Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

UvA hartje terreurverheerlijker Abou JahJah

De sosjaalwetenschappers van de Universiteit van Amsterdam zijn amper uitgetikt aan hun verklaring inzake de vanmorgen genadeloos door de NRC als jihad-cheerleader ontmaskerde UvA-wetenschapper Aysha Navest - die, zo moet u begrijpen, in werkelijkheid juist een zeer deugdelijk, genuanceerd, experimenteel en totaal niet vooringenomen onderzoek naar jihadbruiden in het kalifaat heeft verricht - of er volgt alweer een nieuw topic met een glansrol voor de UvA's Faculty of Social and Behavioural Sciences. Vanavond blijkt de betreffende faculteit namelijk doodleuk een evenementje te organiseren met notoire antisemiet en terreurverheerlijkende haatBelg Dyab Abou JahJah. Dat hij vorige week nog als columnist bij De Standaard werd ontslagen omdat hij stond te juichen bij de gruwelijke terreurmoord met een vrachtwagen op 4 Israëlische twintigers, was voor de UvA geen beletsel om hem heden avond als "speciale gastspreker" uit te nodigen bij een symposium over (...tromgeroffel...) neokolonialisme. Hier klikken voor de Facebookpagina van het evenement met daarop te zijner tijd een livestream naar het praatje van JahJah, die het gaat hebben over de vraag: What does freedom of speech mean in relation to neocolonialism? We kunnen niet wachten!

Reaguursels

Inloggen

Komt nog bij, de gemiddelde Ned. kiezer heeft het geheugen van Dory. Dus een groot deel stemt straks gewoon weer op de kliek die de boel al 30 jaar opzettelijk vershitterd en uitverkoopt. Want tja "wel zo veilig hé"

Mallepietje1001 | 18-01-17 | 13:39

@ tirade,

Mooi verwoord, maar ik heb er een hard hoofd in, door het nu al zekere "Cordon sanitaire" krijgen we weer 4 jaar extra Islamisering EUSSR en alle andere "zegeningen", tenzij de coalitie van 4 of 5 partijen eerder uit elkaar spat natuurlijk. Die kans is vrij groot gelukkig.

Maar reken jezelf bij de komende verkiezingen aub niet rijk, want die verandering gaat hiermee waarschijnlijk niet komen, het zal eerst nog veel slechter moeten worden voordat bij genoeg mensen de oogjes opengaan.

Mallepietje1001 | 18-01-17 | 13:30

The usual suspects: mevr. Moors, oorspronkelijke NRC artikel dhr. M. de Koning. Ik mis enkel dhr. Lucassen in deze opsomming.

oliebolletje123 | 18-01-17 | 12:37

neokolonialisme .. daar bedoelen ze de kolonies die moslims overal ter wereld vormen mee?

noorderling | 18-01-17 | 10:19

Hahaha! Ze begrijpen hun eigen wollige geneuzel in hun verklaring niet. Bij punt 5;

"Tenslotte zijn wij van mening dat een discussie over "[onderwerpen]" belangrijke onderwerpen van debat zijn. Wij gaan die discussie graag verder aan met het wetenschappelijke veld."

Toon Emmils | 18-01-17 | 09:10

Vrije discussie voor meningsvorming op universiteiten met spraakmakende en verafschuwde mensen.
Dat hebben universiteiten niet heel de hele historie vanaf de Oudheid al gedaan ofzo...............
Daaruit is niet onze huidige samenleving,democratie,ontkerkelijking ontstaan ofzo.....(De verlichting of Franse revolutie anyone?)

BasBr | 18-01-17 | 06:52

Algemeen Plaatselijke Verordening voorziet in het sluiten van inrichtingen.
De exploitatie van deze inrichting leidt tot maatschappelijke onrust.

Sluiting gebouw discriminatie heeft plaatsgevonden op grond van ras, geslacht, seksuele gerichtheid of welke grond dan ook;

zich andere feiten of omstandigheden hebben voorgedaan die vrees wettigen dat het geopend blijven van het gebouw, de inrichting of de ruimte ernstig gevaar oplevert voor de openbare orde.

hallevvezool | 18-01-17 | 05:14

Cant wait for postantineocolonialism

STnick | 18-01-17 | 02:24

Der Paulie | 17-01-17 | 19:02
Nee, die zitten er helemaal naast. Abou Jahjah heeft hen heel mooi ontmaskerd als zionistische racisten, alleen maar door een boek uit te laten geven bij dezelfde uitgever.
Zionisten zijn maar zielig. Kritiek op Rutte, Trump, Merkel etc. kan allemaal wel, maar als er kritiek wordt geleverd op de politiek van Israel, loop je als een klein kind weg bij de uitgever.

D.A.A.R. | 18-01-17 | 00:34

UvA mag best een tijdje dicht want staatsgevaarlijk!

Nederlanddraaitdoor | 18-01-17 | 00:33

En toch heb ik liever met die Abou te maken dan met de aanwezige collaborateurs die daar d'r tengels voor staan af te klappen.

geepstra | 17-01-17 | 23:12

Nehemia | 17-01-17 | 21:24

De haat tegen het "westerse" systeem zit er beiden ingebakken. De een omdat we kapitalistisch zijn en bij de ander omdat er blijkbaar een wereldwijd zionistisch kapitalistisch iets is maw een gezamenlijke vijand. Je zag dat al in de jaren '70. RAF, Baader Meinhof, rode brigade en bijvoorbeeld zwarte september en de PLO werden in dezelfde kampen opgeleid in het Libie van Khadaffi. "The common enemy" maw in hun ogen Geld, kapitalisme en Joden. In hun ogen onlosmakelijk verbonden. Nu waren de links radicalen niet zo zeer anti joods. Dat interesseerde ze eigenljk niet zoveel maar ze waren anti kapitalistisch. Enter de PLO en consorten want volgens die kant was de kapitalistische wereld eigendom van de Joden. Dus krijg je een soort van rare overlapping van anti kapitalisme. De een vanuit Marxistisch oogpunt en de ander vanuit anti joods oogpunt. en dat is eigenlijk blijven door etteren. Soms op de achtergrond en soms op de voorgrond. Nu is het weer op de voorgrond. Bijvoorbeeld na 2008 kreeg Goldman Sachs (joden bank) geleid door Lloyd Blankfein (jood) overal de schuld van en natuurlijk Draghi die voor Goldman heeft gewerkt want dat schijnt de duivel in persona te zijn. Ook in deze burelen wordt Goldman door menigeen als de hoofdschuldige gezien van alle finaciele problemen. En de links radicalen, IS, Hamas en Iran? Ze hoeven niks te doen, hangen achterover en lachen zich rot onder het motto: "kijk die domme volgevrete, ongelovige, westerse kapitalisten zich eens onderling opeten en wij? Ach wij gaan rustig onze gang."

Basil Fawlty | 17-01-17 | 22:48

Op de fb pagina van de Joop op dit onderwerp gaat het ook lekker... De linkse rakkers keuren de moord op de jonge mensen goed, want Jo.. eh zionisten.

Maria.1 | 17-01-17 | 22:37

Een gierput ruikt frisser dan de islamitische beerput die de UVA is geworden.

Jan Dribbel | 17-01-17 | 22:28

Over haatzaaien gesproken: Is er eigenlijk al ooit eens duidelijk geworden waar die in Amsterdam verspreidde islamitische homohaatfolders van een paar maanden terug vandaan kwamen?

BokoHalal | 17-01-17 | 22:26

Zal vanavond wel uitgebreid aan bod komen bij Pauw en DWDD. De VARA en de linkse partijen hebben jarenlang hun beeld gevormd aan de hand van dit soort nep rapporten van deze nepuniversiteit de UvA. Al het echte nieuws is dan al gauw nepnieuws en het verklaard je naïeve wereldbeeld.
Daarom is het onverantwoordelijk om op de oud communistische partij GroenLinks te stemmen.
-
Hoe kan het dat een universiteit als de UvA zo diep kan zakken. Is er al een onderzoek gedaan naar flutstudies? Een tweede InHolland?
Het wordt echt tijd voor een ander beleid daar alvorens de weldenkenden en de normale studies gaan leiden onder dit soort uitwassen van naïviteit.
De hele naam UvA wordt te grabbel gegooid!!! Hoop dat het OM ook even meeleest, welke dagelijks om z'n oren wordt geslagen door rapporten van deze bedenkelijke universiteit. Zou er als advocaat gehakt van maken en met reden (verklaard mogelijk wel een hoop onnavolgbare uitspraken).

bananabanana | 17-01-17 | 22:20

De bezige Jood forever!

Ernst Oosters8389 | 17-01-17 | 22:13

BlowingBubbles | 17-01-17 | 22:02

Lijkt er wel op idd.

Basil Fawlty | 17-01-17 | 22:07

Basil Fawlty | 17-01-17 | 19:08
UvA radicaliseert, evenals Joop.

BlowingBubbles | 17-01-17 | 22:02

Heel af en toe heb ik een zwak moment en speur ik even kort op Joop. Zo ook vandaag. Daar vindt een stukjesschrijver met Volkert oogopslag dat Aboe Ja Ja daar best een columnpje kan krijgen. Ziek. En dat van mijn belastinggeld.

BlowingBubbles | 17-01-17 | 21:59

Tja. Als je toch kijkt hoe weinig het kolonialisme eigenlijk bijdroeg aan onze handelssuccessen in de gouden eeuw, en hoeveel ellende we er anno nu aan te danken hebben. Qua immigratie, zelfpijnigende postkoloniale weg-met-onzers, de ZP discussie, Sylvanaatje en alle andere Gloria Wekkeroïden, de bodemloze putten qua financiële bijdragen naar de West, vermeende oorlogsmisdaden tijdens de politionele acties etc etc. etc. Dan vraag ik me zo langzamerhand af waarom we er in fucksnaam aan zijn begonnen destijds..... Snik.

Gen. Maximus | 17-01-17 | 21:30

Sneeuwvlokjes mogen dan wel schattig en aandoenlijk lijken, toch bevatten een aanzienlijk aantal zwavelzuur.

Nehemia | 17-01-17 | 21:28

Linksch en islam vormen een symbiose. Waar komt die kruisbestuiving toch vandaan?

Nehemia | 17-01-17 | 21:24

Het is voor jan de gewone man niet meer te volgen. Waarom weg-met-ons ? Er is een groep mensen in nederland die onze cultuur wil uitleveren aan alle minderheden en schuldgevoelens. Een soort duitsland in het klein. Daar zitten vast ook rekenaars tussen. Als ze het nog 30 jaar volhouden hebben we 2 miljoen westenhaters in ons land. Volledige driedeling is dan compleet. Goedmensen, moslims en wij wir haben es gewuBt, maar nichts getan. Laat het zover niet komen mensen. Laat in ieder geval je stem horen. De samenleving is niet maakbaar. Ons land is alleen gebaat bij homogeniteit, onderling vertrouwen en vrijheid. Laat dit je niet afpakken. Geloof de goedpraters niet. Zij leiden ons naar de afgrond. Wees moedig. Stem voor oogkleppen af. Stem tegen 'alles komt goed'. Schuif problemen niet vooruit omdat het anders zo'n gedoe geeft. Stel grenzen. En bewaak deze. Dank.

Tirade | 17-01-17 | 21:23

@janjoopjaapdinges, ik lul zelden. En ok ook schijt aan Tilburg, die mag je van me hebben

MinderStijl | 17-01-17 | 21:16

Hahaha, er zijn nog 8 kijkers naar de stream. Is dit voor mij onverstaanbare steenkolen Engels culturele verrijking?

Ci Ty33 | 17-01-17 | 21:03

Ik ga m'n studiegeld terugvragen bij de UvA. Ze mogen me nu wel gratis op gaan leiden. Pff, ik lijk zo onderhand wel de enige met een andere mening op dat hok.

Stijl-vol | 17-01-17 | 20:57

@AntonPantoffel | 17-01-17 | 20:48
Hij is van de islam en daarmee is per definitie geen discussie mogelijk.
*braadworst omdraaien doen gaat*

McMarx | 17-01-17 | 20:53

@kadoendra | 17-01-17 | 20:26
Als die theorie in de natuurkunde er toe geleidt heeft dat je ook van mening bent dat er oneindig veel universa bestaan die variaties zijn op het onze, dan flikker maar weg. Ook in de theoretische natuurkunde is zweefgedoe niet vreemd.

McMarx | 17-01-17 | 20:51

Jahjah is geen antisemiet, maar heeft kritiek op Israël. En dat moet kunnen, anders is er geen discussie mogelijk.

Rest In Privacy | 17-01-17 | 20:48

Precies als voorgaande reactie, moet hier nog wel geld naar toe? Wat mij betreft niet mijn belastinggeld. Idioten daar.

Jan, Leiden | 17-01-17 | 20:46

Zoals ik inzake het vorige UVA topic al melde;

Enfin je mag het niet hopen maar het beste zou zijn dat er geen geld meer beschikbaar is voor de UVA want nodig voor hulpprogramma's alhier voor moeilijk te integreren lieden etc. en kosten van zorg, onderhoud, onderdak (ieder een woning) niet meer te houden zijn.
Of nog beter een verkrachtingsaanval van een groep Jihadi migranten die de regels voor het houden van vrouwelijke slaven en behandeling zoals Jezidi meisjes als een recht beschouwen,
of een bom, AK47 aanslag op de UVA. BOEM weg maagdenhuis, er werden 3 magazijnen leeg geschoten, gelukkig raakte als een wonder niemand gewond.

¨Niet dat ik gewonde wens maar en net niet situatie zou de algehele situatie in het land goed doen. Als het kan nog voor half maart.

Moneytron | 17-01-17 | 20:37

kadoendra | 17-01-17 | 20:26

Ghehehe. Gewoon houden en trots op zijn maar wel erop wijzen dat jij een serieuze studie hebt gedaan itt tot die alfa poppetjes. ;) :)

Basil Fawlty | 17-01-17 | 20:34

Ci Ty33 | 17-01-17 | 19:58

Maak je geen zorgen. Netjes houden is altijd goed. We hoeven ons niet te verlagen tot het niveau van hem of zijn aanhangers. Maar inderdaad. Hij is een soort voorganger die heel veel mensen aanspreekt en wat hij als "wolf in schaapskleren" preekt meent hij serieus. Ben getrouwd met een seculiere Istanbul Turkse (zoals je misschien weet) en ik heb het zien gebeuren voor mijn ogen. Net zoals die journalisten zei mijn vrouw en ook mijn Istanbul vrienden, Seculier en Joods (jaja die zijn er ook. Niet veel meer trouwens) "ach Basil het valt wel mee." En keer op keer wees ik ze op de jaren '30. (Dat itt tot Nederland waar die vergelijking volledig mank gaat. maar dat is een andere discussie) en keer op keer zei ik aangaande Erdo. "Know history and you know the future." Weet je wat het trieste is. Als ik ze nu spreek zeggen ze: "ja Basil je had gelijk" en dat is exact wat ik niet wil. Ik wil gelijk krijgen als ik zeg dat xxxx voetbalclub de Championsleague wint maar niet dit. Dit is zo wrang. Terugkoppelend naar Abou. deze man is precies hetzelfde. Zalvend, elitair (als het hem uitkomt) en aardig overkomend en belangrijk "salonfähig" bij links (want die zijn stekeblind) maar in zijn hart....

Basil Fawlty | 17-01-17 | 20:26

Zal ik mijn doctoraal theoretische natuurkunde, behaald aan de UvA (in een tijd dat er nog niet over de islam werd gesproken, laat staan dat het als een superieure ideologie voor de toekomst van Nederland werd gezien) dan maar inleveren? Of valt dat nog wel onder wetenschap?

kadoendra | 17-01-17 | 20:26

Nix is te gek meer in dit krankzinnige land. Wat wordt het volgende evenement, IS die gaat uitleggen hoe je zo veel mogelijk onschuldige mensen plat rijdt met een truck? Moge die linkse gekken branden in de hel!

nietmijnbaardvriend | 17-01-17 | 20:19

-weggejorist-

Franker | 17-01-17 | 20:15

@chiant: voor het afschaffen van de dubbele nationaliteit is niet eens het opzeggen van internationale verdragen nodig, alleen wat moed van onze politici (En natuurlijk de wil om voor het eerst in 40 jaar de belangen van de Nederlanders boven die van immigranten te stellen).

Franker | 17-01-17 | 20:15

@sinar2 | 17-01-17 | 19:55,

Dat is ongeveer de strekking wat ik zojuist twitterde naar dat SBS_int, het gaat immers over koloniseren. Exact dat zien wij nu in de randstad, islamistische enclaves. Kolonisatie middels islam.

basweetutwel | 17-01-17 | 20:10

Volgens mij komt het neokolonialisme tegenwoordig van onze islamitische broeders en zusters. Verder is de uva natuurlijk een mooie afspiegeling van de (Amsterdamse) maatschappij, dat is alvast een opsteker voor Gloria Wekker. Maar met wetenschap heeft het weinig meer te maken. Hard voor de "gewone" student, zacht voor onze broeders en zusters. Opheffen die toko.

Bamberger Reiter | 17-01-17 | 20:08

OK in A'dam doen ze dat dan weer net iets beter dan in de rest van het land.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-01-17 | 20:07

MinderStijl | 17-01-17 | 20:01
Lul niet! In Utrecht, Nijmegen, Groningen, Tilburg, Rotterdam en Maastricht nozelt men vaak net zo stupide als aan de UVA.

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-01-17 | 20:06

Van een universiteit MOET verwacht worden dat daar wetenschap bedreven wordt. Dus is het logisch dat men daar een specimen, zoals Abou JahJah, in een reageerbuis plaatst en dan gaat meten. Maar sinds 1968 of '69 of zo gaat daar politiek een belangrijke factor worden http://bartvanheerikhuizen.nl/2014/03/een-gevoel-van-trots-honderd-jaar-sociologie-aan-de-uva-2007/ . En aldus verliest de UVA (en zij is niet de enige) aanzien en belang. Want wat hebben wij nodig als samenleving? Feiten of emotioneel extreem links geleuter?

Jan-Joris-Jaap-Joop | 17-01-17 | 20:04

Nog steeds schijt aan Amsterdam

MinderStijl | 17-01-17 | 20:01

@Dinand | 17-01-17 | 19:11
En waar joden, met goedkeuring van de burgemeester, dood mogen. Er is dus nog niets veranderd in die zwijnestal.

Acar_ketimun | 17-01-17 | 20:00

-weggejorist-

Ci Ty33 | 17-01-17 | 19:58

Basil Fawlty | 17-01-17 | 19:37
Had geprobeerd het netjes te houden. Het feit dat iemand met zoveel i.q. bovendien zulke foute ideeën heeft, is om het vriendelijk te zeggen geen prettige gedachte. Ben wel benieuwd hoe hij zich zal gedragen: want hij heeft een vast inkomen nodig na zijn ontslag, en het zou me niets verbazen dat hij "solliciteert' naar baantje bij de GU. (En nogmaals die avond waar ik hem hoorde, ging het over een heel ander soort onderwerp). Paar jaar geleden schreef hij een boek: De stad is van ons. Heb de indruk dat sommige van zijn ideologische vriendjes dat wel heel letterlijk nemen.

Ci Ty33 | 17-01-17 | 19:58

Het zegt heel wat wanneer niemand op deze avond naar de "special guest" schreeuwt dat ie blij is dat Aboe te voet is gekomen en niet per truck.
Zoiets.

LuckyGirl | 17-01-17 | 19:55

Hij is bij uitstek een prima spreker over neokolonialisme. Want de islam koloniseert Europa op dit moment met geweld en intimidatie en hij weet als geen ander daar alles van.

sinar2 | 17-01-17 | 19:55

@Mr.Robot777 | 17-01-17 | 19:13
Hiermee impliceert u dat het al dan niet hebben of in het verleden gehad hebben van een natiestaat bepaalt of een volk aanspraak maakt op het grondgebied. Niet het feit of een volk daar al millennia woont of in de meerderheid is. Die indiaanse reservaten in Noord-Amerika zijn dan zeker ook een soort van Zionistisch complot?

Chiant | 17-01-17 | 19:54

Met welke virus zijn deze UvA vrouwen besmet? Het gaat wel erg hard met de aanbidding van de islam in Amsterdam!

lanexx | 17-01-17 | 19:52

@Chiant | 17-01-17 | 19:43
Aangaande het enige echte gevaar dat ons land bedreigt kan je de PVV niet bepaald extreem-links noemen. Integendeel lijkt me. Wat er aan economisch-extreem-links is, slijt er wel af onder druk van de realiteit die zegt dat je enkel socialisme kan bedrijven als er ook geld verdiend wordt met een (deels) kapitalistische instelling.

McMarx | 17-01-17 | 19:52

Zoveel subsidie en zoveel kennis... en dan zo een slecht werkende en amateuristische livestream.

basweetutwel | 17-01-17 | 19:52

tipo | 17-01-17 | 19:43

Klopt. Goede obsevatie. Die zijn inderdaad niet bevriend.

Basil Fawlty | 17-01-17 | 19:51

Ah, UvA staat toch al decennia voor Uithangbord voor Anti-semieten
dat merk je vrijwel overal waar je komt op die universiteit

Tobi | 17-01-17 | 19:50

@FW Ta-183 Huckebein | 17-01-17 | 18:49


Dat is exact het argument dat zo leuk is. Als Joden die zich in de Westbank vestigen verwerpelijke kolonisten zijn, waarom mogen we Marrokanen niet ook zo beschouwen?


Het is geweldig om het gedraaikont te zien wat dan onstaat.

omanders | 17-01-17 | 19:49

@Mr.Robot777 | 17-01-17 | 19:13
Het was niet zo dat er nog geen Joden woonden. Wat heet, het was het enige gebied ter wereld waar op vele plekken een Joodse meerderheid bestond - een situatie die al bestond tijdens de tijd van het Ottomaanse rijk. De keuze om juist daar een Joodse staat te stichten was dan ook niet zo heel vreemd.

Opslag Medium | 17-01-17 | 19:49

Meeste zorgen heb ik inderdaad om het gebrek aan verstandig, ongecensureerd en kritisch tegengeluid.
Overgenomen worden is één, je laten overnemen is nog wat anders.

LuckyGirl | 17-01-17 | 19:48

Abou JahJah was al eens namens de AEL op de UvA, in 2003. Al vaker gemeld hier. Volksmenner, zaal stampvol jonge hoofddoekjes, lynchsfeer. Ach, zoek het allemaal uit verder.

Nanker Phelge | 17-01-17 | 19:47

@necrosis | 17-01-17 | 19:41
U mag van mij juist alles wel zeggen, getuige mijn tegel @19:30. En dan reken ik u zeker niet tot de gekken die ik graag bijtijds herken. Ik ben bekend met uw oeuvre in deze panelen en verdenk u van in beschaving verkerend gezond doch kritisch verstand.

Chiant | 17-01-17 | 19:46

Basil Fawlty | 17-01-17 | 19:37

Moet zijn "jouw reactie" Sorry! (werd vandaag al op de vingers getikt door de Graaf ;) :) )

Basil Fawlty | 17-01-17 | 19:45

Tja, de een verkoopt een fascistische ideologie als religie, de ander noemt landverraad wetenschap.

kadoendra | 17-01-17 | 19:45

Gerustellende gedachte is misschien, dat Navest (Islamic State) en JahJah (Hezbollah) elkaar gewoon dood wil hebben.

tipo | 17-01-17 | 19:43

@McMarx | 17-01-17 | 19:39
Neen, dank u. Ik neig niet naar een stem op extreem-links.

Chiant | 17-01-17 | 19:43

Abu Jahjah is natuurlijk wel de specialist bij uitstek, op het gebied van het islamitisch kolonialisme in het huidige Europa.

de honden blaffen... | 17-01-17 | 19:42

Koloniseren, dat gaat toch over de islamitische enclaves in de Randstad?

basweetutwel | 17-01-17 | 19:42

Chiant | 17-01-17 | 19:30

Ok. Maar de gek is al her- of erkend (zo u wilt) en zie aub ook mijn 19:37 tegel. Misschien wordt het dan wat duidelijker wat ik bedoel.

Basil Fawlty | 17-01-17 | 19:42

@Chiant | 17-01-17 | 19:35
Bijna eens, ik wil niet dat die lieden kunnen kiezen.
Mannen die in jurken lopen hebben in feite al gekozen, dus enkeltje zandbak lijkt me voldoende.
Mag ik natuurlijk niet zeggen maar dat zal me jeuken.

necrosis | 17-01-17 | 19:41

Is het nou een vraag:
"Is Colonialism Still With Us?"
of is het een stelling:
"IS Colonialism Still With Us!"?
.
Overigens, als voorstander van VvM (de grens ligt bij oproepen tot geweld) zeg ik:
natuurlijk zal je erg veel idiote dingen gaan horen en lezen.
Zonder VvM is de wereld gevaarlijk saai (zwaait naar onder andere Hans Teeuwen, GS en alle reaguurders hier).
Dat laat ik me niet afnemen door een A.J.J of UVA.

LuckyGirl | 17-01-17 | 19:40

@Chiant | 17-01-17 | 19:35
Zo simpel zou het kunnen zijn.
Blijkbaar is er een andere agenda.
Stemt allen PVV.
*screenshotje maken doet*

McMarx | 17-01-17 | 19:39

Ook dit soort mensen mag je niet het recht en de vrijheid ontnemen om hun mening te geven, hoe weerzinwekkend die ook moge zijn. Dat recht moeten echter ook de autochtonen hebben, maar dat wordt hard onderdrukt; zie b.v. het schijnproces tegen Wilders. Dat niemand meer durft te zeggen dat het getinte jongeren zijn die de buurt onveilig maken, is toch wel zeer tekenend voor het omgekeerde racisme dat nu in NL overheerst.
Wat daarentegen wel rechtelijk toegestaan en hoogst noodzakelijk is wordt daarentegen niet of nauwelijks gedaan: hard en onmiddelijk optreden tegen alle subversieve en criminele activiteiten die tegenwoordig het kenmerk zijn van de importgemeenschap.

zbb | 17-01-17 | 19:39

Ci Ty33 | 17-01-17 | 19:11

Ty. zal je vertellen. Jou reactie is exact de reactie die liberale seculiere Turken hadden begin 2000. "Maar er is toch niks mis met Erdogan. Hij komt intelligent over en is welbespraakt. Hij heeft vast het beste voor met Turkije." Nou de gevolgen zien we nu. Veel van die journalisten die dat toen zeiden zitten thans in de gevangenis. Het feit dat iemand welbespraakt houdt niet in dat iemand je leuk vindt. "Fool me once shame on you. Fool me twice shame on me," zoals en Engels spreekwoord luidt.

Basil Fawlty | 17-01-17 | 19:37

@necrosis | 17-01-17 | 19:30
Laten we, heel eenvoudig, realistisch en snel haalbaar, beginnen met een wet die meervoudige nationaliteiten verbiedt. Dus kiezen en inleveren.

N.B: verdragen kunnen aangepast en/of opgezegd worden, dus daar zit geen tegenargument.

Chiant | 17-01-17 | 19:35

Wat nu op de UVA zit zit over 10 jaar in de 2de kamer of in de top van een ministerie of andere (semi) overheids instanties. We kunnen kiezen wat we willen de linkse 5de colonne verjongd iedere generatie en de baantjes carrousel zet ze op cruciale plaatsen in onze samenleving.

mierus | 17-01-17 | 19:35

Lieden als Dyab Abou Jahjah zou je gewoon het land uit moeten smijten.
Simpelweg om dat ze staatsondermijnend zijn.
Weg met die hitsende jurken!

necrosis | 17-01-17 | 19:30

Maar los daarvan: je kunt dus aan een Nederlandse universiteit tegenwoordig een "onderzoek" baseren op chatten. 
Echt.

wapster | 17-01-17 | 19:30

@overVecht | 17-01-17 | 19:10
"Althans. dat zou je mogen verwachten."

Laat hem nu juist daar de angel zitten.

@Basil Fawlty | 17-01-17 | 19:16
Ik zeg ook niet dat je hem moet faciliteren en al helemaal niet direct of indirect met (hulp van) publieke middelen. Ik zeg wel dat ik geen heil zie in het verbieden van meninkjes en pamfletten in welke vorm en hoe abject dan ook. Ik herken de gek liever op tijd dan dat deze ondergronds gaat.

Chiant | 17-01-17 | 19:30

Eh, niks ter verdediging van de heer jahjah, maar die "4 Israëlische tieners" waren natuurlijk wel gewoon soldaten in bezet gebied. Niet veel anders dan "Duitse tieners in Rotterdam" in 1943. En ja, die liepen ook een zeker risico.

wapster | 17-01-17 | 19:27

Identiek: we hebben met de achterbuurvrouw een praatje gehad en zij heeft ook gezegd dat haar dochter de lagere school niet leuk vindt. Omdat we normaalgesproken niet in staat zijn om wat zinnigs te doen als tegenprestatie voor ons zwaar gesubsidiëerd bestaan, grijpen we dit als kans aan om onze eigen mening over de Nederlandse sociale gemeenschap als wetenschappelijk onderzoek te presenteren. We kunnen dit daarna altijd nog wel ontkennen als deze fraude bekend wordt.
-
Het is werkelijk aan de tijd, dat alle niet-exacte studies worden opgeheven.

zbb | 17-01-17 | 19:26

down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, major media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom. Vrij naar Michael Ellner. Wat ik hiermee wil zeggen is het volgende: je zou verwachten dat types zoals Abou JahJah al lang de status van paria zou hebben en dat niemand hem wil aanraken, zelfs niet met een stok. En toch? Meneer mag gewoon in zomergasten op komen draven en hier weer. We leven in een "inverted reality".

Mr.Robot777 | 17-01-17 | 19:24

Weet iemand waar de live-stream te vinden is?

Ci Ty33 | 17-01-17 | 19:22

soms kan het in het belang van 's lands opebare orde en veiligheid zijn om zelfs universiteiten onder curatele te stellen of te sluiten.

krelus | 17-01-17 | 19:20

@overVecht | 17-01-17 | 19:10
Neem je in die menig ook mee dat het hier om de UVA gaat?

McMarx | 17-01-17 | 19:19

Chiant | 17-01-17 | 19:00

Ja maar deze man heeft al genoeg podium gehad. Hoeveel ruimte moet je zo'n radicale idioot nog geven? Hij is nota bene ontslagen bij de krant waar hij voor schreef omdat ze hem te radicaal vonden. D'r is ergens een grens en die heeft hij ruimschoots overschreden. En geloof me hij krijgt er ook nog ruim voor betaald om daar een uur zijn achterlijke denkbeelden ten toon te spreiden. En waarschijnlijk zal menigeen GL studentenmutsje bij die bijeenkomst in extase nog van de stoel glijden ook. Diep triest dit.

Basil Fawlty | 17-01-17 | 19:16

Ze kunnen het beter de Joseph Goebbels Schtaatsch Universiteit gaan noemen daar.
Hekken eromheen en uitroken dat terroristenkot!

pennestront | 17-01-17 | 19:16

Met staatsteun gestimuleerde hippieboerderij die UvA gatver.

prutsclown | 17-01-17 | 19:14

telelezer | 17-01-17 | 18:53

#notanargument vrij naar Stefan Molyneux. Waarom zouden joden meer bestaansrecht hebben om zich daar permanent te mogen vestigen dan andere volkeren? Voor alle duidelijkheid: ik ben zeker niet anti-Israël maar als er iets een zionistisch complot is geweest, dan is het wel de manier waarop de staat Israël is ontstaan. Eufemistisch gezegd: dat verdiende niet echt de schoonheidsprijs. In de loop van duizenden jaren zijn landen cq grondgebied gekomen en gegaan hoofdzakelijk vanwege landjepik = oorlogen. Men kan toch niet alles weer terugdraaien? Voorbeelden te over zoals het Romeinse Rijk, Spaanse overheersing, Ottomaanse rijk, 1e wereldoorlog, 2e wereldoorlog. Dus: omdat er een Joodse geschiedenis was hebben ze ook automatisch recht op een staat op die plek? De logica ontgaat mij in deze.

Mr.Robot777 | 17-01-17 | 19:13

De UvA is het nog niet waard om tegenaan te pissen...

Alpengeist | 17-01-17 | 19:11

Hij krijgt ook vrij spel van Van Aartsen om zijn haat hier in Den Haag te verspreiden op 9 februari in een buurt (Schilderswijk) die de moslims al helemaal hebben overgenomen denhaagfm.nl/2017/01/16/omstreden-acti...

Dinand | 17-01-17 | 19:11

Tijdje geleden in de zaal gezeten bij debat waaraan die Abou JahJah ook mee deed. (Het onderwerp was niet islam of M.O.) De eerlijkheid gebied me te melden dat die AJJ een stuk intelligenter en vooral consistenter was dan zijn mede-panellid dat nota bene docent op een universiteit bleek te zijn. En dat zou vanavond ook wel kunnen gebeuren.

Ci Ty33 | 17-01-17 | 19:11

@Chiant | 17-01-17 | 19:00

Naar mijn mening juist wel. Dé plek waar er wellicht nog wél kritische vragen worden gesteld... Althans. dat zou je mogen verwachten.

overVecht | 17-01-17 | 19:10

@TheBurnerMan 19:01
Dat was het ook:
"DeSicherheitspolizei liet in 1943 weten dat de Universiteit van Amsterdam de rustigste van allemaal was" en.aup.nl/wosmedia/3370/vol_20_nr_2_-_...

tipo | 17-01-17 | 19:10

Universiteit van Allah.

Slipsnifter | 17-01-17 | 19:10

De nieuwe neo-kolonisten zijn bedrijven als Facebook. Zouden ze dat doorhebben? Verder mag tegenwoordig zelfs de kleuterschool op de hoek zich universiteit noemen. Uva is the new Ibn Ghaldoen!

Rest In Privacy | 17-01-17 | 19:09

Ik baal in ieder geval stevig van die kolonisten in ons land. En collaborateurs blief ik ook niet.

TheOneWhoKnocks | 17-01-17 | 19:08

Serieus. Na dat artikel in de NRC vandaag zou je toch denken dat de UVA misschien, heel misschien aan zelfreflectie doet. Maar nee, ze hebben daar zo'n godsgigantische plank voor de hersens dat ze gewoon doorgaan. Doen ze het er nou om? Puur om ieder weldenkende mens te jennen? Naaaaah. Ze zijn gewoon olie- oliedom en achterlijk. "Welcome to the SJW world."

Basil Fawlty | 17-01-17 | 19:08

Wat vindt de kalief van de UvA hiervan?

illuvatar | 17-01-17 | 19:06

lees: 't odium rond deze vraag stellen is al gevaarlijk.

Der Paulie | 17-01-17 | 19:03

Die reactie van de UvA ook echt:
''... een pre als een [onderzoeker] de relevante netwerken weet'' En verder geen woord over dat mevrouw opriep tot Jihad, of moeten we dat scharen onder ''betrokken'' antropoloogje spelen?
Is Marrokko.nl trouwens tegenwoordig het relevante netwerk om onderzoek naar IS te doen en tevens zelf even snel wat olie op het jihad vuur te gooien? Mag ik er even wijzen dat het met IS om vijanden gaat waar we volgens de Franse president na de Parijs-aanslag mee in oorlog zijn? Is dit dan geen strijden/oproepen tot strijden bij een vreemde krijgsmacht waardoor je het Nederlanderschap ontnomen kan worden. Inleveren dat paspoort mevrouw de UvA antropoloog.
Anyway, de UvA maakt het ook weer erg makkelijk om ze als universiteit weinig serieus te nemen.

moonshiner3519 | 17-01-17 | 19:03

Eigenlijk zou die hele organisatie doorgelicht moeten worden door de AIVD, dit zijn een Nederlandse versie van 'unamerican activities'. Want in principe is zo'n universiteit bezig de samenleving te ondermijnen, of in ieder geval de mogelijkheden te onderzoeken hoe zulks te bewerkstelligen.
Als de politie een burger thuis mag intimideren omdat ie iets poept op facebook of twitter, vind ik het niet meer dan redelijk dat een organisatie als de UvA mag aangesproken worden op staatsondermijnende activiteiten.

DearMud | 17-01-17 | 19:02

Zouden die De Winter en Durlacher dan tóch gelijk kunnen hebben gehad?
Kunnen Joden gelijk hebben (?), dat wordt nog 'n heikele vraag in deze modderpoel, en de damp, 't odium rond deze vraag stellen is als gevaarlijk.
Gaat De Bezige Bij nog reageren, eh, inhoudelijk, over de heisa rond Aboe-nog-iets.

Der Paulie | 17-01-17 | 19:02

Wat zou dat UVA zo'n 70 jaar geleden een perfect locatie voor de NSB zijn geweest.

TheBurnerMan | 17-01-17 | 19:01

@overVecht | 17-01-17 | 18:55
Mee eens, ik ben ook tegen het verbieden van meningen, hoe abject ze ook zijn.
Maar of een *kuch* wetenschappelijke instelling dan het podium moet faciliteren voor dit soort totaalidioten....

Chiant | 17-01-17 | 19:00

deze instelling is de naam universiteit onwaardig, wat een schertsvertoning. Het zou een instituut van wetenschap moeten zijn, het is een broeinest van islam.

illuvatar | 17-01-17 | 18:58

En toch.... Laat hem vooral zeggen wat hij wil zeggen en dat breed uitmeten in de media. Alleen dán kan men de idioterie en het gevaar van deze gek inzien. Liever én publique dan in achterkamertjes.

overVecht | 17-01-17 | 18:55

Dat die Abah NeehNeeh komt zie ik nergens staan. Wel 'surprise speaker' maar dat kan even zo goed ook Malek Ramadan zijn.

McMarx | 17-01-17 | 18:54

"..de hypocriet welke meent dat Joden weg moeten uit die 'zionistische entiteit' (het woord Israël kan ie niet uitspreken) omdat ze er van oorsprong niet thuishoren.."
@ FW Ta-183 Huckebein | 17-01-17 | 18:49
.
Ze wonen daar al meer dan 3000 jaar. Dus enig verblijfsrecht hebben ze wel.
https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_Israel

telelezer | 17-01-17 | 18:53

Ach, de UvA, wie neemt die krijsmeisjes nog serieus?

3*links=rechts | 17-01-17 | 18:52

Zeg NVAO, wordt het niet eens tijd voor een grondige visitatie tot op het bot van deze faculteit?

Chiant | 17-01-17 | 18:50

Ah, de hypocriet welke meent dat Joden weg moeten uit die 'zionistische entiteit' (het woord Israël kan ie niet uitspreken) omdat ze er van oorsprong niet thuishoren.
Welnu, moslims horen er hier ook niet oorspronkelijk thuis dus mijn vraag aan Aboe JaJa is wanneer hij en zijn mede pedo-Mo vereerders ook opzouten.

FW Ta-183 Huckebein | 17-01-17 | 18:49

Wát een club.

Lewis | 17-01-17 | 18:47

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken