Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

ChristenUnie verspreidt folders in moskee

foldertjen.pngNou ja niet echt natuurlijk, maar foldertjes drukken in het Arabisch is toch een beetje vreemd voor een Nederlandse kandidaat-volksvertegenwoordiger. Esam Ebid is een koptische Christen en gebruikt voor zijn persoonlijke reclamefolder een andere dan de tale Kanaäns. Wij vragen ons af wat de Haagse gemeenteraadsfractie van de ChristenUnie hiervan vindt. We zouden u graag zeggen wat allerlei Facebook-vrienden van Esam ervan vinden maar dat gaat niet omdat het allemaal in van die onleesbare kringellettertjes is geschreven. Joe Gert-Jan, jij hebt toch in Egypte gewoond? Kun je dit even voor ons vertalen? Anders gaan we nog rare dingen denken.

Reaguursels

Inloggen

Ik weet in ieder geval wel dat CDA ChristenUnie is.

SoaVanCoa | 05-01-17 | 11:21

Arachne | 04-01-17 | 21:52
"Moslims en Joden zijn een andere tak aan dezelfde boom,
Torah/Hebreeuwse bijbel tegenover Koran.
Christenen hebben het NT."

En allemaal geloven ze in de god die Abraham vanuit Irak door Turkije naar Palestina heeft geleid om daar Israel te stichten. Allemaal dezelfde god maar een andere fanclub dus.

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 08:58

@MaxTheDragon | 04-01-17 | 21:31
"Mensen worden wakker uit de indoctrinatie die het ambrahamistisch monotheïsme heet en die ontwikkeling zal een duidelijke vooruitgang in de samenleving teweegbrengen."

Fout, mensen zijn minder afhankelijk geworden van de kerk doordat de Staat zaken als scholing, gezondheidszorg, ouderen/weduwe/wezenzorg en psychische zorg op zich nam. Hierdoor is een groep "gelovigen" hun heil in de politiek gaan zoeken om de gratis voorzieningen te kunnen blijven gebruiken en zien in het partijprogramma van de populistische partijen dan ook als een nieuwe bijbel. Dit verklaart ook waarom deze mensen niet in staat zijn tot een compromis, wanneer mensen ergens heilig in geloven is er geen kans op een compromis.

Nathan R Jessup | 05-01-17 | 08:54

Kortom mensen, als er al een god is is het een god van niks.
Een slodderbal die half werk heeft afgeleverd.
Er een zooitje van gemaakt heeft.
Want of hij heeft de wereld geschapen maar bemoeit er niet meer mee, in dat geval is hij een onverantwoordelijke dr.., een kwaadaardig soort tovernaarsleerling, of hij bemoeit zich nog wel met zijn schepping , wat hij dan voor een klungel is dat wil je niet weten.

mallekater | 05-01-17 | 07:35

Religies maken meer kapot dan je lief is .

alshetware | 05-01-17 | 07:15

Familie van Kuzu of van Ozturk?

mallekater | 05-01-17 | 06:42

Ik krijg de griezels als ik Arabisch geschreven zie. Het is afschrikwekkend. Gek is dat want ik begrijp er niets van, maar toch...

miachel2003 | 05-01-17 | 06:31

@ miko | 04-01-17 | 17:50 Wat heeft je god dan wel gedaan en hoe weet jij dat? aangezien er geen enkel bewijs is dat hij ook maar voor het geringste verantwoordelijk is.
Enkel en alleen door de boekjes die je leest over zijn conversaties met simpele boeren en roverhoofdmannen in de woestijn? En dat hun verhalen minstens 70 jaar of zelfs later opgeschreven zijn en dan nog eens uitgefilterd door verschillende Schriftgeleerden als zijnde fout of goed??
Aquinas levert werkelijk niets, maar dan ook niets aan wat van waarde kan zijn in de discussie over het wel of niet bestaan van God, tot op heden heeft niemand iets aan kunnen dragen over het bestaan van god. ik zou zeggen doe je best, dan ben je misschien de eerste.

______________________________________________________

Je komt heel zelfverzekerd over maar je bent niet in staat het bestaan van God uit te sluiten. Die zelfverzekerdheid van jou is gebaseerd op niets anders dan een persoonlijke mening.

Willibald von Klúúúk | 05-01-17 | 02:50

https://www.youtube.com/watch?v=Ka9mfZbTFbk

EefjeWentelteefje | 05-01-17 | 00:59

@miko | 04-01-17 | 21:10

Moslims en Joden zijn een andere tak aan dezelfde boom,
Torah/Hebreeuwse bijbel tegenover Koran.

Christenen hebben het NT.

Arachne | 04-01-17 | 21:52

@nerugaer: Wie kritisch is op uw gedachtegoed is per definitie onwetend? Haha, u bezigt anders wel precies dezelfde drogredenen.

Ik zou geen ander woord kunnen verzinnen dan "idioot" voor de collectieve verstandverbijstering die u met uw islamitische medemens deelt: overtuiging zonder bewijs. Dat het er honderden miljoenen zo niet miljarden zijn, maakt het nog erger.

2015 was het jaar waarin ongelovigen in Nederland voor het eerst in de meerderheid waren (Bron: Ipsos/VU). In 2030 is de schatting dat het aantal gegroeid zal zijn tot 55%-60%. (Bron: CBS) Mensen worden wakker uit de indoctrinatie die het ambrahamistisch monotheïsme heet en die ontwikkeling zal een duidelijke vooruitgang in de samenleving teweegbrengen. Blijft u ondertussen maar uw frustraties botvieren op uw medemens. Hopelijk heeft uw gemiddeld overwegend atheïstische huisarts iets tegen uw bloeddruk, mocht het te hoog worden.

MaxTheDragon | 04-01-17 | 21:31

@nerugaer | 04-01-17 | 20:58
Jullie en moslims zijn een andere tak aan dezelfde boom. Jammer het is niet anders.
Verder heb niets,maar dan ook niets gezegd over theologie of wat dan ook dus ik heb de indruk dat je dat zelf ook niet snapt. En we hoeven christenen niet weg te zetten als idioten. Doen ze zelf wel.
Jullie verhaal is namelijk niet anders dan dat van enig andere godsdienst. Of het nu de oude godsdiensten zijn met hun berggoden, weergoden of wat dan ook of de herrijzenis cultussen van Romulus, Mithra, Dionyssus Persephone of welke dan ook.Nogmaals, je bent te licht.

miko | 04-01-17 | 21:10

McMarx | 04-01-17 | 19:36
Al jaren de enige echte Nerugaer. Ik heb vandaag even wat frustratie geuit. Sorry. Ik behoor tot de christenen die het zat zijn om met andere religies zoals islam over 1 kam geschoren te worden. Ook ben ik het zat dat onwetende amateur atheïsten onnozele uitspraken doen over de de bijbel, theologie en honderden miljoenen christenen neerzetten als idioten.

nerugaer | 04-01-17 | 20:58

Hopelijk staat er "de farizeers hebben me op een kansloze plaats gezet. Maar voor deze 'welkom in mijn land' zingende dhimmi's wil ik toch niet in het parlement. Stemt allen VNL!"

BlowingBubbles | 04-01-17 | 20:23

What the Fuck,
hoeveel Christenen denkt hij in een MOSKEE aan te treffen ???
Zit er bij die man en zijn CU partij een draadje los??

Olympus | 04-01-17 | 20:18

@McMarx | 04-01-17 | 19:36
Niet Jezus is mijn heer, daar is hij te agressief voor.
Maar ja weet niet, hij radicaliseert misschien.

miko | 04-01-17 | 20:09

@McMarx | 04-01-17 | 19:34
Joh, ik ben omringd door gelovige personen en het maakt me geen kloot uit, ze doen maar. het enige verschil is dat ze hun zaakjes vor zich houden dan doe ik dat ook.
Op he moment dat je hier komt blaten blaat ik terug.
Is allemaal voor het vermaak toch??

miko | 04-01-17 | 20:08

@Parafernalio | 04-01-17 | 17:46
nerugaer is een wederopstaning van een andere reaguurder die opgerot was. Kweet alleen nog niet welke.

Rest In Privacy | 04-01-17 | 19:36

@miko | 04-01-17 | 17:50
Maak je niet dik. Het gaat niet om bewijsvoering maar om wat het godsgeloof met iemand doet. Is zo iemand goed voor zijn omgeving (niet enkel familie/clan), dan is er niets aan de hand. Dan gun je dat die ander zolang er boter bij de vis geleverd wordt.

Rest In Privacy | 04-01-17 | 19:34

@nerugaer | 04-01-17 | 15:11
Zit niet zo te schelden man, de hele tijd

merel veld | 04-01-17 | 18:40

Ja dat zou een moet ,moeten zijn .In de Nederlandse politiek dan 1 paspoort en duidelijk Nederlands sprekend .Ook in de moskee Nederlandstalig.En achter de voordeur wat ze willen boeit niemand.Maar raadzaam is het in het Nederlands .Weet u integratie .

altijdfeest | 04-01-17 | 18:35

@nerugaer | 04-01-17 | 15:11
"christenen vermoord om hun geloof. Bijna allemaal door islamieten. Check Open Doors lijst lutser."

Als ik de christenen goed begrepen heb geloven deze mensen dat god alles geschapen heeft dus ook moslims en IS en dat christenen op aarde moeten lijden zodat ze na hun dood hun schepper ontmoeten en beloond worden.
Als je de logica van de bijbel volgt heeft de christelijke god IS geschapen zodat hij zijn christenen eerder bij zich heeft, win-win dus.

Nathan R Jessup | 04-01-17 | 18:31

@Parafernalio | 04-01-17 | 17:46
nerugaer is gewogen en te licht bevonden. Daar valt geen eer aan te behalen.

miko | 04-01-17 | 18:15

@nerugaer | 04-01-17 | 17:09
Het is helemaal geen vrije wil want bij het niet aanvaarden of aanbidden staat je een straf te wachten of in ieder geval geen verlossing dus tot daar je vrije wil.
Dat is ongeveer als dat je tegen een ouder kind zegt je bent vrij in komen en gaan, ga je dan hoef je niet meer te komen. Kom je niet?Dan kun je gaan!
Lulkoek dus die vrije wil,complete lulkoek.

miko | 04-01-17 | 18:12

@nerugaer | 04-01-17 | 16:34
Dus Satan heeft er een zooitje van gemaakt, juist ja, en dat was weer een gevallen Engel waar god geen controle overhad? Nou tot daar je verhaal met een almachtige. God allemachtig,.... om er maar eens een spreuk in te gooien.

miko | 04-01-17 | 18:10

@nerugaer | 04-01-17 | 16:34
De bijbel lezen, welke? Er zijn namelijk nogal wat verschillende bijbel boeken en niet de paar die we nu aannemen als de canonieke.
nl.wikipedia.org/wiki/Canonvorming_va...

miko | 04-01-17 | 18:03

@nerugaer | 04-01-17 | 16:09
Wat heeft je god dan wel gedaan en hoe weet jij dat? aangezien er geen enkel bewijs is dat hij ook maar voor het geringste verantwoordelijk is.
Enkel en alleen door de boekjes die je leest over zijn conversaties met simpele boeren en roverhoofdmannen in de woestijn? En dat hun verhalen minstens 70 jaar of zelfs later opgeschreven zijn en dan nog eens uitgefilterd door verschillende Schriftgeleerden als zijnde fout of goed??
Aquinas levert werkelijk niets, maar dan ook niets aan wat van waarde kan zijn in de discussie over het wel of niet bestaan van God, tot op heden heeft niemand iets aan kunnen dragen over het bestaan van god. ik zou zeggen doe je best, dan ben je misschien de eerste.

miko | 04-01-17 | 17:50

Die nerugaer doet niet veel onder voor een gemiddelde moslim. Hij reageert als door een wesp gestoken als ie op z'n irrationele denkbeelden wordt aangesproken.

Gottegot, in psychiatrische inrichtingen zitten mensen voor minder opgesloten dan voor de waanzin die elke dag door religieuzen de wereld ingeslingerd wordt.

Parafernalio | 04-01-17 | 17:46

@nerugaer | 04-01-17 | 15:04
Altijd beter verklaard dan door een godfiguur.
Bovendien is degene die iets beweert verantwoordelijk voor het leveren van bewijs, dus begin maar paapse slaaf,moslim apologeet of protestantse rukker.
Beter zeg je dat je in Sinterklaas gelooft, die zie ik namelijk wel een paar keer per jaar.

miko | 04-01-17 | 17:45

@nerugaer | 04-01-17 | 15:11
Dat denken ze wel, menig CDA mannetje dacht in de zeventig en tachtiger jaren dat het goed zou zijn om mede gelovigen te importeren om de ontkerkelijking te stoppen.
Verder geloven ze allemaal in hetzelfde maar zijn ze van verschillende sektes.

miko | 04-01-17 | 17:42

@nerugaer | 04-01-17 | 17:09
God is het probleem niet. Het zijn de navolgers van zijn profeten die dat wel zijn.

Rest In Privacy | 04-01-17 | 17:39

@McMarx | 04-01-17 | 17:07
Klopt, soms vergeet ik dat je met mensen praat die een vertekend beeld hebben van de werkelijkheid

Tostiman | 04-01-17 | 17:22

Tostiman | 04-01-17 | 17:00
Jij doet nu net alsof er geen vrije wil is. Als je God kent als een liefdevolle God dan wil je uit vrije wil hem dienen. Net als jij bijvoorbeeld je vriendin/vrouw liefhebt en haar wil helpen. Het gaat om een relatie, niet om religie.
God heeft ook een einde aan de ellende gemaakt door onze zonden te vergeven door Jezus. Beetje een zwaktebot dat je 'waarschijnlijk expres' niks snapt van het evangelie en toch lekker anti wil zijn op GS.

nerugaer | 04-01-17 | 17:09

@Tostiman | 04-01-17 | 16:27
Met gelovigen moet je ook niet discussiëren. Je kan ze hooguit aan het twijfelen maken door je eigen (on)gelovig standpunt naar voren te brengen.

Rest In Privacy | 04-01-17 | 17:07

@nerugaer | 04-01-17 | 16:34
Lol. Maar God heeft ook Satan (lucifer) en de mens geschapen. en trouwens ik heb er niet om gevraagd. Zie dan ook geen reden om op mijn knietjes te gaan.
En dan een appelboom neer zetten met een slang erin. Mens eet de appel en de mens wordt het paradijs uitgeschopt.
Hoe verzin je het.
Ik geef god niet de schuld. Hoe kan je iemand of iets de schuld geven wat niet bestaat?
Nu het zo een zooitje is geworden, dan kan jouw God er maar beter een eind aan maken, toch?

Tostiman | 04-01-17 | 17:00

@nerugaer | 04-01-17 | 16:22
Ik kan daar zeker tegen, vind het alleen een zwaktebod.
Mensen gebruiken dat vaak als ze geen goed argument hebben, dan is die ander dom, of een Lutser. Gelovige hebben daar vaak een handje van als je ze een moeilijke vraag stellen over hun imaginaire vriendje

Tostiman | 04-01-17 | 16:55

Ik vertrouw die grijns op z'n gezicht niet.

Rest In Privacy | 04-01-17 | 16:55

Een Nederlandse partij hoort zijn boodschap in het nederlands te verkondigen.

Voor-de-5e-keer | 04-01-17 | 16:50

15 ..... 2017 kan ik wel vertalen.

maar toch | 04-01-17 | 16:46

@Tostiman | 04-01-17 | 16:19
Als je de moeite zou nemen om de bijbel goed te lezen, dan zie je dag God er altijd al was en dat hij de wereld maakte zonder zonde en dood. De mens en satan hebben er een puinhoop van gemaakt. Waarom altijd God de schuld geven? Waarom heeft God het toegelaten is dan je vraag... Vrije wil... zonder dat is liefde niet mogelijk. Snap je. Lees C.S. Lewis eens. Zal helpen.
En de hemel is juist vol van geneugden en leven.. ik snap jouw beeld van God niet.

nerugaer | 04-01-17 | 16:34

Vind de man wel een held, hij loopt zo meer kans om zijn kopt te verliezen dan zijn partijgenoten. In Eegypte steken de moslims zijn kerk in de fik met mensen en al erin.

Tjemig | 04-01-17 | 16:30

@DerFoehrer | 04-01-17 | 16:21
Inderdaad. Ik hou er over op. Met gelovigen is nu eenmaal niet te discussiëren. Denk dat ik maar een biertje pak "plop"

Tostiman | 04-01-17 | 16:27

@Tostiman | 04-01-17 | 16:06
Lutser is een schitterend woord dat vaak gebruikt wordt op Geenstijl. Als je daar niet tegen kan dan moet je naar joop.nl. Doei.

nerugaer | 04-01-17 | 16:22

nerugaer | 04-01-17 | 16:09
Yes! Een echte ouderwetse bestaat-god-welles-of-nietus! Pleur. Op.

DerFoehrer | 04-01-17 | 16:21

Dawkins die door een stel religekkies uitgelachen wordt... lijkt me een interessante ervaring voor de man. Zo zou een neanderthaler zich voelen als ie door een Australophitecus in de zeik wordt gezet.

Een meewarig glimlachje lijkt me op z'n plaats.

Parafernalio | 04-01-17 | 16:20

@Jezus_Boeddha | 04-01-17 | 16:10
GL komt voort uit de CPN, en is gewoon een communistische partij.

Tostiman | 04-01-17 | 16:20

Ik heb het trouwens eindelijk uitgedokterd. Voor even dacht ik dat linkse politici veelal uit een "ik geloof in iets, wat precies weet ik niet, maar er is iets groters" idee handelden. Mensen die 50-100 jaar geleden nog netjes loyale schaapjes van de zogenaamde almachtige herder zouden zijn, en nu in een geloofsgat zitten omdat "we" eigenlijk klaar waren met religie maar door "hen" er weer midden inzitten. Met het idee dat ze binnen 20 jaar dood zijn, en ook wel door hebben dat de religies onzin zijn, maar ook bang zijn dat er toevallig toch één waar is en ze daarom een plaats in een vorm van een hemel willen verzekeren door heel naief dan maar echt alles en iedereen te omarmen.
MAAR, na lang nadenken ben ik er zeker van dan het nét iets anders ligt;
Linkse politici zijn niet die schaapjes die in dat geloofsgat zitten, maar de gene die het verhaal over die zogenaamde almachtige herder verkochten. Rutte zou bijvoorbeeld 100 jaar geleden geen staatsman hebben willen zijn, maar cardinaal. Hij, en de zijne, zullen tot de laatste snik hun onzin blijven verkopen omdat iedere religie gewoon zo werkt. Net zoals iedere paus, cardinaal en bisschop in de geschiedenis doorhad dat ze complete onzin verkochten, maar ze het anno 2017 nog steeds durven blijven verkopen. Omdat de domme schaapjes het blijven kopen.

DaJonkel | 04-01-17 | 16:20

@nerugaer | 04-01-17 | 16:09
Maar waar komt hij/zij/het dan vandaan, en waarom heeft ie er zo een zooitje van gemaakt. Waarom straft hij onschuldige babies.
Sorry dat ik niet in je sprookjes verhaal geloof, ik ben daar misschien wel te dom voor. Gelukkig zijn er mensen zoals jij, die met hun reacties, mij de bevestiging geven dat God niet bestaat.
Misschien tijd voor je, om je eigen leven te lijden en niet blind achter een boek aan te lopen. Als je het Oude testament hebt gelezen dan zou je moeten begrijpen dat het net zo een haatboek is als de Koran. En waarom dan een nieuwe versie (NT) Was de eerste niet goed?
Nou succes verder met je sprookje, en wie weet kom je in de hemel. (lijkt mij persoonlijk saai zo zonder alle geneugten van het leven)

Tostiman | 04-01-17 | 16:19

Zeer irritant, die sliertjestaal. Waarom schrijft een kandidaat voor de NEDERLANDSE TK-verkiezingen zijn slogans/beloftes/holle retoriek niet in onze landstaal?
Zodat elke kiesgerechtigde Nederlander kan lezen wat een Kopt denkt te kunnen betekenen voor ons algemeen landsbelang.
Die facebookpagina van deze CU-kandidaat wekt sterk de indruk dat deze meneer in de Kamer wil gaan zitten puur voor de belangen van een bepaalde groep nieuwe Nederlanders, die niet eens de moeite nemen onze taal te leren.
.
Nou, we hebben onze (duurbetaalde) ervaringen met belangenbehartigers van groepen NW allochtonen. Laat maar.

appelvink | 04-01-17 | 16:12

@nerugaer | 04-01-17 | 15:11
In GL zitten ook christenen: De Linker Wang. Zoek maar op.

Jezus_Boeddha | 04-01-17 | 16:10

@tostiman
God is niet geschapen. Anders is Hij geen God.
Lees Aquinas om je domme paradox te debunken.
Dat jij liever in een zwakke wetenschappelijke theorie wil geloven moet je zelf weten. Je facebook filmpjes zeggen genoeg over jouw wereldbeeld. Hopelijk besef je dat geloven in Jezus niet zo dom is als dat je wilt laten overkomen.

nerugaer | 04-01-17 | 16:09

@nerugaer | 04-01-17 | 15:42
Dawkins is van origine een etholoog. Lutser.

Je voelt je wel behoorlijk verheven met je Lutser. Je hoor vast en zeker stemmetjes in je hoofd.
Nou daar komt ie: Wat je zegt, ben je zelf!

Tostiman | 04-01-17 | 16:06

@RickTheDick | 04-01-17 | 15:46
Denk dat je gelijk hebt, waarschijnlijk om macht uit te oefenen op andere en dingen te kunnen verklaren die niet te verklaren zijn. Ga ook gelijk bidden, komt alles goed!

Tostiman | 04-01-17 | 16:00

@nerugaer | 04-01-17 | 15:37
Hoezo ben ik een Dawkins fanboy? Waar haal je die onzin vandaan.
Zit je wel dwars he! Het is moeilijk te bewijzen dat iets niet bestaat als het niet bestaat. Maar als God wel zou bestaan zou het toch niet zo moeilijk moeten zijn om te bewijzen dat hij bestaat. Als god bestaat, wie heeft hem dan geschapen? Als god almachtig is kan hij dan een steen maken die zo zwaar is dat hij hem niet kan optillen?
Ik zeg niet dat ik weet hoe alles is ontstaan, al lijkt het me zeer onwaarschijnlijk dat een opperwezen het universum heeft geschapen. Ook dat hij/zij/het wil dat we op onze knietjes elke dag gaan bedanken dat hij de wereld heeft geschapen.

Tostiman | 04-01-17 | 15:57

Met Bid in je achternaam zit je wel snor in deze.

Verhohnepiepeln | 04-01-17 | 15:47

Daar gaan we weer. Twee en een halve maand slap geouwehoer van politici die wijzen naar fantastische resultaten uit het verleden en een briljante economische toekomst. Zo iets als u gaat er volgend jaar 0.7% bruto op voor uit.
Jawel, dus netto 0.3% per maand. Koop die auto, koop dat huis. Wat een vetpot.
Hopelijk verhogen de gemeentes hun lasten niet te veel anders blijft er van die 0.3% netto niet zoveel over. Maar koop dat huis, koop die auto. U bent rijk.
En natuurlijk meer van dat slappe geouwehoer zoals wij zijn tegen de EU in Den Haag en voor de EU in Brussel. Meer blauw op straat, lagere belastingen. We moeten verbinden, betere zorg door meer efficiëntie.
Ik zou zo maar voor Das Kapital stukjes kunnen plempen, die staren zich nog al blind op dat slappe geouwehoer.

bakoenin | 04-01-17 | 15:47

@Tostiman
Je doet net alsof mensen haar hebben uitgevonden om te heersen over andere mensen.
Ik ga me meteen suf bidden.

RickTheDick | 04-01-17 | 15:46

Dat de zegeningen van den Gristen niets dan de onze zullen zijn: www.google.nl/search?q=hava+nakila+hv... . Met dank aan ons aller keppeltje! Waar is Greet in godsnaam? Ik bedoel maar?

Hetkanverkeren | 04-01-17 | 15:46

Sano | 04-01-17 | 15:40
Dawkins is van origine een etholoog. Lutser.

nerugaer | 04-01-17 | 15:42

@nerugaer | 04-01-17 | 15:37
En filosoof debunken? Dat kan dus niet, je kan het niet eens zijn met zijn levensfilosofie maar debunken, nee.

Rest In Privacy | 04-01-17 | 15:40

Tostiman | 04-01-17 | 15:25
Aap is uit de mouw. Een Dawkins fanboy. Schattig.
Dawkins is al lang debunked. youtu.be/-AQvWrX-mKg

nerugaer | 04-01-17 | 15:37

Kunnen we die religie-nonsens eens een keer achter ons laten met z'n allen? Als je zo graag op je knietjes wilt of hosties wil vreten dan doe je dat maar lekker achter je voordeur. Niet in de politiek, niet op straat, gewoon thuis.

DerFoehrer | 04-01-17 | 15:33

Jesaja 19 vers 18: "Er zullen in Egypte vijf steden zijn waar men de taal van Kanaän spreekt en de Heer van de Heerscharen erkent." Moehahaha ... Laat de tale Kananaäns nu uitgerekend in Egypte zijn ontstaan.

Bigi Bana Boy | 04-01-17 | 15:33

Noem het een terminaal muterende aandoening.... dan klopt het verhaal wetenschappelijk in ieder geval.

ali komijnekaas | 04-01-17 | 15:33

Binnenkort een ontkoptische christen ?

Castor12 | 04-01-17 | 15:33

Moest altijd gniffelen als Judas Gert-Jan tijdens 'n debat met Wilders naar de interruptie microfoon rende en Wilders toe beet: ik heb jaren in Egypte gewerkt dus weet heus wel wat van de Islam!! Wilders glimlachte en liet Gert-jan als een verdwaasde Judas staan.

etaleur | 04-01-17 | 15:32

Je hoeft geen Arabisch te kennen om te snappen dat dit een verkiezingsfolder betreft. TK-2017 is een vrij sterke hint...

Niet zo hysterisch doen, mannen. Niet zo gek dat CU op stemmers jaagt onder Koptische Christenen, die lang niet allemaal het Nederlands machtig zijn.

Parafernalio | 04-01-17 | 15:32

Zou Ronaldo weten dat Koptische Christenen hun Bijbel ook in het Arabisch lezen? En dat hun diensten in het Arabisch zijn? En dat veel Koptisch-christelijke immigranten Arabisch spreken?

Papier-hier82 | 04-01-17 | 15:31

@RickTheDick | 04-01-17 | 15:04
God bestaat niet. Punt uit. mocht hij wel bestaan dan is het een naar figuur waar ik niets mee te maken wil hebben.
www.facebook.com/therealskepticus/vid...

Tostiman | 04-01-17 | 15:29

Och lieve heer.. het is 1 stap voorwaarts en 2 weer naar achteren

Carmelita | 04-01-17 | 15:28

Is er een keer een arabier zonder islam ellende, is het weer niet goed

bob de boarder | 04-01-17 | 15:27

Lyin Ted | 04-01-17 | 15:23
Onzin. Midden-Oosterse christenen, van de Assyriërs tot de Kopten, zijn inheems.

Gualtiero | 04-01-17 | 15:27

@centre pompidoe | 04-01-17 | 14:57
Nee ook niet, helemaal geen geloofs gekkies ondanks dat ze wel een paar goede punten in hun programma hebben staan. Als een CU of een SGP groot genoeg is, gaan ze andere ook hun waanzin opleggen

Tostiman | 04-01-17 | 15:27

@nerugaer | 04-01-17 | 15:04
Ah, ik snap het. U voelt zich in uw geloof aangetast.
Hier een link van een filmpje die uitlegt dat als er een god is, dat het een naar figuur is. www.facebook.com/therealskepticus/vid...

Tostiman | 04-01-17 | 15:25

Veelal zijn de Christenen uit MO of Turkije afstammelingen van Europese (vermengde) volkeren. Ooit was Noord Afrika Christelijk, is ook gelijk de grootste waarschuwing.

Lyin Ted | 04-01-17 | 15:23

@nerugaer | 04-01-17 | 15:11
Daarom dat CU elke keer op de bres springt voor de moslims, bang dat ze zijn dat ze hun eigen privileges kwijt raken.
Dus geen bullshit!

Tostiman | 04-01-17 | 15:22

Ik krijg de laatste weken ook steeds mailtjes van de CU op mijn Franse e-mail adres. Over wat de CU allemaal bereikt heeft in 2016. Flikker op. Ben ik dan nergens meer veilig voor die gasten?

Graaf van Egmont | 04-01-17 | 15:21

Ik snap het niet, die moskee-mensen zijn toch al hartstikke welkom bij de Christen Democratische Afschaffingspartij?

crankshaft | 04-01-17 | 15:18

Alles goed en wel, jongens, maar Koptisch christenen verdienen de steun van Geenstijl. Vergelijk ze maar met het Gallische dorp, dat als kleine nederzetting moedig weerstand blijft bieden tegen de onderdrukkers.

Geef die man een column waarin hij zijn mening mag uitspreken, maak hem symbool van een moedig strijder tegen het kwaad.

Arnold Layne | 04-01-17 | 15:17

Op dit leaflet staat onder het getoonde hierboven: "De arabische tekst is vertaling van de Nederlandse tekst aan de andere zijde" (zie zijn facebook post).

Dan wordt het perspectief toch wel een beetje anders, denk ik.

bergsbeklimmer | 04-01-17 | 15:16

Des te meer het geloof ter discussie komt, des te leuker de SOAP wordt.

dus we zijn uitgepraat... wie is er sterker is gewoon de vraag.

Altijd al zo geweest.

Als je er geen beleid op afstemt is er vrijspel voor de dominantste. Net als bij de bso van uw kind op school. Geen toezicht wordt er gepest.
Daarom is het zo fascinerend in Europa waarin de krachten snel gelijkwaardig zullen zijn.
Gewoon mouwen opstropen en knokken maar.

ali komijnekaas | 04-01-17 | 15:15

"Hoe meer allochtoons stemvee naar de diversiteitpartijtjes gaan hoe groter de verdeeldheid.(..)"
@ hangtiet met knoop | 04-01-17 | 15:03
.
Enerzijds heeft u gelijk, maar anderzijds krijgen ze op die manier wel steeds meer invloed binnen die partijen en zo binnen de T.Kamer.
Zie ook hoe in het verleden allerlei dissidenten en oude kopstukken het basisbeleid van bv. CDA, VVD PvdA hebben getorpedeerd en/of veranderd omdat die regelmatig worden overgenomen door steeds leden met steeds veranderende ideeen.
De enige verstandige partij is de PVV die dit dmv zijn structurele opzet uitsluit en is dus enige partij die niet op die manier van binnenuit beinvloed of gesaboteerd wordt.
Je weet daar precies waar je voor stemt en dus is DAT pas echte democratie

telelezer | 04-01-17 | 15:14

Tostiman | 04-01-17 | 14:54
Bullshit. Christenen denken helemaal niet dat moslims vriendjes zijn. Dat denken links liberale. Pvda, D66, SP, GL, dat soort. Christenen weten dat de islam de grootste vijand is. Er zijn in 2016 32.000 christenen vermoord om hun geloof. Bijna allemaal door islamieten. Check Open Doors lijst lutser.

nerugaer | 04-01-17 | 15:11

Ik geloof niet veel en zelfs dat geloof ik niet echt.

Jezus_Boeddha | 04-01-17 | 15:11

Wel dapper, foldertjes in de moskee verspreiden met je naam en foto erop en zeggen dat je een christen bent van de CU.

Jonkheer Wttewaall | 04-01-17 | 15:10

Ik denk dat er meer moslims de dood vinden in moskeeen dan in discotheken. Dus kan je beter in een discotheek zijn dan in een moskee. Sowieso is een moskee een broedplaats van de hel.

zeefert | 04-01-17 | 15:09

*irritante

nerugaer | 04-01-17 | 15:05

Hij is zijn tijd ver vooruit
gestopt | 04-01-17 | 14:51
En wie stopt de Razende Ronaldo, voorstopper. Die is zijn tijd ook ver vooruit, met 4 stukjes alweer vandaag. We zitten nota bene in de helft van de 1e helft. Niet bij te benen man.

chicago river | 04-01-17 | 15:05

God hates mosques
and mosquitoes
and fags, porn and facts.

RickTheDick | 04-01-17 | 15:04

Prima! Laat alle moslims maar koptische christenen worden.

@Mark_D_NL | 04-01-17 | 14:48
Ga is weg jij extreem radicale atheist met je itritante gedachtenpolitie trekjes. Kom eens met goede argumenten ipv onbewezen lulkoek. Geef nou eens eerlijk tot dat jij ook een religie aanhangt. Die van de 'ik ben zelf god en verklaar alles met mijn magische miljarden jaren'.

nerugaer | 04-01-17 | 15:04

Op zich niets mis mee. Hoe meer allochtoons stemvee naar de diversiteitpartijtjes gaan hoe groter de verdeeldheid.

Dus ipv naar allahmal naar de PvdA gaan ze nu naar MvdA (Moskee van de Allachtoon), Art 2, Debunk, SaudivlagGroen, D666 en nog een paar andere zielige clubs waaronder de GristenZonderUnie.

Uiteindelijk schiet geen een van deze partijen hiermee op en komen hopelijk meer echte volksvertegenwoordiger de kamer in.

hangtiet met knoop | 04-01-17 | 15:03

Wordt het niet eens tijd om de vraag te gaan stellen wie de echte vijanden van het volk zijn?
Dit soort debiele "politiek correcten" zorgen er voor dat wij inmiddels in Europa beland zijn in een soort voor ons uitstervenden autochtonen dodelijke mallemolen waar geen mogelijkheid bestaat deze tot stilstand te brengen

telelezer | 04-01-17 | 14:59

Christenunie... doe mij de SGP maar.

centre pompidoe | 04-01-17 | 14:57

@Tostiman | 04-01-17 | 14:54
Dat zijn dwazen, net als de socialisten in Iran dachten dat ze een partner hadden in de fanatieke moslims. Eenmaal aan de macht wordt elke niet gelovige een 2e rang burger.

Mafkees_Deluxe | 04-01-17 | 14:57

Politici die naar het volk bewegen. Gadverdamme.
Je hebt ideeën, visie, je wilt wat. Dat is een reden om de politiek in te gaan. En dan vertel je je verhaal tegen zoveel mogelijk mensen in de hoop dat ze je visie delen.
Die trend van "naar het volk luisteren". Een grote onzin is dat. Wat je in feite zegt; "geef mij eerst maar macht. Dan zien daarna wel wat we ermee doen."
Liever iemand die oprecht zegt het IJsselmeer naar de zee te dragen dan een gluiperd die garandeert 'voor het volk' te zijn.

two ball cane | 04-01-17 | 14:56

@Ommezwaai | 04-01-17 | 14:41
Christenen denken dat moslims hun broeders zijn in de strijd tegen de niet-gelovige. Als je in een fantasie figuur gelooft houdt al in dat je geestelijk niet helemaal gezond bent. Dit bewijst het eigenlijk. Denken dat je grootste vijand een medestander is omdat ze ook in God (Allah) geloven.
Van een Kopt zou ik toch denken dat hij genoeg gezien moet hebben in onder andere Egypte.

Tostiman | 04-01-17 | 14:54

Kennis van Nederlands zou een voorwaarde voor stemrecht moeten zijn.
Wie geen Nederlands spreekt, leest of schrijft is niet voldoende geintegreerd, of heeft niet voldoende capaciteiten, om te mogen bepalen waar wij met het land naar toe moeten.

InAnumPerRegimine | 04-01-17 | 14:53

Hij is zijn tijd ver vooruit
Arabisch is nog niet de voertaal in Nederland

gestopt | 04-01-17 | 14:51

Kunnen die religiekies hun hobby niet lekker achter de voordeur houden. Ik heb ook hobbies, maar die duw ik toch ook niet in 14 talen bij iedereen door de strot. Kap hier eens mee, reli fanaten. Leuk dat jullie geloven als hobby hebben, maar doe dat lekker in de privé sfeer. Dank jullie voor de medewerking.

Mark_D_NL | 04-01-17 | 14:48

God mot kahpot!

ParaPiet | 04-01-17 | 14:45

Verraders van het geloof!

Panos88 | 04-01-17 | 14:43

Wat vindt Dennis hiervan?

Schoorsteenveger | 04-01-17 | 14:42

-weggejorist-

kapodtmakert | 04-01-17 | 14:42

Translate zegt deze keer wat?

brughslurph | 04-01-17 | 14:41

Niets mis mee, Arabisch schrijvende christenen.
In ieder hangt ie het fantastische geloof van de vrede niet aan en da's een groot pluspunt.

Ommezwaai | 04-01-17 | 14:41

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken