Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Kijk. Marokko verbiedt boerka

Salima van Saarloos heeft een huilende brief aan Koning Mohammed VI gestuurd. De Jonge Socialisten organiseren komende donderdag een sit-in op het strand van Rabat. Farid Azarkan durft niet meer onder de douche. Bij de Groene Amsterdammer zijn ze boos alle adverteerders in Marokko aan het nabellen. Maar zo pregnant als onze favoriete Facebookfundi's 'Trots op Islam' heeft niemand het nog geformuleerd. "Dag des Oordeels komt nu echt vlakbij." Allemaal verschrikkelijke islamofobe rotracisten natuurlijk, daar in Marokko.

Reaguursels

Inloggen

Marokko verbiedt Boerka.
Hadden we Boer Koekkoek nog maar.
Boer K. had dan Marokko verboden!
Boer K. had samen met Vader Abraham een hit met :
Den Uijll is in den Olie !
youtu.be/T4xZXPLsKi8

alshetware | 11-01-17 | 13:15

Radicalen vallen ook in Marokko buiten de boot.

alshetware | 11-01-17 | 06:35

@Grob E. Boll | 10-01-17 | 18:09:
Helaas heb je helemaal gelijk. Wat dat betreft kent de naïviteit van de Nederlanders totaal geen grenzen. Blijkbaar hebben we niets geleerd sinds 1940.

prakkie | 11-01-17 | 02:47

Alles voor het tourisme.

MistaRazista | 11-01-17 | 01:57

@watergeus | 10-01-17 | 09:17
"In Marokko mogen geen boerka's meer worden verkocht of gemaakt en ook geen nikabs, die alleen de ogen vrijlaten. "

Is dat dan later toegevoegd, of lees je er gewoon overheen?

peterdh | 10-01-17 | 21:35

Allemaal elite-racisten daar in Marokko.

Binnenbaan | 10-01-17 | 20:46

-weggejorist-

John Lamaer | 10-01-17 | 20:15

Nou niet echt, Marokko heeft de verkoop van de Afghaanse boerka verboden, je weet wel dat blauwe ding. Maar niet de Niqab en al helemaal niet de traditionele Marokkaanse gezichtsbedekking.

Mohamed80 | 10-01-17 | 19:02

Mensen, dit is best wel ernstig. Beseffen jullie wel dat een vooruitstrevende burgemeester of populistische minister-president in Marokko straks tegen zo'n middeleeuwse rifaap gaat zeggen: "dat mag hier niet en als het je niet bevalt rot je maar op naar Nederland"? En dat ze dat dan allemaal nog gaan doen ook? En dat er hier genoeg mensen zijn om ze op te vangen en "welkom in ons land" staan te zingen terwijl ze behulpzaam zijn bij het vertalen van de sharia naar het Nederlands?

Grob E. Boll | 10-01-17 | 18:09

@ walgelijke gutmenschen van DENK/VARA/JOOP/PVDA; in jullie wegkijkerige vieze faces !!!

Tutanchamon | 10-01-17 | 17:23

De koning van Marokko, een directe nazaat van mohammed?! Die zal toch wel weten hoe het heurt? Niets in dat land gebeurt trouwens zonder dat de koning het weet/wil. Hij weet ook, dat er heel veel criminele Marokkanen Europa onveilig maken. Waarom zou hij daar niets aan willen doen?

echt niemand | 10-01-17 | 16:29

Als je heimwee naar je Burqa hebt, komt je toch gewoon naar Nederland?

Raider Twix | 10-01-17 | 16:18

"Als je in de Arabische hoofdsteden kijkt vind je ook geen hoofddoeken , die zijn allemaal in NL gedumpt "
@ Jetstream | 10-01-17 | 13:44
.
Toen ik zo'n 10 jaar geleden enkele malen in Marokko en Tunesie op vakanties ging was daar geen enkele hoofddoek te bekennen
Het is allemaal van de laatste tijd.

telelezer | 10-01-17 | 16:00

Even snel doorheen gescrolled voor linkjes naar moslim jankmuilen op FB of Twitter, maar helaas... Want in moslimlandje he?

ZegMaar | 10-01-17 | 15:26

@koter | 10-01-17 | 12:57
Ja, je kunt er alles wel bijslepen. Die hayek was helemaal iets anders.
.
Even verderop leven de Touaregs, ook islamitisch. De mannen bedekken hun gezicht:
www.google.nl/search?q=tuareg+men&...
En de vrouwen niet:
www.google.nl/search?q=tuareg+men&...
.
Welke conclusies zullen we daar uit gaan trekken? Geen natuurlijk, want die conclusies bevallen niet.

Peter_K | 10-01-17 | 14:39

o veel boerka's heb je niet in Nederland. Begrijp daarom ook niet waarom er zo veel aandacht voor is.
Mocro2897 | 10-01-17 | 09:36
.
Potloodventers zijn er ook niet veel van. Toch is daar een wet tegen gemaakt. Buiten dat. Met een gezichtsbedekkende kleding minacht je ALLE mannen want alle mannen zijn seksisten. O ja nog iets. Er is al een wet want je mag geen gezichtsbedekkende kleding dragen in het openbaar maar toch word dat vrouwonvriendelijke gewaad geaccepteerd. Waanzin.

Nikstc | 10-01-17 | 14:13

Ze mogen ze niet maken/verkopen maar wel dragen.
Duuuusss, het is eigenlijk een bietje net als ons wiet beleid: je mag het niet verbouwen maar wel roken... Totaal nutteloos dus, onze coffeeshops zitten ook nog steeds potvol.

Granny_Weatherwax | 10-01-17 | 13:45

Als je in de Arabische hoofdsteden kijkt vind je ook geen hoofddoeken , die zijn allemaal in NL gedumpt .

Jetstream | 10-01-17 | 13:44

@keestelpro | 10-01-17 | 09:28

Dat doet Nederland ook hoor! Wij exporteren goed opgeleide mensen met geld en inzet, zodat het beoogde doel van het arbeidersparadijs waarin eenieder gelijk is onder alla en kalief Juncker met hoog tempo naderbij komt.

Opslag Medium | 10-01-17 | 13:40

Met zulke mannen zou ik mijn dochter óók wegstoppen achter een paar kwadraatmeter textiel.

3*links=rechts | 10-01-17 | 13:35

Racisme! O, wacht.....

Vogelbeest | 10-01-17 | 13:18

-weggejorist-

ergveelstijl | 10-01-17 | 13:06

Peter_K | 10-01-17 | 12:42

De boerka en niqab als zodanig niet maar gezichtsbedekkende kleding weldegelijk. In Marokko was het t/m de Franse kolonisatie heel gewoon om de hayek te dragen - feitelijk een hele lange witte kleed die je om je lijf wikkelde iclusief gezicht. Dit kleed was in de Maghreb de standaard maar ook in het Ottomaanse rijk. Later zijn vrouwen in de Maghreb de djelleba gaan dragen...was initieel als schaamteloos werd gezien omdat de djelleba in haar oorsprong kleding voor mannen is. Het was dus ongehoord dat een respectabele vrouw een djelleba droeg. Vergelijkbaar met de broek hier.
Dit is de hayek: www.yourmiddleeast.com/features/burqa-...

koter | 10-01-17 | 12:57

De boerka en de niqab hebben nooit onderdeel uitgemaakt van de Marokkaanse cultuur, bovendien presenteren ze een intolerante vorm van de islam, een goede zaak dus dat ze verbannen worden.

Peter_K | 10-01-17 | 12:42

Koning Hassan is een koning!
keestelpro | 10-01-17 | 09:19

Die is al bijna 18 jaar dood.

koter | 10-01-17 | 12:40

Boerenkaas wordt gemaakt van rauwe melk en kan de listeriabacterie bevatten , deze listeriabacterie kan gevaarlijk zijn voor zwangere vrouwen.
Zwangere mannen (o.a: Gerard Joling , Gordon Heuckeroth , René Froger ) kunnen deze kaas zonder probleem eten .

alshetware | 10-01-17 | 12:38

Alsof dit wat zegt (aannemend dat het bericht klopt). Een wet maken en een wet naleven en handhaven zijn twee verschillende zaken. Marokkaanse modernisten (vaak de Francophone elite) hebben in het verleden wel vaker geprobeerd dit soort ideeën door te drukken. Is op papier ook gelukt (zoals met de hervormingen van het familierecht) de praktijk is echter anders. Veel mensen wagen zich er niet aan hun handen te branden aan zaken die als anti-islamitisch kunnen worden aangemerkt. Dode letters dus. Punt twee is dat Marokko de islam als staatsgodsdienst heeft; wetten mogen hiermee dus niet in tegenspraak zijn. De vraag is dus is dit werkelijk een wet als zodanig of een tijdelijke maatregel in verband met terrorismedreiging?

koter | 10-01-17 | 12:35

Straks komen die halvegare tentdragers allemaal deze kant op omdat het daar niet meer mag.

jochum1980 | 10-01-17 | 12:24

Nu hier (en in de rest van de wereld) nog. Uitermate grappig dat juist Marokko hier de trendsetter is ;-) Nu kunnen de gütmenschen ook niet meer roepen dat het racisme is als de westerse wereld het gaat invoeren... we zijn ten slotte niet de eersten meer.

kanon0503 | 10-01-17 | 12:15

Mohammed mag wel. Mo met ham mag niet. Raar..

marcoplarco | 10-01-17 | 12:10

We horen niets als het gaat om de verplichting tot het dragen van hoofdbedekking voor vrouwen in Iran. Maar als het andersom is zijn de rapen gaar. Meten met 2 maten!

EJHBlalalalala | 10-01-17 | 12:01

Go Koning Hassan go! (en laat ook even een circulaire in Nederland rondgaan).

Dank!

LJBrinkhorst | 10-01-17 | 11:56

Noltie | 10-01-17 | 09:18 Volledig mee eens.

M.uppet | 10-01-17 | 11:53

Mooi dat hun koers nog steeds mee gaat met het Westen. Maar ze kunnen nog wel veel leren qua photoshop.

abortuskliniek | 10-01-17 | 11:52

@deHagenaar | 10-01-17 | 11:26
.
Verbieden helpt niet, dan gaan ze namelijk rellen en aanslagen in naam van Jawallah en de 7 Sickbockjes, want Haram etc.
De enige manier waarop je die beroepsidioten nog een beetje in de pas kunt houden is ervoor te zorgen dat je een grotere knuppel dan zij hebt en er ook hard mee weet te slaan. Dat weet Assad, dat weet die Sissi van Egypte, dat weet Putin, dat weet Trump, dat wisten Mubarak, Saddam en Khadaffi. Alleen wij willen het niet weten want zielig, burgerrechten, medelijden, vrijheid voor iedereen en Islam is een prachtig iets en ga zo maar door...
Zachte heelmeesters etc., enfin, vult u maar aan.

Graaisnaaiert | 10-01-17 | 11:47

Dat ik dit ooit nog zou zeggen... Go Marokko!

Barkruk2 | 10-01-17 | 11:29

De reden dat Marokko dit verbiedt is vanwege het groeiende moslimfundamentalisme in het land. De regering is tamelijk seculier/gematigd islamitisch en weet als geen ander dat het land naar de tering gaat wanneer fundamentele haatbaarden aan de macht komen. In bijvoorbeeld Egypte of Jordanië etc. doet men hetzelfde: daar is de moslimbroederschap verboden. Ze hebben er immers ervaring mee wat er gebeurd wanneer extreme moslims politieke functies gaan bekleden: het werkt gewoonweg niet en veroorzaakt alleen maar ellende. Goede zet, Marokko!

deHagenaar | 10-01-17 | 11:26

-weggejorist-

Demrocks | 10-01-17 | 11:25


Beste mensen, men verbiedt de boerka en niet de nikaab.
Een boerka heeft een netje voor de ogen en een nikaab niet. Dat is het enige verschil. Dus begin onszelf maar niet rijk te rekenen.

watergeus | 10-01-17 | 11:24

En met carnaval dan?

maar toch | 10-01-17 | 11:24

De ene autoritaire figuur zegt doe aan, de ander- maatschappelijke consensus?- zegt doe uit. Schiet niet echt op vrees ik. De boerka is één ding, het uniforme kleedgedrag van conservatieve turken en marokanen kent (en wellicht verbergt) over het algemeen een hoop visuele ellende, naast de hoofddoek (enkele, dubbele, strakke, losse), zijn er allerlij hobbezakken voor de vrouw, zoals de uniforme vuilnisjassen, je weet wel waar de vrouwen in lopen, die van onverwoestbaar soort spijkerstof (waar worden die dan gemaakt, n aparte fabriek?)- zien er vaak groezelig en vies uit, het zal ook zeker een geldkwestie zijn. Gemakzucht mischien ook. Het zijn keuterboertjes. Niet per se slechte mensen (wel irritant omdat ze out of place and time zijn met hun mentaliteit, want de boerderij is er al lang niet meer). We hebben destijds wel iets laten liggen aan hun integratie (jawel, rechts zeker ook, want lekker goedkoop arbeidskrachten halen, en verder niet naar om kijken, niet wat je in huis haalt en hoe het verder met ze gaat. Oja dat mocht links opknappen, die zijn meer van het softe gelul, nee wij van rechts, die investeert en cashed privee en dumpt de lasten de collectieve heg over).
Als je het al hebt over een vrije samenleving, dan wat? Ons eigen recente verleden staat ook bol van de (repressieve, of juist representatieve) kleding gebruiken en voorschriften. Ik geef toe als er naast de burka ook nog allerlij abject godgelul in het geding is, neig ik ook naar verbieden- weg wezen, bek houden doe maar privee. Maar het zal niet echt helpen om dit te verbieden op algehele schaal om die mensen ook echt te veranderen. Wel graag de poetsdoekkies af bij werk in de publieke ruimte aub (balie werk, kassa). En wat nou, na maart? dacht je echt dat de oetlul van de pvv hier een oplossing voor heeft? trap er niet in. Interessanter is het om te kijken hoe zoiets in marokko plaats vindt, hoe de discussie daar gaat, de implementering, handhaving.

Hè Bah | 10-01-17 | 11:22

Bijtendehond | 10-01-17 | 11:02

Blijft zelfde bron(NOS)

Weidmannsheil | 10-01-17 | 11:18

Overigens, je zal maar koning zijn, van dat zooitje zeg. De meeste IS-strijders komen daar vandaan, in den vreemde weten je onderdanen zich niet te gedragen en staan bovenin de criminaliteitscijfers, de naam Marokkaan alleen al roept wereldwijd vooral negatieve associaties op, dan baal je toch gewoon als een stier dat je geen Koning van Denemarken of Sultan van Johore geworden bent?

Graaisnaaiert | 10-01-17 | 11:17

Gaat een enorm probleem worden, want die ouwe Mo was natuurlijk niet helemaal gek. Hij wist wat voor vlees hij in de kuip had, de enige manier om die vrouwen een beetje te beschermen tegen hun testosteronreutjes was om ze volledig te bedekken en als ze zopen waren ze nog minder te handelen, dus ook maar een alcoholverbod...
#Geschiedenislogischverklaard.
On topic, prima. Nu nier nog. Hophop de Verlichting in met die cultuur. Vrouwen zijn niet eng, zijn geen bezit en geen 2e-rangsburgers zonder echten. Gaan onze IQ-84ers hier nog problemen mee hebben...

Graaisnaaiert | 10-01-17 | 11:11

Ze moeten een verbod op Marrokanen uitvaardigen in Marokko.
Mark_D_NL | 10-01-17 | 09:27

AlstublieftZeerBeleefd niet!!! Dan gaan we het hier nòg drukker krijgen met plaatselijke theekransjes...

DikkeLollie | 10-01-17 | 11:05

Kan er geen verbod komen op Marokkanen in Nederland?

Uw Psychiater | 10-01-17 | 11:01

Heeft iemand enig idee waarom Marokko dit heeft besloten? Nee, he. Dat dacht ik al. Want als je dat er bij gaat zetten kan je je interpretatie niet meer de vrije loop laten.

Koos Knak | 10-01-17 | 10:52

-weggejorist-

Weidmannsheil | 10-01-17 | 10:45

Links Nederland:"Marokkanen begrijpen de islam niet en dat burka's en niqaabs vrouwen juist vrijer maakt."

IslamPislam | 10-01-17 | 10:41

98,7% van Marokko is Moslims. De grondwet is gebasseerd op de Islam. Uitgerekend dit land verbiedt de productie en dragen van burka's. Je moet nu wel een verdomd goede moraalridder zijn om dit recht te praten.

salsaparilla | 10-01-17 | 10:36

@Antitheïst | 10-01-17 | 10:19
Als we de huidige koers, waarbij Europa zich als een lam naar de slachtbank laat leiden, voortzetten, dan zie ik die burgeroorlog ook nog wel gebeuren.
Laat het daarbij duidelijk zijn dat de aggressor altijd de aard van het conflict bepaalt. De aggressor is de moslims die de westerse samenleving, normen en waarden verwerpt.
Zoals ik hierboven al zei: Moderniseren + verlichting, of uitsterven. De keuze is aan hen.

Den Heerscher | 10-01-17 | 10:25

Aangezien de NOS het brengt, zeg ik ....Nepnieuws!...Zo..

PijlVader | 10-01-17 | 10:22

Kan het haast niet geloven, die arme meisjes toch!
En nu maar hopen dat dit hier ook snel gaat gebeuren.

Gags Beasley | 10-01-17 | 10:22

@ikzalhandhaven | 10-01-17 | 10:02
Slechts ten dele waar. Het werkt zo bij een gelovige die zijn geloof onderhevig maakt aan de rest van zijn/haar bestaan, zoals de gemiddelde christen in de jaren '60 - '90. M.a.w. bij mensen die een open houding naar de samenleving hebben en het geloof achter de voordeur beleiden en niet de dominante factor in hun eigen bestaan laten zijn.
Echter, indien een doctrine aangehangen wordt die zichzelf afsluit van de buitenwereld (Bible belt, scientology, orthodoxe joden en jawel, de radicale interpretatie van islam), dan zal de gelovige de vrijheid aangrijpen om zich af te sluiten.
Zolang het geloof binnen de eigen kring op deze wijze voortwoekert, zal bij een totalitaire ideologie (zoals de radicale interpretatie van islam) dit eerst leiden tot conflict en uiteindelijk tot overheersing van de omliggende omgeving. Zie de geschiedenis van het christendom en meer recent het opkomen van islamitische regimes in bijvoorbeeld Indonesië en Iran, alsmede de gevolgen van de arabische lente.

Den Heerscher | 10-01-17 | 10:22

Nederland en zeker Europa blijft maar achter de feiten aan te lopen. Welvaart blijkt een groep bestuurders op te leveren die elke connectie met de werkelijkheid is misgelopen. Wegkijken van, en zelfs faciliteren van de fascistische islam is de norm geworden.
Zelfs nu een groot deel van de bevolking eindelijk het gevaar inziet gaat het bestrijden en hoognodige tegenwerken van de haatislam nog als dikke stront vooruit.
Het verbieden van Boerka's en of hoofddoeken is alleen maar symptoombestrijding.
Het verbieden van moskeeën en andere haatverspreidingsverenigingen staat bovenaan de lijst van meest belangrijke overlevingsstrategieën.
Stop met dubbele paspoorten in de politiek en openbaar bestuur.
Halveer ten minste de waarde van een stem van dubbele paspoorthouders.
Verplichte remigratie “vluchtelingen” binnen 10 jaar.
Stop ontwikkelingssamenwerking, dit heeft nog nooit geholpen.
Criminele immigranten per direct uitzetten.
Ook echt uitzetten.
Echt uitzetten.
Uitzetten.
Geldkraan naar tegenwerkend land dicht als deze niet meewerken.
Stop islamitisch (religieus-) onderwijs.
.
We koersen nog steeds recht op een Islamitisch-Europese burgeroorlog af, daar kan geen eventueel Boerka verbod iets tegen doen.

Antitheïst | 10-01-17 | 10:19

Nou leuk om te zien dat alle slimme Marokkanen (die in Marokko zijn gebleven) ook slimme en verstandige dingen doen in hun eigen land. Jammer dat je hun afvoerputje zo schoongeveegd hebben richting Europa maar desalniettemin goede actie!

WatZalIkErvanZeggen | 10-01-17 | 10:17

Mocro070 | 10-01-17 | 10:09
Pak je koffers en ga weg.

Mark_D_NL | 10-01-17 | 10:17

Hallo, we moeten er wel snel bij zijn om nog een exemplaar op de kop te tikken. Die dingen zijn straks antiek en goud waard. Een echt museumexemplaar.

chocolaatje-8 | 10-01-17 | 10:16

O jee, nu krijgen alle boerkadragers een echte vluchtelingenstatus op basis van geloof. Volle bootjes dus!

niemandzielig | 10-01-17 | 10:16

ikzalhandhaven | 10-01-17 | 10:02
Hoe verklaar jij dan het voortbestaan van de kerken in de Bible Belt? De Amish? Joden met pijpenkrullen? Sektes?

Schoorsteenveger | 10-01-17 | 10:13

Boerkaverboden hebben vask minder met vrouwen te maken maar meer met ploffende baardmannen die hun wapenarsenaal onder een boerka verbergen.

Nivelleermarionet | 10-01-17 | 10:12

Sorry, dit moest een repliek zijn op:gnor | 10-01-17 | 09:32

Foezela | 10-01-17 | 10:12

Ja, kijk maar naar ons verleden: Indonesie, Suriname, Antillen..... dáár komt inderdaad het "beste" naar boven......

Foezela | 10-01-17 | 10:11

Nu komen er dus nog meer naar Nederland, omdat het hier wel mag.....

Martec001 | 10-01-17 | 10:10

Anders gezien: Marokko regelt iets wat de PVV niet voor elkaar krijgt. En hopelijk draagt dit bij dat de ene moslim niet de andere is en dat geldt ook voor complete landen.

Mocro070 | 10-01-17 | 10:09

MichelDenHaag | 10-01-17 | 09:51
De salonsocialisten van de PvdA .

blauwe zander | 10-01-17 | 10:06

@ikzalhandhaven | 10-01-17 | 10:02
Vreemd verhaal. Dus zolang we maar geen weerstand bieden aan radicalisme zal het vanzelf verdwijnen. Ik ben geneigd te opperen dat precies het tegenovergestelde moet gebeuren.

keestelpro | 10-01-17 | 10:06

@ keestelpro | 10-01-17 | 09:45
I know. Bij mij in de buurt lopen er 1 of 2 rond in zo'n gepimpte vuilniszak. Niet om aan te zien. Als je jezelf zo nodig wil verbergen moet je maar helemaal niet buitenkomen. Ik hoop dat als straks het boerkaverbod in Nederland ook een feit is (volgens mij moet het nog door de 1e kamer) dat je de politie kan bellen als je er een ziet.

Braboblanke | 10-01-17 | 10:06

@jemagookniksmeer | 10-01-17 | 10:02

De islam is juist het gevaar. Maar die andere groep maakt het alleen maar erger om tegen dit gevaar iets te doen.

roze_bril | 10-01-17 | 10:05

Zal wel moeilijk te begrijpen zijn voor veruit de meeste reaguurders hier maar ik heb het al talloze keren getoeterd: als je de radicale islam wil aanpakken, neem dan een voorbeeld aan islamitische landen. Daar krijgen terroristen de kogel en worden uitwassen verboden. Terwijl die terroristen in Nederland een enkelband krijgen (als dat niet te ongerieflijk is) en wordt iedere maatregel die niet gericht is op directe terroristische dreiging door politiek correcte gutmenschen en hun media verketterd als racisme.
Dus, daarom, nogmaals. De islam is niet het gevaar van onze samenleving, maar de politiek correcte media, politici en hun achterban.

jemagookniksmeer | 10-01-17 | 10:02

Hoe minder weerstand mensen hebben om hun geloof te belijden, hoe sneller ze seculier worden. Religie staat bij de gratie van de weerstand. Mensen hebben een diepere reden nodig en willen hierom strijden. Dat is inherent aan de mens. Nu geloof in het westen verdwijnt, zie je dat het grotere doel zich doorzet in politieke ideologieën.
Haal de weerstand weg en het geloof verliest zijn fundament. Met andere woorden: laat mensen die zichzelf beperkingen opleggen (hoofddoeken, niqaabs etc) hun leven leiden zonder beperkingen op te leggen (hoofddoekenverbod). Zij leven zij aan zij met vrije mensen en zullen dit uiteindelijk overnemen. Niemand die werkelijke vrijheid heeft geproefd, wil nog terug.

ikzalhandhaven | 10-01-17 | 10:02

Ophef voor de buhne. Er verandert pas wat als je gewoon van je geloof af mag vallen, als mensen ook blootgesteld worden aan andere overtuigingen. Tot die tijd zijn het knievallen om niets.

Worajai | 10-01-17 | 10:00

Naomi71 | 10-01-17 | 09:16
Verder durven de Marokkanen hier niets van te zeggen. Geen protesten, geen deugmensch die zich ermee bemoeit.
Bang voor de handhaving aldaar. Vandaar dat veel van die gasten hier trammelant maken.
In Marokko worden ze onmiddellijk finaal in elkaar gerost.

Ommezwaai | 10-01-17 | 09:59

Hoofdoeken worden gedragen door een bepaald soort volk, volk wat Marokko ook liever kwijt dan rijk is, volk wat voornamelijk hier in Europa zit.
Waarom denk je dat Marokko die kansloze onderdanen niet meer terug neemt, omdat ze al verder voor lopen dan wij denken.
Ze mogen misschien geen modern westers land zijn, maar ze hebben dan ook geen last van die achterlijk linkse parasieten bende zoals wij die kennen.

Katvangert | 10-01-17 | 09:55

'Dag des oordeels komt nu echt vlakbij...'
Nederlands blijft een struikelblok..

Titaantje | 10-01-17 | 09:52

Er zijn twee groepen Marokkanen / Turken / etc.:
De mensen met een goede toekomst in eigen land en de mensen zonder goede toekomst in eigen land.
De mensen met een goede toekomst, blijven daar. Dat zijn de apothekers en raketgeleerden, cq. een opleiding. Over het algemeen gaat een goed opleidingsniveau samen met een hoge mate van secularisatie. (Dat Erdogan precies die mensen vast laat zetten, doet overigens denken aan de jaren '30 in Duitsland.)
De mensen zonder toekomst, bestaan uit twee groepen: Te arm om hierheen te komen en net rijk genoeg om hierheen te komen.
De lui die te arm zijn, blijven daar.
De lui die net rijk genoeg zijn, m.a.w. de mensen die hier komen, zijn dus over het algemeen onopgeleid en (daarmee samenhangend) vaker conservatief religieus, alsmede afkomstig uit slechtere sociaal-economische milieus.
We weten allemaal wat voor negatieve statistieken samenhangen met dit laatste.
Al met al krijgen we hier dus ook twee groepen immigranten uit zandbakkië: In het gunstigste geval krijgen we lieden met een sociaal-economische achterstand (en dus oververtegenwoordiging in de misdaad, etc.) en in het slechtste geval krijgen we religieus gemankeerde idioten met een enorme haat tegen alles wat niet islamitisch is. Natuurlijk bestaat er enige overlap tussen de twee.

Dat er dan een aantal "goeie" tussen de rotte appels zitten: Heel jammer. Maak wat mij betreft immigratie legaal, maar stel wel paal en perk aan wie je binnenlaat.
Vluchtelingen - Heel ander verhaal. Die bied je onderdak en stuur je na de oorlog weer terug; of, nog beter, die vang je op in de regio.

Den Heerscher | 10-01-17 | 09:52

Bewijst eens te meer dat werkelijk alleen het uitschot van het uitschot binnen is gelaten in de jaren 70, naam en toenaam graag van degenen die dit op hun geweten hebben.

MichelDenHaag | 10-01-17 | 09:51

Gorteks is de Marokkaanse ripoff van Gore-Tex (r)?

Titaantje | 10-01-17 | 09:48

@Noltie | 10-01-17 | 09:15

Dan wil ik wel haar telefoonnummer.

roze_bril | 10-01-17 | 09:46

-weggejorist-

roze_bril | 10-01-17 | 09:46

'Dag des oordeels komt nu echt vlakbij...'
Ja hopelijk wel. En het oordeel over de islam zal niet mals zijn.

Braboblanke | 10-01-17 | 09:46

Nou nog een verbod op het dragen er van.

a4p | 10-01-17 | 09:45

@Braboblanke | 10-01-17 | 09:42
Ga daar maar van uit. Wie niet ziet dat een boerka 100% evil is die heeft zelf een steekje los zitten.

keestelpro | 10-01-17 | 09:45

Een hoop xenofoben daar in Marokko.
oh wacht...

ron78 | 10-01-17 | 09:45

Kijk. Dat is een goed begin. Met een beetje geluk volgt daarop het verbod op het dragen van zo'n onding.

Braboblanke | 10-01-17 | 09:42

Ik sta er niet meer van te kijken. In Turkije word je raar aangekeken als je zegt dat vrouwen in NL met hoofddoeken op lopen. Moslimlanden veranderen ook, los van de gekkies natuurlijk. De linkse idioten in NL lijken die verandering juist tegen te houden. Kneuzen.

GS410 | 10-01-17 | 09:41

Hier ook gelijk al dat kopvodden verbieden. Zo zonde van die meiden, sommige zien er best wel goed uit.... maar wel zonder zo'n stukkie oud gordijnstof op het koppie.

Ciprinus | 10-01-17 | 09:41

Mocro2897 | 10-01-17 | 09:36
.
En dat willen we graag zo houden.... geen ruimte bieden aan nog meer achterlijkheid van uit de islam

Fatwabuster | 10-01-17 | 09:39

En we weten zeker dat dit geen nepnieuws is?

welstijl10 | 10-01-17 | 09:39

@Mocro2897 | 10-01-17 | 09:36
'Zo veel boerka's heb je niet in Nederland. Begrijp daarom ook niet waarom er zo veel aandacht voor is.'

Ga maar eens naar de dokter met 1 jeukende moedervlek. Dan begrijp je het wel.

keestelpro | 10-01-17 | 09:38

Mocro2897 | 10-01-17 | 09:36
1 is al teveel. Nederland had dat vrouwen onderdrukkende stuk vod al jaren gelden moeten verbieden.

Mark_D_NL | 10-01-17 | 09:38

Het mag wellicht cynisch klinken, maar als ze in Marokko niet meer morgen worden geproduceerd en verkocht, dan je er toch gewoon één in het aanpalende Spanje halen? Gezellig dagtripje voor de hele familie én de garantie dat boerka's op voorraad zijn, want dat is een mensenrecht in de EUSSR. Juncker weet er van!

Reinaert | 10-01-17 | 09:37

Zo veel boerka's heb je niet in Nederland. Begrijp daarom ook niet waarom er zo veel aandacht voor is.

Mocro2897 | 10-01-17 | 09:36

Pas wanneer Marokko de Islam verbiedt, dan is er iets gewonnen. Tot dat moment is het alleen maar voor de vorm.

Glasgow Argus | 10-01-17 | 09:35

Groot gelijk die troep te verbannen, ook in Nederland.
Heeft niks met geloof te maken, maar alleen met oude tradities. Waar je er zo bij moest lopen om een zandstorm te overleven.
Nergens in dat "heilige" boek staat dat jezelf moet aankleden als een pinguin.
Haren bedekken om niet verleiden en blote lichaam bedekken tegen de straling van zon, verder niks.
Vroeger werd je gewoon ontvoerd door een kerel van het dorp verderop als je er te lekker bij liep.

Hiesjes | 10-01-17 | 09:34

Ene Picco Yericho reageerde op mevrouw Salim Utrecht

Picco Yericho
Je hebt gelijk! Zo zie je dat de koning nix te zegge heeft in Marokko, maar de zionisten alles in handen hebben

.... de zionisten....
waarvan akte.

TB2318 | 10-01-17 | 09:34

@Feynman | 10-01-17 | 09:29
Super tegel. Met niet al te veel woorden meer zeggen dan menig sociaal wetenschapper in een heel boel + veel.

keestelpro | 10-01-17 | 09:33

Dan vraag ik me af, mocht er straks wellicht (ook) een verbod komen op het dragen van genoemde hoofdbedekkingen, zijn alle vrouwen dan vogelvrij verklaard omdat ze dan hoeren zijn?

kweethetooknietbeter | 10-01-17 | 09:32

@Mark_D_NL | 10-01-17 | 09:27 Zal net zo zijn als Frankrijk, mooi land maar er moesten geen Fransen wonen. Overigens zullen velen nooit willen zien dat overal waar de Frambozen invloed hadden/hebben niet het beste naar boven komt. Vaak oorlog. Indo-China, Mali, enz.

gnor | 10-01-17 | 09:32

Domlinks is nergens te bekennen omdat ze nog in een staat van ongeloof verkeren, hun hele wereld staat nu op zijn kop. Deugd er dan helemaal niets meer?

Solar666 | 10-01-17 | 09:32

Nu de hoofddoek nog.

Nuchternederland | 10-01-17 | 09:31

Maar het dragen is niet verboden. Dus wie nog geen burka heeft, kan desnoods nog tijdens de winter sale een leuk tafelkleed op de kop tikken en er twee gaten in prikken. Deburkanisatie; als u het doet, doe het dan goed.

Bram van Ojik | 10-01-17 | 09:31

Mark_D_NL | 10-01-17 | 09:27
KK ipv RR

Mark_D_NL | 10-01-17 | 09:30

Geef een seculiere, multiculturele samenleving een kans. Hou geloof tussen de oren. Dat is de enige gebedsruimte die het echt nodig heeft. In de bovenkamer. De rest is fascisme, indoctrinatie en uiterlijke droom. Of het nu katholiek, een sekte, Scientology of de islam is. Als deze stromingen het alleen van de inhoud moeten hebben en niet van toneel en ander uiterlijk vertoon ontstaat weer het fragiele evenwicht om overheersing te voorkomen.

Feynman | 10-01-17 | 09:29

Die "redenen van veiligheid" geloof ik vooralsnog niet echt. Heb nog geen zelfmoordterrorist of kalashnikov-eigenares in Boerka opgepakt zien worden in de afgelopen jaren en het al dan niet ontbreken van een bepaald kledingstuk doet weinig af aan plannen voor moordpartijen. Het is in elk geval een duidelijk signaal naar de wat rabiatere moslimsche medemens en in die hoedanigheid toe te juichen. Dat het geheel zich in een "islamitisch" land voltrekt - des te beter.
Het wordt wel eens tijd dat er meer gematigde moslims van zich laten horen en helpen om de extremisten terug in hun hok te stoppen. Een boerkaverbod voor en door moslims in de 21e eeuw kan ik dan ook alleen maar huldigen.
Maajid Nawaz, Dennis Honing, etc. kom er maar in... Ben benieuwd hoe dit door jullie geduid wordt.

Moderniseren + een verlichting, of uitsterven. De keuze is aan de moslims.

Den Heerscher | 10-01-17 | 09:29

De reden is echter zorgwekkender: steeds meer vrouwen dragen een niqab of boerka. Links Europa heeft jarenlang geroepen dat ook de islam een secularisatie zal doormaken en dat we met zijn allen geduld moesten hebben. Realisten wisten wel beter en nu blijkt maar weer dat het omgekeerde waar is.

Bytemaster | 10-01-17 | 09:28

@GateKeeperNL | 10-01-17 | 09:22
De export van kansloze onderdanen is één van de strategieën van Marokko waar Nederland lering uit kan trekken.

keestelpro | 10-01-17 | 09:28

Ze moeten een verbod op Marrokanen uitvaardigen in Marokko.

Mark_D_NL | 10-01-17 | 09:27

Eigenlijk ben ik toch wel voor zo'n burka als je dat zo bekijkt wie er uit komt. Het is niet voor niets dat ze de winkeldochter van moeder willen verstoppen voor de horizon

Oprisp | 10-01-17 | 09:24

@keestelpro | 10-01-17 | 09:19
Mohammed...lutser.

keestelpro | 10-01-17 | 09:24

ja 17 maart komt nu echt vlakbij

Bram van Ojik | 10-01-17 | 09:24

keestelpro | 10-01-17 | 09:19
Helaas niet. Hij weigert nog steeds zijn kansloze onderdanen terug te nemen die hier geen asiel krijgen.

GateKeeperNL | 10-01-17 | 09:22

Wordt het straatbeeld alleen maar mooier van, kan niet wachten dat dat hier ook aan de orde is.
Hopelijk komt er in maart een mooi antwoord op die vraag.

Titje | 10-01-17 | 09:22

mwahahah.. waar is DENK nu met zijn boerkaverbod is emancipatie in de weg staan...
Snap ut wel van Marokko, de meest achterlijke en meest criminele burgers van dat land vertrekken of zijn richting de EU en bij voorkeur naar Nl. En de weg terug voor hen is begrensd, ze komen er niet meer in!

fikkieblijf! | 10-01-17 | 09:21

Koning Hassan is een koning!

keestelpro | 10-01-17 | 09:19

-weggejorist-

Schoorsteenveger | 10-01-17 | 09:19

Een genadeklap voor het feminisme.

Schoorsteenveger | 10-01-17 | 09:19

Heb het al eens eerder geplempt: zodra een ploflima zich in niqab in een kinderdagverblijf met ongelovige kindertjes opblaast hebben we de dag erna een burqaverbod.

eerstneukendanpraten | 10-01-17 | 09:18

Oh ja, waar is domlinks nu? Al die ophef toen het in Frankrijk gebeurd en in andere landen ter tafel kwam. Nu, in een islamitisch land, wedden dat het stil blijft?

Noltie | 10-01-17 | 09:18

Whahahaha. Al die debiele linkse malloten staan nu letterlijk in hun hempt.
Iedereen die de boerka en nikaab verdedigde is nu officieel een debiel.

GateKeeperNL | 10-01-17 | 09:17

ik bedank voor het kijken. Maar het is gewoon protectionisme want de nikaab mag wel worden verkocht.

watergeus | 10-01-17 | 09:17

Het enige wat ik wil, is de naam van dat lingeriemodel!

Noltie | 10-01-17 | 09:15

Marokko streeft hiermee Nederland voorbij als het gaat om de-islamiseren. Sowieso een strak plan om alle moslimradicalen naar Europa te sturen. Dat ruimt lekker op.

keestelpro | 10-01-17 | 09:12

REAGEER OOK