Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Waar is Mark Rutte bang voor?

Goh. Hij was zo trots op zijn politieke oplossing waarmee hij recht doet aan de tegenstemmer lege inlegvelletje waarmee geen komma aan het associatievedrag verandert. Maar de regering heeft de nieuwe ratificatiewet, waar de Tweede Kamer medio februari over moet stemmen, nog steeds niet ingeleverd bij de Tweede Kamer. Waar is Mark Rutte bang voor? Is hij bang dat de kiezer er niet in trapt, in zijn lege inlevelletje? Is hij bang dat mensen door hebben dat er geen komma aan het verdrag verandert? Is hij bang voor een verdeelde Kamer? Is hij bang voor verdeeldheid in zijn eigen coalitie, omdat sommige vvd-Kamerleden en de gehele PvdA met het oog op 15 maart ineens wél naar de kiezer willen luisteren? Of is hij bang dat Pieter Omtzigt wéér op argumenten de vloer met hem aanveegt en hij zich opnieuw moet verlagen tot platte jij-bakken om het democratische debat nog verder kapot te maken? Vragen, vragen, maar nog geen letter gezien van het lege inlegvelletje...

Reaguursels

Inloggen

Mark Rutte is bang voor angst.

alshetware | 22-01-17 | 15:22

@LuckyGirl | 22-01-17 | 00:41
@a9b2b1 | 22-01-17 | 04:57
"Als je mekaar niet meer vertrouwen kan, waar blijf je dan, zo is het toch meneer/mevrouw?" www.youtube.com/watch?v=JhhzHQ9VumI

Ik ben Mark, en men denkt dat ik netjes mijn plicht doe
Het leeg velletje in een envelop dicht doe
Maar ik stel het weer uit, wachten kost mij geen duit
Stuur het vlak voor de stemming alsnog toe
Het resultaat hupsakee: nooit meer VVD, want ...

Als je mekaar niet meer vertrouwen kan
Waar blijf je dan, zo is het toch meneer?
Als je mekaar niet meer vertrouwen kan
Dan blijf je nergens meer

Watching the Wheels | 22-01-17 | 14:37

Rutte hoopt op een kort geheugen van de kiezer,
En tilt deze gotspe zo over 15 maart heen.
En de cynicus in mij zegt dat deze onwettige tactiek zal helpen.
Maar ik ga dit *nooit* meer vergten.

hotmint | 22-01-17 | 13:11

Dit is het directe gevolg van twee petten op hebben. Van twee walletjes eten. De EU de hielen willen likken, want mooi baantje. Nu in de problemen komen, want de verkiezingen. Haha mooi! Rutte gaat afgrijselijk hard op zijn bek. Verdiend!

doskabouter | 22-01-17 | 12:56

De man vd 1000 euro belofte, de onderste steen, "solide en betrouwbaar". Helaas, u zult zien, na Mei as. staat deze lachebek er weer. Men zal helaas weer massaal op deze figuur gaan stemmen, die er alleen maar is voor de vrienden op de golfbaan, en niet voor je moeder in haar luier in het bejaardenhuis.

Wienerschnitzel mit | 22-01-17 | 12:41

Voor de linkse Gutmenschen die alle burgers die al 30 jaar waarschuwen niet serieus nemen....
Wellicht valt het kwartje nu wel?
nos.nl/artikel/2154256-paus-brengt-pop...

pannekoekgezicht | 22-01-17 | 12:07

@Berbaar | 21-01-17 | 22:50
U mag van mij vinden wat u wil.
Ik ben niet degene die loopt te liegen en te bedriegen.
Of hij nou premier of schoonmaker is boeit mij niets.
Hitler was ook een tijdje president. Wat zullen zijn ouders trots zijn geweest.
Maar stem gerust weer op die randdebiel hoor.

Ali Bi | 22-01-17 | 12:06

Zo. De VVD heeft ook eindelijk de geldbuidel getrokken om pro-VVD reaguurders te betalen. Anders voel tRutte zich ook zo eenzaam in zijn torentje als hij alle reaguursels doorneemt op goede ideeën.

Ondertussen groeit de populistische veenbrand verder en iedereen stond erbij en keek er naar.

h3* | 22-01-17 | 11:20

Hou een sop met dat gezeur over dat verdrag. Rutte heeft geprobeerd alle partijen tevreden te krijgen,

interessant, uw visie.. ik heb nl het idee dat de nee stemmer, na maandenlange traineren en het daarmee/bij schofferen van zijn eigen collega's met dit 'no fish no meat'oplossing juist verre van tevreden zijn.. sterker.
Door deze methodiek van parkeren en tijd rekken is de lange adem methodiek van Rutte geworden tot een 'zachte heelmeesters maken stinkende wonden'uitkomst.
Maar idd, tijd heelt de wonden... nog 2 maanden.

fikkieblijf! | 22-01-17 | 10:40

ProAsfalt | 21-01-17 | 20:53
Wat een gel*l weer.
Mevrouw Klijnsma en de heer Rutte zijn allebei op democratische wijze, volgens onze eigen regels en wetten, op de posities gekomen waar ze nu zitten. Roepen dat hun beleid ondemocratisch is, slaat dus helemaal nergens op. Dat u het niet eens bent met dat beleid is een tweede, maar ik heb hier in de panelen eerder toch wel de indruk gehad dat het verplicht aan het werk zetten van werkelozen op bijval kon rekenen. Misschien niet mijn oplossing, maar soit.



Daarnaast ben ik het eeuwige bashen van de VVD in het algemeen en Mark Rutte in het bijzonder nu ook wel zat. Er staat geen GeenPeil disclaimer boven dit stukje, maar het klinkt toch echt als een poging tot oppositie voeren. Dat mag, maar GS en GP blijven dit zelfde puntje, met al meerdere keren hetzelfde filmpje van Rutte en Omzigt, pushen en pushen. Dat voelt als propaganda. Zeker omdat Omzigt, die ik best hoog heb zitten, hier echt makkelijk lijkt te willen scoren.
Maar ok, je MOET kiezen;
Óf dit associatieverdrag met de Oekraïne is een opmaat naar lidmaatschap van de EU, zorgt voor grote geldstromen van de EU naar Oekraïne, militaire ondersteuning, etc.
Óf de toevoeging aan het verdrag is een leeg inlegvelletje.

Het één sluit het ander namelijk uit.

Het "ja"-kamp heeft altijd gezegd dat de punten waarmee het "nee"-kamp tegen het verdrag ageerden, niet voortkwamen uit het verdrag. Rutte heeft dit in een apart document nogmaals kort en krachtig vast laten leggen in de hoop daarmee de volgens hem onjuist geïnformeerde nee-stemmer gerust te stellen. Nu roepen dat het niets aan het verdrag verandert, is dus voor het "nee"-kamp wat hypocriet. Het CDA (en dus Omzigt) zat trouwens in het "ja"-kamp, dus Omzigt is niet eens heel inconsequent, maar hij weet best dat er wel een juridische basis is voor dit document. Als alle lidstaten afspreken dat iets niet gebeurt, maakt het echt niet uit of Oekraïne ook een handtekening zet.

tl;dr
Hou een sop met dat gezeur over dat verdrag. Rutte heeft geprobeerd alle partijen tevreden te krijgen, en GS/GP vinden dat hij dat niet goed genoeg gedaan heeft.
I get it, move on.

Prof. Yakko | 22-01-17 | 10:23

Koning BongoBongo | 21-01-17 | 20:52Trump had ook niet gewonnen als de mensen niet op hem gestemd hadden.
Dus ligt allemaal aan de bevolking wat en hoe ze stemmen

gatito | 22-01-17 | 10:02

Misschien bepaalde fotos.

gatito | 22-01-17 | 09:59

Dictatuur onder een bloemendeken van democratie.
Rutte is hier de ultime beschermheer van. Ondertussen groeien de extreme populistische partijen, vooral vasthouden en nog harder doorgaan is het enige antwoord van deze EU poedels.
Het is twaalf uur geweest jongens, hoog tijd dat Meningen en idealen de feiten niet meer overstemmen.

pannekoekgezicht | 22-01-17 | 09:48

Mark is niet bang, Mark is in de war

Mark Rutte heeft 8 jaar geïnvesteerd in een mooie óude politieke carrière-leven in zijn utopia land Ameerika..

Voor hem is deze investering in korte tijd weggevaagd door de nieuwe President..
Dat geeft verwarring, veel verwarring.

Vergelijkbaar met de verwarring van veel van zijn 'labbekakkers' die al jaren eenzelfde ervaring hebben sinds hij met zijn duim omhoog en kukident lach begon aan zijn periodes van afbraak en leugenkabinet.

Gaat hij toch eens echt voelen hoe dat is.. verwarring, boosheid, wanhoop, verdriet en uiteindelijk ja misschien wel angst.. voor hoe het nu verder moet met basaal willen en kunnen leven.

fikkieblijf! | 22-01-17 | 09:17

-weggejorist-

Konijntjuh! | 22-01-17 | 09:01

Het is gewoon te ingewikkeld in Nederland om goed en doordacht te kunnen stemmen voor elk korreltje aan zout heb je wel een politiek partijtje. Daarbij zijn de gevestigde partijen allemaal in het belang voor de commerciële naar globale markt overheersings bedrijven en ook laten deze partijen inclusief de PVV zich gewillig voor hun karretje sparren voor een globale dicterende levenswijze dat uit de globale elite (Bilderberg groep/Soros/Rotschild/Bush Dynastie/Rockefeller en vele andere) hoed komt.

Daarbij zit je dat er weer dat er een coalitie gevormd moet worden het grote pim pam pet spel waardoor het gewoon weer op dezelfde koers verder gaat met Nederland meer EU en meer regeltjes en wetjes om de bevolking te controleren in bedwang te houden en minder markt voor de middenstanders.

Voorlopig neigt mijn stem naar Thieme of Ancilla, het is voor mij genoeg met de zinloze partijen dat in Nederland wil regeren om er slechts zelf warm er te willen bijzitten. Wat Trump al zei onze gekozenen behoren ons te dienen en nooit en te nimmer hun zelf of de megalomane bedrijven of personen met invloed.

Konijntjuh! | 22-01-17 | 09:01

Rutte is een praatpop vd gevestigde orde, net zoals Obama dat was.

Hij is bang z'n Brusselse graaibaantje niet te krijgen straks.

Poekieman | 22-01-17 | 08:20

'ze' naar boven gooit tussen 'of' en 'de uitslag'

Nicolas_Skeye | 22-01-17 | 06:44

"Waar ik veel minder mee heb, en ik eigenlijk zwaar overdreven vind van de joelende volksmassa op geenstijl, is dat referendum. (...) Maar het staat het kabinet vrij om er iets mee te doen of niet."
Tirade | 21-01-17 | 20:56
En dat was uitermate dom van het kabinet, want omdat het referendum niet bindend was heb ik (en velen met mij, naar ik vermoed) niet de moeite genomen te gaan stemmen. Ik heb wel wat beters te doen.
Ging het kabinet alsnog doen of de uitslag van het referendum serieus nemen...
Sorry GS, maar ik vind elk raadgevend referendum een verspilling van belastinggeld. Als er een referendum moet komen, maak het dan bindend.

Nicolas_Skeye | 22-01-17 | 06:42

Zijn grote vriend Poro, onze grootfraudeur bij uitstek, is het niet eens met het inlegvelletje.
Tja, en daar stond toch exact hetzelfde op als in het verdrag al genoteerd stond?Poro speelt het hard, hij nheeft niks te verliezen en alles te winnen en die KUT-Hollanders moeten leveren want Poro wil verder kunnen sjoemelen met Europees belastinggeld.

mallekater | 22-01-17 | 06:38

Ondernemers stemden vroegah VVD. Please, mannen & vrouwen. Doet het niet.
harry21 | 21-01-17 | 19:58

No worries mate :-)

Nicolas_Skeye | 22-01-17 | 06:32

@Watching the Wheels
En met ons vele anderen. In tegenstelling tot wat "den hooge heeren in 's-Gravenhage" moge denken, is de kiezer niet gek. Niet meer. Heeft te maken met internet-achtige constructies en zo. Overigens kent Aard van der Steur nog mensen die aan internet-achtige constructies zijn overleden, maar dat verhaal is voor een andere keer.

a9b2b1 | 22-01-17 | 04:57

Zelfs een Wim Kok, een Lodewijk de Waal of een Melkert waren minder glad dan Rutte,
Zij waren PVDA'ers ofwel onbetrouwbare oogkleppen op idealisten.
Rutte, VVD, is nog erger dan die lui.
Verrader wat mij betreft.

Moneytron | 22-01-17 | 03:25

Watching the Wheels | 22-01-17 | 00:35:
Succesvolle herhaling overleefd.
Een natuurwet.
Ongelofelijk dat kamerleden daar nog genoegen mee nemen, te weinig tijd.

LuckyGirl | 22-01-17 | 00:41

Ichneumonidae | 21-01-17 | 23:59:
Pechtold leidt het einde in van de naam die zijn partij draagt, en daarmee de facto het einde van zijn partij.
Dat is een teken van deze tijd: de PvdA is niet in de weer voor arbeiders, volk, vrijheid en democratie zijn niet in goede handen bij de VVD, het CDA doet geen appel op christendom of democratische waarden, ze schijten op hun voornamelijk agrarische achterban, enzovoort.
De huidige voormannen van de zuilpartijen van weleer hebben op de naamsbekendheid van hun partijen zichzelf een carrière gegeven ten koste van het aanzien van alle politiek, de jongere, marginale partijen staan tandeloos elkaar te bevechten en zichzelf te splijten.
Dit is het einde van een tijdperk, en niemand weet wat er nu moet gebeuren.
Wat
h3* | 22-01-17 | 00:11
zegt:
Rekken, wachten op het volgende evenement en dan weer dezelfde retorische "dynamiek".
Daar hebben we geen politici voor nodig, ik betaal politici niet om het volgende evenement voor mij te duiden.
Ik betaal ze om evenementen te initiëren, beheersen, voorkomen hoewel ik ze nu liefst zou betalen om op te rotten.
Zet alle politiek stil en zie eens of er dan morgen nog een wereld bestaat.
Wedden van wel.
Want lullen, soevereiniteit weggeven en zeggen dat je geschokt bent kan ik ook.

LuckyGirl | 22-01-17 | 00:37

@a9b2b1 | 22-01-17 | 00:26
Dat dacht jij dus ook al, zie ik nu.

Watching the Wheels | 22-01-17 | 00:36

Rutte is bang dat de Tweede Kamer tijd krijgt om het te lezen, dus levert het vlak voor de stemming in.

Watching the Wheels | 22-01-17 | 00:35

Ik doe een gokje:

Het voorstel wordt ingediend bij de kamer om kwart voor twaalf 's-avonds op een maandagavond, zodat er over gestemd kan worden om tien over acht dinsdagochtend.

En om de kamer te compenseren voor de korte bestudeertermijn liggen de voorgedrukte stemformulieren al klaar. Datum, stem, naam, alles is al ingevuld. Superhandig.

a9b2b1 | 22-01-17 | 00:26

Vriend Rutte wacht tot er weer een grote ramp is die de aandacht van plebs en MSM trekt. Dan gaan de geitepaadjes weer open en wordt het plan ingediend. Allemaal net zo transparant en doordacht als het het vrijgeven van onze pensioenen.

h3* | 22-01-17 | 00:11

LuckyGirl | 21-01-17 | 23:43
Politici zouden bang moeten zijn voor de burgers, niet omgekeerd. Dat is, terzijde, dat men in Amerika wapens mag hebben. Zou hier ook zo moeten zijn.

Dat we hier geen bindende referenda hebben vind ik een godsschandaal. Heel, heel lang geleden vond D'66 dat ook. Maar... we hebben gelukkig kereltje Pechtold die alles verloochent wat zijn positie bedreigt. Hij wil graag in Brussel werken, of zoiets.

Ichneumonidae | 21-01-17 | 23:59

Een oproep tot burgerschap is in orde. Wees betrokken!

Rest In Privacy | 21-01-17 | 23:54

@ Berbaar | 21-01-17 | 23:40

Dank je wel, voor je eerlijke antwoord. Ik ben wel tegen de EU (anti landelijke neutraliteit & Islam = elke vorm van religie in de politiek= not done)Het maakt niet uit of de PVV het red, het word in ieder geval interessanter :-) .Zoals ik ik zei is de rest een marge.
Fdv is een splinter
CDA= meepraten met de rest
En de VVD liegt over alles-(1000 Euro- onderste steen- kwartje kok - enz.) Zoals een eerdere reaguurder zei, kan jij jezelf dan nog in de spiegel aankijken. Als je echt een Gutmensch wil zijn stem dan de dierenpartij.

Lastig ja!,.. maar denk ff door . dit staat voor 4 jaar. Tegen die tijd zijn we letterlijk verneukt door alle islamieten. Ze neukon ons eruit. Voor je het weet moet mijn groen linkse vriendin een hoofddoek op.

Mvgr,

Ce ca!

Rest In Privacy | 21-01-17 | 23:52

Ichneumonidae | 21-01-17 | 23:28:
Zwitserland, het land waar politici noodgedwongen een bijna angstig respect voor de kiezer hebben.
Hoe moeilijk het kan zijn?
Helaas is de NL burger gemiddeld gezien niet geïnteresseerd, betrokken en wakker genoeg om te willen participeren in een proces dat nodeloos ingewikkeld gepresenteerd wordt door politici en pers.
Hoe simpel het ook lijkt te zijn, zie de noodzaak ervan maar door te laten dringen.
Zonder een aantal flinke aanslagen (vreemd hoe NL verschoond blijft van aanslagen zoals in de landen om ons heen) of een zeer reële oorlogsdreiging (hoewel de NAVO aardig op stoom begint te raken) zie ik vooralsnog niets veranderen.

LuckyGirl | 21-01-17 | 23:43

@Ce ca! | 21-01-17 | 23:23
Ik heb nog geen idee wat ik ga stemmen om eerlijk te zijn.
Ik ben niet tegen de EU of de Islam an sich.
Wel voel ik me niet senang met de EU in de huidige vorm en de extreme vormen van Islam (of welke religie dan ook) moeten natuurlijk bestreden worden.
De PVV in de huidige vorm gaat het echter never, nooit, niet worden want dat gaat niks opleveren.
FvD lijkt redelijk, CDA heeeel misschien, VVD als ze beloven nooit meer met die socialisten samen te regeren.
Lastige keuze dat is zeker.

Berbaar | 21-01-17 | 23:40

@ Ichneumonidae | 21-01-17 | 23:28

Ja helemaal eens, nee niet moeilijk, maar niet tot op heden geaccepteerd! (* dromend weer uit raam kijkt* )

Ouwe sluipwesp! ;-)

Rest In Privacy | 21-01-17 | 23:34

@ Berbaar, het a4tje stelde me ook teleur. Iets meer constructieve en aanvaardbare ideeën waren welkom. Aan de ander kant zijn er de tig pagina,s van D666/PVDA/VVD?SGP/SP?CDA. Maar nogmaals, ondanks de vele mooie woorden,komt er van alle mooie verkiezingsbeloften geen ene reet terecht.(ik zou graag 1k ontvangen en het kwartje van Kok terug! ;-)

Ik denk dan men denkt,daarom de PVV dan maar,.. iets als tegenstem... de rest is in de marge en gelijk aan Rutte 3.

Rest In Privacy | 21-01-17 | 23:30

Ce ca! | 21-01-17 | 23:23
Bindend, als in CH. Hoe moeilijk is dat?

Ichneumonidae | 21-01-17 | 23:28

@ Berbaar, wat is dan in het belang van NL? Nu wil ik graag weten wat je wel stemt? Alle andere stemmen zijn in de marge. The same old shit!!!.

De PVV is als enige tegen de EU & Islam. Ik hang vele idealen aan ,maar aangezien wij maar x per 4 jaar mogen stemmen is de PVV de grootste kans op een tegenstem (en hopelijk word de rest is een keer wakker)

Ichneumonidae | 21-01-17 | 23:05
Een raadgevend referendum of bindend! Vragen,vragen, vragen! Ik geloof echt in directe democratie. Denken zij (het kabinet) dat we echt zo dom zijn en niet betrokken?

Rest In Privacy | 21-01-17 | 23:23

Mark is bang dat hij zijn werk niet af kan maken wat dat ook moge zijn. Hij hoeft echter niet bang te zijn, hij wordt gewoon nog voor een periode MP zoals het er nu voor staat.

piratenpartij | 21-01-17 | 23:16

Hij is helemaal nergens bang voor. Dient hem op het allerlaatst in, jast hem het aarsgat van zijn buklaven in de "volksvertegenwoordiging"'in, en heeft zijn wet. Hij heeft compleet schijt aan Omtziigt met zijn dappere tweets en al die andere C-talentjes die hem altijd overal mee hebben laten wegkomen. Ook Omtzigt heeft daar waar het telde, namelijk bij stemmingen, altijd Rutte netjes in het zadel gehouden. Dus daar ligt Markie geen seconde wakker van.

très cool | 21-01-17 | 23:15

Ce ca! | 21-01-17 | 22:51
Heb ik liever referenda, is geen GP voor nodig.

Al begrijp ik hun punt wel, maar komt het op iets anders neer?

Ichneumonidae | 21-01-17 | 23:05

@Ce ca! | 21-01-17 | 22:45
Beste Ce ca!
Ik ga straks stemmen wat in mijn belang is en wat ik denk dat in het belang van NL is.
Dat zal NIET gekke Greet zijn want die roeptoetert liever vanaf de zijlijn dan dat hij constructief meewerkt en verantwoordelijkheid neemt.
Niks tegen de beste man maar hij biedt geen oplossingen en signaleert slechts problemen die hij met een onrealistisch A4tje te lijf wil gaan.

Berbaar | 21-01-17 | 23:04

miko | 21-01-17 | 20:33
zie in Rutte nu niet bepaald een ouwe ijzervreter, wel een acteur die een rolletje speelt in een toneelstukje, zullen we even wuiven.
De Politiek24 uitzendingen zijn weggegooide afleveringen van GTST zonder de goede tijden.

hovawart | 21-01-17 | 23:00

@Beroep = Boerenlul | 21-01-17 | 22:45
Absoluut, Thieme is een prima kamerlid daar niet van en ik hou wel van bevlogen mensen.
De boodschap staat me minder aan that's all.

Berbaar | 21-01-17 | 22:57

Het is 'm gelukt. Hij staat model voor de nieuwe Suske en Wiske. Een prestatie van formaat. Over de titel wordt nog wel nagedacht. Men twijfelt nog tussen De Glibberende Gladjakker of De Lachende Leugenaar.

gescheurdrubber | 21-01-17 | 22:52

@ Ichneumonidae,

We moeten af van dat malle stemmen op partijen. Stem maar op een persoon die er moeite voor doet en niet via de partij-kongsi omhoog is gevallen en alleen daarom een zetel krijgt.

Een pleidooi voor Geenpeil :-p

Rest In Privacy | 21-01-17 | 22:51

@Ali Bi | 21-01-17 | 22:07
Zijn vader leeft niet meer en ik denk dat zijn moeder terecht trots op hem is.
U mag het met de man oneens zijn (en dat ben ik ook) wat U wilt maar als je zoon het meerdere keren tot premier schopt dan doet hij het best bovengemiddeld zeg maar.
Ik denk dat U de randdebiel eerder bij Uzelf moet zoeken dan bij Rutte.
Eens ben ik het weinig met hem maar debiel zijn tegels zoals de Uwe.

Berbaar | 21-01-17 | 22:50

LuckyGirl | 21-01-17 | 22:19
Met 30 zetels zou je een behoorlijke kiesdrempel hebben. Met een 13 mln stemgerechtigden zou je voor een enkele zetel 433.000 stemmen nodig hebben.

Als iedereen zou gaan stemmen. Zouden maar 6 mln mensen gaan stemmen, dan zou je nog steeds een 200.000 stemmen nodig hebben.
In mijn opinie zouden dan de verkiesbaren elk die 200.000 stemmen moeten hebben en dus niet 1.000.000 stemmen om 5 lutsers aan een zetel te helpen.

We moeten af van dat malle stemmen op partijen. Stem maar op een persoon die er moeite voor doet en niet via de partij-kongsi omhoog is gevallen en alleen daarom een zetel krijgt.

Ichneumonidae | 21-01-17 | 22:47

Omtzigt rules!

thelarge | 21-01-17 | 22:47

@Berbaar | 21-01-17 | 22:42
Dierenpoes is een goed Kamerlid, die en de premier en een minister of staatssecretaris nog wel eens goed geargumenteerd en doordacht aanpakt. Denk bijvoorbeeld terug aan de Algemene Beschouwingen waar Dierenpoes het uitstekend deed.

Beroep = Boerenlul | 21-01-17 | 22:45

@ Berbaar. Je stemt in de marge, je stem is onderdeel van de verdeel en heers doctrine. Het is of shit of PVV. De rest hangt aan elkaar op het pluche. Ik weet niet hoe hoog jouw frustratie is met de hedendaagse politiek, maar er is maar 1 tegenstem mogelijk... PVV. Ook al is Wilders een beetje onbeholpen.

Rest In Privacy | 21-01-17 | 22:45

@Ichneumonidae | 21-01-17 | 22:02
Geen idee nog werkelijk.
PvdA, D66, GL, Dierenpoes, SP en PVV zijn uitgesloten vooralsnog.
Ik kijk het nog even aan.

Berbaar | 21-01-17 | 22:42

Misschien heeft Rutte een heel pijnlijk advies van de Raad van State ontvangen. De RvS behoort boven de partijen te adviseren en de grondwettelijkheid te toetsen. Het kan zijn dat de RvS concludeert dat het inlegvelletje niets verandert aan het verdrag. Of bv dat het verdrag soevereiniteit overdraagt waardoor het wetsvoorstel met twee derde moet worden aangenomen. Een dergelijk advies betekent natuurlijk enorm gezichtsverlies voor Rutte.

M.egafoon | 21-01-17 | 22:34

Rutte, een beschamende pisvlek in de broek van de Nederlandse bevolking.

kaplaarzenverkoper | 21-01-17 | 22:20

Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:44:
Eigenlijk raar dat met de NL bevolkingsgroei het aantal kamerleden niet meegegroeid is.
Ik zit diep na te denken welke nadelen van enig formaat er aan zitten, die 30 kamerleden (laten we er 31 van maken, of 29).
Los van het feit dat er bijna meer partijen dan kamerleden zouden zijn, natuurlijk.

LuckyGirl | 21-01-17 | 22:19

@ Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:52

Daar is hij ook niet "geknipt" voor :-) Ook al ben ik niet echt een Nederlander (volgens oorlogs-misdadigers dochter Maxima)vind ik het "koningshuis volledig overbodig. Het is "window dressing for the sheeple. Ik persoonlijk zou een mix van de USA en NL willen. Vrijheid om alles te doen, in alle vrijheid. Met het NL,se gezegde erbij. Wat je zelf niet wil,doe dat ook een ander niet aan. Leef en laat leven.

Rest In Privacy | 21-01-17 | 22:10

Dat zijn fokking ouders zich niet uit hun fokking kop schamen zo een randdebiel op de fokking wereld te hebben gezet...

Ali Bi | 21-01-17 | 22:07

Maak Nederland weer, Geert!

King of the Oneliner | 21-01-17 | 22:02

Berbaar | 21-01-17 | 22:00
Zeg nou gewoon wat je gaat stemmen, zijn we daar ook uit.

Ichneumonidae | 21-01-17 | 22:02

@Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:19
Yep en die invloed is nu precies hoe ik de rol van de PVV inschat en waardeer, ook dat nog.
Keeps them on the straight and narrow.
Niks meer, niks minder.

Berbaar | 21-01-17 | 22:00

Beroep = Boerenlul | 21-01-17 | 21:50
Iedereen die in de TK wil gaat zelf maar stemmen werven. Nu stempt vrijwel iedereen op de eerste van de lijst, de rest staat er maar een beetje bij.

Ben dat wel met je eens. Als je VVD-standpunten wilt verdedigen (hoe gek kun je zijn, dit terzijde), dan roep je op je mestkar in het land dat je dat wil verdedigen. Krijg je niet genoeg stemmen, jammer dan en jammer voor de VVD.

Ben niet voor particratie.

Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:55

MEGA:
Make EU Greet again.
15 maart.

hebbuh | 21-01-17 | 21:52

Ce ca! | 21-01-17 | 21:40
Laat Willem maar lintjes doorknippen. Ceremonieel typje hebben we mss nodig, voor de rest geen enkele staatsbemoeienis.

Hoe kleiner de staat, hoe beter.

Als je tijd hebt, kijk hier eens naar. www.youtube.com/watch?v=V8d42BMRNQ0

Autonomie moet je nooit overdragen, de basale notie.

Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:52

@Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:44
Marit Maij (PvdA) is met 576 voorkeursstemmen in de 2e kamer gekomen. Daarmee redt je het niet dus op de achtergrond zeer veel vriendjespolitiek.
.
Daar zou je wel een drempel kunnen instellen dat verkiesbare 2e kamerleden minimaal 10.000 stemmen moeten halen. Dan zijn we af van de mensen die meeliften en zich niet profileren.

Beroep = Boerenlul | 21-01-17 | 21:50

LuckyGirl | 21-01-17 | 21:32
Bijkomend voordeel is ws ook dat je die mensen min of meer zou kennen. Ik zou van geen partij weten wie de eerste 5 of 6 parlementariërs zijn. Dertig namen zou ik nog wel onthouden, 150 niet.

Zoals het nu is zijn het allemaal ongekozen honden en heel veel sorry als ik daarmee de honden beledig.


Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:44

miko | 21-01-17 | 20:32 | | Reageer+ | 0

Doet pijn he hahahaaha goed zo.

hebbuh | 21-01-17 | 21:40

@ Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:31

Het zo mooi zijn als er een echt (zo klein mogelijk) liberale regering was. Zonder koningshuis en idd zakelijk EN sociaal. Streng doch rechtvaardig. Gewoon de wetten uitvoeren zoals ze staan. En indien zoals met de overlastgevende asielzoekers. Gewoon de wet aanpassen(zoals Donner in een dag kon)

De drogreden dat er verdragen zijn is futiel. Men kan deze ten aller tijde aanpassen. (Maar geen Sharia aub)

Maar ja we hebben een halve dame als premier, en we hebben nu een mannenhand nodig. (minder drama :-)

Rest In Privacy | 21-01-17 | 21:40

@LuckyGirl | 21-01-17 | 21:32
Het zou zeker een goede zaak zijn de 2e kamer in te perken kwa zetels, en ja je hebt gelijk dan valt het meer op als iemand niet aanwezig is (trein gemist om op tijd te stemmen). Vervelende bijzaak is dat nou juist het CDA met die kiesdrempel op de proppen komt. Terwijl ze eigenlijk zouden moeten komen met het statement minder 2e kamer zetels. Het effect is hetzelfde het doel ook.

Beroep = Boerenlul | 21-01-17 | 21:36

@ Beroep = Boerenlul,.... heb je nog collega,s nodig?

Er zit een werkzoekende op dit draadje? Hij is een beetje meer van het soort off-topic "boerenlul"

Rest In Privacy | 21-01-17 | 21:33

Beroep = Boerenlul | 21-01-17 | 21:13
Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:23:
ik geloof dat ik het werkelijk een geweldig idee vind.
30 zetels.
Het zou ineens erg opvallen als er 1 niet bij een debat aanwezig zou zijn (nu zie je maar al te vaak een paar man bij debatten in die zaal zitten).
De reductie aan wachtgelden...
De 30 pluchestoelen zouden zó hard bevochten worden dat ze wellicht de term "volksvertegenwoordiger" waar zouden maken om te kunnen blijven zitten.
Ik zie bijna alleen maar voordelen.

LuckyGirl | 21-01-17 | 21:32

Ce ca! | 21-01-17 | 21:27
Ben voor een zakenkabinet dat NL BV runt. Al die, in wezen, ongekozen ministers - niemand heeft ooit op die mensen gestemd. Heeft NL op Rutte gestemd? Nee.

En ja, het WvSr is vrij simpel te automatiseren. We kunnen prima zonder rechters. Dat lijkt dol, maar een eenvoudiger wetboek dat het WvSr is moeilijk te vinden. Lijkt nu nog idioot, maar in feite kun je dit erg eenvoudig programmeren.


Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:31

@Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:23
Precies, dan verlagen we het aantal zetels in de 2e kamer, en zorgen we ervoor dat door goede assistenten (betaald uit de partijkas) een kamerlid uitstekend zijn werk kan doen. 75 zetels vind ik prima, als dat allemaal mensen zijn van het kaliber als Pieter Omtzigt.
.
Het blijkt uit metingen dat een groot gedeelte van de huidige PvdA en VVD fractie gewoon 4 jaar uit zijn neus zit te vreten. Gemeten op basis van moties en vragen.

Beroep = Boerenlul | 21-01-17 | 21:27

@ Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:23

Waarom niet geen kabinet. België deed het goed zonder.

En vervang de rechters door een computer ;-)

Rest In Privacy | 21-01-17 | 21:27

Beroep = Boerenlul | 21-01-17 | 21:13
Geef de voorkeur aan een kiesdrempel, maar verlaging van het aantal zetels in de TK naar bv. 75 zou ook al een goede zaak zijn. Persoonlijk zou ik 40 zetels al wel genoeg vinden. Of 30.

Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:23

@Tirade 20:56: Met dat verhaal kan ik een heel eind meegaan. Ik zelf heb ook niet zo'n moeite met Rutte als premier, maar wel met de VVD als regeringspartij. Het grotendeels opgeven van het liberale gedachtengoed en de hang naar corporatisme. De aanstelling van Teeven en Opstelten. Het gekut van Wiebes met de wet-DBA. En in het algemeen de neiging om politieke belangen te laten prevaleren boven landsbelangen of zelfs de belangen van de achterban, en de weigering om te luisteren naar goede raad. Slecht bestuur, slechte wetten en slecht onderhandelde compromissen, dat krijg je dan.

Muxje | 21-01-17 | 21:22

Het antwoord is héél simpel: de eerste kamer.
-
Ondanks het dag- en nacht bewerken van de dames en heren zijn er nog niet genoeg óm voor one fell swoop.
-
(in dit specifieke geval eerder: 'one faul swoop'...)

bisbisbis | 21-01-17 | 21:21

Berbaar | 21-01-17 | 21:08
Je vergeet misschien dat er vrij veel partijen zijn die, gezien de populariteit van Wilders, al behoorlijk zijn kant opschuiven.

Ook dat is invloed. Overigens is er geen partij waar JIJ op kunt stemmen die waar gaat maken wat ze beloven. In NL moet elke partij polderen, wat betekent dat je alleen maar voorgelogen wordt met beloftes die geen enkele partij kan waarmaken. Dat geldt natuurlijk ook voor de PVV.

Kun je net zo goed, of beter, op de de PVV stemmen. Hou jezelf niet voor de gek man, wie had ooit kunnen denken dat VVD en PvdA samen in een regering zouden gaan zitten?

Zou ik niet op de PVV gaan stemmen, zou ik kiezen voor de SGP. Willen ook minder minder minder. Enneh, wie wil er eigenlijk meer meer meer? Jij?

Nee, jij gaat strategisch stemmen als ik het zo inschat. Kijk waar het NL gebracht heeft. Nergens dus.

Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:19

@ Tirade,.
"Zo van ja het was heel knap van geenstijl en zijn volgers om er 'n nee uit te slepen, maar het blijft gedoe in de marge".

Elk tegengeluid is welkom tegenwoordig (net wat Junkers zei, als er geen protest is dan gaan we door met de EU hervormingen)

Rest In Privacy | 21-01-17 | 21:17

Ondertussen in de darkrooms van Washington DC: Are those nuclear launchcodes in your briefcase or are you just happy to see me?

Rest In Privacy | 21-01-17 | 21:13

@Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:03
Dat gelul van de kiesdrempel komt dan de gevestigde politieke partijen. Je kunt ook het aantal zetels verminderen in de 2e kamer van 150 naar 100. Heeft hetzelfde effect als het verhogen van de kiesdrempel. Ra ra politiepet niemand in Den Haag is nog op dat idee gekomen, dat heet goed voor jezelf zorgen.

Beroep = Boerenlul | 21-01-17 | 21:13

Mark voert enkel en alleen orders uit. Hij is slechts een pion die de stukken op de juiste plek moet behouden, want immers een VVD/PvdA is een opgelegde constructie..... is net zoiets als zou de PVV met Groenlinks regeren. Onnatuurlijk!
Alles was allang van tevoren gepland destijds.

kapitein_iglo | 21-01-17 | 21:13

@hovawart | 21-01-17 | 19:51
A few good man, jaren gedacht dat de film op werkelijkheid was gebaseerd. Dat is hij ook zij het losjes Aaron Sorkin heeft dit geschreven als toneelstuk op basis van verhalen die hij hoorde van zijn zus, die daadwerkelijk advocaat bij de marine was.
.
Het dialoog in de rechtszaal maakt dit nog steeds een ijzersterke film.

Beroep = Boerenlul | 21-01-17 | 21:09

@miko | 21-01-17 | 20:39
Inderdaad, met het schofferen van collega's in casu nep-parlement, een vodje A4 met onrealistisch geroeptoeter en die domme, domme, domme minder uitspraak gaat er geen mens met hem samenwerken.
Je zal een hand moeten uitsteken en hoewel het een slimme, beschaafde en dappere man is, begrijpt hij daar geen reedt van.
Begrijp best dat hij de inspraak in de partij beperkt wil houden na het LPF debacle maar met Fleur en Bosma heeft hij toch capabele mensen die wél kunnen en willen samenwerken?
Wat heb je aan 35+ zetels langs de zijlijn?

Berbaar | 21-01-17 | 21:08

Koning BongoBongo | 21-01-17 | 20:57
Je reageert op mij, niet op Dinand. Soit.

Elke normale democratie heeft 2-4 partijen. Wij 678.246. Waarom eigenlijk? Voer een kiesdrempel in van 10% of zoiets.
Meer dan een dorp dat een burgemeester en een sheriff nodig heeft is NL niet.

Zeiden de Amerikanen al. California heeft een hoger GDP dan Frankrijk, LOL.
Wat is NL dan nog? Drie keer kleiner dan alleen al California.

Ichneumonidae | 21-01-17 | 21:03

FvD lijkt mij trouwens geen doodgeboren kind. Die 2 kopstukken hebben best charisma en visie. Ze proberen het salonfähige alternatief te zijn voor de pvv. Ze komen intellectueel over, in tegenstelling tot die middenstanders partij van Jan Roos. Bovendien strategisch zijn ze ook slim. Ze gokken op een groep die groeiende is. Gat in de markt zou je kunnen zeggen.

Tirade | 21-01-17 | 21:01

Nee Rutte, jij bent het volk kwijt geraakt. En niet eens in een donker bos maar bij heldere hemel.

Spare Rib | 21-01-17 | 20:59

Dinand | 21-01-17 | 20:49
Die malle versplintering op 'rechts' leidt nergens toe. Dat FvD is een doodgeboren kind, al ben ik het in veel opzichten met hen eens. De rest, ach, waar doen ze het voor?
---------------------------------------
Voor het geld misschien ? Wel makkelijk verdiend... toch ?

Koning BongoBongo | 21-01-17 | 20:57

Marcello Christiani | 21-01-17 | 20:23:
Tnx voor de link.
Ik denk overigens dat iedereen met een beetje verstand van zaken intussen weet dat de EU de Oekraïne en haar volkeren slechts ge(mis-)bruikt om de Russen te prikkelen.
Waarom zou de Nederlandse regering het beste voor hebben met Oekraïners als ze niet eens het beste voorhebben met de Nederlandse bevolking?
Dit is een vuil spel van globale proporties.

LuckyGirl | 21-01-17 | 20:57

Rutte is volgens mij best een gedisciplineerde premier. Zuinig op de centen. Gefocust op banen. Hij leidt een kabinet dat niet is gevallen. De vuile was blijft binnen.

Kritiek is er ook. Alleen bij sommige gevoelige onderwerpen zoals migratie en integratie durft ie niet voorop te lopen. Wil ie te graag vriendjes blijven met z'n europese gutführers. Ook soms helemaal onterecht loopt ie te zwaaien met z'n vingertje. Hij noemt het fatsoenlijk om economische migranten op te vangen. Noemt daarmee de moe-landen indirect onfatsoenlijk. Dat is hypocriet, want hij profiteert wel keihard mee van de muren en hekken op de balkan en oost europa. Kijk eens hoe goed de turkije deal werkt roept ie dan, ronduit zwak.

Waar ik veel minder mee heb, en ik eigenlijk zwaar overdreven vind van de joelende volksmassa op geenstijl, is dat referendum. Ik heb tegen gestemd, de elites even voor schut gezet. Maar het staat het kabinet vrij om er iets mee te doen of niet. Zo waren de regels van tevoren al. Enigszins overdreven om hier zo zwaar op in te blijven hakken. Zal te maken hebben met calimero effect. Zo van ja het was heel knap van geenstijl en zijn volgers om er 'n nee uit te slepen, maar het blijft gedoe in de marge.

Tirade | 21-01-17 | 20:56

@Mr_Pikibelly | 21-01-17 | 20:52
Dat noemen ze de tactiek van de verschroeide aarde. Als ik niet met het speelgoed mag spelen, dan mag niemand met het speelgoed spelen. Werkt erg goed want nieuwe regering kan daardoor niet daadkrachtig zijn, waarop de oude partijen bij de volgende verkiezingen kunnen claimen dat ze het altijd bij het juiste eind hadden.
Trap er niet in. Stem gewoon óók over 8 jaar niet op de `VVD.

Rest In Privacy | 21-01-17 | 20:55

Dinand | 21-01-17 | 20:49
Die malle versplintering op 'rechts' leidt nergens toe. Dat FvD is een doodgeboren kind, al ben ik het in veel opzichten met hen eens. De rest, ach, waar doen ze het voor?

Vraag is het antwoord.

Ichneumonidae | 21-01-17 | 20:54

@Reinaert | 21-01-17 | 20:40
Is wel on-topic ondanks dat joris daar kennelijk anders over denkt of wat zijn/haar beweegreden(en) is/zijn.

Want zij (ik censureer mijzelf nu) zit in hetzelfde kabinet als dhr Rutte en voeren beide het gure ondemocratische rechtse beleid uit.

ProAsfalt | 21-01-17 | 20:53

CDA in de Eerste Kamer is toch tegen. Huidig kabinet zal gaan vallen als dat bekend wordt. Die schaamte willen ze niet, daarom stellen ze het uit tot na de verkiezingen.

Rest In Privacy | 21-01-17 | 20:53

Als hij het niet regelt mag een ander na 15 maart zijn puinhoop opruimen, dat zie je in Engeland, Polen en in de USA. Verzet en schade door wanprestaties. De goed-mens sloopt en laat zijn /haar fascistische trekjes zien en wie heeft het gedaan? Juist.. De nieuwe regering die nog moet beginnen. Mag ik een teiltje?

Mr_Pikibelly | 21-01-17 | 20:52

miko | 21-01-17 | 20:39
Tja... ik ben bang dat Geert nooit zal regeren . Hij had zijn boodschappen en bedoelingen sluw moeten verpakken ; hij is te radicaal geweest in zijn uitspraken en daar pakken zijn 'collega's ' hem nog dagelijks op.

Koning BongoBongo | 21-01-17 | 20:52

Enneh, Mark Rutte is ook bang voor Trump en wat Trumpie voor invloed gaat hebben in Europa.

Na de Brexit en Trump zijn veel mensen wakker geworden met het idee dat het ook anders kan dan met EU-likkers als Rutte. Laatstgenoemde liegt al als hij z'n mond open doet. Nooit duidelijk, altijd maar marchanderen, altijd domme doorzichtige leugens. Zijn VVD is drie keer zo links als die Democratische puinzooi in de VS.

Een sneu figuur, als hij in feite niet zo'n gevaarlijke uitverkopend gek zou zijn die geen ene zak om NL geeft.

Heb ik van horen zeggen hoor, dat jullie niet denken dat ik het allemaal zelf maar verzin;).

Ichneumonidae | 21-01-17 | 20:51

Ik zag em vanmiddag op de Lijnbaan in Rotterdam hij prate met een kale gozer en liep alsof hij net in de reet was gepakt.

Mali | 21-01-17 | 20:51

miko | 21-01-17 | 20:38
FvD zie ik niet echt als een politieke partij. Meer als een rechts elitair denktank.

Dinand | 21-01-17 | 20:49

Kan blonde Greet bij oom Donald op de koffie, NL first!

romario..... | 21-01-17 | 20:47

Volgens mij is Mark bang voor blonde Greet, die gaat toch scoren op 15 maart.....

romario..... | 21-01-17 | 20:45

VerenigingVanDieven | 21-01-17 | 19:42
Juist.
En bang dat hij straks geen baantje krijgt in Brussel.

Ichneumonidae | 21-01-17 | 20:44

Kadaffi… 2009 over de Oekraïne.
-
-
youtu.be...
Marcello Christiani | 21-01-17 | 20:23
*
Bedankt voor de link! Erg interessant, en wederom een bewijs dat Ghadaffi nog lang niet zo dom en gek was als dat de Westerse Lügenpresse ons probeert wijs te maken.
*
Misschien is dit een interessant boek voor je: Slouching Towards Sirte: www.amazon.com/Slouching-Towards-Sirt...

Xirdalan | 21-01-17 | 20:42

necrosis | 21-01-17 | 20:05
Amen!!
Vervelio & herhalio staan nog steeds in de huisregels iirc dus ook maar eens op de NSB-knop geklikt.
Het inmiddels wel mooi geweest met die lutser.

Berbaar | 21-01-17 | 20:40

@ProAsfalt | 21-01-17 | 20:32:

Dat je Jetta Klijnsma afzeikt vind ik prima, be my guest, maar momenteel is dat dus niet on-topic. En er staat iets in de huisregels over herhalio's en vervelio's.

In dat opzicht heeft Broeder Necro (met een N) dus gewoon gelijk.

Reinaert | 21-01-17 | 20:40

50 zetels Wilders 20 zetels 50+ en 10 geenpeil als gedogers en we hebben een glasheldere democratie terug.

Flatuleerder | 21-01-17 | 20:39

@Admiraal Balthasar | 21-01-17 | 20:13
Zolang Greet zich niet 'regeerbaar' maakt kan hij het ook op zijn buik schrijven.

miko | 21-01-17 | 20:39

@Dinand | 21-01-17 | 20:12
Vrees ik ook,op rechts zit geen alternatief. Misschien baudet zijn clubje maar de rest van de PVV van VNL tot GP wat een armoede.
Ik voorspel je VVD,CDA en misschien een derde 50 seniel of d666

miko | 21-01-17 | 20:38

McMarx | 21-01-17 | 20:23:
Ik denk dat we op 1 lijn zitten.

LuckyGirl | 21-01-17 | 20:34

@hovawart | 21-01-17 | 19:51
hehe, leuke vergelijking maar i zie in Rutte nu niet bepaald een ouwe ijzervreter.

miko | 21-01-17 | 20:33

Een wezel stoot zich geen twee keer aan de onderste steen. Na de eerste keer is hij hem namelijk vergeten.

Markuz2661 | 21-01-17 | 20:32

necrosis | 21-01-17 | 20:05
Wat kan ik er aandoen als dat hun ergste nachtmerrie is?

Niets, maar dan ook helemaal niets.

ProAsfalt | 21-01-17 | 20:32

@hebbuh | 21-01-17 | 19:46
Moet die half seniele kneus met een voorliefde voor oostblokhoeren nu in elk topic verschijnen??

miko | 21-01-17 | 20:32

Rutte zal op enig moment iets moeten. Dat 'ie zal proberen z'n eigen hachje te redden - en de burgerij te verneuken - moge duidelijk zijn, maar hij moet iets.

Voor je 't weet is het 15 maart en dan horen we al snel niets meer van deze non-valeur en leugenaar. En terecht.

Reinaert | 21-01-17 | 20:31

Het debat dat gaat komen over dit verdrag zal nep zijn. Zie gang van zaken vorig jaar IORP2. Nep parlement.

Upharsin | 21-01-17 | 20:31

Niet zeuren, maar gewoon geen VVD meer stemmen. Met 81 deelnemende partijen kun je niet zeggen dat er niets te kiezen is.

ZoltarTheMagnificent | 21-01-17 | 20:29

"Zowieso is ie bang om meiden bij de pussy te grabben(..)"
@ geepstra | 21-01-17 | 19:36
ik vemoed regelmatig dat hij niet geinteresseerd is in pussy...

telelezer | 21-01-17 | 20:27

eu-shit 2018
Ja Pechtold. Voor Alexander zijn regerenda's alleen interessant als de uitkomst hem bevalt. Wat orakelde hij Nou? Sommige zaken zijn te groot of te belangrijk om in een referendum te stoppen. Het laat zien hoe die regenten het volk minachten. Met een beetje geluk verdwijnt die dit jaar nog uit de Haagse politiek.

Nehemia | 21-01-17 | 20:26

Mark Rukke heeft niet de juiste 'mindset' om bang te zijn. Je zou dat als domheid kunnen kwalificeren. Het voordeel van dit soort dom zijn: geen angst voor wat dan ook en lekker doormodderen. Het nadeel (naar ik hoop) is op de brandstapel belanden vanwege hekserij - ware het niet dat we daar niet meer als zodanig aan doen.
Ik ben er nog niet helemaal uit: is een studentikoze kop als een verondersteld volwassen man inderdaad een indicatie voor de stempel 'savant' of ronduit een sociopaat.
Ik hoop in ieder geval dat dit berbertje gaat hangen en als dat een offer vraagt van de rechtstaat: so be it.

Rest In Privacy | 21-01-17 | 20:23

Deze man zou je toch zo een zet in de gracht willen geven wanneer je de kans hebt? Vooral als er ijs ligt.. Zal mij niks verbazen dat hij ze mond op slot houd tot na de verkiezingen in de hoop door te mogen gaan voor zichzelf..

Mertom | 21-01-17 | 20:22

@Guido | 21-01-17 | 20:12
*Grinnik ende grijns*

necrosis | 21-01-17 | 20:21

Hij is bang voor antwoorden.
Pechtold net zo bij WNL vandaag. Verslaggeefster vroeg eens goed door wat hij nu ging doen oa integratie, maar veel verder dan Wilders heeft geen gelijk, en ik ga mijn best doen kwam hij niet. Heel triest om aan te horen als je daar premier mee wilt worden.

jip_86 | 21-01-17 | 20:19

Mark is vast bang voor de gender-change-operatie, die die denkt nodig te hebben. Toen die op het toilet zat werd namelijk gehoord 'Inlegvel, inlegvel. Was ik maar een vrouw, dan werkten die wel'.

destemmert | 21-01-17 | 20:18

Zou hij dit echt over 15 maart heen durven tillen? Haha wat een gluiperige galbak Is het toch ook!

Sarcastisch varken | 21-01-17 | 20:18

@Nehemia | 21-01-17 | 19:50

Die heet tegenwoordig de alexander pechtholdpenning

eu=shit | 21-01-17 | 20:18

Leuk zou zijn als mp van nix Pinokkio zou functioneren in een demissionaire sfeer, die laatste maand.
Gewoon, om terug te treiteren.

pennestront | 21-01-17 | 20:17

Mogelijk 1e Kamer niet helemaal safe ? Een senator die toch niet mee gaat ?

Zwizalletju | 21-01-17 | 20:16

"Wie op de VVD stemt is knettergek." Vrij naar Geert Wilders.

Admiraal Balthasar | 21-01-17 | 20:13

Mark is niet bang, hij is ook niet dom.
De geschiedenis heeft hem geleerd dat hij tot nu toe overal mee weg is gekomen.
Niets zeggen, niets vragen, geen stelling nemen, geen antwoord geven, je niet laten zien en eindeloos dralen levert in Nederland altijd meer op dan het tegenovergestelde daarvan.
Het is om bang van te worden.
Zolang hij kan wachten, doet hij het en dan komt alles, voor hem althans, goed.
Waarom?
Hij komt ermee weg omdat alle andere politici ooit in een soortgelijke toestand terecht zouden kunnen komen als hij en hem dus geen strobreed in de weg gaan zitten.
Hooguit voor de bühne, zonder uitzondering.
Waarom?
Omdat wij het toelaten.
Het enige dat het volk zou kunnen doen wordt gezien als radicaal en strafbaar.
Alleen zijn er die legereenheden aan onze kant van de Russische grens.
Dat zou zaken wel eens kunnen veranderen, met een snelheid die zich aan het andere uiterste van de schaal bevind.

LuckyGirl | 21-01-17 | 20:13

Een paar maanden geleden was ik nog heilig overtuigd dat Rutte niet weer MP zou gaan worden, maar door versplintering op rechts.....4 jaar lang weer hetzelfde en zo komt hij weg met al zijn leugens en bedrog.

Dinand | 21-01-17 | 20:12

@necrosis | 21-01-17 | 20:05
Van mij mag ProAsfalt de A12 gaan aanvegen. In de spits. Misschien leest Jetta wel mee.

Guido | 21-01-17 | 20:12

Rutte is bang voor 1 ding: democratie!

Xirdalan | 21-01-17 | 20:09

tRutte is net als Bak-Ellende een globalist. De belangen van Holland zijn daarmee ondergeschikt aan de internationale draaiboeken. Als jeneverjodokus Juncker zegt: 'Spring!',vraagt Mark - Hoe hoog?'

Nehemia | 21-01-17 | 20:06

@ProAsfalt | 21-01-17 | 19:52
Je begint echt vervelend te worden.
Pleur eens op met je Jettta.

necrosis | 21-01-17 | 20:05

Omtzigt is wel een goeie, alleen jammer dat ie lid is van het CDA, de partij die met het Verdrag van Lissabon hetzelfde flikte als Rutte nu.

Osdorpertje | 21-01-17 | 20:04

Het is Omtzigt van het CDA weer, de partij die een krachtig nee negeerde en ons de EU grondwet aansmeerde.
Hij zal ook eens een duit in het zakje doen.

botbot | 21-01-17 | 20:02

De onderste steen komt boven. Probleem is dat die stenen zo groot als hunebedstenen zijn of moeten we eerder aan maatje asteroïde gaan denken?

Nehemia | 21-01-17 | 20:01

Waar is Rutte bang voor? Heel simpel, dat men er achter komt dat hij overduidelijk de belangen van de NAVO en de EU boven die van de Nederlandse belangen heeft gesteld. Want dat heeft hij gedaan. Ondanks een overweldigend NEE van de Nederlanders.

Old_Spice | 21-01-17 | 20:00

@alpha centauri | 21-01-17 | 19:40
Rutte maakt geen kans, die kansloze Belgische griezel heeft zijn de opvolging van Schulz opgegeven.

necrosis | 21-01-17 | 19:59

Ondernemers stemden vroegah VVD. Please, mannen & vrouwen. Doet het niet.

harry21 | 21-01-17 | 19:58

heeft toch alweer zo'n 80.000 eu binnengeharkt met dit oeverloze spelletje

eriksweet | 21-01-17 | 19:58

Maar wat zegt die Rutte nou eigenlijk? Snap er geen jota van.

Zqwiqly | 21-01-17 | 19:54

-weggejorist-

ProAsfalt | 21-01-17 | 19:52

Als VVD stemmert had ik allang de spiegels uit mijn huis verwijderd.

Nehemia | 21-01-17 | 19:52

Rutte is een lutser. Maar een geslepen lutser.

blandurego | 21-01-17 | 19:52

MP.Rutte [from the pulpit] *You want answers?*

KL.Omtzigt *I want the truth!*

MP.Rutte [from the pulpit] *You can't handle the truth!*

KL.Omtzigt " "Oh. Well, if you strenuously object then I should take some time to reconsider." zucht.

hovawart | 21-01-17 | 19:51

Rutte heeft de geur van Balkenende om zich heen hangen.

pjotr nicknaamtov | 21-01-17 | 19:51

Antwoord: Eelco Brinkman heeft zijn steun voor het asociatieverdrag ingetrokken. Dus geen steun Eerste Kamer. Dus val kabinet.

Tenzij Rutte de wet gewoon niet indient.

tipo | 21-01-17 | 19:50

De Anton Mussert erepenning gaat ook dit jaar weer naar Mark Rutte.

Nehemia | 21-01-17 | 19:50

Prive, loopt hij\zij in dameskledij.

AlsBoter | 21-01-17 | 19:48

Dat is vrij simpel, het verdrag kan niet worden goedgekeurd met slechts een meerderheid. Gezien de argumentatie van Rutte is 2/3 meerderheid noodzakelijk in zowel eerste als tweede kamer. Lees de grondwet er maar eens goed op na en bedenk welke argumentatie Rutte nu heeft en in welke positie de Oekraïne zich bevindt.

Tee Of Cup | 21-01-17 | 19:46

De EU staat schaakmat,de Trump trein komt eraan.
Geniale sterke leider met een hoop humor,als u deze nog niet gezien heeft is het zeker een aanrader.
www.youtube.com/watch?v=zbUx65tFTDY

hebbuh | 21-01-17 | 19:46

Je zal toch maar premier zijn en tevens zetbaas van een door de CIA-EU gekochte coup president.

Heeft Mark zelf nog wat te vertellen, of mag ie alleen wat glimlachen?

Trekpop nummer 1 voor de EU en Ukraïne.

Raider Twix | 21-01-17 | 19:46

Rutte is gewoon een slappe zak.

necrosis | 21-01-17 | 19:45

Wellicht komt er een MH17 ontknoping vanuit de overkant van de plas. Afwachten met samengeknepen billen.

Eppo | 21-01-17 | 19:45

Rutte is bang voor de onderste steen.

Harlekijn | 21-01-17 | 19:44

Rutte is een leugenaar en de ultieme plucheklever.

smdyasc | 21-01-17 | 19:44

Mark Rutte is bang voor Petro Porosjenko.
Mark Rutte is bang om de verkiezingen te verliezen.
Mark Rutte is bang dat zijn werkelijke geaardheid naar buiten komt.
Mark Rutte is bang dat mensen erachter komen wie hij werkelijk is.
Mark Rutte is bang om op een dag voor een vuurpeloton te eindigen.

VerenigingVanDieven | 21-01-17 | 19:42

Weet u nog hoe u zich voelde toen u wakker werd en Rutte de democratie met de hulp van landverraders D'66 in het afvalputje pleurde? En weet u wat vacuümbommen zijn?
.
Waar ik op hoop, los van een vreselijke nederlaag van Rutte in de TK 2017, is dat Trump die lui in de Oekraïne even stevig een lesje leert en wel zodanig dat overduidelijk wordt dat de EU zich ernstig heeft vergrepen aan een immens schurken regime.


Memek | 21-01-17 | 19:41

Waar Rutte vooral bang voor is dat hij na 15 maart toch de hem beloofde topbaan in Brussel niet krijgt.
Geloof me, dat is het enige dat hem nog interesseert want daar heeft hij tenslotte de Nederlandse burgers voor belazerd...

alpha centauri | 21-01-17 | 19:40

Zowieso is ie bang om meiden bij de pussy te grabben.

OT: Volgens mij denkt Rutte dat als ie alles maar uitstelt het wel over waait, met de gedachte dat de VVD nog hoge ogen zal gooien bij aankomende verkiezingen..

geepstra | 21-01-17 | 19:36

Zou me inderdaad niets verbazen als hij, maar vooral de partij, bang wordt.
Het gaat alleen niks helpen, de ellende is al te groot voor hem.

Gele Beer | 21-01-17 | 19:36

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Kansino. Hét online casino van Nederland.
Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online casino Nederland | LOESOE - nieuws en entertainment
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | CoinMart
online bookmakers in Nederland