Tendentieus, ongefundeerd & nodeloos kwetsend

Zihni Ozdil = Geert Wilders

topiczihni.jpgAls u dat racisme van de boze blanke man al beu was, dan heeft u nog niet gezien hoe de diversities onderling met elkaar omgaan. Zihni Özdil (op dit blog voorheen bekend als Zietniks Oetlul) waagt het om voor een linksdraaiende partij op de lijst te gaan en te experimenteren met allerlei gevaarlijke westerse ideeën als "secularisme" en "vrije liberale samenleving". Een paar tweetjes waarin hij wat dingetjes RT'de en vertaalde qua anti-kerstpropaganda van de overheid schoten in het verkeerde baklavakeelgat. Kan natuurlijk niet, volgens de Turkse Nederlanders die in heart & mind nog tussen de Anatolische berggeiten rondlopen, want wat Turks is, moet Turks blijven en alle kritiek op de fascistische uitwassen van de islamistische politiek van Erdogan staat gelijk aan het beledigen van de islam; een mooie gelegenheid om dus zonder gevoel van proportie en redelijkheid van leer te trekken. De voormalig NRC-columnist wordt dus op Erdoganese wijze onder het tapijt geschoffeld omdat ie het waagt om vragen te stellen bij de manier waarop Diyanet de Turkies hier te landen indoctrineert. Volgens blogs als Hollandistan en Haber Arnhem staat hij dus op gelijke voet met Geertje W. "Daarentegen vond Zihni Ozdil het zo ‘leuk’ om te slijmen bij zijn witte collega’s door moslims weer voor paal te zetten en ze neer te zetten als extremisten. Hoe Zihni hier steeds op komt is niet duidelijk. De haat tegen moslims en Turken zit kennelijk heel hoog, waardoor we vaker dit soort reacties van hem tegenkomen. Check zijn timeline op twitter even als je echt niks te doen hebt." Ah, ok dan. Nee, met dit soort demoniseren komen we d'r wel, qua integratie.

Reaguursels

Inloggen

"Wilders is tenminste duidelijk en eerlijk over zijn afkeer tegen de Islam. Bij Ozdil is amper iets bekend vanwege zijn schijnheilige gedrag".
Volgens mij begrijpen die Turken er niets van of ik niet, kan natuurlijk ook. Maar zoals ik het lees lijkt hij dus in het geheel niet op Wilders. Waarom dan wel die naam ?

Bari Oomsma | 04-01-17 | 16:54

Grenzen dicht en criminelen niet van hier ,het land uit zetten.Als Nederland daar nou eens mee begint.En harder doorzetten zeer wenselijk.
altijdfeest | 04-01-17 | 06:52

Leuk gebral, maar geef je ook de antwoorden op de volgende praktische vragen?
1. Voor grenzen dicht moet je controleposten opzetten. De lengte van de grens met Duitsland en België is 1027 km. Om de hoeveel meter zetten we hoeveel controleurs neer, en wat mag dat kosten? Elke km twee man, maakt 6000 man, plus ondersteuning, zeg 10.000, kosten 50.000 per jaar (niet best betaald trouwens,) dan zitten we op een half miljard per jaar. En dat is niet waterdicht, dan heb je eerder het tienvoudige nodig.
2. Bij de officiële grensovergangen moet je iedereen controleren op paspoort en eventueel visum. Vrachtwagens moet je doorzoeken. Hoeveel vertraging is dan acceptabel, en hoeveel geld mag het de transporteurs kosten?
3. Stel er slipt toch iemand doorheen (zie ook vraag 1.) Ik heet Achmed en kom uit Syrië, ik wil asiel. Paspoort kwijt tijdens vlucht. Gaan we:
a) Achmed naar een willekeurig buurland sturen, en de ruzie met onze handelspartners accepteren?
b) Achmed op zijn lieve ogen geloven dat hij via Duitsland is gekomen en hem in Duitsland droppen? Gaat Duitsland dat accepteren?
c) Achmed geloven dat hij heus echt waar per roeiboot op de Maasvlakte is geland en vandaar naar Rotterdam gelopen?
d) Hem toch maar een asielprocedure geven?
e) Het VN verdrag opzeggen en hem vertellen op te rotten?
4. Mo komt uit Ethiopië, moet weg, maar dat land werkt niet mee. Gaan we:
a) Mo in een vliegtuig zetten en kijken hoe lang hij heen en weer moet blijven vliegen?
b) Hem per Chinook daarheen vliegen en per parachute laten landen? En hoeveel luchtondersteuning moet er mee om dat mogelijk te maken? Is Mo ons een neergeschoten vliegtuig waard?
c) Hem opsluiten á 150 euro per dag tot Ethiopië mee gaat werken?
5. Van Li weten we sowieso niet goed waar die vandaan komt. Hij zegt Noord-Korea, maar hij spreekt Vietnamees, en dat laatste land zegt hem niet te kennen. Wat doen we met Li?
6. Ali is héél stout geweest. Turkije werkt niet mee aan uitzetting. En Ali heeft ook twee nationaliteiten. Gaan we één van de opties van vraag 4 toepassen?
7. Khalid is ook stout, en heeft zowel de Nederlandse (is hier geboren) als de Marokkaanse (want koning Mo zegt dat hij de baas is) nationaliteit. Gaan we:
a) Luisteren naar koning Mo en met hem onderhandelen over de condities waaronder we onze eigen burgers berechten?
b) Onze eigen grondwet negeren (artikel 1) en hem omdat hij nog een ander paspoort heeft anders behandelen?
c) Zie verder vraag 4.

Veel vragen, maar als je geen antwoorden hebt, is je opmerking droeftoeteren. En nee, 'jij zeikt alleen maar over waarom het niet kan, gewoon eens doen in plaats van te lullen' is géén antwoord.

Bruine Beer | 04-01-17 | 13:14

Gezien zijn twitter timeline kan dat hem aan z'n reet roesten.
VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 22:55

Tsk tsk. Wat een taalgebruik. Je bedoelt zeker 'dat kan hem aan zijn derrière oxideren'?

'In alle andere gevallen heeft de vader pas de mogelijkheid om gezag over zijn kind te krijgen, nadat hij eerst het kind heeft erkend. De moeder heeft wel automatisch gezag als het kind geboren wordt (en ervoor), hoewel er uitzonderingen zijn.'
www.jurofoon.nl...
koter | 04-01-17 | 01:15

Het is altijd duidelijk wie de moeder is. Wie de vader is, is iets minder duidelijk. Er is dus wel degelijk een reden. En je regel geldt niet binnen een huwelijk, daar heeft de vader automatisch ook het ouderlijk gezag.

Religies moeten verboden worden omdat de wereldbevolking er aan ten onder gaat .
alshetware | 04-01-17 | 05:15

Dan moet je gedachten verbieden. Niet alleen ietwat oncontroleerbaar, maar landen als de USSR en Noord-Korea laten zien dat het ook tot een wat minder vrije samenleving leidt.

Bruine Beer | 04-01-17 | 12:52

Wat zijn ze lief hé?, die kloteklappers van klereTurken.
Zoals het goede moslims betaamt zijn ze bereid medemoslims die er net even anders over denken een kop kleiner te maken.
Heerlijk, dat geloof.

mallekater | 04-01-17 | 11:29

batvoca2 | 04-01-17 | 09:16
Turken haten koerden en Koerden haten turken. is al 1000 jaar zo. Wordt de komende 1000 jaar niet anders. Daarnaast haten soennieten de sjiieten en voeren al 1000 jaar een stammenstrijd. Syrië is hier een schoolvoorbeeld van.
Verder haten moslims algemeen iedereen en alles wat niet moslim is.

protonplof | 04-01-17 | 11:03

necrosis | 04-01-17 | 08:46

VVD en de PvdA + de gedogers maken een meerderheid in de tweede-kamer en de eerste-kamer

protonplof | 04-01-17 | 10:59

Veel Turken haten Nederlanders, maar nog intenser andere Turken

batvoca2 | 04-01-17 | 09:16

@necrosis
Ik deel je zorgen.

pennestront | 04-01-17 | 09:04

Ozdil die tijdens een discussie vanuit het niets ineens begint te oreren dat moslims het slachtoffer zijn van wat het onderwerp dan ook mag behelzen word door andere moslims beticht van dingen waardoor zij zich weer slachtoffer voelen.
Wat is dat toch met dit huilende en eeuwig verongelijkte jank volk ?

Castor12 | 04-01-17 | 09:01

Het smeden van een coalitie is NIET onze keuze.
necrosis | 04-01-17 | 08:31
Maar wat zou dan perfect zijn, dat is niet te bedenken.
Stel je voor dat we een kiesmannenstelsel hadden...
De horror, dan had Mark het met de VVD alleen voor het zeggen gehad 4 jaar lang.

datzouzomaarkunnen | 04-01-17 | 08:54

"Maar als moslim moet je niet erbij willen horen" in het artikel over vuurwerk. Zegt alles, eigenlijk.
Spittertje | 03-01-17 | 22:07
.
Nou in Culemborg wisten die import parels wel raad hoor met vuurwerk (in combinatie met vernieling)

Katvangert | 04-01-17 | 08:53

tipo | 03-01-17 | 23:35
Opdat we niet vergeten:
Halsema
Cohen
Pechtold
Roemer

datzouzomaarkunnen | 04-01-17 | 08:52

@protonplof | 04-01-17 | 08:34
Hoe kun je nou spreken over een meerderheid als je weet dat Rutte II is ontstaan door Rutte en Samsom?
Dat noem ik bepaald geen meerderheid.

necrosis | 04-01-17 | 08:46

necrosis | 04-01-17 | 08:31

Dat noemen ze de dictatuur van de meerderheid. een grondbeginsel van de democratie

protonplof | 04-01-17 | 08:34

@Nathan R Jessup | 04-01-17 | 08:26
Punt 1: Rutte is niet door de meerderheid gekozen
Punt 2: na het tellen van de stemmen gaat (doorgaans) de grootste partij met andere partijen om de tafel zitten om een coalitie te smeden, partijen waar jij en ik wellicht een afkeer van hebben.
Het smeden van een coalitie is NIET onze keuze.

necrosis | 04-01-17 | 08:31

En nog steeds geen comments van @Lupuslupus.
Ik ga me (serieus) steeds meer zorgen maken.

necrosis | 04-01-17 | 08:27

Parel van het Zuiden | 04-01-17 | 08:03
"Sta op tegen politiekcorrectheid. Geef onze kinderen een toekomst zonder onderdrukkende religies, staatsvormen, en mediale aanslagen op hun zijn."

Jij verwart politieke correctheid met de regels van een democratie waar de mensen achter een leider gaan staan wanneer hij door de meerderheid is gekozen.

Nathan R Jessup | 04-01-17 | 08:26

Zèlf stelling nemen tegen allerlei vormen van allochtone overlast werkt ook uitstekend. Niet meewerken aan de vele vormen van gedwongen 'aanpassing aan....' die policors ons opleggen.
Maak je eigen bedrijf vrij van veeleisende lastpakken.
Doe geen handel meer met 'lastige' mensen
Stel geen stageplekken meer beschikbaar aan.......
Ga niet meer naar halal-winkels
Wij hebben ons best gedaan; men wil zich niet voegen in onze mores. Prima! Rodt.dan.fijn.op!
3/2017 zal veel duidelijk maken.....

pennestront | 04-01-17 | 08:23

@Parel van het Zuiden | 04-01-17 | 08:03
Je bent een roepende in de woestijn zolang de gevestigde politiek niet naar de burgers wil luisteren.
Neem een Liliane Ploumen.
Die grijpt elke hongersnood/ natuurramp in een Afrikaanse dictatuur aan om zakken met geld over de grens te gooien.
Zolang men blijft stemmen op de gevestigde partijen, zal er niets veranderen.

necrosis | 04-01-17 | 08:22

Stgeorge4444 | 04-01-17 | 07:47
Het is gewoon een fasischtische cultuur waar we nog heel veel last van gaan hebben.

Gaan hebben? We hebben er al veel last van en dat gaat alleen maar erger worden met het turks sperm en sultan geitenneuker

protonplof | 04-01-17 | 08:21

Tsja. Je kunt je als autochtone burger laten blijven marginaliseren en demoniseren door gevestigde politiek en media.
.
Of stelling nemen. Want hoewel politiekcorrecten mensen anders wil doen geloven.
.
Je bent niet slecht als je voor je goed voor je eigen bevolking wilt zorgen VOORDAT er geld en middelen naar anderen gaan.
.
Je bent geen onmens als je maatregelen tegen een haatzaaiende religie en aanhangende moordenaars bent.
.
Je bent niet fout als je vindt dat onze belangen niet in goede handen zijn in de EU en Nederland in staat acht het beter doen via eigen soevereine beslissen.
.
Je bent fout, slecht, onmens als je medeburgers die zulke meningen er op na houden verkettert. Of dat nu uit onmacht tot overtuigen voortkomt of gemakzucht en intrinsieke neiging tot dwang.
.
Sta op tegen politiekcorrectheid. Geef onze kinderen een toekomst zonder onderdrukkende religies, staatsvormen, en mediale aanslagen op hun zijn.

Parel van het Zuiden | 04-01-17 | 08:03

Een totaal massaontslag in de top van alle stijflinkse overheidsinstanties. Dát is wat Nederland nodig heeft. COA, IND, OM, etc. Er zou een gezonde afspiegeling van de Nederlandse bevolking moeten zitten. Waar in de wet is opgenomen dat er louter PvdA-D66-VVD-CDA regenten de dienst mogen uitmaken in dit land. Anno 2017 is dat qua oprukkende islamisering behoorlijk gekmakend namelijk.

de Voorzittert | 04-01-17 | 07:56

Zihni heeft er wel verstand van hoor. In zijn boek "Nederland mijn vaderland" beschrijft hij helder wat het probleem is met de Turkse bevolking in NL.

Het is gewoon een fasischtische cultuur waar we nog heel veel last van gaan hebben.

Stgeorge4444 | 04-01-17 | 07:47

Grenzen dicht en criminelen niet van hier ,het land uit zetten.Als Nederland daar nou eens mee begint.En harder doorzetten zeer wenselijk.

altijdfeest | 04-01-17 | 06:52

-weggejorist-

ljcoster | 04-01-17 | 06:47

Integreren is voor sommige bevolkingsgroepen een moeizame en soms zelfs ongewenste zaak. Laat, wie integreren teveel gevraagd is, gewoon weer naar zijn moederland terug gaan. Dat is WIN-WIN voor alle partijen.

ljcoster | 04-01-17 | 06:46

Met zijn tweets en de commentaren daarop heeft deze Özdil haarfijn aan kunnen tonen dat de integratie, waar zijn partij nog steeds rekening mee houdt, niet kan, wil en zal lukken. En dat ligt echt niet aan de veel te tolerante Nederlanders in het algemeen en bij GL in het bijzonder.

Özdil toont dus haarfijn aan dat GL een volkomen nutteloze partij is. Dat wisten de meeste NL-ers al, maar het is altijd fijn als dit door een soortgenoot (ras?) aan de groep wegkijkers wordt bewezen.

bergsbeklimmer | 04-01-17 | 06:34

Alles wat gerelateerd is aan religie heeft extremistische uitwassen .
Religies moeten verboden worden omdat de wereldbevolking er aan ten onder gaat .

alshetware | 04-01-17 | 05:15

@tipo | 03-01-17 | 23:35
Waardevolle post.
Een -hysterisch- historisch document.
Opdat we niet vergeten.

keestelpro | 04-01-17 | 03:44

Zie bovenstaande, willen ministeries e.a. hierin meewerken? Klinkt
anders, doel op hetzelfde.

en définitive | 04-01-17 | 03:14

@blandurego | 04-01-17 | 02:38
Stel je nu eens voor dat er een coaltie komt van PVV VVD. In hoeverre kunnen en/of zullen ministeries en daaronder dit willen tegenwerken?

en définitive | 04-01-17 | 03:10

Een potentiële leider verdient een kans. Geert, je hebt mijn stem niet maar wel een miljoenmiljard anderen. Ik zeg, ga ervoor. And please, do not f* up.

We're counting on you.

blandurego | 04-01-17 | 02:38

@Mafkees_Deluxe | 04-01-17 | 02:11
De EU is als een vergiet zonder bodem.

Orakel1958 | 04-01-17 | 02:38

@Mafkees_Deluxe
Zentgraaff kopt met Zihni Ozdil = Geert Wilders
Geen '..' of zo, neen, je dient hier zelf maar uit te willen abstraheren hoe en wat. Kwalijk, vinnik.
Voor wat betreft de comment zojuist,
Ja, welk doel en welke verantwoording dragen en droegen de hulpverlenende instanties bij wie deze gelden namens de eü zijn
terechtgekomen daadwerkelijk? Kan toch niet zo zijn dat deze miljarden euro in navolging van de ' crisiskaravaan, Polman, Linda' in rook zijn opgegaan. Vraag ik mij dus tevens ook af.

en définitive | 04-01-17 | 02:32

@Orakel1958 | 04-01-17 | 01:59
Waar zijn de miljarden van de EU gebleven? Heb je Erdogan gevraagd waar die zijn gebleven?

Mafkees_Deluxe | 04-01-17 | 02:11

Voor hen die hen nog steeds niet snappen. Ook in de wijken met veel islamieten zal de PVV veel stemmen krijgen. Veel van de islamitische medelanders zijn de dominante fundamentalisten strontzat. Het is voor hen zoiets als wat voor ons een dictatuur van de SGP zou zijn.
*****
Mijn Turkse collega's praten heel anders over Erdogan dan hetgeen de Nederlandse media ons vertellen. Die vertellen over een land in chaos waar zich 3 miljoen Syrische vluchtelingen bevinden. En dat het daarom noodzakelijk is dat er een sterke leider is.

Orakel1958 | 04-01-17 | 01:59

cocktailsmaak | 04-01-17 | 01:12
Zeker, maar denk nu niet Argos of Zembla hier ooit in gaan spitten.
Taboe.
Haram.

de honden blaffen... | 04-01-17 | 01:42

@blandurego | 04-01-17 | 01:20
Dat gaat nog een stap verder, de gemeente kan wel een vaderschapstest eisen zodat de moeder niet langer volledige subsidie krijgt en de vader wel mag betalen, maar geen rechten krijgt.

Mafkees_Deluxe | 04-01-17 | 01:29

Integratie is een al lang geleden gepasseerd station Zentgraaf

arc-en-ciel | 04-01-17 | 01:26

In alle andere gevallen heeft de vader pas de mogelijkheid om gezag over zijn kind te krijgen, nadat hij eerst het kind heeft erkend. De moeder heeft wel automatisch gezag als het kind geboren wordt (en ervoor), hoewel er uitzonderingen zijn.'

Persoonlijk meegemaakt als kind.

blandurego | 04-01-17 | 01:20

koter | 04-01-17 | 01:01
Even wijzen dat voor de wet voor iedereen gelijk is behalve voor aanhangers van de Islam. De vrouwen die deze ideologie bij hun geloof hebben vermeld kunnen als enige gewoon een pasfoto met een hoofddoek inleveren voor paspoort of identiteitskaart. Geloof je niet of hang je een ander geloof aan dan mag je geen hoofddoek op. Het blijft een van de meest in het oog springende uitzonderingsposities op basis van geloof. Totaal bizar dat een seculiere overheid dit faciliteert.

cocktailsmaak | 04-01-17 | 01:20

@ koter

Fair enough. Dat heb ik persoonlijk meegemaakt, dank voor uw duiding. Maar wat heeft het te maken met mijn punt? Mijn punt is dat het een mannenwereld is, en zeker de wereld die Islam heet. Waar vrouwen als tweederangsburgers worden beschouwd.

blandurego | 04-01-17 | 01:19

blandurego | 04-01-17 | 01:07
‘De celstraf van vrouwen is gemiddeld 1,7 jaar korter dan voor mannen als het gaat om moord of doodslag’, zegt criminoloog Sigrid van Wingerden. ‘Ook opvallend is dat als een vrouw een man vermoordt de straf 1,6 jaar lager uitvalt dan als een man een man vermoordt. Een man die een vrouw vermoordt, krijgt dan weer een langere gevangenisstraf.’
www.mareonline.nl/archive/2014/09/24/z...
'In alle andere gevallen heeft de vader pas de mogelijkheid om gezag over zijn kind te krijgen, nadat hij eerst het kind heeft erkend. De moeder heeft wel automatisch gezag als het kind geboren wordt (en ervoor), hoewel er uitzonderingen zijn.'
www.jurofoon.nl/blog/blogpost/5-misve...

koter | 04-01-17 | 01:15

de honden blaffen... | 04-01-17 | 01:00
Heftig! Interessant onderwerp voor onderzoeksjournalistiek.

cocktailsmaak | 04-01-17 | 01:12

@cocktailsmaak | 04-01-17 | 00:49
islam uit Nederland verbannen. Rest is daarna bijzaak, niet meer relevant.

en définitive | 04-01-17 | 01:11

koter | 04-01-17 | 01:01

Seriously?

blandurego | 04-01-17 | 01:07

@tipo | 04-01-17 | 00:48 Schatjes, daar bij die partij. Met name van EÜ huize. Je zou hen toch met kop en kont over de Nederlandse landsgrenzen pleuren.

en définitive | 04-01-17 | 01:04

Verder mag iedereen geloven wat hij/zij wilt, mits met respect voor gelijkheid (m/v) die in onze wet ligt vastgelegd, en te weinig wordt gehandhaafd.
blandurego | 04-01-17 | 00:56

Diezelfde wet die vrouwen overduidelijk een geprivilegieerde positie verschaft - met name in het familie- en strafrecht? Gelijkheid my ass.

koter | 04-01-17 | 01:01

@blandurego | 04-01-17 | 00:56 De reden die u aangeeft; lovenswaardig! Echt. Sta mij toe om u nog een(1)reden te willen aanreiken: islam is een allesoverheersende, allesomvattende doctrine die bij uitstek andersdenkenden naar het leven staat.
(overige redenen hierna van mede-reaguurders)

en définitive | 04-01-17 | 01:01

@cocktailsmaak | 04-01-17 | 00:40
Policor is iets wat mensen doen wat ze eigenlijk niet oké vinden maar toch doen. Want ja, als hun eigen positie niet langen word gedoogd zijn ze net als Wilders. Dus feitelijk angst...

Mafkees_Deluxe | 04-01-17 | 00:58

De enige reden dat ik tegen de Islam ben is dat vrouwen als tweederangsburgers worden beschouwd. Derhalve mag iedere Moskee van mij worden gesloten en elke -al is het maar een klein beetje verdachte- imam het land worden uitgezet. Verder mag iedereen geloven wat hij/zij wilt, mits met respect voor gelijkheid (m/v) die in onze wet ligt vastgelegd, en te weinig wordt gehandhaafd.

blandurego | 04-01-17 | 00:56

@koter | 04-01-17 | 00:19
Hij had al wat gedronken voor hij aan de toespraak begon.

miko | 04-01-17 | 00:56

en définitive | 04-01-17 | 00:42
Enige echte optie is om alle tussenliggende vertegenwoordigende islamitische stichtingen te verbieden. Deze communiceren met hun achterban en met de (lokale) overheid, maar zorgen in feite voor de echte segregatie. Zal echter niet op korte termijn gebeuren. Alles te maken met luie ambtenaren en subsidiecircuit.

cocktailsmaak | 04-01-17 | 00:49

en définitive | 04-01-17 | 00:42

Wenen kon ook, dus waarom zou het nu niet kunnen?
Toegeven is onderwerpen.

toetssteen | 04-01-17 | 00:49

@en définitive 00:42
Het Partijkartel heeft gezworen niets te doen tegen islamisering en dus kan Erdogan de Nederlandse Turken elke vrijdag een islamitische boodschap meegeven. Want zo raakt Nederland verdeeld, en dat past prima in de agenda van het Partijkartel.

tipo | 04-01-17 | 00:48

@tipo | 04-01-17 | 00:38 Diyanet verbieden opdat de Turke diaspora buitenspel gezet wordt een optie?
Jahaa, maar dan motten Rutte cs wel daaraan willen meewerken. Nope, gaat niet gebeuren.

en définitive | 04-01-17 | 00:42

"Integratie".. Wat dacht je van remigratie?

pluk-87 | 04-01-17 | 00:41

Mafkees_Deluxe | 04-01-17 | 00:36
Ik vraag me af of het alleen angst was. Ik denk zelf ook aan zaken als gevangen in een policor bubbel.

cocktailsmaak | 04-01-17 | 00:40

Ik zal hem nog maar eens plempen:
East is east, and west is west.
And never the twain shall meet.

de honden blaffen... | 04-01-17 | 00:39

@cocktailsmaak 00:27
De EU en de VN geven hun lidstaten niet voor niets het advies om hun soevereiniteit in te leveren, om homogeniteit te ondermijnen via migratie en om de natiestaat als democratisch zelfstandig geheel op te heffen. Rutte volgt gewoon de orders op die hij via de EU en VN gekregen heeft. Vandaar dat hij de grenzen niet sluit en Turkije de Nederlandse Turken orders laat geven in Turkse Moskee-en. Elke vrijdag weer. Jaar in, Jaar uit.

tipo | 04-01-17 | 00:38

@cocktailsmaak | 04-01-17 | 00:27
Wat ik ook net tegen Tipo zei, ze waren zo bang dat ze niet dachten dat een burgerverzet mogelijk was.

Mafkees_Deluxe | 04-01-17 | 00:36

@cocktailsmaak | 04-01-17 | 00:27
Zulke mensen horen voor een tribunaal te komen. Ook al wisten ze niet exact waarvoor ze beslisten toen. Ja natuurlijk, heet je vijand maar welkom.

VerenigingVanDieven | 04-01-17 | 00:34

@tipo | 04-01-17 | 00:14
Zo bang voor nog een oorlog dat ze een burgeroorlog niet aan zien komen.

Mafkees_Deluxe | 04-01-17 | 00:34

bowlfabriek | 03-01-17 | 23:36

'ben zo langzamerhand wel klaar met moslims'

Ja maar, dürum dönner?

blandurego | 04-01-17 | 00:31

Aardbeving.

miko | 04-01-17 | 00:28

tipo | 04-01-17 | 00:14
Ik betwijfel ten zeerste als ondersteuners motie Halsema bewust als doel hadden Nld als natiestaat op te heffen. Ik zie in de motie meer een poging om de in Nld aanwezige moslims een thuis-gevoel te geven en zich dus af te zetten te Wilders rethoriek. En dat laatste blijkt dus weer het problematische, het is het blinde anti PVV sentiment wat de doorslag geeft ipv het gezonde verstand.

cocktailsmaak | 04-01-17 | 00:27

Via de islamitische broederstrijd begrijpen wij weer ineens, hoe godsdienst (of ideologische identificatie) mensen kan aanzetten tot middeleeuws verketterende oorlogen. (wisten we eigenlijk wel)
Primitief is primitief.
Barbaars is barbaars.
Islamitisch is islamitisch.
Dit is niet, omdat 'we' zo graag op anderen afgeven, waarom zouden we, maar gewoon 'n constatering.
'Ze' maken elkaar af.
'Ze' maken elke andersdenkende af.
'Ze' zijn in oorlog met de beschaving.
De anderen moeten alleen nog maar dóór hebben, dat net als guerrilla, er niet 'netjes' 'n oorlogsverklaring gegeven wordt, maar dat 'ze' gewoon aanvallen, en doen waar zij aan denken.
Dat is niet 'demonisering' van mensen, of islamofoob.
Dat is zelfbescherming, en begrijpen, dat oorlog ook met oorlog bestreden zal moeten worden. Niet om anderen zomaar af te maken (wij zijn geen moordenaars); maar wél, door islamieten te blijven ontmoedigen en langdurig af te matten. Met intolerantie tegenover hún intolerantie. Want ze zijn inderdaad 'n vijand.

Der Paulie | 04-01-17 | 00:25

@koter | 04-01-17 | 00:19 Kon toch nog een glimlach tevoorschijn toveren. Pluskudo voor het vinden van dit wanstaltige fragment.

en définitive | 04-01-17 | 00:25

en définitive | 04-01-17 | 00:04

Dat heb ik die Ozdil inderdaad vaker horen zeggen. Die man heeft volgens mij een ongezonde obsessie voor Hollandse vrouwen.
www.youtube.com/watch?v=YDswB1vGgq0

koter | 04-01-17 | 00:19

@Mafkees_Deluxe 23:40
Nederland moet opgeheven worden is het geloof bij de meeste Nederlandse politici, want:
-Dogma 1: de natiestaat=oorlog, daar mag niet aan getwijfeld worden www.youtube.com/watch?v=ILtIBVMerW8
-Dogma 2: de soevereiniteit van natiestaten=duivels, vandaar de Euro als eenheidsmunt: www.telegraph.co.uk/news/2016/04/07/th...
-Dogma 3: De EU moet de homogeniteit van lidstaten ondermijnen door multiculturalisme via propaganda, immigratie en islamisering aan te moedigen: www.bbc.com/news/uk-politics-18519395
- Oftewel: De bevolking moet vervangen worden en de democratie (die enkel binnen natiestaten goed werkt) de nek om gedraaid.

90% van de Tweede Kamerleden stemde voor die motie in 2010. Alle politieke partijen, exclusief de PVV, de Groep Bontes-Van Klaveren en de SGP. Het past allemaal in het streven om Nederland als natiestaat en Nederlanders als een enigszins gelijkgezinde groep doelbewust op te heffen en op te gaan in een groter geheel, onmondig, zonder legale mogelijkheid tot protest, laat staan zeggenschap.

tipo | 04-01-17 | 00:14

Deze gewezen schaapsherder mag de veters van Blonde Greet nog niet strikken, dus waar hebben we het over.
Bovendien raakt linkse retoriek zo langzamerhand ernstig uit de mode.
.
Maar zolang dat linkse gelul over solidariteit en samen zullen we alles eerlijk delen, blijft voortbestaan, vinden politici het allemaal wel best.
Tenslotte moet er nog wel wat te kloppen blijven uit de zakken van de burger.

Ommezwaai | 04-01-17 | 00:09

bowlfabriek | 03-01-17 | 23:56
Man o Man lees even goed voordat je iets tikt. Dit zeg ik NIET maar zegt Zihni Ozdil. En voor jou, nogmaals de link naar artikel GS: www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/...
.
Excuses lijken me op z'n plaats

cocktailsmaak | 04-01-17 | 00:08

Heb eigenlijk niet het geduld om nog 2,5 maand te wachten tot ik mijn stem op de PVV mag uitbrengen, na het lezen van dit soort gif.
Keyboardspeler | 03-01-17 | 23:17

Welk gif? Heb persoonlijk niets wereldschokkends gelezen.

koter | 04-01-17 | 00:07

@Zihni met zijn 'onze ingebakken afkeer van diversiteit en vermenging.' wil ik dit nummer meegeven. Billy H. Strange Fruit www.youtube.com/watch?v=c52ElU5tQNo
Schaam je Zihni, echt, schaam je.

en définitive | 04-01-17 | 00:04

Snap de kritiek van Ozdil eigenlijk ook niet. Is hij verontwaardigd dat moslims geen christelijk feest als kerstmis willen vieren en een heidense als Oud en Nieuw? Lijkt mij nogal voor de hand liggend dat groep A niet de feesten gaat vieren van groep B. Christenen en atheïsten doen ook niet mee aan islamitische feesten... en laten we dat vooral zo houden. Ik zou het zelfs stimuleren dan heb je gelijk een excuus om ze van grote evenementen te houden "meneer, ik mag u geen toegang verlenen omdat u moslim bent en uw godsdienst uw aanwezigheid, op dit heidens ritueel, niet toestaat". Keulen zou dan niet gebeurd zijn. Je hebt ook gelijk een geldige redenen Marokkanen te weigeren bij disco's "geen toegang. Islam staat u aanwezigheid niet toe op immorele plekken waar grote hoeveelheden alcohol worden genuttigd en vrouwen zich uitdagend en sletterig gedragen". Is moeilijk wat tegenin te brengen omdat het gewoon klopt.

koter | 04-01-17 | 00:04

-weggejorist-

bowlfabriek | 03-01-17 | 23:56

Maar hoe zit het met racisme?
cocktailsmaak | 03-01-17 | 23:32
========
Just like with red pepper, alcohol and jealousy.
Healthy as ingredient.
Devastating in pure form...

wezen | 03-01-17 | 23:51

Haha, zo kun je je achterlijkheid natuurlijk ook goedpraten:
'IQ-test is een pseudowetenschap die de minderheden in het onderwijs benadeelt'.

Specimen 5101 | 03-01-17 | 23:47

Kan niet wachten op 15 Maart en we weer voor onszelf opkomen. Weg met islam uit Nederland.

DaJonkel | 03-01-17 | 23:45

@tipo | 03-01-17 | 23:35 Ghe, alles wat niet naar 'Die-wilders' riekt heeft zich toentertijd niet afkerig gehouden cq opgesteld tav islam hier in Nederland. Laffe mensen, deze policore partijen die namens velen een stem vertegenwoordigen , laf in de zin van het beruchte wegkijken.

en définitive | 03-01-17 | 23:43

Inderdaad. Maar wat te doen om dit te doorbreken? Het is als een door de media gehypte religie. Hoe ze te bekeren?
klön | 03-01-17 | 23:35
Dit valt niet te doorbreken. Het is gewoon ramkoers en daarom ook eng.

cocktailsmaak | 03-01-17 | 23:42

@tipo | 03-01-17 | 23:35
Bedankt voor de link, ik wist niet dat ze in die tijd al zo bang waren. Maar dit stelt dus eigenlijk dat onze regering dingen wilde doen waarvan ze al wisten dat menig Nederlander er schijt aan zou hebben. Waarom moeten wij ons overgeven aan de islam? Zijn ze er zo schijtbang voor bij deze partijen dat ze liever hun eigen bevolking naar de klote helpen dan het te tegen te gaan?

Mafkees_Deluxe | 03-01-17 | 23:40

Haber Arnhem? Dat die jongens tijd hebben om iets op het internet te plaatsen. Naar mijn weten zijn ze nog steeds op zoek naar hun tweede hersencel.

TeeJee | 03-01-17 | 23:39

@Desmoulins | 03-01-17 | 23:31
Ik zit een beetje te lezen op die sites die gelinkt staan in het stukje. Naar eigen zeggen is islamisering een verzinsel van autochtonen en zijn islamieten een (onderdrukte) minderheid. Er wordt natuurlijk geen woord geschreven over de vele misstanden die dagelijks plaatsvinden in de wereld door islamieten.

Specimen 5101 | 03-01-17 | 23:37

ben zo langzamerhand wel klaar met moslims ,het kan me niet schelen dat er "ook af en toe wel eens een goeie bij zit en daarom brengen we hem/haar in beeld vara modus"
iemand die een beetje de actualiteit volgt kan niet anders dan tot de conclusie komen dan dat het nu niet echt prettig samenleven met moslims is .allemaal geloofswaanzinnigen en ja die zijn er onder christenen ook alleen ietsiepietse minder aggresief .in Nl wil men meer van deze mensen .want oh cultuur enzo maar dan straks niet moord en brand schreeuwen als het uit het klauwtje gaat lopen he ??dan ook bek dicht!!

bowlfabriek | 03-01-17 | 23:36

Motie Halsema islamisering: zoek.officielebekendmakingen.nl/kst-3...

Erdogan is door Femke zelf uitgenodigd om de Nederlandse Turken te islamiseren met die motie. En gaat over tot de orde van dag.

tipo | 03-01-17 | 23:35

Het meest ergerlijke aan dit alles is, is dat de 'echo chamber' van de moreel verheven goegemeente ten aanzien van racisme werkelijk nog steeds overal aanwezig is en als heersende opvatting gerespecteerd blijft worden.
Desmoulins | 03-01-17 | 23:06

Inderdaad. Maar wat te doen om dit te doorbreken? Het is als een door de media gehypte religie. Hoe ze te bekeren?

klön | 03-01-17 | 23:35

@wezen | 03-01-17 | 23:28
En dat snapt menig mens nog niet....
Wij hebben meer dan genoeg kennis om dingen te doen zonder ideologie, feiten, kennis en visie is meer dan genoeg als je stekker er niet uit wordt getrokken door mensen die denken dat we op deze planeet met 20 miljard kunnen leven en dezelfde standaard kunnen houden.

Mafkees_Deluxe | 03-01-17 | 23:35

@Desmoulins | 03-01-17 | 23:31

walging, eikel.

Desmoulins | 03-01-17 | 23:33

wezen | 03-01-17 | 23:28
Maar hoe zit het met racisme?

cocktailsmaak | 03-01-17 | 23:32

Aan de ene kant is het wel enigszins aandoenlijk dat Zentgraaf werkelijk nog zijn verbazing en walgelijk uitspreekt -vol abjecte vergelijkingen maar dat doet niet ter zake, over iets dat natuurlijk al jarenlang aan de orde van de dag is...

Het merendeel van de islamitische gemeenschap veracht onze manier van leven.

Desmoulins | 03-01-17 | 23:31

In order to fight islam successfully, one needs to denounce all religions.
Christianity included...

wezen | 03-01-17 | 23:28

@en définitive | 03-01-17 | 23:15

Dat is een alleraardigst compliment.
Dank, ja zelfs voor de veer.

Desmoulins | 03-01-17 | 23:26

@Desmoulins | 03-01-17 | 23:15
"The best way to put yourself apart from the people is to put yourself in a tower. A tall, big one, from which you can fall to your inevitable humiliation."

VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 23:18

Wen er maar vast aan, Turken en Marokkanen... na 15 maart gaat er een hele andere wind waaien in ons NL!
Heb eigenlijk niet het geduld om nog 2,5 maand te wachten tot ik mijn stem op de PVV mag uitbrengen, na het lezen van dit soort gif.

Keyboardspeler | 03-01-17 | 23:17

@VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 23:13

Hij is zelf onderdeel van het gepeupel.
Laten we wel wezen...

Desmoulins | 03-01-17 | 23:15

@Desmoulins | 03-01-17 | 23:06
Knap geschreven. waarvoor hulde. Dacht even met een epistel van @Schoorsteenveger te maken te hebben. Jullie beiden blijken imho nu uit hetzelfde hout gesneden te zijn. Enne, steek die veer maar daar waar je'm wilt.

en définitive | 03-01-17 | 23:15

@Desmoulins | 03-01-17 | 23:09
Snobs zijn niet geïnteresseerd in wat het gepeupel van hen vindt.

VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 23:13

Zihni Ozdil doet overigens ook leuke uitspraken over racsime, enzo.
"Het racisme is ingebakken in de Nederlandse maatschappij, het zit de witte Nederlanders in de haarwortels."
.
Maar is vooral bekent van de inteelt-tweet na aanleiding van de beelden van het dorpje Oranje dat, tegen alle gemaakte afspraken in, werd overspoeld met illegale immigranten:
“Bezorgde burgers”. Ahum. 130 inwoners. Drenthe. Allemaal dezelfde gelaatsvorm. Do the math. #pauw"
Waarover GS al eens eerder berichtte:
www.geenstijl.nl/mt/archieven/2015/10/...

cocktailsmaak | 03-01-17 | 23:12

@VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 22:55

Er in 2017 nog steeds zo'n visie op na houden is buitengewoon sneu en geeft blijk van intellectuele armoede.
Het is een dogma waar blijkbaar moeilijk afscheid van te nemen is.

Desmoulins | 03-01-17 | 23:09

@Mark van Leeuwen | 03-01-17 | 23:04
Ga eens praten met je plaatselijke hogepriesteres. Te vinden tijdens volle maan in het bos op de open plek. Don't piss her off. Bad idea.

VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 23:08

De boze blanke man is veelal een gevolg van het racisme van onze geïmporteerde cultuurverrijkers en zij die onze culturele ondergang vol ijver blijven faciliteren.
Dit wordt heden ten dage alleen nog maar verder aangewakkerd door onze moreel verhevenen die maar niet willen inzien dat van een 'level playing field' eigenlijk niet eens sprake zou moeten zijn, willen we het opgedrongen en valse eenrichtingsverkeer van het hedendaagse racisme een halt toeroepen. Omhooggevallen geschiedvervalsers zoals Özdil varen slechts mee op het schip van de weg-met-ons'ers.
Het meest ergerlijke aan dit alles is, is dat de 'echo chamber' van de moreel verheven goegemeente ten aanzien van racisme werkelijk nog steeds overal aanwezig is en als heersende opvatting gerespecteerd blijft worden.

Desmoulins | 03-01-17 | 23:06

't Gaat nog even duren voordat ik weer een vrij heiden mag zijn met vuren en zo om geesten te verjagen. Tot die tijd houd ik het bij de waakvlam van mijn geiser.

Mark van Leeuwen | 03-01-17 | 23:04

@Specimen 5101 | 03-01-17 | 22:46
Gezien zijn twitter timeline kan dat hem aan z'n reet roesten.

VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 22:55

Jerolimo | 03-01-17 | 22:15
Dat kan Zihni zich aantrekken, Piet Emmer is een autoriteit op het gebied van de geschiedenis van Europese expansie en slavernij. Helaas is er nu een stroming actief in die hoek die meer aan ideologie doet dan aan historisch verantwoord onderzoek.

lingo star | 03-01-17 | 22:49

@VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 22:40 - yep, en mocht de bron opdrogen dan kies je gewoon tijdelijk de andere kant. Je kunt het altijd weer brengen als 'opinie maken' om vervolgens weer wat van je eigen schrijfelarij te vinden.

MarcS | 03-01-17 | 22:47

VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 22:40
Inderdaad, maar hij heeft de pech dat hij voor een blog schrijft waar zijn boodschap niet in vruchtbare aarde valt.

Specimen 5101 | 03-01-17 | 22:46

@Specimen 5101 | 03-01-17 | 22:36
Sommige mensen zijn gebaat bij het voortbestaan van bepaalde problemen. Bijvoorbeeld door erover te schrijven.

VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 22:40

VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 22:33
Geert Wilders negatief benaderen is natuurlijk wel acceptabel voor Zentgraaff.

Specimen 5101 | 03-01-17 | 22:36

Eindelijk een GroenLinks-politicus die zich druk maakt om de islamisering van NL!!
Go Utlül!

Prof. D.A.H. Vintik | 03-01-17 | 22:36

Beeehhhhh... beeehhhh....
// zet het schaap vanacht weer binnen...

Clubber | 03-01-17 | 22:33

Jij hebt anders ook wel een handje van demoniseren, Zentgraaff.

VerenigingVanDieven | 03-01-17 | 22:33

Een grijze wolf die zich een muilkorf aanmeet, blijft nog steeds een grijze wolf.

Nehemia | 03-01-17 | 22:30

-weggejorist-

Nittickson | 03-01-17 | 22:24

De islamieten bekennen openlijk kleur. Nadat de PVDA al uit de gratie was geraakt is blijkbaar GL ook niet geschikt meer om als 5e colonne vehicle te dienen. Aan de ene kant is dat wel vermakelijk, maar wat gaat dat betekenen voor het aantal zetels dat DENK gaat halen. Want die vallen zo in de smaak bij de islammers dat zelfs de Hamas hen als stemadvies geeft.

Specimen 5101 | 03-01-17 | 22:23

"Maar als moslim moet je niet erbij willen horen" in het artikel over vuurwerk. Zegt alles, eigenlijk.
Spittertje | 03-01-17 | 22:07
Dit soort verdekte, verholen geblaat van Zihni roept onvermijdelijk op tot de ware islam. Moet kunnen, me dunkt, maar niet hier in Nederland. Opzouten luid dan mijn devies.

en définitive | 03-01-17 | 22:23

Volgend jaar dus einde van oud en nieuw als ik het goed begrijp.

*JTR* | 03-01-17 | 22:22

Een moslim die zich enigszins kritisch durft op te stellen en je hebt de poppen aan het dansen.
Over de walgelijke reacties op de aanslag in Istanbul die door een gedeelte goed wordt gekeurd, want alcohol drinken mag niet, blijft het angstvallig stil. Die paar autochtonen idioten die dat deden worden uiteraard wel uitvergroot in de media.

baronbreekijzer | 03-01-17 | 22:21

@IJzervreter | 03-01-17 | 22:03
Er zat een touwtje door mijn brievenbus. Ze moeten door de kier binnengeglipt zijn. Bedankt voor de tip trouwens.

keestelpro | 03-01-17 | 22:11

Zinhi heeft zeer goed gekeken naar het CDA en de PVDA.

Petskast | 03-01-17 | 22:09

Als er discriminatie politie ofzo komt ok, goed. Met 1 standaard. En dezelfde regels voor iedereen. Als Sylvana over de zeik gaat over zwarte Piet (I don't even care maak hem gay en roze en regel wat meer moreel verplichte acceptatie aan ALLE kanten? Als het dan toch zo een belangrijk ding is). Die openheid moet dan all open zijn en niet alleen voor wat sommigen die eraan verdienen uit komt.

Ohja | 03-01-17 | 22:08

"Maar als moslim moet je niet erbij willen horen" in het artikel over vuurwerk. Zegt alles, eigenlijk.

Spittertje | 03-01-17 | 22:07

@keestelpro | 03-01-17 | 21:59
Daarom is het beter dat die strontvliegen niet de mogelijkheid hebben om in je woonkamer te komen.
Ik zeg dat er meer spinnen moeten komen bij alle ramen en deuren, liefst van die hele grote.

IJzervreter | 03-01-17 | 22:03

Ik zit met fascinatie de artikelen te lezen op haberarnhem.nl/ te lezen. Als ik dit soort van nationalisme uit krijg ik zelfs hier een ban....

Mafkees_Deluxe | 03-01-17 | 22:02

Er zaten een tijdje geleden een stel strontvliegen te vechten in mijn huiskamer. Ik heb ze het huis uitgezet.
Wat de reden van de ruzie was interesseert me niet.

keestelpro | 03-01-17 | 21:59

Zihni is Rotterdam ontgroeid want hij wil naar de grachtengordel. GroenLinks is dan een goede keuze. Je zou denken: erger kan de multicultuur niet geknuffeld worden. Maar daar waar men loopt te emmeren over de radicale PVV, mag er ook wel oog zijn voor de radicale opvattingen van gefrustreerde onderbuikallochtonen voor wie zelf GroenLinks nog niet kwezelig allochtoon genoeg is.

lingo star | 03-01-17 | 21:59

REAGEER OOK

bespaartips: Energie vergelijken | Autoverzekering vergelijken | Zorgverzekering vergelijken