Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Idiote criminelenclub lyncht burgemeester Weert

“jostheboss.jpg"Blijkbaar kan niet iedereen het verkroppen dat burgemeester Jos Heijmans van Weert door ons werd uitgeroepen tot Nederlander van het Jaar: de Bond van Wetsovertreders heeft aangifte gedaan wegens ‘wederrechtelijke vrijheidsberoving’. Heijmans (D66) sprong namelijk in de bres voor de bevolking van Weert door een rovend, stelend, amokmakend en intimiderend stel Noord-Afrikaans manvolk huisarrest op te leggen. Nu is Nederland gastheer van een aantal opzienbarende en weerzinwekkende organisaties en instanties, maar de Bond van Wetsovertreders slaat toch alles. “De BWO is een organisatie met 200 leden waarvan 20 % vastzitten in de gevangenis, 12 mensen die tot TBS veroordeeld zijn en de rest zijn wetsovertreders die buiten de gevangenis leven.” Ergo: wie buiten de lijntjes kleurt kan zich voor 150 euro per jaar aanmelden bij de Booswichtenclub en als het Openbaar Ministerie die verschrikkelijke Heijmans niet aanpakt doen we het zelf wel. Dat de burgemeester eigenhandig een streep zette door een Noord-Afrikaanse plundertocht en het Limburgse land op die manier behoedde voor een Keulense nieuwjaarsnacht doet niet ter zake, want vrijheidsberoving! “Door het huisarrest op te leggen hadden de asielzoekers niet de mogelijkheid zich vrijelijk buiten het centrum te bewegen, daarnaast heeft de burgemeester dit met voorbedachte rade gedaan door een noodbevel uit te vaardigen en dat is strafbaar.” Och, die arme Heijmans toonde in het verleden nog zijn zachte kant door te strijden voor een goedwillende Syrische familie (moord! brand!) en nu hij roept ‘GENOEG’ wordt hij aan de schandpaal genageld door een krankzinnige criminelenclub. HÉ BWO, DOE EENS NIET!

Reaguursels

Inloggen

Misschien kan de BWO zich ook hard maken voor drie nieuwe olympische sporten? Hun "leden" zijn bij voorbaat geschikt om hier aan mee te doen.
1. discus happen
2. speer vangen
3. kogel koppen
ikkenieweten | 09-01-17 | 13:24

Je vergeet 4. Polsstok-terug-de-grens-over-springen

J.J.Pride | 10-01-17 | 11:59

Deze dwazen kunnen zo aan de slag, horizontaal instromen in Den Haag of Brussel!

Lexus01 | 10-01-17 | 11:07

De bond van bomgordelhandelaren en de bond van kinderverkrachters zijn het niet eens met de asociale houding van Burgemeester Heijmans.

alshetware | 10-01-17 | 06:50

Deze club moet uitgeroeid worden. Totale gekte deze idioten.

ReligionSucks | 10-01-17 | 06:43

Ik snap de verbazing/verontwaardiging omtrent het bestaan van een dergelijke bond niet zo erg in de wetenschap dat dit verrotte land ook jarenlang een belangen vereniging voor pedofielen heeft getolereerd. Alles kan in dit land.

Bite_Me | 09-01-17 | 23:15

Ik wil de Bond van Wetsovertreders best eens laten zien, wat dat precies betekent: de wet overtreden. Dat doe ik gepassioneerd, doeltreffend and without remorse.

arc-en-ciel | 09-01-17 | 20:21

Als de BWO bestaanrecht heeft, dan mag van mij de Partij Voor Naastenliefde en Diversiteit ook bestaan...

Doe mij maar twee ! | 09-01-17 | 18:12

@Berbaar | 09-01-17 | 13:22
Heej Berbaar!! Toch een topic!!

Martec001 | 09-01-17 | 17:43

Mooie term: 'Aso-Asielzoekers' !

Vozz023 | 09-01-17 | 17:29

Die bond van wetsovertreders( ook wel de boevenbond genoemd) heeft natuurlijk recht van bestaan.
Tenslotte mag elke boerenlul zijn recht proberen te verdedigen.
Waar het mis gaat is wanneer dit gajes meent zich te moeten mengen in juridische besluiten.
Dan wordt het toch weer even terug in je mandje, terug in de bak en effe smoel houden.

mallekater | 09-01-17 | 17:19

John Lamaer | 09-01-17 | 16:27
De *asielzoekers zijn* inderdaad *hun* boekje te buiten gegaan. Deze groep asielzoekers *heeft ons bewust* de vrijheid ontnomen.
De laatste zin is foutloos, dat dan weer wel.

automobilaterealist | 09-01-17 | 17:09

@John Lamaer | 09-01-17 | 16:27
Jij kent het boekje dus (ook) niet. Jos kleurt keurig binnen de lijntjes, geheel volgens het boekje. www.burgemeesters.nl/bevoegdheden

Stormageddon | 09-01-17 | 16:42

-weggejorist-

John Lamaer | 09-01-17 | 16:27

Oh ja, nog even dit: ik sta in dit geval wel achter Jos.

whetherthouwouldbe | 09-01-17 | 16:13

Ach, ook deze bond heeft weer eens behoefte aan aandacht. Net zoals Silvana Simons en Peter Rrrrr. De Vries.
Aangifte doen impliceert niet dat het tot vervolging komt. Behalve bij Geert Wilders dan, oké.
De burgemeester heeft het juist aangepakt. Hulde voor deze man. Waren er maar meer burgemeesters die zo heldhaftig zijn. Bijvoorbeeld de burgemeester van Zaanstad?

Albert5000 | 09-01-17 | 16:09

Wel even in het goede perspectief plaatsen: dit is dezelfde burgemeester die al geregeld had dat 5 (vijf!!) minuten na het raadsbesluit dat er asielzoekers in Weert gehuisvest mochten worden, de bussen de poorten van het AZC binnenreden. N.B.: het is een D66'er.

whetherthouwouldbe | 09-01-17 | 16:09

-weggejorist-

Openbaar Mysterie | 09-01-17 | 16:06

Maar..
Ik kan eigenlijk geen aangifte doen van
- Diefstal van mijn fiets
- overlast van mijn buren
- spugen en hoerrr sissen naar mijn vrouw en dochters
- trekhaak in mijn spatbord, geen briefje onder ruitenwisserdt

En iemand kan serieus aangifte doen van het terecht opgesloten houden van de daders?
Bond van Wetsovertreders WTF!

Openbaar Mysterie | 09-01-17 | 16:05

Marie Curieux | 09-01-17 | 15:26
Dus de dierenpoes stemde ook in het voordeel van de halal slachters, het is maar dat U het weet.

blauwe zander | 09-01-17 | 16:03

Bond voor wetsovertreders? Echt? In Nederland? Bananenrepubliek Nederland! Is dit een links clubje? Krijgen subsidie?

whatsgoingon | 09-01-17 | 16:00

-weggejorist-

whatsgoingon | 09-01-17 | 16:00

twitter.com/bwo63
U kunt uw mening geven op twitter over deze trieste club!

iustus | 09-01-17 | 15:57

Wat zou het leven mooi zijn als Joris zijn werk in de realiteit kon uitvoeren! Dit kan alleen in Nederland.Ik stel voor een "Nederlandse stichting" op te richten die de Nederlandse waarden gaat verwoorden in elke rechtszaak (Tegen: KOZP-Art.1-Denk-Martijn-Bond van wetsovertreders.enz)

Rest In Privacy | 09-01-17 | 15:38

Hier een voorbeeld van wat ik al schreef over wie de werkelijke criminelen in ons land zijn:

"Motie: geen verblijfsvergunning voor veroordeelde criminele asielzoekers. Wie stemde voor en wie tegen? Let wel: ook VVD stemde tegen."

twitter.com/Mirjam152/status/81845151...

Voor wie de link niet kan openen:
De PVV, Groep Klaver/Bontes, de SGP en 50PLUS stemden VOOR deze motie.
De SP, D66, PvdD, VVD, PvdA, CDA, GroenLinks, CU, Groep Kuzu/Özturk, + de heren Klein, Houwers en Monasch stemden TEGEN de motie.

Marie Curieux | 09-01-17 | 15:26

Een club van "lul de behangers" zullen ze bedoelen. Deze club moet gelijk geschrapt worden.

Voor-de-5e-keer | 09-01-17 | 15:23

Een van de belangrijkste taken van een burgemeester is het opkomen voor zijn bevolking en het beschermen van de burgers. Dit is al zo sinds de Nederlandse onafhankelijkheidsverklaring (Plakkaat van Verlathinge, Willem de Zwijger)en wordt hier door Heijmans uitstekend toegepast: Het bestuur is er voor de burger en dient zijn burgers te beschermen tegen onverlaten.
Waarvan Akte!

Brulboei_61SB | 09-01-17 | 14:58

De leden of dat lid van die clup ook het land uit flikkeren.Ben het zat wordt steeds gekker in dit land.Langlevede PVV.

janmetdepet | 09-01-17 | 14:56

@haat | 09-01-17 | 13:49
Voor zo ver ik weet niet. Alleen in deze Open Inrichting die voor een land moet doorgaan wel. The patients truly are running the asylum here...

Ben ik de enige die een enorm WTF?!? moment heeft bij het horen van zoveel achterlijkheid? Om over het feit dat we überhaupt een BWO hebben maar te zwijgen. Wat zijn we hier toch van het padje af zeg.

Sjefke7807 | 09-01-17 | 14:56

sorry, moet op andere topic staan.

gatito | 09-01-17 | 14:49

Zet Meryl Streep er ook maar op, heeft zich gisteren misdragen met haar uitspraken over Trump tijden Globe uitreiking.

gatito | 09-01-17 | 14:48

@Gewinflipt | 09-01-17 | 13:36
Een burgemeester heeft buitengewone wettelijke bevoegdheden als het om de openbare orde en veiligheid gaat, heelft niks met de persoon te maken of de partij waar 'ie lid van is.
Buiten de rechter om mag een burgemeester bevelen iemand tijdelijk in hechtenis te nemen. Is wettelijk geregeld, dus joe lullen oet joe nek.
www.burgemeesters.nl/bevoegdheden

Stormageddon | 09-01-17 | 14:46

Heeft deze Bond zich al ingeschreven voor de Tweede Kamer-verkiezingen? Want ook (ex-) gedetineerden, criminelen etc. hebben recht op een democratische vertegenwoordiging... Toch wel fijn dat we in een vrij land leven.

Mannes | 09-01-17 | 14:44

Hij kan hetzelfde argument gebruiken dat de leden van BWO gebruiken: zij zien zichzelf berechtigt de wet te negeren als het gaat om hun eigen belangen, meneer de burgemeester liet zich daardoor inspireren en geeft ze een koekje van eigen deeg. HEt zou veel leuker en ironischer zijn als de BWO hem van plagiaat zou betichten en dan door de rechter in het gelijk gesteld wordt. (uiteraard zonder straf, want dat schijnt "in" te zijn)

Gladiator Fap | 09-01-17 | 14:40

D66 burgemeester Jos Heijmans uitroepen tot Nederlander van het jaar door GS was toch een grap?

De plotselinge daadkracht van deze vazal van D66, de ergste eurofiele partij die ons land rijk is, was natuurlijk gelul voor de Bühne. Zijn partij is er (met de VVD, CDA, PvdA en GroenLinks) DE oorzaak van dat iedereen hier zomaar naar binnen kan wandelen en we criminele gelukszoekers, die geen enkel recht hebben om hier te verblijven, niet uit kunnen zetten. Dat vind ik persoonlijk crimineler en veel gevaarlijker dan dat achterlijke marginale belangenclubje BWO.

Marie Curieux | 09-01-17 | 14:34

necrosis | 09-01-17 | 13:36
Helemaal niets, tenzij jij & Merkel een relatie hebben gehad. Ikzelf zou aangifte doen bij een dergelijke insinuatie; er wordt tegenwoordig al aangifte gedaan om / voor minder (minder minder).

Gewinflipt | 09-01-17 | 13:36
Gewinflipt | 09-01-17 | 13:37
Man man man, als je dan écht geen flauw idee hebt van waar je over ijlt, ijl dan gewoon niet.

automobilaterealist | 09-01-17 | 14:20

@necrosis | 09-01-17 | 13:36
Helemaal niks maar je plempt je voorliefde voor oude wijven hier toch ook wel eens ongevraagd?
Dus ik dacht,heejj dat is iets voor onze huisgerontofiel.
Maar goed als je haar niet ziet zitten dan beschouw het maar als niet gezonden.
Sorry,..
Denk ik ook eens een keer iemand een lol te doen,is het weeeeer niet goed.

miko | 09-01-17 | 14:19

"de bond van wetsovertreders"?? serieus??/
Wat hebben wij toch veel overgesubsidieerde overbodige clupjes
doskabouter | 09-01-17 | 13:11

Ik heb het even nagezocht. Jaarverslagen worden (nog) niet gedeponeerd. Ook geen jaarrekening dus. Bij mijn weten krijgt deze organisatie geen subsidie. Bajesklanten kunnen voor niks lid worden. TBS'ers waarschijnlijk ook. Het lijkt mij meer een onderlinge waarborgmaatschappij waarbij de leden een soort rechtsbijstandverzekering hebben voor als hun rijbewijs wordt ingetrokken.
Swah. Het is denk ik ook een leuk rotary'tje voor aanstormende strafrechtadvocaten. Goed voor je netwerk. Voor als je nog geen baan/opdrachten hebt, kun je toch weer een paar LinkedIn-contacten aanklikken. Is nooit weg. Dan betaalt die 150 euro zich wel weer terug.

TB2318 | 09-01-17 | 14:09

De BWO was dat niet een sketch van Koot en Bie?

Releasethehounds | 09-01-17 | 14:08

BWO is toch wat er overbleef toen stichting Martijn werd opgeheven?

2Alabama | 09-01-17 | 14:07

@Berbaar | 09-01-17 | 14:04
Zo te lezen gaat het om 200 man.

sinar2 | 09-01-17 | 14:06

@sinar2 | 09-01-17 | 13:58
Dat zal een eitje worden, gewoon bij de postbus van die éénpitter wachten.
Actiegroep? Hiha lol, lees U eens in!

Berbaar | 09-01-17 | 14:04

Je zit bij de verkeerde club Jos Heijmans, doe es gauw overstappen naar de PVV!

Boy Cot | 09-01-17 | 14:03

Had GS deze bond een paar je geleden niet gedebunked?

Hiep Hiep hoer B | 09-01-17 | 14:03

Misschien kan de Bond van Wetsovertreders deze 26 vriendelijke mensen opvangen...

Mahatma | 09-01-17 | 14:02

@F1802 | 09-01-17 | 13:50
Stel U niet zo aan, die hele bond is een éénpitter met een postbus.
Zowel het OM als de burgemeester hebben zich kapodtstuk gelachen om die "aangifte".
Die idioot ziet gewoon een kans zijn eenmans clubje in de pers te krijgen en die pers en ook GS tuinen er met open ogen in.

Berbaar | 09-01-17 | 14:02

Jos Heijmans is van d'66.

Stempt allen d'66!
Of eh misschien toch maar niet.

ska ska ska | 09-01-17 | 14:01

Gewinflipt | 09-01-17 | 13:36
Luister eens maat. Er worden mensen bedreigd en een vrouw in het gezicht gespuugd.

Geloof mij dat ik 'Commando (Schwarzenegger)' ga op diegene die mijn vriendin in haar gezicht spuugd.

En dat alleen al bij spugen. Kun je nagaan wat er gebeurd als er iets ergers dan dat voorkomt.

Met je 'wet' en die mag niet en dan mag niet.

Nacho_Vidal | 09-01-17 | 14:01

Wow, en dacht dat een 'thieves guild' enkel in fantasy-novels voorkwam
arbanafal | 09-01-17 | 13:17

Inderdaad, voornamelijk in de boeken van wijlen Terry Pratchett

Sanka4President | 09-01-17 | 14:00

zo.. en welke beruchte advocaat gaat dit stelletje 'brave burgers' vertegenwoordigen op koste van de al die andere burgers die met deze noodwet zijn beschermd?
En ja, het was ook precies de bedoeling van die noodwet dat zij zich niet op de straten konden begeven om hun rooftochten verder vrijelijk voort te zetten.
Wordt tijd dat deze roofvogels bij die 20% in het gevang worden gezet.. voordat ze verder vliegen van noord tot zuid en weer terug..

fikkieblijf! | 09-01-17 | 14:00

Die bond van wetsovertreders dient van minuut tot minuut gevolgd en gecontroleerd te worden.
Die gasten sporen niet.

mallekater | 09-01-17 | 13:59

Reden te meer om alle leden van de Bond van Criminelen dagelijks te volgen en bij elke overtreding en misdrijf direct in de kraag te grijpen.
Want blijkbaar vinden ze criminaliteit zo gewoon dat ze er een actiegroep voor hebben opgezet.

sinar2 | 09-01-17 | 13:58

Wat een eenvoudige Nederlander al niet kan overkomen door een beetje vriendelijkheid. Denk's aan een buitenlander op z'n tijd. Voor de aardigheid.
SIRE | Aardig zijn voor buitenlanders
www.youtube.com/watch?v=Mct-iFU2kDk
Heerlijk die jaren 70 naiviteit. Daar plukken we nu de vruchten van.

IndoFortuyn | 09-01-17 | 13:56

Mij lijkt dat de BWO geen belanghebbende is. Ze kunnen wel aangifte doen, maar dat wil niet zeggen dat het OM tot vervolging overgaat. Een verzoek daartoe kan alleen door belanghebbenden worden gedaan, en dat lijkt me sterk. En dan nog, die persoon moet toch het land uit.
Een gotspe natuurlijk dat zo'n bond kan bestaan. Je zou bijna denken dat het een criminele organisatie is, als alle leden schijnbaar wetsovertreders moeten zijn.
Nederland op z'n smalst. De burgemeester in dezen zal zijn poot stijf houden en geen millimeter wijken. Laat 't maar voor de rechter komen, zijn traf zal altijd minder zijn dan het leed dat hij heeft voorkomen. Dat voelt iedereen op z'n klompen aan.

Bakkeleures | 09-01-17 | 13:55

Dubbel gevoel bij de aktie van burgemeester Heijmans. Net als eerder Aboutaleb in Rotterdam de grenzen van zijn bevoegdheden overschreed (Zwarte Piet protestanten), kan ik me er inhoudelijk volledig achter scharen en er om gniffelen. Anderzijds hebben we het over een gezagdrager die buiten de grenzen van de wet opereert, en dat kan nu eenmaal niet. De eerder genoemde trias politica functioneert niet altijd optimaal (en dat is een understatement) maar het is wel de basis van onze rechtsstaat. Daarvan afwijken leidt tot een fascistische samenleving, waarbij individuele gezagdragers op basis van persoonlijke willekeur dergelijke maatregelen kunnen nemen. Between a rock and a hard place dus, om het dilemma maar eens in goed Nederlands samen te vatten.

andalucia | 09-01-17 | 13:55

bisbisbis | 09-01-17 | 13:48
Nouja kijk. Reaguurders zijn er gewoon en doen niet zoveel.

Dit soort instanties zijn gewoon van het padje af en hebben ook nog eens bepaalde invloed.

Doet zo'n man een keer iets goed, zijn er weer een stel mafketels die het tegenovergestelde vinden.

Ik zou welleens in gesprek met een paar of wat willen gaan. Feiten op tafel. En dan zeggen; denk nou eens goed na. Dénk nou eens goed na. Wat hier gebeurd is goed. Wat jullie doen is fout. Wees een reëel en stop met deze onzin..

Nacho_Vidal | 09-01-17 | 13:55

Ah, die bond die uit 1 persoon bestaat. Misschien dat Frank van der Linde daar aan de slag kan. Een crimineel verleden heeft hij al.

Stormageddon | 09-01-17 | 13:54

@bisbisbis | 09-01-17 | 13:47
Die Vleming draait die BWO naar het schijnt in zijn eentje, wat ergens wel weer grappig is. Het is ook vooral een storm in een glas water.

Gewinflipt | 09-01-17 | 13:54

Als de burgemeester niet had ingegrepen werd die groep gelyncht door de bevolking ze waren er klaar mee , het kan alsnog ruimt in iedergeval op .

Jetstream | 09-01-17 | 13:54

Die burgemeester is van D666, mag aannemen dat hij dus lid is van genoemde Beagle Boys ( AKA de zware jongens). Vanuit die optiek is het dus juist dat zijn clubje actie tegen hem onderneemt.

Dat hij eens in zijn leven iets goeds heeft gedaan zegt niets, de moeders van moslimterroristen zeggen ook altijd dat hij zo´n lieve jongen was.

bergsbeklimmer | 09-01-17 | 13:53

Deze "Bond van Wetsovertreders" zijn dus een stelletje landverraders en gevaarlijke linksidioten welke de nationale veiligheid in gevaar brengen en per direct opgesloten dienen te worden. In oorlogstijd werden voor dit zulk mensen andere maatregelen getroffen. Vol ongeloof hoe het mogelijk is dat zulke clubjes los rond mogen lopen.

F1802 | 09-01-17 | 13:50

Bond Voor Wetsovertreders. Dit land is af. Ik vraag me serieus af of zoiets in meer landen bestaat.

haat | 09-01-17 | 13:49

@doskabouter | 09-01-17 | 13:14
Het zou fijn zijn als burgemeester Jos dat kon doen, maar dat kan dus niet. Criminele organisaties ondersteunen is dus verboden volgens artikel 140 WvS lid 2: www.wetboek-online.nl/wet/Wetboek%20va... archive.is/hlFXW "Deelneming aan de voortzetting van de werkzaamheid van een organisatie die bij onherroepelijke rechterlijke beslissing verboden is verklaard of van rechtswege is verboden of ten aanzien waarvan een onherroepelijke verklaring als bedoeld in artikel 5a, eerste lid, van de Wet conflictenrecht corporaties is afgegeven, wordt gestraft met gevangenisstraf van ten hoogste een jaar of geldboete van de derde categorie."

Echter het helpen van criminele personen is toegestaan. Dit waarschijnlijk omdat het anders verboden wordt om als advocaat een crimineel persoon te helpen.

Jostifiel | 09-01-17 | 13:49

@DerFoehrer | 09-01-17 | 13:45
Daar heb je een punt. Illegaliteit is zelfs niet eens strafbaar, dus we kunnen volmaakt niks. Maar ook dan zou ik niet willen dat een burgemeester mij zomaar huisarrest kan geven, zonder degelijke juridische procedure via een rechtbank.

Gewinflipt | 09-01-17 | 13:49

@Nacho_Vidal | 09-01-17 | 13:47
-
'bonden' zijn dus eigenlijk een soort overdag- reaguurders?

bisbisbis | 09-01-17 | 13:48

@omanders | 09-01-17 | 13:42
Ja want de penningmeester die ook de voorzitter was, is er met de kas vandoor gegaan.

Nivelleermarionet | 09-01-17 | 13:48

Ondanks dat hij van D66 is vind ik deze aktie van Heijmans een voorbeeld voor een betere en fijnere samenleving ! Hij doet tenminste wat ! Wat ze voor mij met de BWO mogen doen zal ik hier maar niet neertypen. Als je je enigzins gedraagt heb je dat nooit nodig.

Rest In Privacy | 09-01-17 | 13:48

@Gewinflipt | 09-01-17 | 13:37
-
Nou, dan heb (bijvoorbeeld) ik toch liever een Hoogland-achtige die zo'n campagne tegen die absurde milieuzones voert, dan zo'n onfrisse meneer Vleeming en zijn BWO.
-
Lijkt mij ook heel wat effectiever.

bisbisbis | 09-01-17 | 13:47

De enige bond die er een beetje toe doet is James Bond.

Voor de rest zijn 'bonden' altijd een beetje eng met mensen met teveel vrije tijd.

Nacho_Vidal | 09-01-17 | 13:47

@DerFoehrer | 09-01-17 | 13:37

Een bakkie koffie gaat er wel in inderdaad, maar anyway, Geenstijl juicht gewoon iets te hard voor een uitvoerende macht die kan doorpakken zonder gerechtelijke tussenkomst.

Gewinflipt | 09-01-17 | 13:46

Gewinflipt | 09-01-17 | 13:42
In welke realiteit leef jij? Asieleisers uitzetten?! Dat doen we hier in Nederland niet. Blijven knuffelen is het devies.

DerFoehrer | 09-01-17 | 13:45

Dit is dan de eerste die zijn nek durft uit te steken, langzamerhand zullen er vele volgen waarvan de ogen eindelijk open gaan ,er zijn weer duizenden opvreters op weg naar ons luilekker land.

blauwe zander | 09-01-17 | 13:44

Een burgemeester die mensen huisarrest kan geven zonder tussenkomst van een rechter lijkt me een slechte zaak. Als hij zeker weet dat het criminelen zijn is dat vastgelegd door een rechter, en dan moeten ze uitgezet worden of iets dergelijks. Handhaaf gewoon eens de normale wet, i.p.v. dit soort lapmiddelen.

Gewinflipt | 09-01-17 | 13:42

Het zou fijn zijn om dat extreem linkse clubje de BWO per direct op te heffen wegens ondersteuning aan criminele individuen en organisaties.

Koeienflat | 09-01-17 | 13:41

De enige reden dat Heijmans het moeilijk krijgt is omdat Dijkstal (zo vlak voor de verkiezingen) toch niets voor elkaar gaat krijgen in marokko.

Ik denk dat de VVD dit probleem erg graag over de verkiezingen heen wil tillen.

ChatBot | 09-01-17 | 13:41

Gewinflipt | 09-01-17 | 13:36
Doe jij eens even koffie pakken. Als het niet binnen de wet kan, maar het 101% gegarandeerd fout gaat gaan is niks doen en wachten tot de wet wordt aangepast (duurt plusminus 1000 jaar) ook geen optie he.

DerFoehrer | 09-01-17 | 13:37

Zat mensen hier die wel eens genaaid zijn met een of andere boete toch? Met elk jaar zwaar verhoogde administratiekosten? Dan ben je toch blij dat er een BWO is die voor je rechten opkomt.

Gewinflipt | 09-01-17 | 13:37

@miko | 09-01-17 | 13:24
Wat heeft dat met mijn comment te maken?

necrosis | 09-01-17 | 13:36

Een burgemeester moet niet zonder tussenkomst van een rechter (niet dat die alles zijn, maar dat terzijde) mensen hun vrijheid kunnen afnemen. Goed initiatief van de BWO. Vind maar manieren om dingen binnen de wet te doen, in plaats van de trias politica om zeep te helpen. En als een burgemeester het niet binnen de wet kan, regel dan een andere burgemeester.

Gewinflipt | 09-01-17 | 13:36

Goh, dus een bestuurder die *preventief* succesvol actie onderneemt om de orde te handhaven wordt bij pons aangeklaagd.
.
De juristen gaan nog nog even soebatten,
maar mij lijkt het een terechte, gewenste actie.
Een beetje lijkend op die van Keulen, dit jaar,
waar samenzwerende amokmakers bij het station weggerorist werden.
.
Laat je niet kisten, Jos.
We hebben mensen zoals jij nodig.

hotmint | 09-01-17 | 13:34

Ja, ik ben vóór vrijheid van meningsuiting, maar waar oh waar is het oerhollandse gezond verstand de afgelopen jaren toch gebleven?
Le Roi | 09-01-17 | 13:11
*
Gezond verstand? Dat heeft nooit bestaan.
*
Hollanders trappen overal in: de milieu-hype, de hybride-hype, de Maakbare Samenlevings-hype, de multiculturele hype, de 'laten-we-het-land-volbouwen-met-flitsers'-hype, de 'sterkste-schouders-dragen-de-zwaarste-lasten' -hype, de 'laten-we-alles-dichttimmeren-met-regeltjes' -hype, 'nivelleren-is-een-feest' -hype, de 'NPO-is-objectief-en-mijn-belastingcenten-waard' -hype, enzovoorts enzovoorts...

Xirdalan | 09-01-17 | 13:32

De bond van wetsovertreders ondersteunt dus criminele organisaties (je kunt ook in je eentje iets crimineels organiseren, dus gewoon "een ieder met een crimiineel verleden)
Volgens mij is hulp bieden aan criminele organisaties strafbaar en is BWO dus zelf OOK een criminele organisatie, leg eens uit @Het_OM.

Bijtendehond | 09-01-17 | 13:29

Tot 'wat' zijn wij verworden?

Fi-Bu-Bla | 09-01-17 | 13:28

Altijd vermakelijk, een groep mensen die PER DEFINITIE schijt heeft aan de wet en vervolgens een beroep doen op... de wet.
Hypocrisie ten top.
En wat nou als hun beroep slaagt? Mag de burgemeester dan ook lid worden van BWO? Gaan ze dan met terugwerkende kracht zijn belangen behartigen en explodeert de wereld dan in een soort divide by zero scenario?

ZegMaar | 09-01-17 | 13:28

Nederlander van het jaar? Laat me niet lachen. Het is de grootste mafkeer van het jaar.
Hoe was het ook weer met 1 zwaluw en zomer of zoiets?

grauwelaar | 09-01-17 | 13:26

Hahahaha, wat een ongelovelijke losers, die BWO. Eindelijk een burgermeester die krachtdadig optreedt, en dan heb je van die sukkels die wat lopen te roepen en aandacht willen hebben. Mag leijen dat zij nog een boete krijgen voor het onnodig belasten van de rechtelijke macht. Wat een onzin, zeg.

loser | 09-01-17 | 13:24

Misschien kan de BWO zich ook hard maken voor drie nieuwe olympische sporten? Hun "leden" zijn bij voorbaat geschikt om hier aan mee te doen.
1. discus happen
2. speer vangen
3. kogel koppen

ikkenieweten | 09-01-17 | 13:24

Je moet het niet willen natuurlijk, D66 burgemeesters die eigenhandig de trias politica aan de wilgen hangen. En natuurlijk worden er op deze manier verdragen, contracten en wetten met voeten getreden (en kan de beste man zich dus legitiem aansluiten bij de BWO).
Dus juridisch gezien is de man gewoon fout.
Maar politiek gezien is de wet gewoon fout.

jemagookniksmeer | 09-01-17 | 13:23

Had heel even de illusie dat het een stukje beter ging met Nederland... aaaaand it's gone!

Katvangert | 09-01-17 | 13:23

Die club is sinds 2013 failliet en uit onderzoek in 2014 blijkt dat de bond op dat moment voornamelijk of wellicht uitsluitend uit slechts één persoon bestond.
Éénpitter met een postbus, die aangifte gaat onderop de stapel.
Next!!

Berbaar | 09-01-17 | 13:22

Mwo'ah ik neem die bwo niet zo serieus.Wie is hun advocaat? Mwoskofiets?

miko | 09-01-17 | 13:21

Doe eens niet? Dit vind ik een ouderwetsche: 'BWO, ga eens Deaud.' Sneller dan het licht. En doe het nu. Niet omdat het kan, maar omdat het moet.

Boerkablaffer | 09-01-17 | 13:19

Zijn zij ook uitgenodigd bij het correspondantsdinner met Rutte?

Mart6037 | 09-01-17 | 13:17

Het is immers je recht om tasjes te roven en vrouwen in het kruis te tasten en dat mag die burgemeester niet zomaar verbieden. /linksmodus uit

Osdorpertje | 09-01-17 | 13:17

Wow, en dacht dat een 'thieves guild' enkel in fantasy-novels voorkwam

arbanafal | 09-01-17 | 13:17

Jos Heijmans wil in ieder geval crimigranten die al geregistreerd zijn in Merkelland over de grens gooien.
Jos doet tenminste wat.

necrosis | 09-01-17 | 13:16

Tja, als politicus iets doen voor autochtone blanke belastingbetalers, dat kán tegenwoordige helemaal niet meer.

Vogelbeest | 09-01-17 | 13:15

Ben benieuwd of die lui een penningmeester hebben.

Heijmans had beter kunnen investeren in een dagelijkse busdienst Weert-020Grachtengordel voor die naffers: 's morgens heen en 's avonds met de buit weer terug.

ChatBot | 09-01-17 | 13:13

Laat de BWO het maar lekker proberen, mocht er ooit iets van komen dan weten we meteen weer hoe de hazen lopen in dit land. Ik kan me niet voorstellen dat een club van beroepscriminelen gelijk gaat krijgen van de rechter in een zaak als deze die primair draait om het handhaven van de openbare orde en veiligheid.

Reinaert | 09-01-17 | 13:13

God ja, de wonderen zijn de wereld nog niet uit.

ProAsfalt | 09-01-17 | 13:13

Daadkracht, goed of slecht, dat moet men niet willen van een politicus. Gelukkig krijgen we steeds meer EU om daar een stokje voor te steken.

Bertie Wooster | 09-01-17 | 13:12

Wat is het überhaupt een idioterie dat een club als 'Bond van Wetsovertreders' kan bestaan. Ja, ik ben vóór vrijheid van meningsuiting, maar waar oh waar is het oerhollandse gezond verstand de afgelopen jaren toch gebleven?

Le Roi | 09-01-17 | 13:11

Zo uit de Donald Duck dit..

Panos88 | 09-01-17 | 13:11

"de bond van wetsovertreders"?? serieus??/

Wat hebben wij toch veel overgesubsidieerde overbodige clupjes

doskabouter | 09-01-17 | 13:11

Het zijn krankzinnige tijden. Change of plan, tijd voor iets anders...

Not_again | 09-01-17 | 13:10

REAGEER OOK

Uitgelezen op GeenStijl? Abonneer je op de Nijman-Nieuwsbrief.
linktips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken
Kansino. Hét online casino van Nederland.
Online casino met licentie | Bookmakers | Online casino overzicht | Bookmakers Nederland
Online Casino | Online Gokken | Brokerfolio.com brokers vergelijken | online bookmakers in Nederland
Online Casino Top 5 | Casino bonussen | Crypto-casino.nl