Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

FAIL! Joop.nl spoort verkeerde speurneuzen op

topicpoliesjeaup.jpgNieuwe episode in de oneindeloze serie 'FAIL! Joop.nl spoort verkeerde...' Bij de Jolo-Pravda kunnen ze ernstig goed klagen over "nepnieuws". Jammer dat ze zelf echt GIGANTISCH framende bokkenlullen zijn. Voorbeeldje. In Roffa had de politie een dakloze van een beveiligersjas "beroofd", omdat die jassen nu eenmaal worden gebruikt voor scams in drukke winkelstraten. Het frame dat de politie dat deed om daklozen te sarren hadden we al gedebunked, maar de saga gaat verder. Nu dacht een RotterdammerT dat het, na alle ophef, wel een goed idee was om jassen in te zamelen voor de daklozen. Prima idee, zo gezegd, zo gedaan want Rotterdam en daar doet men dingen subiet. Zo staat het in de Jolobode: "Enkele agenten van de politie Rotterdam Centrum scheppen er een bijzonder genoegen in dakloze mensen nog een trap na te geven én daar vervolgens op twitter over op te scheppen. Rotterdammer John Hijnen kon het niet aanzien en besloot tientallen jassen in te zamelen voor daklozen." (mirror hier) Wat de Jeaup daar niet bij vermeldt, is dat de actie in samenwerking was mét de politie, omdat de politie wat goed wilde maken na de vervelende beeldvorming. Hierboven een plaatje van de actie, inclusief agenten (die de rekken klaar hadden gezet en meehielpen met de inzameling). Het hele persbericht in de leesverder, want ja, dit is GeenStijl, het nieuws van alle ongesubsidieerde kanten. Inzamelactie jassen Rotterdam groot succes De inzamelactie van initiatiefnemer John Hijnen om zoveel mogelijk oude winterjassen op te halen voor de zwervers in Rotterdam is een groot succes geworden. Aan het einde van de middag hingen er 114 jassen aan de kapstokken die door wijkagent Kita Badloe en haar collega Karen Borms voor de deur van het hoofdbureau in Rotterdam waren neergezet. Rotterdammer John Hijnen begon de actie op Facebook toen een politieman uit Rotterdam maandag een jas van een zwerver afnam omdat die was voorzien een V'tje. Alleen erkende beveiligers mogen officieel zo'n jas dragen. ,,Iedereen spuwde op sociale media zijn gal over de actie van de politie, maar niemand die zei: laten we wat doen voor de zwervers in de stad'', zei Hijnen vooraf over zijn actie. Zaterdagmiddag kon iedereen een uur lang jassen inleveren voor het hoofdpolitiebureau aan het Doelwater. De wijkagenten hadden speciaal voor deze actie kapstokken voor de deur van het hoofdbureau neergezet. Uiteindelijk hingen er 114 jassen aan de kapstokken, veel meer dan Hijnen had verwacht. ,,Ik had misschien tien jassen verwacht, maar dit is een geweldig succes. Het Leger des Heils gaat de ingezamelde jassen uitdelen bij de opvang aan de Westzeedijk in Rotterdam. Wijkagent Kita Badloe die namens de eenheid Rotterdam de jassen in ontvangst nam was zeer in haar nopjes. “Het is een overweldigend succes geworden. Ik ben blij met deal die Rotterdammers uit vele lagen van de samenleving, die vandaag de kou en gladheid trotseerden en jassen kwamen brengen en daarmee deden, wat wij elke dag doen, oog hebben voor dak- en thuislozen.”

Reaguursels

Inloggen

Oliebolletje, 13:18
Tja, ik lees het ook( je moet er altijd voor zorgen dat je je tegenstanders kent) maar man-o-man, wat een rariteitenkabinet is dat.
Ze worden ook amper tegengesproken, maar hun taal en uitdrukkingen zijn vaak erger dan die van Wilders.
En dat subsidiëren WIJ.

mallekater | 09-01-17 | 14:04

@mallekater: ik volg de site al geruime tijd. Er zijn een aantal deelnemers die op deze site niet zouden misstaan, maar er is ook een flink stel, waarbij het goed zou zijn als een psycholoog, beter nog een psychiater er zijn licht over zou laten schijnen. De stukjes die erop gepubliceerd worden, zijn vrijwel altijd deerniswekkend. De hoofdscribent: Han van der Horst schijnt historicus te zijn, maar ja, Rutte is ook historicus. Voor mij is het in ieder geval duidelijk: mocht het ooit eens tot een islamitische overheersing van Nederland komen, dan kunnen uit de kringen rond "Joop" de nodige collaborateurs worden gerecruteerd. Een "Max Blokzijl" loopt er vast ook wel rond.

oliebolletje123 | 09-01-17 | 13:18

Kom op, Joop(?) en Jolo zijn geen onderzoeksjournalisten, uitsluitend figuren die onder soortgenoten( anderen worden zorgvuldig van een ban voorzien)proberen te scoren.
Makkelijk zat, natuurlijk, het is journaille dat in eigen kring uitsluitend bezig is voor de eigen beurs.

En er is een plukje gekkies die braaf meeheulen met de wolven in het journaille-bos.

Het beste is er geen enkele vorm van aandacht aan te geven.

mallekater | 09-01-17 | 12:42

Het gaat natuurlijk ook uitsluitend on de TOON van het debat.

Joffri | 09-01-17 | 11:56

Wir schaffen jas?

Sans Comique | 09-01-17 | 11:37

Joop, waar de godwin heerscht, iedereen die het niet met ze eens is een fascist is en de waarschuwing bij alles standaard is dat de treinen naar het oosten weer gaan rijden .

Castor12 | 09-01-17 | 11:14

Voor een ieder die de context miste en misleid werd door alles op te hangen aan het V-tje op de jas. De vermeende onrechtmatige inbeslagname omdat het dragen van een V-tje niet verboden zou zijn en een slaper in een parkeergarage zich niet uit zou geven voor beveiliger (hij verblijft / slaapt niet 24/7 in de parkeergarage) was niet de reden voor de inbeslagname. Lees verder:

Agent ziet iemand slapen in een parkeergarage in een uniformonderdeel van een lokaal beveiligingsbedrijf.
-
Agent vindt dat verdacht. Artikel 94.1 WvSV zegt dat vatbaar voor inbeslagneming zijn: alle voorwerpen die kunnen dienen om de waarheid aan de dag te brengen.
-
Agent houdt de persoon staande en het blijkt een Oostblokker. Hij zou evengoed een beveiligingsbeambte kunnen zijn maar is gegeven alle omstandigheden minder aannemelijk.
-
Agent besluit de jas in beslag te nemen (om de waarheid aan de dag te brengen). Geheel rechtmatig dus. Van een redelijk vermoeden van schuld aan enig strafbaar feit (van de kant van de slaper) is nog niets gebleken. De man wordt dan ook niet aangehouden. Geheel zuiver. Zijn identiteit is vastgesteld, indien nodig voldoende voor later. Diens motivatie: het is een feit dat misdrijven gepleegd worden door nepagenten, net als babbeltrucs door nep pakketbezorgers etc.. Een uniformstuk van een beveiliger hoort niet in verkeerde handen.
-
De agent heeft later contact met het beveiligingsbedrijf en zij bevestigen dat de jas daar niet hoort te zijn en dat de jas vermoedelijk gestolen of verloren is. Zij geven aan blij zijn dat de jas van straat is gehaald en aan hen weer teruggegeven wordt. Want binnen hun bedrijf blijft de jas eigendom van het beveiligingsbedrijf. Personeel krijgt deze in bruikleen. Ik denk dat het beveiligingsbedrijf nu zal uitzoeken van welk personeelslid de jas is en hoe deze op straat is beland.
-
Als de jas GESTOLEN is zal aangifte doen kunnen (maar is niet verplicht!). Als de jas door een (ex) personeelslid is weggegeven is deze dus VERDUISTERD. Ook dan is aangifte mogelijk. Het beveiligingsbedrijf beslist zelf of zij, nu de jas terug is, alsnog de moeite nemen aangifte te gaan doen.
-
Wat advocaat Richard Korver c.s. daar ook over twitterden. Het V-tje is niet het PROBLEEM, het is de AANLEIDING tot een vermoeden (dat de jas onrechtmatig in bezit was bij de slaper), en dat vermoeden bleek juist te zijn.

Pimmetjes | 09-01-17 | 11:09

Joop.nl is eigenlijk een klein kliekje, je ziet steeds dezelfde namen comments posten. Zitten enkele duidelijke trollen tussen, die ZandB is het ergste. Loopt alleen maar te jij-bakken. Lijkt erop dat hij een carte blanche krijgt, loopt alleen maar te zieken. Maar er zitten ook complete imbecielen tussen, met een IQ van een stoeptegel. Die Appu of Mostafe zijn er een paar. Typische moslims die tegen zwakzinnigheid aanlopen, beetje de knuffelmoslims op die site. Niemand neemt ze serieus overigens.

Toch zie je hier en daar kritische comments, dus van een discussie kan je af en toe wel spreken. Je komt de meest absurdistische columns tegen, druipend van zelfhaat en weg-met-ons houding. Kenmerkend is dat alle auteurs een enorm schuldgevoel bij Nederland neerleggen, alsof Nederland verantwoordelijk is voor alle problematiek in de wereld. Moslims zijn uiteraard nergens verantwoordelijk voor, zo zielig als ze zijn.

Maar klapper op de vuurpijl is dat deze site in de lucht wordt gehouden dankzij gemeenschapsgeld. Ik kan me geen ander land in de wereld voorstellen waar belastinggeld wordt verbrast voor een site die alleen maar zelfhaat artikelen publiceert.

martymcfly | 09-01-17 | 10:58

Wat maakt het uit. Joop is een typisch voorbeeld van een kliek. Het is best fijn om met "gelijkdenkenden" in een virtueel hok te zitten. Je krijgt dan het idee dat de hele wereld het met je eens is. Het is net zoiets als een modeshow voor grote maten. De vrouwen daar denken ook dat ze niet dik zijn.

derksje | 09-01-17 | 09:51

h.a.k.blok 05:28

Toch zou je het eens moeten proberen, Joop en de reacties daar doorlezen.

Niet direct na het eten, dat gaat niet erg bevallen, en liefst met een flinke borrel op.

Als het niet zo'n godvergeten achterlijke Gutmenschenshit was, zou je er zelfs om kunnen lachen, maar het is immens treurig dat er zoveel mensen met zo'n achterstevoren gedraaid hoofd(vanwege het wegkijken) in dit land wonen.

Hoewel, bij nader inzien is het aantal omhoog geknuffelde allochtonen opvallend groot bij Joop.

mallekater | 09-01-17 | 07:46

Oost - West, Joop is de pest.

Ik heb nog nooit iets in Joop gelezen, dus nooit de site bezocht. Wat ik over Joop lees en soms hoor is dermate weerzinwekkend, dat ik dat eigenlijk al te veel vind.

Er zal een tijd komen dat men zegt: VARA? - VARA??, daar kraait geen haan meer naar.

h.a.k. blok | 09-01-17 | 05:28

-weggejorist en opgerot-

Flapuitus | 09-01-17 | 00:00

funkyd | 08-01-17 | 22:42

Altuntas mag ik net zoals Peter Edel en Ivan Wolffers graag lezen.

toetssteen | 08-01-17 | 23:24

Laten we nou stoppen om die sneue nazi's van Joop iedere keer weer onder de aandacht te brengen. Dat ze fout zijn/zitten hoeven we er toch niet iedere keer in te wrijven?

funkyd | 08-01-17 | 22:42

Wat kunnen ze toch ontzettend weinig.

Bokito ergo sum | 08-01-17 | 21:03

Dat GeenStijl en Joop een etiket wordt opgeplakt kan ik begrijpen maar dat 'wij' versus 'Joop' slaat nergens op. Hetzelfde met 'maroc.nl' . Het staat op allen vol met een diversiteit aan reacties.

Promedio | 08-01-17 | 20:49

Heb een week of wat geleden ook eens een keer geprobeerd om mijn "ei" bij "Joop" te leggen n.a.v. een uitermate larmoyant verhaal van één of andere marokkaan, die de situatie van de moslims in de Nederlandse samenleving vergeleek met die van de Joden voor en tijdens de W.O II. Dat schoot me dermate in het verkeerde keelgat, dat ik me geroepen voelde om er commentaar op te leveren. Ik merkte toen op, dat ik dit een gotspe vond, omdat de groot-moefti van Jeruzalem en A.Hitler de koppen bij elkaar hadden gestoken om de uitroeiing van de Joden te faciliteren. Hoewel de Wannsee-conferentie over de "Endlösung" eerder was, is bekend, dat de groot-moefti erover heeft gesproken. Dit soort ongemakkelijke waarheden vallen bij "Joop" buiten de gebruikelijke- en in dit geval passende argumentatie en dus zoals te verwachten was, een ban. Dat dit soort gasten betaald worden door de omroepen, is ook een gotspe.

oliebolletje123 | 08-01-17 | 20:40

Joop.nl met het orakel van der Horst. Een soort seniele opa die dagelijks zijn linkse onderbuik laat leeglopen na het consumeren van een fles jenever. Doet mij wat denken aan het geval Jan Pronk.

Een zeldzaam stukje internet wat je eigenlijk zou moeten opslaan om toekomstige generaties te onderwijzen waartoe de linkse doctrine uiteindelijk kan leiden.

ChatBot | 08-01-17 | 19:56

Het was mij ook al opgevallen hoe schandalig Joop.nl dit framede.

lingo star | 08-01-17 | 19:48

Titaantje | 08-01-17 | 19:11

Dom van me! Frank Lenssen! Op de Volkskrant had hij de Nick Many a Mile to go (en dat met aan elkaar met hier en daar een hoofdletter). Zelfs bij Breedveld werd hij indertijd uitgekotst:

www.frontaalnaakt.nl/archives/kakkerla...

Maar zoals te verwachten was; nu niet meer.

----

Ach, ik wil zaken van meer kanten lezen, vandaar dat ik zo'n beetje wereldwijd lees. En ik denk dat er miljoenen mensen idem zo over denken. Men heeft nu de mogelijkheid om de blik breder te kunnen trekken. En zo worden berichten toch best vaak gedebunked. Bij Joop duurt dat veelal tot niemand meer omkijkt naar het artikel, zodat het de nonsens rond blijft zingen.

toetssteen | 08-01-17 | 19:37

Als ze slim zouden zijn, dan zouden ze eerst die 15.200 autochtone daklozen helemaal in de watten leggen. Daarna kun je met groter draagvlak ook gaan zorgen voor allerlei andere groepen. Toch wel dom dat ze niet eerst de bestaande problemen oplossen. Betalen we daar al die belasting voor?

Watching the Wheels | 08-01-17 | 19:37

Joop retificeerd nooit.
Ook niet toen nazi Duitsers werden beschuldigt van moord op een asielzoeker,en het een andere asielzoeker bleek te zijn.
Nazi Duitsers omdat er een hakenkruis vlakbij de woning op de muur gekalkt was.

Lilia2 | 08-01-17 | 19:35

@wingload | 08-01-17 | 18:50
Dat is wel waar en die 114 jassen gaan die 5000 Rotterdamse daklozen ook niet allemaal de winter door helpen. www.cbs.nl/nl-nl/nieuws/2016/09/aanta...

Watching the Wheels | 08-01-17 | 19:33

Van Jole. Man met SMS oftewel short man's syndrome. www.urbandictionary.com/define.php?ter...
Zijn van die kleine mannetjes die zich koste wat kost waar willen maken. Zielig die types.

Basil Fawlty | 08-01-17 | 19:31

En dat dan dit soort kutzooi publiceren, ik vind het een afgrijselijke site:

Laten we Nederland bevrijden van angst- en haatfetisjisme

Het is absurd dat een land dat zoveel welvaart kent, zo in de ban is van de doemprofeten van De Telegraaf

decadent degeneraat | 08-01-17 | 19:28

Ik heb bij joop altijd het idee dat het een stel tuinbroekgekkies zijn die met de rolluiken dicht, vingers in de oren heel hard tralalalalaaaa roepen tegen de grote boze witte mannenwereld daarbuiten... en tja... die stomme website want daar komt toch nog wat naar binnen maar niet getreurd... dat kunnen ze bannen...

balletje_1967 | 08-01-17 | 19:27

@Tirade | 08-01-17 | 19:24

Ja, zandB, die is het ergste. Het moet een trol, zo iemand kan niet echt bestaan.

decadent degeneraat | 08-01-17 | 19:26

Meeste agressie roept jooper zandB op, jezus man, m'n vinger reageert al met scrollen voor ik 'n woord heb kunnen lezen. Zo voorspelbaar en eng. Enigszins grappig dat er een zandD is opgestaan met tegenovergestelde mening. Meeste irritant jooper is ene bidar. Bestaat er eigenlijk wel een bord voor zo'n grote kop.

Tirade | 08-01-17 | 19:24

@Keyboardspeler | 08-01-17 | 16:57

Ik lees het nog wel, Joop (en een aantal andere linkse sites). Het is verbazing wekkend, hoe snel zij steeds verder van de werkelijkheid af komen te staan. Er is geen urgentie m.b.t. migratie, geen enkel besef dat er wat mis gaat. Men vat "Trump" en Brexit op als een ontastbaar filosofisch probleem. En er staan tientallen onleesbare essays over de boze witte man op, de een nog vager dan de ander.

Ze zijn helemaal van het padje daar.

decadent degeneraat | 08-01-17 | 19:22

Wanneer komt er een topic met een overzicht van alle keren dat Joop.nl de verkeerde te pakken had? Ik kan mij uit het bloten hoofd zo drie keer herinneren.

Hanz Ziezo | 08-01-17 | 19:20

Die ene op links. De exotische versie van Ellie Lust

Nehemia | 08-01-17 | 19:15

De politieagent. Zoals de wind waait, waait zijn jasje.

Nehemia | 08-01-17 | 19:13

toetssteen | 08-01-17 | 18:57
Oww ik weet al wie je bedoelt. Alfred Blokhuizen..
Haha... da's werkelijk de übertroll. Echt, die heeft het uitgevonden

Titaantje | 08-01-17 | 19:13

toetssteen | 08-01-17 | 18:57
Nouja, om het hier over concrete reageerders te hebben vind ik ook weer niet zo chique, maar u slaat de plank zeker niet mis in uw lijstje.
Maar ik doelde vooral op bv een Andy Capp, of hoe die zich nu weer noemt, en een Frank Lensen. Komt geen zinnig woord, of argument, meer uit en kunnen alleen maar reutelen over neoliberalisme en fascisme. Als het kunstgebit tenminste niet in hun keel schiet.
En het meest ergerlijke zijn die figuren die al een tijdje met pensioen zijn en ook al jaren niet meer in Nederland wonen, maar wel willen bepalen hoe men in Nederland dient te denken en met elkaar dient om te gaan. Voor het laatst in Nederland geweest voor familiebezoek, zo rond 1990, en mij dan staan te vertellen dat ik zo blij moet zijn met de multiculturele samenleving en dat het enige probleem in Nederland uit de Telegraaf en de VVD bestaat.
Dat werk..

Titaantje | 08-01-17 | 19:11

Je kan wachten tot je een ons weegt, maar ik ga mijn naam zuiveren van deze linkse ellende.

Cabana Boy | 08-01-17 | 19:01

Titaantje | 08-01-17 | 18:08

Klinkt bekend, laat me gokken een combi van 'Daan Ouwens, Zandb(ergen), Henk Witte (vingerwapperende ex schoolfrik) en ik kan even zo snel niet op de naam van die Groen Linkserd komen.
Zelf ooit eens geprobeerd onder het kopje economie, dat duurde welgeteld twee comments. Geen onvertogen woord, daar hou ik niet van, dus altijd keurig in stijl en met u. Hielp niets.
Momenteel mag ik me graag vermaken om namen aan te klikken van 'dissidenten' en te lezen wat er in de wacht zit. En waarvan er soms helemaal niets wordt geplaatst.

toetssteen | 08-01-17 | 18:57

Is het niet zorgelijk dat er politieuren worden gestoken in 'beeldvorming'?

wingload | 08-01-17 | 18:50

@Cabana Boy | 08-01-17 | 18:05
En ik hopen dat er een serie aan -tieten- jopen voorbij zou komen, neeh dus.

Wel gratis Jopen bier en tieten!

Cabana Boy | 08-01-17 | 18:48

Dood ende verderf op joop.nl

Cabana Boy | 08-01-17 | 18:47

@Cabana Boy | 08-01-17 | 18:05
En ik hopen dat er een serie aan -tieten- jopen voorbij zou komen, neeh dus.

@frank87 | 08-01-17 | 18:23
Veel bewakers zijn crimi's

miko | 08-01-17 | 18:47

GeenStijl-stijl is inderdaad not done op Joop.nl.
Maar ene Appi Mohamud mag daar wel ongestoord zijn gang gaan en in brabbelnederlands zijn mening verkondigen.

Appi Mohamud:
Noem mij is 1 land op deze planeet die echt domocratis geregeerd word. Je hoeft maar 1 te noemen dan geef ik je ook antwoord op jouw vraag.
Dat je de ilussie creert dat je democratish bent betekent het nog niet dat je democratis bent.

.... Vraag me wel af hoeveel nederlanders geweld wel accepteerd om het land te verdidegen.

Niveautje hoor dat JOOP.nl

philia | 08-01-17 | 18:44

Zoals je kan zien loopt de frustratie nogal op bij mij, sorry dat ik Joop heet en rot op mijn naam te misbruiken. Als rukbunker heb ik toch niets beters te doen anno 2017. De Joop.nl gaat down

Cabana Boy | 08-01-17 | 18:39

Die censuur op Joop is tenenkrommend. Lekker in je eigen zelfbevestigende bubble zitten. Waar je zin in hebt...

kloopindeslootjijook | 08-01-17 | 18:34

Als de Duitse Joop dit naammisbruik niet gaat aanpakken, dan doe ik het wel. Getekend Joop

Cabana Boy | 08-01-17 | 18:29

@Cabana Boy | 08-01-17 | 18:26
Als je ermee op straat gaat posteren lijkt me dat wel een probleem, ja. Verder geen probleem. Er worden ook politie-uniformen voor in de slaapkamer legaal aangeboden. Met handboeien en al.

McMarx | 08-01-17 | 18:29

Officieel mag mijn lul ook geen condoom dragen met een V van Vendetta..

Cabana Boy | 08-01-17 | 18:26

De Joop wordt geproduceerd in de rukbunker van Francisco van Jole. Die kijkt liever naar X-hamster filmpjes dan dat ie aan factchecking doet. Hoeft ie ook niet te doen, want wat hij vindt is gewoon zo. Feiten zijn alleen maar lastig, want ze ondersteunen niet altijd je mening als Gutmensch, dus mag je ze negeren als het je uitkomt en gebruiken als ze van pas komen.

Osdorpertje | 08-01-17 | 18:24

@miko | 08-01-17 | 17:37
Een kritisch reaguursel voorzien van goede argumenten blijft toch altijd staan? Andere meningen altijd goed. Misschien zouden we wel iets kunnen doen om meer debat op inhoud te laten ontstaan. Dat begint bij het balletje dat opgegooid wordt, de column. Feynman doet altijd erg z'n best. Zo'n column als deze is niet echt bedoeld voor een inhoudelijke discussie :).

Watching the Wheels | 08-01-17 | 18:24

Oh, oh: "Alleen erkende beveiligers mogen officieel zo'n jas dragen."

Welke club uit de beveiligingsbranche heeft dat nu weer voor elkaar gekregen. Mij lijkt het al genoeg, dat zo'n jas voor criminele praktijken gebruikt wordt en van de beveiligingsfirma was.

frank87 | 08-01-17 | 18:23

En ik blijf de enige echte Joop, of Johannes Christiaan, opbokken met de site..!

Cabana Boy | 08-01-17 | 18:14

@Admiraal_de_Ruijter | 08-01-17 | 17:50
Fout! Daar spande AT5 (020) de kroon in. Die hebben de reakties dan ook uitgeschakeld.

McMarx | 08-01-17 | 18:13

@miko | 08-01-17 | 17:37
En ik maar denken dat jij op de hoogte was van de huisregels.
necrosis is volgens mij te huur hieromtrent. De hoer!

McMarx | 08-01-17 | 18:10

De Joop.
De generatie '68:
-politie zijn paladijnen van het kapitaal en de gewapende tak van de PVV
-politie is in- en in racistisch
-iedereen die hier anders over denkt is een fascistoide crypto-PVV'er en dient met 'bruin' te worden aangeduid
-alles wat kud is in de wereld is de schuld van: witte mannen, het neo-liberalisme, christendom of anders van Geert Wilders
-moslims zijn eigenlijk zielige, onmondige en handelingsonbekwame mensen die altijd beschermd moeten worden. Als zij al handelen dan is het altijd in reactie op slechte socio-economische of maatschappelijke omstandigheden of in reactie op 'witte' agressie, discriminatie of andere achterstelling. Zelf nadenken of een eigen verantwoordelijkheid voor dat handelen wordt niet erkend door de Joop. Deze moslims kunnen niks anders dan reactief handelen en hebben geen eigen verantwoordelijkheid voor de richting waarin hun leven zich begeeft.
De 'witten' echter worden echter nooit door socio-economische of maatschappelijke omstandigheden gedwongen tot bepaald gedrag. Nee, hun handelen is altijd hun eigen verantwoordelijkheid en het gevolg van hun duivelse aard.
Schooltje niet afgemaakt als moslim? Dan ligt het aan het institutionele racisme dat tot op het bot in onze maatschappij zit en niet aan de mentaliteit van de betreffende moslim.
Schooltje niet afgemaakt als 'witte'? Dan is dat je eigen schuld.

En ach, we hoeven alleen maar te wachten tot die drie overgebleven 'verschillige verbinders' van die generatie '68 zijn overleden, een jaartje of vijf vermoed ik, en dan houd het vanzelf op met de Joop.

Titaantje | 08-01-17 | 18:08

Cabana Boy | 08-01-17 | 18:05
Dat is pas echt bagger..

knerf | 08-01-17 | 18:07

Svoboda | 08-01-17 | 17:59

Je kan er wel komen maar niet commentaar geven. De kans dat je geband wordt is 1 op 2 denk ik De kans dat je reactie geplaatst wordt 1 op 10 als deze niet in de policor kraam van Joop van pas komt. Dus blijf maar weg..

knerf | 08-01-17 | 18:06

Waar ze absoluut niet van houden bij Joop is als je ze met de feiten om de oren slaat. Dus begin nooit over oververtegenwoordiging van niet- westerse allochtonen bij geweldsdelicten want daar houdt Joop niet van. Wel als je policor excuses aandraagt voor die oververtegenwoordiging.... Verder de witte man overal de schuld van geven, dat doet het ook wel goed.

knerf | 08-01-17 | 18:03

Geenstijl begint het jaar echt bagger!

Cabana Boy | 08-01-17 | 18:00

Ik geloof werkelijk dat er geen mens op Joop zou komen als ze hier niet bijna dagelijks gratis publiciteit kregen. Dat marge-blogje vol fopwaarheden en minderheidsmeningen voegt werkelijk niets toe aan de wereld.

Svoboda | 08-01-17 | 17:59

Goeie analyse meneer De Ruyter. 'rommelhoekje' leuk gevonden.

Tirade | 08-01-17 | 17:57

F. von Zeikhoven | 08-01-17 | 17:42
Worden op Joop.nl de comments wegejolest?

Ommezwaai | 08-01-17 | 17:53

knerf | 08-01-17 | 17:26
Ooh, dat! Die Jole is toch die dorpsidioot met dat middelvingertje?
Nu weet ik het weer...
.

Maar na de komende verkiezingen is het afgelopen met de linksche propagandamachine. Publieke Omroep terug naar twee zenders, salarissen presentatoren conform productiemedewerkers, hoeveelheid omroepen drastisch inperken en een knappe programmering.

Ommezwaai | 08-01-17 | 17:51

Tirade | 08-01-17 | 17:39
Joop is inderdaad uniek in die zin dat het de enige website ter wereld is waar de reakties kwalitatief beter dan de artikelen zijn.

Admiraal_de_Ruijter | 08-01-17 | 17:50

Arme Fransickso van Jole. Ik zie hem nog zitten in die praatshow bij de Vara jaren geleden met zijn wapperende vingertje. Hij kreeg het toen voor elkaar om de hele blogosfeer tegen hem in het harnas te jagen.
Maar hij zou ze allemaal een lesje leren.
En dus werd joop.nl geboren. Dat zou volgens Fransickso het "redelijke tegengeluid voor alle extreemrechtse *proest* websites op het internet" worden.
Dat ging ongeveer 6 maanden goed. Daarna begonnen alle bekende intellectuelen af te haken. Die begon het namelijk op te vallen dat joop.nl met de dag linkser werd. En hoe linkser (of rechtser) iets wordt, hoe minder redelijk het wordt.
En nu? Nu is joop.nl het extreemlinkse joden- en blankenhatende rommelhoekje voor figuren als Joke Kaviaar, Marjan Boelsma en Quinsy Gario, en is elk artikel op joop in het simpele zinnetje "Dat is racisme!" samen te vatten.
Arme Fransickso. Hij is diep gevallen. Gelukig mag ie af en toe nog wel zijn vingrtje laten wapperen bij de Vara.

Admiraal_de_Ruijter | 08-01-17 | 17:48

@ eerstneukendanpraten | 08-01-17 | 17:32
Het zal me niks verbazen als daar ook nog een pikorde bestaat onder de commenters. Zou je wel eerst die comments voor moeten analyseren natuurlijk, wat je je ergste vijanden niet aan moet willen doen, maar toch. Zoiets heb je altijd in sektes. Ah, dus dan krijg je wel een lijst van Joop-commenters die lid zijn van een sekte...

F. von Zeikhoven | 08-01-17 | 17:42

Het zou wel leuk zijn als je hier de tegels zou kunnen plempen die op Joop zijn geweigerd.

matatwork | 08-01-17 | 17:42

@Watching the Wheels | 08-01-17 | 17:08
Nee, daar stinkt het te hard voor.

miko | 08-01-17 | 17:39

Ik kijk nog wel regelmatig op joop, en bij artikelen met veel reacties zou ik zeggen dat het 50/50 is. Het lezen van de typische joop-stukken lukt vaak niet meer dan 1 alinea. Want het zijn eigenlijk pure tegengaspogingen, vrijwel nooit een realistische kijk. Die lui van joop redeneren puur vanuit politieke correctheid, internationale verdragen en alles is onze schuld. Wij creëren onze eigen slachtoffers, dat is in grote lijnen waar het altijd op neer komt. Dus scroll ik al snel door naar de reacties. Heel veel kan je overslaan, want niet alleen bestaan er op geenstijl gekkies, linkse joopgekkies bestaan ook. Die hebben een eigen godwin, joopwin, dat alles komt door onze bombardementen en natuurlijk Israel. En je hebt wat van die wijsneuzen op Joop die discussietechnisch de boel op orde hebben maar oeverloos blijven doorgaan over onbelangrijke detail terwijl er gewoon echte keiharde problemen zijn met migranten. Nee alles zal moet weggerelativeerd worden met grondwetten en evrm schijnzekerheden.
.
Daar tussendoor lees je voldoende zgn rechtse reacties of beter gezegd vrije meningen zonder bekrompen socialistisch hokjesdenken. Het 'taaltje' van geenstijl zie je idd niet veel en wordt dan wrs weggemodereerd. Wat ze bij joop absoluut zouden moeten invoeren is, dat je maximaal 2 reacties per artikel zou mogen geven want te veel linkse correcheidsdrammers daar. Veel scrollen dus.

Tirade | 08-01-17 | 17:39

@knerf 17:21: Dat soort linkjes houden ze ook niet van. Maar er zit wat willekeur in: ik wijs er vaak op dat we opeens van "blank" naar "wit" zijn gegaan; soms worden dat soort reacties geplaatst, andere keren niet.

Muxje | 08-01-17 | 17:37

@Watching the Wheels | 08-01-17 | 17:10
Hij heeft wel gelijk, hier is het vaak toch preken voor eigen parochie. Anders denkende worden al snel gejorist zelfs als er van trollen geen sprake is.

miko | 08-01-17 | 17:37

@[email protected] | 08-01-17 | 16:59
Dat is voor het geval Geenpeil een regering moet vormen met de PVV.
Moehahahahahaha.

miko | 08-01-17 | 17:34

knerf | 08-01-17 | 17:27

Dat er überhaupt nog commenters zijn overgebleven...

eerstneukendanpraten | 08-01-17 | 17:32

@miko | 08-01-17 | 16:56
Of wachten op Godot.

McMarx | 08-01-17 | 17:32

@knerf | 08-01-17 | 17:24 Ik ben best een beetje fan van van der Horst. Hij kan wel schrijven. Moet je maar eens op letten, vaak hoef je maar een paar regels of zelfs enkele woorden te veranderen om het 180 graden te laten draaien. Hij zal er wel royaal voor betaald krijgen denk ik, want hij had ook zo voor een andere site kunnen schrijven.

knutsel | 08-01-17 | 17:31

Die Rotterdamse agentes krijgen van mij ieder drie negerzoenen.

McMarx | 08-01-17 | 17:28

eerstneukendanpraten | 08-01-17 | 17:25

Volgens mij zijn er meer mensen geband dan er daar reageerders zijn..

knerf | 08-01-17 | 17:27

Een dag het niet hebben over discriminatie hebben of white privilege is bij Joop een dag niet geleeft. Maar zeg dat daar nou niet want je reaguursel wordt er gelijk gejorrist

Mark van Leeuwen | 08-01-17 | 17:27

Ommezwaai | 08-01-17 | 17:21

De policor website van de VARA o.l.v. Francisco van Jole.

knerf | 08-01-17 | 17:26

knutsel | 08-01-17 | 17:15

Had na 1 week ook gelijk een ban toen ik iets over meneer Vleespet en zijn gehandicapte dochter plempte.

eerstneukendanpraten | 08-01-17 | 17:25

knutsel | 08-01-17 | 17:15

Mijn conclusie: ze zijn daar stapelgek. Er wordt ook tegengas gegeven en dan verbaas ik me er wel eens over wat ze dan wel laten staan. Volstrekte willekeur... En inderdaad alleen de columnisten mogen van alles beweren met name die seniele gek Han van der Horst..

knerf | 08-01-17 | 17:24

codo... het duurde even voor hij indaalde... maar nu direct opgezocht. Mooi, u is een kenner!

Henri-Bardouin | 08-01-17 | 17:23

Guur rechtse onderbuikiërs zijn we hier. Correct. Hoi Asha! Noiken? oh nee... toch niet!

Henri-Bardouin | 08-01-17 | 17:22

Wie of wat is Joop dan?

Ommezwaai | 08-01-17 | 17:21

Muxje | 08-01-17 | 17:05

Er was niets onwelvoegelijks of racistisch aan mijn reacties. Wel waren het "onwelgevallige" reacties denk ik. Er stond b.v. een column over "de boze witte man" want daar zijn ze dol op bij Joop.Dat was echt een racistische column vond ik. Waarop ik een reactie plaatste hoe het dan zat met de boze zwarte man en of "white lives ook matter"... Erbij plaatste ik een link naar een bericht over de marteling van een gehandicapte blanke man door vier zwarten..... Werd niet geplaatst natuurlijk want ze houden niet zo van feiten.Berichten over de aanrandingen in Innsbruck op Nieuwjaarsdag door Noord-Afrikanen? Houden ze niet van bij Joop..

knerf | 08-01-17 | 17:21

extra pillen voor ga slikken... naar boven gooit!

Keyboardspeler | 08-01-17 | 17:15

@Muxje | 08-01-17 | 17:05 Hehe, volgens mij ben jij de enige "van hier" die zijn reaguursels daar geplaatst krijgt. Ik heb het welgeteld één keer geprobeerd toen ze net begonnen, niet erdoor gekomen en gelijk een ban :)

knutsel | 08-01-17 | 17:15

@Tirade | 08-01-17 | 17:02 Er is toch duidelijk een verschil tussen dat JOOP en GS, als ik andere reaguurders mag geloven... ik schreef al dat ik daar bewust niet lees om mijn bloeddruk normaal te houden, slik al jaren Metrapolol en Hydrochloorthiazide en daar wil ik niet voor gaan slikken door JOOP te lezen.
--
Heb maar 1 wens en dat is dat er op 15 maart een landslide gaat plaatsvinden waardoor o.a. de PVDA, D66 en GL enorm verlies lijden en PVV op +40 zetels.
Wellicht dat ik dan even een kijkje ga nemen op dat JOOP om de zure reacties daar te lezen, die dan weer WEL goed zijn voor de bloeddruk!

Keyboardspeler | 08-01-17 | 17:12

@Tirade | 08-01-17 | 17:02
Zolang uw bericht blijft staan ;) ...

Watching the Wheels | 08-01-17 | 17:10

Joop dat is toch aftershave?

Watching the Wheels | 08-01-17 | 17:08

@knerf 16:54: Het valt mij soms ook op dat relatief milde reacties toch niet geplaatst worden. Het hangt denk ik erg af van wie er op dat moment aan de knoppen zit. Een patroon wat ik wel meende te ontwaren: onwelvoeglijke taal en racistische uitingen komen er niet snel door, ook niet als ze geschreven worden als voorbeeld, als quote, of als ze sarcastisch bedoeld zijn. "Ze zullen wel denken dat wij alle XXX dood willen" wordt gejorist, bijvoorbeeld.

Muxje | 08-01-17 | 17:05

Als er één is die onze politie in de zeik mag zetten is het van der Steur, de rest... Handen af!

EnricoD | 08-01-17 | 17:03

Als jeaup een land was, moest het worden genuked.

Fijnstoffer | 08-01-17 | 17:03

Piepkleine lans wil ik breken voor joop. Natuurlijk zijn die artikelen vaak weerzinwekkend tenenkrommend maar in de reacties eronder lees je toch verschillende meningen en pogingen tot inhoudelijke discussies. Hier bij geen stijl heb je dat niet. Beide een eigen taak kennelijk.

Tirade | 08-01-17 | 17:02

Gewoon uit nieuwsgierigheid. Hoeveel Marokkanen hebben een jas komen brengen? Gewoon om ook een keer een positief beeld hier te geven over deze groep.

roze_bril | 08-01-17 | 17:01

Nu we het toch over die imbecielen hebben. Marcel van Dam en Ad Melkert revisited! Lees ook eens de comments, bijna niemand is het met de idioot die het artikel schreef eensch...

www.joop.nl/videos/hoe-gaan-kranten-om...

eerstneukendanpraten | 08-01-17 | 17:01

@Henri-Bardouin 16:48: Leuk dat Ten Broeke uit haar bubbel durft te stappen, maar het is wel grappig (of jammer) dat ze na hier rondgekeken te hebben snel weer terug in het vertrouwde warme nest kruipt. Ze probeert de beeldvorming van haar tegenstanders te doorgronden, wat lovenswaardig is, maar blijft daarbij wel overtuigd van het eigen gelijk. Ze is zich noch steeds niet bewust van het feit dat haar waarheid ook door een filter gevormd en vertekend is.

Muxje | 08-01-17 | 17:00

Een topic zonder de PVV af te zeiken Zentgraf, is er dan toch nog hoop!

Het zou de Joop sieren wanneer ze excuses maken. Maar ja, dat woord staat vrees ik niet in het woordenboekje van Francisco van Lullo. Het woordenboekje van deze ontspoorde fantast is zo dun dat het spontaan van tafel dwarrelt wanneer je een keer niest.

Reykjavik | 08-01-17 | 16:59

@Old_Spice | 08-01-17 | 16:53
Je mag er wel meer kritiek hebben op de redactie dan bij sommige blogs.

miko | 08-01-17 | 16:59

Compliment voor geenstijl dat ze het vaak opnemen voor de ordediensten. Kom daar maar eens om in deze tijd van respectloosheid.

Tirade | 08-01-17 | 16:58

@Trekhaas | 08-01-17 | 16:39
Toch ben ik blij met het geboden spiegeltje, zodat ik niet lastig gevallen wordt door de reclame van/voor de publieke commerciële omroep.

Guido | 08-01-17 | 16:58

Sorry, maar ik klik allang niet meer op linkjes naar dat extreemlinkse JOOP, wil het niet lezen en is ook beter voor mijn bloeddruk.
Maar hulde voor de politie R'dam en ook voor alle overige mensen die zich inzetten voor de publieke zaak.

Keyboardspeler | 08-01-17 | 16:57

Geen belastinggeld naar media. Gewoon 0,0 naar niemand. Dat is toch niet zo moeilijk?
@Old_Spice | 08-01-17 | 16:53
Nou sterkte daarmee hoor!
Er kijken dagelijks met veel plezier miljoenen mensen naar de NPO en U denkt dat die gaan stemmen op een clubje die de PO wil afschaffen?
That's like asking turkeys to vote for Thanksgiving.

Berbaar | 08-01-17 | 16:56

@Henri-Bardouin | 08-01-17 | 16:48
Ik zie net dat we een haatsite zijn!
Wachten op Codo dan maar.

miko | 08-01-17 | 16:56

Heb het laatst nog eens geprobeerd bij Joop.nl Van mijn 5 reacties werden er 4 gewoon niet geplaatst terwijl er niks mis mee was. Hier bij GS weet je wel waarom een reactie soms wordt weggejorisd. Bij Joop is de censuur volkomen willekeurig.
Die van Jolo is stapelgek. Een onberekenbare gek en framen is een hobby van Joop.nl

knerf | 08-01-17 | 16:54

Gelukkig maar dat er hier niet zoveel dak en thuisloze zijn als in de door Obama 8 jaar lang geregeerde U Naait Me Steeds van Amerika.

ristretto | 08-01-17 | 16:54

Wanneer wordt de subsidie van die kudt Joop stopgezet? Die gasten zijn systematisch links nieuws aan het maken. Ja maken, want ze manipuleren het nieuws door dingen weg te laten of gewoon stomweg te liegen. Het is je reinste propaganda wat dan weer bekostigt wordt met belastinggeld van iedereen! Geen belastinggeld naar media. Gewoon 0,0 naar niemand. Dat is toch niet zo moeilijk? En is het ook niet compleet logisch en eerlijk?

Old_Spice | 08-01-17 | 16:53

Zonde om tijd en ruimte te besteden aan JOOP. We weten allemaal dat Fascisco en Han vd Horst wel een grote extreem linkse bek hebben, maar stiekem PVV stemmen in maart. Dat dan wel weer natuurlijk....

hans6100 | 08-01-17 | 16:52

......... Zouden ze bij Joop zélf wel geloven in hun eigen sprookjes/

Het enge antwoord is: "Ja". Zelfs Asha Tuinbroek is zich er van bewust, en ze leest hier mee!

www.ad.nl/nieuws/wierd-duk-peilt-de-st...

Henri-Bardouin | 08-01-17 | 16:48

Zouden ze bij Joop zélf wel geloven in hun eigen sprookjes.

Statler en Waldorf | 08-01-17 | 16:42

Hoor en wederhoor is altijd lastig voor journalisten vooral degene die subsidie krijgen. Wiens brood men eet diens woord men spreekt ofzo.

EmilioEsteves | 08-01-17 | 16:40

Ongelofelijk dat zo'n leugenachtig, maatschappij-ontwrichtend medium van belastinggeld wordt betaald. Laat die extremisten hun eigen propaganda maar betalen!

Trekhaas | 08-01-17 | 16:39

Ja ja, en die jassen zijn geïnfecteerd met luizen ,vlooien en allerlei rare ziektes!
*links aluhoudje afzet*

miko | 08-01-17 | 16:38

Joop is een wannabe Huffington Post. Beiden doen alles om dingen te framen in een links sausje zodat het in hun narratief past, zelfs als er niets in te lijsten valt.

SDI | 08-01-17 | 16:36

Ow die rechter is wel een lekkertje hoor.

Porta | 08-01-17 | 16:36

"Joop faalt", duh.
Dat klinkt toch als "Rutte liegt"; "zon schijnt"; "links haat arbeiders"; of "water is nat".
Vrij logisch.

Dandruff | 08-01-17 | 16:35

Daklozen zijn voor een groot deel criminele oostblokkers die vaak in hun thuisland door de politie gezocht worden.
En wij gaan ze hier nog eens pamperen door van alles en nog wat gratis uit te delen.

sinar2 | 08-01-17 | 16:34

We hebben in de VS al kunnen zien wat er van komt als je de politie blijft beschuldigen van discriminatie en machtsmisbruik. Het geweld richting de politie zal alleen maar toenemen vanuit bepaalde bevolkingsgroepen met een slachtoffercomplex. En dat effect hebben we ook kunnen zien tijdens het afgelopen oud & nieuw. Sites als Joop moeten het hebben van het opstoken van wantrouwen en racisme, de bevolking moet dit niet langer accepteren.

WimCock | 08-01-17 | 16:32

Vara joop maar subsidie afnemen!

reade romke | 08-01-17 | 16:31

En dan te weten dat de Rotterdamse wouten die daklozen zoveel mogelijk boetes geven niet omdat ze weten dat ze die toch niet kunnen betalen maar zodat ze zoveel mogelijk vervangende gevangenisstraf kunnen uitzitten zodat ze tenminste onderdak en eten hebben voor een paar dagen.
Misselijke Joop figuren.

IJzervreter | 08-01-17 | 16:31

2017: "Wir jassen das !!!"

Handsomeboy | 08-01-17 | 16:27

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken