Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

NS wordt steeds slechter, eindelijk voor de rechter

remmen.jpgHoera! De NS mag voor de rechter komen Want de beleidsmakers zijn nietsnutten en gnomen Iedereen weet: reizen met de trein is geen pretje Blijf volgende keer maar wat langer in je bedje Op tijd rijden komt namelijk zelden voor Door een wisselstoring of een blaadje op het spoor Ook zijn de treinen overvol Elleboog in je rug en een tas in je hol En nu mag de NS zich melden voor het bankje Billetjes omhoog, en hop, met het plankje Tienduizenden Nederlanders willen hun geld terug Maar de NS vertelt het verhaal van de olifant en de mug Ze zeggen ervan te schrikken dat we 'zo met elkaar omgaan' Hoe kan een reiziger deze ongelooflijke domheid weerstaan? "Niks aan de hand en Amerikaanse praktijken" Misschien wordt het tijd dat er eens wat grote graaiers wijken Want treinreizen, man, dat zuigt ballen Dat kan je hele dag vergallen Nu sluiten we toch maar af met een lach Want het is NS-gedichtendag

Reaguursels

Inloggen

Kijk kijk,
we zijn in Sloterdijk.
Oh jee, we zitten vol
Maar zijn dan ook in Schiphol.
En nu iedereen er uit!
Dit is Amsterdam Zuid.

Brulboei_61SB | 27-01-17 | 03:13

@EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 00:07

Ging wat mis, ik bedoel uiteraard "op een druk traject"

EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 00:22

@telelezer | 26-01-17 | 18:29

De NS heeft in z'n oneindige wijsheid hun prima Mat63-bakjes in de schredder gemikt voordat er nieuwe treinstellen waren aangeschaft.

Je kan van een dergelijk bedrijf echt niet verwachten dat ze eens vooruit denken en er op een druk een extra bakje (of eentje met een plee!) aan hangen, toch?

EefjeWentelteefje | 27-01-17 | 00:07

En niet alleen hiervoor: www.nrc.nl/nieuws/2016/12/12/van-een-...

Ze gedragen zich imho al jaren als een criminele organisatie en konden overal mee weg komen. Niets mis mee als ze nu alsnog eens worden aangepakt.

DerUnterMensch | 26-01-17 | 21:15

Als ze nou eens zouden beginnen met wat langere treinen te rijden zodat iedereen fastsoenlijk kan zitten. Maar oooh dat kost geld.

telelezer | 26-01-17 | 18:29

maar goed dat ik een auto van de zaak heb, anders zou ik nu misschien oproepen tot fysiek geweld...

etwaboy | 26-01-17 | 18:22

onze treinen zijn niet luxueus,
En snel dat ze zijn!... maar niet heus.
Toch ben ik telkens blij.
Als ik met onze trein naar Boedapest rij.
Want wij hebben WEL een winter met sneeuw en ijs.
Wij hebben WEL een management en die mensen zijn best heel wijs.
Wij hebben géén gratis internet in de trein
Maar wel een werkende airco en dat is in de Hongaarse zomer wel héél erg fijn.
De Ns in NL loopt zichzelf enorm te beklagen
En durft dan ook nog om begrip bij de burgers te vragen.
Dat ze te kampen hebben met krimpende of juist uitzettende rail als gevolg van het weer.
Of anders zijn het blaadjes en bevroren wissels keer op keer.
Nee... onze treinen zin niet snel en luxueus want dat past niet in het financieel beleid.
Maar ik kan WEL naar Boedapest rijden.... in 45°C in de zomer, en -25°C in de winter, met blaadjes en alle andere narigheid.
En raad eens????? als ik op het perron sta opm mijn trein te halen mag IK niet te laat komen..... want onze treinen rijden namelijk WEL OP TIJD!

zo.... ik kan namelijk ook heel goed dichten..... ook in het Hongaars, maar dat ga ik jullie niet aandoen..... Ik weet uit mijn eigen ervaring in NL wat een drama het is en ik word elke dag weer blij wakker in Hongarije.... waar het misschien een beetje minder is, maar WAT er is is wel 1000% béter!

The Hungarian Dutch | 26-01-17 | 18:17

Een oude gezegde luidt: Treinen rijden niet op tijd, maar op rails. En "OV-chipkaart is geen knip voor de neus waard."

rhov-ion | 26-01-17 | 15:59

@spoofzor | 26-01-17 | 13:49
Ja schande, de auto is pas lekker goedkoop.

Rest In Privacy | 26-01-17 | 15:12

In dat filmpje lijkt het alsof die trein op Eindhoven Centraal stond.

Blaveloper | 26-01-17 | 15:05

@pennestront | 26-01-17 | 14:23

Yep, snap je volledig. Ik ben er zelf zeer van overtuigd dat de gemiddelde conducteur e.a. ook gewoon z'n best doet, maar tegen dat 'management' valt gewoon niet op te knokken.
Geen wonder dat deze mensen liever gewoon stilletjes in de 1e klas gaan zitten dan dat ze zich door zwartrijders (doorgaans afkomstig uit zandbakkië) op hun smoel laten timmeren...

Overigens, ik zie hier nogal vaak de term "Onrendabelen Vervoer" en aanverwanten opduiken als het gaat om mensen die helaas zijn aangewezen op het OV om iedere ochtend weer hun werk te bereiken, in die vreselijke, peperdure spits.
Realiseer je dan wel dat het hier dus doorgaans gaat om de modale hardwerkende (uitgeknepen!) belastingbetaler, die gewoonweg geen alternatief heeft, want die baas wil toch echt dat je gewoon om 8:30 uur op je werkplek zit.

Heb zelf net een goedbetaalde baan gedumpt (dik een uur OV) voor een alternatief klusje, kwartiertje gezond fietsen vanaf mijn voordeur... :-)

EefjeWentelteefje | 26-01-17 | 14:52

Kansloos gezeur van mensen die nooit met de trein reizen. Ik ga 5x per week van en naar Schiphol, in de spits. Kan altijd zitten en heb zelden vertraging. Zeiken op de NS is salonfähig, maar raakt meestal kant noch wal.

Zo is het maar net! | 26-01-17 | 14:47

@Graaf van Egmont | 26-01-17 | 14:07

Klopt. Kansloze actie - helaas.
Sowieso: hoedt u allen voor wat voor 'claimclubjes' dan ook. In NL bestaat er nou eenmaal niet of nauwelijks de mogelijkheid tot 'class action' zoals die in de USA wèl mogelijk is.

Dit soort clubs zijn alleen maar uit op het incasseren van uw centjes. Zie Ferdy Roet en consorten.

EefjeWentelteefje | 26-01-17 | 14:38

@fikkieblijf! | 26-01-17 | 14:18
Het maakt ook wel uit op welke trajecten je rijdt of er controle is. Regel: hoe meer de controle nodig zou zijn, des te minder wordt er gecontroleerd. Conducteurs zitten niet te wachten op problemen. Er wordt sinds een paar jaar aanzienlijk minder gecontroleerd.
Conducteurs zitten inderdaad 1e klas Dat maakt het juist veilig tegen controle om er vlakbij te gaan zitten uitgaande dat je er een beetje netjes uitziet.

Rest In Privacy | 26-01-17 | 14:36

@EefjeWentelteefje
Ik kan me nog herinneren dat ik vroegah hiephiephoera blij was met 'TienerToer' en wat later 'Interrail'.
Inmiddels ben ik van ooit redelijk overtuigde treinforens bekeerd tot notoire kilometervreter en verbaas ik me over zoveel onkunde en vingerwijzerij bij dit oerdomme, bijzonder klantonvriendelijke kudtbedrijf.
Duur, vies, hautain en om maar eens een modieus woordje te gebruiken, inhumaan.
Overigens ligt m.i. niet de schuld bij de machinisten en (de meeste) conducteurs maar bij het overbetaalde management en de verantwoordelijke policorrupte bestuurders.

pennestront | 26-01-17 | 14:23

Oprisp | 26-01-17 | 12:29

Ik moest stiekem lachen om uw rijmelij

Tuborg øl | 26-01-17 | 14:21

McMarx | 26-01-17 | 13:54

Ik geef toe, ik reis weinig met het OV. De weinige keren dat ik wel in de trein zat, 1x naar schiphol.. was er ergens op het traject voor mijn station een storing, reizigers werd aangeraden ander vervoer in te zetten. Enig idee hoe duur een taxi is naar schiphol vanuit het zuiden van het land en hopen niet in de file te belanden, de reden dat je dus de trein nam.. en hoeveel moeite het kost om je treinticket terug te eisen na je vakantie?
Een paar maanden later,naar Amsterdam.. op een stampvol balkon waar jeje nauwelijks kunt vasthouden anderhalf uur staan met een klein kind aan je andere hand..
Weer een paar maanden later, zelfde verhaal zonder kind.
Al die keren is er gecontroleerd!
Voor mij staat het O.V. echt voor onrendabele vervoer. Want als je gaat voor het gemak en je kunt het betalen boek je een vervoersbewijs 1e klas! en anders zoek je naar andere mogelijkheden..

fikkieblijf! | 26-01-17 | 14:18

McMarx | 26-01-17 | 13:54
Conducteurs zitten altijd in de 1e klas. Ook als het niet druk is. Het zijn werknemers waarop geen controle mogelijk is, dus waarom zouden ze die trein in gaan?

Graaf van Egmont | 26-01-17 | 14:10

Kansloze missie van die advocaten. Voor het kopen van een kaartje door de reiziger moet de NS vervoersplicht leveren. Er staat nergens dat de reiziger een zitplaats kan opeisen. Dus vóór het kopen van een kaartje even de algemene voorwaarden lezen. Niemand die dat echter doet.

Graaf van Egmont | 26-01-17 | 14:07

Ik mis Kouwes.

Prof. Yakko | 26-01-17 | 14:06

@pennestront | 26-01-17 | 13:39

Zie mijn post alhier: @EefjeWentelteefje | 26-01-17 | 13:47

Sommigen die er destijds bij waren weten het zich nog goed te herinneren...

EefjeWentelteefje | 26-01-17 | 13:59

Mesmer | 26-01-17 | 13:14

En als de boze burger wint heeft hij voor 15% inc btw gereisd. Ik ken slechtere deals. Trouwens die BTW kun je die als zelfstandige weer aftrekken van de belasting? Ik moet toegeven ik ben niet zo van de claim cultuur zeker zoals die in de VS en het VK is. Advocaten die achter de ambulance aanrijden of mooie anekdote uit de oude doos. Er was in het VK jaren geleden een vrouw die McDonalds, Costa, Starbucks of een andere keten aanklaagde omdat een beker hete koffie door haar eigen toedoen in haar schoot viel, dat ontkende ze ook niet. Ach en wee, vermeende brandwonden. Meteen 10.000-en ponden eisen. Zaak kwam voor de rechter en die vroeg nog voor dat de zaak goed en wel was begonnen: "Madamme what did you expect when you ordered the hot coffee?"
Vrouw: "Uhh hot coffee?"
Rechter: "Exactly. Case dismissed."
:) :)

Basil Fawlty | 26-01-17 | 13:57

@fikkieblijf! | 26-01-17 | 13:36
Vaak wordt er niet gecontroleerd. Dus als je het vaak doet, dan zal wel eens een boete krijgen maar dat neem je dan op de koop toe. Als heel veel mensen dat zouden doen, dan gaan de conducteurs het lastig krijgen en waarschijnlijk gewoon verdommen om de boetes uit te schrijven.
Laatst zat ik doodleuk vlakbij een conducteur in de 1e klas (drukke trein) Die had er duidelijk geen zin in om de meute in te gaan.

Rest In Privacy | 26-01-17 | 13:54

spoofzor | 26-01-17 | 13:49
Diaree. "Je drukt" je voorzichtig uit.

Dirk III | 26-01-17 | 13:51

Mijn grootste ergernis is nog wel de prijs van de trein... het is echt belachlijk duur. en die ov kaart is ook diaree

spoofzor | 26-01-17 | 13:49

Overigens, een tijdje geleden, geweldig gevalletje Joodse Humor gehoord in een volgepakt (categorie "haringen-in-een-ton") treintje van Den Bosch naar Tilburg in de tijd dat er óók op dat traject continu gerommeld werd door Pro Rail:

Oud dametje, jaartje of 85+, platgedrukt op haar krukje op het balkon:
"Da's toch mesjogge, lijkt wel op de wagon naar kamp Vught!"

Dochter, 'embarrased' ongeveer 60:
"Mama, zeg dat soort dingen nou niet... "

Rest van de (volgepakte) aanwezigen op dit balkon:
*duimpje omhoog* naar moeders

EefjeWentelteefje | 26-01-17 | 13:47

Nooit meer reizen met de tjokvolle trein
Echt de mooiste dag van mijn leven
Ook in de file is het nog fijn
Sinds ik een auto op mijn naam kreeg geschreven

Dirk III | 26-01-17 | 13:44

kweethetooknietbeter | 26-01-17 | 12:29

betalen ze in India ook 25 euro minimaal voor een 70 kilometer enkele reis in een bomvolle trein met vertraging.. dacht het niet!
vele malen in India gereist met het O.V.
Je koopt daar een plaatsbewijs voor een luttel bedrag en als de reis lang duurt krijg je er nog een mogelijkheid van een bed bij ook.. en ja op het dak is het graties...

fikkieblijf! | 26-01-17 | 13:43

De ns is groot geworden met massaal vervoer in de periode 1940-1945, blijkbaar.

pennestront | 26-01-17 | 13:39

De meeste reizigers zijn veel te braaf. De drukte is er in de 2e klas terwijl de 1e klas vrijwel leeg is. Gewoon 1e klas gaan zitten als het druk is. Eigenlijk idioot dat er nog 1e klas coupés zijn en dat zijn er niet weinig.
McMarx | 26-01-17 | 13:10

ooit gedaan jaren terug met een zwangere vriendin.. kost een paar platen! want reken er maar op dat die conducteurs geen enkel, geen enkel rekening houden of begrip hebbenvoor bomvolle balkons en bomvolle naar luchthappende reizigers in coupes.. Je hebt nl een vervoersbewijs.. en als vee in overvolle coupes en balkons is dat nog steeds prima door de N.S. te verkopen. Ik meen dat ik toen een 60 euro extra boete diende te betalen en bijbetaling voor een ticket voor de 1e klas!

fikkieblijf! | 26-01-17 | 13:36

Voor de Nederlandse Stoorwegen hier mijn bijdrage:
.
NS, stop een wissel in je reedt!
.
Het rijmt niet maar het dicht wel.

pennestront | 26-01-17 | 13:36

Als je snel wilt zijn pak je het vliegtuig, als je op tijd wilt zijn pak je de trein. Oh nee dat gaat niet meer op.

devil13 | 26-01-17 | 13:27

Okee, een kopietje van mijn post op DasKapital inzake de 'kwestie NS':

"NS en "service"... haha!

Eigen ervaring, afgelopen weekend, traject Zwolle - Utrecht, laatste reismogelijkheid: er werd bij Amersfoort weer eens aan het spoor geknoeid, dus ging de reis over Amsterdam - alleen al dit traject, dik een uur. Wat doet de NS: zet op dit traject zo'n afgeragd sprintertje in, zonder de - zeker toch op langere trajecten - zeer noodzakelijke basisbehoefte ook wel bekend als een plee.

Sorry beste schoonmakers, het is bepaald niet mijn gewoonte, maar ik kòn niet anders."

Ja, ik heb dus door hoge nood gedwongen, in arren moede, ergens in het treinstel eventjes 'mijn blaas geledigd', zoals dat zo fraai heet.

VRESELIJK. Ik schaamde me zowat deaud, maar er was geen alternatief voorhanden. Gelukkig vond ik een stukje treinstel waar zich niemand bevond... en voor de goede orde, een conducteur waar ik aan had willen vragen of ik wellicht eventjes op station Almere een breakje had kunnen nemen, was óók al nergens te vinden.

Mijn mede-concertgangers (Hedon, Zwolle), allen onderweg naar Utrecht (2 uur reistijd!) hadden overigens alle begrip voor mijn trieste actie.

EefjeWentelteefje | 26-01-17 | 13:19

Als je geen Amerikaanse praktijken wilt, beloon jezelf dan ook niet naar Amerikaanse maatstaven. Of heeft de NS de Balkenendenorm?

erics | 26-01-17 | 13:15

Toch een mooi verdienmodel. Boze burgers organiseren en dan 15% opstrijken.

Mesmer | 26-01-17 | 13:14

De meeste reizigers zijn veel te braaf. De drukte is er in de 2e klas terwijl de 1e klas vrijwel leeg is. Gewoon 1e klas gaan zitten als het druk is. Eigenlijk idioot dat er nog 1e klas coupés zijn en dat zijn er niet weinig.

Rest In Privacy | 26-01-17 | 13:10

Charles de Batz | 26-01-17 | 12:44

Ben ik nu kwaad
als advocaat
of zwarte Piet
die blanken ziet

Oprisp | 26-01-17 | 13:05

Trouwens, marktkooplui worden er niet voor betaald; ze moeten het zelf verdienen, kortom er keihard voor werken.
kweethetooknietbeter | 26-01-17 | 12:52
Er is een groot verschil tussen jouw ´worden betaald´ en mijn ´krijgen betaald´. Leg me geen woorden in de tegel. Maar dat ik ouder dan 11 ben gaat er bij jou toch al niet meer in vrees ik. Gaat niet meer goed komen tussen ons. Je bent af.

chicago river | 26-01-17 | 13:02

kweethetooknietbeter | 26-01-17 | 12:52
Verdomd, dacht ik het niet, deugniet! Gelukkig maar. Ik hoopte het al. Echt waar. Ik had voor jouw tegel wel een paar keer van sarcasme gehoord. Van horen zeggen. En nu krijg ik het zo op m´n bord.

chicago river | 26-01-17 | 12:57

Treinen zijn vaak overvol, maar ProRail is toch degene die verantwoordelijk is voor het functioneren van het spoor

Bokito ergo sum | 26-01-17 | 12:56

@chicago river | 26-01-17 | 12:35
Je hebt blijkbaar nog nooit van sarcasme gehoord. En nee, er hoeft niet altijd "sarcasme off" bij te staan om er de sarcasme in te zien. Trouwens, marktkooplui worden er niet voor betaald; ze moeten het zelf verdienen, kortom er keihard voor werken. Het zijn geen Tweede Kamerleden die toch wel (door)betaald krijgen. En tot slot kom je nog eens met jij-bak (NS-gangster). Maar het meest grappige is wel dat jij mij verwijt met kul-argumenten te komen. Hilarisch.

kweethetooknietbeter | 26-01-17 | 12:52

In de vroege ochtend met veel tegenzin,
Stond Freek op het perron ergens achterin.
Hij wachtte met smart,
Maar toen sloeg de schrik om zijn hart.
Ding dong: “De NS zet bussen in.”

Mycroft | 26-01-17 | 12:51

Rommelende Onderbuik | 26-01-17 | 12:26

Sterker nog NS is officieel een NV (makkelijker belastingtechnisch) maar de staat is gewoon 100% eigenaar. Dus idd niks privaat bedrijf maar alles behalve belastingtechnisch overheid. Genante is terwijl de NS hier een rijdende puinhoop is spelen ze onder de naam Abellio wel multinational in Duitsland en het VK. nl.wikipedia.org/wiki/Abellio

Basil Fawlty | 26-01-17 | 12:39

Over Nederlands Spoorwegen gesproken; dit doet me denken aan het bericht van gisteren dat de spoorverdubbeling tussen Didam en Zevenaar definitief door gaat. Daartoe hebben Provinciale Staten ingestemd met het inpassingsplan. Het dubbele spoor moet de treinverbinding tussen Arnhem, Doetinchem en Winterswijk betrouwbaarder worden. Naast het dubbelspoor komt er ook een nieuw viaduct over de A12 en worden er twee fietstunnels aangelegd. De totale kosten voor provincie en het ministerie van Infrastructuur worden geraamd op 40 miljoen euro. En de te verwachten tijdswinst: 2 minunten!

kweethetooknietbeter | 26-01-17 | 12:39

kweethetooknietbeter | 26-01-17 | 12:29
Zelden zo´n kulargument gehoord. Marktkooplui staan 10 u p-dag en krijgen daarvoor betaald. Eigen keuze. Maar het valt ook niet mee als je het verschil tussen debit-credit niet weet. En als je nick is ´kweethetooknietbeter´. Laat me raden: je bent vast een vast NS gangster. Zielepiet. Je neemt anderen de maat, je meet met twee maten.

chicago river | 26-01-17 | 12:35

Een paar keer met de NS naar Schiphol geweest ,
doe het nooit weer der was altijd vertraging.

gerrit5042 | 26-01-17 | 12:35

Altijd dat gezeur over die trein. Ik woon in Zeeuws-Vlaanderen en de enige trein die hier rijdt is een goederentrein. Stop met zeuren /trolmodus off

Bijtendehond | 26-01-17 | 12:35

De NS investeert wel in promofilmpjes voor treinexpert Van Boxtel maar weigert op tijd voor nieuwe treinen te zorgen

lingo star | 26-01-17 | 12:34

-weggejorist-

ALLESANDERSSHOW | 26-01-17 | 12:34

Vroeger was de NS een betrouwbare vervoerder. Veilig, Vlug, Voordelig weet u nog wel? We maaktrn onze eigen treinen.
Nu het ene debacle na het andere.
Kijk naar de zwitserse treinen. Die rijden vaak met oude, piekfijne wagons zonder problemen. Waarom steeds weer nieuwe treinen met problemen kopen?
Het neusje van de zalm is Japan. Daar worden vertrektijden in secondem gemeten.
Steeds weer klungels aan het roer hier.
Het lijkt v d Steur wel!

ALLESANDERSSHOW | 26-01-17 | 12:34

Misschien een goed idee als ze een eigen rap maken, met collega's, iemand kan wel een leuke tekst schrijven.
En dan met een iPhone rechtop filmen.
Ria van de koffie (53) kan aardig dansen.
Theo heeft vroeger kerstspel geacteerd.
En Daneesha heeft 'Oom Tom in de Bijlmer' geregisseerd in het buurthuis, die kan dat.
Dit filmpje gaat dan echt Virus!1!

hfakker | 26-01-17 | 12:31

Enigste waar ze miljarden in hebben gepomp zijn die nieuwe poortjes waarschijnlijk ontwikkelt door een bv dat weer vriendjes is met de club.

Sjonie01 | 26-01-17 | 12:30

Dit is iets voor jou
zei ik tegen mijn vrouw
ik krijg steeds meer jeuk
sinds ik een ander neuk

Oprisp | 26-01-17 | 12:29

Hoezo de treinen overvol? Dit is pas overvol:

- Japan: www.youtube.com/watch?v=E7kor5nHtZQ
- India: youtu.be/JTsWndiDCzU?t=79

Hier klagen de forensen al als ze hun luxe reetje niet op een zetel kunnen vleien. En waar hebben we het eigenlijk over; het gaat hooguit over afstanden tussen 25 tot 100 KM dat de gemiddelde forens aflegt, kortom dan sta je hooguit een halfuurtje, drie kwartier maximaal. De marktkooplui staan gemiddeld 10 uren per dag en hoor je hén klagen?

kweethetooknietbeter | 26-01-17 | 12:29

highland | 26-01-17 | 12:04

Ach het no cure no pay. Dus de gedupeerden betalen niks als ze geen gelijk krijgen. Niet geschoten is altijd mis.

Basil Fawlty | 26-01-17 | 12:28

In ieder geval altijd een slecht idee om monopolistische staatsbedrijven te laten runnen door oud-ambtenaren die managertje gaan spelen zonder dat er daadwerkelijke marktwerking is.

En misschien nog wel een slechter idee om als staat de aandelen in eigen hand te houden en toezicht te laten voeren door trienen die met moeite met Schoevers of de Mavo hebben gehaald (al mogen ze zich staatssecretaris noemen).

Zucht... en dan de SP roepen dat privatisering niet werkt. Maar er is -net zoals in de zorg- feitelijk geen sprake van privatisering. Probleembedrijven en gebieden worden op afstand geplaatst opdat politici hun handen in onschuld kunnen wassen.

Rommelende Onderbuik | 26-01-17 | 12:26

of ga lekker in oost- of Noord-Nederland wonen. Voldoende zitruimte.
zeeman73 | 26-01-17 | 12:08
Of in Duitsland. Of Samoa (in die grote kano´s kun je met z´n zessen).

chicago river | 26-01-17 | 12:26

Voor de rechter??
diezelfde rechter die een rechtbank niet door kon laten gaan, omdat een zware crimineel die de moord van een politicus kon afkopen door een paar jaar cel.. omdat de trein niet reed en dus niet aanwezig kon zijn op een rechtszaak die aangespannen was door diezelfde staat die verantwoordelijk is voor de hele N.S. ellende..

gelooft er überhaupt nog iemand in deze rechtstaat? Ard gaat het ons vandaag laten weten.. wedde!

fikkieblijf! | 26-01-17 | 12:21

Geelblauw en
nu gauw!
prorail of niet
bladeren rapen allemaal
van de rails
in je kont genomen
worden in de coupe
en iedereen dat ziet
natte bladeren als
smeerboter op de hoofden
van de meest
overgeorganiseerde
teringorganisatie
faliekant mislukken
is een kunst
gratis en voor niks
slechts mijn observatie

*met Nationale Socialisten rijdt slechts als het moet*

chicago river | 26-01-17 | 12:21

En dan? Dan gaat het de NS geld kosten, dat ze dan zeker niet uitgeven aan materieel of goede dienstverlening.
Enige optie is volledig staatsbedrijf van maken, samenvoegen met het spoor en zodoende een duur doch goed werkend OV ervan maken. Maak het vervolgens gratis en schrap de OV jaarkaart. Dan ben je ook af van het gezeur trouwens.

Bakkeleures | 26-01-17 | 12:21

Het is bij de NS net als met Windows 10, er wordt teveel voor je gedacht, en dat kost tijd.

Doe mij maar twee ! | 26-01-17 | 12:08

of ga lekker in oost- of Noord-Nederland wonen. Voldoende zitruimte.

zeeman73 | 26-01-17 | 12:08

Ach Gut,
Openbaar vervoer is bij voorbaat al kut,
Wissels met storing, bankjes met kauwgom,
Als je hiervoor kiest dan ben je bij voorbaat al dom.
Gratis internet met een snelheid van 56k6,
Het is zo triest, je gaat spontaan aan de fles.
In de winter is het te koud, in de zomer is het zweten,
want de airco is weer stuk en zijn ze vergeten.
klaar :)

Kris | 26-01-17 | 12:08

We hebben hoogst aantal meters spoor per km2 van de hele wereld, dat ook nog eens het meest intensief wordt gebruikt. het overgrote deel van de treinen rijdt op tijd en biedt voldoende zitplaatsen.
Er zijn zeker zaken die niet goed gaan, en het is in Zwitserland en Oostenrijk vast beter gesteld met het OV, maar volgens mij hebben we prima OV in Nederland.

zeeman73 | 26-01-17 | 12:07

De trein brengt je van een plek waar je niet bent, naar een plek waar je niet wil wezen, op een tijd dat je niet wilt

NaJoris | 26-01-17 | 12:07

Het staat me niet helemaal bij dat ik twee keer op post gedrukt hebt.

Feynman | 26-01-17 | 12:06

-weggejorist-

Feynman | 26-01-17 | 12:04

De NS die het verschil niet begrijpt tussen gedwongen te zijn te staan, en ...

- niet kunnen instappen
- niet kunnen ademen als de trein stilvalt
- niet zonder onbedoelde en bedoelde aanrandingen kunnen reizen
- niet bij je halte kunnen uitstappen, omdat je niet door het gangpad heen komt
- niet betrouwbaar op tijd op je werk kunnen komen zonder een trein eerder te nemen

en zo verder. Het wordt tijd dat de NS gaat bloeden voor het verschil tussen een normaal reisproduct en de chaos nu. De NS weigert bijvoorbeeld deze treinen te huren, die staan gewoon klaar: www.treinreiziger.nl/actueel/ns_kan_in... Al een jaar.

Dat bloeden mag beginnen met alle bonussen, maar kan ook hard snijden in het operationeel budget. Dan wordt dit falen voor de NS onbetaalbaar, en zal ieder financieel poppetje niet alleen op de kosten letten, maar ook op de integriteit van het geleverde product.

Geachte NS persvoorlichters, stop eens met gelieg en fakenews.

Feynman | 26-01-17 | 12:04

Consumentenclaim is niets anders dan een groep advocaten en juristen (geldwolven) die zuigen op gedupeerde mensen.
Zie eigenlijk alle andere 'class-action-suits' van ze.

highland | 26-01-17 | 12:04

Dus NS/van Boxtel (D66) voor de rechter? Zal hij wel nachtenlang van wakker liggen.

Bennie Boos | 26-01-17 | 12:03

Gewoon de bonus van de CEO van de NS (Roger van Boxtel, D66 en pleiter voor minder CO2) prestatie afhankelijk maken. Dan is het probleem snel opgelost.

frisdenker | 26-01-17 | 12:02

Ze verzwijgen in dat artikel ook wel lekker dat ze hebben zitten falen met o.a. treinen die niet op het spoor pasten vanwege een verkeerde wielbasis. En meer van dat soort geintjes. Mag ze best aangerekend worden, terecht dit. Stelletje semi-ambtenaren.

Upendo | 26-01-17 | 12:02

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken