Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

U vervoert een bankstel met uw Twingo. Mag dat?

0361b62c_20170123_161700.jpegA: Uiteraard. Spanbandjes erom B: Jawel. Want de pootjes keurig over het randje C: Alleen als je rechts blijft rijden D: Dat is geen bankstel. Dat is oma E: Anders, namelijk...

Reaguursels

Inloggen

Tegenvallende kennis van de reaguurders. De Twingo is standaard uitgerust met een verstelbare bank. Dus ja, dan lijkt mij dit gewoon goedgekeurd door de RDW.

Titia Heidekonijn | 25-01-17 | 12:05

Bankstel zit blijkbaar goed vast dus geen kut aan de hand. Ben al blij dat ik iemand zie die een spanband op de juiste manier kan gebruiken.

Donersnuiver | 24-01-17 | 18:36

C

voldemort | 24-01-17 | 17:25

Zij wilde scheiden! Zoekt ze ook maar uit hoe ze die klote bank in haar nieuwe stulpje krijgt.

Terpetijnzeikert | 24-01-17 | 14:05

De popo waarschuwt tegen dit soort filmpjes op social media:

"De politie waarschuwt tegen dit soort filmpjes op social media"

Hyppo Kriet | 24-01-17 | 13:24

@van heinde en verre | 24-01-17 | 10:32

"Van wie is Nederland eigenlijk?"

Stomme vraag!
Van de grootbanken, de 1-percenters en de EU-dictators.
Tenmiste, dat vinden ze zelf en gedragen zich er naar.

Pieter V | 24-01-17 | 12:45

Maarr... wie geeft nou het goede antwoord?

whetherthouwouldbe | 24-01-17 | 12:36

Tuurlijk mag dat. Mag dat ook al niet meer? De vertrutting compleet. Van wie is Nederland eigenlijk?

van heinde en verre | 24-01-17 | 10:32

tuurlijk mag dat. echt lux hoor. in mijn studententijd deden We dat gewoon met de tram. madamagnie meer. ooh die goeie ouwe tijd. En dat voor een paar duppies. Dit is echt lux hoor. haaaaaaa

chocolaatje-8 | 24-01-17 | 09:57

Wanneer moeten we verplicht gaan fietsen met een helm op? Nederland = Droomland voor de oververzekerde ANWB'er.

salsaparilla | 24-01-17 | 07:45

Het is geen bankstel maar een tweezitsbank.
Er zijn geen stoelen om het een bankstel te maken.
Artikel 5.18.7, lid 2:
Bij het vervoer van goederen op het dak van een personenauto, bedrijfsauto met een toegestane maximum massa van niet meer dan 3500 kg, of driewielig motorrijtuig moet worden voldaan aan de volgende eisen: de goederen moeten deugdelijk zijn bevestigd op, in of aan een deugdelijke lastdrager;
de lastdrager moet deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd;
de door de fabrikant van het voertuig vastgestelde maximale daklast mag niet worden overschreden;
indien de lastdrager is geconstrueerd voor het vervoer van specifieke goederen, mogen niet meer van deze goederen worden vervoerd dan waarvoor de constructie is bestemd.

alshetware | 24-01-17 | 06:55

OprechtObjectief. Yep.. mijn vingers jeukten. Om dit op GS te zien. Normaal gesproken kijk ik graag naar de rijdende rechter voor mijn shotje Nederlands kleinzielig leed, maar deze keer was GS genoeg.

limanees | 24-01-17 | 01:25

Hoi Limanees,

dit is werkelijk hi-la-risch...
Ik reageer hier eigenlijk nooit, maar ik vond dit zo kleingeestig dat ik een reactie overwoog. Zie ik een soortgelijke reactie van jou, kreeg je om dezelfde reden jeukende vingers?? Wat we hier allemaal niet op de autos geladen zien ... ;)

Even in context; ik ben Nederlander maar woon reeds 5 jaar in Brazilie (Sao Paulo).

Ciao,

OprechtObjectief | 24-01-17 | 01:10

Overigens, om Iguazu, Brazilie te bezoeken, moet ik eigenlijk officieel Paraguay uit, en officieel Brazilie in, om vervolgens het omgekeerde te doen als we terugkomen eind van de dag.. Naar lokale maatstaven stop de bus niet eens, maar juridisch legaal geZien zou ik moeten uitstappen en de volgende bus nemen. Wat zou ik volgens jullie moeten doen?

Ik weet al wat ik doe, ik ga geheel illegaal in brazilie de Iguazu watervallen bezoeken, maakt me niets uit wat GS topic daarvan vind

limanees | 24-01-17 | 00:39

Het is officieel. Geenstijl is rubberentegel
Ik zit hier nu in Ciudad del Este, Paraguay, zweten in 35 graden, met mijn Cuba Libre ( een paar teveel) en hier kan je alles kopen, lasert, AK47, coke ( maar die is duurder dan Peru, mijn thuisland). En in Nederland, notabene Geenstijl maakt zich druk om een bankje op een dakje .. Wat een land, dat Nederland.

Ik ga mijn Cuba Libre maar weer eens aanvullen. Morgen Iguazu bekijken, en danup to Asuncion, voor wat beschaving

limanees | 24-01-17 | 00:31

C C C C hoepel sodegodver snel naar rechts stoethaspel, bankstel of geen bankstel.

ik-rij-puch | 24-01-17 | 00:24

@Patrickvanc | 23-01-17 | 21:22
Moest ook aan Mister Bean denken youtu.be/m_Zf9qM37Tg?t=146

Watching the Wheels | 24-01-17 | 00:19

Als Brussel banken mag redden, mag de Twingo-rijder ze vervoeren. F dus.

klimgek | 23-01-17 | 22:58

Ja! Het is niet verboden om extra beenruimte bij je te hebben.

Uw Psychiater | 23-01-17 | 22:36

Den Heerscher : de lastdrager IS de Twingo....
Waarmee C niet meer van toepassing is, dus het mag.

monokul | 23-01-17 | 22:31

dat van die drager is niet voor niks
je dak kan niet veel hebben
-
veel daken kunnen ook uit glas bestaan
omdat er geen dwarsverbindingen zijn
-
de sterkte komt uit de lengteverbinding (portierstijlen) en voorruitstijlen

Pimmetjes | 23-01-17 | 22:20

Moeilijk, moeilijk. Het is vast een strikvraag.

Rest In Privacy | 23-01-17 | 22:03

Zo truttig is Nederland verzorging landje geworden dat dit werkelijk iets is om te posten.
Dit is dus raar in NL. Mag niet, gek. Zelfs geenstijl lijkt de rebel te zijn geworden der trutten.
Kijk even over de grens van dat kleine spruitjesland en je ziet een wereld waar niet alle scherpe randjes vanaf zijn geslepen door de overheid en hun schaapachtig ingeslapen volg volk.

Lompe Loel | 23-01-17 | 21:44

Nee, mag niet, maar er wordt alleen opgetreden tegen autochtone Nederlanders

BASinnic | 23-01-17 | 21:24

Mr Bean vindt van wel, maar dan moet je wel plaatsnemen op de bank.

Patrickvanc | 23-01-17 | 21:22

Past toch? Nou dan...

a9b2b1 | 23-01-17 | 21:05

Geen probleem, mits niet door de vernieuwde Velsertunnel.

Loofhutjes | 23-01-17 | 21:02

HMCuiteraard | 23-01-17 | 18:02
jij ook in jakarta! ik lig nu bij een hoer in blok m, jij?

vivantomnesvirgines | 23-01-17 | 20:58

@FW Ta-183 Huckebein | 23-01-17 | 19:35 Dat (vermoedelijke) Ikea 2-zits bankje weegt echt geen 50 kg hoor (ik schat hooguit 25 a 30 kg)... en die persoon had gewoon even een imperiaal moeten lenen en het bankje daarop vervoeren.
Kun je hem vastsjorren aan die imperiaal... verder eens met degenen die van mening zijn dat we ons niet zo aan al die (TE)strikte regels moeten houden.

Keyboardspeler | 23-01-17 | 20:51

Hè ik heb ook een twingo staan. Bedankt voor de tip als ik nog eens iemand moet helpen verhuizen.

dubbelq | 23-01-17 | 20:31

alleen met een dubbel paspoort.

RdeFriesch | 23-01-17 | 20:25

Bankje op het dak moet kunnen wat erger is ik zie geen profiel op de banden dat is pas erg..

Koeienflat | 23-01-17 | 20:24

Gaat goed, totdat je stevig moet remmen/ uitwijken. En zoals bekend zijn banken in situaties waarop het even tegen zit niet erg vergevingsgezind....

Andersdenkend | 23-01-17 | 20:22

Dat krijg je als niemand SUV's en pick up trucks meer heeft

Graftak | 23-01-17 | 20:09

ja, duh, moet je hem er achter laten stuiteren dan?

kloopindeslootjijook | 23-01-17 | 20:03

Bij gebrek aan vluchtstrook en omdat het kutweer is moeten we dit maar een keer door de vingers zien.

squadra | 23-01-17 | 19:59

dezenicknameisbezet | 23-01-17 | 19:08

Wat u zegt.

Hank Nozemans | 23-01-17 | 19:57

Den Heerscher | 23-01-17 | 18:22

Fout.
Het correcte antwoord is C.
De maximale daklast van deze Twingo is 50 kg, en ja, een bank weeg wel iets meer.

FW Ta-183 Huckebein | 23-01-17 | 19:35

Alleen uitkijken bij het binnenrijden van een parkeergarage. Die dingen zijn altijd te laag, te smal, een fatsoenlijke pickup kan er niet in. Parkeergarages zijn sowieso een samengeknepenbillensymbool voor de manier waarop we moeten autorijden. En van parkeermafia.

kloopindeslootjijook | 23-01-17 | 19:26

Eerst door de wasstraat,
dan lekker luchten en droog laten waaien.
Hondelucht en hondenharen eruit.
Bij aankomst een lekker schoon bankje.

kloopindeslootjijook | 23-01-17 | 19:23

Tuurlijk.

Godverdomme sodeflikker to een eind op met dat gezeik altijd in dit land over of het wel mag en of het wel veilig is en of het misschien gevaarlijk is en of er misschien niks mis kan gaan en wie er dan verantwoordelijk is en of er wel een vergunning is aangevraagd en of we wel goed verzekerd zijn en wat dan als iemand er wat van zegt en of we wel aan alles gedacht hebben en moeten we misschien niet eens een commissie instellen om hier naar te kijken en we kunnen natuurlijk wel eens gaan kijken of we niet een stukje zelfregulering kunnen gaan doen en zijn verder alle procedures en protocollen gevolgd en hebben we wel advies gevraagd en wat nou als iemand er in VVS een filmpje van maakt voor op Dumpert en moeten er dan geen rubberen tegels onder?

dezenicknameisbezet | 23-01-17 | 19:08

SP in je kenteken is sowieso heel fout...

Laurens_Reael | 23-01-17 | 19:05

Die bank is wel okee maar die pijp op het dak kan echt niet.

Mr_Natural | 23-01-17 | 19:05

Er is een verschil tussen een bankstel en een bank, redaktie!

pro1991 | 23-01-17 | 18:58

Die bank is opgelicht!

Franz_K | 23-01-17 | 18:57

E: Nee, die bank heeft geen veiligheidsgordels.

Mr_Natural | 23-01-17 | 18:57

E: Dat is geen bankstel, dat is m'n schoonmoeder!

niemand specifiek | 23-01-17 | 18:50

Heinzelmann | 23-01-17 | 18:39
Wie weet zitten er twee gelukszoekers in verstopt.
Dan kan het dus gewoon een bankstel genoemd worden.
Ze komen ook in koffers tegenwoordig, dus ik sta nergens meer van te kijken.

Jackanders | 23-01-17 | 18:45

@Heinzelmann | 23-01-17 | 18:39

als je goed kijkt zie je dat het andere dele in de auto ligt...

litebyte | 23-01-17 | 18:45

Ach, het mag niet, maar als hij nu rustig rijdt, zijn noodlichten aan als waarschuwing, en netjes rechts blijft rijden- wat hij niet doet...- dan zou ik zeggen: rijden maar.. Lijken me geen rijke mensen.

070 | 23-01-17 | 18:44

@Smept | 23-01-17 | 18:08
+1

Rest In Privacy | 23-01-17 | 18:44

Is het iemand die zo vrachtjes wil oppikken voor uberXL?

simpelman | 23-01-17 | 18:43

Mag niet, want het is een spuuglelijke bank.

brienenoord | 23-01-17 | 18:40

't Is één bank, geen stel.
*zucht*

Heinzelmann | 23-01-17 | 18:39

@geenspam | 23-01-17 | 18:12
06/08/45. 09/11/01. 23/01/17.

keestelpro | 23-01-17 | 18:37

Daarom koop ik nooit bij Pauper-IKEA: zelf uit het magazijn pakken, zelf vervoeren, zelf in elkaar zetten. 3x niks.

Dutch_Holland | 23-01-17 | 18:36

Dat is de moeder van Memphis Depay.
Onderweg naar Frankrijk met de reservebank.
En nee, zo mag dat niet, zoals beschreven door @Den Heerscher.

Jackanders | 23-01-17 | 18:35

Ja, met een Twingo mag dat.

CarelJan7937 | 23-01-17 | 18:32

Het is een bank, geen bankstel.

ska ska ska | 23-01-17 | 18:31

E: De bank wou gewoon ook eens naar de dierentuin. Gun het ding ook eens een verzetje!

destemmert | 23-01-17 | 18:30

V.O.C. mentaliteit dus ja, optie A

Sketcher | 23-01-17 | 18:27

E. Indien u blank en man bent niet, in alle andere gevallen uiteraard wel

Prof. Pim Pam Pet | 23-01-17 | 18:26

A. Heel gewoon. Gezeik ook altijd. Dit land zit vol met kutregeltjes en angstige burgermannetjes.

postmodernismisdead | 23-01-17 | 18:26

@Den Heerscher | 23-01-17 | 18:22
Ah, dank. De imperiaal lijkt te ontbreken, mag dus niet.

EefjeWentelteefje | 23-01-17 | 18:23

Zit goed vastgemaakt, lijkt me zo. Geen probleem dus.
Wèl een probleem: linksrijden, of je dat nu tuffend doet, of bij 140 km/uur met die bank op je dak. Geen van beide aan te bevelen.

EefjeWentelteefje | 23-01-17 | 18:22

Zonder lastdrager (imperiaal) mag dit niet. Anders is het gewoon toegestaan.

Artikel 5.18.7 Regeling voertuigen, lid 2:
2.Bij het vervoer van goederen op het dak van een personenauto, bedrijfsauto met een toegestane maximummassa van niet meer dan 3.500 kg, of driewielig motorrijtuig moet worden voldaan aan de volgende eisen:
a. de goederen moeten deugdelijk zijn bevestigd op, in of aan een deugdelijke lastdrager;
b. de lastdrager moet deugdelijk aan het voertuig zijn bevestigd;
c. de door de fabrikant van het voertuig vastgestelde maximale daklast mag niet worden overschreden;
d. indien de lastdrager is geconstrueerd voor het vervoer van specifieke goederen, mogen geen andere én niet meer van deze goederen worden vervoerd dan waarvoor de constructie is bestemd.

Antwoord E dus: Anders namelijk mag niet op deze manier.

Den Heerscher | 23-01-17 | 18:22

@likmegaties
Met acht zitplaatsen mag je met rijbewijs B toch nog steeds auto rijden.

FCDenBosch | 23-01-17 | 18:21

U rijdt zonder gêne in een Twingo. Mag dat? ;) :)

Basil Fawlty | 23-01-17 | 18:19

Zolang je met één hand het bankstel vasthoudt is er niks aan de hand.

Gezwelgje | 23-01-17 | 18:19

In de tijd dat jullie lollige filmpjes aan het posten waren heeft de door jullie zo gehate NPO wel geroerd waar het stinkt. Minder platte entertainment, meer onderzoeksjournalistiek graag!

Weird Guilders | 23-01-17 | 18:18

Nee want nu heb je 8 zitplaatsen ipv 5 .

likmegaties | 23-01-17 | 18:15

Alleen met een ezeltje aan het stuur

hardhorendhert | 23-01-17 | 18:15

E In andere culturen is het heel normaal om je hele huisraad inclusief vrouw(en) en kinderen in 1 keer tegelijk mee te nemen. Dus beetje begrip en na een goede afloop pannetje soep brengen.

Bennie Boos | 23-01-17 | 18:15

Bankstel mag wel. Die auto, daarentegen...

Graaisnaaiert | 23-01-17 | 18:14

Zolang je er geen 140 mee op de linkerbaan op de snelweg gaat rijden, die ik er geen probleem in. Die tweedehands bank moet toch op de plaats van bestemming komen, en als je geen trekhaak hebt blijven er weinig andere goedkope mogelijkheden over.

Ageless | 23-01-17 | 18:12

Ik zou niet weten waarom niet (stelletje h@mo@s)

Roodneus | 23-01-17 | 18:12

Tering, wat bizar schokkend, 9/11 is er niks bij.

geenspam | 23-01-17 | 18:12

Dit mag inderdaad gewoon.
Boring...

LonelyWanker | 23-01-17 | 18:12

Tuurlijk mag dat zolang ut er niet afdenderd bij plotseling remmen.En het hangt toch vast?

flesje | 23-01-17 | 18:09

En wat is hier mis mee? Ik heb ooit een dikke staande klok op het dak van een Dafje vervoerd. Moet kunnen.

Alpengeist | 23-01-17 | 18:08

Seats & Sofa's

Smept | 23-01-17 | 18:08

Onnodig links rijden.

Joffri | 23-01-17 | 18:07

Haters gonna hate.

poepdoos | 23-01-17 | 18:05

Dat bord is niet eens nodig in dit geval

Regels ondeelbare uitstekende lading

Een ondeelbare lading mag aan de voorzijde 1 meter uitsteken, bijvoorbeeld met behulp van een imperiaal. Aan de beide zijkanten mag de lading 20 centimeter uitsteken. Aan de achterzijde mag het tot 1 meter uitsteken zonder markeringsbord. Met een markeringsbord mag de lading maximaal de helft van de lengte van uw auto uitsteken en niet meer dan 5 meter.

rode peper | 23-01-17 | 18:05

TOch moet ik punten toekennen voor ankeren aan het sleepoog en het chassis, in plaats van aan de ruitenwissers.

Feynman | 23-01-17 | 18:04

er moet eigenlijk een waarschuwingsbordje met rood/witte strepen verder mag je lading vervoeren die achter uitsteekt

rode peper | 23-01-17 | 18:03

Dus dit zijn de problemen in Nederland? Ok. Hier in Jakarta gaat dat wel anders. Maar dan wel 's nachts natuurlijk, zodat er minder kans is dat de popo je grijpt. Want die liggen volgevreten te slapen. Maar echt, wat is er mis met een bankje op het dak van de auto? GS ook inmiddels rubberentegelaanhanger?

HMCuiteraard | 23-01-17 | 18:02

Als dat ding minder weegt dan 1250 kg lijkt het me geen enkel probleem.

eerstneukendanpraten | 23-01-17 | 18:02

Jullie hadden best mijn kenteken kunnen blurren. Foei.

Joffri | 23-01-17 | 18:02

Be bijbehorende poef is ie anders al mooi verloren...

epidermalehegemonie | 23-01-17 | 18:02

Er moet vast nog een netje over de bank.

padbuffel | 23-01-17 | 18:01

Spaarbank, handelsbank, spermabank, cliobank, door de bank genomen heel logisch.

Memek | 23-01-17 | 18:01

Waarom dan?

biblebeltsurvivor | 23-01-17 | 18:01

Als dat maar goed gaat. Zo te zien heeft hij geen reservebank bij zich.

Mr_Natural | 23-01-17 | 17:58

Zolang er niemand op de bank zit, prima.

namensmijnhond | 23-01-17 | 17:57

Het is toch niet verboden om een auto onder je bankstel te binden.

keestelpro | 23-01-17 | 17:57

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland