Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Nederland exporteerde onthoofdingsTaliban naar UK

jp24.pngHollands glorie potverdorie! De Nederlandse export zit weer in de lift. Maar terwijl buitenlanders geen genoeg kunnen krijgen van onze bloemen, kaas en Heinekens, zijn ze in het Verenigd Koninkrijk wat minder in hun sas met Afghaanse keeldoorsnijders die het Kanaal oversteken. Zeker als die met een klauwhamer twee agenten aanvliegen. Kansenparel Jamshid Piruz heeft in 2006 na het kijken van Talibanfilmpjes (volgens Daily Mail en deze moordlijst, zie 15 juni) het leven van zijn Chinese huurster op de Poldermolenweg in Almere "op gruwelijke wijze beëindigd door met een mes haar keel door te snijden. Na de moord is verdachte op koelbloedige wijze bezig geweest met het uitwissen van de sporen van zijn daad." Daar is Jamshid verder ook reuze eerlijk over: "Verdachte heeft verklaard dat hij (...) een mes bij zich heeft gestoken, naar de deur van de kamer van het slachtoffer is gelopen, de deur heeft ingetrapt, het slachtoffer bij haar haar heeft gepakt en in haar hals heeft gesneden." Uit de verklaring van de TR bleek dat "de hals van het slachtoffer geheel doorkliefd" was (hele uitspraak HIERRR). Jamshid kreeg een gevangenisstraf van 12 jaar, maar werd (hele diepe zucht) vervroegd vrijgelaten in 2014. Afghanen die kelen doorsnijden zijn natuurlijk superzielig, dus van het land uitzetten was geen sprake: met zijn permanente Nederlandse verblijfsvergunning kon Piruz vrolijk door Europa Anis Amri'en. Maar ja, niemand had hem gewaarschuwd dat DE AUTO'S IN ENGELAND AAN DE VERKEERDE KANT VAN DE WEG RIJDEN. Vandaar dat meneer een beetje ontspoorde, een paar inbraakjes pleegde en de agenten aanviel. Nu zit hij achter de tralies en is heel Albion over de pis dat Nederland niet even gewaarschuwd heeft dat er een gestoorde killerTaliban hun kant op kwam. Ja, zo worden die Brexit-onderhandelingen er natuurlijk niet gezelliger op.

Reaguursels

Inloggen

En dan staat er in de telegraaf, de "Nederlander" etc.
Om gek van te worden! Het gaat hier om een kut Afghaanse moslim moordenaar, niks Nederlander! Welke idioot heeft bedacht dat iedereen opeens allemaal Nederlander moet worden genoemd, i.p.v. Marokkaan, Turk of Afghaan? Mooie reclame! Dan valt de ellende wat dat tuig hier veroorzaakt zeker niet zo op? Hoe kon die hufter nu al weer vrij rondlopen? In maart gaan wij afrekenen met de Haagse klungels, die ons land verziekt en onveilig gemaakt hebben, door het toelaten van al dat tuig! O ja, ik ga voor de PVV en niet voor allochtonen met twee paspoorten! Dag VVD/PvdA/CDA en D66 ! Dit incidentje” is ook weer het gevolg van jullie wanbeleid en incompetentie!

Lexus01 | 06-01-17 | 11:38

Tja, wat wil je wanneer
ieven/2016/11/grenzeloos_verliefd_op_allah.html

in een land het wordt toestaan dat figuren zoals in bijgaande video www.youtube.com/watch?v=qbyq3V0wLDE

vrij rondelopen. OP de video zijn nog een aantal echt gevaarlijke gekken te zien, de man met het brilletje (ben de naam kwijt) is in Albion een graag gezien haatzaaier die ook beweert dat over een tijdje de sharia heerst bij die Kelten zal heersen en de ongelovige honden vertrapt zullen worden.

Tja wat een arm volk toch daar en hier.

In de tijd van de Kelten of Bravehart zouden ze deze kans niet krijgen om vrij zo rond te lopen en onzin uit te kramen, de kop ging er direct af.
Of alhier in de tijd van Johan van Oldenbarnevelt of Johan de Witt zouden ze snel klaar zijn met dit groepje koppensnellers opdat geen enkele Alah adept nog deze kant op zou komen.

Moneytron | 06-01-17 | 02:35

-weggejorist-

Goedheiligman | 05-01-17 | 22:06

Necrosis

Moord met voorbedachte rade is zoiets als groen gras, bruine neger,
Witte sneeuw enz......
Doodslag met voorbedachte rade = moord.
Vr gr

De D66-rechtert.

beukjedemoeder | 05-01-17 | 20:11

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 18:42

Zeg, fuck-up van misselijke gedachten, wat wil jij nou aan reply's?
Is het genoeg om eigen brainshit te vuren en verder niet zo iets aan interactie te vernemen?

Zelfs als die ander, zoals ikkes, je niet uitdaagde?

Ja hè, je bent gewoon zo'n stille toetsenbord-piloot in home-cockpit.
Vlieg rond en rond,
...
en rond.

Kudtkip | 05-01-17 | 19:42

Nigel Farage zijn doel is bereikt. Buiten het gegeven dat hij een aanslag op zijn leven heeft overleefd en zijn gezin met de dood is bedreigd, blijft hij toch als lobbyist actief. Kijk. De EU is trekken aan een dood paard. Supermario Draghi die tovert elke maand nog tachtig miljard tevoorschijn. Die monetaire geldverruiming werkt niet en toch gaan ze hardnekkig door met deze heilloze weg. De globale agenda kenmerkt zich door elke autonomie te verkruimelen. Dan krijgen we de federale Staten van Europa. We verworden dan tot een provincie die braaf zijn oren moet laten hangen naar dat ondemocratische gedrocht dat zich de Europese Commissie noemt. Moeten we niet willen.
Nehemia | 05-01-17 | 15:11
"Ik heb niet stellig de indruk dat Theresa May grote haast heeft met dat artikel 50."

Er zijn mensen die al een brief hebben gekregen om zich klaar te maken voor deportatie.
www.theguardian.com/politics/2017/jan/05/man-...

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 19:26

Compos mentis, dus geheel bij zinnen, iemand de keel doorklieven. En dan 8 jaar zitten. Even terugrekenen vanaf nu, 2017, had ik vastgezeten vanaf 2009. Da's wel heel kort. Toen ging Dirk Scheringa failliet en dat is in mijn beleving niet echt lang geleden. Dus fopstrafje, onbetekenende sabbatical,waarna het leven a la Volkert weer kan worden voortgezet. Maar toch blijven de rechters het een langdurige gevangenisstraf noemen, die zowel uit het oogpunt van vergelding als generale preventie gerechtvaardigd is. Die Afghaan heeft zijn ballen uit de broek gelachen.

marchbrown | 05-01-17 | 18:51

chicago river | 05-01-17 | 14:49

Oh ja. Pashtun zijn een keihard volk dus ze hebben zeker hun negatieve kantjes. Maar daar ging het niet over. Het ging over hun gastvrijheid. Dus kijk. Als zo'n Pashtun je uitnodigt in zijn huis en jij probeert zijn dochter te neuken nadat hij je gastvrijheid heeft gegeven en zijn laatste voedsel. Dan is hij (terecht/onterecht) behoorlijk pissig en moet je rennen voor je leven. Maar als je jezelf aan de regels houdt en aanpast vindt je barmhartigheid. Zeg ik niet. Zeggen Russische veteranen die gevangen zijn genomen door Pashtun en niet konden bevatten hoe gastvrij ze waren. Waarom? Ze wisten dat die Russen daar ook maar moesten zijn. Dus ja. Raar volk.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 18:42

Ik verneem net dat de Berlijnse kerstmarkttrucker VEERTIEN identiteiten gebruikte, geen wonder dat men dan als verward wordt getypeerd, hopelijk heeft hij deze 14 id's niet gebruikt om uitkeringen aan te vragen in de ons omringende landen, dat word een hels karwei om deze uitkeringen stop te zetten......... veertien berichten van overlijden,... vals dus gewoon blijven uitbetalen........ zucht.

hovawart | 05-01-17 | 16:50

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:11

Je vraagstelling maakt je overduidelijk aandachtsgeil.
Ik suggereer namelijk niks met een of ander naams-duiding-variant.

Ik opper scherper beleid op nieuwe landbewoners.
En véél scherper inzicht-behandeling door onze rechtbanken.
Met, als het toch echt maar eens kan: de praktijk ernaar.

Het ten uwen typen vrijpaneel om de randen van anderen af te tasten - och.
Hier hebbu de mijne dus, nog eens.

Kudtkip | 05-01-17 | 16:41

Beetje off topic.. maarrr
www.geenstijl.nl...
Hij had toch gelijk.
Terrorist Anis Amri was na aanslag een paar uur in Amsterdam - nos.nl...
Victorianus | 05-01-17 | 16:21

Dacht ik gisteren ook aan , hij had gelijk was wel in Islamsterdam , maar was toch met een handlanger gezien dus we hebben een handlanger probleem in Nederland bedoelt rutte deze groeiende economie ?

Jetstream | 05-01-17 | 16:33

-weggejorist-

John Lamaer | 05-01-17 | 16:31

Smoezelbaard | 05-01-17 | 15:12

vandaar mogelijk ook zijn verwarring.. dacht dat ie weer terug in Afghanistan was ipv de UK... en blijkt dat u verkeerd veronderstelt.. dan idem verwarring want hij was/is gewend dat het verkeer van de andere kant komt..

Dat die advocaat dat aanvoert als reden voor zijn agressie laat meteen zien dat er moeilijk met een verdediging is te komen.. maar ja, ook die advocaat wil een warme hap iedere dag..

fikkieblijf! | 05-01-17 | 16:21

@Mezelf

Ah, excuus, nee, dat was tot 1950, als uitvloeisel van de Britse invloed in die regio. Nu rijdt men alleen nog per ezeltje links.

Smoezelbaard | 05-01-17 | 15:17

Als ik me niet vergis rijdt men in Afghanistan ook links. Kul-argument dus van die advocaat.

Smoezelbaard | 05-01-17 | 15:12

Nathan R Jessup 1445
Ik heb niet stellig de indruk dat Theresa May grote haast heeft met dat artikel 50. Nigel Farage zijn doel is bereikt. Buiten het gegeven dat hij een aanslag op zijn leven heeft overleefd en zijn gezin met de dood is bedreigd, blijft hij toch als lobbyist actief. Kijk. De EU is trekken aan een dood paard. Supermario Draghi die tovert elke maand nog tachtig miljard tevoorschijn. Die monetaire geldverruiming werkt niet en toch gaan ze hardnekkig door met deze heilloze weg. De globale agenda kenmerkt zich door elke autonomie te verkruimelen. Dan krijgen we de federale Staten van Europa. We verworden dan tot een provincie die braaf zijn oren moet laten hangen naar dat ondemocratische gedrocht dat zich de Europese Commissie noemt. Moeten we niet willen.

Nehemia | 05-01-17 | 15:11

Wat een goed idee van NL. Social dumping naar de Britse Eilanden. Zolang het nog kan, doen.

MistaRazista | 05-01-17 | 14:59

Nathan R Jessup
Democratie? We hebben het geweten met het Verdrag van Lissabon en nu nu heeft Rutte de lange schroevendraaier in ons ruggenmerg gestoten door de uitkomst van het referendum te negeren omdat hij de ballen moet likken van winterwhiskykoning Druncker. Kijk. In een bananenrepubliek kun je stellen - waar geen democratie is hoeft ook geen vrije pers te zijn, maar laten we in Europa een andere koers varen. Het fnuikende is, is het gegeven dat de vrije pers en social media zaken naar buiten brengt die niet welgevallig zijn voor de gevestigde orde en dat is exact de reden dat er een Ministerie van Waarheid wordt opgericht.

Nehemia | 05-01-17 | 14:58

Kan Geenstijl even bij het OM navragen waarom ze 7 jaar cel wel voldoende vonden voor moord met voorbedachte rade?

Kompel | 05-01-17 | 14:55

Pashtunwali promotes self-respect, independence, justice, hospitality, love, forgiveness, revenge and tolerance toward all (especially to strangers or guests).
De Koreaanse Slet - ergens hierboven (want chicago river is DOM en/of LUI)
Mooi lijstje, van die Pashtun. Origineel ook.
*Zelfrepsect
*Onafhankelijkheid
*Rechtvaardigheid
*Gastvrijheid
*Liefde
*Vergevingsgezindheid
*Wraak (?!) en tolerantie jegens vreemden of gasten
---------------------------------------------------
Onder de streep komen we dus uit op wat Wikipedia gecopy Paste wat praktisch elk volk van zichzelf beweert. Haal je om het erger te maken ook je ouders aan die er zijn geweest - nee, daar hebben we een tweede onpartijdige harde bron.

De hamvraag (gheheh): wat doet 'Wraak' jegens vreemden in het lijstje. Als afsluiter ook nog, maakt e.e.a. nogal sinister vind je niet?

Zalig zijn de onwetenden.
Groet van een domme, en luie reaguurder.

chicago river | 05-01-17 | 14:49

telelezer | 05-01-17 | 14:36
"simpele onschuldige samenwerking:.. JA
door de strot gedrukte dictatuur:.. NEE"

De EU is geen dictatuur.

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 14:48

Tostiman 1417
Zo sluit Poetin inderdaad uitstekende dealtjes met pak 'm beet Ramzan Kadyrov en zo houdt Vladimir toch het overzicht.

Nehemia | 05-01-17 | 14:47

@Nehemia | 05-01-17 | 14:32
"Dat rampspoed ons deel zou zijn na de Brexit?"

Het ligt eraan wie je met ons bedoeld, zodra artikel 50 wordt geactiveerd zullen de mechanisme pas in werking gaan. Probleem nu is dat er gewacht wordt met investeringen en het verschil in productiviteit van de bevolking met de rest van de G7 afneemt.
Het verschil in productiviteit tussen de UK en Duitsland is op dit moment 30% en groeit niet best voor een land wat de concurrentie met de EU wil aangaan.

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 14:46

@Nehemia
" dat de wereld trapsgewijs in een bepaalde richting wordt gedreven. Het kaltstellen van de vrije pers - zowel in Europa als Amerika is nu al in wetgeving gegoten - zij het zeer recent."

Vrijheden zijn aan regels gebonden en wanneer deze vrijheden de veiligheid van de democratie in gevaar brengen zullen ze afgenomen worden in het belang van de meerderheid.

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 14:37

"(..)meer samenwerking binnen de EU (..)"
@ Nathan R Jessup | 05-01-17 | 14:29
simpele onschuldige samenwerking:.. JA
door de strot gedrukte dictatuur:.. NEE

telelezer | 05-01-17 | 14:36

DKS 1418
U bent me er eentje. Jij bent een virulente staatsjournaalgelover. Laat me je dit vertellen knul. Zelfs Noord Korea is jaloers op onze NPO. Waarom denkt u dat men en masse op social media kijkt en alternatieve nieuwsbronnen? Wisten ze niet met 98 procent zekerheid te vertellen dat Hillary zou winnen? Dat rampspoed ons deel zou zijn na de Brexit? Al die leugens over het Midden Oosten. Het zijn Pinokkiokanalen. Doorgeefluiken. Dat blijkt telkens weer en jij vreet het als Mc Donalds voer.

Nehemia | 05-01-17 | 14:32

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 14:09
".... dus je kan als EU alle grensoverschrijdende vluchtelingen daar naartoe sturen in mooie EU-vluchtelingen opvangcentra en de lokale bevolking kan broodjes bakken, dekens en kussen maken etc."

Lijkt mij ook de meest werkbare oplossing maar dat zou inhouden, meer samenwerking binnen de EU waardoor deze oplossing geen kans van slagen heeft door de anti EU sentimenten.

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 14:29

Mark_D_Nl 1419
Dat heeft niks met grootspraak te maken amice. Iedereen die een beetje de patronen ziet en daar schaar ik jou ook onder zal toch moeten onderkennen dat de wereld trapsgewijs in een bepaalde richting wordt gedreven. Het kaltstellen van de vrije pers - zowel in Europa als Amerika is nu al in wetgeving gegoten - zij het zeer recent.

Nehemia | 05-01-17 | 14:24

Gelukkig heeft ie wel 'recht'op een goede advocaat om zijn 'goede'intenties te verwoorden.
Met een toevoeging en op kosten van U en mij...

fikkieblijf! | 05-01-17 | 14:22

Het schijnt niet te mogen, maar persoonlijk voel ik de behoefte dat soort tuig naar de eeuwige jachtvelden te wensen.
Maar goed, volgens de Joop-norm ben ik vast een racist.

mallekater | 05-01-17 | 14:20

@De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:54
Hmmm, toch draait het in Zwitserland een stuk beter dan bij ons.
Waarschijnlijk omdat de Zwitsers hun eigen wetten kunnen doorvoeren

Tostiman | 05-01-17 | 14:19

Nehemia | 05-01-17 | 14:10
samenhang... haha. Man, doe niet zo interessant. Denk je nou echt dat jij details hebt om die samenhang te ontdekken. Je moet je iets bescheidener opstellen, vriend. En in deze heeft DKS gewoon een punt. Regional denken is wat we moeten doen, dat globale denken heeft alleen maar ellende, armoede en verdeeldheid gebracht.

Mark_D_NL | 05-01-17 | 14:19

Begint zolangzamerhand wel op te vallen.. Er zijn Jonge Nederlanders die een psychopatische levensloop hebben, daarvan heeft weer het gros een laag iq en is ook nog eens EUropavreemd..
Lijkt wel een nieuwe stoornis..
Gelukkig wordt ze dan niet aangerekend en mogen vrij rondlopen..

fikkieblijf! | 05-01-17 | 14:18

Nehemia | 05-01-17 | 14:10

Nee lieverd. Jij ziet spoken. En aantoonbaar onjuiste en onnodige spoken. Het is een beetje zielig. Ik zou graag mijn best willen doen maar als ik je niet kan motiveren om jouw eigen geraaskal onder de loep te nemen vrees ik dat dit een eindeloze discussie zal worden.

Kort gezegd. Je haalt jouw informatie uit de meest onbetrouwbare bronnen die er te vinden zijn en ze zijn doorgaans onjuist. Maar morgenochtend zal je nieuwste stierenstront weer eens doornemen en schuddend en zuchtend denken 'ach, het is entertainment op een bepaalde manier'. Je lijkt gelukkig in je waanzin dus wie ben ik om dit aan te vallen. Je stelt immers niets voor. Enjoy.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 14:18

Onder leiding van v.d. Steur, zakt heel justitëel Nederland lui achterover in zijn fauteuil, kijkt niet op of om wanneer killers en jihadisten via Nederland een heenkomen zoeken in een ander Europees land.
Ja, die Ard. altijd even onnozel en altijd even gebrekkig paraat.

mallekater | 05-01-17 | 14:18

@Nehemia | 05-01-17 | 13:43
Niet helemaal waar. Veel moslims zijn gegroepeerd in bepaalde gebieden met een lokale baas die door Poetin wordt gedoogd en een zekere autonomie hebben (kan zijn zakken goed vullen)

Tostiman | 05-01-17 | 14:17

Tostiman 1407
Geweldig. Dat is zelfs nog beter. Misdraagt zich men, dan nog aanvullende hechtenis opleggen.

Nehemia | 05-01-17 | 14:14

Kees Maf | 05-01-17 | 12:37

Ik denk dat zolang je niet weet/snapt wat de juridische term moord betekent en hoe ons rechtssysteem werkt dat je beter een boek kan gaan lezen. Over. Bijvoorbeeld. Ons rechtssysteem. Doe dat.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 14:14

De Koreaanse slet 1358
Nee slet. Jij mist telkenmale het vermogen om het grote plaatje te zien. Je beperkt je in vrijwel alle dossiers tot regionaal denken. Je ziet de globale samenhang niet. Alles is verbonden. Als je het vermogen mist om de samenhang te vatten, dan ontgaat je de diepere essentie waarom zaken gaan zoals ze gaan. Connect the dots.

Nehemia | 05-01-17 | 14:10

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 14:05

Ja. Ook daar heb ik een voorstel voor gedaan. Roemenië en Bulgarije zijn straatarm en hebben heel veel ruimte dus je kan als EU alle grensoverschrijdende vluchtelingen daar naartoe sturen in mooie EU-vluchtelingen opvangcentra en de lokale bevolking kan broodjes bakken, dekens en kussen maken etc.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 14:09

@Nehemia | 05-01-17 | 13:25
Mee eens. 12 jaar is 12 jaar, gedraag je verder goed. dan is het daar klaar mee. Misdraag je je, dan komt er gewoon 1/3 bij

Tostiman | 05-01-17 | 14:07

Mijn ideaalbeeld. Meld je aan in een EU-vluchtelingenkamp nabij je ellende. Daar word je gescreend, krijg je alle levensbehoeften en mag je aanvraag doen om naar de EU te immigreren. Nee heb je, ja kan je krijgen.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:50
Dus dan komt heeeel Afrika naar dat vluchtelingenkamp van u, waar men zeker 6 maanden alle levensbehoeften krijgt om daarna nog afgewezen te worden en weer doelloos naar huis keert?

Dit lijkt mij onmenselijk.Gewoon zeggen,sorry we zittn vol en dan ook echt niemand meer binnen laten.

Dan van binnenuit schoonmaken zodat we allen weer in peace en vrede kunnen leven.

ditotje | 05-01-17 | 14:07

Tostiman | 05-01-17 | 14:05

*jou

Maar vertel. Wat klopte er niet van wat ik zei.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 14:06

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:52
"Nee. Ik ben van de eerste hulp bij ongevallen en voor de goede immigranten is hier zat plek."

Ik ben het 200% met je eens laat ik dat voorop stellen.
Mijn punt is dat ontwikkelingsgeld buiten de EU sturen niet verstandig is omdat je het geld kwijt bent.
Bij mij komt dan de vraag op "zijn er binnen de EU geen landen waar hetzelfde geregeld kan worden zodat het geld binnen de eigen gemeenschap blijft.

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 14:05

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 13:41

Inderdaad. Dat klopt ook nog eens. Nooit begrepen waarom ik soms een uur of langer in de rij moet staan voor London terwijl je gewoon naar Noord-Ierland kan rijden en zonder enig probleem Groot-Brittannië binnenkomt. Zal we een aparte deal zijn.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 14:05

@De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:58
Goh, dat gevoel heb ik nu ook bij jouw

Tostiman | 05-01-17 | 14:05

@De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:11
Wat een none argument. Dus omdat een autochtoon dit ook zou kunnen hebben gedaan moeten we het maar accepteren. Ik denk dat we eigenlijk wel genoeg hebben aan onze eigen criminelen. Waarom moeten we daar meer van importeren?

Tostiman | 05-01-17 | 14:04

Laten we een benefiet-voetbalwedstrijd voor deze arme Afghaan organiseren. Want eigenlijk is het een hele lieve man die veel onrecht is aangedaan.

Ramsesz | 05-01-17 | 14:00

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:50

Zeg ik het goed als ik zeg dat je bedoelt ontwikkel een immigratie opvang in een omgeving waar het goedkoop is.
Gevolg is dat de omgeving zich ontwikkelt door het geld wat besteedt wordt aan asielzoekers. Dit werk ben je dan in de EU kwijt net als het geld wat je eraan besteedt.
Wordt de selectie methode dan gewoon niet te duur?

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 14:00

@De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:42
In de trant van; "maar hij is zo een lieve jongen" Volgens zijn mama nadat hij tientallen mensen vakkundig van het leven had berooft.

Tostiman | 05-01-17 | 13:59

Die nare vent | 05-01-17 | 11:56
Eens. Men vergeet te vaak dat rechters zich aan de wet hebben te houden. Dat betekent overigens in alle eerlijk wel dat Coornhert Liga/D66 rechters daar te vaak van af wijken, maar laten we wel bij het begin beginnen. Het is strafwet die ten grondslag van alle uitspraken ligt. Daar begint het probleem.

Bigi Bana Boy | 05-01-17 | 13:59

Nehemia | 05-01-17 | 13:09

Jij bent echt één van mijn favoriete reaguurders. Het niveau aan aantoonbare onzin wat jij verzamelt op het internet en er vervolgens weet uit te persen is onnavolgbaar. Ik zat vanochtend eventjes je 'nacht-plempsels' te lezen en moest echt concluderen dat je in je eigen wereld leeft.

Waarschijnlijk heb je niets beters te doen. Maar ik zal je uitdagen.

Wat zei jij deze ochtend vroeg wat eigenlijk onzin was? Zoek zoek zoek.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:58

@iustus | 05-01-17 | 12:48
Ben ik ook bang voor, daarom een aparte planeet voor geitenwollen sokken mensen op Venus of zo. Kunnen zij ze lekker gaan vertroetelen

Tostiman | 05-01-17 | 13:56

@Sans Comique | 05-01-17 | 12:32
wat dacht je van het moslim ras op Antartica, of alleen in de zandbak. Multiculti's mogen er gratis bij.
Scheelt al een hoop

Tostiman | 05-01-17 | 13:54

EefjeWentelteefje | 05-01-17 | 13:43

Fout. Brexit zal leiden tot een deal a la Zwitserland. Dat betekent Schengen, dat betekent open grenzen voor personen en goederen. Dat betekent een slechte deal.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:54

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 13:44

En vergis je niet. Dit is niet een onmenselijke houding. Er zijn miljoenen die dood gaan van de honger terwijl hier lopen te kloten met mensen die hier geen fatsoenlijk bestaan kunnen opbouwen. Nee. Ik ben van de eerste hulp bij ongevallen en voor de goede immigranten is hier zat plek.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:52

@JohnLocke | 05-01-17 | 12:54
Dat zegt hij toch ook niet.

Tostiman | 05-01-17 | 13:51

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 13:44

Dat en het gehele asielzoekersbudget investeren in mooie nette kampen voor de mensen die het nog harder nodig hebben dan het volk wat nu in Ter Apel zit. Het is niet dat we geen geld hebben.

Nogmaals ik ben voor immigratie. Maar absoluut tegen het onwillekeurig binnenhalen van asielzoekers zonder papieren.

Mijn ideaalbeeld. Meld je aan in een EU-vluchtelingenkamp nabij je ellende. Daar word je gescreend, krijg je alle levensbehoeften en mag je aanvraag doen om naar de EU te immigreren. Nee heb je, ja kan je krijgen.

Ons asielzoekersbeleid is rampzalig. Voor ons, voor de asielzoekers en voor de immigranten die hier al zijn. Dat kan en moet beter.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:50

Dat is ook de kardinale denkfout van links. Als we ze op alle manieren braaf tegemoet komen, gaan ze ons vast heel aardig vinden.

Nehemia | 05-01-17 | 13:47

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:32
Ja treurig verhaal daar, vooral voor de christenen. Het WAS een samenleving met een redelijke gelijkwaardige verdeling van moslims en christenen en nog wat andere geloven. Maar nu zijn het vooral Moslims in Eritrea. En dus komt het daar niet/nooit meer goed.

Mark_D_NL | 05-01-17 | 13:46

Tostiman | 05-01-17 | 13:41

Het kan. Erg onwaarschijnlijk en zeker in Eritrea. Het doet er verder niet toe want beide heren en tevens het tweede voorbeeld wat ik er bij haalde waren christenen.

En laten we elkaar geen mietje noemen. Het is niet alsof er niet meer dan genoeg munitie is tegen moslims. Dit zijn gewoon de feiten. Punt.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:45

@De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:36
" Voor letterlijk hetzelfde geld kunnen we miljoenen voeden en opvangen en de kansrijken importeren voor de toekomst."

Je bedoelt ontwikkelingsgeld?

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 13:44

De Britten zitten tenminste nog op een eiland. Kunnen ze dat gajes nog enigszins buiten houden, vandaar ook Brexit. Het vasteland van Europa is inmiddels wel verloren. Met dank aan... u weet wel wie.

EefjeWentelteefje | 05-01-17 | 13:43

Wij doen in Europa toch iets verkeerds. In Rusland is vijftien procent moslim, maar ze zijn aardig gedomesticeerd cq handtam Dat is hier ook het verneukeratieve van die linksche sneeuwvlokjesmentatileit. Zachte heelmeesters maken hele hele stinkende wonden.

Nehemia | 05-01-17 | 13:43

chicago river | 05-01-17 | 13:30

Je kan het opzoeken. Maar mij vader en moeder zijn daar in den lijve geweest en hebben dit beaamt. Het is niet dat het een 'fijn' volk is of dat ze superlievvv zijn. Maar gastvrijheid is een erecode daar.

en.m.wikipedia.org/wiki/Pashtunwali

Wat blokkeert jou om de rijkdom aan informatie te negeren? Domheid? Luiheid?

Je kan ook gewoon even fact-checken terugkomen en zeggen 'verrek DKS, je hebt gelijk' of 'DKS je lult peop dit is waarom...'

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:42

@Peter_K | 05-01-17 | 11:20
"Wij gaan dat ook nog merken: op dit moment is een Nederlands paspoort nog een vrijkaartje voor de UK, straks niet meer..."

Je vliegt naar Dublin van waaruit je gewoon naar Belfast kunt gaan zonder dat je een grens over hoeft te steken. Zolang Engeland Noord Ierland blijft bezetten kan iedereen zonder problemen vanuit de EU naar de UK.

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 13:41

@De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:13
Dus als je een christelijke naam hebt kan je geen moslim zijn.
weer wat geleerd

Tostiman | 05-01-17 | 13:41

@Bokito ergo sum | 05-01-17 | 11:23
wel een Koreaan, vaak te vinden in de GS panelen. (hoop dat hij nu niet boos op me wordt)

Tostiman | 05-01-17 | 13:39

chicago river | 05-01-17 | 13:02

Met je eens. De meesten zullen hier geen leven vinden. Ik ben dus fervent tegenstander van het huidige vluchtelingenbeleid. Voor letterlijk hetzelfde geld kunnen we miljoenen voeden en opvangen en de kansrijken importeren voor de toekomst. Letterlijk. Maar ja linkse partijen en de kerk en mensen zonder realiteitszin. Dus ja. Wat doe je eraan?

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:36

Gelukkig zijn ze in Engeland wat strenger met straffen.
Dit sujet zal een flinke tijd mogen vastzitten en zal daarna terugestuurd worden naar Nederland.
Jammer dat Engelse politie niet zo gauw schiet.

Lilia2 | 05-01-17 | 13:35

@necrosis | 05-01-17 | 11:43
Helaas ben ik niet voor de doodstraf, soms wel moeilijk maar er zijn in mijn ogen teveel mensen uiteindelijk onterecht veroordeelt. Doodstraf kan je niet meer terugdraaien

Tostiman | 05-01-17 | 13:34

gadverdegadver, dat m'n plembsel net weer achter DKS komt te staan

watmagjenogwel | 05-01-17 | 13:33

MarcS | 05-01-17 | 13:25

Da's knap van ze. Aan de wijn. En ze heten zeker Zacharias en Mark en Abraham. Neuh. Mark. Helaas voor je bijna alle vluchtelingen uit Eritrea zijn christenen. Er zal best een moslim tussen zitten als uitzondering. Maar de regel is anders. Zoek het anders eventjes op hoe het zit daar in Eritrea.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:32

Afghanen staan bekend als een van de meest gastvrije volkeren ter wereld. Als jij koud en hongerig aanklopt bij een Afghaan dan (..)
De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:19
Dan? Andere cultuur andere regels?? Barbaars en ranzig, maar hee, andere cultuurrrj, andere regels, niet zo moeiljk doen...
Mag ik even lachen als een boer met kiespijn? Of beter spugen als lama?

Onder wie staan Afghanen eigenlijk zo goed bekend, waar haal jij die geheimzinnige informatie vandaan? Niet van de mensen uit Samoa denk ik zo.

Wist je dat er heul veul volkeren bekend staan als gastvrij en ook nog eens als niet barbaars en niet ranzig? Wat dacht je daarvan joh, dat zijn me toch allemaal fijne mensen (zolang jij je als 'goede gast' gedraagt). Maar goed. Ik ben een uitermate goede gast dus waar maak ik me druk om.

chicago river | 05-01-17 | 13:30

Herstel 1325
Op de bevolking losgelaten.

Nehemia | 05-01-17 | 13:29

Ja, las het net in de Televaag, wat een ongelooflijk kutland is Neederland toch geworden met als z'n ontiegeli
jk vervelende ambtenaartjes, die het de burger (overigens een woord dat door die zelfde kutambtenaartjes is uitgevonden)zo moeilijk mogelijk maakt, maar als het er op aankomt zich zelf direct weet te verbergen als ze weer een stomme fout hebben begaan.
Feit is opnieuw dat die Afgaan weer, opnieuw: WEER te vroeg is vrijgelaten. 12 jaar cel, is NIET, let u op ambtenaartje, is NIET na 7, maar 8 jaar vrij laten, indien er sprake is van "goed gedrag"
En hem dan nog als vrij man laten gaan, zonder hem een strobreed in de weg te leggen.
Nu moet je bij voorbeeld een vriendin, uit het verre oosten eens in NEEderland zien te krijgen voor 3 maanden vakantie...., ze, de ambtenaartjes, struikelen over elkaar heen om maar regeltjes te vinden om dat zo moeilijk mogelijk te maken.
Nog wat:
Ook lees ik opnieuw in de Televaag, gerechtigheid in de uitspraak: Staat schond persvrijheid Telegraaf, en opnieuw proberen diezelfde ambtenaartjes de wet te frustreren.
Denk ook nog eens aan Kwiebus met z'n 3/4 miljard t.b.v. diezelfde ambtenaartjes, of het frustreren van de ZZP er, feitelijk ook door diezelfde ambtelijke kliek in het leven geroepen, maar als het fout gaat.... nou ja u weet wel, ik heb de moed als 70 jarige al lang op gegeven.

watmagjenogwel | 05-01-17 | 13:29

keestelpro | 05-01-17 | 13:01

Ja. Ergens is een Geert Wilders of wie dan ook een useful idiot voor Daesh. Ik hoop dat Geert weer eens meeleest. Misschien leert hij wat.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:29

keestelpro | 05-01-17 | 13:01

De moslim terroristen of jihadisten willen een eindtijd creëren een apocalyptisch gevecht om de Mahdi te laten wederkeren (zeggen ze althans) de enige manier om dit te doen is om alle niet-moslims (in hun ogen want moslim is een breed begrip) op te zetten tegen de 'ware' moslims zodat ze hun eindstrijd krijgen.

Ironisch genoeg helpen islamofoben Daesh met hun doelstellingen. Ja. Dat is niet mijn mening dat is een feit. Hoe meer moslimhaat hoe beter voor Daesh. Daesh is namelijk een sekte een doodscultus en ze willen maar één ding en dat is een totale oorlog tussen hun en de rest. Maar daar hebben ze wel ietsje meer dan 20,000 strijders nodig. Dus aanslagje plegen. Wereldwijde moslimhaat regelen en de rekruten lopen binnen.

Want een kat in het nauw?

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:28

Men vindt het te duur om mensen langdurig op te sluiten. Daarom worden ze voortijdig op de bevolking losgemaakt. Daarom 'daalt' de criminaliteit hier ook zogenaamd. Het kost teveel geld.
.
Laten we nou eens als eerste eens kappen met die juridische draak van - een derde strafvermindering - bij de Belgen wordt er zelfs tweederde van de straf afgeknaagd. Kap ermee. De straf die de rechter oplegt, moet in toto worden uitgezeten. Want wat we nu doen is pure volksverlakkerij. Het opgelegde vonnis wordt toch nooit nageleefd tenzij TBS.

Nehemia | 05-01-17 | 13:25

(de moslims daar zijn straatarm en kunnen nooit richting Europa komen).

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 12:12

De eritieense moslims, een wijntje verderop hier, zijn het niet met jou eens.

MarcS | 05-01-17 | 13:25

Tja, moet je ook niet aan de verkeerde kant van de weg rijden.
Krijg je dit soort toestanden.
Zet die Afghaan gewoon bij Tofik. Heeft ie eindelijk ook eens een keer wat uit te wonen.

plaszak | 05-01-17 | 13:24

@necrosis | 05-01-17 | 11:27
een zandier?

Tostiman | 05-01-17 | 13:22

Dus s'nachts wordt u overvallen in uw eigen huis op uw knieën moet u uw pincode afgeven onder bedreiging van een automatische pistool u zelf heeft alleen maar een tandenborstel tot uw beschikking om uw familie te beschermen dus volgens onze politiek moet u gewoon meewerken en alles afgeven "het werkt zoals de belastingdienst" de overvallers vinden het te weinig wat er op uw saldo staat en jagen een kogel door je kop als ze ooit gepakt worden krijgen ze 4 jaar maar u bent inmiddels van uw leven beroofd ,Hmmmm ik ben voor vrije wapenbezit in huis zodat ik misschien een kans maak om verder te mogen leven .

Jetstream | 05-01-17 | 13:22

JohnLocke | 05-01-17 | 12:23

Niet alleen gelovigen. Ook andere mensen. Bijvoorbeeld mensen die desnoods met geweld hun politieke voorkeur willen implementeren.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:22

Barre_de_k | 05-01-17 | 12:17

Vooral dat jij niets weet over Afghanistan of haar bevolking. Maar gewoon in je bevooroordeelde internet wijsheid denkt slim te doen.

Laat ik het anders stellen. Afghanen staan bekend als een van de meest gastvrije volkeren ter wereld. Als jij koud en hongerig aanklopt bij een Afghaan dan delen ze hun laatste eten met je en bieden je warme dekens ongeacht je kleur, religie, afkomst of wat dan ook zolang je intenties maar goed zijn. Er is ook een hoop barbaars en ranzig aan dat volk maar het is nu eenmaal een steppenvolk. Andere cultuur andere regels.

Nog zoiets. De Taliban komt uit Pakistan en bestaat uit perverse religieuze zeloten.

De man zou overigens in Afghanistan waarschijnlijk door een uitzinnige woeste menigte gelyncht worden want een gast is heilig in dat land. Echt heilig. Het wordt gezien als oneervol en een schande om je gast niet als een koning te behandelen ongeacht religie afkomst of wat dan ook. Een goede gast is koning in Afghanistan.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:19

Ik moet het wel met de advocaat van die lieve cultuurverrijker (niet zijnde die discriminatoire Chinese trut die zelfs vroeg aan de talibanmeneer ipv hem geld, huis en maagdelijkheid te geven). De goede man heeft tussen de "moord" (nou ja.. uit de hand gelopen meningsverschil naar aanleiding van zich beledigd voelen. Eer is een dingetje waar wij in NL respect voor moeten hebben!) en opgepakt zijn vrijwel niks meer gedaan!

(Dat dat niet kon vanwege in de gevangenis zitten is een detail dat enkel azijnzeikers zullen opvoeren).
Gelukkig zijn dit maar "incidentjes" : zo kan ik nog bijkomen van de knallende koppijn van het headdesken...

klimgek | 05-01-17 | 13:13

Glasgow Argus | 05-01-17 | 11:37

Kan je niet lezen? Overigens hebben de heren christelijke namen en kwamen ze uit Eritrea. Volgens mij leef je in je eigen wereld. Word eens wakker.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:13

Kudtkip | 05-01-17 | 12:59

Waarom niet over de gehele linie? Je suggereert nu dat Jan-Klaas van Wittum zoiets niet kan doen, wat bullshit is, of dat autochtone psychopaten meer rechten zouden moeten hebben dan allochtonen.

Zeg het maar.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 13:11

Twee agenten aangevallen.
.
De Afghaanse variant van Hammertime. We moeten dit soort koranprimaten Europa uitjagen. Pronto.

Nehemia | 05-01-17 | 13:09

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 12:12
Aanvullend: En dan kom je op culturen uit die verdacht vaak op het Afrikaanse continent en delen van Azie zijn ontstaan en verdacht vaak een islamitische achtergrond hebben (overgenomen).

Grosso modo volkeren die boe of bah weten van iets als Verlichting bv. en dus in mijn ogen het licht niet hebben gezien. Oppassen dus, met die volkeren, maar daar denken types B. Koenders en co. heel anders over. Afrikalovertjes.

chicago river | 05-01-17 | 13:09

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 12:12
Het probleem is dan ook niet per se of men islamitisch is (opgegroeid) of christelijk is (opgegegroeid) maar hoe en waar men is (opgegroeid) en (heenvertrokken) en of dat matcht met elkaar.

Ik leef (nog) met de veronderstelling dat praktisch alles wat uit shitlanden MET een shitachtergrond zichzelf 'hier'heen transporteert een niet-match is met W-Z-N-Europese bevolking. Als men dus is opgegroeid met alle drama's die we niet nog een keer allemaal hoeven na te lopen. Want of het kindsoldaat nu met een machete ofmet een kromzwaard liep te zwaaien maakt mij geen flikker uit. Laat Land van Herkomst maar proberen al die zielige gevallen ergens vanuit uit het slop te halen omdat ze anno 2017 nog altijd vertikken om wat te DOEN om die tribale spelletjes af te kappen (PUN!). Je zou zeggen dat ze daar anno 2017 inmiddels ruim voldoende ontwikkelingstijd voor hebben gekregen, nietwaar?

chicago river | 05-01-17 | 13:02

@De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 12:12
De hysterie rondom het islamistische (lees goed islamistisch niet islamitisch) geweld vind ik sowieso overtrokken. Ik ben de laatste die alle moslims aankijkt op het geweld van enkele extremisten. Zij hebben immers net zo veel te vrezen van deze terroristen.
En zoveel valt er niet te vrezen trouwens. Dit klinkt misschien heel bot wat ik nu zeg maar die paar honderd doden door islamterreur in Europa staat niet in verhouding tot de angstreactie die daaruit voortkomt.
Een vrachtwagen rijdt op een kerstmarkt in en elke kerstmarkt in Europa wordt gebarricadeerd met betonblokken: krankzinnig!
De moslimextremisten zijn hiermee uiterst succesvol want de angst die ze willen zaaien komt tot volle wasdom dankzij de hysterische media en de sensatiezucht van demense.

keestelpro | 05-01-17 | 13:01

Eh, het rechtbankverslag met vonnis...

Afgaan Jamshid Piruz (24) is de huisbaas van de Chinese huurster (42) en op 15 juni 2006 wil hij met haar praten.
Zij kennelijk niet met hem, ze zegt: "Ga weg jij, je stinkt".

Daarop neemt hij haar telefoon af en sluit haar op in d'r kamer van 15.00-18.00 u. Ze krijgt d'r telefoon terug rond 18.00 en daarmee belt ze haar ex rond 18.30 om te vertellen wat er was gebeurd.
Uit onderzoek door de technische recherche is met redelijke nauwkeurigheid vast komen te staan dat ze om nagenoeg 19.00 u. het leven heeft gelaten.
Na door gejaste keel.

Jamshid Piruz wordt schuldig bevonden, evengoed na een poging door diens advocaat om het te gooien op "psychisch zieke toestand van verdachte en handelen in opwelling" - dus in ieder geval geen voorbedachte rade.

Ook probeerde de advocaat de schuld nog in de schoenen te schuiven van de ex van deze vrouw. Deze optie faalde grandioos, daar hij binnen de tijdsspanne van de wandeling van z'n werk en haar adres niet de dader kan zijn geweest. Mede doordat hij pas om 20.30 klaar was met z'n werk.

Waarlijk, hoe heeft de rechtbank de uitleg van wél voorbedachte rade alleen maar uitgelegd in de vorm van het bezinningsmoment rond het pakken van het mes en de intenties daarmee?

De gijzeling van 3 uur lang hieraan vooraf wordt 'iets' meegewogen, maar bijvoorbeeld niet het afnemen van haar telefoon - een belangrijk communicatiemiddel met de buitenwereld.
Ze had al straf gekregen van d'r huisbaas!

En waarom? Het enige blijkt uit zijn verklaring dat zij had gezegd niet met hem te willen praten omdat hij stonk.
Goh.
Waarom moet je in hemelsnaam praten met je huurbaas, anders dan wanneer je (en dit is niet aangedragen) de huur niet betaalt?
Om vervolgens opgesloten te worden?!?

Dit sujet is beoordeeld door experts op verstandelijke vermogens en compleet toerekeningsvatbaar bevonden.
Zou ik ook menen.
Psychisch ziek tot in de vezels, dat evenzo, maar dan juist zeer bewust.

Dat blijkt bij herhaling uit z'n wandel en handel in Engeland.
Overigens valt z'n vluchtelingenstatus met terugwerkende kracht nog eens te bezien: hij zou na het zien van lelijke filmpjes van de Taliban 'pas' tot deze daad zijn gekomen?
Niet gevlucht vanwege de rauwe werkelijkheid in Afghanistan, maar vanwege... eh ja wat?

Resumerend: iedere vluchteling volledig doorlichten en tot die tijd geen enkele bewegingsvrijheid bieden.
Integreren moet een kado worden, waarvoor je minimaal de 1e 10 jaar nog eens je aantoonbare best moet doen.

En ja, @ de wetgevende macht: status aparte instellen voor deze nieuwe landaanwezigen.

Kudtkip | 05-01-17 | 12:59

Er glipt er altijd wel een tussen de mazen van het net, maar als de politiek ze met netten vol blijft binnenhalen word de kans wel steeds groter dat onze buren doorkrijgen dat met het Nedelandse netten en opvangen van islam-artilleristen, de gehele buurt gaat stinken naar dode en rotte vis.

hovawart | 05-01-17 | 12:58

chicago river | 05-01-17 | 12:46
Hoezo? De rechter had hem TBS, 30 jaar cel, levenslang, etc. kunnen geven. Verder had zijn verblijfsvergunning ingetrokken kunnen worden. Allemaal niet gebeurt. Door de D66-rechter.

Rest In Privacy | 05-01-17 | 12:54

Deze 'subspecies' van de mens, die alleen maar verderf veroorzaakt hoort geen plaats te hebben op deze aarde. Het meeste leven op aarde heeft enig nut. Maar zelfs steekmuggen en strontvliegen overstijgen dit vuil. Denk daaraan op het moment dat u een mug doodt. Zijn bestaan was waardevoller dan het bestaan van deze man. Onze samenleving verliest zijn beschaving als we het niet beschermen. Er is geen excuus dat deze man niet permanent uit onze samenleving is verwijderd.

chosenignorance | 05-01-17 | 12:50

kweethetooknietbeter | 05-01-17 | 11:55
Tja, als je de yin yang op de wereld wat in balans brengt is het niet de bedoeling dat je op straat je visitekaartjes gaat uitdelen.

Pedronegro | 05-01-17 | 12:50

@pejoar | 05-01-17 | 12:01
Mjah elk ras op een eigen continent werkt niet he. Ze komen massaal uit Midden-Oosten en Afrika naar Europa.
Op zich denk ik niet dat het aan ras ligt. Maar aan religie, cultuur, opvoeding, normen en waarden.
.
Stel wij boze blanke witte mensen migreren naar Mars. We zeggen fokjoe tegen de rest, alles is voor jullie.
We nemen genoeg spulletje mee, terraformen de zaak, we maken er succesvolle, mooie bewoonbare planeet van. Bedoel aanpakken kunnen we, dingen uitvinden, voor elkaar krijgen, zit er wel in.
.
Je voelt hem wel aankomen. Waarschijnlijk is aarde een grote vieze teringbende omdat die lui tot enkele prestatie in staat zijn. Los van China/Japan en zo wat in Azië niet islamitisch is.
Dan besluit er een geitenwollensok dat er maar lui van Aarde naar Mars moet komen, want: het is zo zielig daar voor hen.
Dan krijg je hele shit all-over-again..
Dus het maakt niet uit... om lang verhaal kort te krijgen ;-)

iustus | 05-01-17 | 12:48

@iedereen die hierboven weer in de "D66 rechters modus" schiet: Dit is gewoon de wet. De wet wordt niet door rechters gemaakt maar door de tweede kamer. De rechters voeren de wet uit. Jullie klagen bij de verkeerden.
Die nare vent | 05-01-17 | 11:56
Een grove leugen waarmee je het ene met het andere probeert te verdoezelen.

1. Jij zegt: Wet wordt niet door de rechters gemaakt. Klopt als een bus.
2. Ik zeg: Wet wordt wel door de rechters geinterpreteerd.
3. 1 Bewijs van onkunne en interpretatie: 'Marokkanen zijn een ras'.
4. Als rechters de Wet 1 op 1 zouden toepassen heb je voor de juiste strafmaat helemaal geen rechters meer nodig maar de bij elkaar geharkte onderszoeks'feiten'. En dat kan nie. Snappez-vous?

chicago river | 05-01-17 | 12:46

De rechters zullen berecht worden, hun dag zal komen.

ILF2 | 05-01-17 | 12:45

Vrijlating na het uitzitten van 2/3e van de straf is een Nederlandse traditie en tradities willen we in dit land kennelijk graag houden. De man heeft zijn straf uitgezeten en is mag dus gaan en staan waar hij wil. De enige oplossing is de 2/3e regel afschaffen, strengere straffen en meer budget naar de opsporingsdiensten, zodat potentieel gevaarlijk lieden ook in de gaten gehouden kunnen worden. Maar ja, dan beginner er weer mensen te zeiken over de privacy.

Mannes | 05-01-17 | 12:44

Ah GS had t ook al gezien. Uit Telegraaf:
'Ook zei de advocaat dat de man erg in de war was omdat de auto’s "aan de verkeerde kant van de weg reden."'.
.
Als dit niet triest was, was het hilarisch.
En een real-life advocaat gebruikt dit argument dus in een real-life mishandelingszaak. Totale gekkigheid.
.
@Regering:
Onze grenzen moeten dus dicht(er).
Zowel voor binnenkomende als zeker ook uitgaande personen,
want we hebben al een hoop "anders-ethish-geaarde" gekkies binnengelaten.

hotmint | 05-01-17 | 12:40

Ook het strafrecht in Albion rijdt links.

Nehemia | 05-01-17 | 12:38

Wat een land. Wij verdienen wat we straks op onze boterham krijgen.

Krultang | 05-01-17 | 12:38

@Die nare vent | 05-01-17 | 11:56

Nee; de wet schrijft voor dat je voor moord levenslang kunt krijgen. Het is de keuze van de rechter geweest om daar 12 jaar van te maken. Overigens, in het vonnis kom ik geen enkele verzachtende omstandigheid tegen die 'slechts' 12 jaar rechtvaardigt.

Dus, in dit geval is klagen over de softheid van de rechters volkomen terecht.

Kees Maf | 05-01-17 | 12:37

Steen om zijn nek zo het kanaal in.

franck7020 | 05-01-17 | 12:36

@medelmo : helaas ook met jouw analyse eens. De kosten voor de één zijn de opbrengsten van de ander. En inderdaad is de zieligheidsindustrie een prachtige gravy-train voor al die comfortabel door vadertje Staat gesalarieerde mensen. Waarvoor dus ook een enorme lobby bestaat.

CeesCloosd | 05-01-17 | 12:36

soms denk ik dat er een reden is dat er continenten zijn.
ieder continent zijn eigen ras en eentje voor de mix aanhangers.
zou misschien veel relaxter zijn.
pejoar | 05-01-17 | 12:01

Verschillende rassen kunnen zonder al te veel problemen samenleven. Er zijn echter een paar rassen (marokkanen, turken en arabieren bijvoorbeeld) die vanwege een oud boek de rest uitsluiten. (sinds het laatste Wildersproces zijn turken en marokkanen een ras). Die mogen antartica hebben. Echter zonder meenemen van Westerse technologie natuurlijk. We blijven consequent.

Sans Comique | 05-01-17 | 12:32

Mijn eerste reaktie was <zucht> maar helaas was ageless mij al een uur voor.

R0ckhound | 05-01-17 | 12:28

En op lager niveau plaatst de gemeente (D66) verslaafde daklozen met psychische problemen in uw buurt zonder daarvoor de mensen hierover in te lichten.
Je komt er pas achter als persoon in kwestie zichzelf dreigt op te blazen door de gaskraan open te zetten.
Begeleiding is puur de subsidiestroom van het geld in bepaalde zakken, maar voor de rest zie je niemand.
Ga lekker bij Pechtold wonen met zijn kloofbijl en leef je uit.

I.P standing up | 05-01-17 | 12:25

We zullen zien of ons land in maart als verloren kan worden beschouwd of dat er nog wat geuzenbloed over is.
Zoals het nu is kots ik op regering, rechtspraak, veel partijen, de meeste media (vooral de VARA achtigen) en de minderwaardige slappelingen onder ons (lees landverraders).

ALLESANDERSSHOW | 05-01-17 | 12:24

Mensen die overduidelijk kwaadwillende psychopaten zijn moeten de hulp krijgen die ze nodig hebben en derhalve tegen zichzelf en vooral anderen beschermd worden.
De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 12:21

Zijn we het dan eens dat we alle gelovigen die geweld willen gebruiken uit naam van hun geloof van de samenleving moeten afzonderen? Dat zou het huizentekort in Amsterdam zomaar eens oplossen.

Rest In Privacy | 05-01-17 | 12:23

necrosis | 05-01-17 | 12:02
Je moet daar de situatie een klein beetje kennen. Er zijn in dat land zoveel criminelen die gigantisch veel macht hebben en die via een normaal proces bijna niet te veroordelen zijn. Er is onderhuids bij politie en leger zoveel frustratie dat deze eigen richting veel voorkomt. Niet geheel goed te praten maar bij een corrupte overheid krijg je dit. Zie je hier toch ook voorbij komen, hoe vaak lees je niet we moeten de hooivorken uit het vet halen?

Bennie Boos | 05-01-17 | 12:22

necrosis | 05-01-17 | 11:12

Dat vraag ik me ook af. We hebben hier een longstay voor de 'criminally insane' een soort van Arkham Asylum zeg maar.

Mensen die overduidelijk kwaadwillende psychopaten zijn moeten de hulp krijgen die ze nodig hebben en derhalve tegen zichzelf en vooral anderen beschermd worden.

Het is ook goed voor de wetenschap. Kan je dat soort monsters toch mooi bestuderen.

Ik geloof absoluut in rehabilitatie en zwaarder straffen werkt averechts. Kijk maar naar Noorwegen waar rehabilitatie prioriteit nummer één is en waar recidive zo'n beetje het laagst is ter wereld (op Saoedi-Arabië e.d. na want die hebben de doodstraf, maar dat willen we niet neem ik aan). Maar we moeten toch ook erkennen dat sommige mensen nooit kunnen rehabiliteren en derhalve nooit meer vrij mogen komen. Die horen in het gekkenhuis. Levenslang.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 12:21

2006 + 12 = 2018.Iemand die een niet omkeerbaar misdrijf begaat dient een niet omkeerbare straf te krijgen.

ijskogel | 05-01-17 | 12:21

Die nare vent | 05-01-17 | 11:56
Daar zit wat in, maar rechter doen wel verdomd hun best om de onderkant van de marge op te zoeken inzake strafmaat. Vrouwe justitie's mate van sympathie voor de dader is doorgaans de blinddoek voorbij, geheel uit balans.
Dat veel rechters vrouw zijn, behept met het Florence-"die arme jongen kan het niet helpen, en is nog te redden" Nightingale-syndroom helpt ook niet echt...

Maar de politiek kan hier inderdaad wat aan doen, al zeker waar het terreurverdachten zijn. De staat dient officieel de oorlog te verklaren aan het Jihadisme, en de Islamitische Staat, zodoende kan de staat iedere jihadist en sympathisant tot het einde van het conflict in krijgsgevangenschap gehouden worden, onder militair tuchtrecht. Als jihadist zijnde verliezen ze ook automatisch hun nationaliteit, mochten ze over een Nederlands paspoort beschikken. Feitelijk zijn ze dan tuchtrechtelijk zwaarder de pineut, hen kan collaboratie, en dus landverraad aangewreven worden, zodoende levenslang achter de tralies.

En deze wet mag ook wel weer terug in het wetboek: "Hoogverraad
Hoogverraad is een juridische term die gebruikt wordt om misdrijven die gericht zijn tegen de interne veiligheid van een staat aan te duiden.[1] Het gaat daarbij om handelingen die gericht zijn tegen de staatsinrichting of de hoogste staatsorganen en gepleegd worden met het doel om de interne organisatie van een staat met geweld of met onwettige middelen omver te werpen of te veranderen.[2] Het huidige Nederlandse Wetboek van Strafrecht en Belgische Strafwetboek kennen het delict hoogverraad niet. Het komt wel voor in de Duitse rechtcultuur als hochverrat in o.a. Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland, en in het Angelsaksische recht als high treason."

Abject | 05-01-17 | 12:19

Graaisnaaiert | 05-01-17 | 11:59.Wie wordt er op lange termijn beter van?? Follow the money.
NWO is de naam.
politiek is verlengstuk , zoek de bokkekop aan de muur van Rutte.Risk in live versie .

medelmo | 05-01-17 | 12:19

Bij zo'n daad verspeel je het recht op leven.

Accident_Prone | 05-01-17 | 12:18

Zo werkt dat hier in NL. Hij zijn straf gehad en is genezen verklaard. U kunt ook wel naast een genezen ex tbs'er wonen. De overheid brengt u niet op de hoogte.

RdeFriesch | 05-01-17 | 12:17

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 12:14
Hij leidt een fatsoenlijk Afghaans leven, wat is het probleem precies?

Barre_de_k | 05-01-17 | 12:17

Inderdaad.... hele diepe zucht... Ons land is toch knettergek alles mag hier nou eenmaal.Mensen van een bepaald soort roven,stelen,moorden, zuigen, treiteren dat is nou eenmaal hun volkssport geworden omdat het mag!!!!
En de politie staat machteloos.. zij kunnen ook niet verder zo.. www.nu.nl/binnenland/4374533/politieag...

hansvanvoren | 05-01-17 | 12:16

Geen 'thuisblijver', telt dat als pré?
Btw kennen die twee elkaar? Zoek zoek!

brughslurph | 05-01-17 | 12:15

MarcS | 05-01-17 | 11:53
In het arabisch inderdaad. Een ethiopier zal waarschijnlijk amharisch hebben gesproken en de godsnaam in die taal is zoiets als " &#257;milaki".
Helaas kent mijn google translate niet het afaan oromo, de meest gesproken taal van ethiopie, maar dat is zoiets als "Waaquao"
Geen Allah, hetgeen alleen door moslims in Ethiopie zo wordt gebezigd.

Glasgow Argus | 05-01-17 | 12:15

wat maakt het eigenlijk ook allemaal uit, zolang we waxinelichthoudergooiers maar lang achter de tralies kunnen zetten kunt u rustig slapen.

Ik herhaal: er is niets aan de hand in Nederland. Eet nog wat meer lekkere multiculturele versnaperingen ofzo en geniet van de diversiteit want zodra je er niet meer van geniet ga je meteen Wilders stemmen en is het GEDAAN met de goede vrede.

Barre_de_k | 05-01-17 | 12:14

Maar goed dat daar gelaten.

Wat doet zo'n man hier? Ik ben helemaal voor immigratie zolang deze mensen hier maar een fatsoenlijk leven kunnen opbouwen. Psychische patiënten of religieuze gekken lijken me niet in die categorie te passen. Access denied of gewoon uitzetten naar Afghanistan. Het is slecht voor de originele bevolking maar nog slechter voor goedwillende immigranten.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 12:14

CeesCloosd | 05-01-17 | 11:53.Duidelijk betoog vanuit jezelf gezien, dan nu hoe de werkelijkheid is als de politiek je leest.Er is met zoveel van dat soort dus voldoende werk voor ;"COA ; Woning corporatie ; UWV ; T.R ; Politie ; Pathaloog-A ; Justitie ; advocaatje met slagroom ( hoofdschuldigen) ; Reclassering en Ambtenarij.
Economisch rondpompen van geld --Check.
Vriendjes aan het werk ---Check
Partijpolitiek eerst ??---Check
Geen probleem doorlopen mensen.
Maar wel beloven dat er iets gebeurt rondom verkiezingen.
verder schijnt vandaag wel de zon,..... ook op deze aarde.

medelmo | 05-01-17 | 12:13

Ies rasies, ies zielieg, moet outkiering kraig.

Aldus de links-idealistige rechter die begrijpt dat wij ons nou eenmaal ook een beetje aan moeten passen in een multikeel... uh, -culturele samenleving.

Upendo | 05-01-17 | 12:12

keestelpro | 05-01-17 | 11:53

Goede vraag. Wat is waar wat is niet waar?

Wat waar is dat het twee asielzoekers betreft waarvan er eentje om onduidelijke redenen doorsloeg en ging moorden. Wat ook waar is dat beide figuren christenen zijn uit het rijke gedeelte van Eritrea (de moslims daar zijn straatarm en kunnen nooit richting Europa komen).

Wat ook waar is dat je never en nooit klakkeloos moet aannemen wat er in de media staat en al helemaal de zogenaamde alternatieve media die met kop en schouders uitblinken in liegen, draaien en overdrijven.

Mensen die uitsluitend het 'alternatieve' nieuws volgen praten zichzelf een angstpsychose aan. Het echte nieuws is al erg genoeg.

Het is overigens niet het enige 'alternatieve' leugentje uit die regio. Al eerder verkrachte en vermoorde een immigrant uit Ethiopië een Zweeds meisje. Was ook een christen. Ging de hele alternatieve scene rond als zijnde het zoveelste bewijs dat islamieten allemaal moordenaars en verkrachters zijn. Bleek ook niet waar.

Ik meld het maar eventjes want beide gevallen zijn paradepaardjes voor de islamofobe alt-rechtse beweging.

Alsof er al niet genoeg ellende is met islam moet er kennelijk ook nog gelogen worden door een zooitje amateurs.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 12:12

@Flatuleerder | 05-01-17 | 11:49
Ja, de overstap van een schaap naar een mens is dan niet meer zo groot.

Rest In Privacy | 05-01-17 | 12:11

Nederland is het safehouse van moslim terroristen. Daarom zijn wij tot nu toe bespaard gebleven van aanslagen.

doskabouter | 05-01-17 | 12:11

Het is - zoals vrijwel alles wat mis gaat - al dan niet indirect de schuld vd linksen.

Poekieman | 05-01-17 | 12:07

Criminelen die zich voor hun misdaden beroepen op de aanbidding van een denkbeeldige woestijngeest verdienen automatisch TBS, zonodig levenslang.

simpelman | 05-01-17 | 12:02

@enkelereisretour | 05-01-17 | 11:58
Duterte?
Die megalomane zak hooi die beweerde dat hij voorheen al iemand uit een helikopter had gesmeten, Julio Poch stijl?
Daar zit ik dus niet op te wachten.

necrosis | 05-01-17 | 12:02

soms denk ik dat er een reden is dat er continenten zijn.
ieder continent zijn eigen ras en eentje voor de mix aanhangers.
zou misschien veel relaxter zijn.

pejoar | 05-01-17 | 12:01

Je mag toch zo langzamerhand hopen dat het kudtvolk niet zelf z'n eigen veiligheid zal gaan handhaven!

pennestront | 05-01-17 | 12:01

Watching the Wheels | 05-01-17 | 11:45
Oeigoeren zijn Turkmenen, oftewel Turken... Gelijk Kirgizië, waar de dader eerst afkomstig van zou zijn. (Het meest seculiere moslimland in de regio).
Erdo probeert gewoon de schuld op het buitenland te schuiven, wetende dat de dader gewoon een volbloed Turkse Turk is.

Daarmee Turkije gerechtigd achten om de veiligheidsdiensten actief in te zetten in landen met grote Turkse/verwante populaties. Erdo gaat vuile spelletjes spelen in de achtertuin van Rusland en China.

Abject | 05-01-17 | 12:00

Dus. Je pleegt een ijskoude weloverwogen moord. Dan krijg je 12 jaar (WTF?). Maar dan kom je na 8 jaar al vrij en mag je ook nog gezellig vrij reizen!?

Populisme is blijkbaar de term die losgezongen kosmopolieten reserveren voor realisme. Het blijft verbazingwekkend hoe snel de westerse samenleving na WOII is doorgeschoten naar stuitende naïviteit. Petje af voor de effectiviteit van de lange mars door de instituties.

Gen. Maximus | 05-01-17 | 12:00

Dit soort mensen komt uit een cultuur waar het recht van de sterkste geldt, vervolgens missen ze de intelligentie en het inlevings- en aanpassingsvermogen om zich in een andere cultuur - waar ze niks voorstellen want hier wordt je op andere punten beoordeeld - staande te houden dus voelen ze zich bedreigd en gaan ze wild om zich heen slaan, daarbij geholpen door een ideologie die ze dat opdraagt. Hoe moeilijk kan het zijn en waarom wordt er door de boven ons gestelden nog steeds niet ingegrepen ( want j maakt mij niet wijs dat ze zelf ook niet zien dat dit een recept voor ongelukken is )?

Graaisnaaiert | 05-01-17 | 11:59

@Die nare vent | 05-01-17 | 11:56
Bulsh*t. Een rechter heeft tegenwoordig de vrijheid om de wet te interpreteren op 6 manieren: wetenschap.infonu.nl/recht-en-wet/5925...

Vaak ook met verminderde toerekenigsvatbaarheid voor aanhangers van de maangod.

ChatBot | 05-01-17 | 11:59

Die nare vent | 05-01-17 | 11:56 Alles ligt op tafel voor een enkeltje longstay.

Bokito ergo sum | 05-01-17 | 11:59

Maarrrr wij hebben toch Billie Turf de capabele?
Oh wacht.......

pennestront | 05-01-17 | 11:58

Echt alleen mogelijk in Nederland (en omliggende vriendjes met een land). Tijd voor een President Duterte !! Wat zal het hier opknappen.

enkelereisretour | 05-01-17 | 11:58

... punt twee : terugkerende Syriëgangers en/of andere bewezen islamitische terroristen moeten zonder tussenkomst van een rechter door veiligheidsdiensten worden geliquideerd. Ik begrijp dat dit in een rechtsstaat moeilijk ligt, maar weet ook dat veiligheidsdiensten in andere landen in het uiterste geval ook liquidaties mogen uitvoeren. En dit type terroristen vormen een dermate groot dodelijk gevaar voor zowel gewone burgers als voor de staatsveiligheid dat de AIVD en MIVD mijn zegen zouden hebben. Deze dreiging gaat de mogelijkheden van een rechtsstaat te boven. En zolang de veiligheidsdiensten onder toezicht van de commissie stiekum en de Minister staan, heb ik vertrouwen in hun beoordelinsgvermogen. Dit is niet meer aan het OM en aan rechters.
Bigi Bana Boy | 05-01-17 | 11:53

Absoluut mee eens. Een 'licence to kill' graag.

orange pekoe | 05-01-17 | 11:58

@iedereen die hierboven weer in de "D66 rechters modus" schiet: Dit is gewoon de wet. De wet wordt niet door rechters gemaakt maar door de tweede kamer. De rechters voeren de wet uit. Jullie klagen bij de verkeerden.

Die nare vent | 05-01-17 | 11:56

iustus | 05-01-17 | 11:48 wow. Zie dat maar uit te leggen. Geenstijl zou na Sjeikwatch ook Rechterwatch moeten starten.

Bokito ergo sum | 05-01-17 | 11:55

@Pedronegro | 05-01-17 | 11:44
Met als gevolg dat jij dan wel de maximum gevangenisstraf krijgt, zonder kans op vervroegde vrijlating. En ook geen tbs.

kweethetooknietbeter | 05-01-17 | 11:55

Nederland waar werken een straf is(taakstraf) Je zal maar bij de plantsoenendienst werken ,kijken de mensen je de hele dag aan of jij niet degene bent die mensen de keel doorsnijd. Pluggen van de enkelband ook weer zoiets, kijken naar de kosten maar de gevoelens van de samenleving en de slachtoffers vergeten.

Bennie Boos | 05-01-17 | 11:54

Punt één : mensen die dit soort moorden op hun geweten hebben moeten NOOIT meer de kans krijgen terug te keren in de maatschappij, punt twee : terugkerende Syriëgangers en/of andere bewezen islamitische terroristen moeten zonder tussenkomst van een rechter door veiligheidsdiensten worden geliquideerd. Ik begrijp dat dit in een rechtsstaat moeilijk ligt, maar weet ook dat veiligheidsdiensten in andere landen in het uiterste geval ook liquidaties mogen uitvoeren. En dit type terroristen vormen een dermate groot dodelijk gevaar voor zowel gewone burgers als voor de staatsveiligheid dat de AIVD en MIVD mijn zegen zouden hebben. Deze dreiging gaat de mogelijkheden van een rechtsstaat te boven. En zolang de veiligheidsdiensten onder toezicht van de commissie stiekum en de Minister staan, heb ik vertrouwen in hun beoordelinsgvermogen. Dit is niet meer aan het OM en aan rechters.

Bigi Bana Boy | 05-01-17 | 11:53

Hoe pis- en piswoest je ook wordt van zulke berichten, ook op een rationelere manier beschouwd is dit een schreeuwend argument vóór dichte grenzen.Laten we even uitgaan van het standaardverloop. Dan is er dus : 1) een procedure verblijfsvergunning besteed aan mijnheer 2) een woning beschikbaar gesteld aan mijnheer 3) een inkomen verschaft 4)de technische recherche betrokken 5) de gewone politie betrokken 6) een patholoog betrokken 7) het forensisch lab betrokken 7) een officier van justitie betrokken 8) een advocaat ter beschikking gesteld 9) een griffier en 3 rechters betrokken 10) de dienst penitentiaire inrichtingen betrokken 11) de reclassering betrokken wie weet wat ik allemaal nog over het hoofd zie. Kosten : waarschijnlijk een bedrag over het miljoen. (in eenland waar zaken als jeugdzorg en defensie tot op het BOT worden uitgekleed!!) Opbrengsten voor onze maatschappij : economisch : nihil menselijke kosten : één dode, een aantal mensen getraumatiseerd en getekend voor het leven. En dan nog denken er bepaalde mensen, dat onze samenleving een toekomst heeft met compleet onbewaakte grenzen en een ruimhartig kom-maar-binnen beleid !? Ik ga in maart voor de partij die onze grenzen spijkerhard dichttimmert, en als dat ome Greet is dan is het maar zo. De gevestigde politiek heeft 25 jaar de kans gehad en er niets mee gedaan.

CeesCloosd | 05-01-17 | 11:53

@Glasgow Argus | 05-01-17 | 11:37 - Dat is heel normaal. God is in Arabisch nu eenmaal Allah. Zie:
nl.m.wikipedia.org/wiki/Allah

Niet dat ik het oneens ben met jou hoor.

MarcS | 05-01-17 | 11:53

@iustus | 05-01-17 | 11:48
Adding insult to injury ..

ChatBot | 05-01-17 | 11:53

@De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 11:29
Ik heb er nog naar gezocht destijds maar niets gevonden.
Dus dacht ik doofpot. Maar goed wat is nu waar en wat niet?
Wie vertelt de waarheid en wie niet?
Feit blijft dat de moorden veroorzaakt zijn door asielzoekers.

keestelpro | 05-01-17 | 11:53

verdienen

Watching the Wheels | 05-01-17 | 11:51

@iustus | 05-01-17 | 11:46
Mee eens, "de "lieve partijvrienden" van de VVD accepteren dit als "collateral damage" op het altaar van de globalisering waar ze allemaal hun overdreven dik belegde boterham mee beleggen en ze hebben er zelf geen last van dus het gaat toch goed.

Watching the Wheels | 05-01-17 | 11:50

@Tapu | 05-01-17 | 11:42
Zegt de naam Jeffrey Dahmer je iets?
Die had meerdere jongens/ mannen gedrogeerd, verkracht, vermoord en gedeeltelijk opgegeten (bijnaam: de slachter van Milwaukee).
Waar hij werd berecht, was de doodstraf afgeschaft, hij kreeg 'slechts' 1022 jaar cel.
Hij kon er overigens niet lang van genieten, een medegevangene (die drie keer levenslang uitzat) sloeg zijn schedel in met een klauwhamer.
Amerikaanse (federale) gevangenissen kun je niet vergelijken met de Nederlandse staathotels.

necrosis | 05-01-17 | 11:50

Dat halssnijden is aangeleerd, begint met ritueel slachten, direct verbieden.

Flatuleerder | 05-01-17 | 11:49

Fop-straf. In het kader van bezuinigen en deze meneer heeft een moeilijke tijd gehad en was in de war etc. Welke sukkel stuurt hem naar Engeland? Mark R? Nu is die weer in war!

Mr_Pikibelly | 05-01-17 | 11:48

Oh en dit nog. Het leven van de mevrouw was dit waard:

De rechtbank veroordeelt de verdachte tot betaling aan de benadeelde partij [***], wonende te [***], van een bedrag van € 6152,-- (zegge: zesduizend honderdtweeënvijftig euro).

iustus | 05-01-17 | 11:48

12 jaar met vervroegde vrijlating nadat je iemand bruut de keel door / open snijdt met een mes.
Oftewel iemand barbaars afslachten als een beest, of erger eigelijk.
Wat een land hebben we toch.. ik weet verder gewoon niet goed wat ik er nog op moet zeggen..

iustus | 05-01-17 | 11:46

Nu we het toch over Chinezen hebben .. is Turkije nou ook alweer redenen aan het zoeken om China onder druk te zetten? Die dader van de aanslag in Turkije (die meer leek op een computeranimatie met z'n selfie stick) komt zogenaamd weer van lekker ver weg nos.nl/teletekst#130 Globaliseren is een feestje, zou Spekman zeggen.

Watching the Wheels | 05-01-17 | 11:45

Volstrekt onbegrijpelijk waarom strafvermindering standaard is en geen uitzondering zoals het hoort. En 14 jaar voor keel afsnijden is sowieso te kort.

van heinde en verre | 05-01-17 | 11:45

Maar het is echt een lieve man voor de rest hoor. :(

SoaVanCoa | 05-01-17 | 11:20

Neenee, lonely wolf

Waakvlam | 05-01-17 | 11:45

Marruhh, verdienen we nog wat aan deze export van Jihad criminelen? Zit er een business case in om de kosten die we als land voor dit soort idioten makem nog wat terug te verdienen?

mottuj | 05-01-17 | 11:44

Als die vent mijn moeder de keel doorsnijdt is hij daarna vrij snel bij zijn maagden. Daar heb ik D66 niet voor nodig.

Pedronegro | 05-01-17 | 11:44

Wow, ben ik toch weer verbaasd. Het kan dus gewoon nog steeds gekker. Ik dacht dat ik vandaag niet meer verbaasd kon worden na het lezen van het verhaal over de moordenaar van Lucia Burgdorffer. Hij doet het namelijk g.e.w.e.l.d.i.g in de van Mesdagkliniek. Peter Braun, zijn behandelaar, stelt zelfs dat dit het bewijs is dat niemand onbehandelbaar is. Ja u leest het goed! Het onweerlegbaar bewijs dat niemand onbehandelbaar is. Ik stel voor om de dochter van Peter een dagje te komen proefdraaien en met Willem een dagje in een afgezonderde ruimte te gaan zitten. Even kijken hoe Petertje er dan over denkt. Maar het zijn meestal dit soort sujetten (lees ook rechters) die liever experimenteren met levens van anderen.

roze_bril | 05-01-17 | 11:43

@Goldfinger | 05-01-17 | 11:35
Daarom ben ik voorstander van de doodstraf, maar dan worden we de EU uitgegooid.
[/care]

necrosis | 05-01-17 | 11:43

Moord. Acht jaar gevangenisstraf. Probeer het maar eens uit te leggen aan bijvoorbeeld een Amerikaan. Nederland is geen rechtstaat.

Tapu | 05-01-17 | 11:42

Al die kansenparels weer terug in hun oester en dan midden op zee weer terug naar hun habitat.

Om nog maar eens te benadrukken, de score van de laatste 30 dagen.

www.thereligionofpeace.com/attacks/att...

Ze staan glansrijk bovenaan!

Verhohnepiepeln | 05-01-17 | 11:41

Maakt Dijkshof niet uit. Als hij maar in z'n dikke BMW kan karren.

Waakvlam | 05-01-17 | 11:41

Wat mij betreft gaat de gehele keten van besluitvorming inzake deze zaak levenslang de bak in. De overheid mag wel eens wat verantwoording afgedwongen worden.

Abject | 05-01-17 | 11:40


@dekoreaanseslet
De washington post is van alle leugenachtige media wel de meest onbetrouwbare sinds Jeff Bezos het heeft overgenomen. Alleen al de afgelopen twee weken moesten twee grote verhalen over de russische hackers worden teruggenomen wegens ontmaskerde hoax.
.
Een klein citaat uit de zweedse media:
"And despite that it has emerged from a video that one of the perpetrator was shouting Allhu Akhbar during the arrest, the Swedish authorities refuse to admit that it was an act of Islamic terrorism. Instead police say that the victims "had maximum bad luck" and call it a "crazy act"."
.
Christelijke ethioiers die allahu akbar roepen bij een onthoofding. Links wensdenken.

Glasgow Argus | 05-01-17 | 11:37

8 jaar celstraf voor een onthoofding. Een HELE diep ##$#$%%^#%@^ zucht. Man man man.

Die rechter zou 8 jaar het gevang in moeten voor lakbaar handelen. :r

TheBurnerMan | 05-01-17 | 11:36

@necrosis | 05-01-17 | 11:12 Levenslang is zielug volgens een of ander EU-commissietje, dus dat doen we liever helemaal niet meer in NL. Gelukkig hebben Britse rechters daar maling aan.

Goldfinger | 05-01-17 | 11:35

8 jaar celstraf voor een onthoofding... Waarom heeft deze persoon geen 20 jaar of levenslang gekregen? Dit was moord met voorbedachte rade.

Heau even | 05-01-17 | 11:35

Piruz is er 1 van de 50 000 000 zo blijkt. Meneer was volgens zijn advocaat Simon the Dickhead verward wegens in een foreign country'.

Wat de wereld, en de EU vooral, maar niet doorheeft, is dat AL die lui in een 'foreign country' wonen want ze wonen in hun geherspoelde hoofdjes en als ze elke ochtend wakker worden kunnen ze nog zo hard de slapies eruit wrijven maar die zandkorrels blijven zitten en ontneemt ze van de wieg tot het graf een gewoon zicht op de wereldse 'normale' wenselijke gang van zaken in de meeste landen.

Pff potdomme en dan druk me ik toch netjes uit. IRL komen er op dit onderwerp hele andere bewoordingen uit maar dat kan dus even niet. Lezen tussen de regels dan maar mede boze oompjes en tantes.

chicago river | 05-01-17 | 11:34

Anis Amri'en = Het vrij en ongehinderd als criminele en/of terroristische moslim (met strafblad) binnen Europa verplaatsen dmv diverse nationaliteiten. De D66 rechters zagen dat het goed was.

Burpppp(sorry) | 05-01-17 | 11:33

keestelpro | 05-01-17 | 11:23
Naast dat het een onthoofding is, is dit natuurlijk gewoon een racistische moord. Deze man zou nooit een moslima op deze manier vermoord hebben. Maar toch komen dit soort moorden nooit voor op de lijstjes van racistische moorden. Hier spreekt andermaal een totale minachting uit van in ieder geval deze Nederlandse rechter richting het Nederlandse volk. Tijd voor een vervanging van de rechters. Als de rechters namelijk geen recht meer spreken namens het volk, namens wie doen ze het dan wel?

Rest In Privacy | 05-01-17 | 11:32

D66 rechters vanuit hun ivoren toren snappen dat soort dingen niet.

Solar666 | 05-01-17 | 11:31

Zolang onze regering/bestuurders/kabinetsleden en beslissingsbevoegde ambtenaren nog vrijblijvend en zonder persoonlijk aansprakelijk te zijn voor de gevolgen dit soort mensen hiernaartoe halen, met een NL-documentje labellen en vervolgens hun handen in onschuld wassen als er iets mis gaat blijven we dit soort praktijken houden.
Wie is er nou schuldig, de hyena die oude vrouwtjes in het bejaardenhuis aanvalt en opvreet of die concierge die de deur van dat tehuis heeft open laten staan...

Graaisnaaiert | 05-01-17 | 11:31

Ik begrijp niet zo goed waarom zo'n figuur niet op zijn minst op de longstay zit.

De Koreaanse Slet | 05-01-17 | 11:31

Het mag zo langzaam aan wel duidelijk zijn dat Nederland gezien word als een safe haven in west Europa voor islamitische terroristen maar dikke deur van der Steur houd vol dat alles onder controle is en dat ie er boven op zit .
Vermoedelijk hebben we hier nog geen aanslag omdat IS dat als nest bevuilen ziet .

Castor12 | 05-01-17 | 11:29

Britten over de pis? Ho ho wacht ff, is het niet tering racistisch om zomaar een Afgaan op te pakken die gewoon koeltoer doet? Amnesty International zeg er wat van!1!

Bert Konterman | 05-01-17 | 11:29

Wat knap van onze verbindende media dat ze deze islamitische slachtpartij uit het nieuws hebben weten te houden. En de rechters die zo iemand geen TBS geven, wat zullen ze trots zijn. Ze zouden er de populisten er maar mee in de kaart spelen! En denk eens aan hoe dit afstraalt op dingen!

Maar hoeveel van dit soort gasten waar we niets van te horen krijgen zijn er? Hoeveel zitten er (heel eventjes) vast? Hoeveel vrijgelaten?

très cool | 05-01-17 | 11:29

Ik Joris bij dezen mezelf wel vast weg voor ik een ban te pakken heb.

Robin Hood | 05-01-17 | 11:28

@Tjemig | 05-01-17 | 11:16
Ik had hem op zijn minst na het uitzitten van zijn straf uitgezet naar zand van herkomst.
Maar als ik dat zeg ben ik een [....], afijn, vul zelf maar in.

necrosis | 05-01-17 | 11:27

necrosis | 05-01-17 | 11:12

Eensch. Opsluiten en nooit meer er uit.

By the way 'moord met voorbedachte rade'is dubbelop: moord verondersteld altijd opzet tot doden, met voorbedachte rade. Anders doodslag.

Jesses Klaver | 05-01-17 | 11:27

Bijna maart gasten. Dit moet stoppen. Het is te bizar voor woorden dat dit soort tuig ook maar op ons grondgebied kan rondlopen.

Repetitive Beats | 05-01-17 | 11:26

@ necrosis | 05-01-17 | 11:12

Inderdaad onbegrijpelijk. Als meneer ontoerekeningsvatbaar was, dan moet het tbs zijn. Is het niet ontoerekeningsvatbaar, dan is het (voor mij) vrij duidelijk met voorbedachte rade.

Sjors W. | 05-01-17 | 11:24

Wat ben ik toch even een partij blij dat dit allemaal van mijn belastigcenten gebeurt zeg! Hele. Diepe. Zucht.

DerFoehrer | 05-01-17 | 11:24

Één spookrijder? Hij zag er zoveel dat hij de weg alweer kwijt raakte.

ikkenieweten | 05-01-17 | 11:24

@JohnLocke | 05-01-17 | 11:10
Onthoofding. Dat is het juiste woord.
In mijn nieuwsfeed van twitter las ik een paar jaar geleden over een 'steekpartij' in een Zweedse IKEA. Het ging in werkelijkheid om een islamistische onthoofdingsaanslag. Tot op de dag van vandaag is dat verhaal in de doofpot gebleven.
Maar met zo'n verzachtende berichtgeving krijg je misschien ook verzachtende vervolgingen.

nieuws.tpo.nl/2015/08/13/verdachte-asi...

keestelpro | 05-01-17 | 11:23

Wat voor thee heeft ie het liefst ???

medelmo | 05-01-17 | 11:23

12 jaar zucht. Vervroegd vrijgelaten, hele diepe zucht. Kan iemand een Chinees opsporen die zich in Nederland achtergesteld voelt, zal moeilijk worden want die zijn er niet, maar het is de enige manier om D66-rechters te activeren

Bokito ergo sum | 05-01-17 | 11:23

Zorgen we er wel voor dat mijnheers uitkering wordt doorbetaald?

Rommelende Onderbuik | 05-01-17 | 11:22

Valt nog mee dat meneer niet volgens het minderjarigenstrafrecht is veroordeeld voor de onthoofding.

Glasgow Argus | 05-01-17 | 11:21

De UK op de hoogte brengen van 's mans daden zou etnisch profileren in de hand werken. Kan echt niet anno 2017.

Jesses Klaver | 05-01-17 | 11:21

Dit is gewoon de hele reden voor die Brexit: de inwoners van de UK hebben het ehlemaal gehad met die massale immigratie uit de EU.
.
Wij gaan dat ook nog merken: op dit moment is een Nederlands paspoort nog een vrijkaartje voor de UK, straks niet meer...

Peter_K | 05-01-17 | 11:20

Maar het is echt een lieve man voor de rest hoor. :(

SoaVanCoa | 05-01-17 | 11:20

necrosis | 05-01-17 | 11:12
Een Taliban meneer met PTSS, die ga je toch niet lang opsluiten, snap dat dan.

Tjemig | 05-01-17 | 11:16

Bertie Wooster | 05-01-17 | 11:12 En de helft krijg je voor een brandje op een grasveld.

ja,diedus! | 05-01-17 | 11:16

Dat zijn heftige straffen voor onthoofding, toch bijna 4x zo lang in de bak dan wanneer je bijvoorbeeld met een waxinelicht gooit.

Bertie Wooster | 05-01-17 | 11:12

Waarom kreeg die vent geen levenslang wegens moord met voorbedachte rade?
En als dat niet kan, waarom dan geen TBS bovenop zijn gevangenisstraf.
Dergelijke gestoorde figuren kun je prima levenslang buiten de samenleving houden met TBS.

necrosis | 05-01-17 | 11:12

Ze willen niet voor niets allemaal hun straf uitzitten in Nederland... Zolang we zo soft blijven optreden zal er niets veranderen. En dat geldt niet alleen in dit geval.

Mr. Neon | 05-01-17 | 11:11

Nu nog het nieuws over bezette straten en wijken in GB en dan is de boel eindelijk aan het turnen.
Klauw-hamer ?? ook nog gejat dan .??;-)

medelmo | 05-01-17 | 11:10

Acht jaar effectieve celstraf voor een onthoofding. D66-rechters: krijg de tering.

Rest In Privacy | 05-01-17 | 11:10

Kan niks anders zeggen dan: zucht.

Ageless | 05-01-17 | 11:09

Wat een fopstraf wederom

robdeventer | 05-01-17 | 11:08

Nederland is een paradijs voor moordenaars.
Onze gedroomde president die daar verandering in wou brengen ligt onder de zoden en zijn moordenaar leeft hier als koning van uw belastingcenten.

keestelpro | 05-01-17 | 11:07

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken