Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Dumpert maakt lief omaatje dood

Oldenzaal.jpegJahoor. De NOS in de mail. Goedemorgen, Graag zou ik een paar vragen stellen naar aanleiding van het bericht over de zelfmoord van een 68-jairge vrouw (http://nos.nl/artikel/2155296-zelfmoord-na-vertoning-bewakingsbeelden-in-opsporingsprogramma.html). In het kort: oma steelt portemonnee, bewakingsbeelden op de lokale teevee, het internet doet ook mee en het eindigt met zelfmoord van de dader. Hoera! Er is een lijk en een Mediasaurus Baantjeri van de NOS weet al in welke hoek de daders gezocht moeten worden: hullie van het grote boze populistische internet hebben het gedaan. Naast de relevantie van verzuilde kudtomroepen maken de cowboys van het wereldwijde web nu ook gewoon omaatjes dood. Fucking schande! Wel een beetje gek dat het Openbaar Ministerie (pre-internettisch instituut, nog uit de tijd van de ganzenveer) de beelden zelf de wereld inslingert om te helpen met het onderzoek, maar dat het toch op een of andere manier de schuld is van het medium waar de beelden op terecht komen dat de beelden doorplaatst. Opsporing Verzocht (of in dit geval Onder de Loep, de regionale variant van RTV Oost) is al jaren koeltoer in dit land, dus daar heeft Dumpert in principe niet heel veel mee te maken. Het is niet alsof de enurjme hoeveelheid signalementiërs die wekelijks voorbijkomen bij het programma en de regionale varianten nou direct allemaal touwskills gaan googlen op het moment dat ze met hun bakkes op het internet komen. Ook is het raar dat zo'n zelfmoord, misschien wel het gevolg van een heel leven vol ellende, psychische stoornissen en andere gevolgen van wonen in Oldenzaal, nu ineens wordt gereduceerd tot het gevolg van één filmpje. Nouja, fijn dat oudmedialen al minstens tien jaar in het frame van "schuld van GeenStijl de populistische site Dumpert" zitten. Goed, hele timeline met "al genoeg gestraft door de ophef op internet" en potentiëel suïcidalen hierrrrr. n.B.: Noch het programma "Onder de Loep", noch een van de andere betrokkenen heeft een verzoek tot verwijdering van het filmpje ingediend.

Reaguursels

Inloggen

De enige oplossing voor deze beschuldigingen is een interview geven aan de NOS, waarin schuld wordt toegegeven. Na de uitzending zelfmoord plegen en dan kunnen we met z'n allen naar de NOS wijzen. Wie offert zich op?

Seksdocent | 29-01-17 | 19:05

mallekater | 29-01-17 | 07:54

Mijn opa begon op zeer hoge leeftijd proletarisch te winkelen. Ik ben toch wel blij dat de winkel waar hij toen betrapt is het toen discreet heeft opgelost.

Charlie36 | 29-01-17 | 16:42

Ben blij dat iedereen hier een portomonee eerlijk teruggeeft.
toch?

cneaker | 29-01-17 | 15:45

-weggejorist-

Isolde-Maduschen | 29-01-17 | 14:48

Ik ben er mee eens dat we geen vingers kunnen wijzen naar de aanleiding van haar zelfmoord. Maar wees even redelijk de berichten onder zo'n filmpje.. Dan wijs ik wel even een vingertje hoe kut je het ook vind, zijn nou niet bepaald subtiel..

Waar het mij om gaat is, wat als jou bericht net dat ene graftakken bericht is (letterlijk).. Die de druppel over liet lopen om iemand tot zelfmoord te brengen. Is dat hoe je jou actie wilt herrineren? Is dat wat je op je geweten kan dragen?

Niet om je tot zelfmoord te brengen. Maar als jullie gaan verdedigen van kut berichten die alleen maar haat zaaien, zal ik toch eens twee keer achter je oren krabben wat woorden kunnen doen met mensen. Misschien stukje therapie? Of even je ouders vragen hoeveel pijn woorden met zich mee kan brengen?

Het enige wat ik wil zeggen is kap met die haat berichten. Je ziet het om je heen alles gaat steeds harder worden. En waarom? Zodat jij je haat gevoelens even neer kan leggen? Wie denk je ermee te redden.. Het omatje en de verdwenen geld en portemonnee?.. Wake up

wensis | 29-01-17 | 12:18

Precies wat , Tis nie waar! | 28-01-17 | 12:20
Zegt.

XaaD666 | 29-01-17 | 11:29

De keuze om het filmpje openbaar te maken is foutief. Het is overduidelijk een gelegenheidsdief. Ze nam een verkeerde beslissing. Ze neemt in een split second een keuze en ik geloof niet dat -zoals wordt gezegd- je dan nog heel rationeel meerdere momenten gaat nadenken om het alsnog niet te doen.
Hoeveel werk heeft de politie werkelijk gedaan om deze mevrouw op te sporen? Het filmpje is ongeveer 1 maand na het voorval geplaatst. Hoe groot was het team dat op deze zaak is gezet? Hoeveel andere camerabeelden zijn door de politie opgevraagd om meer over deze mevrouw te weten te komen? Het is aannemelijk dat ze meerdere winkels heeft bezocht. Misschien ergens met pin betaald, of valt er een route te ontdekken? Gezien de opvallende jas van deze mevrouw had ze m.i. makkelijk opgespoord kunnen worden door te posten.
Ik vermoed dat de politie bitter weinig tijd aan deze zaak heeft besteed, want ze waren vast bezig échte boeven te vangen, maar hé "gelukkig hebben we een filmpje, dus die pleuren we maar op TV". Lekker makkelijk, met een zeer trieste afloop.

redje70 | 29-01-17 | 08:34

Mijn mevrouw is ook een omaatje.. kan ik haar dus zonder wroeging uit stelen laten gaan?(want zielig?)

mallekater | 29-01-17 | 07:54

AntiZanicz | 28-01-17 | 17:42

Voordat je onzin op het internet plaatst, moet je misschien eerst even onderzoek doen. Bovendien wil ik niet dat jij straks ook met je kop op Dumpert staat als je een vergeten zaak van iemand meeneemt. Succes.

Obesitas Nervosa | 29-01-17 | 00:33

AntiZanicz | 28-01-17 | 17:42
Sorry wat? Dus als ik mijn auto parkeer mag jij die stelen? Zwitsal. Doe mij even een linkje naar betreffend wetsartikel, start hier: www.wetboek-online.nl/site/home.html

automobilaterealist | 28-01-17 | 22:29

de Voorzittert | 28-01-17 | 12:49
In dit geval is het erg jammer dat die reactie-rondjes na 24u worden dichtgezet op Dumpert, ik ben net zo nieuwsgierig naar het commentaar van de massa moordenaars (pun intended) als jij! Misschien toch maar goed ook, waarschijnlijk zouden de nabestaanden het óók niet overleven, heb je dat gezeik weer (met consequenties voor de prijs per aandeel van de TMG-groep).

De moraal van het verhaal: niet gaan stelen als je zelf wat te verliezen hebt.

Dubbele moraal: Van voor lul staan en uitgekotst worden ga je niet dood. Van zelfmoord plegen wel.

automobilaterealist | 28-01-17 | 22:23

Prima oordelen. De mannen van Geenstijl zitten er warmpjes bij met een paar ton poet aan subsidie per jaar. Los dat je niet mag stelen, is er een financieel motief om een portemonnee te jatten.

ploert | 28-01-17 | 22:22

Het is toch te triest voor woorden dat zo'n voorval bij de lokale Opsporing Verzocht komt?
Is de politie dan zo stom dat ze dit soort kleine vergrijpen niet eens meer zelf door opsporing kunnen oplossen?
Weegt het feit wel op tegen openlijke publicatie?
En dan nog van zo'n oude dame?
Misschien deed ze het omdat ze dement was?
Als de politie zoiets in Amsterdam zou doen, was er bij AT5 niets eens tijd om iets anders uit te zenden.
Laten we aub eens goed nadenken over dit soort zaken.
Misdrijven door asielzoekers gepleegd worden onder de pet gehouden. En dan dit?
Wat erg!

Albert5000 | 28-01-17 | 22:19

Uit het AD artikel:
Pols weigert het OM als 'mede verantwoordelijke' te zien voor de digitale schandpaal na een uitzending van een opsporingsprogramma. ,,Zijn wij verantwoordelijk voor wat er op internet gebeurt? Je kunt zeggen: als wij niet uitzenden, dan kunnen zij er ook niets mee. Ergens houdt onze verantwoordelijkheid en rol op.''
.
Je kunt ook zeggen, als die vrouw niet steelt dan hoeven we ook geen dief op te sporen. De slachtofferrol. Als ik ooit nog om steun verlegen zit moet ik gewoon crimineel worden, dan kun je van alle kanten op knuffels rekenen.

Flapuidt | 28-01-17 | 21:52

Uiteraard wordt Dumpert (want = Geenstijl) de schuld in de schoenen geschoven. Want alles is de schuld van rechts.

JSchaap | 28-01-17 | 21:49

Denk niet dat omaatjes van 68 Dumpert afstruinen. Maar wel savonds opsporing verzocht kijken.
Maar het is duidelijk dat de socialisten van de publieke omroep een zondebokje zoeken.

ca12nag3 | 28-01-17 | 21:12

@AntiZanicz | 28-01-17 | 17:42 Waar slaat dat nou weer op? Dus als ik mijn auto om de hoek parkeer is het mijn eigendom niet meer?

knutsel | 28-01-17 | 19:37

Dikke gok dat mevrouw niet eens weet wat dumpert is. In Oldenzaal daarentegen weet bijna iedereen wie wie is, dus na die beelden was waarschijnlijk binnen no time bij iedereen bekend wie de dader was. Dit zal waarschijnlijk veel grotere impact hebben gehad dan al die anonieme reaguursels op dumpert e.d. Nou ben ik zelf erg voor het zo snel mogelijk tonen van beelden (dit gebeurd hier te vaak veul te laat) maar een geblurred gezicht met een 3 dagen waarschuwing zou hier waarschijnlijk beter op zijn plaats zijn geweest.

Keumus | 28-01-17 | 19:23

Erg lastig verhaal dit. Uiteindelijk zou er niets aan de hand zijn als het slachtoffer gewoon alert was geweest en opgelet had en niet haar portemonnee voor het grijpen had laten liggen. Gelegenheid maakt de dief. Hoe dan ook, allemaal verliezers hier, behalve de media met hun Clickbait.

Vespucci | 28-01-17 | 19:19

Jammer dan. Gewoon met je vingertjes van andermans spullen afblijven.

postzegeltje | 28-01-17 | 17:46

-weggejorist-

AntiZanicz | 28-01-17 | 17:42

sorry, trekken

pennestront | 28-01-17 | 17:17

Ik zeg niet welke, Joris, maar bepaalde bevolkingsgroepen zouden na 'lichtgetint gezocht' een dergelijke conclusie mogen verbinden.

pennestront | 28-01-17 | 17:16

@necrosis

Wat is nu het punt dat je probeert te maken?

rambo^2 | 28-01-17 | 17:06

Beste Geenstijl, dit is een onsamenhangend rammelverhaal. Stond het nu op dumpert? Wat het alleen maar op dumpert te vinden? Hebben jullie de lelijke schreeuwcomments verwijderd? Hebben jullie het materiaal verwijderd nadat de boef gevangen was? Zo nee, met welk doel hebben jullie het laten staan? Is er een verzoek geweest om materiaal te verwijderen, en is dat wel of niet met motivatie wel of niet gedaan?

Als je je handen in onschuld wast, dan kun je inderdaad onschuldig zijn. Dat betekent echter nog niet dat je niet deelt in de verantwoordelijkheid. Als dit rammelverhaal een poging is tot verantwoording afleggen, dan wil ik jullie bij deze aanmoedigen een betere poging te doen. Als jullie eigenlijk alleen maar "Jamaar, hun hebben ook dingen fout gedaan!" willen roepen, dan is dat verder wel duidelijk.

D.V. | 28-01-17 | 16:35

De gezichten waren netjes geblurred. Dus lijkt het me dat Dumpert aan zijn verantwoordelijkheden heeft voldaan. Dat deze mevrouw zelfmoord heeft gepleegd is natuurlijk tragisch en staat niet in verhouding tot een diefstal van een portemonnee, maar je neemt wel zelf bewust het risico dat je narigheid krijgt als je zeken gaat toe-eigenen die niet van jou zijn.

ZoltarTheMagnificent | 28-01-17 | 16:32

-weggejorist-

Replay12 | 28-01-17 | 16:19

-weggejorist en opgerot-

Replay12 | 28-01-17 | 16:16

Het was absoluut haar fout, ze had niet mogen stelen. Maar het verhaal kent altijd meerdere kanten, iemand pleegt niet zomaar zelfmoord. Zou kunnen dat in haar omgeving niet lang geleden iets ernstigs is gebeurd, zoals het overlijden van haar man.

Maar het gaat te ver media de schuld te geven voor zelfmoord, of je moet vooraf iedereen als labiel beschouwen.... stop dan maar met nieuws verspreiden.

Extra.Paracetamol | 28-01-17 | 15:39

Kijk, dit is nou een goed voorbeeld voor 'ze' hoe 'wij' hier met elkaar 'normaal' doen.

Brian76 | 28-01-17 | 15:27

En dat alles voor zo een luizige portemonnee.

Nehemia | 28-01-17 | 15:26

knutsel | 28-01-17 | 15:18

Nee, een beetje graven in uw historie, wat neuzen op uw GSM, of een leuke (ietwat creatief gemonteerde) opname van één van uw fouten of onhandigheden, en kunnen wellicht iets soortgelijks bij u bereiken.

Niemand is foutloos. Ook ik niet.

Buck Futter | 28-01-17 | 15:26

Als de foto in de krant had gestaan had de uitgever natuurlijk alle oude kranten op moeten halen.

Nichtsneues | 28-01-17 | 15:23

Nou dit evenement had eigenlijk geen plek op de publieke schandpaal qua crime ( moderatie, want geen noodzaak), maar de verleiding voor clicks was blijkbaar te groot, omdat het ook een beetje cute is als stoute bejaarden van elkaar jatten en het zo mooi past bij het cliché: Gelegenheid maakt de dief.
Daarnaast is men ook wanhopig voor events die bewijzen dat men geen racistisch programma is en daar zijn natuurlijk blanke bejaarden hoogst welcome als tegenhanger voor de jonge getinte.

En natuurlijk is de zelfmoord getriggerd door/of mede de stress van deze schandpaal-vertoning, virtueel en real life mobbing.
Maak de kat wijs dat het anders is.
Dat bedoel ik niet moralistisch, maar feitelijk.
Er bestaat zoiets als geriatrische problemen, die met stress acuut kunnen verergeren en dit is heus niet de eerste zelfmoord na mobbing, alleen gebeurd het meestal bij kinderen en adolescenten.

MistaRazista | 28-01-17 | 15:21

Was er eigenlijk al stilgestaan bij het overlijden van Opsporing Verzocht mastodont Will Simon op de link geflankeerd door Catherine Keyl?
nos.nl/artikel/2155111-opsporing-verzo...

Nehemia | 28-01-17 | 15:21

@Buck Futter | 28-01-17 | 15:11 Dat kan wel zijn maar "we" jatten geen portemonnees van ouwe omaatjes.

knutsel | 28-01-17 | 15:18

"Al gaat er een bom af in mijn tuin, het boeit mij niet meer, gezin staat op 1 en voor de rest boeit mij niet hoe een ander over mij denkt want is niet belangrijk."

sjeetje | 28-01-17 | 14:59

Zo gaat het inderdaad op dit moment in de maatschappij, en verklaart de hoge populariteit van het populisme: Egoïsme, anti-sociaal gedrag, lekker van achter het toetsenbord op alles en iedereen lopen zeiken, ongefundeerd beschuldigen en roepen dat een ander het maar moet oplossen.

Buck Futter | 28-01-17 | 15:11

XaleX_2 | 28-01-17 | 15:00

Mee eens rakker. Dumpert is een louter commercieel bedrijf. En heeft geen geweten.

Tirade | 28-01-17 | 15:08

... totdat het jou als reaguurder overkomt...

Buck Futter | 28-01-17 | 15:05

Het zal allemaal wel, maar de toegevoegde waarde van dumpert is op zijn minst twijfelachtig en discutabel. sommige video's die ik wel eens voorbij zie komen hadden van mij gewoon op liveleak mogen blijven. De enige reden dat sommige filmpjes op dumpert geplaatst worden (terwijl het al ergens anders op het internet staat) is voor clickbait en ophef. Het is onderdeel van het businessmodel van dumpert... hopen dat mensen er over gaan zeiken zodat het meer clicks genereert.

XaleX_2 | 28-01-17 | 15:00

Ik heb ellende meegemaakt daar hadden de meesten zelfmoord voor gepleegd maar voor zoiets als dit had ik mijn schouders opgetrokken.
Het is maar hoe je ermee om kan gaan.
Al gaat er een bom af in mijn tuin, het boeit mij niet meer, gezin staat op 1 en voor de rest boeit mij niet hoe een ander over mij denkt want is niet belangrijk.

sjeetje | 28-01-17 | 14:59

-weggejorist-

sjeetje | 28-01-17 | 14:57

Waarschijnlijk heeft ze de reaguursels gelezen.

Oeloeboeloe | 28-01-17 | 14:52

Het doet me denken aan die vrouw die een telefoontje doorverbond in de veronderstelling dat het koninklijke familie van Kate M. was. Dat was dus nep.
Die vrouw kon ook de schande/schaamte niet aan en pleegde ook zm.

Carmelita | 28-01-17 | 14:39

gelukkig was het geen donker getinte dame want dan was de heisa nog 2 keer zo groot geweest.

vluggehenkie | 28-01-17 | 14:33

Het was de druppel denk ik, je pleegt geen zelfmoord om een eenvoudige gelegenheidsdiefstal.

Doe mij maar twee ! | 28-01-17 | 14:29

If you can't stand the heat stay out of the kitchen. Niks aan de hand, gewoon doorlopen mensen.

De Marketeer | 28-01-17 | 14:26

Ze had de keus de portemonnee niet te pikken
Ze had de keus de kassière of de oude vrouw te waarschuwen
Ze had de keuze om zichzelf aan te geven
Ze had de keuze te wachten of en tot ze herkend werd
Ze had de keuze te doen wat ze gedaan heeft: zelfmoord.
Het is geheel haar eigen schuld, alles is haar schuld.
Dat de beelden getoond zijn is niet haar keus maar degenen die dat gedaan hebben hebben wel de juiste keus gemaakt.

langzullenweleven | 28-01-17 | 14:25

Hopelijk heeft die ouwe wel eerst de gestolen portemonee teruggegeven.......

Wijnkoeler71 | 28-01-17 | 14:25

Kan die dubbele 'noch' weg?

His Lordship | 28-01-17 | 14:24

De oude vrouw was natuurlijk 100% fout. Dat wist zij dus duidelijk ook wel vandaar dat zij de schaamte niet kon dragen. Weten niets van de achtergrond van deze vrouw, misschien dik in de schulden en dan in een opwelling..... . Blijft hartstikke fout natuurlijk maar met dramatische gevolgen. Heel triest.

1-2tjuh | 28-01-17 | 14:11

@NoblesseOblige | 28-01-17 | 13:57
Wat heeft schaamte te maken met doelbewuste diefstal?

necrosis | 28-01-17 | 14:09

Volgens het AD;
"Het is niet duidelijk of de zelfmoord te maken heeft met de beelden op de populistische site"


Maar we zetten het er toch even bij, want dat vinden we toch even lekker voor onze moraalpaal. Stelletje kutpopulisten bij het AD.

TeeJee | 28-01-17 | 13:58

-weggejorist-

Akke-de-Miekus | 28-01-17 | 13:58

@necrosis | 28-01-17 | 13:47
De reden voor zelfmoord? Het verbaast mij niet dat u het begrip "schaamte" niet kent.

NoblesseOblige | 28-01-17 | 13:57

@TussenReggeDinkel | 28-01-17 | 13:35
Huisartsenbezoek mag schijnbaar maar maximaal vijf minuten duren.
Toen ik nog een kleine necrosis was, liep ik tijdens het buiten spelen een snijwond op, op zondag.
Mijn huisarts had er geen moeite mee om me weer op te lappen.
Dat was dan ook een echte arts.

necrosis | 28-01-17 | 13:55

@Tutanchamon | 28-01-17 | 13:53
PvdA standpunt (dat verdelen) :)

Watching the Wheels | 28-01-17 | 13:54

Binnenkort staat je saldo alleen nog op een chip onder je huid en kun je alleen nog met je vingerafdruk betalen, dan heb je dit soort zelfmoorden niet meer.

Watching the Wheels | 28-01-17 | 13:54

Deze wereld is zoveel beter af zonder vieze dieven. Laten we de zuurstof verdelen onder mensen die wel enig fatsoen hebben.

Tutanchamon | 28-01-17 | 13:53

Parel van het Zuiden | 28-01-17 | 13:38

eens

Tirade | 28-01-17 | 13:39

eens,

beide hebben te maken met het hebben van een 'geweten'...

fikkieblijf! | 28-01-17 | 13:52

Hoeveel mensenlevens zouden er eigenlijk al gered zijn doordat daders door videobeelden (eerder) zijn herkend en/of opgepakt?

Moeilijker te duiden. Minder makkelijk onderhevig aan moralistisch vinger gewapper. Je ziet de discussie op alle goedmedia de komende avond al op je af komen. Privacy toestanden, internet is slecht, populisten die mensen afzeiken, terughoudend zijn met beelden, blah, blah, blah. Het obligate verhaaltje van wereldvreemden, die daderbescherming belangrijker vinden dan een veilige samenleving en effectieve opsporing.

Statler en Waldorf | 28-01-17 | 13:52

@ProAsfalt | 28-01-17 | 13:28
Het is vooral de schuld van de overheid? Is dat niet iets te makkelijk? Hebben media niet een verantwoordelijkheid? Speelt de sensatiebeluste massa niet ook een rol?

NoblesseOblige | 28-01-17 | 13:50

Admiraal Balthasar | 28-01-17 | 13:40
Nee. Ik denk zeker 50/50 kans dat zo'n portemonnee gejat wordt als je hem vergeet. Zelf ook meegemaakt (en ik liep nog wel meteen terug toen ik besefte dat ik hem had laten liggen).
Zo zijn zoveel mensen!
Omdat het zo verleidelijk is, zo gemakkelijk.
Niet goed, maar toch net even anders dan echte rovers.

Carmelita | 28-01-17 | 13:50

Rutte geeft op tv andermans geld aan de Grieken terwijl hij anders beloofde (en geen 1000 euro aan elke werkende), Opstelten en Teeven geven een paar miljoen aan een crimineel ... en die leven allemaal nog :). Dat omaatje had last van schaamte, een ouderwets gevoel dat compleet onnodig is tegenwoordig.

Watching the Wheels | 28-01-17 | 13:48

Wanneer je vlak voor de verkiezingen mee gaat doen weet je dat er met modder gesmeten gaat worden. Hoort er een beetje bij volgens mij, zie Trump ;)
Dus ja om dit nou weer als wereldnieuws te brengen vind ik erg over the top en hiermee laat je ook zien dat je hierdoor aangesproken voelt.
Laat die MSM toch lekker stikken, doen veel Nederlanders ook al, next.

ChronischeKlager | 28-01-17 | 13:48

@NoblesseOblige | 28-01-17 | 13:24
In de huidige maatschappij krijg je voor diefstal van €50 een schop onder je kont, meer niet.
In het oude wilde westen werd je opgehangen als je een paard had gejat.
Het bedrag was vrij laag, de dader redelijk op leeftijd.
Wat schiet je ermee op om duizenden Euro's te besteden aan een rechtszaak die 50 Euro boete oplevert en eventueel nog een extra boete?
Er speelt meer.
Als ik €50 jat en wordt betrapt, betaal ik het bedrag gewoon terug.
Dan krijg ik wel een 'stempel' op mijn voorhoofd, maar de reden om zelfmoord te plegen mis ik even.

necrosis | 28-01-17 | 13:47

Filmpjes moeten verwijderd worden als de verdachte zich heeft aangegeven. Verder gewoon online gooien die rommel en deze oma zal vast nog hele andere problemen hebben gehad. En het AD dat Dumpert populistisch noemt is gewoon heel grappig.

henkiedenkiedenkie | 28-01-17 | 13:45

Het eerste wat je toch doet als je zo'n portemonee ziet is omstanders vragen of die van hen is. De dassiere bijvoorbeeld. Ook ga je niet de portemonee afdekken met iets anders om het meenemen te verhullen. Good riddance, dit scheelt weer AOW.

Admiraal Balthasar | 28-01-17 | 13:40

Jongens kom kijken de wagen staat voor
De oma's worden weggereden
Daar zie je de oudjes hun handen geboeid
Die heus niet het ergste deden
Vaak is het een omaatje die er zelf voor koos
Die het deed daar zij niets kon verdienen
AOW pas op 70 bij het station
Staat ze stil in een hoekje te grienen
Lach nooit als je die oudjes ziet gaan
Je kunt hen gerust wel betreuren
Denk maar alleen: wat zij heeft gedaan
Kan morgen ons ook gebeuren
www.youtube.com/watch?v=J1leAdMhYRs

Watching the Wheels | 28-01-17 | 13:39

gemeentereiniging | 28-01-17 | 13:27

Er is dus wel degelijk een verschil tussen de systematisch jagende zakkenrollen of pinpas aftroggelaar en een oma die uit opportunisme de verkeerde keuze maakt. Dit onderscheid had mijns inziens hier moeten worden gemaakt

Tirade | 28-01-17 | 13:39

@NoblesseOblige | 28-01-17 | 13:24

Wanneer de staat haar rechtstatelijke verplichtingen, wets- en ordehandhaving, niet of onvoldoende nakomt ontstaan er publieke schandpalen en volksgerichten. Dat is in Nederland het geval. Such is the nature of things.
.
Gerechtigheid is een hongerig dier. Als de staat haar niet op ordentelijke wijze voert, zullen andere mechanismen in werking treden.
.
Is dit mooi? Nee. Maar politiekcorrecten wilden het zo. Ze braken de rechtsorde af met dadervergoeilijking en slachtofferschoffering. Nu mogen wij allen oogsten wat zij zaaiden.

Parel van het Zuiden | 28-01-17 | 13:38

@necrosis | 28-01-17 | 13:21
Elke zelfdoding is een wanhoopsdaad. Je ziet immers geen uitweg meer uit de situatie waarin je verkeerd.
Over artsen gesproken... Een goede arts zijn er bijna niet meer. Vooral de nieuwe generaties van huisartsen in opleiding zijn bijna onmenselijk geworden. Er wordt ook niet meer écht geluisterd naar de patiënt en conclusies worden te snel getrokken.

TussenReggeDinkel | 28-01-17 | 13:35

Had de Nederlandse Stasi Omroep er ook over gerapporteerd als het slachtoffer de week erna zelfmoord had gepleegd?
Verder ben ik er niet rouwig om hoor, weer een tokkie minder hiep hoi.

zeertegendradig | 28-01-17 | 13:33

Is er als eens in kaart gebracht hoeveel Nederlandse mensen zelfmoord hebben gepleegd door dat aanhoudende gelaster en gedemoniseer van dat politiekcorrecte NOS-tuigh?

Parel van het Zuiden | 28-01-17 | 13:29

@NoblesseOblige | 28-01-17 | 13:24
De hedendaagse schandpaal wordt vooral veroorzaakt doordat de overheid de criminaliteit nauwelijks aanpakt behalve als je fietst zonder licht.

ProAsfalt | 28-01-17 | 13:28

RIP steeloma. Maar even alle hypocrisie op een stokje. Hoe vaak wensen we de zakkenrollende Karpatenkoppen niet hetzelfde toe?

gemeentereiniging | 28-01-17 | 13:27

-weggejorist-

hbansen | 28-01-17 | 13:24

Als Dumpert geheel onschuldig is, waarom deze gepikeerde reactie op vragen (geen beschuldiging!) van de NOS? Het AD (met boter op het hoofd) noemt Dumpert "populistisch", is dat nou zo erg? Het klopt toch feitelijk dat via Dumpert deze zaak de meeste aandacht heeft gekregen?
Maar wie heeft verder over "schuld", behalve GS? Want mevrouw heeft de fout begaan en GS heeft de beelden ook niet online gezet.
Kan door de toon van het topic niet de indruk ontstaan dat GS/Dumpert niet toch een beetje last heeft van een slecht geweten?
De middeleeuwse schandpaal is in de 19e eeuw afgeschaft, om goede redenen. Met behulp van tv, en vooral internet, is die weer ingevoerd. Nu blijken er (wederom) negatieve consequenties te kunnen ontstaan. Dat zware criminaliteit bestreden moet worden en er noodzaak voor programma's als "Opsporing Verzocht" is, lijkt me evident. Maar hoe ver moeten we daarin in gaan? Welke soort criminaliteit moet wel aan de "schandpaal" en welke niet? De oude schandpaal had als voordeel dat mensen een slecht geheugen hebben (en dus vergeten), bij het internet blijft het eeuwig staan.
Dit geval lijkt me een goede aanleiding om je serieus af te vragen in hoeverre de schandpaal wenselijk is, en tot welk punt deze gebruikt moet worden. Helemaal als je veel invloed/macht zoals bij Dumpert hebt. Want het is, en blijft, een treurige zaak.

NoblesseOblige | 28-01-17 | 13:24

@mezelf | 28-01-17 | 13:21

O, wacht daarvoor betaal je in de plaats e 500 voor de Groene economie. Zo was te horen op Radio 1 TROS Kamerbreed.

Saldo: nul komma nul nul. Sterker nog, waarschijnlijk min heel veel.

ProAsfalt | 28-01-17 | 13:23

-weggejorist-

ProAsfalt | 28-01-17 | 13:21

Zijn er al tweets bekend van hulpverleners die het geen pas vinden dat mensen beelden van incidenten uploaden?
En had opsporing verzocht de familie van de dader al ingelicht over het incident voordat ze de beelden online zette?
.
De hypocrisie is strong with this one. Als er beelden online komen van amateurjournalisten dan is dat asociaal, als iemand zelfmoord pleegt nadat 'echte' journalisten er aandacht besteden is dat niet hun schuld.

Johanvb | 28-01-17 | 13:21

@TussenReggeDinkel | 28-01-17 | 12:57
Stel je voor: je MOET bepaalde medicijnen slikken, maar de minister heeft die uit het zorgpakket gehaald en kon die vrouw ze niet meer betalen van haar AOW'tje.
Wellicht was het een wanhoopsdaad.
Ik had destijds een arts die een speciale code op het recept zette zodat ik niet hoefde te betalen.
Die man was een arts en geen verlengstuk van de farmaceutische industrie.

necrosis | 28-01-17 | 13:21

Overigens. Dan vraag ik me toch iets af, en dat is dat justitie er in het algemeen rekening houdt met de cultuur van de dader. Dat wil zeggen dat als bijvoorbeeld een Nederlander iemand bruut verkracht, die meer straf krijgt dan als een Somalier dat doet, want bij die laatste hoort bruut verkrachten nu eenmaal bij zijn cultuur en daar houden we hier rekening mee. Wordt er in dit soort gevallen ook rekening mee gehouden, is mijn vraag? Aangezien Nederlanders zelfmoord blijken te plegen als ze door schaamte overmand geen uitweg meer zien, heeft dat nog gevolgen voor de opstelling van justitie naar Nederlanders toe? Of is justitie echt de racistische anti-Nederlandse teringbende die ik eigenlijk verwacht dat het is?

Opslag Medium | 28-01-17 | 13:17

Ps als het filmpje is uitgezonden met blur dan vindt ik het wel kunnen.

Tirade | 28-01-17 | 13:16

Ik heb de afgelopen jaren al genoeg gezichten van dit type daders voorbij zien komen. (Winkeldiefstal, zakkerollerij en dergelijke. Dus is het logisch dat deze mevrouw ook een keer aan de beurt komt.

Waar het volgens mij wel om gaat is dat menigeen voor het leven getekend is, na 1 of andere fout of rare gedraging. Dit is een naar trekje van het internet. Wordt je een keer gevingerd na een feest op straat en debielen filmen het, sta je er mooi op. Denk je een keer een mazzeltje te hebben en pak je die portemonnee bv als je weinig geld hebt, krijg je de schandpaal. En het gaat ook niet meer weg. Heel lastige materie. Voordat je iets als dit uitzendt, moet een officier van justitie rekening houden met deze extra straf. Proportionaliteit is bij dit soort grijze gebieds zaken erg belangrijk. Bv hoe groot is de kans dat het systematisch is. Dit filmpje uitzenden met open gezicht is wat mij betreft in dit specifieke geval niet goed geweest.

Ben oprecht blij dat ik nog een jeugd heb meegemaakt zonder smartfoons. Laveloos na feestjes zonder dat de hele school het wist. En natuurlijk talloze meisjes gevingerd daar waar ik het nu niet meer zou durven..

Tirade | 28-01-17 | 13:14

Nu verbindt een oud dametje eens een keer consequenties aan haar criminele gedrag, is het weer niet goed.

arc-en-ciel | 28-01-17 | 13:14

@vinzepinz | 28-01-17 | 12:28

Zolang je maar niet aan dit soort flauwekul begint. Als je toch wil stelen, doe het dan goed. Minimaal een miljoen, zou ik zeggen, en blijf anders gewoon thuis.

Nog beter: steel minimaal honderd miljoen (het helpt als je werkzaam bent in de financiele sector), en tref daarna een 'regeling' waarbij je belooft om 80% van het geld weer netjes terug te geven in ruil voor een taakstraf van 40 uur.

Opslag Medium | 28-01-17 | 13:14

Jammer, je hebt gewoon niet te stelen. Zo simpel is dat.

Mocht worden besloten om helemaal geen beelden te tonen van diefjes dan is het helemaal een vrijbrief om te jatten alles wat los en vast zit. Zonder verspreiden van de beelden is de pakkans helemaal nul terwijl deze al zo goed als nul is.

Het begint bij het stelen van een portemonnee en het eindigt met een brute woningoverval. Waar leg je de grens?

Zolang als je een ander ongevraagd schade aanbrengt in economische of fysieke zin dan dient het gewoon hard aangepakt te worden.

Er is één uitzondering: je mag alleen brood stelen als je echt geen cent te makken hebt. Dat heeft ooit een bisschop of paus gezegd en daar kan ik mij in vinden hoewel het in contradictio is met het bovenstaande echter brood heb je nodig om te kunnen overleven.

Het stelen van broden zou nog weleens groot kunnen worden door de Race To The Bottom. Ik zal Haar naam maar niet noemen, die daar mede schuldig aan is.

ProAsfalt | 28-01-17 | 13:13

Het is voor een snelgroeiende groep arme memsen stelen of verzuipen. Ik ben een realist, jij houdt dumpert in de gaten. Lijkt me een prima taakverdeling.

vinzepinz | 28-01-17 | 13:11

Dit bericht is stereotype aan de drijfkracht van Geenstijl.
Ze werken enkel onder het motto "wij lopen over lijken".

pretpilaar | 28-01-17 | 13:10

Zelfdoding, natuurlijk heel vervelend voor de nabestaanden, maar stop er nou eens mee om voor elk exces nieuw beleid te maken!

Organische evolutie | 28-01-17 | 13:10

De gelegenheid maakt de dief.
Iedereen loopt de kans om een keertje iets heel stoms te doen.
Echt spijtig voor deze mevrouw om daarna deze keuze te maken.
Liever zag ik al die andere "getintiërs" zich van het leven beroven.
RIP mw.

Stoned Hengst | 28-01-17 | 13:07

Eigen schuld dikke bult. Dat ze niet met de schaamte kan leven kan alleen haarzelf worden aangerekend. Je bent gewoon een laffe hond als je iemands portemonnee steelt. Jullie en alle andere nieuwssites treft geen enkele blaam

-Wil- | 28-01-17 | 13:07

Wel karakter van dat oudje om te gaan hari-kiri-en nadat uitkomt dat ze op de eindstreep van haar leven een dief blijkt te zijn. Daar kunnen hele rassen nog wat van leren. Anyway, een taakstraf was ook OK geweest.
Stille tocht iemand?

Pedronegro | 28-01-17 | 13:06

@rambo^2 | 28-01-17 | 12:50
Je hebt stelen en stelen.
Je kan een portemonnee met een paar tientjes stelen en iemand ongelukkig maken.
Je kan ook als bedrijfsleider de kas plunderen en zodoende een failliete boel/ nog meer ongelukkige mensen achterlaten.
En verder heb ik nog nooit ergens gelezen dat een jonge steeldief die op 'Opsporing Verzocht' werd uitgezonden zelfmoord pleegde.

necrosis | 28-01-17 | 13:01

laat weer zien hoe verrot onze samenleving is, en dat is niet de schuld van een oud vrouwtje.

eriksweet | 28-01-17 | 12:58

-weggejorist-

BadLieutenant | 28-01-17 | 12:58

Ik geloof niet dat Dumpert/Reaguurders een aandeel heeft in haar dood. Het was de televisie. Een dag na het uitzenden van de beelden pleegde ze zelfmoord. Deze vrouw van 68 jaar oud zat heus geen Dumpert te kijken om er daarna een eind aan te maken. Dat deze site in nieuwsartikelen wordt gebruikt van o.a. RTL Nieuws is gewoon het opzetten van een discussie vraagstuk omtrent in hoever mag men gaan met het delen van ongecensureerde beelden en de reacties die erop worden gegeven.
Ik vind het wel triest ondanks dat ze de portemonnee heeft weggegrist dat ze dat met de dood heeft betaald.

TussenReggeDinkel | 28-01-17 | 12:57

Hahahaha
@necrosis om 12:41 : onze zelfbenoemde zedenmeester heeft zich weer gemeld zie ik! De droeftoeter/betweter die al zijn jaren verslijt met het plaatsen van comments en daar bovendien trots op is. De eenzaamste rukker van het oostelijk halfrond. Goed om te weten dat jij hier blijkbaar het ijkpunt van goede smaak bent. Dan houden we daar vanaf nu rekening mee.

de_landloper | 28-01-17 | 12:56

Het is tragisch, maar ik denk dat de preventieve werking niet onderschat mag worden.

ouwespamhoer | 28-01-17 | 12:53

En dat schamele gemekker over "er zat maar € 50,- in de portemonne", dit is totaal niet relevant. Voor t zelfde geldt zat er van de bestolen oude vrouw een briefje met pincode bij en was al haar spaargeld weg. De hele keten van ellende is in gang gezet door kleptoma zelf. Doei.

vluggehenkie | 28-01-17 | 12:52

@Desmoulins

Ik ben het deels met je eens. Er staat ook

"De vrouw heeft een dag nadat de video is vertoond zelfmoord gepleegd. Niet bekend is of de beelden de reden waren, of dat er (ook) andere zaken speelden."

En

"OM-topman Ernst Pols zegt tegen het AD dat dit de eerste zelfdoding zou zijn die mogelijk een relatie heeft met een opsporingsprogramma en de internetreacties hierop"

De kans is vrij groot dat er veel meer speelde en dat dit de druppel is. En daarnaast kan ik nergens uit opmaken dat de NOS met het vingertje wijst naar Dumpert of Geenstijl, waar vrij nadrukkelijk om word geklaagd in dit topic.

VanTokkern | 28-01-17 | 12:50

Ben benieuwd hoeveel reeten dit filmpje krijgt van het illustere duo Johnny en René.

dogbitedog | 28-01-17 | 12:50

Stelen is slecht, dat staat buiten kijf. De publieke schandpaal kan tot mooie dingen leiden n.l. arrestatie van daders, maar de publieke schandpaal kan iemand ook kapotmaken en al helemaal via internet. Het idee van zo'n schandpaal is dat een dader gepakt wordt, om iemand die een beurs jat kapot te maken gaat te ver, dit is geen mens die kinderen van 9 vastbindt en opensnijdt voor haar genot. Deze vrouw met een blanco voorgeschiedenis kon niet met die schaamte leven en heeft er een eind aan gemaakt. Dumpert en geenstijl zijn top, maar als zij als publieke schandpaal willen fungeren, dienen ze toch een fatsoenlijke moderator te hebben of doorverwijzen naar een website van justitie voor tips. Besef n.l. wel wat de impact hiervan is.

rambo^2 | 28-01-17 | 12:50

Stond Dumpert open toen ze haar vonden? Zo ja, bij welk comment? Hoop vragen nog.

de Voorzittert | 28-01-17 | 12:49

Stelen is een keuze. Zelfmoord is dat in dit geval ook. Dumpert kan daar niks aan doen.

Meeroever | 28-01-17 | 12:45

@ maruyama | 28-01-17 | 12:30
Ja, dat is het! Een DumpertReaguurdersRaad voor de Moralistiek. Als toevoeging aan de Reaguurdersronde bij Dumpertreeten...

F. von Zeikhoven | 28-01-17 | 12:45

Het commentaar in het AD vond ik dan wel weer grappig....'de populistische website Dumpert'

Je moet het lef maar hebben als populistisch volksblaadje het AD

litebyte | 28-01-17 | 12:42

Ja, erg tragisch voor haar en de familie,
maar dit is geen reden om toekomstig effectieve opsporing maar te gaan stoppen.
Dieven zijn zelf verantwoordlijk voor hun acties en de gevolgen van opsporing.
Sorry, sortement van.

hotmint | 28-01-17 | 12:41

Steeds maar weer aandacht trekken, kan iemand die seniele aandachtshoer uit de schijnwerpers halen ?
Ik bedoel natuurlijk TV-Oost.

cat22 | 28-01-17 | 12:41

Desmoulins
Excuus. Verkeerd geïnterpreteerd

atheïstisch stemvee | 28-01-17 | 12:41

@de_landloper | 28-01-17 | 12:24
Wat een smakeloos comment!
Zou je dat ook schrijven als het je eigen moeder was?
*zwaait*

necrosis | 28-01-17 | 12:41

atheïstisch stemvee | 28-01-17 | 12:36

Klopt, zie Desmoulins | 28-01-17 | 12:35

Desmoulins | 28-01-17 | 12:38

Dit was geen geplande diefstal door een crimineel maar een impuls na een gelegenheid die geboden werd. Deze oma had een blanco strafblad en het feit dat ze zichzelf meteen ging melden zegt ook genoeg. Het ging om iets meer dan 50 euro!
Natuurlijk spelen er heel waarschijnlijk meer zaken. Maar als je vraagt of de zelfmoord voorkomen had kunnen worden door het filmpje niet uit te zenden of te verwijderen na de melding bij de politie en het antwoord "misschien" is dan treft Dumpert wel degelijk (enige) "schuld". Moet een les zijn voor toekomstige zaken neem ik aan.

hans den realist | 28-01-17 | 12:38

@maruyama - aka ronde berg | 28-01-17 | 12:30

Het kwaad was al geschied. Het ging deze keer om een ietswat niet al te stabiele burger.

litebyte | 28-01-17 | 12:37

Desmoulins | 28-01-17 | 12:35

De, gelEId.

Desmoulins | 28-01-17 | 12:37

@Desmoulins | 28-01-17 | 12:24
Volgens mij gaat de discussie niet over mevrouw, maar over de vraag of beelden online zetten een te zwaar middel is. De zelfmoord wordt daarbij als zwaarwegend argument ingezet. Ik koppel deze twee dingen los van elkaar. Het gaat hier om gedrag en normvervaging.

"*Ik* heb geen pensioen *dus* ik zal in de toekomst ook uit sten *moeten*"
@vinzepinz | 28-01-17 | 12:28
Ik heb niet gekregen waar ik recht op meen te hebben, dus heb ik het recht van anderen af te nemen. Ik hou Dumpert in de gaten :)

atheïstisch stemvee | 28-01-17 | 12:36

VanTokkern | 28-01-17 | 12:29

"Zelfmoord na vertoning bewakingsbeelden in opsporingsprogramma"

Daar begint het dus al mee.
De rest is zeer suggestief zonder direct te indruk te wekken dat de NOS online reacties ziet als de hoofdreden achter de zelfmoord. Het artikel heeft meer de strekking van dat het tonen van de beelden heeft geluid tot haar zelfmoord.

Desmoulins | 28-01-17 | 12:35

In de portemonnee zat rond de €50.
Voor zo'n bedrag zal de dievegge echt niet hoeven verschijnen in een zwaar bewaakte rechtbank.
Nog even los van het feit dat als je iemand doodrijdt, je vaak niet eens de gevangenis ingaat.
Wat was het motief om zelfmoord te plegen?
Schaamte?
Het is zo makkelijk om GeenStijl/ DumperT de schuld te geven, maar ik vermoed dat er meer aan de hand was met steelmevrouw.

necrosis | 28-01-17 | 12:35

Het is natuurlijk bizar dat Onder de Loep een laagbijdegrondse diefstalletje uitgebreid op de tv moet brengen alsof er een gewapende overval is gepleegd door een stelletje asielzoekers. Hier is duidelijk een racisties element: Onder de loep wil graag ook blanken (witten) op de tv vertonen, anders is het zo'n bruin-gekleurde uitzending en lopen ze de kans op beschuldiging van racistisch profileren. Men komt dan blijkbaar op een fijn wit diefstalletje uit, terwijl de lichtgetinte gewapende overvallen maar in de la blijven. Puur discriminatie omdat men bang is te discrimneren.

lijn5 | 28-01-17 | 12:33

Misschien zat er wel helemaal niks in die portemonnee, verder natuurlijk wat Gerrit Dekzeil bij de uitvaart nog voor het kleptoma'tje zal zingen: youtu.be/K1D5PzuJC-A

F. von Zeikhoven | 28-01-17 | 12:33

Menig politicus had zich om diefstal en de aandacht hiervoor van kant kunnen maken, ware het niet dat ze net iets minder labiel zijn dan die arme vrouw van 68 jaar.

litebyte | 28-01-17 | 12:31

Vanaf nu elke dag bewegende beelden van Volkert op Dumpert dan maar? Hopelijk heeft het uiteindelijk hetzelfde effect.

spanarchist | 28-01-17 | 12:30

Je kan zo'n filmpje toch weghalen als de dader zich aangegeven heeft. Zeker met zulke misdrijven. Wat is daar tegen? Dumpert speelt een rol in de maatschappij of je nu wilt of niet.

maruyama | 28-01-17 | 12:30

@Prof. D.A.H. Vintik

Daar staat dus precies wat ik zeg..

VanTokkern | 28-01-17 | 12:29

Ja, maar Zentgraafvfvvf, zet dan eauk even die NOS-vragen bij je verhaal, dan kunnen we er tenminste nog een béétje onfatsoenlijke antwoorden bij verzinnen...

F. von Zeikhoven | 28-01-17 | 12:29

Sten=stelen

vinzepinz | 28-01-17 | 12:29

Ik heb geen pensioen dus ik zal in de toekomst ook uit sten moeten, ik heb daar geen probleem mee. Ingecalculeerd.

vinzepinz | 28-01-17 | 12:28

De commentaren van de reaguurders zouden grof en beledigend zijn geweest. Heeft die babyboom-mevrouw zaliger zelf op Dumpert c.s. zitten lezen wat er over haar misdaad is gezegd?

Guido | 28-01-17 | 12:27

Geloof maar niet dat dit vrouwtje er een virtueel leven op na heeft gehouden of ook maar enigszins bezig is geweest met eventuele online reacties op haar diefstal.
Nogal bekend met zelfmoord, helaas, maar dit is niets anders dan demonisering over de rug van iemand die er niet meer is.
Zeer lafhartig en moreel laakbaar.

Desmoulins | 28-01-17 | 12:24

-weggejorist-

de_landloper | 28-01-17 | 12:24

-weggejorist-

Dinand | 28-01-17 | 12:23

-weggejorist-

Balletje Mayo | 28-01-17 | 12:22

@kom hoe heet ie | 28-01-17 | 12:17 En zo is het maar net.

knutsel | 28-01-17 | 12:22

Of we geven de fabrikant van de beveiliginscamera de schuld. Of de supermarkt die het gore lef heeft om ze op te hangen. Of gedraag je gewoon normaal steel-oma! Oprecht sneu dat ze er niet meer is, een mensenleven is het nooit waard, wellicht speelde er al meer bij mevrouw. Wel fijn dat de buit weer terug gevonden is. Next.

vluggehenkie | 28-01-17 | 12:20

Het vrouwtje had waarschijnlijk geldzorgen, en heeft in een onbewaakt ogenblik de portemonnee gepakt.
Het RTV Oost programma "Onder de loep" heeft dit veel te dik aangezet, had zeker haar gezicht onherkenbaar moeten maken, en bij de uitzending vermelden dat de persoon in kwestie voor eind van de week zich moet melden.
RTV Oost een regionale zender die "Onder de loep" uitzendt waarvan de directeur een jaarsalaris van euro 192.000 krijgt en rondrijdt in een lease Jaguar.
Net zoals een aantal VARA presentatoren die ruim 500.000 euro per jaar opstrijken.
Wat leven wij toch in een prachtig land!!

Tis nie waar! | 28-01-17 | 12:20

@kom hoe heet ie | 28-01-17 | 12:17
Nee ik vind het niet 'fijn' dat ze dood is. Maar gedrag heeft nu eenmaal consequenties. Haar daad van wanhoop automatisch koppelen aan die consequenties is wat me tegenstaat.

atheïstisch stemvee | 28-01-17 | 12:20

@ General McAuliffe | 28-01-17 | 12:05
+1

telelezer | 28-01-17 | 12:19

Het populistische AD vindt het nogal leuk om het woord 'populistisch' te gebruiken. Ik zou het bijna populistisch willen noemen. Man man man, wat een devaluatie van de Nederlandse taal dankzij dit soort VMBO-journalistiek.

Kapitein Stijlvol | 28-01-17 | 12:18

Ze zijn in totale paniek en radeloosheid.
Een laatste, wanhopige poging om de eigen onvermijdelijke irrelevantie te voorkomen.
Overigens "enurjme"... te geforceerd.

Desmoulins | 28-01-17 | 12:17

-weggejorist-

kom hoe heet ie | 28-01-17 | 12:17

Stoppen op het hoogtepunt van je roem. Toch, de prijs is te hoog.

RickTheDick | 28-01-17 | 12:14

De dame had waarschijnlijk (geestelijke) issues. Dus ja.

Maar het is jullie schuld!!!

Nacho_Vidal | 28-01-17 | 12:13

Ach gut wat zielig. Voor dat bestolen omaatje dan he.

knutsel | 28-01-17 | 12:11

Volgens mij hebben we met elkaar afgesproken dat we niet stelen van anderen.

Iedereen die dat wel doet kan openbaar getoond worden. Als je daar zoveel last van hebt, zoveel last zelfs dat je zelfmoord pleegt, dan ben je misschien een paar stapjes te laat in je overweging of stelen wel een goed idee was.

robertdoesnEro | 28-01-17 | 12:11

.. of je blijft gewoon met je poten van andermans spullen af.

Amherst | 28-01-17 | 12:09

Wat een zielig huiltopic. Uit wat blijkt precies dat de NOS met het vingertje wijst? De familie zelf heeft niet de schuld gezocht in de hoek van de personen/instanties/blogs die de opname hebben verspreid, maar hebben de politie alleen verzocht (meer) rekening te houden met de privacy van de verdachten

VanTokkern | 28-01-17 | 12:09

"If you can't stand the humiliation, don't even take thieving in consideration."

Prof. D.A.H. Vintik | 28-01-17 | 12:08

Wie zonder zonde is werpe de eerste steen.
Je hebt gewoon geluk als je niet gedumpert wordt.

Promedio | 28-01-17 | 12:08

Bij zelfmoord is altijd sprake van een veelheid aan factoren. De reden is nooit toe te schrijven aan één enkele gebeurtenis.
.
Het is altijd triest als iemand op deze manier een einde aan zijn leven maakt.
Het fimpje is misschien de druppel geweest maar zelfs dat is niet zeker.
.
Omgekeerd kan de diefstal van iemands geldbuidel ook de druppel zijn als die persoon door geldzorgen en andere factoren van zijn laatste paar Euro's wordt beroofd.

General McAuliffe | 28-01-17 | 12:05

Geld stelen van een ander oud vrouwtje is behoorlijk laag. Schuld ligt voornamelijk bij haarzelf niet bij degene die de daad laten zien.

ukuppes | 28-01-17 | 12:04

De amateurtjes van TV OOST moeten ze gewoon verbieden dat soort programma's te maten ,hebben daar de capaciteit niet voor ,ze kennen alleen maar plaatjes draaien en hun vriendjes bellen.

gerrit5042 | 28-01-17 | 12:04

Zij had ook gewoon het geld kunnen terug geven, daarna even op de blaren zitten en klaar. Keuzes keuzes, altijd moeilijk.

Niet_leden_een_euro | 28-01-17 | 12:03

Slachtoffercultuur waarin daders eigenlijk de grootste slachtoffers zijn.

atheïstisch stemvee | 28-01-17 | 12:02

Dat eeuwige stichtelijke priemende vingertje. Zouden ze dat ooit op zichzelf kunnen richten? Of is de megolomanie daar te groot voor?

Rollins | 28-01-17 | 12:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken