Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Enemies of the people krijgen gelijk. Brits parlement moet stemmen over Brexit

SCHUIMBEKKEN! HET VOLK WORDT BEDROGEN! DRIEWERF SCHANDE! DIT KAN ECHT NIET! Of eh, wacht... Het Britse Supreme Court heeft zich vandaag uitgesproken over Brexit. Daar moet het Britse parlement nog over stemmen en dat is best logisch, want ook dit was een raadgevend referendum. In tegenstelling tot een niet nader te noemen bananenrepubliek aan de Noordzee wijst alles er bovendien op dat de Britse Lords & Commons zich aan de uitslag zullen houden. Omdat dat hun werk is. En omdat ze de democratie serieus nemen. Ook de conservatieve pro-Brexit houwdegens bij de Spectator zijn gewoon blij met deze beslissing. Het bevestigt namelijk opnieuw datgene waar die hele Brexit in de eerste plaats om te doen was: de soevereiniteit van het parlement. Er is nog meer goed nieuws: de Schotse en Noord-Ierse sneuneuzen die niet tegen hun verlies kunnen en dreigden met blokkades, worden namelijk terecht buitenspel gezet door de beslissing. Two cheers voor de rechters dus en three cheers voor de democratie! Hurray! Hurray! Hurray!

Reaguursels

Inloggen

Leuke foto van die gepoederde pruikenbolletjes , die aan de rechterkant schijnt links te zijn , die met die bril zoekt de gulden middenweg m.o.t.r. en die linker is gewoon rechter.
( m.o.t.r.= middle of the road )

alshetware | 25-01-17 | 05:58

@KomodoVaraan | 24-01-17 | 18:21

Licht zou ik het niet willen noemen, meer een kwestie van kunnen en willen zien en analytisch vermogen. Maar het klopt er zit veel verschil tussen. Democratische waarden zijn heel belangrijk natuurlijk. Mijn Chinese collega zei eens, "in China mogen we ook stemmen en hebben we uiteindelijk ook niets te vertellen net zoals jullie in de EU". Natuurlijk zijn er heel veel verschillen tussen China en de EU, die ziet hij niet als simpele door de staatsmedia bewerkte Chinees. Zo hebben wij als burgers wel heel veel te zeggen dmv directe democratie worden we nauwelijks gecontroleerd door de overheid is de media totaal onafhankelijk en leven we in totale vrijheid.

Nee, de EU is geen bezettingsmacht, dat kan het ook helemaal niet zijn. Dat is nu net het probleem met de EU. Als de EU een bezettingsmacht zou zijn, dan zou het werkelijk 1 zijn, als de EU iets niet is dan is het wel 1.

litebyte | 24-01-17 | 19:21

KomodoVaraan | 24-01-17 | 18:04

Leuk weer reacties van je te lezen.

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 19:02

Fake ! De middelste rechter is gewoon Paul de Leeuw !

Bazip Zeehok | 24-01-17 | 19:00

Aardappelrepubliek aan de Noordzee.
Groeit hier nog geen banaan hoewel inmiddels is het hier volgens de wetenschappers *kuch* wel behoorlijk opgewarmd met -5 graden celcius.

Upharsin | 24-01-17 | 18:58

Zeg kinderen, als het jullie niet bevalt, dan mogen jullie wat onze MP betreft gewoon vertrekken hoor.

michelr | 24-01-17 | 18:38

-weggejorist-

KomodoVaraan | 24-01-17 | 18:22

litebyte | 24-01-17 | 17:50
Tja er zit nogal wat licht tussen het bezetten door Rusland of door de US en er zijn zelfs reaguurders die roepen dat de EU een bezettingsmacht is. Vraag het ns na in Oost Europa zou ik willen voorstellen, die kennen het verschil heel erg goed. De UKR overigens ook, net als Georgie, of Tibet en Xianjing (Oeigoeristan zeg maar). Los van mijn voorkeur, het verschil is aanmerkelij kan ik u vertellen. En de kant die ik kies is die van de beste waarborg op democratische rechtsstaat en individuele vrijheden en sociaal stabiele samenleving. Rust dus, zakelijk en sociaal en voorspelbaar. Dan doen we het in de EU sinds Trump het allerbeste ter wereld, maar met de nodige fouten, eens,......... we zijn soms net mensen.

KomodoVaraan | 24-01-17 | 18:21

Democratie is niet wat het lijkt democratie is gevaarlijk. Kijk maar wat er in Nederland gebeurt. Een 'volks' democratie zal stranden in anarchie en leidt uiteindelijk tot dictatuur. Pure alchemie, zo oud als de mensheid. Persoonlijk kan ik genieten van mensen zoals Winston Churchill. (bepaald geen democraat).

''Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried.''

'The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.'

Waar had Churchill dit van ? Plato lijkt me zo. 80 procent van bevolking in Nederland of de UK is niet in staat om de verantwoordelijkheden van een democratie te dragen.

Dit omdat ze te dom gemaakt zijn, te onderontwikkeld om de principes van macht en bestuur te begrijpen en correct toe te passen.

Kijk maar eens in het verenigingsleven. Daar zijn de academici vaak ondergeschikt aan de installatiemonteurs en de vakkenvullers. Onder het mom van 'democratie' schuiven we 1 kandidaat naar voren, die zg. 'geleerden' zijn toch in de minderheid en zullen moeten buigen.

Wat is het gevolg een jaar later ? Vereniging naar de klote door een ijdele maar onbewust, onbekwame voorzitter.

Ik heb het dit jaar persoonlijk mogen beleven. 6 jaar persoonlijke inzet vernietigd door 1 populaire proleet met een mbo- diploma.

Dat is het ware gezicht van democratie. Nee, ik ben republikein en niet omdat ik mij beter of groter of dan ik.

Croisantneuf | 24-01-17 | 18:19

Bij de aantrekkende buitenlandse economieën, China,Rusland,USA, Midde-Oosten en Azië , zal de val van de euro niet al te lang op zich laten wachten, ondanks het geforceerde rondpompen van Brussels belastinggeld, (om de Europese nep-economie te laten persisteren), zal de inflatie het alsmaar duurder maken om de kosten te kunnen dragen, de hoge Europese schuldenlast een speelbal worden van wereldbanken, en de Europese burgers door torenhoge rentes geen nagel meer zullen hebben om aan ........
De UK heeft met een Brexit een betere toekomst dan de Eurofielen op het vasteland, de Potato Famine all over.

hovawart | 24-01-17 | 18:11

-weggejorist-

KomodoVaraan | 24-01-17 | 18:08

-weggejorist-

KomodoVaraan | 24-01-17 | 18:06

benjeallanggek | 24-01-17 | 17:18
Het is het platteland tegen de stad. Wilders, Farage, Trump maar ook Erdogan haalt er zijn stemmen, de PiS in Polen ook. Relatief armer, ouder en lagere opleidingen of beroepen, en vooral minder van "god of allah" los. Relatief uiteraard, maer gevoelig voor de simpele argumenten van deze macht najagers die beweren "voor hun" op te komen en ze vertellen wat ze willen horen. Niet wat wel of niet kan of haalbaar is.
Je hoort overal de teleurstelling al opkomen, dat maakt het probleem helaas alleen maar groter.
Kijk dat politici liegen, uiteraard daar zijn het politici voor, maar als "hun"man/vrouw dat ook al doet! (moet omdat de plannen niet haalbaar zijn omdat de wereld gewoon anders in elkaar zit en niet maakbaar is).

KomodoVaraan | 24-01-17 | 18:04

-weggejorist-

Croisantneuf | 24-01-17 | 18:01

Democratie is niet wat het lijkt democratie is gevaarlijk. Kijk maar wat er in Nederland gebeurt. Een 'volks' democratie zal stranden in anarchie en leidt uiteindelijk tot dictatuur. Pure alchemie, zo oud als de mensheid. Persoonlijk kan ik genieten van mensen zoals Winston Churchill. (bepaald geen democraat).

''Democracy is the worst form of government except for all those others that have been tried.''

'The best argument against democracy is a five-minute conversation with the average voter.'

Waar had Churchill dit van ? Plato lijkt me zo. 80 procent van bevolking in Nederland of de UK is niet in staat om de verantwoordelijkheden van een democratie te dragen.

Dit omdat ze te dom gemaakt zijn, te onderontwikkeld om de principes van macht en bestuur te begrijpen en correct toe te passen.

Kijk maar eens in het verenigingsleven. Daar zijn de academici vaak ondergeschikt aan de installatiemonteurs en de vakkenvullers. Onder het mom van 'democratie' schuiven we 1 kandidaat naar voren, die zg. 'geleerden' zijn toch in de minderheid en zullen moeten buigen.

Wat is het gevolg een jaar later ? Vereniging naar de klote door een ijdele maar onbewust, onbekwame voorzitter.

Ik heb het dit jaar persoonlijk mogen beleven. 6 jaar persoonlijke inzet vernietigd door 1 populaire proleet met een mbo- diploma.

Dat is het ware gezicht van democratie. Nee, ik ben republikein en niet omdat ik mij beter of groter of dan ik.

Croisantneuf | 24-01-17 | 18:00

@KomodoVaraan | 24-01-17 | 17:36

Geen idee of het okay wordt om een land binnen te vallen. Dat ligt aan welke zijde u staat. Als u vindt dat het voor de VS (of een bondgenoot als Saudi Arabia) okay is om een land binnen te vallen, maar bijvoorbeeld niet voor Rusland of China?

Het heeft alles te maken met hoe het verdedigen (inpikken) van belangen wordt gebracht - Rusland doet dat op een botte typische manier, de VS doet het sluwer en zet veel breder in waarbij een grote rol voor de media is weggelegd - de golfoorlogen zijn daar ene mooi voorbeeld van. Althans zo ging het het tot nu toe. Onder Trump gaat dat veranderen.

Typerend vond ik de berichtgeving van wat MSM media in Nederland, dat Trumptard aangaf, dat het vanaf nu "America First" is. Het was altijd al America first - het werd alleen nooit op zo'n botte manier als Trumptard letterlijk aangaf verkocht.

litebyte | 24-01-17 | 17:50

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:01
"Er. Is. Niemand. Hier. Die. Mij. Anders. Heeft. Kunnen. Doen. Denken."

DKS zou hier op geantwoord hebben;"Geef een ander niet de schuld van je eigen tekortkoming."
;)

Ik zie je niet aan voor iemand die een sms uitbrengt op een kandidaat uit het Big Brother huis, maar ik kan je verklappen er zijn mensen die een extra pint drinken als hun kandidaat heeft gewonnen. Ze voelen zich winnaars maar zullen nooit een prijs in de bus ontvangen. Nu hadden ze de mogelijkheid om een stem uit te brengen op die leuke mensen in de politiek die jaren niets voor ze hebben gedaan. Deze mensen zijn nu bereidt radicaal te stemmen en alternatief nieuws te geloven, wat hebben ze te verliezen. Brexit is hun winst omdat ze het gevoel hebben dat ze nu controle hebben over de mensen in de politiek waardoor ze jarenlang genegeerd zijn.

Het is een goede zaak dat er vandaag is beslist dat niet het kabinet maar het Parlement de Brexit deal gaat bepalen zodat er gehoor wordt gegeven aan de Brexit vote. Wordt er geen gehoor gegeven aan de Brexit vote dan zullen de genegeerde mensen nog radicaler worden en radicalere oplossingen eisen, het gevaar van een democratie.
Putin stelt een handelsboycot in zodat zijn volk honger lijdt maar dacht je dat de Leave voters weten dat het Putin is die verbiedt dat er voedsel naar Rusland gaat waardoor de prijzen in de EU extreem laag zijn en in het voordeel van de burgers in de EU.
Ik kan je de winst van Brexit niet uitleggen omdat ik de financiële kant ook niet zie. Ik zie daarentegen wel de gevaren die een Brexit met zich mee brengt.
Ik heb mijn persoonlijke situatie veilig gesteld zodat ik zelf bepaal waar ik in Europa woon en wat betreft de mensen die Leave hebben gestemd;"You Brexit, you Fixit". Ik sluit me als liberaal-democraat bij de meerderheid aan met de keuze de kant van het gelijk op een later tijdstip te kiezen.

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 17:37

litebyte | 24-01-17 | 16:18
Vrijwel zeker? Dus dan wordt het "OK" om een land binnen te vallen, een deel in te pikken? Raar dat het WH dan nu zo uitvaart tegen China over kunstmatige eilandjes in Internationale wateren en dat zelfs wil gaan verdedigen? Putin krijgt dus de Baltische staten wellicht als bedankje voor alle hulp aan Trump? Want dat is de directe consequentie.

KomodoVaraan | 24-01-17 | 17:36

En nog even over de sLinkse uitleg over de uitkomst van het referendum; dat zou alleen maar komen doordat er vooral 50+ers hebben gestemd met heimwee naar vroeger... Deze meneer legt het haarfijn (en ook nog funny)voor u uit! youtu.be/THWPJE4xaJM

benjeallanggek | 24-01-17 | 17:18

litebyte | 24-01-17 | 17:13

Oh ja. Kan. Maar vergis je niet in de republikeinen. Je denkt dat die zich gaan onderwerpen aan een dictatuur? Dat nooit.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 17:17

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:32

Niet alleen weet u niet veel van int. politiek, wat u weet begrijpt u inhoudelijk ook nog maar eens half.

Trumptard kan zonder enkel probleem de sancties beindigen evenals de TPP overeenkomst en tal van andere 'Obama projecten'. Een hele lijst stond gisteren nog in de Washington Post - u weet wel de waarheids media. En wat de rest van de US of an A er van vindt heeft Trump niet zoveel mee. Had u ook al moeten snappen.

Of u bent mentaal wat minder ontwikkeld (geeft niets!) of u bent u zelf zowat in elke EU/US/Rusland topic mentaal aan het bevredigen door alle aandacht die u krijgt op uw troll reacties. Aan dat laaste ga ik in ieder geval niet meer meedoen. U bevredigd u maar geheel zelf zonder mijn hulp.

litebyte | 24-01-17 | 17:13

Goed besluit vd rechters, niet de ongekozen May is de baas maar het gekozen parlement. Zit er nog een verkiezingsronde tussen? Iemand? Dan is het helemaal mooi, en een mooi verkiezingsonderwerp ipv het rammelende onderbuik/angst aanjagen van alle partijen bij een referendum. Ze komen er nu langzaam achter dat het helemaal niet zo een feest blijkt te zijn of te gaan worden, een echte Brexit. En wel grappig, dan maar denken dat ze aan Trump "made in Britain" gaan verkopen hahahaha.

KomodoVaraan | 24-01-17 | 17:12

Dat heet scheiding van de machten. Je zult toch zoiets belangrijks aan één idioot referendum laten afhangen zeg.

Verzuimer | 24-01-17 | 17:01

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:11
Eerst goed lezen hè! Of ben je bewust aan het reageren op dingengen die je zelf invult of bijkleurt. Want dan kan je beter voor de MSM gaan werken en ben je inderdaad aan het trollen!

benjeallanggek | 24-01-17 | 17:00

hebbuh | 24-01-17 | 16:40

Ja die Vladimir toch. Hij blijft een baas. Een kereltje als Trump is maar een kleuter in vergelijking. Hij buigt al als hij een 'compliment' krijgt.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:49

hebbuh | 24-01-17 | 16:29

Wel ja. Doe onze allianties als militaire en economische supermacht maar zo snel mogelijk elimineren. Gelukkig lacht er niemand in het oosten. Toch? Want er zijn geen gevaren uit Rusland of Turkije of anderzijds. Toch? Laten we ook al onze geweertjes breken en ons geld op straat gooien en niet te vergeten de toekomst.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:40

hebbuh | 24-01-17 | 16:29

Wel ja. Doe onze allianties als militaire en economische supermacht maar zo snel mogelijk elimineren. Gelukkig lacht er niemand in het oosten. Toch? Want er zijn geen gevaren uit Rusland of Turkije of anderzijds. Toch? Laten we ook al onze geweertjes breken en ons geld op straat gooien en niet te vergeten de toekomst.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:40

Bizarre interpretatie van democratie hebben jullie. Na het Brexit referendum heeft juffrouw May bepaald dat ze dan meteen maar ook uit de gezamelijke markt en de douaneunie alsmede de conventie van de rechten van de mens moesten stappen, zonder dat aan het parlement voor te leggen. Door het FPTP systeemn hebben de conservatieven een meerderheid in het parlement en ze voeren nu onverkort het ukip programma uit. Dat is dus belastingvermindering voor grote bedrijven, uitkeringen aan invaliden stoppen, korten op de (werkende) minima, en proberen een handelsakkoord te sluiten met Europa en donald duck. Het resultaat zal verschrikkelijk zijn. Het aantal dak- en thuislozen rijst intussen de pan uit, het land heeft het hoogste aantal in armoede levende kinderen in het westen, het aantal voedselbanken groeit met de dag, de banken verlaten het zinkende schip, het pond staat op springen en het tekort van 1,8 triljard (!) pond wordt onbetaalbaar.

De unie staat op knappen. Van binnen uitgehold door politiek onbenul, graaizucht en domheid.

spuitje11 | 24-01-17 | 16:36

Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:31

Doe dat. Succes!

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:36

litebyte | 24-01-17 | 16:18

Met een import/export balans van 44/53% zit de EU niet met een probleem. Wat betreft Trump die wordt al beticht van landverraad, als hij de annexatie van de Krim erkent of de sancties opheft is dat politieke zelfmoord. Ook jij blijkt weinig te snappen of weten van politiek. Republikeinen zijn conservatieve hufters, maar wel heel bewust dat een tweedehands autoverkoper zoals Trump aan de lijn moet liggen. Doet hij dat niet dan krijg je impeachment. Die sancties blijven. Gewoon omdat de Amerikanen zich niet de les laten lezen door Poetin.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:32

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:25

Je hebt helemaal gelijk.

Maar ik moet nu kappen, ga een potje squashen met Boris. Daarna wat pints wegdrinken. Moet ik hem de groeten doen?

Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:31

litebyte | 24-01-17 | 16:18 | | Reageer+ | 0

Na een FRexit zal de EU "schaakmat"staan,en zal het me benieuwen hoe Trump de 2% NAVO afspraken aanpakt.

hebbuh | 24-01-17 | 16:29

Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:22

Hoe dan? Door aan jouw verstoorde wereldbeeld te rammelen. Er zit geen getrol tussen. Gewoon feiten.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:25

-weggejorist-

Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:24

MarcS | 24-01-17 | 16:20

Weerleg het dan. Stel gewoon dat een Brexit de sociale structuur en economie van Groot-Brittannië gaat veranderen. Precies. Dat gaat het niet.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:23

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:20

Graag gedaan Sletje.
En trol maar lekker verder.

Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:22

Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:17

Dank voor uw inhoudelijke bijdrage.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:20

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:07 - feiten, als in veel meer indirecte winst?

MarcS | 24-01-17 | 16:20

@litebyte | 24-01-17 | 16:12
Idd een complete nutcase...

Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:18

@hebbuh | 24-01-17 | 16:12

De EU zit straks met een enorm dilemma. Het is vrijwel zeker dat Trump de (handels)beperkingen met Rusland gaat inperken of geheel opheffen.

Dan ben ik benieuwd of de EU nog steeds blijft bij hun standpunten aangaande Rusland.

litebyte | 24-01-17 | 16:18

@litebyte | 24-01-17 | 16:12
Idd een complete nutcase...

Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:17

litebyte | 24-01-17 | 16:00

Yep. Ik stel niet eens dat een Brexit niet relatief mee zal vallen voor de Brit. Maar het lijkt meer op het moeilijk maken omdat het kan. Ik vind Cameron en Johnson leuke gasten hoor. Ik heb zelfs nog met Boris een pintje gezopen. Echt elitaire Britten typisch Engelse 'upper-class' horken. Lachen. Maar ze zijn niet super-slim of zoiets. En vooral. Het zijn geen kampioenen van 'het volk'. Ik snap letterlijk niet waarom mensen erin trappen. Voor mij zijn het leuke kerels. Lachen. Pochen. Maar het zijn toch echt eikels.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:17

litebyte | 24-01-17 | 16:00

Yep. Ik stel niet eens dat een Brexit niet relatief mee zal vallen voor de Brit. Maar het lijkt meer op het moeilijk maken omdat het kan. Ik vind Cameron en Johnson leuke gasten hoor. Ik heb zelfs nog met Boris een pintje gezopen. Echt elitaire Britten typisch Engelse 'upper-class' horken. Lachen. Maar ze zijn niet super-slim of zoiets. En vooral. Het zijn geen kampioenen van 'het volk'. Ik snap letterlijk niet waarom mensen erin trappen. Voor mij zijn het leuke kerels. Lachen. Pochen. Maar het zijn toch echt eikels.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:16

-weggejorist-

Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:16

-weggejorist-

Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:16

litebyte | 24-01-17 | 16:12
Doe ik ook niet, is idd een triest geval.

Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:15

JanvandeBiertent | 24-01-17 | 15:58 | | Reageer+ | 0

Het is ook geen toeval dat ze vrijdag met de nieuwe PotUS praten,Farage had gelijk dat de EU beter niet kan dreigen en gewoon om de tafel moet gaan zitten.
Let maar op Trump gaat ook die boycot tegen de Russen aanpassen en een mooie deal met de Engelsen sluiten.

hebbuh | 24-01-17 | 16:12

@Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:09

Besteeds niet al te veel tijd aan KS, hij begrijpt de term onderhandelen nog niet eens

litebyte | 24-01-17 | 16:12

benjeallanggek

Zwitserland is volwaardig Schengen-lid. Evenals Noorwegen en IJsland. Weet je zeker dat je weet waar je over praat? Mijn aangetrouwde nichtje woont in IJsland. Krijgt uitkering, kinderbijslag en subsidies want hoewel Slowaakse ze woont er toch al vijf jaar en heeft gewerkt daar. Haar kindje is ook daar geboren. Volgens mij denk je wel dat je slim bent maar weet je eigenlijk niets.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:11

Working girl De Koreaanse Slet doet vandaag weer goede zaken!!

Où est Charlie? | 24-01-17 | 16:09

-weggejorist-

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:07

telelezer | 24-01-17 | 15:54

Feiten opsommen is niet hetzelfde als beschimpen. Tenzij je zand in je vagina krijgt van harde controleerbare feiten.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:07

benjeallanggek

Voorspellen is altijd koffiedik kijken. Maar hier gaat het om harde cijfers. Men weer namelijk hoeveel Groot-Brittannië exporteert naar de EU en men weet wat de heffingen zullen zijn. Dat komt dus (afhankelijk van wie je spreekt) neer op een 'break-even' of een min. Er is geen extra of meer geld voor zieken of armen. Dat zeg ik niet eens. Dat zegt zelfs Nigel Farage.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:04

JanvandeBiertent

Nettobetaler betekent dat je als land meer aan contributie betaalt dan je direct aan subsidies terug krijgt. Niets meer. In deze berekening zit dus geen enkele indirecte winst. Ja Nederland betaalt meer dan we direct terugkrijgen maar dat doen we niet omdat we dom of lievvv zijn. We doen dat omdat we via handelsverdragen met 31 landen veel meer verdienen dan we betalen. Deze verdragen bestaan dus niet meer voor Groot-Brittannië straks en dat betekent dat zoals vroeger gewoon moeten betalen naar schatting zal dat meer kosten dan die fameuze 350 miljoen pond. Netto is er dus geen winst te behalen. Hoe vaak heb ik dit nu uitgelegd? Alles heeft voor- en nadelen. En er zijn uiteraard best zaken die constructiever zullen zijn. Maar ik blijf eindigen op het punt dat het grosso modo negatief zal zijn voor de Britten. En met name voor de jongeren. Er. Is. Niemand. Hier. Die. Mij. Anders. Heeft. Kunnen. Doen. Denken.

Dat is best iets om bij stil te staan. Niemand kon/kan uitleggen waar de winst zit. Gewoon puur los van politieke voorkeur.

Ik zou bijvoorbeeld dolgraag een 'Nexit' willen maar niemand is in staat om te tonen waar de winst zit.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 16:01

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:48

The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.

Mijn kijk op het geheel, mocht er een oorlog komen dan is het goed om een industrie en landbouw te hebben binnen eigen landgrenzen. Oorlog voeren is niet mogelijk wanneer je afhankelijk bent van een land. Wil ik persoonlijk oorlog, nee maar ik ben realist genoeg om te begrijpen dat niet mijn beslissing is.

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 16:01

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 13:42

Heronderhandelen klopt de UK en EU moeten heronderhandelen.

Er komt mogelijk een Zwitserland route of Norway route.

En er komt een nieuwe handesldeal met de VS, bilateraal.

litebyte | 24-01-17 | 16:00

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:45
Ik snap niet zo goed waarom je jezelf zo leuk vind. Onmacht? Geen vrij verkeer van goederen en personen betekent importheffingen en er is grofweg berekend dat een Brexit derhalve niets oplevert of in het ergste geval geld gaat kosten.
Ik ben ook leuk, dank u!En als er nou iets is duidelijk geworden sinds de crisis, is het dat economen niet erg sterk zijn in rekenen en voorspellen/extrapoleren. Daarom zijn ze het ook nooit met elkaar eens... ofg lopen ze elkaar allemaal na. Leuk hè?

benjeallanggek | 24-01-17 | 15:59

@Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:45
Jouw informatie is zwaar gedateerd en zoals al eerder gezegd het oude riedeltje van Remoaners.
De overige landen binnen de EU hebben het VK harder nodig om hun spulletjes daar te verkopen dan dat het VK de EU nodig heeft.

JanvandeBiertent | 24-01-17 | 15:58

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:26Volgens mij ben jij nog nooit in Zwitserland geweest. Ik heb er zelfs gewoond. En ook daar, zelfs in Genève, zitten vluchtelingen, moslims en negers en ook daar heb je fundamentele basisrechten. Toegegeven Zwitserland heeft tot op bepaalde hoogte zelfbeschikking maar dat is vooral lokaal en niet zo heel anders als in Nederland. De grote verschillen zijn dat Zwitserland wel contributie betaalt, niets te zeggen heeft en de EU regelgeving nog steeds voor 95% 1:1 overneemt. Het werkt prima voor de Zwitsers hoor. Maar als Tsjech of Pool mag je gewoon in Zwitserland werken en bouw je ook gewoon bepaalde rechten op. Het verschilt weinig met een Pool of Tsjech in Nederland.

De sociale zekerheid in Nederland heeft overigens geen kut te maken met Brussel. Zo hebben we dat zelf geregeld. Maar als je me niet geloofd ga naar Warschau en vraag een uitkering aan. Ze lachen je uit en je loopt weg met een paar Zloty omdat je EU ingezetene bent. Net genoeg voor een hap eten en een slok vodka.
Jij zet me nu, zonder aanleiding, in de racistische hoek en daarmee jezelf in de Joop.nl hoek; iedereen is lief en heeft overal recht op.
Zwitserland bepaalt veel meer zelf dan Nederland en dat is ook de reden dat, door Shengen/Brussel, ons (en dan bedoel ik inderdaad wij Nederlanders!)sociale vangnet wordt ondermijnd. En wat betreft jouw 95%: Als we hier eerst eens de 5% EU regels kunnen schrappen die volledig zijn doorgeslagen, dan zijn we al een heel eind... dat zeg ik; "Die Zwitsers zijn zo gek nog niet"

benjeallanggek | 24-01-17 | 15:56

@ De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:47
.
Het beschimpen van anderen maakt niet dat uw mening meer gewicht heeft

telelezer | 24-01-17 | 15:54

-weggejorist-

JanvandeBiertent | 24-01-17 | 15:52

@Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:19
Wat dacht je van het niet meer hoeven afdragen van 35 miljoen PER DAG aan de EU.
Is dat geen winst?
Het VK is ook een nettobetaler, net als wij hier.
I

JanvandeBiertent | 24-01-17 | 15:52

@Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:20
Ja, er zijn zelfs een heleboel captains of industry die pro Brexit waren voor het referendum en na het referendum nog meer.
Zelfs de Bank of England, de grootste scaremonger voor het referendum, is 180 graden gedraaid.
Dat lees je waarschijnlijk niet de Guardian of op de site van The Independent, verdiep je eens wat verder dan alleen maar het vaste, allang gelogenstrafte, riedeltje van de Remoaners hier te herhalen.

JanvandeBiertent | 24-01-17 | 15:49

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 15:23

Dat komt er ook nog eens bij. Men schijnt te denken dat men straks voor 5,900 pond per maand de mijnen in kan. Dat gaat dus nooit gebeuren. Je gaat mee met de tijd of je blijft achter. En dan heb je in het westen nog mazzel.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:48

benjeallanggek

Ik snap niet zo goed waarom je jezelf zo leuk vind. Onmacht? Geen vrij verkeer van goederen en personen betekent importheffingen en er is grofweg berekend dat een Brexit derhalve niets oplevert of in het ergste geval geld gaat kosten.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:45

arc-en-ciel | 24-01-17 | 15:19

Of bedoel je smokkelen? Dat is nog steeds illegaal hoor.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:35

arc-en-ciel | 24-01-17 | 15:19

Natuurlijk. Volgens mij klets jij maar wat en ben je nu kwaad omdat ik je schaamteloos gelul fileer.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:28

benjeallanggek

Volgens mij ben jij nog nooit in Zwitserland geweest. Ik heb er zelfs gewoond. En ook daar, zelfs in Genève, zitten vluchtelingen, moslims en negers en ook daar heb je fundamentele basisrechten. Toegegeven Zwitserland heeft tot op bepaalde hoogte zelfbeschikking maar dat is vooral lokaal en niet zo heel anders als in Nederland. De grote verschillen zijn dat Zwitserland wel contributie betaalt, niets te zeggen heeft en de EU regelgeving nog steeds voor 95% 1:1 overneemt. Het werkt prima voor de Zwitsers hoor. Maar als Tsjech of Pool mag je gewoon in Zwitserland werken en bouw je ook gewoon bepaalde rechten op. Het verschilt weinig met een Pool of Tsjech in Nederland.

De sociale zekerheid in Nederland heeft overigens geen kut te maken met Brussel. Zo hebben we dat zelf geregeld. Maar als je me niet geloofd ga naar Warschau en vraag een uitkering aan. Ze lachen je uit en je loopt weg met een paar Zloty omdat je EU ingezetene bent. Net genoeg voor een hap eten en een slok vodka.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:26

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:27Economen hadden al berekend dat Groot-Brittannië er per saldo niets op vooruit gaat en waarschijnlijk dat ze financieel in de min komen te zitten. Nou vertel me. Wat is de winst?
Economen en berekenen... tsjaahhh!!?
(Verder niets persoonlijk hoor! ;) )

benjeallanggek | 24-01-17 | 15:25

@Basil Fawlty
Context is niet relevant. Er is 350 miljoen belooft, maar dat geld is er niet en dat komt er niet. Nergens niet voro. Of dat nou voor de NHS bedoeld was of niet, dat is niet relevant.

flame_me | 24-01-17 | 15:24

@Basil Fawlty | 24-01-17 | 15:00
"Sorry to bump in. Maar die 350 miljoen is nooit beloofd."

Toch zal het wel een van de voorwaarden moeten worden. Die 350 miljoen is makkelijk te bereiken door de EU-immigranten die nu in de NHS werken te vervangen door immigranten uit India die een lager salaris eisen waardoor er makkelijk aan de 350 miljoen eis voldaan kan worden.

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 15:23

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:20
Heb jij trouwens één captain of industrie gehoord die een Brexit ziet zitten? Ik niet. Ik doe mijn best maar ik kan letterlijk geen voordelen zien. Echt niet.
Denk jij dat de "captain of industry" zorgen heeft over de toekomst van de "middle man"? Multinationals willen gewoon lage lonen. Daarom hebben die vanaf de jaren '60 al een ee-tweetje met links....

benjeallanggek | 24-01-17 | 15:23

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:12

Als ze in Calais staan, zijn ze hier al binnen dombo. Je snapt er overduidelijk helemaal niets van en je bluft je doorlopend een weg door de panelen. Reaguur maar niet meer hierop. Zonde van m'n tijd.

arc-en-ciel | 24-01-17 | 15:19

Panos88 | 24-01-17 | 15:10

Ik zuig niet. Ik leg je haarfijn uit dat ik geen winst kan vinden en waarom.

Moslims blijven en blijven komen.
Zwarten blijven.
Vluchtelingen mogen gewoon asiel aanvragen op Heathrow.
Er wordt geen geld bespaart.
Er gaat geen geld naar het ziekenfonds, want dat is er niet.
Ondernemen wordt lastiger.
Handelen al helemaal.
De arme gebieden krijgen geen subsidies meer van de EU.
De EU grenzen met Noord-Ierland blijven open.
De regeltjes van je grootste handelspartner blijven gewoon.
Enzovoort...

Dat zijn de feiten. Waarom leg jij mij de winst niet uit. Ik zie het niet.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:19

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:23
Zwitserland heeft een 'slechtere' deal dan Groot-Brittannië had. Maar goed. Zwitserland heeft open grenzen en vrij verkeer van personen en goederen binnen de EU. Een dealtje à la Zwitserland voor een Nexit betekent feitelijk niets meer dan dat we niet meer mogen meepraten of onze veto gebruiken binnen de EU. Wat is de winst dan?
Nog nooit in Zwitserland geweest zeker? Als je daar je baan kwijt bent, als niet-Zwitser, ongeacht hoe lang je er al werkt, mag je toch echt vertrekken. Niet à la NL waar je naar een paar maanden meteen gebruik kunt maken van het sociale vangnet dat is opgebouwd in meer dan 50 jaar en dat straks "ineens"knapt. Verder beschermen ze hun eigen agrarische bedrijven door import alleen "aanvullend" toe te staan.

benjeallanggek | 24-01-17 | 15:19

@DKS

www.youtube.com/watch?v=_HQTkGa3N5g

Brexit toespraak van Premier May en commentaar van een liberale Brit (zijn eigen woorden). Hoor en wederhoor.

Arachne | 24-01-17 | 15:16

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:06

DKS. Doe nou eens rustig en niet meteen zwart/wit emotioneel worden. Lees nou wat ik schrijf. Context. Jij bent dus duidelijk low context en daar is niks mis mee. Ik ben Nederlander en ook ik ben low context alleen heb ik geleerd dat er in andere culturen met een andere context naar dingen wordt gekeken. Leestip het boek: The culture map van Erin Meyer oa bij www.amazon.com/Culture-Map-Breaking-I... Zeer leuk boek over cultuur en context in het zaken doen met allerlei praktijk voorbeelden waaronder wat Engelsen zeggen en Nederlanders denken dat het betekent. Hilarisch.

Basil Fawlty | 24-01-17 | 15:16

arc-en-ciel | 24-01-17 | 15:04

Geen idéé wat die overeenkomst inhoudt. Maar een Brexit betekent gewoon dat er over Whisky importheffingen betaalt moeten worden en dus dat het duurder wordt. Die vrachtwagens vol met whisky blijven in Calais staan tot die zijn voldaan. Wat is je winst dan?

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:12

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:00

De Tories van Boris Johnson zijn niet links.
Persoonlijk zie ik ook geen voordelen voor de Engelsen(ergo winst voor de Noord-Ieren) maar we zijn gisteren wel even naar Scheveningen gereden om het Ierse paspoort op te halen, just in case Nederland net als Engeland EU immigranten de UK immigranten gaat uitzetten.

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 15:11

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:32
Ach, je zelf loskoppelen van de hoogste wetgevende en -sprekende macht in Europa met betrekking tot verkeer van goederen, diensten en personen. Ik zou dat een revolutie noemen, maar dat is uiteindelijk slechts een mening. Ik adviseer je om bij anderen verder te gaan zuigen.

Panos88 | 24-01-17 | 15:10

atheïstisch stemvee | 24-01-17 | 15:04

Ik ben een liberaal en een democraat. Wat is je punt? Dat ik vind dat babyboomers al genoeg op de pof leven en eigenlijk eens zouden moeten nadenken over het leven van hun kinderen en kleinkinderen? Ik heb daar gewoon een punt.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:09

Basil Fawlty | 24-01-17 | 15:00

Het is dus een grove leugen. Het geld is er namelijk niet en zal er ook niet komen. Welkom in de wondere wereld van populisme. Ergens is het schandalig. We lullen altijd over liegende politici en spreken er terecht schande van. Maar puntje bij paaltje blijkt keer op keer dat de grootste leugenaars populisten zijn die de gewoon Jan met de korte achternaam besodemieteren.

Ik zag gisteren toevallig 'spreker' Paul Ryan op zijn bek gaan in gesprek met een republikeinse kankerpatiënt die letterlijk stelde dat 'Obama-care' zijn leven heeft gered. 'Repeal and replace' het klinkt zo mooi. Het klinkt prachtig als je gezond bent en een rekening in de bus krijgt terwijl je het dan niet nodig hebt. Maar wat als je ziek wordt? Replace with what Mr. President? Precies. Dat zijn de leugens.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:06

Sorry. Ik heb geen zin om alles te herhalen.
@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:58
Nee doe dat ook maar niet. Hou het inhoudelijk.
Je verdere betoog over leeftijd toont dat je een democraat bent, tenzij.

atheïstisch stemvee | 24-01-17 | 15:04

Leveranciers en afnemerTs van Whisky hebben hier in Frankrijk al een Brexit overéénkomst klaarliggen die inmenging van de EU voorkomt. Frankrijk is wereldwijd de grootste consument van Whisky.
Ze waren aanvankelijk wel wat aarzelig vanwege de haarscherpe opinie's van @de koreaanse slet.
Hahahaha

arc-en-ciel | 24-01-17 | 15:04

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:47
"Nu ja. Nigel Farage zit niet meer in het EP,"

Hij mag er dan geen plaats nemen, hij ontvangt nog steeds zijn salaris in euro's vanuit Brussel waardoor hij sinds 23 juni er 20% in salaris op vooruit is gegaan.

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 15:01

Wa jij wil... | 24-01-17 | 14:52

Hahaha!

Basil Fawlty | 24-01-17 | 15:01

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 14:48

Die 350 miljoen per week voor de NHS (een links verhaaltje) is er dus niet. Netto zal een Brexit niets opbrengen. Het is bijna jezelf opzettelijk in je voet schieten.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 15:00

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 14:48
&
De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:47

Sorry to bump in. Maar die 350 miljoen is nooit beloofd. Engels is een "High context" taal maw met veel dubbele bodems dat itt tot Nederlands (low context), wat er mee werd bedoelt en wat de Engelsen itt tot ons wel begrijpen: Hij bedoelde daarmee dat hij dat geld beter kan besteden aan bijvoorbeeld(!) de NHS. Hij geeft daarmee geen expliciete toezegging maar in de context van de Brexit (en dat gaven die beroemde busreclames dus aan). Dat terzijde. Voor de rest: Gentlemen game on! ;) :)

Basil Fawlty | 24-01-17 | 15:00

atheïstisch stemvee | 24-01-17 | 14:46

Sorry. Ik heb geen zin om alles te herhalen.

Maar dat éne puntje. Als je 50+ bent dan is je leven bijna voltooid. Je staat met een been in je pensioen. Leuk hoor. Babyboomers zijn nu eenmaal met meer. Maar mogen ze dan het leven verzieken voor alles wat nog een heel leven voor zich hebben? Ik vind van niet. We gaan en kunnen niet terug naar de jaren zeventig en zo prachtig was dat ook niet. Als ondernemer of ambitieus studentje of gewone arbeider gaat een Brexit je geen voordelen brengen. De moslims gaan niet weg. De zwarten ook niet. Met een beetje pech gaat het je veel geld kosten.

Een succesvol leven is gestoeld op innovatie en vooruitgang. Een Brexit is juist het tegenovergestelde en de jeugd mag de prijs betalen. Het is dus ronduit dom want er verandert weinig tot niets en egoïstisch want wat er wel verandert treft niet de 50+ bevolking maar de jeugd en toekomst. Waar ben je dan mee bezig?

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:58

Dacht even dat ik Paul de Leeuw zag daar in het midden

Wa jij wil... | 24-01-17 | 14:52

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:28
"Dat zei ik toch al. Ik probeer de winstpunten te zien maar ik zie ze echt niet."

Ik weet niet precies wat je bedoelt maar de grote winst vandaag is dat de mensen die voor het referendum dingen hebben beloofd nu aan hun beloftes worden gehouden.
Boris Johnson heeft de NHS 350 miljoen per week beloofd na de Brexit en toegang tot de vrije markt. Deze zaken moeten nu geregeld gaan worden anders kan het Parlement de Brexit deal weg stemmen.
Het wordt tijd dat men de politiek aan zijn woord gaat houden en dat zie ik als winst.
Wanneer uit de EU niet inhoudt "having the cake and eat it" dan mag de stem van de Leave vote niet gebruikt worden voor een verdere globalisering wat een Engels gezin 200 euro per maand gaat kosten.

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 14:48

telelezer | 24-01-17 | 14:33

Doe niet zo raar. Die Brexit komt er echt wel ongeacht of het goed is of niet. Leer mij de Engelsen kennen. De vraag is meer wat de winst eigenlijk is? Feitelijk heb je mensen die terug naar vroeger willen en dat gaat niet gebeuren. Dus maken ze alles moeilijker en lastiger omdat ze stug toch terug willen. Maar we kunnen nu eenmaal niet terug. Dat is het gif van populisme. Het is makkelijk om mensen voor te liegen maar het is en blijft een leugen. Nogmaals. De immigranten blijven en blijven komen. Ondernemen wordt lastiger. Er gaat geen extra geld naar de NHS. Er komen geen subsidies meer voor de arme gebieden. Met de importheffingen betaal je nog steeds je deeltje mee. Er is letterlijk geen winst te bespeuren. Nu ja. Nigel Farage zit niet meer in het EP, de Britten kunnen niet meer tegenstribbelen, de Britten hebben niets meer te vertellen. Winst voor de EU dus.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:47

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:37
- Kennelijk denkt de meerderheid dat het beter gaat onder hun eigen regels en wetten. Of dat zo is weet ik niet, want politiek.
- One man, one vote. Iedere kiesgerechtigde heeft het recht op een stem. Argumenten op basis van leeftijd houden geen stand. Of is 50+ een teken van een voltooid leven? ;)
- Je derde argument snap ik niet. Ik ga er vanuit dat GB zelf ook regeltjes heeft, alsook een zekere hygiënestandaard.
- Bedrijven zijn belangrijk voor een maatschappij, want werkgelegenheid, innovatie, handel e.d. Maar een bedrijf handelt niet per se in het landsbelang. Anders zouden ze wel netjes hun belastingen betalen, in plaats van schimmige constructies.

atheïstisch stemvee | 24-01-17 | 14:46

telelezer | 24-01-17 | 14:33

Tuurljk zit de Guardian aan de "Stimmungmacherei" want die zijn remainers aan de overkant heb je de Daily Mail die een brexit willen. www.dailymail.co.uk/news/article-41508...
Beste is om dit rustig uit te zitten en te kijken wat er gaat gebeuren na alle "knee jerk" emotionele reacties.

Basil Fawlty | 24-01-17 | 14:43

Luisteren naar het volk heeft ons nog nooit ergens gebracht.

bastyboy | 24-01-17 | 14:42

Politiek geëngageerde hogerrechters met hun elitaire, Welt world of monde, eurocentrisme, het in Europese kringen vaak gehoorde dedain over de volksaard van de Amerikanen, hun autoritaire karakter en keutelachtige houding, zullen de wereld gaan verbeteren omdat het volk het niet eens is met de politiek en de Europese veranderingen van hun vaderland, Aye, fight and you may die. Run, and you'll live... at least a while. And dying in your beds, many years from now, would you be willin' to trade ALL the days, from this day to that, for one chance, just one chance, to come back here and tell our enemies that they may take our lives, but they'll never take... OUR FREEDOM

hovawart | 24-01-17 | 14:42

Alle drie deze heerschappen van de rechterlijke macht zitten vuistdiep in de EU, familieleden die er werken, grote bezittingen her en der verstrengelde belangen. Dit allemaal met naam en toenaam in de Mail. Wat is waar en niet waar, kennelijk is dit gecheckt door verschillende niet linkse media.
Hoezo onafhankelijk rechtspraak?

lanexx | 24-01-17 | 14:40


Veel Britten stemde 'leave' omdat ze graag willen dat al die zwarten en Pakistani oprotten. Die gaan dus niet weg. Ook de Oost-Europese immigranten niet. Wat is dan je nettowinst? Groot-Brittannië had al een prima dealtje. En regeltjes? Als Groot-Brittannië producten naar de EU wil exporteren dan moeten ze zich gewoon aan de EU regeltjes houden. Heb jij trouwens één captain of industrie gehoord die een Brexit ziet zitten? Ik niet.

Ik doe mijn best maar ik kan letterlijk geen voordelen zien. Echt niet.
De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:20

Kop, spijker, raak.

Ik kom heel veel voor handel in Engeland, en spreek daar heel veel van het 'gewone' volk. Bij gesprekken over Brexit blijkt keer op keer dat mensen totaal niet over de consequenties qua handel en verkeer van de gewone mens (niet-immigrant) nagedacht hebben. Als ik ze uitleg dat het voor mij als Nederlandse een heel stuk moeilijker en duurder zal worden om goederen in GB te gaan halen, en ik het dus ergens anders ga zoeken, is serieus en niet overdreven het antwoord 9 van de 10 keer 'I didn't think about that...'.

Boerentrut | 24-01-17 | 14:38

atheïstisch stemvee | 24-01-17 | 14:28

- Vluchtelingen blijven gewoon recht op asiel hebben. Dus ook daar verandert niets.

- Ouderen meestal 50+ kozen voor een Brexit, vaak uit nostalgie. Er zit geen enkel belang voor jongeren. Ik vermelde het al. Alles word lastiger. Niet makkelijker of beter.

- Als je zoveel exporteert aan zo'n beetje je grootste handelspartners dan hou je dus gewoon aan de regeltjes. Een bakkerij maakt ook het brood wat de mensen willen en kunnen kopen dus liefst zonder poepbacterieen.

- Leidinggevenden zorgen voor werk voor het volk. Nogmaals. Het wordt lastiger om te ondernemen. Wat is je winst?

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:37

Ik vermoed dat er verkiezingen zullen komen en dat Labour (de engelse PvdA) die zal winnen en de nieuwe premier gaat leveren. Labour (de schoothondjes van de EU) zal zeer zeker Brexit saboteren en verklaren dart het slechts een raadgevend en dus geen bindend referendum was;
-
Ik zie de Brexit dus voorlopig niet gebeuren. Want (wordt wakker mensen) Brussel is vele malen machtiger dan we denken
-
Sir Edward Leigh, a Conservative, asks Davis to call an early election if Labour MPs try to block the article 50 bill. He suggests Labour would not want that.
www.theguardian.com/politics/blog/liv...

telelezer | 24-01-17 | 14:33

Panos88 | 24-01-17 | 14:27

Maar dat klopt dus allemaal niet. Je doet net alsof een Brexit een gigantische revolutie is. Dat is het dus niet. Praktisch alles blijft zoals het was er wordt geen geld bespaart, immigranten blijven en blijven komen en die vallen allemaal nog steeds onder de Britse wetgeving. Wat is de winst dan?

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:32

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:20
- Nee, de meeste willen niet dat de halve wereld binnen blijft komen. Dus eerder een gecontroleerde instroom. Daarvoor moet je inderdaad niet in de EU zitten.
- Krappe meerderheid vond het dealtje niet zo prima. Kennelijk.
- Regeltjes. Dat wordt inderdaad een interessante. Toetreding tot open markt is bijna gelijk aan lidmaatschap. Volgens mij willen ze dat ook niet. Ze willen handelsakkoorden sluiten.
- Er is dan ook niet één captain of industrie gekozen door de bevolking. Uiteraard kijken die mensen uitsluitend naar hun eigen toko. De kosten wentelen ze af op de samenleving. Dat laatste doen ze ook na een #Brexit.

atheïstisch stemvee | 24-01-17 | 14:28

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 14:25

Dat zei ik toch al. Ik probeer de winstpunten te zien maar ik zie ze echt niet.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:28

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:20
De netto-winst? Dat je in het vervolg niet meer gebonden bent aan uitspraken van het Europese hof en dat je in de toemomst weer helemaal zelf het immigratiebeleid mag vaststellen zonder dat er een vingerzwaaiende Juncker tussen kan komen. Bovendien zal het de Britten meer mogelijkheden geven om bepaalde groepen mensen die zich niet weten te gedragen het leven bijzonder ongemakkelijk te maken; dan wordt de keuze van zelf wel aanpassen of wegwezen.

Panos88 | 24-01-17 | 14:27

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 14:16

Klopt. Maar zien de Ieren dat zitten? Het klinkt misschien cynisch maar een Brexit is eigenlijk best prima voor de EU. Die Britten waren lastig en die miljarden kunnen elders naartoe. Dan zit je met een minus aan contributies van de Britten maar dat kan je weer met importheffingen oplossen. Economen hadden al berekend dat Groot-Brittannië er per saldo niets op vooruit gaat en waarschijnlijk dat ze financieel in de min komen te zitten. Nou vertel me. Wat is de winst?

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:27

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:14
"We weten namelijk niet hoe een Brexit gaat uitpakken."

Dat zal nu in Parlement bepaald worden, May mag nu Brexit organiseren en krijgt een inlegvel met de beloftes die gedaan zijn door de Leave campagne waar aan voldaan zal moeten worden.
De Tories proberen Brexit nu voor hun eigen agenda te gebruiken. Mensen willen een stop in immigratie maar de nieuwe deal met India houdt in een vrij verkeer van mensen tussen de 2 landen waarmee ze de poorten openen voor de goedkope krachten uit India.

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 14:25

Sketcher | 24-01-17 | 14:17

Indeed. May en "pro" Brexit bedoel je denk ik dat ze zich bedenkt en weer "anti" Brexit wordt. Toch?

Basil Fawlty | 24-01-17 | 14:25

benjeallanggek

Zwitserland heeft een 'slechtere' deal dan Groot-Brittannië had. Maar goed. Zwitserland heeft open grenzen en vrij verkeer van personen en goederen binnen de EU. Een dealtje à la Zwitserland voor een Nexit betekent feitelijk niets meer dan dat we niet meer mogen meepraten of onze veto gebruiken binnen de EU. Wat is de winst dan?

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:23

Een Nexit zou ook voor NL een grote zegen zijn, ik verwacht dat de export en doorvoer van NL zomaar 40 tot 80% zou kunnen toenemen.
TriestGeval | 24-01-17 | 14:11

Waar baseer je dat op? Je gevoel? De feiten zijn dat wij juist een grote sponsor zijn van het EU project omdat we veel geld, heel veel geld aan verdienen.

Veel Britten stemde 'leave' omdat ze graag willen dat al die zwarten en Pakistani oprotten. Die gaan dus niet weg. Ook de Oost-Europese immigranten niet. Wat is dan je nettowinst? Groot-Brittannië had al een prima dealtje. En regeltjes? Als Groot-Brittannië producten naar de EU wil exporteren dan moeten ze zich gewoon aan de EU regeltjes houden. Heb jij trouwens één captain of industrie gehoord die een Brexit ziet zitten? Ik niet.

Ik doe mijn best maar ik kan letterlijk geen voordelen zien. Echt niet.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:20

Niet verrassend. Was al lang duidelijk, parlement is de hoogste macht, niet de PM.
Ik heb het op 15-6-2016 en later al gemeld : www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/06/...
-
Zwizalletju | 15-06-16 | 11:12

Zwizalletju | 24-01-17 | 14:20

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:14
Als het een beetje gaat zoals voor de Zwitsers, stem ik meteen voor een Nexit! (Sowieso trouwens...)

benjeallanggek | 24-01-17 | 14:19

Win-win. Als ze tegen Brexit stemmen, bereikt het vertrouwen in de overheid een nieuw dieptepunt en wordt de EU door guilt by association alleen maar impopulairder.

His Lordship | 24-01-17 | 14:17

Het is inderdaad een logische en zeer gunstige uitkomst voor pro-brexiteers.

Niet alleen gaat de Brexit bill gewoon door de huizen hij wordt hierbij ook gelegitimeerd. (Tenzij May toch weer pro Brexit blijkt en de stekker uit het parlement trekt en een verkiezing uitschrijft. Dat wordt gehoopt maar acht ik niet waarschijnlijk)

Maar veel belangrijker en een veel grotere win voor het pro-brexit kamp is dat het parlement van Schotland en Wales buitenspel zijn gezet.

Tot zover jullie correspondent uit het VK

Sketcher | 24-01-17 | 14:17

De Spice Girls worden natuurlijk ook een dagje ouder, maar om dat nou te proberen te verhullen met een een paar oude Carnaval's pruiken.....

benjeallanggek | 24-01-17 | 14:16

@De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:02
"Ieren weer boos."

Noord Ieren zijn boos om een andere reden, daarom zijn er begin maart verkiezingen in Noord Ierland.
Iedereen in Noord Ierland heeft recht op een Iers paspoort dus blijft de bevolking van Noord Ierland met een been in de the UK en een been in de EU. Voordeel voor de EU is dat Engeland nu voor de kosten van de opbouw van Noord Ierland gaat betalen en niet de EU.

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 14:16

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 14:03

Zal best. Maar als 44% van je afzetmarkt zich in de EU bevindt waarin je nu volledig geïntegreerd bent dan wil je toch echt zorgen dat dit geen risico's loopt. Je moet dus gewoon afspraken maken. Maar goed. Het blijft speculatie. We weten namelijk niet hoe een Brexit gaat uitpakken. Wat we wel weten is dat het vooral voor jongeren ofwel de toekomst behoorlijk lastig kan zijn. Het blijkt maar weer dat babyboomers - de meest rijke generatie ooit - het heel lastig kunnen maken voor de toekomst.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:14

Het gaat gewoon door en daar is de discussie in het VK ook niet over. Waar het om ging was het principiële punt: Wie heeft het uiteindelijk voor het zeggen. Parlement of kabinet? Kabinet zag zich gesterkt door de uitslag van referendum alleen was dat ondanks dat de vorige premier zei zich eraan te houden wettelijk slechts raadgevend. Supreme Court zegt nu: "Nee het parlement beslist uiteindelijk." Hou wel in gedachte dat er in de 17e eeuw een bloedige burgeroorlog is geweest tussen parlement en koning over precies hetzelfde. Wie heeft het uiteindelijk voor het zeggen? Nou dit was precies weer zo iets alleen doet men het nu via de rechterlijke macht.

Basil Fawlty | 24-01-17 | 14:14

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 13:56

Ondanks de EU kopen wij nog steeds veel in het VK, mede omdat er in NL honderdduizenden van die producten nog steeds in gebruik zijn.

Als de Brexit een feit is geworden zullen wij deze VK producten weer in onze catalogussen opnemen.

De EU is een verstikkende deken voor handelsbedrijven zoals het onze immers wij kunnen onze producten moeilijk kwijt in grote opkomende landen als India, China, Brazilië en Argentinië omdat wij ons daar moeten aanpassen aan de door uiterst domme EU ambtenaren gemaakte handelsverdragen.

Wij hebben onze slapende VK vestiging weer tot leven gewekt en met deze vestiging, vooruitlopend op de Brexit, reeds vele proforma afspraken gemaakt met bovengenoemde landen.

Een Nexit zou ook voor NL een grote zegen zijn, ik verwacht dat de export en doorvoer van NL zomaar 40 tot 80% zou kunnen toenemen.

TriestGeval | 24-01-17 | 14:11

Deze uitspraak houdt in dat het Parlement de onderhandelingen kan bepalen en er voor kan zorgen dat de zaken die beloofd zijn zoals 350 miljoen naar de NHS, en lid blijven van de vrije markt in de EU de uitkomst wordt van de Brexit.
De regering wordt door deze uitspraak gedwongen de beloftes in te lossen die mensen hebben doen besluiten om Leave te stemmen, een overwinning voor de democratie.

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 14:09

Scotland says no. Wil stemming deelparlementen, dreigt met referendum onafhankelijkheid (zijn ze toch voor referenda).
nos.nl/teletekst#133

atheïstisch stemvee | 24-01-17 | 14:06

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 13:42
"Arme Britten. Alles heronderhandelen."

Binnen de democratie van de EU heeft een land als Malta het recht om zijn veto te gebruiken wanneer een beslissing slecht is voor een land binnen de EU. Binnen de democratie van de UK hebben de landen Wales, Noor Ierland en Schotland geen democratische stem en moeten zich schikken naar downing street 10. Niet alles hoeft opnieuw onderhandeld te worden.

Nathan R Jessup | 24-01-17 | 14:03

jemagookniksmeer | 24-01-17 | 13:51

Óók in Engeland was de 'leave' stem oververtegenwoordigd door de oudere stem. Dus mensen die waarschijnlijk de feitelijk Brexit in hun werkende leven niet eens mee zullen maken of erger pensionado's die eigenlijk enkel uit een gevoel van nostalgie terug naar de jaren zeventig willen.

Sowieso. De Pakistaanse immigranten gaan niet weg. Per saldo heb je dus niets gewonnen. May heeft ook al aangegeven dat al die Portugezen, Polen, Fransen, Nederlanders etc. ook niet weg hoeven. Wat heb je dan gewonnen? Alles heronderhandelen. Schotten boos. Ieren weer boos. Allochtonen blijven allemaal. Moslims blijven allemaal. Belachelijke actie dus zeker daar Groot-Brittannië een prima dealtje had.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 14:02

-weggejorist-

Parafernalio | 24-01-17 | 14:01

Gelukkig zijn Juncker en BF Verhofstadt always willing to bend an elbow,

hovawart | 24-01-17 | 13:59

Desmoulins | 24-01-17 | 13:50

Scheiden is altijd lastig en je moet altijd alles heronderhandelen. Ik had persoonlijk een dealtje à la Zwitserland verwacht maar Theresa May heeft laten weten dat ze 'hardball' wil spelen. Dat kan nog best een flink (negatief) staartje voor de Britten krijgen.

"About 44% of UK exports in goods and services went to other countries in the EU in 2015—£220 billion out of £510 billion total exports. ... 53% of our imports into the UK came from other countries in the EU in 2015. ... How much is UK-EU trade worth to each party?"

Dat wil je toch goed regelen? Of niet?

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 13:56

Nou, WW3 dan maar..

marcoplarco | 24-01-17 | 13:52

Het is in Engeland wat minder goed denkbaar dat de volksvertegenwoordigers het volk de middelvinger geven, zoals in Nederland gebeurt.
Waar ze nog een stapje verder gaan: ze geven het volk de middelvinger en stellen zich vervolgens voor de volgende ronde gewoon weer verkiesbaar.
En worden waarschijnlijk ook weer de grootste partij.
Ook het afschaffen van de democratie kan democratisch gebeuren, zo heeft de geschiedenis ons al vaker geleerd.

jemagookniksmeer | 24-01-17 | 13:51

"Er is nog meer goed nieuws: de Schotse en Noord-Ierse sneuneuzen die niet tegen hun verlies kunnen en dreigden met blokkades, worden namelijk terecht buitenspel gezet door de beslissing."

Het Verenigd Koninkrijk is een soort van proto-EU na eeuwen knokken besloten de Welsh, Schotten, Engelsen en deels Ieren dat het misschien toch beter was om samen onder één kroon verder te gaan. In tegenstelling tot de huidige unies en bondgenootschappen ging dat niet geheel zonder slag of stoot. Zo willen de Schotten onafhankelijk zijn. De Ieren voeren tot op de dag van vandaag nog een strijd voor unificatie en enkel de Welshman heeft het opgegeven. Het interessante is dat de Schotten olie hebben, de nucleaire macht beheren en helemaal geen zin hebben om zich af te scheiden van de EU. Zo ook de Ieren. Spannende tijden dus.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 13:50

Je kunt zeggen wat je wilt van de limeys maar ballen hebben ze wel. Gewoon doen waar het volk per referendum om gevraagd. Waarmee ook maar weer eens blijkt dat wij nog opgezadeld zitten met een "big girl's blouse"

Grijskijkert | 24-01-17 | 13:50

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 13:42

Jij begrijpt er echt geen ene fuck van.
Goed dat je dat weer eens fijntjes aangeeft hier.
Er wordt niets heronderhandeld, dipshit.
Dit is slecht een besluit over te volgen weg van de regering ten aanzien van de wil van de bevolking om de EU te verlaten.
Daar wordt nu over gestemd maar zal niets veranderen aan de inhoud van de onderhandelingen.

Desmoulins | 24-01-17 | 13:50

[... wijst alles er bovendien op dat de Britse Lords & Commons zich aan de uitslag zullen houden.]

Scary. Alles weer er ook op dat wij VOOR Oekraine zouden stemmen, Trump het niet ging worden etc. etc.

Alles wijst op iets, zegt mij niets.

Dick Luyenlomp | 24-01-17 | 13:45

Die verwijzing naar de Soviet Unie past dan wel weer mooi in de trent van het wederoplevende McCarthy-isme. Overigens hebben de rechters inderdaad volkomen gelijk, het referendum is geen mandaat voor Theresa May om geheel naar eigen inzicht de afscheiding van de EU vorm te geven. Ik denk alleen dat de klagende partij zich hier blij maakt met een dode mus, niets wijst er voorlopig op dat dit zal zorgen dat Engeland binnen de EU blijft; bovendien zou een dergelijke zet het vertrouwen in de politiek aldaar permanent ondermijnen.

Panos88 | 24-01-17 | 13:44

Arme Britten. Alles heronderhandelen.

De Koreaanse Slet | 24-01-17 | 13:42

“bananenrepubliek aan de Noordzee “

Was het maar een bananenrepubliek.
Het is nog veel erger, het is een bananenmonarchie.

James Lastig | 24-01-17 | 13:40

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl