Meer meer meer Marokkanen = meer meer meer stemmen voor Greet
Interessant artikel op de site van de momenteel anders beziggehouden politicoloog Armen Hakhverdian. Al tijden lees je in de minder geleerde krantenkolommen namelijk twee tegenstrijdige verklaringen voor het succes van Wilders: de ene kant roept dat IEDEREEN DIE PVV STEMPT HEP NOG NOOIT EEN MARREKAAN VAN DICHTBIJ GEZIEN en de andere kant JA NATUURLIJK STEMP IEDEREEN PVV KOM DOOR AL DIE MARREKANE. Nou hop, Joran Laméris, Michael Savelkoul, en Jochem Tolsma dat uitzoeken. Wat blijkt? De andere kant heeft gelijk: als er in een buurt meer dan 15% niet-westerse-migratie-achtergrondiërs wonen, is de kans groter dat de inwoners van de autochtoonse persuasie meezingers met Annemiek zijn. "Juist deze stemmers hebben het idee dat hun buurt erop achteruit is gegaan door de komst van minderheden. Deze ervaren (of gepercipieerde) etnische dreiging is een sterke voorspeller voor de steun voor de PVV, en radicaal-rechtse partijen in het algemeen (zie bv. deze studie). Behalve meer dreiging, is er in buurten met meer niet-westerse minderheden ook meer positief interetnisch buurtcontact. Hoewel eerder onderzoek heeft aangetoond dat positief interetnisch contact negatieve houdingen ten opzichte van etnische minderheden kan verminderen (zie bv. deze studie), vinden wij nauwelijks bewijs dat het interetnische buurtcontact de steun voor de PVV dempt." Oftewel: reuze leuk dat die meneer van de Turkse supermarkt altijd zo vriendelijk hallo zegt, maar als je dochter een keer wordt bespuugd door hanggroepjongeren, dan geeft dat laatste de doorslag. Stukkie nuance want zo zijn wij: in de meeste buurten (5 op de 6) wonen MINDER dan 15% niet-westerse allochtonen. En ook in die buurten stemmen mensen toch echt wel eens op de PVV. "De etnische samenstelling van de lokale woonomgeving is dus niet de verklaring voor het electorale succes van de PVV." Weet u dat ook weer.Minder, minder, minder? De voorkeur voor de PVV in diverse buurten https://t.co/j05b8PMcqu
— Stuk Rood Vlees (@StukRoodVlees) 31 januari 2017
Reaguursels
InloggenNederland moet weer terug naar de tijd vóór de samenvoeging van de 7 provincies in 1572 , iedere provincie moet weer zijn eigen geld hebben : de duiten , daalders en penningen en belastingen.
Ook moeten de tolwegen weer terugkomen zodat de Provincies hun eigen tolbelasting kunnen vorderen.
De provincies moeten weer opgedeeld worden in zo klein mogelijke gemeenten zodat iedere stukje land weer zijn eigen aardigheid terugkrijgt.
De ruilverkavelingen moeten teniet gedaan worden zodat die prachtige lappendeken weer terugkomt met die heerlijke versnipperde stukjes grond.
Lang leve de minicultuur die iedereen weer zijn eigen plekje teruggeeft met ieder gehucht weer hun eigen dialect en schrijfwijze van hun eigen taal.
Van samenwerking krijg je alleen maar ellende.
-weggejorist-
Als Geert niet tegen de EU zou zijn zou ik veel makkelijker op hem stemmen. Ik heb het ook niet zo op de islamisering van het avondland.
Klassiek gevalletje van 'correlatie bewijst nog geen oorzaak-gevolg'. Ongeveer net zo sterk als erop wijzen dat het aantal piraten daalde naarmate de global temperature stijgt.
Hoewel, dat is te verklaren doordat hun rum dan verdampt.
De verklaring voor het mogelijke succes van de PVV heeft niets te maken met etniciteit, vreemdelingehaat of Islamofobie maar met kartelvorming van de overige partijen, beter bekend als het "cordon sanitaire" tégen de PVV. Het politieke keuzemenu is daarmee effectief teruggebracht tot 2. Iedereen die geen van beide wil wordt daarmee gestuurd naar een proteststem. Het is domweg een bijwerking van de democratieondermijnende houding van onze politici.
"wij zijn met meer" opperde Rutte, als doekje voor het bloeden.
Spijtig is dat het leven van zovelen word verziekt door enkelen, die ondanks door de politiek tevreden gehouden te worden, nooit de westerse samenleving zullen accepteren.
Zodoende creëer je een nieuwe werkelijkheid, en lijken mensen daarin graag mee te gaan, ze willen graag dingen geloven. Het is makkelijker om positieve zaken te accepteren dan negatieve, dus als politici met een mooi verhaal komen, neemt men dat graag aan. Ze horen precies wat ze willen horen, lezen exact wat ze willen lezen. Of het nu waar is of niet, (de leugen regeert toch?).(hallo Feras Klaver)
Een goede oppositie daagt je uit, prikt het te rooskleurige beeld dat een kabinet van dingen heeft soms door, collega's die je met beide benen op de grond zetten, constructief regeren en toetsen. Je bent niets met gedoogpartners/ coalitie en kiezers die alles maar accepteren, alles geloven. Zonder waarheidsbesef, en het benoemen van problemen, kunnen volkeren behoorlijk in de knoei komen. (zoals acht jaren beleid van Rutte/Samsom aantonen)
@botbot | 31-01-17 | 18:08
Dat is een kwestie van de wet aanpassen.
Nee, het is het grondige wantrouwen richting de islam. Meer specifiek; het geweld gerelateerd aan de islam. Vaak, heel vaak gesponsored door onze 'vrienden' in saudi Arabië.
Wat mij betreft is de maat vol. Alhoewel ik vaak twijfel. Moet ik helaas toch vaak concluderen dat het goede in de islam, recentelijk in ieder geval, eerder uitzondering dan regel is.
De arrogantie van islamitische jongeren, het gebrek aan fatsoen ( respect ), de houding van recht hebben op van alles maar er niet voor willen werken en de het constante slachtofferschap.
Net Ascher bij DWDD gezien, die een fictief boek aanprees over een president verkiezing rond de tweede wereld oorlog. Daarmee suggererend ( wat van Nieuwehuize ook benoemde ) dat Trump met zijn reisverbod doet wat er in de begin dagen ook naar de joden gebeurde. Maarrrr de verschilen (islamitisch geweld, terreur, aanrandingen, huiselijk geweld, vrouwenonderdrukking, homogeweld, doodstraf voor geloofsverlaters, intolerantie tegen niet gelovigen etc. etc.) terwijl de joden niets van dat al deden buiten beschouwing latend.
Kortom, de stem voor de PVV is een stem tegen de islam om bovengenoemde redenen. Ik denk dat het helemaal niet verkeerd is om de deuren te sluiten voor de intoleranten uit de islamitische wereld. De meeste moslims sterven nog door geweld van andere moslims. Misschien is een uitwijk mogelijkheid ( Europa ) sluiten voor de islamitische wereld wel de enige manier om de islamitische wereld tot inzicht te laten komen.
Zonder het westen stelt de islamitische wereld weinig voor. Alles komt van buiten de islamitische wereld, de wapens, de auto's, de architecten, de infrastructuur, de televisies, de telefoons, de vliegtuigen, de bouwers. Misschien wat gechargeerd maar los van een radicale ideologie en een parasitaire houding zou ik niet kunnen verzinnen wat de islamitische wereld voortbrengt.
Ben benieuwd naar tegenreacties op mijn plempsel.
"Het electoraat van Simons bevindt zich vooral in Amsterdam, waar hoogopgeleide jongeren een diepgeworteld probleem willen doorbreken,.."
@ wakker worden | 31-01-17 | 15:40
youtu.be/rYkw_3vjVNA?t=201
Het maakt allemaal niet uit, hoe je het beschrijft, maar wat de marrekaan in de straat naar niet wil begrijpen, is dat hij behoort tit de MEEST GEHATE bevolkingsgroep in nederland. Gelukkig kennen we de oorzaak, want die ligt altijd bij "de ander" en enige zelfreflectie is deze lui vreemd.
Vergeet niet het grootste taboe dat ook in dit onderzoek wordt omzeild: het aantal allochtonen dat PVV stemt.
"Het vervelende aan die cijfers vind ik altijd dat 2e, 3e etc generaties allochtonen als autochtoon worden gerekend, terwijl ze dat ècht niet zijn. Dan gaat dus het hele verhaal sowieso al mank."
Robin Hood | 31-01-17 | 14:31
-
+1
Als we nou eens wat moslims ruilen voor vervolgde christenen. Nou ben ik zelf atheist maar ken een aantal christelijke irakezen en die waren in notime perfect geïntegreerd hier.
Hakverdian is een charlatan. Hij weet donders goed dat dit tijdelijk is.
Botbot 18:08. Houdt nou eens een keer op met dat kansloze gezeik. Wetten zijn gemaakt door mensen. Ook de grondwet. Met iets met ambitie dan u gewoonlijk tentoonstelt is dat "probleem" zo opgelost.
Ik denk dat veel mensen ook gewoon klip en klare Jip en Janneke taal willen horen en niet dat transcendente gelul waar andere partijen in grossieren.
botbot | 31-01-17 | 18:08
Dan gaan we dat regelen, (loosely translated to Geerts woorden).
Nexit please.
We kunnen nou wel wijzen naar de haagse maffia maar het is nog altijd de meerderheid van de kiezers die het helemaal uit de klauwen hebben laten lopen.
Ik wens Geert net zoveel daadkracht toe als Trump in zijn eerste 100 dagen als premier. Hoog tijd dat hier ook eens afgerekend wordt met de linkse media en het politieke establishment. Maar in Nederland Polderland is dat eerder illusie dan werkelijkheid. Helaas... Toch staat er wereldwijd wat te veranderen. Brexit, Oekraïne referendum, Amerikaanse verkiezingen etc. Times are changing. En daar gaan wij op 15 maart ons eigen kleine Nederlandse steentje aan bijdragen! Ik verwacht een veel radicalere uitslag dan de peilingen laten zien. De peilingen zaten er in alle eerder genoemde voorbeelden namelijk ook faliekant naast.
hovawart | 31-01-17 | 17:54
De waarheid is dat Geert niet in staat is om binnen onze grondwet te handelen en door rechters en de eerste kamer teruggefloten zal worden.
Next
Dat je je serieus zorgen maakt over het voorbestaan van 25 eeuwen Westerse cultuur, en dat je je afvraagt in wat voor land je kinderen zullen wonen; dat je ziet wat voor teringbende het in alle(!) islamitische landen is, en hoe snel het hier opkomt, dat alles mag natuurlijk nooit de reden zijn. Het moet iets anders zijn: domheid, ongeinformeerdheid, contact met de verkeerde personen, of natuurlijk gewoon haat. Want dat mensen zomaar verder denken dan hun eigen portemonnee en de komende tien minuten, dat kan absoluut niet. Daar zijn die mensen namelijk veel te dom voor (bewijs: ze stemmen PVV). Dus, wat is het toch, die reden dat zoveel mensen PVV stemmen? Laten we er nog eens een studie aan wagen, want als we het maar kunnen duiden, misschien kunnen we dan wel een medicijn verzinnen...
Het debatteren over de puinhopen van de Europese Unie zal nog vele jaren in beslag gaan nemen, politici hebben altijd meer woorden nodig om hun leugens te verdraaien, dan het vertellen van de waarheid.
Nexit.
Marie Curieux | 31-01-17 | 14:58
Uh, excusez moi. Moet Sywert van Lienden zijn.
pannekoekgezicht | 31-01-17 | 17:23
Mooi gesproken, waarheid is hard en doet meestal pijn, onze landbestuurders troosten ons liever met leugens.
oter | 31-01-17 | 14:42
En jullie zusjes besneden zijn .
Lang geleden zei een mannetje, "Zo eens kijken of zij die ons onderdrukten, demoniseerden en uitlachte nu ook nog lachen!"
-
De brilletjes van zei die gelijk hadden liggen nog steeds op een hoop ergens in Polen.
-
Niets zo dom als mensen die hun eigen mening boven feiten stellen.
Niets zo dom als mensen die grote collectieve problemen negeren omdat ze er zelf (nog) geen last van hebben.
De tijd zal het wederom leren, maar helaas leren doen we er nooit van!
Het antwoord word bevestigd bij aankomst of vertrek op/van Schiphol, het enorme aantal (zeer agressieve) booskijkers die onschuldige passagiers/toeristen in een (veel te dure) taxi proberen te drijven is geen toonbeeld van een Nederlandse luchthaven waar men trots op durft te zijn, dus minder agressieve snorders, minder malafide taxichauffeurs en intimiderende ronselaars op Schiphol, alstublieft.
Als Expat schaam ik mij diep voor het putje van Europa, waar het voorheen nog goed toeven was, wat kan een land afglijden zeg.
Mijn buurtje is nog witter dan een pak melk maar ook voor mij Meer Meer Meer Geert. Hij heeft gelijk: Het loopt uit de klauwen, grenzen open, kom maar binnen, terwijl ze ook in de region opgevangen kunnen worden. Geert zegt wat 50% van NL denkt. En dat gaan ze merken 15 maart. Wen er maar aan.
Het is de *plicht* van de Nederlandse regering dat minderheden "minder-minder-minderheden" worden en blijven!
mental K | 31-01-17 | 16:40
PvdA koppen zijn de hele week te bekijken bij de NPO dus over propaganda gesproken.
Dat mensen op de PVV stemmen heeft te maken met verschillende factoren. Immigratie maar ook economische factoren. Ondanks de halleluja verhalen van NU.nl en Das Kapital ervaren mensen de economische hoogconjunctuur van tegenwoordig niet als zodanig.
eerstneukendanpraten | 31-01-17 | 14:33 Wie een stemwijzer nodig heeft om te bepalen wat hij/zij zou moeten stemmen zou het stemrecht ontnomen moeten worden.
Die dingen worden trouwens in elkaar geflanst door clubjes die vooral de status quo willen handhaven.
ik vind het zo grappig dat de media er maar geen grip op krijgt.. '... waarom stemmen mensen nou op de PVV...?' en er dan op geen enkele manier een vinger achter krijgen! Prachtig. Net zoals de drang om PVDA te stemmen voor mij echt heel exotisch is, ik snap daar weer geen flikker van. gisteren nog een groninger die het zelfs had over 'propaganda', dat de PVDA dat niet meer doet, en dat dat het probleem is. Ja, dat is echt het probleem. pffff.
Gelukkig maar dat geen nieuwssite is, want dit is geen nieuws
-oh wacht...............
In Indonesië zijn de christenen hun leven niet veilig aangezien daar grootste islam populatie leeft. En die zijn nou niet echt heel tolerant jegens andere gelovigen. Dus logisch dat die mensen hier hun gram kunnen halen door op Wilders te stemmen. Overigens is er onderzoek geweest in Amerika waarom zoveel Hindoes op Trump stemmen. Je zou het artikel bijna ook 1 op 1 in het Nederlands kunnen vertalen waarom zoveel Hindoes op Wilders stemmen www.usnews.com/news/best-countries/art...
Het is een tikfout, die 15%!!
Ik ben er achter gekomen.
In de allochtonenmeter op deze site kom ik uit op 1,5%, en raad eens wat ik stem...
@TeeJee | 31-01-17 | 16:18
Mee eens.
@Dinand | 31-01-17 | 16:16
Klopt, ik ken bijvoorbeeld Indische mensen die openlijk PVV stemmen. Christelijke achtergrond, negatieve ervaringen met moslims in Indonesië. Willen hier niet dezelfde kant op.
@Ichneumonidae | 31-01-17 | 16:04
Hetzelfde hier in ZW-Brabant. Ik stem PVV simpelweg omdat geen enkele andere partij iets aan die overlast wil doen.
@ChatBot | 31-01-17 | 16:13
Het is zo'n cliché, om te zeggen "als ik de vader was".
Maar toch, als je de vader bent van die meisjes dan moeten er toch heel creatieve ideeën bij je opborrelen....
oww, ik woon in een dorp met 0,1 % allochtonen(de enige turk heeft een shoarmatent), maar stem vol goede moed op Geertje hoor, ik ben nl een "trotse boze oom" met ijle hoop dat het nog eens goed komt met Nederland
"Behalve meer dreiging, is er in buurten met meer niet-westerse minderheden ook meer positief interetnisch buurtcontact." Well duh. Meer contact betekent doorgaans meer contact, of het nou positief of negatief ervaren wordt. Waar hebben die lui eigenlijk statistiek gehad?
AL begin je met 2 %. Op het moment dat deze marrekane beginnen de rest weg te treiteren, stijgen er twee percentages: het aantal marrekane en het aantal PVV stemmers.
Ooit waren er in de sharia driehoeken die niet bestaan ook minder als 15 % en nu zijn alle autochtonen weg(getreiterd) op een paar diehard useful idiots na, die ´s avonds prevelen dat het een enkele verwarde man is die ze alweer geslagen heeft omdat ze zonder hoofdlap naar buiten ging.
Voor dit alles heb ik geen onderzoek gedaan, maar dat kan iedere racist zoals ik op zijn klompen aanvoelen.
Het is net als met dat Boerkaverbod. twee jaar gleden riep men "het zijn er maar 100", nu roepen ze "het zijn er maar 400" en over tien jaar kunnen ze het niet meer verbieden, maar lopen ze er zelf in een.
Zal me niks verbazen dat veel meer niet-moslim allochtonen op Wilders stemmen dan blanke autochtonen. Reden is dat veel blanke autochtonen willen 'deugen' en enorm links zijn terwijl niet-moslim allochtonen het geen reet uitmaakt en zich ook enorm ergeren aan moslims. Ik met mijn Hindoestaanse achtergrond ben daar een voorbeeld van ;-)
15 maart komt steeds dichterbij en er loopt steeds meer peeveevee rond in Nederland en het minderminderminder schalmt steeds harder door de straten. Het is de hoogste tijd dat de doodsbedreigers van Geert Wilders 'kaltgestellt' worden. Dat dit niet aangepakt wordt, betekent voor mij dat we eigenlijk al verloren hebben. Iedereen die de discussie over de gehandicapte ideologie wil, wordt gewoon de kop eraf gerukt.
Stemt PVV!
@WatZalIkErvanZeggen | 31-01-17 | 16:04
Als generatie op generatie, plus jaarlijkse instroom, de integratie gewoon mislukt, dan bouw je gewoon langzamerhand een parallelle samenleving op. Of liever; dat laat je dan toe.
Met alle negatieve consequenties die daarbij horen. Waarvan dus akte.
@TeeJee | 31-01-17 | 15:58
De Nederlander weet niet (meer) hoe hij zich moet organiseren. Al sinds eind 1945 regelt de staat alles, maar nu de staat het de facto laat afweten omdat ze geen enkel afdoend antwoord blijkt te hebben op de mob-rule van marokkanen, is de Nederlander die in dat soort gebieden woont, meestal het eerste slachtoffer.
Lees bijvoorbeeld Saskia Belleman's verslag van een rechtzaak tegen 2 marokkanse pooiers en hun 17-jarige slachtoffer om een indruk te krijgen van de geestesgesteldheid van dit stuitende "ras" : twitter.com/saskiabelleman
Om die marokaanse mob-rule te bestrijden zijn maatregelen nodig waarvoor de meeste mensen in NL op dit moment nog niet geestelijk rijp zijn.
Maar het tijdsgewricht is aan het kantelen. Zodra je zelf of je familie eenmaal het slachtoffer bent/is geworden van een groep marokkanen (want het is er zelden 1), ben je meteen om en stem je PVV.
Desmoulins | 31-01-17 | 15:06
Graag gedaan!
Ach ja, hij is nu ook wat ouder en de naïviteit lijkt verdwenen. Dat hij er genuanceerder over denkt, wordt hem overigens niet in dank afgenomen door de linkse horde, gezien de shit die hij op twitter over zich heen krijgt.
Al wonen er 10% Marokanen in een wijk dan is dat al uiterst negatief merkbaar. Iedere politicus die dat niet snapt komt nooit buiten in dergelijke wijken.
En je hoeft zelfs maar op het nieuws te letten, opsporing verzocht te kijken of je vriendin 's avonds laat over straat laten fietsen en je zult wel de grootste grachtengordel deug-druif moeten zijn om blind te blijven voor het feit dat er inmiddels al veel te veel Marokanen in NL zijn.
Daar hoeven er zeker niet nog meer bij, eerder minder zoals een peroxide politicus al eens zo eloquent zei.
En ik heb zelf geen enkele illusie dat het met de nieuwe import van onbegeleidde moslim jonge mannen beter zal zijn met de volledig ontspoorde en profiterende Marokaanse jeugd.
Dus vluchtelingen helpen ja, daar ter plekke of in ieder geval vlakbij zodat ze terug kunnen als het over is, voorgoed opnemen in je land, NOPE!
Prima zo'n meeuw tot er eens een op je kop schijt. In plaats van quasicausaliteit, vraag het de pvv kiezer zelf! Greet durft het zelf ook niet. Per definitie niet aselectief zo'n enquete, maar dat hoeft hier nu juist niet.https://mod-est.tbm.tudelft.nl/wiki/index.php/Schaal en nl.wikipedia.org/wiki/Steekproef Leef u uit, let wel op voor vooroordelen hulpbijonderzoek.nl/online-woordenboek...
ChatBot | 31-01-17 | 15:48
Als je genoeg verdient kun je in een soort van moslimvrij NL wonen en lees je er alleen in de couranten over. Dat maakt het leven een stuk D'66er.
Ik mag verder ook niet klagen hoor, maar zie wel dat ons land naar de kloten gaat. Is het niet in mijn wijk, dan wel in de rest van NL (woon zelf in 020, dan weet je het wel). Zie liever heel 020 moslimvrij of -arm. Heel NL trouwens. Daarom PVV, niet vanwege hun voor mij kloterige economisch programma. Neem ik maar op de koop toe.
@Ichneumonidae | 31-01-17 | 15:42
"Je kan meebuigen, maar je kan natuurlijk ook overknikken" :)
@Glasgow Argus | 31-01-17 | 15:49
En toch is dat e enige oplossing voor het probleem, en langzamerhand dringt dat besef steeds meer door.
De Nederlander lijkt misschien een mietje omdat hij zo lang tolerant is, maar het schuurt nu al en de spanning stijgt. De bom barst een keer.
Ik hoop alleen dat het dan nog niet te laat is. Voor sommige delen van Amsterdam lijkt dit al wel het geval.
Heb net de Stemmentracker ingevuld en ik blijk een PVV stemmer te zijn.
Op twee kwam 50plus.
@atheïstisch stemvee | 31-01-17 | 15:29
Nee voor mij is dat ook niet leidend, niks te klagen over de allochtoonse buren trouwens.
De meesten werken voor ambassade, strafhof, octrooiburo of Shell.
Wel mooie phrase, de PVV is inderdaad niet geworden wat de VVD had moeten zijn en helaas de VVD ook niet.
@BokoHalal | 31-01-17 | 15:43
Gelukkig zijn er dit keer een aantal alternatieven. Het ging me meer over de selectieve verontwaardiging van onze media. Alsof PVV stemmers melaats zijn, of zware psychiatrische gevallen.
@jemagookniksmeer | 31-01-17 | 15:30
Maar daar schets je wel het hele verhaal en probleem. Dat corrupte tuig regelt de opdrachtjes bij hun overheidsvriendjes voor veel te veel geld (van wegenbouw tot het presenteren van DWDD), maar zonder die activiteiten had een deel van de andere mensen dat daar omheen lager betaald werk vindt, gerelateerd aan die graaibaantjes van gemeenschapsgeld, ook geen baan. En zelfs banen op grote afstand van die graaibaantjes hebben vaak indirect toch hun oorsprong in overheidsuitgaven. Er wordt nou eenmaal veel belasting geïnd, de overheid heeft veel uit te geven en het spul dicht bij het vuur pakt daar makkelijk veel van weg. Gewone laagbetaalde werknemers mogen blij zijn als ze gewoon draaien. Het is niet zo makkelijk te veranderen. Misschien minder belasting innen, misschien meer concurrentie bij aanbestedingen. Er zijn natuurlijk al regels voor, maar ze worden ook gemakkelijk omzeild. Het is niet zo makkelijk (denk ook aan de risico's als wegen of bruggen goedkoop maar slecht worden uitgevoerd, dat is ook geen winst). Die overheid (vergadertobambtenaren) kan nog veel veel verder afslanken, maar dat zal niet gebeuren. Ze vinden het juist wel lekker als het een ondoorzichtige chaos is, dan vallen die dealtjes (met hele en halve topcriminelen) niet zo op.
TeeJee | 31-01-17 | 15:36
Emotioneel heb je gelijk.
Jammer alleen dat deze maatschappij weinig heeft met heldhaftigheid. De politie helpt je niet, om eens wat te zeggen. Ze helpen wel de advocaat van de klootzakjes aan jouw adres. Je werkgever verlengt je contract niet, vanwege de hassle die jij aan je kop hebt. Geen prijzen voor de held van het verhaal. Wel voor de 40 rovers die Ali B. met zich meetroont.
BokoHalal | 31-01-17 | 14:38
Ik verwacht dat het AD binnenkort de reacties uit gaat zetten.
Onder sommige islam gerelateerde artikelen mag je al niet meer reageren.
Maar net wat u zegt, ik zie de ontwikkeling voor mijn ogen voltrekken in het afgelopen jaar.
Werd godverdomme tijd ook!!
@Ichneumonidae | 31-01-17 | 15:41
Dat hypocriete valt mij ook op. Het is een hetzelfde type dat altijd beweert: "het gaat mij niet zozeer om de beloning als wel om de voldoening van mijn werk", maar ondertussen 3 ton p/j of meer verdiend.
@jemagookniksmeer | 31-01-17 | 15:30
Haha U bent niet goed bij Uw paasei.
Fijne dag verder!!
Berbaar | 31-01-17 | 15:23
Bij mij is dat meer dan 28% Brabeer, misschien vandaar dat ik het zoveel met je oneens ben en vet PVV ga stemmen.
atheïstisch stemvee | 31-01-17 | 15:07 Goed gezien. Als al die andere partijen zich niet voor jou interesseren (behalve als er betaald moet worden) dan stem je op dat A4tje. Het is een begin.
Watching the Wheels | 31-01-17 | 15:30
Klassiek, haha!
Als je wel eens mensen spreekt over je partijvoorkeur (bij mij PVV) dan kijkt men nogal eens op. Meestal witmensen die redelijke tot hoge opleiding hebben.
Vraag je dan of ze meer/meer/meer willen hebben, dan is het antwoord altijd ontwijkend. Niemand zegt meer/meer/meer. 't Gaat vervolgens altijd om de toon van het debat, alsof de toon er ook maar ene moer toe doet.
Vraag je door, dan is het antwoord doorgaans dat men er in elk geval in de eigen buurt liever geen een ziet en men overigens nooit in moslimwijken komt. Enfin, even nimby als policor.
Daar is een woord voor: lafheid.
Als eerder gezegd, ik heb er in mijn buurt geen last van (zijn nauwelijks cultuurverrijkers), maar zie wel dat ONS land naar de klote gaat met de import van dat ongeletterde en obscurantistische kutvolk met hun kutreligie (of wat daar voor door gaat).
Özcan Akyol schrijft in AD:: Het electoraat van Simons bevindt zich vooral in Amsterdam, waar hoogopgeleide jongeren een diepgeworteld probleem willen doorbreken, strijden tegen geïnstitutionaliseerd racisme.
Daar vinden we ook geen PVV stemmers als ik hem goed begrijp.
@Glasgow Argus | 31-01-17 | 15:20
De enige andere optie is alles lijdzaam ondergaan. Maar voor de ratjes is dat de mooiste overwinning.
Ik weiger om het makkelijkste doelwit te zijn.
Dus de mensen die hier wegen bouwen zijn netto ontvangers?
Berbaar | 31-01-17 | 15:27
Correct.
De timmerman, makelaar, loodgieter, schoonmaakster en tuinman die door Truus de ambtenaar ingehuurd zijn, zijn netto ontvanger?
Berbaar | 31-01-17 | 15:27
Alleen als ze uitsluitend of overwegend door ambtenaren zijn ingehuurd. Dat is meestal niet het geval; ze werken voor uitzendbureaus.
@Glasgow Argus | 31-01-17 | 15:09
"als je stand wilt houden, conformeer je dan met een eikenbos ... jij bent de wesp, jij moet overleven" youtu.be/fLIyzg0Y_O0?t=110
@Berbaar | 31-01-17 | 15:23
Hier wonen er nog minder, maar dat is voor mij niet leidend in mijn keuze. Als de PVV meer de partij was geworden die de VVD had moeten zijn, dan had ik ongetwijfeld PVV gestemd.
