Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Normaal Nederland KAPOT door excellente scholen

Op een normale school zitten normale kinderen, die normaal les krijgen over de normale geschiedenis van ons normale land. Als het december wordt vieren ze normaal Sinterklaas met normale surprises en drie weken later een normaal kerstdiner met normaal mislukte zelfgebakken hapjes en normale glühwein voor de normale ouders. Het is normaal als een normaal meisje goed kan rekenen en als een normaal jongetje verliefd wordt op een ander normaal jongetje dan is dat ook normaal en doet iedereen daar reuze normaal over. En helaas is het ook normaal dat normaal belastinggeld van normale hardwerkende mensen normaal over de balk gesmeten wordt om een normale jury langs normale scholen te sturen en dan te gaan doen of die scholen 'excellent' zijn. Dat moeten we toch niet normaal gaan vinden met zijn allen? Kom op, staatssecretaris Dekker, dat 'excellent' is een foppredikaat met een schimmige procedure. Alles aan 'excellente scholen', zelfs de van matig supermarktvoer dat voor een dubbele prijs wordt verkocht gejatte naam, SCHREEUWT marketinggelul marketinggelul marketinggelul. Houd dat weg bij ons onderwijs, meneer de staatssecretaris. Alstublieft. Leraren klagen al over de enorme werkdruk en nu moeten ze ook nog met een jury vol zelffeliciterende 'onderwijsexperts' kwebbelen over onderwijsvernieuwing in tijd die ze hadden kunnen besteden aan de tafel van 7 of het voltooid deelwoord. Stop die kansloze plaag van quasi-excellente volksverlakkerij! Leve de normale school!

Reaguursels

Inloggen

Schizo,
Ik weet dat het wat hoog gegrepen is voor je, maar als jullie goed mijn tekst lezen zie je nergens dat ik afgeef op leerlingen. Maar wel op het systeem. Ik kan je op tal van wijze mensen attenderen die het met mij eens zijn, maar ik ben bang dat die niet op deze site komen want deze is toch vooral gereserveerd voor niet nader te omschrijven publiek. En ja, het gaat over het voortgezet onderwijs. Daar zitten namelijk die excellente scholen.

Mats2345 | 24-01-17 | 20:12

@Ristretto: Netjes!
@ Mats2345: Gelukkig hebben we jou nog. Zo fijn dat jij extreem veel ervaring hebt en een gedegen onderbouwing geeft over álle soorten onderwijs.
Ik zal je geen advies geven, dat is verspilde moeite.

EEnzame SchizofrEEN | 24-01-17 | 18:55

Ook zwarte scholen kunnen het predicaat "excellent" krijgen. Gewoon een kwestie van enkel vmbo hebben en dan de kinderen uit de vierde klas drillen tot ze allemaal slagen. Groot zorgaanbod erbij. Ja, je moet natuurlijk niet die school in lopen om 09:00 uur 's ochtends want dan vliegen de "k-woorden" om je oren. Geen grap, ik heb stages gelopen op dat soort scholen. Werd er doodziek van dat gescheld.

Admiraal Balthasar | 24-01-17 | 01:41

Ik woon in Utrecht Overvecht in mijn wijk is ook een school met het predikaat exelent. Ik durf mijn dochter niet naar deze school te sturen.
Als zij naar deze school zou gaan is zij de enige kaaskop in de klas.
Ook hebben wij een fijne moskee in Overvecht die de kinderen bij les geven. Niet naar ongelovige luister, uitleg over kleding voor schriften.
Ik heb de klassen foto's bekeken en heb nog nooit zo veel gajus gezien bij elkaar. Ik breng mijn dochter wel naar een anderen school in een dorpje verder op. Waar ze nog normen en waarden hebben. Dan maar niet exelent

Brutus v Overvecht | 24-01-17 | 00:11

Ah Ristretto,
Ik zie inderdaad dat jij een excellente leerkracht bent.. met excellent taalgebruik.. kuttekoppen :-)
Je snapt weinig van wat echt goed onderwijs is.
Dat heeft niets te maken met dat doorgeschoten toetsbleid van veel scholen.
Kijk anders nog eens naar: (maar dat zal jouw bevattingsvermogen te boven gaan ben ik bang).

www.vpro.nl/programmas/tegenlicht/lees... en kijk de docu van hen op uitzending gemist.

Mats2345 | 23-01-17 | 23:19

EEnzame SchizofrEEN | 23-01-17 | 17:29
Hij is binnen! Vanmorgen uit handen van de wethouder het predicaat ontvangen. Morgen het bordje op de muur schroeven en allemaal trotse leerlingen, ouders en collega's! Trots als een aap met zeven lullen!

ristretto | 23-01-17 | 23:18

Mats2345 | 23-01-17 | 18:37,
Je klinkt als de gemiddelde leerkracht die in een augurkenpot woont. Ga wat anders doen zeikerd. Als je ballen hebt, doe dan wat voor kinderen en doe er wat aan. En als je wil weten hoe het wel kan kom je maar kijken. Maar pas op hoor, misschien moet je wel hard werken!

ristretto | 23-01-17 | 22:48

Een school die alleen in het leven is geroepen voor de kinderen van asielzoekers heeft ook het predicaat "excellent" gekregen. Gezien het gesleep met asielzoekers verblijven ze daar gemiddeld niet langer dan een half jaar. Dat predicaat staat dus alleen voor de goede bedoelingen van de leerkrachten. Wat een nep!

Gladys | 23-01-17 | 22:28

Wat een baggerstuk Ronaldo en wat een kutcommentaren door onwetende ongeïnteresseerde kuttekoppen. Zo.
Ik werk op een van die scholen. We hebben ons de typhus gewerkt en weet je wie er het meest van profiteren? De leerlingen. Die krijgen goed onderwijs door gemotiveerde leerkrachten met hart voor de zaak. Dit is in tegenstelling tot de kwaliteitstrajecten van Asscher, wat een van de grootste faalacties in het onderwijs was.

Nee Ronaldo, je snapt er de ballen van. De regels kun je juist opzij leggen als je dit predicaat hebt gekregen. Drie jaar vrijheid zonder bemoeizucht. Ik hoop oprecht dat alle scholen dit doen. Wat een verademing zou dat zijn. Bij deze nodig ik iedereen uit die echt in onderwijs is geïnteresseerd.

Wat een gebrek aan kennis Ronaldo. Je kan die excellentie wel schudden!

ristretto | 23-01-17 | 21:30

Zullen in plaats van het predikaat excellent toekennen voor het management eerst eens de rotzooi onderin opruimen? Liever 20 slechte scholen minder dan 1 excellente erbij.
En misschien wordt het weer tijd dat docenten weer rector worden in plaats van die management-bobo's zonder visie op onderwijs die steeds wat te reorganiseren moeten hebben. Je kind zal maar op een slechte school zitten en z'n toekomst ermee verpesten.
Straks verzinnen ze weer wat nieuws ' de leerling centraal'. Ja f*ck, wat anders?

kloopindeslootjijook | 23-01-17 | 19:35

guppy | 23-01-17 | 18:28
Neen, excellent is niet de norm. Dit is de bovenste x %, laten we zeggen 1 a 2%. Excellent meet je af aan het gemiddelde. Excellent kan dus per definitie niet gelijk zijn aan het gemiddelde. Mijn vraag aan u; hoe noemt en beoordeelt u de bovenste 1 a 2%?

Sjaak1293 | 23-01-17 | 18:45

Naar goed Nederlands gebruik moet deze kop boven het maaiveld eraf. Doe maar normaal, dan doe je al gek genoeg. Calvinistische zesjesmentaliteit die ik niet van GS verwacht, bah. Niks mis met excelleren en de aandacht daarvoor, zolang het maar een schaars goed blijft!

Sjaak1293 | 23-01-17 | 18:39

Kleine toevoeging: de eerste zin in de vorige reactie moet zijn: ik ben het zelden met dit gezeur hier eens. Maar nu is het in de roos.

Mats2345 | 23-01-17 | 18:37

Nou, vooruit dan: een complimentje voor jullie. Ik ben het zelden met dit azijngezeur hier thuis. Maar nu is in de roos.
Ik kan je als ingewijde zeggen dat het inderdaad allemaal klef buitenkant gelul is. Alles draait op scholen tegenwoordig om image. Elke school probeert zich te onderscheiden met weer iets dat opgeklopt is.
Deze zieke drang tot je willen onderscheiden leidt heus niet tot kwaliteit maar tot fake kwaliteit. Die drang zie je sinds de functiemix ook terug bij het personeel. Glibberig gedrag, alles zogenaamd ten bate van de kwaliteit van de school en alles zogenaamd voor de leerlingen. Forget it. En dan al die kinderen die hoogbegaafd zijn (en daardoor slecht zouden presteren omdat ze in het trage tempo van de middelmaat ten onder gaan. Zucht. Vraag een gemiddelde docent wat hij/zij daar van vindt. Het heeft, de uitzonderingen daargelaten, meestal te maken met ouders die via hun kinderen iets van hun eigen frustraties proberen te ventileren en daarvoor genoegdoening willen.
Het heeft ook te maken met de macht van de ouders die steeds groter is geworden en waarvoor scholen bang zijn. Krijg vooral geen kritiek want dat is slechte publiciteit. En zo kan ik nog wel even doorgaan.

Mats2345 | 23-01-17 | 18:35

Sowieso een beetje raar dit. Je streef er toch na dat de kwaliteit van scholen excellent zijn. Dus vrij logisch. Daar hoef je ze geen predicaat voor te geven, dat is gewoon de norm. Alles dat niet daarvoor in aanmerking komt is dus niet voldoende, en dient dus aangepakt te worden.

Het gaat hier om basis educatie wat dus voor iedereen gelijk hoort te zijn. En niet een of andere Michelin ster restaurant

guppy | 23-01-17 | 18:28

Ik ben benieuwd hoeveel reaguurders zélf les geven of hebben gewerkt op zo'n excellente school.
Ik wel.
Die school was de uitzondering op wat hier zoal wordt geroepen en ik zou, mocht mijn kind op dat niveau geschoold moeten worden, niet schromen ervoor te verhuizen. Dit laatste, omdat scholen enkel binnen hun verzorgingsgebied kinderen mogen 'werven'.
Of er nog meer scholen zijn die met recht het predicaat 'excellent´ voeren? Ik durf het niet te zeggen.
Voor die directeuren die ook zo'n mooi logo op de gevel willen schroeven: huur een voormalig inspecteur onderwijs in en laat die de boel doorlichten.

EEnzame SchizofrEEN | 23-01-17 | 17:29

Een belangrijk criterium is dat de school zich goed aanpast aan de omgeving. Als dat ongeletterden zijn kan een school nog steeds excellent zijn.

watazooi | 23-01-17 | 16:38

Als links er achter komt dat er haast geen Naffers op die scholen zitten dan staan ze binnen de kortste keren met roze schooltassen op de dam te protesteren.

watergeus | 23-01-17 | 15:55

Haha. Tsja, iemand met een mavo-diploma is tegenwoordig al een 'student', iemand met een HBO-'opleiding' vrijetijdskunde is "hoogopgeleid".

Maar eventjes in de rij voor de kassa uitrekenen wat je zo direct moet gaan afrekenen lukt niet meer zonder elektronische hulpmiddelen, en foutloos Nederlands schijven (ooit vierde klas lagere school) lukt zelfs in universitaire afstudeerscripties niet meer.

"Iedereen is beter dan het gemiddelde!11!!!1!"

EefjeWentelteefje | 23-01-17 | 15:54

Het onderwijs en daarmee de nieuwe generatie is bijna kansloos. Er moeten al meer 'doe-dingetjes' en filmpjes want het is anders zo saai en moderne jeugd wil niet meer in boeken lezen.
Tuurlijk. Ik wil ook weleens iets niet.
Zou je met doe-dingetjes en filmpjes evenveel leren? Ik geloof er geen pest van. Je leert wel iets, maar andere dingen.

xspalm | 23-01-17 | 15:32

Er zijn ook een hoop normale scholen die op gang heel normaal allemaal fotolijstjes hebben hangen van oud leerlingen die dankzij die hele normale school het heel ver geschopt hebben in hun leven.Wat heeft u voortgebracht meneer van Stoffelen?
www.youtube.com/watch?v=D0vyDTvpcb8

kzegje | 23-01-17 | 14:15

Het lijkt me beter om kinderen die flink buiten de bell curve scoren te helpen. Dus de zogenoemde hoogbegaafden en
de laagbegaafden. Die moeten nu mee met de meute en dat is voor de kinderen niet fijn, voor de ouders niet en zeker ook niet voor de leraren. Maar scholen zijn bedrijven geworden en worden gerund door managers. Voila, het ware probleem van het onderwijs.

squadra | 23-01-17 | 14:08

@Extra.Paracetamol | 23-01-17 | 12:37

In plaats van djonko's blazen met Mo en Said op de schoolplein had je beter wel naar Nederlandse les gegaan. Je weet toch..

Voorjaarsmoe | 23-01-17 | 13:46

DitjaarkrijgikAOW | 23-01-17 | 13:25
"Iedereen heeft talent." Dat is ook zo'n mooie bij de Sociale Diensten in dit land...

Ing. Van der Pik | 23-01-17 | 13:41

Ja je hebt gelijk Ronaldo

Samper | 23-01-17 | 13:39

En de dochter van de conrector - 25 jaar geleden - op het Voortgezet Onderwijs, is inderdaad hoogleraar Economie geworden in Tilburg.
Alles, alles heeft met ouders te maken... en de thuissituatie.

Ing. Van der Pik | 23-01-17 | 13:32

Ik zit me nog steeds af te vragen waarom ik uitkeringstrekker ben geworden, en geen directeur van Unilever of Shell, of hoogleraar. Terwijl ik toch echt de hersens en de ambitie had.

Ing. Van der Pik | 23-01-17 | 13:31

* Nederland word steeds slimmer*

Rest In Privacy | 23-01-17 | 13:26

In Nederland ben je excellent als je je met gieren en brullen laat vermaken door de Paul de Leeuw shows en je je laat onderrichten in de Nederlandse politiek door die man met dat heliumstemmetje op DWDD en je alles van het NOS journaal en Nieuwsuur kritiekloos aanvraardt. Alleen die mensen zijn de goede Nederlanders met de juiste inborst.

DitjaarkrijgikAOW | 23-01-17 | 13:25

@Extra.Paracetamol | 23-01-17 | 12:37
Jouw ideale school doet zo te zien ook niks aan Nederlandse taal...
(ja, ik ben ook niet heilig, maar jezus zeg, zo veel fouten in een paar zinnen, dan word ik spontaan taalnazi)

TheEgg | 23-01-17 | 13:24

Of is het dat alle meisjes goede cijfers krijgen voor wiskunde omdat hun haren netjes verzorgd zijn en ze zich goed gedragen en netjes kleden, want femen, en dan zeggen ze dat "steeds meer" scholen excellent zijn? Als de scholen excellent zijn omdat knullen in de tienerleeftijd goede cijfers krijgen dan ben ik om en dan kunt u mijn tegel beschouwen als zijnde niet geschreven!

Ikbeneenzelfbouwer | 23-01-17 | 13:17

En dan naar het gymnasium. Daar zit je kind ten minste niet tussen het gepeupel.

JTKDM | 23-01-17 | 13:02

Ja joh, begrijp het nou. Als één school het predikaat 'excellent' krijgt, dan hebben álle scholen het recht op dat predikaat. Want anders is het *racistisch* naar al die arme kindertjes die niet op een excellente school zitten. Excellent moet genivelleerd, aldus Spekman.
Logisch toch?

marcoplarco | 23-01-17 | 12:55

De Basisschool, de bakermat van linksche indoctrinatie, de hoeksteen van de linksche kerk en de ultieme bodemloze subsidieput ter stimulatie van het huidige deugdenken. Mijn fascinatie voor het onderwijs kent geen grenzen deze dag.

Laurens_Reael | 23-01-17 | 12:43

Sow die scholen gaan dus net zo goed als met de werkeloosheidscijfers. Rutte bedankt voor alles joh. Ik zie nu pas wat je voor het land gedaan hebt. Ik denk dat het kwartje weer terug op zn plek gaat vallen.

rattenvanger XL | 23-01-17 | 12:41

Tja, het enige excellente school is voor mij een school dat ver uit de buurt ligt (weg van de steden) van alle mafiosi's dat ons land telt. Dat drijft het gemiddelde Cito score vanzelf al flink hoger. De kinderen gaan om met normale kinderen, jongentjes en meisjes kunnen normaal samen spelen op de schoolplein, thuis spelen, logeren, sporten, vakantie gaan, verjaardagen vieren....

Dit is mij cultuur, niet dat opgelegde cultuur waar ik rekening moet houden dat bepaalde broodbeleg onrein is, pleurt toch op.

Extra.Paracetamol | 23-01-17 | 12:37

Nog zo'n leuke kinderverkiezing: Amsterdammertje van het jaar. Voor al u multiculturele wensen.

youtu.be/IqLfK5waF_A?t=12s

cocktailsmaak | 23-01-17 | 12:29

Er is niks mis met excelleren. Dit is weer Nederlands bekrompen Calvinisme. Hou daar eens mee op.

Heau even | 23-01-17 | 12:20

Één ding is zeker. Ik behoor in ieder geval niet tot de excellente groep.

ProAsfalt | 23-01-17 | 12:20

Nieuwe generatie kids zijn trouwens reuzen. Ik ben 1.80 en ze steken bijna allemaal een kop boven mij uit. Volgens mij is het eten genetisch gemanipuleerd.

1+1 | 23-01-17 | 12:19

Hup namen en rugnummers!
Welke partijen waren/zijn voor dit systeem? Is er een wet gemaakt cq beleid opgesteld waar ooit over gedebatteerd is? Welke (hoge) ambtenaren zitten hier achter?

de Voorzittert | 23-01-17 | 12:17

Laatst spraken wij een aardige jongedame die over haar studietijd sprak. Op onze vraag aan welke universiteit/faculteit zij haar studie gevolgd had, antwoordde zij "de kappersschool". Nee, zij heet geen Sylvana S., het is gewoon een teken des tijds en het blijft een aardige jongedame.

Een vrije paling | 23-01-17 | 12:15

@Jezus_Boeddha | 23-01-17 | 11:53
Precies, maar nu zonder meneer pastoor. De PvdA neemt zowel arm áls dom voor zijn rekening.

TheEgg | 23-01-17 | 12:12

Tegenwoordig heeft iedereen hoogbegaafde kinderen. Of nieuwe tijdskinderen. Of indigokinderen. Alleen willen die kutleraren dat niet altijd inzien.

Osdorpertje | 23-01-17 | 12:12

Als ik de beelden op Dumpert vanuit scholen een beetje meeneem dan moet ik zeggen dat ik het helemaal niet zo erg vind als er wat meer exclusieve scholen komen. Zoals jullie hierboven zeggen stelt het inhoudelijk niet zo veel voor. Maar door de extra selectie die zo'n school kan maken komen de kansjongeren er niet in.

Blasfemie | 23-01-17 | 12:07

Mogen allochtonen ook naar zo'n excellente school?
Zo niet dan is het natuurlijk weer discriminazi.

James Lastig | 23-01-17 | 12:07

Komt natuurlijk door de kinderen van al die raketgeleerden en chirurgen uit Syrië en vele andere islamlanden. Merkel, bedankt.

Fijnstoffer | 23-01-17 | 12:04

@Mark_D_NL | 23-01-17 | 11:56
Ik denk dat het nog wel meevalt met alleen in Nederland. Overal waar linkse partijen hebben zitten kloten is het onderwijs naar de knoppen, zelfs in landen als India.

Rest In Privacy | 23-01-17 | 11:58

Kopiëren van culture succesmodelletjes uit andere landen gaat niet werken. "Schubbekutteveen het Silicon Valley van Drenthe".
--
Onderwijs in NL is geheel kapot gemaakt de afgelopen 20 jaar. Iedere onderwijs minister (knuppels!) wist wel weer even hoe het wel moest en had weer een briljant idee. En wat is er van geworden? Niveau over de gehele lijn gaat al jaren naar beneden, een taal en reken achterstand is normaal geworden.
--
Je kunt beter je kinderen zelf onderwijs gaan geven. De meeste Nederlandse scholen zijn onbetrouwbaar en worden aangestuurd door meiskes afkomstig van het PVDA polit bureau. Gevaarlijke shit op Nederlandse scholen! En wanneer je niet oppast wordt je kind geofferd aan de Islam. www.geenstijl.nl/mt/archieven/2016/12/...

Mark_D_NL | 23-01-17 | 11:56

zeeman73 | 23-01-17 | 11:47

Precies.
Met maar één afgeronde studie en zonder honoursprogramma's te hebben doorlopen telt universitair tegenwoordig ook niet echt meer.

Teleo | 23-01-17 | 11:55

PvdA = partij veur de aendeelhouders

Rest In Privacy | 23-01-17 | 11:54

@TheEgg | 23-01-17 | 11:49
'Hou jij ze dom dan hou ik ze arm'. Zo ongeveer?

Rest In Privacy | 23-01-17 | 11:53

Kwestie van selecteren en tijdens de schooljaren underperformers zien te lozen op andere scholen.

Teleo | 23-01-17 | 11:49

@Jezus_Boeddha | 23-01-17 | 11:40
Uiteraard. Als ultieme uitkeringspartij moet je het proletariaat uiteraard niet gaan verheffen. Dan stemmen ze niet meer op je. Je kunt dan in een kunstgreep nog een berg onrendabelen importeren uit landen waar onze middeleeuwen hun science fiction zijn, maar uiteindelijk loopt dat ook op zijn einde.

Kijk, eigenlijk zou het doel van de PvdA moeten zijn dat de partij zichzelf kan opheffen. Als je echter, zoals bijna elke andere politieke partij, er ondertussen alleen maar bent voor jezelf, moet je natuurlijk wel zorgen dat je voldoende electoraat genereert. Stap 1: Het onderwijs zo veel mogelijk verkloten. Een zogenaamde PvdA diepte-inverstering.

TheEgg | 23-01-17 | 11:49

De scholen zijn zo excellent dat personeel het van de daken springt.

Der Wilbert | 23-01-17 | 11:48

*VVD: normaal doen*
Einde citaat.

Gies van Agt | 23-01-17 | 11:47

Over enkele jaren zijn alle scholen excellent en moet er weer een nieuw keurmerk worden bedacht om de kwaliteit op te poetsen.
Het probleem met kwaliteitsnormen, afvinklijstjes, keurmerken en andere cosmetische interventies gericht op kwaliteit, is dat het zorg voor inflatie van wat kwaliteit is, wat weer het gevolg heeft dat de daadwerkelijke kwaliteit achteruitgaat.

zeeman73 | 23-01-17 | 11:47

Afschaffen die scholen. Kost handenvol geld en is vooral linkse indoctrinatie.

Op internet is veel meer info te vinden. Wie hersens heeft die lere.

Poekieman | 23-01-17 | 11:45

Stelling van vandaag;
Kinderen laten beslissen over de toekomst van het onderwijs ,is nooit een goed idee.
-Gezien de afgelopen jaren.
-Gezien de toekomst.
-Gezien het vacuüm in het hoofd van de staatssecretaris.
-Gezien het visieloze kabinet.

medelmo | 23-01-17 | 11:44

krachtwijken en prachtwijken,excellente scholen. Is Ella terug?

Bennie Boos | 23-01-17 | 11:43

@gooischetrut | 23-01-17 | 11:29
Heb je ooit ambtenaren en partij van de arbeiders gezien die niet aan het onderwijs zitten te kloten? Ze vertrouwen de vakmensen, de goede leraren, ook niet want ze willen alles controleren en nog eens controleren en vervolgens weer een nieuwe pedagogische theorette er overheen gooien.

Rest In Privacy | 23-01-17 | 11:43

Wie zijn het die die Excellente juryleden moet betalen?
Wie waagt er een gokje? Ik weet het wel...

Hart_von_Hinten | 23-01-17 | 11:40

@******** | 23-01-17 | 11:36
Partij van de Aambei heeft altijd aan het onderwijs zitten vingeren.

Rest In Privacy | 23-01-17 | 11:40

Zijne Excellentie de staatssecretaris vindt alles excellent. Vermoedelijk onder druk van Brussel of zoiets.

Rest In Privacy | 23-01-17 | 11:38

School is per definitie natuurlijk een kutsysteem, met excellent bedoelen ze waarschijnlijk iets minder kut.

BluRay | 23-01-17 | 11:37

Nu het verkiezingstijd is geloof ik berichten van de overheid al helemaal niet.

Ongeruste vader | 23-01-17 | 11:37

Vragen om problemen inderdaad. Want scholen gaan dan alleen nog maar sturen op punten die het predikaat 'excellent' voortbrengen, en daar moet alles voor wijken. Kap ermee. betaal leraren gewoon goed, laat ze gewoon goed lesgeven, maak het lespakket uitdagend (en dus ook moeilijk), dan betekent een diploma tenminste nog iets. Want nu worden die vele geiddelde scholen zonder predikaat 'excellent' allemaal ervaren als 'mwoah, gemiddeld' in plaats van 'die doen netjes wat er moet gebeuren'. Stop de onderwijsvernieuwingsdrang van nieuwe ministers en staatssecretarissen die zo graag een legacy wilen achterlaten. Fuck die megalomane ego's!

Joris Draaksteker | 23-01-17 | 11:37

Gadverdegadver. Eerst de cito-score afschaffen die ondanks alle tekortkomingen tenminste een objectief oordeel gaf. Straks vast ook het eindexamen vervangen door deze fop-prijs.
En dan is de VVD/pvda-droom waarheid: is het hoger onderwijs weer afgesloten voor 'slimme kindjes van arme ouders' terwijl de deuren wel weer openzwaaien voor 'domme kindjes van rijke ouders'

******** | 23-01-17 | 11:36

Hey op de stijlloze reclame van gogotours zag ik allemaal van die excellente studentes, wellicht toch wel geld insteken!

Cobalt bomb | 23-01-17 | 11:31

Echt heel erg kort door de bocht. Er zijn wel degelijk heldere criteria scores alleen zijn niet zaligmakend.

www.onderwijsinspectie.nl/onderwerpen...

Daarbij krijgen scholen die al een paar jaar excellent zijn, deels de ruimte om onderwijs op een andere manier vorm te geven. Dit is een hele mooie ontwikkeling want voor goed onderwijs is Den Haag funest.

gooischetrut | 23-01-17 | 11:29

Ach over een paar jaar heeft iedere school een predikaat 'execellent' te zijn. Want onderscheid maken op normale scholen en 'excellente' scholen is dan discriminatie en wellicht met de achtergrond van de leerlingen nog racistisch ook. Dit lost zich vanzelf wel op dus.

Beter_Posz | 23-01-17 | 11:29

De Minister President: "Ik besef me dat het ook voor het thuisfront niet eenvoudig is."
www.facebook.com/ministerpresident/po...

Ik besef dat beseffen niet wederkerig is.... tot zover de verkrachting van onze taal, ons onderwijs en onze waarden.

Nobeltje | 23-01-17 | 11:27

Wat leven we toch in een gaaf land!

BokoHalal | 23-01-17 | 11:25

dus alle scholen zijn "top" maar sommige zelfs "excellent".
rot op met die onzin

Cousin Eddie | 23-01-17 | 11:22

Ik denk dat de term 'excellent' gewoon flink omhoog moet worden geschroefd. Als een kind tegenwoordig een klas kan overslaan is hij/zij gelijk excellent en moet alles uit de kast worden gehaald om dat kind te helpen in zijn/haar ontwikkeling, zonder dat dat altijd bijdraagt aan een 'blijer' kind. Het zijn vooral ouders die geil worden van een kind die op een excellente school zit, dus zeg ik: Echt briljante kinderen die 0.0 aansluiting vinden bij leeftijds genoten moet je op een school zetten met gelijk gestelden. De rest is onder gemiddeld, gemiddeld of boven gemiddeld, maar niet excellent.

keepcalm | 23-01-17 | 11:22

Voor al die hoogbegaafde kindertjes uit die nieuwe Vinex wijk ..

ChatBot | 23-01-17 | 11:19

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland