december 1949 toen een Brussels rechter een leraar bestrafte omdat hij een jongen vier lichte slagen met een rietje had gegeven, naar goede Engelse kostschooltraditie. Maar het komt nog wel regelmatig voor. 80% van de lijfstraffen voor kinderen komen voor binnen het gezin.

www.youtube.com/watch?v=c60uaI3PObo

Hebbiehemookweer | 02-02-17 | 14:44

Mosterd, perfect stuk waar niets meer aan toe te voegen is. Er is dus maar één echte oplossing: minder, minder en minder!

niemandzielig | 02-02-17 | 14:43

Je zou bijna denken dat, in bepaalde culturen, "Lak aan gezag" genetische wordt doorgegeven.

Spare Rib | 02-02-17 | 14:43

Wat een poep praat die kebabvreterT. Ik zie het op de school van mijn -welopgevoede- bloedjes. Taalgebruik met kankah en nigga tiert welig, ook bij blanke kinders, sommige kinderen weigeren zich volstrekt aan te passen aan welk onderwijs dan ook. En hij zegt dat leraren strenger moeten zijn? Rot op joh, opvoeding begint thuis (waaronder normaal Nederlands praten).

LJBrinkhorst | 02-02-17 | 14:43

Als een leraar het aandurft om een standje te geven staat gelijk de halve familie op het schoolplein. Je lult uit je nek Akyol.

Nilfisk | 02-02-17 | 14:43

Dit is precies de reden dat segregatie zo volkomen normaal is. Blanke ouders hebben geen zin om hun kroost in een klas te stoppen waar de leerkracht 95% van z'n tijd kwijt is met het disciplineren van tuig. Dus laat de autoritaire leerkrachten maar fijn hun energie verspillen op zwarte scholen.

Taggart | 02-02-17 | 14:41

ALS een leraar eens 'n keer kordaat optreedt dan kan hij klappen verwachten omdat hij een "ongelovige hond" is.
Pas geleden heb ik dit nog meegemaakt.

meneer Q | 02-02-17 | 14:41

Ik vind het ook schuld van de leraren namelijk ze treden niet hard genoeg op tegen moslim leerlingen die met walgelijke ideeën rondlopen en dit in de klassen uitspuwen. Ik hoor gisteren dat een lerares niet wist wat ze moest doen nadat één of ander moslima in haar klas zei dat ze joden wilde neerschieten. Wat dacht je van moslima gelijk keihard van repliek dienen en haar even terug op haar plaats zetten? Als ik dit zou zeggen in mijn jeugd tegen een leraar dan zat ik een paar dagen thuis met een schorsing aan mijn broek. En nu mag het allemaal blijkbaar. Laten we heel eerlijk zijn, leraren in deze tijd zijn gewoon linkse softies die niet durven op te treden tegen moslim leerlingen.

Dinand | 02-02-17 | 14:40

Ozkan Akyol heeft heel soms nog wel een punt, maar hier slaat ie de plank volledig mis.

Beter_Posz | 02-02-17 | 14:40

Dit is ook weer eentje in de categorie Marcouch, Benali, Kuzu, en de rest van de wolven in schaapskledij. Trap Er Niet In.

Normpje | 02-02-17 | 14:40

logisch, want dit nare volk kent geen zelfreflectie. Altijd heeft een ander de schuld.

WillemWordtWakker | 02-02-17 | 14:38

Het AD is de Azijnbode en NRC inmiddels links gepasseerd. En niet door de nieuwe Woodward of Bernstein maar door wannabee columnisten zonder enige kennis van zaken maar wel met... een mening! Tenenkrommend en uiteraard niet meer door te komen door de Voorzittert maar helaas wordt al die meuk nog wel gelezen door de zwijgende meerderheid waarbij er altijd bij een x-percentage nitwits blijft hangen: hmm zit ook wel wat in. En tadaaa, zie daar de uitslag op 15 maart mede door verklaard.

de Voorzittert | 02-02-17 | 14:37

Leraren hebben het tegenwoordig al zo moeilijk... al het geleuter buiten het klaslokaal om, rekening houden met al die lange tenen, scheldende ouders, bijzondere kinderen die geen toegang meer hebben tot speciaal onderwijs, en natuurlijk de Gestapo van de Onderwijsinspectie.
Dan komt dit commentaar er nog eens overheen. Van mijn voormalige stadgenoot die à la Arafat eerst misdrijven pleegde, daarna ermee stopte en nu bijkans een Nobelprijs verdient omdat hij zo nobel was om te stoppen met zijn criminele activiteiten.
Het probleem ligt nadrukkelijk niet bij de leraren. Wat zou er ten opzichte van vroeger immers veranderd zijn dat de leerlingen opeens geen respect meer hebben?

Gajus | 02-02-17 | 14:36

mag ie straks weer bij DWDD bij Matje aan tafel schuiven en weer € 2000 van uw belastingcenten innen

Slowmove | 02-02-17 | 14:36

De domme man moet dit wel schrijven anders mag hij niet meer aanschuiven aan de deugtafel van Matthijs.

Titje | 02-02-17 | 14:35

@BroodenSpelen | 02-02-17 | 14:30
Pats!!

ProAsfalt | 02-02-17 | 14:34

Waarom willen grote groepen mensen toch niet inzien dat de Islam niet of slechts ten dele, samen gaat met de Nederlandse cultuur. Ik word hier zoooooo moe van. Te gek voor woorden dat moslimkinderen worden ziek gemeld op Christelijke schoolfeesten en dat de handen van juffen worden geweigerd door moslimmannen. Dit kun je toch niet normaal vinden!!

GezondVerstand2.0 | 02-02-17 | 14:34

"maar waarbij de kinderen door ouders en moskee geïndoctrineerd worden met compleet andere normen en waarden"
.
Vergeet ook vooral de schotelantennes niet...

Peter_K | 02-02-17 | 14:33

Laten de islamitische mores van lijfstraffen maar weer invoeren. Iedere leraar krijgt een Spaans rietje als basisuitrusting.

BroodenSpelen | 02-02-17 | 14:30

REAGEER OOK