TeeJee | 31-01-17 | 15:13
Ze doen echt niks alleen hoor. Een individueel denkend wezen heeft herseninhoud nodig.
Woorden als 'rattenplaag' en 'wespennest' schieten me ineens te binnen.
@jemagookniksmeer | 31-01-17 | 15:22
Dus de mensen die hier wegen bouwen zijn netto ontvangers?
De timmerman, makelaar, loodgieter, schoonmaakster en tuinman die door Truus de ambtenaar ingehuurd zijn, zijn netto ontvanger?
Really, dommer worden ze niet gebakken!!
Dan nog maar een keer! www.franklinterhorst.nl/Christenvervol...
Het moet stoppen!
-weggejorist-
Woon in een klein dorpje in de randstad. Inderdaad relatief weinig buitenlanders hier.. en dat wou ik graag zo houwe
Als je maar genoeg bedreiging en discriminatie ervaart door allochtonen, dan heb je de kans dat je een keer PVV gaat stemmen. Dat gebeurt meestal niet na het eerste incident, want iedereen wordt keurig geleerd dat de PVV een fascistische partij is, dus dat ga je niet doen. Echter na wat herhalingen, dan gaat er toch wat dagen bij mensen.
Als je maar genoeg bedreiging en discriminatie ervaart door allochtonen, dan heb je de kans dat je een keer PVV gaat stemmen. Dat gebeurt meestal niet na het eerste incident, want iedereen wordt keurig geleerd dat de PVV een fascistische partij is, dus dat ga je niet doen. Echter na wat herhalingen, dan gaat er toch wat dagen bij mensen.
5995 mensen, waarvan 285 niet-westerse allochtonen (4.8%) in mijn postcode.
Zou ik vandaar niet op de PVV stemmen?
Nee hoor, alle tekorten, zorgproblemen, politie, defensie en andere manco's worden veroorzaakt door de ouderen en rijke pensionada's onder ons. Dat weet toch iedereen, nietwaar mevrouw Kleinsma, nietwaar Klaas Knot? Ons land is zuinig, gooit niets over de balk, fraudeert niet en geeft geen geld weg aan andere gekke en corrupte landen. Het zijn alleen die oede opvreters.
Ik deel de maatschappij altijd in in netto ontvangers en netto betalers.
Netto ontvangers zijn ambtenaren en andere uitkeringstrekkers, semi-ambtenaren, mensen die voor ambtenaren werken, en subsidiesponzen.
Netto betalers zijn de rest van het economisch actieve volk.
Ik denk dat de overgrote meerderheid van de PVV stemmers in de laatste categorie valt.
Dat verklaart ook meteen het dedain waarmee ze door linksmenschen bejegend worden.
TeeJee | 31-01-17 | 15:13
Dat dacht een jongen bij mij in de buurt ook. Hij kwam een oudere heer te hulp die door drie van de marokkaanse verrijkers van de inhoud van zijn portemonnaie werd ontdaan. De volgende dag stonden een stuk of zeven van die vrienden hem op te wachten bij het station. En nu was hij het slachtoffer.
De vokgende dag werden de ruiten bij hem thuis ingeslagen. Een week later zijn kliko in de fik gestoken. De banden van zijn auto lekgeprikt. Heel eervol. Lekker bedreigd worden.
Woon in een moslimvrije of -arme buurt en nee, niemand zit hier te wachten op de komst van meer moslims, Marokkaan of niet. Ook niet op asielzoekerscentra.
Dat kompt denk ik doordat het wereldbeeld van veel mensen niet alleen maar bepaald wordt door wat zij bij de buurtbakker om de hoek horen. Iedereen weet zo onderhand wel dat je met meer/meer/meer de verloedering en verpaupering van je woonwijk binnenhaalt.
Hoe moeilijk is dat allemaal? Blij dat ik in een blanke buurt woon, wil dat graag ook zo houden (wat ook wel zal lukken want huizen te duur).
@Glasgow Argus | 31-01-17 | 15:09
Stuitend. Zinloze aangifte gedaan? De PVV krijgt mijn stem ook, voor het eerst in m'n leven ga op de PVV stemmen. Nederland is heen multi-culti buigend naar minderheden en drammende moslims land. Je moet voor de grap eens opzoeken hoeveel 9of weinig) moslims er hier in de jaren 50 en 60 woonden. Nu maken ze bijna 10% van de bevolking uit. Maar ook daar mag je het niet over hebben. Wanneer is het genoeg? Bij 30% van de bevolking? 50%? 70%? Ik ben bang dat het niet gaat stoppen zolang de de zg. tolorante politici intolerantie moslims tolereren. Opbokken.
Gewoon een beetje zelf kunnen nadenken en gezond verstand hebben en gebruiken is tegenwoordig rechts. Dan ben ik dus extreem rechts? Whatever!
Glasgow Argus | 31-01-17 | 15:09
'Rifbewoners' met een hoofdletter?
Greetificatie van Nederland
.
@mallekater | 31-01-17 | 14:33
Inherent aan het systeem, we moeten blijven groeien. Volume moet blijven toenemen. Er moeten nieuwe slaafjes toegevoegd blijven worden die allemaal moeten lenen (nieuw geld creëren via nieuwe hypotheken). En kunnen ze nog niet lenen, dan moeten ze ervoor zorgen dat mensen uit hun huurwoning richting VINEX-wijk gejaagd worden, zodat die andere mensen kunnen lenen. Prachtig systeem en aan de top zitten een paar VVD'ers dat geld weer naar zich toe te harken. Sigaartje erbij. En hun belangen worden weer afgedekt door Ivo, Fred en Ard. PvdA heeft het spul alleen aan een meerderheid geholpen en werkelijk niets gedaan voor de gewone man of vrouw, zelfs niet voor gehandicapten of zieken, zoals de moeder van zorgmiljonair Martin van Rijn of de moeder van Hugo Borst. Neem je toch gewoon een moestuin en meer van die klets, veel verder kwamen ze niet. Daarom staat de PvdA ook onder de 10 zetels en eigenlijk is het nog veel te veel.
Duh! Zie Almere. PVV de grootste gemeentelijke partij
@Glasgow Argus | 31-01-17 | 15:09
Je moet er ook niks van zeggen; direct de vlakke hand parkeren op degene met de grootste grijns. Hard, zonder genade en het liefst met bloed.
Je wordt wellicht terug geslagen, maar dat is ook het geval als je wat zegt/niks zegt. Me tdie eerste uithaal haal je misschien net genoeg respect om zelf weg te komen.
Glasgow Argus | 31-01-17 | 15:09
Op de PvdD?
Dat soort moet beschermt worden in afzonderlijke biotoop.
Ik vind je vrouw in het zwart verpakken, inclusief kopvod toch wel de ultieme belediging van de 'vrije' mens. Moslims (en Katholieken) kennen de geschiedenis van hun geloof niet.
Zij zijn de schapen die de Saturnus cultuur al duizenden jarenlang in stand houden.
Ik zag laatst zo'n verplicht namen lijstje uit Marokko. 'El' of 'Elhohim' betekent Saturnus.
Waarom wordt de vrouw gemarginaliseerd in de islam ? Omdat Saturnus ook Kronos is en ooit dus Pan was.
Pan was de god van het oogsten. Liep de hele dag met een stijve pik rond op zoek naar neukbare maagden. Veelwijverij geen probleem dus. Beetje lastig als je vrouw het thuis voor het zeggen heeft niet waar ?
Nog verder terug was Saturnus Aton-Ra maar dan zitten we al zo'n 1500 jaar voor Christus. De farao Achnaton heeft dit ooit bedacht.
De Egyptische mythologie beweert dat tot zo'n 15000 jaar geleden Saturnus onze zon was en na een botsing met een ander zonnestelsel Jupiter en de Zon er gekomen zijn.
De mythes zijn hier vrij duidelijk over, of het werkelijk gebeurt is ? Geen idee. Achnaton was er in ieder geval niet bij. Die werd 13.000 jaar later pas geboren.
De Amerikanen, Joden, Katholieken en moslims zijn nog steeds verzot op de 'Saturnus cultuur'. In welke mate de meesten van hen zich dit ook realiseren is de vraag.
Maak dus niet de fout individuen af te rekenen om het 'geloof' dat ze aanhangen. De meesten zijn niet kwaad maar weten gewoon niet beter.
koeberg | 31-01-17 | 15:03
Totdat je boodschappen gaat doen bij de Jumbo in het winkelcentrum. Nietsvermoedend je je fiets in de stalling voor de deur zet en bij terugkomst twee dertienjarige Rifbewoners aantreft op de bagagedrager. Het zadel gedecoreerd met spuug. Je wiel krom. En dan zeg je er iets van. Als dank krij je een grote bek, met van die pejoratieve termen verwijzend naar een zekere terminale ziekte. Een van de twintignopgetrommelde neefjes mept je bril van je hoofd en een ander gaat er met je boodschappentas vandoor. Ondertussen staat een ander het hele voorval te filmen, en geeft erbij commentaar in een taal die je niet verstaat.
En dan weet je het, op wie je gaat stemmen.
De gemeente met het hoogste percentage PVV-stemmers is het beruchte Marokkanenbolwerk Rucphen...
koeberg | 31-01-17 | 15:03
Typische Nederlandse NIMBY-mentaliteit.
Ik heb er persoonlijk ook weinig last van maar ik ben niet blind noch achterlijk. Het is geen rocket science om in te schatten waar dit naartoe gaat als we niet rigoureus ingrijpen.
Opmerkelijk hoor, die fascinatie voor de PVV stemmer. Wie zijn het? Waar wonen ze? Hoe laag zijn ze opgeleid? Zijn het eigenlijk wel mensen?
Opmerkelijk omdat dit blijkbaar geen onderwerp is bij radicaal-linkse partijen (GL, SP), partijen met een openlijke afkeer voor vrijheid (SGP, CU, CDA), partijen die vaak in het nieuws komen vanwege nepotisme, onbehoorlijk bestuur en fraude (VVD), of partijen die hun eigen achterban hebben verraden, zo vaak en zo veel ze maar konden (PvdA).
Voor de oplettende lezer; klopt, de kleren-van-de-keizerpartij staat er niet tussen.
Marie Curieux | 31-01-17 | 14:58
Dank voor de link.
Hij lijkt eindelijk het licht te zien.
Wel eens werkcollege met hem gehad en toen was het vooral VK/NRC gewauwel.
Volendam heeft weinig Marokkanen en toch heel veel PVV-stemmers. De reden is simpel, daar hoef je geen soosjologie voor gestudeerd te hebben: Volendammers werken, verdienen geld; en dankzij de allochtonen-instroom i.c.m. zieligheidsindustrie mogen zij als werkenden c.q. belastingbetalers daar voor opdraaien. En daar hebben ze gewoon geen zin meer in.
Ja, die correlatie kan wel kloppen.
Ik kan rustig twee uur door mijn wijk wandelen zonder een Marokaan tegen te komen (moet ik niet naar het winkelcentrum gaan). Ik voel dan ook niet de behoefte om PVV te stemmen.
Wat is dat toch steeds voor gemiep over extreem en nu zelfs radicaal rechtse partijen. Volgens mij zijn er in Nederland helemaal niet geen partijen die on die noemen vallen. Dit is pure demonisering. En weer compleet feiten-vrij.
Welke definitie van allochtoon is hier gehanteerd? De overheid hanteert een andere dan ik.
Als ik inlandig allochtoon was zou ik op de PVV stemmen.
Wanneer je éénmaal door de poort bent mag die dicht. Anders moet je de buit immers delen met allerlei (andere) uitvreters.
It takes one, to know one.
Zeg @Ronaldo: Beter lees je dit stuk van Sywert van der Linde: "De PVV is geen partij van 'Boze Witte Mannen': 5 mythes over PVV-kiezers" inclusief onderzoeken en tabellen.
www.nporadio1.nl/homepage/2571-de-pvv-...
Goed voor je eigen ontwikkeling met als bonuspunt dat dit artikel voor iedereen begrijpelijk i.p.v. dat stukkie van jou.
Geen dank!
De zegeningen van de multiculturele samenleving en het nut van globalisme worden meer en meer duidelijk.
Verder even off-topic maar wel opmerkelijk:
Tusk: eensgezinde EU tegen dreiging: Trump
www.telegraaf.nl/buitenland/27533780/_...
Commando actie gaat fout, oorzaak: Trump
www.volkskrant.nl/buitenland/-vrijwel-...
Queen en Engelsen massaal tegen komst: Trump
www.volkskrant.nl/buitenland/-may-bren...
Canadese schutter is aanhanger van, u raad het nooit: Trump
www.telegraaf.nl/buitenland/27531681/_...
Zelfs Belgen maken zich zorgen over: Trump
www.nu.nl/buitenland/4431759/koning-fi...
Paniek! Paniek! Een heuse vos in het globalistische kippenhok.
Er staat nog net niet dat een pvv-stemmer een oerdomme, xenofobe, lelijke kutredneck, blanke, discriminerende laagopgeleide klootzak is.
Ik hoef ook niet in de stront te trappen om te weten dat het stink.
Ik spreek uit ervaring: mijn wijk was er 30 jaar geleden een met het meest goedkope huurwoningen en de hele wijk was links, pvda of sp. En toen kwamen er steeds meer marokkanen wonen en langzaam maar zeker veranderde de afgelopen 25 jaar het stemgedrag, richting PVV. Pvda-lapzwans Hamming woonde er ook naast en die wist niet hoe ver weg hij zijn kinderen naar school moest sturen.
Stemmen doe je met een langetermijnvisie. Al die huilerige janksielugers kijken maximaal een week vooruit.
Wanneer ze nou eens echt onderzoek willen doen naar het succes van de PVV, is het goed om eens aandacht te geven aan het fenomeen cognitieve dissonantie. De stelselmatige ontkenning door overheid & media van de waarheid die voor een ieder zichtbaar is.
Oh meen je dat? In tokkies in multi-culti buurten stemmen vaker PVV? nooit gedacht. Ik dacht inderdaad dat de pvv-ers voornamelijk in oud zuid en het Gooische matras zaten
"Stukkie nuance want zo zijn wij: in de meeste buurten (5 op de 6) wonen MINDER dan 15% niet-westerse allochtonen. En ook in die buurten stemmen mensen toch echt wel eens op de PVV." - Mensen stemmen uit voorzorg op de PVV om te voorkomen dan hun buurt ook niet-westerse allochtonen moet accepteren.
mallekater | 31-01-17 | 14:33
Gek he, als je iedereen uit de zandbak een levenslange betaalde vakantie aanbiedt, komen ze er als vliegen op stront af. Zou ik ook doen. Dat is één. Twee is dat het doorgaans nietsnutten zijn die alleen maar wat komen halen en niets komen brengen, behalve een bak ellende dan.
Ben zelf opgegroeid in een woonwijk met een ruim aanbod aan Italianen, Grieken, Spanjaarden, Turken en Marokkanen.
U mag 1 keer raden welke 2 nationaliteiten garant stonden voor overlast en zwaailichtbezoek. En nee, u krijgt er geen prijs voor, wegens te makkelijk.
Uw Psychiater. 14.34 u.
Ik zal nóóóóit op één van de door u genoemde partijen stemmen. Ik vrees dat ik alsdan, over enkele jaren, met het schaamrood op m'n kaken aan m'n kleinkinderen moet bekennen : "Ja, je opa heeft inderdaad óóit ook op zo'n partij gestemd ; één geleid door een Marokkaan en de tweede door een veilingfiguur. Samen hebben die twee mannetjes ervoor gezorgd dat oma nu een hoofddoekje moet dragen en opa een lange jurk."
Dus als de concentratie biracialen in je leefomgeving 15% wordt, dan heb je blijkbaar een tipping point ten gunste van de PVV.
Zoals ik dit uitleg, betekent dus spreiding van biracialen over meer wijken, zodat deze allemaal boven de 15% uitkomen, de PVV in de kaart te spelen.
Tevens de reden waarom Amsterdam niet massaal PVV stemt, er zijn nauwelijks gemengde buurten...
Weer een onderzoek die niet doorheeft dat de kans dat een willekeurige allochtoon op de PVV stemt groter is dan de kans dat een willekeurige autochtoon op de PVV stemt.
Hartverwarmende reacties onder het AD artikel vandaag over de toename van het aantal inwoners (niet te verwarren met de toename van het aantal Nederlanders). Gelukkig begint nu ook buiten de Randstad het kwartje te vallen. Op naar de 50 zetels, Geert!
En uiteindelijk stemt men GroenLinks of D66 want als je niet politiek correct geneuzel promoot ben je een racist en moet je een nekschot krijgen of trekken ze je je kop van je romp.
Dit land raakt overbevolkt(dat deed het tien jaar geleden al) maar dankzij de PvdA is het nu compleet uit de klauwen gelopen.
En wanneer kunnen wij weer de 100% 'kuch' objectieve stemwijzer 'kuch' verwachten?
Het vervelende aan die cijfers vind ik altijd dat 2e, 3e etc generaties allochtonen als autochtoon worden gerekend, terwijl ze dat ècht niet zijn. Dan gaat dus het hele verhaal sowieso al mank..
Hoogst lastig al die harde feiten. Dan gaan die kutburgers opeens niet meer stemmen zoals het ze door de NPO is uitgelegd.
REAGEER OOK